Ik kon maar niet wennen aan 3D bril en stuur mijn Quest 2 weer terug. Ik had een wall mount geprint hiervoor in het zwart. Iemand geïnteresseerd? Is in het zwart: https://www.thingiverse.com/thing:4740435
Dat is spijtig! Welke problemen had je ondervonden? Motion sickness?Genestealer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:14:
Ik kon maar niet wennen aan 3D bril en stuur mijn Quest 2 weer terug. Ik had een wall mount geprint hiervoor in het zwart. Iemand geïnteresseerd? Is in het zwart: https://www.thingiverse.com/thing:4740435
Ja, behoorlijk erg helaas.. En daarnaast kon ik niet wennen aan onscherpte in verte als ik bocht wil inschatten.Flying Hawkic schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:16:
[...]
Dat is spijtig! Welke problemen had je ondervonden? Motion sickness?
Onscherpte was met de Quest 2 ook mijn grootste probleem. Gelukkig met de Reverb G2 geen last meer van. En motionsickness... Tja dat is iets dat na verloop van tijd vanzelf verdwijnt, tot die tijd direct stoppen zodra je het bemerkt, maar het wel regelmatig blijven proberen.Genestealer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:23:
[...]
Ja, behoorlijk erg helaas.. En daarnaast kon ik niet wennen aan onscherpte in verte als ik bocht wil inschatten.
Ik durf het voorlopig niet meer aan en van het geld van quest 2 heb ik nu een mooie monitor triple stand van simlab aangeschaft.Thodekroo schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:38:
[...]
Onscherpte was met de Quest 2 ook mijn grootste probleem. Gelukkig met de Reverb G2 geen last meer van. En motionsickness... Tja dat is iets dat na verloop van tijd vanzelf verdwijnt, tot die tijd direct stoppen zodra je het bemerkt, maar het wel regelmatig blijven proberen.
Heb geen last van onscherpte bij mijn Quest 2 maar heb nog nooit een G2 geprobeerd dus ik weet waarschijnlijk niet wat ik mis. Neem aan dat als je het een keer hebt geprobeerd, dat je niet meer terug naar 'minder' kunt.Genestealer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:47:
[...]
Ik durf het voorlopig niet meer aan en van het geld van quest 2 heb ik nu een mooie monitor triple stand van simlab aangeschaft.
Er zijn heel weinig mensen die last hebben van motion sickness bij racing, dus spijtig dat je tot die kleine groep behoort. Kan ook aan een slechte framerate liggen, maar neem aan dat dat niet het geval is bij jou. Had er ooit een keer last van bij 125cc karts op een klein circuit, maar dat was gewoon een slechte combinatie. En Half Life Alyx met vrije beweging wordt ook ongemakkelijk na een uurtje.
Bij sommige spellen komt dat ook door enorme slechte standaard settings welke vaak aan te passen zijn.Genestealer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:23:
[...]
Ja, behoorlijk erg helaas.. En daarnaast kon ik niet wennen aan onscherpte in verte als ik bocht wil inschatten.
Ik weet niet op basis waarvan je dit concludeert, maar van de (stuk of) 12 mensen die ik mijn rig heb laten proberen hadden er zeker 4 enorm last van motion sickness. Nu weet ik niet hoe representatief deze steekproef is, maar ik zou het zeker niet heel weinig willen noemen.Flying Hawkic schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:35:
[...]
Er zijn heel weinig mensen die last hebben van motion sickness bij racing, dus spijtig dat je tot die kleine groep behoort.
Edit: ik draai steady 90 fps in de G2
[ Voor 3% gewijzigd door Thodekroo op 18-06-2022 11:54 ]
Sommige dingen kunnen flink verschillen per persoon. Zo kwam ik er tijdens een VR-demodagje van me achter dat een maat van me enigszins bevreesd is om onder water te zijn — die kon de (rustige) demo van The Blu niet bepaald waarderen ;-)
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Ik heb geen hard bewijs van mijn stelling dus ik kan ook gewoon fout zijnThodekroo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:53:
[...]
Ik weet niet op basis waarvan je dit concludeert, maar van de (stuk of) 12 mensen die ik mijn rig heb laten proberen hadden er zeker 4 enorm last van motion sickness. Nu weet ik niet hoe representatief deze steekproef is, maar ik zou het zeker niet heel weinig willen noemen.
Bij simracing kan je meestal ook locken op horizon, dat helpt ook voor sommigen.
Misschien hadden die vier mensen ook in een gewone auto sneller last van wagenziekte?
Er zijn zoveel factoren waarom het mis kan gaan dus het is niet altijd eenvoudig te bepalen. Ook vermoeidheid of zelfs een verkoudheid kan een rol spelen.
Na de laatste Oculus (quest2) update, beweegt mijn Oculus link menu balk mee met mijn hoofdbewegingen. Heel irritant.
Heeft iemand een idee? Hiervoor nooit last van gehad. Ik bedoel dus de menu balk onderin, wanneer je de bril op hebt.
Heeft iemand een idee? Hiervoor nooit last van gehad. Ik bedoel dus de menu balk onderin, wanneer je de bril op hebt.
[ Voor 13% gewijzigd door Dappzor op 18-06-2022 22:37 ]
Hebben die 4 in het echt misschien ook meer last als er snel gereden wordt?Thodekroo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:53:
[...]
Ik weet niet op basis waarvan je dit concludeert, maar van de (stuk of) 12 mensen die ik mijn rig heb laten proberen hadden er zeker 4 enorm last van motion sickness. Nu weet ik niet hoe representatief deze steekproef is, maar ik zou het zeker niet heel weinig willen noemen.
Ik had in het begin met VR ook wel motion sickness maar nooit met race games, omdat je dan gewoon stil zit zeg maar. Juist voor racegames vind ik VR een geweldige toevoeging!
Een beetje vreemde vraag mijn zoontje heeft BLADE and sorcery gekocht op de quest. Hij heeft hem vanwege ideaal gekocht op zijn telefoon maar zegt nu dat hij omdat hij hem niet via de pc heeft gekocht geen mods kan gebruiken voor dit spel? Klopt dat.
Festina lente
Als ik google op blade and sorcery nomad mods kom ik toch tegen dat het wel kan.Honesty schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:54:
Een beetje vreemde vraag mijn zoontje heeft BLADE and sorcery gekocht op de quest. Hij heeft hem vanwege ideaal gekocht op zijn telefoon maar zegt nu dat hij omdat hij hem niet via de pc heeft gekocht geen mods kan gebruiken voor dit spel? Klopt dat.
Edit: nexusmods staan gewoon mods voor de quest versie (nomad) dus moet lukken.
[ Voor 8% gewijzigd door Sokucho op 20-06-2022 00:41 ]
Dat kan kloppen, niet elk spel is direct op alle platformen beschikbaar als je het op één platform koopt. De Quest is losstaand van de PC. Of er mods zijn voor de Quest-versie weet ik niet, daar zou je op kunnen zoeken.Honesty schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:54:
[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 19-06-2022 22:18 ]
The devil is in the details.
Bedoel je dan als pc(via steam) of dat het verschil maakt of je hem voor de oculus koopt maar hem via de pc(oculus) aanschaft of via de telefoon(oculus) . Want dat laatste heeft hij gedaan en kan hem via de pc(oculus) niet openen, dan staat er dat hij hem weer moet kopen.Hahn schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:16:
[...]
Dat kan kloppen, niet elk spel is direct op alle platformen beschikbaar als je het op één platform koopt. De Quest is losstaand van de PC. Of er mods zijn voor de Quest-versie weet ik niet, daar zou je op kunnen zoeken.
[ Voor 5% gewijzigd door Honesty op 20-06-2022 06:41 ]
Festina lente
Ik heb aardige VR benen, maar de eerste keer dat ik in VR m'n auto in z'n achteruit zette en vol gas naar achteren reed konden mijn hersenen dat even lastig verwerkensuperbassie schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:07:
[...]
Hebben die 4 in het echt misschien ook meer last als er snel gereden wordt?
Ik had in het begin met VR ook wel motion sickness maar nooit met race games, omdat je dan gewoon stil zit zeg maar. Juist voor racegames vind ik VR een geweldige toevoeging!
Verder inderdaad wat makkelijker te verteren voor de meesten dan staande games.
Toch genoeg familie en vrienden de bril snel af zien zetten na een rondje racen. Het lijkt wel sterk samen te hangen met de snelheid van de auto.. Sommigen willen echter per se meteen in een vlotte bolide stappen
Toch is stil zitten bepaald geen garantie... In een echte auto voel je de G krachten die overeen komen met wat je ziet en dat is afwezig in VR (zonder zeer uitgebreide rig).superbassie schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:07:
[...]
Hebben die 4 in het echt misschien ook meer last als er snel gereden wordt?
Om het iets extremer te stellen, bij een spel als sublevel zero, een 6dof descent kloon kort door de bocht, zit je ook in een voertuig... Toch zou ik die niet aanraden om als eerste VR ervaring te proberen.
Gamertag: FinrazielNL
Er is 1 game waar ik personen juist compleet motion-sickness kan geven en dat is in een achtbaan zitten op een stoel, zelf had ik daar ook enorm last van en heb het daarna ook maar niet meer aangeraakt (vond het ook niet leuk).
Epic Roller Coasters in de Oculus shop. Je hebt er de keuze om ook een wapen vast te houden om targets te schieten, terwijl je onderste boven hangt.
Iedereen die ik dat laat doen na de standaard introductie (First Steps); na Beatsaber, na SuperHot etc en nergens last van hebben, zetten na een paar minuten dat spel uit van: wow.
En dat is 'gewoon stil zitten' in een karretje.
Epic Roller Coasters in de Oculus shop. Je hebt er de keuze om ook een wapen vast te houden om targets te schieten, terwijl je onderste boven hangt.
Iedereen die ik dat laat doen na de standaard introductie (First Steps); na Beatsaber, na SuperHot etc en nergens last van hebben, zetten na een paar minuten dat spel uit van: wow.
En dat is 'gewoon stil zitten' in een karretje.
Ik heb hoogtevrees en merkte dat gelijk bij Epic Roller Coasters. Ik stond gewoon met mijn tenen vastgeklampt heen en weer te wiebelen. Soms echt dat ik naar achteren wilde vallen. Zittend vond ik het juist heel saai 
Maar bijna iedereen moest ik wel even vasthouden als ze naar boven of naar beneden gingen rijden met het karretje. En dan ziet het er niet eens heel realistisch uit.
Maar bijna iedereen moest ik wel even vasthouden als ze naar boven of naar beneden gingen rijden met het karretje. En dan ziet het er niet eens heel realistisch uit.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Vraagje (ik kom er echt niet uitgegoogled): Welke Standalone VR headset is geschikt om met Steam (vooral Google Erath VR) aan de slag te gaan?
Quest 2 doe ik het op, ook G-Earth. Dat is echt amazing. Geen ervaring met andere headsetssupersoco80 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:11:
Vraagje (ik kom er echt niet uitgegoogled): Welke Standalone VR headset is geschikt om met Steam (vooral Google Erath VR) aan de slag te gaan?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Ik dacht dat de Quest 2 niet zonder gaming computer Steam spellen kan spelen?
Google Earth VR is ook op de oculus-app dus geen steam nodig. En béétje PC kan dat al goed draaien. Mijn I5 met 1650 super draaide dat prima!supersoco80 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:15:
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Geen 1 headset kan steam VR spelen zonder PC.supersoco80 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:15:
Oh zo bedoelt ie dat. Nee je hebt wel een PC nodig. Maar voor google earth dus niet echt een stevige game-pc.Tadango schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:18:
[...]
Geen 1 headset kan steam VR spelen zonder PC.
Op de oculus website staat dat die app alleen voor de rift en rift s is?Guillome schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:15:
[...]
Google Earth VR is ook op de oculus-app dus geen steam nodig. En béétje PC kan dat al goed draaien. Mijn I5 met 1650 super draaide dat prima!
Ook voor quest2supersoco80 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:19:
[...]
Op de oculus website staat dat die app alleen voor de rift en rift s is?
Wat uitgebreidere versie van het verhaal: Op één of andere manier trekt mijn Surface book 2 (GPX1050) mijn Samsung Oddysey plus niet meer (de bril werkt nog wel gewoon). Ik heb er dagen, zo niet weken, in gestoken om het te fixxen en het lukt gewoon niet. Ik gebruikte de Oddysey vooral om mijn dementerende vader via Google Earth VR vanalles te laten herbeleven.Guillome schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:19:
[...]
Oh zo bedoelt ie dat. Nee je hebt wel een PC nodig. Maar voor google earth dus niet echt een stevige game-pc.
Ik wil dat weer: Een stabiel werkende VR headset die Google Earth VR op een beetje leuke resolutie kan spelen. Liefst een beetje betaalbaar (het is al duur genoeg geweest zo). Hoe of wat maakt me verder niet uit.
Bonus is als ik zelf gemaakte omgevingen (Steam Workshop tools of Unreal Engine) erin kan draaien.
Even PB gedaan, want heb mijn oude i5 nog liggen natuurlijksupersoco80 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:23:
[...]
Wat uitgebreidere versie van het verhaal: Op één of andere manier trekt mijn Surface book 2 (GPX1050) mijn Samsung Oddysey plus niet meer (de bril werkt nog wel gewoon). Ik heb er dagen, zo niet weken, in gestoken om het te fixxen en het lukt gewoon niet. Ik gebruikte de Oddysey vooral om mijn dementerende vader via Google Earth VR vanalles te laten herbeleven.
Ik wil dat weer: Een stabiel werkende VR headset die Google Earth VR op een beetje leuke resolutie kan spelen. Liefst een beetje betaalbaar (het is al duur genoeg geweest zo). Hoe of wat maakt me verder niet uit.
Bonus is als ik zelf gemaakte omgevingen (Steam Workshop tools of Unreal Engine) erin kan draaien.
[ Voor 3% gewijzigd door Guillome op 20-06-2022 15:28 ]
Google Earth werkt met een 1050 TI best aardig inderdaad, maar dan wel met een desktop kaart. Resolutie moet je wel rekening mee houden.
Guillome schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:19:
[...]
Oh zo bedoelt ie dat. Nee je hebt wel een PC nodig. Maar voor google earth dus niet echt een stevige game-pc.
Het werkte ook pirma, alleen wordt mijn headset niet meer wakker. Steam detecteerd dat ik hem opzet, maar het groene lampje blijft knipperen. Als ik hem aan andere laptops koppel werkt de bril wel. het lijkt wel of mijn laptop òf gewoon het beeld niet wil projecteren, òf de videokaart werkt niet lekker meer, of hij gebruikt de videokaart niet voor VR.Tadango schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:30:
Google Earth werkt met een 1050 TI best aardig inderdaad, maar dan wel met een desktop kaart. Resolutie moet je wel rekening mee houden.
ik heb er al dagen ingestoken. Clean installs van Windows 10 en 11, USB-hbs met power gekocht, drivers verwijderd en vernieuwd etc.. etc.. Geen resultaat.
Euh, met vol gas achteruit ga je geen races winnendeDenDen schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:30:
[...]
Ik heb aardige VR benen, maar de eerste keer dat ik in VR m'n auto in z'n achteruit zette en vol gas naar achteren reed konden mijn hersenen dat even lastig verwerken![]()
Verder inderdaad wat makkelijker te verteren voor de meesten dan staande games.
Toch genoeg familie en vrienden de bril snel af zien zetten na een rondje racen. Het lijkt wel sterk samen te hangen met de snelheid van de auto.. Sommigen willen echter per se meteen in een vlotte bolide stappen
Nee. Nergens in de oculus store te vinden, ik vind ook nergens anders dat de Quest 2 Google Earth VR aan zou kunnen zonder vreemde truukjes (via een kabel met je laptop (mijn videokaart voldoet niet volgens Oculus) of via een remote desktop en nog wat rare sprongen).
Staat niet in de Quest store idd, maar via airlink kun je de versie van de Oculus pc app op je Quest uitvoeren.supersoco80 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:56:
[...]
Nee. Nergens in de oculus store te vinden, ik vind ook nergens anders dat de Quest 2 Google Earth VR aan zou kunnen zonder vreemde truukjes (via een kabel met je laptop (mijn videokaart voldoet niet volgens Oculus) of via een remote desktop en nog wat rare sprongen).
Tenminste, als je pc als voldoende wordt gedetecteerd. Zo niet, moet je de steamversie gebruiken via airlink.
[ Voor 10% gewijzigd door mcetweaker op 21-06-2022 21:03 ]
Is er echt niemand met het zelfde probleem?Dappzor schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:33:
Na de laatste Oculus (quest2) update, beweegt mijn Oculuslink menu balk mee met mijn hoofdbewegingen. Heel irritant.
[ Voor 3% gewijzigd door Dappzor op 23-06-2022 15:41 ]
Sorry, nog geen tijd gehad om hem op te zetten. Zal het vanavond proberen.Dappzor schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:40:
[...]
Is er echt niemand met het zelfde probleem?
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Op mijn quest 2 is de v41 update nog niet beschikbaar. Die menubalk heb ik nog nooit gezien.Dappzor schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:40:
[...]
Oh Sorry, misschien had ik erbij moeten zetten dat het gaat om de Oculus home omgeving (dus wanneer je de quest met je pc verbind)daan2609 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:20:
[...]
Op mijn quest 2 is de v41 update nog niet beschikbaar. Die menubalk heb ik nog nooit gezien.
Ik heb de Quest 41 firmware geinstalleerd, maar heeft iemand daarmee al iemand kunnen uitnodigen in z'n Home omgeving ? Zo ja, waar vind ik die optie ?
Wou eens air link proberen (gebruik altijd virtual desktop) en wat een bagger. Ik weet nog dat dit redelijk goed werkte maar nu zie ik mijn desktop niet eens of heel even en daarna zwart. Reden dat ik dit wou proberen heb opeens veel stutters met VD icm 3800x en een 6800xt zit op 5ghz met 866 Mbits. Is er iets veranderd met updates etc? Heb namelijk al een tijdje geen pcvr gespeeld met de oculus en vind het nu wel irritant.
Ik gebruik al een tijdje Air link niet meer (sinds Windows 11). Altijd problemen met verbinden. Blijkbaar is dat dus nog steeds zoSokucho schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:42:
Wou eens air link proberen (gebruik altijd virtual desktop) en wat een bagger. Ik weet nog dat dit redelijk goed werkte maar nu zie ik mijn desktop niet eens of heel even en daarna zwart. Reden dat ik dit wou proberen heb opeens veel stutters met VD icm 3800x en een 6800xt zit op 5ghz met 866 Mbits. Is er iets veranderd met updates etc? Heb namelijk al een tijdje geen pcvr gespeeld met de oculus en vind het nu wel irritant.
Het is weer tijd voor de Steam Summer Sale! Half Life Alyx met 50% korting voor €24,99
https://store.steampowered.com/app/546560/HalfLife_Alyx/
Net de update gedaan en geen probleem. Menu balk blijft gewoon staan.Dappzor schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:40:
[...]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Had ik al. Helaas is de store denk ik overbelast, ik zie niets in de items staan.msnguy schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:34:
Het is weer tijd voor de Steam Summer Sale! Half Life Alyx met 50% korting voor €24,99![]()
Super bedankt voor het proberen. Dan ga ik het verder onderzoeken. Ik zal beginnen met de oculus software eens opnieuw te installeren.Soliest schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:00:
[...]
Net de update gedaan en geen probleem. Menu balk blijft gewoon staan.
" Have you tried running a repair on the Oculus software? You can run the setup file and choose the Repair option."Dappzor schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:05:
[...]
Super bedankt voor het proberen. Dan ga ik het verder onderzoeken. Ik zal beginnen met de oculus software eens opnieuw te installeren.
Gebruik je nu VD? Zo ja met een amd gpu?Flying Hawkic schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:08:
[...]
Ik gebruik al een tijdje Air link niet meer (sinds Windows 11). Altijd problemen met verbinden. Blijkbaar is dat dus nog steeds zo.
Voor de kenners alhier: ik heb op dit moment 4 Oculus Go 32GB modellen te leen van mijn school. Daar wil ik morgen graag een klein clubje ICT-enthousiastelingen op het VSO mee laten spelen, als afsluiter van dit schooljaar.
Nu weet ik dat er in de store, volgens mij met een facebook-account, het een en ander te gebruiken valt. Ik vraag me af of dat ook zonder account kan én waar ik VR experiences weg kan halen en op de Oculus bril kan zetten, zodat ik niet afhankelijk ben van internet ter plekke.
Nu weet ik dat er in de store, volgens mij met een facebook-account, het een en ander te gebruiken valt. Ik vraag me af of dat ook zonder account kan én waar ik VR experiences weg kan halen en op de Oculus bril kan zetten, zodat ik niet afhankelijk ben van internet ter plekke.
SteamVR loopt vaak vast en moet dan echt mijn pc helemaal uit zetten pff. Meerdere die hier last van hebben? Heb een 6800xt en quest 2 op windows 11.
Voor vr een dualboot met w10 en w11 maken? W10 draait wel stabielSokucho schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:10:
SteamVR loopt vaak vast en moet dan echt mijn pc helemaal uit zetten pff. Meerdere die hier last van hebben? Heb een 6800xt en quest 2 op windows 11.
Ik denk dat het even helpt om gewoon zelf eerst te proberen. Als het goed is heb je geen (facebook) account nodig, oculus account denk ik wel maar dat is zo aangemaakt. Verder heb je als de spellen of "experiences" gedownload en geïnstalleerd zijn in principe geen internet meer nodig, tenzij je online wil spelen maar dat lijkt mij ook logisch.sypie schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:34:
Voor de kenners alhier: ik heb op dit moment 4 Oculus Go 32GB modellen te leen van mijn school. Daar wil ik morgen graag een klein clubje ICT-enthousiastelingen op het VSO mee laten spelen, als afsluiter van dit schooljaar.
Ja dit kan want sinds de go niet meer gesupport wordt hebben ze hem helemaal open gegooid: https://www.androidcentra...system-available-downloadsypie schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:34:
grmpf .. in 2 dagen tijd is mijn Oculus Rift S 3x gecrasht .. hierdoor 2 ACC races verkloot 
Hij is ook wel aan vervanging toe .. heb 'm al meerdere keren gelijmd.
Heb het even niet meer gevolgd, maar zou m graag willen vervangen door een betere set met 2 controllers voor een acceptabel bedrag.
Open deur is waarschijnlijk de Oculus Quest 2 maar Facebook en zware bril. Lag?
Verder komen naar voren de HP Reverb G2 en HTC Vive Cosmos ..
https://tweakers.net/vr-brillen/vergelijken
wat denken jullie? Goede performance in ACC is erg belangrijk. Screendoor effect ben ik eigenlijk wel klaar mee en was met de Rift S ook nog niet weg... hoe is dat nu?
Heb het even niet meer gevolgd, maar zou m graag willen vervangen door een betere set met 2 controllers voor een acceptabel bedrag.
wat denken jullie? Goede performance in ACC is erg belangrijk. Screendoor effect ben ik eigenlijk wel klaar mee en was met de Rift S ook nog niet weg... hoe is dat nu?
[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-06-2022 22:28 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
@frankv120 @GekkePrutser Dank voor de reacties. Ik ga er mee aan het stoeien. Morgen een lekker improvisatiedagje VR
Ik speel AMS2 met een Quest 2. Geen screendoor effect. Gaat goed alleen durft nu en dan de tracking wel eens mis te gaan... Weet niet waarom.Alfa Novanta schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:27:
grmpf .. in 2 dagen tijd is mijn Oculus Rift S 3x gecrasht .. hierdoor 2 ACC races verkloot
Ik heb van alles geprobeerd.. helaas niet gelukt. Ik was er zo klaar mee dat ik maar Virtual Desktop heb gekochtSoliest schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:12:
[...]
" Have you tried running a repair on the Oculus software? You can run the setup file and choose the Repair option."
Speel je in het donker, of een licht-arme kamer?Flying Hawkic schreef op maandag 27 juni 2022 @ 00:55:
[...]
Ik speel AMS2 met een Quest 2. Geen screendoor effect. Gaat goed alleen durft nu en dan de tracking wel eens mis te gaan... Weet niet waarom.
zeker weten??? je moet vooral op de effen oppervlakken kijken.Flying Hawkic schreef op maandag 27 juni 2022 @ 00:55:
Ik speel AMS2 met een Quest 2. Geen screendoor effect.
nee dat zou toch goed moeten zijn. Wel genoeg licht in de kamer? de sensoren worden niet overbelicht?Gaat goed alleen durft nu en dan de tracking wel eens mis te gaan... Weet niet waarom.
En geen last met lag ivm streamen vanaf pc ?
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Geen merkbare lag met streamen hier, de lag is normaal niet groter dan 10ms. Er is met de Quest 2 zo goed als geen SDE meer te zien, alleen als je een statisch beeld hebt en er echt naar gaat zoeken zie je nog iets. Maar met racen zeer zeker niet.Alfa Novanta schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:52:
[...]
zeker weten??? je moet vooral op de effen oppervlakken kijken.
[...]
nee dat zou toch goed moeten zijn. Wel genoeg licht in de kamer? de sensoren worden niet overbelicht?
Enige wat een dingetje is, Air Link verkloot grote vlakke stukken, zoals wegen e.d.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Klopt. Helaas gebruikt VD meer GPU vermogen dan Air Link, maar minder netwerk bandbreedte. Ze gebruiken een andere compressie. Ik hoop dat Air Link wat meer controls krijgt om de compressie te tunen.Koldur schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:33:
[...]
Enige wat een dingetje is, Air Link verkloot groten vlakke stukken, zoals wegen e.d.Daarom moet je wel echt Virtual Desktop gebruiken om het mooi te krijgen.
Nee, groot licht volledig aan, maar ik zit wel in een racing rig en leg mijn controllers op de grond. Als je rechtdoor kijkt lukt het wel, maar teveel naar links of rechts kijken of naar boven en je hebt het risico dat de tracking verbroken wordt.Cybergamer schreef op maandag 27 juni 2022 @ 06:35:
[...]
Speel je in het donker, of een licht-arme kamer?
Kan er ook teveel licht zijn?Alfa Novanta schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:52:
[...]
zeker weten??? je moet vooral op de effen oppervlakken kijken.
[...]
nee dat zou toch goed moeten zijn. Wel genoeg licht in de kamer? de sensoren worden niet overbelicht?
Geen last van lag.
VR is natuurlijk niet zo scherp als op het scherm. Maar als je van een Rift S komt, dan is een Quest 2 toch een verbetering.
Hmm, klinkt alsof het licht direct van boven komt wat blinde vlekken veroorzaakt. Zelf gebruik ik 2 IR lampen, elke vanuit een hoek naar het midden. Zelfs in het donker werkt dan de tracking nog.Flying Hawkic schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:04:
[...]
Nee, groot licht volledig aan, maar ik zit wel in een racing rig en leg mijn controllers op de grond. Als je rechtdoor kijkt lukt het wel, maar teveel naar links of rechts kijken of naar boven en je hebt het risico dat de tracking verbroken wordt.
Die lampjes kosten niet zo veel op Aliexpress of Amazon. Dit is de lamp die ik gebruik (2x, ieder vanuit een hoek tegenover elkaar)
De verkoper is erg aardig, ik had een lamp die defect was en hij/zij stuurde mij gratis een nieuw paneeltje toe.
[ Voor 16% gewijzigd door Cybergamer op 27-06-2022 10:48 ]
Teveel licht kan zeker en is dus een probleem. Als je de headset op hebt me see through aan en je ziet geen details, dan is er teveel licht. Je kan beter een paar normale lichtbronnen hebben dan een gigantische lichtbron.Flying Hawkic schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:06:
[...]
Kan er ook teveel licht zijn?
Geen last van lag.
VR is natuurlijk niet zo scherp als op het scherm. Maar als je van een Rift S komt, dan is een Quest 2 toch een verbetering.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Heb je deze inclusief adapter gekocht? Heb op mijn zolder, die zwart is geschilderd i.v.m. bioscoop ruimte, de sim rig staan en hoewel het meestal wel goed gaat, is het in de avond niet altijd perfect.Cybergamer schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:44:
[...]
Hmm, klinkt alsof het licht direct van boven komt wat blinde vlekken veroorzaakt. Zelf gebruik ik 2 IR lampen, elke vanuit een hoek naar het midden. Zelfs in het donker werkt dan de tracking nog.
Die lampjes kosten niet zo veel op Aliexpress of Amazon. Dit is de lamp die ik gebruik (2x, ieder vanuit een hoek tegenover elkaar)
De verkoper is erg aardig, ik had een lamp die defect was en hij/zij stuurde mij gratis een nieuw paneeltje toe.
Heb je een foto van de plug?
Incl. adapter ja. Geen foto vd plug want het is allemaal weggewerkt in kabelgoten. Ik heb wel bij 1 vd lampen de kabel doorgeknipt om te verlengen, werkt voor de rest prima.Koldur schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:14:
[...]
Heb je deze inclusief adapter gekocht? Heb op mijn zolder, die zwart is geschilderd i.v.m. bioscoop ruimte, de sim rig staan en hoewel het meestal wel goed gaat, is het in de avond niet altijd perfect.
Heb je een foto van de plug?
Klopt inderdaad. Spotjes langs boven, maar niet alleen langs boven, ook rondom.Cybergamer schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:44:
[...]
Hmm, klinkt alsof het licht direct van boven komt wat blinde vlekken veroorzaakt. Zelf gebruik ik 2 IR lampen, elke vanuit een hoek naar het midden. Zelfs in het donker werkt dan de tracking nog.
Die infraroodlampjes moeten dus linksvoor en rechtsvoor aan de bovenkant (plafond)?
jazeker, de monitoren zijn van zichzelf al een aardige lichtbron, als je tripples hebt denk ik wel dat die de bril verblinden. Dan moet je de achtergrond ook verlichten wil hij die nog kunnen onderscheiden. Zie de sensoren gewoon als ogen, als het jouw ogen verblind dan verblind het die sensoren ook.Flying Hawkic schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:06:
Kan er ook teveel licht zijn?
okay thanksGeen last van lag.
Heb geen monitor aan mijn rig hangen. Er staat alleen links een laptop van mij op een tafel. Maar mijn rig zit laag, dus onder die tafel komt geen licht aangezien het licht van de plafond komt. En met teveel naar links of rechts kijken kijkt waarschijnlijk een deel van de camera's tegen de zijdelingse hoofdsteun van mijn racing zetel aan.Alfa Novanta schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:39:
[...]
jazeker, de monitoren zijn van zichzelf al een aardige lichtbron, als je tripples hebt denk ik wel dat die de bril verblinden. Dan moet je de achtergrond ook verlichten wil hij die nog kunnen onderscheiden. Zie de sensoren gewoon als ogen, als het jouw ogen verblind dan verblind het die sensoren ook.
[...]
okay thanks
Nee, linksvoor en rechtsachter, of andersom, is het beste.Flying Hawkic schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:21:
[...]
Klopt inderdaad. Spotjes langs boven, maar niet alleen langs boven, ook rondom.
Die infraroodlampjes moeten dus linksvoor en rechtsvoor aan de bovenkant (plafond)?
dan zou het eerder een gebrek aan verlichting zijn.Flying Hawkic schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:43:
Heb geen monitor aan mijn rig hangen. Er staat alleen links een laptop van mij op een tafel. Maar mijn rig zit laag, dus onder die tafel komt geen licht aangezien het licht van de plafond komt. En met teveel naar links of rechts kijken kijkt waarschijnlijk een deel van de camera's tegen de zijdelingse hoofdsteun van mijn racing zetel aan.
Langs onder bedoel je? En de schaduw die de tafel veroorzaakt misschien.Alfa Novanta schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:07:
[...]
dan zou het eerder een gebrek aan verlichting zijn.
Dus steeds diagonaal tegenover elkaar en aan de bovenkant, of kan het ook op de grond staan?Cybergamer schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:31:
[...]
Nee, linksvoor en rechtsachter, of andersom, is het beste.
Zelf heb ik het boven in de hoeken staan, maar zie geen probleem als het op de grond staat. Zolang het maar diagonaal/tegenover elkaar staat, dan kan er weinig tot geen schaduwvorming ontstaan.Flying Hawkic schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:21:
[...]
Dus steeds diagonaal tegenover elkaar en aan de bovenkant, of kan het ook op de grond staan?
geen idee .. maak een foto anders?Flying Hawkic schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:20:
Langs onder bedoel je? En de schaduw die de tafel veroorzaakt misschien.
Heeft iemand al F1 22 in VR geprobeerd? Je schijnt de game al te kunnen spelen via EA play (🤢). Ik ben erg benieuwd of het een goede implementatie is. Normaliter neig ik meer naar de echte sims toe, maar als VR goed blijkt te werken dan ben ik ook wel te porren voor wat simcade 😁
Hey leuk dit topic, deze had ik nog niet eerder gezien. Ik ontwikkel VR en AR applicaties (HoloLens 2, Quest2, soms Vive, binnenkort misschien ook Varjo
) en speel thuis Half Life Alyx en FS2020 in VR.
Mixed Reality dev
WelkomMenesis schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:07:
Hey leuk dit topic, deze had ik nog niet eerder gezien. Ik ontwikkel VR en AR applicaties (HoloLens 2, Quest2, soms Vive, binnenkort misschien ook Varjo) en speel thuis Half Life Alyx en FS2020 in VR.
Heb je ook wat linkjes naar de dingen die je al ontwikkeld hebt? Lijkt me leuk om die te bekijken. Misschien ook al iets wat ik op mijn Q2 kan testen?
:strip_exif()/f/image/5gI6w7EfQzW1vrlN8OUv36Qe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A20XayKtWy8cXs62mFKk8r7C.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zie je dus de tafel. Het licht komt van spotjes in het plafond over de hele kamer. De controllers van de Quest 2 leg ik gewoon links en rechts neer tijdens het racen.
Bedankt ook @Cybergamer voor jouw advies.
Vraag mij hetzelfde af. Ik koop hem alleen als VR goed is geïmplementeerd. Heb al verschillende reviews gezien die problemen hadden met VR, maar die speelde dan telkens zonder de launch patch. Maar we moeten voorzichtig zijn met teveel hoop te vestigen op die launch patchVP. schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:01:
Heeft iemand al F1 22 in VR geprobeerd? Je schijnt de game al te kunnen spelen via EA play (🤢). Ik ben erg benieuwd of het een goede implementatie is. Normaliter neig ik meer naar de echte sims toe, maar als VR goed blijkt te werken dan ben ik ook wel te porren voor wat simcade 😁
Graag gedaan!Flying Hawkic schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:38:
[...]
Probeer eens een (niet reflecterend) doek op de grond te leggen. Kan ook zijn dat het laminaat/pvc teveel licht reflecteert en daardoor de tracking kan verstoren.Flying Hawkic schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:38:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier zie je dus de tafel. Het licht komt van spotjes in het plafond over de hele kamer. De controllers van de Quest 2 leg ik gewoon links en rechts neer tijdens het racen.
Ik zou me niet heel prettig voelen met die tafel zo dicht bij. Een keertje teveel naar links buigen en ...
Oh maar ik zit netjes in mijn stoelSoliest schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:49:
[...]
Probeer eens een (niet reflecterend) doek op de grond te leggen. Kan ook zijn dat het laminaat/pvc teveel licht reflecteert en daardoor de tracking kan verstoren.
Ik zou me niet heel prettig voelen met die tafel zo dicht bij. Een keertje teveel naar links buigen en ...
Hoe groot moet dat doek zijn? Playseat heeft ook van die matten maar die zijn maar net zo groot als de rig zelf ongeveer.
Vraag mij ook af of het voor de tracking van de headset zelf ook noodzakelijk is dat de controllers ook in het zicht liggen.
nice pics!Flying Hawkic schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:38:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan het op de foto niet zien, maar verstorende factoren zijn lichtbronnen die in de sensoren schijnen en reflecterende/spiegelende/hoogglans oppervlakten (kast, televisie, spiegel, ramen). Ook bewegende objecten kunnen verstorend zijn, misschien andere personen/huisdieren. Afhankelijk van de hoeveelheid statische objecten vs bewegende objecten die de bril kan waarnemen.
Iets anders wat je zou kunnen proberen, is om de rig eens langs de muur te zetten. Tracking naar de muur is dan ook wel opgelost denk ik, want de overgang is dan sowieso veel kleiner, maar heeft het met licht te maken kan het effect ook wel eens gunstig zijn. Het valt altijd eens te proberen lijkt mij.
[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-06-2022 11:12 ]
goed punt! even een kleed/laken eronder/omheen leggen, of een paar badlakens kan ook.Soliest schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:49:
Probeer eens een (niet reflecterend) doek op de grond te leggen. Kan ook zijn dat het laminaat/pvc teveel licht reflecteert en daardoor de tracking kan verstoren.
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-06-2022 11:14 ]
Gewoon twee lakens of zo.Flying Hawkic schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:06:
[...]
Oh maar ik zit netjes in mijn stoel. Als ik buig, zit ik met mijn hoofd tegen de hoofdsteun van de stoel aan. Ik moet ook mijn laptop binnen handbereik hebben om iets in de chat te kunnen typen, maar het typt wel niet bijzonder handig. Idealiter heb ik een extra draadloos toetsenbord.
Hoe groot moet dat doek zijn? Playseat heeft ook van die matten maar die zijn maar net zo groot als de rig zelf ongeveer.
Vraag mij ook af of het voor de tracking van de headset zelf ook noodzakelijk is dat de controllers ook in het zicht liggen.
Controllers schakelen zichzelf uit na een paar seconden geen beweging te bemerken. Dan maakt het dus niet uit of ze in zicht liggen of niet.
Denk inderdaad zelf ook dat het om een reflectie van het licht gaat.
Ik heb hem, maar niet early-access, per 01-07 kan ik hem testen met stuurtje en VR (Q2) - ben enorm nieuwsgierigVP. schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:01:
Rig is wel leuk inderdaad, de stoel ook. Het staat niet op de foto maar heb ondertussen ook een bass shaker aan de achterkant en onderkant van de stoel bevestigd.Alfa Novanta schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:07:
[...]
nice pics!mooie rig ook, lekkere stevige buizen en mooie diepe stoel. Zie zo niet 123 iets "verkeerd", maar wat je zelf al zegt, misschien is het de stoel inderdaad. Kijk je opzij dan zouden die steunen in beeld kunnen komen. Misschien kun je samen met iemand even in die stoel gaan zitten en laten kijken of die sensoren inderdaad geblokkeerd worden. Vooral van de open ruimte naar een obstakel op 5 a 10cm is dan misschien net even teveel.
Ik kan het op de foto niet zien, maar verstorende factoren zijn lichtbronnen die in de sensoren schijnen en reflecterende/spiegelende/hoogglans oppervlakten (kast, televisie, spiegel, ramen). Ook bewegende objecten kunnen verstorend zijn, misschien andere personen/huisdieren. Afhankelijk van de hoeveelheid statische objecten vs bewegende objecten die de bril kan waarnemen.
Iets anders wat je zou kunnen proberen, is om de rig eens langs de muur te zetten. Tracking naar de muur is dan ook wel opgelost denk ik, want de overgang is dan sowieso veel kleiner, maar heeft het met licht te maken kan het effect ook wel eens gunstig zijn. Het valt altijd eens te proberen lijkt mij.
Thanks voor de tips, ga ik zeker mee aan de slag. Misschien ook het scherm van mijn laptop dat een rol speelt. Misschien best de laptop toe doen als ik VR gebruik en gewoon een apart toetsenbord gebruiken.
De hoofdsteunen blokkeren zeker een deel van de camera's als ik echt helemaal opzij kijkt. Waar ik ook rekening mee hou, is dat ik de draad van de headphones niet voor de camera linksonder heb hangen, dan kan ook een storing veroorzaken. Ik draai die draad dus zoveel mogelijk direct naar achter.
Cool, benieuwd naar je ervaringen!ShAd0w schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:30:
[...]
Ik heb hem, maar niet early-access, per 01-07 kan ik hem testen met stuurtje en VR (Q2) - ben enorm nieuwsgierig
Ok thanks, ga ik zeker eens testen. Maakt het trouwens een verschil wat voor soort licht je hebt voor de tracking? Wit licht, warm wit,... Ik heb Hue verlichting in de kamer, meestal zet ik hem gewoon op "helder". Ik had de indruk dat er bij wit (koud) licht, vaker tracking problemen waren, maar dat kan maar een gevoel zijn.Soliest schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:36:
[...]
Gewoon twee lakens of zo.
Controllers schakelen zichzelf uit na een paar seconden geen beweging te bemerken. Dan maakt het dus niet uit of ze in zicht liggen of niet.
Denk inderdaad zelf ook dat het om een reflectie van het licht gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Flying Hawkic op 29-06-2022 13:45 ]
Soliest schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:13:
[...]
Welkom
Heb je ook wat linkjes naar de dingen die je al ontwikkeld hebt? Lijkt me leuk om die te bekijken. Misschien ook al iets wat ik op mijn Q2 kan testen?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 29-06-2022 14:05 ]
Mixed Reality dev
Infra rood lichtFlying Hawkic schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:44:
[...]
Ok thanks, ga ik zeker eens testen. Maakt het trouwens een verschil wat voor soort licht je hebt voor de tracking? Wit licht, warm wit,... Ik heb Hue verlichting in de kamer, meestal zet ik hem gewoon op "helder". Ik had de indruk dat er bij wit (koud) licht, vaker tracking problemen waren, maar dat kan maar een gevoel zijn.
In ieder geval niet teveel en/of te fel.
F1 22 in VR lijkt erg op ACC kwa performance en kwaliteit, beide gebruiken TAA en/of DLSS wat gewoon niet al te best is voor het beeld in VR. Grootste bug in F1 22 is dat head tracking gewoon achter loopt op de bewegingen die je maakt, soort van na-ijlen.
Geef het een patch of twee en het is wel een aardige toevoeging aan het VR racing genre.
Geef het een patch of twee en het is wel een aardige toevoeging aan het VR racing genre.
Is dat gebaseerd op eigen ervaring? Als het echt op ACC lijkt, dan zal het helaas een no-buy worden voor mij.Furfoot schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:29:
F1 22 in VR lijkt erg op ACC kwa performance en kwaliteit, beide gebruiken TAA en/of DLSS wat gewoon niet al te best is voor het beeld in VR. Grootste bug in F1 22 is dat head tracking gewoon achter loopt op de bewegingen die je maakt, soort van na-ijlen.
Ik zou even in passthrough mode kijken, dan weet je meteen wat de oculus wel en niet kan zien.Flying Hawkic schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:20:
[...]
Langs onder bedoel je? En de schaduw die de tafel veroorzaakt misschien.
Laatst kon de Q2 mijn handen niet tracken. In passthrough mode zag ik dat de tafel in zwart-wit exact dezelfde kleur was.
Wat bedoel je precies met exact dezelfde kleur?Pierz schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:27:
[...]
Ik zou even in passthrough mode kijken, dan weet je meteen wat de oculus wel en niet kan zien.
Laatst kon de Q2 mijn handen niet tracken. In passthrough mode zag ik dat de tafel in zwart-wit exact dezelfde kleur was.
wit.Flying Hawkic schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:41:
[...]
Wat bedoel je precies met exact dezelfde kleur?
Omdat de camera`s van de Q2 alleen maar zwart wit filmen en aan de hand van contrast de positie kan bepalen (ook nog een stukje infrarood etc. maar nu even niet te diep op ingaan). Hebben bepaalde dingen niet voldoende contrast van elkaar dan ziet de camera dat dus niet als beweging en/of kan geen onderscheid maken tussen objecten,. Hierdoor stokt/hapert de tracking het meest. Goede belichting en zo min mogelijk reflecties gaan dat dan tegen.
Als je in de headset de camera aanzet en het beeld zelf bekijkt, dan kun je beter zien wat we hiermee bedoelen.
[ Voor 20% gewijzigd door Soliest op 30-06-2022 14:49 ]
/f/image/wiHrJhtAKj25yZ8xPUUMtJxL.png?f=fotoalbum_large)