De Xreal kan je gewoon bij Amazon krijgen en die hebben ook een zichttermijn. De zichttermijn is daar niet echt voor bedoeld maar als je er heel netjes op bent kan je hem daar wel voor gebruiken natuurlijk. Bovendien denk ik dat je na een dag of 2 wel weet of het wat voor je is. En ik heb sowieso niet zoveel medelijden met zulke megaconcerns. Die gasten laten hun bezorgers in een fles plassen omdat ze te gierig zijn om ze een plaspauze te gunnen. Dus moreel vind ik er 0,0 probleem mee om de regels een beetje te buigen. Dat verkopen van geretourneerde spullen doen zij zelf ook weer met de Amazon Warehouse Deals trouwens.
https://www.amazon.nl/s?k=Xreal+Air . Ik zou wel ff een aanbieding afwachten. De Xreal Air 2 was vorige week nog met Prime dag in de aanbieding voor 199 euro. En over een maand is het alweer black friday.
Ik heb zelf de Quest 3 en de Xreal Air (eerste versie). Ben met beiden erg tevreden maar ze hebben verschillende doeleinden. De Air gebruik ik veel samen met mijn telefoon (Samsung DeX) en een afstandsbediening+toetsenbordje. Daar kijk ik series op, wat comfortabeler dan een hele quest. Bovendien is hij enorm fijn voor onderweg. Lekker licht en als je er op werkt kunnen mensen niet zien wat je aan het doen bent. In een druk vliegtuig wel zo fijn bijvoorbeeld. Met DeX en een opvouwbaar toetsenbordje is het zo ongeveer een hele desktop computer die in een klein schoudertasje past! Overigens kan de Xreal ook zo out of the box 3D sidebyside materiaal aan (moet je hem wel in een speciale mode voor zetten door een van de knoppen ingedrukt te houden).
De quest is weer weer veel immersiever, heeft 6DOF tracking enz. Immersieve games met controller

Veeeel bredere FoV. Ingebouwde processor dus het is een standalone apparaat. Het zijn gewoon totaal andere apparaten. Ik zou dan voor de Air 2 gaan want de Air 1 heeft last van pootjes die op een gegeven moment afbreken en ook een behoorlijk slechte kleurechtheid, de kleurtemperatuur verandert enorm als je aan de helderheid draait.
Voor de Xreal kan je ook gewoon inlegglazen krijgen. Die heb ik zelf ook. Het is wel een beetje onhandiger daarmee moet ik zeggen, er hangt dan een klein brilletje voor het scherm en dat zit een beetje in de weg, komt tegen je wimpers aan enzo. Ik heb de mijne bij
honsvr vandaan, daar waren ze maar 50 euro en binnen een week binnen. Ik was ook enorm blij met hun service, ik had een probleempje er mee wat aan het design van Xreal lag (honsvr had hem perfect gemaakt!) en toch hebben ze me een gratis nieuw exemplaar gestuurd

. Uiteraard wil je tijdens het uitproberen geen brilletje kopen want dat is maatwerk, maar je kan dan lenzen gebruiken. Overigens krijg je ook een inlegbrilletje erbij (niet op sterkte natuurlijk) dus je kan ook zien hoe dat in de praktijk uitpakt voor je er een bestelt.
Maargoed, echt twee totaal verschillende soorten apparaten dus.
Oh nog 1 ding: Met de nieuwe Xreal One kan je ook steamVR aanspreken:
https://www.reddit.com/r/...al_ones_on_vr_games_with/ Maar het vereist extra hardware en de Xreal One is al een heel stuk duurder. Mijn advies is: Wil je echt VR doen pak dan gewoon een quest of een andere VR headset want een Xreal is daar gewoon behelpen. Leuk als je hem toch hebt liggen maar het is voor VR gewoon een veel mindere ervaring.
[
Voor 37% gewijzigd door
Llopigat op 23-10-2025 07:09
]