Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 10:47
Finraziel schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:01:
[...]

Specs lijken me in ieder geval prima voor VR, maar of het een goede deal is kun je je denk ik beter voor wenden tot het desktop aankoopadvies forum...
Daar had ik idd al gepost, maar aan de andere posts te zien leek me dat meer gericht op zelfbouw. Wilde ook graag advies van echte VR gamers, vandaar ook een post hier.
Darkangle schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:11:
[...]

Caveat emptor, het is een prachtige bak die zelfs iracing goed gaat trekken in vr. Echter er zijn altijd betere en mindere momenten om een pc te kopen. Momenteel zitten we dicht op een nieuwe gen vid kaarten, welk voor vr zeer aantrekkelijk zijn gezien de grote stap ditmaal.

Ik snap dat het altijd een ding is, wachten op nieuwe hardware, maar je stapt op dit moment op het bijna einde vd rit in.

Daarentegen, alles zal prima draaien op deze bak en je zal er een hoop lol mee kunnen hebben, het is niet zo dat het snel minder capable word in een korte tijd.
Thanks, daar had ik ook al aan gedacht, maar googelen leert me dat er nog geen datum is voor de release. Nvidia heeft gehint, maar dat kan net zo goed een aankondiging zijn in September als ik het goed begrijp.
Zo lang kan ik ECHT niet wachten :P
Daarbij kan ik altijd over een jaar of 2 een next gen GPU erin zetten.
Flying Hawkic schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:11:
[...]

Op vlak van specs inderdaad wel voldoende, maar hij is ook wel ruim boven het budget van ongeveer 1500 EUR dat je had gezegd :). Maar goed, je krijgt er ook wat voor terug.
Haha, klopt, maar voor die 1000 euri extra krijg je wel een stuk betere machine was mijn indruk. Ik ben echt op zoek naar de beste bang-for-buck redelijk toekomstbestendige machine.
Tadango schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:14:
Een vergelijkbare zelfbouw machine zou rond de 1800 kosten denk ik. Daarnaast zou ik die oude HDD er echt niet in willen voor die prijs, dat is belachelijk.
De HDD was het enige doorntje in mijn oog hier, voor zover ik dat als echte leek kan beoordelen...
Maar als ik het goed begrijp is het een secondary storage, toch? De primary is SSD. Ik denk wel genoeg te hebben aan 2TB.
Pfoe, dus met zelfbouw kun je zomaar 700 euro besparen? Damn, dat is wel heel veel... alleen heb ik er total geen ervaring mee. Geen idee of me dat zou lukken. Dan zou ik echt mensen moeten hebben die op me op sleeptouw kunnen nemen en kunnen adviseren. Helaas heb ik die niet in mijn kennissen kring.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ronster schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:58:

Haha, klopt, maar voor die 1000 euri extra krijg je wel een stuk betere machine was mijn indruk. Ik ben echt op zoek naar de beste bang-for-buck redelijk toekomstbestendige machine.
Ik heb vorig jaar 1630 EUR betaald (bij Coolblue) voor een Legion 5 Pro met een RTX3070. Dat vond ik toen een heel goede deel aangezien het voor mij niet mogelijk is om een desktop te gebruiken. Maar de prijzen van die laptops zijn ondertussen blijkbaar met enkele honderden euro's gestegen... Terwijl er nog steeds een RTX3070 in zit en de prijzen van de GPUs weer aan het dalen zijn (dacht ik). En vorig jaar was er toch ook al een grondstoffentekort. Misschien worden prijsstijgingen met vertraging doorgerekend, geen idee.

Denk dat je voor een computer die VR aan kan toch rond de 2K mag tellen, met wat flexibiliteit naar boven of onder. Zelfbouw is natuurlijk het goedkoopste, maar je moet er de expertise voor hebben en je hebt geen verkoper die je kunt aanspreken als er iets mis is. Je mag dan zelf gaan uitzoeken welk onderdeel er defect is en je dan tot de juiste leverancier wenden. Als je een kant-en-klare desktop koopt, kan je gewoon de verkoper aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
Ik heb een laptop (HP Pavilion 16-a0557nd), heeft me 900E gekost en ik kan daar prima op (VR) gamen, komt nog wel een docking station bij om alles aan te sluiten maar werkt prima. Voor 2K heb je een krachtigere PC natuurlijk je hoeft niet zo veel uit te geven, het hangt er van af wat je eisen zijn.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Svennie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:22:
Ik heb een laptop (HP Pavilion 16-a0557nd), heeft me 900E gekost en ik kan daar prima op (VR) gamen, komt nog wel een docking station bij om alles aan te sluiten maar werkt prima. Voor 2K heb je een krachtigere PC natuurlijk je hoeft niet zo veel uit te geven, het hangt er van af wat je eisen zijn.
Het gaat misschien, maar een super ervaring zal je niet hebben neem ik aan :)? Is het niet zo dat je alles naar beneden moet schroeven en dus toch wel wat moet inboeten op grafische kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Flying Hawkic schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:29:
[...]
Het gaat misschien, maar een super ervaring zal je niet hebben neem ik aan :)? Is het niet zo dat je alles naar beneden moet schroeven en dus toch wel wat moet inboeten op grafische kwaliteit?
ten opzichte van een PC van 2K(+) is de kwaliteit minder (ten minste dat mag ik hopen :) ). Ik speel met de HP Reverb G2, het ziet er geweldig uit, ik kan met MSFS alles prima zien in de cockpit, ik heb MSFS nu niet draaien maar ik kan de settings wel eens posten en ook die van HL:A, dan heb je een beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Svennie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:34:
[...]

ten opzichte van een PC van 2K(+) is de kwaliteit minder (ten minste dat mag ik hopen :) ). Ik speel met de HP Reverb G2, het ziet er geweldig uit, ik kan met MSFS alles prima zien in de cockpit, ik heb MSFS nu niet draaien maar ik kan de settings wel eens posten en ook die van HL:A, dan heb je een beter beeld.
Hangt er inderdaad misschien ook van af welke games je speelt. Ik speel voornamelijk AMS2 en dan wil je wel een zo hoog mogelijke framerate hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Flying Hawkic schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:42:
[...]
Hangt er inderdaad misschien ook van af welke games je speelt. Ik speel voornamelijk AMS2 en dan wil je wel een zo hoog mogelijke framerate hebben natuurlijk.
Dat verschil inderdaad per game, voor MSFS is 30, liefst 45 FPS genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 10:47
Svennie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:52:
[...]

Dat verschil inderdaad per game, voor MSFS is 30, liefst 45 FPS genoeg
Ik wil inderdaad een zo hoog mogelijke FPS en ook een leuke beeldkwaliteit. Zo te zien ben je dan minstens 2000 euri kwijt. En dat vind ik geen probleem.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:15
Na mij in dit topic overtuigd te hebben heb ik een Quest 2 gekocht. Ik kwam op marktplaats al mensen tegen die referrals geven, maar ik maak liever een Tweaker blij. Stuur mij een DM als je hier gebruik van wilt maken. Ik las op Reddit dat na de aanschaf de referral vaak nog werkt, maar dat dit niet gegarandeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:08

Christiano007

Ich bin der champion

Bumpy_NL schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:00:
Na mij in dit topic overtuigd te hebben heb ik een Quest 2 gekocht. Ik kwam op marktplaats al mensen tegen die referrals geven, maar ik maak liever een Tweaker blij. Stuur mij een DM als je hier gebruik van wilt maken. Ik las op Reddit dat na de aanschaf de referral vaak nog werkt, maar dat dit niet gegarandeerd is.
Zie je DM

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Time Bandit
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03-2024
Een paar maanden geleden (februari) had ik een vraag gesteld over full body tracking. Er kwamen een paar maanden langs waarbij er toch wat andere prioriteiten waren.

Na zelf onderzoek te hebben gedaan en een hoop personen in Vrchat te hebben gesproken heb ik de Vive trackers 3.0 aangeschaft.
Heftige prijs maar na gisteren er mee gespeeld te hebben vind ik het echt de prijs waard!

Werkt goed en heb zoveel meer controle over de avatars in Vrchat

@Arunia , hierbij dus je antwoord. Vice 3.0 trackers werken prima met de basisstation van SteamVR

Klein test filmpje die ik heb gemaakt voor een paar maatjes YouTube: VRChat full body test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29
@Time Bandit gaaf! Als ik het zo zie moet je per lichaamsdeel zo'n module hebben. Dus knieën en ellebogen. 4x 139 euro en dan nog eentje als je wilt voor het gezicht qua spreken.
Is wel tof om ooit te hebben. Maar dan moet ik echt eerst tijd en ruimte vrij maken om meer vr te kunnen doen behalve achter het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessante typo in de context van full body tracking :+ }) O-)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Time Bandit
@Arunia voor de vive tracker heb je er minimaal 3 nodig. Met dat aantal gebruik je er eentje voor de buik en de andere twee vaak voor de voet.
Dat is een gebruikelijke set up.

Ik heb dan de Valve Index, die tracked dan al het hoofd en handen.

Ja idd, je hebt wel wat ruimte nodig. Mijn keuken is onderdeel van mijn woonkamer en laat ik nou daar de meeste ruimte hebben om te spelen. Dus ik sta letterlijk in mijn keuken vr te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Time Bandit oh, dat valt dan wel mee. Heb zelf ook de Index. Dacht dat dat plaatje voor je mond zorgde voor mond herkenning, maar het is gewoon algehele hoofd tracking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Time Bandit
Yes, idd. Maar kijk uit. Als je die dingen aanschaf dan moet je ook nog losse riemen/straps aanschaffen. En ik had nog een losse usb hub nodig want elke tracker heeft zijn eigen usb aansluiting nodig op je pc.

Dus de kosten zijn meer dan alleen die 140 euro per stuk tracker.

Voor vrchat werkt je microfoon al voldoende om monden van avatars te laten bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:53
Vandaag voor het eerst sinds een jaar volgens mij de Quest 2 weer een keer aangezet. Gaat bij mij meestal in vlagen, maar dit was wel heel lang geleden. Eerst maar eens geupdate, maar de menustructuur valt me nu wel een beetje tegen, vind het onoverzichtelijker dan ik me herinner. Moet nog verder in Walking Dead, maar eens even kijken of dat wat gaat worden of toch maar eens met HL:A beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 30-04-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Southern Sun dat heb ik ook. Gisteren even nog met de Index gespeeld. Maar daar zat ook maanden tussen. Hoop tzt meer de ruimte en tijd te hebben om meer te kunnen klooien met vr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Had al een tijdje een tab open staan op de Quest bundel bij fanatical en zag gisteren dat hij bijna af loopt... Dus eindelijk maar eens wat video's gekeken van welke games me wat leken. Uiteindelijk gegaan voor death horizon, puzzle bobble vr, puzzling places, swords of gargantua en zero caliber.

Alleen death horizon gisteravond al even geprobeerd, maar damn dat was intens! Het is qua graphics en interactiviteit natuurlijk helemaal niks in vergelijking met Alyx, maar gewoon zombies schieten die overal vandaan komen heeft toch echt wel wat. Ik heb nog weinig van dat soort VR games gespeeld dus ik weet niet hoe het zich tot vergelijkbare games verhoudt en heb ook pas een goed half uur gespeeld, maar eerste indruk was erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Flying Hawkic schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:29:
[...]

Hangt helemaal af van de games. Toen ik nog een HTC Vive had, heb ik erg veel plezier gehad van de eerder kleine ervaringen. De steam lab dingen, zoals die balonnen schieten. Of beat Saber, en dat soort meer... Dat kon ik toen zelfs prima met een 1060GT. Het hoeft niet steeds MSFS te zijn op ultra 95hz per oog.

Ben dus een aantal jaar geleden die HTC vive verloren. En heb me er daarna niet meer in verdiept, was leuk toen ik 'm had.

Nu echter toch met een half oog op zoek naar iets betaalbaar dat geen Meta/facebook is. Dat lijkt op dit moment enkel de HP Reverb G2 te zijn, en dan waarschijnlijk vooral voor sim achtige games (stilzitten, weinig controller tracking aangezien deze dus blijkbaar ondermaats is op deze headset)

Nu las ik onlangs toch over Pico VR headsets. Iemand enige ervaring? Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maar hoop toch op enige feedback.

Op de site zelf gaan ze hard leunen op de 'entreprise' invalshoek. ZIjn ze dan volledig ongeschikt voor games/vermaak? Lijkt me niet toch? Een VR headset = een VR headset. Lenzen, schermpjes, controllers... Of je daar nu entreprise toepassingen op draait of games zou weinig moeten verschillen.

Verder is Pico gekocht door bytedance. Moet je een account aanmaken om 'm uberhaupt te kunnen gebruiken? Of kan je dat account gebeuren bypassen en gewoon rechtstreeks van je videakaart een stream op de schermpjes afbeelden? Self-contained VR (type quest) hoeft voor mij niet. Het output device zal steeds een pc/laptop zijn. Om nu ipv een facebook account een bytedance account te moeten maken, is ook van de regen in de drup en niet echt de bedoeling.

Linkje: pico neo 3 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Amos_x schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:21:
[...]

Hangt helemaal af van de games. Toen ik nog een HTC Vive had, heb ik erg veel plezier gehad van de eerder kleine ervaringen. De steam lab dingen, zoals die balonnen schieten. Of beat Saber, en dat soort meer... Dat kon ik toen zelfs prima met een 1060GT. Het hoeft niet steeds MSFS te zijn op ultra 95hz per oog.

Ben dus een aantal jaar geleden die HTC vive verloren. En heb me er daarna niet meer in verdiept, was leuk toen ik 'm had.

Nu echter toch met een half oog op zoek naar iets betaalbaar dat geen Meta/facebook is. Dat lijkt op dit moment enkel de HP Reverb G2 te zijn, en dan waarschijnlijk vooral voor sim achtige games (stilzitten, weinig controller tracking aangezien deze dus blijkbaar ondermaats is op deze headset)

Nu las ik onlangs toch over Pico VR headsets. Iemand enige ervaring? Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maar hoop toch op enige feedback.

Op de site zelf gaan ze hard leunen op de 'entreprise' invalshoek. ZIjn ze dan volledig ongeschikt voor games/vermaak? Lijkt me niet toch? Een VR headset = een VR headset. Lenzen, schermpjes, controllers... Of je daar nu entreprise toepassingen op draait of games zou weinig moeten verschillen.

Verder is Pico gekocht door bytedance. Moet je een account aanmaken om 'm uberhaupt te kunnen gebruiken? Of kan je dat account gebeuren bypassen en gewoon rechtstreeks van je videakaart een stream op de schermpjes afbeelden? Self-contained VR (type quest) hoeft voor mij niet. Het output device zal steeds een pc/laptop zijn. Om nu ipv een facebook account een bytedance account te moeten maken, is ook van de regen in de drup en niet echt de bedoeling.

Linkje: pico neo 3 pro
De vraag is natuurlijk of je met een Pico beter af bent als je bewust geen Quest in huis haalt :). Ik betwijfel dat eerlijk gezegd. Ik heb niets om het te staven, maar ik heb ook niets om te staven dat mijn data via de Quest wordt misbruikt. Maar we kennen wel de reputatie van Meta op dat vlak en de Quest, net zoals de Pico, is goedkoop met een reden. Al is de Pico wel wat duurder dan de Quest.

Als dat jouw bezorgdheid is, zou ik zeggen: neem het zekere voor het onzekere en ga best voor de G2. Verder kan ik je niet helpen met ervaring met de Pico. En de Pico (Link voor consumenten in plaats van de Pro) komt ook pas in mei uit in Nederland en het zou gaan om een beta release. Dus je moet er wel rekening mee houden dat jouw ervaring wat afhankelijk zal zijn van bugs in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik ben toch best moedeloos aan het worden. Heb het een maand of 2 laten liggen omdat het me niet lekker zat onbewust. En gister een dualboot gemaakt met een frisse install van windows 10 en enkel steam en de oculusapp en natuurlijk (laatste) drivers.

Ansich gaat het heel vloeiend met Airlink (alyx of aircar bijv) op hoge instellingen. Maar elke minuut ofzo komt er een mega-hapering. Die duurt 3 of 4 seconden en dan gaat het weer goed. Deze hapering is soms ook te zien op de PC maar niet altijd. Soms gaat het daar gewoon door en is het enkel in de bril.

In taskmanager zie ik geen pieken oid op dat moment bij CPU noch GPU. CPU draait rond de 20/25% en GPU op 50/60%

Dure router dedicated voor VR in een rustig dorp.. Computer met UTP rechtstreeks op deze router. Op WIFI 6 / 5Ghz.

Deze hapering merk ik ook zonder VR trouwens in bijv WarThunder zolang VSync uitstaat (en dus tegen de 250 tot 350 fps draai).

[ Voor 15% gewijzigd door Guillome op 04-05-2022 16:36 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Guillome schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:26:
Ik ben toch best moedeloos aan het worden. Heb het een maand of 2 laten liggen omdat het me niet lekker zat onbewust. En gister een dualboot gemaakt met een frisse install van windows 10 en enkel steam en de oculusapp en natuurlijk (laatste) drivers.

Ansich gaat het heel vloeiend met Airlink (alyx of aircar bijv) op hoge instellingen. Maar elke minuut ofzo komt er een mega-hapering. Die duurt 3 of 4 seconden en dan gaat het weer goed. Deze hapering is soms ook te zien op de PC maar niet altijd. Soms gaat het daar gewoon door en is het enkel in de bril.

In taskmanager zie ik geen pieken oid op dat moment bij CPU noch GPU. CPU draait rond de 20/25% en GPU op 50/60%
Netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dure router dedicated voor VR in een rustig dorp.. Computer met UTP rechtstreeks op deze router. Op WIFI 6 / 5Ghz.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Deze hapering merk ik ook zonder VR trouwens in bijv WarThunder zolang VSync uitstaat (en dus tegen de 250 tot 350 fps draai).
Wellicht is er toch ergens een bottleneck. Heb je de resource monitor er wel eens bij gehaald?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic

Eventueel een firewall of virusscanner? Ook zeker dat je OneDrive en andere programma's die syncen op de achtergrond uit hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

ocf81 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:38:
[...]

Wellicht is er toch ergens een bottleneck. Heb je de resource monitor er wel eens bij gehaald?
Hm nee, waar zou ik op moeten letten bijv dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Laatst online: 16:30
AMD? Agesa bios issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Guillome schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Lastig te zeggen, maar ik zou eens kijken naar disk I/O en naar zaken zoals pieken in geheugenfouten en dat soort dingen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

ocf81 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:56:
[...]

Lastig te zeggen, maar ik zou eens kijken naar disk I/O en naar zaken zoals pieken in geheugenfouten en dat soort dingen.
Ga ik doen vanvond!
Intel-systeem, zie sig :)
Flying Hawkic schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:50:
[...]

Eventueel een firewall of virusscanner? Ook zeker dat je OneDrive en andere programma's die syncen op de achtergrond uit hebt staan?
Ik zal alle achtergrondapps etc eens uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:09
Guillome schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Je zei dat je geen pieken ziet bij CPU- of GPU-gebruik, maar mogelijk dat je harde schijf (SSD?) het soms even niet bijhoudt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hahn schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:00:
[...]

Je zei dat je geen pieken ziet bij CPU- of GPU-gebruik, maar mogelijk dat je harde schijf (SSD?) het soms even niet bijhoudt?
Hmm nu je het zegt... ik heb ook een HDD die op slaapstand gaat en als ik dan bijv. windowsverkenner open duurt dat 3/4 sec voordat de HDD opgespind is. Zou dat...? Hmm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@Guillome Dat zou...

Even zonder dollen, maar ik zou als je de HDD niet nodig hebt, die eens loskoppelen en testen.
Ikzelf ben op een gegeven moment toen ik een 1TB SSD had (ondertussen 2TB), overgegaan op een HDD loze pc. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik gewoon iso's mount vanaf de server als het nodig is, dus zo veel ruimte heb ik ook niet nodig in mijn vaste pc. Dat scheelt al een boel.

[ Voor 89% gewijzigd door Arunia op 04-05-2022 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Virusscan, firewall, OneDrive, alles uit. Ik zie geen pieken in BronControle.
Ik heb gezien dat als het hapert, dat de PC gewoon doorrendert. Dus het ligt aan de streaming van de PC naar de bril. Had alle settings op low (bitrate in Oculus omgeving, resolutie en 72hz in oculus app en SteamVR die dat overneemt).

Ik ga het straks beneden, dichter bij de router, eens proberen..

[ Voor 18% gewijzigd door Guillome op 04-05-2022 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Guillome schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:52:
Virusscan, firewall, OneDrive, alles uit. Ik zie geen pieken in BronControle.
Ik heb gezien dat als het hapert, dat de PC gewoon doorrendert. Dus het ligt aan de streaming van de PC naar de bril. Had alle settings op low (bitrate in Oculus omgeving, resolutie en 72hz in oculus app en SteamVR die dat overneemt).

Ik ga het straks beneden, dichter bij de router, eens proberen..
En gebruik je Airlink of Virtual Desktop of een kabel? Doet het probleem zich bij allemaal voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Flying Hawkic schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:26:
[...]

En gebruik je Airlink of Virtual Desktop of een kabel? Doet het probleem zich bij allemaal voor?
Airlink. Ga de andere 2 ook eens proberen nog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:15
Guillome schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:42:
[...]

Airlink. Ga de andere 2 ook eens proberen nog!
Ik ben geen expert, maar heb je wellicht een speciale ethernet chip? Als ik het mij goed herinner hebben bepaalde "gaming" ethernet chips gekke problemen.

Ongerelateerd, The Walking Dead: Saints & Sinners zit in de humble bundle voor ongeveer 11 euro: https://www.humblebundle....odiabetescommunity_bundle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Bumpy_NL schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:47:
[...]

Ik ben geen expert, maar heb je wellicht een speciale ethernet chip? Als ik het mij goed herinner hebben bepaalde "gaming" ethernet chips gekke problemen.

Ongerelateerd, The Walking Dead: Saints & Sinners zit in de humble bundle voor ongeveer 11 euro: https://www.humblebundle....odiabetescommunity_bundle
Asus Tuf Gaming MB... ik ga het eens opzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-10 21:52

The Chosen One

Zie signature!

Zag zo'n plaatje met zo'n VR "mat" op de vloer, ronde placemat zeg maar.
Is dat nog iets? Mensen daar ervaring mee? Of leid het misschien juist meer af?

ps. toevallig paar dagen terug mijn VR danglers "geinstalleerd". https://mobile.twitter.com/TcoNL2/status/1522863662712688641

De witte disks zitten tegen het plafond aan en hebben een magneet, en op het snoer zitten er ook 2 en die kan ik er op en af halen met een andere magneet. 1 zit er nog aan, de ander nu niet.

Speelt wel anders nu je niet over de kabel hoeft te stappen. Het is niet perfect uiteraard en er zijn in principe ook betere systemen maar 1. geen extra kabels/systemen aan het plafond en 2. de prijs is ook acceptabel. Het is 3D geprint spul maar als het geen lang leven heeft zien we dan wel weer.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
The Chosen One schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:01:

ps. toevallig paar dagen terug mijn VR danglers "geinstalleerd". https://mobile.twitter.com/TcoNL2/status/1522863662712688641

De witte disks zitten tegen het plafond aan en hebben een magneet, en op het snoer zitten er ook 2 en die kan ik er op en af halen met een andere magneet. 1 zit er nog aan, de ander nu niet.

Speelt wel anders nu je niet over de kabel hoeft te stappen. Het is niet perfect uiteraard en er zijn in principe ook betere systemen maar 1. geen extra kabels/systemen aan het plafond en 2. de prijs is ook acceptabel. Het is 3D geprint spul maar als het geen lang leven heeft zien we dan wel weer.
Ik speelde vaak met een workout mat, zo lang ik 1 voet daar op had wist ik exact waar ik was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43

Cyphax

Moderator LNX
The Chosen One schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:01:
Ik heb zo'n matje wel nodig om in het midden van de kamer te blijven staan bij games als Beat Saber omdat er anders dingen gaan sneuvelen :+
Het is ook wel een prettig middel om je te orienteren zonder je omgeving te kunnen zien.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-10 21:52

The Chosen One

Zie signature!

Dank, ik probeer nu alles wat beter 'af te stellen' en te kijken wat werkt. Vloergebied, afstand, de playarea constant (grondvak) visible e.d. Even kijken hoe dat gaat/voelt en kijken of ik zo'n mat wil/nodig heb.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb inderdaad ook een matje, sindsdien gebruik ik de Guardian niet meer (dwz, ik stel hem zo ver in dat ik er nooit bij in de buurt kom). Gewoon een rond vloerkleedje van 1m20 geloof ik uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10 17:25
Ben blij dat ik met mijn nieuwe graka voor een 12GB versie ben gegaan. Vloog met Half Life over de 10GB.

Wat ik wel heb, ook met mijn oude graka, is dat bij de lab en het deel met de reparatie van de robot dat deze vaak helemaal vast slaat op random punten. Hebben jullie dat ook? (q2 hier)
Andere onderdelen van het spel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Router weer boven gezet en nu werkt het (goddank) weer goed. Althans, Alyx. Meeste spellen van steamunlocked werken helaas niet of niet goed.

Ter info: alyx speel ik nu op 90hz en 1.7 reso (bijna native) en super vloeiend.

[ Voor 23% gewijzigd door Guillome op 09-05-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Qua matje heb ik zo'n set voor zwembaden gekocht. Maar wilde eigenlijk de cijfer matjes van mijn dochter gebruiken. :+
Heb nog geen plek, maar we gaan zien of dat werkt tzt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43

Cyphax

Moderator LNX
Arunia schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:57:
Qua matje heb ik zo'n set voor zwembaden gekocht. Maar wilde eigenlijk de cijfer matjes van mijn dochter gebruiken. :+
Heb nog geen plek, maar we gaan zien of dat werkt tzt.
Ik gebruik zelf 6 t/m 9 van precies zo'n cijfermatje :+
(Dat werkt prima!)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Even wat anders. Ik irriteer me mateloos aan het opkomen van Steamvr terwijl de Index bril uit staat (schakelaar) en het spel ook niet vr ondersteund. Echt van alles geprobeerd, maar blijft iedere keer opkomen en het spel sluit af. Daarbij komt ook elke keer doe kamer instellingen venster op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-10 13:56
Vanuit de F1 '22 Preview:
Nou, dames en heren, het is zover; die ‘toekomstige game’ blijkt F1 22, want jazeker, deze game heeft VR-ondersteuning. Hij ondersteunt Valve Index, Oculus Quest 2 + Link Cable, Oculus Rift S, HTC Vive en HTC Vive Cosmos, tenminste, op papier. Wij kregen de bètaversie met onze Oculus Quest 2 nog niet goed speelbaar, maar dat hoeft niet aan de game zelf te liggen.
Dit lees ik alsof het expliciet nodig is om een Link Cable te gebruiken voor de Quest 2. Wat ik nog niet eerder langs heb zien komen.

Verder zoekende online kan ik hier nog weinig over vinden, maar wel deze YT-video, waarin iemand VR demonstreert en die geeft aan via Air Link verbonden te zijn.
Neem dus aan dat een kabel niet nodig is hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:17
Arunia schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:05:
Even wat anders. Ik irriteer me mateloos aan het opkomen van Steamvr terwijl de Index bril uit staat (schakelaar) en het spel ook niet vr ondersteund. Echt van alles geprobeerd, maar blijft iedere keer opkomen en het spel sluit af. Daarbij komt ook elke keer doe kamer instellingen venster op.
Datzelfde heb ik ook. Bij het opstarten van diverse spellen komt dat Steam VR en Oculus standaard naar boven. Als ik ze dan uit klik wil het spel niet eens meer starten terwijl ik dat spel dan niet in VR speel. Heb er meestal geen zin in om een en ander uit te zoeken omdat mijn game tijd al niet zo veel meer is de laatste tijd.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Soliest Wat ik gisteren heb gedaan om toch te kunnen spelen, was de vensters laten staan en gewoon opstarten. Toen werkte het wel, maar irritant is het absoluut. Toevallig ging het hier om Medusa's Labyrinth, maar heb het vaker gezien. Eigenlijk de reden dat ik de Oculus software verwijderd had (wilde via Revive spellen spelen zullen we maar zeggen, maar niet aan toegekomen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
ShAd0w schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:32:

[...]

Dit lees ik alsof het expliciet nodig is om een Link Cable te gebruiken voor de Quest 2. Wat ik nog niet eerder langs heb zien komen.

Verder zoekende online kan ik hier nog weinig over vinden, maar wel deze YT-video, waarin iemand VR demonstreert en die geeft aan via Air Link verbonden te zijn.
Een spel kan dat niet afdwingen. Oculus VR runtime verbindt met het spel en dat werkt altijd met Link, dus ook Air link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
@arunia, Ik laat ze inderdaad ook gewoon actief staan. Gelukkig genoeg recources om ze open te laten staan, maar ze zouden wat mij betreft gewoon uit mogen blijven als ik ze niet gebruik.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
Tadango schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:45:
[...]

Een spel kan dat niet afdwingen. Oculus VR runtime verbindt met het spel en dat werkt altijd met Link, dus ook Air link
Zo had ik het nog niet bekeken en dat is vrij logisch. Dacht al dat dit wellicht iets nieuws was om een betere verbinding tot stand te brengen, minder compressie, wat dan ook, maar kon in een snelle online zoektocht niets hierover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
ShAd0w schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Zo had ik het nog niet bekeken en dat is vrij logisch. Dacht al dat dit wellicht iets nieuws was om een betere verbinding tot stand te brengen, minder compressie, wat dan ook, maar kon in een snelle online zoektocht niets hierover vinden.
Zover ik zie / lees is de compressie even slecht op de USB kabel. Zal nog lang duren voordat ze dat verbeteren of instelbaar maken ben ik bang. Dat is echt een reden om een andere bril te kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
ShAd0w schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:32:

[...]

Was mij ook opgevallen, maar ga er van uit dat het een foutje is. Ken geen enkele andere game die het vereist dat je de kabel gebruikt (is dat trouwens wel mogelijk?). Wel vreemd dat Tweakers VR niet aan de praat kreeg terwijl je op YT verschillende filmpjes hierover vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan2609
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:31
Flying Hawkic schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:25:
[...]

Was mij ook opgevallen, maar ga er van uit dat het een foutje is. Ken geen enkele andere game die het vereist dat je de kabel gebruikt (is dat trouwens wel mogelijk?). Wel vreemd dat Tweakers VR niet aan de praat kreeg terwijl je op YT verschillende filmpjes hierover vindt.
Air link valt nog onder experimentele functies. Wellicht dat Tweakers daarom alleen de "offiële" manier probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-10 11:11
Ik probeer mijn oculus quest (1) aan de praat te krijgen met mijn pc (legion 5pro met RTX3070)
Ik krijg beeld via de link cable, en kan project cars 2 spelen (geen steam install) in theater modus.

Maar zodra ik met steamVR aan project cars opstart kan ik alles doen tot start race en dan blijft hij hangen in het laadscherm.

Bij Asetto corsa flikkert het scherm zo erg in de vr bril dat je niks kan selecteren.

Mis ik iets van een driver of stukje software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
FRANQ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:27:
Ik probeer mijn oculus quest (1) aan de praat te krijgen met mijn pc (legion 5pro met RTX3070)
Ik krijg beeld via de link cable, en kan project cars 2 spelen (geen steam install) in theater modus.

Maar zodra ik met steamVR aan project cars opstart kan ik alles doen tot start race en dan blijft hij hangen in het laadscherm.

Bij Asetto corsa flikkert het scherm zo erg in de vr bril dat je niks kan selecteren.

Mis ik iets van een driver of stukje software?
Ik heb dezelfde laptop maar een Quest 2. Heb een tijdje geleden PC2 gespeeld maar voorlopig enkel AMS2. Ik verbind wel altijd draadloos, tegenwoordig meestal via Virtual Desktop. Misschien kan je dat eens proberen of dat werkt?

En heb je het over AC of ACC? Beide zijn geen goede ervaring in VR. Bij AC moet je telkens de bril afzetten en bij ACC is het beeld heel slecht (in vergelijking met AMS2). Er zouden wel manieren zijn om het beeld te verbeteren als je online zoekt, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Ik weet niet of het een verschil maakt, maar meestal heb ik de Oculus software ook open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Laatst online: 16:54
Aangezien er hier toch wel wat (sim)racers in de groep zitten. Het lijkt mij al jaren top om een rig thuis te hebben, en aangezien ik nu een Quest 2 en aardige PC heb is dit ook goed mogelijk. De enige vraag is hoelang ik het top blijf vinden. Ik zou dus graag niet te hoog willen in stappen dus misschien beginnen met alleen een stuur + pedalen. Is dit aan te raden of zou ik er meteen een playseat bij moeten halen (ik zag de playseat evolution voor € 200,- op amazon staan) om echt goed te kunnen oordelen? En welk stuur raden jullie dan aan? Ik zie dat vaak de Thrustmaster T300 aan wordt geraden maar vind dit toch een iets te grote investering voor iets waar ik wellicht snel op uitgekeken raak.

[ Voor 5% gewijzigd door frankv120 op 13-05-2022 12:25 ]

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb een 2e hands PlaySeat Challenge en Logitech G29 set gekocht met hetzelfde idee. Is niet leuk verkoop je het weer met weinig verlies. Eigenlijk voldoet die nog steeds prima voor mij maar ik voel wel dat het beter kan. Sowieso is het heeel veel beter dan geen stoel en stuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
Tadango schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:28:
Ik heb een 2e hands PlaySeat Challenge en Logitech G29 set gekocht met hetzelfde idee. Is niet leuk verkoop je het weer met weinig verlies. Eigenlijk voldoet die nog steeds prima voor mij maar ik voel wel dat het beter kan. Sowieso is het heeel veel beter dan geen stoel en stuur :)
Ook dat heb ik inderdaad vaker voorbij zien komen, alleen vragen ze daar op marktplaats bijna net zoveel voor als wanneer ik het nieuw zou kopen. Als een stoel een must is lijkt mij de Playseat Evolution voor 200 nieuw een veel betere deal. Heb momenteel overigens een DXracer als bureaustoel maar lijkt mij dat dat niet handig is met de wielen aan de stoel.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
frankv120 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:25:
Aangezien er hier toch wel wat (sim)racers in de groep zitten. Het lijkt mij al jaren top om een rig thuis te hebben, en aangezien ik nu een Quest 2 en aardige PC heb is dit ook goed mogelijk. De enige vraag is hoelang ik het top blijf vinden. Ik zou dus graag niet te hoog willen in stappen dus misschien beginnen met alleen een stuur + pedalen. Is dit aan te raden of zou ik er meteen een playseat bij moeten halen (ik zag de playseat evolution voor € 200,- op amazon staan) om echt goed te kunnen oordelen? En welk stuur raden jullie dan aan? Ik zie dat vaak de Thrustmaster T300 aan wordt geraden maar vind dit toch een iets te grote investering voor iets waar ik wellicht snel op uitgekeken raak.
Hier zijn aparte topic voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
Darkangle schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:37:
[...]

Hier zijn aparte topic voor?
Dat leek mij ook, alleen heb ik die niet kunnen vinden. Zou je deze kunnen linken dan verplaats ik de vraag daarnaartoe.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
frankv120 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:25:
Door VR ben ik helemaal terug beginnen simracen. Heb het vroeger gedaan en dan sinds 10 jaren niet meer gedaan door een gebrek aan stuur en wielen. Maar VR is op dit vlak toch wel een gamechanger. Ben begonnen met een Playseat Challenge en een Thrustmaster T300RS GT. Zou graag willen upgraden naar Fanatec V3 pedalen, maar die zijn niet aanbevolen in combinatie met het gebruik van een Playseat Challenge. Dus ik zou ook mijn Challenge eventueel willen upgraden, maar vind het wat zonde omdat ik hem nog niet zoveel heb gebruikt (heb ongeveer 70 uren in AMS2 zitten momenteel volgens Steam). Mocht je geïnteresseerd zijn om hem over te nemen, dan doe ik de Challenge misschien wel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Racing

Zelf even kijken voor welke vraag welk topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
Flying Hawkic schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:57:
[...]

Door VR ben ik helemaal terug beginnen simracen. Heb het vroeger gedaan en dan sinds 10 jaren niet meer gedaan door een gebrek aan stuur en wielen. Maar VR is op dit vlak toch wel een gamechanger. Ben begonnen met een Playseat Challenge en een Thrustmaster T300RS GT. Zou graag willen upgraden naar Fanatec V3 pedalen, maar die zijn niet aanbevolen in combinatie met het gebruik van een Playseat Challenge. Dus ik zou ook mijn Challenge eventueel willen upgraden, maar vind het wat zonde omdat ik hem nog niet zoveel heb gebruikt (heb ongeveer 70 uren in AMS2 zitten momenteel volgens Steam). Mocht je geïnteresseerd zijn om hem over te nemen, dan doe ik de Challenge misschien wel weg.
Mocht ik zover zijn laat ik het je weten!
Darkangle schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:01:
Racing

Zelf even kijken voor welke vraag welk topic.
Top, dankjewel!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
Oke, na wat advies in de racing topics besloten om te beginnen met een stuur. Hopelijk kan ik er komende week al een regelen dus nu alvast beginnen met de voorbereiding op de PC, dus op naar de volgende (wel VR gerelateerde vraag). Welke racing games zijn het beste in VR te spelen voor een beginnende speler? Ik heb wel vaker race games gespeeld maar nog nooit met stuur/pedalen. Ik ben ook groot Formule 1 fan dus + punten voor games die F1 auto's/circuits ondersteunen!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
@frankv120 Hoewel je gelijk hebt in het feit dat het VR gerelateerd is, zou ik die vragen hier stellen:
VR Racing

Denk dat je daar een stuk meer info zal krijgen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
Koldur schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:57:
@frankv120 Hoewel je gelijk hebt in het feit dat het VR gerelateerd is, zou ik die vragen hier stellen:
VR Racing

Denk dat je daar een stuk meer info zal krijgen.
Ah die topic had ik dan net weer gemist, dank!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
frankv120 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:51:
Oke, na wat advies in de racing topics besloten om te beginnen met een stuur. Hopelijk kan ik er komende week al een regelen dus nu alvast beginnen met de voorbereiding op de PC, dus op naar de volgende (wel VR gerelateerde vraag). Welke racing games zijn het beste in VR te spelen voor een beginnende speler? Ik heb wel vaker race games gespeeld maar nog nooit met stuur/pedalen. Ik ben ook groot Formule 1 fan dus + punten voor games die F1 auto's/circuits ondersteunen!
Binnenkort komt F1 2022 uit met voor het eerst VR ondersteuning.

Weet wel dat F1 in VR best heftig is. In AMS2 kan je ook F1 rijden (maar niet de officiële kleuren van de wagens en ook niet alle circuits) en dat is best wel intens vind ik. Zelf speel ik vooral AMS2. Heb ook Project Cars 2 gespeeld maar AMS2 is veel beter. Je hebt ook nog AC (Assetto Corsa) en ACC (Assetto Corsa Competizione) maar die vind ik beide niet zo goed in VR. ACC is slecht geoptimaliseerd en voor AC moet je te vaak je bril afzetten.

Verder zou Dirt Rally 2 ook goed zijn in VR, maar dat heb ik zelf nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Dirt rally 2.0 is het beste VR race spel wat ik gespeeld heb, gaat echt soepel met goede graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
frankv120 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:51:
ams2 met een paar kleine tweaks is heel strak in vr. Echter deze is meer gefocussed op singleplayer (multi kan ook hoor).

Pc2 ultimate is ook goed te doen (meer gewoon lollig) en als je even goed rond shopped kan je die voor 10 euro voor ultimate edition scoren.

Beide hebben F1, maar niet f1 gecentreerd. Beetje modden en je hebt kleuren en teams etc, als dat je boeit. En ze zijn makkelijk om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-10 11:11
Flying Hawkic schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Ik heb dezelfde laptop maar een Quest 2. Heb een tijdje geleden PC2 gespeeld maar voorlopig enkel AMS2. Ik verbind wel altijd draadloos, tegenwoordig meestal via Virtual Desktop. Misschien kan je dat eens proberen of dat werkt?
Ik heb de quest1 te leen, om te kijken of VR wat voor me is, ik wil zelf de Quest2 kopen.
Maar heb behoorlijk snel last van motion sickness, dus ik wil kijken of ik daar overheen kom.

Draadloos verbinden heb ik nog niet gedaan.
Voor virtual desktop schijn je een app van 20 euro te moeten kopen, en dat zie ik niet zitten op een leen apparaat.

Bedraad heb ik hem vandaag wel aan de gang gekregen :)
En heb je het over AC of ACC? Beide zijn geen goede ervaring in VR. Bij AC moet je telkens de bril afzetten en bij ACC is het beeld heel slecht (in vergelijking met AMS2). Er zouden wel manieren zijn om het beeld te verbeteren als je online zoekt, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
ACC

AMS2 kende ik nog niet, meteen de demo ( *O* ) in steam gedownload.
Dit werkte meteen, dus heb het spel maar gekocht (de season pass komt wel als het VR bevalt.
Ik weet niet of het een verschil maakt, maar meestal heb ik de Oculus software ook open staan.
Heb dat inderdaad ook open.

Omdat AMS2 wel meteen werkt, denk ik dat steamVR gewoon niet goed communiceert met de buiten steam om geïnstalleerde spellen.

Nu 20minuten AMS2 erop zitten, en helemaal van de kaart van de motion sickness. Morgen denk ik maar 10 minuutjes, en dan rustig opbouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 13-05-2022 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
FRANQ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:52:
[...]

Ik heb de quest1 te leen, om te kijken of VR wat voor me is, ik wil zelf de Quest2 kopen.
Maar heb behoorlijk snel last van motion sickness, dus ik wil kijken of ik daar overheen kom.

Draadloos verbinden heb ik nog niet gedaan.
Voor virtual desktop schijn je een app van 20 euro te moeten kopen, en dat zie ik niet zitten op een leen apparaat.

Bedraad heb ik hem vandaag wel aan de gang gekregen :)

[...]

ACC

AMS2 kende ik nog niet, meteen de demo ( *O* ) in steam gedownload.
Dit werkte meteen, dus heb het spel maar gekocht (de season pass komt wel als het VR bevalt.

[...]

Heb dat inderdaad ook open.

Omdat AMS2 wel meteen werkt, denk ik dat steamVR gewoon niet goed communiceert met de buiten steam om geïnstalleerde spellen.

Nu 20minuten AMS2 erop zitten, en helemaal van de kaart van de motion sickness. Morgen denk ik maar 10 minuutjes, en dan rustig opbouwen.
Goed om te horen dat AMS2 het wel gewoon doet!

Belangrijk is dat je zonder haperingen kunt spelen, anders word je sowieso misselijk. Best direct stoppen als je je niet goed voelt en rustig opbouwen. Niet blijven spelen anders associeer je VR met misselijk worden en geraak je er moeilijker van af.

Ik ben 1 keer misselijk geworden en dat was met de 125cc karts op een veel te krap kart circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
AC heb ik al een tijd geleden gehaald, maar toen met de controler en mijn oude pc (970) geprobeert maar werkte niet, nu AMS2 gekocht dus kan ik die alvast installeren (80GB(!)) zodat ik hopelijk maandag meteen kan uitproberen, bedankt voor alle tips!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
frankv120 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:40:
AC heb ik al een tijd geleden gehaald, maar toen met de controler en mijn oude pc (970) geprobeert maar werkte niet, nu AMS2 gekocht dus kan ik die alvast installeren (80GB(!)) zodat ik hopelijk maandag meteen kan uitproberen, bedankt voor alle tips!
Veel plezier. Hoop dat het je bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:42

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

He...

Ik ben op zoek naar een een site waar ik alle APK kan downloaden.
Werk op een school.
We gebruikten grove als monitor software, werkte prima., maar helaas gestopt....
Nu met ManageXr aan het spelen, bijna vergelijkbaar, maar iets beter...
Alleen daarvoor zijn de .apk og .ogg nodig.
Sommige zijn simpel te vinden
Maar bijv firststeps.. [ en die juist ook nodig ] nergens te vinden.
Of weet iemand waar ik de .apk enof de .ogg kan vinden?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Dylantje2 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:50:
He...

Ik ben op zoek naar een een site waar ik alle APK kan downloaden.
Werk op een school.
We gebruikten grove als monitor software, werkte prima., maar helaas gestopt....
Nu met ManageXr aan het spelen, bijna vergelijkbaar, maar iets beter...
Alleen daarvoor zijn de .apk og .ogg nodig.
Sommige zijn simpel te vinden
Maar bijv firststeps.. [ en die juist ook nodig ] nergens te vinden.
Of weet iemand waar ik de .apk enof de .ogg kan vinden?
Ik weet niet of het hier mag, maar kijk even op de discord van @loader in de help sectie.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Dylantje2 @Darkangle Even in het midden dat ik niet weet of het legaal is of niet wat er gevraagd wordt, maar zo niet, dan mag dat hier niet gevraagd worden.

Als ik het goed zie is het 10 dollar per maand als je jaarlijks betaald? Volgens mij is dat ook gewoon prima voor een onderwijsinstelling te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Arunia schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:15:
@Dylantje2 @Darkangle Even in het midden dat ik niet weet of het legaal is of niet wat er gevraagd wordt, maar zo niet, dan mag dat hier niet gevraagd worden.

Als ik het goed zie is het 10 dollar per maand als je jaarlijks betaald? Volgens mij is dat ook gewoon prima voor een onderwijsinstelling te betalen.
mm Legaal, is het zeker toch..
Ik koop monitor software.
En ik wil graag de gratis apk hebben.

Via sidequest kan ik er wel een aantal vinden als ik op de bril inlog.
Maar niet allemaal.

Ik heb op 1 account van de quest nu 11 brillen staan, die allemaal werken, als stand alone bril op dat account.
Alleen de .apk..:-)

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Arunia schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:15:

Snap even niet wat je bedoeld met 10 dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Dylantje2 Sorry, ik had even gezocht en kwam op een maandabonnement uit, vandaar. Maar als het legaal is, dan valt het zeker wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
Dylantje2 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:25:
[...]

mm Legaal, is het zeker toch..
Ik koop monitor software.
En ik wil graag de gratis apk hebben.

Via sidequest kan ik er wel een aantal vinden als ik op de bril inlog.
Maar niet allemaal.

Ik heb op 1 account van de quest nu 11 brillen staan, die allemaal werken, als stand alone bril op dat account.
Alleen de .apk..:-)
Rare vraag wellicht, maar al aangeklopt bij Oculus? Als ik het goed begrijp kun je alle software installeren op de verschillende brillen via ManageXR, maar daarvoor heb je dus wel de APK en OGG file nodig.
Of wellicht ManageXR vragen: waarom zit First Steps niet standaard in het pakket die je afneemt? Lijkt me essentieel =)

Tenzij Oculus eigenlijk niet wilt dat je dat gebruikt, dan snap ik dat je niet bij hun aanklopt ;) (volgens mij installeert ManageXR iets over de OS heen, toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Arunia schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:29:
@Dylantje2 Sorry, ik had even gezocht en kwam op een maandabonnement uit, vandaar. Maar als het legaal is, dan valt het zeker wel te vinden.
Dan nog snap ik even niet wat je bedoeld :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

ShAd0w schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:29:
[...]

Rare vraag wellicht, maar al aangeklopt bij Oculus? Als ik het goed begrijp kun je alle software installeren op de verschillende brillen via ManageXR, maar daarvoor heb je dus wel de APK en OGG file nodig.
Of wellicht ManageXR vragen: waarom zit First Steps niet standaard in het pakket die je afneemt? Lijkt me essentieel =)

Tenzij Oculus eigenlijk niet wilt dat je dat gebruikt, dan snap ik dat je niet bij hun aanklopt ;) (volgens mij installeert ManageXR iets over de OS heen, toch?)
Oculs reageert zelden tot nooit op welke vraag dan ook.
Alleen als het op een dubbele betaling of iets over geld gaat...

Voor ManageXR is het niet tot geen core.. En meestal installeren ze eigen gemaakte .apk van bedrijven enz.
Er zijn er een aantal die werken..
Maar juist sommige weer niet, vandaar de vraag.

Als school zijn we erg enthousiast over het gebruik van VR in de de lessen.
Maar Meta is geslotener dan Apple.......
Dus probeer maar eens en aan de AVG te voldoen, en kids niet laten gamen en monitoren met kiosk oid en het dan nog eens werkend houden...

ManageXR werkt via sideload en is een soort van mode die over je brillen zet.
Maar daarna heb je mooie functies. die je graag wilt hebebn op een school.

Meta heeft een ooit de pro versie uitgebracht.. Maar stopte daar weer mee.
Gaat binnenkort weer iets komen in een beta fase...
Maar helaas is meta niet geïnteresseerd in onderwijs functies, in hun systeem.

VMWare schijnt de beste opties voor MDM te hebben, maar die zijn in early beta...
Dus vandaar noodoplossing was grove.. stopt
ManageXR beste alternatief op dit moment., maar je moet de apk hebben..

Hopelijk komt VMare snel met een werkende beta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Met @loader kun je makkelijk apks van een vd brillen afhalen en clonen naar alle andere, of de downloader gebruiken en de apks van hun nodes af halen en zelfs aangeven waar heen te kopieren.

De rede dat ik mij afvraag of dat ok is om te vermelden hier is omdat elke bril in dev mode alle apks accepteren, ongeacht of ze betaald zijn of dat het onbetaalde betaalde apps zijn. (En de @loader maakt daar geen onderscheid in)

[ Voor 5% gewijzigd door Darkangle op 16-05-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:19
Hallo
Zojuist heb ik de OQ2 binnen gekregen.
Uiteraard ga ik dit forum komende tijd goed nalezen en als bron gebruiken.

Ik heb nog geen Oculus account en begreep dat ik met een referral code tegoed kan krijgen om games te kopen.

Wie heeft er een teferral voor me?

Mijn oudere laptop gaat het denk ik niet trekken om via steam een game te draaien. Ik had dat graag willen gebruiken omdat ik lees dat het veel opties geeft. Dus dat sidestreamen zal helaas niet kunnen.

Toevallig nog tips van de brillendragers in dit topic?
Ik vraag mij af of het verstandig is mijn bril op te houden. Mijn montuur is van dun /licht metaal.
Is er kans op verbuiging van de bril?

Tot slot.
Nog goede verwijzingen naar resources voor een beginner?

Veel dank :*)

Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-10 14:30

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Aldoendex schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:47:
Hallo

Ik vraag mij af of het verstandig is mijn bril op te houden. Mijn montuur is van dun /licht metaal.

Custom lenzen laten maken, kost niet zo enorm veel en kan het je enorm aanraden! Sinds ik custom lenzen in de bril heb is het vele malen prettiger spelen.

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Hallo

Ik heb nog geen Oculus account en begreep dat ik met een referral code tegoed kan krijgen om games te kopen.

Mijn oudere laptop gaat het denk ik niet trekken om via steam een game te draaien. Ik had dat graag willen gebruiken omdat ik lees dat het veel opties geeft. Dus dat sidestreamen zal helaas niet kunnen.

Tot slot.

Ik stuur je een pm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:19
Cybergamer schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 00:00:
[...]

Custom lenzen laten maken, kost niet zo enorm veel en kan het je enorm aanraden! Sinds ik custom lenzen in de bril heb is het vele malen prettiger spelen.
Ik wist niet eens dat zoiets kon.

Wat kost dat en waar laat je ze maken?

Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-10 14:30

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Aldoendex schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:09:
[...]

Ik wist niet eens dat zoiets kon.

Wat kost dat en waar laat je ze maken?
https://vroptician.com/pr...ns-inserts/oculus-quest2/

Bijvoorbeeld.

cybergamers.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soliest
Hallo

Tot slot.

Welkom in the real world ;)

voor brildragers zijn er opzetstukjes te (printen) krijgen welke de lenzen beschermen. Ook zijn er nog speciale glazen welke je op de lenzen kunt zetten zodat je je bril niet meer nodig hebt. Maar die zou je later nog kunnen aanschaffen als je zeker weet dat je hem vaker gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Soliest schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:16:
[...]

Welkom in the real world ;)

voor brildragers zijn er opzetstukjes te (printen) krijgen welke de lenzen beschermen. Ook zijn er nog speciale glazen welke je op de lenzen kunt zetten zodat je je bril niet meer nodig hebt. Maar die zou je later nog kunnen aanschaffen als je zeker weet dat je hem vaker gaat gebruiken.
te printen.. goede link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Net als anderen hier kan ik alleen maar zeggen koop inzetlenzen op sterkte. Het is echt zoveel fijner om te kunnen spelen zonder bril.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:05
...

Tot slot.

Ik heb een tijdje mijn te grote bril (dikker kunstof montuur) op gehouden tijdens het spelen, maar dat was erg vervelend. Vooral met op- en afzetten, maar ook tijdens het spelen voelde je dan dat het niet lekker paste.
Toevallig had ik nog een oud, veel kleiner brilletje liggen met stalen montuur waarvan het glas dichter op mijn ogen zit. De sterkte is niet volledig correct, maar tijdens VR-sessies heb ik daar helemaal geen last van.

Het zal vast heel fijn zijn met inzetlenzen, maar het kan dus ook prima met een (kleine) bril. Let wel op dat de lenzen het glas van je bril niet raken tijdens het spelen, dat kan krassen veroorzaken.

Op YouTube staan genoeg video's van mensen die tips geven voor het gebruik van een bril icm de Quest 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan2609
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:31
Hier ook een brildrager met quest 2 headset. Het gaat bij mij prima i.c.m. standaard spacer en anti-scratch ringen.
Edit:
Hierbij gebruik ik een third party halo strap (weet niet welk merk)

[ Voor 24% gewijzigd door daan2609 op 19-05-2022 06:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stelsol schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 07:39:
[...]

Het zal vast heel fijn zijn met inzetlenzen, maar het kan dus ook prima met een (kleine) bril. Let wel op dat de lenzen het glas van je bril niet raken tijdens het spelen, dat kan krassen veroorzaken.
Ja, ik heb dezelfde ervaring, met kleine bril past het prima. Maar het is wel lastiger opzetten/afzetten, vooral met de elite strap omdat die niet flexibel is dus je kan hem niet ver genoeg van je gezicht trekken om over de bril heen te gaan. Dat werd een ingewikkeld verhaal van kantelen (maar niet te veel ivm krassen), een beetje omhoog/omlaag maneuvreren enz.. Maar als het eenmaal op zit is het geen probleem. Alleen even afzetten voor wat drinken is gewoon stomvervelend. Met de gewone strap is het veel minder een probleem omdat die zo flexibel is, en bovendien kan je die gewoon van je hoofd trekken en daarna de headset recht naar voren verwijderen. Bij de elite kan dat dus niet.

En ik ben altijd bang voor krassen dus ik zet de bril dichter op mijn neus en dat deed zeer na een tijdje.

Uiteindelijk heb ik toch de inzetlenzen genomen en dat is wel heel fijn. Heb ook een stuk minder last van condensatie in het begin (als de lenzen nog koud zijn).

Ik heb ook een tijdje anti-scratch ringen geprobeerd, maar het synthetische rubber daarvan stonk een uur in de wind (chemisch, nogal lijm-achtig) en ik werd daar helemaal misselijk van. Ik had die van AMVR (setje van 3 groottes, zowel in zwart als in rood/blauw). https://www.amazon.nl/gp/product/B089FB5W1N . Om die reden kan ik ze niet aanraden.

Edit: @Aldoendex heb het stuk over opzetten/afzetten beter toegelicht wat mijn bezwaar was, eigenlijk alleen met de elite strap dus als je die niet gaat gebruiken dan is het veel minder een probleem met brillen.

[ Voor 48% gewijzigd door GekkePrutser op 18-05-2022 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
Ik heb een hele tijd geen Oculus Air Link of Virtual Desktop gebruikt. Dit werkte vroeger perfect maar ik ben nu even bij mijn ouders en daar werkt het niet / niet echt. Met Air Link kunnen de PC en Quest 2 elkaar niet vinden, en met VD vindt de bril de PC wel maar zegt hij dat hij niet op hetzelfde netwerk zit.

Nu vermoed ik dat dit te maken heeft omdat ze twee wifi netwerken hebben (één van het ziggo modem en één van de wifi versterkers (Zo'n deco mesh set geloof ik). Eigenlijk zitte alle apparaten hier op het deco mesh netwerk en dat heeft ook veruit het beste bereik waar ik de quest wil gebruiken, maar ik kan hier dus niet goed mee verbinden.

Heeft iemand hier een idee hoe ik dit kan fixen?

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Pagina: 1 ... 73 ... 124 Laatste