• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
C0nscious schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 15:19:
Op mijn Quest 3 weer de zoveelste keer dat de batterijen in m'n controllers na de Quest een week of iets langer niet gebruikt te hebben, ineens op zijn. Dit had ik het eerste halfjaar nooit, vind het maar vreemd.
Dat nog niet gehad, maar wat ik wel heb gehad is dat de controllers met half lege batterij veel veel sneller in slaap gaan, ook als je ze actief aan het gebruiken bent. Hou ze even een halve seconden stil en ze zijn alweer in slaap :( Gek word ik er van.

Het zou veel beter zijn dat ze aan blijven zolang het scherm van de quest ook aan is.

Zorgen dat ze goed opgeladen zijn helpt wel iets, dat verlengt de tijd wel merkbaar, maar het blijft altijd wel een beetje vechten tegen de slaapstand. Wat ook helpt trouwens zijn alkaline batterijen. Aangezien die een 1,5v basisspanning hebben in plaats van 1,2v bij NiMH, duurt het veel langer voordat ze als leeg gaand gedetecteerd worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Llopigat op 07-02-2026 22:29 ]

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:47
Llopigat schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 22:28:
[...]

Dat nog niet gehad, maar wat ik wel heb gehad is dat de controllers met half lege batterij veel veel sneller in slaap gaan, ook als je ze actief aan het gebruiken bent. Hou ze even een halve seconden stil en ze zijn alweer in slaap :( Gek word ik er van.

Het zou veel beter zijn dat ze aan blijven zolang het scherm van de quest ook aan is.

Zorgen dat ze goed opgeladen zijn helpt wel iets, dat verlengt de tijd wel merkbaar, maar het blijft altijd wel een beetje vechten tegen de slaapstand. Wat ook helpt trouwens zijn alkaline batterijen. Aangezien die een 1,5v basisspanning hebben in plaats van 1,2v bij NiMH, duurt het veel langer voordat ze als leeg gaand gedetecteerd worden.
En wat als je bij wijze van test het 'automatisch overschakelen naar handmodus' tijdelijk uitzet via de instellingen?

Meta Quest 3

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Aldoendex schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:09:
[...]
En wat als je bij wijze van test het 'automatisch overschakelen naar handmodus' tijdelijk uitzet via de instellingen?
Ik zal het volgende keer proberen als het weer gebeurt (heb nu volle batterijen), maar ik weet bijna zeker dat ik een tijd de hand tracking helemaal uit had. Meestal is het onhandig voor mijn gebruik.

Maar nooit bewust geprobeerd nee.
Pagina: 1 ... 127 128 Laatste