Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
alexvanniel schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:02:
[...]

Klinkt alsof er iets serieus mis is met de bluetooth van het smartlock. Je zou een berichtje naar de support van Nuki kunnen sturen.
Dat ga ik sowieso doen, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Mijn witte is onderweg met UPS.

Was het ding alweer vergeten eigenlijk. :+

Zal wel na het weekend worden helaas.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 09:37
Hoi allemaal.. recent ook een eigenaar van Nuki slot inclusief bridge.

Ik loop nu tegen het volgende probleem aan. Hopelijk weten jullie een oplossing.

Toen ik de Nuki voor het eerst had ingesteld, ging de deur vanzelf open met een druk op de knop of via de app met instelling Deur Openen.

Maar de laatste tijd merk ik dat deze het niet meer doet. Dus ik neem voor de zekerheid nu ook mijn sleutels mee. Nu ontgrendeld hij het alleen.

Een reset en alles opnieuw instellen heeft het ook niet opgelost.

Deursluiting staat goed ingesteld.

Daarnaast werkt rotatievergrendeling ook niet meer als die op 720 staat. Hij zou 2x moeten sluiten, maar doet het nu nog maar 1x.

Weten jullie wat er mis kan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Hunkaroglu op 14-11-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 13:08
Probeer is nieuwe batterijen erin te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
JCreations schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:27:
[...]

Probeer is nieuwe batterijen erin te stoppen.
Nope. Heeft het niet opgelost. 2x het slot draaien werkt ook nog steeds niet. Ik kan hem zelf handmatig nog een keer draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:17
Opnieuw kalibreren heeft soortgelijk probleem bij mij opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
MadDog11 schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:29:
Opnieuw kalibreren heeft soortgelijk probleem bij mij opgelost
Helaas heeft dat het probleem bij mij ook niet opgelost.
Ik heb een deursensor van Nuki. Voor de zekerheid ook disabled, maar dat heeft ook niet geholpen.

Als ik de deur open en ik druk handmatig op de Smart Lock, dan zie ik wel het lipje van de deur teruggaan. Dus dat lijkt wel te werken, maar niet als de deur dus dicht is.

Soms werkt het wel als ik de batterij eruit haal en weer in doe. Dan opent de deur wel een paar keer.. Maar na een aantal pogingen lukt het weer niet.

Ik heb de support gemaild. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JCreations
Het kan zijn dat je deur een beetje klemt.

Het gat waarin je "lipje" invalt zit een plaat die je kan afstellen. Maakt die iets ruimer en kijk of het probleem er nog steeds is.

Je kan dit ook even testen door de nuki te laten draaien met open deur. Als het dan wel helemaal goed werkt, ligt het mogelijk daaraan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04 13:36
Mijn witte set is binnen!
Tevens mijn eerste Nuki dus heb weer wat leuks om uit te testen/installeren. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxBwgFCHV8ChU3n6UFtIjG_abEo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcSIGuSBroFtjwWCteAFTF3o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NG8RPsdB0e5ImEaUhkrGRtjAEqw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgnpVsaX9qcxPq3E44lJl9QS.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou dat werkt prima so far. Ding was met een half uurtje gemonteerd en ingesteld, meeste werk was die magneet kalibreren dat heb ik 5x moeten doen op 5 verschillende plekken, luisterde nogal nauw en je moet echt de deur lang-zaam open doen. :)

Voor de rest eigenlijk redelijk probleemloos, heb de ervaring dat "slim" spul vaak nogal dom spul is, maar dit werkt prima.

Als ik nou "hey google, goodnight" roep, gaat de tv en alle lichten uit, het licht boven aan, de thermostaat op 15 en de deur op slot. :Y)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
JCreations schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:44:
Het kan zijn dat je deur een beetje klemt.

Het gat waarin je "lipje" invalt zit een plaat die je kan afstellen. Maakt die iets ruimer en kijk of het probleem er nog steeds is.

Je kan dit ook even testen door de nuki te laten draaien met open deur. Als het dan wel helemaal goed werkt, ligt het mogelijk daaraan.
Dank je wel voor je tip. Helaas heeft dit het ook niet opgelost.

Van alles geprobeerd en hij lijkt het soms wel te doen en soms niet. Ik heb ook nog geen reactie gehad van Nuki service. 3 dagen geleden al gemeld.

Ik heb het retour aangemeld en gaat terug. Ik ga de White Edition wel bestellen en als het daarmee ook niet lukt hou ik het voor gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-05 22:31
Hunkaroglu schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:58:
Hoi allemaal.. recent ook een eigenaar van Nuki slot inclusief bridge.

Ik loop nu tegen het volgende probleem aan. Hopelijk weten jullie een oplossing.

Toen ik de Nuki voor het eerst had ingesteld, ging de deur vanzelf open met een druk op de knop of via de app met instelling Deur Openen.

Maar de laatste tijd merk ik dat deze het niet meer doet. Dus ik neem voor de zekerheid nu ook mijn sleutels mee. Nu ontgrendeld hij het alleen.

Een reset en alles opnieuw instellen heeft het ook niet opgelost.

Deursluiting staat goed ingesteld.

Daarnaast werkt rotatievergrendeling ook niet meer als die op 720 staat. Hij zou 2x moeten sluiten, maar doet het nu nog maar 1x.

Weten jullie wat er mis kan zijn?
toon volledige bericht
Nu mis ik even de informatie of je deur wel van slot en open gaat wanneer je in de app op Deur openen klikt. Auto unlock is namelijk sterk afha kelijk van je telefoon. Dat wil zeggen, als jouw telefoon in een deep sleep gaat dan maakt hij geen contact met je slot tot je hem wakker maakt (ontgrendelen van je telefoon bijvoorbeeld).
Bij mij wil auto unlock soms ook niet activeren, en soms wanneer ik via de achterdeur naar binnen kom juist wel ':-)
maar als de deur ook niet open of van slot gaat wanneer je dat handmatig via de app doet dan lijkt het me dat er iets goed mis gaat in het koppelen van het slot via Bluetooth. Dat klinkt dan weer hetzelfde probleem als die 2e hands gekochte v1 die hier laatst voorbij kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
alexvanniel schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:23:
[...]

Nu mis ik even de informatie of je deur wel van slot en open gaat wanneer je in de app op Deur openen klikt. Auto unlock is namelijk sterk afha kelijk van je telefoon. Dat wil zeggen, als jouw telefoon in een deep sleep gaat dan maakt hij geen contact met je slot tot je hem wakker maakt (ontgrendelen van je telefoon bijvoorbeeld).
Bij mij wil auto unlock soms ook niet activeren, en soms wanneer ik via de achterdeur naar binnen kom juist wel ':-)
maar als de deur ook niet open of van slot gaat wanneer je dat handmatig via de app doet dan lijkt het me dat er iets goed mis gaat in het koppelen van het slot via Bluetooth. Dat klinkt dan weer hetzelfde probleem als die 2e hands gekochte v1 die hier laatst voorbij kwam.
Als de deur openstaat dan gaat het lipje wel naar achteren als ik handmatig op de nuki knop druk. En via de app ook wel. Daarna doe ik de deur dicht en dan doet hij het wel een paar keer goed. Maar na een paar keer stopt hij er weer mee. Dit is niet vertrouwelijk en ik kan van buiten de deur niet openen als er al een sleutel in de cilinder zit. Dit schiet ook niet echt op natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:27
@Hunkaroglu zou sowieso investeren in een ander cilinder waarbij je van beide kanten een sleutel erin kan stoppen en draaien.. Je wilt altijd een backup houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Martiveen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:43:
@Hunkaroglu zou sowieso investeren in een ander cilinder waarbij je van beide kanten een sleutel erin kan stoppen en draaien.. Je wilt altijd een backup houden.
Klopt. Dat ben ik zeker van plan.
Ik weet niet of dit de juiste plek hiervoor.
Hebben jullie overigens goede ervaringen met een bepaald merk cilinder? En dan graag 1 met gelijksluitende cilinders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:27
@Hunkaroglu mijn ervaring is niet heel erg breed. Maar heb zelf via Veiligheidssloten.nl de Nemef NF3 cilinder met kerntrekbeveiliging besteld. Tot nu toe goede ervaring, maar heb m ook nog maar 2 maanden. Zou zeggen kijk er even rond zijn genoeg opties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
Hunkaroglu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:31:
[...]

Als de deur openstaat dan gaat het lipje wel naar achteren als ik handmatig op de nuki knop druk. En via de app ook wel. Daarna doe ik de deur dicht en dan doet hij het wel een paar keer goed. Maar na een paar keer stopt hij er weer mee. Dit is niet vertrouwelijk en ik kan van buiten de deur niet openen als er al een sleutel in de cilinder zit. Dit schiet ook niet echt op natuurlijk. :)
Het klinkt toch alsof de schoot van je slot niet goed dicht kan. De Nuki heeft een beveiliging ingebouwd dat hij stopt met draaien zodra hij ook maar iets van weerstand tegenkomt. Dat is maar goed ook anders zou hij bijvoorbeeld je slot dwars door je deur heen draaien wanneer bijvoorbeeld de deur op een kier staat en je geen "open deur detectie" hebt. Als de deur een beetje klemt, of de schoot niet vrij in het slotgat valt dan zou ik daar zeker even naar kijken. Als de deur wat klemt, of een beetje op spanning staat (dus wanneer het slot er vanaf gaat dat de deur "open springt") dan ga je met het verstellen van het slotgat denk ik niet ver komen. Dan zou je eens moeten kijken waarom de deur op spanning staat en dat eerst oplossen. Wellicht dat het aanpassen van de scharnieren kan helpen.

Voor wat betreft een gelijksluitende cilinder met gevaren- of noodfunctie (een slot dat je kunt openen wanneer er aan de andere kant een sleutel ingestoken zit) hebben wij destijds 2 M&C sloten gekocht.
Ik weet niet of het mag hier (corrigeer me maar als dat niet mag dan haal ik het weg) maar wij hebben destijds bij slimmedeursloten.nl de hele handel besteld. Dus Nuki, bridge en sloten. Die hebben toen ook de sloten gelijksluitend gemaakt. https://www.slimmedeursloten.nl/product/extra-gelijksluitende-mc-matrix-cilinder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
alexvanniel schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:17:
[...]

Het klinkt toch alsof de schoot van je slot niet goed dicht kan. De Nuki heeft een beveiliging ingebouwd dat hij stopt met draaien zodra hij ook maar iets van weerstand tegenkomt. Dat is maar goed ook anders zou hij bijvoorbeeld je slot dwars door je deur heen draaien wanneer bijvoorbeeld de deur op een kier staat en je geen "open deur detectie" hebt. Als de deur een beetje klemt, of de schoot niet vrij in het slotgat valt dan zou ik daar zeker even naar kijken. Als de deur wat klemt, of een beetje op spanning staat (dus wanneer het slot er vanaf gaat dat de deur "open springt") dan ga je met het verstellen van het slotgat denk ik niet ver komen. Dan zou je eens moeten kijken waarom de deur op spanning staat en dat eerst oplossen. Wellicht dat het aanpassen van de scharnieren kan helpen.

Voor wat betreft een gelijksluitende cilinder met gevaren- of noodfunctie (een slot dat je kunt openen wanneer er aan de andere kant een sleutel ingestoken zit) hebben wij destijds 2 M&C sloten gekocht.
Ik weet niet of het mag hier (corrigeer me maar als dat niet mag dan haal ik het weg) maar wij hebben destijds bij slimmedeursloten.nl de hele handel besteld. Dus Nuki, bridge en sloten. Die hebben toen ook de sloten gelijksluitend gemaakt. https://www.slimmedeursloten.nl/product/extra-gelijksluitende-mc-matrix-cilinder/
toon volledige bericht
Dank je wel voor je uitgebreide info!.
Het gekke is dat het gewoon voor meer dan 3 weken gewoon goed heeft gedaan. En ik realiseer me nu dat het begon te haperen nadat ik mijn vrouw's telefoon ook had gekoppeld. Zij kon vanaf het begin al van buiten de deur bijv niet meer openen als ik thuis was. En ik moest haar bluetooth uitschakelen, zodat ik de deur wel kon openen met mijn telefoon. Nadat het via mijn telefoon ook niet meer mogelijk was heb ik alles gereset en haar account ook verwijderd, maar dat heeft dus allemaal niet geholpen. Vermoed gewoon dat het product niet meer goed is. En ik had nog de mogelijkheid om het te terug te sturen. Ik wacht de Nuki White Edition nog even af en ga het daarmee proberen. Mocht dat ook problemen geven, zal het wellicht aan mijn deur liggen.

• alexvanniel
Hunkaroglu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:38:
[...]

Dank je wel voor je uitgebreide info!.
Het gekke is dat het gewoon voor meer dan 3 weken gewoon goed heeft gedaan. En ik realiseer me nu dat het begon te haperen nadat ik mijn vrouw's telefoon ook had gekoppeld. Zij kon vanaf het begin al van buiten de deur bijv niet meer openen als ik thuis was. En ik moest haar bluetooth uitschakelen, zodat ik de deur wel kon openen met mijn telefoon. Nadat het via mijn telefoon ook niet meer mogelijk was heb ik alles gereset en haar account ook verwijderd, maar dat heeft dus allemaal niet geholpen. Vermoed gewoon dat het product niet meer goed is. En ik had nog de mogelijkheid om het te terug te sturen. Ik wacht de Nuki White Edition nog even af en ga het daarmee proberen. Mocht dat ook problemen geven, zal het wellicht aan mijn deur liggen.
De oorzaak is nogal lastig achterhalen in dit soort situaties. Als het nou altijd niet zou werken, of altijd wel dan heb je duidelijkheid maar af en toe wel is lastig. En dan helemaal als je naar iets zit te kijken dat je niet veel kan vertellen met betrekking tot wat er eventueel mis gaat. Het zou ook heel goed kunnen dat de device gewoon kapot is inderdaad. Laten ze dat maar bij Nuki uitzoeken, hoewel die wellicht het product of niet eens terugzien of zelf doorverwijzen naar het rond danwel vierkant archief.

Ik hoop dat je met die nieuwe versie meer succes hebt. Ik ben er erg tevreden over. Straks wanneer we verhuisd zijn dan is ook het probleem van de voordeur die open gaat terwijl ik via de achterdeur naar binnen ben gekomen weg omdat we in ons nieuwe huis geen achterom hebben. Dat scheelt dus weer naar de voordeur lopen om die dicht te doen na het thuiskomen ;-)

Een cilinder met noodfunctie is wel echt een verademing en een geruststelling moet ik zeggen hoor. Dat is iets dat ik in het nieuwe huis ook nog moet gaan regelen, daar zal die hoogstwaarschijnlijk nog niet toegepast zijn. Het is helaas niet een gangbare zaak, meestal ook omdat ze toch gewoon duurder zijn dan de gemiddelde cilindersloten.

• Hunkaroglu
alexvanniel schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:36:
[...]

De oorzaak is nogal lastig achterhalen in dit soort situaties. Als het nou altijd niet zou werken, of altijd wel dan heb je duidelijkheid maar af en toe wel is lastig. En dan helemaal als je naar iets zit te kijken dat je niet veel kan vertellen met betrekking tot wat er eventueel mis gaat. Het zou ook heel goed kunnen dat de device gewoon kapot is inderdaad. Laten ze dat maar bij Nuki uitzoeken, hoewel die wellicht het product of niet eens terugzien of zelf doorverwijzen naar het rond danwel vierkant archief.

Ik hoop dat je met die nieuwe versie meer succes hebt. Ik ben er erg tevreden over. Straks wanneer we verhuisd zijn dan is ook het probleem van de voordeur die open gaat terwijl ik via de achterdeur naar binnen ben gekomen weg omdat we in ons nieuwe huis geen achterom hebben. Dat scheelt dus weer naar de voordeur lopen om die dicht te doen na het thuiskomen ;-)

Een cilinder met noodfunctie is wel echt een verademing en een geruststelling moet ik zeggen hoor. Dat is iets dat ik in het nieuwe huis ook nog moet gaan regelen, daar zal die hoogstwaarschijnlijk nog niet toegepast zijn. Het is helaas niet een gangbare zaak, meestal ook omdat ze toch gewoon duurder zijn dan de gemiddelde cilindersloten.
toon volledige bericht
Ik kreeg onderstaande door vanuit servicedesk. Ze weten ook dat ik een nieuwe heb besteld. :) Alleen weten ze niet dat ik de oude al heb teruggestuurd. :) Blijkbaar werkt het dus beter met de Power pack. Had al een vermoeden dat hij niet krachtig genoeg was.

Als het goed is krijg ik het morgen binnen. Ben benieuwd.

thank you very much for your message.

We made the experience that in winter the cold of that season has a bad impact on the batteries of the Smart Lock which could cause your problem.
In this case we always recommend to use the form us teste Panasonice Eneloop Pro rechargeable batteries , with which the Smart Lock is way stronger.
However as i see you order a White Smart Lock with a Power Pack, the Power Pack pretty much works the same as the mentioned rechargeable batteries, so please test the Power Pack with your existing Smart Lock to check if this will help.

Thank you very much!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
Hunkaroglu schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:20:
[...]

Ik kreeg onderstaande door vanuit servicedesk. Ze weten ook dat ik een nieuwe heb besteld. :) Alleen weten ze niet dat ik de oude al heb teruggestuurd. :) Blijkbaar werkt het dus beter met de Power pack. Had al een vermoeden dat hij niet krachtig genoeg was.

Als het goed is krijg ik het morgen binnen. Ben benieuwd.

thank you very much for your message.

We made the experience that in winter the cold of that season has a bad impact on the batteries of the Smart Lock which could cause your problem.
In this case we always recommend to use the form us teste Panasonice Eneloop Pro rechargeable batteries , with which the Smart Lock is way stronger.
However as i see you order a White Smart Lock with a Power Pack, the Power Pack pretty much works the same as the mentioned rechargeable batteries, so please test the Power Pack with your existing Smart Lock to check if this will help.

Thank you very much!
toon volledige bericht
Die Panasonic Eneloop Pro batterijen zijn wel echt heel goed moet ik zeggen.
Toen ik de Nuki net had, heb ik de meegeleverde Duracell batterijen gebruikt. Het slot functioneerde. Toen heb ik die oplaadbare Eneloop batterijen gekocht en die in de Nuki geplaatst. Het leek wel of de Nuki ineens steroide had geslikt. Het slot ging beduidend sneller van en op slot. Geen spijt van dat ik die gekocht heb, kan ik je vertellen.

• Hunkaroglu
alexvanniel schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:16:
[...]

Die Panasonic Eneloop Pro batterijen zijn wel echt heel goed moet ik zeggen.
Toen ik de Nuki net had, heb ik de meegeleverde Duracell batterijen gebruikt. Het slot functioneerde. Toen heb ik die oplaadbare Eneloop batterijen gekocht en die in de Nuki geplaatst. Het leek wel of de Nuki ineens steroide had geslikt. Het slot ging beduidend sneller van en op slot. Geen spijt van dat ik die gekocht heb, kan ik je vertellen.
Dan snap ik niet waarom ze die niet gelijk meeleveren ipv de standaard Duracell batterijen, waarvan ze zelf aangeven dat die problemen kan geven in de winter. Er is dus niks met het product, maar met de batterijen blijkbaar.

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 10:45
Philos31 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:44:
[...]

Nuki heeft geen druppels maar keyfob's (Handig voor kinderen) maar werkt ook met je mobiel of met een keypad, en werkt op je bestaande hang en sluitwerk waardoor je SKG dus zo hoog is als je eigen hang en sluitwerk.
De Nuki is niets meer dan een slimme sleuteldraaier, hij draait de sleutel aan de binnenkant van de deur (of de knop aan de binnenkant) en opent en sluit zo de deur.

Geen gedoe met nieuw deurbeslag, geen nieuwe sloten (als je cylinder geschikt is)
Het enigste nadeel van de Fob is dat je de deur niet kan openen als de deur ontgrendeld is. Hij draait het slot dan eerst geheel op slot en dan ontgrendelt hij en opent de deur. Ik heb hier vragen over gesteld en dit klopt. Ik doe nu een auto-lock na 1 minuut; dan werkt de Fob super.

PV Output - Rijnsaterwoude, 6x 380 Oost, 6x 380 West, 5x 380 West. Totaal 6460Wp

• cwrm63
alexvanniel schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:23:
[...]

Ik heb sinds 6 maanden de Nuki. Had dit probleem ook maar je hebt een instelling "deurhandel en knop". Deze staat verkeerd. Als de deurhendel is geselecteerd ontgrendelt het slot maar gaat niet open; dat doe je met de hendel is dan het idee. Met de vaste knop aan de buitenzijde ontgrendelt en opent het slot. Ik ben zelf van plan om een veer in de deur te zetten omdat, wanneer het slot de deur opent, deze na 3 sec. weer dicht gaat als de deur niet echt open is.
Als ik ga fietsen en ik kom via de tuin het huis binnen dan moet ik wel de voordeur nakijken want die staat dan 9 van de 10 keer open.
Ik sta weleens iets langer voor de dichte deur maar als de bluetooth elkaar vindt gaat het slot alsnog open.
Misschien dat ik in de toekomst de vingerprint ga installeren.

PV Output - Rijnsaterwoude, 6x 380 Oost, 6x 380 West, 5x 380 West. Totaal 6460Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwrm63
Martiveen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:43:
En investeer in een iets langere cylinder. een paar millimeter helpt dat je het slot met de imbussen kan vastzetten.

• alexvanniel
Hunkaroglu schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:43:
[...]

Dan snap ik niet waarom ze die niet gelijk meeleveren ipv de standaard Duracell batterijen, waarvan ze zelf aangeven dat die problemen kan geven in de winter. Er is dus niks met het product, maar met de batterijen blijkbaar.
Tja, daar heb ik ook geen idee van. Wellicht omdat niet iedereen een oplader heeft denk ik. En omdat oplaadbare batterijen het product wel duurder maken want oplaadbare batterijen zijn in de aanschaf doorgaans duurder dan alkaline batterijen.

• alexvanniel
cwrm63 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:54:
[...]

Het enigste nadeel van de Fob is dat je de deur niet kan openen als de deur ontgrendeld is. Hij draait het slot dan eerst geheel op slot en dan ontgrendelt hij en opent de deur. Ik heb hier vragen over gesteld en dit klopt. Ik doe nu een auto-lock na 1 minuut; dan werkt de Fob super.
Mmm, dat is wel gek. Ik heb hier de actie van de Fob ingesteld dat hij de deur opent als er 1 keer op gedrukt wordt, en bij 2 keer drukken kan je dan de deur vergrendelen. Wanneer mijn dochter thuiskomt drukt ze 1 keer op de fob en dan gaat de deur open zonder dat deze zich eerst helemaal moet vergrendelen en weer ontgrendelen. De deur is dan meestal al ontgrendelt overigens. Ik werd een beetje gek van het steeds de deur voor haar open doen wanneer ze geen zin meer had om buiten te spelen en aangezien ze de huissleutel al een keer is verloren ... een fob is niet goedkoop maar kun je tenminste uitschakelen. Dat gaat met een gewone sleutel niet, dan moet je nieuwe cilinders gaan kopen om zeker te weten dat niemand met de verloren sleutel binnen kan.

Dat de deur eerst vergrendelt en dan weer ontgrendelt, is dat niet een instelling ergens dan?

• cwrm63
Ik heb overal gezocht in de software maar ik kan de juiste instelling niet vinden. Ik begrijp dat "intelligent" ook niet in de software.
Nu ik het slot na 1 min. laat vergrendelen werkt de Fob zoals ik het wil en is de familie ook tevreden. Gelukkig maar want anders dreigen ze het slot eraf te slopen en weer met de sleutel te gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
cwrm63 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:29:
Ik heb overal gezocht in de software maar ik kan de juiste instelling niet vinden. Ik begrijp dat "intelligent" ook niet in de software.
Nu ik het slot na 1 min. laat vergrendelen werkt de Fob zoals ik het wil en is de familie ook tevreden. Gelukkig maar want anders dreigen ze het slot eraf te slopen en weer met de sleutel te gaan werken.
Ook niet als je in de App naar Smartlock beheren gaat, daar helemaal onderaan naar Nuki Fob gaat en bij 1x drukken de instelling op ontgrendelen zet? Dat is waar hij bij ons op staat en dan gaat de deur open op het moment dat je 1x op de knop drukt. Of de deur nu ontgrendelt is of niet zonder dat deze eerst helemaal vergrendelt als de deur al ontgrendelt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexvanniel
Voor een ieder die dat overigens nog niet gedaan heeft een dikke tip, voornamelijk wanneer je het slot op een deur hebt zitten met een brievenbus in de deur:
Zet onder "Knop op Smart Lock" de "Bluetooth pairing" uit.
En bij voorkeur pas je de handelingen die je kunt doen door op de knop te drukken aan zodat deze niet meer op intelligent staat.

Als je namelijk een slimmerik hebt die weet dat je een Nuki hebt, of in ieder geval een smart lock dan gaan ze serieus proberen om met een klerenhangertje (hengelen noemen ze dit) het slot te activeren. Als je die Bluetooth pairing niet uit hebt staan kan iemand dus met een beetje moeite het slot aan de eigen telefoon koppelen. Of als je dat al uit hebt staan maar de handelingen niet hebt aangepast dan kan je met één druk op de knop de deur openen (intelligent wil zeggen openen als de deur op slot zit en vergrendelen wanneer de deur ontgrendelt is).
Dan staat er zo een vreemde in je huis. Zelf heb ik de handelingen door middel van de knop uitgeschakeld. Je kan de deur nog steeds met de hand ontgrendelen door aan de knop te draaien. Dat valt bijna niet van buitenaf te doen. Maar die andere twee instellingen zijn niet bepaald handig als je er dus van buitenaf bij kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
alexvanniel schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:16:
[...]

Tja, daar heb ik ook geen idee van. Wellicht omdat niet iedereen een oplader heeft denk ik. En omdat oplaadbare batterijen het product wel duurder maken want oplaadbare batterijen zijn in de aanschaf doorgaans duurder dan alkaline batterijen.
Zo White Edition binnen en gelijk getest met de PowerPack. Het lijkt het nu gewoon te doen. Even afwachten of hij het zal blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
Flagg schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:58:

Als ik nou "hey google, goodnight" roep, gaat de tv en alle lichten uit, het licht boven aan, de thermostaat op 15 en de deur op slot. :Y)
Da`s het enigste wat ik nog niet voor elkaar krijg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
cwrm63 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:59:
[...]

Er zijn momenteel problemen met koppelen van nieuwe services in de Google Home app. Veel gebruikers klagen daarover.
En het lijkt erop dat men niks doet om het op te lossen.

Hunkaroglu in "Philips Hue koppelt niet meer met Google Home App"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

cwrm63 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:59:
[...]

Inmiddels wel gelukt neem ik aan? Koppelen met Google assistant ging eigenlijk geheel vlekkeloos hier.

Waar ging het bij jou mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijndef
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik ben aan het kijken voor een smartlock te kopen en twijfel tussen de Nuki & Yale Linus.
Momenteel neig ik meer naar de Yale Linus omdat ik vind dat de Nuki enorm veel kabaal maakt als ik naar enkele youtube reviews kijk. Klopt dit?

Momenteel staat de Nuki wel in promotie bij coolblue door blackfriday..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-05 12:43
stijndef schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:01:
Ik ben aan het kijken voor een smartlock te kopen en twijfel tussen de Nuki & Yale Linus.
Momenteel neig ik meer naar de Yale Linus omdat ik vind dat de Nuki enorm veel kabaal maakt als ik naar enkele youtube reviews kijk. Klopt dit?
Ik twijfel ook al even.
Die van Yale kun je momenteel nog niet integreren met andere services dan de standaard Google/Apple/Amazon assistenten terwijl de Nuki wel met bv Home Assistant kan werken.
Ik weet niet of er verder veel verschillen zijn, en van welk merk we de beste kwaliteit zouden kunnen verwachten.
Momenteel staat de Nuki wel in promotie bij coolblue door blackfriday..
Staat al een tijdje op 200 euro in verschillende shops, vorige week zelfs even onder de 190 ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijndef
Yale is wel zeer bekend in de USA en lees daar heel veel positiefs over.
Jammer genoeg zijn niet al hun modellen reeds beschikbaar en conform met EU sloten :-)

Zou er bij Nuki dan ook geen nieuw model uitkomen binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
stijndef schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:16:
Yale is wel zeer bekend in de USA en lees daar heel veel positiefs over.
Jammer genoeg zijn nu al hun modellen reeds beschikbaar en conform met EU sloten :-)

Zou er bij Nuki dan ook geen nieuw model uitkomen binnenkort?
Ze hebben recentelijk (ergens in de afgelopen 2 maanden oid?) een speciale deur met ingebouwde Nuki uitgebracht. Ik denk niet dat ze dat zouden doen & dan vervolgens 4 maanden later het product uitfaseren en opvolgen met een nieuwe versie.

Op basis daarvan denk ik niet dat er snel een nieuwe uitkomt.

Ik heb mijn Nuki nu iets meer dan een jaar, heb er flink meer voor betaald dan wat hij nu kost (€375 Nuki 2.0 + bridge + 3 remotes) en dat is hij me meer dan waard. Gebruik hem elke dag met veel plezier, het is me de meerprijs ten opzichte van wat hij nu kost, zeker waard geweest om hem al een jaar lang dag in, dag uit de deur voor me te laten openen.
Ik gebruik hem op oplaadbare Eneloops btw, niet met die nieuwe Nuki Powerpack. Dat gaat al zo enorm lang mee, ik zie het nut niet van die nieuwe powerpack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijndef
En je vindt de Nuki niet te luid ? Hoelang gaat die mee met de Eneloops ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
stijndef schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:42:
En je vindt de Nuki niet te luid ? Hoelang gaat die mee met de Eneloops ?
Hij is luid, maar ik vindt het niet storend. Het went.
Hij gaat bij mij altijd op vaste tijden open en dicht. De eerste 2 weken wordt je er 's ochtends wakker van (slaapkamer naast de voordeur) maar ik wordt er ondertussen al een jaar niet meer wakker van, kwestie van gewenning.

Het voordeel van naar de deur toelopen en hij plopt open, of iemand anders op afstand naar binnen laten, of nooit meer een sleutel hoeven pakken is vele malen groter.

Ik heb overigens 3 van die keyfobs, maar gebruik ze eigenlijk nooit. Doe alles via de telefoon of Apple Watch, als het niet gewoon automatisch gaat.

Hoelang hij meegaat vindt ik lastig: ik heb een AA snellader en doe regelmatig even een rondje door het huis om verschillende batterijen te vervangen door volle, in verschillende apparaten.
Als ik het moet gokken denk ik een maand of 2 á 3 maybe? In ieder geval veel langer dan ik gedacht had. Er zit tegenwoordig een indicator in percentage in de app.

Er is overigens súper veel in te stellen in de app, dat bevalt me overigens ook. Van het draaien tot het reageren en hoe hij omgaat met GPS/geolocatie, praktisch alles is in te stellen.

[ Voor 25% gewijzigd door thaan op 23-11-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
De Nuki is zeker luidt. Iedereen die hier voor het eerst de nuki ziet en hoort maakt er gelijk een opmerking over. Je kan hem zelfs buiten op 2 a 3 meter afstand nog (zacht) horen. Of het storend is, is erg persoonlijk.

Voor ons waren de voordelen belangrijker dan het geluid. Wij wouden de Nuki echt voor specifieke situaties en zodat de deur altijd automatisch op slot gaat. Hadden we die wensen niet, dan had ik hem waarschijnlijk terug gestuurd.

/edit
Overigens werken ikea oplaadbare batterijen prima met de Nuki. Deze batterijen zijn gewoon vergelijkbaar met Eneloop pro.

[ Voor 12% gewijzigd door JCreations op 24-11-2020 01:20 ]

• cwrm63
Flagg schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:57:
[...]

Inmiddels wel gelukt neem ik aan? Koppelen met Google assistant ging eigenlijk geheel vlekkeloos hier.

Waar ging het bij jou mis?
Het werkt nog steeds niet, Assistent zegt dat Nuki niet beschikbaar is maar ik weet niet hoe dit te veranderen.
In de routines gaat wel het licht uit en verteld ze me het weer van morgen maar slot blijft stil.
:(

• Hunkaroglu
cwrm63 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:24:
[...]

Het werkt nog steeds niet, Assistent zegt dat Nuki niet beschikbaar is maar ik weet niet hoe dit te veranderen.
In de routines gaat wel het licht uit en verteld ze me het weer van morgen maar slot blijft stil.
Bij mij geeft het ook aan dat hij niet beschikbaar is.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[...]

Vreemd al eens de devices gesynched neem ik aan? Of heeft Nuki centraal problemen?

• JCreations
[...]

Waarom wil je het in een routine?

Is het niet beter om met de magneetje auto lock te doen en avond planning aanzetten? Dan gaat deur altijd op slot na het sluiten en voor de zekerheid nog een vast moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
JCreations schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:32:
[...]

Waarom wil je het in een routine?

Is het niet beter om met de magneetje auto lock te doen en avond planning aanzetten? Dan gaat deur altijd op slot na het sluiten en voor de zekerheid nog een vast moment.
Ik hoef het ook niet in een routine, was wel benieuwd of het werkt. Ik laat Nuki nu altijd automatisch om 21:00 uur de deur vergrendelen. Vind ik ook makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Door het geluid twijfel ik om hem aan te schaffen, nu voor 197 voor een NUKI Combo 2.0 - Smart Lock & Bridge via hornbach als je aanspraak maakt op de laagste prijs garantie.

https://nl.pepper.com/aan...ctronisch-deurslot-173913
https://www.hornbach.nl/c...aagste_prijsgarantie.html

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdd1989
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-11-2024
Heeft iemand die nuki <-> mqtt bridge al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godzilla8930
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-05 10:15
Hoi,
heb er eentje besteld nu ben ik wel nieuwsgierig hoe precies die auto-unlock feature is.
Stel dat ik nu voorbij rijd met mijn auto thuis zonder dat ik naar binnen moet gooit hij dan automatisch de deur open? Of is dit niet zo precies.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:10

bert pit

asdasd

Die van mij opent op een afstand van zo'n 7 meter. Dus als dat de voorbijrij afstand is, dan opent het slot.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:36
Ik krijg bij het langsrijden een melding dat ik in de buurt ben, maar ik moet dan wel binnen een meter van het slot staan voordat hij open gaat.
Zou kunnen omdat mijn voordeur uit 2 stalen platen bestaat, misschien beperkt dat het bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Het werk door middel van een combinatie van geofencing en bluetooth connectiviteit. Wanneer je de zone 100m om je slot verlaat en daarna weer terug komt dan gaat de telefoon (de Nuki app) automatisch zoeken naar het slot. Het gaat proberen te verbinden met je Nuki smartlock via bluetooth. Daar is een window van 15 minuten voor. Als er binnen die 15 minuten geen slot gevonden is dan annuleert hij de auto unlock. Als er binnen die 15 minuten een verbinding met een slot gemaakt kan worden dan wordt het slot en dus de deur automatisch geopend.
Met andere woorden, wanneer je door je straat rijdt om bijvoorbeeld de kerstverlichting te bewonderen en vervolgens verder rijdt om op de koffie te gaan bij oma, dan zou het slot niet open moeten springen. Tenzij je dus dichtbij genoeg bent geweest en lang genoeg hebt staan kijken.
Echter wanneer je zowel een voordeur als een achterdeur hebt en je via de achterdeur binnen komt nadat je bij oma op bezoek bent geweest, omdat je nu eenmaal een parkeerplaats achter het huis hebt, dan gebeurt het mij met enige regelmaat dat ik binnen kom en dat de voordeur open staat. De app maar ook het slot weten natuurlijk niet dat je door de achterdeur bent gekomen. Dat zegt mij ook dat de bluetooth verbinding best een aardige afstand kan overbruggen in ideale condities.
Het hangt dus heel erg van de situatie af of de auto unlock met succes geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
remmuz schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:49:
Ik krijg bij het langsrijden een melding dat ik in de buurt ben, maar ik moet dan wel binnen een meter van het slot staan voordat hij open gaat.
Zou kunnen omdat mijn voordeur uit 2 stalen platen bestaat, misschien beperkt dat het bereik?
Dat kan. Bluetooth heeft bij mij een wat wisselend bereik. De bedoeling van BT is ook niet dat je er een heel huis mee kunt dekken maar soms dan sta ik voor de deur en dan springt de deur niet vanzelf op en soms kom ik via de achterdeur en dan staat ineens de deur al een tijdje te gapen.
Het heeft in mijn geval ook te maken met deep sleep van mijn telefoon. Ondanks dat ik de app uit de energie besparing heb gehaald gaat de telefoon soms toch in een diepe slaap en dan is bluetooth wel aan maar verbindingen duren dan wat langer. Gek genoeg hindert dat nooit de connectie met mijn smart watch dus wat nu precies het echte probleem is, ben ik nog niet helemaal achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:58
Weet iemand of je met een commando op de google home ook de deur alleen kunt unlocked i.p.v. helemaal openen? Als ik nu de deur open via de google home, gaat ook de latch eraf. Via de app kan je wel netjes hier verschil in maken.

Moet zeggen dat ik de app en het slot al behoorlijk volwassen vind. Al denk ik dat ze voor een auto unlock ook betere alternatieven zijn zoals een keyless entry bij een auto. Dan is het natuurlijk wel met een ander optioneel kaartje omdat bluetooth laagdrempelig is en overal op beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordfish1977
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-01-2021
Ik wil de Nuki voor een BB gebruiken, lees hier positieve verhalen over. Maar de sleutel blijft in het slot, dus als je een beetje handig bent kun je de Nuki demonteren en de sleutel eruit halen. Met deze sleutel kunnen meerdere deuren worden geopend, dus moeten we per deur een unieke cilinder monteren of hebben jullie een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04:57
Ik gebruik de Nuki al een tijdje voor onze B&B en ben hier bijzonder tevreden over. De gasten ontvangen een code voor de keypad.

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Het is werkelijk nog nooit bij me opgekomen dat een gast de Nuki zou openen om de sleutel te bemachtigen. Met welk doel? De gast heeft immers toegang tot de woning en weet niet dat de sleutel ook voor andere deuren te gebruiken is.

Als een gast wat wil jatten valt er genoeg te stelen. Ik heb nog nooit met diefstal te maken gehad.

Ik wijzig de codes zelden, elke kamer heeft zijn eigen code, dan kan je in de log zien of gasten 'thuis' zijn gekomen. Meeste gasten wonen ook 1000km+ verder dus ik acht de kans klein dat ze terugkomen om iets te stelen.

Misschien ben ik te goed van vertrouwen maar tot nu toe gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:32
Swordfish1977 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:45:
Ik wil de Nuki voor een BB gebruiken, lees hier positieve verhalen over. Maar de sleutel blijft in het slot, dus als je een beetje handig bent kun je de Nuki demonteren en de sleutel eruit halen. Met deze sleutel kunnen meerdere deuren worden geopend, dus moeten we per deur een unieke cilinder monteren of hebben jullie een andere oplossing?
Je kan ook een cilinder nemen met aan de binnenzijde een draaiknop ipv een sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
VHware schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:04:
[...]

Je kan ook een cilinder nemen met aan de binnenzijde een draaiknop ipv een sleutel.
Dit is inderdaad de beste oplossing. Let wel op dat de adapters van Nuki niet op alle merken/typen cilinders passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04:57
VHware schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:04:
[...]

Volgens mij is Nuki helemaal niet geschikt om op zo'n draaiknop te monteren. Koop dan gewoon een nieuwe cilinder die anders is dan de andere sloten, met een unieke sleutel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Laatst online: 21:32
verzenden schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 02:28:
[...]

Volgens mij is Nuki helemaal niet geschikt om op zo'n draaiknop te monteren. Koop dan gewoon een nieuwe cilinder die anders is dan de andere sloten, met een unieke sleutel dus.
Jawel hoor. Je hebt er een draaiknopadapter voor. Staat gewoon op de site van Nuki zelf dat dit allemaal kan.

https://nuki.io/nl/installation-check/
Als je deze installatie-check doorloopt kom je de draaiknopcilinder tegen, laten ze ook gelijk weten dat je een draaiknopadapter nodig hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door VHware op 30-01-2021 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
VHware schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 07:53:
[...]

Jawel hoor. Je hebt er een draaiknopadapter voor. Staat gewoon op de site van Nuki zelf dat dit allemaal kan.

https://nuki.io/nl/installation-check/
Als je deze installatie-check doorloopt kom je de draaiknopcilinder tegen, laten ze ook gelijk weten dat je een draaiknopadapter nodig hebt.
Dat klopt. Maar die draaiadaptor is niet universieel. Verschillende merken hebben verschillende vormen. En Nuki heeft niet alle vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sint
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:42

De_Sint

SRK/SRC 63 ZR-S | SE7K 6480Wp

Hey, even een vraag van potentiele koper.

Ik heb gisteravond gekeken of ik een hotel/paniek slot had, en volgens mij heb ik die. Maar ik ben niet helemaal overtuigd.
Mijn huis is van 2008, redelijk nieuw dus. Ik kan aan beide kanten en sleutel steken en redelijk onafhankelijk draaien.
Echter moet ik de ene sleutel net iets verder drukken waardoor de andere er wat uitgaat. We praten over millimeters hoor, echter zit de andere sleutel niet meer helemaal goed in het cilinder en zal niet draaien. Dit is simpel op te lossen om die weer verder te drukken, maar dan schuift de andere er weer wat uit waardoor die niet goed in het cilinder zit.

Kennen jullie dit probleem? Is het een kwestie van het puntje er wat af vijlen of is dit by design en heeft het een reden? Het zijn de sleutels die bij oplevering geleverd zijn.
Drukt nuki ook een beetje de sleutel naar binnen? Want anders krijg ik een situatie dat als ik al van buiten open, de nuki zijn sleutel niet kan draaien omdat hij net niet goed in het cilinder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
De_Sint schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:46:
Hey, even een vraag van potentiele koper.

Ik heb gisteravond gekeken of ik een hotel/paniek slot had, en volgens mij heb ik die. Maar ik ben niet helemaal overtuigd.
Mijn huis is van 2008, redelijk nieuw dus. Ik kan aan beide kanten en sleutel steken en redelijk onafhankelijk draaien.
Echter moet ik de ene sleutel net iets verder drukken waardoor de andere er wat uitgaat. We praten over millimeters hoor, echter zit de andere sleutel niet meer helemaal goed in het cilinder en zal niet draaien. Dit is simpel op te lossen om die weer verder te drukken, maar dan schuift de andere er weer wat uit waardoor die niet goed in het cilinder zit.

Kennen jullie dit probleem? Is het een kwestie van het puntje er wat af vijlen of is dit by design en heeft het een reden? Het zijn de sleutels die bij oplevering geleverd zijn.
Drukt nuki ook een beetje de sleutel naar binnen? Want anders krijg ik een situatie dat als ik al van buiten open, de nuki zijn sleutel niet kan draaien omdat hij net niet goed in het cilinder zit.
Waar jij over praat is een normale cilinder, dus zonder noodfunctie. Een cilinder met echte noodfunctie kan aan beide zijden een sleutel volledig in gestoken hebben en kan aan beide kanten dan nog zonder aanpassing of aandrukken, vergrendeld en ontgrendeld worden.

De Nuki drukt op zich de sleutel niet aan, er is volgens mij een beetje ruimte omdat je vele soorten en maten sleutels hebt. Zou je de sleutel er met een andere sleutel uitdrukken dan zal je daarna de Nuki er helemaal af moeten halen om die sleutel weer terug te duwen.

Het beste is, als je een dergelijke functie wil, om nieuwe gelijksluitende sloten te kopen.

Overigens heeft de leeftijd van je huis niet zo veel te maken met het soort cilinder aangezien dergelijk cilinders al heel lang bestaan. Ze worden alleen niet zo heel vaak bij een woonhuis toegepast omdat ze wat duurder zijn. Er zullen vast nog meer goede redenen zijn waarom het standaard niet wordt gebruikt maar die weet ik even niet.

Je sleutel aanpassen zou ik sterk afraden. Grote kans dat de sleutel dan niet meer wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sint

De_Sint

alexvanniel schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:09:
[...]

Waar jij over praat is een normale cilinder, dus zonder noodfunctie. Een cilinder met echte noodfunctie kan aan beide zijden een sleutel volledig in gestoken hebben en kan aan beide kanten dan nog zonder aanpassing of aandrukken, vergrendeld en ontgrendeld worden.

De Nuki drukt op zich de sleutel niet aan, er is volgens mij een beetje ruimte omdat je vele soorten en maten sleutels hebt. Zou je de sleutel er met een andere sleutel uitdrukken dan zal je daarna de Nuki er helemaal af moeten halen om die sleutel weer terug te duwen.

Het beste is, als je een dergelijke functie wil, om nieuwe gelijksluitende sloten te kopen.

Overigens heeft de leeftijd van je huis niet zo veel te maken met het soort cilinder aangezien dergelijk cilinders al heel lang bestaan. Ze worden alleen niet zo heel vaak bij een woonhuis toegepast omdat ze wat duurder zijn. Er zullen vast nog meer goede redenen zijn waarom het standaard niet wordt gebruikt maar die weet ik even niet.

Je sleutel aanpassen zou ik sterk afraden. Grote kans dat de sleutel dan niet meer wil draaien.
toon volledige bericht
Dank voor je uitgebreide uitleg.. Ik dacht dat tegenwoordig dit soort sloten standaard waren bij nieuwbouw samen met dievenklauwen. Ook omdat beide sleutels van beide kanten in principe helemaal naar binnen kunnen gaan.

Dan bestel ik eerst de Nuki wel om te kijken of het is wat ik hoop dat het moet doen, en me niet teveel hinder aan de tekortkomingen die in dit forum genoemd worden. Ik kan met dezelfde sleutel ook de achterdeur openen. Dus als er al paniek is kom ik altijd nog in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

De_Sint schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:29:
[...]

Dank voor je uitgebreide uitleg.. Ik dacht dat tegenwoordig dit soort sloten standaard waren bij nieuwbouw samen met dievenklauwen. Ook omdat beide sleutels van beide kanten in principe helemaal naar binnen kunnen gaan.

Dan bestel ik eerst de Nuki wel om te kijken of het is wat ik hoop dat het moet doen, en me niet teveel hinder aan de tekortkomingen die in dit forum genoemd worden. Ik kan met dezelfde sleutel ook de achterdeur openen. Dus als er al paniek is kom ik altijd nog in huis.
Ik zou direct een paniekslot erbij kopen, want anders gaat het met sleutel vanaf buiten niet werken. Ik heb hem bij Leys gekocht en dat was aanmerkelijk goedkoper dan in de bouwmarkt.

Let even op de "steek", er zijn verschillende afmetingen. Het best is het als hij tot aan de slotplaat komt, dus niet uitsteekt aan de buitenkant. Hierdoor is het slot niet of lastiger met een bacho open te breken.

Edit: waar ik slotplaat zeg, bedoel ik veiligheidsbeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sint

De_Sint

Ik heb vandaag de Nuki Combi binnen gekregen, en het was echt heel makkelijk te installeren.
@bert pit Ik wil hem eerst even testen of hij doet wat ik wil. Maar als het een blijvertje is, dan komt er zeker een paniekslot in.

Heb zonet even wat bij de instellingen zitten spelen, en het viel me op dat als het slot vergrendeld is ik alleen kan kiezen voor vergrendelen (duh zit hij al) en openen. Ik had eerlijk gezegd ook een ontgrendelen knop verwacht. Het slot weet al dat hij op vergrendelen zit. (zie foto)
Doe ik iets fout?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxpX78WvHQuED82UhdcgKif28-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlbYySWn4PwLT4wS2s8lxpDF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:03
In de iOS app kan je dat keuze menu iets omhoog trekken, waardoor ook Ontgrendelen en Lock en Go tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
@De_Sint inderdaad even het menu met deur openen en vergrendelen iets omhoog schuiven en je hebt nog wat meer opties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpblS6bQV6WsDoiGYPX7d8lt-cU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7AZijic1QPNGbRVxk7M7uQ5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sint

De_Sint

Ooowhhh.
Wat stom van mij. Helemaal niet gezien dat je dat stukje omhoog kom trekken om alle functies te zien.

Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
De_Sint schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:57:
Ooowhhh.
Wat stom van mij. Helemaal niet gezien dat je dat stukje omhoog kom trekken om alle functies te zien.

Thnx!
Het is ook wel een beetje een slap interface ontwerp, hoor. Het ligt niet helemaal aan jou ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sint

De_Sint

App is idd aan redesign onderhevig. Hoeveel menutjes je soms door moet lopen (zoals je batt status) om je ding te vinden. Soms onlogisch ook.

Gisteren als test met grote regelmaat auto unlock getest en kan er moeilijk een pijl op trekken.
Alles zo vrij mogelijk ingesteld om het hem zo makkelijk mogelijk te maken om deze functie uit te oefenen (batterij in app volledig laten gebruiken, Wifi en gps status), log alles aan om te monitoren wanneer hij dingen opmerkt. Maar toch met grote regelmaat voor een dichte deur blijven staan.

De ene keer via de app de deur moeten openen, de andere keer het scherm ontgrendelen. Dan weer alleen scherm aanzetten.
Raar want hij hoeft toch alleen bluetooth te vinden van je mobiel? Daar heeft hij de app niet nodig toch?
GPS registratie ging wel prima, als ik de logs moet ontvangen. Dus volgens de logica van Nuki moet alles aan de voorwaarden zijn voldaan (via gps buiten de zone in de zone zijn gegaan). Het idee dat alleen Bluetooth signaal van je mobiel voldoende moet zijn voor je slot leek me robuust genoeg.

Regelmatig gecontroleerd of het Bluetooth signaal tussen nuki en mobiel stabiel genoeg is. En dat zag er in de app ook prima uit. Mijn smartwatch blijft ook verbinding houden met mijn mobiel als het scherm gelockt en uit is.
Iemand met nog tips and tricks wat ik zou kunnen doen. Want auto-unlock was wel mijn grootste pre om een smart lock te willen.

[ Voor 34% gewijzigd door De_Sint op 07-02-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-05 12:43
De_Sint schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:45:
Maar toch met grote regelmaat voor een dichte deur blijven staan.

De ene keer via de app de deur moeten openen, de andere keer het scherm ontgrendelen. Dan weer alleen scherm aanzetten.
Zelfde hier.
Maar ik heb de auto unlock afgezet aangezien ik wel eens vergat de deur terug te sluiten als ik met de fiets via de garage was binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

edit: uitverkocht

[ Voor 94% gewijzigd door Greatsword op 09-02-2021 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
App is idd aan redesign onderhevig. Hoeveel menutjes je soms door moet lopen (zoals je batt status) om je ding te vinden. Soms onlogisch ook.

Gisteren als test met grote regelmaat auto unlock getest en kan er moeilijk een pijl op trekken.
Alles zo vrij mogelijk ingesteld om het hem zo makkelijk mogelijk te maken om deze functie uit te oefenen (batterij in app volledig laten gebruiken, Wifi en gps status), log alles aan om te monitoren wanneer hij dingen opmerkt. Maar toch met grote regelmaat voor een dichte deur blijven staan.

Raar want hij hoeft toch alleen bluetooth te vinden van je mobiel? Daar heeft hij de app niet nodig toch?
GPS registratie ging wel prima, als ik de logs moet ontvangen. Dus volgens de logica van Nuki moet alles aan de voorwaarden zijn voldaan (via gps buiten de zone in de zone zijn gegaan). Het idee dat alleen Bluetooth signaal van je mobiel voldoende moet zijn voor je slot leek me robuust genoeg.

Regelmatig gecontroleerd of het Bluetooth signaal tussen nuki en mobiel stabiel genoeg is. En dat zag er in de app ook prima uit. Mijn smartwatch blijft ook verbinding houden met mijn mobiel als het scherm gelockt en uit is.
Iemand met nog tips and tricks wat ik zou kunnen doen. Want auto-unlock was wel mijn grootste pre om een smart lock te willen.
toon volledige bericht
Ik heb zelf ook gemerkt dat het automatisch ontsluiten soms wel en soms niet direct wordt uitgevoerd. Of dit nu bij de Nuki ligt of toch bij de telefoon daar ben ik niet helemaal uit. Ik denk zelf eerder dat het aan het agressieve power management van Android ligt. De app kan dan wel uit de accu optimalisatie modus gehaald zijn, maar als Bluetooth voor accu besparing uitgeschakeld wordt dan gebeurt er niet zo veel. Je zou eens moeten uitproberen wat er gebeurt wanneer je je telefoon wakker houdt terwijl je weg loopt of rijdt en wanneer je dan weer terug het geofence gebied binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Alleen vanuit mijn eigen ervaring. Ik had een iPhone6 plus, deze reageerde traag met het slot. Dus je stond voor de deur en dan was hij soms open soms niet. Ongeveer 50/50, maar hij ging uiteindelijk wel altijd open.

Nu een nieuwe iPhone SE2020 met veel snellere hardware, deze werkt goed. Het slot opent altijd automatisch. Ik vermoed dat alles in de telefoon wat sneller werkt, waardoor de connectie ook sneller tot stand komt en beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JCreations
De auto unlock is afhankelijk van 2 dingen. De app op je telefoon en de "polling" rate van de Nuki zelf.

Je kan proberen batterij optimalisatie uit te zetten van de app en als je bijna thuis bent even je scherm aanzetten. Eventueel een tasker taak erop zetten. If connected to Wifi of als je uit de auto stapt, If BT disconnected.

In de app bij instellingen>Smart Lock beheren>Energiebesparende modus kan je de "polling" rate aanpassen. Hoe vaker de Nuki gaat zoeken naar signaal, hoe sneller je accu leeg is. Maar dan gaat de deur waarschijnlijk ook wel beter open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Zelf heb ik bij de overgang naar de snellere iPhone niets aan de instellingen in de app veranderd maar zag wel direct het verschil. Overigens heeft mijn vrouw nog steeds de iPhone6 en die reageert dus ook soms wel soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sint

De_Sint

Dank voor jullie tips. Ik zal ze allemaal uittesten.
Vanmiddag 5 minuten voor de deur gewacht, maar ging echt niet open. Uiteindelijk via app handmatig geopend, maar dat is niet de bedoeling, want dan had ik ook de sleutels kunnen pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Sint

De_Sint

Oké.. Ff geprutst, maar nu gaat hij betrouwbaar open als ik voor de deur sta.

Ik heb een Android Telefoon en heb de Nuki App vergrendeld zodat die altijd op de achtergrond draait.
In de Nuki App de energiebesparende modus van Automatisch naar Snel gezet.
Bij smart Actions (Auto Unlock) - Auto Unlock instellingen - Expertinstellingen bij geofence verlaten gekozen voor vergrendelen (lekker makkelijk als ik wegga) en bijGeofence ingaan op ontgrendelen gezet (zodat hij met deur opendoen zich niet meer hoeft te focussen op ontgrendelen.

Nu blijft de mobiel in de broekzak en opent de deur keurig als ik ervoor sta.

Btw.. Ik lees een hoop over de batterijduur, maar daar heb ik weer geen last van. Heb goedkope oplaadbare batterijen van Amazon die al tijdje zijn gebruikt, en ondanks al het geëxperimenteer zijn ze nog vol.
En dat met de huidige koude.

[ Voor 16% gewijzigd door De_Sint op 10-02-2021 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knotski
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:08
Hmm...sinds gisteren ook een Nuki, maar Auto unlock werkt niet. Ik krijg in de logs te zien:

Geofence ingaan (met tijdstip, dus gaat goed)
Smart Lock gevonden (met tijdstip, gaat ook prima)
Auto Unlock geannuleerd? (met tijdstip, geen idee wie/wat waarom dit zou annuleren....)

iemand tips?
Ik werk vanaf een Huawai P30ProAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRdov7xZIsHmEdQo0k1LvPbDSYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GhDId9K4Q1zWI1hNHO66sMVW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door knotski op 19-02-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sint

De_Sint

knotski schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:23:
Hmm...sinds gisteren ook een Nuki, maar Auto unlock werkt niet. Ik krijg in de logs te zien:

Auto Unlock geannuleerd? (met tijdstip, geen idee wie/wat waarom dit zou annuleren....)

iemand tips?
Daar had ik ook last van. Ook veel Auto Unlock geannuleerd in mijn log.
Als jij mijn bovenstaande stukjes leest, en vooral de laatste, dan moet dat probleem verholpen zijn als je dezelfde instellingen overneemt. Vooral de energiebesparende modus op snel en de app in android locken.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Ook even een update van mijn kant. Ik heb sinds ongeveer een jaar de Nuki en de batterijen gingen 10 weken mee. Ook kon ik geen update doen, omdat het proces afbrak.

Die update is nu een week of 6 geleden geïnstalleerd. Dat moest in twee keer dus ik liep behoorlijk achter. Het lijkt er ook op dat de batterijduur langer is. Vermoedelijk heeft het een met het ander te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
bert pit schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:12:
Ook even een update van mijn kant. Ik heb sinds ongeveer een jaar de Nuki en de batterijen gingen 10 weken mee. Ook kon ik geen update doen, omdat het proces afbrak.

Die update is nu een week of 6 geleden geïnstalleerd. Dat moest in twee keer dus ik liep behoorlijk achter. Het lijkt er ook op dat de batterijduur langer is. Vermoedelijk heeft het een met het ander te maken.
Bij een aantal firmware upgrades hebben ze het batterij verbruik van de smartlock inderdaad verbeterd. Als je een aantal versies "achter liep" dan kan het best zijn dat je nu een redelijke verbetering gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:17
Ik heb nu 2,5 jaar 2 Nuki's en kan dit inderdaad beamen dat door firmware updates ze de batterijduur een stuk verbeterd hebben, gebruik nu de Ikea Ladda herlaadbare batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik had nog speciaal mijn cilinders vervangen voor een met hotel paniekfunctie. Maar sinds ik de Nuki heb heb ik mijn sleutels niet meer gebruikt. Zeker met de Apple Watch is het makkelijker om via de watch de deur te openen. De rest van de familie gebruiken weer wel een sleutel

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sint

De_Sint

Ik heb ook nog geen hotel cilinder erop, en zoals het nu gaat hoeft dat van mij ook niet. Nuki is erg betrouwbaar gebleken.

Draait nu ongeveer een maand en goedkope amazon herlaadbare batterijen zitten nog vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JCreations
De_Sint schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:56:
Ik heb ook nog geen hotel cilinder erop, en zoals het nu gaat hoeft dat van mij ook niet. Nuki is erg betrouwbaar gebleken.

Draait nu ongeveer een maand en goedkope amazon herlaadbare batterijen zitten nog vol.
Ik zal hier toch mee oppassen. Met het warmere weer kan je kozijnen en deur iets gaan werken. Als je slot een beetje klemt dan stopt de Nuki er vrij snel mee. In begin heb ik dit vaak genoeg mee gemaakt totdat ik het slot heb versteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sint

De_Sint

JCreations schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:56:
[...]

Ik zal hier toch mee oppassen. Met het warmere weer kan je kozijnen en deur iets gaan werken. Als je slot een beetje klemt dan stopt de Nuki er vrij snel mee. In begin heb ik dit vaak genoeg mee gemaakt totdat ik het slot heb versteld.
Thnx voor de tip. Ik heb alleen de koude dagen gekend dus heb die ervaring nog niet.
Ik kan overigens nog via achter huis binnenkomen, dus vertrouw niet 100% op Nuki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
knotski schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:23:

iemand tips?
Ik werk vanaf een Huawai P30Pro[Afbeelding]
Hier ook een P30 Pro en die heeft het nog nooit gedaan, Xiaomi Redmi note 7 doet het altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
Heb je batterij optimalisatie voor de app helemaal uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knotski
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:08
@allen: ik bleek na installatie te ongeduldig. Toen ik de volgende dag wat langer dan een paar seconden uit de geofence zone bleef, en er weer terug in ging, was het probleem opgelost.

Nuki corrigeert dus als je niet lang genoeg uit deze zone bent geweest. Kortom: nu werkt het wel.

Dingetje wat bij mij niet kan is 'volledig' op slot gaan, in de 3punts vergrendeling. Daar kan Nuki niets aan doen, bij onze deur moet de deurkruk dan omhoog als tegelijkertijd de sleutel om wordt gedraaid.
Had ik van tevoren niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 20:51
Hebben jullie ook dattie sleutels kromtrekt en na verloop van tijd van de sluitplaat afkomt?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

technopeuter schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:17:
Hebben jullie ook dattie sleutels kromtrekt en na verloop van tijd van de sluitplaat afkomt?
Nee, heb je hem wel goed gemonteerd er gekalibreerd?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 20:51
fsfikke schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:33:
[...]

Nee, heb je hem wel goed gemonteerd er gekalibreerd?
Ik denk het wel, elke X nadat ie erafvalt weer vastmaken en calibreren

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
technopeuter schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:17:
Om even een oude koe uit de sloot te halen... Sleutels kromtrekken dat heb ik niet maar ik kan me voorstellen dat dit gebeurt wanneer je niet de stevige sleutel gebruikt die normaal gesproken bij een slot geleverd wordt. Sleutels die bijvoorbeeld bij een doe-het-zelf zaak of schoen reparatie winkel een "goedkope" lichtgewicht sleutel zijn gemaakt lijken mij wat minder geschikt. Dus laat je een sleutel bij maken, dan moet je wel even opletten dat het niet van die lichtgewicht sleutels zijn. Die hebben meestal van die hippe kleurtjes.

En wanneer de Nuki van het slot los komt, dan heb je hem wellicht niet vast genoeg aangedraaid, zijn de pinnen die in het slot moeten misschien niet scherp genoeg (meer) of als je dubbelzijdig tape gebruikt dan is misschien het tape niet geschikt meer. Wanneer je de schroefjes gebruikt dan zou hij er niet bij het sluiten en ontsluiten af moeten vallen. Als dat wel gebeurt dan zit hij gewoon niet goed vast denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hoe zit het tegenwoordig met het geluid?

Kan me herinneren dat hij veel lawaai maakte, is dat inmiddels met updates verbeterd of nog steeds erg gehorig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Greatsword schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:50:
Hoe zit het tegenwoordig met het geluid?

Kan me herinneren dat hij veel lawaai maakte, is dat inmiddels met updates verbeterd of nog steeds erg gehorig?
Tja, het blijft een electro motor die een sleutel in een slot moet omdraaien waarbij eventueel een drie-punts-sluiting ontsloten en gesloten moet kunnen worden. Oftewel er moet de nodige kracht op uitgeoefend worden. Ik denk dat met een firmware update het geluid niet echt teruggedrongen gaat worden.
Zelf vind ik het geluid meevallen, maar bij ons zit hij op de voordeur in de gang. Bij het sluiten en ontsluiten hoor je hem in de kamer nauwelijks of niet, als je er bij in de buurt bent dan hoor je hem wel, als je buiten staat dan hoor je hem ook wel maar ik moet zeggen dat ik soms goed moet luisteren wil ik hem horen van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

alexvanniel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:56:
[...]

Tja, het blijft een electro motor die een sleutel in een slot moet omdraaien waarbij eventueel een drie-punts-sluiting ontsloten en gesloten moet kunnen worden. Oftewel er moet de nodige kracht op uitgeoefend worden. Ik denk dat met een firmware update het geluid niet echt teruggedrongen gaat worden.
Zelf vind ik het geluid meevallen, maar bij ons zit hij op de voordeur in de gang. Bij het sluiten en ontsluiten hoor je hem in de kamer nauwelijks of niet, als je er bij in de buurt bent dan hoor je hem wel, als je buiten staat dan hoor je hem ook wel maar ik moet zeggen dat ik soms goed moet luisteren wil ik hem horen van buitenaf.
Bij ons zitten naast de voordeur/hal gelijk 2 slaapkamers (links en rechts).

Twijfel dus nog een beetje, geen zin om er wakker van te worden en heb de aankoop al een tijdje uitgesteld in de hoop dat er een nieuwe versie zou uitkomen.

1st gen was van April 2017 volgens de pricewatch en 2de gen van April 2019.

Als de cyclus zich dus voortzet zouden we binnenkort een nieuwe versie mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Greatsword schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:01:
[...]

Twijfel dus nog een beetje, geen zin om er wakker van te worden en heb de aankoop al een tijdje uitgesteld in de hoop dat er een nieuwe versie zou uitkomen.

Als de cyclus zich dus voortzet zouden we binnenkort een nieuwe versie mogen verwachten.
Een nieuwe hardware versie met stille motor ... dat zou natuurlijk wel kunnen maar ik weet niet of dat haalbaar is. Maar dat is aan Nuki ;-) Wat ik wel weet is dat wanneer het wat gehorig is en je een slaapkamer hebt grenzen aan de plaats waar je de Nuki wil monteren, dan is een ander smart lock het wellicht het overwegen waard. Een lock waarbij de cilinder bijvoorbeeld geïntegreerd zit of bijvoorbeeld zoals Danalock of Yale. Helaas geen ervaring mee echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:12
Greatsword schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:01:
[...]

Het maakt wel vrij veel geluid: als ik boven in de slaapkamer ben dan hoor ik beneden de deur op slot draaien. Tegelijk worden de kinderen er niet wakker van.

De vraag is natuurlijk ook: hoe vaak doe je je deur op en van het slot?

omniscale.nl

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste