Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08 19:15
posttoast schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:44:
[...]

Het maakt wel vrij veel geluid: als ik boven in de slaapkamer ben dan hoor ik beneden de deur op slot draaien. Tegelijk worden de kinderen er niet wakker van.

De vraag is natuurlijk ook: hoe vaak doe je je deur op en van het slot?
Of beter gevraagd: hoe vaak doe je de deur op en van slot wanneer iedereen in bed hoort te liggen? ;-)
Als je hele kleine kinderen hebt die overdag nog moeten slapen kan ik me er wel iets bij voor stellen hoor... bij ons gaat om 23:00 de boel op slot en pas van slot de volgende ochtend ...als we tenminste via de voordeur gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:56
alexvanniel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:16:
[...]

Of beter gevraagd: hoe vaak doe je de deur op en van slot wanneer iedereen in bed hoort te liggen? ;-)
Als je hele kleine kinderen hebt die overdag nog moeten slapen kan ik me er wel iets bij voor stellen hoor... bij ons gaat om 23:00 de boel op slot en pas van slot de volgende ochtend ...als we tenminste via de voordeur gaan dan.
Nou, wat wel zo is: ik gebruik hier de Nuki i.c.m. HomeKit en ik heb een HomeKit scene "nacht". Als mijn vriendin en ik gaan slapen, dan activeert die. Dan gaan alle lampen in huis uit, de verwarming op 16 graden en... de deur op slot. Als ik daar dus eerder op de avond niet aan gedacht heb, dan gebeurt het op dat moment.

Overigens vind ik het echt ideaal die Nuki. Ik heb hem nu bijna twee jaar en ben er blijer mee dan ik van tevoren gedacht had. Het gemak waarmee ik tegenwoordig de deur uit ga zonder sleutels is heel prettig. Mocht ik mijn telefoon vergeten (en die kans is klein hoor ;) ), dan kan ik zelfs met mijn Apple Watch de deur nog openen.

[ Voor 17% gewijzigd door posttoast op 13-04-2021 15:22 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
posttoast schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:20:
[...]

Nou, wat wel zo is: ik gebruik hier de Nuki i.c.m. HomeKit en ik heb een HomeKit scene "nacht". Als mijn vriendin en ik gaan slapen, dan activeert die. Dan gaan alle lampen in huis uit, de verwarming op 16 graden en... de deur op slot. Als ik daar dus eerder op de avond niet aan gedacht heb, dan gebeurt het op dat moment.

Overigens vind ik het echt ideaal die Nuki. Ik heb hem nu bijna twee jaar en ben er blijer mee dan ik van tevoren gedacht had. Het gemak waarmee ik tegenwoordig de deur uit ga zonder sleutels is heel prettig. Mocht ik mijn telefoon vergeten (en die kans is klein hoor ;) ), dan kan ik zelfs met mijn Apple Watch de deur nog openen.
Je zou eventueel in de Nuki zelf die tijd ook kunnen aanpassen maar als je dan wat later naar bed gaat of wat eerder dan loop je weer tegen hetzelfde aan. Als het geluid hinderlijk is, of wanneer iemand bang is dat het geluid te hinderlijk is dan moet je wellicht voor iets anders kiezen. Of alles laten zoals het nu is. Maar welke tweaker doet dát nou? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
alexvanniel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:26:
[...]

Je zou eventueel in de Nuki zelf die tijd ook kunnen aanpassen maar als je dan wat later naar bed gaat of wat eerder dan loop je weer tegen hetzelfde aan. Als het geluid hinderlijk is, of wanneer iemand bang is dat het geluid te hinderlijk is dan moet je wellicht voor iets anders kiezen. Of alles laten zoals het nu is. Maar welke tweaker doet dát nou? ;-)
Ja, en ik kan het vanuit HomeKit ook automatiseren. Maar zoals gezegd: de kinderen worden er niet wakker van en ik kan me er ook niet aan storen. Het is ook niet dat die motor 20 minuten aan het draaien is ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:26
posttoast schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:20:
[...]

Nou, wat wel zo is: ik gebruik hier de Nuki i.c.m. HomeKit
Ben toch even benieuwd, als mede Homekit gebruiker... ik heb het op de Nuki juist uitgezet. De reden: Homekit werkte niet fijn met Nuki en vroeg ook nog eens geen bevestiging.

Bijvoorbeeld: "Siri unlock the door" betekent gewoon van het slot af doen en openen :|

En dan heb ik nog het issue dat Siri soms verkeerd begrijpt wat ik bedoel. Die angst was zo erg dat ik om die reden Homekit heb uitgezet. Een doemscenario: ik ben 5000km verder op vakantie en ik hoef maar 1x iets te zeggen wat lijkt op "unlock" of "open" en de voordeur springt letterlijk direct open in Nederland.

Ben benieuwd hoe jij daar tegenaan kijkt.

Wat ik nu heb gedaan is enkel de Nuki app gebruiken. En ik heb de API open gezet en met 'Shortcuts' iOS app een shortcut aangemaakt die reageert op het scannen van een NFC tag naast de voordeur en daarmee direct de deur opent. Dus nu moet je moedwillig de Nuki app open hebben en dus het commando aanklikken. Of ik moet al naast de voordeur staan en mijn telefoon kort op de NFC tag houden.

Het is namelijk 1 ding om de deur te openen in Nuki. Maar sluiten kan alleen door een mens worden gedaan die naast jouw voordeur staat op dat moment.

Geofencing verhaal in Nuki staat om die reden ook uit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik ga het nog even voor je checken, maar ik weet 99% zeker dat Siri iets zegt als "Je bent nu niet thuis, weet je zeker dat je de deur wilt openen" als ik op afstand de deur open. Ik moet dan met een touch actie bevestigen (volgens mij geeft de Nuki app een soortgelijke waarschuwing trouwens). Ik heb Siri hier overigens in het Nederlands staan, maar open de voordeur niet met stemcommando's (ik heb de Nuki app op mijn Apple Watch onder een shortcut staan). Mijn vriendin, ook met Apple Watch, doet dit wel met haar stem trouwens met het commando "open de voordeur".

[ Voor 6% gewijzigd door posttoast op 13-04-2021 16:48 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenBennes
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-05-2021
Goedemorgen,

Deze week de Nuki 2.0 geïnstalleerd en erg blij mee tot nu toe, behalve over 1 ding. Dat is dat de voordeur opengaat als ik met de fiets thuis kom via de achtertuin en achterdeur (zonder Nuki).

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb van alles geprobeerd te bedenken, maar een logische oplossing, zonder dat de functionaliteit uitgezet wordt, heb ik nog niet...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 15:30
BenBennes schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:41:
Goedemorgen,

Deze week de Nuki 2.0 geïnstalleerd en erg blij mee tot nu toe, behalve over 1 ding. Dat is dat de voordeur opengaat als ik met de fiets thuis kom via de achtertuin en achterdeur (zonder Nuki).

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb van alles geprobeerd te bedenken, maar een logische oplossing, zonder dat de functionaliteit uitgezet wordt, heb ik nog niet...

Alvast bedankt!
Autounlock uitzetten? Of anders de voordeur weer dicht doen als je thuis bent.
Een andere manier is er niet, je kunt nog wat met minimale sterkte van je BT signaal doen, maar dan gaat alsnog de voordeur open als je al binnen bent en dichter bij je voordeur komt.
Je kunt ook BT uitzetten als je met de fiets weg gaat, of autounlock cancellen in de app.
Ik heb autounlock al jaren geleden uitgezet.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenBennes
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-05-2021
Dank voor je reactie, zover was ik ook gekomen, maar juist de auto-unlock maakt dit voor ons een ideaal systeem... Bluetooth uit is wellicht de beste optie. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

pjeterinfo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:46:
Ik zat eigenlijk te twijfelen tussen de Nuki en de Bold. Nadat vorige week iemand zich buitensloot direct de knoop doorgehakt en de Nuki opgehaald ;)

Op basis van https://github.com/CNpunkt/Node-Red-Nuki-Push een koppeling gemaakt met Home-Assisant , die laat nu mooi de slot en open/dicht status zien.
hoe werkt dit tot nu toe met node-red ? (kan je alles bedienen v.d nuki ?) kortom hoe bevalt het ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:06
vso schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:11:
[...]

hoe werkt dit tot nu toe met node-red ? (kan je alles bedienen v.d nuki ?) kortom hoe bevalt het ?
Inmiddels zijn er bij mij wel wat zaken veranderd, en ik vermoed dat hierin nog flink wat verbeterd kan worden.
Ik gebuik de bovengenoemde koppeling alleen voor notificaties en batterij weergave in Home-assistant.

Elke avond sluit Nuki zelf om 22:30 het nachtslot en haalt Node-red met de node-red-contrib-nuki koppeling om 06:00 deze weer van het nachtslot.

En in Home-assistant gebruik ik de deur en slot status van de native koppeling met Home-assistant.
Omdat ik na het sporten mijn fiets achterom moet opbergen is de geofencing voor mij een probleem, als ik aan kom gaat de deur onnodig open. 8)7 Hiervoor gebruik ik zelf een NFC sticker bij de deur, even scannen en de deur gaat alsnog open.

Kortom veel te veel verschillende koppelingen, maar ik vind het leuk om een beetje te prutsen.

Mijn ervaring is dat de Nuki ook zonder koppelingen met Node-red en HA ook prima werkt,

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

pjeterinfo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:45:
[...]

Inmiddels zijn er bij mij wel wat zaken veranderd, en ik vermoed dat hierin nog flink wat verbeterd kan worden.
Ik gebuik de bovengenoemde koppeling alleen voor notificaties en batterij weergave in Home-assistant.

Elke avond sluit Nuki zelf om 22:30 het nachtslot en haalt Node-red met de node-red-contrib-nuki koppeling om 06:00 deze weer van het nachtslot.

En in Home-assistant gebruik ik de deur en slot status van de native koppeling met Home-assistant.
Omdat ik na het sporten mijn fiets achterom moet opbergen is de geofencing voor mij een probleem, als ik aan kom gaat de deur onnodig open. 8)7 Hiervoor gebruik ik zelf een NFC sticker bij de deur, even scannen en de deur gaat alsnog open.

Kortom veel te veel verschillende koppelingen, maar ik vind het leuk om een beetje te prutsen.

Mijn ervaring is dat de Nuki ook zonder koppelingen met Node-red en HA ook prima werkt,
Je beschrijft eigenlijk mijn zorg / gevoel maar ook de oplossing redelijk accuraat als ik het zo even vertaal voor mezelf .

Geofencing klinkt leuk op papier maar in praktijk werkt een nfc enabeld ding tag/smartcard/druppel oid beter wat ik zeker wel als een plus zie.
Denk wel dat ik een eigen nfc-oplossing knutsel .. ipv

Hoe gaat het met de batterij-duur ? is een accupack of een "bekabelde" optie beter ?

Enige optie die ik wel grappig vind van geofencing is dat de deur openstaat oid .. of niet op "nachtslot" .. als je bv een endje van je huis vandaan bent.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 16:05
vso schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:58:
[...]

Hoe gaat het met de batterij-duur ? is een accupack of een "bekabelde" optie beter ?
Ik moet zeggen dat ik pas 3x batterijen verwisseld heb in het afgelopen jaar. Ik gebruik hem nu precies 1 jaar. En dan wissel ik misschien wel te vroeg maar het is het gevoel dat ik altijd "volle" batterijen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

cwrm63 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:19:
[...]

Ik moet zeggen dat ik pas 3x batterijen verwisseld heb in het afgelopen jaar. Ik gebruik hem nu precies 1 jaar. En dan wissel ik misschien wel te vroeg maar het is het gevoel dat ik altijd "volle" batterijen heb.
ik heb er ook maar 1 besteld .. komt donderdag binnen gelijk met accupack erbij

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Wauw dit was wel een zeer pijnloze installatie/intergratie .. de UPS koerier was bijwijze van spreken nog niet de straat uit en het zwikie zat al op het slot ..

merk wel dat de app/software voor verbetering vatbaar is .. Home Assistant pikte de bridge automagisch op ff zoeken hoe ik de key moest vinden . ,maar ook die was er relatief snel ..

ps nog een dingetje voor de accu .. je kan hem blijkbaar 24x7 op de lichtnet aansluiten met een goeie usb-c kabel (lange)

[ Voor 15% gewijzigd door vso op 15-07-2021 13:01 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik vind de HASS.io intergratie niet zo goed ...

node red uitvragen van de deurslot (bridge) .

bovenste 4 flows zijn unencrypted (token zichtbaar over je lan)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aWVU8hr.png

Door een NTP issue (wat meer mensen hebben) moet je een beta firmware programma joinen .. zodat je een hashed (onderste flow) aan de slag kan ..

Uiteindelijke doel is dat je via een eigen weg de deur "remote" open en dicht kan doen

bv 2 factor via mac-adres van je gsm (moet je dus al verbinding hebben gehad met je wifi adres) + een One Time Passcode .. toegang (voor vrienden oid)

of

een nfc kaart lezer die bij je deur verborgen is..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:20
BenBennes schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:41:
Goedemorgen,

Alvast bedankt!
In de expert of geavanceerde instellingen kun je een geofence radius instellen. Standaard staat die op 100mtr afgesteld. Her kun je eens mee experimenteren of het nog steeds bruikbaar is al je bv. 10meter kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 21:15

joeri1

Cloud Engineer

Ik wilde zojuist mijn Nuki 2.0 installeren, echter kwam ik tot een aparte ontdekking. Bij het installeren van het A-frame hoorde ik een 'klik' bij het aandraaien van de bovenste schroef. Gaf het geen aandacht totdat ik merkte dat het kalibreren niet ging (deur was open). Toen ik de Nuki weer had verwijderd kon ik zelf ook niet aan de sleutel draaien, zeer merkwaardig. Bij het losmaken van het A-frame kon ik de sleutel wel weer draaien, het gaat nu wel stroever dan voorheen.

Bij nadere inspectie van de cilinder blijkt de bovenste schroef een soort 'knop' ingedrukt te hebben. Nogmaals installeren van het A frame gaf hetzelfde resultaat.

Herkend iemand dit? Weet iemand wat die 'knop' doet? Extra beveiliging van het slot?

Ik ga de Nuki terugsturen naar de webshop, zonder de bovenste schroef blijft die niet zitten en wil mijn cilinder niet verder kapot maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nicgQD4c87EJoQmn_emaN-pePqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NkffPhiYhorxRiKUxpTUl3O2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
joeri1 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:05:
Ik wilde zojuist mijn Nuki 2.0 installeren, echter kwam ik tot een aparte ontdekking. Bij het installeren van het A-frame hoorde ik een 'klik' bij het aandraaien van de bovenste schroef. Gaf het geen aandacht totdat ik merkte dat het kalibreren niet ging (deur was open). Toen ik de Nuki weer had verwijderd kon ik zelf ook niet aan de sleutel draaien, zeer merkwaardig. Bij het losmaken van het A-frame kon ik de sleutel wel weer draaien, het gaat nu wel stroever dan voorheen.

Bij nadere inspectie van de cilinder blijkt de bovenste schroef een soort 'knop' ingedrukt te hebben. Nogmaals installeren van het A frame gaf hetzelfde resultaat.

Herkend iemand dit? Weet iemand wat die 'knop' doet? Extra beveiliging van het slot?

Ik ga de Nuki terugsturen naar de webshop, zonder de bovenste schroef blijft die niet zitten en wil mijn cilinder niet verder kapot maken.

[Afbeelding]
Geen idee wat dat is, maar ik zie dat je een M&C cylinder hebt. veiligheids-sloten.nl verkoopt m&c EN nuki, en ze zijn heel hulpvaardig. Ik zou ze even bellen of een mailtje sturen en kijken wat de oplossing is.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[Afbeelding]
Misschien dat @GillBates ook kan helpen. Hij is een dealer van M&C sloten.

Is plakken trouwens geen optie?

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 30-07-2021 15:23 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1

joeri1

Cloud Engineer

Ik heb de klantenservice van www.mc-sloten.nl benaderd en die hebben op hun beurt contact gehad met M&C. Die wisten te vertellen dat ik mijn cilinder beschadigd heb, ik had eerste de onderste schroeven moeten aandraaien *zucht*. Na mijn wetende heb ik dat ook gedaan, helaas ben ik dan toch weer te lomp geweest. Voorlopig ben ik genezen van de Nuki, maar laat dit een les zijn voor andere. Bedankt voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 13:36
Ik wilde zojuist mijn Nuki 2.0 installeren, ech
Je hebt ook een montageplaat met dubbelzijdig tape. Dat zal het probleem moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 14:23
joeri1 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:00:
Ik heb de klantenservice van www.mc-sloten.nl benaderd en die hebben op hun beurt contact gehad met M&C. Die wisten te vertellen dat ik mijn cilinder beschadigd heb, ik had eerste de onderste schroeven moeten aandraaien *zucht*. Na mijn wetende heb ik dat ook gedaan, helaas ben ik dan toch weer te lomp geweest. Voorlopig ben ik genezen van de Nuki, maar laat dit een les zijn voor andere. Bedankt voor de snelle reacties.
Dan doe je toch gewoon de B-plaat met dubbelzijdig tape, zo heb ik heb ook rustig anderhalf jaar gebruikt.. niks mis mee, zit net zo goed vast. Als hij eenmaal zit zie je er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1

joeri1

Cloud Engineer

JCreations schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:24:
[...]

Je hebt ook een montageplaat met dubbelzijdig tape. Dat zal het probleem moeten oplossen.
thaan schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:31:
[...]

Dan doe je toch gewoon de B-plaat met dubbelzijdig tape, zo heb ik heb ook rustig anderhalf jaar gebruikt.. niks mis mee, zit net zo goed vast. Als hij eenmaal zit zie je er niks meer van.
Past niet, mijn cilinder steekt veel te ver uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

joeri1 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:00:
[...]

[...]

Dan plak je dubbelzijdige tape op die andere plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 14:23
joeri1 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:00:
[...]

[...]

Dan gebruik je nog een laag dubbelzijdig tape om een paar mm offset te creëren en de Nuki ook wat naar achter te plaatsen, zodra je hem eenmaal in gebruik hebt, wordt je heel blij dat je hem niet hebt teruggestuurd & de moeite hebt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1

joeri1

Cloud Engineer

thaan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:45:
[...]

Dan gebruik je nog een laag dubbelzijdig tape om een paar mm offset te creëren en de Nuki ook wat naar achter te plaatsen, zodra je hem eenmaal in gebruik hebt, wordt je heel blij dat je hem niet hebt teruggestuurd & de moeite hebt genomen.
Bedankt voor de tip, ik laat het hier voorlopig toch even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillBates
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:05
joeri1 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:00:
Als je nog steeds interesse hebt in een smartlock dan kan ik zeker de Tedee aanraden, wat een top ding!

www.doorax.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GillBates
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:05

[Afbeelding]
Aan de bovenkant van deze cilinders zitten messing 'proppen' die de boorgaten hebben opgevuld. Dat is een nadeel van de Nuki vast zetten met schroeven op M&C cilinders.

www.doorax.nl

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:17
Zijn er mensen die liever €130 meer zouden betalen voor een loqed?

Zowel nuki als loqed hebben hun voor- en nadelen. Ja het display van de loqed scoort wat coolpoints maar het is een aardig prijsverschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

corrado20vt schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:57:
Zijn er mensen die liever €130 meer zouden betalen voor een loqed?

Zowel nuki als loqed hebben hun voor- en nadelen. Ja het display van de loqed scoort wat coolpoints maar het is een aardig prijsverschil.
waarom

voor mij waren de volgende punten belangrijk
- bestaand slot gebruiken
- makkelijk schakelen tussen sleutel (lees lan c.q "cloud" connectie
- remote (overal in huis / onderweg de deur kunnen openen .. ps dan moet je wel internet verbinding hebben duh)

nu ik via de bridge direct toegang heb .. kan ik ook de intelligentie van home-assistant (die zag hem) en node-red (ook gelukt) .. gebruiken om bv via andere wegen toegang te geven .. denk bv met je bankpas (nfc) of andere oplossingen toegang te geven ..

bv een party mode waarbij aanbellen = deur open ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjtweakers
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-08-2024
Hello Nuki peeps,

Ik denk er aan een Nuki te kopen, maar heb een vraagje.
Ik ga binnenkort verhuizen.
Kan je makkelijk de Nuki van het ene slot demonteren op vervolgens op een ander slot te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
basjtweakers schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:57:
Hello Nuki peeps,

Ik denk er aan een Nuki te kopen, maar heb een vraagje.
Ik ga binnenkort verhuizen.
Kan je makkelijk de Nuki van het ene slot demonteren op vervolgens op een ander slot te plaatsen?
Ja hoor. Dat gaat prima. Mits je de schroefjes gebruikt en niet het dubbelzijdige tape. Maar zelfs als je het dubbelzijdige tape gebruikt hebt dan zou je dat naderhand gewoon kunnen verwijderen en weer opnieuw met tape bevestigen. Maar zeker als het tijdelijk is zou ik alleen de schroefjes op de cilinder gebruiken. Dan is de nuki zo te verwijderen en zo weer te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjtweakers
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-08-2024
Top. Dan probeer ik hem in het oude huis uit en verhuist Nuki gewoon mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
basjtweakers schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:18:
Top. Dan probeer ik hem in het oude huis uit en verhuist Nuki gewoon mee!
Ik heb er 1 mee verhuisd naar mijn nieuwe huis, daarna er nog 1 bijgekocht omdat ik ineens de mogelijkheid had om ook de garagedeur met een nuki uit te rusten. Voorheen had ik alleen een voordeur en een achterdeur waarbij de achterdeur naar buiten toe opende en waak open stond in de zomer. Dat is met regen niet echt handig want daar kunnen nukis niet zo goed tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Ik heb nu twee keer meegemaakt dat het slot vergrendeld terwijl de achterdeur nog wagenwijd open staat.

Ik had niet verwacht dat dat kon ivm deur sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
corrado20vt schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:29:
Ik heb nu twee keer meegemaakt dat het slot vergrendeld terwijl de achterdeur nog wagenwijd open staat.

Bij mij gaat dat alleen als er een storing gemeld wordt op de deur sensor. Dan weet hij niet of de deur open of dicht is. Maar normaal gesproken krijg ik een waarschuwing als de deur open staat en ik de deur wil vergrendelen. Maar je kan dan evengoed uiteindelijk kiezen voor vergrendelen. Je zal zelf op moeten letten dat de deur niet open staat. Het is niet zo dat de deur sensor dit verbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

corrado20vt schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:29:

@alexvanniel Is een stevige deurdranger geen oplossing om ongewilde openstand te voorkomen?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
bert pit schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

@alexvanniel Is een stevige deurdranger geen oplossing om ongewilde openstand te voorkomen?
Nou wij vinden het juist prettig dat de achterdeur open staat bij lekker weer.

Ik had echter niet verwacht dat de deur dan op slot zou gaan terwijl ik geen melding van storing op de deur sensor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
bert pit schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

Dat zal vast wel kunnen. Dat kan best bij een deur die je niet open wil hebben staan. Als je af en toe wil luchten is dat misschien niet handig of je moet dan de deur op een haak zetten. Naja, mogelijkheden genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
corrado20vt schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

Nou wij vinden het juist prettig dat de achterdeur open staat bij lekker weer.

Ik had echter niet verwacht dat de deur dan op slot zou gaan terwijl ik geen melding van storing op de deur sensor heb.
Als het goed is krijg je wel een melding in de app die waarschuwt dat de deur open staat. Er zijn vast situaties te bedenken (ik kan er alleen zo geen bedenken) waarbij de deur open zou moeten staan en het slot vergrendeld moet worden. Geen idee. Helaas heb ik geen idee van de beweegreden om de deur alsnog te kunnen vergrendelen wanneer de sensor aangeeft dat deze open staat. Misschien is dat gedaan voor mensen die geen sensor hebben/gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Ik heb nu al drie keer, zodra ik de app open, storing deur sensor herstellen gehad.

Heb de magneet ook al een keer verplaatst.

Het deur sensor gedeelte is nog geen succes. Verder bevalt het slot prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
corrado20vt schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:34:
Ik heb nu al drie keer, zodra ik de app open, storing deur sensor herstellen gehad.

Heb de magneet ook al een keer verplaatst.

Het deur sensor gedeelte is nog geen succes. Verder bevalt het slot prima.
Mja, dat heb ik ook al een aantal keer met mijn garagedeur gehad. Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik vermoed dat het bij mij komt omdat de Nuki niet gelijk zit met de sensor. Wel qua hoogte maar niet qua diepte. Dat vindt de Nuki volgens mij niet zo grappig. Er is volgens mij een sweetspot waar hij het prima doet maar in mijn geval kan ik hem daar niet plakken want afdeklat.

• jaspecram
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik ben niet zo'n fan van geo-fencing. Het lukt mij niet om er voor te zorgen dat het slot altijd precies doet wat ik wil.

Ik zou het liefst een knopje of kastje willen waar mijn tuin begint. Als ik dat knopje indruk, zou de deur precies open zijn zodra ik voor mijn deur sta (is iets van tien stappen van het begin van de voortuin tot aan de deur). Dat lijkt me heerlijk! Ik zou (uiteraard) willen dat het kastje alleen werkt als hij een bluetooth verbinding heeft met een geautoriseerde telefoon. Het liefst geschikt voor buiten en op batterijen. Op de plakwaar het kastje komt is wifi.

Weet iemand of er zo'n soort oplossing is?

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:32
Deze:Afbeeldingslocatie: https://shop.nuki.io/wp-content/uploads/2018/02/nuki-fob-3d.jpg

En dan in je broekzak of aan de sleutelbos :*)

[ Voor 22% gewijzigd door MadDog11 op 29-09-2021 21:34 ]

• jaspecram
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik zoek eigenlijk iets wat ik aan het hekje kan monteren zodat (1) ik het niet mee hoef te nemen en (2) mijn partner en mijn kinderen het ook kunnen gebruiken.

• alexvanniel
Op zich zou je dan ook met de nuki keypad (https://shop.nuki.io/nl/uitbreidingssets/nuki-keypad/) uit de voeten moeten kunnen maar heel erg fan van een deur beveiligen met een cijfercode ben ik persoonlijk niet zo.

• alexvanniel
Maar bij nader inzien is dat denk ik niet helemaal wat je zoekt aangezien het waarschijnlijk te ver van de Nuki is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:30
Binnenkort is versie 3 verkrijgbaar, ook als Pro versie met wifi en accupack
https://www.rtlnieuws.nl/...-locks-smart-home-gadgets

De nieuwe versie zou door het gebruik van grotere tandwielen stiller zijn maar net zo krachtig.

Vanaf 149 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door remmuz op 04-11-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Op iCulture staat ook een review. Ik moet zeggen dat ik als Nuki 2 bezitter niet direct veel reden zie om over te stappen. Het enige échte voordeel dat ik zie is het stillere binnenwerk, maar dat valt voor mij toch echt in de categorie “lekker belangrijk”.

Wat zijn de meningen hier verder?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Voor mijn 2.0 zie ik ook geen reden tot vervanging. De druk knop had wat meer travel mogen hebben voor een betere feedback maar dat is muggenziften

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ligt aan de upgrade kosten voor mij

ik heb wel een uitdaging dat het net niet lekker blijft zitten op de cilinder, heb dubbelzijdig tape erbij moeten gebruiken.

op zich ben ik erg blij met de nuki, met de HA intergratie kunnen mijn kinderen nu met de telefoon als ze in range van de WIFI zijn naar binnen. alleen ik moet voorkomen dat je op afstand de deur kan openen. voordat ik HA openzet via internet oid.

maar ik kan nu mijn eigen NFC intergratie toevoegen. met keyfobs etc.

Zelf zoek ik nog een oplossing dat ik vrienden/familie een tijdelijke access token kan geven (1x via whatsapp oid 2factor auth 3 als je toegang tot WIFI meerekend :) ) niet via een speciale app oid

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
posttoast schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:01:
Op iCulture staat ook een review. Ik moet zeggen dat ik als Nuki 2 bezitter niet direct veel reden zie om over te stappen. Het enige échte voordeel dat ik zie is het stillere binnenwerk, maar dat valt voor mij toch echt in de categorie “lekker belangrijk”.

Wat zijn de meningen hier verder?
Ik ben ook van mening dat ik geen reden zie om mijn toch wel de nodige centen kostende Nuki's ter vervangen voor versie 3. Het stillere binnenwerk is voor mij echt totaal niet relevant aangezien ze bij buitendeuren zitten die door allerlei tussendeuren niet te horen zijn. Sterker nog, ik vind het eigenlijk wel fijn om het mechanisme te horen wanneer ik de deur op slot draai. Dan heb ik ook een auditieve mechanische terugkoppeling dat het mechanisme werkt. Mijn enige zorg is: hoe lang wordt straks versie 2 dan nog ondersteund met firmware updates? Gaan ze versie 2 gebruikers uiteindelijk toch dwingen om versie 3 van alles te kopen? Denk het niet, maar er zijn bedrijven waar dit wel degelijk het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Ik vind 149,00 best aantrekkelijk. Als de voorraden toenemen zou de prijs nog verder kunnen zakken. Dan ga ik een v3 voor de achterdeur kopen.

Over achterdeur gesproken, als ik door die deur binnen kom, dan denkt de Nuki dat ik in de buurt van de voordeur ben en opent dan de deur. Dat is niet gewenst want ik ben al binnen en als ik er niet aan denk dan bljjft de voordeur op een kier open staan. Heb hier zelf nog geen oplossing voor kunnen bedenken.
Hebben jullie hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
alexvanniel schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:46:
[...]

Mijn enige zorg is: hoe lang wordt straks versie 2 dan nog ondersteund met firmware updates? Gaan ze versie 2 gebruikers uiteindelijk toch dwingen om versie 3 van alles te kopen? Denk het niet, maar er zijn bedrijven waar dit wel degelijk het geval is.
Het slot werkt nu prima en zie dat alleen veranderen als we bijvoorbeeld over 7 jaar een Bluetooth standaard gaan gebruiken die niet meer overweg kan met nuki 2.0. Firmware updates lijken mij daarom niet zo nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
remmuz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:48:
Ik vind 149,00 best aantrekkelijk. Als de voorraden toenemen zou de prijs nog verder kunnen zakken. Dan ga ik een v3 voor de achterdeur kopen.

Over achterdeur gesproken, als ik door die deur binnen kom, dan denkt de Nuki dat ik in de buurt van de voordeur ben en opent dan de deur. Dat is niet gewenst want ik ben al binnen en als ik er niet aan denk dan bljjft de voordeur op een kier open staan. Heb hier zelf nog geen oplossing voor kunnen bedenken.
Hebben jullie hier geen last van?
Ik heb dat uitgezet, vind ik veel te tricky eigenlijk. Hier is het openen van de deur echt een bewuste handeling (vanaf de Apple Watch of iPhone). Ik heb ook de "druk op de knop om de deur van het slot te halen" uitgezet, om te voorkomen dat iemand via de brievenbus op de een of andere manier bij die knop kan komen. Enkele keer drukken is "deur op slot", dubbel drukken is "lock and go".

Ik heb wel andersom een automation ingesteld in HomeKit: als iedereen het huis verlaten heeft gaat de deur op slot.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Ik heb in de Nuki op de voordeur alle interactie met de knop uitgeschakeld en pairing mode door op de knop te drukken heb ik op beide Nuki's uitgeschakeld. Het automatisch openen van de deur heb ik hier weer ingeschakeld. In ons vorige huis heb ik dat uitgeschakeld omdat we daar zowel door de voordeur als door de achterdeur het huis binnen konden. We wonen nu in een huis waar je alleen aan de voorkant naar binnen kan: door de garage en door de voordeur. De garage is een grote openslaande deur waar ik de Nuki auto unlock op heb ingesteld. Niet op de voordeur. We komen eigenlijk altijd maar via 1 deur binnen. Ik heb zelf het probleem met auto unlock wel meegemaakt dus wanneer je van beide kanten van het huis binnen kunt. Daar is volgens mij niet echt een sluitende oplossing voor vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
corrado20vt schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:05:
[...]

Het slot werkt nu prima en zie dat alleen veranderen als we bijvoorbeeld over 7 jaar een Bluetooth standaard gaan gebruiken die niet meer overweg kan met nuki 2.0. Firmware updates lijken mij daarom niet zo nodig.
Firmware updates blijven nodig, al is het alleen maar om de eventuele onbekende security holes te dichten die in de huidige firmware zitten.
Dat gaat verder dan alleen Bluetooth want je kan de Nuki ook via de API van Nuki aanspreken. Er zijn genoeg redenen om firmware updates te willen, ook als er een standaard gebruikt wordt. Die moet toch maar goed geïmplementeerd zijn enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heeft iemand hem kunnen bestellen?

Lijkt nu al uitverkocht te zijn, heb de V2 Express overgeslagen dit jaar aangezien ik al een vermoeden had dat V3 er aan zou komen omdat die al een tijdje op de markt is.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:36
De Nuki 3.0 en pro zijn aangekondigd.
Hier meteen een review:

https://fwd.nl/smarthome/...en-batterijen-meer-nodig/

[ Voor 38% gewijzigd door S0epkip op 05-11-2021 22:16 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 20:28
Bij het bestellen van de V2 stond bij de keuze voor de cilinder de knopcilinder ook vermeld. Bij het bestellen van de V3 staat deze er niet meer bij vermeld. Ik krijg nergens duidelijk of de Nuki V3 Pro op een 'knopcilinder' past. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomkweker
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-07 13:27
Weet iemand of het nodig is dat je de deur kan openen wanneer er ook een sleutel aan de binnenzijde zit. of dat dat alleen noodzaak is bij maar 1 deur. Wij kunnen in principe op 4 punten naar binnen en zijn dus niet afhankelijk van die ene deur

[ Voor 5% gewijzigd door Boomkweker op 09-11-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Boomkweker schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:58:
Weet iemand of het nodig is dat je de deur kan openen wanneer er ook een sleutel aan de binnenzijde zit. of dat dat alleen noodzaak is bij maar 1 deur. Wij kunnen in principe op 4 punten naar binnen en zijn dus niet afhankelijk van die ene deur
https://nuki.io/nl/installation-check/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomkweker
Ja ik heb die check gedaan maar het gaat erom of die 2 sleutels(binnen en buiten zijde) noodzaak is of alleen in het geval van 1 deur waardoor je wel open moet kunnen maken met een sleutel aan de binnenzijde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

Boomkweker schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:06:
Ja ik heb die check gedaan maar het gaat erom of die 2 sleutels(binnen en buiten zijde) noodzaak is of alleen in het geval van 1 deur waardoor je wel open moet kunnen maken met een sleutel aan de binnenzijde
Het is nooit noodzaak, maar alleen een aanrader als je maar 1 deur hebt waar je in kan, omdat je anders buitengesloten raakt als je niet via de Nuki naar binnen kan. Het is dus je eigen keuze of je een cilinder wil waar 2 sleutels tegelijkertijd in kunnen met gebruik van de Nuki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomkweker
Alvast bedankt voor de reacties, nog even 1 vraag. De oplossing die ik zie om als bridge een oude smartphone te gebruiken volstaat dat

[ Voor 3% gewijzigd door Boomkweker op 09-11-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Boomkweker schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:25:
Alvast bedankt voor de reacties, nog even 1 vraag. De oplossing die ik zie om als bridge een oude smartphone te gebruiken volstaat dat
Hoe zie je dat precies voor je? Ik weet dat versie 2 een bridge nodig heeft (die heb ik zelf) en voor zover ik weet kan je geen smartphone gebruiken in plaats van die bridge. Met versie 3 van de Nuki is de hele bridge niet meer nodig, tenminste, daar zit de bridge als het ware in het slot geïntegreerd van wat ik van Nuki heb begrepen. In de v3 zit een wifi module dus dan is wifi dekking voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
alexvanniel schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:38:
[...]

Hoe zie je dat precies voor je? Ik weet dat versie 2 een bridge nodig heeft (die heb ik zelf) en voor zover ik weet kan je geen smartphone gebruiken in plaats van die bridge. Met versie 3 van de Nuki is de hele bridge niet meer nodig, tenminste, daar zit de bridge als het ware in het slot geïntegreerd van wat ik van Nuki heb begrepen. In de v3 zit een wifi module dus dan is wifi dekking voldoende.
Die bridge zit alleen in de Pro versie.

Oude telefoon kun je niet als bridge gebruiken.
Wat het dichtst in de buurt komt is de Nuki koppelen met Homekit en een oud iPad als Homekit bridge gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
remmuz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:37:
[...]

Die bridge zit alleen in de Pro versie.

Oude telefoon kun je niet als bridge gebruiken.
Wat het dichtst in de buurt komt is de Nuki koppelen met Homekit en een oud iPad als Homekit bridge gebruiken.
Oeps. Helemaal waar. Wifi module zit alleen in de pro versie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 17:09
Ik heb 2 Nuki's en een bridge.

Nu kan ik nergens vinden, stel dat ik 1 van nuki's verkoop en vervang voor een versie 3 pro, kan deze dan ook als bridge dienen voor mijn tweede Nuki (versie 2)?

Dan kan namelijk ook de bridge de deur uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
duc848 schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:13:
Ik heb 2 Nuki's en een bridge.

Nu kan ik nergens vinden, stel dat ik 1 van nuki's verkoop en vervang voor een versie 3 pro, kan deze dan ook als bridge dienen voor mijn tweede Nuki (versie 2)?

Dan kan namelijk ook de bridge de deur uit.
Ik kan het niet zwart op wit vinden, maar overal lees ik alleen dat je de 3 Pro kunt bedienen via de ingebouwde wifi. nergens staat dat je een ander slot kunt koppelen.
De verbinding met de bridge loopt via bluetooth. De afstand tussen bridge en slot mag ook niet meer dan 5 meter zijn. dus zouden de sloten ook maximaal 5 meter uit elkaar mogen zitten en in de meeste huizen zal die afstand groter zijn.
Op de website staat verder: "Remote access for all other versions of the Nuki Smart Lock is only possible via the Nuki Bridge"

[ Voor 7% gewijzigd door remmuz op 15-11-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomkweker
Wanneer ik mijn nuki open blijft de dagschoot ingetrokken. Hoe kan ik zorgen dat hij deze weer loslaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Boomkweker schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:02:
Wanneer ik mijn nuki open blijft de dagschoot ingetrokken. Hoe kan ik zorgen dat hij deze weer loslaat
Zeker dat dit geen mechanisch probleem is? Kan best zijn dat ie gewoon klemt, daarvoor kan je een beetje slotspray er op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomkweker
Ik heb het idee dat bij vergrendeling alleen de dagschoot wordt uitgeschoven en bij ontgrendelen deze alleen wordt ingetrokken en dan dus ook niet losgelaten na ingestelde tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomkweker
fsfikke schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:39:
[...]

Zeker dat dit geen mechanisch probleem is? Kan best zijn dat ie gewoon klemt, daarvoor kan je een beetje slotspray er op doen.
Ik heb het idee dat bij vergrendeling alleen de dagschoot wordt uitgeschoven en bij ontgrendelen deze alleen wordt ingetrokken en dan dus ook niet losgelaten na ingestelde tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Boomkweker schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 07:45:
[...]

Misschien dat je de nuki opnieuw moet kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus_1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-03 09:30
Ik heb een korte vraag waar ik niet onmiddellijk een antwoord op vindt. Ik overweeg de aankoop van een Nuki, maar onze deur heeft een beetje een verhoging op ongeveer 2,9mm van het slot. De cilinder steekt ook 2cm uit de deur aan de binnenkant. Monteer je de backplate echt tegen de deur of gaat die op de cilinder en is er dan nog een speling van ongeveer 1,5cm tussen de backplate en de deur? Want dan wil dit zeggen dat de verhoging van de deur geen rol speelt en ik de Nuki wel gewoon kan monteren. Alvast dank!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Bertus_1 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:31:
Ik heb een korte vraag waar ik niet onmiddellijk een antwoord op vindt. Ik overweeg de aankoop van een Nuki, maar onze deur heeft een beetje een verhoging op ongeveer 2,9mm van het slot. De cilinder steekt ook 2cm uit de deur aan de binnenkant. Monteer je de backplate echt tegen de deur of gaat die op de cilinder en is er dan nog een speling van ongeveer 1,5cm tussen de backplate en de deur? Want dan wil dit zeggen dat de verhoging van de deur geen rol speelt en ik de Nuki wel gewoon kan monteren. Alvast dank!
2 cm is wel heel erg veel. Ik geloof dat ze normaal gesproken iets van 3mm leuk vinden.
In feite heb je 2 manieren om de Nuki te bevestigen. Met 3 kleine inbusboutjes die je op de cilinder vastdraait of (dat is voor wanneer het slot minder dan 3mm uit het deurbeslag steekt) een backplate met een 3m plakkant. Die plakkant ga jij niet kunnen gebruiken. Die met de inbus wel, echter omdat je zoveel ruimte heb tussen je deurbeslag en je Nuki zou ik daar wel iets tussen doen op plaatsen waar je dus ruimte hebt. Bij mijn pa had ik een soortgelijke situatie en daar hebben we toen een kunststof plaat op dikte gezaagd en er tussen gedaan. Ik heb een andere keer ook gewoon dubbelzijdig tape gebruikt en ook wel eens antikrasdoppen voor meubels. Allemaal om er voor te zorgen dat wanneer je net even iets te lomp tegen de Nuki aan duwt, de Nuki niet losraakt. Het zijn immers maar 3 hele kleine boutjes. Maar als je een beetje handig bent dan is dat heel gemakkelijk op te lossen. Ik zou het zelf alleen niet zomaar zondermeer alleen op de cilinder monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nestcam
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 11:07
Ik kreeg net een mail dat de Nuki 3.0 beschikbaar is. De combi Nuki 3.0 met een keypad vond ik een goede deal omdat je dan een code kan gebruiken om 30 euro korting te krijgen. En kom je dan op 169 euro.
Beschikbaarheid werkte bij mij alleen bij de Duitse site. https://shop.nuki.io/de

*knip* Referral verwijderd.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 07-07-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Heeft iemand het ontgrendelen van nuki met Google home al onder de knie?

Hij blijft maar roepen dat de pin niet klopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Hoe roep je de pin naar Google?

Ik kwam er ook niet met 1 2 3 4 (dus elk cijfer apart)
Maar wel met twaalfhonderd vier en dertig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Ik krijg het met beide methodes niet voor elkaar.

Ik zal nuki eens ontkoppelen en opnieuw aan Google koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 11:35
Ik heb gisteren een nuki aangeschaft. Had getest of het slot met 2 sleutels werkte en dat leek goed te gaan.
Installeren was een makkie, slot werkte meteen perfect. Maar nu test ik de sleutel van buiten en wil deze niet draaien. Na wat testen kom ik erachter dat de buitensleutel wel werkt met een sleutel aan de binnenkant, maar dat hij de binnensleutel iets naar binnen moet kunnen duwen om te kunnen draaien. Er zit dus altijd maar 1 sleutel ver genoeg in het slot om te werken.
Zou dit op te lossen zijn zonder de cilinder te vervangen? Of is dit slot toch geen paniekslot?

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Nu online

bert pit

asdasd

marcovandam schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:24:
Ik heb gisteren een nuki aangeschaft. Had getest of het slot met 2 sleutels werkte en dat leek goed te gaan.
Installeren was een makkie, slot werkte meteen perfect. Maar nu test ik de sleutel van buiten en wil deze niet draaien. Na wat testen kom ik erachter dat de buitensleutel wel werkt met een sleutel aan de binnenkant, maar dat hij de binnensleutel iets naar binnen moet kunnen duwen om te kunnen draaien. Er zit dus altijd maar 1 sleutel ver genoeg in het slot om te werken.
Zou dit op te lossen zijn zonder de cilinder te vervangen? Of is dit slot toch geen paniekslot?
Dat is dan geen paniekslot. Als je de cilinder toch gaat vervangen: let erop dat de cilinder aan de buitenkant niet uitsteekt. Er zijn verschillende maten leverbaar, even opmeten welke je nodig hebt.

Een cilinder die er uit steekt is inbraakgevoelig.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 16:09
Ik heb gister ook de Nuki 3.0 ontvangen en gemonteerd. Dat ging van makkelijk naar moeilijk.

De montage van het slot was makkelijk. Even afgezien van de glaslat die ik moest bijslijpen omdat hij te dicht bij het slot zat, daar kan Nuki niks aan doen. En dat ik dus ook mijn M&C cylinder heb beschadigd met het bovenste boutje. Maar de beschadiging is niet dermate dat het niet meer werkt, ik heb het een beetje kunnen terugbuigen en door wat WD40 ertussen draait het ding nu weer goed.

Toen de deursensor. Dat was niet zo makkelijk. Het was eigenlijk een gekloot van jewelste. Met die #%$#&3!zelfklevende ellendige tape. Het staat er zo makkelijk: de afstand tussen de magneet en de sensor is niet juist. Verplaats de sensor en/of magneet. Hallo? Die zitten vastgeplakt en LETTERLIJK tegen elkaar aan. Dichterbij kan gewoon niet. Zelfs tegen het merkteken aan. En de hele tijd dat je aan het kutten bent met die plaktroep timed de app uit, zodat je op een gegeven moment zelfs de hele sensor kwijt bent. Uiteindelijk is het gelukt door inderdaad de magneet te verplaatsen, verder bij de sensor vandaan. Hoe logisch is dat? Geen gebruikersvriendelijk product.

Maar toen kwam de bridge. En dat is gewoon doffe ellende. WIE bedenkt dat de bridge een firmware update nodig heeft, maar dat je die niet direct kunt uitvoeren? Dat moet automatisch gaan binnen 24 uur na het aansluiten. WTF. Ik wil het NU in orde, ik ben er nu mee bezig en heb er nu tijd voor. Over 24 uur zit m'n dag alweer hartstikke vol. En wie heeft bedacht dat die bridge, terwijl hij aan staat en online is, niet meer bereikbaar moet zijn via de app? Ik moest telkens de bridge weer in maintenance mode zetten. Waardeloos. WAARDELOOS! Uiteindelijk heb ik na veel gekloot via de API een firmware update kunnen afdwingen en toen werkte het. Maar dat moet gewoon via de app kunnen, met een knopje 'firmware NU updaten'. Eigenlijk net zo soepel als het updaten van het slot en de sensor, want die werden tijdens de setup automatisch geupdate.

Dus toen ik gister thuis kwam, ging de deur automatisch open. Prima product verder, maar de setup van de bridge moet echt gebruikersvriendelijker. Koppeling met Homekit ging ook in 1x goed.

Nu wel een probleem met Nuki Web. Ik had eerst een account aangemaakt met 'sign in with Apple', maar dat kan ik natuurlijk niet op Windows gebruiken. Dus nu probeer ik een nieuw account aan te maken met een normaal wachtwoord, maar dan moppert hij dat het e-mailadres al in gebruik is bij een ander account, terwijl ik dat gedelete heb. Hier loopt een support ticket voor. Wordt vervolgd...

• remmuz
Sign in with Apple kan gewoon werken op Windows hoor. Maar blijkbaar heeft Nuki het nog niet op hun website geïmplementeerd. Minpuntje.
zomaar nieuwsgierig, waarom heb je voor de bridge gekozen? Ik zie het zelf niet zo zitten om op afstand de deur open te doen voor iemand, maar misschien ben ik te wantrouwig.

vreemd dat de sensor zoveel problemen gaf. De vorige versie was niet zo kieskeurig. Er zit bij mij zelfs 3 cm ruimte tussen het slot en de magneet.

[ Voor 19% gewijzigd door remmuz op 30-12-2021 19:31 ]

• bert pit
  • Nu online

bert pit

asdasd

Kan dit of mis ik iets?
Wij hebben een garagedeur met Nuki er op. Hij opent met geofencing/bluetooth op basis van de locatie van de smartphone. Nu zijn we met twee personen, echter als de één thuis is blijft de deur op slot als de ander thuis komt. De geofencing werkt dus niet als een van de twee telefoons thuis is.

Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
bert pit schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:50:
Kan dit of mis ik iets?
Wij hebben een garagedeur met Nuki er op. Hij opent met geofencing/bluetooth op basis van de locatie van de smartphone. Nu zijn we met twee personen, echter als de één thuis is blijft de deur op slot als de ander thuis komt. De geofencing werkt dus niet als een van de twee telefoons thuis is.

Is daar een oplossing voor?
Wat doe je?
Gebruik ke auto-unlock van de Nuki App? (als Geofencing/Bluetooth)? Want dan werkt dat gewoon als je op beide telefoons de Nuki app hebt staan.
Of gebruik je een ander product (apple/homey/domticz/HA?) om te geofencen en nuki aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Nu online

bert pit

asdasd

Philos31 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:22:
[...]

Wat doe je?
Gebruik ke auto-unlock van de Nuki App? (als Geofencing/Bluetooth)? Want dan werkt dat gewoon als je op beide telefoons de Nuki app hebt staan.
Of gebruik je een ander product (apple/homey/domticz/HA?) om te geofencen en nuki aan te sturen?
Ik gebruik auto-unlock van de Nuki App. De Nuki app staat op beide telefoons. Lokatievoorzieningen voor de app staat aan (iphone met nieuwste IOS) en BT ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Staat de battery optimisation voor de nuki app uit? We hadden het hier nog wel eens in het begin dat de en de telefoon in deep sleep waren gegaan. En zelfs toen we de app op onze telefoons uit optimalisatie hadden gehaald wilde de telefoon nog wel eens in slaapstand staan. Dan moeten we soms bij thuiskomst de telefoon wakker maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
bert pit schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:27:
[...]

Ik gebruik auto-unlock van de Nuki App. De Nuki app staat op beide telefoons. Lokatievoorzieningen voor de app staat aan (iphone met nieuwste IOS) en BT ook.
Dus je hebt 2 telefoons met auto-unlock. Als er 1 thuis blijft dan gaat de deur met de ander niet open?
Dat klopt niet.
Iedere telefoon afzonderlijk zou moeten auto-unlocken.
Dit is wel afhankelijk van hoe groot de geofence is en of je lang genoeg bent weggeweest, dit kun je in de app instellen.
Wat jij beschrijft kan dus eigenlijk niet, als dat echt zo is moet je een ticket aanmaken want het moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 09:54

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik heb een Nuki Pro 3.0 gekoppeld aan een Fob2.0, Google Home, Apple Homekit, Home Assistant (sterk verbeterde package! https://github.com/kvj/hass_nuki_ng), de iPhone app, de Android app, de Apple WatchOS app en het Nuki Web portal

Mijn ervaring is dat als je met de instellingen van de Nuki zelf gaat rommelen via de App of het Web portal de Nuki heel erg onverwachts gedrag kan vertonen. Zelfs de batterij sprint van hoog naar laag, een factory reset en dan gelijk de gewenste instellingen kiezen helpt dan.

Moet wel zeggen, daar klagen er meer over, dat de batterij van de Pro 3.0 erg tegenvalt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6jmteDyLFKxkufhhqHh7tnHDuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ac2m75h3uT2n51Obxb6CwM9f.png?f=fotoalbum_large

Een Bridge zou helpen daarin, ook omdat je met de Pro 3.0 geen lokale toegang tot je apparaat hebt behalve via Bluetooth, dat is wel echt een tegenvaller. Omdat mijn voordeur echt opent (niet unlocked) ben ik een beetje huiverig voor geofencing, ik kan hem immers niet meer sluiten op afstand.

Heb daarom een Home Assistant automation gemaakt die ik kan aanroepen vanuit de wijzerplaat van de Apple Watch om de voordeur te openen. Uiteraard controleert die wel of ik als persoon in de homezone ben, zoniet dan vraagt de Apple Watch nog om een confirmatie of ik zeker weet dat ik de voordeur wil openen. Zie hieronder. Die confirmatie is ook omdat ik een hele lijst aan automations vanuit mijn Apple Watch kan aanroepen (o.a. Tesla, lampen thuis, etc.) en je uiteraard altijd per ongeluk op zo een klein schermpje de verkeerde kan aantikken.

En ja, als ik mijn voordeur per ongeluk open, dan staat die ook daadwerkelijk open en is er niets meer aan te doen op afstand....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
alias: Open voordeur
description: ''
trigger:
  - platform: event
    event_type: ios.action_fired
    event_data:
      actionName: open_home_door
condition: []
action:
  - choose:
      - conditions:
          - condition: state
            entity_id: person.malarky
            state: home
        sequence:
          - device_id: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
            domain: lock
            entity_id: lock.nuki_home_lock
            type: open
    default:
      - service: notify.notify
        data:
          data:
            actions:
              - action: open_front_door
                title: Open voordeur
                icon: sfsymbols:lock.open.fill
              - action: none
                title: Verzoek negeren
                icon: sfsymbols:multiply.circle.fill
          title: Hoi
      - wait_for_trigger:
          - platform: event
            event_type: mobile_app_notification_action
            event_data:
              action: open_front_door
        timeout: '30'
        continue_on_timeout: false
      - device_id: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
        domain: lock
        entity_id: lock.nuki_home_lock
        type: open
mode: single

[ Voor 49% gewijzigd door Malarky op 01-01-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Via de Duitse Pepper kun je 30 euro korting op Nuki krijgen: https://www.mydealz.de/de...6&utm_campaign=2022-01-06

Code werkt ook gewoon in de Nederlandse store.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

rimave schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:04:
Via de Duitse Pepper kun je 30 euro korting op Nuki krijgen: https://www.mydealz.de/de...6&utm_campaign=2022-01-06

Code werkt ook gewoon in de Nederlandse store.
Pro en Cilinder nog steeds niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Greatsword schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:08:
[...]

Pro en Cilinder nog steeds niet op voorraad.
Nee, da’s minder idd. Waarschijnlijk zijn ze weer op voorraad wanneer de code niet meer werkt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 16:09
remmuz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:28:
Sign in with Apple kan gewoon werken op Windows hoor. Maar blijkbaar heeft Nuki het nog niet op hun website geïmplementeerd. Minpuntje.
zomaar nieuwsgierig, waarom heb je voor de bridge gekozen? Ik zie het zelf niet zo zitten om op afstand de deur open te doen voor iemand, maar misschien ben ik te wantrouwig.

vreemd dat de sensor zoveel problemen gaf. De vorige versie was niet zo kieskeurig. Er zit bij mij zelfs 3 cm ruimte tussen het slot en de magneet.
Inmiddels werkt de sensor goed, de magneet moest inderdaad een stukje verder van de sensor. Ik heb de bridge om, precies dat, te kunnen doen. Het slot ver- of ontgrendelen als ik niet binnen Bluetooth bereik ben. Dat werkt ook goed.

Toch ben ik een beetje teleurgesteld in het product. Het gebeurt regelmatig dat ik kom aanlopen bij huis en de deur niet van het slot gaat. De eerste keer had de app niet genoeg rechten op de GPS (is een Apple dingetje) maar dat staat nu goed. Toch gaat het slot de halve tijd niet open. Sta ik daar voor de deur te wachten om uiteindelijk toch maar aan Siri te vragen om de achterdeur te ontgrendelen. Ik had een betrouwbaardere werking verwacht, want dit is nu juist waar je een dergelijk product voor koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
PhilipsFan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 02:02:
[...]
Het gebeurt regelmatig dat ik kom aanlopen bij huis en de deur niet van het slot gaat. De eerste keer had de app niet genoeg rechten op de GPS (is een Apple dingetje) maar dat staat nu goed. Toch gaat het slot de halve tijd niet open. Sta ik daar voor de deur te wachten om uiteindelijk toch maar aan Siri te vragen om de achterdeur te ontgrendelen. Ik had een betrouwbaardere werking verwacht, want dit is nu juist waar je een dergelijk product voor koopt.
Dit herken ik. Inderdaad heel vervelend Geen idee waarom het soms niet werkt en of het aan Nuki ligt of aan mijn iPhone.
Wat het extra vervelend maakt, als ik door de achterdeur binnen kom gaat de voordeur vaak ook open, zelfs als ik er nog 6 meter van verwijderd ben. ( terwijl ik dan juist niet wil dat die open gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 13:36
In de nuki app kan je gevoeligheid en polling rate instellen voor de nuki. Hogere polling rate kan helpen met het lange wachten voor de deur, maar gebruikt ook meer stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 09:54

Malarky

Wils voor wat ieder

Volgens mij moeten ze bij Nuki nogal van hun producten af. Op 1 december 2021 heb ik voor het eerst bij Nuki iets besteld: de Nuki Pro 3.0, dankzij refferal via Twitter: €30 korting

Daarna heb ik de volgende coupons al gekregen:
- 13 december: bedankje met gratis Fob in het Frans twv €39
- 17 december: bedankje met gratis Fob in het Spaans twv €39
- 20 december: kortingscode van €50 op alle producten (3 refferals via Twitter search)
- 20 december: bedankje met gratis Fob in het Engels twv €39
- 21 december: mijn twitter refferal 5x gebruikt: gratis keypad twv €79 (5 refferals via Twitter search)
- 3 januari: 1 maand lid van de Nuki club: coupon twv van €20
- 4 januari: bedankje met gratis Fob in het Duits twv €39
- 12 januari: bedankje met gratis Fob in het Italiaans twv €39

Dus ik ben alweer 5 Fobs rijker, een Keypad en zit naar de Bridge te kijken om wat stroom te besparen met de andere coupon. Ze moeten blijkbaar nogal van hun spullen af.

[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 12-01-2022 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Malarky schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:49:
Volgens mij moeten ze bij Nuki nogal van hun producten af. Op 1 december 2021 heb ik voor het eerst bij Nuki iets besteld: de Nuki Pro 3.0, dankzij refferal via Twitter: €30 korting

Daarna heb ik de volgende coupons al gekregen:
- 13 december: bedankje met gratis Fob in het Frans twv €39
- 17 december: bedankje met gratis Fob in het Spaans twv €39
- 20 december: kortingscode van €50 op alle producten (3 refferals via Twitter search)
- 20 december: bedankje met gratis Fob in het Engels twv €39
- 21 december: mijn twitter refferal 5x gebruikt: gratis keypad twv €79 (5 refferals via Twitter search)
- 3 januari: 1 maand lid van de Nuki club: coupon twv van €20
- 4 januari: bedankje met gratis Fob in het Duits twv €39
- 12 januari: bedankje met gratis Fob in het Italiaans twv €39

Dus ik ben alweer 5 Fobs rijker, een Keypad en zit naar de Bridge te kijken om wat stroom te besparen met de andere coupon. Ze moeten blijkbaar nogal van hun spullen af.
doe mij eens een dikke kortingscode dan haha
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste