Daar had ik idd al gepost, maar aan de andere posts te zien leek me dat meer gericht op zelfbouw. Wilde ook graag advies van echte VR gamers, vandaar ook een post hier.Finraziel schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:01:
[...]
Specs lijken me in ieder geval prima voor VR, maar of het een goede deal is kun je je denk ik beter voor wenden tot het desktop aankoopadvies forum...
Thanks, daar had ik ook al aan gedacht, maar googelen leert me dat er nog geen datum is voor de release. Nvidia heeft gehint, maar dat kan net zo goed een aankondiging zijn in September als ik het goed begrijp.Darkangle schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:11:
[...]
Caveat emptor, het is een prachtige bak die zelfs iracing goed gaat trekken in vr. Echter er zijn altijd betere en mindere momenten om een pc te kopen. Momenteel zitten we dicht op een nieuwe gen vid kaarten, welk voor vr zeer aantrekkelijk zijn gezien de grote stap ditmaal.
Ik snap dat het altijd een ding is, wachten op nieuwe hardware, maar je stapt op dit moment op het bijna einde vd rit in.
Daarentegen, alles zal prima draaien op deze bak en je zal er een hoop lol mee kunnen hebben, het is niet zo dat het snel minder capable word in een korte tijd.
Zo lang kan ik ECHT niet wachten
Daarbij kan ik altijd over een jaar of 2 een next gen GPU erin zetten.
Haha, klopt, maar voor die 1000 euri extra krijg je wel een stuk betere machine was mijn indruk. Ik ben echt op zoek naar de beste bang-for-buck redelijk toekomstbestendige machine.Flying Hawkic schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:11:
[...]
Op vlak van specs inderdaad wel voldoende, maar hij is ook wel ruim boven het budget van ongeveer 1500 EUR dat je had gezegd. Maar goed, je krijgt er ook wat voor terug.
De HDD was het enige doorntje in mijn oog hier, voor zover ik dat als echte leek kan beoordelen...Tadango schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:14:
Een vergelijkbare zelfbouw machine zou rond de 1800 kosten denk ik. Daarnaast zou ik die oude HDD er echt niet in willen voor die prijs, dat is belachelijk.
Maar als ik het goed begrijp is het een secondary storage, toch? De primary is SSD. Ik denk wel genoeg te hebben aan 2TB.
Pfoe, dus met zelfbouw kun je zomaar 700 euro besparen? Damn, dat is wel heel veel... alleen heb ik er total geen ervaring mee. Geen idee of me dat zou lukken. Dan zou ik echt mensen moeten hebben die op me op sleeptouw kunnen nemen en kunnen adviseren. Helaas heb ik die niet in mijn kennissen kring.