Ben ik toch benieuwd hoe het er fysiek dan uitziet, heb je een foto?vso schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:54:
@Toppe & @alexvanniel wij begonnen met een touwtje door de deur voor de kids, na het verlies van de deur met brievenbus die nu buiten de deur staat.
Omdat de kids niet off-site toegang hoeven te hebben heb ik via HA een open/close met preventie tegen "butt-dail" (pincode)
Een ESP32 met NFC en "partyknop" zijn de sleutelvervanger(s) die ook wel fijn zijn, bezoek weet dat als ze tijdig melden dat ze langskomen de party knop geactiveerd is en dus deurbel niet nodig. en als iemand de ESP32 meejat dan kunnen ze nog geen toegang verkrijgen. (mqtt met apart account) ook handig met lege telefoon
De Nuki is wel erg fijn inderdaad, anderzijds een backup sleutel is nog steeds fijn.
Ik neem aan dat die party knop het dagschot in trekt? Ben ik blij met een kruk aan de buiten kant

Hier gebeurt alles automatisch, zodra de laatste van huis gaat schakelt het alarm zich in en gaat de deur op slot, idem voor als we thuis komen: alarm uitschakelen en deur van het slot halen.
Keypad heb ik liggen maar irriteer me kapot dat dat ding geen fysieke 0 knop heeft dus die hangt (nog) nergens. De fob is leuk voor bijvoorbeeld de buurman die een keer een pakket moet aannemen, verder ook nog geen nuttige functie voor gevonden.
Denk dat ik eerdaags nog wel eens z’n sleutelkluis buiten monteer. Of eventueel z’n buis in de gevel
[Voor 7% gewijzigd door Toppe op 05-03-2023 18:58]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!