Krijg ook wel kriebels om een Q3 te bestellen na alles wat ik lees hier 
Geen referral links aub
Geen referral links aub
[ Voor 34% gewijzigd door BM op 11-10-2023 06:57 ]
[ Voor 34% gewijzigd door BM op 11-10-2023 06:57 ]
[ Voor 35% gewijzigd door BM op 11-10-2023 06:57 ]
Lichtpuntje...
[ Voor 77% gewijzigd door BM op 11-10-2023 06:57 ]
Het lijkt idd toch de bijgeleverde hub bij de Crystal die de oorzaak is :Playa del C. schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:15:
[...]
Dat is nog wel even een onderzoelje waard, inderdaad. Hij zou zo'n 5 uur of meer moeten meegaan op één batterij.
Meestal ligt het aan de verbinding van de kabels en de hub. Je kunt ook testen met andere hubs of zonder hub of deels zonder hub. En de hub zelf op een andere usb-aansluiting kan ook nog natuurlijk. Het is niet uniek voor de Crystal, de kwaliteit van usb-poorten op de moederborden wisselt.
Mijn hub doet het verder vlekkeloos.
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ik zeg, doe maar niet, ben je straks je garantie nog kwijt ook als het tegenzit. Gewoon garantie claimen bij Pimax, hoort gewoon goed te werken.dierkx36 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:27:
[...]
Het lijkt idd toch de bijgeleverde hub bij de Crystal die de oorzaak is :
Heb de Crystal op een andere powered hub zitten die ik voor m'n controllers gebruik (LogiLink UA0149) en de batterij word nog steeds gebruikt, maar stukken minder als via de bijgeleverde hub.
+/-50 % battery charge in 2 uur flightsimmen.
Nu lees ik op reddit dat er redelijk wat Crystal gebruikers inplaats van een powered USB hub een 15w telefoon lader gebruiken als (extra) stroomvoorziening voor de Crystal.
Wat is jou mening hierover ?
Gevalletje doen of mwaa doe ma nie
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Zo zit ik ook : geen interesse om 1900 geurie op te blazen.Koldur schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:33:
[...]
Ik zeg, doe maar niet, ben je straks je garantie nog kwijt ook als het tegenzit. Gewoon garantie claimen bij Pimax, hoort gewoon goed te werken.
VR racen is een van de grootste triggers van motion sickness helaas. Maar het goede nieuws is, wat ik op het begin niet wist, is dat je er vanaf kunt komen.Mee_ schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:58:
Vandaag ook een Quest 3 gaan halen bij Coolblue, ik had hem gepreordered bij Meta maar tracking bleef ook steken op "label aangemaakt", verwachte datum was donderdag geworden (ondertussen woensdag). Ik stuur die van Meta wel terug, moeten ze maar waar maken wat ze beloven...
Bon, ik heb voordien nog maar 1 keer een crappy VR-headset opgezet. Van de eerste keer dat ik de Quest 3 opzette dacht ik: dit is FANTASTISCH!!! De eerste simpele demo waarbij er een gat in mijn plafond verscheen en er een robotje naar beneden viel op mijn vloer heb ik nog nooit zo'n stomme grijns op mijn gezicht gehad denk ik. Dat zag er gewoon zo... goed uit. Ik ben echt hélemaal verkocht.
Volgende stap: aansluiten op de pc en Assetto Corsa in VR spelen. Ik ga in de wagen zitten (fantastisch, echt in de wagen met 3D-instrumenten), ik trek op, ik kom aan de eerste bocht... oei. Mijn evenwichtsorgaan protesteert en het voelt alsof mijn stoel aan het bewegen is. Na een paar bochten afgezet want het moest niet langer duren.
Kan ik nog iets anders instellen dan "Oculus Rift" of "OpenVR" bij de video settings (FOV, G-force effects?) om hier iets aan te doen of moet ik het gewoon worden? (ik hoop van niet)
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dat is persoonlijk, voor mij waren cockpit games juist verreweg het makkelijkst. Doordat je een vaste referentie hebt (de cockpit of het dashboard, de raamstijlen enz). Ik had veel meer moeite met staande shooters zoals Alyx, hoe langzamer ik met de stick bewoog hoe erger.Koldur schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:06:
[...]
VR racen is een van de grootste triggers van motion sickness helaas.
Ja, vooral niet doorgaan als je je misselijk voelt worden, want dan kan het lang blijven hangen en gaat het hele VR gebeuren je tegenstaan.Koldur schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:06:
[...]
Maar het goede nieuws is, wat ik op het begin niet wist, is dat je er vanaf kunt komen.
Rijden totdat je voelt dat je misselijk wordt, dan meteen stoppen. Volgende dag weer en ga zo maar door, totdat het weg blijft.
Bij de ene persoon gaat dat sneller dan de ander.
[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 10-10-2023 21:17 ]
Vind het lastig goed te beoordelen, heb het zo goed als nooit. Met VR racen wel eens met crashen ietwat misselijk geweest na een uurtje, maar voor de rest echt niets.GekkePrutser schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:17:
[...]
Dat is persoonlijk, voor mij waren cockpit games juist verreweg het makkelijkst. Doordat je een vaste referentie hebt (de cockpit of het dashboard, de raamstijlen enz). Ik had veel meer moeite met staande shooters zoals Alyx, hoe langzamer ik met de stick bewoog hoe erger.
[...]
Ja, vooral niet doorgaan als je je misselijk voelt worden, want dan kan het lang blijven hangen en gaat het hele VR gebeuren je tegenstaan.
Ja die hoofdband van de Quest 2 is ook al drama. Als je wil dat hij goed blijft zitten dan moet je hem veel te hard aantrekken. Die van de 3 is hetzelfde alleen heeft nu 2 stukjes die naar achteren lopen over je hoofd heen.Robertobananas schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:32:
2x een speelsessie (40-70min) gedaan met de Quest 3 en moet zeggen dat de hoofdband toch wel slecht voelt. Begint na verloop op de achterkant van mijn hoofd te drukken. Ik ga snel een 3rd party headstrap kopen.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 10-10-2023 21:52 ]
Pimax heeft aangegeven dat ze over dit punt niet moeilijk doen en het geen garantie kost. Ze geven zelf de tip om te experimenteren met andere hubs of usb-opladers.Koldur schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:33:
[...]
Ik zeg, doe maar niet, ben je straks je garantie nog kwijt ook als het tegenzit. Gewoon garantie claimen bij Pimax, hoort gewoon goed te werken.
Je kunt het beste op de discord komen, je komt dan vanzelf in contact met de support, ze helpen je netjes verder. Je kunt ook een ticket aanmaken, maar dat is met mensen uit China en dat duurt vaak iets langer allemaal.dierkx36 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:27:
[...]
Het lijkt idd toch de bijgeleverde hub bij de Crystal die de oorzaak is :
Heb de Crystal op een andere powered hub zitten die ik voor m'n controllers gebruik (LogiLink UA0149) en de batterij word nog steeds gebruikt, maar stukken minder als via de bijgeleverde hub.
+/-50 % battery charge in 2 uur flightsimmen.
Nu lees ik op reddit dat er redelijk wat Crystal gebruikers inplaats van een powered USB hub een 15w telefoon lader gebruiken als (extra) stroomvoorziening voor de Crystal.
Wat is jou mening hierover ?
Gevalletje doen of mwaa doe ma nie
Ehh, op die powered hub van me zelf laad hij idd wel zelf op zag ik net, van +/- 50% naar 75%Playa del C. schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:36:
[...]
Pimax heeft aangegeven dat ze over dit punt niet moeilijk doen en het geen garantie kost. Ze geven zelf de tip om te experimenteren met andere hubs of usb-opladers.
[...]
Je kunt het beste op de discord komen, je komt dan vanzelf in contact met de support, ze helpen je netjes verder. Je kunt ook een ticket aanmaken, maar dat is met mensen uit China en dat duurt vaak iets langer allemaal.
Laadt jouw Pimax ook op als hij uit staat? Als dat zo is, dan werkt het zoals het hoort.
Meet je ook exact? Want na 2,5 uur intensief gebruik, dan is het redelijk acceptabel dat de batterij rond de 50% eindigt. Het werkt met blokjes van 20%, dus het is soms lastig inschatten. Je kunt eens een sessie van 5 uur plannen, als je dat haalt, is het dus ook prima.
Je hebt wel de laatste firmware neem ik aan. Ik zou eerst eens met Jaap of Calvin op de discord gaan praten. Of daar in de openbare chat om tips vragen.
Ik denk dat alles gewoon in orde is dan. Nog maar even wat verder testen morgen. Op 120 Hz en met eye-tracking is de batterij wel net iets sneller leeg. Als je die features aan hebt gezet. De hub moet verder stil liggen. Wiebelende kabels is niet handig. Ik heb de kabel aan het bureau vast en kan dan alsnog drie meter alle kanten op. Hub ligt stevig achter de pc kast.dierkx36 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:48:
[...]
Ehh, op die powered hub van me zelf laad hij idd wel zelf op zag ik net, van +/- 50% naar 75%
Hij hang nu alleen weer op de bijgeleverde hub, wil morgen nog wat experimenteren :
Niet gekeken of hij hier nu op op laad.
Laatste firmware staat er idd op
Eerste wat ik doe na weken buitenland : de hele bende updaten, hardware en software.
[edit]
Bijgeleverde powered hub laad ie ook op![]()
Allebei de hubs zijn met dubbelzijdige tape tegen het bureau aangeplakt en de kabels zijn een x lengte gefixeerd zodat er geen beweging in zit : heb m'n les wel geleerd met de G2Playa del C. schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 23:18:
[...]
Ik denk dat alles gewoon in orde is dan. Nog maar even wat verder testen morgen. Op 120 Hz en met eye-tracking is de batterij wel net iets sneller leeg. Als je die features aan hebt gezet. De hub moet verder stil liggen. Wiebelende kabels is niet handig. Ik heb de kabel aan het bureau vast en kan dan alsnog drie meter alle kanten op. Hub ligt stevig achter de pc kast.
[ Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 10-10-2023 23:37 ]
Ik ben begonnen met de "first steps for Quest 2"Bierbal schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:23:
Het is rustig op het forum, iedereen blij met zijn nieuwe goodie 😁. Wat spelen jullie als eerste? Ik ga eerst even een ommetje maken met vzfit 👍🏽
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Bij mij werkt het wel goed en dan komt het concept een stuk beter uit de verf.dierkx36 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 23:28:
[...]
Allebei de hubs zijn met dubbelzijdige tape tegen het bureau aangeplakt en de kabels zijn een x lengte gefixeerd zodat er geen beweging in zit : heb m'n les wel geleerd met de G2
Eye tracking staat idd aan, auto IPD staat uit
En 120Hz ... 90Hz en ben al ernstig blij als ik over New York kan vliegen zonder dat alles stottert en een desktop begint te huilen
Eerlijk is eerlijk : kwa grafhics is de Crystal grandioos, ...de rest hadden ze van mij echt wel meer idiot-proof mogen doen :
Adios batterij en gewoon een aparte voeding bv.
Precies dezelfde ervaring hier.DutchAce schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:59:
Zojuist een uurtje of 3 met de Quest 3 erop zitten. Wat een fijn ding, voelt gelukkig wel als een upgrade vanuit de Reverb G2, Kwa scherpte is die vergelijkbaar, alleen dan over echt de hele FOV.
Draadloos met Virtual Desktop streamen valt gelukkig ook niet tegen, wat een bevrijding van die kabels!
Ik ben dus heel erg benieuwd naar jullie ervaringen.Robertobananas schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:57:
[...]
Precies dezelfde ervaring hier.
Ik gebruik een 4090 (laptop) Met WiFi 6E en AV1 codec, ik kan eigenlijk niet merken dat ik draadloos speel qua compressie. Heb er misschien ook niet een goed oog voor, maar was bang dat t een slechte ervaring zou zijn.
Controller tracking werkt ook goed, nog niks raars opgemerkt. Rumble is zo veel beter dan de G2.
De MR game die meegeleverd was is ook leuk, misschien zijn er nog best wel veel leuke dingen mee te doen met het MR concept.
7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3
Ik vind vooral vervelend dat die 'conditie' ook iets is wat je weer kwijt raakt na een tijdje. Ik heb de quest 2 een half jaartje niet aangeraakt tot een paar weken terug, en nu ook met de Quest 3 aangeslingerd. Maar ik ben mijn VR-legs echt wel kwijt...Koldur schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:06:
[...]
VR racen is een van de grootste triggers van motion sickness helaas. Maar het goede nieuws is, wat ik op het begin niet wist, is dat je er vanaf kunt komen.
Rijden totdat je voelt dat je misselijk wordt, dan meteen stoppen. Volgende dag weer en ga zo maar door, totdat het weg blijft.
Bij de ene persoon gaat dat sneller dan de ander.
Wat in AC wel bij veel mensen helpt, is om "Lock to horizon" aan te zetten.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ja, dat lijkt mij heel vervelend en ik haat misselijk zijn. Maar dat gebeurt mij alleen als ik ziek ben of een avondje heb doorgehaaldBlaat schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:19:
[...]
Ik vind vooral vervelend dat die 'conditie' ook iets is wat je weer kwijt raakt na een tijdje. Ik heb de quest 2 een half jaartje niet aangeraakt tot een paar weken terug, en nu ook met de Quest 3 aangeslingerd. Maar ik ben mijn VR-legs echt wel kwijt...
Dus dan gaan we maar weer aan de slag met een ventilator en gemberpillen.
Gisteren met de drukte helemaal je vraag gemist.Koldur schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:14:
@BaggerDeBagger en @Plugin Hebben jullie hem via Meta ontvangen? Zo ja, UPS link gekregen en klopte dit? Of staat daar ook nog alleen verzendlabel ontvangen?
Klinkt in ieder geval goed allemaal, hoewel een dagje langer geen probleem moet zijn, ben ik toch erg ongeduldig haha.
Zeker omdat ik het gebruik i.c.m. sim racen is extra scherpte wel erg prettig, maar ook in het algemeen niet verkeerd.
Referral werkt alleen als je en een nieuw account en een nieuw apparaat activeert toch, alleen een nieuw apparaat is niet voldoende? Of heb ik dat verkeerd?
[mbr]Geen referral links aub :)[/]
Ik denk dat dat wel mee zal vallen: ik heb hem al mét bril op standje 2 gezet zonder dat mijn bril tegen de lenzen kwam, dus dan lijkt standje 1 zonder bril wel goed mogelijk?Tec7lol schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 00:38:
[...]
Echter riskeer je denk ik wel dat je wimpers/wenkbrauwen dan de lens gaan raken en dat zorgt voor vlekken op de lens. Dus misschien toch maar niet doen? Wat zijn jullie ervaringen daarmee? (voor diegene die het aandurven)
Kennelijk alleen als de persoon die het gebruikt nog nooit een meta account heeft aangemaakt. Ik had al een meta account maar nog geen quest 3 aangemeld. Had kennelijk beter moeten wachten met aanmaken ipv een paar maanden terug één alvast aan te maken.Jesp_J schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:25:
Werkt zon referral link ook als je al eerder een Quest 2 hebt gehad?
[ Voor 16% gewijzigd door BM op 11-10-2023 16:11 ]
Ja, wel eerst de quest 2 uit je Meta account verwijderen. https://secure.oculus.com/my/devices/Jesp_J schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:25:
Werkt zon referral link ook als je al eerder een Quest 2 hebt gehad?
Indien een referral niet werkt kan je contact opnemen met service support https://www.meta.com/nl-nl/help/support/ van Meta, ze zijn wel vrij behulpzaam. Maar houd wel rekening met wat wachttijd nu.DaggerNL schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:30:
[...]
Kennelijk alleen als de persoon die het gebruikt nog nooit een meta account heeft aangemaakt. Ik had al een meta account maar nog geen quest 3 aangemeld. Had kennelijk beter moeten wachten met aanmaken ipv een paar maanden terug één alvast aan te maken.
[mbr]Geen referral links aub :)[/]
Klinkt allemaal heel positief! Ik ben vooral benieuwd naar je race ervaringen? Welke race sim gebruik je? En welke videokaart? (zie in je sig dat dat een 4090 is)Koldur schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:33:
Ik heb hem binnen en WOW, wat een verbetering zeg, echt ongekend! Zoveel scherper en AV1 10-bit met Virtual Desktop is zo strak, ik zie geen compressie meer.
Moet nog even testen met racen, maar ik ben echt zo onder de indruk van de sprong in kwaliteit. Met de Quest 2 dacht ik nog weleens dat ik misschien bij een volgende headset naar een DP/HDMI headset moest gaan kijken, maar dat is wel aan de kant geschoven.
Met Half Life Alyx net getest en dat was echt alsof ik voor het eerst een VR headset op deed, zo'n verschil maakte het voor mij, nu had ik echt 100% het gevoel er stond, echt surreëel!
Het racen zal ik dus nog later testen, zal daar ook nog even op terugkomen hier.
De pancake lenzen zijn wel heel prettig, FoV is echt wel een stuk groter. Las/hoorde dat dit bij anderen niet zo opviel, maar dat is echt wel een verbetering. Heb hem wel op de meest dichtbij zijnde stand gezet.
Wat ik wel echt niets vind, is de bijgeleverde headband. Ja, beter dan bij de Q2, maar nog steeds niet erg prettig. Gelukkig komt morgen mijn BoboVR M3 retrofit kit binnen.
Je moet deze bril echt lager op je hoofd zetten, de lenzen zijn echt groot. Als je het niet goed opzet, zie je het verschil niet zo met de Q2 m.b.t. FoV, want dan is de FoV niet zo groot als het kan.
De grap is nu met de pancake lenzen dat je het niet snel doorhebt dat je de headset niet goed genoeg op hebt, alles is scherp.
Voor mij een meer dan geslaagde upgrade, ik was al hyped en bang dat het tegen zou vallen, maar het tegenovergestelde is waar! Ik ben nog meer onder de indruk geraakt.
Basement Bios ---- Exo-S
Ik race normaal in Assetto Corsa en inderdaad op een 4090. Ga zo de sim in! Ben daar ook erg benieuwd naar, maar van wat ik er van heb gelezen, moet ook dat prima zijn.Mystikal schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:12:
[...]
Klinkt allemaal heel positief! Ik ben vooral benieuwd naar je race ervaringen? Welke race sim gebruik je? En welke videokaart? (zie in je sig dat dat een 4090 is)
Ik las dit op reddit:Koldur schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:16:
[...]
Ik race normaal in Assetto Corsa en inderdaad op een 4090. Ga zo de sim in! Ben daar ook erg benieuwd naar, maar van wat ik er van heb gelezen, moet ook dat prima zijn.
Toch wat compression ervaart deze gebruiker.Well.. my personal experience wasn’t that great. I was having issues getting the link cable working. Sometimes it would connect. Sometimes it wouldn’t. Even when it said it was connected, the quest link mode on the headset would just go blank as it’s loading sometime an and not even work. It did this with 3 different USB C cables. One being a cheap one. One being an “active” cable. And the other being a $70 fiber optic USB C high end cable. Same results. I even tried the 2 different ports on my motherboard. Overall it was just very Inconsistent whether it would work or not. Might just be a software issue that could be fixed with a patch. Who knows. But when it did work.. compared to my Reberb G2, that clarity is next level. Meaning, there is complete clarity from edge to edge. There’s no longer a “sweet spot” in the center like the G2 has. The Quest 3 lenses are very impressive. But… you can notice compression in the visuals a little bit. This is a technical limitation of using USB to decode the video vs a direct connection via DisplayPort to the GPU like the Reberb G2 has. It’s not a big deal, but it’s there. What sealed the deal for me was that I noticed I had 2 dead pixels on my Quest 3 so ultimately I’m going to return it.
Basement Bios ---- Exo-S
Ja, dat is met Link, die kwaliteit is echt veel minder dan met Virtual Dekstop, dat is wat ik gebruik en is draadloos. Link heeft (nog?) geen AV1 ondersteuning, dat is wat het verschil maakt voor mij m.b.t. compressie.Mystikal schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:20:
[...]
Ik las dit op reddit:
[...]
Toch wat compression ervaart deze gebruiker.
Hebben de brillen dragers dan extra onderdelen besteld of is deze quest 3 al zeer aangenaam als standaard?beantherio schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:47:
Gisteren mijn Quest 3 ontvangen nadat ik eigenlijk slechts 2 weken ervoor voor het eerst iets van VR heb ervaren bij een VR-spel in een evenementencentrum. Er is echt een wereld voor me open gegaan! Het is lang geleden dat een stukje tech zo'n indruk heeft gemaakt. Ook wel mooi om te zien dat VR als consumentenproduct nu wel echt volwassen is geworden en niet perse meer iets is voor die-hards.
Als brildrager viel me trouwens enorm mee hoe "lastig" dat zou zijn: het was feitelijk geen centje pijn. Ik had nog het idee om lenzen te gaan bestellen maar ik denk dat ik dat maar niet ga doen. Met de bril op werkt prima.
Meta referral links: https://linktr.ee/hombre41
Nice. Leuk om te horen dat het bevalt, en dat er eindelijk nog eens grote vooruitgang lijkt te zijn in het 'lager/midden segment' van VRKoldur schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:29:
@Mystikal
Zo, even wat rondjes gereden in AC en AMS2 en moet zeggen, een heel grote verbetering. Ik kan borden lezen wanneer het zou moeten kunnen. Kon eerst als ik 100m van het 150m bord af zat het 50m echt niet lezen, nu perfect en alles is ZO scherp, veel betere FoV en tot en met de randen alles scherp. Scherp is hier wel echt wat het sleutelwoord is, bizarre stap.
Ook met AV1 op 200Mbps is er toch wat lichte compressie op de weg te zien, maar daarbuiten zie ik het totaal niet.
De weg is wel vele malen beter dan het was met de Quest 2.
Als ik echt race en niet ernaar zoek, zie ik het niet, als ik snel rijd en ernaar zoek, zie ik het wel. Altijd moeilijk te beschrijven, maar compressie is dus niet in zijn geheel weg.
Als je in de kop van NH woont, DM mij even, kun je het een keer uittesten.
Nu ik er wat langer mee hebt gespeeld, echt nog steeds erg blij met de aankoop.
Ja, met een DP optie was het 100% perfect geweest. Maar ook met simracen wil ik geen kabel, heb ik echt last van. Het is en blijft persoonlijk, alleen dat is voor mij al voldoende om de beetjes compressie voor lief te nemen, maar onder het racen zelf zie ik het niet meer.TiezZ_BE schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:36:
[...]
Nice. Leuk om te horen dat het bevalt, en dat er eindelijk nog eens grote vooruitgang lijkt te zijn in het 'lager/midden segment' van VR
Maar m.i. ook wel spijtig dat er geen DP optie / versie is gemaakt. Dan was het een insta buy voor mij. Die kabel maakt mij 0,0 uit voor zittend / sim VR sessies.
Waarschijnlijk zou het dan super crisp zijn geweest
Voor de zoveelste keer.. Dit had ook te merken met de Amazon days🙈BaggerDeBagger schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:18:
[...]
Gisteren met de drukte helemaal je vraag gemist.
Mijn creditcard wilde niet meewerken op de site van Meta en heb daarom de set uiteindelijk bij Coolblue besteld. Achteraf ben ik daar niet geheel ongelukkig mee gezien de vertragingen. Dat had Meta natuurlijk beter moeten regelen.
Snap dat jij er niet veel om geeft die dag, maar als je het bij Meta had gepre-ordered, dan was je beloofd het op de dag van release te krijgen. Een dergelijk bedrijf verwacht ik dan ook van dat zij doen wat ze beloven.Bierbal schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:17:
[...]
Voor de zoveelste keer.. Dit had ook te merken met de Amazon days🙈
De mijne was vandaag geleverd, o wat erg 1 dag langer wachten zeg!
let een beetje op je taalgebruik ajbscrappy.doo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:15:
De 512GB variant, direct bij Meta besteld, is hier inmiddels binnen. Dat viel dus allemaal wel mee.
[ Voor 17% gewijzigd door BM op 12-10-2023 07:15 ]
Ik kom nog van een Rift S, en scherp is het zeker. Alleen de latency... hoeveel latency hebben jullie? Ik heb nu geen goed genoeg wifi om mee te testen, maar met een link kabel (random usb 2.0 kabel om even te testen voor ik iets aan ga schaffen en alsnog niet tevreden ben) zit ik in acc rond de 70ms (tracking to mid photon in de oculus debug tool performance hud), met de Rift S was dat 20 ms, ik zit heel erg te denken om hem alleen daarom toch terug te sturen. Maar als de latency met een goede link kabel of goed draadloos richting de 40 gaat, dan denk ik dat ik daar voor ga.Koldur schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:29:
@Mystikal
Zo, even wat rondjes gereden in AC en AMS2 en moet zeggen, een heel grote verbetering. Ik kan borden lezen wanneer het zou moeten kunnen. Kon eerst als ik 100m van het 150m bord af zat het 50m echt niet lezen, nu perfect en alles is ZO scherp, veel betere FoV en tot en met de randen alles scherp. Scherp is hier wel echt wat het sleutelwoord is, bizarre stap.
Ook met AV1 op 200Mbps is er toch wat lichte compressie op de weg te zien, maar daarbuiten zie ik het totaal niet.
De weg is wel vele malen beter dan het was met de Quest 2.
Als ik echt race en niet ernaar zoek, zie ik het niet, als ik snel rijd en ernaar zoek, zie ik het wel. Altijd moeilijk te beschrijven, maar compressie is dus niet in zijn geheel weg.
Als je in de kop van NH woont, DM mij even, kun je het een keer uittesten.
Nu ik er wat langer mee hebt gespeeld, echt nog steeds erg blij met de aankoop.
Latency in VD is met H264 30-42, HEVC 32-42 en met AV1 40-48. Ik ben ook daar blijkbaar niet te gevoelig voor, gaat allemaal prima. Maar speel dan ook geen shooters o.i.d.CILLER schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:37:
[...]
Ik kom nog van een Rift S, en scherp is het zeker. Alleen de latency... hoeveel latency hebben jullie? Ik heb nu geen goed genoeg wifi om mee te testen, maar met een link kabel (random usb 2.0 kabel om even te testen voor ik iets aan ga schaffen en alsnog niet tevreden ben) zit ik in acc rond de 70ms (tracking to mid photon in de oculus debug tool performance hud), met de Rift S was dat 20 ms, ik zit heel erg te denken om hem alleen daarom toch terug te sturen. Maar als de latency met een goede link kabel of goed draadloos richting de 40 gaat, dan denk ik dat ik daar voor ga.
[ Voor 54% gewijzigd door Tec7lol op 11-10-2023 23:49 ]
Krijg je de 30 euro tegoed ook als je een nieuwe Quest 3 activeert op een bestaand Meta Account?Jesp_J schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:32:
Mij is het gisteravond iig gelukt met een referral link (heb nu dus 30 euro tegoed). Ik had mijn Quest2 al een paar maanden geleden van mijn meta account los gekoppeld omdat ik hem had verkocht.
Dus als iemand wil starten met 30 euro store tegoed zorg er dan voor dat je eerst op een referral link klikt voordat je Quest 3 gaat instellen.
Mocht je een link of hulp nodig hebben kun je me uiteraard een berichtje sturen (pm) 😁
Ja klopt. Ik heb ook al jaren een Meta account. Je moet er alleen voor zorgen dat je al je oude Quest devices los gekoppeld hebt van je account en de referral link hebt gebruikt voor je de Quest 3 gaat instellen. Tenminste zo heb ik het gedaan en dat werkte.DutchAce schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:44:
[...]
Krijg je de 30 euro tegoed ook als je een nieuwe Quest 3 activeert op een bestaand Meta Account?
[ Voor 29% gewijzigd door Tonton op 12-10-2023 10:52 ]
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Neem me niet kwalijk, maar als je de latency op een Q3 test met een random USB 2.0 kabel dan ga je de mist in, ten eerste vereist de link USB 3.0 en wordt dit getest als je de headset aan je occulus app connect, daarnaast wordt het gebruik van een USB-fiber kabel niet voor niks aan geraden, ik heb er een van amazon van ik meen €55 oid en die test de app op 2,6Gb/s en daarmee ervaar ik eigenlijk geen noemenswaardige latency. Maar ik ben gewend geraakt aan de Airlink en ga nu op zoek naar een zo snel mogelijke router om t maximale uit die Q3 te kunnen halen icm mijn 4090....CILLER schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:37:
Ik kom nog van een Rift S, en scherp is het zeker. Alleen de latency... hoeveel latency hebben jullie? Ik heb nu geen goed genoeg wifi om mee te testen, maar met een link kabel (random usb 2.0 kabel om even te testen voor ik iets aan ga schaffen en alsnog niet tevreden ben) zit ik in acc rond de 70ms (tracking to mid photon in de oculus debug tool performance hud), met de Rift S was dat 20 ms, ik zit heel erg te denken om hem alleen daarom toch terug te sturen. Maar als de latency met een goede link kabel of goed draadloos richting de 40 gaat, dan denk ik dat ik daar voor ga.
Ik snap je redenatie, maar als je Windows als AP gaat laat fungeren, dan heb je een probleem. Ik houd het Discord van Virtual Desktop altijd goed in de gaten en als mensen een hotspot openen zoals jij van plan bent, is het vragen om problemen.Tonton schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:48:
PCVR quest 3 zou ik graag dedicated met een wifi 6e willen connecten, pc is verder toch wired.
Lijkt me minder latency geven dan via mijn wifi hub (ook 6E trouwens: Asus ET12)
Maar direct gebruik maken van de niet gebruike 6e module op dezelfde pc, klinkt zo logisch en snel
[Afbeelding]
+1Koldur schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:03:
[...]
Ik snap je redenatie, maar als je Windows als AP gaat laat fungeren, dan heb je een probleem. Ik houd het Discord van Virtual Desktop altijd goed in de gaten en als mensen een hotspot openen zoals jij van plan bent, is het vragen om problemen.
Ik heb zelf een dedicated router als AP ingezet beneden en op zolder (voor mijn sim racen). Dat werkt perfect.
[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 12-10-2023 14:55 ]
-edit En eindelijk?GekkePrutser schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:28:
Net eindelijk de Q3 binnen gekregen. Ligt nu te laden.
Wel jammer dat er standaard geen siliconen sleeve meer bij zit, en dat de officiele 49 euro moet kosten
[ Voor 27% gewijzigd door LikeABawzs op 12-10-2023 14:17 ]
Ik heb zelf een vrij grote bril en heb de spacers op de verste stand gezet en het gaat echt prima!Hombre41 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:06:
[...]
Hebben de brillen dragers dan extra onderdelen besteld of is deze quest 3 al zeer aangenaam als standaard?
Ik zie dat je op de meta site een extra silicone gezichtsinterface kan bestellen, dus weet niet of deze nodig is.
Top, bedanktArniD schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:29:
[...]
Ik heb zelf een vrij grote bril en heb de spacers op de verste stand gezet en het gaat echt prima!
Denk dat hij nog wel 1 of mischien 2 standjes naar voren kan maar dat durf ik nu nog niet aan.
Bril is dus (bij mij in ieder geval) totaal geen probleem.
Ik heb gisteren op standje twee met contactlenzen met mijn wimpers de lenzen vuil gemaakt. Standje twee is waarin de quest 3 geleverd wordt. Ik moet er wel bij zeggen is zit op minimum IPD dus mogelijk speelt dit mee.ArniD schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:29:
[...]
Ik heb zelf een vrij grote bril en heb de spacers op de verste stand gezet en het gaat echt prima!
Denk dat hij nog wel 1 of mischien 2 standjes naar voren kan maar dat durf ik nu nog niet aan.
Bril is dus (bij mij in ieder geval) totaal geen probleem.
Ik had hem gepreorderd bij Amazon. Met name omdat ik nog amazon kadobonnen had. Bovendien woon ik in Spanje dus we hebben hier geen coolblue ofzo, Amazon en Meta zelf waren de enige opties. Vanwege de kadobonnen dus Amaozn gekozen.
Ik hoop dat ze er daar dit keer wel wat voorzichtiger mee geweest zijnLikeABawzs schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:06:
[...]
Ach met een beetje geluk krijgen mensen weer gezichtsuitslag en krijgen we er een gratis
[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 12-10-2023 14:59 ]
Niet direct, kan nog wel een paar dagen overheen gaan.michownz schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:29:
Krijg je normaal direct het tegoed als je die referral hebt gedaan? Een vriend van mij heeft mijn link geopend en daarna de quest 3 ingesteld. Helaas ziet geen van beiden het shoptegoed...
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ze zullen hun lesje vast wel geleerd hebben jaGekkePrutser schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:58:
Ik hoop dat ze er daar dit keer wel wat voorzichtiger mee geweest zijnMaar het zou kunnen inderdaad.
Alles voelt ook soepeler, de SoC van de Quest 2 was dan ook wel echt tot het uiterste gedreven. Al met al lijkt het me een incrementele upgrade, maar ook vooral eentje met wat meer 'headroom' waar Meta nog heel veel mee kan gaan verbeteren in de komende maanden/jaren. Vergeet ook niet dat de Quest 2 die we nu kennen absoluut niet die is die we twee jaar geleden uit de doos haalden. Er is zo enorm veel aan verbeterd.
[ Voor 11% gewijzigd door LikeABawzs op 12-10-2023 15:31 ]
Jouw referral link is voor iemand anders om zijn Quest toe te voegen.WinterMute2025 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:33:
Ik heb blijkbaar een refereral code op mijn account voor mijn 3 stuks Quest 1.
Als ik dus een nieuwe Quest 3 koop, en gebruik wil maken van mijn al bestaande referal code, moet ik dan mijn oudere 3 Q1 verwijderen uit mijn Meta account , om gebruik te kunnen maken van referal of zo ?
Ik ben van plan, om naast mijn Q3 af en toe nog gebruik te maken van mijn oude Quest 1 headsets, voor als ik een 3D film wil kijken (in OLED is toch mooier , vind ik....)
Ikzelf heb nog nooit gebruik gemaakt van referal codes. Kun je die maar 1x gebruiken, of meerdere keren ?
[ Voor 28% gewijzigd door Tec7lol op 12-10-2023 16:23 ]
Altijd goed oppassen met apps die je vragen om je bankkaart in beeld te brengen...Tec7lol schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:20:
Geen idee of het al is voorbijgekomen, maar met deze app kan je automatisch je IPD meten.
https://play.google.com/s...versix.copyglass&hl=en_US
Misschien iets nauwkeuriger dan manueel met een lat
(Persoonlijk merk ik echter heel weinig verschil als ik aan dit IPD wieltje draai, is dat omdat de sweetspot op de Quest 3 zo groot is of scheelt er iets met mijn ogen?)
Daar heb je een punt! best geen huidige bankkaart gebruiken maar een andere kaart (wel met een magnetische strip)CedricV schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:28:
[...]
Altijd goed oppassen met apps die je vragen om je bankkaart in beeld te brengen...
Ik heb een bril dus mijn voorschrift van mijn bril vermeld letterlijk welke afstand mijn pupil heeft tot het midden van mijn gezicht.
Dit is de normale latency voor AV1, dat is een van de nadelen van AV1 tegenover HEVC.Robertobananas schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:41:
Wat is de latency die jullie behalen in Virtual Desktop?
Ik heb een WIFI 6E router op 1-4 meter afstand staan met ethernet kabel naar de computer en AV1 codec. Ik blijf echter tussen de 45-55ms latency houden. Heb het gevoel dat ik alles nu wel goed heb ingesteld, maar volgens het internet zou ik moeten mikken op ongeveer 30ms latency.
[ Voor 15% gewijzigd door Koldur op 12-10-2023 16:52 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Jesp_J op 12-10-2023 17:51 ]
Wil je een referral gebruiken of wil je er eentje aanmaken voor iemand anders? Als je hem wil gebruiken moet je dat doen voordat je de eerste keer de Quest 3 installeert en koppelt met je account.GodDamage schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:37:
Krijg de referals niet aan de praat... heb al meerdere browsers geprobeerd waaronder Edge zonder enige vorm van adblock en met acceptatie van alle cookies. Zit er een limiet aan een referal?
Als je de quest 3 al gekoppeld hebt kan je hem binnen 48 uur ontkoppelen van je account.GodDamage schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:37:
Krijg de referals niet aan de praat... heb al meerdere browsers geprobeerd waaronder Edge zonder enige vorm van adblock en met acceptatie van alle cookies. Zit er een limiet aan een referal?
[ Voor 10% gewijzigd door morm op 12-10-2023 18:23 ]
Haha, door uw foto ook maar eens gekeken in de doos van mijn Asrock moederbord Enja er zat ook een 6E antenne in.Tonton schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:48:
PCVR quest 3 zou ik graag dedicated met een wifi 6e willen connecten, pc is verder toch wired.
Lijkt me minder latency geven dan via mijn wifi hub (ook 6E trouwens: Asus ET12)
Maar direct gebruik maken van de niet gebruike 6e module op dezelfde pc, klinkt zo logisch en snel
[Afbeelding]
Lees even terug, als je dat gebruikt, gaat het niet lekker werken.Hombre41 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:01:
[...]
Haha, door uw foto ook maar eens gekeken in de doos van mijn Asrock moederbord Enja er zat ook een 6E antenne in.
Heeft iemand ervaring met vr en deze antennes?
Goed omdat je het hebt en het werkt redelijk of het werkt helemaal niet?
Alvast bedankt
Wilde een referal gebruiken voordat ik m'n Q3 ging koppelen aan mijn account. Dat is inmiddels gelukt met mijn laptop, waarbij het wel meteen goed ging. Met mijn desktop kreeg ik keer op keer een foutmelding op de site van Meta.Jesp_J schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:49:
[...]
Wil je een referral gebruiken of wil je er eentje aanmaken voor iemand anders? Als je hem wil gebruiken moet je dat doen voordat je de eerste keer de Quest 3 installeert en koppelt met je account.
[ Voor 18% gewijzigd door Tonton op 12-10-2023 20:50 ]
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Helemaal mee eens, maar om een beslissing (meer spullen in huis halen vs terugsturen) wilde ik even weten wat de latency ten opzichte van mijn test setup was. Ik heb met nog wat sleutelen (waardeloze beeldkwaliteit) de latency naar 50ms gekregen. Dat is voor mij goed genoeg, maar 70 ging voor mij net over een grens heen die me heel erg uit de beleving trok.Yuckfou157 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:49:
[...]
Neem me niet kwalijk, maar als je de latency op een Q3 test met een random USB 2.0 kabel dan ga je de mist in, ten eerste vereist de link USB 3.0 en wordt dit getest als je de headset aan je occulus app connect, daarnaast wordt het gebruik van een USB-fiber kabel niet voor niks aan geraden, ik heb er een van amazon van ik meen €55 oid en die test de app op 2,6Gb/s en daarmee ervaar ik eigenlijk geen noemenswaardige latency. Maar ik ben gewend geraakt aan de Airlink en ga nu op zoek naar een zo snel mogelijke router om t maximale uit die Q3 te kunnen halen icm mijn 4090....
Off topic, hallo, ik lurk al jaren op Tweakers en merk meer en meer te reageren omdat dit een van de weinige online communities is waar op niveau generd en gepraat wordt
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Ik zou het zelf even testen, het is echt een groot verschil.Guillome schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:59:
Hmm maat van me is echt niet te spreken over de Q3. Voornamelijk comfort. Strap is kut, de rubber band is niet fijn, zijn boboVR kan toch niet lekker op de Q3 wat eerst wel bleek, vanwege vermogen te kort.
Ik ga zondag zelf testen, ben benieuwd.. Passthrough camera is ook heel grainy zegt ie, ook al zijn alle lampen aan. Ook schepte en Fov is niet bijzonder beter dan de Q2 vindt hij.
Is dat zo? Ik had ook net de bobovr upgrade kit besteld na tipjes hier. Heeft de battery pack te weinig vermogen? Misschien dan toch maar beter wachten op de M3 ProGuillome schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:59:
Hmm maat van me is echt niet te spreken over de Q3. Voornamelijk comfort. Strap is kut, de rubber band is niet fijn, zijn boboVR kan toch niet lekker op de Q3 wat eerst wel bleek, vanwege vermogen te kort.
M3 Pro gebruikt vooralsnog dezelfde batterij en redt het net niet, 5-10% ontlading per uur. Normaal VR en MR afhankelijk.Llopigat schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 22:32:
[...]
Is dat zo? Ik had ook net de bobovr upgrade kit besteld na tipjes hier. Heeft de battery pack te weinig vermogen? Misschien dan toch maar beter wachten op de M3 Pro
Oh okee maar dat is toch niet zo erg? Dan zit je aan 10 uur speeltijd (met meerdere Bobo batterijen natuurlijkKoldur schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 22:50:
[...]
M3 Pro gebruikt vooralsnog dezelfde batterij en redt het net niet, 5-10% ontlading per uur. Normaal VR en MR afhankelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Llopigat op 12-10-2023 23:51 ]
Naast single player kunnen co-op games ook een extra dimensie toevoegen. Zo vond ik After the fall echt geweldig. De gameplay mist een bepaalde mate van diepgang, maar af en toe kom je een groep mensen tegen die echt het verschil maken. Nu krijgt After the fall geen aandacht meer van de ontwikkelaar en daardoor zie je dat de lobbies leeg raken.lapino schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:21:
Nog echte must have apps/games naast Beat Saber, Pistol Whip en Red Matter 2 enz? Op pc Alyx en de Lone Echo games ook al uitgespeeld. Zit toch beetje op mijn honger qua games maar ook al tijdje niks gekocht en zie door bomen bos niet meer. Games die ik vernoemde zijn zowat 2 genres die ik graag speel.
wanderer? steam key maar iets van 2 euro onlinelapino schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:21:
Nog echte must have apps/games naast Beat Saber, Pistol Whip en Red Matter 2 enz? Op pc Alyx en de Lone Echo games ook al uitgespeeld. Zit toch beetje op mijn honger qua games maar ook al tijdje niks gekocht en zie door bomen bos niet meer. Games die ik vernoemde zijn zowat 2 genres die ik graag speel.
Hoe kan je daar al steam keys voor krijgen?? Het is nog niet eens in de preorder: https://store.steampowere...er_The_Fragments_of_Fate/Tonton schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:59:
[...]
wanderer? steam key maar iets van 2 euro online
[ Voor 53% gewijzigd door Llopigat op 13-10-2023 00:35 ]
Enige echt goede game naast jou lijstje is denk ik RE4 op de Quest. Zelf gebruik ik door gebrek aan echt goede VR games mijn headset voornamelijk voor sim games (flight/race).lapino schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:21:
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq