• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Changie schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 18:55:
[...]

Die jij! serieus neemt als vr ervaringen. Jij is het sleutelwoord. Ik sim niet, maar er zijn zat pareltjes die mij echt onderdompelen in vr. Maar ieder zijn ding toch. Ik blijf vr geweldig vinden alleen niet met deze temperaturen.
Ik, en vele anderen. Als dat niet zo zou zijn geweest zou VR veel succesvoller zijn dan dat het nu is.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 21:38
Naast de Steam Summer Sale is er nu ook de Summer Sale bij Meta https://www.meta.com/nl-nl/experiences/section/1009519404887527/
Waaronder Forefront (persoonlijke favoriet), 7th Guest VR, Moss, etc. etc.

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:46
Humble Bundle heeft weer een VR bundle.

Voor 18,87 euro krijg je de volgende 7 Steam VR games:

Into the Radius, Wrath: Aeon of Ruin VR, Racket-NX, Sairento VR, Labyrinthine, Doom VFR en The Utility Room.

Link naar de bundle --> https://www.humblebundle.com/games/in-your-world-vr-bundle

[ Voor 77% gewijzigd door WinterMute2025 op 05-08-2026 21:17 ]

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:15
Mooie bundel, maar voor mij zijn deze spellen allemaal te "heftig". Ben meer van de puzzels en simulators. 😅

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 18:55
Weet iemand hier of er al een topic is over de Samaung XR Headset, ook al is deze nog niet in nederland te krijgen.

Dat lijkt mij een interessante vr headset

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:07
CheopsChefren schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:32:
Weet iemand hier of er al een topic is over de Samaung XR Headset, ook al is deze nog niet in nederland te krijgen.

Dat lijkt mij een interessante vr headset
Die past toch prima in dit topic?

Meta Quest 3

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 18:55
Zijn er hier mensen die de Goovis G3 Max bezitten?

Ik ben zeer geïnteresseerd in deze bril, maar, aangezien ik rond moet komen van een pensioentje is het voor mij een spaaropdracht, en wil ik dus ook zeker weten dat het voor mij de juiste keuze is, of dat ik dan toch nog even door moet sparen voor de galaxy xr of vision pro headset

• WinterMute2025
Aanbieding gevonden op pepper.

(Meta Quest) Freddy's Bundle (Arizona Sunshine 1 Remake & 2), stuntprijs!

de 2 zombie games voor 7,99 euro ipv 49,99 euro.

link naar de Meta aanbieding (nog 8 dagen geldig) -> https://www.meta.com/en-gb/experiences/freddys-bundle/1170744047470881/

• Aldoendex
WinterMute2025 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:08:
Aanbieding gevonden op pepper.

(Meta Quest) Freddy's Bundle (Arizona Sunshine 1 Remake & 2), stuntprijs!

de 2 zombie games voor 7,99 euro ipv 49,99 euro.

link naar de Meta aanbieding (nog 8 dagen geldig) -> https://www.meta.com/en-gb/experiences/freddys-bundle/1170744047470881/
Wat mij betreft zet mag je dan de Pepper link erbij zetten, want daar staan nog meer tips in, ook in de reacties.

https://nl.pepper.com/share-deal/415411?utm_source=mwebshare&utm_medium=referral&utm_campaign=2026-08-15&utm_content=415411

Meta Quest 3

• WinterMute2025
Dank je voor de exra link, AldoendeX . Als ik zelf op de peper pagina voor games aanbiedingen kijk staat deze Meta Quest Summer Sale link er totaal niet bij. Hoe dat kan weet ik niet. Heb diverse keren op F5 (refresh) gedrukt, maar zie hem niet staan. Jouw directe link geeft mij wel de pagina op pepper.

• Aldoendex
WinterMute2025 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:33:
Dank je voor de exra link, AldoendeX . Als ik zelf op de peper pagina voor games aanbiedingen kijk staat deze Meta Quest Summer Sale link er totaal niet bij. Hoe dat kan weet ik niet. Heb diverse keren op F5 (refresh) gedrukt, maar zie hem niet staan. Jouw directe link geeft mij wel de pagina op pepper.
Heb je op 'nieuwe aanbiedingen' gekeken en ben je toen gaan scrollen. Dan zie je namelijk alles.

Maar misschien stond je op het menu van 'hete aanbiedingen ' en daar staan alleen aanbiedingen met een bepaalde score

Mogelijk dat daar het probleem zit.

Meta Quest 3

• WinterMute2025
Aldoendex, je hebt gelijk. Ik had het filter op 100° & hoger staan bij pepper. Nu op alles gezet, en voilas, kan ook gewoon alles zien. inclusief de MEta zomersale.

• Aldoendex
WinterMute2025 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 18:32:
Aldoendex, je hebt gelijk. Ik had het filter op 100° & hoger staan bij pepper. Nu op alles gezet, en voilas, kan ook gewoon alles zien. inclusief de MEta zomersale.
Wanneer je een gratis account aanmaakt, kun je ook alerts creëren.

(Zelf heb ik daar de mailfunctie van uitgezet. Want ik kijk vrijwel dagelijks op Pepper.)

Ik heb er 1 met de term : Quest

En 1 met de term : meta

Meta Quest 3

• WinterMute2025
Ik kreeg vandaag onverwachts de mogelijkheid om 3 maanden Meta Horizon+ uit te proberen.

Beetje vreemd, omdat ik maar 1 x een Meta Quest 1 heb gekocht, en dat was 3 jaar geleden of zo. en daarna een paar 2de handse Quest 2....

Ach ja, 3 maanden gratis games spelen. Is wel leuk. Dat worden dan veel adventures , die geen replay value hebben als je ze hebt uitgespeeld.

• Aldoendex
WinterMute2025 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 02:45:
Ik kreeg vandaag onverwachts de mogelijkheid om 3 maanden Meta Horizon+ uit te proberen.

Beetje vreemd, omdat ik maar 1 x een Meta Quest 1 heb gekocht, en dat was 3 jaar geleden of zo. en daarna een paar 2de handse Quest 2....

Ach ja, 3 maanden gratis games spelen. Is wel leuk. Dat worden dan veel adventures , die geen replay value hebben als je ze hebt uitgespeeld.
Tipje

Er is nog een sale aan de gang bij Meta. Zie een handje berichten terug, de pepper link.

En met Horizon+ actief krijg je extra korting bij aankopen uit de store.

Meta Quest 3

• WinterMute2025
Wat vinden jullie van deze 32 jarige oude videoclip van Peter Schilling en Bombastic. met zijn liedje Major Tom (uit 1994) ?

Hij draagt hierbij 1 van de 1ste semi-commerciale versies van een VR headset.

Sega en Atari waren in die tijd daaarmee bezig.. helaas hebben Atari+sega er toen niks mee gedaan.

link naar de video (op youtube)

YouTube: Peter Schilling & Bomm Bastic - Major Tom '94 (Deutsche version) (video)

• WinterMute2025
De Meta Quest 3S is tijdelijk weer in de aanbieding bij oa CoolBlue en MediaMarkt.

De 128 gig versie van 359 euro voor 299 euro

en de 256 gig versie van 469 euro voor 399 euro.

Bij de Quest 3S krijg je ook 3 maanden gratis Meta Horizon+

• Soliest
Goed om te zien dat in de huidige tijd ook nog prijzen echt naar beneden kunnen. Ik zou echter niet meer voor een 3S gaan vanwege de fresnel lens. Mocht je de VR bril zo nu en dan op willen zetten voor de "standaard" games, gewoon doen, maar wil je net dat stapje extra zou ik voor de 3 gaan met de pancake lenzen.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Aldoendex
Eens, de 3 is de duurdere prijs echt waard.

Meta Quest 3

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:27
WinterMute2025 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 02:45:
wat voor adventures heb je daar dan? Ik heb Horizon 1x geprobeerd. Maar dat was een soort lobby met schreeuwende kinderen. Heb je dan ook volledige games daar?

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Menesis schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:13:
[...]

wat voor adventures heb je daar dan? Ik heb Horizon 1x geprobeerd. Maar dat was een soort lobby met schreeuwende kinderen. Heb je dan ook volledige games daar?
Horizons is alweer helemaal exit en blijft alleen maar op de mobiel.

Maar ja je had wel iets van games, ook wat schietspelletjes enzo die mensen er in gemaakt hadden. Wat lichte "adventure" achtige puzzels. Niks serieus.

De 3S is trouwens wel goedkoper geweest, 269 is het laagste dat ik hem gezien heb. Maar dat was voor de componentencrisis. 299 in deze tijden is niet slecht. Ik vind de fresnel lenzen ook niet vreselijk, als je IPD precies in het midden ligt (63mm). Het probleem is vooral als je tussen de 3 standen in zit. Ik vind het zeker een aanrader als de gewone 3 je te duur is.

[ Voor 27% gewijzigd door Llopigat op 26-08-2026 19:05 ]

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Het is kennelijk mogelijk om de originele Quest van andere firmware te voorzien: Ars Technica: New bootloader lets you take the “Meta” out of the original Meta Quest
Hopelijk komt er ook zoiets voor de Quest 3.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• WinterMute2025
Ik heb 3 Quest 1 headsets, en wil op 1 ervan wel de bootunlocker uitproberen. Echter wacht ik nog , totdat er wat meer toepassingen voor gemaakt zijn/worden.

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
ocf81 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 21:12:
Het is kennelijk mogelijk om de originele Quest van andere firmware te voorzien: Ars Technica: New bootloader lets you take the “Meta” out of the original Meta Quest
Hopelijk komt er ook zoiets voor de Quest 3.
Bedankt!! Ik heb ook nog een Quest 1, ik gebruik hem nog wel eens voor demonstraties met PCVR. Daar is hij heel geschikt voor, door de goede IPD adaptatie en comfortabele hoofdband.

De quest 3 is dat ook wel, maar ik wil niet mijn dure quest 3's bij iedereen op hun hoofd doen. Oh en de Quest 1 heeft betere accuduur en de controllers vallen niet zo snel in slaap.

[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 31-08-2026 19:30 ]

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn als jullie ze hebben omgekat.

© ocf81 1981-infinity

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:44

R.G

Hoe kan je trouwens een quest 1,2 verkopen? Zit zon meta quest headset niet aan je account verbonden of is een simpele reset oke?

Ik twijfel echt om ze nog te houden of niet.

• Soliest
R.G schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 05:07:
Hoe kan je trouwens een quest 1,2 verkopen? Zit zon meta quest headset niet aan je account verbonden of is een simpele reset oke?

Ik twijfel echt om ze nog te houden of niet.
Als het goed is gewoon resetten. Je kunt ook in je eigen account online de headset verwijderen.

Pagina: 1 ... 128 129 Laatste