• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

PdeBie schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 11:08:
Gisteren voor het eerst Half Life Alyx op de Frame gespeeld. Man man wat een toffe ervaring. Is mijn eerste VR ervaring (op een rondje Beat Saber na).

Wel echt vaag dat als je begint te lopen (ik had de movement op Continues Hand staan) en je lichaam zelf staat stil dat je evenwichtsorgaan begint te flippen. Had dat nog nooit ervaren :D
Na eventjes wennen ging het goed en kon ik blijven spelen. Maar na een half uurtje begon ik lichtjes duizelig te worden en ben ik gestopt met spelen. Zal kwestie van gewenning zijn denk ik en anders zet ik hem terug naar "Blink" in plaats van Continues Hand.
Heel goed begin! Meteen stoppen, als je nu al een half uur kan, dan ben je in no time VR-ready. En Alyx is genieten! Ik heb het gister ook even snel bekeken omdat ik dus met Skyrim bezig ben. Skyrim is fantastisch en mooi. Maar als je dan weer ziet hoe Alyx loopt (op godlike 100fps) en hoe het speelt.. ongeevenaard.

If then else matters! - AMD 9800X3D, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, MSI MAG B850, 32GB DDR5, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, TP-Link AXE5400 Wi-Fi 6E Router

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:14
Llopigat schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 12:52:
[...]

Ja dat went wel. Ik vind het 'handbewegen' trouwens niet prettig omdat het niet een duidelijke binding geeft met wat ik doe en de beweging. Voor mijn gevoel klopt het dan niet, en met de sticks wel.
Continues hand is juist met de sticks zoals ik het ervaren heb. Je beweegt door de wereld met je thumbsticks en draaien doe je door fysiek te draaien.

Mijn muziek: Spotify

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
PdeBie schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 13:46:
[...]
Continues hand is juist met de sticks zoals ik het ervaren heb. Je beweegt door de wereld met je thumbsticks en draaien doe je door fysiek te draaien.
Ja maar je kan ook alleen je hand zelf draaien, en dat is wat bij mij niet prettig voelt. Ik deed het zo omdat het in de tutorial zo uitgelegd wordt.

Als je je hele lichaam draait kan dat natuurlijk ook want dan draait de hand gewoon mee. Als je die extra draait ga je dan zeg maar scheef lopen (dus blijf je vooruit kijken maar je beweegt deels opzij). Dat voelt voor mij gewoon niet lekker. Ook wel iets waar ik aan zou wennen maar ik zie het nut er ook niet zo van :)

Overigens kan je ook gewoon ronddraaien zonder dat je de hand functie gebruikt, alleen dan kan je niet scheef opzij lopen.

[ Voor 31% gewijzigd door Llopigat op 01-10-2026 13:50 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:14
Llopigat schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 13:48:
[...]

Ja maar je kan ook alleen je hand zelf draaien, en dat is wat bij mij niet prettig voelt. Ik deed het zo omdat het in de tutorial zo uitgelegd wordt.

Als je je hele lichaam draait kan dat natuurlijk ook want dan draait de hand gewoon mee. Als je die extra draait ga je dan zeg maar scheef lopen (dus blijf je vooruit kijken maar je beweegt deels opzij). Dat voelt voor mij gewoon niet lekker. Ook wel iets waar ik aan zou wennen maar ik zie het nut er ook niet zo van :)

Overigens kan je ook gewoon ronddraaien zonder dat je de hand functie gebruikt, alleen dan kan je niet scheef opzij lopen.
Ik zal vanavond nog eens met de instellingen spelen en kijken wat het prettigste speelt.

Mijn muziek: Spotify

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:46
Guillome schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 12:58:
Ik zat toch nog even te klooien met de settings voor Skyrim VR MGO 4. Ik draaide VD op high 72fps en dat ging redelijk strak. Maar in veel gebieden dropte fps.

Gister onderzoek gedaan en Spacewarp aangezet in VD. Nu draai ik op godlike, 100fps en nagenoeg smooth overal. Wat een verschil!
Het zit bij mij ook weer te kriebelen om MGO te installeren, maar....
- mijn GPU kan het gewoon niet goed aan en ik vind het niet zo leuk om settings lager te zetten
- nieuwe GPU is gewoon te duur
- HDD zit ook nagenoeg vol, dus geen ruimte
- het downloaden en installeren gaat redelijk, maar toch zonder abbo erg veel handelingen

Blijft wel echt heel mooi dat een ouder spel middels dit soort mods gewoon zoveel aangepast kan worden dat het bijna een totaal ander spel is.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:20

Wailing_Banshee

You're Next

Soliest schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:07:
[...]

Het zit bij mij ook weer te kriebelen om MGO te installeren, maar....
- mijn GPU kan het gewoon niet goed aan en ik vind het niet zo leuk om settings lager te zetten
- nieuwe GPU is gewoon te duur
- HDD zit ook nagenoeg vol, dus geen ruimte
- het downloaden en installeren gaat redelijk, maar toch zonder abbo erg veel handelingen

Blijft wel echt heel mooi dat een ouder spel middels dit soort mods gewoon zoveel aangepast kan worden dat het bijna een totaal ander spel is.
Ik heb nu al zoveel verwijzingen gezien dat ik maar eens gekeken heb. Kan hem ook niet installeren, ik zit op 16Gb memory en even 500 euro betalen voor nog eens 16 zie ik niet zo zitten...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ja dat is jammer, het is een ongelooflijk demanding spel. Als ik het vergelijk met Alyx is het stroop versus water. Ook hoe het eruit ziet hoor. Skyrim MGO 4 is fantastisch, maar wel binnen de kaders van een 15 jaar oud spel. En het misschien wel 1 van de mooiste VR spellen omdat het zo`n grote vrije wereld heeft en het ziet er soms heel mooi uit. Maar het is amper speelbaar als je niet een monster-pc hebt. Zelfs met een monster-pc is het echt een struggle.. ik haal in de basis 80 tot 100fps. Maar als spelend heb ik zoveel fps-drops dat het niet echt relaxed meer is. Je kan ook kijken naar FUS. Dat had ik goed aan de praat op mijn I5 en 3080 8gb.

[ Voor 15% gewijzigd door Guillome op 02-10-2026 21:40 ]

If then else matters! - AMD 9800X3D, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, MSI MAG B850, 32GB DDR5, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, TP-Link AXE5400 Wi-Fi 6E Router

• Soliest
Zie nu dat ik nog een "maar" kan toevoegen... ik heb niet genoeg ruimte in mijn kamer om het optimaal te spelen. Ze hebben dus een volledig fysiek lichaam toegevoegd waarmee je nu dus ook echt kunt klimmen. Dus met je handen de richel vastpakken en jezelf omhoog trekken. Stond in het begin ook nog wel eens te zwaaien met een zwaard, maar dat is nu dan weer een stuk verbeterd.
... toch maar weer ruimte gaan maken op mijn schijf ... en de pleisters alvast pakken voor als ik weer tegen de kast sla ... |:(

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dit ziet er ook wel gruwelijk goed uit zeg

https://www.youtube.com/watch?v=PMGnjOoeGnc

Ook nog eens bizar afgeprijsd in steam! 85% korting en kost nog maar 5 euro deze week.

[ Voor 23% gewijzigd door Guillome op 02-10-2026 17:31 ]

• Soliest
Tog maar MGO 4 op mijn pc gezet. Weer 3ven lekker bezig geweest en ook maar weer 10 euro uitgegeven voor een premium abbo bij Nexus. Dat helpt een boel tijdens de download en installatie.

Nu maar weer gaan kijken naar het tweaken om hem beter op mijn systeem te laten draaien.

To do: iets lichter maken zodat ik in het donker beter kan zien.

De hoogte aanpassen zodat mijn char niet steeds door de knieën hoeft te zakken.

De nieuwe dingen leren zodat ik sneller bij wapens en spells kan komen.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Laat vooral weten hoe je dingen instelt of vragen hebt. Ik heb er veel tijd ingestoken en het draait nu... tja.. do-able. Ook alyx weer gestart en dat is echt wereld van verschil qua scherpte en performance. Alyx draait op godlike 128% resolutie 100fps zonder spacewarp superstrak.

MGO draait op ultra 95% resolutie 80fps met spacewarp aan (dus hij rendert 40fps). En dropt regelmatig. Maar dan ziet het er wel mooi uit. Merk alleen dat zodra je iemand wilt aanvallen (met zwaard), dat dat heel schokkerig gaat ofzo. Het voelt niet solide of rustig. Alsof het karakter ook schokkerig beweegt, ben er nog niet uit wat het precies is.

Net aanpassing gedaan: VD op high en ingame DLSS op quality of nog hoger gezet. Draait wat stabieler lijkt het, en nog steeds redelijk scherp.

[ Voor 12% gewijzigd door Guillome op 04-10-2026 17:57 ]

Pagina: 1 ... 129 130 Laatste