Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 14:57
Ik vind het een vreemd verhaal, met Virtual Desktop moet je zelfs zonder monitor/TV gewoon kunnen streamen. Virtual Desktop installeert een virtuele monitor en gebruikt die voor streamen.
Heb je die toevallig verwijderd?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 10:47
Hi Koldur,

Ik heb op dit moment een oplossing door een extra monitor toe te voegen. Dan ben ik al wel in VD en dan komt daar een monitor onder de naam Linux FHD.
Ik ben in de laatste maanden ook wel op Windows 11 over gegaan maar ik kan me herinneren dat ik met de Sony tv geen probleem had.

Op dit moment los ik het dus op door gewoon een extra monitor aan te maken (ben daar nu op aan het werken) en dan pas de tv uit te zetten.
Ben overigens van de rest van de tv ook niet super enthousiast.
Bedankt voor de reacties alleszins.

Ik vind online wel dat sommige mensen een HDMI tussenstuk erin staken die de GPU wijsmaakte dat het scherm nog aan was; mogelijks is het dus een instelling in de tv over het stand-by gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Finraziel schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:32:
[...]

Ik vermoed dat de meeste moderne tv's dat doen... Volgens mij zit het probleem in Windows die het scherm uit de configuratie verwijdert zodra je de tv uitzet. Wellicht dat de oude Sony in standby nog wel een signaal op de hdmi kabel behield...
Een soortgelijk probleem heb ik vroeger wel eens gehad als ik mijn beeld streamde, maar ik weet niet meer of en hoe ik dat opgelost heb. Ik meen wel dat bv Apollo (streaming server, fork van sunshine, net zoiets als de virtual desktop streamer maar dan niet voor vr) de mogelijkheid biedt om virtuele extra schermen aan te maken om dit probleem te voorkomen (en om altijd de juiste resolutie en refreshrate te houden voor je target device), maar ik weet niet of virtual desktop ook zoiets biedt. Maar wellicht is het iets wat je verder kan helpen zoeken naar een oplossing.
Ik denk ook dat het Windows zou kunnen zijn maar ik vind bij geavenceerd zo niet onmiddellijk de juist instelling.
Wat me ook opviel en dat is sinds ik ben over gestapt op windows 11 (toevallig ongeveer gelijktijdig de nieuwe NVIDIA app geinstalleerd): in deze NVIDIA app zegt hij ook dat er geen enkel scherm geconnecteerd is...

[ Voor 9% gewijzigd door CedricV op 23-03-2025 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:14

JdM

Humbled

Ben me ook aan het oriënteren op VR. Wil het iets uitgebreider doen, namelijk (semi) professioneel, zodat ik later de mogelijkheid heb om het aan een publiek aan te bieden. Om dat voor elkaar te krijgen wil ik er zelf bedreven in worden en experimenteren. Ik heb voor de praktische uitvoering ervan, een bedrijf waar ik beschikking heb tot ruimtes van zo'n 40 vierkante meter. Hier wil ik graag co-located VR gaan installeren. In elk geval in 1 ruimte.
Nu lees ik dat de Meta de colocated VR aan het ontwikkelen is, maar het blijft nog wat vaag wat ik erover gevonden krijg. Heeft iemand van hier ervaring uit eerste hand en zou dit een keuze kunnen zijn om de co-located game ervaring te krijgen?
Dan staat daarnaast qua keuze de HTC vive Focus 3 goed aangeschreven voor co-located gaming op professionele basis, het lijkt erop dat dit mijn keuze wordt als ik van Meta alleen "in ontwikkeling" kan blijven verwachten op korte termijn.
Heeft iemand hier iets wat je me mee wil geven in mijn zoektocht naar een geschikte headset?
Mijn wensen zijn om in elk geval draadloos te kunnen werken. Aanschaf van PC's erbij om de ervaring te verrijken neem ik zeker in overweging. Heb nu in elk geval al een PC(Laptop) die geschikt lijkt om aan een VR headset te koppelen (i7 met een RTX 4050).
Alle input welkom :)

[ Voor 9% gewijzigd door JdM op 24-03-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 14:43
Melodicloud schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:32:
[...]

Heb Virtual Desktop laatst aangeschaft met een kortingscode, hij is wel heel erg ideaal en makkelijk in gebruik! Aanradertje, net als Quest Optimizer.
Quest Optimizer ken ik niet, zal me er eens in verdiepen.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-05 13:36
Heeft iemand toevallig een quest referral code zodat wij daar beiden 30 euro voor krijgen? Ik ga mijn nieuwe quest straks installeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricV
Veel plezier met je nieuwe aanwinst; PM gestuurd.
Als je vragen hebt of wil tips ivm wat me je 30€ te kopen laat maar weten :-D

Je gaat tegenwoordig wel die persoon moeten toevoegen bij je contacten eerst.
Veel vroeger hoefde dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:45
CedricV schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:00:
Veel plezier met je nieuwe aanwinst; PM gestuurd.
Als je vragen hebt of wil tips ivm wat me je 30€ te kopen laat maar weten :-D

Je gaat tegenwoordig wel die persoon moeten toevoegen bij je contacten eerst.
Veel vroeger hoefde dat niet.
Officieel hoeft dat niet.
Maar mocht de referral niet lukken, heb je toch echt allerlei gegevens nodig om het bij de helpdesk recht getrokken te krijgen.

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:32
Ik heb een Samsung Gear VR met controller (SM-R325) gekregen. Alleen werkt deze met Android 12 op een Samsung S10 niet meer (kon de controller niet pairen) :'(

Weet iemand een lifehack om dit toch aan de praat te krijgen of alleen als domme VR bril ala Google Cardboard nog te gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03:13
Ik vermaak mij best een boel met de Steam versie van Underdogs, een roguelike VR game waar je met een mech in een arena moet vechten. Naast de gevechten heb je ook een soort adventure waar je keuze's moet maken wat je gaat doen. Sindskort is er ook een endless Rampage modus en is er ook een sandbox modus toegevoegd met een level editor en de mogelijkheid om levels te spelen die anderen zijn gemaakt.

Sinds een week ben ik overgestapt van een Valve Index naar een Quest 3 en wireless spelen is echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zx9r_mario schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:55:
Ik heb een Samsung Gear VR met controller (SM-R325) gekregen. Alleen werkt deze met Android 12 op een Samsung S10 niet meer (kon de controller niet pairen) :'(

Weet iemand een lifehack om dit toch aan de praat te krijgen of alleen als domme VR bril ala Google Cardboard nog te gebruiken?
Ook meta ondersteund deze headset niet meer dus je kan geen nieuwe apps meer downloaden.

Je kan hem zeker gebruiken als google cardboard. Er is wel het een en ander over te vinden.
Voor de leuk is dit wel grappig maar de besturing is k#t.

Ik heb er ook een liggen ergens op de plank. Maar meer als relic of the past dan dat ik hem ooit gebruik.
(Ook ooit geprobeerd als google cardboard te gebruiken. Lukt wel maar niet erg bestuurbaar dus)

Beter is een Quest 3 aan te schaffen mocht dat in je budget liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Thombias op 10-04-2025 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
Underdogs Rampage modus is echt een aanrader, achter elkaar blijven doorvechten is best wel een workout. Ook leuk is dat je een weekly seed kan kiezen waardoor je dezelfde vijanden en upgrades krijgt waaruit je kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 13:45
Thombias schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:24:
[...]Ook meta ondersteund deze headset niet meer dus je kan geen nieuwe apps meer downloaden.
Ik heb net een GearVR apk "gekocht" en gedownload via de Meta store:

• (bijvoorbeeld via odeals.net) vind de Meta Store link van de app ( bijvoorbeeld https://www.meta.com/en-g...prologue/947115492064481/ )
• Log in met je Meta account, en "Get".
• Gebruik de Chrome extension DownQ om de apk te downloaden.
• Sideload de apk op je GearVR

Overigens heb ik geprobeerd om deze app werkend te krijgen op mijn Quest2. Dat werkte, maar ik heb juist weer geen GearVR Remote waardoor de controls niet volledig werkten. Ook bevroor mijn headset, maar dat zal aan de app gelegen hebben, en iets met miscompatibiliteit met Quest2.

[ Voor 17% gewijzigd door letsa op 11-04-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:07
Sinds 11 April kun je de Meta Quest 3S headset kopen met een tijdelijke korting.

128 gig versie kost nu 289 euro (was 329 euro)
256 gig versie kost nu 389 euro (was 439 euro)

Hoe lang deze kortingsactie duurt weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldoendex
WinterMute2025 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:15:
Sinds 11 April kun je de Meta Quest 3S headset kopen met een tijdelijke korting.

128 gig versie kost nu 289 euro (was 329 euro)
256 gig versie kost nu 389 euro (was 439 euro)

Hoe lang deze kortingsactie duurt weet ik niet.
Voor diegenen die een aankoop overwegen.
De Quest 3 heeft een veel beter gezichtsveld dan een 3S. Dat is het extra geld echt waard, als je het hebt.

En denk aan de referral code voor extra winkeltegoed, als je een nieuwe gebruiker bent.

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:19
De 3 heeft naast een beter gezichtsveld ook betere lenzen waardoor het allemaal scherper is dan de 3S.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:46
Aldoendex schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:35:
[...]

Voor diegenen die een aankoop overwegen.
De Quest 3 heeft een veel beter gezichtsveld dan een 3S. Dat is het extra geld echt waard, als je het hebt.

En denk aan de referral code voor extra winkeltegoed, als je een nieuwe gebruiker bent.
Allemaal waar , maar voor de gebruikers waar de 3s voor op de markt is gezet meestal niet belangrijk. Voor de gemiddelde Tweaker wel gok ik, maar als ik mijn oom,tante,neefje of een andere non gamer de 3S op zal zetten zullen ze net zo goed onder de indruk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beakzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:28:
[...]

Allemaal waar , maar voor de gebruikers waar de 3s voor op de markt is gezet meestal niet belangrijk. Voor de gemiddelde Tweaker wel gok ik, maar als ik mijn oom,tante,neefje of een andere non gamer de 3S op zal zetten zullen ze net zo goed onder de indruk zijn.
Het verschilt ook van persoon tot persoon... Als je een vrij gemiddelde IPD hebt (rond de 65) dan valt het verschil volgens mij wel mee, maar hoe verder je daar vanaf wijkt hoe erger het wordt. Ik heb zelf 72 en op de Quest 2 was echt alleen het middelste stukje scherp en ik moest er altijd mee zitten te miemelen om het 'goed' te krijgen. De Quest Pro die ik nu heb is alles scherp behalve de buitenste randjes en ik gooi hem op mijn hoofd en gaan zonder gezeur.
Ok, dat zijn geen 3 en 3s, maar de lenzen van de 3 lijken op die van de pro en de 3s op die van de 2 (als het niet in beide gevallen gewoon dezelfde zijn), dus ik denk dat het verschil redelijk hetzelfde zal zijn.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Finraziel schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:11:
[...]

Het verschilt ook van persoon tot persoon... Als je een vrij gemiddelde IPD hebt (rond de 65) dan valt het verschil volgens mij wel mee, maar hoe verder je daar vanaf wijkt hoe erger het wordt. Ik heb zelf 72 en op de Quest 2 was echt alleen het middelste stukje scherp en ik moest er altijd mee zitten te miemelen om het 'goed' te krijgen. De Quest Pro die ik nu heb is alles scherp behalve de buitenste randjes en ik gooi hem op mijn hoofd en gaan zonder gezeur.
Ok, dat zijn geen 3 en 3s, maar de lenzen van de 3 lijken op die van de pro en de 3s op die van de 2 (als het niet in beide gevallen gewoon dezelfde zijn), dus ik denk dat het verschil redelijk hetzelfde zal zijn.
Ja dat geloof ik zo. Ik had bijvoorbeeld bij de Reverb G2 nergens last van als het om scherpte ging en een vriend van mij zat altijd te klagen over hoe precies hij het moest afstellen om een goede ervaring te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Beakzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:28:
[...]

Ik weet dat het publiek hier wat is veranderd, maar we zitten hier op Tweakers en ik ga er vanuit dat verreweg de meeste Tweakers echt niet voor minder dan de normale Quest 3 willen gaan. Die lenzen en de FoV zijn gewoon echt veel beter. Als je het voor de gimmick koopt, koop dan een goedkope Quest 2, zeker als je meer PCVR gaat doen, dan merk je het verschil tussen de Quest 2 en 3 bijna niet.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Koldur schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:35:
[...]

Ik weet dat het publiek hier wat is veranderd, maar we zitten hier op Tweakers en ik ga er vanuit dat verreweg de meeste Tweakers echt niet voor minder dan de normale Quest 3 willen gaan. Die lenzen en de FoV zijn gewoon echt veel beter. Als je het voor de gimmick koopt, koop dan een goedkope Quest 2, zeker als je meer PCVR gaat doen, dan merk je het verschil tussen de Quest 2 en 3 bijna niet.
Dat gaf ik al aan inderdaad, maar ik zou mijn neefje (of mijn niet bestaande kinderen) eerder een Q3s geven dan een Q2 gezien die eerste tenminste wel dezelfde prestaties levert en dus in theorie langer actueel blijft met een redelijke meerprijs. De Q3 vind ik persoonlijk te duur/kwetsbaar voor iedereen onder de 15, maar dat zal voor iedereen verschillend zijn.

Q2 is als je cheap PCVR wilt proberen best grappig, maar ik vind alle Quest headsets niet noob friendly voor PCVR eerlijk gezegd.Tenminste niet als je redelijke graphics verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Beakzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:15:
[...]

Dat gaf ik al aan inderdaad, maar ik zou mijn neefje (of mijn niet bestaande kinderen) eerder een Q3s geven dan een Q2 gezien die eerste tenminste wel dezelfde prestaties levert en dus in theorie langer actueel blijft met een redelijke meerprijs. De Q3 vind ik persoonlijk te duur/kwetsbaar voor iedereen onder de 15, maar dat zal voor iedereen verschillend zijn.

Q2 is als je cheap PCVR wilt proberen best grappig, maar ik vind alle Quest headsets niet noob friendly voor PCVR eerlijk gezegd.Tenminste niet als je redelijke graphics verwacht.
Quest 2 of Quest 3 hebben beide dezelfde noob friendliness. Wat er vooral belangrijk voor is, is een goed Access Point. Maar ook hier, we zijn geen noobs. Als je al PCVR gaat doen, ben je normaal gesproken geen noob.

Quest 2 veel PCVR mee gespeeld zelf. Was op zich prima, alleen de scherpte van het beeld was niet top. Quest 2 headsets zijn nu echt spotgoedkoop te regelen. Ook de wel ergonomische headstraps.

[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 12-04-2025 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Koldur schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:24:
[...]

Quest 2 of Quest 3 hebben beide dezelfde noob friendliness. Wat er vooral belangrijk voor is, is een goed Access Point. Maar ook hier, we zijn geen noobs. Als je al PCVR gaat doen, ben je normaal gesproken geen noob.

Quest 2 veel PCVR mee gespeeld zelf. Was op zich prima, alleen de scherpte van het beeld was niet top. Quest 2 headsets zijn nu echt spotgoedkoop te regelen. Ook de wel ergonomische headstraps.
Daarom zei ik ook alle Quest headsets. De PC software is gewoon matig en je kan eigenlijk niet zonder de Oculus Tray Tool bij bedraad en Virtual Desktop bij draadloos. Zelfs met al mijn VR ervaring (vanaf de eerste Oculus kickstarter) had ik echt moeite om de Q3 lekker te laten presteren bij racesims in vergelijking met de Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Beakzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:52:
[...]

Daarom zei ik ook alle Quest headsets. De PC software is gewoon matig en je kan eigenlijk niet zonder de Oculus Tray Tool bij bedraad en Virtual Desktop bij draadloos. Zelfs met al mijn VR ervaring (vanaf de eerste Oculus kickstarter) had ik echt moeite om de Q3 lekker te laten presteren bij racesims in vergelijking met de Reverb G2
Bij Virtual Desktop doet die hele Oculus Tray tool niets, die draait zijn eigen runtime.

Als je moeite hebt met VD draadloos te streamen, is je netwerk ergens niet op orde, of je hebt serieuze software problemen. In de meeste gevallen is het probleem de Access Point en instellingen daarvan. Je moet wel echt heel dicht bij je AP zitten en zorgen dat je een redelijk vrij kanaal hebt. Dat moet niet te moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Koldur schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:55:
[...]

Bij Virtual Desktop doet die hele Oculus Tray tool niets, die draait zijn eigen runtime.

Als je moeite hebt met VD draadloos te streamen, is je netwerk ergens niet op orde, of je hebt serieuze software problemen. In de meeste gevallen is het probleem de Access Point en instellingen daarvan. Je moet wel echt heel dicht bij je AP zitten en zorgen dat je een redelijk vrij kanaal hebt. Dat moet niet te moeilijk zijn.
Ok dit is nu de 3e keer dat je gewoon niet goed leest (elke reactie begin ik met dat zei ik). Ik zeg Oculus Tray Tool bij BEDRAAD

Wat je hier boven zegt weet ik allemaal al en dat ging zeker niet vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Beakzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:59:
[...]

Ok dit is nu de 3e keer dat je gewoon niet goed leest (elke reactie begin ik met dat zei ik). Ik zeg Oculus Tray Tool bij BEDRAAD

Wat je hier boven zegt weet ik allemaal al en dat ging zeker niet vanzelf
Die is echt niet duidelijk daaruit te lezen. Andere keren had ik er even te snel overheen gelezen. Maar die Oculus Tray tool opmerking is wat onhandig. Die heb ik nu drie keer gelezen en blijft voor mij zo te lezen. Maar begrijp nu dat je dat niet zo bedoeld hebt.
Dan nog, Virtual Desktop is echt heel simpel in gebruik. Snap daar echt de kritiek niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Koldur schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:03:
[...]

Die is echt niet duidelijk daaruit te lezen. Andere keren had ik er even te snel overheen gelezen. Maar die Oculus Tray tool opmerking is wat onhandig. Die heb ik nu drie keer gelezen en blijft voor mij zo te lezen. Maar begrijp nu dat je dat niet zo bedoeld hebt.
Dan nog, Virtual Desktop is echt heel simpel in gebruik. Snap daar echt de kritiek niet op.
Ok ik zie hem niet, maar ik heb het ook getypt dus is mogelijk. Virtual Desktop is niet lastig behalve als je de verkeerde router koopt en dat weet je niet vtv. Ik had eerst een Asus WiFi 6 router die volgens de VD Discord zou moeten werken, maar constant verbinding verloor. TP-link Archer gaf ook al problemen dus vandaar dat het niet vanzelf ging (beiden exclusief voor VR)

Heb nu een vage WiFi 7 router van ome Ali en eindelijk werkt het redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Beakzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:14:
[...]

Ok ik zie hem niet, maar ik heb het ook getypt dus is mogelijk. Virtual Desktop is niet lastig behalve als je de verkeerde router koopt en dat weet je niet vtv. Ik had eerst een Asus WiFi 6 router die volgens de VD Discord zou moeten werken, maar constant verbinding verloor. TP-link Archer gaf ook al problemen dus vandaar dat het niet vanzelf ging (beiden exclusief voor VR)

Heb nu een vage WiFi 7 router van ome Ali en eindelijk werkt het redelijk
En je had daar wel vrije kanalen voor gebruikt? Bij mij eigenlijk altijd wel goed gegaan met een Asus die zij hadden aangeraden en nu een AXE5400.

Welke AliExpress router heb je gekocht, misschien handig voor anderen hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaXz
In de Meta store is er nu een sale gaande, ik heb voor redelijk goedkoop Until You Fall en Red Matter 2 gekocht. Vooral Red Matter 2 is erg mooi, het lijkt wel een PCVR spel en laat mooi zien wat de Quest 3 tot in staat is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-05 17:14

ABD

Even een kleine SkyrimVR MGO 3.5 review.

Afgelopen kerstvakantie mijn Rift uit de mottenballen gehaald, SkyrimVR gekocht voor een prikkie en een aantal maanden naar volle tevredenheid SkyrimVR met de Auriels Dream mod gespeeld. Een paar weken geleden met Gigabyte overgeschakeld op de lente en daarna Mad Gods Overhaul 3.5 gespeeld. MGO? OMG! Met alle respect voor alle andere mods en games, dit is next level VR. Wat is dat mooi en uitgebreid. Wel schrikken van survial mode - snachts onderweg naar een stadje om de inventory te verkopen letterlijk doodgevroren in de sneeuw, want ik had geen idee en was te laat met houthakken en kampvuur stoken - en het hoge NSFW gehalte {Falion, de wizard in Mortal, vraagt in een queste doodleuk of je zijn zuster, de innkeeper, een veeg wil geven, vervolgens kom je in een soort subgame terecht, waarin je letterlijk en figuurlijk aan de knoppen zit}. Het is heel erg gedetaileerd allemaal, wil ik ermee zeggen. Niet bevreesd, je kunt mods ingame uitzetten. Mortal is overigens een beetje buggy. NPCs lopen soms tegen het verkoopstalletje op palen in het water, zitten daar in de muur of eronder in het water, maar enkele glitches zijn niet zon probleem. Ik ben een ergere bug tegengekomen. In The Mind Of Madness lag Confidence dood op de grond. Was op te lossen door Raise dead te gebruiken.

Maar goed, het heeft mij zo gegrepen, het is zo mooie en immersive, je moet zelfs trekken - nee, niet NSFW - aan een ketting om hekken open te krijgen, mantella (LLM gedreven conversaties met NPCs) is geintegreerd, dat ik gisteren dacht aan een upgrade naar de Quest 3s voor slechts €289. Twee vergelijkingsreviews later ging dat idee de prullenbak in, omdat de Quest 3 zoveel scherper is en ik door de Rift weet wat de nadelen van fresnellenzen zijn; ondanks de bijna dubbele prijs. ALS PCVR-er interesseert mij stand-alone niet, dus 128GB vs 512GB opslag dat neem ik niet mee). Was de Quest 3 128GB €100 goedkoper, was ik vanmiddag al langs Coolblue in West gereden, vrees ik. Goed, ik doe de aankoop waarschijnlijk toch, heb nog een VVV kerstbon liggen, want ik wil SkyrimVR Mad God in 4K zien. Dit is volgens mij een VR game zoals VR bedoelt is. Nu duimen dat mijn 4070Ti Super MGO op 4K leuk vindt, al heb ik DLSS achter de hand.

MGO is niet voor iedereen, het heeft heel zware hardware eisen, w.o. een SSD met 400GB vrij, minstens 32GB ram, pagefile van 40GB, minimaal een RTX3080/4070 en shader cache van 10GB+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@ABD VR kan echt heel goed uitpakken inderdaad, jammer dat dit niet gewoon officieel uitgegeven en ondersteund is. Hardware is inderdaad echt een dingetje met VR.
DLSS leent zich niet heel goed in VR is mijn ervaring, dus dat zou ik niet te snel inzetten, dan maar lagere kwaliteit graphics is mijn advies.

Goede keuze dat je voor de Quest 3 bent gegaan, fresnel lenzen zijn echt stukken minder. Geniet ervan straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Koldur schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:38:
@ABD VR kan echt heel goed uitpakken inderdaad, jammer dat dit niet gewoon officieel uitgegeven en ondersteund is. Hardware is inderdaad echt een dingetje met VR.
Games waarvoor je een moderne PC van €2500 of meer nodig hebt èn een moderne VR bril, zijn niet te verkopen. Dat zou een niche product worden en daardoor komt een ontwikkelaar nooit uit de kosten. Daarnaast maakt Wabbajack de installatie een peulenschil.

Een uitgegeven spel als Half-Life Alyx is prachtig en HL Alyx laat zien wat VR kan zijn, maar het is linear en repetatief. Niet te vergelijken met een open wereld.

Hoe dan ook, de officiele SkyrimVR was broddelwerk, een slechte port. De community heeft Planck, Higgs en VRIK gemaakt, wat dat spel omtovert in een echte VR ervaring. De rest is eyecandy en brengt het spel verder de diepte in. Voor mensen die geen dikke hardware hebben: met FUS kom je een heel eind. Installeerbaar met Wabbajck.
DLSS leent zich niet heel goed in VR is mijn ervaring, dus dat zou ik niet te snel inzetten, dan maar lagere kwaliteit graphics is mijn advies.
Ik heb DLSS al geprobeerd met SKyrimVR Auriels Dream mod, dat werkte prima. Had ik niet nodig, maar het werkte vlekkeloos. Ik heb al gekeken of het met MGO werkt. Dat mag geen probleem zijn.
Goede keuze dat je voor de Quest 3 bent gegaan, fresnel lenzen zijn echt stukken minder. Geniet ervan straks!
Op mijn werk hebben wij wat VR brillen voor onderzoek. Ik heb twee keer een Quest Pro gebruikt, dat was afgezien het lekken van licht van buitenaf wat ik bij de Rift niet ervaar, een prima ervaring. Die heeft pancakelenzen, weleenswaar met eyetracking wat een Quest 3 niet heeft, vandaar dat ik die pancakelenzen wil.

PS: gezien de hardware in jouw signature kun je met dergelijk grote mods spelen. MGO heeft ook een fallout4 mod. Als je het nog niet gedaan hebt, neem eens een kijkje op nexusmods. Ook voor Non VR games een oogopener.

[ Voor 13% gewijzigd door ABD op 23-04-2025 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Bedankt voor je review/ervaring!
Ik zet deze dan misschien toch maar eens op mijn wishlist op STEAM.
60€ voor een game dit gemod MOET worden vind ik wat veel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Even gekeken, € 11 via game key sites. Anders wachten op een steam aanbieding inderdaad.
Ga die mod maar eens proberen. Ziet er goed uit!

[ Voor 5% gewijzigd door Plugin op 23-04-2025 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:18
CedricV schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:02:
Er zijn zat plekken waar je goedkoper aan een key kan komen, bijv bij cdkeys.com (nu 11,-). Ik moet mij er altijd van weerhouden, ik heb geen tijd/zin meer om 100 uur in een game te stoppen, zelfde met bijv. No mans sky of de elite dangerous aanbieding van vorige week, dat zijn games die ik toch graag eens zou willen proberen, vooral om de visuele/immersie ervaring, maar denk dat ik snel opgeef als ik zie hoeveel tijd er in moet gaan zitten om een beetje progressie te zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
ABD schreef op woensdag 23 april 2025 @ 00:56:
[...]

Games waarvoor je een moderne PC van €2500 of meer nodig hebt èn een moderne VR bril, zijn niet te verkopen. Dat zou een niche product worden en daardoor komt een ontwikkelaar nooit uit de kosten. Daarnaast maakt Wabbajack de installatie een peulenschil.

Een uitgegeven spel als Half-Life Alyx is prachtig en HL Alyx laat zien wat VR kan zijn, maar het is linear en repetatief. Niet te vergelijken met een open wereld.

Hoe dan ook, de officiele SkyrimVR was broddelwerk, een slechte port. De community heeft Planck, Higgs en VRIK gemaakt, wat dat spel omtovert in een echte VR ervaring. De rest is eyecandy en brengt het spel verder de diepte in. Voor mensen die geen dikke hardware hebben: met FUS kom je een heel eind. Installeerbaar met Wabbajck.

[...]

Ik heb DLSS al geprobeerd met SKyrimVR Auriels Dream mod, dat werkte prima. Had ik niet nodig, maar het werkte vlekkeloos. Ik heb al gekeken of het met MGO werkt. Dat mag geen probleem zijn.

[...]

Op mijn werk hebben wij wat VR brillen voor onderzoek. Ik heb twee keer een Quest Pro gebruikt, dat was afgezien het lekken van licht van buitenaf wat ik bij de Rift niet ervaar, een prima ervaring. Die heeft pancakelenzen, weleenswaar met eyetracking wat een Quest 3 niet heeft, vandaar dat ik die pancakelenzen wil.

PS: gezien de hardware in jouw signature kun je met dergelijk grote mods spelen. MGO heeft ook een fallout4 mod. Als je het nog niet gedaan hebt, neem eens een kijkje op nexusmods. Ook voor Non VR games een oogopener.
Probleem met DLSS is dat het er erg slecht uitziet in VR, heb ik in wat spellen getest, maar dat ziet er echt niet goed uit. Dan kun je echt beter wat andere pracht en praal uitzetten.

HL:A is inderdaad een on rails spel, de omgeving zou echt wel omgezet kunnen worden naar een meer open world setting met redelijk dezelfde performance eisen. Ik heb vooral de 4090 i.v.m. sim racing, waarbij de engines niet voor VR zijn gemaakt en VR een extra toevoeging is.
Dat is bij Skyrim en Fallout natuurlijk ook het geval, daar is VR achteraf toegevoegd. Probleem met VR is heel erg het kip/ei verhaal. Er moeten goede spellen komen om headsets te verkopen, maar je kunt ook zeggen dat er eerst meer headsets verkocht moeten worden (en actief gebruikt) om meer goede VR spellen te laten maken.

Ik ben bekend met de mods, maar daar zitten altijd wat haken en ogen aan. Zeker in VR vind ik een goede UI ervaring en zo bugloze omgeving erg belangrijk. Zonder is VR niet fijn te spelen en met bugs wordt je ontzettend uit de ervaring gehaald.

Er zijn dus wel echt VR spellen, die ook op een PC van tussen de €1000-€1500 prima werken (misschien zelfs wel goedkoper). Dan moet je soms wel wat effecten uitzetten. Maar het kan echt, maar klopt, het is een risico om daarvoor te developen, VR is nog erg niche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
j0rDy schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:33:
[...]

Er zijn zat plekken waar je goedkoper aan een key kan komen, bijv bij cdkeys.com (nu 11,-). Ik moet mij er altijd van weerhouden, ik heb geen tijd/zin meer om 100 uur in een game te stoppen, zelfde met bijv. No mans sky of de elite dangerous aanbieding van vorige week, dat zijn games die ik toch graag eens zou willen proberen, vooral om de visuele/immersie ervaring, maar denk dat ik snel opgeef als ik zie hoeveel tijd er in moet gaan zitten om een beetje progressie te zien...
NMS in VR vind ik maar een beetje mehh.. Elite Dangerous voelt echt vele malen beter aan in VR. Het mooie aan ED is dat progressie helemaal niet nodig is. Je kunt met een kleine upgrade van je starter schip al de gehele map rondvliegen. Met de updates van de afgelopen jaren kost het ook nieteens zoveel tijd meer om een van de grotere schepen te krijgen. Voor die 5 euro vorige week had je het echt wel kunnen proberen ;)
Zelf zit ik soms ook gewoon een half uurtje in Elite en kan dan gewoon weer stoppen, je hebt echt geen uren nodig voor een beetje plezier in Elite.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
PThijssen schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:51:
[...]

NMS in VR vind ik maar een beetje mehh.. Elite Dangerous voelt echt vele malen beter aan in VR. Het mooie aan ED is dat progressie helemaal niet nodig is. Je kunt met een kleine upgrade van je starter schip al de gehele map rondvliegen. Met de updates van de afgelopen jaren kost het ook nieteens zoveel tijd meer om een van de grotere schepen te krijgen. Voor die 5 euro vorige week had je het echt wel kunnen proberen ;)
Zelf zit ik soms ook gewoon een half uurtje in Elite en kan dan gewoon weer stoppen, je hebt echt geen uren nodig voor een beetje plezier in Elite.
Damn, daar was ik dus al bang voor...dan moet ik maar op de volgende sale wachten ;) met space games ben ik al snel tevreden met dikke visuals, zo heb ik met lone echo ook meerdere malen gewoon uit het raam staan kijken in plaats van te luisteren naar wat Liv allemaal te zeggen had.

Edit: zie net dat ED voor minder dan 4,- op cdkeys staat, begrijp ik het goed dat de deluxe versie niet nodig is? Als in dat Odyssey, dat onderdeel is van de deluxe pack, geen VR ondersteuning heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door j0rDy op 23-04-2025 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
j0rDy schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:43:
[...]

Damn, daar was ik dus al bang voor...dan moet ik maar op de volgende sale wachten ;) met space games ben ik al snel tevreden met dikke visuals, zo heb ik met lone echo ook meerdere malen gewoon uit het raam staan kijken in plaats van te luisteren naar wat Liv allemaal te zeggen had.

Edit: zie net dat ED voor minder dan 4,- op cdkeys staat, begrijp ik het goed dat de deluxe versie niet nodig is? Als in dat Odyssey, dat onderdeel is van de deluxe pack, geen VR ondersteuning heeft?
Had je per ongeluk die gratis Epic giveaway van Elite niet meegepakt? Wellicht heb je toch al een versie van Elite ;)
Elite (alle versies) heeft gewoon VR ondersteuning. Dat Odyssey is ook dat je op de planeet kunt rondlopen en niet meteen noodzakelijk. Helaas heeft het rondlopen geen VR ondersteuning (zonder hack), maar heeft op den duur wel een extra toevoeging voor het langer kunnen spelen van Elite zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

CedricV schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:02:
€60 voor een game die niet af is, is inderdaad veel te veel; dat geldt voor SkyrimVR als voor FalloutVR. Daarom heb ik ook een 'grijze' key gekocht voor nog geen €9. Dat is een mooi bedrag. Mijn advies is om met Wabbajack aan de slag te gaan en niet zelf met Vortex te gaan experimenteren. Wabbajack werkt volautomatisch.

ED is een goede tip, ga ik tzt ook aan beginnen, en zo zijn er meer games. Hard Bullet(early access) lijkt mij geinig.
Koldur schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:50:
[...]

Probleem met DLSS is dat het er erg slecht uitziet in VR, heb ik in wat spellen getest, maar dat ziet er echt niet goed uit. Dan kun je echt beter wat andere pracht en praal uitzetten.
VR Dad vindt van niet: link naar YT. Ik heb zelf ook die ervaring niet.

edit: Om hierop terug te komen, ik denk dat VRDad zich heeft vergist en dat had ik kunnen weten omdat ik DLAA aan had gezet via Community Shaders. Ik denk dat hij het zo mooi vindt omdat DLAA aanstaat en niet DLSS. Je hebt de keuze uit AA, FSR en DLAA. DLSS kun je niet kiezen. Ik heb de Quest 3 besteld, ik hoop het vanavond of morgen met mijn eigen ogen kan zien. Wie weet heb ik DLSS niet nodig.

[ Voor 37% gewijzigd door ABD op 24-04-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Koldur schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:50:
[...]

Ik ben bekend met de mods, maar daar zitten altijd wat haken en ogen aan. Zeker in VR vind ik een goede UI ervaring en zo bugloze omgeving erg belangrijk. Zonder is VR niet fijn te spelen en met bugs wordt je ontzettend uit de ervaring gehaald.
Bugvrij zijn mods bijna nooit, maar ook gekochte spellen zijn dat niet. De enige bug die mij uit de ervaring haalt is een crash, gisteren had ik die met dank aan een update van de AMD Ryzen Master utility. Weg uur spelen;)

edit: Aargh, wilde de post samenvoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door ABD op 23-04-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
j0rDy schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:43:
[...]

E:D is heel vaak in de aanbieding. Odyssey biedt naast on foot gameplay planeten met een dunne atmosfeer, wat iets meer diversiteit biedt, en de nieuwe schepen kan je geloof ik alleen in Odyssey met credits kopen. Als het maar een paar euro is, is het dat wel waard imho.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
ABD schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:49:
[...]

€60 voor een game die niet af is, is inderdaad veel te veel; dat geldt voor SkyrimVR als voor FalloutVR. Daarom heb ik ook een 'grijze' key gekocht voor nog geen €9. Dat is een mooi bedrag. Mijn advies is om met Wabbajack aan de slag te gaan en niet zelf met Vortex te gaan experimenteren. Wabbajack werkt volautomatisch.

ED is een goede tip, ga ik tzt ook aan beginnen, en zo zijn er meer games. Hard Bullet(early access) lijkt mij geinig.

[...]

VR Dad vindt van niet: link naar YT. Ik heb zelf ook die ervaring niet.
Als je snelle bewegingen maakt, ziet het er niet uit in VR voor mij, statisch is het prima. Maar vooral met sim racen, wat ik het meeste doe in VR, zien dergelijke technieken er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
ABD schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:49:
[...]

... Wabbajack werkt volautomatisch. ....
Dan moet je volgens mij wel een abonnement hebben op Nexus mods. Anders zoals ik een autoclicker tooltje gebruiken met OCR optie. Dan een hele dag/nacht gaan wachten tot alles is gedownload. Ik vind het toch nog steeds vervelend dat er niet gewoon 1 (zip) bestand is waar alles gewoon al in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

PThijssen schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:38:
[...]

Dan moet je volgens mij wel een abonnement hebben op Nexus mods. Anders zoals ik een autoclicker tooltje gebruiken met OCR optie. Dan een hele dag/nacht gaan wachten tot alles is gedownload. Ik vind het toch nog steeds vervelend dat er niet gewoon 1 (zip) bestand is waar alles gewoon al in zit.
Ja, klopt. Je neemt een maand een premium account, je klikt met de hand of je gebruikt een autoclicker/AHK/AutoIT oid. Die laatste opties duren geen dag of nacht, 3MB/s is ook snel, maar een premium account is best handig en supersnel.

Vergeet niet een backup te maken van de download folder, die kun je hergebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WinterMute2025
Je kan nu op de website van Meta ook refurbished Quest 3S en Q3 eadsets kopen. Dit was eerder niet mogelijk voor Nederlandse klanten.

3S 128gig kost 299,99 euro
3S 256gig kost 399,99 euro

3 128gig kost 419,99 euro
3 512gig kost 499,99 euro

er zit dan 1 jaar garantie op.

De Quest 3 128gig versie is bijna nergens meer nieuw te koop, dus de refurbished versie met garantie is misschien interessant voor sommige Tweakers.

link voor de 3S: https://www.meta.com/nl/refurbished/quest-3s/
link voor de Q3: https://www.meta.com/nl/refurbished/quest-3/

PS: momenteel is er nog de Quest sale korting op de 3S 128/256 gig versies, die dan nieuw goedkoper zijn dan deze refurbished versies. Je krijgt dan ook nog het Batman spel erbij. De sale van de nieuwe exemplaren duurt tot 26 April.

[ Voor 53% gewijzigd door WinterMute2025 op 24-04-2025 00:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• letsa
  • Laatst online: 28-05 13:45
letsa schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:31:
( instructies om een gekochte APK te downloaden van de Meta Quest store )
Ik heb even verder gekeken, en het lijkt erop dat een klein deel van de GearVR en Oculus Go titels op de Meta store misschien nog beschikbaar zijn.

Voor de geïnteresseerden: van de volgende (gratis) titels reageert de "aankoop" knop nog, en kan wellicht de browser-extensie DownQ na aankoop gebruikt worden om de apk te downloaden voor sideloading:

GearVR:
AccuWeather - Weather for Life
Agelore's Fantasy
Being a Bystander
Caldera Defense
COLOSSE
Dodge This VR Demo
Fall In Love
Fractasia
FRONTLINE VR
Fulldive
GE: Dali Windfarm Experience
It Can Wait Driving Simulation
Jeep® Sessions: Surfing in 360​°
Kangaroo Dash Demo
Magic Table Chess
Moon Bird Demo
Morango VR
Morgan Page
NESNgo VR
Ninja Warrior VR
Oculus Avatar Editor
Oculus Prologue
PortallerDemo
Qantas VR
Rotary VR
Samsung #BeFearless Fear of Heights - Cityscapes
Samsung Beat the Street
Samsung PhoneCast VR Beta
Samsung School Of Rugby
Samsung: Step into Rio
SBS VR
Stage Stories
The Night Cafe: An Immersive Tribute to Van Gogh
The People's House
The Wild Canadian Year
THIS IS OUR FUTURE, The Nature Conservancy
Up On The Housetop Gear VR Experience
VR Loft
VR Noir
VR Quiz
VReel
VRTIFY
Walter's Cube VR
Watch VR

Oculus Go:
Island
360 Labs: Immersive 360 Stories
360iVR
405 Road Rage
4VR
6x9
A Most Curious Murder
A Night Sky
A Shared Space
A Thin Black Line
A VRy Merry Experience
Across the Line
ACTIU VR360
Adrift and Alone
Aftershock VR
Alteration
Anceder
Angest
AnishKapoor360
Anne Frank House VR
Annihilator VR
AntarcticOcean
Art Gate
Art Plunge Preview
ASADA/WADA Doping Control VR
At the Fork VR
Audio Arena Demo
AurorA Videos
Avem33
Baalbek Reborn: Temples
Base Blitz
BBC VR
Bear Island
Belvédère de dégustation
Bingo VR
Board and Ball demo
Bowmore Virtual Reality: Unlock Hidden Depths
BrainVR
Break a Leg - Free
Breaking Boundaries in Science
Breathe Peace World
busuu - Learn Spanish
BUTTS: The VR Experience
Calcflow
Calm
Canada: The Story of Us 360
Cat Flight
CBC VR
CenarioVR
Centraide – Showing local love
Chemistry VR
Chess Garden VR
CINEVR
CityVR
CMHR: Weaving a better future
CNN VR
CoffeeTrainerVR
ComixV - VR Comic / VR Webtoon
Complex VR
Conflict0: Shattered
CrazyTanks Multiplayer
CubeRun.VR
Cubey Tube
DACIA VR
Damnfields
Dark Tale Dungeon Lite
De Boer & de boer VR experience
Dead Body Falls
Dear Angelica
Dem-Con Materials Recovery Facility Virtual Tour
DeoVR Video Player
Desirium
Disney Movies VR
DJSprint
DocVR 360
Domino VR
Don't Look Away
Dreadhalls Demo
DreamWorks VR
DW World Heritage 360
DWI VR-Experience
EAA 360
Easter Rising: Voice of a Rebel
Ecomobilier VR
Economist VR
ecosphere
ECU 360 Experience
EDEKA 360° - many possibilities
Edinburgh 70
edmersiv
El Ministerio del tiempo VR: Salva el tiempo
Emozioni Le Fablier
Empire Soldiers VR
Epic Roller Coasters
Escape Velocity
Escudería Telmex VR
Evil Robot Traffic Jam: Free Game Demo
Evryplace VR
Exoplanethunter
Expanse VR
Exploring the Universe from Antarctica
exVRience Golf
exVRience relaxation
exVRience Theme Park
EZ360 VR Player
Faceted Flight: Canyon Runner
Fail Factory! Demo
Fall Into Me - The British Billionaire
Fantasy Pets DEMO
FarmVR Go
Fifty Shades Darker : The Masquerade Ball
FindingVR
Flow
FOLLOW MY LEAD: The Story of the 2016 NBA Finals
Foodie 360º visits Taiwan
FOX Sports VR
FREE FLIGHTER
Freudenberg Virtual Reality
Gaudí VR Experience
Gear 360 London
GEO101
Ghost In The Shell
GizmoVR Video Player
Glenfiddich: Journey Into the Mind of the Malt Master
Go For A Walk
GoThru
GPB Education VR|AR
Great Header
Guided Meditation VR
Gumi no Yume
Hawkeye Archer
Headjack Link
Healium
Henry
Herobound Gladiators
Herobound: First Steps
Hidden Fortune
HK PanoViewer
Homido Invite
Honor Everywhere
Horror Asylum Free
Hotstar
Humanitarian security - Stay Safe
Höldum Fókus
IF
Immersive Siena
In The Cell
In the Cloud: VR Afterlife Gear
In the Eyes of the Animal
InCell
Indago Christmas Fun
Infection: VR Horror
Infiltrator
Infinity Equals One
Interiors3D
International Space Station Tour VR
Introduction to Virtual Reality
Island Land
JetFlat
Jigsaw Puzzle VR
Jurassic World: Apatosaurus
Jurassic World: Blue
Lanchester VR
Leap Leap Leap
LeaseWeb
LeBron James - Striving for Greatness
letB
Liminal
Locating Luna
Lone Echo II: Trailer Experience
Looking Glass VR
LOS40VR
Luna Park
Magic DESIGN vol...1
Man Made Music
Mare Nostrum - Lost Memories
Marshall From Detroit
Maski VR
Medical Realities Platform
Meet Madison
Meeting Rembrandt: Master of Reality
MetaTable Poker
Minnesota Vikings VR
Mirror
Mission:ISS
Mobile VR Station
Molecular Futures
Moon VR Player : Stream videos from PC/3D/2D/360/180
MOUNT VERNON VR
Multimusic
MuriyaVR
Museo Soumaya VR
My New Home
Nationaal VR Museum
National Geographic VR
National Park Experience
NBA on TNT VR
Nerve
Nespresso AAA Experience
NFL Immersive VR
No Horizon
Nomades TV +/- 5 meters interactive VR
Nomads
NOTES ON BLINDNESS
Now You See Me: Back to Macau
NRC - Norwegian Refugee Council
NuVision
Oculus Browser
Oculus Sample Framework
Ode to the Dead Sea
Ogre Blast
OLC VR
Ollomol VR for Captisol
Oogie GearVR
Open Rescue
ORBX Media Player
Our Star System GearVR
Pablo Alborán VR
Panic Lobster
PanoMiru
PanoMoments VR
Parti 1: The Brillhart House
Parti 2: 252 Bal Bay Drive
Perfect Moon VR Edition
Photo Viewer
Pick-up League Hockey
Pigasus VR Media Player (Lite)
Pilsner Urquell Virtual Brewery Tour SG
Piñata Party
PlantCell
PLAY'A Video Player
PNNL Water Power Tour
PolyRunner VR
Porto Interactive
Power for Youth
Power Rangers Zords Rising VR
Prehistoria (Demo)
PRIME BIRD
Prime Video VR
Random42 - A Scientific Journey Inside the Human Body
RCSI Medical Training Sim
Realvision VR
Recuperando Patrimonio CL
Reducept for Oculus Go
Rilix Coaster
Rio Tinto VR
Rising Evil Free
Rivergum Homes VR
Robin Hood VR
Rock & Rails
Rococo VR
Rod Edwards VR
Roland Garros VR
ROSE
Royal Wedding Dresses Virtual Reality
République VR
Salvaged: VR Comic
Samsung #BeFearless Fear of Heights - Landscapes
Samsung #BeFearless Fear of Public Speaking – Business Life
Samsung #BeFearless Fear of Public Speaking – Personal Life
Samsung #BeFearless Fear of Public Speaking – School Life
San Jose Sharks VR
Save LA Cougars VR
Schwein MMU Demo
Scopic
Sea Level Rise Explorer: Elkhorn Slough
Sea Level Rise Explorer: Long Beach
Sea Level Rise Explorer: Santa Cruz
Sea Level Rise Explorer: Turner Station
SENTIO VR
Sera: A Story
SESQUI VR: MERIDIAN
Shooting Showdown 2 VR
Singularity
Sketchfab VR
SKYBOX VR Video Player
Smithsonian Journeys: Venice
SNATCH VR HEIST EXPERIENCE
SnowParadise VR
Solas VR
Solitaire Jester
Space Battle
Space Dodge2
Space Explorer VR
Space Marine Boot Camp
Space Needle
Space Time
Space Walk VR Experience
Specular Theory
Sphere Toon - VR Comic
SPLAT
SRF Live 360° - Cupfinal
Stambol VR
Star Wars: Droid Repair Bay
Starfighter Arduxim Demo
Stargate Media
Steam Museum
Stickman Counter Terror Strike
Storyhive
StoryUP
Strangers with Patrick Watson
Studioforma - Villa House by WIZIO
Städel Time Machine
TallinnVR
Tech City VR
Teen Wolf from TURBO SUPER NOW
Temple Of Travel
Temple Run VR
TerrorCave VR
That Dragon, Cancer: I’m Sorry Guys, It’s Not Good
The Beacon - Sustainable Apartments
The Coast
The Cooties - VR
The Illusionist-Iniesta
THE KNIGHT OF QUEEN TRIAL VER.
The Kremer Collection VR Museum
The Nightlight
The Polynesian Cultural Center VR Experience
The Presence
The Rabbit Hole - Demo Version
The Raven
The Reef Two Rocks Australia
The Valley
The World Cup of Hip Hop: Take Back the Mic
The Zion Narrows Experience
TicketyView
TimeSnap: The Boston Massacre
TimeSnap: The Fugitive Slave Law
TOKYO CHRONOS -Trial Demo-
Tomb Raider VR: Lara's Escape
Trafalgar One Apartment Tour
TRAIN FIGHT
Transition
Traveling While Black
TripeaksDreamland VR Demo
Twobit
Underworld Overlord
UNPACKED 2017
UNSW 360 VR Campus Tour
UPM Forest life
USAF Special Ops
UTS VR
UTURN
vantage.tv
ViROS - Virtual Reality for Official Statistics
Virtours
Virtual Tbilisi
VirtualSpeech
Virus Hunters
VISYON VR
Vlaminck VR
Vlisco
Voixtek VR
Voxelus
VR Basketball
VR Church: The Bible
VR Cricket
VR Live Pass eSport
VR Sessions
VR Vienna
VRQ Test
VRTube
vTime XR
Warlock Arena
Water Ride Express
WDR 360 VR
Weather Viewer
Weavr
Welcome to Virtual Reality
WeMakeVR
Window to the World
WingsuitVR
Wizard Stole My Goose
Woolmark VR
Working At Height
World Press Photo
Worship Space
Wrong Voyage Ex Demo
WSU 360 Tour
XR Guru
YouTube VR
YouVisit Showcase
Yulio Viewer
ZombieDrive

Maar houd er vervolgens wel rekening mee dat applicaties bedoeld waren voor de Go en GearVR, en dat eventuele dependencies van servers (bijv. streaming video's) tegenwoordig waarschijnlijk weg zijn.

Overigens staan er ook nog 800+ titels op de GearVr.net site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterMute2025
Dank je voor de lange lijst, letsa.

Nog een kleine tip, als je oude Oculus Go / Gear VR games op je Meta Quest wil spelen. Sommige games werken niet goed met de Quest controllers, maar als je een bluetooth Xbox achtige controlle gebruikt, dan kun je sommige games dus zonder problemen spelen. Je mist dan wel de 3DOF controller opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05:34
Iemand gouden tip voor mij? Mijn zoon krijgt altijd bandjes kapot van de knuckles heb goedkopere en duurdere geprobeerd maar, helaas nog niet de juiste gevonden. Bij mijn oude quest 2 had ik kiwi design met een klepje voor batterijen die heeft het lang volgehouden. Voor de quest 3 heeft kiwi design helaas niet knuckles met zo een klepje wat wel een vereiste is voor ons. De amvr hebben het ook snel begeven. Ja mijn zoon gaat er niet netjes mee om of doet iets niet goed. Heeft nu zijn eigen quest 3 en heb geen zin om continu zo een ding te bestellen.

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Sokucho schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 14:54:
Iemand gouden tip voor mij? Mijn zoon krijgt altijd bandjes kapot van de knuckles heb goedkopere en duurdere geprobeerd maar, helaas nog niet de juiste gevonden. Bij mijn oude quest 2 had ik kiwi design met een klepje voor batterijen die heeft het lang volgehouden. Voor de quest 3 heeft kiwi design helaas niet knuckles met zo een klepje wat wel een vereiste is voor ons. De amvr hebben het ook snel begeven. Ja mijn zoon gaat er niet netjes mee om of doet iets niet goed. Heeft nu zijn eigen quest 3 en heb geen zin om continu zo een ding te bestellen.
Ik heb, tegen mijn zin in vanwege de hoge prijs, de originele Meta knuckles gekocht. Vind de prijs nog steeds te hoog, maar ze zijn wel van zeer hoge kwaliteit en zijn heel fijn in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05:34
Koldur schreef op zondag 27 april 2025 @ 08:38:
[...]

Ik heb, tegen mijn zin in vanwege de hoge prijs, de originele Meta knuckles gekocht. Vind de prijs nog steeds te hoog, maar ze zijn wel van zeer hoge kwaliteit en zijn heel fijn in gebruik.
Liever goed dan zo door gaan, heb inmiddels flink wat meer dan dat bedrag er voor uitgegeven 8)7 Dus bij deze ook maar meteen besteld bedankt voor de tip.

Heeft iemand nog een referral linkje, hebben hier een 2e quest die ik zometeen uit wil pakken en in gebruik nemen. Gaat het werken? Heb al eerder een quest 2 en 3 gehad met dezelfde account.

[ Voor 17% gewijzigd door Sokucho op 27-04-2025 15:44 ]

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Sokucho schreef op zondag 27 april 2025 @ 13:01:
[...]

Liever goed dan zo door gaan, heb inmiddels flink wat meer dan dat bedrag er voor uitgegeven 8)7 Dus bij deze ook maar meteen besteld bedankt voor de tip.

Heeft iemand nog een referral linkje, hebben hier een 2e quest die ik zometeen uit wil pakken en in gebruik nemen. Gaat het werken? Heb al eerder een quest 2 en 3 gehad met dezelfde account.
Ik heb aardig wat reviews zitten nagaan op het moment dat ik hem kocht, en daar was het redelijk duidelijk, de originele is van de beste kwaliteit. Maar alles kan stuk natuurlijk :+ Dus het is geen garantie dat het niet kapot gaat. Maar als deze kapot gaat, moet er wel heel lomp mee omgegaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 08:46
Referrals zijn op Tweakers niet toegestaan. Stuur Sokucho een PM.

[ Voor 92% gewijzigd door Mog op 27-04-2025 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
Sokucho schreef op zondag 27 april 2025 @ 13:01:
[...]

Alleen wanneer je geen actieve device hebt gekoppeld aan je account, werkt het mogelijk.
Officieel moet het een nieuwe gebruiker zijn die een eerste keer een device koppelt aan een nieuwe account.

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
PThijssen schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:51:
[...]

Well that was a f*cking lie ;) ...20 uur verder en een aantal wiki/websites en tutorials (want de learning curve is vrij hoog) zit ik nu te kijken naar een HOTAS, want vliegen is anders niet te doen! Wat een rabbit hole zeg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
j0rDy schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:24:
[...]

Well that was a f*cking lie ;) ...20 uur verder en een aantal wiki/websites en tutorials (want de learning curve is vrij hoog) zit ik nu te kijken naar een HOTAS, want vliegen is anders niet te doen! Wat een rabbit hole zeg >:)
HAHA, sorry :p
Maar met toetsenbord en muis is toch ook wel te vliegen? Heb ik de eerste 4 jaar ook gedaan en doe ik nu ook soms als ik op de laptop zit (met m`n 3de account). Een HOTAS is wel fijner vliegen hoor, dat wel. Heb nu zelf een T 16000m van Thrustmaster. Voor instap is dat goed te doen en niet al te duur. Als je ook nog andere vliegspellen doet en geld over hebt zou ik Virpil aanraden.
Mocht je nog met vragen zitten, schroom niet om ze hier te stellen, wellicht heb ik ook nog eens tijd om samen te vliegen. Dat praat een stuk gemakkelijker dan iedere keer op een forum post te moeten wachten :p
Zit nu "ziek" thuis met een burn-out, dus heb wel wat tijd, maar soms ook te moe.. maar kom maar op met vragen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
j0rDy schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:24:
[...]

Er zijn ook flight sims die je met de VR controllers kan spelen. MS flight sim geloof ik ook binnenkort? Anders wat nu al kan; X-Plane (ook tof je kan met je handen/vingers alles bedienen!) en VTOL-VR. Laats genoemde speel ik af en toe, niet een echte serieuze sim & niet de beste graphics maar het vliegen met de controllers werkt echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plugin schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:48:
[...]
Er zijn ook flight sims die je met de VR controllers kan spelen. MS flight sim geloof ik ook binnenkort? Anders wat nu al kan; X-Plane (ook tof je kan met je handen/vingers alles bedienen!) en VTOL-VR. Laats genoemde speel ik af en toe, niet een echte serieuze sim & niet de beste graphics maar het vliegen met de controllers werkt echt goed!
MSFS2020 kan je al jaren met controllers spelen, al hebben niet alle vliegtuigen ondersteuning helaas. Ook mist er een 'ergonomic yoke' optie die X-Plane wel heeft.

MSFS2024 heb ik nog niet echt geprobeerd, met name aan de VR kant waren er nog zoveel enorme gebreken bij release dat het niet de moeite waard was om er tijd in te steken. Ik moet eens kijken of dat nu eindelijk eens opgelost is, maar ik begreep destijds uit de dev calls dat er meerdere releases overheen zouden gaan voor ze het op orde zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Llopigat schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:50:
[...]

MSFS2020 kan je al jaren met controllers spelen, al hebben niet alle vliegtuigen ondersteuning helaas. Ook mist er een 'ergonomic yoke' optie die X-Plane wel heeft.

MSFS2024 heb ik nog niet echt geprobeerd, met name aan de VR kant waren er nog zoveel enorme gebreken bij release dat het niet de moeite waard was om er tijd in te steken. Ik moet eens kijken of dat nu eindelijk eens opgelost is, maar ik begreep destijds uit de dev calls dat er meerdere releases overheen zouden gaan voor ze het op orde zouden hebben.
De VR controllers kon je inderdaad al langer in FS gebruiken, al was het niet heel erg goed uitgewerkt. VR in de huidige 2024 is nog steeds niet top, de zaken die "opgelost" zouden zijn werken alleen in de bèta versie en dus niet in de live versie. Al moet ik aangeven dat ze in de bèta ook nog steeds niet goed werken helaas.
No Mans Sky kun je ook met de controllers spelen. Ook dat vind ik niet heel erg lekker werken, wel leuk om gewoon de ingame stick vast te kunnen pakken met de controller. Denk dat het ook wat lekkerder werkt als je de controllers in een houder plaatst om ze wat meer als een joystick te moeten gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwMAPp4-gv_du3wmMVozxR6obek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jm87dM9Z7aDTmR3SxaCVEsJi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Ik heb de Quest 3 nu al bijna een maand en ik doe nog steeds met dezelfde batterijen in mijn controllers, wat gaan die lang mee zeg. Die van de Index waren zo op en moest ik bijna na elke sessie wel opladen.

Walkabout Mini Golf heeft sinds vandaag een nieuwe baan, vanavond maar eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaXz schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:43:
Ik heb de Quest 3 nu al bijna een maand en ik doe nog steeds met dezelfde batterijen in mijn controllers, wat gaan die lang mee zeg. Die van de Index waren zo op en moest ik bijna na elke sessie wel opladen.

Walkabout Mini Golf heeft sinds vandaag een nieuwe baan, vanavond maar eens uitproberen.

[YouTube: 🦖 ⛳ Raptor Cliff's Teaser Trailer - Walkabout Mini Golf]
Ja dat is sinds de Quest 2 al dat ze enorm lang meegaan.

Moet wel zeggen dat ze mij een beetje te snel in slaapstand gaan. Elke keer moet ik ze wakker tikken als ik niet actief aan het spelen ben maar bijv. een website lees. Die van de Quest 1 hadden dat niet (en lagen ook veel prettiger in de hand, rubber coating enzo). Maargoed, daar was de batterijduur ook echt een krap punt.

De Quest 1 had zoveel dingen nog steeds beter dan de 3 :) Veel prettiger controllers, magnetisch batterijklepje, fijne hoofdband zodat je ook nooit een 'elite' of wat dan ook hoefde te kopen (was er ook helemaal niet) want die zat heerlijk, OLED met hele diepe zwartwaarden die nog steeds bijzonder opvallen ten opzichte van een Quest 3. Stoffen buitenkant. Betere speakers, Wel lagere resolutie helaas. Maar ik vind het jammer dat Meta echt een stap naar beneden gegaan is in afwerking.

PS: Niet dat ik aanraad er eentje te halen (tweedehands) hoor. Want hij wordt gewoon niet meer ondersteund en dat merk je enorm. En de processor is echt bejaard. Ik gebruik hem nog voor PCVR demonstraties. Want een makkelijke hoofdband, betere speakers dan de nieuwere en IPD adjustment die de 2/3S niet hebben. De 3 wel maar die is gelijk een nogal duur iets om mensen mee te laten spelen.

Maar ik zou wel graag een 3+ willen zien met de afwerking van de Quest 1, en wat extraatjes zoals eyetracking. Een beetje zoals de geflopte pro eigenlijk, alleen die controllers met 1 uur werktijd en een complete smarphone processor dan weer niet 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Llopigat op 02-05-2025 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pro controllers met 1 uur werktijd? Huh? Ok meestal zijn mijn sessies niet zo lang, maar ik heb echt wel langer dan een uur gespeeld en mijn controllers komen nooit in de buurt van leeg zijn volgens mij...
Wat de quest 1 betreft eens met veel punten, maar dat magnetische klepje was juist een probleem want die kwam vaak los in je hand (afhankelijk van hoe je hem vast had). Vooral bij beat saber gebeurde me dat wel en is wat me toen vooral aanzette om een grip er omheen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:51

jacobras

Developer

RaXz schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:43:
Hoe lang zijn je gamesessies dan wel niet? :o Ik laad mijn Index-controllers om de vijf sessies op denk ik, van elk minimaal een uur :) Ben er juist zeer over te spreken.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:58
Er is nu ook Horizontal en Vertical FOV Tangent toegevoegd aan Virtual Desktop in de VD Desktop Streamer applicatie zie ik. Iemand deze al uitgeprobeerd?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2fy0vnKYl2m5vGXoudzT8Vrfj8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EzznPZcLkoROTtotOjkGJibT.jpg?f=user_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
jacobras schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:19:
[...]

Hoe lang zijn je gamesessies dan wel niet? :o Ik laad mijn Index-controllers om de vijf sessies op denk ik, van elk minimaal een uur :) Ben er juist zeer over te spreken.
3 uur op een dag ofzo, maar ik zet de controllers al op de lader wanneer ze voor de helft leeg zijn zodat ik niet voor verassingen kom te staan tijdens een lange sessie. Het is evengoed een flink contrast in vergelijking met het batterij verbruik van een Quest controller, maar die zijn dan ook een stuk minder geavanceerd dan een Index controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03:29
Ik heb nu in twee verschillende VR-spellen last van frame-misses. De eerste is Project Wingman, dat staat ook niet bekend dat het heel goed geoptimaliseerd is, maar de tweede; Medal of Honor above and beyond zou niet zo zwaar moeten zijn.

Bij allebei lijkt het volgens de frame timing van Steam in de CPU te liggen (late starts, die steeds verder oplopen totdat er een frame mist. Is mijn CPU dan gewoon te zwak, of gaat er iets anders fout? (Zie screenshots van de Frame Timing hieronder). Oftewel, moet ik CPU upgraden (en naar wat dan?) of moet ik eens kijken naar drivers/instellingen/iets anders?

Specs:
Valve index
5800 X3D CPU
RX 9070 XT GPU
16 GB RAM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtg3RwhA9W0HnctUvGBA05QctU0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P037gFZOlSjJb5l9btbbguVP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgIKJPgs9gUsF4Yb_mczX1UCMNA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8FGWIB40Ko9QJCHmjmMPw5na.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:29:
Pro controllers met 1 uur werktijd? Huh? Ok meestal zijn mijn sessies niet zo lang, maar ik heb echt wel langer dan een uur gespeeld en mijn controllers komen nooit in de buurt van leeg zijn volgens mij...
Wat de quest 1 betreft eens met veel punten, maar dat magnetische klepje was juist een probleem want die kwam vaak los in je hand (afhankelijk van hoe je hem vast had). Vooral bij beat saber gebeurde me dat wel en is wat me toen vooral aanzette om een grip er omheen te doen.
Ja dat kwam uit veel reviews naar boven, see beperkte accuduur van de controllers doordat er een complete smartphonechip in zat. 1 uur is een beetje gechargeerd maar veel langer dan de quest pro zelfs hielden ze het niet uit. En dat is wel lastig omdat je die van de quest makkelijk kan verlengen met een powerbank of powerstrap. Bij de controllers is dat veel lastiger.

En oh dat van die klepjes had ik niet opgemerkt. Ik speel nooit zulke snelle spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:40:
[...]

Ja dat kwam uit veel reviews naar boven, see beperkte accuduur van de controllers doordat er een complete smartphonechip in zat. 1 uur is een beetje gechargeerd maar veel langer dan de quest pro zelfs hielden ze het niet uit. En dat is wel lastig omdat je die van de quest makkelijk kan verlengen met een powerbank of powerstrap. Bij de controllers is dat veel lastiger.

En oh dat van die klepjes had ik niet opgemerkt. Ik speel nooit zulke snelle spellen.
Ah dat kan inderdaad wel kloppen ja. Ik speel ook nooit langer dan de accuduur van de pro, tegen die tijd krijg ik ook meestal last van mijn rug (ik speel alleen staand). En meestal speel ik juist wel actieve games als beat saber en holopoint, dan is mijn eigen accu veel sneller leeg dan die van de pro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragornwj
  • Laatst online: 27-05 11:39

Aragornwj

Blerf

Na een poosje wikken en wegen toch besloten de quest 3 te bestellen. Morgen komt ie binnen. Heeft er iemand een linkje voor me? Dan kan ik m'n account vast voorbereiden 😉

MEEHH!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Aragornwj schreef op maandag 5 mei 2025 @ 16:33:
Na een poosje wikken en wegen toch besloten de quest 3 te bestellen. Morgen komt ie binnen. Heeft er iemand een linkje voor me? Dan kan ik m'n account vast voorbereiden 😉
Welkom bij de club!
Veel plezier alvast met je aankoop. Heb je ook al een andere headstrap gekocht (dat is wel aan te raden).
(zelf heb ik deze genomen: https://www.bobovr.com/products/s3-pro )
Linkje via de PB verstuurd ;)

Andere vragen, stel ze hier gerust ;)

[ Voor 6% gewijzigd door PThijssen op 05-05-2025 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragornwj
  • Laatst online: 27-05 11:39

Aragornwj

Blerf

PThijssen schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:22:
[...]

Welkom bij de club!
Veel plezier alvast met je aankoop. Heb je ook al een andere headstrap gekocht (dat is wel aan te raden).
(zelf heb ik deze genomen: https://www.bobovr.com/products/s3-pro )
Linkje via de PB verstuurd ;)

Andere vragen, stel ze hier gerust ;)
Thanks! Ik ga het eerst maar eens ervaren met de standaard headstrap. Als de headset niet na een paar weken in de la blijft liggen kan ik alsnog kijken voor een andere strap. 😉

MEEHH!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Aragornwj schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:34:
[...]

Thanks! Ik ga het eerst maar eens ervaren met de standaard headstrap. Als de headset niet na een paar weken in de la blijft liggen kan ik alsnog kijken voor een andere strap. 😉
Suc6 :9 , maar na 10 minuten met die standaard strap heb ik meteen die andere besteld. (Nu had ik met de Q2 ook al wat meer ervaring met die standaard headstrap, ik krijg echt heel veel last van hoofdpijn met dat on ding.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 21:34
Toch bezar dat je eigenlijk wel verplicht bent andere strap aan te schaffen voor bruikbaar product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Hagdos schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:45:
Ik heb nu in twee verschillende VR-spellen last van frame-misses. De eerste is Project Wingman, dat staat ook niet bekend dat het heel goed geoptimaliseerd is, maar de tweede; Medal of Honor above and beyond zou niet zo zwaar moeten zijn.

Bij allebei lijkt het volgens de frame timing van Steam in de CPU te liggen (late starts, die steeds verder oplopen totdat er een frame mist. Is mijn CPU dan gewoon te zwak, of gaat er iets anders fout? (Zie screenshots van de Frame Timing hieronder). Oftewel, moet ik CPU upgraden (en naar wat dan?) of moet ik eens kijken naar drivers/instellingen/iets anders?

Specs:
Valve index
5800 X3D CPU
RX 9070 XT GPU
16 GB RAM

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Spects zijn ruim voldoende. Draaid Rift S met mindere specs kwa CPU en allemaal vloeiend.
Heb je framedrops niet toevallig doordat je met wifi speeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Cybermage schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:57:
Toch bezar dat je eigenlijk wel verplicht bent andere strap aan te schaffen voor bruikbaar product.
Het is niet het enige product waar je andere dingen voor kan aanschaffen om het beter te maken, maar het is niet verplicht. Met een beetje friemelen en de juiste drukplekken te vinden kun je de headstrap ook gebruiken, maar ik wil dat gewoon zelf niet meer. Als ik wil gamen moet ik gewoon meteen kunnen spelen en niet eerst 10 minuten zitten hannesen met die strap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Kan met z'n aangepaste strap hem nog opbergen in de doos waar hij mee is gekomen.
Wil als ik een Quest 3 aanschaf ook mee kunnen nemen. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Cybermage schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:04:
Kan met z'n aangepaste strap hem nog opbergen in de doos waar hij mee is gekomen.
Wil als ik een Quest 3 aanschaf ook mee kunnen nemen. Is dat mogelijk?
Nee, die andere strap past niet in de doos, dan zou je daar ook weer iets anders voor moeten verzinnen. Je kunt die strap er natuurlijk wel af en op doen als je ergens heen wilt. Of een iets grotere doos/tas/hoes erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Maar kost ook wel weer extra natuurlijk :/
https://www.bobovr.com/products/c3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
Cybermage schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:02:
[...]

Spects zijn ruim voldoende. Draaid Rift S met mindere specs kwa CPU en allemaal vloeiend.
Heb je framedrops niet toevallig doordat je met wifi speeld?
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar heb iig ontdekt dat mijn RAM op een lage snelheid draaide. Nog niet kunnen checken of dat uitmaakt.

WiFi is het probleem sowieso niet. De PC heeft geen WiFi, alleen bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Apart probleem dan wel. Zelf heb ik 32 GB op XMP 2400 draaien en nog problemen mee gehad.
Verder een Nvidia GPU 1080ti. Denk dat dat wel aardig helpt.
Met wifi bedoel ik je bril niet de pc. Heb je hem via de link kabel gekoppeld?

[ Voor 20% gewijzigd door Cybermage op 06-05-2025 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
Ah, zo. Ook de bril (Valve Index) heeft geen WiFi. Dus ook die is bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:40

DaWaN

'r you wicked ??

Hagdos schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:45:

Specs:
Valve index
5800 X3D CPU
RX 9070 XT GPU
16 GB RAM
Ik ben geen expert, maar er is geen GPU idle tijd zodra die late starts oplopen, volgens mij is hier juist de GPU de limiterende factor.
Je ziet ook in die grafieken waar het wél goed gaat, dat de GPU ook wat idle tijd krijgt.
Beginnen die framedrops ook bij grafisch intensieve scenes?

Je specs zijn ook dikke prima, heel misschien dat er een paar games zijn die beter draaien met 32GB RAM, maar niet met deze twee specifieke games.

Ik heb trouwens sinds vorige week ook eindelijk mijn RX 9070 XT binnen, maar je moet af en toe nog best tweaken wil je goede graphics en constante framerates halen. Ik heb zelf trouwens een PSVR2, dus nog iets hogere resolutie dan de Index.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Ik ben verbaast dat we nog niemand hebben gehoord op dit forum die de pimax crystal super heeft besteld...
Ik zie dat ze overigens voor mensen met een OG crystal 400$ korting geven.
Dat maakt de upgrade wel erg aantrekkelijk: ongeveer 1300€ en ik vermoed dat als je upgrade je de oorspronkelijke crystal gewoon tweedehands kan verkopen nog...

Dan heb je voor <1000€ een top 3 beste PCVR headset van dit moment.

Ik ben zelf eigenlijk aan het wachten op een Quest 4, een Quest 3 pro of wat Valve hopelijk ooit eens uitbrengt.
Ik vind het wireless gebeuren in combinatie met tracking en MR gewoon te waardevol om naar Pimax over te stappen maar het lijkt toch wel dat ze een mooi product hebben afgeleverd.

Iemand die iemand kent die een Super besteld heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Ik ben sinds een weekje met een vriend Deep Rock Galactic aan het spelen. Hij speelt normaal, ik in VR via een mod. Dat werkt echt super!

Hiernaast heb ik valheim gekocht voor hetzelfde doeleinde.

Hebben jullie nog meer aanraders zoals deze? Ik vind gamen an sich wel aardig, maar co-op of samen gamen is wat mij ertoe zet het spel ook echt op te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricV
Ik heb het zelf nog niet gedaan maar ik dacht dat Demeo ook in CoOp werkt als cross platformer.
Ik vond Demeo zelf heel leuk maar heb het nooit CoOp gespeeld en denk dat dat wel een meerwaarde biedt.

Het enige "nadeel" is dat je niet even voor een kwartiertje in zo'n game duikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
CedricV schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:38:
Ik heb het zelf nog niet gedaan maar ik dacht dat Demeo ook in CoOp werkt als cross platformer.
Ik vond Demeo zelf heel leuk maar heb het nooit CoOp gespeeld en denk dat dat wel een meerwaarde biedt.

Het enige "nadeel" is dat je niet even voor een kwartiertje in zo'n game duikt.
Die game was mij bekend, maar heb ik nooit zo overwogen. Ik zal eens kijken of de vrienden deze ook leuk lijken. Vooralsnog zijn first person shooters en adventure games meer in trek.

Een voordeel van DRG is dat het ook op geme pass staat, waardoor de vriend met een xbox ook mee kan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricV
Zelf ben ik niet zo'n fan van NoManSky maar ik heb deze wel ooit geprobeerd via gamepass in VR.
Toen had ik nog een RTX3080 en vond ik het niet zo simpel om het wat stabiel te krijgen.
Daarom ben ik er mee gestopt.

Als je NMS installeert voor VR dan er wel even op letten dat dit volgens mij op de "C-schijf" moet en dat dat best een SSD is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterMute2025
Met kortingscode MA30-7258D3 kun je Metro Awakening op de Meta store met 30% korting kopen. Het spel kost dan 27,99 euro ipv 39,99 euro.

Hoelang deze code werkt is onbekend.

Link naar Metro (je moet dan bij het afrekenen dus nog wel de code invoeren) : https://www.meta.com/en-g...akening/5096918017089406/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thonz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:26:
Hebben jullie nog meer aanraders zoals deze? Ik vind gamen an sich wel aardig, maar co-op of samen gamen is wat mij ertoe zet het spel ook echt op te starten.
Ik heb een tijdje The Forest gespeeld met een vriend van me. Hij in 2D, ik in VR met officiele ondersteuning.

Ik vond het alleen niet zo'n leuke game, die zombies blijven maar komen en het steeds fixen van je kamp is zoveel werk dat je geen tijd meer hebt om te gaan exploren. Ik werd het een beetje zat. Survival horror is mijn ding niet. En team-playing al helemaaal niet. Maar als co-op je ligt en niet iedereen VR kan doen, is dit wel een van de betere opties denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 07-05-2025 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 08:46
WinterMute2025 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:47:
Met kortingscode MA30-7258D3 kun je Metro Awakening op de Meta store met 30% korting kopen. Het spel kost dan 27,99 euro ipv 39,99 euro.

Hoelang deze code werkt is onbekend.

Link naar Metro (je moet dan bij het afrekenen dus nog wel de code invoeren) : https://www.meta.com/en-g...akening/5096918017089406/
Plus, je krijgt de pc versie erbij en die is zelfs op mijn 5600 processor met 3070TI, verdomd mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
CedricV schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:32:
Zelf ben ik niet zo'n fan van NoManSky maar ik heb deze wel ooit geprobeerd via gamepass in VR.
Toen had ik nog een RTX3080 en vond ik het niet zo simpel om het wat stabiel te krijgen.
Daarom ben ik er mee gestopt.

Als je NMS installeert voor VR dan er wel even op letten dat dit volgens mij op de "C-schijf" moet en dat dat best een SSD is.
Dank je voor de aanrader. Als ik op internet zoek, dan zie ik dat NMS niet echt geschikt is voor co-op spelen (in ieder geval niet de manier die ik voorzie) en de meeste ervaringen komen ongeveer hierop neer. Heb jij een andere ervaring?
Llopigat schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:37:
[...]

Ik heb een tijdje The Forest gespeeld met een vriend van me. Hij in 2D, ik in VR met officiele ondersteuning.

Ik vond het alleen niet zo'n leuke game, die zombies blijven maar komen en het steeds fixen van je kamp is zoveel werk dat je geen tijd meer hebt om te gaan exploren. Ik werd het een beetje zat. Survival horror is mijn ding niet. En team-playing al helemaaal niet. Maar als co-op je ligt en niet iedereen VR kan doen, is dit wel een van de betere opties denk ik.
Goed om te weten, dan laat ik deze waarschijnlijk links liggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Thonz op 07-05-2025 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alubbe75
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-05 14:11
Iemand ervaring met een golf stick voor de quest 3? Zoiets als dit:
https://www.amvrshop.com/...stiging-voor-meta-quest-3

Kan iemand uit ervaring een type aanraden?

Thx groeten Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:51

jacobras

Developer

Llopigat schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:37:
[...]

Ik vond het alleen niet zo'n leuke game, die zombies blijven maar komen en het steeds fixen van je kamp is zoveel werk dat je geen tijd meer hebt om te gaan exploren. Ik werd het een beetje zat.
Ik vraag me af of dat kamp eigenlijk wel nodig is. Wij zijn nu continu aan het verkennen en hebben ons kamp al een tijd niet meer gezien :+

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jacobras schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:21:
[...]
Ik vraag me af of dat kamp eigenlijk wel nodig is. Wij zijn nu continu aan het verkennen en hebben ons kamp al een tijd niet meer gezien :+
Dat is wel een goed punt ja. Ik had zelf het idee om het net bij de binnenkant van een grot te maken (aan bijna alle kanten natuurlijke bescherming) Maar de vriend waar ik mee speelde was op het base building element van het spel gericht. Ik meer op het verkennen. Vandaar. En je hebt natuurlijk allerlei workbenches nodig om de betere spullen te maken, en als die gewoon ergens los buiten staan worden ze zo vernield door de zombies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
In The Forest VR heb ik diverse kampjes gemaakt die verspreid op het eiland zijn.

Je kunt ook een hut in een boom maken, dat werkt redelijk totdat de sterke monsters komen....
en een hut op een vlot in het begin is ook handig. De canibalen durven namelijk niet in het water te komen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-05 20:19
Mensen, een (paar) vragen aan de Pimax Crystal OC eigenaren.

Momenteel gebruik ik de originele hub die bij de Crystal OC zit nog, alleen dat ding bezorgt me mentale problemen.

Dus wil ik een ander hub kopen, waar ik ook meteen een stel control panels op kwijt kan.

Mijn vragen :
Via welke kabels vraagt de Crystal OC nou stroom ?
Via de USB 2.0 kabel, of via de USB 3.0 kabel ?
Pimax is hier alles behalve duidelijk over.

En wat is de beste manier van aansluiten van de Crystal OC ?
Want ook hier is Pimax niet echt duidelijk in.
Eerst is het de USB 3.0 kabel op de hub en de USB 2.0 kabel op het moederbord, vervolgens USB3.0 op het moederbord en de 2.0 op de hub.

Als laatst :
https://www.anker.com/products/a7515, deze hub wil ik dus gaan gebruiken voor de stroom van de Crystal OC (zodra ik weet welke usb kabel de stroom leverd) en nog een stuk of 7 control panels (Virpil en Winwing)
Gaat dit werken of word dit (weer) een drama ?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WinterMute2025
Meta Quest heeft weer een sale. De Magic Moments Sale die tot 26 Mei duurt.

Link: https://www.meta.com/en-g.../section/678011231261291/

Een paar interessante aanbiedingen, zoals:

Myst (de bekende adventure classic, maar nu in VR) - 10 euro (normaal 20,99 euro) - Myst is ook Crossbuy, dus je krijgt er de PC / Rift S versie er gratis bij - https://www.meta.com/en-g...es/myst/2719294624823942/

TO THE TOP - van 19,99 euro voor 9,99 euro https://www.meta.com/en-g...the-top/5930576503634498/

Marvel's Iron Man VR (ben een Superheld in VR) - van 19,99 euro voor 12,99 euro https://www.meta.com/en-g...-man-vr/5017327094985781/

Red Matter - van 24,99 euro voor 12,99 euro https://www.meta.com/en-g...-matter/2180753588712484/

Undead Citadel - van 19,99 euro voor 15,99 euro https://www.meta.com/en-g...citadel/6661799230569549/

In Death: Unchained - van 29,99 euro voor 19,99 euro https://www.meta.com/en-g...chained/2334376869949242/

Resident Evil 4 - van 39,99 euro voor 26,99 euro https://www.meta.com/en-g...-evil-4/2637179839719680/

Asgard's Wrath 2 - van 59,99 euro voor 38,99 euro https://www.meta.com/en-g...wrath-2/2603836099654226/

[ Voor 14% gewijzigd door WinterMute2025 op 20-05-2025 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-06 21:01
WinterMute2025 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:47:
Meta Quest heeft weer een sale. De Magic Moments Sale die tot 26 Mei duurt.

Link: https://www.meta.com/en-g.../section/678011231261291/

Een paar interessante aanbiedingen, zoals:

Myst (de bekende adventure classic, maar nu in VR) - 10 euro (normaal 20,99 euro) - Myst is ook Crossbuy, dus je krijgt er de PC / Rift S versie er gratis bij - https://www.meta.com/en-g...es/myst/2719294624823942/

TO THE TOP - van 19,99 euro voor 9,99 euro https://www.meta.com/en-g...the-top/5930576503634498/

Marvel's Iron Man VR (ben een Superheld in VR) - van 19,99 euro voor 12,99 euro https://www.meta.com/en-g...-man-vr/5017327094985781/

Undead Citadel - van 19,99 euro voor 15,99 euro https://www.meta.com/en-g...citadel/6661799230569549/

In Death: Unchained - van 29,99 euro voor 19,99 euro https://www.meta.com/en-g...chained/2334376869949242/

Resident Evil 4 - van 39,99 euro voor 26,99 euro https://www.meta.com/en-g...-evil-4/2637179839719680/

Asgard's Wrath 2 - van 59,99 euro voor 38,99 euro https://www.meta.com/en-g...wrath-2/2603836099654226/
In Death Unchained is denk ik mijn meest gespeelde VR game. Echt wel een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterMute2025
De Sony PSVR2 headset is tijdens Days of Play tijdelijk in de aanbieding met 50 euro korting.

Dus van 450 euro voor 400 euro. De aanbieding is geldig tot en met woensdag 11 juni 2025.

De PSVR2 is niet alleen te gebruiken met de Playstation 5, maar via een adapter ook als PCVR headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Had het in het mededelingen topic ook al geplaatst.

Mijn masseuse is bezig met VR en massages en therapie. Heeft binnen Rec Room zelf een omgeving gemaakt om daar ook virtueel therapie sessies te houden. Vind dat ook erg tof aan haar. Gisteren met de massage eens zitten bekijken. Even doorheen gelopen. Eerste wat ik aan gaf, is dat ik achter de waterval een geheim mistte. :+
Pagina: 1 ... 121 122 Laatste