Antwoord ontvangen van Nuki support:
Beste Ramon,
Bedankt voor uw bericht.
Op basis van de ontvangen informatie was er op zaterdag een serverprobleem. Kunt u alstublieft bevestigen of uw apparaat momenteel goed functioneert?
Daarnaast verzoek ik u vriendelijk om uw apparaat opnieuw op te starten om ervoor te zorgen dat er geen verdere problemen zijn:
Doorloop alsjeblieft de volgende stappen om de verbinding tussen de Smart Lock en Bridge te herstellen en te stabiliseren:
Ga naar het het hoofdmenu in de Nuki app, kies Apparaten beheren - Bridge - Bridge beheren en maak verbinding met de Bridge. Verwijder de Smart Lock nu uit het overzicht.
Sluit vervolgens de app en koppel de Bridge en de Smart Lock handmatig.
Dit doe je als volgt:
Druk vijf seconden op de knop op de Bridge totdat de LED oplicht en blijft branden.
Herhaal hetzelfde op je Smart Lock.
De LED's op beide apparaten moeten nu branden. Twee apparaten in koppelmodus zullen automatisch verbinding maken.
Wacht nu tot de LED's op beide apparaten weer uitgaan, open dan de app en controleer de verbinding. In de meeste gevallen is het probleem nu opgelost.
Als toegang op afstand nog steeds niet mogelijk is, probeer dan opnieuw verbinding te maken via de Nuki app.
Klik hiervoor op de Smart Lock in de instellingen en selecteer Verbindingsstatus.
Klik op het informatiesymbool ( i ) rechtsboven en selecteer vervolgens het rode menu-item Bridge loskoppelen.
Probeer na het verbreken van de verbinding opnieuw verbinding te maken. (Deze optie wordt nu onderaan het scherm weergegeven in plaats van Bridge verbreken)
Schakel nu over naar het beginscherm en test de verbinding opnieuw.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen met de instructies en dat de externe toegang weer goed werkt.
Mocht er iets onduidelijk zijn of heb je nog vragen, dan sta ik graag voor je klaar!
Als je snel informatie nodig hebt, bekijk dan ons helpcentrum:
https://support.nuki.io/hc/nl
Hartelijke groet,
Quincy
Your NUKI Team