Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mijn Nuki is offline, en hun website ook?

Tot zover local toegang via MQTT... Ding lijkt behoorlijk afhankelijk van hun servers.

Meer mensen last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:10
Beekforel schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:31:

Tot zover local toegang via MQTT... Ding lijkt behoorlijk afhankelijk van hun servers.

Meer mensen last van?
Lokaal via bluetooth gewoon verbinding met de Nuki. De verbinding via hun server lijkt inderdaad offline te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

its_me_ schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

Lokaal via bluetooth gewoon verbinding met de Nuki. De verbinding via hun server lijkt inderdaad offline te zijn.
Ja, lokaal via Bluetooth gaat het wel. Maar m'n wifi verbinding (heb een 3 pro) en de MQTT verbinding haperen ook, dacht dat dat ook lokaal zou zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• its_me_
Beekforel schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:19:
[...]

Ja, lokaal via Bluetooth gaat het wel. Maar m'n wifi verbinding (heb een 3 pro) en de MQTT verbinding haperen ook, dacht dat dat ook lokaal zou zijn...
De verbinding via Homey met de Nuki via matter functioneert hier gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:28
Beekforel schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:31:

Meer mensen last van?
Ik heb een Nuki thuis en bij mijn moeder. Beide met Bridge. Thuis wel toegang via BT, remote geen verbinding. Bridge kan ik wel verbinding maken met bluetooth, niet online. Ook al powecycle gedaan, helpt niet.
Netwerk apparatuur ook al herstart, geen resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• its_me_
Zojuist lijkt de server verbinding weer te zijn hersteld. Ik kreeg zojuist een aantal push meldingen van deuropeningen via de keypad.

Ook in de app onder verbindingsstatus is zichtbaar dat alle verbindingen weer functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hij is nu weer online inderdaad. Zal ze eens een bericht sturen waarom dit last van elkaar heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-04 22:18
Merkwaardig. Ik heb hier de handel via Home Assistant gekoppeld en lees hier van de outage maar heb er echt precies 0 van gemerkt. Ik moet er wel bij zeggen dat we allemaal V2s hebben. (mmm, dat klinkt wel erg tweede wereldoorlogs ;-) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
Beekforel schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:54:
Hij is nu weer online inderdaad. Zal ze eens een bericht sturen waarom dit last van elkaar heeft.
Ik had al een ticket gemaakt.
Hier beide sloten weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Ramon 73 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:38:
[...]

Ik had al een ticket gemaakt.
Hier beide sloten weer online.
Antwoord ontvangen van Nuki support:

Beste Ramon,

Bedankt voor uw bericht.

Op basis van de ontvangen informatie was er op zaterdag een serverprobleem. Kunt u alstublieft bevestigen of uw apparaat momenteel goed functioneert?

Daarnaast verzoek ik u vriendelijk om uw apparaat opnieuw op te starten om ervoor te zorgen dat er geen verdere problemen zijn:
Doorloop alsjeblieft de volgende stappen om de verbinding tussen de Smart Lock en Bridge te herstellen en te stabiliseren:

Ga naar het het hoofdmenu in de Nuki app, kies Apparaten beheren - Bridge - Bridge beheren en maak verbinding met de Bridge. Verwijder de Smart Lock nu uit het overzicht.
Sluit vervolgens de app en koppel de Bridge en de Smart Lock handmatig.

Dit doe je als volgt:
Druk vijf seconden op de knop op de Bridge totdat de LED oplicht en blijft branden.
Herhaal hetzelfde op je Smart Lock.
De LED's op beide apparaten moeten nu branden. Twee apparaten in koppelmodus zullen automatisch verbinding maken.
Wacht nu tot de LED's op beide apparaten weer uitgaan, open dan de app en controleer de verbinding. In de meeste gevallen is het probleem nu opgelost.

Als toegang op afstand nog steeds niet mogelijk is, probeer dan opnieuw verbinding te maken via de Nuki app.
Klik hiervoor op de Smart Lock in de instellingen en selecteer Verbindingsstatus.
Klik op het informatiesymbool ( i ) rechtsboven en selecteer vervolgens het rode menu-item Bridge loskoppelen.
Probeer na het verbreken van de verbinding opnieuw verbinding te maken. (Deze optie wordt nu onderaan het scherm weergegeven in plaats van Bridge verbreken)

Schakel nu over naar het beginscherm en test de verbinding opnieuw.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen met de instructies en dat de externe toegang weer goed werkt.

Mocht er iets onduidelijk zijn of heb je nog vragen, dan sta ik graag voor je klaar!
Als je snel informatie nodig hebt, bekijk dan ons helpcentrum: https://support.nuki.io/hc/nl

Hartelijke groet,

Quincy

Your NUKI Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees16
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-02 11:16
Mensen hier ervaring met de 4b foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-04 20:43
Goedenavond,

Ik zit even met een vraag ik heb een Nuki smart lock de basic gen 4 variant. Maar is het nu nodig om een Nuki bridge te hebben als je wilt dat de deur open gaat als je binnen 5 meter van de voordeur komt of kan dit ook zonder? Het is mij nog niet gelukt om dit werkend te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
michaeltjeh1 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:13:
Ik zit even met een vraag. Ik heb een Nuki smart lock, de basic gen 4 variant. Maar is het nu nodig om een Nuki bridge te hebben als je wilt dat de deur open gaat als je binnen 5 meter van de voordeur komt, of kan dit ook zonder? Het is mij nog niet gelukt om dit werkend te krijgen.
Zonder bridge moet je binnen bluetooth-bereik zitten om de deur te kunnen bedienen. Auto-unlock werkt ook op die manier. In de app configureer je die via Settings -> Auto Unlock.

Dat het werkt, weet ik omdat ik hem zelf ook zonder bridge gebruik en bij thuiskomst netjes de deur automatisch opengaat voor me. Je moet wel eerst buiten de straal van 100m (standaard) zijn geweest om auto unlock te kunnen triggeren, trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 27-10-2024 18:40 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-04 20:43
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik probeer inmiddels de Nuki smartlock te koppelen aan de bridge maar dit lukt steeds maar niet ik krijg geen foutmelding oid maar de app schiet elke keer terug naar het apparaat toevoegen scherm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4lp7PQ7JpFvt5hqhA4-NOA-xjw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pyQEqvPbgWLNFuqtBWwdOBIP.png?f=fotoalbum_large
Wanneer ik hier kies voor apparaat toevoegen kom ik in dit scherm

Vervolgens kies ik voor apparaat toevoegen en zet ik zowel de smartlock als bridge in pairings mode (5sec knop indrukken van beide) en als ik dan klik op begrepen schiet het scherm weer terug

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZ-Q1Oj4c8WGqd8MODRQYbL6FyA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Y73QZsqLeNFca1GUul4sBRm3.png?f=fotoalbum_large

Na de klik begrepen kom ik direct hier weer uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuB8C9GvZoPBAUcI8g1I9N3iotc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u16pmnqOXfcdV4Fa1HsMmyXV.png?f=fotoalbum_large

Iemand dit al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blik
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-01 17:29
Na 4 maanden goed gebruik van de Nuki, moesten we na het wisselen van de accu opnieuw kaliberen. Dit kalibreren is altijd al lastig maar nu lukt het niet meer. Foutmelding: bluetooth niet bereikbaar.
de deur kan heeft een cilinder waar maar een sleutel van een kant in past. plus dor de klink/deurkruk omhoog te trekken vergrendel je de deur. de telefoon die wordt gebruikt is een iphone. We hebben geen idee en Nuki support ook niet, wat het kan zijn. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:56
Even paar beginners vragen.
Sinds 2 maanden een Nuki 4.0 (non pro) ingebruik. Doet perfect wat ik wil en ben er erg tevreden over. Vooral in combinatie met de geweldige keypad 2.0!

Maar gisteravond waren de meegeleverde batterijen opeens op!
Ik in de app kijken en hij kon geen verbinding meer maken. Gelukkig was mijn vrouw thuis dus ik even de batterijen verwisseld en nu doen ze het weer. Moest weer kalibreren.
Ik heb geen pushmelding gehad van dat de batterijen op waren. Het waren de meegeleverde Duracell batterijen, maar 2 maanden in gebruik en ze zijn alweer op....dat is wel heel snel?

Ik twijfel nu om een powerpack te kopen. Enig idee hoe lang je daarmee kan? Want 10 uur opladen is wel een ding. Ik heb geen stroompunt in de buurt. En worden deze powerpacks naarmate je gebruikt ook minder lang bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ramon 73 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:44:
[...]

Antwoord ontvangen van Nuki support:

Beste Ramon,

Bedankt voor uw bericht.

Op basis van de ontvangen informatie was er op zaterdag een serverprobleem. Kunt u alstublieft bevestigen of uw apparaat momenteel goed functioneert?

Daarnaast verzoek ik u vriendelijk om uw apparaat opnieuw op te starten om ervoor te zorgen dat er geen verdere problemen zijn:
Doorloop alsjeblieft de volgende stappen om de verbinding tussen de Smart Lock en Bridge te herstellen en te stabiliseren:

Ga naar het het hoofdmenu in de Nuki app, kies Apparaten beheren - Bridge - Bridge beheren en maak verbinding met de Bridge. Verwijder de Smart Lock nu uit het overzicht.
Sluit vervolgens de app en koppel de Bridge en de Smart Lock handmatig.

Dit doe je als volgt:
Druk vijf seconden op de knop op de Bridge totdat de LED oplicht en blijft branden.
Herhaal hetzelfde op je Smart Lock.
De LED's op beide apparaten moeten nu branden. Twee apparaten in koppelmodus zullen automatisch verbinding maken.
Wacht nu tot de LED's op beide apparaten weer uitgaan, open dan de app en controleer de verbinding. In de meeste gevallen is het probleem nu opgelost.

Als toegang op afstand nog steeds niet mogelijk is, probeer dan opnieuw verbinding te maken via de Nuki app.
Klik hiervoor op de Smart Lock in de instellingen en selecteer Verbindingsstatus.
Klik op het informatiesymbool ( i ) rechtsboven en selecteer vervolgens het rode menu-item Bridge loskoppelen.
Probeer na het verbreken van de verbinding opnieuw verbinding te maken. (Deze optie wordt nu onderaan het scherm weergegeven in plaats van Bridge verbreken)

Schakel nu over naar het beginscherm en test de verbinding opnieuw.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen met de instructies en dat de externe toegang weer goed werkt.

Mocht er iets onduidelijk zijn of heb je nog vragen, dan sta ik graag voor je klaar!
Als je snel informatie nodig hebt, bekijk dan ons helpcentrum: https://support.nuki.io/hc/nl

Hartelijke groet,

Quincy

Your NUKI Team
Heb je dus net niks aan. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:45
Iemand hier ook de Nuki smart lock 4 pro verbinden via matter?

Rond de 46 % verliest hij de connectie
Zodra ik m aan de lader hang komt de verbinding weer terug
Gekoppeld via Homet pro 23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-04 14:37
kx22 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:26:
Even paar beginners vragen.
Sinds 2 maanden een Nuki 4.0 (non pro) ingebruik. Doet perfect wat ik wil en ben er erg tevreden over. Vooral in combinatie met de geweldige keypad 2.0!

Maar gisteravond waren de meegeleverde batterijen opeens op!
Ik in de app kijken en hij kon geen verbinding meer maken. Gelukkig was mijn vrouw thuis dus ik even de batterijen verwisseld en nu doen ze het weer. Moest weer kalibreren.
Ik heb geen pushmelding gehad van dat de batterijen op waren. Het waren de meegeleverde Duracell batterijen, maar 2 maanden in gebruik en ze zijn alweer op....dat is wel heel snel?

Ik twijfel nu om een powerpack te kopen. Enig idee hoe lang je daarmee kan? Want 10 uur opladen is wel een ding. Ik heb geen stroompunt in de buurt. En worden deze powerpacks naarmate je gebruikt ook minder lang bruikbaar?
Ik heb hier een powerpack net afgevoerd. Batterijen van enloop doen het beter. Vind de pack erg snel leeg gaan. Voor dat geld echt een miskoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:56
Mack80 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:11:
[...]

Ik heb hier een powerpack net afgevoerd. Batterijen van enloop doen het beter. Vind de pack erg snel leeg gaan. Voor dat geld echt een miskoop
Hoe lang kan je met zo een powerpack ongeveer?
En hoe lang met de enloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-03 14:04

yec

Mack80 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:11:
[...]

Voorheen was je voor een aantal maanden zoet, maar sinds een firmware update in augustus gaan de batterijen van de powerpack max 2-3 weken mee. Wat kan helpen is de batterijen eruit voor 10 minuten en dan weer erin, maar dat werkte bij mij in ieder geval niet.
Ik hoop dat het met de volgende firmware opgelost is aangezien het voorheen wel goed was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
Hier met de Nuki 4 pro geen problemen met een battery drain in combinatie met een powerpack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:19
Voor wie geen zin heeft om de link te openen; Nuki 5.0. Introductie op 12 november om 10:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 11:39

Dav0s

Hr?

Hopelijk wordt dat een wat stabieler product dan de 4. De app werd de laatste tijd steeds onbetrouwbaarder. Elke dag russisch roulette of de deur meteen open gaat, of dat je eerst een paar minuten de app opnieuw moest opstarten tot ie reageerde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-04 10:02
Hopelijk komt eindelijk homekey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dav0s schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:16:
Hopelijk wordt dat een wat stabieler product dan de 4. De app werd de laatste tijd steeds onbetrouwbaarder. Elke dag Russisch roulette of de deur meteen open gaat, of dat je eerst een paar minuten de app opnieuw moest opstarten tot ie reageerde...
Mijn cynische, duistere kijk op dit soort dingen is dat dat bewust is zodat je denkt dat je een nieuwe moet kopen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:45
Sinds gisteren in het bezit van Nuki apparaten en deze geïnstalleerd. Nu valt mij op dat het LED veel knippert en vraag ik mij af of dit wel goed gaat. Ik denk namelijk dat de deursensor onterecht registreert dat de deur elke paar seconden wordt geopend en gesloten. Het log ziet er zo uit. Is dit gebruikelijk? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uUrOc6682kCtADxjDI1almzbLQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V3E6GEXSYUtH36KMwjSIc0gJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• its_me_
Eric1985 schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:46:
Sinds gisteren in het bezit van Nuki apparaten en deze geïnstalleerd. Nu valt mij op dat het LED veel knippert en vraag ik mij af of dit wel goed gaat. Ik denk namelijk dat de deursensor onterecht registreert dat de deur elke paar seconden wordt geopend en gesloten. Het log ziet er zo uit. Is dit gebruikelijk? [Afbeelding]
Dit is niet gebruikelijk, mogelijk is het magneetje van de deur sensor niet goed gemonteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:45
@its_me_ de deur ligt iets dieper in het kozijn. Ik heb de deurmagneet nu iets opgehoogd en dit lijkt het opgelost te hebben. Kwam blijkbaar vrij nauw. Dankjewel voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:27
Vraagje.

Ben al tijdje op zoek naar een smart slot en twijfel tussen een Aqara U200 en een Nuki Pro 3.

Het geluid maakt niet echt uit. Het gaat hem meer over de WAF factor 😅

Ziehier onze voordeur. Ik denk dat kwa looks een witte Nuki het mooiste gaat zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjMqd3x0mEcGdUGrqvYjDe8O6Ng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4orZnfq1lB8WmF7WG3ggvfqb.jpg?f=fotoalbum_large

Enige gemis is Apple Homekey maar als de Nuki ook automatisch opengaat als we aan bijna aan de deur staan is dat voor mij ook ok.

Een universele cylinder hebben we niet maar we kunnen nog steeds langs de garage binnen.

Heb de prijzen eens bekeken en de Aqara staat redelijk duur geprijsd (komt wel met keypad) maar kan een Nuki pro 3 voor 125 eur tweedehands op de kop tikken dus dat scheelt wel wat.

Keuzestress 🫨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Laatst online: 22-04 11:39

Dav0s

Hr?

remmuz schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:52:
[...]

Voor wie geen zin heeft om de link te openen; Nuki 5.0. Introductie op 12 november om 10:00
Ligt het aan mij of is die teller afgelopen en kwam er toen....... niks?

Ligt aan mij, en een beetje aan Nuki. Want op de homepage veranderde niks toen de teller klaar was..

Enige verbetering lijkt dat ie kleiner is en sneller het slot open draait. Geen verbeterde connectivity, en je moet al je cilinders vervangen. Underwhelming..

[ Voor 31% gewijzigd door Dav0s op 12-11-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:30
Dav0s schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:10:
[...]

Ligt het aan mij of is die teller afgelopen en kwam er toen....... niks?

Ligt aan mij, en een beetje aan Nuki. Want op de homepage veranderde niks toen de teller klaar was..

Enige verbetering lijkt dat ie kleiner is en sneller het slot open draait. Geen verbeterde connectivity, en je moet al je cilinders vervangen. Underwhelming..
Zo te zien wel Apple Homekey. Dat was voor mij de reden om destijds over te stappen naar de Aqara U200.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

posttoast schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:49:
[...]

Zo te zien wel Apple Homekey. Dat was voor mij de reden om destijds over te stappen naar de Aqara U200.
Waar zie je dat? Ik zie enkel HomeKit ondersteuning staan, dat is er nu ook.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
fsfikke schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:54:
[...]

Waar zie je dat? Ik zie enkel HomeKit ondersteuning staan, dat is er nu ook.
nieuws: Nuki introduceert kleinere en snellere Smart Lock Ultra met Thread-on...
Hier wordt gesproken over "tap-to-unlock", volgens mij komt dat neer op HomeKey. Ben er niet 100% zeker van.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je 'plaat' is wel behoorlijk smal en ik weet niet of je cilinder ver genoeg uitsteekt om hem daarop te schroeven. Dus even kijken of dat wel goed gaat met de montage. Je zou een gaat in de achterplaat van de Nuki kunnen boren om hem zo ook met de schroef vast te zetten, maar dat moet je dus even uitzoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

posttoast schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:02:
[...]

nieuws: Nuki introduceert kleinere en snellere Smart Lock Ultra met Thread-on...
Hier wordt gesproken over "tap-to-unlock", volgens mij komt dat neer op HomeKey. Ben er niet 100% zeker van.
Als ze dat zouden hebben zouden ze daar heel groot reclame mee maken.

Een review van Tweakers btw: review: Nuki Smart Lock Ultra - Kleiner, sneller, krachtiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
fsfikke schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:17:
[...]

Als ze dat zouden hebben zouden ze daar heel groot reclame mee maken.

Een review van Tweakers btw: review: Nuki Smart Lock Ultra - Kleiner, sneller, krachtiger
Maar van dit:

"Nuki meldt verder dat het vanaf 2025 ondersteuning voor Tap To Unlock biedt. Tap To Unlock is een techniek op de iPhone en Apple Watch waarmee het slot via NFC ontgrendeld wordt door de telefoon of horloge tegen het keypad te plaatsen."

Kan ik niet veel meer maken dan HomeKey?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

posttoast schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:23:
[...]

Maar van dit:

"Nuki meldt verder dat het vanaf 2025 ondersteuning voor Tap To Unlock biedt. Tap To Unlock is een techniek op de iPhone en Apple Watch waarmee het slot via NFC ontgrendeld wordt door de telefoon of horloge tegen het keypad te plaatsen."

Kan ik niet veel meer maken dan HomeKey?
Misschien toch wel:
Nuki kondigt Apple HomeKey aan

Tegelijkertijd laat Nuki weten dat de nieuwe Nuki Ultra én de vorige Matter-geschikte Nuki-deursloten ondersteuning krijgen voor Apple’s HomeKey-functie. Daardoor kun je een digitale huissleutel in de Wallet-app bewaren, zodat je alleen maar via NFC de deur hoeft te ontgrendelen en vergrendelen door je iPhone of Apple Watch tegen bijvoorbeeld een keypad hoeft te houden. Om dit mogelijk te maken, maakt Nuki gebruik van de nieuwe Aliro-standaard, dat in de zomer van 2025 (of uiterlijk in de tweede helft van 2025) verwacht wordt.
Niet natve support maar via Aliro en met en extra keypad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:27
Room42 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:16:
[...]

Je 'plaat' is wel behoorlijk smal en ik weet niet of je cilinder ver genoeg uitsteekt om hem daarop te schroeven. Dus even kijken of dat wel goed gaat met de montage. Je zou een gaat in de achterplaat van de Nuki kunnen boren om hem zo ook met de schroef vast te zetten, maar dat moet je dus even uitzoeken. :)
Heb hem daarnet gekocht dus fingers crossed 😅
Anders verkoop ik hem weer door. 125 eur was een erg nette deal en krijg ik zo weer verkocht moest ie niet passen 😌

Vind een Nuki toch mooier op onze deur passen dan de Aqara U200 dus dat en de prijs gaf de uiteindelijke doorslag 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Die Ultra ziet er goed uit, veelbelovend ook. Prima upgrade van m'n huidige 3 Pro.

Maar is hij met Matter/Thread wel volledig lokaal, in tegenstelling tot die 3 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Beekforel schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:33:
Die Ultra ziet er goed uit, veelbelovend ook. Prima upgrade van m'n huidige 3 Pro.

Maar is hij met Matter/Thread wel volledig lokaal, in tegenstelling tot die 3 pro?
Ik heb de pro 4 vind het niet upgrade waardig

Had wel HomeKit homey met verwacht
Hopelijk straks wel een keypad welke ook backwards compatibility is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hoe integreert de keypad precies in het geheel? Stel dat je een 4 pro (of dadelijk de nieuwe ultra) hebt welke verbonden is met Home Assistant middels WiFi. Is het dan mogelijk om:

1) de keypad tijdelijk uit te schakelen
2) remote pin codes aan te maken

• yec

yec

tjanssen schreef op woensdag 13 november 2024 @ 07:41:
Hoe integreert de keypad precies in het geheel? Stel dat je een 4 pro (of dadelijk de nieuwe ultra) hebt welke verbonden is met Home Assistant middels WiFi. Is het dan mogelijk om:

1) de keypad tijdelijk uit te schakelen
2) remote pin codes aan te maken
1) Ja, het is niet je keypad uitschakelen tijdelijk maar in tijd beperkte toegang. Dan kan je zelf een schema maken wanneer de keypad te gebruiken is voor toegang.
2) ja, deze kan je ook koppelen aan tijdschema's.

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
yec schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:00:
[...]

1) Ja, het is niet je keypad uitschakelen tijdelijk maar in tijd beperkte toegang. Dan kan je zelf een schema maken wanneer de keypad te gebruiken is voor toegang.
2) ja, deze kan je ook koppelen aan tijdschema's.
Dank voor je antwoord!

En is hiervoor cloud toegang nodig? Of kan dit allemaal lokaal? Heb zo'n ding namelijk liever niet (rechtstreeks) het grote boze internet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec

yec

tjanssen schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:36:
[...]

Dank voor je antwoord!

En is hiervoor cloud toegang nodig? Of kan dit allemaal lokaal? Heb zo'n ding namelijk liever niet (rechtstreeks) het grote boze internet hangen.
Remote pin zonder internet gaat niet lukken denk ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:58

JB

Cédric roelt!

Dav0s schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:16:
Hopelijk wordt dat een wat stabieler product dan de 4. De app werd de laatste tijd steeds onbetrouwbaarder. Elke dag russisch roulette of de deur meteen open gaat, of dat je eerst een paar minuten de app opnieuw moest opstarten tot ie reageerde...
Dit herken ik helaas ook. Erg irritant. De app is veel te lang bezig met verbinden, om vervolgens pas de deur te openen. Ik gebruik geen bluetooth omdat ik in de straat de deur al open wil maken, als ik er bijna ben.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-04 22:51
Even een stomme vraag misschien. Als ik een Nuki op onze achterdeur zou monteren waarbij en buiten en binnen een deurklink zit en ik zou naar buiten lopen zonder telefoon oid op zak, sluit deze dan weer automatisch af in het slot? Of kan het slot zo ingesteld worden dat deze "open" blijft zodat je wanneer je thuis bent gewoon in en uit kunt lopen?

| Losing my religion |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:51
tzeunis schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:28:
Even een stomme vraag misschien. Als ik een Nuki op onze achterdeur zou monteren waarbij en buiten en binnen een deurklink zit en ik zou naar buiten lopen zonder telefoon oid op zak, sluit deze dan weer automatisch af in het slot? Of kan het slot zo ingesteld worden dat deze "open" blijft zodat je wanneer je thuis bent gewoon in en uit kunt lopen?
Automatisch op slot kun je instellen: auto lock. Ga je weg en wil je de deur op slot druk je 2x op de button voor "Lock 'n go". Zelf heb ik auto lock uit staan en gebruik 2x drukken als ik vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:12
Ik zit net naar de Nuki Ultra te kijken en zie dat ze waarschijnlijk M&C Condor Cillinders gebruiken. Heeft iemand een idee of je dit ook gelijksluitend kunt maken met meerdere NUKI sloten?

Stel dat ik het op drie deuren in huis zou willen kan ik ze dan allemaal met eenzelfde sleutel krijgen op de buitenkant?

Edit. Het lijkt erop dat je gelijksluitende cillinders kunt bestellen die passen op dezelfde sleutel als NUKI

https://nuki.m-c.eu/nl/home/

[ Voor 18% gewijzigd door Borne op 23-12-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdmoo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22-04 19:17
klopt bij nuki zeggen ze ligt bij apple matter gebeuren
heb hier batterij eruit 30 sec en dan doet die het enkele dagen weer
4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 20:53
Zijn er al tweakers met ervaring met deze Nuki Ultra?

Ik dus inmiddels wel. ik heb ongeveer alle generaties aan mijn deur gehad. ;)

Ik vind het slot qua vormgeving en afmetingen mooier en beter dan de oudere generaties. Het geluid valt mij erg tegen, wat dat betreft zijn we weer terug bij Nuki generatie 1. Dat is wel erg jammer want de 4 de generatie vond ik echt niet veel lawaai maken. Als je wilt is het openen en sluiten ook razendsnel.

Maar....

Ik wel een probleem, het slot opent de deur niet altijd. Bij de opdracht openen wordt de deur de ene keer wel en de andere keer niet geopend. De keren dat de deur niet geopend wordt draait het slot wel maar net niet ver genoeg om de deur te openen. Andere keren is openen geen probleem maar het is gewoon een kwestie van geluk hebben.

Ik heb een incident aangemaakt bij Nuki. Die hebben een aantal adviezen gegeven om uit te proberen maar als "ervaren" Nuki gebruiker had ik die uiteraard allemaal al doorlopen en geprobeerd en je kunt eigenlijk niet veel verkeerd doen.

Sinds vorige week is er een "radio stilte" en heb ik inmiddels een werkdag of vijf niets meer gehoord. Dus voor het geval dat ik blijf zitten met een slot wat niet wekrt heb ik een retour aangevraagd en ga de Ultra retourneren.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:44
Kijk eens in dit topic.

https://developer.nuki.io...le-opening-latch/32270/19

@wfveennl

[ Voor 6% gewijzigd door Johnnie5 op 07-01-2025 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Super! Bedankt voor de tip. Het blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutgert
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-04 22:34
Ik heb 'm ook binnen, besteld via hun eigen website - heel toevallig op een moment dat er voorraad was, ik heb daarna geen aanbod meer gezien op de site. Blijkbaar een kwestie van veel refreshen. Zal 'm dit weekeinde installeren en laten weten als het niet werkt.

Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-04 22:51
Hallo allen,

ik heb de Ultra geinstalleerd icm keypad. Alles werkt echt goed; behalve over de wifi ben ik niet zo te spreken. Ik heb regelmatig dat ik geen verbinding krijg buiten de deur of wanneer ik via wifi wil openen. Het keypad via de BT werkt keer op keer feilloos.

De ultra hangt precies tussen 2 routers in die ingesteld staan op mesh. Derhalve heb ik het toegewezen aan de router met de beste ontvangst. Dat is ongeveer -65dbm.

Wifi spaarstand staat uit. Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn van de andere ultra gebruikers.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Ik gebruik de Ultra sinds 18 december met volle tevredenheid.
Alleen gebruik ik hem via Matter ipv Wifi.
Werkt in mijn geval perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Johnnie5 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:06:
Ik gebruik de Ultra sinds 18 december met volle tevredenheid.
Alleen gebruik ik hem via Matter ipv Wifi.
Werkt in mijn geval perfect.
Met welke hub heb je de Nuki gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Apple TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-04 15:50
Wat een bagger :)

Btw, ik heb nu een good old Nemef Entr...)

maar, net dus de Ultra geinstalleerd, dat ging op zich ok.

-> ding maakt echt een pokke herrie, in alle 3 de standen. Onbruikbaar met kids die liggen te slapen een verdieping hoger.
-> mijn 3 punts slot (huis nieuwbouw van 2017) gaat nog niet half dicht. Ultra is gewoon te zwak om de deur in de rubbers te trekken. Met de hand gaat het OK, met de sleutel gaat het ok. Maar de motor trekt t niet.

OF heb ik een defect product ?! Ik heb het gemeld bij Nuki Support.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:22
PCJR schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:49:

-> ding maakt echt een pokke herrie, in alle 3 de standen. Onbruikbaar met kids die liggen te slapen een verdieping hoger.
-> mijn 3 punts slot (huis nieuwbouw van 2017) gaat nog niet half dicht. Ultra is gewoon te zwak om de deur in de rubbers te trekken. Met de hand gaat het OK, met de sleutel gaat het ok. Maar de motor trekt t niet.

Klinkt eerder als een defect. Hier een Nuki 4 Pro (ultra zou net zo krachtig moeten zijn), krijgt probleemloos onze nieuwbouw deur van het slot en open. En dat is een zware deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Axel schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:54:
[...]

Klinkt eerder als een defect. Hier een Nuki 4 Pro (ultra zou net zo krachtig moeten zijn), krijgt probleemloos onze nieuwbouw deur van het slot en open. En dat is een zware deur.
Wij hebben een 3 punts slot, en hij moet de deur wel in de rubbers trekken. Niet dat ik dat nou zo leuk vind of verplicht, maar er staat hier alitjd pal de wind op de deur dus het MOET gewoon goed dichtzitten.

Filmpje, calibreren, geluid, motor te zwak;
www.philipperosier.nl/18jan2024_nuki_ultra.mp4

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnnie5
PCJR schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:14:
[...]

Wij hebben een 3 punts slot, en hij moet de deur wel in de rubbers trekken. Niet dat ik dat nou zo leuk vind of verplicht, maar er staat hier alitjd pal de wind op de deur dus het MOET gewoon goed dichtzitten.

Als je de deur met sleutel normaal kan vergrendelen, dan moet het met de Ultra ook lukken..
Lijkt me meer een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Johnnie5 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:43:
[...]

Als je de deur met sleutel normaal kan vergrendelen, dan moet het met de Ultra ook lukken..
Lijkt me meer een ander probleem.
De Nemef Entr doet t prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
[...]

Hier ook 3 punts sluiting, geen enkel probleem. Wanneer gaan jullie weerhaken er “uit”? Hier bij het bedienen van de kruk. Heb dan ook die optie (krukbediende meerpuntsluiting) aangeklikt bij kalibreren

[ Voor 13% gewijzigd door Axel op 18-01-2025 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
PCJR schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:49:

Je hebt het over in de rubbers trekken, maar dat hoort dus niet. Een deur hoort zich niet in de rubbers te trekken.

Je moet een sleutel kunnen draaien zonder weerstand. Je moet niet aan een deur hoeven trekken, duwen, sleutel kracht moeten zetten. :)

Als de deur open is, kan hij netjes de haken aandrijven, dus de Nuki is niet te zwak. Je deur is gewoon niet goed aligned.

En ja, de herrie, daar slapen kinderen gewoon doorheen hoor O-)

[ Voor 9% gewijzigd door graceful op 18-01-2025 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
graceful schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:01:
[...]

Je hebt het over in de rubbers trekken, maar dat hoort dus niet. Een deur hoort zich niet in de rubbers te trekken.

Je moet een sleutel kunnen draaien zonder weerstand. Je moet niet aan een deur hoeven trekken, duwen, sleutel kracht moeten zetten. :)

Als de deur open is, kan hij netjes de haken aandrijven, dus de Nuki is niet te zwak. Je deur is gewoon niet goed aligned.

En ja, de herrie, daar slapen kinderen gewoon doorheen hoor O-)
De 2 haken boven en onder trekken de deur in het rubber. Losser afstellen = tocht. Dit is bij elk huis hier hetzelfde in de straat...

ps: de stelnokken inhet kozijn staan al op maximaal LOS, dus zo min mogelijk de deur in het kozijn trekken. foto komt

En het geluid is gewoon 10x luider dan mijn Nefef Entr...

[ Voor 7% gewijzigd door PCJR op 19-01-2025 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Axel schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:48:
[...]

Hier ook 3 punts sluiting, geen enkel probleem. Wanneer gaan jullie weerhaken er “uit”? Hier bij het bedienen van de kruk. Heb dan ook die optie (krukbediende meerpuntsluiting) aangeklikt bij kalibreren
Nee ik heb buiten geen bewegende delen. Binnen enkel een klink (beweegt alleen naar onder) voor het dagschot. De sleutel doet het nachtslot+de 2 haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uG8GOFWaMlsPCSsEJoujsVc3_XI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v4dyTEjDxnP8vOTkzVUf84yR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TYpUmGa4au1JaPhKXWuD1DZh1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfqCMO4vxtwmFrE4Af6ru7QX.jpg?f=fotoalbum_large

De stelschroefjes/schuifbare nokken staan al in de meest losse stand voor de deur. Draaien is enkel nog meer weerstand voor de haken van de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
PCJR schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:07:
[...]

De 2 haken boven en onder trekken de deur in het rubber. Losser afstellen = tocht. Dit is bij elk huis hier hetzelfde in de straat...

ps: de stelnokken inhet kozijn staan al op maximaal LOS, dus zo min mogelijk de deur in het kozijn trekken. foto komt

Elk huis / situatie is anders, maar ik denk dat Nuki simpelweg niet juiste fit voor jouw situatie is. Deze kan de deur niet vasttrekken, hij stopt bij tegen druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
graceful schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:27:
[...]

Elk huis / situatie is anders, maar ik denk dat Nuki simpelweg niet juiste fit voor jouw situatie is. Deze kan de deur niet vasttrekken, hij stopt bij tegen druk.
Hm zou jammer zijn ja. Ik wacht nog af of ik een nieuwe krijg ivm het geluid. Dat lijkt me iig niet normaal.

Andere suggesties? Aqara u200?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 21:52
PCJR schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:07:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met ons huis van 6 jaar oud.
Eerst merkte ik het doordat ik de deur niet meer in 1 keer openkreeg toen het batterij niveau onder de 60% kwam.
Ik heb toen als oplossing het plaatje waar het deurslot ingaat wat verzet, ik kan deze strakker en losser instellen door midden van ribbeltjes.
Dus ik heb het daarmee weten op te lossen, maar ik merkte wel toen de wind volop de voorkant van het huis stond, dat er een tocht geluid ontstond.
Dus het is niet ideaal voor mijn situatie en door temperatuur verschillen van de winter vs zomer, is de deur ook weer losser of vaster waardoor ik het ijzeren plaatje op het kozijn dan ook weer wat moet bijstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
PCJR schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:42:
[...]

Hm zou jammer zijn ja. Ik wacht nog af of ik een nieuwe krijg ivm het geluid. Dat lijkt me iig niet normaal.

Die Aqara u200 maakt net zo veel geluid en is minder krachtig is mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Axel schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:19:
[...]

Die Aqara u200 maakt net zo veel geluid en is minder krachtig is mijn ervaring
Oei, dat schiet dan niet zoveel op... Kan het enkel eens proberen als ik binnen 14d de hele trammelant ook weer retour mag sturen (gaat in mijn geval om de Tibber store).

Andere opties nog? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
PCJR schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:54:
[...]

Oei, dat schiet dan niet zoveel op... Kan het enkel eens proberen als ik binnen 14d de hele trammelant ook weer retour mag sturen (gaat in mijn geval om de Tibber store).

Andere opties nog? :X
Gewoon met een sleutel.
Maakt het minst herrie 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Johnnie5 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:13:
[...]

Gewoon met een sleutel.
Maakt het minst herrie 😬
Voelt alsof ik terug ga naar de middeleeuwen... plus ik wil niks kunnen kwijtraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
PCJR schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:14:
[...]

Voelt alsof ik terug ga naar de middeleeuwen... plus ik wil niks kunnen kwijtraken :)
Ik weet niet of de SwitchBot-slot Pro wat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
PCJR schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:42:
[...]

Het is jammer dat 'kracht' niet echt iets is dat men geeft in de tech specs.
PCJR schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:14:
[...]

Je raakt wel kwijt dat developers uit buitenland je deur kunnen open maken :+
Lokaal vind ik prettigst.

[ Voor 31% gewijzigd door graceful op 19-01-2025 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
graceful schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:28:
[...]

Het is jammer dat 'kracht' niet echt iets is dat men geeft in de tech specs.

[...]

Je raakt wel kwijt dat developers uit buitenland je deur kunnen open maken :+
Lokaal vind ik prettigst.
Als ik met dat laatste rekening moet gaan houden kan ik ook maar beter nooit meer in een auto rijden, de kans dat ik kapotknal is elke dag groter denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Johnnie5 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:26:
[...]

Ik weet niet of de SwitchBot-slot Pro wat is.
Verrek. Die had ik laatst in mijn mandje....en toen was er toch nog iets mee....

Geen id wat....mss retour sturen een issue. Zal het checken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
PCJR schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:33:
[...]

Als ik met dat laatste rekening moet gaan houden kan ik ook maar beter nooit meer in een auto rijden, de kans dat ik kapotknal is elke dag groter denk ik :p
Ja ach, waarom doe je de Nemef Entr weg? Die dingen waren toch meest krachtige die ik in m'n handen heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
graceful schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:36:
[...]

Ja ach, waarom doe je de Nemef Entr weg? Die dingen waren toch meest krachtige die ik in m'n handen heb gehad.
Begint na een jaar of 6-7 nu wat vaak onnodig te piepen. Verder is er gewoon niks wat connectiviteit betreft; geen wifi, geen andere smart instellingen, geen remote control... Ook de vingerprint, de toetsen, werken niet meer naar behoren.

Als de Switchbot pro niet mocht bevallen, kost het 24 euro om deze retour te sturen naar Switchbot, blijkbaar een adres in Polen. Had ik toen eens nagevraagd.

Ik weet niet hoe het zit met kracht en geluid, tussen de Ultra, U200 en de Switchbot pro... + Yale Linus L2
En voegt de Aqara Hub nog iets toe aan het slot zelf?

[ Voor 4% gewijzigd door PCJR op 19-01-2025 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 22:40
[...]

Ik kan het niet goed zien op het flimpje maar het lijkt alsof de calibratie niet goed is.
Als de Nuki stopt met op slot draaien, kun je hem dan handmatig nog wel verder dicht draaien? Anders zou je moeten kijken naar 720 of 360 graden (1x of 2x draaien) of het afsluiten iets korter kunnen zetten (die instellingen zie je in je filmpje ook terug)
Als je deur niet goed afgesteld is en de haken gaan niet en met de sleutel kost dat ook moeite dan moet je even kijken hoe je je deur afstelt. Staan flimpjes voor op youtube.

En anders weet ik het ook niet.

BMW C-Evolution LR, Hyundai Ioniq 28kWh, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Philos31 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:08:
[...]

Ik kan het niet goed zien op het flimpje maar het lijkt alsof de calibratie niet goed is.
Als de Nuki stopt met op slot draaien, kun je hem dan handmatig nog wel verder dicht draaien? Anders zou je moeten kijken naar 720 of 360 graden (1x of 2x draaien) of het afsluiten iets korter kunnen zetten (die instellingen zie je in je filmpje ook terug)
Als je deur niet goed afgesteld is en de haken gaan niet en met de sleutel kost dat ook moeite dan moet je even kijken hoe je je deur afstelt. Staan flimpjes voor op youtube.

En anders weet ik het ook niet.
Thanks. Ik ben er ondertussen verder mee gekomen. De stel nokjes in het kozijn ben ik met de dremel ruimer aan het maken. De Nemef Entr had hier nooit moeite mee vandaar dat het nu aan het licht komt.
Overigens kan de Linus het wel aan. En de Ultra is in elke modus voor mij te luid, dus ik denk dat de Ultra en de U200 retour gaan.

Ik heb in het u200 topic een kleine vergelijking opgesteld tussen de 3 sloten :)

edit: ik kom er net achter dat als ik opa en oma en mijn 6 jarige zoon de deur wil laten openen met de vingerprint, ze een gsm, account en Yale app moeten hebben!!! Serieus 8)7

Yale-> retour :/

[ Voor 11% gewijzigd door PCJR op 23-01-2025 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10

Arfman

Drome!

Ik heb een vraag. Vandaag een Nuki Ultra gemonteerd. Dat was allemaal supersimpel en ondanks de driepuntssluiting trekt de Nuki de deur probleemloos op slot.

Wij hebben echter een buitendeur zonder klink aan de buitenkant. Ik had dus bij Auto Unlock ingesteld dat bij het vinden van het apparaat (dus Bluetooth connectie, 10 meter) de deur open moet gaan. Dus niet ontgrendelen, maar echt open. Handmatig werkt dit prima, maar ik ben zojuist even weggeweest (uit de geofence) en bij terugkomst gebeurde er helemaal niks. Ik moest de app openen en daarmee de deur openen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Doe ik iets fout? Alle zaken die de app aangeeft al gedaan (energiebesparing uit e.d.). Ben benieuwd :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Arfman schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:02:
Ik heb een vraag. Vandaag een Nuki Ultra gemonteerd. Dat was allemaal supersimpel en ondanks de driepuntssluiting trekt de Nuki de deur probleemloos op slot.

Wij hebben echter een buitendeur zonder klink aan de buitenkant. Ik had dus bij Auto Unlock ingesteld dat bij het vinden van het apparaat (dus Bluetooth connectie, 10 meter) de deur open moet gaan. Dus niet ontgrendelen, maar echt open. Handmatig werkt dit prima, maar ik ben zojuist even weggeweest (uit de geofence) en bij terugkomst gebeurde er helemaal niks. Ik moest de app openen en daarmee de deur openen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Doe ik iets fout? Alle zaken die de app aangeeft al gedaan (energiebesparing uit e.d.). Ben benieuwd :)
Auto unlock functie aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Axel schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:04:
[...]

Auto unlock functie aanstaan?
Ja, anders kun je die instellingen überhaupt niet doen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Arfman schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:15:
[...]

Werkt op Nuki 4 Pro prima hier. Wanneer je geofence weer binnenkomt krijg je melding dat zodra je BT bereik bent, de deur wordt geopend. En ook dat werkt prima.

Onder de settings van auto unlock kun je ook de status zien. Zo zie je aan welke van de 3 condities je momenteel voldoet. Volgende keer wanneer je voor de deur staat en die niets doet, die even bekijken?

[ Voor 23% gewijzigd door Axel op 01-02-2025 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Arfman schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:15:
[...]

Auto unlock controleren uitgevoerd?
Kan ook zijn dat net die ene keer dat hij niet werkt.
Gebeurd bij ook wel eens.
Is zeker niet 100% perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Axel schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:17:
[...]

Werkt op Nuki 4 Pro prima hier. Wanneer je geofence weer binnenkomt krijg je melding dat zodra je BT bereik bent, de deur wordt geopend. En ook dat werkt prima.

Onder de settings van auto unlock kun je ook de status zien. Zo zie je aan welke van de 3 condities je momenteel voldoet. Volgende keer wanneer je voor de deur staat en die niets doet, die even bekijken?
Dank! Status bekeken, hij detecteert niet dat ik uit de geofence ga. Terwijl ik op de statuspagina toch echt buiten dat gebied ben. Dus het bovenste vinkje blijft uit, daarmee 2 van de 3 voorwaarden voldaan maar dus niet alle 3. De app heeft alle rechten, inclusief high precision location. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Arfman schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:55:
[...]

Dank! Status bekeken, hij detecteert niet dat ik uit de geofence ga. Terwijl ik op de statuspagina toch echt buiten dat gebied ben. Dus het bovenste vinkje blijft uit, daarmee 2 van de 3 voorwaarden voldaan maar dus niet alle 3. De app heeft alle rechten, inclusief high precision location. Raar.
Al eens controle onder autolock geprobeerd? Daar zit een setting om de locatie te bevestigen / nauwkeuriger te plaatsen. Zou kunnen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Axel schreef op zondag 2 februari 2025 @ 00:50:
[...]

Al eens controle onder autolock geprobeerd? Daar zit een setting om de locatie te bevestigen / nauwkeuriger te plaatsen. Zou kunnen werken
Ja, dat helpt allemaal niks. Ik zal eens proberen om vandaag echt wat verder uit de geofence te gaan, misschien was ik er gewoon te dichtbij nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 14-04 13:40
Ik heb gisteren een Nuki 3.0 slot geïnstalleerd, alleen ik heb een probleem met het open maken van het slot met een normale sleutel van buitenaf. Ik heb eerst getest of ik het slot nog wel open kon draaien met een sleutel er in, voordat de Nuki erop zat. Dit was wel met open deur. Dat ging gewoon. Vervolgens heb ik de Nuki erop geplaatst, en weer lukte het (met open deur) om ook met de gewone sleutel het slot te laten draaien.

Vervolgens kwam ik gisteravond thuis, maar toen lukte het ineens niet meer om het slot te draaien met de gewone sleutel van buitenaf. En zojuist ook weer geprobeerd, maar hij zit muurvast, er zit geen enkele beweging in. Zowel met de deur open als deur dicht. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-04 22:18
Morgoth schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:30:
Ik heb gisteren een Nuki 3.0 slot geïnstalleerd, alleen ik heb een probleem met het open maken van het slot met een normale sleutel van buitenaf. Ik heb eerst getest of ik het slot nog wel open kon draaien met een sleutel er in, voordat de Nuki erop zat. Dit was wel met open deur. Dat ging gewoon. Vervolgens heb ik de Nuki erop geplaatst, en weer lukte het (met open deur) om ook met de gewone sleutel het slot te laten draaien.

Vervolgens kwam ik gisteravond thuis, maar toen lukte het ineens niet meer om het slot te draaien met de gewone sleutel van buitenaf. En zojuist ook weer geprobeerd, maar hij zit muurvast, er zit geen enkele beweging in. Zowel met de deur open als deur dicht. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Heb je wel een cilinder die dat ondersteunt? Ik heb al menig keer voorbij zoien komen dat wanneer de Nuki er niet op zat de sleutel van de buitenkant gedraaid kan worden wanneer er binnen een sleutel in het slot steekt. Meestal wat er dan gebeurt is dat de sleutel aan de binnenkant door de sleutel aan de buitenkant er uitgeduwt wordt. In sommige gevallen lukt dit ook nog als de Nuki er op zit, maar afhankelijk van de stand van de sleutel kan het best zijn dat deze er niet meer uit wordt geduwt.
Dit betreft bijna altijd sloten die niet speciaal gemaakt zijn om van beide kanten met een sleutel bediend te worden. Je moet dan echt een cilinder hebben met de zogenaamde paniek functie.
Als je zeker bent dat je cilinder die functie wel degelijk zou moeten bezitten dan is er iets anders aan de hand. Maar ik zet mijn geld even op dat het niet een speciale cilinder met nood/paniek fucntie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 14-04 13:40
Zou goed kunnen, maar vreemd wel dat het soms wel werkt. Ben er nu ook achter wanneer het niet werkt, dat is als de nuki het slot heeft dicht gedraaid, dan kan ik hem zelf niet openen met sleutel. Maar als ik hem sluit met nuki, dan kan ik hem niet openen met de sleutel. Het is dus ook niet zo dat de sleutel in de nuki er uit wordt getikt, want na openen met nuki, kan ik daarna met sleutel wel open en dicht doen. Alleen na sluiten met nuki, dan zit sleutel vast.

Voor mijn use case is het voor nu oke om hem te sluiten van buitenaf met mijn gewone sleutel. Ik heb het vooral gekocht tegen het mezelf buiten sluiten. En dat werkt wel. Op termijn dan maar naar nieuw slotwerk kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Morgoth op 04-02-2025 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Arfman schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:25:
[...]

Ja, dat helpt allemaal niks. Ik zal eens proberen om vandaag echt wat verder uit de geofence te gaan, misschien was ik er gewoon te dichtbij nog.
Vandaag werkte het voor mijn vrouw wel. Ze kwam thuis van d'r werk en de deur ging open toen ze aan kwam fietsen. Top.

Helaas voor mij werkte het niet. De deur was al ontgrendeld (want vrouwlief was thuis) dus toen ik thuiskwam kon ik alsnog met m'n telefoon staan pielen. Ik heb een feature request ingediend dat, ook al is de deur ontgrendeld, de Auto Unlock nog steeds de deur opent als er een apparaat in de buurt komt (zoals mijn telefoon vandaag). Kijken of dat een optie gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
Arfman schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:00:
[...]

Vandaag werkte het voor mijn vrouw wel. Ze kwam thuis van d'r werk en de deur ging open toen ze aan kwam fietsen. Top.

Helaas voor mij werkte het niet. De deur was al ontgrendeld (want vrouwlief was thuis) dus toen ik thuiskwam kon ik alsnog met m'n telefoon staan pielen. Ik heb een feature request ingediend dat, ook al is de deur ontgrendeld, de Auto Unlock nog steeds de deur opent als er een apparaat in de buurt komt (zoals mijn telefoon vandaag). Kijken of dat een optie gaat worden.
Ik gebruik zelf de auto unlock niet. Lijkt me juist erg onhandig, want als je langs je huis loopt of fietst dan gaat je deur al open, terwijl je misschien niet altijd direct naar binnen gaat.

Ik ben erg tevreden met de keypad met vingerafdruk lezer. Vinger erop en binnen enkele tellen is de deur open.
Alleen als de vingerafdruk lezer nat of vochtig is werkt deze minder goed, dan even een code intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:51
Auto-unlock werkt voor ons erg fijn, de unlock gaat werken als we de lift uitstappen en kunnen eigenlijk gewoon doorlopen naar binnen. Geofencing voorkomt dat dit gebeurd als je binnen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Arfman schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:00:
[...]

Bij mij werkt dit anders prima. Als mijn vrouw thuis is en de deur is niet op slot wordt deze gewoon geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

wfveennl schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:29:
[...]

Bij mij werkt dit anders prima. Als mijn vrouw thuis is en de deur is niet op slot wordt deze gewoon geopend.
Oh? Interessant! Kun je misschien vertellen hoe je dit hebt ingesteld? Want ik kijk er overheen denk ik, maar Auto Unlock werkt bij ons dus niet als er 1 iemand thuis is.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste