• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:07
ocf81 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 01:05:
[...]

Het is zeker een stuk minder irritant dan wanneer je rond moet lopen, maar dan nog steeds is een kabel bij militaire vluchtsimulatoren flink irritant, omdat je constant om je heen aan het kijken bent.
Kabelloos is king, maar ik heb nog een kabel vanaf mijn plafond hangen met van die kleine katrolletjes en als je die bovenop je headset nog een velcro geeft voel je er echt zeer weinig van. Heb ik de kabel niet nodig dan zweeft die ergens boven mijn rig.

Random vergelijkbaar systeem (geen idee welk nonmerk ik heb :o ) : https://www.amvrshop.com/...ive-pro-hp-reverb-g2-psvr

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 30-12-2025 04:58 ]

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:09
Een KKCobVR Q3 + extra batterij was heel interessant. Uiteindelijk is het toch de Bobo VR S3 geworden. Via de officiële website besteld.

En 18 maanden garantie. Nu maar hopen dat hij snel geleverd gaat worden. Dan kan ik eindelijk beginnen met Re4 of Batman 😃

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:30

Stoney3K

Flatsehats!

Beakzz schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 04:56:
[...]

Kabelloos is king, maar ik heb nog een kabel vanaf mijn plafond hangen met van die kleine katrolletjes en als je die bovenop je headset nog een velcro geeft voel je er echt zeer weinig van. Heb ik de kabel niet nodig dan zweeft die ergens boven mijn rig.

Random vergelijkbaar systeem (geen idee welk nonmerk ik heb :o ) : https://www.amvrshop.com/...ive-pro-hp-reverb-g2-psvr
Ik zou nooit kabels vanaf mijn plafond laten bungelen.

Maar als het om VR games gaat speel ik meestal vlieg/race/truck/farming sims, dus dan zit je qua speelplek eigenlijk al vast aan je stoel. Dus vanaf je stoel een kabel trekken die dan ergens een halve meter aan slack heeft is dan genoeg.

Vergeet niet dat je ook in een echt militair vliegtuig met riemen, slangen en kabels aan het vliegtuig vast zit, dus echt heel veel ruimte om je hoofd te kunnen draaien heb je 'in het echt' ook niet. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 11:57
Ik vind ook met mijn simracen het verschrikkelijk om een kabel aan mijn Quest 3 of welke VR headset ook te hebben. Het is persoonlijk, maar een kabel is voor mij echt een no-go.

Ik heb de BoboVR S3 head set en ben blij dat ik die genomen heb. Dat de batterij snel genoeg oplaadt, heeft als extra voordeel, dat als de batterij van de headset zelf bijna leeg is, je ook gewoon kunt blijven spelen. Als de batterij te langzaam oplaadt, dan heb je nog weinig aan een volle batterij.

Hij is inderdaad wat duurder dan andere straps, maar het comfort is super goed, de fan helpt als voor mij enorm in situaties waarbij de lenzen wel eens besloegen en als ik langer race dan normaal, kan ik lekker door met een extra accu.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Stoney3K schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:25:
[...]

Ik zou nooit kabels vanaf mijn plafond laten bungelen.

Maar als het om VR games gaat speel ik meestal vlieg/race/truck/farming sims, dus dan zit je qua speelplek eigenlijk al vast aan je stoel. Dus vanaf je stoel een kabel trekken die dan ergens een halve meter aan slack heeft is dan genoeg.

Vergeet niet dat je ook in een echt militair vliegtuig met riemen, slangen en kabels aan het vliegtuig vast zit, dus echt heel veel ruimte om je hoofd te kunnen draaien heb je 'in het echt' ook niet. ;)
In de basis heb je een punt, maar er zijn wel wat zaken op af te dingen. In een vliegtuig is dat allemaal veel ergonomischer ingericht. Je zit weliswaar vast, maar je hoofd kan toch wel redelijk vrij bewegen. Tevens zitten de kabels niet in de weg omdat ze vaak via het lichaam worden geleid. Daarnaast zijn de kabels vaak gevormd als een veer om zo wat ruimte voor beweging te geven zonder dat het uitsteekt.
Je kan wat aan de inrichting doen om dat in een VR-opstelling makkelijker te maken, maar de meeste VR sets hebben geen geschikte kabels en de uitgang wijst vaak naar achter, waardoor het omleiden van de kabels niet zo goed gaat om dat zonder dat je ergens tegenaan stoot. Ik heb nog geen kabels gezien die specifiek op dat scenario inspelen. Maar ik moet daarbij wel toegeven dat ik daar ook niet heel vaak op zoek.

[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 30-12-2025 13:32 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Beakzz schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 04:56:
[...]

Als je dat een plek kan geven, dan is dat wel een optie. Helaas zal dit in mijn appartement niet gaan.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:07
ocf81 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:34:
[...]

Als je dat een plek kan geven, dan is dat wel een optie. Helaas zal dit in mijn appartement niet gaan.
Ja dit is ook geen advies voor de woonkamer of iets dergelijks. Mijn mancave is de enige ruimte waar functie boven alles gaat. Ik probeer het strak te houden, maar het is niet leidend ;)

Edit: Ik zit nog even je andere comments door te bladeren, maar je hebt wel een rig of iets dergelijks begrijp ik, maar geen ruimte voor dit? Op zich hoef je er alleen maar voor te zorgen dat de kabel iets boven je stoel uit komt met een stok/buis/wat dan ook en dan daar 1 verende katrol aan. Zolang het maar boven je hoofd zit en je een velcro op het middelpunt van je headset kan bevestigen.

Bij mij wordt de kabel ook pas gebruikt als ik de headset en de accu van de hoofdband heb leeg gespeeld,. maar het is wel lekker om de optie te hebben (deels omdat ik ook weleens vergeet alles op te laden :+)

[ Voor 46% gewijzigd door Beakzz op 30-12-2025 13:55 ]

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Beakzz schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:43:
[...]
Ik zit nog even je andere comments door te bladeren, maar je hebt wel een rig of iets dergelijks begrijp ik, maar geen ruimte voor dit? Op zich hoef je er alleen maar voor te zorgen dat de kabel iets boven je stoel uit komt met een stok/buis/wat dan ook en dan daar 1 verende katrol aan. Zolang het maar boven je hoofd zit en je een velcro op het middelpunt van je headset kan bevestigen.

Bij mij wordt de kabel ook pas gebruikt als ik de headset en de accu van de hoofdband heb leeg gespeeld,. maar het is wel lekker om de optie te hebben (deels omdat ik ook weleens vergeet alles op te laden :+)
Ik woon in een huurhuis, dus de aanpassingen die ik kan maken aan de woning zijn zeer beperkt. Het moet ook allemaal in een woonkamer van circa vier bij vier meter passen en daar moeten ook nog een kast met vier 3D-printers en toebehoren, een stel kasten en een werkplek in passen. De circa (ruime) twee bij twee meter in het midden is dan vrij voor "activiteiten".

De huidige cockpit die ik heb is nu ca 15 jaar oud en dus nog van (ver) voordat ik een VR-bril in huis had. Ik ben nu bezig om een nieuwe cockpit te bouwen. Deze zou aan het einde van de week operationeel moeten zijn. Hier een paar plaatjes van wat ik aan het bouwen ben:
Afbeeldingslocatie: https://rotjes.bangblog.eu/tweakers/gathering/1968280_VR-algemeen/2025-12-30_Cockpit-frame_top-front-right.png
Afbeeldingslocatie: https://rotjes.bangblog.eu/tweakers/gathering/1968280_VR-algemeen/2025-12-30_Cockpit-frame_top-rear-right.png

De PC komt op het plankje achter de monitor. Er staat een kast naast. Er is nog de overweging om er een zonnekap overheen te zetten, maar vooralsnog doe ik dat even niet. Die aanpassing kan ik altijd later nog eens doorvoeren.
Afbeeldingslocatie: https://rotjes.bangblog.eu/tweakers/gathering/1968280_VR-algemeen/2025-12-30_Cockpit-frame_top-rear-right_sun-hood.png

Omdat ik VR eigenlijk niet heel veel gebruik, heb ik niet expliciet rekening gehouden met de bekabeling voor VR. Het is niet dat het niet eens door mijn hoofd is geschoten, maar ik denk dat het gewoon mega irritant zou zijn om daar een faciliteit voor in te tekenen. Je zou dan een soort van kooi moeten maken, denk ik, en dat is me te veel van het goede.

De HP Reverb G2 die ik nu heb is ook een soort van tijdelijke invulling als het gaat om de VR-ervaring die eigenlijk zou willen zien. Ik heb hier eerder al aangegeven wat ik eigenlijk van een VR-bril verwacht en dat mijn wensen op dit moment nog toekomstmuziek zijn. De Steam Frame zal waarschijnlijk al een stap vooruit zijn, omdat die draadloos zal zijn en omdat ik verwacht dat met de introductie ervan de techniek van foveated rendering gemeengoed zal worden. Daarmee zou het hele vraagstuk omtrent bedrading ook al minder urgent worden. Je zit dan natuurlijk nog met de vraag hoe lang een een batterij meegaat en dat deze dan tijdens het gebruik eigenlijk van prik moet worden voorzien, maar de oplossing daarvoor, een USB power bank op je heup o.i.d., is al een stuk minder irritant dan de niet al te soepele (en nogal fragiele) draad van de G2. Maar ik ga denk ik wel proberen om de kabel via de stoel te geleiden om zo het comfort relatief optimaal te maken.

© ocf81 1981-infinity

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:08

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik ben op zoek naar wat meer draagcomfort voor m'n bekabelde Quest3 tijdens simracen. Ik heb nu de standaard strap met een AMVR v2 face interface. Maar die interface laat toch behoorlijk wat visuele drukplekken achter op m'n voorhoofd na een sessie. An sich ben ik op zich best tevreden met de standaard strap, maar wellicht moet ik het toch zoeken in halo achtige strap oplossing, waardoor de drukpunten anders worden? Heeft iemand een aanrader?

Hier staat tekst

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:32
Ben even een dagje offline en dan staat heel did draadje weer vol met nieuwe info ;)

Zelf gebruik ik de BoboVR S3 Pro Head Strap met maar 1 accu. De meeste sessies welke ik doe zijn korter dan 4 uur, dus dan gaat het ruim met de accu in de Q3 en die op de headstrap. Daarnaast als het dan toch zo mocht zijn, dan heb ik een stekker naast me op het bureau om met draadje aangesloten te worden. Met mijn PC VR spellen is dat niet zo heel erg. Veelal speel ik dan Elite Dangerous of Flightsimulator 2024.
Als ik op de Q3 native de spellen start, dan vind ik dat draadje ook wel lastig, maar dan kan ik weer een powerbank aansluiten mocht het echt nodig zijn. Voordat ik echt helemaal draadloos was, had ik ook zo`n katrol aan het plafond. Dat ging ook best goed.

Spellen welke ik in VR goed vind:
PC VR
The 7th Guest
Demeo
Skyrim VR
Elite Dangerous
Half-Life Alyx
The Last Clockwinder
Moss
Myst
No Man`s Sky
Riven

Meta Store:
Battlemarked
Kingspray Graffiti
The Room VR: A Dark Matter
Puzzling Places
Demeo
Vermillion - VR Painting
A Fisherman's Tale (1, 2 vind ik minder)

Mocht je spellen willen uitproberen, zou je een maandje Meta Horizon+ kunnen nemen, dat is als het goed is gratis en daarna iets van 9 euro per maand. Dan kun je best veel spellen gewoon installeren en volledig spelen.
Mocht je een ander spel willen kopen, kun je bij een andere speler kijken of ze een kortingscode kunnen doorsturen, dat scheelt ook weer zo`n 15% op je aanschaf. In de Meta app op je telefoon kies je voor het hamburgermenu en vervolgens Doorverwijzingen. Daar selecteer je het Tabje Apps en tik je op het spel welke je wilt doorverwijzen. Daar staat dan de link voor de korting.

Alvast een goede jaarwisseling en een mooi VR jaar volgend jaar ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:27
Afgelopen dagen een Quest 3 en een PS VR2 met PC adapter in huis gehad met als doel een leuke toevoeging aan de simrig. Ik was lang in dubio of het kleur en brede ondersteuning moest worden vs draadloos en grotere scherpte. Het is de PS VR geworden. Beiden hebben duidelijk voor en tegens, idealiter mix je ze maar uiteindelijk vond ik de PS VR2 prettiger, mooiere kleuren weergeven, fijner zitten en voor mijn gebruik beter in te zetten.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:53
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:01:
Ik ben op zoek naar wat meer draagcomfort voor m'n bekabelde Quest3 tijdens simracen. Ik heb nu de standaard strap met een AMVR v2 face interface. Maar die interface laat toch behoorlijk wat visuele drukplekken achter op m'n voorhoofd na een sessie. An sich ben ik op zich best tevreden met de standaard strap, maar wellicht moet ik het toch zoeken in halo achtige strap oplossing, waardoor de drukpunten anders worden? Heeft iemand een aanrader?
Ik overweeg een apple dual knit band te gebruiken voor de quest3. Schijnt qua comfort echt goed te zijn. Zo’n apple vision is natuurlijk een stuk zwaarder dan een quest3. Adapters zijn gewoon 3d te printen. Voorheen gebruikte men ook al de enkele knit band, maar de dual knit band is vrij recent en een stuk comfortabeler door de extra strap op je hoofd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQl7gYwdGtJ9bZPpSK9TC3Hde9k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6AZN8ii12CBWIHqj3LE7o0gJ.webp?f=fotoalbum_large

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

nDirect090 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:07:
[...]

Ik overweeg een apple dual knit band te gebruiken voor de quest3. Schijnt qua comfort echt goed te zijn. Zo’n apple vision is natuurlijk een stuk zwaarder dan een quest3. Adapters zijn gewoon 3d te printen. Voorheen gebruikte men ook al de enkele knit band, maar de dual knit band is vrij recent en een stuk comfortabeler door de extra strap op je hoofd.

[Afbeelding]
Ik denk dat ik toch iets anders zoek. Qua comfort van de standaard strap heb ik geen echte klachten. Wel is het zo, dat door deze manier van strap, en vermoedelijk ook de door jou aangebrachte optie de bril, als het ware naar je gezicht toe getrokken wordt, met als gevolg 'drukplekken' in je gelaat.
Zijn er 'halo' achtige oplossingen die die druk op je gelaat verminderen?

Hier staat tekst

• Koldur
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 08:22:
[...]

Ik denk dat ik toch iets anders zoek. Qua comfort van de standaard strap heb ik geen echte klachten. Wel is het zo, dat door deze manier van strap, en vermoedelijk ook de door jou aangebrachte optie de bril, als het ware naar je gezicht toe getrokken wordt, met als gevolg 'drukplekken' in je gelaat.
Zijn er 'halo' achtige oplossingen die die druk op je gelaat verminderen?
Halo straps verminderen zeker de druk op het gezicht. Als je een batterij op de achterkant hebt, is dit meestal nog een stukje meer het geval. Het nadeel is dat deze straps iets minder strak op je hoofd zitten en bij bepaalde bewegingen iets kunnen bewegen op je hoofd.
Ik heb de Bobo S3 pro voor de Quest 3 en heb er zelf geen last van (merk het heel soms, maar leidt mij niet af), maar is wel iets om te weten.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:51

MsG

Forumzwerver

Hebben jullie allemaal je headband volledig doorgeschoven naar de "armen" van de Quest zelf? Ik zie dat BoboVr dat wel voorschrijft, maar ik vind dat een stuk oncomfortabeler dan wanneer ik de BoboVR maar half op de armen schuif. Het gewicht van de BoboVR S3 Pro drukt anders veel meer op mn neus en wangen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Koldur
MsG schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:18:
Hebben jullie allemaal je headband volledig doorgeschoven naar de "armen" van de Quest zelf? Ik zie dat BoboVr dat wel voorschrijft, maar ik vind dat een stuk oncomfortabeler dan wanneer ik de BoboVR maar half op de armen schuif. Het gewicht van de BoboVR S3 Pro drukt anders veel meer op mn neus en wangen.
Dit zeggen ze, zodat als de Quest eraf valt, zij een claim kunnen voorkomen. Ik heb hem ook ietsjes eraf, nooit problemen gezien of gehad.

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:34
Reminder: laatste dag van de sale in de Meta store en er staan echt mooie aanbiedingen tussen.

Hier kun je dat lekker filteren en de prijs geschiedenis zien.

https://queststoredb.com/on_sale/?sort=-sale_start_time

Meta Quest 3

• Soliest
MsG schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:18:
Zelf heb ik hem zover als het kan eroverheen geschoven. Daarna kan ik hem met de knop aan de achterkant gewoon stellen en de armen een beetje knikken als de drukpunten niet lekker zitten. Zo zit hij gewoon goed vast en heb ik geen last van druk op mijn gezicht.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:09
AC Nexus en Superhot zijn gratis te spelen via Horizon+. Heb een proefabbo van 3 maanden. Dus meteen even meegepakt :D

[ Voor 14% gewijzigd door Sefaex op 04-01-2026 16:17 ]

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-01 15:49
gupfishy schreef op zondag 28 december 2025 @ 15:21:
Net al een aftermarket besteld met battery erin. Niet de originele want die is weg duur. Maar justvalue elite strap.. goede reviews dus ben benieuwd
Kun je aangeven hoe deze bevalt? Ik zie dat er nu een deal is op bol. Ik ben namelijk ook op zoek naar een betere strap want de originele zit niet fijn en de batterij is zomaar leeg.

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:32
mattazing schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:55:
[...]

Kun je aangeven hoe deze bevalt? Ik zie dat er nu een deal is op bol. Ik ben namelijk ook op zoek naar een betere strap want de originele zit niet fijn en de batterij is zomaar leeg.
bevalt best wel goed. De hoofdpijn die er vaak kwam na een minuut of 20 is helemaal weg. wel iets zwaarder, maar zit wel echt veel beter en steviger. De accu is gewoon een powerbank. maar die maakt wel dat de gewichtverdeling goed is
al met al erg tevreden en zeker aan te raden

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:02
Iemand het Coldplay concert via de Horizon Arena Concert Series geprobeerd? Ik vond het wel echt een toffe 3D ervaring!

• Aldoendex
Sjurm schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:38:
Iemand het Coldplay concert via de Horizon Arena Concert Series geprobeerd? Ik vond het wel echt een toffe 3D ervaring!
Ik heb er een kwartiertje rondgehangen.
Ook in de 'vip box:, geluid uit van andere vr gebruikers.

Leuke ervaring 👍

Meta Quest 3

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Aldoendex schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:05:
[...]
Ik heb er een kwartiertje rondgehangen.
Ook in de 'vip box:, geluid uit van andere vr gebruikers.
Ja, afschuwelijk, dat gekrijs van die kinderen. Ik snap niet dat ze die shit niet standaard uit zetten.

Ik kon die instelling zo gauw niet vinden en het concert 'begon' pas over 10 minuten dus ik ben weggegaan uit irritatie. Hopelijk denk ik er op tijd aan om het nog eens te proberen.

Trouwens vervelend puntje: Meta's eigen "lying down" optie werkt niet in de horizons app, vervelend want ik kijk vaak laat in bed nog ff.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik speel nu Moss 2. Wat een ongelooflijk schattig prachtig grappig en meeslepend spel is dat!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Sjurm
Llopigat schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:37:
[...]

Ja, afschuwelijk, dat gekrijs van die kinderen. Ik snap niet dat ze die shit niet standaard uit zetten.

Ik kon die instelling zo gauw niet vinden en het concert 'begon' pas over 10 minuten dus ik ben weggegaan uit irritatie. Hopelijk denk ik er op tijd aan om het nog eens te proberen.

Trouwens vervelend puntje: Meta's eigen "lying down" optie werkt niet in de horizons app, vervelend want ik kijk vaak laat in bed nog ff.
Het is wel het proberen waard. Geluid van de rest uit, vooraan gaan zitten en dan 3D view aanklikken.

• Aldoendex
Moss 1 en 2 staan verzameld in mijn backlog van ongeveer 150 spellen. 😉

Door ziekte kom ik heel weinig er aan toe de bril te gebruiken. En dan meestal als bioscoop 😁

Maar, die referral tegoeden zijn maar een jaar geldig, dus toch veel bijgekocht de afgelopen 3 jaar.

Ik zag op een overzicht dat de Meta bibliotheek op dit moment 9000+ games en apps heeft.

Hier wat leuke stats.

https://queststoredb.com/stats/2025

Meta Quest 3

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:22
Afgelopen dagen de videos in deze tutorial reeks doorlopen - Wireless PC VR Gaming Complete Course 2026

Echt een geweldige reeks. Veel geleerd, dedicated router maar weer eens gereset en heb nu de beste resultaten via Virtual Desktop die ik ooit heb gehad.
Dikke tip om deze playlist eens rustig te bekijken.
Overigens zegt hij dat wanneer Virtual Desktop correct wordt opgezet dit kabel overtreft.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ronster schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 08:48:
Afgelopen dagen de videos in deze tutorial reeks doorlopen - Wireless PC VR Gaming Complete Course 2026

Echt een geweldige reeks. Veel geleerd, dedicated router maar weer eens gereset en heb nu de beste resultaten via Virtual Desktop die ik ooit heb gehad.
Dikke tip om deze playlist eens rustig te bekijken.
Overigens zegt hij dat wanneer Virtual Desktop correct wordt opgezet dit kabel overtreft.
ik ben 'm ook helemaal doorlopen, maar wired wint het toch voor mij. Wel via VD. Wireless, met dedicated AP op 2 meter van de headset leverde nog steeds onverklaarbare haperingen op. Nu heb ik een USB-C --> LAN adapter gehaald met PD 'injection', en kan ik in de simrig pas echt genieten van (op zich wel) wired VR. Ik heb al een tijdje niet meer de meta-wired oplossing gebruikt, maar die deed het een half jaartje geleden lang niet zo goed als de wireless VD oplossing. Wired VD is voor mijn usecase (simracen) de beste oplossing :)

Hier staat tekst

• Koldur
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:30:
[...]

ik ben 'm ook helemaal doorlopen, maar wired wint het toch voor mij. Wel via VD. Wireless, met dedicated AP op 2 meter van de headset leverde nog steeds onverklaarbare haperingen op. Nu heb ik een USB-C --> LAN adapter gehaald met PD 'injection', en kan ik in de simrig pas echt genieten van (op zich wel) wired VR. Ik heb al een tijdje niet meer de meta-wired oplossing gebruikt, maar die deed het een half jaartje geleden lang niet zo goed als de wireless VD oplossing. Wired VD is voor mijn usecase (simracen) de beste oplossing :)
Ik blijf dat vreemd vinden, draadloos werkt hier echt zonder haperingen, wel op een vrij 6GHz kanaal. Misschien toch interferentie van zaken die niet te scannen zijn met tooltjes die vrijelijk beschikbaar zijn (kan ook door niet Wi-Fi/Bluetooth apparatuur komen).

• tjoep
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:33
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:30: Nu heb ik een USB-C --> LAN adapter gehaald met PD 'injection', en kan ik in de simrig pas echt genieten van (op zich wel) wired VR.
Mag ik vragen welke adapter je daarvoor gebruikt?

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

tjoep schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:26:
[...]
Mag ik vragen welke adapter je daarvoor gebruikt?
https://amzn.eu/d/0AJ4VqQ
Deze :)

Hier staat tekst

• Ronster
Koldur schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:00:
[...]

Ik blijf dat vreemd vinden, draadloos werkt hier echt zonder haperingen, wel op een vrij 6GHz kanaal. Misschien toch interferentie van zaken die niet te scannen zijn met tooltjes die vrijelijk beschikbaar zijn (kan ook door niet Wi-Fi/Bluetooth apparatuur komen).
Hier ook inderdaad. Ik heb hem de router nu op 100 (DFS) staan. Kijken hoe dat gaat. Tot zover feilloos in ieder geval.
Ik heb nu een Netgear WAX202. Deze is wifi 6, dus kan geen 6GHz kanaal gebruiken. Ondanks dat ik lees dat een 6e router hoogstwaarschijnlijk geen merkbare verbeteing zal opleveren (afhankelijk van de rondvliegende wifi signalen), zit het toch tussen mijn oren en ben ik aan het kijken naar 6e routers zoals de TP-Link AXE75.
Welke heb jij?

• Koldur
Ronster schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:15:
[...]

Hier ook inderdaad. Ik heb hem de router nu op 100 (DFS) staan. Kijken hoe dat gaat. Tot zover feilloos in ieder geval.
Ik heb nu een Netgear WAX202. Deze is wifi 6, dus kan geen 6GHz kanaal gebruiken. Ondanks dat ik lees dat een 6e router hoogstwaarschijnlijk geen merkbare verbeteing zal opleveren (afhankelijk van de rondvliegende wifi signalen), zit het toch tussen mijn oren en ben ik aan het kijken naar 6e routers zoals de TP-Link AXE75.
Welke heb jij?
Als het goed werkt met DFS en anderen om je heen daar geen gebruik van maken, is het prima! Ik heb een 6e router genomen omdat ik nog wel eens een DFS hit had en terug viel op de drukke kanalen.

Ik heb een USA AXE75, maar daar moet je mee oppassen i.v.m. zendkracht en kanalen die daar beschikbaar zijn, maar hier (nog) niet gebruikt mogen worden.

• Ronster
Koldur schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:22:
[...]

Als het goed werkt met DFS en anderen om je heen daar geen gebruik van maken, is het prima! Ik heb een 6e router genomen omdat ik nog wel eens een DFS hit had en terug viel op de drukke kanalen.

Ik heb een USA AXE75, maar daar moet je mee oppassen i.v.m. zendkracht en kanalen die daar beschikbaar zijn, maar hier (nog) niet gebruikt mogen worden.
Ik denk dat ik maar eens een AXE75 op de kop ga tikken. Het is het enige wat ik nog op een budget vriendelijke manier kan doen om een eventueel nog beter resultaat te krijgen :)

Op de WAX heb ik overigens de transmit power op 25% gezet omdat ik toch met mijn kop naast de router zit. Zo voorkom je ook bouncen van het signaal en dat anderen last hebben van je router. Zie hier in de tutorial:

• Koldur
Ronster schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:29:
[...]

Ik denk dat ik maar eens een AXE75 op de kop ga tikken. Het is het enige wat ik nog op een budget vriendelijke manier kan doen om een eventueel nog beter resultaat te krijgen :)

Op de WAX heb ik overigens de transmit power op 25% gezet omdat ik toch met mijn kop naast de router zit. Zo voorkom je ook bouncen van het signaal en dat anderen last hebben van je router. Zie hier in de tutorial:

[YouTube: Best Router Settings + Wi-Fi Channels [Wireless PCVR Gaming]]
Ja, signaal hoger of lager zetten is een afstemming met de omgeving en het doel (statisch of rondlopen). Dat is het jammere van VR en draadloos, het is geen plug en play en zelfs voor een Tweaker kan het uitdagend zijn.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:20
Gisteren Horizon OS v83 geïnstalleerd op mijn Quest 3, maar ik vind die nieuwe Navigator geen verbetering tov v81. In je Bibliotheek kun je nu niet meer filteren, maar staan de apps die je geïnstalleerd en niet geïnstalleerd hebt nu door elkaar heen. Ook kun je niet meer alleen een lijst van apps zien die een update hebben. Geen idee wat het briljante idee hierachter is, maar ik vind het een downgrade in gebruikersvriendelijkheid.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Soliest
Zelf zit ik op v85.1034 en kan daar wel filteren op verschillende dingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSW7DpkfaEbifS1jl-ZBAi5ozMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BSyTynT2koLGvYs1hYE3TdEV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FwwHbPPnqICVHmzSy6e2K0-coo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YAmprVsKm159nTisMHySxaGH.png?f=fotoalbum_large

• PatrickC
Soliest schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:42:
Zelf zit ik op v85.1034 en kan daar wel filteren op verschillende dingen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat lijkt niet op de nieuwe Navigator interface maar gewoon op de oude… heb je die nieuw misschien uitgeschakeld?

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 07-01-2026 22:08 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Soliest
In het filmpje zie ik dat je hem aan moet zetten, dat heb ik (gelukkig) nog niet gedaan 😅
Ik zal vanmiddag even kijken of ik hem aan kan zetten en testen of ik ook niet kan filteren. Dat zou inderdaad een mindere zet van ze zijn...

• PatrickC
Soliest schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 07:29:
In het filmpje zie ik dat je hem aan moet zetten, dat heb ik (gelukkig) nog niet gedaan 😅
Ik zal vanmiddag even kijken of ik hem aan kan zetten en testen of ik ook niet kan filteren. Dat zou inderdaad een mindere zet van ze zijn...
Bij mij is de nieuwe Navigator automatisch actief geworden na opnieuw opstarten na de v83 update. Die optie om ‘m weer uit te zetten heb ik niet. Het schijnt dat je PTC (Public Test Channel) aanzet, je die optie alleen hebt als ik de reacties in de video lees. Als je al op v85 zit, dan heb je PTC al aangezet volgens mij.

• PatrickC
Het schijnt dat in v85 de nieuwe Navigator weer verwijderd is. Beetje vreemd wat Meta hier doet… nieuwe Navigator introduceren in v81 en v83 en deze dan weer verwijderen in v85.

• Soliest
Ik heb hem nooit gezien (alleen op YT) en mis hem ook niet. Heb wel een tijdje gehad dat hij altijd in pass through starte en dat vond ik vervelend. Gewoon een kamer starten met het oude menu is voor mij meer dan genoeg. Dat aquarium ding heeft ook wel wat, maar kost toch ook weer extra tijd (hoewel het best snel gaat) om op te starten.

• Aldoendex
Soliest schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:04:
Ik heb hem nooit gezien (alleen op YT) en mis hem ook niet. Heb wel een tijdje gehad dat hij altijd in pass through starte en dat vond ik vervelend. Gewoon een kamer starten met het oude menu is voor mij meer dan genoeg. Dat aquarium ding heeft ook wel wat, maar kost toch ook weer extra tijd (hoewel het best snel gaat) om op te starten.
Ik wil juist mijn aquarium weer terug
Die was ineens verdwenen. 😕

Meta Quest 3

• Llopigat
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:29:
Het schijnt dat in v85 de nieuwe Navigator weer verwijderd is. Beetje vreemd wat Meta hier doet… nieuwe Navigator introduceren in v81 en v83 en deze dan weer verwijderen in v85.
[YouTube: RIP New UI Navigator - Meta Quest V85 Update - Two Steps Forward, One Step Back]
Nouja Meta is sinds versie 1 al constant aan het sleutelen aan de UI van de Quest. Ik had de Quest 1 heel vroeg en ik heb zoveel verschillende UI's doorgemaakt. Ze weten niet wat ze willen, ze prikken maar een beetje in het rond zoekende naar wat werkt. En bovendien, vaak werkt het prima maar veranderen ze het toch.

Nu snap ik wel een stuk meer hoe ze zoveel miljarden hebben kunnen verbranden en er zo weinig voor hebben gemaakt.

Nou zijn er ook goede kanten aan hun ecosysteem hoor. Ze hebben hardware betaalbaar gemaakt en daarmee een afzetmarkt voor software gecreeerd. Maar Horizons is gewoon een strategie die nergens toe leidt. Niemand zit er op te wachten en na al die jaren werkt het nog steeds niet prettig, zit vol met krijsende kinderen en VRChat ziet er nog steeds veel beter uit. Ook is de moderatie veeeel te rubbertegelig. Ik snap niet dat ze zich zo op kindvriendelijkheid richten, mensen zijn maar een kort deel van hun leven kind en hebben op dat moment bovendien weinig te besteden dus die miljarden krijgen ze daarmee nooit terug. Bovendien te kindvriendelijk maakt het meteen oninteressant voor volwassenen die wel geld hebben. Ik heb geen zin om in het gekrijs van een kleuterklas te zitten als ik online ga.

PS: Het zou kunnen zijn dat de nieuwe navigator nog niet af was (immers, hij was nogal erg in beta) en dat ze door al die massa ontslagen niet meer de mankracht hebben om hem af te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Llopigat op 08-01-2026 22:09 ]

• PatrickC
Llopigat schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 22:02:
PS: Het zou kunnen zijn dat de nieuwe navigator nog niet af was (immers, hij was nogal erg in beta) en dat ze door al die massa ontslagen niet meer de mankracht hebben om hem af te maken.
Als je een Public Test Channel hebt, dan verwacht ik dat ze daar die nieuwe Navigator mee uitproberen. v83 is echter geen beta (PTC) release. Ik krijg nu met opstarten van de headset steeds een paar foutmeldingen die heel snel verdwijnen. Dat was met v81 ook al zo. Daarvoor eigenlijk nooit problemen gehad.

• Sjurm
Llopigat schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:37:
[...]

Concert is ook beschikbaar in Oculus TV zag ik zojuist :)

Dus gewoon de optie om terug te spoelen e.d. en geen gedoe met andere mensen

• Aldoendex
Sjurm schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:03:
[...]

Concert is ook beschikbaar in Oculus TV zag ik zojuist :)

Dus gewoon de optie om terug te spoelen e.d. en geen gedoe met andere mensen
Waar / hoe vind je oculus TV?

Ik had iedereen gemute en was in de vip box gsan zitten. Ook heel chill.

Meta Quest 3

• Sjurm
Aldoendex schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 16:16:
[...]

Waar / hoe vind je oculus TV?

Ik had iedereen gemute en was in de vip box gsan zitten. Ook heel chill.
Een van de standaard apps op het apparaat, of het heet nu TV?

Ik weet niet hoe Meta het voor elkaar krijgt, maar ze weten de navigatie e.d. ontzettend onoverzichtelijk te maken

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-01 16:23
Voor de liefhebber heb ik een code voor de spellen:

https://store.steampowere...6570/A_Fishermans_Tale_2/
https://store.steampowered.com/app/1061910/Metal_Hellsinger/

Over uit de Humble Bundle. Stuur maar een PM als je één van de spellen wilt, dan stuur ik je de Steam key (mits je op tijd bent).

Keys zijn inmiddels vergeven

[ Voor 7% gewijzigd door Joeridev op 11-01-2026 09:01 ]

• Aldoendex
Sjurm schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 16:57:
[...]

Een van de standaard apps op het apparaat, of het heet nu TV?

Ik weet niet hoe Meta het voor elkaar krijgt, maar ze weten de navigatie e.d. ontzettend onoverzichtelijk te maken
Deze?
https://www.meta.com/expe...ium=share&hwsh=W95SyiRddZ

Meta Quest 3

• Sjurm
Dacht van wel (heb mn Quest niet zo bij de hand). Als je in die app zoekt op Coldplay krijg je zowel een verwijzing naar het live event als de 3d video zelf

• Shaedwell
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:47
Er is een aparte versie van de 3d versie? Ilk heb net een half uurtje naar de live show in Worlds gekeken, daar zat ik tussen schreeuwende kinderen en een volwassen iemand die ze tot stilte maande, zonder succes. Ik kwam er achter dat je hier ook 3d kunt kiezen en dan is het geschreeuw weg. Ik kan de video/event niet pauzeren helaas. Maar ik zal even zoeken naar de 3d video, kan ik later verder kijken. Pracht show.

• Aldoendex
Je kan bij instellingen, geluid, de mensen op nul zetten

Zelf kwam ik er dus ook in door in de bibliotheek de meta apps selectie te activeren en dan naar TV te gaan.

Stoeltje uitkiezen en dan 3D indrukken, dan verdwijnen de andere avatars.

Topervaring dit

Meta Quest 3

• Sjurm
Shaedwell schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:07:
Er is een aparte versie van de 3d versie? Ilk heb net een half uurtje naar de live show in Worlds gekeken, daar zat ik tussen schreeuwende kinderen en een volwassen iemand die ze tot stilte maande, zonder succes. Ik kwam er achter dat je hier ook 3d kunt kiezen en dan is het geschreeuw weg. Ik kan de video/event niet pauzeren helaas. Maar ik zal even zoeken naar de 3d video, kan ik later verder kijken. Pracht show.
In de TV app zit gewoon het hele 3D concert. En je kunt pauzeren en door de video heen scrollen. Geen gezeur meer om het live event te timen en ook niet die vervelende knop onderin beeld met 'leave seat'

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Moss 2 net uitgespeeld. Zo jammer. Wat een spel. Het einde is ook fantastisch. Alle scenes zijn zo mooi. 1 van de mooiste ervaringen in VR tot nu toe denk ik.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Soliest
Guillome schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:33:
Moss 2 net uitgespeeld. Zo jammer. Wat een spel. Het einde is ook fantastisch. Alle scenes zijn zo mooi. 1 van de mooiste ervaringen in VR tot nu toe denk ik.
Moss is inderdaad een van de mooiere vr spellen. Helaas dat ik in Moss1 vast kom te zitten. Denk dat ik gewoon te oud ben geworden om meer dan twee dingen tegelijk te moeten doen.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oh dat is in Moss2 nog veel meer. De interactie met de reader is best een stuk groter en hebt vaak 2 handen nodig.

• Llopigat
  • Niet online
Soliest schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:13:
[...]
Moss is inderdaad een van de mooiere vr spellen. Helaas dat ik in Moss1 vast kom te zitten. Denk dat ik gewoon te oud ben geworden om meer dan twee dingen tegelijk te moeten doen.
Yup dit ook. Na een half uur moest ik al iets van een 3-dubbel sprong doen en na 15x proberen heb ik de game nooit meer opgestart. Te frustrerend en er is geen hulpje om er toch door te komen. Behendigheidsgames nope. Ik had gehoopt dat het meer een soort adventure was. Ik vond het wel een heel leuk concept, in plaats van immersief zie je een soort miniatuur wereld voor je.

Voor mij is het iets waar ik altijd al slecht in ben geweest. Toen ik kind was kon ik al niks met mario achtige spelletjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Llopigat op 15-01-2026 11:54 ]

• Aldoendex
Ik heb moss 1 en 2 een tijdje terug in de aanbieding gekocht, naar nog niet gespeeld.

Dit klinkt eerder als frustratie dan speelplezier.

Moet je dan online video's of op fora gaan zoeken over hoe anderen verder konden in het spel?

Meta Quest 3

• Llopigat
  • Niet online
Aldoendex schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:58:
Moet je dan online video's of op fora gaan zoeken over hoe anderen verder konden in het spel?
Dat had voor mij geen zin. Het is duidelijk om wat te doen. Ik heb gewoon de behendigheid niet om op het juiste moment de juiste combinatie van knoppen in te drukken.

Maar ik ben echt extreem klunzig wat dat betreft. Gym op school was dan ook gruwelijk en het heeft lang geduurd voor ik kon autorijden enzo. Als platformgames je liggen zal je er geen problemen mee hebben.

• Soliest
Aldoendex schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:58:
Ik heb moss 1 en 2 een tijdje terug in de aanbieding gekocht, naar nog niet gespeeld.

Dit klinkt eerder als frustratie dan speelplezier.

Nee, het is inderdaad gewoon duidelijk wat je moet doen, maar mij lukt 1 van de lvls gewoon niet. Je moet zelf iets vasthouden met een controller en met de andere hand die muis besturen en dan ook nog op het juiste moment time om te springen, waar je ook links en rechts in het beeld moet opletten wat er gebeurt. Ik ben best OK met de meeste spellen, maar hier heb ik gewoon twee extra ogen en een extra hand voor nodig (dus eigenlijk gewoon een tweede speler).

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Wat een andere beleving zeg. Ik ben alles behalve een goede gamer. Maar voor mij was het een heel goed niveau. Alle puzzels waren goed haalbaar. Soms een kleine uitdaging en dat was precies goed. Ik vind vooral de hulp van het muisje zo ontzettend grappig. Of als je m op een steentje of takje plaatst, dat ie gaat balanceren O+
Kan de moeilijke setting die jullie beschrijven ook niet echt herinneren. Zo moeilijk was Moss 2 iig niet voor mij. Was precies goed.

[ Voor 31% gewijzigd door Guillome op 15-01-2026 15:42 ]

• Aldoendex
Het is me gelukt mijn onderwater / aquarium weer terug te krijgen ipv de horizon achtige wereld.

Het schijnt dat je het iedere keer moet activeren na het afsluiten.

Zit je in de immersieve omgeving, klik met je linker controller op de menu knop. Daar zit de instelling. Eerste keer downloaden welke je wilt hebben.

Meta Quest 3

• PatrickC
Aldoendex schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 00:57:
Het is me gelukt mijn onderwater / aquarium weer terug te krijgen ipv de horizon achtige wereld.

Het schijnt dat je het iedere keer moet activeren na het afsluiten.

Zit je in de immersieve omgeving, klik met je linker controller op de menu knop. Daar zit de instelling. Eerste keer downloaden welke je wilt hebben.
Ik moest ook even zoeken… maar de gekozen omgeving blijft toch gewoon actief? Of bedoel je dat na afsluiten en dan weer opstarten, je weer in de passthrough modus komt? Dat kun je oplossen door de immersive home als standaard home in te stellen.

• Llopigat
  • Niet online
Aldoendex schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 00:57:
Waar zie je die instelling dan? Hoe heet hij precies? Ik zie hem nog steeds niet. Ik zou heeeel graag de cyberpunk woning terug willen hebben :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 16-01-2026 09:17 ]

• Aldoendex
Llopigat schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:17:
[...]

Waar zie je die instelling dan? Hoe heet hij precies? Ik zie hem nog steeds niet. Ik zou heeeel graag de cyberpunk woning terug willen hebben :'(
Je ziet 'omgevingen' staan, direct nadat je op de menu knop hebt gedrukt van de linker controller, in je immersieve horizon omgeving.
Maar er zijn er maar 5 of 6 om van te kiezen. De meesten zijn weg 😕

Meta Quest 3

• Llopigat
  • Niet online
Aldoendex schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:48:
[...]

Je ziet 'omgevingen' staan, direct nadat je op de menu knop hebt gedrukt van de linker controller, in je immersieve horizon omgeving.
Maar er zijn er maar 5 of 6 om van te kiezen. De meesten zijn weg 😕
Ohhh ja dat zijn gewoon de nieuwe omgevingen. Ik dacht dat je een manier had gevonden om de oude terug te krijgen. Die was er namelijk wel maar die is nu ook geblokkeerd.

Maar ik heb inmiddels een andere manier gevonden om ze via webxr te laden. Moet to alleen nog een beetje aan knutselen.

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 21:09

ötzi

eclecticus

Spelen er hier mensen Contractors Exfilzone? Soort Escape from Tarkov, één van de weinige VR games die die niet na een paar maanden geen ondersteuning meer krijgt en waar ze ook echt luisteren naar de community voor verbeterpunten. Er is net een grote update geweest die wel wat leuke dingen toevoegt.

[ Voor 20% gewijzigd door ötzi op 16-01-2026 22:25 ]

Ik had bij mijn (bijna) dagelijkse beat saber rondjes weer eens het idee om meer expert plus ipv gewoon expert te doen... Maar ik was vrij snel weer herinnerd aan een van de redenen waarom ik dat eerder niet deed. Wat is de tracking van de quest pro controllers toch f'in garbage! Kom op Valve, breng die Frame uit! :+

Uiteraard afwachten hoe goed de tracking daarop wordt (eerste keer inside out voor Valve) en of beat saber er überhaupt op draait (en hoe goed)... Maar ik zit echt in afwacht stand nu voor vr en weinig zin om nog dingen te proberen tot het nieuwe speelgoed er is. Hopen dat het niet te veel vertraging oploopt met alle AI gekte in de wereld.

Gamertag: FinrazielNL

• Aldoendex
Ik mocht willen dat ik expert aan zou kunnen in beatsaber. #error 😉

Ik vind de tracking van de controllers met de 3 minder goed dan met de 2.
Dat viel me bij de overstap erg tegen.

Meta Quest 3

Pagina: 1 ... 126 127 Laatste