ocf81 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 02:48:
[...]
Het is gewoon voornamelijk een VR-bril voor PC spellen. Dat zijn eigenlijk voornamelijk sims en de meeste daarvan zitten al in mijn bibliotheek op Steam. Waarom zou ik per se een nieuw spel willen als ik al iets heb dat voldoet?
Sims zijn nou net de uitzondering (en wellicht arcade achtige dingen als beat saber) maar de meeste spellen speel je een keer en dan is het af natuurlijk.
Ik speel zelf wel eens MSFS2020 en 2024 maar ik verwacht eigenlijk niet dat die lekker gaat draaien op een Frame. Mijn 4090 heeft er al moeite mee. Dan zal je toch weer op streaming uitkomen en dan kan je beter iets bedraads nemen met hoge resolutie. Met racing sims gaat dat wellicht wat beter omdat je minder view distance hebt.
Maar het meeste dat ik speel(de) op VR was toch wel verhalende games en die blijf je niet keer op keer spelen. Je wil toch wel eens wat nieuws. Maar ik zou niet zeggen dat PC VR spellen voornamelijk sims zijn als je kijkt naar de bibliotheek van Steam. Ik maak me wel een beetje zorgen daarover.
Ik vind het tof als de Steam voor jou een goede optie wordt hoor, daar niet van

Maar ik zie voor mij niet echt iets wat die gaat bieden dat mijn Quest 3 niet doet, dus ik geef dan een heleboel geld uit voor iets dat ik al heb. Zeker omdat ik ook al een PC heb staan die kan streamen. Ik had heel graag een stap omhoog in resolutie gezien, daar was ik wel voor gegaan.
Ik vraag me ook een beetje af waar valve hiermee op mikt trouwens. Het kunnen niet alleen simmers zijn, maar voor mainstream gaming is de bibliotheek gewoon niet echt toereikend, zeker als ze al eerdere headsets hebben gehad. Het wordt tijd voor een nieuwe impuls in VR maar ik zie niet dat dit hem gaat zijn.
Ik vind eerlijk gezegd dat ze een beetje te lang hebben getreuzeld met hun 'deckard' project. Het is al een tiental jaar in ontwikkeling (er is zelfs iemand hier in dit topic geweest die er aan mee heeft gewerkt). En net op het moment dat het momentum (en third party devving) van VR op zijn laagst is in jaren en de electronicamarkt extreem onder druk staat komen ze er opeens mee. Ik geloof zelf nog steeds enorm in VR dus ik hoop nog steeds dat het een succes wordt, maar ik vind het echt ongelukkige timing.
Ik werkte zelf op het werk ook met VR, iets dat ik me met wat moeite had toegeeigend. We waren met leuke dingen bezig ook. Maar helaas is de interesse daar ook allemaal weg. Het is allemaal AI, AI, AI en hoewel dat natuurlijk heel andere techniek is dan VR hebben bedrijven ook maar een beperkte aandacht en geld dus voor VR is momenteel de aandacht gewoon compleet vervlogen.
[
Voor 43% gewijzigd door
Llopigat op 27-06-2026 03:35
]