Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gisteren dus wel wat verder weg geweest van huis, toen ik het geo fencing gebied verliet kreeg ik netjes de melding / vraag of ik het slot wilden vergrendelen. Heb dit genegeerd want de deur was gewoon dicht en hoefde niet op slot. Had de deurkruk daarom ook niet omhoog gedaan.

Toen ik een paar uur later weer in de buurt was kreeg ik de vraag / melding of ik hem alvast wilden ontgrendelen, ook dit genegeerd want ik wil dat hij de deur gewoon automatisch opent als ik echt dichtbij ben.

Eenmaal aangekomen bij de deur en toen was hij niet automatisch geopend. Sta je daar alsnog te klungelen met je telefoon :(

Hoe consistent is dat ding bij jullie?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +3Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:12
Greatsword schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:44:

Automatisch openen werkt 7 van de 10 keer. Het werkt vooral niet als je met 2 zware tassen met boodschappen aan komt lopen.
Het werkt wel altijd als ik door de achterdeur binnen kom en eigenlijk niet wil dat de voordeur open gaat.
Je kent dat wel ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:21
Ik heb nu 2 jaar een Nuki en ben er wel een beetje klaar mee. Het sluiten van de deur terwijl deze open staat is één van de grootste ergernissen. Dit heeft ooit één firmware versie goed gewerkt maar hebben ze daarna weer verkloot.

Recent mijn electrische poort aan de oprit voorzien van een DoorBird. De Nuki opener viel al snel af hiervoor. De poort is 50 meter bij mijn voordeur verwijderd, dus moet dan ook weer een bridge bij de poort. Die moet ook worden beschermd tegen regen e.d.

De DoorBird werkt fantastisch. Via geofence gaat de poort altijd open als ik aan kom rijden. Het kan dus wel betrouwbaar werken!

Overweeg nu de Nuki maar te vervangen voor een DoorBird. Deze heeft een relais waarmee je een electrisch slot kan aansturen. Heb je een electrische deur, intercom en camerabeeld in één! En het werkt betrouwbaar.

• tystnad
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-03 11:25
barron schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:35:
[...]

OK, maar met 4 additionele sleutels en een cilinder kom ik op rond de 140 euro..
Iemand nog andere suggesties welke cilinder met noodfunctie goed werkt?
Thx
Voor welke cilinder ben je gegaan? :)

Winkhaus vind ik wat te duur en M&C lees ik veel negatieve verhalen.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:09
Greatsword schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:44:
Gisteren dus wel wat verder weg geweest van huis, toen ik het geo fencing gebied verliet kreeg ik netjes de melding / vraag of ik het slot wilden vergrendelen. Heb dit genegeerd want de deur was gewoon dicht en hoefde niet op slot. Had de deurkruk daarom ook niet omhoog gedaan.

Toen ik een paar uur later weer in de buurt was kreeg ik de vraag / melding of ik hem alvast wilden ontgrendelen, ook dit genegeerd want ik wil dat hij de deur gewoon automatisch opent als ik echt dichtbij ben.

Eenmaal aangekomen bij de deur en toen was hij niet automatisch geopend. Sta je daar alsnog te klungelen met je telefoon :(

Ik heb hem hier in HomeKit opgenomen en nog nooit een misser gehad.

Enige waar ik wel een beetje moe van wordt is dat is geen foutmelding krijg. Als ik weg ga en de klink niet omhoog doe zou je een foutmelding moeten krijgen, hier gebeurt dat niet.

Ondertussen ben ik met Nuki aan het mailen voor een oplossing maar ze lezen gewoon niet wat je stuurt en blijven maar roepen ‘je moet wel eerst de klink omhoog doen’ ja duh 8)7

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Toppe schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:49:
[...]

Ik heb hem hier in HomeKit opgenomen en nog nooit een misser gehad.

Enige waar ik wel een beetje moe van wordt is dat is geen foutmelding krijg. Als ik weg ga en de klink niet omhoog doe zou je een foutmelding moeten krijgen, hier gebeurt dat niet.

Ondertussen ben ik met Nuki aan het mailen voor een oplossing maar ze lezen gewoon niet wat je stuurt en blijven maar roepen ‘je moet wel eerst de klink omhoog doen’ ja duh 8)7
Ik heb hem uiteindelijk geretourneerd, voor mij niet betrouwbaar en consistent genoeg en dan ga ik me er alleen maar aan irriteren op de lange termijn ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Toppe
Greatsword schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:21:
[...]

Ik heb hem uiteindelijk geretourneerd, voor mij niet betrouwbaar en consistent genoeg en dan ga ik me er alleen maar aan irriteren op de lange termijn ;)
De app zelf is inderdaad waardeloos, maar de aansturing via een derde werkt hier prima.

Of ik de Nuki hou weet ik nog niet, deze kan ik voor langere tijd lenen dus dat voordeel heb ik.

Ik ben alleen nog niet echt goeie alternatieven tegen gekomen.

• barron
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-03 09:43
tystnad schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:12:
[...]

Voor welke cilinder ben je gegaan? :)

Winkhaus vind ik wat te duur en M&C lees ik veel negatieve verhalen.
Voorlopig laat ik de Nemef NF3 zitten. Ik wacht op beschikbaar komen van de nuki cilinder. Dat duurt al lang....
Maar als workaround weet ik het slot van buiten wel open te krijgen nu. Eerst even dichtdraaien en dan heel voorzichtig openen. Lukt na een paar keer wel.

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-03 12:31
Is de Nuki cilinder niet een M&C cilinder met knop? Want als dat zo is, en je wacht daar op dan kan je net zo goed even kijken of je M&C cilinders ergens op de kop kunt tikken.

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-03 16:52
Mijn voordeur moet ik altijd een beetje naar me toe trekken als ik de sleutel rond draai om hem open te doen. Is zoiets, wat vele misschien herkennen van de eigen voordeur, iets waar je met een Nuki tegen aan gaat lopen?

Of forceert hij dan / breekt het binnenwerk dan?

• tystnad
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-03 11:25
s.butterman schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:59:
Mijn voordeur moet ik altijd een beetje naar me toe trekken als ik de sleutel rond draai om hem open te doen. Is zoiets, wat vele misschien herkennen van de eigen voordeur, iets waar je met een Nuki tegen aan gaat lopen?

Hij breekt niks, zo'n sterk motortje zit er niet in. Nachtschoot gaat altijd prima, dagschoot lukt alleen als ik aan de deur trek (of hang..) terwijl hij opent. Op sommige winterdagen is dat niet nodig, waarschijnlijk zet de deur in de zomer net teveel uit.

• alexvanniel
s.butterman schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:59:

Bij ons staat er ook een klein beetje spanning op de voordeur. Dat heeft zo z'n voordeel wanneer je de deur opent, want dan zwaait hij een héél klein beetje open. Ik weet niet of dat net zoveel spanning is als bij jou. De meeste houten deuren zetten uit, krimpen wat, trekken wat krom bij verschillende weersomstandigheden.

De Nuki is als het goed is beveiligd tegen het kapot maken van je binnenwerk. Zodra hij iets van weerstand voelt stopt deze er meteen mee. Je zou dat kunnen testen overigens door met de deur open je hand stevig tegen de schoot te houden. Maar dat terzijde.

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 20:33
Zojuist een Nuki 2.0 geïnstalleerd op onze deur. Met Bridge. Alleen het uitnodigen van Personen werkt niet. Als ik iemand toevoeg en op Volgende klik, duurt het lang en krijg ik dan de foutmelding "Duurde te lang. Probeer het opnieuw".
Zowel via de weg Toegangsrechten beheren als Personen uitnodigen werkt het niet.

• mrpink83
Goed, ben weer even opnieuw er mee aan de slag gegaan. Ik heb nu 1 keer een code gekregen om iemand uit te nodigen. En ik heb het zo'n 10 keer geprobeerd.
Ook werkt het niet goed om de deur op afstand te bedienen. Misschien mis ik iets maar mijn setup is als volgt: Nuki op de deur, met een bridge op 2,5 meter afstand. De bridge staat 4 meter van de modem vandaan.
Dan moet ik toch, ook als ik niet verbonden met wifi, het slot kunnen bedienen?

Misschien ligt het aan mij, maar tot nu toe vind het behoorlijk buggy en durf ik het nog niet aan om het te gaan gebruiken. Het is voor onze vakantiewoning namelijk.

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:18
mrpink83 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:22:
Goed, ben weer even opnieuw er mee aan de slag gegaan. Ik heb nu 1 keer een code gekregen om iemand uit te nodigen. En ik heb het zo'n 10 keer geprobeerd.
Ook werkt het niet goed om de deur op afstand te bedienen. Misschien mis ik iets maar mijn setup is als volgt: Nuki op de deur, met een bridge op 2,5 meter afstand. De bridge staat 4 meter van de modem vandaan.
Dan moet ik toch, ook als ik niet verbonden met wifi, het slot kunnen bedienen?

Misschien ligt het aan mij, maar tot nu toe vind het behoorlijk buggy en durf ik het nog niet aan om het te gaan gebruiken. Het is voor onze vakantiewoning namelijk.
Als je een bridge hebt en je hebt Nuki ermee verbonden en de bridge heeft een internet connectie dan kun je inderdaad middels 4g je Nuki bedienen. Bij uitnodigen, je klikt op uitnodigen selecteert het slot en dan maakt hij een code. Ik stuur die meestal per whatsapp door naar de persoon die ik toegang wil verlenen. Zij moeten wel ff de app installeren.

In de app, overzicht Deur selecteren > instellingen > verbindingsstatus, kun je checken of de verbinding juist is. Zie ook hieronder:

[Voor 19% gewijzigd door Huub- op 17-08-2022 18:34]

• mrpink83
Huub- schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:29:
[...]

Als je een bridge hebt en je hebt Nuki ermee verbonden en de bridge heeft een internet connectie dan kun je inderdaad middels 4g je Nuki bedienen. Bij uitnodigen, je klikt op uitnodigen selecteert het slot en dan maakt hij een code. Ik stuur die meestal per whatsapp door naar de persoon die ik toegang wil verlenen. Zij moeten wel ff de app installeren.

In de app, overzicht Deur selecteren > instellingen > verbindingsstatus, kun je checken of de verbinding juist is. Zie ook hieronder:
[Afbeelding]
Super bedankt voor je reactie.
Je hebt het over een slot bij uitnodigen. Dat zie ik niet. Ik kan alleen op volgende klikken.

En dan duurt het heel lang en dan de melding dat het te lang duurt.

Overigens, heb ik ook vaak als Functies en configuratie wil aanklikken, het heel lang duurt met het controleren van de pincode. En dan krijg ik vervolgens onderstaande foutmelding. Terwijl ik wel verbonden ben met wifi.

• Huub-
@mrpink83 had je al kunnen kijken bij verbindingsstatus? Voordat je dit uitvoert probeer dan dicht bij het slot in de buurt te staan, zodat je altijd contact maakt.
Ik heb meerdere Nuki sloten kan dus zijn dat ik bij mij eerst specifiek 1 moet selecteren, als je er maar 2 hebt kun je die stap wellicht overslaan.

• Henk2306
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-02 16:48
Mijn Nuki sloten zijn ingesteld met een gewone deurklink aan de buitenkant.
Echter, als de Nuki het slot ontgrendeld heeft gaat ie ongeveer 1 á 2 seconden later alsnog de dagschoot naar binnen trekken. Dit hoeft niet en wil ik ook niet omdat vanwege de spanning op de deur vanwege de tochtstrips de deur iets naar buiten wordt geduwd waardoor de dagschoot niet meer terug in het slot valt.
Bij de instellingen kan ik wel de tijdsduur van de dagschoot ontgrendeling instellen, maar kan deze niet uitzetten. Ik zou verwachten dat de dagschoot ontgrendeling alleen actief zou zijn als je het slot instelt met een knop aan de buitenkant.
Herkent iemand dit probleem?

• mrpink83
Huub- schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:24:
@mrpink83 had je al kunnen kijken bij verbindingsstatus? Voordat je dit uitvoert probeer dan dicht bij het slot in de buurt te staan, zodat je altijd contact maakt.
Ik heb meerdere Nuki sloten kan dus zijn dat ik bij mij eerst specifiek 1 moet selecteren, als je er maar 2 hebt kun je die stap wellicht overslaan.
Aha, vandaar.
Ja, verbindingstatus heb ik bekeken en is in orde. Had alleen die screenshot niet geplaatst:)

NB: enige wat ik nu nog bedenk, is dat ik misschien andere oplaadbare batterijen moet proberen. Wellicht zijn deze te licht/te zwak. Hoewel ik mij afvraag wat dat doet met Personen Uitnodigen, aangezien dat met de app gebeurt.
NB2: Zou de Nuki 3.0 deze problemen ook hebben? Gebruikt dezelfde app toch?

[Voor 22% gewijzigd door mrpink83 op 18-08-2022 20:35]

• Huub-
mrpink83 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 20:31:
[...]

Aha, vandaar.
Ja, verbindingstatus heb ik bekeken en is in orde. Had alleen die screenshot niet geplaatst:)

NB: enige wat ik nu nog bedenk, is dat ik misschien andere oplaadbare batterijen moet proberen. Wellicht zijn deze te licht/te zwak. Hoewel ik mij afvraag wat dat doet met Personen Uitnodigen, aangezien dat met de app gebeurt.
NB2: Zou de Nuki 3.0 deze problemen ook hebben? Gebruikt dezelfde app toch?
Als de verbindingsstatus goed is dan is het idd vreemd. Ik heb 2.0 en 3.0 pro. Bij de 2.0 dus ook een bridge maar qua app werkt dat hetzelfde. Ik heb in het verleden eneloop batterijen gebruikt, maak nu gebruik van de oplaadbare accu pack. In jou geval zou ik toch even contact opnemen met Nuki support…

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ik met een nieuwe telefoon weer toegang krijg tot de app?

Ik heb een nuki 2.0 draaien in een vakantiehuisje in België, maar heb ook een nieuwe telefoon waarbij de app enkel de keuze geeft tussen 'smart lock instellen' 'uitnodigingscode invoeren' of 'nuki kopen'

Ik heb wel toegang tot de web interface, maar zie geen optie om mezelf een nieuwe uitnodigingscode te sturen oid.

• Rastapopoulos
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Ik lees hier zo nu en dan en zie dat sommige mensen af en toe vragen hebben over verschillende aspecten van de Nuki, daarom wil ik hier voor deze mensen kort mijn ervaringen delen.

Ik gebruik de Nuki 2.0 icm de opener en bridge nu een jaar. Ik heb toen ook een Nemef NF3 cilinder los gekocht, omdat mijn oude cilinder de noodfunctie niet ondersteunde. Dit is dus een aan te raden cilinderslot wat mij betreft.

Installeren van de Nuki zelf is heel eenvoudig, maar de opener vergde in mijn geval wel veel uitzoekwerk, omdat ik niet wist wat voor intercom ik heb (staat er niet op). De app heeft heel veel mogelijkheden om alles in te stellen, dus daar gaat in het begin ook wel wat tijd in zitten om te begrijpen wat elke instelling precies doet, maar als je dat eenmaal weet vind ik het zelf wel fijn dat je zoveel mogelijkheden hebt om alles naar wens in te stellen.

Als batterijen gebruik ik de oplaadbare van Ikea en heb ik in een jaar tijd slechts een keer vervangen. Gebruik is meerdere keren per dag open en op slot. Ik schat gemiddeld zeker zo'n 7 keer per dag. Batterijen van de opener zijn nog de originele die ik erbij kreeg.

Alles werkt al die tijd feilloos! Ik ben dus erg tevreden over dit systeem.

• remmuz
Koekstra schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:38:
Iemand enig idee hoe ik met een nieuwe telefoon weer toegang krijg tot de app?

Ik heb een nuki 2.0 draaien in een vakantiehuisje in België, maar heb ook een nieuwe telefoon waarbij de app enkel de keuze geeft tussen 'smart lock instellen' 'uitnodigingscode invoeren' of 'nuki kopen'

Ik heb wel toegang tot de web interface, maar zie geen optie om mezelf een nieuwe uitnodigingscode te sturen oid.
Wat voor telefoon is het?
Ik heb op mijn nieuwe iPhone een iCloud backup teruggezet en daarin zit ook de Nuki app met configuratie.
Ik heb niets opnieuw in hoeven stellen.

• DarkGodMaster
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-03 15:51
Als je integraties wilt behouden is het blijkbaar binnenkort verplicht om Nuki Smart Hosting te nemen voor € 5.75 per maand.

Lekker dan, reclame maken en een product verkopen voor een redelijk hoge prijs en daarna functies er uit halen en in een abonnement stoppen :(

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:17
DarkGodMaster schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:58:
Als je integraties wilt behouden is het blijkbaar binnenkort verplicht om Nuki Smart Hosting te nemen voor € 5.75 per maand.

Lekker dan, reclame maken en een product verkopen voor een redelijk hoge prijs en daarna functies er uit halen en in een abonnement stoppen :(
Ik heb bewust gekozen voor de 3.0 ipv de Pro omdat je met de bridge je integratie lokaal doet en niet via de cloud.
Dat hosted diensten op enig moment bekostigd moeten worden zien we toch allemaal aankomen?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-03 14:26
Wat is jullie ervaring met de powerpack? Ik heb hem hier inmiddels een tijdje. Maar kan niet zeggen dat ie nou zo langer meegaat dan oplaadbare batterijen. Heb niet echt overdreven openen/sluiten. Maar na een week of 6-7 is het wel gedaan.

• remmuz
Er is sinds deze week een nieuw keypad beschikbaar (2.0) waarmee je met een vingerafdruk de deur kunt openen
https://nuki.io/en/keypad/

Bridge is niet nodig maar Nuki sloten van de eerste generatie worden niet ondersteund.

[Voor 24% gewijzigd door remmuz op 10-11-2022 09:47]

• alexvanniel
remmuz schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:45:
Er is sinds deze week een nieuw keypad beschikbaar (2.0) waarmee je met een vingerafdruk de deur kunt openen
https://nuki.io/en/keypad/

Bridge is niet nodig maar Nuki sloten van de eerste generatie worden niet ondersteund.
Ik wordt alleen niet zo gelukkig van die prijs, die is gewoon het dubbele van de oude keypad.
En ook niet van de manier waarop je dat ding mag bevestigen: Simply glued to the front door from the outside

De oude keypad kon je tenminste nog vastschroeven.

Dat ze de eerste generatie een keer niet meer zouden gaan supporten verbaast me dan weer niet. Het zat er een keer aan te komen.

• remmuz
159 euro is inderdaad niet goedkoop. Aan de andere kant, mijn kinderen hebben geen telefoon en de kans dat ze een keer hun sleutel verliezen is best aanwezig. En als ik dan cilinders moet gaan vervangen ben ik waarschijnlijk meer geld kwijt.
Het hangt dus een beetje van de situatie af of het de moeite waard is.

Wat ik wel een beetje een bezwaar vind; je kunt met zo'n keypad aan de buitenkant zien dat ik een Nuki slot heb dus in theorie kan een potentiële inbreek-hacker daar voordeel aan hebben.
Maar goed, dat is misschien wat ver gezocht.

• alexvanniel
remmuz schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:03:
159 euro is inderdaad niet goedkoop. Aan de andere kant, mijn kinderen hebben geen telefoon en de kans dat ze een keer hun sleutel verliezen is best aanwezig. En als ik dan cilinders moet gaan vervangen ben ik waarschijnlijk meer geld kwijt.
Het hangt dus een beetje van de situatie af of het de moeite waard is.

Wat ik wel een beetje een bezwaar vind; je kunt met zo'n keypad aan de buitenkant zien dat ik een Nuki slot heb dus in theorie kan een potentiële inbreek-hacker daar voordeel aan hebben.
Maar goed, dat is misschien wat ver gezocht.
Tja, onze dochter heeft dus wel een smartphone met toegang tot de Nuki op de garagedeur dus echt nodig heb ik het dan ook weer niet. We hebben ook 2 Fobs. Die zijn leuk voor de buren als ze een keer bijvoorbeeld onze hond uitlaten. Maar echt heel prettig werken die Fobs niet is mijn beleving.

Dat je aan de buitenkant kunt zien dat je een Nuki hébt door een keypad vind ik eigenlijk helemaal niet vergezocht van jou. Dat is voor mij ook wel een reden om dit soort zaken niet aan de buitenkant van de deur te hebben. Of ze er iets mee kunnen is natuurlijk maar de vraag, als je weet dat die Nuki er hangt kan je in ons geval weinig aangezien bijvoorbeeld pairen met het slot uitstaat bijvoorbeeld.. Maar des te minder iemand met kwade bedoelingen weet van de situatie binnen des te beter.

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:35
Zat een installatie video te bekijken van de nieuwe keypad en je kan hem letterlijk zo omhoog schuiven vanaf de bevestiging bracket en meenemen, wat slecht zeg.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:33

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heeft de Nuki 3 pro nou nog wel of niet een bridge nodig wanneer ik die via bijvoorbeeld Home Assistant wil aansturen?

• remmuz
Beekforel schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:55:
Heeft de Nuki 3 pro nou nog wel of niet een bridge nodig wanneer ik die via bijvoorbeeld Home Assistant wil aansturen?
Op iCulture lees ik dit:
De Nuki Smart Lock 3.0 Pro is dan ook het meest interessant: deze is verkrijgbaar in twee kleuropties (zwart en wit) en heeft wifi ingebouwd. Dit heeft als voordeel dat de aparte Nuki Bridge niet meer nodig hebt.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:14
Ik begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet wat nou het grote voordeel is van een ingebouwde bridge. Die bridge zit hier in de meterkast in een stopcontact en heb ik geen omkijken naar.

omniscale.nl

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

posttoast schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:37:
Ik begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet wat nou het grote voordeel is van een ingebouwde bridge. Die bridge zit hier in de meterkast in een stopcontact en heb ik geen omkijken naar.
Het prijsverschil is dusdanig klein dat ik liever voor de pro ga, ook omdat daar een batterypack bij zit.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

Rannasha

aka "Species5618"

Beekforel schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:55:
Nodig niet helemaal.

Maar de officiele HA integratie ondersteunt alleen een verbinding via de bridge. Er is een community integratie (die overigens uitgebreider is dan de officiele) en die ondersteunt zowel de bridge API als de web API.

Merk op dat als je de Nuki 3 Pro hebt, je met deze integratie dus wel de Nuki in HA kunt gebruiken, maar dat alle verkeer via de web API loopt. Je bent dus afhankelijk van de webservices van Nuki. Ligt je internet er uit of doet Nuki iets geks, dan werkt het niet meer. Met de bridge API blijft de boel binnenshuis.

Dat was voor mij de reden om te kiezen voor de gewone Nuki 3 i.c.m. een bridge.

Het is mogelijk dat Nuki t.z.t. de lokale API ook op de Pro beschikbaar maakt (ik zie eigenlijk niet waarom ze dat niet direct hebben gedaan, maar goed), maar voorlopig is dit nog niet het geval.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm, dan is de gewone icm de bridge misschien wel logischer...

• Kenmar
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:17
Ik had ook de Pro gekocht in de veronderstelling dat ik deze zonder Bridge in Home Assistant kon intergreren maar kwam van een koude kermis thuis. Er is overigens een hele mooie goedkope oplossing die perfect werkt. Sterker nog het werkt beter dan de originele Bridge https://community.home-as...ware-for-the-esp32/417572
Op dit moment zijn ze bij Nuki ook wakker geworden en zijn ze ook bezig met een MQTT integratie.https://developer.nuki.io/t/mqtt-smart-lock-firmware-3-5-3/17949 Is nog wel in Beta stadium!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Kenmar begrijp ik het goed dat die beta op de pro geïnstalleerd kan worden?

• Kenmar
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:17
Nee, het Beta testen gebeurt in een besloten groep. Het is meer dat je weet dat ze ermee bezig zijn.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Kenmar schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:19:
Nee, het Beta testen gebeurt in een besloten groep. Het is meer dat je weet dat ze ermee bezig zijn.
Ik doelde er meer op dat de Pro hiermee dus MQTT compatibel wordt, en dat lijkt inderdaad zo te zijn.

Als ik het verloop van de versies bekijk zou het zomaar kunnen dat die 3.5.* dit jaar nog wel vrijgegeven wordt dus ik wacht wel even tot de betatesters de bugs eruit hebben gestampt.

Las eerder in dit topic dat de installatie klaar was voordat de pakketbezorger de straat uit was gereden: same! Supersimpel en werkte gelijk. Wederhelft ook toegevoegd en voor nu paar simpele schedules ingesteld. Als ik heb dan later in HA kan integreren ga ik wel wat verder uitbreiden.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb mij toch maar aangemeld voor de bèta en de mqtt config gedaan. Was snel geregeld en in een kwartiertje had ik mijn Nuki 3 Pro jn HA zonder tussenkomst van een bridge. Heb ook geen Nuki account verder. Er gaat schijnbaar nog wel wat data via/naar hun servers, daar wil ik nog eens naar gaan kijken. In principe kan ik nu volledig lokaal besturen.

• Huub-
Beekforel schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:31:
Ik heb mij toch maar aangemeld voor de bèta en de mqtt config gedaan. Was snel geregeld en in een kwartiertje had ik mijn Nuki 3 Pro jn HA zonder tussenkomst van een bridge. Heb ook geen Nuki account verder. Er gaat schijnbaar nog wel wat data via/naar hun servers, daar wil ik nog eens naar gaan kijken. In principe kan ik nu volledig lokaal besturen.
Interessant, waar kun je dat instellen/gebruiken?

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Huub- schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:37:
[...]

Interessant, waar kun je dat instellen/gebruiken?
Aanmelden als bèta tester, https://developer.nuki.io/ (mail sturen met ID van je slot).
Ook gelijk aanmelden voor de MQTT groep op dat forum (daar vind je de documentatie).
Dan krijg je de bèta software aangeboden op je slot, moet je nog wat configuratie uitvoeren en is het klaar. Bij die mqtt groep kun je ook vinden hoe je de boel in HA krijgen kunt.

• Stuij91
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:54
Beekforel schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:06:
[...]

Aanmelden als bèta tester, https://developer.nuki.io/ (mail sturen met ID van je slot).
Ook gelijk aanmelden voor de MQTT groep op dat forum (daar vind je de documentatie).
Dan krijg je de bèta software aangeboden op je slot, moet je nog wat configuratie uitvoeren en is het klaar. Bij die mqtt groep kun je ook vinden hoe je de boel in HA krijgen kunt.
Dus toch voor de pro gegaan?

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Stuij91 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:31:
[...]

Dus toch voor de pro gegaan?
Yes, en tevreden over. Helermaal nu met de MQTT toevoeging.

• JBS
  • Niet online
Het valt me op dat ik geen notificatie ontvang wanneer (bijvoorbeeld) het batterij niveau kritisch is. De melding zie ik in de app, maar een notificatie op m'n telefoon krijg ik nooit (en m'n vriendin overigens ook niet).

De app heeft machtigingen om meldingen te sturen.

Hoe is dat bij jullie?

\\Edit: Oh, dergelijke meldingen verlopen via Nuki Web https://support.nuki.io/h...6678-Manage-notifications ?

[Voor 18% gewijzigd door JBS op 08-12-2022 14:48]

• Stuij91
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:54
Beekforel schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:23:
[...]

Yes, en tevreden over. Helermaal nu met de MQTT toevoeging.
Goed om te horen, heb / had dezelfde twijfel namelijk. Iemand hier die de Nuki (pro) gebruikt i.c.m. Homey ook?

• Toppe
Mensen hier ervaring met de 4a foutmelding?

Als ik het zo lees is het iets wat vaker voorkomt en daar heb ik geen zin in moet ik toegeven.

• Huub-
@Toppe contact opnemen met Nuki support zou ik doen (https://developer.nuki.io...o-hardware-problems/980/2)

• Toppe
Heb hem cadeau gehad, geen bon dus geef het weinig kans.

Moet ook wel toegeven dat ik nu een beetje huiverig ben met een nieuwe aanschaffen, deze is volgens mij nog geen half jaar oud…

[Voor 18% gewijzigd door Toppe op 24-12-2022 10:02]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Toppe elk slot heeft een uniek ID dus denk dat ze op basis daarvan wel kunnen bepalen of je nog garantie hebt. Bovendien, wat kan er misgaan als je contact opneemt?

• Toppe
Beekforel schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:05:
@Toppe elk slot heeft een uniek ID dus denk dat ze op basis daarvan wel kunnen bepalen of je nog garantie hebt. Bovendien, wat kan er misgaan als je contact opneemt?
Niets, heb gister avond al contact opgenomen met ze.

Net het schroefje aan de achterkant los gemaakt en nu draait ie, al gaat het niet echt snel. Batterijen op 46% dus straks eens nieuwe batterijen halen en proberen.

Slot heeft een productie datum van 2019 week 35, daarmee zou hij dus buiten de garantie vallen maar goed, hij is veel later pas aangekocht door mijn ouders. Heeft daar 3 maanden in de kast gelegen en nu bij mij op de deur

[Voor 19% gewijzigd door Toppe op 24-12-2022 10:10]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het slot is niet snel, dat lijkt mij ook niet verstandig ivm krachten die op de cilinder komen.

• Toppe
Beekforel schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:17:
Het slot is niet snel, dat lijkt mij ook niet verstandig ivm krachten die op de cilinder komen.
Nee, maar 40 seconde er over doen is ook geen normale snelheid.

Gek genoeg gister meermaals batterijen gewisseld, allemaal het zelfde. Net schroefje los, andere (zelfde setje als gister) batterijen er in en toen deed hij het weer.

Nu setje Duracell Optimum er in en draait weer als vanouds. Van de week via het werk maar setje Lithium’s bestellen :D

• Huub-
Toppe schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:25:
[...]

Nee, maar 40 seconde er over doen is ook geen normale snelheid.

Gek genoeg gister meermaals batterijen gewisseld, allemaal het zelfde. Net schroefje los, andere (zelfde setje als gister) batterijen er in en toen deed hij het weer.

Nu setje Duracell Optimum er in en draait weer als vanouds. Van de week via het werk maar setje Lithium’s bestellen :D
Ik heb deze: https://www.tink.nl/nuki-powerpack-oplaadbare-accu
Ben er tevreden over en makkelijk opladen met type-c

• Toppe
Huub- schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:31:
[...]

Ik heb deze: https://www.tink.nl/nuki-powerpack-oplaadbare-accu
Ben er tevreden over en makkelijk opladen met type-c
Kan die ook blijvend met USB verbonden blijven? Ik heb namelijk een stopcontact vlak bij en kan dat kabeltje namelijk uit het zicht wegwerken…

• Huub-
Toppe schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:33:
[...]

Kan die ook blijvend met USB verbonden blijven? Ik heb namelijk een stopcontact vlak bij en kan dat kabeltje namelijk uit het zicht wegwerken…
Ja dat kan wel

• Toppe
Beekforel schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:05:
Nuki doet niets zonder bon en die heb ik helaas niet meer. Wel vreemd want ze geven ook aan dat je elke willekeurige bon kan indienen :'(

• Huub-
@Toppe is er betaald via electronic banking? Kun je eventueel ook gebruiken.

• Toppe
Huub- schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:15:
@Toppe is er betaald via electronic banking? Kun je eventueel ook gebruiken.
we will exchange your Smart Lock in the course of the warranty free of charge for you. We would like to kindly inform you that we have ceased the production of our Smart Locks 2.0. This is why we will upgrade you to our latest Smart Lock 3.0 Pro with a brand new Door Sensor free of charge. Your Nuki accessories such as your mounting plate, the Power Pack, Bridge, Keypad, Ekey uno or Fob will, of course, work with your new Smart Lock 3.0 Pro as usual.

• Huub-
@Toppe mooi dat het is gelukt!

• Toppe
Beekforel schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:06:
[...]

Naar welk mail adres heb jij dat gestuurd? Ik kan nergens een adres vinden namelijk.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Toppe schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:14:
[...]

Naar welk mail adres heb jij dat gestuurd? Ik kan nergens een adres vinden namelijk.
Goed zoeken op dat forum ;)
To become a Nuki Smart Lock Firmeware beta tester send us an email with your Smart Lock ID to contact@nuki.io.

• Huub-
Beekforel schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:25:
[...]

[...]
Zit er ook over na te denken heb alleen geen zin in bugs of vervelende issues met Nuki.
Eenmaal aangemeld blijft alles stabiel draaien?

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Huub- schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:43:
[...]

Zit er ook over na te denken heb alleen geen zin in bugs of vervelende issues met Nuki.
Eenmaal aangemeld blijft alles stabiel draaien?
Sja valt weinig over te zeggen natuurlijk, maar tot nu toe ben ik tevreden.

• Toppe
Beekforel schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:48:
[...]

Sja valt weinig over te zeggen natuurlijk, maar tot nu toe ben ik tevreden.
Behalve dat die update echt tergend traag gaat… vanmiddag na 15 minuten maar gestopt omdat ik weg moest, nu weer aangezet maar schiet echt niet op terwijl hij verbonden is via Bluetooth en die update minder dan 1MB is

[Voor 25% gewijzigd door Toppe op 04-01-2023 17:06]

• Toppe
Beekforel schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:25:
[...]

[...]
Gelukt!

Maar ben ik gek, of is er echt nergens een optie te vinden om de MQTT server aan te passen? Enige wat ik vind is een mqtt.local, gebruikersnaam en de SHA256 hash van je WiFi wachtwoord.

Alles lukt, maar heb al veel met MQTT draaien en weinig zin om dat allemaal aan te passen. Ik wil gewoon een IP mee geven :+

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

In de bèta is het hardcoded. Ik heb een extra dns entry gemaakt hiervoor.

• Toppe
Beekforel schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:21:
In de bèta is het hardcoded. Ik heb een extra dns entry gemaakt hiervoor.
Hm, ook een optie. Eens uitzoeken hoe 8)7

@Beekforel weet jij toevallig hoe je dat gedaan hebt?

[Voor 11% gewijzigd door Toppe op 04-01-2023 19:31]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Toppe schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:38:
[...]

Hm, ook een optie. Eens uitzoeken hoe 8)7

@Beekforel weet jij toevallig hoe je dat gedaan hebt?
Ik heb AdGuard in mijn netwerk die verantwoordelijk is voor DNS, daar kon ik een extra entry maken.

Hangt nogal af van wat je gebruikt als DNS server in je netwerk om dit te regelen. Op een ExperiaBox bijvoorbeeld kun je het onder kopje DNS doen in de instellingen.

• Toppe
Beekforel schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:38:
[...]

Ik heb AdGuard in mijn netwerk die verantwoordelijk is voor DNS, daar kon ik een extra entry maken.

Hangt nogal af van wat je gebruikt als DNS server in je netwerk om dit te regelen. Op een ExperiaBox bijvoorbeeld kun je het onder kopje DNS doen in de instellingen.
Gebruik ik toevallig ook, eens zoeken, tot nu toe weinig resultaat :D

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Toppe schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:58:
[...]

Gebruik ik toevallig ook, eens zoeken, tot nu toe weinig resultaat :D
Adguard bedoel je?

Onder Filters -> DNS rewrites kun je dit toevoegen.

• Toppe
Beekforel schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:16:
[...]

Adguard bedoel je?

Onder Filters -> DNS rewrites kun je dit toevoegen.
[Afbeelding]
Yep, gedaan. Ik heb ook een gebruiker ‘Nuki’ met de hash van het WiFi wachtwoord in de config gezet, kan met een MQTT sniffer verbinden met mqtt als server en de gebruikersnaam/wachtwoord.

Ik zie dan allerlei topics maar (nog) geen Nuki :D

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het duurde bij mij wel even voordat hij wat ging publiceren. Heb hem volgens mij ook een keer opnieuw gestart dmv accu eruit en erin.

Developer mode heb je wel aangezet neem ik aan?

• Toppe
Beekforel schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:22:
Het duurde bij mij wel even voordat hij wat ging publiceren. Heb hem volgens mij ook een keer opnieuw gestart dmv accu eruit en erin.

Developer mode heb je wel aangezet neem ik aan?
Yep. 7 keer ergens op klikken en toen zag ik wat met logs en "Activating developer mode" :D

Hopelijk gaan ze snel een keer een eigen IP ondersteunen :D

[Voor 7% gewijzigd door Toppe op 04-01-2023 20:25]

• Toppe
@Beekforel inderdaad, accu er uit was de oplossing.

Nu nog even kijken hoe we hem in HA krijgen ;)

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Top!

Er staat een topic op het forum (volgens mij in het mqtt gedeelte met een python script waarmee je alles heel mooi in HA krijgt.

• Toppe
Wel blij met de Pro, die motor is echt stukje sterker. Heb zo'n 3-punts sluiting en waar de 2.0 echt herrie maakte en hoorbaar moeite had gaat deze echt zonder problemen op slot :D

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:05
Edit: Reeds opgelost, zou inderdaad zo werken. Bedankt!

Even een domme vraag waarvan ik hier helaas het antwoord niet kan terugvinden. Overdag trek ik de voordeur gewoon achter me dicht. Ik heb krukbediende meerpuntssluiting, dus tenzij ik hem omhoog doe kan Nuki het slot er niet op. Door in het slot te draaien gaat de deur weer open.

Kan Nuki ermee omgaan dat de kruk van de deur niet (altijd) omhoog is en dus simpelweg de deur voor me openen bij thuiskomst in dat geval?

[Voor 7% gewijzigd door Hetisookwat op 16-01-2023 16:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
Ik heb nu een Pro lock met power pack, alleen die lijkt niet te laden.

Zodra ik de stekker er in doe gaat de LED aan de overkant niet branden terwijl dit wel moet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Toppe schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:59:
Ik heb nu een Pro lock met power pack, alleen die lijkt niet te laden.

Zodra ik de stekker er in doe gaat de LED aan de overkant niet branden terwijl dit wel moet?
welk kabeltje je pakt .. (maakt het goed contact?) is bij wel een dingetje oudere versie bij jou ook ? oftewel het kan aan de connector verbinding liggen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
vso schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:04:
[...]

welk kabeltje je pakt .. (maakt het goed contact?) is bij wel een dingetje oudere versie bij jou ook ? oftewel het kan aan de connector verbinding liggen.
2 verschillende kabels en 2 verschillende laders geprobeerd. Die LED gaat niet branden.

Bij batterij status in de app zie ik niet staan dat hij laad?

Goed. 2x USB-C USB-C geprobeerd, 1x USB-A naar USB-C op verschillende laders. Niets werkt, hun kabeltje gepakt en die doet het wel.

Vaag, waarom zouden ze een USB-C van Apple of Ikea weigeren? Aan de spanning kan het niet liggen, m’n adapter geeft max 90w door

[Voor 24% gewijzigd door Toppe op 05-03-2023 11:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remmuz
Hetisookwat schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:50:
Edit: Reeds opgelost, zou inderdaad zo werken. Bedankt!

Even een domme vraag waarvan ik hier helaas het antwoord niet kan terugvinden. Overdag trek ik de voordeur gewoon achter me dicht. Ik heb krukbediende meerpuntssluiting, dus tenzij ik hem omhoog doe kan Nuki het slot er niet op. Door in het slot te draaien gaat de deur weer open.

Kan Nuki ermee omgaan dat de kruk van de deur niet (altijd) omhoog is en dus simpelweg de deur voor me openen bij thuiskomst in dat geval?
Nuki doet niets anders dan het slot/sleutel draaien. Dus als dat voldoende is om de deur te openen dan zou dat gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Toppe schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:06:
[...]

2 verschillende kabels en 2 verschillende laders geprobeerd. Die LED gaat niet branden.

Bij batterij status in de app zie ik niet staan dat hij laad?

Goed. 2x USB-C USB-C geprobeerd, 1x USB-A naar USB-C op verschillende laders. Niets werkt, hun kabeltje gepakt en die doet het wel.

Vaag, waarom zouden ze een USB-C van Apple of Ikea weigeren? Aan de spanning kan het niet liggen, m’n adapter geeft max 90w door
Dat is wel bijzonder inderdaad

btw wat is je ervaring met het slot zelf ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
vso schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:43:
[...]

Dat is wel bijzonder inderdaad

btw wat is je ervaring met het slot zelf ?
Prima. Echt wel een verbetering tenopzichte van v2. Sterkere motor, geen gateway nodig enzo :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Toppe schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:56:
[...]

Prima. Echt wel een verbetering tenopzichte van v2. Sterkere motor, geen gateway nodig enzo :D
Dus geen bridge nodig, dat is inderdaad wel prettig zolang ik maar met HA verbinding kan maken.
mijn NFC deur opener (custom made) moet wel blijven werken.

Sterkere motor hmmm, nu moet ik zeggen dat dat ik geen issues heb met v2 dat betreft

enige issue die ik heb is het "vastzetten" op het slot, dat moet met de 3 pinnen + dubbelzijdig tape (te weinig vlees op de cillinder voor de nuki)

voor de rest doet mijn v2 irritant met deur open (sensor)

Tja vanalles

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toppe
vso schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:03:
[...]

Dus geen bridge nodig, dat is inderdaad wel prettig zolang ik maar met HA verbinding kan maken.
mijn NFC deur opener (custom made) moet wel blijven werken.

Sterkere motor hmmm, nu moet ik zeggen dat dat ik geen issues heb met v2 dat betreft

enige issue die ik heb is het "vastzetten" op het slot, dat moet met de 3 pinnen + dubbelzijdig tape (te weinig vlees op de cillinder voor de nuki)

voor de rest doet mijn v2 irritant met deur open (sensor)
Zit hier gewoon vast geschroefd met die drie boutjes, gaat geen kans op. Wel de juiste montage plaat gebruikt?

De pro heeft de gateway ingebouwd zitten waardoor je die externe plug niet meer nodig hebt. Wel zo relaxt want stopcontacten zijn schaars zo af en toe.

En Nuki gaat MQTT ondersteunen zodat je kan sturen zonder cloud functionaliteit, zal ook stuk sneller gaan verwacht ik. Je NFC oplossing blijft dan ook gewoon werken.

Wat betreft de motor: ik heb een drie punt sluiting en de V2 had daar echt moeite mee. Zodra de batterij wat leeg liep begin hij al te weigeren. De Pro weigert nu pas als hij onder de 20% is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alexvanniel
Ik vind anders de lokale toegang tot de bridge via de API door middel van een token wel erg prettig. Of is in die V3 (pro) dezelfde directe toegang mogelijk op de API als met de bridge? Dat zou voor mij wel een deal breaker zijn aangezien ik nu vanuit HA via de bridge de deuren lokaal op en van slot kan zetten zonder dat ik dus eerst met de Nuki servers moet bellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexvanniel
Toppe schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:37:
[...]

Zit hier gewoon vast geschroefd met die drie boutjes, gaat geen kans op. Wel de juiste montage plaat gebruikt?

De pro heeft de gateway ingebouwd zitten waardoor je die externe plug niet meer nodig hebt. Wel zo relaxt want stopcontacten zijn schaars zo af en toe.

En Nuki gaat MQTT ondersteunen zodat je kan sturen zonder cloud functionaliteit, zal ook stuk sneller gaan verwacht ik. Je NFC oplossing blijft dan ook gewoon werken.

Wat betreft de motor: ik heb een drie punt sluiting en de V2 had daar echt moeite mee. Zodra de batterij wat leeg liep begin hij al te weigeren. De Pro weigert nu pas als hij onder de 20% is.
Precies de vragen die ik had, daar geef jij net antwoord op. Netjes :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

nu nog een log Wie de deur opent en ik ben helemaal happy :)
alexvanniel schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:38:
Ik vind anders de lokale toegang tot de bridge via de API door middel van een token wel erg prettig. Of is in die V3 (pro) dezelfde directe toegang mogelijk op de API als met de bridge? Dat zou voor mij wel een deal breaker zijn aangezien ik nu vanuit HA via de bridge de deuren lokaal op en van slot kan zetten zonder dat ik dus eerst met de Nuki servers moet bellen.
same here

Tja vanalles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
vso schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:51:
nu nog een log Wie de deur opent en ik ben helemaal happy :)

[...]

same here
Dat is in de log van Nuki gewoon beschikbaar. Als je geen HomeKit gebruikt althans :)

[Voor 7% gewijzigd door Toppe op 05-03-2023 13:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
alexvanniel schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:38:
Pro functionaliteit = V2 + Bride

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexvanniel
Toppe schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:52:
[...]

Dat is in de log van Nuki gewoon beschikbaar. Als je geen HomeKit gebruikt althans :)
Nou. In de log is te lezen wie de deur van slot haalde en weer op slot deed, wanneer dat via de app van Nuki wordt gedaan. Maar wie de deur opent en dicht doet, dat kan de Nuki helaas niet weten.
Overigens weet de Nuki ook niet wie de deur van slot deed wanneer je de API rechtstreeks op de bridge aanspreekt, bijvoorbeeld met HA, dan wordt er alleen maar geregistreerd dat de bridge de Nuki op/van slot deed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
alexvanniel schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:02:
[...]

Nou. In de log is te lezen wie de deur van slot haalde en weer op slot deed, wanneer dat via de app van Nuki wordt gedaan. Maar wie de deur opent en dicht doet, dat kan de Nuki helaas niet weten.
Overigens weet de Nuki ook niet wie de deur van slot deed wanneer je de API rechtstreeks op de bridge aanspreekt, bijvoorbeeld met HA, dan wordt er alleen maar geregistreerd dat de bridge de Nuki op/van slot deed.
Om te kijken wie de deur opent zou je eerder naar een Ibeacon technologie moeten gaan al vraag ik me af in hoeverre dat echt lekker gaat werken.

En inderdaad, je moet hem wel openen via de Nuki app.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alexvanniel
Toppe schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:07:
[...]

Om te kijken wie de deur opent zou je eerder naar een Ibeacon technologie moeten gaan al vraag ik me af in hoeverre dat echt lekker gaat werken.

En inderdaad, je moet hem wel openen via de Nuki app.
Ik ben allang blij dat ik met HA weet dat zowel ik als mijn vrouw het huis uit zijn en dat HA dan even kijkt of we niet zijn vergeten om de deur op slot te doen. Waarna HA dan alsnog de deuren op slot doet. Geloof me, ik ben wat dat betreft verstrooid genoeg om dat wel eens te vergeten. En dan is het echt wel fijn om in de notificatie balk te zien dat HA de deuren op slot heeft gedaan die nog open waren. En ben ik erg blij met het feit dat ik de status even kan inzien om te zien dat het ook echt zo is ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
alexvanniel schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:20:
[...]

Ik ben allang blij dat ik met HA weet dat zowel ik als mijn vrouw het huis uit zijn en dat HA dan even kijkt of we niet zijn vergeten om de deur op slot te doen. Waarna HA dan alsnog de deuren op slot doet. Geloof me, ik ben wat dat betreft verstrooid genoeg om dat wel eens te vergeten. En dan is het echt wel fijn om in de notificatie balk te zien dat HA de deuren op slot heeft gedaan die nog open waren. En ben ik erg blij met het feit dat ik de status even kan inzien om te zien dat het ook echt zo is ;-)
Heel herkenbaar. In onze vorige woning ging de deur nooit op slot en kon je gewoon naar binnen wandelen. Iets met buiten gebied.

In de nieuwe woning zit Nuki op de garage deur en dat werkt toch wel heel prettig. Zeker als we boodschappen hebben, dochter lief doet dan de garage open en wij wandelen er met volle handen achter aan :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexvanniel
Toppe schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Heel herkenbaar. In onze vorige woning ging de deur nooit op slot en kon je gewoon naar binnen wandelen. Iets met buiten gebied.

In de nieuwe woning zit Nuki op de garage deur en dat werkt toch wel heel prettig. Zeker als we boodschappen hebben, dochter lief doet dan de garage open en wij wandelen er met volle handen achter aan :D
Wij woonden in de binnenstad van Helmond toen ik met 1 Nuki begon. Mede omdat vrouwlief een keer een sleutel was verloren, dochterlief er 1 en ik het een beetje zat was dat ik elke keer weer sloten kon veranderen. Voor het geval je denkt: sloten veranderen bij verliezen van een sleutel? Ja... binnenstad Helmond. Je weet ooit nooit niet. Dus toen installeerde ik een Nuki en hoefde ik geen sleutels meer uit te delen... alleen maar Apps ;-) en toegang tot die App.

Nu dat we verhuisd zijn naar een ander deel van Helmond staat de garage nagenoeg de hele dag open maar is het toch wel prettig om te weten dat domotica mij helpt mijn neurotische kantjes in toom te houden ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
alexvanniel schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:30:
[...]

Wij woonden in de binnenstad van Helmond toen ik met 1 Nuki begon. Mede omdat vrouwlief een keer een sleutel was verloren, dochterlief er 1 en ik het een beetje zat was dat ik elke keer weer sloten kon veranderen. Voor het geval je denkt: sloten veranderen bij verliezen van een sleutel? Ja... binnenstad Helmond. Je weet ooit nooit niet. Dus toen installeerde ik een Nuki en hoefde ik geen sleutels meer uit te delen... alleen maar Apps ;-) en toegang tot die App.

Nu dat we verhuisd zijn naar een ander deel van Helmond staat de garage nagenoeg de hele dag open maar is het toch wel prettig om te weten dat domotica mij helpt mijn neurotische kantjes in toom te houden ;-)
Herkenbaar. Hier staat de garage ook altijd open als we thuis zijn. Alleen in de echt donkere maanden (november - februari) doen we de deur op slot

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@Toppe & @alexvanniel wij begonnen met een touwtje door de deur voor de kids, na het verlies van de deur met brievenbus die nu buiten de deur staat.

Omdat de kids niet off-site toegang hoeven te hebben heb ik via HA een open/close met preventie tegen "butt-dail" (pincode)

Een ESP32 met NFC en "partyknop" zijn de sleutelvervanger(s) die ook wel fijn zijn, bezoek weet dat als ze tijdig melden dat ze langskomen de party knop geactiveerd is en dus deurbel niet nodig. en als iemand de ESP32 meejat dan kunnen ze nog geen toegang verkrijgen. (mqtt met apart account) ook handig met lege telefoon

De Nuki is wel erg fijn inderdaad, anderzijds een backup sleutel is nog steeds fijn.

Tja vanalles

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee