• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Raling schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:53:
Ik zie dat de Nuki Smart Module ook nog helemaal niet besproken is hier:

Nuki Smart Module press release

Interessant product lijkt mij dat te worden. Geeft mij het idee dat ie in een meerpuntssluiting direct op de stang gemonteerd wordt die de haken/schoten bedient. Dat er alleen een tandwieltje aan zit die die stang beweegt, zoals een slot dat ook doet in een meerpuntssluiting. Daar wordt het ineens wel heel veel simpeler van, en is het netjes weg te werken.
Lijkt me nogal een vendor lock-in (no pun intended). :?

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:32

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als ik de video https://nuki.io/en-nl/cam...nouncement&localeSwitch=1 bekijk denk ik dat het gaat om een heel slot ipv alleen een cilinder? Op zich wel interessant, niet meer zo'n gek ding aan de deur. Hoewel dat met de 5e generatie ook al wel aardig meevalt, de 3rd die ik heb is meer bulky.

Ben wel wat getriggerd door de reacties van @Grin en @Vorkie, nu wil ik ook een Ultra met keypad.. :X

• RoyRacing
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Hier zojuist mijn nieuwe Pro weer geïnstalleerd, wen je snel aan dat zonder sleutel op zak de deur uit kunnen gaan, nu kan dat weer.
Wel weer de Keypad codes en vingerafdrukken toevoegen want daar had ik door het algeheel overlijden geen backup van...

Alvast bedankt!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50
Ben van plan de Ultra aan te schaffen, dus ik volg dit topic maar even

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:38
@Raling Nee beide kanten zitten batterijen in. Dit is een pro inderdaad.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 19:50
Ophidian schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 23:12:
@Raling Nee beide kanten zitten batterijen in. Dit is een pro inderdaad.
Niet dat ik je niet geloof, maar ik kan het mij niet zo goed voorstellen dat beide kanten accu’s zijn. Dat zou indirect eigenlijk ook betekenen dat de Ultra minder accu capaciteit zou hebben, door de kortere behuizing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFBRaaUwur1Th2S_hDy8z2sXFuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLjU5QaUAYeuVDxBxFNHWb3r.jpg?f=fotoalbum_large
Dit rood omcirkelde deel lijkt mij te dun om draden door te leiden om beide batterijen met elkaar te verbinden. Kan het zijn dat de kant zonder lipjes een gewicht is om de boel in balans te houden?

Mijn aanname is dat de Ultra lagere, maar dan wel dubbele accu’s heeft. Die heeft daar ook ruimte om de accu’s met elkaar te verbinden, doordat de aansluiting op de cilinder kleiner is en minder ruimte inneemt dan de grote sleuf waar de sleutel in past bij de Pro.

• Ophidian
@Raling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQl-o3fxKQHGvVi7LCYBFVoGvv8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nXC99ufm7iKh7YvpYYzoDMMS.png?f=user_large

Geloof je me nu wel? :+

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 21:26
Raling schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:44:
[...]

Niet dat ik je niet geloof, maar ik kan het mij niet zo goed voorstellen dat beide kanten accu’s zijn. Dat zou indirect eigenlijk ook betekenen dat de Ultra minder accu capaciteit zou hebben, door de kortere behuizing.

[Afbeelding]
Dit rood omcirkelde deel lijkt mij te dun om draden door te leiden om beide batterijen met elkaar te verbinden. Kan het zijn dat de kant zonder lipjes een gewicht is om de boel in balans te houden?

Mijn aanname is dat de Ultra lagere, maar dan wel dubbele accu’s heeft. Die heeft daar ook ruimte om de accu’s met elkaar te verbinden, doordat de aansluiting op de cilinder kleiner is en minder ruimte inneemt dan de grote sleuf waar de sleutel in past bij de Pro.
volgens mij is de Pro juist iets langer doordat er meer mechanische ruimte nodig is voor de 'eigen' sleutel

het lijkt me dan ook aannemelijk dat het verdere electronische binnenwerk identiek is

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• Raling
Thanks! Erg fijn dat je bereidt bent zulke gedetailleerde foto’s te nemen!
Antiloop schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:36:
[...]

volgens mij is de Pro juist iets langer doordat er meer mechanische ruimte nodig is voor de 'eigen' sleutel

het lijkt me dan ook aannemelijk dat het verdere electronische binnenwerk identiek is
Maar is de Pro dan juist langer of de Ultra korter? :p

Ik snap dat het verschil in de eigen sleutel zit. Uit de foto’s van @Ophidian concludeer ik dat de accu’s de volledige hoogte vanaf printplaat tot einde behuizing innemen.
De Ultra is korter/lager, dus is er in de hoogte minder ruimte voor de accu’s, al zou er rondom de ‘sleutel’/cilinderuiteinde wel meer ruimte zijn. Zou de Ultra dan een andere vorm accu hebben? Al zou dat vanuit support/manufacturing proces niet heel logisch zijn.

@Ophidian neemt de accu de volledige ruimte in de hoogte/lengte in?

• Antiloop
de Ultra is 58mm lang en de Pro 70mm

als ik de fotos kijk op de website lijkt mij het verschil te zitten in de ring, 12mm zou dus best aannemelijk zijn, als iemand het belangrijk vind wil ik best de ring van de Ultra opmeten, ik heb geen Pro

foto van Ultra

Afbeeldingslocatie: https://media.crystallize.com/nuki-production/24/11/25/13/@3200/nuki_smart_lock_ultra_rings.webp

foto van Pro

Afbeeldingslocatie: https://media.crystallize.com/nuki-production/25/3/7/6/@1920/upgrade_programm_image_3000px_3.webp

• Ophidian
@Raling Batterij neemt nagenoeg de hele hoogte in ja:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y221cAxlvT1903GoryXIDMcfnLg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RNTdyxqZAHyE3jEZAvrLVGSn.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMXuLXlJ_ffThlze4t2GYSmcNJI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4QaZtkiey2RnHFfZQC9Qjwlh.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLTp83pec2nmOA3pqcdUwj2Gdt0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZiHES7W8bilFOWseHXNWDP73.jpg?f=user_large

@Antiloop Welke accu capaciteit staat er op ultra? Dan weet je vrij snel of het dezelfde is. De pro is 750mAh.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik heb een Nuki eerste generatie, met hub en keypad. Werkt al ruim 8 jaar prima en laat ons zelden (nog) in de steek. In het begin wel eens problemen gehad dat het slot niet afsloot als we vertrokken of opende bij thuiskomst. Noodzaak is er niet echt, maar is een upgrade naar een moderner slot zinvol? Alles werkt naar tevredenheid, draait op 4x NiMh penlites die ik 1 of 2x per jaar moet opladen (wisselsetje in huis) en dat is geen enkel probleem want het is zelden nodig om de batterijen te vervangen.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50
Ramon 73 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:02:
Ik heb een Nuki eerste generatie, met hub en keypad. Werkt al ruim 8 jaar prima en laat ons zelden (nog) in de steek. In het begin wel eens problemen gehad dat het slot niet afsloot als we vertrokken of opende bij thuiskomst. Noodzaak is er niet echt, maar is een upgrade naar een moderner slot zinvol? Alles werkt naar tevredenheid, draait op 4x NiMh penlites die ik 1 of 2x per jaar moet opladen (wisselsetje in huis) en dat is geen enkel probleem want het is zelden nodig om de batterijen te vervangen.
If it aint broke.....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
same, tot je wat wilt ont-googlen en de goolge-account wilt ontkoppelen van je Nuki, dan ben je opeen een security code nodig voor de keypad... geen idee waar dat is dus nu zit ik met een waardelozen keypad en de rest gewoon gekoppeld aan een niet-google account maar alle oauth-zooi is nu belachelijk traag. onwerkbaar...

en dan besef je... de oude bridge kent geen WPA3 of 5Ghz... misschien tij voor iets anders wat wel snel is?

diskeltische lurker

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

technopeuter schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:28:
[...]

same, tot je wat wilt ont-googlen en de goolge-account wilt ontkoppelen van je Nuki, dan ben je opeen een security code nodig voor de keypad... geen idee waar dat is dus nu zit ik met een waardelozen keypad en de rest gewoon gekoppeld aan een niet-google account maar alle oauth-zooi is nu belachelijk traag. onwerkbaar...

en dan besef je... de oude bridge kent geen WPA3 of 5Ghz... misschien tij voor iets anders wat wel snel is?
Die beveiligingscode is de 6 cijferige code die je zelf hebt ingesteld bij de eerste setup.
En reset naar fabrieksinstellingen helpt ook niet?

[ Voor 4% gewijzigd door RoyRacing op 25-08-2026 21:13 ]

Alvast bedankt!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:46
Klantenservice Nuki kan ook helpen, maar alleen met originele factuur. (En nee marktplaats telt niet helaas 😕)

• Antiloop
Ophidian schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:05:
@Raling Batterij neemt nagenoeg de hele hoogte in ja:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

@Antiloop Welke accu capaciteit staat er op ultra? Dan weet je vrij snel of het dezelfde is. De pro is 750mAh.
870mAh, dus zelfs iets meer capaciteit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcY_clcBOb7G94wd0a--jefCygk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvP5NF4sA8IHmJ5KjnKfv8de.jpg?f=fotoalbum_large

• Ophidian
Antiloop schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:25:
[...]

870mAh, dus zelfs iets meer capaciteit

[Afbeelding]
Zit een andere batterij in dus @Raling

Dus de Nuki Pro: Lithium Ion Battery 14,8V 750mAh
en de Nuki Ultra: Lithium Polymer Battery 11,1V 870mAh

• Antiloop
Ophidian schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:16:
[...]

Was er iets verlijmd bij de jouwe, of is het gewoon in/uit elkaar klikbaar spul ?

Hoe verliep jouw garantie procedure verder en heb je de vervangende al ontvangen ?

• Ophidian
@Antiloop Nee het klikt in elkaar. Staan eerdere fotos van mij waarop je kan zien waar de batterij in het geel vastklikt. Daarom snap ik ook niet waarom ze niet nieuwe batterij kunnen sturen.

Heb chat gestart, foto gestuurd en kreeg meteen te horen dat er nieuwe zou komen. Die was er enkele dagen later.

• Antiloop
Ophidian schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:45:.

Heb chat gestart, foto gestuurd en kreeg meteen te horen dat er nieuwe zou komen. Die was er enkele dagen later.
En de oude mag je houden of hebben ze die weer opgehaald ?

• Raling
Ophidian schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:16:
[...]

Hee dat is interessant: meer capaciteit bij een lager voltage. Dan lijkt het erop dat de Pro vier cellen van 3.7V heeft en de Ultra drie stuks. De Pro heeft dan 2 cellen naast elkaar rechtopstaand, en de Ultra heeft ze dan misschien liggend, of in elk geval meer omsloten rondom het tandwiel wat voor de 12mm hoogte verschil zorgt.

Ergens begint het bij mij dan wel te kriebelen om te kijken of een vaste spanning mod mogelijk is, wat een halvering in de hoogte op zou moeten leveren.

• technopeuter
  • Nu online
RoyRacing schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:12:
[...]

Die beveiligingscode is de 6 cijferige code die je zelf hebt ingesteld bij de eerste setup.
En reset naar fabrieksinstellingen helpt ook niet?
Klopt, set en forget toch? 🤡

diskeltische lurker

• technopeuter
  • Nu online
B-Force schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:21:
Klantenservice Nuki kan ook helpen, maar alleen met originele factuur. (En nee marktplaats telt niet helaas 😕)
En met de keypadcode die je in de app hebt staan.

Maar de app heb ik ook vernieuwd.

Ben bang dat ik een nieuwe mag kopen

diskeltische lurker

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

technopeuter schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:34:
[...]

Klopt, set en forget toch? 🤡
Eens maar ik kies daar een code voor die ik ook daadwerkelijk onthou…

of en ik zeg wat geks, sla de code in mijn wachtwoord manager op 😉

Alvast bedankt!

• Ophidian
Antiloop schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:21:
[...]

Nee die moest ik terugsturen, maar kreeg er een verzendlabel voor.

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:46
Antiloop schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:21:
[...]

Ik moest mijne terugsturen

Bedankt voor het delen van alle relevante informatie. Helaas moet je apparaat worden vervangen. We hebben dit vervangingsproces al voor je in gang gezet. Het hele proces is volledig gratis voor je als onderdeel van de garantie.

Hieronder lees je hoe u te werk moet gaan:

1. Retourlabel afdrukken
Je kunt je retourlabel en autorisatiebewijs nu afdrukken en bewaren tot je het defecte apparaat later in het proces terugstuurt. Je kunt er echter ook voor kiezen om de twee documenten later af te drukken. Voor de zekerheid hebben we je ook een e-mail gestuurd met beide documenten als PDF.

2. Ontvang je nieuwe apparaat
Je nieuwe apparaat wordt automatisch verzonden.

3. Stuur het defecte apparaat terug
Je hoeft het defecte apparaat alleen binnen een week na ontvangst van het vervangende apparaat terug te sturen.
* Voer een fabrieksreset uit van je defecte apparaat om privacyredenen. Op deze manier worden al je privégegevens permanent verwijderd van het apparaat.
* Verpak het defecte apparaat (alleen het defecte apparaat - je kunt alle andere accessoires en apparaten houden) en het authorisatiebewijs zorgvuldig in een doos (bijvoorbeeld de originele verpakking van Nuki) en verzegel deze.
* Bevestig het retourlabel met het adres aan de buitenkant van het pakket.
* Lever het pakket in bij een Postkantoor.
* Bewaar het ontvangstbewijs totdat we je retourzending per e-mail hebben bevestigd.

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:46
Ik heb hetzelfde gehad bij een Nuki Pro gen 5. Gekocht via tweedekoopje.nl en hij bleek defect. Heb hem via de klantenservice op mogen sturen en direct een nieuwe gekregen, moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de klant focus!
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste