Schakel nat uit op de andere wifis.frankv120 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:23:
Ik heb een hele tijd geen Oculus Air Link of Virtual Desktop gebruikt. Dit werkte vroeger perfect maar ik ben nu even bij mijn ouders en daar werkt het niet / niet echt. Met Air Link kunnen de PC en Quest 2 elkaar niet vinden, en met VD vindt de bril de PC wel maar zegt hij dat hij niet op hetzelfde netwerk zit.
Nu vermoed ik dat dit te maken heeft omdat ze twee wifi netwerken hebben (één van het ziggo modem en één van de wifi versterkers (Zo'n deco mesh set geloof ik). Eigenlijk zitte alle apparaten hier op het deco mesh netwerk en dat heeft ook veruit het beste bereik waar ik de quest wil gebruiken, maar ik kan hier dus niet goed mee verbinden.
Heeft iemand hier een idee hoe ik dit kan fixen?
Even checken welke wifi-versie je gebruikt bij je ouders. Bij mijn vorige Ziggo-modem moest ik een nieuwe Wifi-router aanschaffen, omdat die nog maar Wifi-4 was. Ze vonden elkaar gewoon niet op hetzelfde netwerk (PC&Q2).frankv120 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:23:
Ik heb een hele tijd geen Oculus Air Link of Virtual Desktop gebruikt. Dit werkte vroeger perfect maar ik ben nu even bij mijn ouders en daar werkt het niet / niet echt. Met Air Link kunnen de PC en Quest 2 elkaar niet vinden, en met VD vindt de bril de PC wel maar zegt hij dat hij niet op hetzelfde netwerk zit.
Nu vermoed ik dat dit te maken heeft omdat ze twee wifi netwerken hebben (één van het ziggo modem en één van de wifi versterkers (Zo'n deco mesh set geloof ik). Eigenlijk zitte alle apparaten hier op het deco mesh netwerk en dat heeft ook veruit het beste bereik waar ik de quest wil gebruiken, maar ik kan hier dus niet goed mee verbinden.
Na de aanschaf van een Wifi-6 router werkte het direct. Dus ik denk dat, gezien je ouders ook Ziggo hebben, het probleem daar zit.
====
edit: maandagochtend, niet goed gelezen, excuses. Lees nu dat VD de Q2 wel vind maar aangeeft dat die op het verkeerde netwerk zit.
Dan gaat m'n verhaal niet op en weet ik niet waar dit probleem kan zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door ShAd0w op 20-05-2022 10:52 ]
Wifi 4 of 6 maakt niet uit, dubbel nat wel. Zomaar een access point op een modem aansluiten is dan ook standaard dubbel nat, wat niet werkt. Nieuwe wifi router als access point configureren en het werkt prima.ShAd0w schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:48:
[...]
Even checken welke wifi-versie je gebruikt bij je ouders. Bij mijn vorige Ziggo-modem moest ik een nieuwe Wifi-router aanschaffen, omdat die nog maar Wifi-4 was. Ze vonden elkaar gewoon niet op hetzelfde netwerk (PC&Q2).
Na de aanschaf van een Wifi-6 router werkte het direct. Dus ik denk dat, gezien je ouders ook Ziggo hebben, het probleem daar zit.
Met dan aan @Tadango heb ik het probleem (waarschijnlijk) al gevonden. De Quest is verbonden met de Deco Mesh welke als draadloze router staat ingesteld, terwijl de PC via een switch in de Ziggo Connectbox zit. Als ik vanmiddag thuis ben stel ik de Deco Mesh in als Acces point en zou het (hopelijk) moeten werken!ShAd0w schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:48:
[...]
Even checken welke wifi-versie je gebruikt bij je ouders. Bij mijn vorige Ziggo-modem moest ik een nieuwe Wifi-router aanschaffen, omdat die nog maar Wifi-4 was. Ze vonden elkaar gewoon niet op hetzelfde netwerk (PC&Q2).
Ook ga ik straks de Logitech G29 set + shifter ophalen dus hopelijk heb ik nog tijd om dat vandaag te testen en voor het eerst een beetje te simracen (in VR)
Denk dat het probleem meerledig is. Ik heb ook een deco systeem. Grote kans dat hij als router functionaliteit is ingesteld. dit kun je aanpassen in de deco app. Dan heb je dus inderdaad een apart netwerk gemaakt van je deco en als de pc bedraad zit via ziggo gaat dit inderdaad mis.frankv120 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:23:
Daarnaast is het deco systeem alles behalve geschikt om goed airlink of VD over te krijgen. 1 ander apparaat wat ook verbonden is en data vraagt laat airlink al gigantisch schokken. Daarnaast moet je ook in deco app eigenlijk het 2.4ghz netwerk eruit gooien. Je kunt random overschakelen van de 5g naar de 2.4g wat ook schokken oplevert. En dan had ik alle deco kastjes ook nog bekabeld aangesloten en niet als Mesh. Als het wel een mesh is zal de performance helemaal dramatisch zijn.
TIP: Ik zou als dit mogelijk is je headset als enige apparaat juist met het ziggo modem verbinden als je wifi connectie daarmee wel goed is vanaf de plek waar je VR wil doen. Dit levert je denk ik nog de beste performance juist op doordat je headset via een apart wifi netwerk verbind waar geen enkel ander apparaat bijzit. Eventueel in het ziggo modem als het lukt deze op 5ghz only zetten en proberen maar.
[ Voor 10% gewijzigd door Mirage op 20-05-2022 11:00 ]
Valt heel erg mee hoor. Ik heb het Deco Mesh met een dedicated VR netwerk met 5Ghz only en dat werkt als mesh prima met VD en Air link......Mirage schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:55:
[...]
Denk dat het probleem meerledig is. Ik heb ook een deco systeem. Grote kans dat hij als router functionaliteit is ingesteld. dit kun je aanpassen in de deco app. Dan heb je dus inderdaad een apart netwerk gemaakt van je deco en als de pc bedraad zit via ziggo gaat dit inderdaad mis.
Daarnaast is het deco systeem alles behalve geschikt om goed airlink of VD over te krijgen. 1 ander apparaat wat ook verbonden is en data vraagt laat airlink al gigantisch schokken. Daarnaast moet je ook in deco app eigenlijk het 2.4ghz netwerk eruit gooien. Je kunt random overschakelen van de 5g naar de 2.4g wat ook schokken oplevert. En dan had ik alle deco kastjes ook nog bekabeld aangesloten en niet als Mesh. Als het wel een mesh is zal de performance helemaal dramatisch zijn.
TIP: Ik zou als dit mogelijk is je headset als enige apparaat juist met het ziggo modem verbinden als je wifi connectie daarmee wel goed is. Dit levert je denk ik nog de beste performance juist op doordat je headset via een apart wifi netwerk verbind waar geen enkel ander apparaat bijzit. Eventueel in het ziggo modem als het lukt deze op 5ghz only zetten en proberen maar.
Toen ik inderdaad een dedicated 5ghz aanmaakte op mijn deco wel. Maar dat is niet de situatie die ik lees in zijn geval. Dat was bij mij ook niet zo daar het Deco systeem is om alles in ons gezin van enigszins Wifi te voorzien. Ik heb uiteindelijk inderdaad een 5ghz only gast netwerk aangemaakt voor alleen mijn Headset dit ging wel goed opzich. Maar ik lees in zijn situatie dat alles connected is met dat ene Wifi netwerk dat is wel vragen om issues denk ik. Maar als hij vanmiddag test is hij daar snel genoeg achterTadango schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:01:
[...]
Valt heel erg mee hoor. Ik heb het Deco Mesh met een dedicated VR netwerk met 5Ghz only en dat werkt als mesh prima met VD en Air link......
edit: Ik snap nu dat je vooral op het mesh gedeelte reageerde
[ Voor 15% gewijzigd door Mirage op 20-05-2022 11:08 ]
Ja het gaat momenteel vooral om het inrichten van het netwerk, kwaliteit van de verbinding zal hoe dan ook beter zijn dan hij nu was. Als het inderdaad niet goed te doen is ga ik daarna wel verder kijken, wellicht inderdaad guest only netwerk voor de headset zoals je zegt, maar de rest van het gezin mag er natuurlijk ook niet TE veel last van ondervindenMirage schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:05:
[...]
Toen ik inderdaad een dedicated 5ghz aanmaakte op mijn deco wel. Maar dat is niet de situatie die ik lees in zijn geval. Dat was bij mij ook niet zo daar het Deco systeem is om alles in ons gezin van enigszins Wifi te voorzien. Ik heb uiteindelijk inderdaad een 5ghz only gast netwerk aangemaakt voor alleen mijn Headset dit ging wel goed opzich. Maar ik lees in zijn situatie dat alles connected is met dat ene Wifi netwerk dat is wel vragen om issues denk ik. Maar als hij vanmiddag test is hij daar snel genoeg achter
Nee, het guest VR only netwerk werkt identiek aan het normale netwerk en heeft geen voorrang oid, maar heeft alleen een 5Ghz optie zodat de Quest niet wil switchen naar 2.4Ghz (zou in de nieuwere firmware beter moeten zijn tegenwoordig).frankv120 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:09:
[...]
Ja het gaat momenteel vooral om het inrichten van het netwerk, kwaliteit van de verbinding zal hoe dan ook beter zijn dan hij nu was. Als het inderdaad niet goed te doen is ga ik daarna wel verder kijken, wellicht inderdaad guest only netwerk voor de headset zoals je zegt, maar de rest van het gezin mag er natuurlijk ook niet TE veel last van ondervinden
In mijn ervaring helpt het ook heel erg om geen andere devices op hetzelfde kanaal te hebben. Dat geeft duidelijk merkbare 'hikjes'. Waarschijnlijk omdat het AP dan naar een andere datarate moet switchen ofzo.Tadango schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:13:
[...]
Nee, het guest VR only netwerk werkt identiek aan het normale netwerk en heeft geen voorrang oid, maar heeft alleen een 5Ghz optie zodat de Quest niet wil switchen naar 2.4Ghz (zou in de nieuwere firmware beter moeten zijn tegenwoordig).
Daarom heb ik nu een speciaal AP met een aparte SSID voor VR streaming (en alleen 5Ghz idd)
Wat zijn de laatste ervaringen hier met Airlink tegenover VD? Ik heb nog 30 euro tegoed op Oculus en ik twijfel om VD te proberen. Op zich werkt Airlink wel goed, maar het beeld lijkt toch wat zichtbaar gecomprimeerd, een beetje zoals die gecomprimeerde dvd rips van eerder. Niet heel schokkend, maar ik vroeg mij af of VD dat misschien wat beter deed. Het zou eventueel ook aan mijn videokaart kunnen liggen, een RX 580. Die schijnen geen lekkere encoder te hebben.
Daarnaast, wat zijn jullie favoriete quest exclusives?
Ik zou eerste lekker met airlink blijven proberen. Half life alyx speelt er prima op. (natuurlijk wel afhankelijk van je pc) Voor de grap ook VD gekocht om te kijken of het beter ging. Nou in eerste instantie dikke drama. Slecht beeld. Ik heb er nog niet veel verder mee kunnen spelen en proberen maar mijn eerste indruk was niet goed. Wellicht staan er nog wat instellingen niet goed maar ik kon het zo even niet vinden.Bumpy_NL schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:41:
Wat zijn de laatste ervaringen hier met Airlink tegenover VD? Ik heb nog 30 euro tegoed op Oculus en ik twijfel om VD te proberen. Op zich werkt Airlink wel goed, maar het beeld lijkt toch wat zichtbaar gecomprimeerd, een beetje zoals die gecomprimeerde dvd rips van eerder. Niet heel schokkend, maar ik vroeg mij af of VD dat misschien wat beter deed. Het zou eventueel ook aan mijn videokaart kunnen liggen, een RX 580. Die schijnen geen lekkere encoder te hebben.
Ik zou die 30 euro eerder aan een leuk spel besteden. Daar zijn er genoeg van. Hangt helemaal af wat je leuk vindt. Shooters, puzzelspel, sportspel......
Ja, compressie is veel beter in VD. Via Link is dat op egale vlakke vooral een ramp. VD lijkt bij mij wel meer performance te kosten, maar weer minder wifi bandbreedte.Bumpy_NL schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:41:
Hou het lekker op (Air)link en geef je centen uit aan een leuke game!Bumpy_NL schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:41:
Na jaren geleden eens een PSVR aangeschaft te hebben is de Quest 2, die ik vandaag binnenkreeg, wel even een verschil zeg!
Heb me in het zweet gewerkt met dat Eleven tafel tennis, erg leuk spel.
Morgen maar eens kijken of ik wat SteamVR spellen kan spelen, qua router en pc moet het kunnen.
Morgen maar eens kijken of ik wat SteamVR spellen kan spelen, qua router en pc moet het kunnen.
Eleven tafeltennis is inderdaad top!superbassie schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:23:
Na jaren geleden eens een PSVR aangeschaft te hebben is de Quest 2, die ik vandaag binnenkreeg, wel even een verschil zeg!Heb me in het zweet gewerkt met dat Eleven tafel tennis, erg leuk spel.
AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3
Iemand een idee wat voor een setup dit is?
https://9gag.com/gag/a91NjYL
En is zoiets qua kwaliteit voldoende om een Valve Index te kunnen koppelen?
https://www.amazon.nl/gp/...?smid=AB4RD1JXHRRE1&psc=1
[ Voor 54% gewijzigd door jdh009 op 28-05-2022 14:37 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
oud filmpje.jdh009 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:15:
Een warthog hotas met f18 extra stick (laaste gok ik) en wat lijkt op een reverb g1 (educated guess).
Qua verloopstukje, geen idee, lijkt me een goed punt van falen voor je vr chain.
Bedankt!Darkangle schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:14:
[...]
oud filmpje.
Een warthog hotas met f18 extra stick (laaste gok ik) en wat lijkt op een reverb g1 (educated guess).
Qua verloopstukje, geen idee, lijkt me een goed punt van falen voor je vr chain.
Als ik mijn laptop setup gebruik ben ik helaas gebonden aan een verloopstukje (Displayport naar HDMI of Displayort naar Mini DisplayPort). Ik heb ook een Displayport erop zitten maar die ondersteund maar 60fps.
https://clevo-computer.com/nl/clevo-p775tm1-g
[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 28-05-2022 15:38 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Fanatical heeft een VR bundle in de aanbieding: https://www.fanatical.com...-vr-build-your-own-bundle
3 games voor 5.59
5 games voor 8.95
7 games voor 11.19
10 games voor 15.75
Zelf heb ik 7 games geselecteerd (Ultrawings Gadgeteer, Abode, Touring karts, Conductor, Paper beast en Kittyapocalypse). Ergens begin komende week wil ik bestellen. Mocht er iemand nog belang hebben bij een game dan kan ik die mee bestellen. Er kunnen echter geen games dubbel besteld worden in 1 bestelling.
3 games voor 5.59
5 games voor 8.95
7 games voor 11.19
10 games voor 15.75
Zelf heb ik 7 games geselecteerd (Ultrawings Gadgeteer, Abode, Touring karts, Conductor, Paper beast en Kittyapocalypse). Ergens begin komende week wil ik bestellen. Mocht er iemand nog belang hebben bij een game dan kan ik die mee bestellen. Er kunnen echter geen games dubbel besteld worden in 1 bestelling.
Ligt het een beetje aan mij of is het een beetje dood op het gebied van VR op het moment. Ik zie de laatste tijd geen tot bar weinig AAA-titels meer langskomen....
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wat beschouw je als AAA-titelsDamian schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:44:
Ligt het een beetje aan mij of is het een beetje dood op het gebied van VR op het moment. Ik zie de laatste tijd geen tot bar weinig AAA-titels meer langskomen....
De HOTAS setup is een Win Wing Orion F-18 set. Chinees spul. Ziet er leuk uit, en als het werkt is het wel oké. Helaas relatief vaak gebreken en support is traag en soms lastig.jdh009 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:15:
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Nice, je hebt helemaal gelijk. De throttle leek op mijn warthog maar miste inderdaad de row met zilveren flipswitches op de onderste rij.ocf81 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:51:
[...]
De HOTAS setup is een Win Wing Orion F-18 set. Chinees spul. Ziet er leuk uit, en als het werkt is het wel oké. Helaas relatief vaak gebreken en support is traag en soms lastig.
Het kenmerkende van de Orion basis is dat je de hendels los kan koppelen. De looks van de stammen van de gashendels op die base zijn daarom redelijk uniek en goed herkenbaar. Als je een beetje in het wereldje van de joysticks zit, dan herken je dat gelijk.Darkangle schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:25:
[...]
Nice, je hebt helemaal gelijk. De throttle leek op mijn warthog maar miste inderdaad de row met zilvere flipswitches op de onderste rij.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Half Life Alyx, MOHAAB, Stormland, Asgard's Wrath enz...Flying Hawkic schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:02:
[...]
Wat beschouw je als AAA-titels? Er zijn er sowieso weinig uitgekomen, ook in het verleden. Ik denk wel dat in de toekomst meer en meer games VR support zullen inbouwen (bv. F1 2022) - en bij racing games is dat volgens mij ondertussen een must en een echte toegevoegde waarde - maar bij mijn weten zijn er nog steeds weinig AAA-titels die enkel in VR te spelen zullen zijn, want je zit toch nog altijd met een niche, ook al zijn er veel Quest 2's verkocht.
Ik zie alleen maar simpele korte games langskomen die wel grappig zijn op zichzelf, maar de echte grote releases blijven vooralsnog uit...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Het kost tijd. Er zit aardig wat in de pipeline, maar dat is niet vandaag of morgen. En er zijn een hoop andere leuke releases geweest.Damian schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:34:
[...]
Half Life Alyx, MOHAAB, Stormland, Asgard's Wrath enz...
Ik zie alleen maar simpele korte games langskomen die wel grappig zijn op zichzelf, maar de echte grote releases blijven vooralsnog uit...
En een boel hidden gems (ancient dungeon, into the radius etc etc etc).
YouTube: Horizon Franchise - State of Play June 2022 Trailers | PS5, PS4 & PS...Stelsol schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:15:
Deze is wel veelbelovend zeg (PSVR2):
[YouTube: Horizon Franchise - State of Play June 2022 Trailers | PS5, PS4 & PS VR2 Games]
Zie je hem die tak wegduwen? Als dat het niveau van detail doorheen de hele game is, dat zou mooi zijn.
Zo dat zijn wel de spellen waar ik VR voor 'heb'. Wanneer komt die uit?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
2024 op de PC, als we mazzel hebbenGuillome schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:48:
Zo dat zijn wel de spellen waar ik VR voor 'heb'. Wanneer komt die uit?
Fanatical met weer een andere build your own bundle
https://www.fanatical.com...ion-build-your-own-bundle
Miste nog een aantal populaire titels, met deze bundle ben ik weer bij.
Thanks :)! Heb je aanraders? Ik dacht aan Unplugged.Akemi schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:47:
Fanatical met weer een andere build your own bundle
Tja aanraders..... Hangt heel er vanaf wat je leuk vindt. Wat ik altijd doe is per game kijken op steam.Flying Hawkic schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:08:
[...]
Video bekijken en reviews lezen. Meestal kom je er snel achter of het leuk is of niet.
Als ik weleens kijk naar populairste op Oculus PC store, is het toch voor een flink gedeelte al behoorlijk oude spellen. Zijn wel leuk hoor, maar ondertussen ken ik die ook wel. Kijk ik op de Oculus Quest store, dan is het voor flink gedeelte ports van PCVR spellen.Damian schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:34:
[...]
Half Life Alyx, MOHAAB, Stormland, Asgard's Wrath enz...
Hoewel de Quest headsets wel verkopen, is er helaas weinig vooruitgang op de (PC)VR markt qua aanbod van games.
Zijn er mensen die een Woojer Vest gebruiken in combinatie met de Quest 2?
Wat zijn je ervaringen?
Zou het vooral voor simracing gebruiken.
Wat zijn je ervaringen?
Ik heb het hier liggen, maar eerlijk gezegd doe ik er niets mee. Teveel gedoe voor te weinig.Flying Hawkic schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:10:
Zijn er mensen die een Woojer Vest gebruiken in combinatie met de Quest 2?
Wat zijn je ervaringen?
Ik denk dat de meeste developers niet op de Oculus pc store releasen maar voor de pc alleen op steam. Dat werkt immers vlekkeloos en scheelt ze een extra package onderhouden.Sissors schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:09:
[...]
Als ik weleens kijk naar populairste op Oculus PC store, is het toch voor een flink gedeelte al behoorlijk oude spellen. Zijn wel leuk hoor, maar ondertussen ken ik die ook wel. Kijk ik op de Oculus Quest store, dan is het voor flink gedeelte ports van PCVR spellen.
Hoewel de Quest headsets wel verkopen, is er helaas weinig vooruitgang op de (PC)VR markt qua aanbod van games.
Waar gebruik je hem vooral voor? Zou je het aanraden voor simracing (setup via SimHub)?Darkangle schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:14:
[...]
Ik heb het hier liggen, maar eerlijk gezegd doe ik er niets mee. Teveel gedoe voor te weinig.
Heb je hem uiteindelijk gekocht of nietJoshuatree schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:21:
@DutchEZmoder Gaaf ding zo'n Woojer strap. Bedankt voor de tipZal eens kijken of het iets is om ook met sim-racen te gebruiken...
@Tassadar32 @Yzord Gebruiken jullie en Woojer Vest/Strap om te simracen?
Ik ook niet en aangezien ik geen contactlenzen kan dragen sinds een paar maanden (lang verhaal) (en mijn montuur veel te groot is voor de Quest 2) kwam ik er met een zoektocht op uit. Ik ben voor de lenzen van Reloptix gegaan. Duurder ivm shipping en import kosten (dus 80 USD + 35 USD aan shipping en ~15 EUR aan import), maar aangezien ze magnetisch zijn, wel zo handig omdat de Quest 2 ook door mijn kinderen gebruikt worden die geen sterkte hebben. Ik voorzag met een 'snap on' plastic ring op den duur problemen en Reloptix is de enige die ik heb kunnen vinden die daar dus een oplossing voor heeft.Aldoendex schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:09:
[...]
Ik wist niet eens dat zoiets kon.
Wat kost dat en waar laat je ze maken?
[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 07-06-2022 14:13 ]
Nergens voor. Ik heb er een paar gekregen toendertijd om er aan te klussen. Toen dat af was nooit meer gebruikt.Flying Hawkic schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:01:
[...]
Waar gebruik je hem vooral voor? Zou je het aanraden voor simracing (setup via SimHub)?
Voor simracen is een sfx100 en of buttkicker leuker (en omdat dit permanent is ook handiger in gebruik).
Leuker op vlak van gevoel of gewoon leuker omdat het minder gedoe is (je moet het niet aan doen enzo)?Darkangle schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:12:
[...]
Nergens voor. Ik heb er een paar gekregen toendertijd om er aan te klussen. Toen dat af was nooit meer gebruikt.
Voor simracen is een sfx100 en of buttkicker leuker (en omdat dit permanent is ook handiger in gebruik).
Momenteel met korting kost de Woojer Vest ongeveer 260 EUR, maar een Buttkicker is pas na de zomer weer op voorraad en zal 300+ EUR kosten. Een Woojer Vest zou ik dan ook nog voor andere games kunnen gebruiken, de Buttkicker niet.
Bij een Buttkicker ben ik bang dat het teveel lawaai maakt en ik heb ook geen goede plaats om het te monteren op mijn rig.
Strap, voor Echo VR. Meestal echter niet omdat het veel draden zijn en de Quest 2 is juist zo lekker draadloos.Flying Hawkic schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:05:
[...]
Heb je hem uiteindelijk gekocht of niet?
@Tassadar32 @Yzord Gebruiken jullie en Woojer Vest/Strap om te simracen?
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Er is toch geen draad naar jouw pc nodig of zie ik dat fout? Dacht enkel draad van Quest 2 naar Woojer en van Woojer naar headphones?Tassadar32 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:55:
[...]
Strap, voor Echo VR. Meestal echter niet omdat het veel draden zijn en de Quest 2 is juist zo lekker draadloos.
minder gedoe en de buttkicker is wat meer doelgericht. Dat je het nergens kwijt kan lijkt me sterk, maar dat is aan jou 😊. Lawaai is geheel aan waar je rig staat en hoe je het eventuele geisoleerd hebt. Met de sfx100 bv sta je al op rubber dopjes, dus ben je er al als je niet op een houten ondervloer staat.Flying Hawkic schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:31:
[...]
Leuker op vlak van gevoel of gewoon leuker omdat het minder gedoe is (je moet het niet aan doen enzo)?
Momenteel met korting kost de Woojer Vest ongeveer 260 EUR, maar een Buttkicker is pas na de zomer weer op voorraad en zal 300+ EUR kosten. Een Woojer Vest zou ik dan ook nog voor andere games kunnen gebruiken, de Buttkicker niet.
Bij een Buttkicker ben ik bang dat het teveel lawaai maakt en ik heb ook geen goede plaats om het te monteren op mijn rig.
Als beschikbaarheid een probleem is, lekker 2de hands misschien?
Ik heb pas een nieuwe rig gekocht (Playseat Sensation Pro) maar heb mij op voorhand niet zo goed geïnformeerd over de mogelijkheden om er een Buttkicker op te plaatsen. Het ontwerp is vrij lastig hiervoor en zowel bij Playseat als bij Buttkicker hebben ze geen idee...Darkangle schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:41:
[...]
minder gedoe en de buttkicker is wat meer doelgericht. Dat je het nergens kwijt kan lijkt me sterk, maar dat is aan jou 😊. Lawaai is geheel aan waar je rig staat en hoe je het eventuele geisoleerd hebt. Met de sfx100 bv sta je al op rubber dopjes, dus ben je er al als je niet op een houten ondervloer staat.
Als beschikbaarheid een probleem is, lekker 2de hands misschien?
De enige optie zou zijn om een Buttkicker met clamp te bevestigen aan de rail waar ik de zetel mee verschuif. Maar dat lijkt mij ook zo onhandig. Vandaar dat tweedehands ook geen optie is, want enkel de clamp van de nieuwe Buttkicker Gamer plus lijkt mij een optie.
Misschien zorgt zo'n mat ook voor voldoende isolatie?
En iets anders dan een Buttkicker? Iets wat kleiner model?Flying Hawkic schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:16:
[...]
Ik heb pas een nieuwe rig gekocht (Playseat Sensation Pro) maar heb mij op voorhand niet zo goed geïnformeerd over de mogelijkheden om er een Buttkicker op te plaatsen. Het ontwerp is vrij lastig hiervoor en zowel bij Playseat als bij Buttkicker hebben ze geen idee...
De enige optie zou zijn om een Buttkicker met clamp te bevestigen aan de rail waar ik de zetel mee verschuif. Maar dat lijkt mij ook zo onhandig. Vandaar dat tweedehands ook geen optie is, want enkel de clamp van de nieuwe Buttkicker Gamer plus lijkt mij een optie.
Misschien zorgt zo'n mat ook voor voldoende isolatie?
https://www.soundimports.eu/nl/dayton-audio-bst-1.html
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Dat heb ik ook overwogen, maar ik zie niet in hoe ik die moet monteren op zijn stoel. De achterkant van de stoel is niet mogelijk, want niet vlak. Enige mogelijkheid is de onderkant van de stoel, maar ik durf niet in de stoel te boren omdat Playseat zegt:Soliest schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:28:
[...]
En iets anders dan een Buttkicker? Iets wat kleiner model?
https://www.soundimports.eu/nl/dayton-audio-bst-1.html
Je moet dan dus door plastiek, glasvezel en bekleding boren."Wij raden het in ieder geval af, aangezien het gemaakt is van glasvezel en wij niet weten hoe je dit efficiënt zou kunnen monteren."
In ieder geval bedankt om mee te denken en voor de ideeën
[ Voor 4% gewijzigd door Flying Hawkic op 07-06-2022 16:48 ]
Speelt er iemand nog Skyrim in VR? Welke mods gebruiken jullie? Het is voor mij nogal lastig om te vinden wat ik best kan installeren voor beste VR ervaring + mooi uitzicht. Is dit een goed startpunt, of nog commentaar op?
Zelf ben ik ook bezig met Skyrim VR en modding, meer modding dan Skyrim dan wel.manzonderdas schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:05:
Speelt er iemand nog Skyrim in VR? Welke mods gebruiken jullie? Het is voor mij nogal lastig om te vinden wat ik best kan installeren voor beste VR ervaring + mooi uitzicht. Is dit een goed startpunt, of nog commentaar op?
Persoonlijk als ik hem zo doorneem denk ik dat het prima is om mee te starten.
Echter zou ik wel de gameplay section overslaan.
Vaak heb ik hier persoonlijk wel wat voorkeuren in en begin ik eerst met basic skyrim, daarna kijk ik wel wat ik wil veranderen.
Enige die ik hiervan misschien mee zou nemen is de mod "AI Overhaul SSE"
Daarnaast vind ik de INI tweaks "fMeleeLinearVelocityThreshold" en "fShieldLinearVelocityThreshold" ook wat persoonlijk.
Ik speel het zittend en heb geen zin om nog harder uit te halen.
[ Voor 14% gewijzigd door Nederlandhc op 07-06-2022 19:12 ]
Ik speel meestal Quest native. Woojer is toch meer draden dan zonder. Even spelen is erg vlug met de Quest 2, woojer maakt het wat meer gedoe.Flying Hawkic schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:41:
[...]
Er is toch geen draad naar jouw pc nodig of zie ik dat fout? Dacht enkel draad van Quest 2 naar Woojer en van Woojer naar headphones?
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Er zijn blijkbaar ook adapter kits te krijgen. Helaas niet altijd op voorraad.Flying Hawkic schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:48:
[...]
Dat heb ik ook overwogen, maar ik zie niet in hoe ik die moet monteren op zijn stoel. De achterkant van de stoel is niet mogelijk, want niet vlak. Enige mogelijkheid is de onderkant van de stoel, maar ik durf niet in de stoel te boren omdat Playseat zegt:
[...]
Je moet dan dus door plastiek, glasvezel en bekleding boren.
In ieder geval bedankt om mee te denken en voor de ideeën
https://www.soundimports.eu/nl/buttkicker-bk-cmak.html
https://www.bol.com/nl/nl...-gamer2/9200000091608909/
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Heb het overwogen, maar ik vertik het gewoon om nog een keer Skyrim te kopen voor full price. Heb hem al op PC en op XBoX... Lijkt me wel leuk, maar ik wacht wel tot hij voor 5 euro te krijgen is of zo, ik heb ze al genoeg geld gegevenmanzonderdas schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:05:
Die zijn voor de vorige versie van de Buttkicker. Begrijp ook niet goed wat die van Soundimports doet, want uiteindelijk zit je toch nog met hetzelfde probleem van het boren van gaten in glasvezel en bekleding voor het monteren van die adapter? Die van Bol zijn bij mijn weten enkel isolators voor de vloer.Soliest schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:32:
[...]
Er zijn blijkbaar ook adapter kits te krijgen. Helaas niet altijd op voorraad.
https://www.soundimports.eu/nl/buttkicker-bk-cmak.html
https://www.bol.com/nl/nl...-gamer2/9200000091608909/
Ik heb persoonlijk deze geïnstalleerd staan:manzonderdas schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:05:
http://www.wabbajack.org/...ed/ultimate_vr_essentials
Die fixt alles in 1x en heeft een duidelijke stappenplan. Enige is dat je voor het installeren van deze lijst wel even een maandje premium Nexus moet nemen, anders is 200GB aan mods downloaden niet te doen.
Deze modlist geeft je HD mensen, HD wereld, extreem veel vr handigheid die compleet weggeautomatiseerd is en vooral een fantastische ervaring.
De beste aanpassingen zijn die kleine dingen die je als mens standaard doet, maar die voorheen niet konden in Skyrim.
Als je de installatie hebt voltooid, kun je met een druk op de knop, een echte Skyrim VR ervaring tegemoet gaan. (Indien gewenst zelfs 18+)
[ Voor 9% gewijzigd door remcheese op 08-06-2022 15:58 ]
Is de perfomance dan ook nog te doen?remcheese schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:54:
[...]
Ik heb persoonlijk deze geïnstalleerd staan:
http://www.wabbajack.org/...ed/ultimate_vr_essentials
Die fixt alles in 1x en heeft een duidelijke stappenplan. Enige is dat je voor het installeren van deze lijst wel even een maandje premium Nexus moet nemen, anders is 200GB aan mods downloaden niet te doen.
Deze modlist geeft je HD mensen, HD wereld, extreem veel vr handigheid die compleet weggeautomatiseerd is en vooral een fantastische ervaring.
De beste aanpassingen zijn die kleine dingen die je als mens standaard doet, maar die voorheen niet konden in Skyrim.
Als je de installatie hebt voltooid, kun je met een druk op de knop, een echte Skyrim VR ervaring tegemoet gaan. (Indien gewenst zelfs 18+)
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb een ryzen 5600x een 3070ti en draai m met met de shadow slider op half met gemak op 1.0 resolutie.
En wat is dat voor resolutie? Want 1x zegt niet veelremcheese schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:04:
Ik heb een ryzen 5600x een 3070ti en draai m met met de shadow slider op half met gemak op 1.0 resolutie.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Op een lenovo of een hp niet veel 😅Guillome schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:04:
[...]
En wat is dat voor resolutie? Want 1x zegt niet veel
Ik denk eraan om een Quest 2 aan te schaffen zodra het geen noodzaak meer is om in te loggen met een Facebook account (heb en wil ik namelijk niet). Is het al duidelijk wanneer dit niet meer nodig is?
Volgens mij is dat nu al niet meer nodig.Genestealer schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:45:
Ik denk eraan om een Quest 2 aan te schaffen zodra het geen noodzaak meer is om in te loggen met een Facebook account (heb en wil ik namelijk niet). Is het al duidelijk wanneer dit niet meer nodig is?
Wil dat graag 100% zeker weten
Handleiding op Coolblue geeft aan dat je nog een App moet downloaden waarbij je met Facebook account moet inloggen.
https://www.coolblue.nl/a...je-de-oculus-quest-2.html
https://www.androidcentra...-account-use-oculus-quest
"When the Oculus Quest 2 launched in October 2020, Facebook required users to log in to their headset with a Facebook account. However, one year later, when the company changed its name to Meta and the name of the Oculus Quest 2 to Meta Quest 2, they also dropped the requirement to use a Facebook login with Quest 2."
https://www.androidcentra...equired-oculus-quest-2022
Coolblue update niet actief alle handleidingen van al hun apparaten, dus daar zou ik sowieso niet op afgaan.
"When the Oculus Quest 2 launched in October 2020, Facebook required users to log in to their headset with a Facebook account. However, one year later, when the company changed its name to Meta and the name of the Oculus Quest 2 to Meta Quest 2, they also dropped the requirement to use a Facebook login with Quest 2."
Coolblue update niet actief alle handleidingen van al hun apparaten, dus daar zou ik sowieso niet op afgaan.
True, was zelf ook aan het zoeken. Vind een hoop berichten in 2021 dat "volgend jaar" niet meer nodig is om met een Facebook account in te loggen. Dat zou nu wel moeten zijn. Echter op Reddit lees ik het tegenovergestelde....Soliest schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:50:
https://www.androidcentra...-account-use-oculus-quest
https://www.reddit.com/r/...g_oculus_quest_2_without/
zelfs paar dagen geleden nog iemand met dezelfde vraag:
26 days ago
Any updates? i really miss my Quest but i refuse to use FB at this point ....
Dan afwachten of gewoon een account aanmaken. Zie sowieso nog steeds niet in waarom dat een probleem moet zijn als je er niets anders opzet en geen vrienden toevoegt.
Ik zie nu wel op mijn Quest 2 een popup of ik wil inloggen met een facebook account of een oculus account.... maar ik ben al ingelogd dus die klik ik gewoon weg. Er lijkt dus recent (afgelopen weken) iets veranderd te zijn.
Oculus account is iets uit het verleden en zal in 2023 verdwijnen. Dat is nog niet de oplossing die men heeft beloofd.Tadango schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:31:
Ik zie nu wel op mijn Quest 2 een popup of ik wil inloggen met een facebook account of een oculus account.... maar ik ben al ingelogd dus die klik ik gewoon weg. Er lijkt dus recent (afgelopen weken) iets veranderd te zijn.
Green Hell VR is vanaf vandaag te koop op Steam. Heeft iemand al ervaringen met deze survival game op een AMD ryzen PC met RX 6800 video ?
Ah ja, ik heb even gauw gekeken.Guillome schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:04:
[...]
Steam geeft aan dat mijn resolutie in game: 2528x2780 is.
hmm, hij weigert mijn reactie aan te passen.
Ik wilde toevoegen:
Wat ongeveer 1.4x de native quest 2 resolutie is.
Als je m op 2016x2240 zet heb je 1.4x de Quest 1 resolutie. Dat zou kunnen helpen mocht je pc net een beetje last hebben (zie YouTube: Why 100% SteamVR resolution does not match the native resolution of ... voor uitleg)
Ik wilde toevoegen:
Ah ja, ik heb even gauw gekeken.Guillome schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:04:
[...]
Als je m op 2016x2240 zet heb je 1.4x de Quest 1 resolutie. Dat zou kunnen helpen mocht je pc net een beetje last hebben (zie YouTube: Why 100% SteamVR resolution does not match the native resolution of ... voor uitleg)
Ik denk meer dat het euvel was dat we geen idee hebben welke headset, en dus vertelt 100% resolutie niets zonder het te weten.remcheese schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:51:
hmm, hij weigert mijn reactie aan te passen.
Ik wilde toevoegen:
[...]
Ah ja, ik heb even gauw gekeken.
Ah ok, ik gebruik m'n Quest 1 via airlink hiervoor.
Ik heb de Oculus Quest 2 nu 3,5 week in huis en overweeg serieus om hem terug te sturen naar Coolblue.
Ik heb de VR bril met en zonder bril en met en zonder spacer getest, en tot nu toe is voor mij met bril en met spacer de beste optie. Na 20 minuten dragen, krijg ik echt last van druk op mijn gezicht en hoofpdijnen. Dan zou ik moeten investeren in een goede hoofdband en ander schuimmasker.
Ik moest ook enorm wennen aan de bewegingsziekte en een naar / desoriënterend nagevoel in de eerste weken. Dat is al een stuk verbeterd. Hoewel ik de achtbaan toch echt aan me voorbij laat gaan 🤢, blijf ik tegenwoordig redelijk stabiel op mijn voeten staan bij Echo VR.
Waar ik last van heb is dat het beeld voor mij trillingen geeft op plekken waar gekleurde pixels/lijnen het beeld vormen. Ik kan daardoor teksten niet lezen, want de randen van de letters lijken te bewegen. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de welkomstlounge met het berguitzicht. De randen van de meubels, muren et cetera, zien er bij mij niet stabiel uit.
Ik heb het niet over Gods rays en dergelijke zoals in de video's van DR.Eyeguy op youtube
YouTube: Oculus Quest 2 BLURRY? Top 5 Reasons WHY, And Tips And Tricks To Fix...
Of over de wazige randen rondom het gebied in het midden waar je wel scherp ziet.
Een film in een virtuele bioscoop bekijken wordt hem met deze set up echt niet.
Het beeld op zich flikkert niet. Het ziet er voor mijn ogen niet stabiel uit.
Alsof ik naar een oude / slecht afgestelde beeldbuis TV kijk of zo.
Als ik in een donkere omgeving zit, bijvoorbeeld zoals in Echo VR, merk ik het een stuk minder.
Maar als ik een 'bioscoop' scherm probeer te kijken of in zo'n kantoor omgeving aan de slag wil, dan is het te onrustig.
In eerste instantie had ik gebeld naar Coolblue om met een productspecialist te praten. Hij vermoedde dat er misschien iets mis was met de headset. Vorige week had ik de kans om de headset in de winkel te proberen en daar had ik precies hetzelfde probleem.
De verkoper zei dat de ogen van sommige mensen heel erg moeten wennen aan het beeld en dat dat het waarschijnlijk wel goed komt. Maar ik heb de angst dat bij de standaard pixel / frequentie combinatie, mijn ogen hier niet voor geschikt is.
De reden dat ik de VR bril heb gekocht is het idee van virtuele desktop werken als ik op een plek ben zonder extra monitor en het bijwonen toekomstige online netwerkbijeenkomsten en dergelijke. Waarbij de gamen eigenlijk een bonus is. En wel enorm cool iets trouwens gamen in VR.
Het hele VR chat / Metaverse gebeuren is iets waar ik nog niet uit ben. Ik zie hoopjes avatars ik kamers en aan het taalgebruik te horen zijn het voornamelijk opgeschoten tieners. Waar zijn de serieuze (35 plussers?) met inhoud te vinden?🙃
Dit en het feit dat de bril bij mij enorm oncomfortabel zit (zonder extra geld uit te geven aan prijzige accessoires) zorgen ervoor dat ik al geruime tijd twijfel om hem te houden. Voor mij was de VR bril al een enorme uitgave, ik weet dat velen van jullie meer te besteden hebben.
Ik heb nog niet geprobeerd om hem aan mijn (gedateerde en overvolle) laptop te koppelen en/of frequentie instellingen te veranderen via de experimenteer / developer stand of zo.
Herkent iemand mijn klachten?
En weet iemand (liefst uit ervaring) of dit iets is waar je ogen aan kunnen wennen?
Ik ben huiverig de frequency aan te passen omdat ik las dat het ook negatieve gevolgen kan hebben voor de bril. Met name oververhitting en een korte batterijduur komen vaak voor.
Heeft iemand die hetzelfde ervaart, succesvol de gevorderde instellingen veranderd, waardoor het beeld nu wel rustig / stilstaand overkomt?
Ook heb ik even kort gekeken of de Neo Pico Link 3 een alternatief zou kunnen zijn. Maar die is nog in Beta fase en lijkt dezelfde soort techniek / lenzen te gebruiken.
Alle hulp wordt gewaardeerd, morgen moet ik de knoop doorhakken of ik hem terug stuur.
Ik heb de VR bril met en zonder bril en met en zonder spacer getest, en tot nu toe is voor mij met bril en met spacer de beste optie. Na 20 minuten dragen, krijg ik echt last van druk op mijn gezicht en hoofpdijnen. Dan zou ik moeten investeren in een goede hoofdband en ander schuimmasker.
Ik moest ook enorm wennen aan de bewegingsziekte en een naar / desoriënterend nagevoel in de eerste weken. Dat is al een stuk verbeterd. Hoewel ik de achtbaan toch echt aan me voorbij laat gaan 🤢, blijf ik tegenwoordig redelijk stabiel op mijn voeten staan bij Echo VR.
Waar ik last van heb is dat het beeld voor mij trillingen geeft op plekken waar gekleurde pixels/lijnen het beeld vormen. Ik kan daardoor teksten niet lezen, want de randen van de letters lijken te bewegen. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de welkomstlounge met het berguitzicht. De randen van de meubels, muren et cetera, zien er bij mij niet stabiel uit.
Ik heb het niet over Gods rays en dergelijke zoals in de video's van DR.Eyeguy op youtube
YouTube: Oculus Quest 2 BLURRY? Top 5 Reasons WHY, And Tips And Tricks To Fix...
Of over de wazige randen rondom het gebied in het midden waar je wel scherp ziet.
Als ik in een donkere omgeving zit, bijvoorbeeld zoals in Echo VR, merk ik het een stuk minder.
Maar als ik een 'bioscoop' scherm probeer te kijken of in zo'n kantoor omgeving aan de slag wil, dan is het te onrustig.
In eerste instantie had ik gebeld naar Coolblue om met een productspecialist te praten. Hij vermoedde dat er misschien iets mis was met de headset. Vorige week had ik de kans om de headset in de winkel te proberen en daar had ik precies hetzelfde probleem.
De verkoper zei dat de ogen van sommige mensen heel erg moeten wennen aan het beeld en dat dat het waarschijnlijk wel goed komt. Maar ik heb de angst dat bij de standaard pixel / frequentie combinatie, mijn ogen hier niet voor geschikt is.
De reden dat ik de VR bril heb gekocht is het idee van virtuele desktop werken als ik op een plek ben zonder extra monitor en het bijwonen toekomstige online netwerkbijeenkomsten en dergelijke. Waarbij de gamen eigenlijk een bonus is. En wel enorm cool iets trouwens gamen in VR.
Het hele VR chat / Metaverse gebeuren is iets waar ik nog niet uit ben. Ik zie hoopjes avatars ik kamers en aan het taalgebruik te horen zijn het voornamelijk opgeschoten tieners. Waar zijn de serieuze (35 plussers?) met inhoud te vinden?🙃
Dit en het feit dat de bril bij mij enorm oncomfortabel zit (zonder extra geld uit te geven aan prijzige accessoires) zorgen ervoor dat ik al geruime tijd twijfel om hem te houden. Voor mij was de VR bril al een enorme uitgave, ik weet dat velen van jullie meer te besteden hebben.
Ik heb nog niet geprobeerd om hem aan mijn (gedateerde en overvolle) laptop te koppelen en/of frequentie instellingen te veranderen via de experimenteer / developer stand of zo.
Herkent iemand mijn klachten?
En weet iemand (liefst uit ervaring) of dit iets is waar je ogen aan kunnen wennen?
Ik ben huiverig de frequency aan te passen omdat ik las dat het ook negatieve gevolgen kan hebben voor de bril. Met name oververhitting en een korte batterijduur komen vaak voor.
Heeft iemand die hetzelfde ervaart, succesvol de gevorderde instellingen veranderd, waardoor het beeld nu wel rustig / stilstaand overkomt?
Ook heb ik even kort gekeken of de Neo Pico Link 3 een alternatief zou kunnen zijn. Maar die is nog in Beta fase en lijkt dezelfde soort techniek / lenzen te gebruiken.
Alle hulp wordt gewaardeerd, morgen moet ik de knoop doorhakken of ik hem terug stuur.
Meta Quest 3
Heel eerlijk antwoord: ik zou m terugsturen en dan wachten op versie 3(niet de komende 'pro' maar echt de Quest 3). Dan is de techniek 2 jaar verder en zal de Quest waarschijnlijk een stuk dunner worden zodat je minder druk ervaart. De kans dat er dan een hogere refresh rate mogelijk is is ook weer een stuk groter en je lijkt t niet echt te missen als ik het zo lees.
Zo voorkom je dat je dure uitgave uiteindelijk een miskoop wordt die stof staat te happen.
Zo voorkom je dat je dure uitgave uiteindelijk een miskoop wordt die stof staat te happen.
Werken met een VR bril is echt geen doen, veel te oncomfortabel. Zal nog wel een paar jaar duren wil dat veranderen. Qua pas comfort helpt een goede strap en dat kost niet veel.
En spellen als Echo VR zijn echt een slecht idee als je net begint. Je moet wennen aan VR en dat doe je juist niet met dat soort spellen. Geen spellen waarbij je zo vrij beweegt maar dingen waarbij je speelt vanaf een vaste positie of via teleport zijn goed om te beginnen.
En spellen als Echo VR zijn echt een slecht idee als je net begint. Je moet wennen aan VR en dat doe je juist niet met dat soort spellen. Geen spellen waarbij je zo vrij beweegt maar dingen waarbij je speelt vanaf een vaste positie of via teleport zijn goed om te beginnen.
Hangt natuurlijk af van de headset ook. Ik draai soms 60 tot 80 uur per week in vr, en heel erg comfy.Tadango schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:45:
Werken met een VR bril is echt geen doen, veel te oncomfortabel. Zal nog wel een paar jaar duren wil dat veranderen. Qua pas comfort helpt een goede strap en dat kost niet veel.
Quest 2, hoe geweldig dan ook, is zeker niet comfy, het valt te verbeteren met aftermarket meuk maar ik merk dat van al mijn headsets ik steenvast de index grijp. Puur vanwege de comfort (en de optie 120/144 hz standaard aan zonder kunstgrepen na elke reboot).
Ik heb ooit de kans gehad om de Huawei VR Glass 6DoF te testen. Dat is echt een verademing om dragen in vergelijking met de Quest 2.
Dus ik hoop dat ze toch naar een ander type ontwerp kijken voor de Quest 3, waar niet alle elektronica aan je voorhoofd bengelt.
Dus ik hoop dat ze toch naar een ander type ontwerp kijken voor de Quest 3, waar niet alle elektronica aan je voorhoofd bengelt.
60 tot 80 uur in VR? Mag ik vragen wat je dan doet?Darkangle schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:21:
Hangt natuurlijk af van de headset ook. Ik draai soms 60 tot 80 uur per week in vr, en heel erg comfy.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
De FoV is wel een heel stuk kleiner bij de Huawei toch? Ik zie 90 graden diagonaal. De Quest 2 heeft 113 graden diagonaal. Dat scheelt wel heel veel. Ik denk niet dat ik dat ervoor op zou willen offeren, al heb ik de Huawei nooit kunnen proberen.Mantis schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:39:
Ik heb ooit de kans gehad om de Huawei VR Glass 6DoF te testen. Dat is echt een verademing om dragen in vergelijking met de Quest 2.
De standaard hoofdband is inderdaad idioot ongemakkelijk. Ik snap niet dat ze die durven te verkopen. Die van de Quest 1 was zo enorm veel beter. Zo goed dat je geen andere nodig had. Ik vind hem zelfs beter dan de elite strap voor de Quest 2.Aldoendex schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:08:
Vooral doorgaan.Aldoendex schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:08:
Wat gek, daar heb ik totaal geen last van.Aldoendex schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:08:
Daar is de resolutie ook gewoon te laag voor moet ik zeggen. Als je de virtuele bioscoop op een redelijke afstand zet dan hou je hooguit 1280 pixels breed over. Als je hem over de volle 1900 pixels uitsmeert dan is het beeld gewoon te groot qua beeldhoek. Hopelijk heeft de quest 3 een wat hogere resolutie. Zou ook voor ander beeldschermwerk erg helpen.Aldoendex schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:08:
Ik kan me voorstellen wat je bedoelt maar zelf helemaal geen last van. Vreemd. Ik heb al astigmatisme en daardoor met de aangepaste lenzen heb ik een raar fenomeen dat de blauwe kleur in de hoeken (veel gebruikt in de Oculus interface) uit elkaar gaat lopen in paars. Zonder die opkliklenzen geen last van maarja dan zie ik weer niet scherp. Maar ik heb er niet zoveel last van omdat het alleen onder en bovenin gebeurt en bovendien is het weer anders dan jij hebt (trillen doet het niet)Aldoendex schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:08:
Dit zou best goed kunnen ja.Aldoendex schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:08:
Voor virtuele desktops vind ik de Quest eigenlijk nog te laag in resolutie. Je moet de letters echt veel groter maken om ze goed te kunnen lezen.Aldoendex schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:08:
Nouja, ik heb een goed salaris maar ook voor mij is 350 euro niet iets wat ik zo ff in een zucht uitgeef hoor! Ik snap heel goed wat je bedoelt. Een VR headset moet ook niet veel duurder gaan worden dan dat.Aldoendex schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:08:
Eh dit snap ik even niet. Het zit gewoon in de instellingen?Aldoendex schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:08:
Bovendien, als het het probleem niet oplost ga je hem toch terugsturen
Officieel met pensioen, onofficieel pruts ik nog wat met het helpen in de test straat en bedenk nog steeds hier en daar wat patenten voor vr gerelateerde dingetjes.Alfa Novanta schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:12:
[...]
60 tot 80 uur in VR? Mag ik vragen wat je dan doet?
Het komt er eigenlijk op neer dat ik een beetje spelletjes speel en alle proto types (meestal hardware, maar ook de meeste games die gebruik maken van engines die producten van ons gebruiken) van de grote jongens mag proberen (en aangeef waar winst behaald kan worden) op consultancy basis. En ja, Valve is verreweg de leukste klant die ik in mijn hele leven heb gehad.
Soms andere zaken, maar het komt min of meer neer op "waar ik zin in heb", en in los verband.
Het is wel belangrijk om erbij te vermelden dat dit jouw mening is. hier is namelijk een artikel van iemand die uitgebreider dan jij een standpunt inneemt ten opzichte van werken in VR. Ik ben geneigd deze persoon meer te vertrouwen dan jou, op basis van de onderbouwingen die hij geeft voor zijn standpunt.Tadango schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:45:
Het hangt er maar vanaf wat je werkzaamheden zijn denk ik ook. Ik kan helaas nog niet goed blind typen en moet nog regelmatig naar het toetsenbord kijken. Nu heb je met de Quest2 wel de optie om een Logitech toetsenbord en een Apple toetsenbord te syncen in je bril wat wel goed werkt, alleen heb ik die toetsenborden niet. Ook is het mogelijk om een gedeelte van je scherm de camera te laten gebruiken waardoor je je eigen toetsenbord kunt zien. Alleen dan mis je wat scherm ruimte. Voor mij met veel typ werk is het dus niet zo erg handig, maar als je veel moet typen en dat blind kunt doen heb je gewoon heel heel heel veel meer workspace waar je dat kunt doen.Thonz schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:08:
[...]
Het is wel belangrijk om erbij te vermelden dat dit jouw mening is. hier is namelijk een artikel van iemand die uitgebreider dan jij een standpunt inneemt ten opzichte van werken in VR. Ik ben geneigd deze persoon meer te vertrouwen dan jou, op basis van de onderbouwingen die hij geeft voor zijn standpunt.
Ook qua comfort is het wel wennen en zoals aangegeven is een andere strap niet heel erg duur.
Resolutie van de Q2 en de nieuwere headsets is gewoon meer dan genoeg om dit soort dingen te kunnen doen. Ideaal is het niet, maar wel te doen. Daarnaast is het net zoals alle andere dingen gewoon een kwestie van wennen.
gaaf !!Darkangle schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:54:
Officieel met pensioen, onofficieel pruts ik nog wat met het helpen in de test straat en bedenk nog steeds hier en daar wat patenten voor vr gerelateerde dingetjes.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik een beetje spelletjes speel en alle proto types (meestal hardware, maar ook de meeste games die gebruik maken van engines die producten van ons gebruiken) van de grote jongens mag proberen (en aangeef waar winst behaald kan worden) op consultancy basis. En ja, Valve is verreweg de leukste klant die ik in mijn hele leven heb gehad.
Soms andere zaken, maar het komt min of meer neer op "waar ik zin in heb", en in los verband.
misschien leuk voor een artikel op de frontpage
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik ben vrij prive, heb het niet op de uitgever waar tweakers tegenwoordig deel van uitmaakt en tweakers heeft momenteel weinig binding met vr (spel komt uit voor vr, nl gemaakt, tweakers doet er bijna niets mee. Starwars squadrons kwam uit met frostbyte intern op 60fps en output op 90, met alle haperingen van dien, tweakers vind het geweldig en reviewt het op vorige gen hardware, etc etc etc).Alfa Novanta schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:52:
[...]
gaaf !!![]()
misschien leuk voor een artikel op de frontpage
Er is een goede rede waarom tweakers weinig presskeys krijgen momenteel. Wat mij betreft hadden ze zo een zwik keys voor givaway mogen hebben voor oa after the fall en press release zodat ze een artikel hadden kunnen maken en de community een kans op gratis keys geven, maar dat is momenteel niet een handige zet.
De comunity is nog goed, maar het commerciele gedeelte achter tweakers is niet mijn ding.
Je hebt gelijk. Laat ik het duidelijker zetten: Veel tekst lezen met een Quest 2 vindt ik heel erg vermoeiend (na 15 minuten wil je de bril echt afzetten). Moet je veel content bekijken waarbij tekst een klein deel is dat is een virtuele werk omgeving met veel monitoren wel te doen. Ga je met 3d modellen werken kan je bril zeker een voordeel zijn.Thonz schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:08:
[...]
Het is wel belangrijk om erbij te vermelden dat dit jouw mening is. hier is namelijk een artikel van iemand die uitgebreider dan jij een standpunt inneemt ten opzichte van werken in VR. Ik ben geneigd deze persoon meer te vertrouwen dan jou, op basis van de onderbouwingen die hij geeft voor zijn standpunt.
Mijn mening was erg kort door de bocht maar klopt wel grotendeels: De meeste VR brillen zijn niet de vervanging voor een multimonitor setup door de beperkte resolutie ivm het lezen van tekst. Wellicht dat een 8k primax oid dat een stuk beter kan uiteraard, maar de gemiddelde consumenten headset is daar nog lang geen oplossing voor.
hmmm .. okay, fair enoughDarkangle schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:59:
Ik ben vrij prive, heb het niet op de uitgever waar tweakers tegenwoordig deel van uitmaakt en tweakers heeft momenteel weinig binding met vr (spel komt uit voor vr, nl gemaakt, tweakers doet er bijna niets mee. Starwars squadrons kwam uit met frostbyte intern op 60fps en output op 90, met alle haperingen van dien, tweakers vind het geweldig en reviewt het op vorige gen hardware, etc etc etc).
Er is een goede rede waarom tweakers weinig presskeys krijgen momenteel. Wat mij betreft hadden ze zo een zwik keys voor givaway mogen hebben voor oa after the fall en press release zodat ze een artikel hadden kunnen maken en de community een kans op gratis keys geven, maar dat is momenteel niet een handige zet.
De comunity is nog goed, maar het commerciele gedeelte achter tweakers is niet mijn ding.
De eerste paar keer kreeg ik ook last van hoofdpijn. Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik hem standaard te strak op mijn hoofd had gezet. Vanaf toen heb ik hem zo los als mogelijk opgezet (dus net voldoende zodat hij niet verschuift) en eigenlijk nooit meer last ervaren (standaard hoofdband en schuimkussen).Aldoendex schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:08:
...
Ik lees vaak erg negatieve verhalen over de standaard hoofdband, maar ik vind dat echt een prima ding... Een beetje proberen met verschillende afstelling en dan kan hij goed dienst doen.
Probleem met de standaard hoofdband is dat het vervelend is als je vaak wisselt tussen gebruikers en ook verdeelt hij de druk niet goed. Je moet hem best strak zitten zodat hij blijft zitten. En hij heeft geen extra batterij. Als je een batterij aan de achterkant hebt, is de verdeling van het gewicht beter.Stelsol schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:08:
[...]
De eerste paar keer kreeg ik ook last van hoofdpijn. Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik hem standaard te strak op mijn hoofd had gezet. Vanaf toen heb ik hem zo los als mogelijk opgezet (dus net voldoende zodat hij niet verschuift) en eigenlijk nooit meer last ervaren (standaard hoofdband en schuimkussen).
Ik lees vaak erg negatieve verhalen over de standaard hoofdband, maar ik vind dat echt een prima ding... Een beetje proberen met verschillende afstelling en dan kan hij goed dienst doen.
Sinds gisteren heb ik de nieuwe pico neo 3 Link in huis gehaald als vervanger van mijn goede oude oculus CV1.
Man wat een super goed ding is dat .....geen meta account nodig, displayport kabel zonder compressie, een super comfortabele headstrap.
En volledige steam support zowel wireless als met de displayport kabel.
Man wat een super goed ding is dat .....geen meta account nodig, displayport kabel zonder compressie, een super comfortabele headstrap.
Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24
Mooi product inderdaad! Maar geen meta account is uiteraard ook mooi meegenomen. Echter is ByteDance eigenaar van Pico wie ook TikTok in bezit heeft. Als je om je privacy druk maakt moet je geen VR bril nemen lijkt het erop, elk bedrijf doen er aan mee (data verzameling). Ik heb naar lang wikken en wegen toch de Quest 2 besteld met een leeg meta account.Opuske schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:14:
Sinds gisteren heb ik de nieuwe pico neo 3 Link in huis gehaald als vervanger van mijn goede oude oculus CV1.
Het leuke hieraan is dat je geen enkel account hoeft aan te maken op gebruik te kunnen maken van de headset.Genestealer schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:31:
[...]
Mooi product inderdaad! Maar geen meta account is uiteraard ook mooi meegenomen. Echter is ByteDance eigenaar van Pico wie ook TikTok in bezit heeft. Als je om je privacy druk maakt moet je geen VR bril nemen lijkt het erop, elk bedrijf doen er aan mee (data verzameling). Ik heb naar lang wikken en wegen toch de Quest 2 besteld met een leeg meta account.
Enkel als je spellen vanuit de pico store wil kopen moet dat.
Maar zolang je enkel steam gebruikt of sideload moet je dus geen enkel account aanmaken buiten je steam account natuurlijk.
Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24
*hint hint* sniff eens op je netwerk 😉Opuske schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:37:
[...]
Het leuke hieraan is dat je geen enkel account hoeft aan te maken op gebruik te kunnen maken van de headset.
Enkel als je spellen vanuit de pico store wil kopen moet dat.
Maar zolang je enkel steam gebruikt of sideload moet je dus geen enkel account aanmaken buiten je steam account natuurlijk.
[ Voor 21% gewijzigd door Darkangle op 14-06-2022 22:34 ]
Heb je een berichtje gestuurd!Sokucho schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:42:
Iemand een referral linkje heb zo juist een quest 2 aangeschaft.
Welkom in de VR wereldSokucho schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:42:
Iemand een referral linkje heb zo juist een quest 2 aangeschaft.
Let er wel op dat je rustig aan begint. Uitgerust bent en veel water drinkt. Dat zal je VR benen goed doen.
Het is al zijn tweede Quest 2Soliest schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:23:
[...]
Welkom in de VR wereld
Let er wel op dat je rustig aan begint. Uitgerust bent en veel water drinkt. Dat zal je VR benen goed doen.
Vandaar ook dat de referral link niet werkte. Met andere woorden, of de referral werkt, is afhankelijk van je account, niet van je headset. Het is één referral per account, niet per headset (met dezelfde account).
Weet je dat zeker? Een vriend van mij heeft een 2e hands Quest gekocht maar daar werkte de referral juist niet omdat die Quest al geactiveerd was geweest (dergelijke melding verscheen).Flying Hawkic schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:44:
[...]
Het is al zijn tweede Quest 2.
Vandaar ook dat de referral link niet werkte. Met andere woorden, of de referral werkt, is afhankelijk van je account, niet van je headset. Het is één referral per account, niet per headset (met dezelfde account).
Dus het is eerder een en / en vereiste. Dus een nieuw account en een nieuwe quest.
Nee dat wist ik niet. Je moet dus een nieuwe headset en een andere account gebruiken om aanspraak te kunnen maken op de referral als ik het goed begrijp...Tadango schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:48:
[...]
Weet je dat zeker? Een vriend van mij heeft een 2e hands Quest gekocht maar daar werkte de referral juist niet omdat die Quest al geactiveerd was geweest (dergelijke melding verscheen).
Dus het is eerder een en / en vereiste. Dus een nieuw account en een nieuwe quest.