Ik ben geen expert, maar er is geen GPU idle tijd zodra die late starts oplopen, volgens mij is hier juist de GPU de limiterende factor.Hagdos schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:45:
Ik heb nu in twee verschillende VR-spellen last van frame-misses. De eerste is Project Wingman, dat staat ook niet bekend dat het heel goed geoptimaliseerd is, maar de tweede; Medal of Honor above and beyond zou niet zo zwaar moeten zijn.
Bij allebei lijkt het volgens de frame timing van Steam in de CPU te liggen (late starts, die steeds verder oplopen totdat er een frame mist. Is mijn CPU dan gewoon te zwak, of gaat er iets anders fout? (Zie screenshots van de Frame Timing hieronder). Oftewel, moet ik CPU upgraden (en naar wat dan?) of moet ik eens kijken naar drivers/instellingen/iets anders?
Specs:
Valve index
5800 X3D CPU
RX 9070 XT GPU
16 GB RAM
Je ziet ook in die grafieken waar het wél goed gaat, dat de GPU ook wat idle tijd krijgt.
Beginnen die framedrops ook bij grafisch intensieve scenes?
Je specs zijn ook dikke prima, heel misschien dat er een paar games zijn die beter draaien met 32GB RAM, maar niet met deze twee specifieke games.
Ik heb trouwens sinds vorige week ook eindelijk mijn RX 9070 XT binnen, maar je moet af en toe nog best tweaken wil je goede graphics en constante framerates halen. Ik heb zelf trouwens een PSVR2, dus nog iets hogere resolutie dan de Index.
If you do not change direction, you may end up where you are heading