Nouja Meta is sinds versie 1 al constant aan het sleutelen aan de UI van de Quest. Ik had de Quest 1 heel vroeg en ik heb zoveel verschillende UI's doorgemaakt. Ze weten niet wat ze willen, ze prikken maar een beetje in het rond zoekende naar wat werkt. En bovendien, vaak werkt het prima maar veranderen ze het toch.PatrickC schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:29:
Het schijnt dat in v85 de nieuwe Navigator weer verwijderd is. Beetje vreemd wat Meta hier doet… nieuwe Navigator introduceren in v81 en v83 en deze dan weer verwijderen in v85.
[YouTube: RIP New UI Navigator - Meta Quest V85 Update - Two Steps Forward, One Step Back]
Nu snap ik wel een stuk meer hoe ze zoveel miljarden hebben kunnen verbranden en er zo weinig voor hebben gemaakt.
Nou zijn er ook goede kanten aan hun ecosysteem hoor. Ze hebben hardware betaalbaar gemaakt en daarmee een afzetmarkt voor software gecreeerd. Maar Horizons is gewoon een strategie die nergens toe leidt. Niemand zit er op te wachten en na al die jaren werkt het nog steeds niet prettig, zit vol met krijsende kinderen en VRChat ziet er nog steeds veel beter uit. Ook is de moderatie veeeel te rubbertegelig. Ik snap niet dat ze zich zo op kindvriendelijkheid richten, mensen zijn maar een kort deel van hun leven kind en hebben op dat moment bovendien weinig te besteden dus die miljarden krijgen ze daarmee nooit terug. Bovendien te kindvriendelijk maakt het meteen oninteressant voor volwassenen die wel geld hebben. Ik heb geen zin om in het gekrijs van een kleuterklas te zitten als ik online ga.
PS: Het zou kunnen zijn dat de nieuwe navigator nog niet af was (immers, hij was nogal erg in beta) en dat ze door al die massa ontslagen niet meer de mankracht hebben om hem af te maken.
[ Voor 26% gewijzigd door Llopigat op 08-01-2026 22:09 ]