Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Soliest schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:46:
[...]

wit.
Omdat de camera`s van de Q2 alleen maar zwart wit filmen en aan de hand van contrast de positie kan bepalen (ook nog een stukje infrarood etc. maar nu even niet te diep op ingaan). Hebben bepaalde dingen niet voldoende contrast van elkaar dan ziet de camera dat dus niet als beweging en/of kan geen onderscheid maken tussen objecten,. Hierdoor stokt/hapert de tracking het meest. Goede belichting en zo min mogelijk reflecties gaan dat dan tegen.
Als je in de headset de camera aanzet en het beeld zelf bekijkt, dan kun je beter zien wat we hiermee bedoelen.

[Afbeelding]
Bedankt. In jouw voorbeeld is de rechtse afbeelding overbelicht en de linkse dus een goed voorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 20:01
Flying Hawkic schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:41:
[...]

Wat bedoel je precies met exact dezelfde kleur?
Eigenlijk geen kleur. De tafel was blauw, maar in zwart-wit precies dezelfde grijstint als mijn hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:55
Flying Hawkic schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:55:
[...]

Bedankt. In jouw voorbeeld is de rechtse afbeelding overbelicht en de linkse dus een goed voorbeeld?
Ja, ongeveer. ;)
Is sowieso een buiten foto, dus bijna altijd overbelicht

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:34
Vandaag een oculus quest 2 gekocht en de eerste ervaring is zeer goed! Begonnen met tafeltennis en dat is echt super!! Alleen nog een oplossing zoeken voor de Kids! Die hebben een klein hoofd en het verstellen telkens is wel vervelend

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:33
Zorg schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:40:
Vandaag een oculus quest 2 gekocht en de eerste ervaring is zeer goed! Begonnen met tafeltennis en dat is echt super!! Alleen nog een oplossing zoeken voor de Kids! Die hebben een klein hoofd en het verstellen telkens is wel vervelend
Tijd voor een andere strap die je makkelijker kan verstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Inderdaad dat is zeker nodig! Het is voor de kids te moeilijk om het makkelijk af te stellen. En iedere keer voor mezelf ook!
Tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:49
VP. schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:49:
[Afbeelding]

Kan deze melding inmiddels niet weg? 8)7
Als je nou gewoon een TR had ingediend hadden we dat wat sneller gezien ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dante_f
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-01 16:41
Ook juist een Quest gekocht, ik vind het een prachtig apperaat, ik heb een code als iemand een Quest koopt en activeert krijgen we 30 euro.

Zou ik gebruiken voor Dash Dash racing.

https://www.oculus.com/referrals/link/Dante_f/

[ Voor 12% gewijzigd door dante_f op 04-07-2022 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dante_f
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-01 16:41
Als iemand zijn code wil geven blijkbaar lukt het nog als ik een factory reset doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Welkom mannen in de VR wereld.
Ik heb de Elite Strap gekocht en die werkt nu goed bij mijn dochter van 10. Met die standaard band werkt het gewoon niet goed. Er zijn mega veel verschillende straps etc. maar ik ben gewoon voor het "origineel" gegaan en die doet het nog gewoon goed.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10 17:25
Ook hier de Elite strap gekocht, werkt goed bij mijn kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De elite strap heeft/had last van snel scheuren daarom heb ik degene van Kiwi gekocht.
Deze bevalt ook zeer goed.

Geen idee, of dat scheuren/breken nog steeds een issue is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De elite heeft het bij mij prima gedaan zonder last van scheuren, je moet vooral opletten dat je hem altijd losdraait en niet zo van je hoofd trekt.

Maar ik vind de bobo vr m2 pro zelf veel beter, nog een stuk comfortabeler dan de elite en makkelijker op en af te zetten, heeft een makkelijk magnetisch er op en af te zetten accu en is alsnog een stuk goedkoper dan de elite. En wil je geen accu dan is de versie zonder helemaal goedkoop. Enige nadeel is dat hij net niet zo strak vast kan zitten. Fijn voor het comfort maar als je echt hard met je hoofd gaat schudden dan kan hij wat bewegen. In de praktijk echter geen last van, ook niet met bv beat saber.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:15
Thombias schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:40:
De elite strap heeft/had last van snel scheuren daarom heb ik degene van Kiwi gekocht.
Deze bevalt ook zeer goed.

Geen idee, of dat scheuren/breken nog steeds een issue is trouwens.
Ik heb ook een scheurende Elite strap gehad. Deze is vervangen door een exemplaar uit een nieuwe batch en sindsdien gaat het goed. Moet ik wel zeggen dat ik de bril niet heel veel gebruik (enkele uren per maand ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-10 16:30
Finraziel schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:05:
De elite heeft het bij mij prima gedaan zonder last van scheuren, je moet vooral opletten dat je hem altijd losdraait en niet zo van je hoofd trekt.

Maar ik vind de bobo vr m2 pro zelf veel beter, nog een stuk comfortabeler dan de elite en makkelijker op en af te zetten, heeft een makkelijk magnetisch er op en af te zetten accu en is alsnog een stuk goedkoper dan de elite. En wil je geen accu dan is de versie zonder helemaal goedkoop. Enige nadeel is dat hij net niet zo strak vast kan zitten. Fijn voor het comfort maar als je echt hard met je hoofd gaat schudden dan kan hij wat bewegen. In de praktijk echter geen last van, ook niet met bv beat saber.
Die is inderdaad goed. Maar niet zo strak? Die van mij kan prima strak staan zodat mijn hoofd pijn gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-10 13:56
VP. schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:01:
Heeft iemand al F1 22 in VR geprobeerd? Je schijnt de game al te kunnen spelen via EA play (🤢). Ik ben erg benieuwd of het een goede implementatie is. Normaliter neig ik meer naar de echte sims toe, maar als VR goed blijkt te werken dan ben ik ook wel te porren voor wat simcade 😁
Dus! Afgelopen weekend voor het eerst een racegame als VR geprobeerd en direct een F2-auto (geen typefout) ingestapt. Career mode gestart en begonnen bij F2.

Als eerste:
- Ik wil een betere computer gaan kopen nu . . .

Als tweede:
- Hoe the fxxk zien die mannen waar ze naar toe moeten gaan op Monaco?!

Als derde:
- Holyfxxkingsxxt wat vet! Dit is zo'n bizarre ervaring! Niks vergeleken met normaal een F1 gamen spelen inclusief een stuur en flink scherm. Écht in die cockpit zitten... (je zou zelfs kunnen gaan staan en achterom kijken of je DRS het doet)

Nu wil ik wel wat nuance geven: ik ben verder geen sim-race-fanaat, wel fan van de F1 (geen sinds-Max-rijdt-fan), maar heb de games nooit echt leuk gevonden in combinatie met een controller. Een stuurtje aanschaffen vond ik niet de moeite, maar maakt de ervaring wel een stuk leuker. Sinds de VR-aankondiging echter wel en vandaar ook sinds twee weken een stuur+pedalen in huis (G923)

Ik ben nog wel aan het zoeken naar optimalisatie, zodra je de instellingen te hoog zet gaat het beeld flink laggen. Dan zit er ook een vertraging met als je naar links en rechts kijkt hoe snel de game reageert (en dan wordt je goed misselijk).

Alles nu terug gezet naar medium en in SteamVR staat de resolutie volgens mij op 120%. De weg is wel wat blokkerig in de verte en de auto's voor me verliezen al snel detail (te snel in mijn ogen).
Draai zelf op een:
- AMD 5 3600
- Sapphire 5700XT 8GB
- 16GB DDR4

Deze kan VR aan, maar niet écht goed en dat merk ik nu wel. Alles op VR Medium settings is nog altijd prima, maar denk dat de ervaring wel heel wat beter wordt op VR High (of Ultra) en dan soepel op 90FPS.

Iemand een tip? Denk je dat een 3080Ti dat aan kan of niet?

Maar persoonlijk: dit is heel vet en ik ben blij met de aanschaf van het stuurtje en F1'22 - hoewel andere (meer ervaren) simracers wellicht een ander oordeel hierover hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Voor VR geld nog steeds de regel, Koop de snelste videokaart die je kan vinden, want je hebt eigenlijk nooit genoeg performance om alle settings op te schroeven in dit soort situaties.Ik ben vorig jaar overgestapt van een 5700XT naar een 6900XT, en de verbetering in VR ervaring is groot. De 5700XT was duidelijk niet toereikend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-10 15:07

VP.

Ik had de stoute schoenen aangetrokken en de game zelf ook aangeschaft. Uurtje later weer gerefund. Komt er op neer dat je stuurtje niet werkt als je losse pedalen gebruikt. In mijn geval gebruik ik een T300 RS + T-LCM pedals (via USB). Als je je pedalen met zo'n speciaal connectortje direct aan je stuurt hangt dan werkt het wel, maar dat is geen oplossing natuurlijk (ik gebruik juist USB voor de 16 bit resolutie). Het bizarre is dat dit wel gewoon werkt in F1 21 (en alle overige race games).

Ook vond ik de VR performance echt zwaar onder de maat op m'n 3080. Jammer.. Nu weer terug naar AC. Dit werkt tenminste wel gewoon. Met de juiste mods (zoals content manager en de Formule Hybdrid X 2022 van RSS) werkt dit prima voor hotlapping. Ook fijn om custom servers met vrienden te kunnen hosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
ShAd0w schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Dus! Afgelopen weekend voor het eerst een racegame als VR geprobeerd en direct een F2-auto (geen typefout) ingestapt. Career mode gestart en begonnen bij F2.

Als eerste:
- Ik wil een betere computer gaan kopen nu . . .

Als tweede:

Als derde:
- Holyfxxkingsxxt wat vet! Dit is zo'n bizarre ervaring! Niks vergeleken met normaal een F1 gamen spelen inclusief een stuur en flink scherm. Écht in die cockpit zitten... (je zou zelfs kunnen gaan staan en achterom kijken of je DRS het doet)

Nu wil ik wel wat nuance geven: ik ben verder geen sim-race-fanaat, wel fan van de F1 (geen sinds-Max-rijdt-fan), maar heb de games nooit echt leuk gevonden in combinatie met een controller. Een stuurtje aanschaffen vond ik niet de moeite, maar maakt de ervaring wel een stuk leuker. Sinds de VR-aankondiging echter wel en vandaar ook sinds twee weken een stuur+pedalen in huis (G923)

Ik ben nog wel aan het zoeken naar optimalisatie, zodra je de instellingen te hoog zet gaat het beeld flink laggen. Dan zit er ook een vertraging met als je naar links en rechts kijkt hoe snel de game reageert (en dan wordt je goed misselijk).

Alles nu terug gezet naar medium en in SteamVR staat de resolutie volgens mij op 120%. De weg is wel wat blokkerig in de verte en de auto's voor me verliezen al snel detail (te snel in mijn ogen).
Draai zelf op een:
- AMD 5 3600
- Sapphire 5700XT 8GB
- 16GB DDR4

Deze kan VR aan, maar niet écht goed en dat merk ik nu wel. Alles op VR Medium settings is nog altijd prima, maar denk dat de ervaring wel heel wat beter wordt op VR High (of Ultra) en dan soepel op 90FPS.

Iemand een tip? Denk je dat een 3080Ti dat aan kan of niet?

Maar persoonlijk: dit is heel vet en ik ben blij met de aanschaf van het stuurtje en F1'22 - hoewel andere (meer ervaren) simracers wellicht een ander oordeel hierover hebben.
koop AMS2. Veel beter geoptimalizeerd voor vr, en valt ook een stuk beter te tweaken in de ini files, en zal waarschijnlijk ook in de steam summersale zitten.

Voor vr is de vuistregel altijd meer powerrrr gezien de meeste devs geen tijdsbudget krijgen voor vr optimalisatie.

Mijn hoogste specs tig heeft momenteel een 3090ti erin hangen en de laatste i9, en nog steeds zijn er spelen die niet geweldig lopen (ik wacht met smacht op de 40xx series en de 13xxx i9's, gaat niet lang meer duren voordat we er mee kunnen spelen). Lui/keuzenbewust project management is hier meer schuldig aan dan hardware.

Vaak met tweaken voor sims is niet zozeer het detail nivo het belangrijkste maar de sharpness en viewing distance. Valt in veel spellen verder te tweaken dan via de gewone interface kan. Ultra settings zijn leuk, maar ultra settings zonder goede scherpte = meh (check bv acc met standaard settings, niet echt lekker rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Darkangle schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:22:
[...]
koop AMS2. Veel beter geoptimalizeerd voor vr, en valt ook een stuk beter te tweaken in de ini files, en zal waarschijnlijk ook in de steam summersale zitten.

Voor vr is de vuistregel altijd meer powerrrr gezien de meeste devs geen tijdsbudget krijgen voor vr optimalisatie.

Mijn hoogste specs tig heeft momenteel een 3090ti erin hangen en de laatste i9, en nog steeds zijn er spelen die niet geweldig lopen (ik wacht met smacht op de 40xx series en de 13xxx i9's, gaat niet lang meer duren voordat we er mee kunnen spelen). Lui/keuzenbewust project management is hier meer schuldig aan dan hardware.

Vaak met tweaken voor sims is niet zozeer het detail nivo het belangrijkste maar de sharpness en viewing distance. Valt in veel spellen verder te tweaken dan via de gewone interface kan. Ultra settings zijn leuk, maar ultra settings zonder goede scherpte = meh (check bv acc met standaard settings, niet echt lekker rijden).
Wat betreft AMS2 kan ik deze mening volledig bijtreden! Het nadeel is dat als je AMS2 in VR hebt gespeeld, je niet meer snel tevreden zal zijn met andere VR-implementaties, die toch nog vaak (helaas) worden beschouwd als "iets erbij" voor een niche en waar dus geen tijd voor is zoals hierboven gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
VP. schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:19:
Ik had de stoute schoenen aangetrokken en de game zelf ook aangeschaft. Uurtje later weer gerefund. Komt er op neer dat je stuurtje niet werkt als je losse pedalen gebruikt. In mijn geval gebruik ik een T300 RS + T-LCM pedals (via USB). Als je je pedalen met zo'n speciaal connectortje direct aan je stuurt hangt dan werkt het wel, maar dat is geen oplossing natuurlijk (ik gebruik juist USB voor de 16 bit resolutie). Het bizarre is dat dit wel gewoon werkt in F1 21 (en alle overige race games).

Ook vond ik de VR performance echt zwaar onder de maat op m'n 3080. Jammer.. Nu weer terug naar AC. Dit werkt tenminste wel gewoon. Met de juiste mods (zoals content manager en de Formule Hybdrid X 2022 van RSS) werkt dit prima voor hotlapping. Ook fijn om custom servers met vrienden te kunnen hosten.
De workaround die werkt met mijn T300RS en Fanatec V3s (beide via aparte USB in de computer): als je Virtual Desktop gebruikt, moet je even terug naar het bureaublad gaan en daar dan op een toets drukken en eens je voorbij het beginscherm bent, wordt het stuurtje wel herkend (bij mij toch). Dan kan je terug naar VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
Darkangle schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:22:
[...]

Ben niet echt uit op daadwerkelijk een volgende stap in simracing of een toekomst er in ;) wellicht als ik me écht ga ergeren aan F1'22, maar vooralsnog ga ik eerst daar in verder.

Goed punt qua 40xx-serie, die zouden deze maand aangekondig/gereleased moeten worden.
Dan ga ik toch kijken naar een niet-geplande-upgrade :)

Qua simracing en de Q2, wellicht dan wel een USB-kabel aan te raden in plaats van AirLink? Heb er nu namelijk geen kabel bij. (en zo ja, wellicht ook een tip naar een goede voor een prima prijs tegenover de originele. Kan ook zelf zoeken, maar als iemand een aanrader heeft scheelt dat weer :) )

Edit: qua detail niveau begrijp ik je. Dingen als 'people' / 'crowd', reflection op de helm etc lijken me inderdaad slimmer om deze op low te zetten om de rest omhoog te halen. Ging vooral om de drawing distance die snel blokkerig werd

[ Voor 6% gewijzigd door ShAd0w op 04-07-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ShAd0w schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:55:
[...]

Ben niet echt uit op daadwerkelijk een volgende stap in simracing of een toekomst er in ;) wellicht als ik me écht ga ergeren aan F1'22, maar vooralsnog ga ik eerst daar in verder.

Goed punt qua 40xx-serie, die zouden deze maand aangekondig/gereleased moeten worden.
Dan ga ik toch kijken naar een niet-geplande-upgrade :)

Qua simracing en de Q2, wellicht dan wel een USB-kabel aan te raden in plaats van AirLink? Heb er nu namelijk geen kabel bij. (en zo ja, wellicht ook een tip naar een goede voor een prima prijs tegenover de originele. Kan ook zelf zoeken, maar als iemand een aanrader heeft scheelt dat weer :) )
Kan ik je helaas niet bij helpen. Ik vind de Q2 minder geschikt voor simmen, dus daar gebruik ik altijd een andere headset voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008

VP.

Flying Hawkic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:51:
[...]

De workaround die werkt met mijn T300RS en Fanatec V3s (beide via aparte USB in de computer): als je Virtual Desktop gebruikt, moet je even terug naar het bureaublad gaan en daar dan op een toets drukken en eens je voorbij het beginscherm bent, wordt het stuurtje wel herkend (bij mij toch). Dan kan je terug naar VR.
Het probleem met het stuur had ik ook in pancake mode, dus dat staat los van VR.

Ik wacht nog wel even een paar maanden totdat alles netjes gepatched is. Of tot F1 23 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@Darkangle je had het laatst over lightfield. Heb jij ook enig idee op welke manier dat impact heeft op rendering technieken en de manier waarop de diepte van dingen met de bril wordt gecommuniceerd? Ik ben daar wel benieuwd naar.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ocf81 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:59:
@Darkangle je had het laatst over lightfield. Heb jij ook enig idee op welke manier dat impact heeft op rendering technieken en de manier waarop de diepte van dingen met de bril wordt gecommuniceerd? Ik ben daar wel benieuwd naar.
Ja.
Overhead boven normale vr is ongeveer 5% inclusief eyertracking momenteel (en dat is met verre van geoptimalizeerde aansturing) Verwaarloosbaar dus.

De rest kan ik helaas niet over praten nog (moet een beetje oppassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

ShAd0w schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:35:

Als tweede:
Hahaha! Dat zien ze niet dat weten ze ;) Eerst een paar keer langzaam rond rijden om de baan te verkennen, en vervolgens als je een beetje weet waar je heen moet het gas erop ;)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:25
De verplichting voor een facebook account komt te vervallen 🎉😁

Binnenkort kun je een meta account aanmaken, gekoppeld aan een emailadres en je aankopen over laten zetten.

Geen angst meer om alles kwijt te raken bij een facebook ban.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0krXThFCH3ubdpf0gKLJ9nNCrKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XouBKKyRFVGod09yUW0g2xrd.jpg?f=fotoalbum_large

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-10 10:09
Gelukkig. FB/Meta Quest is dan ook weer welkom in Deutschland.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soliest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-10 23:07
Jup en laten we ook niet vergeten dat 18/7 de stream VR sale komt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zorg
Mijn eerste ervaring met de VR Oculus Quest 2, nu ongeveer een week in bezit :) geweldig speelgoed en vind het (tot nu toe) zeer leuk om te doen.

Quest 2 zelf
Voelt allemaal degelijk en solide aan. Ik ben al full frontal op de grond gevallen, de ping pong tafel leek echt maar je kan er dus niet op leunen, en los van de kapjes die van de controllers afvielen gelukkig niks gebeurd. Zoals wel bekend de strap is gewoon slecht. Mijn zoontje vind het ook tof om te doen maar zijn hoofd is kleiner, dus steeds moeten verstellen. Direct een andere besteld, de KIWI strap en dit is absoluut een verbetering. Via Amazon besteld en heb er 50 euro voor betaald. Zeer fijn maar moet nog steeds af en toe wat bijstellen. Dit is voornamelijk door mijn bril! Dat blijft toch wel een moeizaam iets. De bril blijft erin vast zitten, zit niet altijd even fijn en wordt af en toe onscherp. Zeker bij intensievere games kan dit wel eens vervelend zijn. Misschien toch maar eens van die click-on glazen op sterkte bestellen!

Software / Games
Ik heb momenteel een tweetal "games" die ik doe. De eerste is Virtual Table tennis (Eleven). Ik vind ping pong erg leuk om te doen en daarom deze game aangekocht! Blijf het heel erg leuk vinden en het is echt wel een ping pong ervaring. Ik speel voornamelijk ranked games maar dit komt niet super uit de verf. Je begint met een score 1500 en afhankelijk van hoe goed of slecht krijg je meer of minder punten, dit is (zover ik heb gezien) nergens echt terug te vinden. Daarnaast kom ik tegen mensen te spelen van 1300 & 1600 terwijl ze me beiden afmaken :P Dit terwijl ik toch ook regelmatig wel wat win. Mensen zijn over het algemeen aardig (als ze al iets zeggen) en echt wel een paar hele leuke potjes gedaan.
https://elevenvr.com/en/

Dan heb ik nog een fitness "game" gekocht. Er zijn verschillende maar had al gezien dat de beteren allemaal met een subscription model werken. Daar had ik weinig zin aan en zo uitgekomen bij Les Mills Bodycombat, eenmalig een bedrag betaald en dus geen maandelijkse kost. Voor mij echt een hele goeie work out. Ik wil dit proberen vast te houden. Zelfs op het laagste niveau is een 15 minuten al zeer intensief. Nu heb ik geen super conditie en indd een paar kg te veel, vandaar ook deze app :P Heb echt wel het idee dat het een work out is, gezien de hartslag metingen (135) via de smart watch. De coaches vind ik leuk, en er zijn nog meer dan genoeg oefeningen te doen. Ook komen er steeds nieuwe dingen bij.
https://www.lesmills.com/...itness-lessen/bodycombat/

Netflix heb ik gisteren voor het eerst geprobeerd om een film te zien. Dit geeft echt wel het gevoel van een thuisbioscoop ervaring. Maar niet een volwaardige cinema ervaring! Het scherm oogt alsof je zelf thuis een beamer hebt met een mooi groot scherm. Erg leuk om zo een film te kijken. Zit nog te twijfelen of ik de head set daarom ook zal meenemen op vliegreis om echt even af te kunnen zonderen :P

Waar ik eigenlijk nog naar op zoek ben is een leuke actie/adventure game met echt een beetje een verhaal. Dus niet beat saber achtige games (dat is voor mij les mills al) maar echt wat meer een game element. Vroeger speelde ik graag Thiefs of Assisens Creed. Dat laatste heb ik op de PS4 geprobeerd maar vond het gewoon niet leuk meer door de ervaring met de PS. Zoiets zou ik toch wel graag in de quest willen doen! Als iemand tips heeft dan zijn die welkom :)

Ander dingetje is nog wel, ik speel nu alles via de meta browser? Kan ik ook games kopen via bv https://www.humblebundle.com/store/promo/vr-sale/ ?? En kan ik dat allemaal spelen of kan/moet dit dan via een PC (heb zelf geen zware pc, enkel een PS4). Ik vind de games toch wel een beetje prijzig, ook omdat ik snel ben uitgekeken op de games (denk ik). Liefst zou ik zoiets willen zien als PS+ dat je voor een maand bedrag ofzo vanalles kan spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-10 10:09
Hoi Zorg, Vive Port Infinity is een abbonement voor VR games. voor ongeveer 120 euro per jaar kun je dus een paar honderd VR games spelen op je Quest. Je kan ook per maand Infinity doen voor 15 euro.

je kan Infinity ook 1 maand gratis uitproberen.

Je hebt bij Vive Port wel een PC/laptop nodig die de games naar je Quest streamt via Airlink of Virtual Desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:34
@Zorg
Antwoord op jouw laatste vraag: helaas heb je hier wel een PC voor nodig en ook echt een zware op gebied van GPU en CPU. Maar in VR ben ik zelf een stuk minder snel uitgekeken op games dan pancake modus. Het is gewoon zo'n andere ervaring.
Wat zijn de specs van jouw PC/laptop?

Als je een kabel gebruikt heb je geen Air-link of Virtual Desktop nodig, maar draadloos streamen is echt super! Dus wel aan te raden als je via PC VR spellen gaat spelen. Daarbij komt dat je een kwaliteit Access Point/router nodig hebt op 5GHz snelheid.

Ik vind Star Wars Tales from the Galaxy's Edge een heel leuk spel, maar dat komt ook door mijn Star Wars interesse. De gameplay op zich is niet heel bijzonder, maar het verhaal en puzzels zijn echt goed gedaan, je waant je ook echt in het SW universum. Dit spel kan je zonder PC spelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Koldur op 10-07-2022 11:21 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
@WinterMute2025 & @Koldur
Ik heb maar een simpele office laptop van 3 jaar oud van destijds 500 euro ofzo.... dat gaat het niet worden (voor nu). Maar met name het jaar abonnement is dat zeker wel eens interessant.
Is het een heel andere ervaring dan de gewone quest games? Met name kwaliteit? En wat bedoel je met pancake?

Op die link van Humble bundle staat bv ook eleven tafeltennis, met het quest icoon. Betekent dit dan quest via de pc of zonder? Quest spellen daar zijn allemaal wel iets goedkoper!

Mijn collega gaf ook al star wars aan maar daar heb ik niks mee.... heb nog nooit de films gezien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Zorg schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:31:
@WinterMute2025 & @Koldur
Ik heb maar een simpele office laptop van 3 jaar oud van destijds 500 euro ofzo.... dat gaat het niet worden (voor nu). Maar met name het jaar abonnement is dat zeker wel eens interessant.
Is het een heel andere ervaring dan de gewone quest games? Met name kwaliteit? En wat bedoel je met pancake?

Op die link van Humble bundle staat bv ook eleven tafeltennis, met het quest icoon. Betekent dit dan quest via de pc of zonder? Quest spellen daar zijn allemaal wel iets goedkoper!

Mijn collega gaf ook al star wars aan maar daar heb ik niks mee.... heb nog nooit de films gezien :X
De beleving is wel echt een stuk intenser, maar dan moet je wel een PC van rond de €1500 hebben, dus dan mag het ook wel ;)

Pancake=monitor. Als je in VR speelt is het gewoon veel meer alsof je erin zit, logisch, maar dan maakt het dat ik de interesse veel langer houd ik een spel vaker te willen spelen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Voor 1500 verwacht ik wel een super ervaring :P
Net even een paar YouTube video's gezien (als men nog interessante kanalen weet zonder schreeuwerige 15 jarigen....) en begin het wat beter te begrijpen

Ruim 20 jaar geleden was ik zwaar into gaming, hardware ed (era half-life) maar daar nooit meer mee bezig geweest....dit wakkert het vuurtje weer aan >:). Sterke pc heb ik zakelijk misschien wel echt nodig O-)

Was vroeger verzot gamer, pc, xbox, ps maar de huidige systemen en gameplay kon me nooit bekoren. Vond dat wel jammer want ik genoot er vroeger echt van! Dat gevoel zou ik toch wel weer wat terug willen krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Zorg schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:49:
Mijn eerste ervaring met de VR Oculus Quest 2, nu ongeveer een week in bezit :) geweldig speelgoed en vind het (tot nu toe) zeer leuk om te doen.

Quest 2 zelf
Voelt allemaal degelijk en solide aan. Ik ben al full frontal op de grond gevallen, de ping pong tafel leek echt maar je kan er dus niet op leunen, en los van de kapjes die van de controllers afvielen gelukkig niks gebeurd. Zoals wel bekend de strap is gewoon slecht. Mijn zoontje vind het ook tof om te doen maar zijn hoofd is kleiner, dus steeds moeten verstellen. Direct een andere besteld, de KIWI strap en dit is absoluut een verbetering. Via Amazon besteld en heb er 50 euro voor betaald. Zeer fijn maar moet nog steeds af en toe wat bijstellen. Dit is voornamelijk door mijn bril! Dat blijft toch wel een moeizaam iets. De bril blijft erin vast zitten, zit niet altijd even fijn en wordt af en toe onscherp. Zeker bij intensievere games kan dit wel eens vervelend zijn. Misschien toch maar eens van die click-on glazen op sterkte bestellen!

Software / Games
Ik heb momenteel een tweetal "games" die ik doe. De eerste is Virtual Table tennis (Eleven). Ik vind ping pong erg leuk om te doen en daarom deze game aangekocht! Blijf het heel erg leuk vinden en het is echt wel een ping pong ervaring. Ik speel voornamelijk ranked games maar dit komt niet super uit de verf. Je begint met een score 1500 en afhankelijk van hoe goed of slecht krijg je meer of minder punten, dit is (zover ik heb gezien) nergens echt terug te vinden. Daarnaast kom ik tegen mensen te spelen van 1300 & 1600 terwijl ze me beiden afmaken :P Dit terwijl ik toch ook regelmatig wel wat win. Mensen zijn over het algemeen aardig (als ze al iets zeggen) en echt wel een paar hele leuke potjes gedaan.
https://elevenvr.com/en/

Dan heb ik nog een fitness "game" gekocht. Er zijn verschillende maar had al gezien dat de beteren allemaal met een subscription model werken. Daar had ik weinig zin aan en zo uitgekomen bij Les Mills Bodycombat, eenmalig een bedrag betaald en dus geen maandelijkse kost. Voor mij echt een hele goeie work out. Ik wil dit proberen vast te houden. Zelfs op het laagste niveau is een 15 minuten al zeer intensief. Nu heb ik geen super conditie en indd een paar kg te veel, vandaar ook deze app :P Heb echt wel het idee dat het een work out is, gezien de hartslag metingen (135) via de smart watch. De coaches vind ik leuk, en er zijn nog meer dan genoeg oefeningen te doen. Ook komen er steeds nieuwe dingen bij.
https://www.lesmills.com/...itness-lessen/bodycombat/

Netflix heb ik gisteren voor het eerst geprobeerd om een film te zien. Dit geeft echt wel het gevoel van een thuisbioscoop ervaring. Maar niet een volwaardige cinema ervaring! Het scherm oogt alsof je zelf thuis een beamer hebt met een mooi groot scherm. Erg leuk om zo een film te kijken. Zit nog te twijfelen of ik de head set daarom ook zal meenemen op vliegreis om echt even af te kunnen zonderen :P

Waar ik eigenlijk nog naar op zoek ben is een leuke actie/adventure game met echt een beetje een verhaal. Dus niet beat saber achtige games (dat is voor mij les mills al) maar echt wat meer een game element. Vroeger speelde ik graag Thiefs of Assisens Creed. Dat laatste heb ik op de PS4 geprobeerd maar vond het gewoon niet leuk meer door de ervaring met de PS. Zoiets zou ik toch wel graag in de quest willen doen! Als iemand tips heeft dan zijn die welkom :)

Ander dingetje is nog wel, ik speel nu alles via de meta browser? Kan ik ook games kopen via bv https://www.humblebundle.com/store/promo/vr-sale/ ?? En kan ik dat allemaal spelen of kan/moet dit dan via een PC (heb zelf geen zware pc, enkel een PS4). Ik vind de games toch wel een beetje prijzig, ook omdat ik snel ben uitgekeken op de games (denk ik). Liefst zou ik zoiets willen zien als PS+ dat je voor een maand bedrag ofzo vanalles kan spelen!
Bedankt voor het delen van jouw ervaring!

Voor wat betreft action/adventure game zou ik jou Moss aanbevelen. Wel best via PC VR voor de mooiste graphics. Het is echt prachtig. Het is een moderne platform game met een leuk verhaaltje waarbij je een muisje bestuurt, het muisje kunt helpen en met puzzel en combat elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:39
Is er hier toevallig iemand die de Varjo Aero heeft/gebruikt :?

Hoe bevalt de headset, kwa beeld kwaliteit en FOV ?

Ik gebruik zelf een Reverb G2 v1, op zich echt geen slechte VR headset...
... alleen begin ik me redelijk te irriteren aan de beperkte FOV en en de kwaliteit van objecten op afstand.
(Ik ben een een flightsimmer, DCS, X-Plane 11, MSFS ... alles VR)

Nu heb ik al een tijd een oogje op de Varjo Aero, inmiddels redelijk wat reviews van de headset gezien maar iemand zijn directe ervaring horen is wel zo prettig :Y

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:11
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Quest 2 interfaces weinig intuïtief vind. De Guardian setup opent bij mij standaard als eerste, omdat er een stoel in mijn Guardian circle staat. Vervolgens moet ik in het oranjekleurige menu aanklikken dat ik gebruik wil maken van Oculus Link. Maar daarvoor is geen standaard menu knopje: om gebruik te maken van de bekabeling moet ik Air Link aan- en uitzetten, zodat Quest Link in het Quick Menu verschijnt. Zodra Quest Link is aangeklikt, verschijnen er talloze popups en uiteindelijk het originele startscherm van Oculus. Verschrikkelijk omslachtig.

Momenteel kamp ik ook met een ander probleem: Green Hell VR via Steam > Oculus Launcher loopt qua framerate soepel op hoge settings (heb een 3070ti), maar crasht wel elke 30-45 minuten. Mijn monitor toont dan ook geen gameplaybeelden, maar gaat op zwart. Ik moet de computer dan met de aan-uit-knop herstarten, waarna ik na het opstarten soms zwart-wit-beeld heb. De GPU-temperatuur lijkt prima (graad of 50). Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Is mijn voeding misschien niet toereikend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dierkx36 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:30:
Is er hier toevallig iemand die de Varjo Aero heeft/gebruikt :?

Hoe bevalt de headset, kwa beeld kwaliteit en FOV ?

Ik gebruik zelf een Reverb G2 v1, op zich echt geen slechte VR headset...
... alleen begin ik me redelijk te irriteren aan de beperkte FOV en en de kwaliteit van objecten op afstand.
(Ik ben een een flightsimmer, DCS, X-Plane 11, MSFS ... alles VR)

Nu heb ik al een tijd een oogje op de Varjo Aero, inmiddels redelijk wat reviews van de headset gezien maar iemand zijn directe ervaring horen is wel zo prettig :Y
Fijn ding.

Weinig toe te voegen aan de reviews tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Darkangle schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:01:
[...]

Fijn ding.

Weinig toe te voegen aan de reviews tbh.
Thanx.

Weet je misschien hoe het verhoudings gewijs is in vergelijking met een Reverb G2 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:02

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Momenteel kamp ik ook met een ander probleem: Green Hell VR via Steam > Oculus Launcher loopt qua framerate soepel op hoge settings (heb een 3070ti), maar crasht wel elke 30-45 minuten. Mijn monitor toont dan ook geen gameplaybeelden, maar gaat op zwart. Ik moet de computer dan met de aan-uit-knop herstarten, waarna ik na het opstarten soms zwart-wit-beeld heb. De GPU-temperatuur lijkt prima (graad of 50). Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Is mijn voeding misschien niet toereikend?
Ik had dit zelf ook en heb dit verholpen door mn display timeout van windows op iets van 4 uur te zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door Militia Pilot op 10-07-2022 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
dierkx36 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:11:
[...]

Thanx.

Weet je misschien hoe het verhoudings gewijs is in vergelijking met een Reverb G2 ?
Ik zelf vind het niet super veel toevoegen eerlijk gezegd. Zitten technologisch niet ver van elkaar af. Ja het is beter, nee het verhoud zich niet goed naar de dingen die nog gaan uitkomen. Beide zijn ook wat zwaarder om aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Darkangle schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:05:
[...]

Ik zelf vind het niet super veel toevoegen eerlijk gezegd. Zitten technologies niet ver van elkaar af. Ja het is beter, nee het verhoud zich niet goed naar de dingen die nog gaan uitkomen. Beide zijn ook wat zwaarder om aan te sturen.
Thanx, tussen de regels doorlezen is het dus een paar duizend uitgeven voor amper "winst" :?

Misschien toch maar eerst kijken of die FOV mod voor de Reverb G2 ergens te kopen is, dat eerst maar proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dierkx36 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:33:
[...]

Thanx, tussen de regels doorlezen is het dus een paar duizend uitgeven voor amper "winst" :?

Misschien toch maar eerst kijken of die FOV mod voor de Reverb G2 ergens te kopen is, dat eerst maar proberen :)
Amper is relatief. Als je youtubers wilt geloven is het heel veel beter, maar die babbelen alles aan elkaar voor $$$. Ik vind qua prijs en wat het verschil is geheel uit balans is.

Wacht op de volgende generatie en doe wat met die pieken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Zorg schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:04:
Voor 1500 verwacht ik wel een super ervaring :P
Net even een paar YouTube video's gezien (als men nog interessante kanalen weet zonder schreeuwerige 15 jarigen....) en begin het wat beter te begrijpen

Ruim 20 jaar geleden was ik zwaar into gaming, hardware ed (era half-life) maar daar nooit meer mee bezig geweest....dit wakkert het vuurtje weer aan >:). Sterke pc heb ik zakelijk misschien wel echt nodig O-)

Was vroeger verzot gamer, pc, xbox, ps maar de huidige systemen en gameplay kon me nooit bekoren. Vond dat wel jammer want ik genoot er vroeger echt van! Dat gevoel zou ik toch wel weer wat terug willen krijgen
Grappig, beetje zelfde verhaal hier, had een i5 4690K met een 980 4GB GPU dat ik de Quest kocht en speelde weinig spellen op de PC, maar met de aankoop van de Quest naar mijn huidige setup gegaan. Vooral vanwege Half Life Alyx, wat een ervaring is dat zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
@Zorg Als je een VR YouTube kanaal zoekt zonder schreeuwende 15-jarigen, Mac in VR is een gepensioneerde Brit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Militia Pilot schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:15:
[...]

Ik had dit zelf ook en heb dit verholpen door mn display timeout van windows op iets van 4 uur te zetten.
Probleem is dat het beeld niet meer aan wil, alleen pas na herstarten. Lijkt alsof er iets misgaat met de GPU..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:02

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Joeridev schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:30:
[...]

Probleem is dat het beeld niet meer aan wil, alleen pas na herstarten. Lijkt alsof er iets misgaat met de GPU..
Wat voor voeding heb je?
Al een memory test gedaan?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ShAd0w
Om even een ervaring door te geven, dat wellicht andere ook twijfelen over de €20 investering voor Virtual Desktop, maar dat is absoluut de moeite waard!

Ik heb de Quest 2 nu al ruim een jaar en altijd AirLink gebruikt (nooit bekabeld) en dat werkte prima, omdat ik natuurlijk niet beter wist. Hoorde veel verhalen hier over dat AirLink niet op kon tegen VD, maar kon mezelf niet vinden in de verhalen dat de kwaliteit 'slecht' was van AirLink, de spellen die ik speelde leken daar geen last van te hebben.

Totdat ik dus F1'22 heb opgestart. Met m'n vorige videokaart (5700XT) liep het op VR High totaal niet, maar VR Medium ging nog net met af en toe toch wel hickups, waardoor je de bocht net niet lekker aan kon sturen. Ik wilde dus meer kracht: 3080 erin gedaan en medium loopt vloeiend, alsook VR High.

Maar toch niet helemaal tevreden over de 'weg' in de verte. Werd al snel blokkerig en dat veranderde ook niet op VR Ultra, zodra je de finish over ging en het beeld eigenlijk niet-VR werd, werd het wel direct scherp, dus kon niet echt bedenken waar het aan zou kunnen liggen, maar wellicht was dit toch de compressie...

Dus dacht, ik probeer VD, daar gaat het vaker over een betere compressie en dat je dit vooral bij sim-racen merkt.

Mijn excuses aan iedereen die ik hier op het forum vooralsnog altijd zei: dat kan niet zo'n verschil zijn... I stand corrected...

Wat een bizar verschil is dat! De compressie is echt vele male beter, ik heb geen performance verlies en het beeld is zooo veel scherper dan AirLink!

Speel op dit moment op VR High ingame en de settings in VD:
- VR Graphics Quality: Ultra
- VR Frame Rate: 120FPS
- VR Bitrate: 150 Mbps

Geen hickups, scherper beeld, alleen de headset gaat wat sneller leeg nu heb ik het idee
Dus, voor wie twijfelt, met exact dezelfde hardware heb je veel scherper en mooier beeld in Virtual Desktop!
Hij connect ook nog eens sneller/makkelijker dan AirLink =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Mag ik vragen welke instellingen je gebruikt voor VD? Ik ben destijds terug gegaan naar airlink omdat ik m maar niet scherp kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
remcheese schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:38:
Mag ik vragen welke instellingen je gebruikt voor VD? Ik ben destijds terug gegaan naar airlink omdat ik m maar niet scherp kreeg.
Welke instellingen anders dan ik al in de vorige post heb gezet? Heb pas één dag in VD zitten, dus er zal vast meer geoptimaliseerd kunnen worden :)

Verder ben ik nog niet helemaal uit wat ik kan doen qua resolutie en wat dit voor effect heeft...
Iemand die hier het wellicht beknopt kan uitleggen?

Je kunt de resolutie namelijk op meerdere plekken aanpassen en dingen van 100% naar 80% of 120% zetten (bijvoorbeeld)...

Maar hoe werkt dit tegenover de resolutie in de bril? De Quest 2 heeft natuurlijk een resolutie per oog (1920 x 1832) van wat ik vind, maar in bijv. F1'22 of SteamVR geeft ie nergens zo'n resolutie aan en die kun je ook niet selecteren. Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:29
F1 22 heeft head tracking issues en Oculus z'n steamvr implementatie zorgt dat dit probleem erger wordt dan met VD z'n steamvr oplossing. Dus het is aan Codemasters om het onderliggend probleem op te lossen.

Wel is het zo dat Air Link op AMD altijd H264 gebruikt terwijl je met VD nog de keuze hebt, dus in jou specifieke geval zal dit zeker compressie verbeteringen met zich mee brengen.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Flying Hawkic schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:02:
@Zorg Als je een VR YouTube kanaal zoekt zonder schreeuwende 15-jarigen, Mac in VR is een gepensioneerde Brit :).
Grappig, toevallig vandaag net een filmpje van deze bekeken en had em al toegevoegd :)
Inderdaad wat rustiger en goeie uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Furfoot schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:59:
F1 22 heeft head tracking issues en Oculus z'n steamvr implementatie zorgt dat dit probleem erger wordt dan met VD z'n steamvr oplossing. Dus het is aan Codemasters om het onderliggend probleem op te lossen.

Wel is het zo dat Air Link op AMD altijd H264 gebruikt terwijl je met VD nog de keuze hebt, dus in jou specifieke geval zal dit zeker compressie verbeteringen met zich mee brengen.
Kan inderdaad beamen dat VD met Quest 2 niet lekker werkt met F1 22. Geen idee of het met Airlink beter is, dat heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
Flying Hawkic schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:23:
[...]

Kan inderdaad beamen dat VD met Quest 2 niet lekker werkt met F1 22. Geen idee of het met Airlink beter is, dat heb ik niet getest.
Wat werkt dan niet helemaal lekker? Ik heb hier zelf geen problemen ervaren afgelopen weekend en twee races in F2 gedaan (inclusief 30min practice, one-time quali, sprint + feature race).

Enige nadeel is dat hij de positie verliest van de locatie van je headset (dus je zit ineens schuin in de auto). Maar doormiddel van een knop op het stuurtje reset ie direct de VR positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Militia Pilot schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:57:
[...]

Wat voor voeding heb je?
Al een memory test gedaan?
Een Fractal Design ION 560W Platinum. Nou heb ik destijds gecheckt of mijn voeding een 3070ti aankan, en dat zou geen probleem zijn. Maar misschien als de GPU zwaar belast wordt, dat ook de PSU belasting te hoog is.

Geeks3D GPU-Test lijkt hier wel op te wijzen. Na een paar minuten en rond de 76 graden gaat mijn scherm op zwart. Dus ik vrees dat ik een nieuwe PSU nodig heb. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
Joeridev schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:33:
[...]

Een Fractal Design ION 560W Platinum. Nou heb ik destijds gecheckt of mijn voeding een 3070ti aankan, en dat zou geen probleem zijn. Maar misschien als de GPU zwaar belast wordt, dat ook de PSU belasting te hoog is.

Geeks3D GPU-Test lijkt hier wel op te wijzen. Na een paar minuten en rond de 76 graden gaat mijn scherm op zwart. Dus ik vrees dat ik een nieuwe PSU nodig heb. Bedankt voor de tip in ieder geval.
Die voeding is helaas wel echt te weinig ja. De 3070ti heeft echt minimaal 650W nodig en 750W wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
ShAd0w schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:12:
[...]

Wat werkt dan niet helemaal lekker? Ik heb hier zelf geen problemen ervaren afgelopen weekend en twee races in F2 gedaan (inclusief 30min practice, one-time quali, sprint + feature race).

Enige nadeel is dat hij de positie verliest van de locatie van je headset (dus je zit ineens schuin in de auto). Maar doormiddel van een knop op het stuurtje reset ie direct de VR positie.
Head tracking is onstabiel en beeld erg wazig. Je kunt de apex niet van ver spotten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:29
Morgen komt de quest 2 hier binnen. Iemand nog een referral link?
Stuur maar PM.

Of werkt het niet als je al een quest besteld hebt en niet via de referral?

[ Voor 32% gewijzigd door morm op 11-07-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
morm schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:47:
Stuur maar PM.

Dat zou gewoon moeten werken, en anders even contact opnemen met klantenservice, dan regelen ze het voor je. Ik heb je de mijne gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koldur schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:51:
[...]

Die voeding is helaas wel echt te weinig ja. De 3070ti heeft echt minimaal 650W nodig en 750W wel aan te raden.
Dat is wel een beetje kort door de bocht... Afhankelijk van de rest van de configuratie zou het te weinig kunnen zijn, maar een 3070Ti zou standaard niet meer dan 290 Watt moeten kunnen trekken. Als je daar een 5600X naast hebt zitten of zo dan zou 560 Watt makkelijk moeten kunnen. Zit er een veel zwaardere cpu naast en/of een Intel heethoofd en is het een flink overgeklokte kaart, dan kan het er natuurlijk wel overheen gaan.

Maar goed, ik heb ook geen idee of die voeding een beetje ok is. Fractal is geen echt voeding merk volgens mij dus dat zal een rebadge zijn. Verder mocht hij al wat ouder zijn dan kan dat ook de capaciteit aantasten.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Finraziel schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:46:
[...]

Dat is wel een beetje kort door de bocht... Afhankelijk van de rest van de configuratie zou het te weinig kunnen zijn, maar een 3070Ti zou standaard niet meer dan 290 Watt moeten kunnen trekken. Als je daar een 5600X naast hebt zitten of zo dan zou 560 Watt makkelijk moeten kunnen. Zit er een veel zwaardere cpu naast en/of een Intel heethoofd en is het een flink overgeklokte kaart, dan kan het er natuurlijk wel overheen gaan.

Maar goed, ik heb ook geen idee of die voeding een beetje ok is. Fractal is geen echt voeding merk volgens mij dus dat zal een rebadge zijn. Verder mocht hij al wat ouder zijn dan kan dat ook de capaciteit aantasten.
We gaan wat off-topic, hoe dan ook, het probleem is niet het gemiddelde gebruik, maar de spikes in verbruik. Er zitten uitschieters tussen van 400W. Dat zal deze voeding niet op kunnen vangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-10 13:38
morm schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:47:
Stuur maar PM.

Als je nog niet voorzien bent:

https://www.oculus.com/referrals/link/xoniq/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• morm
Nu een week de quest 2 in bezit. Wat een tof apparaat en wat een overweldigende ervaring is VR.
Dit kan gamen in de toekomst wel eens compleet veranderen, wat een immersie.

Sinds gisteren Half-Life Alyx (nu in de sale met 50% korting) en die game is echt insane. Zoveel om je heen te zien en te doen. En heel gaaf om in de wereld van Half-Life rond te lopen.
Als deze game het voorbeeld is voor wat komen gaat, dan wordt dat een hele mooie toekomst voor VR.

Merk wel dat ik het rustig op moet bouwen om "VR legs" te krijgen. Kan het nu tot een uur volhouden, voordat de eerste tekenen van motion sickness zich aandienen en ik moet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Welkom in de VR wereld. Immersie is inderdaad erg goed en een hoop van de games geven een overweldigende ervaring. Helaas zit ik te vaak te rommellen met instellingen om het goed te krijgen. Vaak is dat wel bij de "normale" spellen welke ook een VR ondersteuning hebben of de "grote"spellen die de pc meer belasten (Flightsimulator). Helaas ook vaak moe en dan is VR echt niet aan te raden.
Ook zitten we al meerdere maanden (bijna al weer jaren) te wachten op echte opvolgers van bijvoorbeeld een Alyx.
Gelukkig zitten er een paar grote spelers met bakken geld op de VR trein en denk ik dat er zeker nog wel een hoop leuks aan zit te komen. Voorlopig zet ik hem af en toe nog op om een puzzel te maken in Puzzling Places ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-10 17:47
Steam heeft een "VR festival"
https://store.steampowered.com/vr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Joeridev schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:33:
[...]

Je kan (tot dat je een nieuwe voeding hebt) ook undervolten. Mijn 3080 blijft met een undervolt prima 200-225W en ~60C. Kost wel een beetje performance natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeridev
Ik heb inmiddels een nieuwe voeding (750W). Undervolten had best een idee geweest, maar nu ben ik voorlopig future proof. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Joeridev schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:28:
Ik heb inmiddels een nieuwe voeding (750W). Undervolten had best een idee geweest, maar nu ben ik voorlopig future proof. 😎
Is daarmee jouw probleem ook opgelost? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joeridev
Yes! Green Hell VR is nogal veeleisend, dus de spikes werden mijn voeding kennelijk teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Sinds twee weken de Quest 2 in bezit en aangesloten met deze kabel ; https://www.bol.com/nl/nl...er_confirmation2008093611

Twee uurtjes mee kunnen gamen maar nu ziet mijn laptop de bril niet meer als die is aangesloten via kabel. Hij geeft wel aan verbonden in de Oculus app maar met de melding; mogelijk verkeerde type kabel. Als ik de kabel er dan uit haal en er weer in herkent de Oculus app de kabel met juiste type. Maar als ik dan de bril oppak verliest de laptop weer connectie met de bril.

Nu heb ik de kabel heel amateuristisch aan de bril gemonteerd met ducetape. Als ik nu mijn bril oppak blijft hij connected. Lijkt als de aansluiting niet meer oke is.

Ik heb een Levono Legion 5 Pro.

Meerdere tweakers tegen dit probleem aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
NenF2018 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:23:
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Sinds twee weken de Quest 2 in bezit en aangesloten met deze kabel ; https://www.bol.com/nl/nl...er_confirmation2008093611

Twee uurtjes mee kunnen gamen maar nu ziet mijn laptop de bril niet meer als die is aangesloten via kabel. Hij geeft wel aan verbonden in de Oculus app maar met de melding; mogelijk verkeerde type kabel. Als ik de kabel er dan uit haal en er weer in herkent de Oculus app de kabel met juiste type. Maar als ik dan de bril oppak verliest de laptop weer connectie met de bril.

Nu heb ik de kabel heel amateuristisch aan de bril gemonteerd met ducetape. Als ik nu mijn bril oppak blijft hij connected. Lijkt als de aansluiting niet meer oke is.

Zelfde laptop en zelfde headset hier maar ik doe enkel draadloos via Virtual Desktop. Werkt goed. Heb je dat al geprobeerd? Wel moeten de omstandigheden optimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
Flying Hawkic schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:47:
[...]
Zelfde laptop en zelfde headset hier maar ik doe enkel draadloos via Virtual Desktop. Werkt goed. Heb je dat al geprobeerd? Wel moeten de omstandigheden optimaal zijn.
Bedankt voor je reactie. Maar werkt dit ook voor games als Half Life en MSFS2000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Laatst online: 23-10 16:30
NenF2018 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Bedankt voor je reactie. Maar werkt dit ook voor games als Half Life en MSFS2000 ?
Alles werkt draadloos hetzelfde als via de usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w

Zelf niet vaak met de kabel gespeeld, maar vraag me af hoe je hem hebt vast gemaakt? De spanning niet op de aansluiting laten zitten? Bij de officiële kabel heb je zo'n clipje voor over de headstrap, zodat de kabel niet onder spanning staat bij de aansluiting en als je een heftige beweging maakt je de connector niet kapot trekt.

Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.8562-6/272261117_301028365403656_5154891294604424952_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-7&_nc_sid=6825c5&_nc_ohc=MWBTP3YbYKQAX_6bNj1&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=00_AT_R8x5-a6x-7W_l2fWFUz1T-WwMG3dDN9cYnLR0n-9QOQ&oe=62DE6B74

Gezien je na twee uur al problemen hebt met de aansluiting ín de headset, klinkt als verkeerd gebruik. Ze waren in eerste instantie gemaakt om alleen met kabel te gebruiken, dus die aansluiting is niet zó fragiel (blijft USB-C)

[ Voor 8% gewijzigd door ShAd0w op 21-07-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-10 15:22
[...]

Dat werkt helemaal prima. Zolang je (bij voorkeur) een Wi-Fi 6 router/access point hebt met line of sight naar de headset werkt het zonder problemen. De vrijheid van gewoon rond kunnen draaien zonder je constant zorgen te maken over een kabel is echt heerlijk en de reden waarom ik pas zo laat met VR begonnen ben. Hopelijk wordt draadloos de norm (zowel standalone als PCVR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
DonnyL schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:00:
[...]

Dat werkt helemaal prima. Zolang je (bij voorkeur) een Wi-Fi 6 router/access point hebt met line of sight naar de headset werkt het zonder problemen. De vrijheid van gewoon rond kunnen draaien zonder je constant zorgen te maken over een kabel is echt heerlijk en de reden waarom ik pas zo laat met VR begonnen ben. Hopelijk wordt draadloos de norm (zowel standalone als PCVR).
Dan is er bij mij nog wel werk aan de winkel. Ik heb de standaard Ziggo router en die staat in de meterkast in de gang. Word dus een router aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
NenF2018 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:19:
[...]

Dan is er bij mij nog wel werk aan de winkel. Ik heb de standaard Ziggo router en die staat in de meterkast in de gang. Word dus een router aanschaffen.
Afbeeldingslocatie: https://inspirationfeed.com/wp-content/uploads/2020/07/You-Can-Do-It-Meme50.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
Met mijn Asus ZenWifi XT8 mesh netwerk draait AirLink als een zonnetje (zelfs beter dan Virtual Desktop) en kan ik overal in huis met Wifi6 verbinding draadloos PCVR streamen naar mijn Quest 2.
1200 mbps up en down connectie.

Voordeel is bij mij wel dat ik een spare unit heb die ik kan plaatsen waar ik de Quest wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
[...]

Normaal werkt dat met elke game. Het doet niet meer dan jouw bureaublad streamen naar je headset in VR. Je moet wel kort bij de router zitten en je computer moet met ethernet verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gac
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:46

gac

Ik heb ooit dezelfde fout als jij gemaakt: het kopen van een usb-kabel voor de Quest 2 (die van mij was 50 euro geloof ik). Dacht dat ik die nodig zou hebben. Het werkte op zich niet verkeerd, maar ik stoorde me wel aan het gewicht van de kabel aan de headset. Toen een keertje draadloos geprobeerd, en dat ging qua performance net zo goed, en qua comfort 10x beter. Sindsdien de kabel nooit meer aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
gac schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:10:
[...]

Ik heb ooit dezelfde fout als jij gemaakt: het kopen van een usb-kabel voor de Quest 2 (die van mij was 50 euro geloof ik). Dacht dat ik die nodig zou hebben. Het werkte op zich niet verkeerd, maar ik stoorde me wel aan het gewicht van de kabel aan de headset. Toen een keertje draadloos geprobeerd, en dat ging qua performance net zo goed, en qua comfort 10x beter. Sindsdien de kabel nooit meer aangeraakt.
Hier nog een, die kabel heeft er 4* in gezeten en hapt sindsdien stof. Voordeel: ik kan in theorie m'n telefoon nu ook op de wc opladen omdat dat minder dan 5 m van een stopcontact is :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
remcheese schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:36:
[...]

Hier nog een, die kabel heeft er 4* in gezeten en hapt sindsdien stof. Voordeel: ik kan in theorie m'n telefoon nu ook op de wc opladen omdat dat minder dan 5 m van een stopcontact is :'(
Yep ik heb zelfs de originele Oculus optische kabel van 100 euro. Gebruik hem ook nooit meer.

Nu moet ik wel zeggen, toen ik hem kocht was er nog geen sprake van AirLink. En Virtual Desktop was net nieuw en ik had verwacht dat Oculus het zou gaan blokkeren. Ik had toen nog de Quest 1. En de Rift CV1 waardoor ik dacht dat een kabel geen bezwaar was. Toen ik het later via WiFi probeerde met een goede setup was ik vrijwel gelijk van die gedachte af :)

Maar ik bewaar hem maar, het is wel een hele goede kabel en voor zijn lengte heel dun. Als ik een keer een demo moet doen waar ik niet op wifi mag dan is het wel een uitkomst. Zou er nu echter nooit meer een kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 22-07-2022 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:57
Iemand hier eigenlijk ervaring met powerline adapters?
Ik ben aan het overwegen om een router te kopen (kost toch al snel 80-120€) ofwel een powerline adapter; die uiteindelijke ongeveer hetzelfde kost.

Mijn situatie:
Pc staat op logeerkamer/1ste verdieping (waar dus een bureau en een bed staat en daar tussen ongeveer 1.5m x 1.5m voor VR).
Logeerkamer is net boven de garage/modem en ik heb dus een CAT8 LAN cabel naar het eerste verdieping gebracht (boren).
Aan de andere kant van het huis ook op de eerste verdieping heb ik de hoofdslaapkamer met makkelijk 3m x 3m speelruimte.

Het huis is 25 jaar geleden gezet en op de eerste verdieping is geen LAN kabelgetrokken.

Ik zou dus ofwel proberen een router te plaatsen in de logeerkamer en voornamelijk hier blijven VR-Gamen. Ik vermoed dat 2 kamers verder het 5Ghz signaal toch brak is.
Het alternatief dat ik in gedachten had is om powerline adapter te installeren (beneden in de garage en dan in de hoofdslaapkamer).
=> Ik heb zelfs nog ruimte om mijn pc te verhuizen naar de slaapkamer (we denken er toch al over om de bureau te wisselen wegens thuiswerk.
Het voordeel is volgens wat ik lees dat ik zelfs mijn pc dan via LAN kan aansluiten op die powerline adapter.
Ik kan een appart WIFI signaal opzetten op 5Ghz via de powerline adapter enkel voor de Quest 2.

Klopt dit of werkt dit in de praktijk niet goed?
Gaat het bvb fout als ik een LANkabel aansluit op de tweede adapter EN er 5Ghz over laat lopen?

Deze ziet er qua specificaties goed uit: https://tweakers.net/pricewatch/1651924/tp-link-av1300.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
CedricV schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:28:
Ik ben aan het overwegen om een router te kopen (kost toch al snel 80-120€) ofwel een powerline adapter; die uiteindelijke ongeveer hetzelfde kost.

Mijn situatie:
Pc staat op logeerkamer/1ste verdieping (waar dus een bureau en een bed staat en daar tussen ongeveer 1.5m x 1.5m voor VR).
Logeerkamer is net boven de garage/modem en ik heb dus een CAT8 LAN cabel naar het eerste verdieping gebracht (boren).
Aan de andere kant van het huis ook op de eerste verdieping heb ik de hoofdslaapkamer met makkelijk 3m x 3m speelruimte.

Het huis is 25 jaar geleden gezet en op de eerste verdieping is geen LAN kabelgetrokken.

Ik zou dus ofwel proberen een router te plaatsen in de logeerkamer en voornamelijk hier blijven VR-Gamen. Ik vermoed dat 2 kamers verder het 5Ghz signaal toch brak is.
Het alternatief dat ik in gedachten had is om powerline adapter te installeren (beneden in de garage en dan in de hoofdslaapkamer).
=> Ik heb zelfs nog ruimte om mijn pc te verhuizen naar de slaapkamer (we denken er toch al over om de bureau te wisselen wegens thuiswerk.
Het voordeel is volgens wat ik lees dat ik zelfs mijn pc dan via LAN kan aansluiten op die powerline adapter.
Ik kan een appart WIFI signaal opzetten op 5Ghz via de powerline adapter enkel voor de Quest 2.

Gaat het bvb fout als ik een LANkabel aansluit op de tweede adapter EN er 5Ghz over laat lopen?

Deze ziet er qua specificaties goed uit: https://tweakers.net/pricewatch/1651924/tp-link-av1300.html
Mooi uitgebreid verhaal, maar was toevallig in dit geval niet nodig geweest. Powerline adapters zijn totaal nutteloos voor streamen en helemaal in het geval met een Quest 2.
Jitter is hoog en snelheden worden niet gehaald.

Het is echt nodig de PC (het liefst zonder andere switches, maar met goede 1Gb switches zou het geen probleem mogen zijn) bekabeld zonder tussenkomst van andere zaken aan te sluiten op de router/AP die je wil gebruiken voor VR streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10 17:25
Kan er heel kort over zijn: niet doen.

Draadloze verbinding naar de Quest 2 ligt heel gevoelig. Er moet zo weinig mogelijk tussen je quest 2 en de uiteindelijke bron zitten. (Bij PCVR natuurlijk)

Powerline adapters zijn waardeloze dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricV
Bedankt Akemi en Koldur voor de reactie!

Het klopt toch dat je de 2de router (die op het 1ste verdiep, niet in de garage) in de locatie moet hebben staan waar je met de Quest2 gaat gamen? Of geraak je bvb nog wel net door één muur bvb?
(Ik zou de router centraal in de hal boven kunnen plaatsen)

Dan is de enige manier om naar de grote slaapkamer te geraken een LAN-kabel over de zolder te laten lopen.
Even over nadenken :-P (denk namelijk niet dat mijn vrouw het lollig gaat vinden om nog eens te boren voor een LAN-kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w

Mijn situatie:

Powerline adapters niet gebruiken voor de verbinding tussen je Quest 2 en PC - maar om het genuanceerd te brengen:
De verbinding tussen je draadloze Quest 2 en PC moet zo minimaal mogelijk zijn (qua dingen er tussen).

Als jij in jouw situatie dus je PC verplaatst naar de plek waar je wilt VR'n en daar netwerk krijgt via een Powerline adapter is er niets aan de hand - MITS je de powerline adapter dan aansluit op een Wifi-router ín die kamer en díe verbind met de PC en de Quest 2 met díe router.

Op die manier heb je nog altijd PC > Router > Q2 en heeft je router internet via de powerline (en via die weg je PC dus ook).

Correct me if I'm wrong - maar volgens mij zou je op deze manier een stabiele verbinding op moeten kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michavb
  • Laatst online: 23-10 23:33

Een stukje klitteband ipv ducttap werkt ook (en je zit niet vast aan de kabel).

Je laptop heeft volgens mij wifi 6, waardoor je ook direct aan de laptop zou moeten kunnen koppelen via mobile hotspot (voorbeeld). Dat al eens geprobeerd (icm Airlink of Virtual Desktop)?

[ Voor 3% gewijzigd door michavb op 22-07-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Als ik het goed begrijp dan stel je voor om de powerline adapter enkel te gebruiken als LAN naar de router.
(de WIFI-functie van de powerline adapter niet gebruiken).
Router 1 => LAN kabeltje => Powerline Adapter gelijkvloers.
Powerline Adapter 1ste Verdiep => LAN Kabel => Router2 => PC
Router 2 opzetten met 5Ghz kanaal voor Quest 2

Heb je een voorstel van welke componenten?
Aangezien de powerline dan geen WIFI nodig heeft zou het moeten werken met het volgende, toch?
https://www.amazon.nl/TP-...17%2Caps%2C60&sr=8-5&th=1

Voor de router was ik aan het denken aan:
https://www.amazon.nl/dp/...BMXXW6N&linkCode=asn&th=1

Komt met de huidige prijzen op 130€ (en dan heb ik internet in heel mijn huis).

Iemand bedenkingen bij deze setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
CedricV schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:24:
Als ik het goed begrijp dan stel je voor om de powerline adapter enkel te gebruiken als LAN naar de router.
(de WIFI-functie van de powerline adapter niet gebruiken).
Router 1 => LAN kabeltje => Powerline Adapter gelijkvloers.
Powerline Adapter 1ste Verdiep => LAN Kabel => Router2 => PC
Router 2 opzetten met 5Ghz kanaal voor Quest 2

Heb je een voorstel van welke componenten?
Aangezien de powerline dan geen WIFI nodig heeft zou het moeten werken met het volgende, toch?
https://www.amazon.nl/TP-...17%2Caps%2C60&sr=8-5&th=1

Voor de router was ik aan het denken aan:
https://www.amazon.nl/dp/...BMXXW6N&linkCode=asn&th=1

Komt met de huidige prijzen op 130€ (en dan heb ik internet in heel mijn huis).

Mij is het niet helemaal duidelijk wat/hoe je dit wil doen. Vandaar even het volgende:

De router/AP die je wil gebruiken om de Quest 2 op te gaan streamen, moet direct op de PC aangesloten zijn zonder tussenkomst van een powerline adapter (en liefst ook geen andere switches).

Dan moet die router/AP ook vrij te plaatsen zijn in dezelfde ruimte waar je lekker gaat rondzwieren met je Touch controllers ;)

Als de uplink met het internet dan via powerline adapters gaat, zal dit zeker goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:15
CedricV schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:24:
Ja, want het woord router komt 2x voor in je verhaal en wil je maar 1x hebben. Een router heeft als functie om netwerkverkeer te routeren naar een ander netwerk. Dus van LAN naar internet bijvoorbeeld.

Wat je dus wil is een accesspoint in je huis. Die maakt je bedrade LAN draadloos bereikbaar voor apparatuur binnen het bereik van het accesspoint.

Powerline is trouwens iets waar je bij voorkeur ver weg van blijft, behalve als het echt niet anders kan. En zoals eerder gezegd kun je dan soepel streamen ook wel vergeten als er ergens powerline zit in de verbinding tussen de PC en de Quest 2.

[ Voor 20% gewijzigd door EdwinB op 22-07-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
@EdwinB : Router 1 bedoel ik die van Telenet mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRGsirdw48_rReDnSMaf28_hRCI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hoJPtTbSxzpueXbMXcXOBTp.jpg?f=fotoalbum_large
Wat ik online begrijp is dat ik daar een lankabeltje van laat lopen naar de hoofdunit van de powerline adapter.

Router 2 is dan degene die ik ga gebruiken als link tussen de PC en de Quest.
Dit is degene die ik nog moet kopen (zie het voorbeeld boven TP-Link Next-Gen Wi-Fi 6 AX3000)

@Koldur : Met uplink bedoel je de connectie van Router 2 met de Powerline adapter. Daar is in mijn voorbeeld inderdaad alleen een LANkabel tussen.

Ik heb even snel wat in PAINT gegooid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fbl6EGa1IB1eCdZ4VicV_rzNlqo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0OWTqarBov4tiWqu2LSNdCVP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@CedricV
Voor het streamen zit je goed, maar zoals EdwinB al zegt, zou je de router of in AP mode willen zetten of er een daadwerkelijke AP neer willen zetten. Vaak zijn routers goedkoper/betere kwaliteit dan een losse AP.

Daarom is een router geen verkeerde keuze maar deze dus wel in AP mode zetten. Dat komt vooral online gaming ten goede en kan je alle apparaten binnen je netwerk gewoon lokaal bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Koldur schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:58:
@CedricV
Voor het streamen zit je goed, maar zoals EdwinB al zegt, zou je de router of in AP mode willen zetten of er een daadwerkelijke AP neer willen zetten. Vaak zijn routers goedkoper/betere kwaliteit dan een losse AP.

Daarom is een router geen verkeerde keuze maar deze dus wel in AP mode zetten. Dat komt vooral online gaming ten goede en kan je alle apparaten binnen je netwerk gewoon lokaal bereiken.
Dus de tekening klopt min of meer alleen moet daar waar router staat "AP" staan.
Of kan ik de Lan/Internet niet over deze AP laten lopen.

Ik dacht altijd dat je een router gewoon kon gebruiken als "switch" ; lees: je plugt er internet in via een lankabel (blauwe poort meestal) en dan plug je een LAN kabel in een gele poort naar je PC.
Kan de router in AP modus dan daar nog voor dienen?

Sorry ben hier echt een beginneling in :+

Als ik kan vermeiden van een extra kabel en bijhorende boringen te doen dan zou ik dat wel willen proberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
CedricV schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:25:
[...]

Dus de tekening klopt min of meer alleen moet daar waar router staat "AP" staan.
Of kan ik de Lan/Internet niet over deze AP laten lopen.

Ik dacht altijd dat je een router gewoon kon gebruiken als "switch" ; lees: je plugt er internet in via een lankabel (blauwe poort meestal) en dan plug je een LAN kabel in een gele poort naar je PC.
Kan de router in AP modus dan daar nog voor dienen?

Sorry ben hier echt een beginneling in :+

Als ik kan vermeiden van een extra kabel en bijhorende boringen te doen dan zou ik dat wel willen proberen...
Je wil binnen een netwerk maar een router daadwerkelijk in router mode hebben. Ga er niet te diep op in waarom, maar daar zijn meerdere redenen voor.
Een beetje goede router is ook in AP mode te zetten en fungeert dan inderdaad als een switch. Dat is wat je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricV
Bedankt, ik ga er volgende week mee aan de slag.
Ik ga eerste even testen in mijn huidige bureau en als ik dat aan de praat krijg verhuis ik de pc wel naar de grotere kamer.

Bedankt voor de tips/adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic

Mijn situatie:

Uit eigen ervaring: probeer echt een kabel te trekken en zet een AP (of router in AP) op waar je gaat gamen. Geeft het beste resultaat. Bespaar je de moeite om andere oplossingen te proberen zoals powerline adapters. Was geen succes bij mij. Ik probeerde ook te vermijden om een kabel te moeten trekken, maar uiteindelijk ga je daar toch bij uitkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Flying Hawkic op 22-07-2022 20:28 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 124 Laatste