• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Changie schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 18:55:
[...]

Die jij! serieus neemt als vr ervaringen. Jij is het sleutelwoord. Ik sim niet, maar er zijn zat pareltjes die mij echt onderdompelen in vr. Maar ieder zijn ding toch. Ik blijf vr geweldig vinden alleen niet met deze temperaturen.
Ik, en vele anderen. Als dat niet zo zou zijn geweest zou VR veel succesvoller zijn dan dat het nu is.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57
Naast de Steam Summer Sale is er nu ook de Summer Sale bij Meta https://www.meta.com/nl-nl/experiences/section/1009519404887527/
Waaronder Forefront (persoonlijke favoriet), 7th Guest VR, Moss, etc. etc.

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 11:19
Humble Bundle heeft weer een VR bundle.

Voor 18,87 euro krijg je de volgende 7 Steam VR games:

Into the Radius, Wrath: Aeon of Ruin VR, Racket-NX, Sairento VR, Labyrinthine, Doom VFR en The Utility Room.

Link naar de bundle --> https://www.humblebundle.com/games/in-your-world-vr-bundle

[ Voor 77% gewijzigd door WinterMute2025 op 05-08-2026 21:17 ]

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 16:04
Mooie bundel, maar voor mij zijn deze spellen allemaal te "heftig". Ben meer van de puzzels en simulators. 😅

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 18:55
Weet iemand hier of er al een topic is over de Samaung XR Headset, ook al is deze nog niet in nederland te krijgen.

Dat lijkt mij een interessante vr headset

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:11
CheopsChefren schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:32:
Weet iemand hier of er al een topic is over de Samaung XR Headset, ook al is deze nog niet in nederland te krijgen.

Dat lijkt mij een interessante vr headset
Die past toch prima in dit topic?

Meta Quest 3

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 18:55
Zijn er hier mensen die de Goovis G3 Max bezitten?

Ik ben zeer geïnteresseerd in deze bril, maar, aangezien ik rond moet komen van een pensioentje is het voor mij een spaaropdracht, en wil ik dus ook zeker weten dat het voor mij de juiste keuze is, of dat ik dan toch nog even door moet sparen voor de galaxy xr of vision pro headset

• WinterMute2025
Aanbieding gevonden op pepper.

(Meta Quest) Freddy's Bundle (Arizona Sunshine 1 Remake & 2), stuntprijs!

de 2 zombie games voor 7,99 euro ipv 49,99 euro.

link naar de Meta aanbieding (nog 8 dagen geldig) -> https://www.meta.com/en-gb/experiences/freddys-bundle/1170744047470881/

• Aldoendex
WinterMute2025 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:08:
Aanbieding gevonden op pepper.

(Meta Quest) Freddy's Bundle (Arizona Sunshine 1 Remake & 2), stuntprijs!

de 2 zombie games voor 7,99 euro ipv 49,99 euro.

link naar de Meta aanbieding (nog 8 dagen geldig) -> https://www.meta.com/en-gb/experiences/freddys-bundle/1170744047470881/
Wat mij betreft zet mag je dan de Pepper link erbij zetten, want daar staan nog meer tips in, ook in de reacties.

https://nl.pepper.com/share-deal/415411?utm_source=mwebshare&utm_medium=referral&utm_campaign=2026-08-15&utm_content=415411

Meta Quest 3

• WinterMute2025
Dank je voor de exra link, AldoendeX . Als ik zelf op de peper pagina voor games aanbiedingen kijk staat deze Meta Quest Summer Sale link er totaal niet bij. Hoe dat kan weet ik niet. Heb diverse keren op F5 (refresh) gedrukt, maar zie hem niet staan. Jouw directe link geeft mij wel de pagina op pepper.

• Aldoendex
WinterMute2025 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:33:
Dank je voor de exra link, AldoendeX . Als ik zelf op de peper pagina voor games aanbiedingen kijk staat deze Meta Quest Summer Sale link er totaal niet bij. Hoe dat kan weet ik niet. Heb diverse keren op F5 (refresh) gedrukt, maar zie hem niet staan. Jouw directe link geeft mij wel de pagina op pepper.
Heb je op 'nieuwe aanbiedingen' gekeken en ben je toen gaan scrollen. Dan zie je namelijk alles.

Maar misschien stond je op het menu van 'hete aanbiedingen ' en daar staan alleen aanbiedingen met een bepaalde score

Mogelijk dat daar het probleem zit.

Meta Quest 3

• WinterMute2025
Aldoendex, je hebt gelijk. Ik had het filter op 100° & hoger staan bij pepper. Nu op alles gezet, en voilas, kan ook gewoon alles zien. inclusief de MEta zomersale.

• Aldoendex
WinterMute2025 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 18:32:
Aldoendex, je hebt gelijk. Ik had het filter op 100° & hoger staan bij pepper. Nu op alles gezet, en voilas, kan ook gewoon alles zien. inclusief de MEta zomersale.
Wanneer je een gratis account aanmaakt, kun je ook alerts creëren.

(Zelf heb ik daar de mailfunctie van uitgezet. Want ik kijk vrijwel dagelijks op Pepper.)

Ik heb er 1 met de term : Quest

En 1 met de term : meta

Meta Quest 3

• WinterMute2025
Ik kreeg vandaag onverwachts de mogelijkheid om 3 maanden Meta Horizon+ uit te proberen.

Beetje vreemd, omdat ik maar 1 x een Meta Quest 1 heb gekocht, en dat was 3 jaar geleden of zo. en daarna een paar 2de handse Quest 2....

Ach ja, 3 maanden gratis games spelen. Is wel leuk. Dat worden dan veel adventures , die geen replay value hebben als je ze hebt uitgespeeld.

• Aldoendex
WinterMute2025 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 02:45:
Ik kreeg vandaag onverwachts de mogelijkheid om 3 maanden Meta Horizon+ uit te proberen.

Beetje vreemd, omdat ik maar 1 x een Meta Quest 1 heb gekocht, en dat was 3 jaar geleden of zo. en daarna een paar 2de handse Quest 2....

Ach ja, 3 maanden gratis games spelen. Is wel leuk. Dat worden dan veel adventures , die geen replay value hebben als je ze hebt uitgespeeld.
Tipje

Er is nog een sale aan de gang bij Meta. Zie een handje berichten terug, de pepper link.

En met Horizon+ actief krijg je extra korting bij aankopen uit de store.

Meta Quest 3

• WinterMute2025
Wat vinden jullie van deze 32 jarige oude videoclip van Peter Schilling en Bombastic. met zijn liedje Major Tom (uit 1994) ?

Hij draagt hierbij 1 van de 1ste semi-commerciale versies van een VR headset.

Sega en Atari waren in die tijd daaarmee bezig.. helaas hebben Atari+sega er toen niks mee gedaan.

link naar de video (op youtube)

YouTube: Peter Schilling & Bomm Bastic - Major Tom '94 (Deutsche version) (video)

• WinterMute2025
De Meta Quest 3S is tijdelijk weer in de aanbieding bij oa CoolBlue en MediaMarkt.

De 128 gig versie van 359 euro voor 299 euro

en de 256 gig versie van 469 euro voor 399 euro.

Bij de Quest 3S krijg je ook 3 maanden gratis Meta Horizon+

• Soliest
Goed om te zien dat in de huidige tijd ook nog prijzen echt naar beneden kunnen. Ik zou echter niet meer voor een 3S gaan vanwege de fresnel lens. Mocht je de VR bril zo nu en dan op willen zetten voor de "standaard" games, gewoon doen, maar wil je net dat stapje extra zou ik voor de 3 gaan met de pancake lenzen.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Aldoendex
Eens, de 3 is de duurdere prijs echt waard.

Meta Quest 3

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 14:34
WinterMute2025 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 02:45:
wat voor adventures heb je daar dan? Ik heb Horizon 1x geprobeerd. Maar dat was een soort lobby met schreeuwende kinderen. Heb je dan ook volledige games daar?
Menesis schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:13:
[...]

wat voor adventures heb je daar dan? Ik heb Horizon 1x geprobeerd. Maar dat was een soort lobby met schreeuwende kinderen. Heb je dan ook volledige games daar?
Horizons is alweer helemaal exit en blijft alleen maar op de mobiel.

Maar ja je had wel iets van games, ook wat schietspelletjes enzo die mensen er in gemaakt hadden. Wat lichte "adventure" achtige puzzels. Niks serieus.

De 3S is trouwens wel goedkoper geweest, 269 is het laagste dat ik hem gezien heb. Maar dat was voor de componentencrisis. 299 in deze tijden is niet slecht. Ik vind de fresnel lenzen ook niet vreselijk, als je IPD precies in het midden ligt (63mm). Het probleem is vooral als je tussen de 3 standen in zit. Ik vind het zeker een aanrader als de gewone 3 je te duur is.

[ Voor 27% gewijzigd door Llopigat op 26-08-2026 19:05 ]

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Het is kennelijk mogelijk om de originele Quest van andere firmware te voorzien: Ars Technica: New bootloader lets you take the “Meta” out of the original Meta Quest
Hopelijk komt er ook zoiets voor de Quest 3.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• WinterMute2025
Ik heb 3 Quest 1 headsets, en wil op 1 ervan wel de bootunlocker uitproberen. Echter wacht ik nog , totdat er wat meer toepassingen voor gemaakt zijn/worden.
ocf81 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 21:12:
Het is kennelijk mogelijk om de originele Quest van andere firmware te voorzien: Ars Technica: New bootloader lets you take the “Meta” out of the original Meta Quest
Hopelijk komt er ook zoiets voor de Quest 3.
Bedankt!! Ik heb ook nog een Quest 1, ik gebruik hem nog wel eens voor demonstraties met PCVR. Daar is hij heel geschikt voor, door de goede IPD adaptatie en comfortabele hoofdband.

De quest 3 is dat ook wel, maar ik wil niet mijn dure quest 3's bij iedereen op hun hoofd doen. Oh en de Quest 1 heeft betere accuduur en de controllers vallen niet zo snel in slaap.

[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 31-08-2026 19:30 ]

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn als jullie ze hebben omgekat.

© ocf81 1981-infinity

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:02

R.G

Hoe kan je trouwens een quest 1,2 verkopen? Zit zon meta quest headset niet aan je account verbonden of is een simpele reset oke?

Ik twijfel echt om ze nog te houden of niet.

• Soliest
R.G schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 05:07:
Hoe kan je trouwens een quest 1,2 verkopen? Zit zon meta quest headset niet aan je account verbonden of is een simpele reset oke?

Ik twijfel echt om ze nog te houden of niet.
Als het goed is gewoon resetten. Je kunt ook in je eigen account online de headset verwijderen.

• WinterMute2025
Na 12 jaar bestaan te hebben, stopt Polyarc Games, de maker van Moss 1 en 2 VR ermee.

Nieuws link: naar UploadVR - > https://www.uploadvr.com/moss-vr-developer-polyarc-games-has-shut-down/

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 15:33
WinterMute2025 schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:17:
Na 12 jaar bestaan te hebben, stopt Polyarc Games, de maker van Moss 1 en 2 VR ermee.

Nieuws link: naar UploadVR - > https://www.uploadvr.com/moss-vr-developer-polyarc-games-has-shut-down/
Dat is wel een hele zure, een van de specialere spellen voor VR. Blijkt helaas uit dat VR niet de goede richting op gaat. Denk dat het voor een groot deel ook te maken heeft met de hoge kosten voor hardware, maar dat is zeker niet het hele verhaal.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Je kan je nu opgeven voor een plekje op de wachtlijst voor de Steam Frame. Je hebt nu nog net geen drie dagen om je op te geven. (tot 17 september 1900 CEST)

GN heeft er een review van geplaatst:

[ Voor 15% gewijzigd door ocf81 op 14-09-2026 19:34 ]

© ocf81 1981-infinity

• Aldoendex
Vanaf € 1050,- en dan nog zonder lader 😮

Meta Quest 3

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Aldoendex schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:47:
Vanaf € 1050,- en dan nog zonder lader 😮
Het had absoluut erger gekund. 1TB voor 1279 is, wat mij betreft, alleszins redelijk in deze tijd.

© ocf81 1981-infinity

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21:44
Wat betreft lader: elke usb-c lader zal werken, 45 watt is aangeraden als je tegelijk stand alone een spel wilt spelen en de batterij wilt opladen

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik denk dat ik gewoon twee extra USB-batterijen erbij koop en dan een zakje voor mijn riem erbij print. Ik heb al een paar RealPower PB-20000PD Pro's, en die bevallen mij prima. Daar koop ik er dan nog twee van en die gaan dan op de stapel. Een 65W lader van de Action erbij, en alles zit in kannen en kruiken. Op die manier is een vlucht van vier uur ook geen probleem.

© ocf81 1981-infinity

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:56
Koldur schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:47:
[...]

Dat is wel een hele zure, een van de specialere spellen voor VR. Blijkt helaas uit dat VR niet de goede richting op gaat. Denk dat het voor een groot deel ook te maken heeft met de hoge kosten voor hardware, maar dat is zeker niet het hele verhaal.
Waarschijnlijk hadden ze juist beter deel 3 kunnen maken ipv 1 en 2 als combo naar flatscreen te porten. Die game is net uit en heeft totaal geen aandacht gekregen en dat zal het laatste duwtje geweest zijn.

Gegokt en verloren helaas. Leuke games, maar ook weer niet bijzonder genoeg om tegen het grote aantal flatscreen platformers op te boksen. Juist het VR gedeelte maakte deze games speciaal en heeft ze een groep trouwe fans opgeleverd. Waarschijnlijk hoopten ze het grotere publiek te kunnen bereiken met de flatscreen versie voor een grotere pot met honing.

[ Voor 13% gewijzigd door Beakzz op 15-09-2026 04:31 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 16:24

Wailing_Banshee

You're Next

ocf81 schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:48:
[...]

Het had absoluut erger gekund. 1TB voor 1279 is, wat mij betreft, alleszins redelijk in deze tijd.
Dat. Ik denk dat Valve nog het meeste baalt van die gestegen prijzen...

Ik zat gisteren een stream van No Man's Sky te kijken toen iemand de opmerking maakte dat de lijst voor de Frame was geopend. Heb me gelijk aangemeld voor de 1TB versie. Dat vind ik namelijk het grootste probleem van de Quest 3, daar moet ik altijd m'n PC opstarten als ik iets met VR wil doen (ik koop niets bij meta).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Ik ga gewoon voor de 256 GB denk ik... Je kunt altijd een sd kaartje er in duwen en gezien het ding toch niet echt krachtig genoeg is voor zware games lijkt me dat dat snel genoeg zal zijn. Op de steam deck draaien de meeste games ook prima vanaf een sd kaart.

Ben nog wat reviews tussendoor aan het kijken (helaas is het net vandaag erg druk op het werk :+ ) maar ga me wel inschrijven.

Gamertag: FinrazielNL

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Reviews gekeken, maar vanuit mijn use case (tethered simracen) is de steam frame geen upgrade t.o.v. mijn quest 3.
Voor hetzelfde geld (en dan reken ik een paar tientjes extra voor de zowat onontbeerlijke accessoires kit) koop je een pimax dream air SE.
Nonetheless is de steam frame als standalone set natuurlijk een stuk beter dan de quest 3.

Hier staat tekst

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik twijfelde nog, maar ik sla deze over. Mocht het een oled zijn geweest, dan zeker. maar wat ik lees is het net een Index maar dan los.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Finraziel schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:17:
Ik ga gewoon voor de 256 GB denk ik... Je kunt altijd een sd kaartje er in duwen en gezien het ding toch niet echt krachtig genoeg is voor zware games lijkt me dat dat snel genoeg zal zijn. Op de steam deck draaien de meeste games ook prima vanaf een sd kaart.

Ben nog wat reviews tussendoor aan het kijken (helaas is het net vandaag erg druk op het werk :+ ) maar ga me wel inschrijven.
Ik heb vandaag wel wat tijd gehad om reviews te lezen (kijken, dat zal even moeten wachten :P). Ik heb m'n registratie aangepast naar 256Gb.
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:39:
Reviews gekeken, maar vanuit mijn use case (tethered simracen) is de steam frame geen upgrade t.o.v. mijn quest 3.
Voor hetzelfde geld (en dan reken ik een paar tientjes extra voor de zowat onontbeerlijke accessoires kit) koop je een pimax dream air SE.
Nonetheless is de steam frame als standalone set natuurlijk een stuk beter dan de quest 3.
Kabelloos is voor mij een must. Ik speel met name in m'n stoel, maar die stoel kan draaien...

En ik wilde al een tijdje een tweede headset hebben, maar wilde geen nieuwe Quest 3 (vond het al heel lastig om die te kopen aangezien je toen nog een facebook account nodig had...). Maar als ik deze heb, kunnen we ook samen VR spellen spelen :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:19

jacobras

Developer

Schway schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:52:
Ik twijfelde nog, maar ik sla deze over. Mocht het een oled zijn geweest, dan zeker. maar wat ik lees is het net een Index maar dan los.
Net een Index, maar dan draadloos, maar ook:
  • hogere resolutie
  • betere lenzen
  • hogere field-of-view
  • standalone mogelijkheid
  • betere pass-through
  • de helft lichter! :Y
  • IPD instelling kunnen vastzetten (niet meer per ongeluk bewegen)
  • tracking waar je maar wil, zonder lighthouses te hoeven schroeven
  • lichtere controllers, met gewone batterijen ipv. accu die kan slijten
Ik heb om 7u meteen de 1TB versie aangeklikt, voor mij is het een prachtige upgrade na 700+ uur in VR, waarvan het meeste met de Index (daarvoor Vive). Dat had ik al gedaan als het exact een Index zou zijn met de helft van gewicht en draadloos, dus de andere verbeteringen zijn alleen maar mooier _/-\o_

Enige nadeel lijkt de audio te zijn, zowel speakers als microfoon minder goed dan de Index. Op de Index zijn die perfect imo, heel hoge kwaliteit.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
MIsschien ooit en later, maar mijn index ligt al een dik jaar te verstoffen, en mijn Vive nog langer.
Ik zag ergens langs komen dat Valve iets later (paar maanden zeiden ze geloof ik) een alternatieve strap uit zou brengen met verwisselbare accu maar ook index stijl speakers.

Gamertag: FinrazielNL

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Heb eindelijk Skyrim MGO 4.0 aan de praat. Ik ben alleen niet blij met mijn BOBO Halo strap. Heb na 5 min al hoofdpijn en hij wiebelt en zit echt niet fijn. Zijn er tips? AI raadt KIWI aan.

If then else matters! - AMD 9800X3D, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, MSI MAG B850, 32GB DDR5, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 00:04
jacobras schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:19:
[...]

Net een Index, maar dan draadloos, maar ook:
  • hogere resolutie
  • betere lenzen
  • hogere field-of-view
  • standalone mogelijkheid
  • betere pass-through
  • de helft lichter! :Y
  • IPD instelling kunnen vastzetten (niet meer per ongeluk bewegen)
  • tracking waar je maar wil, zonder lighthouses te hoeven schroeven
  • lichtere controllers, met gewone batterijen ipv. accu die kan slijten
Ik heb om 7u meteen de 1TB versie aangeklikt, voor mij is het een prachtige upgrade na 700+ uur in VR, waarvan het meeste met de Index (daarvoor Vive). Dat had ik al gedaan als het exact een Index zou zijn met de helft van gewicht en draadloos, dus de andere verbeteringen zijn alleen maar mooier _/-\o_

Enige nadeel lijkt de audio te zijn, zowel speakers als microfoon minder goed dan de Index. Op de Index zijn die perfect imo, heel hoge kwaliteit.
700+ uur 🫨

Daar kom ik niet aan

Wat doe je er voornamelijk op?

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:19

jacobras

Developer

Pro-prutser schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 18:23:
[...]

700+ uur 🫨

Daar kom ik niet aan

Wat doe je er voornamelijk op?
Laatste maanden amper gespeeld ivm. ruimtegebrek in kamer, maar daarvoor was het eigenlijk van alles. 40 uur in Alyx, 20-30 uur in Elite: Dangerous, The Forest, After the Fall, Zero Caliber, Karnage Chronicles, Onward, VTOL, 10+ uur in Solus Project, Arizona Sunshine I en II, Beat Saber, HL2, Medal of Honor, Eleven Table Tennis, The Lab... en dan nog een hele sloot games <10 uur. Ook een aantal race sims en MSFS.

Voornamelijk co-op met een maat die ook een Index heeft, dan is iets sufs als gewoon samen rondlopen in welke wereld dan maar ook al leuk :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 00:04
jacobras schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 18:44:
[...]

Laatste maanden amper gespeeld ivm. ruimtegebrek in kamer, maar daarvoor was het eigenlijk van alles. 40 uur in Alyx, 20-30 uur in Elite: Dangerous, The Forest, After the Fall, Zero Caliber, Karnage Chronicles, Onward, VTOL, 10+ uur in Solus Project, Arizona Sunshine I en II, Beat Saber, HL2, Medal of Honor, Eleven Table Tennis, The Lab... en dan nog een hele sloot games <10 uur. Ook een aantal race sims en MSFS.

Voornamelijk co-op met een maat die ook een Index heeft, dan is iets sufs als gewoon samen rondlopen in welke wereld dan maar ook al leuk :)
Coool!

Ik ben steeds voornemens om het meer te gebruiken, maar het komt er steeds niet van.

Leuk om te zien dat je er optimaal van geniet

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• Altamyr
Btw @Darkangle, ik neem aan dat met de recente aankondiging je weer berichtjes mag posten hier op het forum :D ik ben benieuwd naar je mening, ga je zelf ook een Frame halen?

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Kan ik een tip krijgen over een andere strap voor mijn Quest 3? Ik heb de BOBOVR S3 Pro maar ik vind het echt helemaal niets. Hij zit enerzijds veel te wiebelig, maar ik krijg ook echt ontzettend last van mijn voorhoofd. Hij drukt zo naar beneden, zeer oncomfortabel. Ik ben ook veel tijd kwijt tijdens het spelen met herpositioneren omdat alles onprettig aanvoelt. Dus blijkbaar is HALO niets voor mij.

Zijn er mensen die me kunnen adviseren?

If then else matters! - AMD 9800X3D, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, MSI MAG B850, 32GB DDR5, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:44
Guillome schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:44:
Kan ik een tip krijgen over een andere strap voor mijn Quest 3? Ik heb de BOBOVR S3 Pro maar ik vind het echt helemaal niets. Hij zit enerzijds veel te wiebelig, maar ik krijg ook echt ontzettend last van mijn voorhoofd. Hij drukt zo naar beneden, zeer oncomfortabel. Ik ben ook veel tijd kwijt tijdens het spelen met herpositioneren omdat alles onprettig aanvoelt. Dus blijkbaar is HALO niets voor mij.

Ik overweeg nog altijd die apple vision pro band te kopen met 3d geprinte adapters. Schijnt comfortabel te zijn, maar is natuurlijk wel een dure oplossing

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Het lijkt erop dat je hem te strak moet zetten. Het kostte me ook best wel tijd om alles goed te krijgen zodat het gewicht goed verdeeld werd. Bij mij kwam het erop neer dat ik de achterkant een heel stuk verder naar beneden moest doen. Ik moet dan wel het nekkussen van m'n stoel afhalen omdat daar dan de achterkant van de strap kan zitten (de batterij :P)

• Soliest

Zelf heb ik ook deze halo strap en vind hem na een beetje stellen wel goed zitten. Ook ik doe de achterkant een stuk verder naar beneden en kantel de headset zelf een beetje zodat de strap het gewicht verdeeld over mijn hoofd. De headset zelf "hangt" dan net voor mijn gezicht en drukt niet tegen mijn hoofd aan.

Kijk dus eventueel of je de positie van de bril nog kunt stellen. (plaatje van de Q2, maar werkt ook zo op de Q3).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJD3BbzuICyEIrNkAqHlG3oYkac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qrQBebewTPkSJzpa2f9MMRsY.png?f=fotoalbum_large

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik gebruik zelf een KIWI design SPC Battery Headband 6400mAh. Die staat vreemd genoeg niet op KIWI's eigen website, maar is wel overal te koop.

Het is een simpeler strap dan jouw BOBOVR S3 Pro, het is geen hoofdband met vrij opklapbare Quest voor je gezicht, zeg maar. Deze KIWI is gewoon zoals de originele strap, maar met een zachte kussens op de strap en op het achterhoofd, met een accu achterop.

Ik vind het persoonlijk wel fijn zitten, maar ga na een tijdje wel zweten aan het gezichtskussen om je ogen, want daar drukt deze KIWI op ipv op je voorhoofd bij de BOBOVR. Treedt dat zweetprobleem ook op bij de BOBOVR hoofdband?
Ik speel heel af en toe, en maar hooguit een half uur, dus voor mij valt dat zweten wel mee. Ook gebruik ik afneembare covers voor het gezichtskussen van de Quest die ik kan wisselen (en wassen).

Ik weet niet of er zaken zijn, waar je zulke straps kan uitproberen.

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:47
nDirect090 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 07:12:
[...]

Ik overweeg nog altijd die apple vision pro band te kopen met 3d geprinte adapters. Schijnt comfortabel te zijn, maar is natuurlijk wel een dure oplossing
Ik heb een AVP met de dual knit band. Die band is inderdaad echt fantastisch.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Fireshade schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:33:
[...]

Ik gebruik zelf een KIWI design SPC Battery Headband 6400mAh. Die staat vreemd genoeg niet op KIWI's eigen website, maar is wel overal te koop.

Het is een simpeler strap dan jouw BOBOVR S3 Pro, het is geen hoofdband met vrij opklapbare Quest voor je gezicht, zeg maar. Deze KIWI is gewoon zoals de originele strap, maar met een zachte kussens op de strap en op het achterhoofd, met een accu achterop.

Ik vind het persoonlijk wel fijn zitten, maar ga na een tijdje wel zweten aan het gezichtskussen om je ogen, want daar drukt deze KIWI op ipv op je voorhoofd bij de BOBOVR. Treedt dat zweetprobleem ook op bij de BOBOVR hoofdband?
Ik speel heel af en toe, en maar hooguit een half uur, dus voor mij valt dat zweten wel mee. Ook gebruik ik afneembare covers voor het gezichtskussen van de Quest die ik kan wisselen (en wassen).
Geen last van, want de Quest raakt m'n gezicht niet echt (net genoeg om het lichtdicht te maken). Ik heb wel een afneembare cover (waarschijnlijk dezelfde als jij hebt). Het probleem is eerder dat die dingen kietelen omdat ze niet strak genoeg tegen m'n huid aan zitten maar net raken...

• Aldoendex

Ik ben gegaan voor de KKCOBVR strap met batterij, masker en ventilator voor de Q3

Op de Q2 had ik de bobo spullen, maar met mijn kleine hoofd, zat dit nooit echt goed.

Wat echt een enorm pluspunt is van de KKCOBVR, is dat je hem losser of vaster van je gezicht kunt zetten, los van de hoofdstrap.

Meta Quest 3

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb alle posities al geprobeerd volgens mij. Inderdaad achtergedeelte doe ik zo laag mogelijk. De band moet ik redelijk strak aandraaien anders wiebelt en draait hij te snel. En zit ook deel ongemak in: het voelt ongemakkelijk als hij zo losjes op je hoofd zit.

En het voorste deel van de bobo strap drukt gewoon érg hard op mijn voorhoofd.

De ventilator doet het ook niet meer btw, heb de strap amper gebruikt. Zweten doe ik altijd wel maar dat vind ik niet heel erg, hoort erbij.

• Aldoendex
Dan denk ik echt dat de KKCOBVR ook voor jou beter gaat passen.

Sindsdien heb ik nooit meer een drukpunt gehad op mijn voorhoofd / gezicht.

Meta Quest 3

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

En welke precies? Er zijn veel varianten zie ik.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:34
Ik kan de Kiwi Design K4 Boost ook van harte aanbevelen. Die druk op het voorhoofd herken ik vooral van de PlayStation VR(2). Dat bleef wel goed zitten, maar gaf mij ook pijn op mijn voorhoofd en daardoor hoofdpijn.

Zelf gebruik ik overigens een Kiwi Design K4 Duo, maar dat is vooral omdat mijn vrouw last had van het geluid van de ingebouwde speakers als ze naast mij op de bank zit. De Duo voegt eigen On-ears toe, maar daarmee ook wat gewicht en bijna een dubbele prijs. Dus als je geen behoefte hebt aan (iets) beter geluid, anderen geen last hebben van jouw geluid of je wilt gewoon een eigen hoofdtelefoon gebruiken, dan is de K4 Boost de betere optie.

Ik gebruik er overigens ook een AMVR face cover bij, want de cover die standaard bij de Quest zit, drukte ook altijd te hard op mijn gezicht/jukbeenderen.

De neusflap gebruik ik overigens helemaal niet. Vond dat altijd maar jeuken op mijn neus en voor de immersie heb ik er weinig problemen mee dat ik naar beneden kan gluren om de grond te zien. Dat ventileert ook wat lekkerder waardoor ik minder last heb van zweten en droge ogen.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Een teleurstellend bericht:
Hello * ocf81
You are on the waitlist for Steam Frame 1TB Kit
When we did the one-time randomization of the list, your place in line ended up beyond the number of Steam Frames currently available for reservation.
As we work our way through the reservation queue, some customers may cancel their reservations. If that happens, you may be moved into the reservation queue, and you'll be notified via email that you have a reservation after all.
-O-

© ocf81 1981-infinity

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Guillome schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:58:
Heb eindelijk Skyrim MGO 4.0 aan de praat. Ik ben alleen niet blij met mijn BOBO Halo strap. Heb na 5 min al hoofdpijn en hij wiebelt en zit echt niet fijn. Zijn er tips? AI raadt KIWI aan.
Ik had dus blijkbaar MGO 4.0 RC1 en die kreeg ik niet lekker aan de praat. Vaag begin, rare menu`s, slechte fps etc. Ik had het eigenlijk opgegeven. Maar ze zijn al bij RC 4.1. Dus alles eraf en opnieuw geinstalleerd met RC4.1. En dat was een heel groot verschil. Tof nieuw intro, menu`s zijn weer mooi. En is nu eindelijk weer echt goed speelbaar! Aanrader!

• Soliest
Toevallig gisteren ook weer gekeken of ik MGO weer kon gaan installeren. Beetje jammer dat ik dan weer een abbo moet nemen of die autoclicker moet gebruiken. Jammer dat er niet gewoon 1 bestand is welke je kunt installeren. Daarnaast.. geen ruimte meer op de hdd :/

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-09 16:40
Ik denk er al een tijd over om in te stappen in VR. Mijn PC staat naast de bank in de woonkamer, met voor de bank een ruimte van een krappe 2 meter tot de TV. Is dat voldoende voor VR, en/of kan het ook volledig zittend op de bank gebruikt worden als het gaat om spellen als HL: Alyx, Talos Principe, 7th Guest, Moss, etc.?

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Zittende ervaringen zijn toch vooral simulaties. Voor Alyx lijkt staand mij de aangewezen manier van spelen. Met de overige spellen heb ik geen ervaring.

© ocf81 1981-infinity

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:09
HL Alyx kan je met 2 bij 2 meter prima spelen. Je kan teleporteren, en kleine stukjes (deurtje door, hoekje om etc) kan je dan fysiek lopen. Zo deed ik dat, ook.

Tip: Speel Alyx niet als eerste spel, alles daarna valt tegen...

• Aldoendex
Wanneer ik iets zittend speel, zoals bv beatsaber of een schietspel, gebruik ik een draaibaar krukje.

Meta Quest 3

• Altamyr
easygoingfox schreef op maandag 21 september 2026 @ 21:16:
Ik denk er al een tijd over om in te stappen in VR. Mijn PC staat naast de bank in de woonkamer, met voor de bank een ruimte van een krappe 2 meter tot de TV. Is dat voldoende voor VR, en/of kan het ook volledig zittend op de bank gebruikt worden als het gaat om spellen als HL: Alyx, Talos Principe, 7th Guest, Moss, etc.?
Ik zou dan wel misschien iets van plexiglas voor de tv zetten zodat je daar niet per ongeluk een gat in slaat :Y)

• Soliest
Zelf heb ik ook weinig ruimte en kan de meeste spellen goed zittend spelen. Sowieso is het verstandig om in het begin rustig aan te doen qua spellen en eerst je VR benen te kweken.
Spellen als HL:Alyx zijn staand wel het leukst om te doen. Zelf gebruik ik een klein matje waar ik dan op sta om te voelen of ik niet buiten het speelveld kom en zo tegen dingen aan ga slaan.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:36
Hier ook spelers die After The Fall spelen?

Speel zelf op ps vr 2 en wel zittend, maar het is een soort left for dead en dan vr variant erg tof om te doen.

Klein groepje waarmee ik speel en toch jammer dat de meeste mp spelen geen crossover aanbieden, terwijl vr al vrij niche is zou je juist zoveel mogelijk platforms moeten ondersteunen, iedergeval bovenstaande game doet dit gelukkig wel.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Alyx heb ik nooit gespeeld, Moss ken ik niet, maar Talos Principle and 7th Guest, etc, kun kun je perfect zittend spelen. Zorg er wel voor dat je makkelijk kunt opstaan, omdat je bijv. ergens bovenop wilt kijken (in 7th Guest moet je soms op een bovenste plank kijken en dan moet je echt even opstaan!) En om deuren heen kijken doe je ook met je lichaam. Dat is een reden dat ik altijd draadloos wil spelen. Ik zit altijd op m'n bureau stoel en draai soms een paar keer om m'n as als ik aan het spelen ben :P Dus ja, het kan wel op een bank, maar is niet altijd ideaal. Er zijn ook AR spellen (dus VR met passthrough) en die zijn over het algemeen perfect te spelen op een bank.

Waar je echt op moet letten is dat je geen idee hebt waar je zit in de ruimte, als je in een VR spel zit. Nu heb je daar iets minder last van als je op een bank zit, maar als je op een bureau stoel zit, met wieltjes, wil je soms heel ergens anders in je ruimte zitten dan waar je dacht dat je zat, omdat je best veel beweegt gedurende de meeste spellen.

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-09 16:40
Dank voor alle reacties, neem ik mee!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38
Dagarkin schreef op maandag 21 september 2026 @ 22:47:

Speel zelf op ps vr 2 en wel zittend, maar het is een soort left for dead en dan vr variant erg tof om te doen.

Klein groepje waarmee ik speel en toch jammer dat de meeste mp spelen geen crossover aanbieden, terwijl vr al vrij niche is zou je juist zoveel mogelijk platforms moeten ondersteunen, iedergeval bovenstaande game doet dit gelukkig wel.
Jazeker, speel het inmiddels zo'n 3,5 jaar, eigenlijk het spel wat ik alleen nog maar speel, bij veel andere games (op Half Life-Alyx en Dungeons of Eternity na) haak ik vrij snel af. Zal ook wel te maken hebben dat ik een teleporter ben. :)

7,5kWh thuisbatterij, 5300Wp solar, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2/3

Dagarkin schreef op maandag 21 september 2026 @ 22:47:

Nee nooit gespeeld en ook nooit van gehoord.

Maar ik heb wel veel The Forest gespeeld met een vriend die in 2D speelde. Alleen ik was er uiteindelijk een beetje klaar mee. Elke nacht komen die zombies en die breken alles af wat je dan weer overdag moet repareren. Dat base building/crafting aspect interesseerde me niet en daardoor kwamen we er niet aan toe de grotten te verkennen (wat uiteindelijk de endgame van dat spel is). Het voelde meer als werk dan leuk een spelletje spelen :r Dat heeft me een beetje tegen survival horror games in gejaagd.

Heeft After The Fall dit ook? Of heeft het meer een verkenningsaspect? Dat vind ik op zich wel leuk.

[ Voor 3% gewijzigd door Llopigat op 23-09-2026 12:15 ]

• Dagarkin
antimos schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 14:34:
[...]

Jazeker, speel het inmiddels zo'n 3,5 jaar, eigenlijk het spel wat ik alleen nog maar speel, bij veel andere games (op Half Life-Alyx en Dungeons of Eternity na) haak ik vrij snel af. Zal ook wel te maken hebben dat ik een teleporter ben. :)
Tof zelf nog maar een tijdje en het is vrij verslavend. Zit bij mij ook in 1 het team met teleporteren, zelf stoel en wel gewoon movement. Teleporten vind ik zelf lastig.
Llopigat schreef op woensdag 23 september 2026 @ 12:14:
[...]

Nee nooit gespeeld en ook nooit van gehoord.

Maar ik heb wel veel The Forest gespeeld met een vriend die in 2D speelde. Alleen ik was er uiteindelijk een beetje klaar mee. Elke nacht komen die zombies en die breken alles af wat je dan weer overdag moet repareren. Dat base building/crafting aspect interesseerde me niet en daardoor kwamen we er niet aan toe de grotten te verkennen (wat uiteindelijk de endgame van dat spel is). Het voelde meer als werk dan leuk een spelletje spelen :r Dat heeft me een beetje tegen survival horror games in gejaagd.

Heeft After The Fall dit ook? Of heeft het meer een verkenningsaspect? Dat vind ik op zich wel leuk.
Dit is meer online coop zombie shooter en dan kan je levels gezamelijk max 4.

Normale modus is meer echt een kleine missies en je hebt ook de hordes modus, waarbij je elke rond moet zien te overleven.

Elke variant kan je diskettes unlocken voor wapens upgrade en uiteindelijk hoe moeilijker de stand hoe beter de unlocks.

Het spel geeft mij tenminste wel een Adrenaline boost erg goed gevoel als je het weet te overwinnen de normale modus. Horde modus gaat je op den duur wel neer, maar de kick is daar om zover mogelijk te komen.

• BaggerDeBagger
Dagarkin schreef op woensdag 23 september 2026 @ 13:12:
[...]

Tof zelf nog maar een tijdje en het is vrij verslavend. Zit bij mij ook in 1 het team met teleporteren, zelf stoel en wel gewoon movement. Teleporten vind ik zelf lastig.

[...]

Dit is meer online coop zombie shooter en dan kan je levels gezamelijk max 4.

Normale modus is meer echt een kleine missies en je hebt ook de hordes modus, waarbij je elke rond moet zien te overleven.

Elke variant kan je diskettes unlocken voor wapens upgrade en uiteindelijk hoe moeilijker de stand hoe beter de unlocks.

Het spel geeft mij tenminste wel een Adrenaline boost erg goed gevoel als je het weet te overwinnen de normale modus. Horde modus gaat je op den duur wel neer, maar de kick is daar om zover mogelijk te komen.
En niet te vergeten deze game is ontwikkeld door Vertigo en komt daarmee van Nederlandse bodem.
Helemaal grijs gespeeld op platforms Steam en Quest (ja, dubbel gekocht :D ). Gameloop is vrij simpel, maar de co-op met, vroeger iig, een leuk publiek maakt het echt leuk.
Eeuwig zonde dat Vertigo geen verdere aandacht heeft besteed aan verdere content of vervolg.

[ Voor 6% gewijzigd door BaggerDeBagger op 23-09-2026 14:06 ]

• Dagarkin
BaggerDeBagger schreef op woensdag 23 september 2026 @ 14:04:
[...]

En niet te vergeten deze game is ontwikkeld door Vertigo en komt daarmee van Nederlandse bodem.
Helemaal grijs gespeeld op platforms Steam en Quest (ja, dubbel gekocht :D ). Gameloop is vrij simpel, maar de co-op met, vroeger iig, een leuk publiek maakt het echt leuk.
Eeuwig zonde dat Vertigo geen verdere aandacht heeft besteed aan verdere content of vervolg.
Ja opsich nog wel redelijke drukte op de servers. Denk zelf ook wel dat vr een niche is en er tegenwoordig zoveel verschillende mp games zijn, dat je toch vaak een kleine groep houdt.

• MennoE
Deze vind ik wel echt interessant: nieuws: Meta brengt VR-bril van 100 gram in de lente uit voor 1300 dollar

Ik gebruik VR alleen door films en series. Daarom een tijdje terug de Quest 3 verkocht en een Apple Vision Pro genomen (tweedehands). De kwaliteit daarvan is echt fantastisch. Enig wat nog steeds een belemmering is, is zo’n grote bril op je kop. Deze bril van meta zou dat oplossen, terwijl de filmkwaliteit denk ik vergelijkbaar is.

• BaggerDeBagger
MennoE schreef op donderdag 24 september 2026 @ 08:45:
Deze vind ik wel echt interessant: nieuws: Meta brengt VR-bril van 100 gram in de lente uit voor 1300 dollar

Ik gebruik VR alleen door films en series. Daarom een tijdje terug de Quest 3 verkocht en een Apple Vision Pro genomen (tweedehands). De kwaliteit daarvan is echt fantastisch. Enig wat nog steeds een belemmering is, is zo’n grote bril op je kop. Deze bril van meta zou dat oplossen, terwijl de filmkwaliteit denk ik vergelijkbaar is.
Heerlijk licht inderdaad, maar de FOV van 70° × 66° is wel een stuk minder dan de Q3 en de AVP.
Een mooi overzicht van alle specs kun je vinden op https://www.uploadvr.com/meta-vr-glasses-officially-announced-connect-2026/

• Soliest
Hij heeft eye-tracking, dat is ook een plus. Die kleine FOV is dan weer een groter nadeel. Daarnaast is de prijs ook gewoon weer fors (zoals bijna alles tegenwoordig). Ik denk dat ik de komende jaren maar ga overslaan en gewoon blijf aanmodderen met de Q3.

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 16:41
Prijs vind ik op zich nog wel redelijk als ik eerlijk ben.
De FOV is zo wat het enige nadeel en het feit dat het voor die prijs zonder de controller komt.
Je kan wel met je Quest 3 controllers uit de voeten.

Soms valt de FOV in de praktijk nog wel beter mee dan op papier. Bij dit soort brillen ga je volgens mij wat verder van de lenzen af zitten maar daar kan je ongetwijfel wel wat winst maken (mods mogelijk?).
Als je het vergelijkt met de Xreal One Pro (57 graden diagonaal) heeft deze nieuwe bril met 88 graden diagonaal nog wel best een mooi resultaat.
Ik moet wel toegeven voor mij te klein om echt als Quest vervanger te gaan dienen dus ik wacht wel gewoon tot de Quest 4 (die hopelijk ook eyetracking krijgt, OLED schermen, Puck, lichter design, nieuwe processor, verbeterde handtracking, bediening met ogen, ...) Hopelijk gaat dat niet tot 2029 duren.
MennoE schreef op donderdag 24 september 2026 @ 08:45:

Hoeveel kost dat nu, een tweedehands Apple Vision Pro? Ik vind het wel een mooi apparaat (vooral resolutie) maar 4000 euro heb ik er niet voor over. Als de tweedehands prijzen enorm vallen misschien wel.

Ik kijk ook nooit films in de Quest, dat doe ik alleen in de Xreal (als ik het uberhaupt al doe, ik heb niet zoveel met films en tv series). Maar ik denk dat voor PC flightsims de AVP een enorme vooruitgang zou zijn door de resolutie.

Die nieuwe Meta ga ik zeker niet voor. Resolutie is vergelijkbaar met de quest 3, alleen uitgespreid over een minder groot oppervlak wat ook meteen een tweede nadeel introduceert. De pixels per degree is dan wel hoger natuurlijk maar de immersie lijdt enorm. Als de tweedehands prijzen echt enorm vallen dan misschien wel :)

[ Voor 14% gewijzigd door Llopigat op 27-09-2026 10:20 ]

• Soliest
Hogere resolutie klinkt natuurlijk wel leuk, maar de hardware moet het wel aan kunnen sturen. Met een paar van die 'simpele' spellen waar weinig detail in zit kan dat wat gemakkelijker dan de wat meer uitgebreide spellen. Mijn pc heeft al moeite met de standaard resolutie en om hem dan ook nog met redelijk stabiele framerate te halen. Ik voel meer voor stabiele framerate dan nog meer pixels.

• MennoE
Llopigat schreef op zondag 27 september 2026 @ 10:16:
[...]

Hoeveel kost dat nu, een tweedehands Apple Vision Pro? Ik vind het wel een mooi apparaat (vooral resolutie) maar 4000 euro heb ik er niet voor over. Als de tweedehands prijzen enorm vallen misschien wel.

Ik kijk ook nooit films in de Quest, dat doe ik alleen in de Xreal (als ik het uberhaupt al doe, ik heb niet zoveel met films en tv series). Maar ik denk dat voor PC flightsims de AVP een enorme vooruitgang zou zijn door de resolutie.

Die nieuwe Meta ga ik zeker niet voor. Resolutie is vergelijkbaar met de quest 3, alleen uitgespreid over een minder groot oppervlak wat ook meteen een tweede nadeel introduceert. De pixels per degree is dan wel hoger natuurlijk maar de immersie lijdt enorm. Als de tweedehands prijzen echt enorm vallen dan misschien wel :)
Ik heb begin dit jaar € 1.800 betaald voor de M1 512 gb met de nieuwe strap. In perfecte staat. Veel geld nog steeds, maar voor mij echt dubbel en dwars waard. Films zijn echt absoluut prachtig. Een mooiere kwaliteit dan tv denk ik. En het werkt vlekkeloos. Ik kan zo immens genieten nu van een film of serie kijken. Of wat mooie video’s op YouTube.

De meeste mensen verklaren mij voor gek en snappen ook niet zo goed de lol van in je eentje film kijken met zo’n ding op. Maar ik heb juist behoefte aan me-time binnen mijn drukke gezin, en dan is in mijn eentje in een eigen privé bioscoop zitten echt het summum.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb nu de KIWI strap maar eigenlijk vind ik die nog minder. Ik vind de BOBO strap nu ineens een stuk fijner somehow. Heb ook een nieuwe facial, dat maakt ook verschil.

MennoE schreef op zondag 27 september 2026 @ 15:17:
[...]

Ik heb begin dit jaar € 1.800 betaald voor de M1 512 gb met de nieuwe strap. In perfecte staat. Veel geld nog steeds, maar voor mij echt dubbel en dwars waard. Films zijn echt absoluut prachtig. Een mooiere kwaliteit dan tv denk ik. En het werkt vlekkeloos. Ik kan zo immens genieten nu van een film of serie kijken. Of wat mooie video’s op YouTube.

De meeste mensen verklaren mij voor gek en snappen ook niet zo goed de lol van in je eentje film kijken met zo’n ding op. Maar ik heb juist behoefte aan me-time binnen mijn drukke gezin, en dan is in mijn eentje in een eigen privé bioscoop zitten echt het summum.
Ja dat is minder dan de helft van de prijs, niet gek. Zou het denk ik dan ook wel doen. Voor een 2x 4K scherm headset is het wel bijzonder goed. De Samsung is qua specs dezelfde resolutie maar de processing is een stuk minder volgens mij.

Ik zou het wel voor andere dingen gebruiken maar video is idd wel mooi op zich in zo'n headset. En de afzondering ook ja, ik heb een collega die een van mijn oude Quest 2's van me heeft overgenomen en die gebruikt hem daar ook voor, precies wat jij zegt.

Ik woon alleen dus daar heb ik het niet voor nodig maar ik ben sowieso niet zo van de film/tv (ik heb ook maar een ouwe 32" TV ). Maar voor flight sim lijkt het me wel wat.

[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 27-09-2026 20:08 ]

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:44
MennoE schreef op zondag 27 september 2026 @ 15:17:
[...]

Ohjeej nu maak je me wel nieuwsgierig en ik ben bang dat als ik het een keer ervaar ik het ook wil. Klinkt wel heel goed om op die manier films en series te checken
Guillome schreef op zondag 27 september 2026 @ 15:25:
Ik heb nu de KIWI strap maar eigenlijk vind ik die nog minder. Ik vind de BOBO strap nu ineens een stuk fijner somehow. Heb ook een nieuwe facial, dat maakt ook verschil.
Same, de bobo vond ik in het begin niet prettig maar sinds ik hem heb omgebouwd van Quest 2 naar 3 valt hij op de een of andere manier een stuk beter. Ik snap het ook niet helemaal 8)7

• MennoE
nDirect090 schreef op zondag 27 september 2026 @ 20:09:
[...]

Ohjeej nu maak je me wel nieuwsgierig en ik ben bang dat als ik het een keer ervaar ik het ook wil. Klinkt wel heel goed om op die manier films en series te checken
Ja het is echt ongekend. Ik vond het op de Quest 3 ook indrukwekkend, maar de beperkte resolutie stoorde mij. Die beeldkwaliteit van de AVP doet die van de Quest echt verbleken. Een mooier/scherper beeld kan ik mij niet voorstellen.
Pagina: 1 ... 128 129 Laatste