• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
C0nscious schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 15:19:
Op mijn Quest 3 weer de zoveelste keer dat de batterijen in m'n controllers na de Quest een week of iets langer niet gebruikt te hebben, ineens op zijn. Dit had ik het eerste halfjaar nooit, vind het maar vreemd.
Dat nog niet gehad, maar wat ik wel heb gehad is dat de controllers met half lege batterij veel veel sneller in slaap gaan, ook als je ze actief aan het gebruiken bent. Hou ze even een halve seconden stil en ze zijn alweer in slaap :( Gek word ik er van.

Het zou veel beter zijn dat ze aan blijven zolang het scherm van de quest ook aan is.

Zorgen dat ze goed opgeladen zijn helpt wel iets, dat verlengt de tijd wel merkbaar, maar het blijft altijd wel een beetje vechten tegen de slaapstand. Wat ook helpt trouwens zijn alkaline batterijen. Aangezien die een 1,5v basisspanning hebben in plaats van 1,2v bij NiMH, duurt het veel langer voordat ze als leeg gaand gedetecteerd worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Llopigat op 07-02-2026 22:29 ]


  • Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:42
Llopigat schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 22:28:
[...]


Dat nog niet gehad, maar wat ik wel heb gehad is dat de controllers met half lege batterij veel veel sneller in slaap gaan, ook als je ze actief aan het gebruiken bent. Hou ze even een halve seconden stil en ze zijn alweer in slaap :( Gek word ik er van.

Het zou veel beter zijn dat ze aan blijven zolang het scherm van de quest ook aan is.

Zorgen dat ze goed opgeladen zijn helpt wel iets, dat verlengt de tijd wel merkbaar, maar het blijft altijd wel een beetje vechten tegen de slaapstand. Wat ook helpt trouwens zijn alkaline batterijen. Aangezien die een 1,5v basisspanning hebben in plaats van 1,2v bij NiMH, duurt het veel langer voordat ze als leeg gaand gedetecteerd worden.
En wat als je bij wijze van test het 'automatisch overschakelen naar handmodus' tijdelijk uitzet via de instellingen?

Meta Quest 3


  • Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Aldoendex schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:09:
[...]
En wat als je bij wijze van test het 'automatisch overschakelen naar handmodus' tijdelijk uitzet via de instellingen?
Ik zal het volgende keer proberen als het weer gebeurt (heb nu volle batterijen), maar ik weet bijna zeker dat ik een tijd de hand tracking helemaal uit had. Meestal is het onhandig voor mijn gebruik.

Maar nooit bewust geprobeerd nee.

  • Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:43
C0nscious schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 15:19:
Op mijn Quest 3 weer de zoveelste keer dat de batterijen in m'n controllers na de Quest een week of iets langer niet gebruikt te hebben, ineens op zijn. Dit had ik het eerste halfjaar nooit, vind het maar vreemd.
Is mij nog niet opgevallen. Wel zie ik als ze aangeraakt worden of als de tafel een beetje schud, dat ze dan even aan gaan. Ik heb er oplaadbare batterijen in zitten en die gaan echt lang mee.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3


  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:12
C0nscious schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 15:19:
Op mijn Quest 3 weer de zoveelste keer dat de batterijen in m'n controllers na de Quest een week of iets langer niet gebruikt te hebben, ineens op zijn. Dit had ik het eerste halfjaar nooit, vind het maar vreemd.
Waar liggen je controllers? Kunnen de sensors vaak geactiveerd worden waar ze nu liggen? Als ik ze in mijn wall mount hang en ze geen beweging kunnen detecteren doe ik langer met mijn batterijen dan dat ze los op mijn bureau liggen. Voor de rest geen verschil opgemerkt sinds kort.

  • Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:42
Dat is een goed punt
Mijne liggen in een donkere doos en heb er dan geen last van.

De bril heeft ook wel eens 2 dagen op de bank gelegen, en toen waren mijn batterijen ook ineens een stuk minder geladen.

Meta Quest 3


  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 04:53
Beakzz schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:13:
[...]


Waar liggen je controllers? Kunnen de sensors vaak geactiveerd worden waar ze nu liggen? Als ik ze in mijn wall mount hang en ze geen beweging kunnen detecteren doe ik langer met mijn batterijen dan dat ze los op mijn bureau liggen. Voor de rest geen verschil opgemerkt sinds kort.
Begrijp ik het goed dat als de headset uit is, de controllers aan blijven? Wachtende op ontwaking via de sensor?

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 20:32
Heb het hier ook met mijn Quest 3 dat de batterijen van de controllers ook ineens leeg zijn. Gebruik oplaadbare batterijen, dus vind het geen groot punt, maar wel apart. Bij mij zitten ze in een speciale tas bij de Quest 3 zelf en ligt heel stabiel.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm


  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:12
Pro-prutser schreef op zondag 8 februari 2026 @ 14:16:
[...]


Begrijp ik het goed dat als de headset uit is, de controllers aan blijven? Wachtende op ontwaking via de sensor?
ja dat begrijp je goed :

Google AI :

it is normal for Meta Quest 3 controller sensors and tracking LEDs to remain partially active even when the headset is turned off or put in sleep mode. The controllers are designed to enter a low-power "sleep" mode rather than a complete power-off, which allows them to wake the headset instantly when moved.
However, this behavior can cause rapid battery drain if the controllers are moved or placed in a way that triggers the gyro sensors.


Maar ik heb dit al verschillende keren op forums gezien en zelf dus ook zo ervaren dus geen AI hallucinatie

  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:12
Koldur schreef op zondag 8 februari 2026 @ 14:24:
Heb het hier ook met mijn Quest 3 dat de batterijen van de controllers ook ineens leeg zijn. Gebruik oplaadbare batterijen, dus vind het geen groot punt, maar wel apart. Bij mij zitten ze in een speciale tas bij de Quest 3 zelf en ligt heel stabiel.
Ja dat is wel weer vreemd dan. Daar zou geen detectie mogelijk moeten zijn inderdaad.

  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 04:53
Beakzz schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:06:
[...]


ja dat begrijp je goed :

Google AI :

it is normal for Meta Quest 3 controller sensors and tracking LEDs to remain partially active even when the headset is turned off or put in sleep mode. The controllers are designed to enter a low-power "sleep" mode rather than a complete power-off, which allows them to wake the headset instantly when moved.
However, this behavior can cause rapid battery drain if the controllers are moved or placed in a way that triggers the gyro sensors.


Maar ik heb dit al verschillende keren op forums gezien en zelf dus ook zo ervaren dus geen AI hallucinatie
Dat verklaart een hoop! Begreep er al niets van. Super irritant hoor, ik ga vanaf nu de batterijen gewoon eruit halen. Zo regelmatig gebruik ik de Quest toch niet.

Ik zal binnenkort eens in het menu zoeken of het niet uit te zetten is.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
Disc Golf Valley VR is tijdelijk gratis in de Meta Quest store.

Disc Golf Valley VR brings the thrill of disc golf to life like never before! Experience realistic throwing mechanics, beautiful courses, and competitive gameplay—all in complete VR immersion. Play solo, challenge friends, or compete in online events as you master the art of the perfect throw. Whether you're a seasoned pro or new to the sport, Disc Golf Valley VR offers an authentic and exciting disc golf experience.


Link: https://www.meta.com/en-g...lley-vr/9853459044748790/

  • WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
En er is weer een META sale (tot 23-2)

Veel games voor de Meta Quest scoren met flinke korting.

link hier: https://www.meta.com/en-g...ection/25822365124047691/

  • letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:50
Wellicht een goede sale: We Are One voor €0,99

  • CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-06 14:41
thx @letsa : gekocht :-)
Heb nog wat meta credits staan en voor de prijs van een karton melk kan je nu niet sukkelen.
Last clockwinder vond ik al erg leuk en deze ziet er gelijkaardig uit.

  • Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:23
Vergelijkbaar concept, maar minder goed uitgevoerd. Bij Last Clockwinder krijg je een hoop vrijheid en kun je elke puzzel op meerdere manieren oplossen. We are one is veel te makkelijk, elke puzzel is meteen duidelijk. Vermakelijk, voor een euro vooral kopen. Maar als je Last Clockwinder nog niet gespeeld hebt zou ik die halen

  • WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
Fantical heeft weer een aantal VR games in de aanbieding (7,50 euro bij 2 stuks of 7 euro als je 5 games koopt)

Link hier: https://www.fanatical.com...wn-infinity-vr-collection

  • Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:18
Ik had laatst bij iemand Gran Turismo in VR gespeeld op PS5 Pro met PSVR2 en was erg onder de indruk.
Thuis heb ik gelijk Assetto Corsa Competizione gekocht en via Quest3 op PC gespeeld. Bij dezelfde auto en baan kreeg ik echter minder snelheidsgevoel en ook minder evenwichtsverlies/iets minder duizelig bij scherpe bochten.
Hoe zou dat kunnen? Ze hebben beiden zelfde FOV geloof ik?

  • Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18:14
Menesis schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:18:
Ik had laatst bij iemand Gran Turismo in VR gespeeld op PS5 Pro met PSVR2 en was erg onder de indruk.
Thuis heb ik gelijk Assetto Corsa Competizione gekocht en via Quest3 op PC gespeeld. Bij dezelfde auto en baan kreeg ik echter minder snelheidsgevoel en ook minder evenwichtsverlies/iets minder duizelig bij scherpe bochten.
Hoe zou dat kunnen? Ze hebben beiden zelfde FOV geloof ik?
Dat heeft mogelijk te maken met de binocular overlap, wat een zwakker punt is van de Quest 3. Misschien heeft je pc veel dikkere specs als een PS5 pro en was de ervaring smoother waardoor je minder evenwichtsverlies/duizeligheid had?

  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 04:53
Menesis schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:18:
Ik had laatst bij iemand Gran Turismo in VR gespeeld op PS5 Pro met PSVR2 en was erg onder de indruk.
Thuis heb ik gelijk Assetto Corsa Competizione gekocht en via Quest3 op PC gespeeld. Bij dezelfde auto en baan kreeg ik echter minder snelheidsgevoel en ook minder evenwichtsverlies/iets minder duizelig bij scherpe bochten.
Hoe zou dat kunnen? Ze hebben beiden zelfde FOV geloof ik?
Speelde je met controller of stuur? Op beide hetzelfde?

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Menesis schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:18:
Ik had laatst bij iemand Gran Turismo in VR gespeeld op PS5 Pro met PSVR2 en was erg onder de indruk.
Thuis heb ik gelijk Assetto Corsa Competizione gekocht en via Quest3 op PC gespeeld. Bij dezelfde auto en baan kreeg ik echter minder snelheidsgevoel en ook minder evenwichtsverlies/iets minder duizelig bij scherpe bochten.
Hoe zou dat kunnen? Ze hebben beiden zelfde FOV geloof ik?
GT is wat meer arcade, lijkt mij dat ze het was sneller hebben gemaakt voor de fun zeg maar. Over duizeligheid dat kan door betere IPD instelling met de Q3 en/of minder lag/vertraging/betere fps. En met de q3 overal scherper beeld (pancake lenzen) helpt ook wellicht tegen duizeligheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Plugin op 23-02-2026 22:54 ]


  • Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:18
Pro-prutser schreef op maandag 23 februari 2026 @ 19:55:
[...]


Speelde je met controller of stuur? Op beide hetzelfde?
GT op PSVR2 met stuur, ACC op PC met Quest3 met controller

  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 04:53
Menesis schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:33:
[...]
GT op PSVR2 met stuur, ACC op PC met Quest3 met controller
Dat kan het ook verklaren

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:42
Tot en met zondag is er weer een sale in de Meta app store.
Kortingen lopen op tot 50 %

https://www.meta.com/nl-n...ection/26058110243806510/

Meta Quest 3


  • loxO_o
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 09:06
Is er iemand hier met een KAT Loco S om te kunnen "lopen" in vr? Ik zie hele gemixte ervaringen op youtube en reddit. Daarnaast zijn er hier mensen met een VR loopband zoals een Omni of KAT C(2)? Hoe bevalt dat?

  • Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:57

Wailing_Banshee

You're Next

loxO_o schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:58:
Is er iemand hier met een KAT Loco S om te kunnen "lopen" in vr? Ik zie hele gemixte ervaringen op youtube en reddit. Daarnaast zijn er hier mensen met een VR loopband zoals een Omni of KAT C(2)? Hoe bevalt dat?
Die laatste zag ik laatst bij een tv reclame (weet even niet meer waar die precies over ging). Vond het wel een gaaf ding. Alleen best prijzig :P

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.


  • j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:27
loxO_o schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:58:
Is er iemand hier met een KAT Loco S om te kunnen "lopen" in vr? Ik zie hele gemixte ervaringen op youtube en reddit. Daarnaast zijn er hier mensen met een VR loopband zoals een Omni of KAT C(2)? Hoe bevalt dat?
Ik heb de kat loco s thuis, zeker leuk voor de immersie, maar door de kleine vertraging en gebrek aan precisie alleen geschikt voor adventures. Ik heb hem gebruikt voor bijv. HL alyx en Wanderer, maar speel bijv. Pavlov zonder.

  • loxO_o
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 09:06
j0rDy schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 12:30:
[...]


Ik heb de kat loco s thuis, zeker leuk voor de immersie, maar door de kleine vertraging en gebrek aan precisie alleen geschikt voor adventures. Ik heb hem gebruikt voor bijv. HL alyx en Wanderer, maar speel bijv. Pavlov zonder.
Heb hem net gisteren gekocht haha. Zal wel even duren voordat die binnen is. Wel goed om te weten dit. Nog tips om de vertraging te verminderen? Of andere tips voor gebruik?

  • Dhr. Ward
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 11-06 23:53
Allemaal al zin in Payday VR? Lijkt me zo leuk om te coopen met een maatje straks. Ben wel benieuwd naar de vereisten. Volgens de site een spel wat zowel op steam als op de quest te spelen is.

https://www.paydaythegame.com/aceshigh/

  • Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:43
Dhr. Ward schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 02:12:
Allemaal al zin in Payday VR? Lijkt me zo leuk om te coopen met een maatje straks. Ben wel benieuwd naar de vereisten. Volgens de site een spel wat zowel op steam als op de quest te spelen is.

https://www.paydaythegame.com/aceshigh/
All I can say is: " I`m getting to old for this sh17". 8)7

Geef mij maar een gewoon rustig puzzle spelletje of een flight sim ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3


  • Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:57

Wailing_Banshee

You're Next

Soliest schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:05:
[...]


All I can say is: " I`m getting to old for this sh17". 8)7

Geef mij maar een gewoon rustig puzzle spelletje of een flight sim ;)
Een ander probleem van coop vr is dat je ook twee sets nodig hebt :D (stomme AI, anders had ik waarschijnlijk allang de Steam Frame besteld!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.


  • Dhr. Ward
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 11-06 23:53
Helemaal eens. Een vriend waar ik regelmatig een avondje chill heeft geen vr set maar kan deze wel lenen. Het zou dan tevens ook mijn eerste VR ervaring worden met een maatje in dezelfde map. Hopelijk maakt dat het wat levendig. Het lijkt erop dat sommige developers wel wat meer inzetten op VR gelukkig in 2026. Zelfs Flatout komt met een VR versie. 😜

  • jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:16

jacobras

Developer

Dhr. Ward schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 02:12:
Allemaal al zin in Payday VR? Lijkt me zo leuk om te coopen met een maatje straks. Ben wel benieuwd naar de vereisten. Volgens de site een spel wat zowel op steam als op de quest te spelen is.

https://www.paydaythegame.com/aceshigh/
Payday kan je overigens al jaren spelen in de vorm van Payday 2 VR :) https://store.steampowered.com/app/826090/PAYDAY_2_VR/ Paar keer gedaan met maten die niet-VR speelden, heel leuk om plots fysiek naast ze in de game te staan.

Maar Aces High lijkt dus compleet nieuw te zijn opgebouwd voor VR, vet!

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)


  • jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 15:59
Mijn Quest 2 is dus overleden paar dagen terug, nu kan ik op de frame wachten maar ja wanneer die komt anders dan het komt in 2026..

Als ik de Quest 3 en Quest 3s vergelijk, lijkt mij de quest 3 de betere specs hebben, maar is dit ook zo in de praktijk?
jimmy87 schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:10:
Mijn Quest 2 is dus overleden paar dagen terug, nu kan ik op de frame wachten maar ja wanneer die komt anders dan het komt in 2026..

Als ik de Quest 3 en Quest 3s vergelijk, lijkt mij de quest 3 de betere specs hebben, maar is dit ook zo in de praktijk?
Ja, de 3s is een 3 met een slechter scherm en slechtere lenzen.
https://www.meta.com/nl/en/quest/compare/

Gamertag: FinrazielNL


  • j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:27
Ik heb zowel de 2 (gehad) als de 3, en ik ben van mening: de meerprijs van de 3 is het met betrekking tot de lenzen dubbel en dwars waard!

  • jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 15:59
mooi, dan bestel ik de 3, heb ik alleen nieuwe lenzen nodig :) want de 2 lenzen die ik heb van vr optician passen niet in de 3 natuurlijk haha maar dat komt goed.

  • Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:42
jimmy87 schreef op zondag 5 april 2026 @ 23:03:
mooi, dan bestel ik de 3, heb ik alleen nieuwe lenzen nodig :) want de 2 lenzen die ik heb van vr optician passen niet in de 3 natuurlijk haha maar dat komt goed.
De vooruitgang van de 2 naar de 3 is de moeite waard.

Ik heb lenzen op sterkte besteld via AliExpress en die bevallen goed. Ik heb de magnetische genomen.

Meta Quest 3


  • MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 23:23

MsG

Forumzwerver

Aldoendex schreef op zondag 5 april 2026 @ 23:57:
[...]


De vooruitgang van de 2 naar de 3 is de moeite waard.

Ik heb lenzen op sterkte besteld via AliExpress en die bevallen goed. Ik heb de magnetische genomen.
Welke heb je besteld? En wat was je hier ongeveer voor kwijt? :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn


  • jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 15:59
MsG schreef op maandag 6 april 2026 @ 16:01:
[...]

Welke heb je besteld? En wat was je hier ongeveer voor kwijt? :)
Mijn vorige kwamen van vr optician voor de quest 2, maar zit nu te kijken naar reloptix maja US bedrijf dus krijg je ook te maken met btw invoer en import, dat lijkt me ook geen success.

  • Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:42
MsG schreef op maandag 6 april 2026 @ 16:01:
[...]

Welke heb je besteld? En wat was je hier ongeveer voor kwijt? :)
Ik had anti blue anti glare op sterkte, magnetisch voor €33,-
Nu zijn ze iets goedkoper.
Let op dat je de goede optie selecteer en een mail stuurt met je (verwegkijk) sterkte.

Het was even spitten, maar link gevonden.
https://nl.aliexpress.com...OYPN&gatewayAdapt=glo2nld

Meta Quest 3


  • Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:42
jimmy87 schreef op maandag 6 april 2026 @ 16:10:
[...]


Mijn vorige kwamen van vr optician voor de quest 2, maar zit nu te kijken naar reloptix maja US bedrijf dus krijg je ook te maken met btw invoer en import, dat lijkt me ook geen success.
Zie mijn post hierboven.

Meta Quest 3


  • jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 15:59
Ik heb ze bij Reloptix besteld nu, kost meer als die op alie-express maar heb daar toch wat meer vertrouwen in, maar dat is ieder voor zich natuurlijk :)

  • nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:41
Ik had ze bij honsvr, ook tevreden over

  • Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:42
In de Meta store zijn er weer veel games in de aanbieding t/m 26 april.

Meer info hier

https://nl.pepper.com/aan...r-store-games-sale-400564

Meta Quest 3


  • Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:39
thnx.. Heb Green Hell meegepakt

  • WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
Er is weer een interessante VR Bundel bij Humble Bundle.
dit keer is het de VRKiwi Complete Collection.
12 VR Games (Steam) voor slechts 10,32 euro.

met oa. Pirates VR: Jolly Roger, Virtual Hunter, Stilt,
Cave Digger 1 en Cave Digger 2:Dig Harder,
Survivorman VR: The Descent,
Ashen Arrows, Lofi Katana, towers & Powers,
Seeker: My Shadow, Operation Serpens en ArtPulse.

Een mooie bundel voor met voor elk wat wils.

hier is de link -> https://www.humblebundle.com/games/vr-kiwi-bundle
En weer een vr bundel...

https://www.humblebundle.com/games/creature-feature-bundle

Deze vind ik zelf interessanter dan de vorige, vooral omdat ik toevallig laatst al the light brigade op mijn wishlist gezet had nadat ik iemand in een podcast had horen zeggen hoeveel lol hij met die game op psvr gehad had.

Niet dat ik hier overigens nog iets van met mijn quest pro zal gaan spelen... Ik ben echt op de Frame aan het wachten en ga dan weer serieus met pc vr aan de slag.

Gamertag: FinrazielNL


  • Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Nice. Cubism is leuk. Daar heb ik zelf wel plezier van en mijn dochtertje van 8 ook.

Maestro heeft veel goede reviews, maar als muzikant, of als je een beetje weet hoe dirigeren werkt, dan is het niks aan. Niets wat je doet heeft namelijk daadwerkelijk invloed op hoe de muziek klinkt, het is gewoon een timing game in een muziek jasje.

De rest vd games ken ik nog niet.

  • ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Volgens geruchten gaat de Steam Frame volgende week in de verkoop.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!


  • Joeri4Real
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:25
Ik hoop dat de steam frame volgende week wel word aangekondigd. Ben erg benieuwd wat de prijs gaat worden.

Ik hoop dat de frame wel onder de 1000 blijft, maar ben al committed om er 1 te halen. Dus als het niet te duur word komt deze hopelijk binnenkort binnen.

  • CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:29
Zijn er al specs of reviews van de Steam frame bekend? Waar komt het enthousiasme vandaan? Ik heb nog nooit VR geprobeerd maar ik ben wel benieuwd naar de Steam frame...

  • Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
CousinBoneless schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:51:
Zijn er al specs of reviews van de Steam frame bekend? Waar komt het enthousiasme vandaan? Ik heb nog nooit VR geprobeerd maar ik ben wel benieuwd naar de Steam frame...
Het enthousiasme kan wel te maken hebben met het feit dat het een nieuwe VR set is die niet van Meta is. :)
Ik zit eigenlijk zelf ook wel een beetje te wachten op dit ding ondanks dat ik een Quest 3 heb nu.

Specs kan je zo bij Valve opzoeken: https://store.steampowered.com/hardware/steamframe
Even (flink) naar beneden scrollen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 17-06-2026 14:01 ]

Saved by the buoyancy of citrus


  • Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:37
Cyphax schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:01:
[...]

Het enthousiasme kan wel te maken hebben met het feit dat het een nieuwe VR set is die niet van Meta is. :)
Ik zit eigenlijk zelf ook wel een beetje te wachten op dit ding ondanks dat ik een Quest 3 heb nu.

Specs kan je zo bij Valve opzoeken: https://store.steampowered.com/hardware/steamframe
Even (flink) naar beneden scrollen.
Hier ook erg benieuwd! Heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar ben een beetje bang dat ik de aankoop niet kan gaan rechtvaardigen tegenover mezelf omdat het voor de $$$ niet voldoende extra levert tov de Quest 3, die nu prima draait via VD en een dedicated Wifi 6e router.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr


  • Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18:14
CousinBoneless schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:51:
Zijn er al specs of reviews van de Steam frame bekend? Waar komt het enthousiasme vandaan? Ik heb nog nooit VR geprobeerd maar ik ben wel benieuwd naar de Steam frame...
Voor mij komt het enthousiasme van een VR headset die de nadruk legt op hoge qualiteit PCVR streaming en het comfort. Naast de standalone capaciteiten (het is eigenlijk een steam deck voor je gezicht). Hier is een vergelijking (Edit: lijst van wat beter is) met de Quest 3 qua specs en features:

* 2 more CPU cores
* 30% higher clock
* Bigger FOV
* 4x the cache
* 2x the ram
* Significantly faster GPU clocks
* Eye tracking
* Dedicated WiFi 6 Dongle designed for direct stream
* IR emitters to work in the dark
* A full PCIE expansion slot
* An SD slot for storage expansion
* Foveated streaming
* Steam OS with Linux base vs Android bolt-on
* Individual finger tracking like the Valve knuckles
* Open source
* More than half the weight on your face of a Quest 3
* Native standalone play of flat Steam games
* No Meta association / Privacy compromises
* Fully featured controllers with a DPad and full flat game compatibility 

Also OS engineers that know what they are doing and put gaming first. A company who's first priority is not collecting your data

(Bron: reddit)

  • nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:41
Grootste nadeel vind ik nog altijd nog ontbreken van kleuren camera’s tegenover de q3

  • ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Voor mij zijn de grootste voordelen dat de bril draadloos is, dat er geen Meta account voor nodig is en dat foveated rendering en streaming hopelijk voor prestatieverbeteringen gaan zorgen. Wat ik wel jammer vind is dat je nog vast zit aan fysieke aansturingseenheden. De mogelijkheid om met de camera's de handen en vingers te volgen à la Ultraleap zou voor mij de bril echt af hebben gemaakt.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!


  • Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18:14
ocf81 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 20:08:
Voor mij zijn de grootste voordelen dat de bril draadloos is, dat er geen Meta account voor nodig is en dat foveated rendering en streaming hopelijk voor prestatieverbeteringen gaan zorgen. Wat ik wel jammer vind is dat je nog vast zit aan fysieke aansturingseenheden. De mogelijkheid om met de camera's de handen en vingers te volgen à la Ultraleap zou voor mij de bril echt af hebben gemaakt.
Hier komt geen officiële ondersteuning voor van Valve idd. Maar gezien hoe open de headset is qua besturingssysteem zou het mogelijk zijn om daar een los programma voor te maken. Maarja, dat is een mogelijkheid, niet een zekerheid

  • Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18:14
nDirect090 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:34:
Grootste nadeel vind ik nog altijd nog ontbreken van kleuren camera’s tegenover de q3
Mee eens, dat kan echt een gemis worden als je even om je heen wilt kijken... Die keuze snap ik niet helemaal. Daartegenover staat dat de tracking van de Frame via IR gaat en dus ook in donkere ruimtes werkt waar de Quest moeite kan hebben. En nog een 'mogelijkheid', wie weet maakt iemand een set kleuren camera's die via de PCIE poort aangesloten kunnen worden

  • WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
Er is weer een leuke VR bundle bij Humble Bundle, dit keer is het de Upload VR ShowCase Summer 2026 bundel.


Met oa. Metro Awakening, Zero Caliber 2, VtolVR, Thief VR:Legacy of Shadow, Tactical Assault VR, Ancient Dungeon, Arizone Sunshine (Remake) , Among Us 3D (Definitiv Edition) en Zero Caliber.


Voor deze 9 PCVR games betaal je slechts 18,86 euro..


Link naar de bundel -> https://www.humblebundle.com/games/upload-vr-summer-2026

  • ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Altamyr schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 20:42:
[...]

Hier komt geen officiële ondersteuning voor van Valve idd. Maar gezien hoe open de headset is qua besturingssysteem zou het mogelijk zijn om daar een los programma voor te maken. Maarja, dat is een mogelijkheid, niet een zekerheid
Dat wordt wel lastig zonder een vluchttijdcamera. VZIW ontbreekt die bij de Frame?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!


  • Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18:14
ocf81 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:53:
[...]

Dat wordt wel lastig zonder een vluchttijdcamera. VZIW ontbreekt die bij de Frame?
Vgm idd alleen de 4 IR camera's

  • Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:37
WinterMute2025 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 20:47:
Er is weer een leuke VR bundle bij Humble Bundle, dit keer is het de Upload VR ShowCase Summer 2026 bundel.


Met oa. Metro Awakening, Zero Caliber 2, VtolVR, Thief VR:Legacy of Shadow, Tactical Assault VR, Ancient Dungeon, Arizone Sunshine (Remake) , Among Us 3D (Definitiv Edition) en Zero Caliber.


Voor deze 9 PCVR games betaal je slechts 18,86 euro..


Link naar de bundel -> https://www.humblebundle.com/games/upload-vr-summer-2026
Heel mooie bundle!
Ik had nog geen enkele van deze titels.
Vooral benieuwd naar Metro!

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr


  • R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:18

R.G

Korte vraag

Ik heb nu een quest 1,2 die ik amper gebruik ivm ruimte gebrek en het opladen en het opzetten.


Gaat een quest 3 dag en nacht verschil zijn met accu , beeld?


Ik wil het gebruiken als monitor voor werken thuis. Lijkt mij ideaal

Ik zag de xreal one met anchor mode

Ik zag de rayneo proc 4


Alles lijkt het net niet te zijn, maar dacht waarom niet de quest 3? Hoge res, goede anti reflectie

Maar werkt het goed met eisen:

4k display , 3 monitoren (virtueel) kan ik de omgeving blijven zien, bijvoorbeeld bij het drinken, (pass through) en is het niet slecht voor je ogen als werk device?

Idee is:

Laptop met usb-c aan de quest 3 en dan seamless beeld op je lenzen? Dan geen keyboard en muis nodig?


Want virtueel keyboard op tafel met Spatial computing en je vingers als muis pointer?

Zou dit werken?

  • Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
R.G schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:46:
Korte vraag

Ik heb nu een quest 1,2 die ik amper gebruik ivm ruimte gebrek en het opladen en het opzetten.


Gaat een quest 3 dag en nacht verschil zijn met accu , beeld?
Ik weet niet precies hoe lang je accu meegaat op je quest (1 of 2, of beide?) maar het is niet echt heel lang. Helaas krijg je er ook niet meer ruimte voor. ;) Wat wil je graag spelen? Je kunt met 2x2 meter al een hoop op zich.

Het beeld van een Quest 3S is geloof ik hetzelfde als dat van een Quest 2. Het beeld van een Quest 3 is wel een upgrade en heeft pancake lenzen.
4k display , 3 monitoren (virtueel) kan ik de omgeving blijven zien, bijvoorbeeld bij het drinken, (pass through) en is het niet slecht voor je ogen als werk device?
Passthrough werkt best wel goed op in elk geval de Quest 3. Je kunt gewoon alles zien en pakken, het "klopt" allemaal vrij goed. Of het slecht is voor je ogen weet ik eigenlijk niet. De beeldkwaliteit is wel wat beperkt.
Laptop met usb-c aan de quest 3 en dan seamless beeld op je lenzen? Dan geen keyboard en muis nodig?

Want virtueel keyboard op tafel met Spatial computing en je vingers als muis pointer?
De Quest kan idd een virtueel keyboard projecteren op oppervlaktes als een tafel. Het beeld van je laptop seamless op je lenzen is misschien lastiger maar je kunt tegenwoordig met een browser denk ik al een heel eind komen.

Saved by the buoyancy of citrus


  • R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:18

R.G

Cyphax schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:08:
[...]

Ik weet niet precies hoe lang je accu meegaat op je quest (1 of 2, of beide?) maar het is niet echt heel lang. Helaas krijg je er ook niet meer ruimte voor. ;) Wat wil je graag spelen? Je kunt met 2x2 meter al een hoop op zich.

Het beeld van een Quest 3S is geloof ik hetzelfde als dat van een Quest 2. Het beeld van een Quest 3 is wel een upgrade en heeft pancake lenzen.

[...]

Passthrough werkt best wel goed op in elk geval de Quest 3. Je kunt gewoon alles zien en pakken, het "klopt" allemaal vrij goed. Of het slecht is voor je ogen weet ik eigenlijk niet. De beeldkwaliteit is wel wat beperkt.

[...]

De Quest kan idd een virtueel keyboard projecteren op oppervlaktes als een tafel. Het beeld van je laptop seamless op je lenzen is misschien lastiger maar je kunt tegenwoordig met een browser denk ik al een heel eind komen.
Cool, maar usb c van quest 3 naar een dp alt mode usb c wordt de quest dan meteen een display?

Of moet je iets doen met virtual desktop daar ben ik bekend mee vanaf quest 1

Wat raad je aan met de quest 1 en 2 zou ik die kunnen testen als quest 3 en dan upgrade naar een quest 3 als resultaat 1 en 2 best oke is? Dan kan q3 alleen beter zijn?


Of moet ik wachten op een quest 4? Als die er komt?

  • Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
R.G schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:11:
[...]

Cool, maar usb c van quest 3 naar een dp alt mode usb c wordt de quest dan meteen een display?
De Quest heeft geen alt-mode helaas. Je kan alleen streamen via een gecomprimeerde USB stream of via wifi met de ingebouwde streamingfunctie, of die van virtual desktop of steam.
R.G schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:46:
Korte vraag

Ik heb nu een quest 1,2 die ik amper gebruik ivm ruimte gebrek en het opladen en het opzetten.


Gaat een quest 3 dag en nacht verschil zijn met accu , beeld?


Ik wil het gebruiken als monitor voor werken thuis. Lijkt mij ideaal

Ik zag de xreal one met anchor mode

Ik zag de rayneo proc 4


Alles lijkt het net niet te zijn, maar dacht waarom niet de quest 3? Hoge res, goede anti reflectie

Maar werkt het goed met eisen:

4k display , 3 monitoren (virtueel) kan ik de omgeving blijven zien, bijvoorbeeld bij het drinken, (pass through) en is het niet slecht voor je ogen als werk device?

Idee is:

Laptop met usb-c aan de quest 3 en dan seamless beeld op je lenzen? Dan geen keyboard en muis nodig?


Want virtueel keyboard op tafel met Spatial computing en je vingers als muis pointer?

Zou dit werken?
Verkijk je niet op die resolutie... Ja in theorie heeft een quest 3 als je de resolutie voor je twee ogen bij elkaar optelt ruim een 4k display, maar effectief is het echt niet zo scherp als dat dat klinkt. Om te beginnen overlapt het beeld voor je twee ogen natuurlijk grotendeels dus hou je nog maar iets meer dan de helft over. Vervolgens is die resolutie ook nog eens over de volledige 110 graden fov (field of vision) gestrekt. Een Xreal of soortgelijk heeft over het algemeen dan maar een fhd scherm, maar toont dat over ongeveer de helft van de fov waardoor de scherpte ongeveer vergelijkbaar is.

Ik heb zelf zowel een Quest pro als een Xreal one pro, maar naar mijn mening zijn beiden nog niet goed genoeg om lekker in te kunnen werken. Je hebt gewoon niet genoeg detail daarvoor. Het is alsof je een 55 inch monitor/tv met maar een fhd resolutie recht voor je snufferd hebt. Voor film kijken of gaming hoeft dat helemaal niet erg te zijn, maar wel om op te werken.

En dat dan nog los van dat je waarschijnlijk echt wel vrij snel genoeg krijgt van steeds die grote bril op je gezicht...

Gamertag: FinrazielNL


  • orionis1000
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-06 07:05
Dat zou ik ook wel willen.
Vooral dan om buiten te zitten (en eventueel te werken)

Nu gebruik het al om te surfen / youtube in passthrough en zonder de facial interface
(ik heb de bobovr headstrap) wat ik echt wel tof vind. Veel beter dan een scherm waar je door de zon bijna niks op ziet en je kan best relaxed in een stoel zitten en met hand tracking alles doen. Zorg wel dat je niet recht onder de zon zit, niet goed voor de lensen!

Nu, zoals @Finraziel al aanhaalde, is de resolutie voor mij ook te beperkt om te werken, zeker als je vergelijkt met een (of 2) 4k monitor(s) waar je verschillende apps gelijktijdig over je scherm kan indelen.

Nu, moest je een oplossing vinden, laat het zeker wetten :*)

  • Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:43
Als vervanger voor een (multiple) scherm setup zou ik de Quest3 niet gaan gebruiken. De resolutie is wel beter dan de 2, maar voor langdurig werk nog steeds niet optimaal. Ze geven aan dat hij er wel voor geschikt is en er zijn meerdere opties/tools om je pc beeld(en) in je headset te krijgen en ook een virtueel toetsenbord, maar het werkt gewoon nog niet prettig.

Als ik het nu toch zo zou doen, dan zou ik ervoor kiezen om draadloos via VirtualDesktop te streamen. Geeft een net wat beter beeld. Een andere headstrap (bijvoorbeeld de BoboVR 3S Pro) met (extra) accu. Anders kun je ook een powerbank gebruiken of toch een kabeltje aansluiten voor het opladen bij langere sessies. In de headset zelf maar ook via VirtualDesktop kan een fysiek toetsenbord "gezien" worden en op die plek dan ook geprojecteerd worden via de camera`s in je headset.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3


  • R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:18

R.G

Soliest schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:11:
Als vervanger voor een (multiple) scherm setup zou ik de Quest3 niet gaan gebruiken. De resolutie is wel beter dan de 2, maar voor langdurig werk nog steeds niet optimaal. Ze geven aan dat hij er wel voor geschikt is en er zijn meerdere opties/tools om je pc beeld(en) in je headset te krijgen en ook een virtueel toetsenbord, maar het werkt gewoon nog niet prettig.

Als ik het nu toch zo zou doen, dan zou ik ervoor kiezen om draadloos via VirtualDesktop te streamen. Geeft een net wat beter beeld. Een andere headstrap (bijvoorbeeld de BoboVR 3S Pro) met (extra) accu. Anders kun je ook een powerbank gebruiken of toch een kabeltje aansluiten voor het opladen bij langere sessies. In de headset zelf maar ook via VirtualDesktop kan een fysiek toetsenbord "gezien" worden en op die plek dan ook geprojecteerd worden via de camera`s in je headset.
Thx, en via quest 2? Kans? Of niet eens proberen?

Ik heb die liggen namelijk
R.G schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:16:
[...]

Thx, en via quest 2? Kans? Of niet eens proberen?

Ik heb die liggen namelijk
Je kan het altijd eens proberen. Zoveel verschil zit er niet in de resolutie (ongeveer 10% in het voordeel van de Q3)... Het grootste verschil zit in de pancake lenzen die er voor zorgen dat praktisch het hele beeld scherp is. Op de Q2 hangt het sterk af van hoe goed je ze recht voor je ogen krijgt hoe groot de scherpe sweet spot in het midden is, maar naar de randen wordt het altijd wazig. Belangrijkste factor is je ipd. Ik heb zelf 72 mm en daarmee was echt alleen het middelste stukje scherp. Dus dan moet je echt de hele tijd je hoofd bewegen om wat je goed wil zien in het midden te hebben... Maar je kunt wel prima en idee krijgen van hoe het uit zou kunnen zien met een Q3 want qua resolutie zit er dus weinig verschil tussen.

Gamertag: FinrazielNL


  • Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:43
Als. Je het toch hebt liggen, gewoon proberen.

Zoals hierboven al aangegeven is maken de lenzen echt het grootste verschil.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Pagina: 1 ... 127 128 Laatste