Dit is dus precies de reden. "Ik vind dit en wie het niet met me eens is heeft het fout". Die instelling, daar triggeren we op. Het is en bljft een mening en die kan verschillen. Misschien begrijp ik je verkeerd maar vooral bij @
ocf81 vond ik dat er nogal in doorschemeren. Sorry als ik dat verkeerd begrepen heb.
Zelf vind ik ook dat er nog zat verbeterd kan worden, het comfort is voor mij echter weer geen punt. Ik vind de headset zeer prettig zitten en ik gebruik geen custom strap (gewoon de elite) en ook geen battery packs. Wat me het meest vermoeidt na een uur of 2 is het staan. Zittend kan ik veel langer spelen. En dan is een kabeltje weer geen probleem. Daarom heb ik eigenlijk geen battery pack nodig want de quest 2 haalt precies die 2 uur wel.
Verwachtingen en gebruikspatronen verschillen gewoon en afhankelijk daarvan zal een mening ook heel erg uiteenlopen. Ik vind VR voor de huidige stand van de techniek erg indrukwekkend maar zoals ik al zei kan het altijd beter. Als je echter op de perfecte ervaring wil wachten dan staat het je vrij te wachten op de uitvinding van het Holodeck in 2365
Ik noemde ook al de iPhone maar ik heb bijvoorbeeld ook veel lol gehad met mijn Atari homecomputer. Dat ding was echt 1000x zo langzaam als een moderne PC (waarschijnlijk nog een orde van grootte meer zelfs) maar was ik er 1000x minder blij mee? Nee, absoluut niet. Het was spannend om van alles te ontdekken en om de geboorte van een levensveranderende techniek mee te maken. Ik heb hem nog steeds

We zitten nu in eenzelfde soort ontwikkeling. Maakt het er niet minder leuk op, integendeel.
Momenteel vind ik VR al indrukwekkend, laat staan wat je allemaal krijgt voor die 350 euro (helaas de datamining er bij maargoed

). Ik vind dat fenomenaal en toen ik de Rift backte op kickstarter had ik niet gedacht dat we nu al zo ver zouden zijn. De eerste 2-3 jaar is er naar mijn gevoel geen hol gebeurd, en ook na het uitkomen van de Rift CV1 niet. Met de Quest 2 zijn we echter wel op een punt gekomen dat je aan mainstream toepassingen kan gaan denken, vind ik. Juist de resolutie en SDE zijn nu op het punt dat het voor veel toepassingen voldoende is. Gedetailleerde sims waar je ver in de verte loopt te kijken helaas nog niet zo, nee. Ik speel wel MSFS2020 maar moet regelmatig even voorover buigen om het instrumentenpaneel af te lezen, laat staan in de verte kijken.
Al moet ik daar wel een flinke kanttekening bij stellen: Ik vloog ook echte vliegtuigen en als je denkt dat alles daar haarscherp is, heb je het ook mis

Het was maar heel zelden dat het zo helder was dat ik 20-30km ver kon kijken zonder het heiige effect. Ook de werkelijkheid is niet altijd perfect.
Darkangle schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:20:
[...]
Hij reageerde op mijn post over de nabije toekomst (ik heb hier een prototype met lightfield, en wat mij betreft icm eyetracking is dit een echte next gen upgrade ipv die halve stapjes die we nu doen).
Ik ben wel verrekte benieuwd dan naar je ervaringen met dat prototype. Zou heel cool zijn als je er iets over kan schrijven. Ik verwacht echter van niet, want wat je beschrijft klinkt alsof er een keiharde NDA aan vast zit
[
Voor 43% gewijzigd door
GekkePrutser op 15-04-2022 00:09
]