• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
C0nscious schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 15:19:
Op mijn Quest 3 weer de zoveelste keer dat de batterijen in m'n controllers na de Quest een week of iets langer niet gebruikt te hebben, ineens op zijn. Dit had ik het eerste halfjaar nooit, vind het maar vreemd.
Dat nog niet gehad, maar wat ik wel heb gehad is dat de controllers met half lege batterij veel veel sneller in slaap gaan, ook als je ze actief aan het gebruiken bent. Hou ze even een halve seconden stil en ze zijn alweer in slaap :( Gek word ik er van.

Het zou veel beter zijn dat ze aan blijven zolang het scherm van de quest ook aan is.

Zorgen dat ze goed opgeladen zijn helpt wel iets, dat verlengt de tijd wel merkbaar, maar het blijft altijd wel een beetje vechten tegen de slaapstand. Wat ook helpt trouwens zijn alkaline batterijen. Aangezien die een 1,5v basisspanning hebben in plaats van 1,2v bij NiMH, duurt het veel langer voordat ze als leeg gaand gedetecteerd worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Llopigat op 07-02-2026 22:29 ]

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:50
Llopigat schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 22:28:
[...]

Dat nog niet gehad, maar wat ik wel heb gehad is dat de controllers met half lege batterij veel veel sneller in slaap gaan, ook als je ze actief aan het gebruiken bent. Hou ze even een halve seconden stil en ze zijn alweer in slaap :( Gek word ik er van.

Het zou veel beter zijn dat ze aan blijven zolang het scherm van de quest ook aan is.

Zorgen dat ze goed opgeladen zijn helpt wel iets, dat verlengt de tijd wel merkbaar, maar het blijft altijd wel een beetje vechten tegen de slaapstand. Wat ook helpt trouwens zijn alkaline batterijen. Aangezien die een 1,5v basisspanning hebben in plaats van 1,2v bij NiMH, duurt het veel langer voordat ze als leeg gaand gedetecteerd worden.
En wat als je bij wijze van test het 'automatisch overschakelen naar handmodus' tijdelijk uitzet via de instellingen?

Meta Quest 3

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Aldoendex schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:09:
[...]
En wat als je bij wijze van test het 'automatisch overschakelen naar handmodus' tijdelijk uitzet via de instellingen?
Ik zal het volgende keer proberen als het weer gebeurt (heb nu volle batterijen), maar ik weet bijna zeker dat ik een tijd de hand tracking helemaal uit had. Meestal is het onhandig voor mijn gebruik.

Maar nooit bewust geprobeerd nee.

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-03 15:19
Op mijn Quest 3 weer de zoveelste keer dat de batterijen in m'n controllers na de Quest een week of iets langer niet gebruikt te hebben, ineens op zijn. Dit had ik het eerste halfjaar nooit, vind het maar vreemd.
Is mij nog niet opgevallen. Wel zie ik als ze aangeraakt worden of als de tafel een beetje schud, dat ze dan even aan gaan. Ik heb er oplaadbare batterijen in zitten en die gaan echt lang mee.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-03 18:54
Waar liggen je controllers? Kunnen de sensors vaak geactiveerd worden waar ze nu liggen? Als ik ze in mijn wall mount hang en ze geen beweging kunnen detecteren doe ik langer met mijn batterijen dan dat ze los op mijn bureau liggen. Voor de rest geen verschil opgemerkt sinds kort.

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:50
Dat is een goed punt
Mijne liggen in een donkere doos en heb er dan geen last van.

De bril heeft ook wel eens 2 dagen op de bank gelegen, en toen waren mijn batterijen ook ineens een stuk minder geladen.

Meta Quest 3

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:22
Beakzz schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:13:
[...]

Waar liggen je controllers? Kunnen de sensors vaak geactiveerd worden waar ze nu liggen? Als ik ze in mijn wall mount hang en ze geen beweging kunnen detecteren doe ik langer met mijn batterijen dan dat ze los op mijn bureau liggen. Voor de rest geen verschil opgemerkt sinds kort.
Begrijp ik het goed dat als de headset uit is, de controllers aan blijven? Wachtende op ontwaking via de sensor?

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-02 19:11
Heb het hier ook met mijn Quest 3 dat de batterijen van de controllers ook ineens leeg zijn. Gebruik oplaadbare batterijen, dus vind het geen groot punt, maar wel apart. Bij mij zitten ze in een speciale tas bij de Quest 3 zelf en ligt heel stabiel.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Beakzz
Pro-prutser schreef op zondag 8 februari 2026 @ 14:16:
[...]

Begrijp ik het goed dat als de headset uit is, de controllers aan blijven? Wachtende op ontwaking via de sensor?
ja dat begrijp je goed :

Google AI :

it is normal for Meta Quest 3 controller sensors and tracking LEDs to remain partially active even when the headset is turned off or put in sleep mode. The controllers are designed to enter a low-power "sleep" mode rather than a complete power-off, which allows them to wake the headset instantly when moved.
However, this behavior can cause rapid battery drain if the controllers are moved or placed in a way that triggers the gyro sensors.

Maar ik heb dit al verschillende keren op forums gezien en zelf dus ook zo ervaren dus geen AI hallucinatie

• Beakzz
Koldur schreef op zondag 8 februari 2026 @ 14:24:
Heb het hier ook met mijn Quest 3 dat de batterijen van de controllers ook ineens leeg zijn. Gebruik oplaadbare batterijen, dus vind het geen groot punt, maar wel apart. Bij mij zitten ze in een speciale tas bij de Quest 3 zelf en ligt heel stabiel.
Ja dat is wel weer vreemd dan. Daar zou geen detectie mogelijk moeten zijn inderdaad.

• Pro-prutser
Beakzz schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:06:
[...]

ja dat begrijp je goed :

Google AI :

it is normal for Meta Quest 3 controller sensors and tracking LEDs to remain partially active even when the headset is turned off or put in sleep mode. The controllers are designed to enter a low-power "sleep" mode rather than a complete power-off, which allows them to wake the headset instantly when moved.
However, this behavior can cause rapid battery drain if the controllers are moved or placed in a way that triggers the gyro sensors.

Maar ik heb dit al verschillende keren op forums gezien en zelf dus ook zo ervaren dus geen AI hallucinatie
Dat verklaart een hoop! Begreep er al niets van. Super irritant hoor, ik ga vanaf nu de batterijen gewoon eruit halen. Zo regelmatig gebruik ik de Quest toch niet.

Ik zal binnenkort eens in het menu zoeken of het niet uit te zetten is.

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:25
Disc Golf Valley VR is tijdelijk gratis in de Meta Quest store.

Disc Golf Valley VR brings the thrill of disc golf to life like never before! Experience realistic throwing mechanics, beautiful courses, and competitive gameplay—all in complete VR immersion. Play solo, challenge friends, or compete in online events as you master the art of the perfect throw. Whether you're a seasoned pro or new to the sport, Disc Golf Valley VR offers an authentic and exciting disc golf experience.

Link: https://www.meta.com/en-g...lley-vr/9853459044748790/

• WinterMute2025
En er is weer een META sale (tot 23-2)

Veel games voor de Meta Quest scoren met flinke korting.

link hier: https://www.meta.com/en-g...ection/25822365124047691/

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-02 10:37
Wellicht een goede sale: We Are One voor €0,99

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-02 09:37
thx @letsa : gekocht :-)
Heb nog wat meta credits staan en voor de prijs van een karton melk kan je nu niet sukkelen.
Last clockwinder vond ik al erg leuk en deze ziet er gelijkaardig uit.

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06:33
Vergelijkbaar concept, maar minder goed uitgevoerd. Bij Last Clockwinder krijg je een hoop vrijheid en kun je elke puzzel op meerdere manieren oplossen. We are one is veel te makkelijk, elke puzzel is meteen duidelijk. Vermakelijk, voor een euro vooral kopen. Maar als je Last Clockwinder nog niet gespeeld hebt zou ik die halen

• WinterMute2025
Fantical heeft weer een aantal VR games in de aanbieding (7,50 euro bij 2 stuks of 7 euro als je 5 games koopt)

Link hier: https://www.fanatical.com...wn-infinity-vr-collection

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-03 18:37
Ik had laatst bij iemand Gran Turismo in VR gespeeld op PS5 Pro met PSVR2 en was erg onder de indruk.
Thuis heb ik gelijk Assetto Corsa Competizione gekocht en via Quest3 op PC gespeeld. Bij dezelfde auto en baan kreeg ik echter minder snelheidsgevoel en ook minder evenwichtsverlies/iets minder duizelig bij scherpe bochten.
Hoe zou dat kunnen? Ze hebben beiden zelfde FOV geloof ik?

Mixed Reality dev

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07:44
Menesis schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:18:
Ik had laatst bij iemand Gran Turismo in VR gespeeld op PS5 Pro met PSVR2 en was erg onder de indruk.
Thuis heb ik gelijk Assetto Corsa Competizione gekocht en via Quest3 op PC gespeeld. Bij dezelfde auto en baan kreeg ik echter minder snelheidsgevoel en ook minder evenwichtsverlies/iets minder duizelig bij scherpe bochten.
Dat heeft mogelijk te maken met de binocular overlap, wat een zwakker punt is van de Quest 3. Misschien heeft je pc veel dikkere specs als een PS5 pro en was de ervaring smoother waardoor je minder evenwichtsverlies/duizeligheid had?

• Pro-prutser
Speelde je met controller of stuur? Op beide hetzelfde?

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
GT is wat meer arcade, lijkt mij dat ze het was sneller hebben gemaakt voor de fun zeg maar. Over duizeligheid dat kan door betere IPD instelling met de Q3 en/of minder lag/vertraging/betere fps. En met de q3 overal scherper beeld (pancake lenzen) helpt ook wellicht tegen duizeligheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Plugin op 23-02-2026 22:54 ]

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-03 18:37
Pro-prutser schreef op maandag 23 februari 2026 @ 19:55:
[...]

Speelde je met controller of stuur? Op beide hetzelfde?
GT op PSVR2 met stuur, ACC op PC met Quest3 met controller

Mixed Reality dev

• Pro-prutser
Menesis schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:33:
[...]
GT op PSVR2 met stuur, ACC op PC met Quest3 met controller
Dat kan het ook verklaren
Pagina: 1 ... 127 128 Laatste