• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-12 08:17
Op amazon NL is de PICO 4 Ultra 256GB tijdelijk in de aanbieding.
Van 599 euro voor 399 euro.

link naar de aanbieding -> https://www.amazon.nl/PIC...nspas/dp/B0D9WKDZXW/?th=1

en amazon DE ook voor 399 euro -> https://www.amazon.de/PIC...adset/dp/B0D9WKDZXW/?th=1

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:57
Er is op youtube een filmpje dat aantoont dat je de Galaxy XR kan "modden" om de BoboVR headstrap te gebruiken. Deze persoon heeft daarvoor wel zijn nieuw toestel met een zaag, schaar, mes,... te lijf moeten gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=HkiJXAREcR4

Ik deel het hier maar even omdat ik het eigenlijk wel een beetje absurd vindt maar het feit dat de armen wel passen, is toch interessant.
Ik zou hier en daar wel wat voorzichtiger te werk zijn gegaan en het eindresultaat vind ik wat rommelig; toch vind ik het welt iets hebben. Alleen jammer dat hij niet meer echt VR kan gaan indien hij dat zou willen.

• aerosnake
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 21-11 17:32
knakker2 schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:15:
[...]

Deze iemand al gespeeld? is 'ie de centen waard? Vroeger verslaafd geweest aan BF 1(of 2) op de PC... dat zal nu weleens weer kunnen gebeuren

Ik begon 4 jaar geleden met een Q1, die werd snel na aankoop wegens defect teruggestuurd en heb toen keuze gehad tussen upgrade naar meer geheugen (want de 128 [of de 64] was niet meer in de verkoop) of geld terug. Ik koos voor geld terug gehad en nu sinds een maand of 3 de Q3 in bezit

Inmiddels H+, de officiele sideloader, ook de onofficiele, Stremio + RD dus volop aan het knalllen met films en series. BoboVR S3 er op, batterij en comfort dus ook aanwezig. Moet zeggen; het is me een partij leuk! en wat een verschil met de Q1, 4 jaar terug. Duur, maar zeker leuk om erbij te hebben

Nu vraag ik me af of het enige meerwaarde is om VD erbij te nemen. Ik maak amper gebruik van een laptop, deze heb ik dan ook niet. Ik heb een Macbook voor werk/email en een 8 jaar oude laptop voor familiegebruik (HDMI <--> TV voor films). Nu heb ik een Steam account (want vroeger TeamFortress 2 , en nog wat aander gratis spielerij) maar vraag me af of VD dan de moeite waard is, zeker gezien ik eigenlijk verder niets voor fun met de laptop doe. Hte probleem is denk ik meer dat ik niet zeker weet of de Q3 de prestaties levert en de VD en Steam alleen maar de boel doorgeven, of dat ik een knaller van een game PC met de nodige hi-end grafische kaart er in om er wat van te maken. wellicht dat iemand zn mening kan geven hier? :)
Ik heb er al 50 uur in gestoken, het is de 20 euro voor early access dik waard en het word alleen maar beter.

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-12 14:55
Afgelopen week bezig geweest met aan de gang krijgen van Visual Pinball in VR, volgens deze Howto. Het was even puzzelen, maar het werkt super nu.

(Ik heb deze vraag ook al gesteld in het Visual Pinball topic, maar ik denk dat het wellicht beter hier thuis hoort.)
Ik wil een DIY pinball controller gaan maken, zoals bijvoorbeeld deze.
Heeft toevallig iemand ervaring met een board zoals de kl25z die je rechtstreeks op de Quest 3 kan aansluiten?
Mijn pc staat namelijk op zolder en ik (en mijn vrouw) spelen in de woonkamer, dus ik zou de controller graag rechtstreeks op de Quest kunnen inprikken.
ChatGPT kan me hier vooralsnog geen uitsluitsel over geven.

Gisteren overigens mijn dedicated VR router gereset en opgezet als router ipv access point. Nu kan ik de router rechtstreeks op de pc aansluiten zonder internet connectie (wat niet gaat als AP, want geen DHCP). Wat een enorm verschil in performance. Virtual pinball loopt nu helemaal smooth op mijn RTX 3080 :)

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:25
Ronster schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:07:
Afgelopen week bezig geweest met aan de gang krijgen van Visual Pinball in VR, volgens deze Howto. Het was even puzzelen, maar het werkt super nu.

(Ik heb deze vraag ook al gesteld in het Visual Pinball topic, maar ik denk dat het wellicht beter hier thuis hoort.)
Ik wil een DIY pinball controller gaan maken, zoals bijvoorbeeld deze.
Heeft toevallig iemand ervaring met een board zoals de kl25z die je rechtstreeks op de Quest 3 kan aansluiten?
Mijn pc staat namelijk op zolder en ik (en mijn vrouw) spelen in de woonkamer, dus ik zou de controller graag rechtstreeks op de Quest kunnen inprikken.
ChatGPT kan me hier vooralsnog geen uitsluitsel over geven.

Gisteren overigens mijn dedicated VR router gereset en opgezet als router ipv access point. Nu kan ik de router rechtstreeks op de pc aansluiten zonder internet connectie (wat niet gaat als AP, want geen DHCP). Wat een enorm verschil in performance. Virtual pinball loopt nu helemaal smooth op mijn RTX 3080 :)
Leuk project! Moet je overigens dan iedere keer de internet kabel wisselen als je weer internet op je PC wil?

• Ronster
nDirect090 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:43:
[...]

Leuk project! Moet je overigens dan iedere keer de internet kabel wisselen als je weer internet op je PC wil?
Als ik de pc op mijn netwerk wil hebben moet ik idd de kabel wisselen of wifi aanzetten (deze zet ik uit wanneer ik pc vr doe).
Kleine moeite, groot plezier :)

Edit: of je zet er een simpele manual switch tussen zoals deze.

Ik kan nu HL Alyx op Godlike en alles maxed in-game spelen met super scherp beeld en geen artifacts. Dat was eerst onmogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Ronster op 21-11-2025 17:40 ]

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-12 11:24
aerosnake schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:50:
[...]

Ik heb er al 50 uur in gestoken, het is de 20 euro voor early access dik waard en het word alleen maar beter.
Inmiddels ook gekocht en wat uurtjes zoet mee geweest. Het is inderdaad een leuk spel met enorm veel potentie.. Wel her en der de nodige aanpassingen nodig, maar daar is het inderdaad een early access voor..

Wat well vervelend is, is dat de crosshair sinds kort zn eigen weg wilt gaan, aan het driften is. Mikken en recht schieten is daarmee lastig. Geweer loslaten en weer grijpen helpt, maar al snel heb ik er weer last van.

Spel zal uiteindelijk allleen maar leuker/beter worden als de communitie ook een beetje lief blijft....

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
knakker2 schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:54:
[...]

Inmiddels ook gekocht en wat uurtjes zoet mee geweest. Het is inderdaad een leuk spel met enorm veel potentie.. Wel her en der de nodige aanpassingen nodig, maar daar is het inderdaad een early access voor..

Wat well vervelend is, is dat de crosshair sinds kort zn eigen weg wilt gaan, aan het driften is. Mikken en recht schieten is daarmee lastig. Geweer loslaten en weer grijpen helpt, maar al snel heb ik er weer last van.

Spel zal uiteindelijk allleen maar leuker/beter worden als de communitie ook een beetje lief blijft....
Hoe is deze in vergelijking met Pavlov? Daar heb ik de nodige uurtjes inzitten...
Ronster schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:07:
Niet voor deze toepassingen, maar ik neem aan dat hij gewoon een standaard USB joystick oid emuleert. Dan zou het moeten werken als je hem rechtstreeks in een Q3 steekt. Volgende vraag is wel of de Q3 dat weer doorstuurt naar je PC.
Die snap ik niet. Zonder internet krijg je meer performance? Dat zou toch echt nul impact horen te hebben. Sowieso niet op framerate natuurlijk, want dat wordt door je PC bepaald en niet de verbinding, en dat beetje data wat voor internet gebruikt wordt zou ook gerommel in de marge moeten zijn. Plus je noemt dat je ook de PC via Wifi zelf internet kan geven, dan gaat het dus nog geen eens via je VR AP.

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
T/m 2 december is er een sale in de Meta store.
Op veel apps en games krijg je 40% korting met de code
BFCM25

Daarnaast staat er een Arizone Sunshine bundel bij voor nog geen € 20,-

[ Voor 4% gewijzigd door Aldoendex op 24-11-2025 21:33 ]

Meta Quest 3

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
knakker2 schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:54:
[...]

Heb je ''virtuele gunstock'' in settings aan staan? Helpt erg goed met richten! Heb ook een echte gunstock maar de virtuele gunstock is net zo goed imo & makkelijker met snel herladen voor mij althans.

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-12 11:24
Plugin schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:52:
[...]

Heb je ''virtuele gunstock'' in settings aan staan? Helpt erg goed met richten! Heb ook een echte gunstock maar de virtuele gunstock is net zo goed imo & makkelijker met snel herladen voor mij althans.
Ga ik direct even proberen.

Wel merkwaaardig dat de eerste dagen prima ging, met name Assault class, daar heb ik dat eerste geweer met 14/14 upgrades en gebruik de laser/crosshair. Daarmee knal ik de 1 na de ander kapot, sta constant ook in de top3, omdat het zo makkelijk richten is, .. maar als dat ding gaat driften is het continue ergenis. Zal wel proberen. Had het overigens elders gevraagd, ook in discord... ik wacht nog op bevestiging dat het een bug is.
j0rDy schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:27:
[...]

Hoe is deze in vergelijking met Pavlov? Daar heb ik de nodige uurtjes inzitten...
Ook ik heb Pavlov kapotgespeeld, en het was dan ook een teleurstelling toen ik de Q3 kreeg en zag dat het geen gratis sideload spel meer is. Na wat rondneuzen vond ik het ene na het andere negatieve over de huidige community (schreeuwende kinderen) en heb besloten om te wachten op een gratis drop @ Horizon+, als Pavlov daar ooit gaat komen. Pavlov is meer een serieuze vormv an schooter denk ik, meer wapen detail, meer leunend naar Onwards en nog wat andere waar ik de naam zoeven niet van weet. Forefront is gewoon met een team van 16 er op uit en los gaan... heeft wel iets weg van Battlefield van vroeger, maar moet her en der nog een likje verf krijgen. Lastig om het aan te raden omdat het toch 20 ballen kost, maar als het geld kan missen is het zeker het proberen waard met een goede kans dat je er plezier van gaat hebben

• Ronster
Sissors schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:36:
[...]

Niet voor deze toepassingen, maar ik neem aan dat hij gewoon een standaard USB joystick oid emuleert. Dan zou het moeten werken als je hem rechtstreeks in een Q3 steekt. Volgende vraag is wel of de Q3 dat weer doorstuurt naar je PC.
Dit lijkt inderdaad zo te werken.
Ik ga die doos gewoon bouwen en kom er vanzelf wel achter :)
Die snap ik niet. Zonder internet krijg je meer performance? Dat zou toch echt nul impact horen te hebben. Sowieso niet op framerate natuurlijk, want dat wordt door je PC bepaald en niet de verbinding, en dat beetje data wat voor internet gebruikt wordt zou ook gerommel in de marge moeten zijn. Plus je noemt dat je ook de PC via Wifi zelf internet kan geven, dan gaat het dus nog geen eens via je VR AP.
Het zal liggen aan het feit dat ik de Deco X60's omzeil.
De Ziggo router (in bridge mode) gaat naar naar een X60 in de woonkamer. Van daaruit naar een switch en vanuit de switch gaat een utp kabel naar een X60 op zolder, waarop de pc dan weer bekabeld op aangesloten is.
Omdat ik de dedicated router (WAX202) als AP had geconfigureerd moest ik de utp kabel vanuit de X60 ook op de WAX202 aansluiten omdat de Quest anders geen IP kreeg.
Dus nu ik de WAX202 als router heb geconfigureerd kan ik hem buiten de X60's gebruiken.

• Aldoendex
  • Nu online
Tip voor bezitters en kopers van Quest VR brillen.

T/m 2 januari is de doorverwijzing verdubbeld naar € 60 winkeltegoed.

Voor nieuwe gebruikers, met een via een winkel aangeschafte bril.

Meta Quest 3

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:36
UnboundXR heeft momenteel (Black Friday) weer 128GB Quest 3's, voor € 479,- (€ 395,87 ex): https://unboundxr.nl/b2b/meta-quest-3-128gb.

Ik meen dat de referral Quest Cash zoals genoemd door Aldoendex, volgens de Meta voorwaarden niet toepasbaar is op refurbished headsets. Dus houd daar rekening mee.

*edit*
Ziet ernaar uit dat de 128GB versie geen "tweedekans" is. Of dat betekent, dat het niet refurbished is, weet ik niet. Voor zover mij bekend was, was de 128GB editie discontinued. 🤔

[ Voor 32% gewijzigd door letsa op 29-11-2025 00:23 . Reden: Prijs was ex btw ]

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12 16:51
Nu valve hun vr set heeft aangekondigd is het niet verstandig om te wachten?
Ik ga vanuit dat wanneer die uitkomt meta met tegen reactie komt en de prijs zakt.

• nDirect090
raro007 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:44:
Nu valve hun vr set heeft aangekondigd is het niet verstandig om te wachten?
Ik ga vanuit dat wanneer die uitkomt meta met tegen reactie komt en de prijs zakt.
Ik zou iig wachten tot er meer bekend is, zoals de prijs bijvoorbeeld.
Puur vermoedens hoor, maar ik verwacht dat niet dat Meta die VR set als concurrentie zal zien. Als eerst verwacht ik niet dat de basis set dat prijs technisch is, ik vermoed dat hij flink duurder is. Met als voordeel natuurlijk by default comfortabeler, en de wifi streaming spullen zijn al mee geleverd, als je eerst nog een 6GHz router / AP moet kopen wordt de Quest als geheel significant duurder natuurlijk.

Punt is alleen, dat is niet de primaire doelgroep waar Meta zich op richt. En ja het is een significante groep, de PC streamers, dus ze willen hem ook niet negeren, maar het is ook niet de echte richting waarop ze willen groeien.

Voor PC streaming zal de Valve headset meer plug en play zijn, hij zal comfortabeler zitten, en het is geen Meta. Maar goedkoop zal hij niet zijn.

• Aldoendex
  • Nu online
Ik vind het trouwens opvallend dat de duurdere Q3 niet met korting is aangeboden in deze periode.

Meta lijkt in te zetten op de goedkopere 3S met een breder publiek. En dan vermoedelijk meer omzet te draaien met de games/ apps.

Meta Quest 3

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12 16:51
maar de valve VR kan je toch ook games instaleren? ik verwacht dat steam een apart store voor gaat opzetten en dus wel direct met meta gaat concurreren.
alleen is de steam vr procesor/gpu beter dan de meta?
raro007 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:35:
maar de valve VR kan je toch ook games instaleren? ik verwacht dat steam een apart store voor gaat opzetten en dus wel direct met meta gaat concurreren.
Ik neem aan dat Steam gewoon een labeltje krijgt als het erop draait. Maar ja dat is mogelijk. Echter ik verwacht niet dat dat prijs technisch gaat kunnen concurreren met een Quest.

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:24
raro007 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:35:
Denk steamdeck.

En hoi, eindelijk weer terug in NL en weer in staat om te posten (nu mag ik weer 😉)

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:36
Steam Frame gaat ook Android VR kunnen draaien, op sterkere hardware dan Quest 3. In theorie kunnen devs al hun Quest games naar de Steam Frame porten, al zullen apps met passthrough niet in kleur zijn. Ik verwacht dat er ook een grijs gebied gaat komen van mensen die hun Quest account kunnen gebruiken om hun Quest apk's te downloaden, eventueel "patchen", en op de Steam Frame werkend krijgen. Niet officieel ondersteund natuurlijk, maar allicht wel mogelijk gemaakt door het open karakter van de Steam Frame.

De Quest 3 headset had vorig jaar een beter aanbod, ben benieuwd of er op Cyber Monday nog iets gaat gebeuren. Meta verdient aan mij geen Quest 3S, maar ik ben benieuwd of ze met mijn uitgavepatroon een goede Quest 3-deal kunnen terugverdienen aan software-aankopen. 😅

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:44
Aldoendex schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:25:
Ik vind het trouwens opvallend dat de duurdere Q3 niet met korting is aangeboden in deze periode.

Meta lijkt in te zetten op de goedkopere 3S met een breder publiek. En dan vermoedelijk meer omzet te draaien met de games/ apps.
Meta ziet ook prijsverhogingen van hardware links en rechts binnenkomen en laten we eerlijk zijn. De Quest 3 is een constante aanbieding voor wat ze leveren aan hardware en dat zal de Frame ook weer gaan bewijzen. Ik verwacht eerder dat prijzen van consoles en (standalone) VR headsets gaan stijgen de komende tijd. Misschien dat ze daarom geen sale op de Q3 hebben.

Ik ben geen voorstander van fan zijn van een bedrijf/merk, maar Steam komt dichtbij en toch heb ik totaal nog geen hype voor de frame. Voorlopig bevalt de Q3 mij best op de wat dwingende Horizon updates na (dat mag van mij verdwijnen). Voor het geld (vorig jaar wel in een aanbieding gekocht) heb ik er genoeg plezier aan beleefd en mijn vriendin pakt hem ook regelmatig even en dan hoef ik ook niets uit te leggen.

Ik geef helemaal niets om 2D games in VR (betere opties beschikbaar), de passtrough in kleur vind ik top, PVCR werkt draadloos ook super, Leuke AR ervaringen gespeeld en voorlopig zie ik ook geen games voor VR verschijnen die ik niet kan spelen zonder de frame. Op zich heb ik liever Steam die mij het perfecte headset levert, want Meta...punt. Ik heb alleen niet het idee dat Steam met een verleidelijk aanbod komt voor mij persoonlijk.

• Aldoendex
  • Nu online
Meta verkoopt de brillen waarschijnlijk met verlies of hooguit tegen de kostprijs vermoed ik.

Zelf ben ik ook erg blij dat ik vorig jaar de 3 heb gekocht in de aanbieding. En voor de 2 kreeg ik nog een aardig bedrag .

Daarnaast heb ik ondertussen toch wat referrals bij elkaar gesprokkeld en dus dit jaar geen geld hoeven uitgeven voor games /apps.
Dat wordt trouwens wel steeds lastiger omdat meer mensen dat ook proberen te doen.

Meta Quest 3

• nDirect090
Aldoendex schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 17:10:
Meta verkoopt de brillen waarschijnlijk met verlies of hooguit tegen de kostprijs vermoed ik.

Zelf ben ik ook erg blij dat ik vorig jaar de 3 heb gekocht in de aanbieding. En voor de 2 kreeg ik nog een aardig bedrag .

Daarnaast heb ik ondertussen toch wat referrals bij elkaar gesprokkeld en dus dit jaar geen geld hoeven uitgeven voor games /apps.
Dat wordt trouwens wel steeds lastiger omdat meer mensen dat ook proberen te doen.
En je zit nu toch met het probleem dat je elkaar als vrienden moet toevoegen wil een referral werken? Mijn tegoed is inmiddels op en door die belemmering is het ook amper te doen

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
nDirect090 schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:58:
[...]

En je zit nu toch met het probleem dat je elkaar als vrienden moet toevoegen wil een referral werken? Mijn tegoed is inmiddels op en door die belemmering is het ook amper te doen
Dat je elkaar moet toevoegen als vrienden is al een tijdje niet meer hoor. Gewoon die referral opsturen en klaar.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Soliest
  • Nu online
Net nog even gekeken, maar die referral site is down :p

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Aldoendex
  • Nu online
De device referral kan zonder vrienden te zijn.

Maar voor de app referral moet dat toch nog wel?

Of is dat ook niet meer, ivm die developers codes?

Wel is het handig om de gegevens van de ontvanger en zender van de device referrals te hebben

Ik kreeg bij het inwisselen / redeemen een foutmelding. Dan verdween de knop en moest ik mailen met de helpdesk.
Wat een tijdverslindende marteling was dat.

Ik kreeg ook allerlei smoesjes: je saldo is te hoog of voor jou is het ref programma niet beschikbaar

Nu maak ik preventief screenshots voor het inwisselen. Duimen dat het deze maand lukt wat saldo te scoren

Meta Quest 3

• Soliest
  • Nu online
Volgens mij is het voor de apps ook niet nodig en kun je gewoon de code invullen.
Ergens op dit draadje staat ook een whatsapp nummer voor de helpdesk, die blijkt vaker sneller te gaan dan het mailen.

• Aldoendex
  • Nu online
Soliest schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:34:
Volgens mij is het voor de apps ook niet nodig en kun je gewoon de code invullen.
Ergens op dit draadje staat ook een whatsapp nummer voor de helpdesk, die blijkt vaker sneller te gaan dan het mailen.
Dat whatsapp nummer had ik destijds gedeeld, maar is dus niet meer in gebruik 😕

Meta Quest 3

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:12
Nu al een tijdje de Valve Index, maar buiten het beperkte gebruik, ga ik deze denk ik verkopen en straks de nieuwe kopen. De Index voelt gewoon premium en dat verwacht ik van de nieuwe ook.

Maar zo te zien, ben ik niet de enige als ik zo op Marktplaats en V&A kijk. :+

Enige wat ik niet weet, is of de houder die ik nu voor de knuckles heb, ook werkt voor de nieuwe controllers.
Maar die kan ik mee verkopen natuurlijk.

Ergens hoop ik stiekem wat meer te doen met VR op deze manier en wil toch niet aan Meta/Facebook spullen.

[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 01-12-2025 15:09 ]

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-12 08:17
Humble Bundle heeft een interessante VR games bundle voor 17,70 euro.

De UploadVR Showcase / Winter 2025 bundle

De bundel bevat de volgende games:
HellSweeper VR, Ghosts of Tabor, I Expect you to die 3:Cog in the Machine
Z.O.N.A: Origin, Metal Hellsinger VR, After the Fall : Deluxe Edition
Guardians Frontline, The Walking Death:Saints & Sinners en A Fisherman's Tale 2.

Een erg goede bundel van Steam Games die je ook op je Meta Quest headset kunt spelen met oa Virtual Desktop.

Hier is de link naar de bundel: https://www.humblebundle....oad-vr-winter-2025-bundle

• Aldoendex
  • Nu online
Het was helaas gedoe met het inwisselen van een referral bij Meta.

Ik kreeg de melding (pop up) dat het saldo was toegevoegd
Helaas niet terug te zien in de portemonnee.

Inmiddels blijkt de helpdesk via de WhatsApp weer operationeel te zijn 👍

Beter dan mails over en weer.
Dit is het nummer

+1 (341) 209-7243

Maar ze blijven maar vragen om de contact gegevens van degene die de referral heeft geaccepteerd.
Naam, email en metanaam.

En die had ik niet.
Dus na nogal wat over en weer, vroeg ik waar in de voorwaarden van het referral programma staat, dat ik die gegevens moet kunnen aanleveren.
Die konden ze zeker zelf ook niet vinden.
En omdat ik (gelukkig) een screenshot had gemaakt met het scherm met de pop up melding, kreeg ik het alsnog toegekend.

En ik weet dat ik niet de enige ben die last heeft van het inwisselen.

Meta Quest 3

Na zes maanden vanwege gebrek aan zin + kapotte schouder, weer mijn Q3 afgestoft voor Beatsaber. Het blijft apart hoeveel spiergeheugen je ervan hebt, eerste spelletje dus na een half jaar niet gespeeld te hebben, had ik een PR. En granted, daarna ook een level verloren die ik normaal prima moet kunnen, dus moet er wel weer een beetje in komen. Maar overall gaat het gewoon prima op Expert+.

Wel als je tijd niet de headset hebt gebruikt merk je (of iig ik) aan het begin echt de beperkte FoV. En ik denk ook dat iets simpels als Beat Saber zoveel mooier zou zijn met een scherm wat een beetje fatsoenlijk contrast heeft.

• Aldoendex
  • Nu online
Sissors schreef op donderdag 11 december 2025 @ 17:33:
Na zes maanden vanwege gebrek aan zin + kapotte schouder, weer mijn Q3 afgestoft voor Beatsaber. Het blijft apart hoeveel spiergeheugen je ervan hebt, eerste spelletje dus na een half jaar niet gespeeld te hebben, had ik een PR. En granted, daarna ook een level verloren die ik normaal prima moet kunnen, dus moet er wel weer een beetje in komen. Maar overall gaat het gewoon prima op Expert+.

Wel als je tijd niet de headset hebt gebruikt merk je (of iig ik) aan het begin echt de beperkte FoV. En ik denk ook dat iets simpels als Beat Saber zoveel mooier zou zijn met een scherm wat een beetje fatsoenlijk contrast heeft.
Expert +?

Ik ben al blij dat ik 2 niveaus lager mee kan komen. 🤷

Speel je met extenders aan je controllers?

Meta Quest 3

Ik wist niet dat die dingen bestonden uberhaupt tot ik ze nu Googlede :P . Dus nee, gewoon de normale controllers. Vroeger bij de CV1 hadden mensen ook allerlei fancy manieren om de controller vast te houden, ik heb altijd ze op de normale manier vastgehouden ook :P .

Zeker nu ik weer wat begin blijft het apart voor mij dat op Expert+ ik de snellere stukken ook niet bewust speel. Mijn armen doen wat er gedaan moet worden, maar dat gaat volledig op de automatische piloot. Er zijn nog mensen die heel veel sneller zijn dan ik ben, en andere zijn minder snel. Maakt allemaal niet zolang je lol hebt :) .
Pagina: 1 ... 125 126 Laatste