• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:14
Ik heb van de week een fob besteld voor mijn Nuki 2.0. Ik kon hem netjes verbinden vanaf mijn telefoon, firmware updaten, aan mijn slot koppelen, maar daarna... niets. Als ik op het knopje drukt gaat niet altijd het lampje aan, dus ik heb maar even contact opgenomen met Nuki support. Die gaven aan dat het misschien aan de batterij lag (beetje gek met een nieuw apparaat, maar soit). Die heb ik dus vervangen, maar hetzelfde eufel.

De conclusie was dat ie waarschijnlijk gewoon defect was dus ik heb maar een nieuwe besteld. Echter, daarmee heb ik exact hetzelfde probleem. Hoe zijn jullie ervaringen met die fobs? Ik heb het idee dat ik iets heel stoms doe, misschien heeft iemand hier wel eens hetzelfde gehad en ook een oplossing?

omniscale.nl

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-03 00:36
posttoast schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:25:
..........
Hoe zijn jullie ervaringen met die fobs? Ik heb het idee dat ik iets heel stoms doe, misschien heeft iemand hier wel eens hetzelfde gehad en ook een oplossing?
Heb je in de app goed ingesteld wat de fob moet doen? Bijvoorbeeld 1x drukken, openen. 2x drukken op slot.

Bij ons deed de fob het wel, maar vaak hit en miss. Soms was ik minuut bezig met drukken van de knop voordat de slot open ging. De fob ligt nu ook ergens in de la stof te vangen.

• posttoast
JCreations schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:04:
[...]

Heb je in de app goed ingesteld wat de fob moet doen? Bijvoorbeeld 1x drukken, openen. 2x drukken op slot.

Bij ons deed de fob het wel, maar vaak hit en miss. Soms was ik minuut bezig met drukken van de knop voordat de slot open ging. De fob ligt nu ook ergens in de la stof te vangen.
Jep, dat heb ik allemaal ingesteld maar dat hielp geen zier. Maar als ik het goed begrijp zijn die fob's dus gewoon niet zo fantastisch. Wel jammer, want het leek me superhandig voor mijn dochter.

omniscale.nl

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-03 12:31
posttoast schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:30:
[...]

Jep, dat heb ik allemaal ingesteld maar dat hielp geen zier. Maar als ik het goed begrijp zijn die fob's dus gewoon niet zo fantastisch. Wel jammer, want het leek me superhandig voor mijn dochter.
Wat gek. Wij hebben hier juist goede ervaringen met de fob. Het hangt wel af van hoe ver je met die fob van het slot bent en wat er allemaal in de weg zit moet ik zeggen. Onze dochter heeft ook geen sleutel meer maar een fob en kan zo door drukken op een knop deur van en op slot doen. Ze staat wel eens te rommelen maar dan heeft ze hem echt te ver van de Nuki ingedrukt. Misschien dat dat nog een verschil kan maken.

• posttoast
alexvanniel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:44:
[...]

Wat gek. Wij hebben hier juist goede ervaringen met de fob. Het hangt wel af van hoe ver je met die fob van het slot bent en wat er allemaal in de weg zit moet ik zeggen. Onze dochter heeft ook geen sleutel meer maar een fob en kan zo door drukken op een knop deur van en op slot doen. Ze staat wel eens te rommelen maar dan heeft ze hem echt te ver van de Nuki ingedrukt. Misschien dat dat nog een verschil kan maken.
Ik ben er met beide fobs recht naast gaan staan. 10 centimeter afstand dus. Maar het gekke vind ik: het lampje gaat niet elke keer branden direct nadat ik druk op het knopje. Vaker niet dan wel. Hoe zit dat bij jou?

omniscale.nl

• alexvanniel
posttoast schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:10:
[...]

Ik ben er met beide fobs recht naast gaan staan. 10 centimeter afstand dus. Maar het gekke vind ik: het lampje gaat niet elke keer branden direct nadat ik druk op het knopje. Vaker niet dan wel. Hoe zit dat bij jou?
Ik zal vanavond eens kijken wat die van ons doen (we hebben er 2).

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Ik heb iets heel irrirants met mijn Nuki. In principe werkt het slot prima. Maar iets gaat er niet goed icm de cilinder.
Normaliter kan ik de deur zowel met de sleutel (aan de buitenzijde) als met de Nuki openen. Maar regelmatig werkt de sleutel aan de buitenzijde niet. Ik kan dan draaien tot ik een ons weeg, maar de cilinder lijkt in het luchtledige te roteren. Als ik vervolgens de nuki bedien dan krijg ik het meestal voor elkaar dat de cilinder wel "pakt" en krijg ik de deur weer open. Maar het is me ook wel eens voorgekomen dat het gewoon niet lukte en ik dus achterom moest lopen om binnen te komen.
Zoals jullie begrijpen is dit echt killing voor de WAF :P Mijn vrouw wordt hier echt scheitziek van en vindt het een miskoop :+
Moet ik een ander type cilinder gebruiken dan ik nu heb? Het vervelende is dat ik allemaal dezelfde cilinders heb. Ik kan deze wel vervangen, maar niet door een ander merk, want dan moet ik alles vervangen. Ik heb deze: https://www.slotenwereld....-veiligheidscilinder-skg3 en die van de voordeur is met 2-zijdige bediening/paniek functie.
Of is er iets anders wat dit kan veroorzaken dat ik over het hoofd zie?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• RvdB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 14:37
Maverick schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:18:
Ik heb iets heel irrirants met mijn Nuki. In principe werkt het slot prima. Maar iets gaat er niet goed icm de cilinder.
Normaliter kan ik de deur zowel met de sleutel (aan de buitenzijde) als met de Nuki openen. Maar regelmatig werkt de sleutel aan de buitenzijde niet. Ik kan dan draaien tot ik een ons weeg, maar de cilinder lijkt in het luchtledige te roteren. Als ik vervolgens de nuki bedien dan krijg ik het meestal voor elkaar dat de cilinder wel "pakt" en krijg ik de deur weer open. Maar het is me ook wel eens voorgekomen dat het gewoon niet lukte en ik dus achterom moest lopen om binnen te komen.
Zoals jullie begrijpen is dit echt killing voor de WAF :P Mijn vrouw wordt hier echt scheitziek van en vindt het een miskoop :+
Moet ik een ander type cilinder gebruiken dan ik nu heb? Het vervelende is dat ik allemaal dezelfde cilinders heb. Ik kan deze wel vervangen, maar niet door een ander merk, want dan moet ik alles vervangen. Ik heb deze: https://www.slotenwereld....-veiligheidscilinder-skg3 en die van de voordeur is met 2-zijdige bediening/paniek functie.
Of is er iets anders wat dit kan veroorzaken dat ik over het hoofd zie?
Same here met een Nemef NF3 cilinder. Deze cilinder ondersteunt ook de 'paniekfunctie'. Ik heb de vraag uitstaan bij Nuki support. Als eerste hebben ze me geadviseerd om te kijken of 2 sleutels in het slot synchroon draaien (nuki dus deels demonteren). Vermoedelijk om de paniekfunctie te testen. Vanavond uitproberen. Ik heb trouwens een Nuki 3.0.
Suggesties welkom.

Athlon 800 @ A7V133; 256MB; 40GB, GeForce2MX-GS 205/205

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
RvdB schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:29:
[...]

Same here met een Nemef NF3 cilinder. Deze cilinder ondersteunt ook de 'paniekfunctie'. Ik heb de vraag uitstaan bij Nuki support. Als eerste hebben ze me geadviseerd om te kijken of 2 sleutels in het slot synchroon draaien (nuki dus deels demonteren). Vermoedelijk om de paniekfunctie te testen. Vanavond uitproberen. Ik heb trouwens een Nuki 3.0.
Suggesties welkom.
Nou, bij mij doen ze dat zeker niet. Volgens mij is dat ook vrij ongebruikelijk(?) Als je binnen aan de cilinder draait blijft de buitenzijde gewoon stil staan en vice versa.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• posttoast
Ik heb exact hetzelfde probleem met een Nemef NF3. En ik gok dat het niet aan de Nuki ligt maar aan de cilinders. De Nuki doet namelijk niet zo heel veel, behalve een sleutel draaien. Ik heb al contact gehad met de leverancier van de cilinders en die gaven als "advies" om de schroef waarmee de cilinder in de deur zit wat losser te draaien. Dat hielp niet. Ik heb er dus mee leren leven. Wel "interessant" om te zien dat ik niet de enige ben.
alexvanniel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:48:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken wat die van ons doen (we hebben er 2).
Heb je toevallig al kunnen kijken?

omniscale.nl

• RvdB
posttoast schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:38:
Ik heb exact hetzelfde probleem met een Nemef NF3. En ik gok dat het niet aan de Nuki ligt maar aan de cilinders. De Nuki doet namelijk niet zo heel veel, behalve een sleutel draaien. Ik heb al contact gehad met de leverancier van de cilinders en die gaven als "advies" om de schroef waarmee de cilinder in de deur zit wat losser te draaien. Dat hielp niet. Ik heb er dus mee leren leven. Wel "interessant" om te zien dat ik niet de enige ben.
Heb de cilinder al omgeruild, probleem nog hetzelfde...
Verschil zit 'm dus in handmatig draaien vs door Nuki laten draaien. Nuki draait wel verder dan je met een sleutel doet want daarmee stop je met draaien als de sleutel plat ligt.

• posttoast
RvdB schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:44:
[...]

Heb de cilinder al omgeruild, probleem nog hetzelfde...
Verschil zit 'm dus in handmatig draaien vs door Nuki laten draaien. Nuki draait wel verder dan je met een sleutel doet want daarmee stop je met draaien als de sleutel plat ligt.
Oh maar dát kun je instellen toch? Hoe ver hij doordraait?

omniscale.nl

• RvdB
Maverick schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:38:
[...]

Nou, bij mij doen ze dat zeker niet. Volgens mij is dat ook vrij ongebruikelijk(?) Als je binnen aan de cilinder draait blijft de buitenzijde gewoon stil staan en vice versa.
In mijn Nemef NF3-ciilinder draaien de sleutels synchroon.

Ik heb dat Nuki laten weten, benieuwd naar hun volgende stap in het oplossen van de loose turning key op de Nuki cilinder...

• alexvanniel
posttoast schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:38:

[...]

Heb je toevallig al kunnen kijken?
Ondertussen eindelijk wel. Bij mij licht het lampje ook niet steeds op wanneer ik op de knop druk. Ik denk echter dat ik daar wel een verklaring voor heb. Wanneer je drukt (of twee of drie keer achter elkaar drukt) dan gaat de fob verbinding proberen te leggen met de Nuki. Ik stond in de woonkamer toen ik dit aan het proberen was en ineens ging de voordeur van slot. :+ Wanneer de verbinding niet tot stand kan komen of wanneer de handeling voltooid is dan zie je bij het drukken het lampje weer oplichten.
Het is wel zo dat heel soms de Nuki niet reageert op de fob inderdaad. Het lijkt soms wel alsof de Nuki dan in slaap is gevallen maar vanochtend merkte ik dat hij uiteindelijk toch reageerde.
Opmerkelijk genoeg heb ik mijn dochter daar nooit over horen klagen. Geen idee of het dus veel voorkomt of dat dit door een firmware update is gekomen of dat het sporadisch is.

• posttoast
alexvanniel schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:25:
[...]

Ondertussen eindelijk wel. Bij mij licht het lampje ook niet steeds op wanneer ik op de knop druk. Ik denk echter dat ik daar wel een verklaring voor heb. Wanneer je drukt (of twee of drie keer achter elkaar drukt) dan gaat de fob verbinding proberen te leggen met de Nuki. Ik stond in de woonkamer toen ik dit aan het proberen was en ineens ging de voordeur van slot. :+ Wanneer de verbinding niet tot stand kan komen of wanneer de handeling voltooid is dan zie je bij het drukken het lampje weer oplichten.
Het is wel zo dat heel soms de Nuki niet reageert op de fob inderdaad. Het lijkt soms wel alsof de Nuki dan in slaap is gevallen maar vanochtend merkte ik dat hij uiteindelijk toch reageerde.
Opmerkelijk genoeg heb ik mijn dochter daar nooit over horen klagen. Geen idee of het dus veel voorkomt of dat dit door een firmware update is gekomen of dat het sporadisch is.
Dank voor het checken :) Wel apart dat ik dus twee gloednieuwe fob's heb die allebei gewoon niet werken. Van de week toch maar even met Nuki bellen denk ik.

omniscale.nl

• RvdB
RvdB schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:17:
[...]

In mijn Nemef NF3-ciilinder draaien de sleutels synchroon.

Ik heb dat Nuki laten weten, benieuwd naar hun volgende stap in het oplossen van de loose turning key op de Nuki cilinder...
Inmiddels kan ik het probleem van de doordraaiende sleutel reproduceren. Wanneer de sleutel aan 1 kant van de cilinder handmatig tot uiterst open of uiterst sluit wordt gedraaid, dus sleutel kan niet meer verder draaien, dan draait de andere sleutel (andere kant van het slot) door.

Het Nuki-slot draait de sleutel kennelijk helemaal uiterst door, en houdt m daar vast. Dan kan het slot niet meer geopend worden vanaf de andere kant, de sleutel draait dan door.

Kan iemand anders met een Nemef NF4-cilinder dit ook reproduceren?

Oplossing lijkt eenvoudig: Nuki moet helemaal dicht draaien en vervolgens een tikkie terug (Jaap).

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
Dat lijkt inderdaad ook bij mij het geval te zijn, ook hier Nemef NF3 cilinders

• posttoast
Fob-update: ik heb net telefonisch contact gehad met Nuki, omdat beide fobs die ik hier heb niet goed werkten. Ze kwamen met een oplossing die een beetje gek is maar wél supergoed werkt. Voor wie er ook tegenaan loopt:

1. Ga naar manage smart lock
2. Zet Energy Saving Mode op "Fast"
3. Zet je Door Sensor uit (Manage Door Sensor en dan Deactivate)
4. Haal de batterijen uit je Nuki
5. Houd de knop op je Nuki ingedrukt, doe de batterijen er weer in en blijf de knop ingedrukt houden tot alleen het bovenste lampje brandt ("12 uur")
6. Haal de batterijen er weer uit
7. De de batterijen er weer in (je Nuki gaat nu een keer op slot en weer open)

Ik kreeg het advies de door sensor in ieder geval even twee weken uit te laten (wat prima is, want hij werkt toch niet al te best. Ik heb nog een "ouderwetse" met zo'n magneetje) en hem daarna weer aan te zetten. Als het probleem dan wéér optreedt moet ik terugbellen.

omniscale.nl

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik lees hier wat issues met cilinders, zit zelf al een flinke tijd te wachten op de NUKI UNIVERSAL CYLINDER en 3.0 Pro maar die dingen zijn continue uitverkocht en krijg ook nooit mails dat er weer voorraad is ondanks dat ik me daarvoor heb aangemeld.

Zijn er hier mensen die een cilinder van een ander merk kunnen aanbevelen die het zonder problemen op een 3.0 (pro) doen?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:09

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik gebruik Condor cilnders van M&C in combinatie met Nuki 3.0

https://mc-cilinder.nl/

• RvdB
RvdB schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Inmiddels kan ik het probleem van de doordraaiende sleutel reproduceren. Wanneer de sleutel aan 1 kant van de cilinder handmatig tot uiterst open of uiterst sluit wordt gedraaid, dus sleutel kan niet meer verder draaien, dan draait de andere sleutel (andere kant van het slot) door.

Het Nuki-slot draait de sleutel kennelijk helemaal uiterst door, en houdt m daar vast. Dan kan het slot niet meer geopend worden vanaf de andere kant, de sleutel draait dan door.

Kan iemand anders met een Nemef NF4-cilinder dit ook reproduceren?

Oplossing lijkt eenvoudig: Nuki moet helemaal dicht draaien en vervolgens een tikkie terug (Jaap).
Waardeloos. Nuki zegt nu dat de Nemef NF cilinders niet compatibel zijn. Deze cilinders ‘tick all the boxes’, worden mét de Nuki als set verkocht, maar blijken toch niet compatibel.
Of ik rap mn cilinders (4 stuks!) wil vervangen ‘ to avoid possible issues in the future’. Lekker Nuki. Idioot, wat een slechte support.
Bezint eer ge begint!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

RvdB schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Waardeloos. Nuki zegt nu dat de Nemef NF cilinders niet compatibel zijn. Deze cilinders ‘tick all the boxes’, worden mét de Nuki als set verkocht, maar blijken toch niet compatibel.
Of ik rap mn cilinders (4 stuks!) wil vervangen ‘ to avoid possible issues in the future’. Lekker Nuki. Idioot, wat een slechte support.
Bezint eer ge begint!
Waar worden ze als set verkocht? En hebben ze dan ook aangegeven welke ze wel aanraden aangezien die van hun zelf niet te bestellen is.

• RvdB
Greatsword schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Waar worden ze als set verkocht? En hebben ze dan ook aangegeven welke ze wel aanraden aangezien die van hun zelf niet te bestellen is.
Diverse online shops bieden Nuki en Nemef als set aan, google.
Nuki zei tegen mij dat CISA compatibel is? Garantie tot aan de voordeur.

• JCreations
RvdB schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:29:
[...]
.................

In de Nuki app kan je de slot "optimaliseren". Daar kan je kiezen uit verschillende profielen waaronder een custom profile. Hiermee kan je instellen hoe vaak en hoe ver de slot moet draaien.

Kan je niet hiermee voorkomen dat de Nuki tot het einde draait?

• RvdB
JCreations schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:27:
[...]

In de Nuki app kan je de slot "optimaliseren". Daar kan je kiezen uit verschillende profielen waaronder een custom profile. Hiermee kan je instellen hoe vaak en hoe ver de slot moet draaien.

Kan je niet hiermee voorkomen dat de Nuki tot het einde draait?
Goede suggestie!

Als ik mijn slot 1x lock (andere instelling) dan kan ik de sleutel wel draaien. Dat klopt met eerdere conclusie dat sleutel doordraait als slot aan het eind van z'n gang zit. Het lijkt dus zaak om 2x lock iets minder ver te laten doordraaien.
Ik heb dus de onderste slider '2x locked' wat naar links geschoven. Maar...het lijkt wel alsof die settings niets veranderen. Slot blijft zelfde 'afstanden afleggen'. De 'custom' setting wordt ook vaak niet opgeslagen. (Lijkt wel beetje buggy nog dit. Gek oook dat Nuki hier zelf niet mee kwam.)
Welke slider zou jij gebruiken om het slot minder ver door te laten draaien?

• JCreations
RvdB schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:41:
[...]

Goede suggestie!

..........

Welke slider zou jij gebruiken om het slot minder ver door te laten draaien?
Volgens mij moet je dan de 2x locked slider in de min doen, dus naar links gaan met de slider. Het makkelijkste is om dit te testen met een open deur. Zodra je slot helemaal eruit is, moet je nuki stoppen met draaien.

• RvdB
JCreations schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:41:
[...]

Volgens mij moet je dan de 2x locked slider in de min doen, dus naar links gaan met de slider. Het makkelijkste is om dit te testen met een open deur. Zodra je slot helemaal eruit is, moet je nuki stoppen met draaien.
Heb gespeeld met die instellingen. Los van het feit dat de instellingen niet altijd goed worden opgeslagen, of dat de app vanzelf teruggaat naar default setting krijg ik het niet werkend.
Nuki geeft op basis van mijn bevindingen aan dat de Nemef NF3 en NF4 cilinders NIET compatibel zijn...ondanks dat ze dat wel zijn volgens de checks op de website. Aangezien ik meerdere gelijksluitende cilinders heb is vervangen geen optie. Amateuristisch van Nuki, helaas.

• JCreations
RvdB schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:33:
[...]

Heb gespeeld met die instellingen. Los van het feit dat de instellingen niet altijd goed worden opgeslagen, of dat de app vanzelf teruggaat naar default setting krijg ik het niet werkend.
Nuki geeft op basis van mijn bevindingen aan dat de Nemef NF3 en NF4 cilinders NIET compatibel zijn...ondanks dat ze dat wel zijn volgens de checks op de website. Aangezien ik meerdere gelijksluitende cilinders heb is vervangen geen optie. Amateuristisch van Nuki, helaas.
Laatste houtje touwtje oplossing wat ik nog kan verzinnen. Kan je misschien de gat waar je slot in draait met een blokje oid opvullen? Het blokje zorgt ervoor dat je slot niet 100% uit draait. De Nuki stopt met draaien zodra het weerstand krijgt.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:54
Ik heb weer problemen met m'n door sensor. Om knettergek van te worden. Na wat problemen bij het calibreren heeft de sensor een tijdje prima gewerkt. Maar op een gegeven moment merkte ik dat hij de deur niet meer auto-lockte na sluiten. Nader onderzoek leverde op dat de sensor gewoon niet werkte. In de app stond de deur permanent op 'closed'. Verschillende pogingen om de sensor opnieuw te calibreren leverden niks op. Ook een nieuwe batterij in de sensor verbeterde het probleem niet.

Contact opgenomen met de Nuki support. Na een paar mailwisselingen over en weer om het probleem uit te leggen (waarbij ik screenshots van de app moest versturen) hebben ze de sensor vervangen. Prima. Nieuwe sensor kwam snel en werkte meteen naar behoren.

Een paar dagen, that is. Nu is het oude gedrag weer terug: de sensor calibreert prima, maar detecteert alleen een dichte deur. Waardoor autolock dus niet werkt en ik ook niet in de app kan zien of de deur open of dicht is.

Komt iemand dit bekend voor? Of moet ik nog een keer contact opnemen met support? Ik word al moe als ik eraan denk. Ik zit erover te denken om de hele set maar terug te sturen, want het zorgt voor meer stress dan het aan gemak oplevert.

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:18
PhilipsFan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:12:
Ik heb weer problemen met m'n door sensor. Om knettergek van te worden. Na wat problemen bij het calibreren heeft de sensor een tijdje prima gewerkt. Maar op een gegeven moment merkte ik dat hij de deur niet meer auto-lockte na sluiten. Nader onderzoek leverde op dat de sensor gewoon niet werkte. In de app stond de deur permanent op 'closed'. Verschillende pogingen om de sensor opnieuw te calibreren leverden niks op. Ook een nieuwe batterij in de sensor verbeterde het probleem niet.

Contact opgenomen met de Nuki support. Na een paar mailwisselingen over en weer om het probleem uit te leggen (waarbij ik screenshots van de app moest versturen) hebben ze de sensor vervangen. Prima. Nieuwe sensor kwam snel en werkte meteen naar behoren.

Een paar dagen, that is. Nu is het oude gedrag weer terug: de sensor calibreert prima, maar detecteert alleen een dichte deur. Waardoor autolock dus niet werkt en ik ook niet in de app kan zien of de deur open of dicht is.

Komt iemand dit bekend voor? Of moet ik nog een keer contact opnemen met support? Ik word al moe als ik eraan denk. Ik zit erover te denken om de hele set maar terug te sturen, want het zorgt voor meer stress dan het aan gemak oplevert.
Maak jij gebruik van een nieuwe separate sensor of van het magneetje?

• PhilipsFan
Huub- schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:59:
[...]

Maak jij gebruik van een nieuwe separate sensor of van het magneetje?
Het is een losse sensor die een eigen magneetje heeft.

• Huub-
PhilipsFan schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:50:
[...]

Het is een losse sensor die een eigen magneetje heeft.
Ik maak nog gebruik van de “oude” magneet naast de Nuki, jammer om te lezen dat de nieuwe sensor niet goed werkt.. :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilipsFan
Huub- schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:09:
[...]

Ik maak nog gebruik van de “oude” magneet naast de Nuki, jammer om te lezen dat de nieuwe sensor niet goed werkt.. :(
Nou ja, hij werkt _bij mij_ niet goed. Ik begrijp het ook nog niet helemaal, maar ik ga nog wat meer experimenteren. Als ik een vervangende sensor krijg en die werkt ook niet, dan zal het vast wel aan mij liggen. Ik zal toch niet 2x een defecte sensor hebben gekregen. Ik heb in ieder geval gecontroleerd dat de batterij nog goed is.

Wat me wel een beetje ergert is de complexiteit van dat ding. Ik heb talloze deur/raamsensoren gehad, van Aqara, KlikaanKlikuit, Smartwares etc en werkelijk nog nooit een probleem mee gehad. Gewoon een reedcontact met een magneetje. Maar Nuki moet weer moeilijk doen met een spoel of whatever ze gebruiken waardoor je weer moet calibreren. Iedereen kan toch bedenken dat dat allemaal veel te ingewikkeld wordt?

Afijn, rantrantrant. Ik laat nog wel even weten wat ik geprobeerd heb. Ik zal kijken of ik de sensor op een andere manier aan de deur kan bevestigen en de positie van de magneet t.o.v. de sensor kan verbeteren.

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
Voor een aantal vakantie woningen ben ik op zoek naar een methode om de Nuki 3.0 zonder app te kunnen openen. Ik wil gasten niet eerst een app laten downloaden. Volgens de Nuki docs is dat wel nodig (of je moet zelf in de web-interface unlocken, maar dat is ook niet echt praktisch als je zelf onderweg bent en de gasten zijn er).

Weten jullie of er een oplossing is waarbij er een code gestuurd wordt die een gast op een mobiele website o.i.d. kan invullen, zodat de deur unlocked? Zou dit met een API te realiseren zijn?

NB: De keypad is nog wel een optie, maar dat is wéér een extra apparaat dat je moet beheren / batterijen vervangen / kapot kan gaan / €€..

[Voor 12% gewijzigd door Ad Hox op 25-05-2022 15:34]

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-03 20:38
Toch is die keypad wel de oplossing denk ik als je ze geen app wilt laten downloaden. Als je eens in de 9 maanden de batterijen van nuki gaat opladen/vervangen dan kun je die van de keypad ook wel meenemen

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zijn er toevallig hier mensen die Nuki buiten in gebruik hebben, bijvoorbeeld op een tuindeur, en deze succesvol afgedekt/beschermd hebben tegen weersinvloeden?

[Voor 3% gewijzigd door JBS op 02-06-2022 15:10]

• JCreations
JBS schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:10:
Zijn er toevallig hier mensen die Nuki buiten in gebruik hebben, bijvoorbeeld op een tuindeur, en deze succesvol afgedekt/beschermd hebben tegen weersinvloeden?
Lijkt me niet handig om je nuki aan de buitenzijde te hebben. Kan je net zo goed de deur niet op slot doen. Met de ronde knop kan je gewoon de deur opendraaien.

• JBS
  • Niet online
JCreations schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:53:
[...]

Lijkt me niet handig om je nuki aan de buitenzijde te hebben. Kan je net zo goed de deur niet op slot doen. Met de ronde knop kan je gewoon de deur opendraaien.
Het betreft een deur van de oprit naar de achtertuin, dus met twee zijdes buiten, maar slechts, uiteraard, één aan de "openbare" kant.

[Voor 7% gewijzigd door JBS op 02-06-2022 22:00]

• Huub-
JBS schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:59:
[...]
Het betreft een deur van de oprit naar de achtertuin, dus met twee zijdes buiten, maar slechts, uiteraard, één aan de "openbare" kant.
Blijft onhandig en vraag me af of je dat tamper proof krijgt. Je moet ook nog batterijen vervangen, dus helemaal een kast eromheen bouwen is ook niet ideaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexvanniel
JBS schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:59:
[...]
Ik vrees dat je weinig mensen hier in ieder geval gaat vinden die dat hebben gedaan en waarbij het is gelukt.
Maar ook verder online zal je denk ik niet veel mensen treffen aangezien het nogal een flinke kast is die je eigenlijk helemaal moet omgeven met een case.
Nuki zelf zegt dat de Nuki niet tegen water kan en niet bedoeld is om extern te gebruiken. Op de vraag of de Nuki op een naar buiten draaiende deur aan de binnenkant gemonteerd kon worden werd zelfs al negatief gereageerd.
Nu snap ik dat wel, dat moeten ze natuurlijk zeggen want de Nuki is absoluut niet waterdicht. Ik heb hem zelf echter wel op een naar buiten draaiende deur zitten; op eigen risico. Als die deur een keer open blijft staan en het regent keihard dan heb ik denk ik wel problemen. Maar het kan ook zomaar goed gaan.
Waterproof hebben ze overigens geen plannen voor is mij destijds verteld. Maar wellicht dat dit toch nog een keer veranderd bij Nuki. Wie weet.
Overigens zou je met perspex vast wel een heel eind kunnen komen. In ieder geval voor wat betreft flinke slagregen. Als je een deurtje onderaan maakt waardoor je de batterijen makkelijk kunt vervangen of je maakt de case zo dat deze gemakkelijk te verwijderen valt dan zou het moeten lukken. Het enige waar je denk ik niet in gaat slagen is het ding waterdicht maken voor wat betreft stromende regen langs een deur af. Het water zou dan mogelijkerwijs via de cilinder de Nuki in kunnen lopen. Of je moet daar weer met rubbers aan de gang gaan.
Wel een leuke uitdaging om aan te gaan. Alleen een beetje duur als het mislukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Stomme vraag wellicht, maar ik kan het niet helemaal vinden : Kan ik met Nuki 3.0 nou Apple Wallet (HomeKey) gebruiken om mensen toegang te geven? Of is dat er nog niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
Nope, helaas niet.

omniscale.nl

• Toppe
  • Laatst online: 21:09
Ik heb net een Nuki opgehangen en in HomeKit een automatisering gemaakt die de deur moet vergrendelen zodra ik weg ga.

Om een vage reden krijg ik nu eerst een notificatie op m’n Apple Watch waarop ik de vraag krijg of ik de automatisering wil starten.

Heel irritant en lijkt me niet de bedoeling, iemand een idee?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:12
DennusB schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:33:
Stomme vraag wellicht, maar ik kan het niet helemaal vinden : Kan ik met Nuki 3.0 nou Apple Wallet (HomeKey) gebruiken om mensen toegang te geven? Of is dat er nog niet?
Voor zover ik weet zijn op dit moment alleen de Aqara A100 en Schlage Encode Plus geschikt voor Homekey.
Dat vereist ook een NFC chip in het slot en ik geloof niet dat de Nuki die heeft.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Welk cilinder met gevaren/hotel functie kunnen jullie aanraden i.c.m. de Nuki?

Net wel een Pro kunnen bestellen bij ze maar die cilinders van hun zelf zijn volgens mij al een half jaar lang uitverkocht.

• Toppe
Greatsword schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:21:

Net wel een Pro kunnen bestellen bij ze maar die cilinders van hun zelf zijn volgens mij al een half jaar lang uitverkocht.
Tip: Vergelijk de prijs even met een knopcilinder, die hebben altijd een hotelfunctie, zijn vaak wat voordeliger en de Nuki kan je er alsnog op monteren.

Op de Nuki website kan je gratis een verloop bestellen of als je een 3D printer hebt even zelf printen.

[Voor 10% gewijzigd door Toppe op 07-07-2022 09:26]

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:44
Greatsword schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:21:

Dat hangt samen met de dikte van je deur + veiligheidsbeslag. Meet je oude cilinder op als deze goed past. Hij mag dus niet uitsteken aan de buitenkant van de deur. Aan de binnenkant ook niet meer dan enkele millimeters.

Ik heb de mijne bij Leys Polvo gekocht.

• Toppe
Ik heb een kruk bediende driepunts sluiting. Als ik de kruk niet eerst omhoog doe is het onmogelijk de deur op slot te draaien.

Echter als ik Nuki vergrendel zonder de kruk omhoog te doen dan zegt hij ‘Vergrendeld’ terwijl dat niet zo is.

Vind dat een vage actie aangezien je zou verwachten dat er wel iets van een mechanisme ingebouwd zit?

• alexvanniel
Toppe schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:52:
Ik heb een kruk bediende driepunts sluiting. Als ik de kruk niet eerst omhoog doe is het onmogelijk de deur op slot te draaien.

Echter als ik Nuki vergrendel zonder de kruk omhoog te doen dan zegt hij ‘Vergrendeld’ terwijl dat niet zo is.

Vind dat een vage actie aangezien je zou verwachten dat er wel iets van een mechanisme ingebouwd zit?
Ik vrees dat het toch een beperking aan de mogelijkheden van de Nuki is. Van hun eigen website op (https://support.nuki.io/hc/nl/articles/4407100269457-Krukbediend-slot):
Grenzen aan de mogelijkheden van de Nuki Smart Lock

De Nuki Smart Lock is een zogenaamde sleuteldraaier. Dat betekent dat het slot de sleutel voor jou ronddraait, zodat je de deur op slot kunt doen of van slot kunt halen. De Smart Lock kan de deurkruk echter niet omhoog drukken.
Dat betekent dat de Nuki Smart Lock je deur alleen op slot kan zetten als jij zelf de deurkruk omhoog had gedrukt.

Dat is iets om rekening mee te houden bij alle voorzieningen die de Nuki Smart Lock heeft voor het vergrendelen van je deur.
De Nuki is nu eenmaal een sleuteldraaier. Er zit helaas geen logica in die weet of de deur écht op slot is omdat het om een slot met deurkruk gaat waarbij de deurkruk eerst omhoog gedaan moet worden voor de deur echt op slot gaat. Helaas.

Wat ik overigens dan wel gek vind is het volgende stuk:
Wanneer voor het vergrendelen de deurkruk niet omhoog werd gedrukt, ziet je Smart Lock dat. In de Nuki-app krijg je een waarschuwing die aangeeft dat de deur niet vergrendeld kan worden omdat de deurkruk niet in de juiste stand staat.
Maar volgens mij kan de Nuki dat niet eens zien. Hooguit wanneer er weerstand is, dat de Nuki daar iets uit kan afleiden maar volgens mij is er niet echt een speciale detectie ingebouwd die dat betrouwbaar kan vaststellen.

[Voor 15% gewijzigd door alexvanniel op 12-07-2022 10:01]

• Toppe
alexvanniel schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Ik vrees dat het toch een beperking aan de mogelijkheden van de Nuki is. Van hun eigen website op (https://support.nuki.io/hc/nl/articles/4407100269457-Krukbediend-slot):

[...]

De Nuki is nu eenmaal een sleuteldraaier. Er zit helaas geen logica in die weet of de deur écht op slot is omdat het om een slot met deurkruk gaat waarbij de deurkruk eerst omhoog gedaan moet worden voor de deur echt op slot gaat. Helaas.
Klopt. Maar het slot staat ingesteld op 720 graden draaien, als de klink niet omhoog staat dan kan je hem niet eens 90 graden draaien. Je zou verwachten dat er een sensor inziet die ook controleert of hij die 720 graden gedraaid is.

Maar die sensor lijkt dus te ontbreken waardoor je nooit een foutmelding krijgt als het slot niet juist op slot zit.

• Toppe
alexvanniel schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Wat ik overigens dan wel gek vind is het volgende stuk:

[...]

Maar volgens mij kan de Nuki dat niet eens zien. Hooguit wanneer er weerstand is, dat de Nuki daar iets uit kan afleiden maar volgens mij is er niet echt een speciale detectie ingebouwd die dat betrouwbaar kan vaststellen.
Dit bedoel ik dus, dit gebeurt bij mij niet. Ik krijg alleen netjes de melding dat hij vergrendeld is.

Hij kan dit vrij eenvoudig zien door de ontbrekende weerstand.

[Voor 5% gewijzigd door Toppe op 12-07-2022 10:03]

• alexvanniel
Misschien is het het waard om Nuki support eens een mailtje te sturen of een ticket aan te maken. Als zij op hun site zelf zeggen dat het kan maar in de praktijk blijkt dat niet zo te zijn lijkt me dat een bug. Of marketing geklets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barron
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-03 09:43
Ook hier "doordraai" problemen met een Nemef 3 cilinder in combinatie met een Nuki 3 pro. Het is al eerder gemeld in dit forum. Oplossing zou zijn om de universele cilinder aan te schaffen van Nuki zelf maar die is al tijden uitverkocht.....

Nemef doet het dus niet. Die blijft doordraaien en krijg je dus je deur niet geopend met een sleutel.

Mijn vraag, welke cilinder met noodfunctie werkt goed in combinatie met Nuki?

Dank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
barron schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:53:
Ook hier "doordraai" problemen met een Nemef 3 cilinder in combinatie met een Nuki 3 pro. Het is al eerder gemeld in dit forum. Oplossing zou zijn om de universele cilinder aan te schaffen van Nuki zelf maar die is al tijden uitverkocht.....

Nemef doet het dus niet. Die blijft doordraaien en krijg je dus je deur niet geopend met een sleutel.

Dank
Hier Winkhaus, werkt prima. Als je slim bent neem je een cilinder met een knop aan de Nuki zijde. Verloop kan je gratis bij Nuki bestellen.

Voordeel: zit geen sleutel meer in, kan dus ook niet gejat worden.

En de prijs, vaak betaal je voor een hotel/paniek functie meer terwijl het bij een knop cilinder standaard is.

• alexvanniel
barron schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:53:

Dank
Wij hebben M&C Matrix cilinders. Ik heb alleen wel vernomen via via van een slotenmaker dat ze vaak kapot gaan en dat support vanuit M&C een drama is. Daar staat tegenover dat wij in het oude huis zo'n beetje 10 jaar lang M&C cilinders hadden en daar heb ik nog geen enkele keer problemen mee gehad. In ons nieuwe huis hebben we ze nu bijna 2 jaar dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen nog.

Ik denk dat het een en ander samenhangt met het goed onderhouden van je sluitmateriaal. Invetten wat er ingevet moet worden, schoon houden wat schoon gehouden moet worden en grafiet daar waar grafiet hoort.

De vorige bewoners hadden het niet zo op met vet smeren op draaiende delen (scharnieren, schroeven, schoten, etc).

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Toppe schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:26:
[...]

Tip: Vergelijk de prijs even met een knopcilinder, die hebben altijd een hotelfunctie, zijn vaak wat voordeliger en de Nuki kan je er alsnog op monteren.

Op de Nuki website kan je gratis een verloop bestellen of als je een 3D printer hebt even zelf printen.
bert pit schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:51:
[...]

Dat hangt samen met de dikte van je deur + veiligheidsbeslag. Meet je oude cilinder op als deze goed past. Hij mag dus niet uitsteken aan de buitenkant van de deur. Aan de binnenkant ook niet meer dan enkele millimeters.

Ik heb de mijne bij Leys Polvo gekocht.
Toppe schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:59:
[...]

Hier Winkhaus, werkt prima. Als je slim bent neem je een cilinder met een knop aan de Nuki zijde. Verloop kan je gratis bij Nuki bestellen.

En de prijs, vaak betaal je voor een hotel/paniek functie meer terwijl het bij een knop cilinder standaard is.
Toppe schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:52:

Ik heb hier een behoorlijk lange cilinder waardoor de prijs al snel rond de 120,- ging.

De Universele Cilinder van Nuki is van het merk M&C als je naar het logo op hun website kijkt, dus voor de zekerheid maar 1 van hun gehaald, heb het hopelijk van het weekend allemaal binnen.

Hier zelf in de nieuwbouwwoning ook zo'n driepunts sluiting met kruk. Dus even voor mijn beeldvorming als ik naar buiten ga moet ik de deurklink omhoog doen zodat de Nuki ook daadwerkelijk de deur op slot kan draaien. Maar hoe zit het dan als je weer thuiskomt? Staat de deur dan wel voor je open of moet je dan alsnog de klink naar beneden doen voordat je naar binnen kan?

Krijg nu een beetje het idee dat de Nuki vooral handig is als ik de deur dicht alleen dicht doe, maar niet op slot.

• Toppe
Greatsword schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:27:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik heb hier een behoorlijk lange cilinder waardoor de prijs al snel rond de 120,- ging.

De Universele Cilinder van Nuki is van het merk M&C als je naar het logo op hun website kijkt, dus voor de zekerheid maar 1 van hun gehaald, heb het hopelijk van het weekend allemaal binnen.

Hier zelf in de nieuwbouwwoning ook zo'n driepunts sluiting met kruk. Dus even voor mijn beeldvorming als ik naar buiten ga moet ik de deurklink omhoog doen zodat de Nuki ook daadwerkelijk de deur op slot kan draaien. Maar hoe zit het dan als je weer thuiskomt? Staat de deur dan wel voor je open of moet je dan alsnog de klink naar beneden doen voordat je naar binnen kan?

Krijg nu een beetje het idee dat de Nuki vooral handig is als ik de deur dicht alleen dicht doe, maar niet op slot.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je naar binnen wilt moet je sowieso de klink naar beneden doen. Als je dat niet wil kan je vrij eenvoudig een andere driepuntssluiting monteren die sleutel bediend is ipv kruk bediend.

Ik gebruik Nuki op de garage deur en bij mij heeft hij één taak: bedienen van het nachtschoot. Ik wil dus niet dat Nuki mijn dagschoot gaat bedienen.

[Voor 4% gewijzigd door Toppe op 14-07-2022 11:37]

• barron
alexvanniel schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:00:
[...]

Wij hebben M&C Matrix cilinders. Ik heb alleen wel vernomen via via van een slotenmaker dat ze vaak kapot gaan en dat support vanuit M&C een drama is. Daar staat tegenover dat wij in het oude huis zo'n beetje 10 jaar lang M&C cilinders hadden en daar heb ik nog geen enkele keer problemen mee gehad. In ons nieuwe huis hebben we ze nu bijna 2 jaar dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen nog.

Ik denk dat het een en ander samenhangt met het goed onderhouden van je sluitmateriaal. Invetten wat er ingevet moet worden, schoon houden wat schoon gehouden moet worden en grafiet daar waar grafiet hoort.

De vorige bewoners hadden het niet zo op met vet smeren op draaiende delen (scharnieren, schroeven, schoten, etc).
OK, maar met 4 additionele sleutels en een cilinder kom ik op rond de 140 euro..
Iemand nog andere suggesties welke cilinder met noodfunctie goed werkt?
Thx

• Toppe
barron schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:35:
[...]

OK, maar met 4 additionele sleutels en een cilinder kom ik op rond de 140 euro..
Iemand nog andere suggesties welke cilinder met noodfunctie goed werkt?
Thx
Winkhaus, ik was voor een setje met 4 cilinders, waarvan 1 met knop en 12 sleutels op SKG3 nog geen €200 kwijt :+

• Jasper1975
  • Laatst online: 15:30
Ik heb een vraag die misschien hier of misschien in het Homekit forum hoort, al denk ik dat hij hier het best past.

Is de 3.0 Pro overkill t.o.v. de gewone 3.0 als je hem via homekit gebruikt? Ik heb potentieel drie deuren waar een smart lock heel handig zou zijn. Kunnen de gewone 3.0's gebruik maken van de smart's van de Pro?
En is alleen Homekit een grote beperking tegenover de extra slimme functionaliteiten die de nuki app biedt?

Ik heb het gevoel dat vooral de batterij (accu) en het premium design de pro een voorsprong geven als je in het homekit kamp zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Jasper1975 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:59:
Ik heb een vraag die misschien hier of misschien in het Homekit forum hoort, al denk ik dat hij hier het best past.

Is de 3.0 Pro overkill t.o.v. de gewone 3.0 als je hem via homekit gebruikt? Ik heb potentieel drie deuren waar een smart lock heel handig zou zijn. Kunnen de gewone 3.0's gebruik maken van de smart's van de Pro?
En is alleen Homekit een grote beperking tegenover de extra slimme functionaliteiten die de nuki app biedt?

Ik heb het gevoel dat vooral de batterij (accu) en het premium design de pro een voorsprong geven als je in het homekit kamp zit.
Probleem bij HomeKit: je kan hem niet mee nemen in een automatisering zonder elke keer toestemming te moeten geven.

Ik heb hier een dummy switch aangemaakt. Deze gaat aan zodra iedereen weg is en gaat uit zodra er iemand thuis komt. Gek genoeg kan je die switch weer gebruiken als trigger voor je slot.

Dit werkt dus niet:
Gebruiker weg, vergrendel deur = elke keer toestemming geven

Dit werkt dus wel:
Gebruiker weg, schakel dummy
Dummy schakelt, schakel slot = perfecte werking

[Voor 18% gewijzigd door Toppe op 15-07-2022 09:05]

• Jasper1975
Toppe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:02:
[...]

Probleem bij HomeKit: je kan hem niet mee nemen in een automatisering zonder elke keer toestemming te moeten geven.

Ik heb hier een dummy switch aangemaakt. Deze gaat aan zodra iedereen weg is en gaat uit zodra er iemand thuis komt. Gek genoeg kan je die switch weer gebruiken als trigger voor je slot.

Dit werkt dus niet:

Dit werkt dus wel:
Dus als ik het goed begrijp, als je je deuren op slot wil zetten met de Weltrusten routine dan moet je deze (via Siri?) bevestigen dat ze inderdaad op slot moeten?

• Jasper1975
Toppe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:02:
[...]

Dit werkt dus niet:

Dit werkt dus wel:
Goede aanvulling!

• Toppe
Jasper1975 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:15:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, als je je deuren op slot wil zetten met de Weltrusten routine dan moet je deze (via Siri?) bevestigen dat ze inderdaad op slot moeten?
Haha, het wordt ingewikkeld want bij welterusten doet hij het wél.

Ik had een automatisering dat de deur op slot ging zodra de laatste persoon van huis ging, dat werkt dus niet zonder dat je het op je iPhone moet bevestigen. Daarom heb ik nu een dummy aangemaakt en schakel het slot daar op, dan werkt het namelijk wél zonder bevestiging.

De Nuki app zelf kan dit wel voor je doen zonder dat je dit steeds moet bevestigen.

Overigens moet je het bevestigen via je iPhone of Apple Watch.

[Voor 4% gewijzigd door Toppe op 15-07-2022 09:21]

• Huub-
Bij mij gaan de deuren ‘s avonds om x tijd automatisch op slot, kun je instellen in Nuki zelf. Dat is voor mij voldoende

• posttoast
Toppe schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:59:
[...]

Is bij een cilinder met zo'n knop het "doordraai" issue ook automatisch opgelost? Of is dat te simplistisch gedacht? Ik heb in mijn huidige woning een Nuki met dat probleem, maar ik ga over anderhalf jaar als het goed is een nieuwbouwwoning betrekken dus ik ben me alvast aan het inlezen :P

omniscale.nl

• Toppe
posttoast schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Is bij een cilinder met zo'n knop het "doordraai" issue ook automatisch opgelost? Of is dat te simplistisch gedacht? Ik heb in mijn huidige woning een Nuki met dat probleem, maar ik ga over anderhalf jaar als het goed is een nieuwbouwwoning betrekken dus ik ben me alvast aan het inlezen :P
Door draai probleem?

• Toppe
Voor Nemef moet je deze adapter gebruiken. Hij blijft draaien omdat hij niet vergrendeld is. Zodra je de knop loshaalt zit er als het is een pennetje in met een veertje.

Dat pennetje moet je indrukken en dan die adapter overheen schuiven, hij vergrendeld dan in dat gaatje wat hieronder zichtbaar is.

Bij mij deed hij dat niet helemaal lekker (WinkHaus) dus even los gehaald en het gaatje wat groter gemaakt. Ik heb gewoon een spijkertje genomen, ingekort en doorheen gedrukt.

• barron
Het doordraai probleem bij Nemef betreft iets anders. Gaat niet over een knop versie maar een gewone cilinder van Nemef met noodfunctie (NF3).

Als Nuki het slot vergrendeld is het niet meer mogelijk om de sleutel te gebruiken om de deur te openen (van buiten). Dan blijft de sleutel doordraaien. Dat is al eerder gemeld in dit forum. Vandaar dat ik op zoek ben naar cilinder (zonder knop) welke goed werkt.

• Toppe
barron schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:50:
Het doordraai probleem bij Nemef betreft iets anders. Gaat niet over een knop versie maar een gewone cilinder van Nemef met noodfunctie (NF3).

Als Nuki het slot vergrendeld is het niet meer mogelijk om de sleutel te gebruiken om de deur te openen (van buiten). Dan blijft de sleutel doordraaien. Dat is al eerder gemeld in dit forum. Vandaar dat ik op zoek ben naar cilinder (zonder knop) welke goed werkt.
Als dat zou is zou ik eerder gaan klagen bij Nemef want dan is het probleem groter dan alleen bij Nuki.

Maar wat ik zeg, gebruik hier WinkHaus en dat werkt prima. Zowel met de knop als sleutel variant.

Je zou ook bij je lokale sleutelboer een knop cilinder van Nemef kunnen nabestellen.

• mklcln
  • Laatst online: 21:14
barron schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:50:

Dit lijkt me eerder ook een probleem van NEMEF aangezien ik het ook had zonder NUki, Maar enkel en alleen als dus op slot zit had ik het gevoel.

Maar als je sleutel rond draait en daarna slag of 2 terug lijkt het bij mij wel te werken.

[Voor 4% gewijzigd door mklcln op 15-07-2022 12:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
mklcln schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:02:
[...]

Dit lijkt me eerder ook een probleem van NEMEF aangezien ik het ook had zonder NUki, Maar enkel en alleen als dus op slot zit had ik het gevoel.

Maar als je sleutel rond draait en daarna slag of 2 terug lijkt het bij mij wel te werken.
Een slot is ook niet gemaakt om altijd een sleutel aan één kant er in te hebben, het is een ‘paniek’ functie zodat de deur gewoon open gaat als er wél een sleutel in blijft zitten, vaak per ongeluk.

Een knop cilinder is er wél voor gemaakt. Tevens zijn deze ook een stuk ‘veiliger’ omdat je dus geen sleutel meer aan de binnen kant hebt zitten. Laten we eerlijk wezen dat je een Nuki binnen 10 seconde los hebt en je de sleutel in je hand hebt.

De M&C cilinders die Nuki zelf aanbiedt zijn ook knopcilinders waarvan de knop er afgehaald is waarna die voorzien zijn van een verloop.

Als je een cilinder hebt met paniek functie die niet goed werkt dan is dat voor mij een reden om direct alles te vervangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexvanniel
Toppe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:21:
[...]

Een slot is ook niet gemaakt om altijd een sleutel aan één kant er in te hebben, het is een ‘paniek’ functie zodat de deur gewoon open gaat als er wél een sleutel in blijft zitten, vaak per ongeluk.

Een knop cilinder is er wél voor gemaakt. Tevens zijn deze ook een stuk ‘veiliger’ omdat je dus geen sleutel meer aan de binnen kant hebt zitten. Laten we eerlijk wezen dat je een Nuki binnen 10 seconde los hebt en je de sleutel in je hand hebt.

De M&C cilinders die Nuki zelf aanbiedt zijn ook knopcilinders waarvan de knop er afgehaald is waarna die voorzien zijn van een verloop.

Als je een cilinder hebt met paniek functie die niet goed werkt dan is dat voor mij een reden om direct alles te vervangen.
Nou denk ik niet dat iemand die al binnen is alleen maar je sleutel komt stelen. Als we het hier over een B&B hebben is dat natuurlijk compleet anders maar als het om een woonhuis gaat waar jij (en je gezin) woont, dan is denk ik het feit dat ze de Nuki er af kunnen halen al niet de bedoeling.
Het er in hebben zitten van een sleutel aan de binnenzijde is wat dat betreft niet meer of minder veilig dan een knop aan de binnenzijde hebben tenzij je nog iets mechanisch moet doen (knop indrukken) voor je de deur aan de binnenkant kunt openen.`

Dat gezegd hebbende is het wel prettiger om een knop aan de binnenkant te hebben dan een sleutel. Ik zou willen dat ik dat destijds gerealiseerd had want dan had ik denk ik ook voor een knop aan de binnenzijde gekozen. In essentie is de Nuki nu de knop aan de binnenzijde bij ons dus het effect is bij ons dan weer hetzelfde.

Ik moet zeggen dat ik die problemen van die NEMEF cilinders voor het eerst hoor. Als dat inderdaad een probleem met die cilinders is, dan zou ik die zelf ook vrij rap hebben teruggestuurd. Een paniek of hotel functie is ook niet echt effectief als je er voor moet zorgen dat de sleutel aan de binnenkant eerst een slag teruggedraaid is. Wat nou als je de sleutel vergeten bent er uit te halen en de sleutel zit al te ver doorgedraaid? Bijvoorbeeld wanneer de deur dichtvalt. Ben je mooi de pineut.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
alexvanniel schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Nou denk ik niet dat iemand die al binnen is alleen maar je sleutel komt stelen. Als we het hier over een B&B hebben is dat natuurlijk compleet anders maar als het om een woonhuis gaat waar jij (en je gezin) woont, dan is denk ik het feit dat ze de Nuki er af kunnen halen al niet de bedoeling.
Het er in hebben zitten van een sleutel aan de binnenzijde is wat dat betreft niet meer of minder veilig dan een knop aan de binnenzijde hebben tenzij je nog iets mechanisch moet doen (knop indrukken) voor je de deur aan de binnenkant kunt openen.`

Dat gezegd hebbende is het wel prettiger om een knop aan de binnenkant te hebben dan een sleutel. Ik zou willen dat ik dat destijds gerealiseerd had want dan had ik denk ik ook voor een knop aan de binnenzijde gekozen. In essentie is de Nuki nu de knop aan de binnenzijde bij ons dus het effect is bij ons dan weer hetzelfde.

Ik moet zeggen dat ik die problemen van die NEMEF cilinders voor het eerst hoor. Als dat inderdaad een probleem met die cilinders is, dan zou ik die zelf ook vrij rap hebben teruggestuurd. Een paniek of hotel functie is ook niet echt effectief als je er voor moet zorgen dat de sleutel aan de binnenkant eerst een slag teruggedraaid is. Wat nou als je de sleutel vergeten bent er uit te halen en de sleutel zit al te ver doorgedraaid? Bijvoorbeeld wanneer de deur dichtvalt. Ben je mooi de pineut.
Vergeet niet dat een verzekering er alles aan zal doen om niet te hoeven uitkeren en dat je ze op 1-0 voorsprong zet door er een sleutel achter te zetten.

In dat op zicht is er weinig mis met een ouderwetse sleutel, je moet hem dan wel zelf op slot draaien maar je weet zeker dát hij op slot zit. Niets lastigers dan je verzekering opbellen dat je thuis is leeg gehaald zonder braak schade omdat Nuki z’n werk niet gedaan heeft.

• mklcln
  • Laatst online: 21:14
Toppe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:32:
[...]

Vergeet niet dat een verzekering er alles aan zal doen om niet te hoeven uitkeren en dat je ze op 1-0 voorsprong zet door er een sleutel achter te zetten.

In dat op zicht is er weinig mis met een ouderwetse sleutel, je moet hem dan wel zelf op slot draaien maar je weet zeker dát hij op slot zit. Niets lastigers dan je verzekering opbellen dat je thuis is leeg gehaald zonder braak schade omdat Nuki z’n werk niet gedaan heeft.
Ja maar hoe doe je dat dan als je een knop erop hebt zitten dit is dan wezenlijk hetzelfde als Nuki,
Of je nu sleutel erop hebt of niet. Met een knop kunnen ze eerder draaien dan dat ze Nuki eraf moeten halen en dan de sleutel nog draaien.

• Toppe
mklcln schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:35:
[...]

Ja maar hoe doe je dat dan als je een knop erop hebt zitten dit is dan wezenlijk hetzelfde als Nuki,
Of je nu sleutel erop hebt of niet. Met een knop kunnen ze eerder draaien dan dat ze Nuki eraf moeten halen en dan de sleutel nog draaien.
Een knop mag je officieel ook niet zomaar overal plaatsen, zo mag hij niet in het zicht zitten en moet er veiligheidsglas rondom zitten.

Een sleutel kunnen ze er uit halen en daarmee andere deuren openen, met een knopcilinder heb je dit niet dus in dan opzicht heb je dan alweer weer gekozen voor een maatregel die erger tegen gaat :9

En ik heb heb niet over binnen komen hè, heb het er over als ze al binnen zijn :)

[Voor 5% gewijzigd door Toppe op 15-07-2022 13:39]

• alexvanniel
Toppe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:38:
[...]

Een knop mag je officieel ook niet zomaar overal plaatsen, zo mag hij niet in het zicht zitten en moet er veiligheidsglas rondom zitten.

Een sleutel kunnen ze er uit halen en daarmee andere deuren openen, met een knopcilinder heb je dit niet dus in dan opzicht heb je dan alweer weer gekozen voor een maatregel die erger tegen gaat :9

En ik heb heb niet over binnen komen hè, heb het er over als ze al binnen zijn :)
Tja, als ze al binnen zijn dan kunnen ze daarna alleen die deuren meteen openen waar een knop op zit. Klopt. Zijn echter alle deuren voorzien van een knop of ze vinden gewoon je huissleutels ergens in een la in huis dan maakt het hebben van een knop of een sleutel echt weinig verschil meer.

Ik denk dat het een oeverloze discussie is waarbij we kunnen vaststellen dat een Nuki een stuk gemak met zich meebrengt maar ook een mogelijk verhoogd risico met zich mee kan brengen.

• Toppe
alexvanniel schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:07:
[...]

Tja, als ze al binnen zijn dan kunnen ze daarna alleen die deuren meteen openen waar een knop op zit. Klopt. Zijn echter alle deuren voorzien van een knop of ze vinden gewoon je huissleutels ergens in een la in huis dan maakt het hebben van een knop of een sleutel echt weinig verschil meer.

Ik denk dat het een oeverloze discussie is waarbij we kunnen vaststellen dat een Nuki een stuk gemak met zich meebrengt maar ook een mogelijk verhoogd risico met zich mee kan brengen.
Gemak is het zeker, ik probeer alleen uit te leggen waarom je er verstandiger aan doet om voor een knop cilinder te gaan als je toch wat nieuws moet kopen. Ikzelf zou ook niet even een cilinder met knop bestellen als ik geen nieuwe zou moeten.

En wat ik vaag blijf vinden is dit: https://support.nuki.io/h...00269457-Krukbediend-slot
Wanneer voor het vergrendelen de deurkruk niet omhoog werd gedrukt, ziet je Smart Lock dat. In de Nuki-app krijg je een waarschuwing die aangeeft dat de deur niet vergrendeld kan worden omdat de deurkruk niet in de juiste stand staat.
Dit werkt dus niet bij mij.
Wanneer de Smart Lock voor het eerst wordt ingesteld, wordt deze automatisch gekalibreerd en wordt hij afgestemd op jouw deur.
Om je Smart Lock te kalibreren moet je ervoor zorgen dat je deur wel dicht maar niet op slot zit.
Bij de volgende stap word je dan gevraagd om de deurkruk omhoog te drukken. Zodra het kalibreren van je Smart Lock is voltooid, zullen alle aangepaste mogelijkheden van de Nuki Smart Lock beschikbaar zijn.
Als ik dit zo lees dan zou je dus verwachten dat je de klink niet omhoog moet doen en dan de calibratie starten. Als dat deel klaar is ga je verder met stap 2 en dat is wanneer je de klink wél omhoog moet doen.

Klinkt logisch, want in de eerste stap zou dus hij dus het kantelpunt bepalen tussen wel of niet op slot. Gek genoeg werkt het niet zo

[Voor 41% gewijzigd door Toppe op 15-07-2022 14:14]

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb van de week een Nuki gekocht en er zijn toch wat dingen die mij storen.

1. Ik heb momenteel aan staan dat de Nuki automatisch aan gaat zodra ik in de buurt kom. Nu heb ik gemerkt dat dit ook gebeurt als ik bijvoorbeeld door de straat rij. Hoe hebben jullie ingesteld dat de Nuki open gaat? Hebben jullie dit wel of juist niet op automatisch staan?

2. De Fob die ik heb gehaald lijkt het niet helemaal goed te doen. Via de app heb ik ingesteld dat ik bij 1x klikken de deur wil ontgrendelen. Echter gaat de deur dan niet open. Als ik een paar keer klik gaat die uiteindelijk wel open, maar ik sta zo een halve minuut buiten te klooien met de fob, zonder dat de deur open gaat.

3. Niet helemaal de schuld van de Nuki, maar ik heb nu geen paniek cilinder erin, dus als de Nuki dienst weigert heb ik dikke vette pech en kom ik niet meer binnen. Ik zit eraan te denken om met mijn slot naar een speciaalzaak te gaan en te kijken of ze een slot hebben met dezelfde afmeting waar wel 2 sleutels in kunnen. Zoals hierboven ook vermeld is het slot van Nuki zelf al tijden uitverkocht helaas.

Herkennen jullie je hier in, of heb ik de configuratie gewoon niet goed staan? Ik hoor graag jullie ervaringen!

[Voor 20% gewijzigd door EValentino op 15-07-2022 14:14]

• alexvanniel
Toppe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:09:
[...]

Gemak is het zeker, ik probeer alleen uit te leggen waarom je er verstandiger aan doet om voor een knop cilinder te gaan als je toch wat nieuws moet kopen. Ikzelf zou ook niet even een cilinder met knop bestellen als ik geen nieuwe zou moeten.

En wat ik vaag blijf vinden is dit: https://support.nuki.io/h...00269457-Krukbediend-slot
Dat hele kurkbediende verhaal snap ik ook geen hout van. Zelf beweren ze dat het zo zou moeten werken maar van iedereen die ik er over hoor klagen (niet alleen hier op het forum) lijkt het er op dat het niet werkt of niet werkt zoals wij denken dat het werkt. Plus dat ik niet helemaal snap hoe ze kunnen beweren dat "het werkt met Nuki" als je toch eerst een handeling moet doen om het mechanisme in werking te stellen.
Als je een handeling moet doen voordat je de deur van/op slot kunt doen, wat héb je dan eigenlijk aan een Nuki vraag ik me dan in alle eerlijkheid af?
Zo'n krukbediend slot is vast mogelijk veiliger dan een normale sluiting maar automatiseren wordt dan wel lastig.

• Toppe
EValentino schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:13:

1. Ik heb momenteel aan staan dat de Nuki automatisch aan gaat zodra ik in de buurt kom. Nu heb ik gemerkt dat dit ook gebeurt als ik bijvoorbeeld door de straat rij. Hoe hebben jullie ingesteld dat de Nuki open gaat? Hebben jullie dit wel of juist niet op automatisch staan?

2. De Fob die ik heb gehaald lijkt het niet helemaal goed te doen. Via de app heb ik ingesteld dat ik bij 1x klikken de deur wil ontgrendelen. Echter gaat de deur dan niet open. Als ik een paar keer klik gaat die uiteindelijk wel open, maar ik sta zo een halve minuut buiten te klooien met de fob, zonder dat de deur open gaat.

3. Niet helemaal de schuld van de Nuki, maar ik heb nu geen paniek cilinder erin, dus als de Nuki dienst weigert heb ik dikke vette pech en kom ik niet meer binnen. Ik zit eraan te denken om met mijn slot naar een speciaalzaak te gaan en te kijken of ze een slot hebben met dezelfde afmeting waar wel 2 sleutels in kunnen. Zoals hierboven ook vermeld is het slot van Nuki zelf al tijden uitverkocht helaas.

Herkennen jullie je hier in, of heb ik de configuratie gewoon niet goed staan? Ik hoor graag jullie ervaringen!
1: bij mij gaat hij gewoon van ‘t slot als ik langs rij. Zou ik door rijden gaat hij weet netjes op slot.

2: geen idee

3: koop een knop cilinder, zijn hier voor gemaakt en hebben altijd paniek functie.

• alexvanniel
EValentino schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:13:

Grappig. Nog niet heel lang geleden kwam er iemand in dit topic met exact dezelfde ervaringen als jij voorbij.

Die auto unlock kun je volgens mij instellen zodat deze a.) wacht tot je lang genoeg in de buurt bent en b.) dichtbij genoeg bent. Precieze configuratie moet ik je even schuldig blijven maar loop even de geo fencing settings en de timeout van de auto-unlock na zou ik zeggen.

Die fob is een bijzonder ding. Eigenlijk is het een mini-bluetooth device. Wanneer je op het knopje drukt moet hij verbinding maken via bluetooth met het slot en dat duurt soms even. Ik gebruik overigens ook liever de app maar wanneer ik bijvoorbeeld mijn buurman toegang wil geven tot mijn woning maar geen zin heb in het opzoeken van mijn sleutels dan krijgt hij een fob. Kan soms handig zijn.Vooral omdat als iemand dat ding verliest trek je gewoon de machtiging in. Dat kan met een traditionele sleutel helaas niet.

Online zijn er volgens mij wel zaken zat die je vervangende cilinders kunnen verkopen. Die cilinders bij Nuki zijn ook gewoon bij andere winkels te krijgen. Alleen staat er dan misschien geen Nuki op.

• Toppe
alexvanniel schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:14:
[...]

Dat hele kurkbediende verhaal snap ik ook geen hout van. Zelf beweren ze dat het zo zou moeten werken maar van iedereen die ik er over hoor klagen (niet alleen hier op het forum) lijkt het er op dat het niet werkt of niet werkt zoals wij denken dat het werkt. Plus dat ik niet helemaal snap hoe ze kunnen beweren dat "het werkt met Nuki" als je toch eerst een handeling moet doen om het mechanisme in werking te stellen.
Als je een handeling moet doen voordat je de deur van/op slot kunt doen, wat héb je dan eigenlijk aan een Nuki vraag ik me dan in alle eerlijkheid af?
Zo'n krukbediend slot is vast mogelijk veiliger dan een normale sluiting maar automatiseren wordt dan wel lastig.
Nou ja, dat ik hem omhoog moet doen vind ik geen ramp en zit gewoon in mijn systeem. Zowel als ik weg ga als wanneer ik thuis kom.

Ik snap alleen niet dat Nuki het zichzelf zo ingewikkeld maakt, als je de calibratie op orde hebt kan je kinderlijk eenvoudig zien of het wel of niet gelukt is. Gewoon een calibratie starten waarbij de klink niet omhoog is geweest en in de tweede stap waar hij wél omhoog is geweest.

Voordeel van een kruk bediende sluiting is dat er geen spanning op de sleutel staat en als je hem altijd omhoog heb gehaald bij gebruik van je deur dat de deur minder snel krom trekt.

Aangezien de deur hier extreem snel op slot gaat (50 meter vanaf achtertuin) dan kan ik prima omdraaien als ik een fout heb.

• EValentino
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:16:
[...]

1: bij mij gaat hij gewoon van ‘t slot als ik langs rij. Zou ik door rijden gaat hij weet netjes op slot.

2: geen idee

3: koop een knop cilinder, zijn hier voor gemaakt en hebben altijd paniek functie.
Probleem is dat hij door wind open waait, dus dan is het al te laat...

• EValentino
  • Niet online
alexvanniel schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:20:
[...]

Grappig. Nog niet heel lang geleden kwam er iemand in dit topic met exact dezelfde ervaringen als jij voorbij.

Die auto unlock kun je volgens mij instellen zodat deze a.) wacht tot je lang genoeg in de buurt bent en b.) dichtbij genoeg bent. Precieze configuratie moet ik je even schuldig blijven maar loop even de geo fencing settings en de timeout van de auto-unlock na zou ik zeggen.

Die fob is een bijzonder ding. Eigenlijk is het een mini-bluetooth device. Wanneer je op het knopje drukt moet hij verbinding maken via bluetooth met het slot en dat duurt soms even. Ik gebruik overigens ook liever de app maar wanneer ik bijvoorbeeld mijn buurman toegang wil geven tot mijn woning maar geen zin heb in het opzoeken van mijn sleutels dan krijgt hij een fob. Kan soms handig zijn.Vooral omdat als iemand dat ding verliest trek je gewoon de machtiging in. Dat kan met een traditionele sleutel helaas niet.

Online zijn er volgens mij wel zaken zat die je vervangende cilinders kunnen verkopen. Die cilinders bij Nuki zijn ook gewoon bij andere winkels te krijgen. Alleen staat er dan misschien geen Nuki op.
Goeie tip, ik ga eens even kijken of ik in kan stellen dat hij pas open gaat als ik wat langer in de buurt ben _/-\o_

• Toppe
EValentino schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:23:
[...]

Ah zo. Heb een klink aan de deur dus heb dat probleem niet :D

• Toppe
Omdat beeld meer zegt dan woorden:

Nuki zegt nu: Deur is vergrendeld ipv foutmelding.

• EValentino
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:25:
[...]

Ah zo. Heb een klink aan de deur dus heb dat probleem niet :D
Ja ik heb ook wel, maar de Nuki haalt hem (bij mij) 3 seconden van de klink af en gaat open, of bedoelen we nou wat anders?

• alexvanniel
Toppe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:21:
[...]

Nou ja, dat ik hem omhoog moet doen vind ik geen ramp en zit gewoon in mijn systeem. Zowel als ik weg ga als wanneer ik thuis kom.

Ik snap alleen niet dat Nuki het zichzelf zo ingewikkeld maakt, als je de calibratie op orde hebt kan je kinderlijk eenvoudig zien of het wel of niet gelukt is. Gewoon een calibratie starten waarbij de klink niet omhoog is geweest en in de tweede stap waar hij wél omhoog is geweest.

Voordeel van een kruk bediende sluiting is dat er geen spanning op de sleutel staat en als je hem altijd omhoog heb gehaald bij gebruik van je deur dat de deur minder snel krom trekt.

Aangezien de deur hier extreem snel op slot gaat (50 meter vanaf achtertuin) dan kan ik prima omdraaien als ik een fout heb.
Je zou zeggen dat ze dat netjes horen te ondersteunen of te melden in de app. Heb je al eens bij Nuki een melding gedaan hier van?

Zelf snap ik het ook niet zo waarom ze het ons/zichzelf moeilijk maken. Neem die (oude) deur sensor. Vaker storing dan wat anders waardoor Nuki niet weet of de deur wel of niet open staat.
Als de sensor het wél doet dan nog weten ze het te presteren om de deur op slot te draaien wanneer deze open staat. Niet wanneer ik de app opdracht geef om de deur af te sluiten maar wel wanneer de nachtmodus ingeschakeld is. Het is me al vaak genoeg gebeurd dat dan de deur op slot werd gedaan terwijl de deur wagenwijd open stond. Daar heb ik maar geen melding meer van gemaakt aangezien ze die oude deursensor (dat kleine zwarte magneetje) in de steek hebben gelaten. Met de nieuwe deur sensor kan ik dat niet testen omdat ik die niet heb en ik heb ook geen behoefte om dat enorme apparaat op mijn deur en kozijn te schroeven.

• Toppe
EValentino schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:26:
[...]

Ja ik heb ook wel, maar de Nuki haalt hem (bij mij) 3 seconden van de klink af en gaat open, of bedoelen we nou wat anders?
Heb je een klink aan de buitenkant?

• EValentino
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:28:
[...]

Heb je een klink aan de buitenkant?
Nee alleen binnen inderdaad

• Toppe
EValentino schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:29:
[...]

Nee alleen binnen inderdaad
Ah dan kan het inderdaad niet anders

• Toppe
alexvanniel schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:27:
[...]

Je zou zeggen dat ze dat netjes horen te ondersteunen of te melden in de app. Heb je al eens bij Nuki een melding gedaan hier van?

Zelf snap ik het ook niet zo waarom ze het ons/zichzelf moeilijk maken. Neem die (oude) deur sensor. Vaker storing dan wat anders waardoor Nuki niet weet of de deur wel of niet open staat.
Als de sensor het wél doet dan nog weten ze het te presteren om de deur op slot te draaien wanneer deze open staat. Niet wanneer ik de app opdracht geef om de deur af te sluiten maar wel wanneer de nachtmodus ingeschakeld is. Het is me al vaak genoeg gebeurd dat dan de deur op slot werd gedaan terwijl de deur wagenwijd open stond. Daar heb ik maar geen melding meer van gemaakt aangezien ze die oude deursensor (dat kleine zwarte magneetje) in de steek hebben gelaten. Met de nieuwe deur sensor kan ik dat niet testen omdat ik die niet heb en ik heb ook geen behoefte om dat enorme apparaat op mijn deur en kozijn te schroeven.
Ze hebben gewoon het calibratie proces niet op orde.

Overigens gebruik ik Nuki alleen als we naar bed gaan, of als we beide van huis zijn (of thuis komen). Heb sowieso andere deur sensoren op de deur zitten dus heb die van Nuki niet nodig.

[Voor 7% gewijzigd door Toppe op 15-07-2022 14:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexvanniel
EValentino schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:23:
[...]

Je zou in de app bij het betreffende slot even naar "Smart Actions (Auto Unlock)" kunnen gaan. Daat staat onder Auto Unlock een knop "Auto Unlock instellingen". Je zou daar in de expertinstellingen de omvang van de geofence kunnen aanpassen en de timeout kunnen verlagen. NU staat de geofence op 100meter en de timout op 20 minuten. Als je dan dus 20 minuten binnen die 100meter bent dan wil het wel voorkomen dat de Nuki je deur voor je opent. Overigens zou hij pas de deur echt van slot moeten halen wanneer er ook een bluetooth verbinding tussen de Nuki en je telefoon is. Dat betekent dat je dan ook wel dichtbij moet zijn geweest voordat de Nuki de deur opent.

Je kan ook nog instellen hoe sterk het bluetooth signaal moet zijn (in de expertinstellingen) voordat hij echt auto unlock gaat doen.

[Voor 7% gewijzigd door alexvanniel op 15-07-2022 14:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexvanniel
Toppe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:33:
[...]

Ze hebben gewoon het calibratie proces niet op orde.

Overigens gebruik ik Nuki alleen als we naar bed gaan, of als we beide van huis zijn (of thuis komen). Heb sowieso andere deur sensoren op de deur zitten dus heb die van Nuki niet nodig.
Ik gebruikte het vaak om even extra te controleren of de deur echt dicht was of niet. Niet per se voor de veiligheid maar meer omdat ik nogal eens twijfel of ik de deur wel of niet dicht en op slot heb gedaan. Het is meer een extra handig weetje dan wat anders. Maar de laatste tijd werkt die sensor gewoon niet zo lekker.

• Toppe
alexvanniel schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:01:
[...]

Ik gebruikte het vaak om even extra te controleren of de deur echt dicht was of niet. Niet per se voor de veiligheid maar meer omdat ik nogal eens twijfel of ik de deur wel of niet dicht en op slot heb gedaan. Het is meer een extra handig weetje dan wat anders. Maar de laatste tijd werkt die sensor gewoon niet zo lekker.
Ah, ja dat zou ook kunnen.

Volgens Nuki moet hij een foutmelding geven als de deur niet op slot kan.

Ben benieuwd met wat voor oplossing ze gaan komen, zou bijna denken dat ze hem moeten omruilen ofzo.

• Huub-
alexvanniel schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Als je een M&C slot had gehad had je de knop later alsnog kunnen nemen door het bestaande cilinder aan te passen. Mijn M&C cilinder was aan de binnenkant net iets te kort, daarvoor heb ik een verleng setje besteld en het cilinder aangepast, werkt nu perfect.

Voor alle buiten cilinders bestel ik altijd een knop aan de binnenzijde, dat is ideaal. Ook als je geen Nuki hebt is het dan makkelijker om ‘s avonds het cilinder op slot te draaien, scheelt ook weer een sleutel :)

[Voor 3% gewijzigd door Huub- op 16-07-2022 10:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb hier inmiddels de Nuki met een M&C Cylinder gemonteerd, maar ben nog niet helemaal verkocht.

2 minpunten:
  • De deurkruk moet je handmatig omhoog/omlaag doen wil je de deur echt op slot draaien met de Nuki.
  • Geofencing en daarmee automatisch deur openen bij Bluetooth afstand kan niet <100m (Ik ging dus even wat boodschapjes doen om de hoek en toen stond ik als nog voor een gesloten deur bij terugkomst omdat ik blijkbaar niet ver weg genoeg was geweest 8)7

• Huub-
Greatsword schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:38:
Heb hier inmiddels de Nuki met een M&C Cylinder gemonteerd, maar ben nog niet helemaal verkocht.

2 minpunten:

[list]
• De deurkruk moet je handmatig omhoog/omlaag doen wil je de deur echt op slot draaien met de Nuki.
Dat hangt van het type slot af, gelukkig hoef ik dat niet 8)
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee