Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
msnguy schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:59:
[...]

De GTX1080 in mijn Shadow PC kan de games die ik speel met mijn Quest 2 ook prima aan en is op papier veel minder krachtiger, dus daar lijkt het probleem niet te liggen. Bij VD zie ik ook geen hoge latency als ik de stats aan zet. Alles zit onder 10 ms.

De PC draait normaal op 2 schermen met beiden 1080p. Ik zie geen resolutie changes als ik connectie maak met de VD streamer. De codec heb ik op H.264 staan omdat deze voor mijn gevoel minder stuttering veroorzaakt in Windows 11.
Sorry maar een 1080 is 40-50% sneller dan een 3050 op papier. Dat merk je zeker gezien een 1080 al op de grens zit met de juiste instellingen. Met te hoge instellingen trekt deze het niet, laat staan een 3050....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
msnguy schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:59:
[...]

De GTX1080 in mijn Shadow PC kan de games die ik speel met mijn Quest 2 ook prima aan en is op papier veel minder krachtiger, dus daar lijkt het probleem niet te liggen. Bij VD zie ik ook geen hoge latency als ik de stats aan zet. Alles zit onder 10 ms.

De PC draait normaal op 2 schermen met beiden 1080p. Ik zie geen resolutie changes als ik connectie maak met de VD streamer. De codec heb ik op H.264 staan omdat deze voor mijn gevoel minder stuttering veroorzaakt in Windows 11.
Als je via Shadow speelt, dan doet je GPU er niet echt toe ;)

De 3050 is echt een mindere kaart dan de 1080:
https://howmanyfps.com/gr...s-nvidia-geforce-gtx-1080
Niet de beste site, maar duidelijk genoeg.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ik gebruik tegenwoordig ook VD in plaats van Airlink omwille van de compressie. Ik gebruik VR hoofdzakelijk voor simracen. Wel merk ik met VD heel soms een stutter, wat ik met Airlink dan weer niet had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-10 10:08

jacobras

Developer

jacobras schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:00:
[...]

Playtest is goed geslaagd! De game is nu al in heel goede staat en dan hebben ze nog drie weken de tijd.

Voor wie Arizona Sunshine kent (dit is van dezelfde makers): net als daar in het hoofdmenu bedien je menu's in-game via arcadekasten. In de lobby kom je andere spelers trouwens tegen. Best druk, benieuwd hoe dat gaat na release.

[Afbeelding] [Afbeelding]

Je wapen customizen doe je in de wapenkamer, waar je met een soort lasapparaat losse onderdelen van je wapen kan demonteren. Daar kan je ook al je wapens kopen en aan de muur hangen. Wapenmodellen maar ook karaktermodellen zien er goed uit!

[Afbeelding] [Afbeelding]

Dit is de start van het eerste level, hier ga ik net het safehouse uit. Deur open je door op die rode knop te rammen. Sowieso zijn er meer leuke interacties! Je moet op ammo kisten rammen met je vuist om ze open te krijgen. Schieten mag ook maar slaan is vetter. Safe house openen doe je met gezichtsscan, dus je moet je hoofd fysiek voor de scanner houden

[Afbeelding]

Die level haalde ik overigens niet, aan het eind hield deze grote gast me nogal tegen :P

[Afbeelding]

Al met al een zeer geslaagde playtest. Grootste bugs waar ik tegenaanliep:
  • netwerkissues
  • onduidelijk dat je geen missie kan starten voordat je tutorial hebt afgerond
  • ik kwam telkens bij random gasten in de private lobby, een stel Britten
Tijd voor een follow-up over After the Fall. Laatste bericht hierover was van mij in november, toen net de playtest was geweest. Uiteraard de game op release gekocht na zo'n enthousiaste ervaring en het heeft de verwachtingen waargemaakt!
  • Diverse gamemodi: "harvest runs" (soort van de verhaallijn), horde mode en Thundradome (player versus player)
  • Veel updates te unlocken
  • Net nieuw: skins te unlocken met specifieke dingen (bijvoorbeeld 1000 enemies met explosives verslagen hebben), best leuk
  • Actieve updates, steeds meer content en bug fixes
Soms wel vervelend als je na een run (level) van drie kwartier een paar waardeloze updates krijgt. Het heeft best lang geduurd voordat ik eindelijk een mooie reflex sight unlockte op slechts één van mijn wapens. Ook is de performance niet altijd optimaal, daar is nog genoeg te optimaliseren voor de makers. Los hiervan is de game een aanrader.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:51

Honesty

kattenneus!

Mijn zoontje is bijna jarig en wilt voor zijn budget een oculus quest 2 kopen, nu zie ik bij oculus zelf dat als je nu een quest koopt je korting krijgt op de elite band met battery pack, is dit een meerwaarde? Want jj koop het liever meteen goed dan dat ik later alsnog zoiets moet kopen.
Zijn er verder nog dingen waar we rekening mee moeten houden, hij zal hen waarschijnlijk stand alone gebuiken maar heeft ook een laptop met 3070 erin.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Voor langere sessies is een batterij een must. En qua laptop, mits jou wifi goed genoeg is kan dat wireless met de quest, dus wederom op batterij.

De standaard thong/bretels die bij de quest zitten zijn verschrikkelijk slecht voor comfort en druk, welk pijnlijk duidelijk word tijdens langere sessies.

Het is zeker geen miskoop, maar persoonlijk ben ik meer fan vd bobovr m2 pro als batterij en strap. Zit gewoon lekkerder, en de kosten ontlopen elkaar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Darkangle schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:02:
Het is zeker geen miskoop, maar persoonlijk ben ik meer fan vd bobovr m2 pro als batterij en strap. Zit gewoon lekkerder, en de kosten ontlopen elkaar niet veel.
Ik zocht ook nog een betere dan standaard, bedankt voor de optie. Nu 69 euro zie ik, meteen maar besteld ook. Het nadeel is dat ik met racen tegen een hoofdsteun aan zit en dan is alleen de standaard band een goede optie. Die afstelknop aan de achterkant zitten dan irritant in de weg bij de comfortabele draagbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Racen doe ik meestal liever met de index. Comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Tadango schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Ik zocht ook nog een betere dan standaard, bedankt voor de optie. Nu 69 euro zie ik, meteen maar besteld ook. Het nadeel is dat ik met racen tegen een hoofdsteun aan zit en dan is alleen de standaard band een goede optie. Die afstelknop aan de achterkant zitten dan irritant in de weg bij de comfortabele draadbanden.
De elite band is het mooiste maar inderdaad vervelend bij het racen. Dacht dat ik de enige was die er last van had, maar blijkbaar niet dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-10 09:43
[...]
Ik zocht ook nog een betere dan standaard, bedankt voor de optie. Nu 69 euro zie ik, meteen maar besteld ook.
Waar is deze 69 Euro? (Indien bij Wish dan geen interesse :P )

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Brad Pitt schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:28:
[...]

Waar is deze 69 Euro? (Indien bij Wish dan geen interesse :P )
Ha nee, komt vandaag al binnen :) https://www.amazon.nl/gp/product/B09JNR4Y15/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-10 15:22
Naar aanleiding van je vorige post had ik hem al gevonden en besteld, bedankt voor de tip. Gisteren binnengekregen dus ik ga hem vanavond even testen. Voor nu een paar minuten opgehad en hij bevalt me tot dusver goed. Ik heb ook de Elite strap met batterij maar het feit dat hij zo tegen je gezicht gedrukt zit staat me toch tegen, zeker bij langere sessies. Hij voelt daardoor wel wat minder stabiel maar tijdens een potje Beat Saber heb ik niet één keer het gevoel gehad dat hij elk moment op de grond kon vallen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
DonnyL schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Naar aanleiding van je vorige post had ik hem al gevonden en besteld, bedankt voor de tip. Gisteren binnengekregen dus ik ga hem vanavond even testen. Voor nu een paar minuten opgehad en hij bevalt me tot dusver goed. Ik heb ook de Elite strap met batterij maar het feit dat hij zo tegen je gezicht gedrukt zit staat me toch tegen, zeker bij langere sessies. Hij voelt daardoor wel wat minder stabiel maar tijdens een potje Beat Saber heb ik niet één keer het gevoel gehad dat hij elk moment op de grond kon vallen ofzo.
Klopt. Het zit voor de lange duur inderdaad beter want hij hoeft niet zo strak om niet af te zakken. Nadeel is wel dat bij snel bewegen hij iets wiebelt, maar niet teveel. Op de race stoel is het stelwiel achterop wel echt irritant, daar moet ik nog een oplossing voor zoeken. Het accupack met magneten werkt erg goed en is goed bedacht. Levert makkelijk een verdubbeling op qua speeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Sorry voor mijn noob vraag maar zou graag iets willen weten over de instellen van steam icm de quest 2.

Ik heb sinds begin dit jaar een Quest 2 en speel voornamelijk Onward.
Nu heb ik 2 weken geleden een game pc gekocht met een 2080ti, 64gb ram en een ryzen 7 etc
Icm steam kan ik nu ook via de pc spelen. Ik gebruik de airlink en kan op de maximale settings van onward nog draadloos spelen. Ik heb een wifi6 netwerk

Mijn vraag:
Zet ik de quest 2 op 120hz in experimenteel?
Welke instellingen maak ik extra in de pc versie van de quest home (witte ruimte) Daar heb ik nml ook instellingen.
Welke settings kan ik het best gebruiken voor onward?
Waarom zou ik beter virtual desktop kunnen gebruiken dan airlink?

bedankt voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
[...]

Ik zocht ook nog een betere dan standaard, bedankt voor de optie. Nu 69 euro zie ik, meteen maar besteld ook. Het nadeel is dat ik met racen tegen een hoofdsteun aan zit en dan is alleen de standaard band een goede optie. Die afstelknop aan de achterkant zitten dan irritant in de weg bij de comfortabele draagbanden.
Ik heb de Bobovr pro m2 gekocht bij amazon. Samen met een extra batterij kan ik onbeperkt spelen. Ik had eerst de elite strap maar die heb ik teruggestuurd. Bobovr is goedkoper en zit beter in elkaar samen met de extra batterijen zelf nog goedkoper. Samen met een andere gezichtsmasker en mijn speciale lenzen op sterkte een mooie combi (vr wave)

[ Voor 6% gewijzigd door Joe Dancen op 31-03-2022 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
Joe Dancen schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:32:
Mijn vraag:
Zet ik de quest 2 op 120hz in experimenteel?
Welke instellingen maak ik extra in de pc versie van de quest home (witte ruimte) Daar heb ik nml ook instellingen.
In de oculus app op de PC stel je de resolutie en het aantal Hz in welke (Air) Link gebruikt. Steam VR neemt dit over als je de resolutie op 100% zet in Steam VR (niet bij elk spel, meestal wel). 120Hz kan maar dan red je het niet met een 2080 ti met sommige spellen. Ik zou 80/90Hz aanhouden en een goede resolutie.

Virtual Desktop heeft minder compressie verstoring maar verbruikt bij mij ook mee GPU vermogen bij dezelfde resolutie dus dan lever je weer in op framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 16:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

spuit11 (ik) kom(t) ook nog even aanwapperen :+
Flying Hawkic schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:53:
AC heb ik ooit werkend proberen te krijgen, maar dat is echt geen aangename ervaring. Je moet het toetsenbord steeds in de buurt hebben en regelmatig de headset af zetten.
Dat is natuurlijk persoonlijk .. VR en AC werkt prima. En tussen het rijden in zie ik het afzetten van de VR bril als het afzetten van je helm. Je gaat het menu in en je gaat op het gemakje aan je setup knutselen, bakje koffie/pilsje erbij, totdat je klaar bent, je "helm" weer opzet om de tweaks te proberen -and repeat :)
En het is ook wel prettig even de bril af nu en dan. Met name in de setup krijg je in VR echt zo'n tennis nek .. continu links-rechts kijken om alle opties te vinden. Geef mij dan maar lekker mijn monitor :)

Geen idee of de ervaring in ACC beter is vergelijken met AC?
ACC is compleet anders dan AC. Geheel andere interface, andere (Unreal) Engine en gedachtengang. ACC is inderdaad een volledige VR ervaring, ieder menu/setup tweak doe je in VR. Sterker nog, de menu's zitten op een extra layer die ALLEEN in VR zichtbaar is. Niet op de monitor. :o
Ik heb afgelopen vrijdag rond 19:00 mijn VR bril opgezet, practice, qualy en toen 2,4Hr racen .. dus richting 23:00 pas weer afgezet.. klopt ook wel, mijn stream duurt gewoon 3 uur 38 minuten en hiervan heb ik 3 uur 25 de bril op mijn hoofd gehad VANAF het begin vd qualy, dus de practice moet je er ook nog bij denken :+

ook prima te doen btw :)

/laat :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Stiello schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:16:
Wat betreft VR impelmentatie zijn AMS2 en ACC het beste. Assetto corsa en RF2 zijn niet heel gebruiksvriendelijk, maar eenmaal in de race zijn ze prima.

Wat betreft SIM zijn er voor alle 4 deze games genoeg fans. Wat mij betreft zijn AMS2 en ACC de betere en alleen die 2 zijn de €11 al dubbel en dwars waard. RF2 heeft ook erg goede physics en Assetto Corsa heeft zo veel mods dat je oneindig nieuwe content kan vinden. Ze rijden allemaal goed op hun eigen manier.
volmondig mee eens :)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Vraag, mijn maatje @Harry probeert AC op zijn nieuwe Oculus Quest 2 aan de praat te krijgen.
Ik heb de Rift S en ik gebruik de ingebouwde Oculus modus, maar moet de Quest 2 via SteamVR? Want dat lees ik wel hier en daar op internet. En heeft iemand ervaring met die performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Tadango schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:46:
[...]

In de oculus app op de PC stel je de resolutie en het aantal Hz in welke (Air) Link gebruikt. Steam VR neemt dit over als je de resolutie op 100% zet in Steam VR (niet bij elk spel, meestal wel). 120Hz kan maar dan red je het niet met een 2080 ti met sommige spellen. Ik zou 80/90Hz aanhouden en een goede resolutie.

Virtual Desktop heeft minder compressie verstoring maar verbruikt bij mij ook mee GPU vermogen bij dezelfde resolutie dus dan lever je weer in op framerate.
Duidelijk, dank je. In onward kan ik ook nog heel veel instellen zoals anti-aliasing etc.
Moet nog even kijken wat ik daar ga instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
DonnyL schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Ook zeker niet het belang van de bovenste band vergeten. Als je deze te los doet, moet je meer horizontale druk zetten om de headset op zijn plaats te houden. Best doe je die bovenste band (van jouw headset naar achter) soms iets strakker zodat je de headset minder tegen jouw voorhoofd hoeft te knellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Alfa Novanta schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:18:
spuit11 (ik) kom(t) ook nog even aanwapperen :+

[...]

Dat is natuurlijk persoonlijk .. VR en AC werkt prima. En tussen het rijden in zie ik het afzetten van de VR bril als het afzetten van je helm. Je gaat het menu in en je gaat op het gemakje aan je setup knutselen, bakje koffie/pilsje erbij, totdat je klaar bent, je "helm" weer opzet om de tweaks te proberen -and repeat :)
En het is ook wel prettig even de bril af nu en dan. Met name in de setup krijg je in VR echt zo'n tennis nek .. continu links-rechts kijken om alle opties te vinden. Geef mij dan maar lekker mijn monitor :)
Ik begrijp wat je zegt, maar in mijn geval is het niet zo handig omdat mijn laptop op een hogere tafel en ik zit zelf in een lage racestoel. Zou dus eigenlijk telkens moeten "uitstappen". Ook heb ik vaak dat er wat mis gaat met de tracking als ik mijn headset even af zet. Dan verspringt ie of is de tracking verbroken. Daarom zet ik hem liefst zo weinig mogelijk af :).

Bij ACC moet je hem dus niet de hele tijd af zetten? Hoe is ACC in VR? Ik dacht dat die minder goed was (meen ik gelezen te hebben op het internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Flying Hawkic schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:57:
Ik begrijp wat je zegt, maar in mijn geval is het niet zo handig omdat mijn laptop op een hogere tafel en ik zit zelf in een lage racestoel. Zou dus eigenlijk telkens moeten "uitstappen".
dat is wel heel erg realistisch anders :+
Ook heb ik vaak dat er wat mis gaat met de tracking als ik mijn headset even af zet. Dan verspringt ie of is de tracking verbroken. Daarom zet ik hem liefst zo weinig mogelijk af :).
snap ik .. ik doe 'm meestal omhoog, op mijn voorhoofd. Zorgen voor voldoende licht in je kamer is ook belangrijk tenzij je lighthouses hebt _O_
Bij ACC moet je hem dus niet de hele tijd af zetten? Hoe is ACC in VR? Ik dacht dat die minder goed was (meen ik gelezen te hebben op het internet).
ACC is f*cking zwaar, maar zonder te streamen heb ik een aardige performance 80fps met race veld. Maar tijdens een race met streamen verlies ik de nodige frames. AMD Ryzen 7 5800x + RX6800 .. een RTX kaart met Nvenc was voor mij beter geweest.. achja.. ooit als kaarten weer betaalbaar worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Zijn ze alweer, word zelfs nog beter betaalbaar.

En afzetten, tsja, je kan hem ook ophouden en desktop view enablen en dan gewoon binnen vr de non vr meuk regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Alfa Novanta schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:27:
[...]

dat is wel heel erg realistisch anders :+

[...]

snap ik .. ik doe 'm meestal omhoog, op mijn voorhoofd. Zorgen voor voldoende licht in je kamer is ook belangrijk tenzij je lighthouses hebt _O_

[...]

ACC is f*cking zwaar, maar zonder te streamen heb ik een aardige performance 80fps met race veld. Maar tijdens een race met streamen verlies ik de nodige frames. AMD Ryzen 7 5800x + RX6800 .. een RTX kaart met Nvenc was voor mij beter geweest.. achja.. ooit als kaarten weer betaalbaar worden :')
Dacht dat ze weer waren gedaald in prijs? Er was toch een artikel over verschenen op Tweakers enkele dagen geleden.

Omhoog doen op je hoofd durf ik niet omdat ik een elite band heb en die is nogal kwetsbaar als je hem niet volledig los draait.

Klopt, voldoende licht voorzien is belangrijk. Maar dan nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Darkangle schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:29:
Zijn ze alweer, word zelfs nog beter betaalbaar.

En afzetten, tsja, je kan hem ook ophouden en desktop view enablen en dan gewoon binnen vr de non vr meuk regelen.
Blijft toch omslachtig op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Flying Hawkic schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:20:
[...]

Blijft toch omslachtig op die manier :)
Hangt er vannaf. Als je het vannuit steam doet is het een knopje 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Darkangle schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:24:
[...]

Hangt er vannaf. Als je het vannuit steam doet is het een knopje 😉
Vanuit VD zou je eerst je controller moeten nemen om dan VD controlepaneel te openen en dan te switchen naar desktop? Dus ook telkens grijpen naar die controller wat niet altijd makkelijk is met de headset op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Flying Hawkic schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:21:
[...]

Vanuit VD zou je eerst je controller moeten nemen om dan VD controlepaneel te openen en dan te switchen naar desktop? Dus ook telkens grijpen naar die controller wat niet altijd makkelijk is met de headset op.
ik weet het 😉.

Voordeel van alle headsets hebben; ik switch naar de grootste gebruikers gemak set als ik voor de lol bezig ben 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-10 11:28
Flying Hawkic schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:21:
[...]

Valt wel mee, ik tik twee keer op de zijkant van de Quest en ik heb pass through beeld en zie ik gewoon alles om me heen. True, VR is nog steeds niet heel erg gebruikersvriendelijk met al die toeters en bellen eromheen. Instellinkje daar, instellinkje hier en als je een ander spel wilt spelen moet het weer aangepast worden, maar... het blijft een mooie ervaring ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kijk gewoon langs mijn neus :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Finraziel schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:06:
Ik kijk gewoon langs mijn neus :+
Mijn neus is te groot en ik heb een andere faceplate, dus daar kan ik niet meer doorheen kijken :p

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zag net dat er weer een nieuw pack uit is voor beat saber, dit keer van Fall Out Boy. De muziek ken ik niet echt, van de artiest alleen hier op Tweakers wel eens gehoord van een schare schijnbaar nogal fanatieke fans, maar klonk wel leuk in de preview dus gelijk maar aangeschaft.

Tot nu toe alleen de eerste drie songs gedaan (mijn uithoudingsvermogen is nog steeds crap, en had ook geen zin om in een pauze van het thuiswerken gelijk compleet bezweet te zijn), maar eerste indruk is weer heel goed :)

Er zitten nu ook die nieuwe mechanics in die ze laatst met een update toegevoegd hebben, maar de gratis muziek die daarbij zat vond ik weer drie keer niks dus nog niet veel mee gedaan. Moet nog eens uitzoeken hoe de scoring nou precies werkt daarmee, maar die lijntjes door de lucht maken in ieder geval wel weer leuke patronen mogelijk die anders wellicht te ingewikkeld zouden zijn. Ik ga hier wel weer lol aan hebben en als ze zo doorgaan hebben ze een vaste DLC klant aan mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-10 13:56
Finraziel schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:50:
Zag net dat er weer een nieuw pack uit is voor beat saber, dit keer van Fall Out Boy. De muziek ken ik niet echt, van de artiest alleen hier op Tweakers wel eens gehoord van een schare schijnbaar nogal fanatieke fans, maar klonk wel leuk in de preview dus gelijk maar aangeschaft.

Tot nu toe alleen de eerste drie songs gedaan (mijn uithoudingsvermogen is nog steeds crap, en had ook geen zin om in een pauze van het thuiswerken gelijk compleet bezweet te zijn), maar eerste indruk is weer heel goed :)

Er zitten nu ook die nieuwe mechanics in die ze laatst met een update toegevoegd hebben, maar de gratis muziek die daarbij zat vond ik weer drie keer niks dus nog niet veel mee gedaan. Moet nog eens uitzoeken hoe de scoring nou precies werkt daarmee, maar die lijntjes door de lucht maken in ieder geval wel weer leuke patronen mogelijk die anders wellicht te ingewikkeld zouden zijn. Ik ga hier wel weer lol aan hebben en als ze zo doorgaan hebben ze een vaste DLC klant aan mij :)
Beat Saber staat nog altijd op mijn to-buy lijst, maar ik ben er nog altijd niet over uit op welk platform. Ik speel prima via de PC en AirLink, maar wat is slim voor Beat Saber?

Op een of andere manier lijkt het me beter om deze voor de Oculus zelf aan te schaffen ipv via AirLink (Steam-versie). Zit er veel verschil tussen? De graphics hoeven natuurlijk niet perfect te zijn voor zo'n spel en de vertraging lijkt me juist vervelender als er nog een apparaat tussen zit (PC > AirLink > Bril) ipv gewoon spelen op de bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-10 22:02
Finraziel schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:50:

Voor zover ik heb begrepen hebben die nieuwe mechanics geen invloed op de score en gaat het meer om je timing en hoe goed je het midden van een blok raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ShAd0w schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:47:
[...]

Beat Saber staat nog altijd op mijn to-buy lijst, maar ik ben er nog altijd niet over uit op welk platform. Ik speel prima via de PC en AirLink, maar wat is slim voor Beat Saber?

Op een of andere manier lijkt het me beter om deze voor de Oculus zelf aan te schaffen ipv via AirLink (Steam-versie). Zit er veel verschil tussen? De graphics hoeven natuurlijk niet perfect te zijn voor zo'n spel en de vertraging lijkt me juist vervelender als er nog een apparaat tussen zit (PC > AirLink > Bril) ipv gewoon spelen op de bril.
Toen ik net overstapte naar de Quest (1) en virtual desktop ging gebruiken heb ik het geprobeerd om te streamen. Het was op zich wel te doen na wat met de audio delay te spelen, maar het gaat wel impact hebben op je prestaties (hoe goed je zelf speelt bedoel ik). Ik heb daarom toch de game opnieuw gekocht (want ik had hem al voor mijn Oculus rift cv1 toen). Ik heb het niet meer recenter geprobeerd om te zien of het beter geworden is, maar je zult toch altijd wat vertraging houden.

Als je wil modden dan is het denk ik makkelijker om de pc versie te hebben maar ik ben toch blij met de native versie. En met de kwaliteit van de dlc packs heb ik ook niet meer zo'n behoefte aan modden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:45

Mavamaarten

Omdat het kan!

ShAd0w schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:47:
[...]

Ik heb hem zowel op PC als op de Quest. De graphics zijn op een haar na ietsje beter op PC. Delay o.i.d. heb ik eigenlijk weinig last van gehad. Maar het gemak om niet altijd je PC te moeten aanslingeren als je een keer wil Beat Saberen is echt wel een doorslaggevende factor. Ik zou hem op de Quest nemen.

Met BMBF kan je ook gewoon custom songs spelen net zoals op de PC :*)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShAd0w
Top! Dank jullie wel! Quest-versie gaat het worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:00

westergas

rikkie_pc

Gisteren mijn Quest2 weer eens aan gezet voor een potje HL:A. Deze stond voor het lopen in de wereld op teleport/warp. Ik besloot hem eens op smooth locomotion te zetten wat resulteerde in een misselijk gevoel wat erg lang bleef hangen. Zijn er mensen die hier tegen kunnen?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
westergas schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:17:
Gisteren mijn Quest2 weer eens aan gezet voor een potje HL:A. Deze stond voor het lopen in de wereld op teleport/warp. Ik besloot hem eens op smooth locomotion te zetten wat resulteerde in een misselijk gevoel wat erg lang bleef hangen. Zijn er mensen die hier tegen kunnen?
Rare vraag. Tuurlijk zijn er mensen die daar tegen kunnen, maar het is ook vaak de setup vd gebruiker.

Als je het bv op een nvidia 980 en een oude core cpu draait en vrolijk onder de 45 fps dipt of dat je het op een nieuwere setup op 144fps zonder dips draait maakt al een heleboel uit (en voordat mensen hele verhalen gaan op hangen dat het afhangt van hoe goed of slecht je er tegen kunt, dat is een mixed bag en zeker zeer afhankelijk van hoe goed je setup draait, en natuurlijk zijn er ook mensen die er helemaal niet tegen kunnen. Bron: bestudeer het al een tijdje 😉).

Het is een beetje dat cliche geroep "ik heb vr geprobeerd maar werd er kotsmisselijk van". Welk na navragen vaak betekend dat ze 3dof op een mobieltje tegen hun gezicht aan geprobeerd hebben, of een rollercoaster op een subpar setup.

Nogmaals, er zijn zat mensen die er slecht tegen kunnen, maar meestal gaat dat zelfs voor hun weg na een paar keer proberen (er van uitgaande dat de setup goed is) en de neural pathways gevormd zijn omtrend deze ervaring (en het gebrek aan feedback uit innerear terugkoppeling etc). Het is en blijft allemaal zeer fascinerend, zelfs als zullen de meeste het als een speeltje zien 😁.

Zat je bedraad of wireless, zat je native wireless of VD, zat je op een goede setup of op "iets wat het wel draait". Te veel factoren om een paar blanket statements er uit te gooien die de lading dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Darkangle schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:30:
[...]

Rare vraag. Tuurlijk zijn er mensen die daar tegen kunnen, maar het is ook vaak de setup vd gebruiker.

Als je het bv op een nvidia 980 en een oude core cpu draait en vrolijk onder de 45 fps dipt of dat je het op een nieuwere setup op 144fps zonder dips draait maakt al een heleboel uit (en voordat mensen hele verhalen gaan op hangen dat het afhangt van hoe goed of slecht je er tegen kunt, dat is een mixed bag en zeker zeer afhankelijk van hoe goed je setup draait, en natuurlijk zijn er ook mensen die er helemaal niet tegen kunnen. Bron: bestudeer het al een tijdje 😉).

Het is een beetje dat cliche geroep "ik heb vr geprobeerd maar werd er kotsmisselijk van". Welk na navragen vaak betekend dat ze 3dof op een mobieltje tegen hun gezicht aan geprobeerd hebben, of een rollercoaster op een subpar setup.

Nogmaals, er zijn zat mensen die er slecht tegen kunnen, maar meestal gaat dat zelfs voor hun weg na een paar keer proberen (er van uitgaande dat de setup goed is) en de neural pathways gevormd zijn omtrend deze ervaring (en het gebrek aan feedback uit innerear terugkoppeling etc). Het is en blijft allemaal zeer fascinerend, zelfs als zullen de meeste het als een speeltje zien 😁.

Zat je bedraad of wireless, zat je native wireless of VD, zat je op een goede setup of op "iets wat het wel draait". Te veel factoren om een paar blanket statements er uit te gooien die de lading dekken.
Hoe de setup ook is, met smooth locomotion wordt ik na 5 min al niet lekker. Zelfs het hoge FPS of native op de Quest 2 bv. Zelf na 2 jaar spelen gebeurd dat nog. Er doorheen gaat ook echt niet, dan ben ik de rest van de dag draaierig. Teleport is de enige manier voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Tadango schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:36:
[...]

Hoe de setup ook is, met smooth locomotion wordt ik na 5 min al niet lekker. Zelfs het hoge FPS of native op de Quest 2 bv. Zelf na 2 jaar spelen gebeurd dat nog. Er doorheen gaat ook echt niet, dan ben ik de rest van de dag draaierig. Teleport is de enige manier voor mij.
dat komt jammergenoeg ook voor, al is Q2 native nu niet echt een hoge fps ervaring om als voorbeeld aan te halen (en ja je kan homebrews sideloaden en hogere framerates aanzetten voor die specifieke apps, maar we hebben het hier over het algemeen).

Ik neem aan dat je dit op andere headsets ook geprobeerd hebt, en de fps gemeten ipv alleen hoge fps aanzetten (groot verschil tussen een slider omhoog schuiven en daadwerkelijk de fps en frame latency behalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Darkangle schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:41:
[...]
dat komt jammergenoeg ook voor, al is Q2 native nu niet echt een hoge fps ervaring om als voorbeeld aan te halen (en ja je kan homebrews sideloaden en hogere framerates aanzetten voor die specifieke apps, maar we hebben het hier over het algemeen).

Ik neem aan dat je dit op andere headsets ook geprobeerd hebt, en de fps gemeten ipv alleen hoge fps aanzetten (groot verschil tussen een slider omhoog schuiven en daadwerkelijk de fps en frame latency behalen).
Via de PC draai ik alles op 80Hz gemeten, dus niet 80 ingesteld en 40 in de praktijk ;) Nu is 80 niet hoog maar ik heb geen idee waarom 120 beter moet zijn qua ervaring. Ik heb geen andere bril geprobeerd dus heb geen vergelijk helaas. Het gaat echt om het ervaren van de beweging zonder het gevoel. Andersom is dat net zo, bv lezen in een auto. Ik heb nog geen wagenziekte middelen geprobeerd, wellicht helpt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
VR is echt een mega mindfcuk. Als je het niet gewend bent is locomotion killing. Je zou het kunnen trainen door elke dag een paar minuten te spelen. Op het moment dat je je misselijk gaat voelen, direct stoppen en die dag niet meer verder spelen. Je moet ook goed uitgerust zijn en gehydrateerd. Een fantilator op je gezicht/raampje open met de wind door de kamer zou ook helpen. Locomotion is niet voor iedereen weggelegd, mocht het na oefening na een paar weken nog steeds niet lukken, gewoon erbij neerleggen dat het niet voor jou is. Teleport is dan gewoon the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Zelfs als je locomotion wel aan kunt, vind ik het geen leuke ervaring. Het blijft een vreemd gevoel om te bewegen zonder te stappen. Met telesport heb je dat minder. Bovendien is het ook niet natuurlijk om richting te bepalen met je hoofd of handen. Beter zou zijn via je heupen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
ik kan er redelijk goed tegen, doom VR werd me snel te veel, dan ben je constant aan het draaien of je moet tegen een muur gaan staan, HL:A kan ik zonder problemen spelen maar dat kan je rustig aan spelen. Krijg er wel last van, na anderhalf uur of zo en dan moet ik stoppen maar na anderhalf uur mijn VR bril op vind ik het sowieso wel mooi geweest. Maar dat ligt dan aan het op je hoofd hebben van de bril, dat heb ik ook bij MSFS bv en die kan ik uren spelen zonder misselijk te worden.

Of de kwaliteit veel verschil maakt geen idee, had er op de PS4 weinig last van en nu op de PC met een HP Reverb G2 ook niet. Ik heb ook geen last van wagen en zeeziekte, helpt misschien ook?

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-10 10:08

jacobras

Developer

Ik ben er inmiddels ook aan gewend. Toen ik net VR had wiebelde ik nog wel eens fysiek als resultaat van in-game bewegingen maar tegenwoordig kan een game praktisch alles uithalen zonder dat ik ergens last van heb. Misschien helpt het wel dat ik met een Index op 120 hz speel, alles is meestal supersoepel. Pas onder 60 fps voelt het irritant en dat gebeurt gelukkig bijna nooit.

Qua game-ervaring is locomotion wat mij betreft wel de moeite waard om aan te wennen! Het maakt het zóveel meer immersive omdat je de locaties door beweegt in plaats van dat je er doorheen springt. Voor mij krijg ik veel beter de omgeving en schaal mee op deze soepele manier.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
De eerste keer dat ik het deed werd ik ook misselijk en viel ik zelfs bijna om. Het 'kruipen' (hoofd omlaag, hurken) en de stick vooruit duwen is nog altijd een vreemd gevoel en dan raak ik m'n balans nog altijd een beetje kwijt.

Eerste keer werd ik na paar minuten misselijk. Dag niet aangeraakt, volgende dag ging het wat langer. Wederom de dag daarna weer wat langer en op dit moment ren ik door HL:A (en alle andere games met locomotion) zolang als ik wil. Hoewel, na 1 uur / 1,5uur ben ik meestal wel 'op', mentaal eerder dan fysiek, dat ik m'n ogen rust moet geven etc.

Dus ja, hier kunnen mensen tegen, maar het ging niet gewoon uit het niets en denk ook niet dat er veel mensen zijn die hier instant tegen kunnen.

Heb destijds lopen stoeien met de twee verschillende varianten van locomotion:
Continuous Head
Continuous Hand

En nu heb ik hem al een tijdje niet meer opgestart, dus ben ik aan het twijfelen welke van de twee ik heb.
Volgens mij heb ik Continuous Hand - zodat ik namelijk aan de hand van hoe mijn 'hand' houd, naar voor/achter/links/rechts kan gaan, ipv dat vooruit altijd de richting op is dat ik kijk. Dat ik dus naar rechts kan kijken en waar naar achteren kan lopen door de stick naar achteren te doen, ipv dat ik dan de stick naar rechts moet doen (als dit te begrijpen is) - maar zoals ik al zei, ik weet even niet welke van de twee ik nu heb. Een van de twee was onnatuurlijk(er).

Zal vanavond eens checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, ik kan er tegen.

Maar... Verwacht niet dat het vanaf dag 1 meteen onbeperkt gaat. Het is een kwestie van wennen voor mij.

Ik ben juist redelijk gevoelig voor wagenziekte enzo. Ik weet nog dat ik jong was en een zweefvliegcursus van twee weken deed voor de vakantie. De eerste twee dagen was ik er echt naar van, ik wou er zelfs mee stoppen aan het eind van de tweede dag. Maar de instructeur zei: "Kom op, aan het eind van de dag is de lucht lekker kalm." Toen voelde het alsof het opeens 'klikte'. De dagen daarna hadden we onstuimig weer maar het gevoel was helemaal weg en ik kon gewoon het ding strak door de bocht gooien zonder problemen.

Met VR gaat het ook zo. Soms speel ik een tijd niet, bijvoorbeeld in de zomer, dan is het te warm om met zo'n headset op te lopen (woon in Spanje). Als ik dan weer begin dan heb ik het weer een beetje.

Tipjes:
- Begin met games waar je alleen fysiek beweegt, zoals Beat Saber
- Dan doe je wat teleporting in andere games
- En dan probeer je wat voorzichtig smooth locomotion. Kijk in het begin tijdens het bewegen recht vooruit en ga absoluut niet met de stick zijwaarts. Alleen vooruit in je looprichting. Doe je ogen even dicht als je toch iets raars moet doen (zijwaars bewegen ofzo)
- Zodra je je niet goed voelt, hou er dan mee op. Als je het gevoel teveel opbouwt ga je een negatieve associatie krijgen en dat weerhoudt je er van het weer te proberen.
- Na een tijdje gaat het (bij mij iig) gewoon vanzelf en kan je ook wat gekkere dingen gaan doen.

Het is wel de moeite waard er doorheen te komen. Ik heb HL:Alyx uitgespeeld met zowel teleport als smooth locomotion en het laatste is best wel immersiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ik ga niet verder in op wat de oorzaak/oorzaken is of zijn, no offence maar wat dat betreft verschilt het referentie kader nogal en is het niet echt een discussie (ik test regelmatig op groepen van 250+ mensen met varierende setups en varierende maten van kinetosis en andere factoren).

Makkelijk gezegd is het overgrote gedeelte zeer gebaat bij hogere fps met 0 latency spikes. Hoe hoger hoe beter. Met als resultaat dat de deelnemende groep gamers voor het merendeel zelfs vrij kunnen bewegen in boneworks (niet deel vd studies, is gewoon een optie voor als ze het eens willen proberen) terwijl ze wel last hebben van kinetosis.

Als je niet bekend bent met boneworks, lopen, springen, ver vallen etc, alles wat onconfortabel kan zijn. Het spel heeft niet echt hulpzame "comfort" opties.

Er zijn nog een heel scala aan andere factoren en dingen die kunnen helpen en bijdragen, maar simpelweg fps omhoog zonder latency en of spikes is verreweg de makkelijkste.

Zelf zit ik soms tot 40 a 80 uur per week in VR, en dat brengt ogenschijnlijk weer andere interresante dingen met zich mee, zolang ik niet lightfield gebruik (dat is weer een hele andere stap, en een compleet andere belefenis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Soliest schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:48:
[...]

VR is echt een mega mindfcuk. Als je het niet gewend bent is locomotion killing. Je zou het kunnen trainen door elke dag een paar minuten te spelen. Op het moment dat je je misselijk gaat voelen, direct stoppen en die dag niet meer verder spelen. Je moet ook goed uitgerust zijn en gehydrateerd. Een fantilator op je gezicht/raampje open met de wind door de kamer zou ook helpen. Locomotion is niet voor iedereen weggelegd, mocht het na oefening na een paar weken nog steeds niet lukken, gewoon erbij neerleggen dat het niet voor jou is. Teleport is dan gewoon the way to go.
Ik heb dit inderdaad getraind, en kan er nu goed tegen. En Alyx met smooth lopen ipv teleport geeft écht heel veel meer ervaring. Dus zou er wel voor trainen

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:00

westergas

rikkie_pc

Tnx allemaal voor het reageren, zal het nog eens testen. Misschien was het ook sub optimaal om dit met een flinke kater te proberen ;)

Setup is denk ik goed genoeg, zit op een dedicated wifi6 router (airlink) op een 6700K/1080Ti en heb de refresh rate op 90Hz gezet. Loopt allemaal soepeltjes.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
westergas schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:55:
Tnx allemaal voor het reageren, zal het nog eens testen. Misschien was het ook sub optimaal om dit met een flinke kater te proberen ;)

Setup is denk ik goed genoeg, zit op een dedicated wifi6 router (airlink) op een 6700K/1080Ti en heb de refresh rate op 90Hz gezet. Loopt allemaal soepeltjes.
Test vooral eens of je ook echt 90Hz haalt, dat valt soms nogal tegen omdat 45Hz met spacewarp ook soepel lijkt, maar het toch niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixTies
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-10 10:34
Toen ik vorig jaar veel meer VR speelde, merkte ik op dat ik mijn "VR legs" goed ontwikkelde over tijd. Rustig aan proberen en direct stoppen zodra je misselijk begint te worden.

Nu een paar maanden niet gespeeld en dacht ik probeer de Cyberpunk 2077 Luke Ross VR mod met een gamepad.....

Wow had niet verwacht dat je het ook zo weer afleert, ik werd echt enorm misselijk van het draaien van je camera met de joystick. Lopen in de richting waar je kijkt, helpt enigszins. Misschien upgraden van een 3070 naar iets beters voor meer FPS in de toekomst..

Iemand hier die soortgelijke ervaringen heeft?

NCASE M1 | i9-10900K | Corsair DDR4 64GB | EVGA 3070 XC3 Ultra Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle

Op papier ben je een beetje underpowered. Met Hammer is het een gokje, maar het lijkt (te) sumier voor airlink met een zwaardere engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w

Hahaha nee, dat is niet sub optimaal. Dat is verre van optimaal... met een kater of lichte hoofdpijn of wat dan ook zet ik die VR bril niet op hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Absoluut.

Ik had vorige week toevallig ook last van duizeligheid / licht in het hoofd omdat ik mijn medicijnen verwisseld had. En ja zodra je dan de headset op zet is het gelijk mis. Absoluut niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
heb net HL:A weer eens opgestart en ik kon wel merken dat het even geleden is dat ik VR gespeeld heb zeg, daar kreeg ik sneller last van dan voorheen.

Vraag: ik zat bij de aanbiedingen van Steam VR te kijken en het spel Mare daar staat expliciet bij dat het voor de Vive, Rift of Index is, ik heb een HP Reverb G2, dan heeft het geen zin om het spel te kopen? En dat geld ook voor andere spellen waar dit bij vermeld staat?

Edit: Myst gekocht, klassieker, nog nooit gespeeld, eens kijken of ik eruit kom zonder hints/turorial. hmm geen geluid ingame, morgen eens naar kijken, het is nu bedtijd :P

In totaal toch zo'n 2 uur gespeeld, volledig free roam, valt niet tegen gezien ik al zeker een half jaar geen VR gespeeld had.

[ Voor 26% gewijzigd door Svennie op 06-04-2022 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Svennie schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:02:
Edit: Myst gekocht, klassieker, nog nooit gespeeld, eens kijken of ik eruit kom zonder hints/turorial. hmm geen geluid ingame, morgen eens naar kijken, het is nu bedtijd :P
Myst in VR is echt wel heel erg cool. Alleen jammer dat je nog steeds geen ingame notblok hebt of zo. Op die manier is het in je eentje nagenoeg niet te spelen. Of je moet echt een goed geheugen hebben om meerdere data en plaatjes te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Soliest schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:13:
[...]
Myst in VR is echt wel heel erg cool. Alleen jammer dat je nog steeds geen ingame notblok hebt of zo. Op die manier is het in je eentje nagenoeg niet te spelen. Of je moet echt een goed geheugen hebben om meerdere data en plaatjes te onthouden.
ik heb geen goed geheugen helaas, je kan wel ingame foto's maken maar een notitieblok zou wel zo fijn zijn, moet je wel weer blind kunnen typen trouwens. Ik zie wel hoe ver ik kom, mijn bril af zetten om notities te maken is ook weer zo iets maar wel een optie, mijn doel is om zonder hints het spel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Svennie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:27:
[...]

ik heb geen goed geheugen helaas, je kan wel ingame foto's maken maar een notitieblok zou wel zo fijn zijn, moet je wel weer blind kunnen typen trouwens. Ik zie wel hoe ver ik kom, mijn bril af zetten om notities te maken is ook weer zo iets maar wel een optie, mijn doel is om zonder hints het spel te spelen.
Van de devs in januari: The note taking feature isn't in the game yet, it's true. We're going to get it in there at some point. Meanwhile, many players have found easy workarounds for the absence of the note feature - coordinating with friends or family outside the headset and having them take notes, or peeking out from under the visor (Immersion RUINED, I know!). We are sorry the note feature isn't added yet, and that's all that can be said for now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Soliest schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:43:
[...]
Meanwhile, many players have found easy workarounds for the absence of the note feature - coordinating with friends or family outside the headset and having them take notes
fijn als je alleen woont :9 En als vrienden op bezoek komen dan speel ik het spel niet. Het is zo als het is, wie weet is de note feature op tijd, we gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:42

DaWaN

'r you wicked ??

Nu het eindelijk weer mogelijk om eenvoudig een videokaart aan te schaffen, zit ik te denken om ook een VR headset aan te schaffen.
Ik wil voor nu HL:Alyx spelen en in het vervolg voornamelijk sim-racen.
Ik heb in het verleden al eens met een Oculus Rift-S gespeeld, maar die vond ik onvoldoende scherp voor sim-racen. Ik zat erg in de verte te staren en had moeite mijn rempunten te zien.

Nu twijfel ik sterk welke VR headset voor mij de beste keuze is. Ik twijfel tussen 3 opties:
1. Valve Index
2. HP Reverb G2
3. HTC Vive Pro 2

Ik neig sterk naar de Index, omdat deze compleet als set inmiddels te verkrijgen is voor +/-800 euro tweedehands. De voordelen van de index zijn: 144Hz refresh rate, goede tracking, goede controllers, native steamVR.
De Reverb G2 is afgezien van de extra scherpte op alle vlakke minder, maar mogelijk is dat genoeg reden om hem te verkiezen boven de Index voor simracen? Sowieso is hij ook iets goedkoper.
Als laatste optie de Vive Pro 2, maar die is compleet als set zo'n 600 euro duurder dan de Index. Ik vraag mij af of hij dat waard is.

Iemand ervaring met twee of meer van deze headsets i.c.m. sim-racen?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
DaWaN schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:10:
Nu het eindelijk weer mogelijk om eenvoudig een videokaart aan te schaffen, zit ik te denken om ook een VR headset aan te schaffen.
Ik heb in het verleden al eens met een Oculus Rift-S gespeeld, maar die vond ik onvoldoende scherp voor sim-racen. Ik zat erg in de verte te staren en had moeite mijn rempunten te zien.

Nu twijfel ik sterk welke VR headset voor mij de beste keuze is. Ik twijfel tussen 3 opties:
1. Valve Index
2. HP Reverb G2
3. HTC Vive Pro 2

Ik neig sterk naar de Index, omdat deze compleet als set inmiddels te verkrijgen is voor +/-800 euro tweedehands. De voordelen van de index zijn: 144Hz refresh rate, goede tracking, goede controllers, native steamVR.
De Reverb G2 is afgezien van de extra scherpte op alle vlakke minder, maar mogelijk is dat genoeg reden om hem te verkiezen boven de Index voor simracen? Sowieso is hij ook iets goedkoper.
Als laatste optie de Vive Pro 2, maar die is compleet als set zo'n 600 euro duurder dan de Index. Ik vraag mij af of hij dat waard is.

Als het voornamelijk voor simracen is dan zou ik de G2 nemen, het scherpste/mooiste beeld. Eigenlijk zijn de VR headsets (of je moet erg veel gaan betalen) nog net niet goed genoeg qua hoe scherp je ziet in de verte. Maar de G2 is van die 3 dan wel de beste koop/deal voor race of flight sims. De index heeft wel een beterere FOV maar scherper beeld belangrijker.
Je hebt nu trouwens V2 van de G2 met kleine verbeteringspunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:47
DaWaN schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:10:

1. Valve Index
2. HP Reverb G2
3. HTC Vive Pro 2

Reverb G2 (v2)
Index
Vive Pro 2

Enige nadelen aan de G2 is windows mixed reality en dat je een goed belichte kamer nodig hebt. Verder een super ervaring voor sim racen (en hl:a)

Stiello.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:49
Mijn keuze zou zijn:
Index
Vive Pro2
Reverb G2 (V2)

Maar dat is meer bij de Reverb vanwege de chipset problemen op AMD moederborden. Had er eentje besteld, maar uiteindelijk geannuleerd in faveure voor de Index en daar heel blij mee.
Qua bouwkwaliteit gewoon erg goed. Maar, wel vrij aan de prijs, maar dat is de Vive Pro 2 ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkdejong
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:13
Arunia schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:05:
Mijn keuze zou zijn:
Index
Vive Pro2
Reverb G2 (V2)

Maar dat is meer bij de Reverb vanwege de chipset problemen op AMD moederborden. Had er eentje besteld, maar uiteindelijk geannuleerd in faveure voor de Index en daar heel blij mee.
Qua bouwkwaliteit gewoon erg goed. Maar, wel vrij aan de prijs, maar dat is de Vive Pro 2 ook.
In het begin veel last van de problemen in combinatie met AMD moederbord gehad (B550) maar direct een vervangende kabel aangevraagd (nieuw model, deze zal met een nieuwe set inmiddels wel meegeleverd worden lijkt mij) en sindsdien geen enkel probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:49
@henkdejong Dat is goed om te weten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:42

DaWaN

'r you wicked ??

Bedankt voor de reacties!
Ik heb op reddit na wat zoeken ook nog ervaringen gevonden van mensen die twee of meer van de headsets gebruikt hadden. Ik denk dat ik voor de HP Reverb G2 ga.

Ik neem aan dat de huidige voorraad bij Coolblue de V2 betreft?
De V2 heeft ook een andere kabel, deze schijnt minder problemen te hebben i.c.m. AMD moederborden.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
DaWaN schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:07:
Ik heb op reddit na wat zoeken ook nog ervaringen gevonden van mensen die twee of meer van de headsets gebruikt hadden. Ik denk dat ik voor de HP Reverb G2 ga.

De V2 heeft ook een andere kabel, deze schijnt minder problemen te hebben i.c.m. AMD moederborden.
oppassen met aannames, ik zou het navragen, veel plezier met je VR set

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10

Maxow

Hidden Sound System

Ik zou hem persoonlijk bij HP zelf halen, die geven 10% korting op "accessoires" met de kortingscode HPSTOREACC0322. Schijnbaar is een Reverb G2 een accessoire, waardoor je er iets meer dan 600 euro voor betaalt. Scheelt toch weer mooi 60 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmetdebaard
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Hey nieuweling hier, weet niet of het de bedoeling is maar ik had een vraag over het aankopen van een VR-bril.

Wil dit al een tijdje doen en ervaringen bij vrienden waren erg positief (ik ga snoeihard op Superhot VR). Dus wil eigenlijk gewoon een Quest 2 kopen. Ik zit me alleen steeds zorgen te maken dat ik zo een Quest 2 koop en er een maandje later een nieuwe bril wordt aangekondigd. Altijd een risico natuurlijk maar de Quest gaat alweer een tijdje mee dus vroeg me af of er al rumblings zijn van een concurrent die wat nieuws gaat produceren of dat Meta met wat nieuws gaat komen.

Gewoon zodat ik een beetje gevoel kan krijgen of een Quest 2 op dit moment een slimme aankoop is.

"Give 'em the 'ol razzle-dazzle"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Tsja 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
bartmetdebaard schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:04:
Hey nieuweling hier, weet niet of het de bedoeling is maar ik had een vraag over het aankopen van een VR-bril.

Wil dit al een tijdje doen en ervaringen bij vrienden waren erg positief (ik ga snoeihard op Superhot VR). Dus wil eigenlijk gewoon een Quest 2 kopen. Ik zit me alleen steeds zorgen te maken dat ik zo een Quest 2 koop en er een maandje later een nieuwe bril wordt aangekondigd. Altijd een risico natuurlijk maar de Quest gaat alweer een tijdje mee dus vroeg me af of er al rumblings zijn van een concurrent die wat nieuws gaat produceren of dat Meta met wat nieuws gaat komen.

Gewoon zodat ik een beetje gevoel kan krijgen of een Quest 2 op dit moment een slimme aankoop is.
Blijft lastig ja, je hebt rumors, deze zegt second quarter of 2022: https://www.tomsguide.com...se-date-rumors-specs-news
Maar met bv Superhot dan is een betere headset ook niet zo belangrijk. Misschien kan je een goede deal scoren 2e hands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-10 15:07

VP.

Bij Unbound VR krijg je gegarandeerd een V2 (y)

Edit:
https://unboundvr.nl/zake...-vr-headsets/hp-reverb-g2

[ Voor 7% gewijzigd door VP. op 07-04-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
GekkePrutser schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:27:
[...]

Absoluut.

Ik had vorige week toevallig ook last van duizeligheid / licht in het hoofd omdat ik mijn medicijnen verwisseld had. En ja zodra je dan de headset op zet is het gelijk mis. Absoluut niet doen :)
Had vorige week voor het eerst last van misselijkheid na een online lobby met 125cc karts op één van de kleine kartcircuits. Heb de race nog kunnen beëindigen maar toen moest ik echt stoppen. Had ik nooit eerder gehad bij racen in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic

Misschien kan je het hier eens navragen: [VR] HP Reverb G2 levertijden en prijzen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic

Moeilijk te zeggen inderdaad. De vraag is of je er op kunt wachten. De Quest 2 is niet bijzonder duur en is sowieso leuk en betaalbaar. Volgens mij is ook niets bekend over de prijzen van de opvolger (waar al langer sprake van is). Ik neem aan dat de opvolger ook toch wel een stuk duurder zal zijn dan de huidige Quest 2. Bovendien mag Meta niet meer een Facebook account vereisen (wat misschien zal resulteren in een hogere prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:17:
[...]

Moeilijk te zeggen inderdaad. De vraag is of je er op kunt wachten. De Quest 2 is niet bijzonder duur en is sowieso leuk en betaalbaar. Volgens mij is ook niets bekend over de prijzen van de opvolger (waar al langer sprake van is). Ik neem aan dat de opvolger ook toch wel een stuk duurder zal zijn dan de huidige Quest 2. Bovendien mag Meta niet meer een Facebook account vereisen (wat misschien zal resulteren in een hogere prijs).
Dit zijn twee verschillende dingen. Facebook heeft vorig jaar Project Cambria aangekondigd, wat een duurdere headset betreft, die gebruikt gaat worden om nieuwe technieken te pionieren. Meer iets voor de echte enthousiast, niet de doorsnee consument.

Dit wordt niet echt een opvolger van de Quest 2. Meer een apart produkt er naast. Een opvolger van de Quest 2 zal ook nog wel komen, misschien dit jaar op de Meta Connect? Daarvan verwacht ik niet dat die veel duurder gaat worden, immers is mainstream adoptie een van de grote punten van de Quest.

En meta mag op zich wel een facebook account vereisen, ze zijn daar uit eigen beweging mee gestopt. Al is het meer voor de vorm volgens mij, er is nog steeds geen optie om een reeds gekoppeld account weer los te koppelen! Dat moest immers wel als je een Quest 2 had tot eind vorig jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 08-04-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
GekkePrutser schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:29:
[...]

En meta mag op zich wel een facebook account vereisen, ze zijn daar uit eigen beweging mee gestopt. Al is het meer voor de vorm volgens mij, er is nog steeds geen optie om een reeds gekoppeld account weer los te koppelen! Dat moest immers wel als je een Quest 2 had tot eind vorig jaar.
Hmm dat deden ze toch ook niet helemaal uit vrije wil (maar zo willen ze het wel doen uitschijnen). Er werden onderzoeken gedaan naar Facebook (Meta) door mededingingsautoriteiten, bv. in Duitsland https://www.theverge.com/...-requirements-competition. De verkoop werd zelfs even gestaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:55:
[...]

Hmm dat deden ze toch ook niet helemaal uit vrije wil (maar zo willen ze het wel doen uitschijnen). Er werden onderzoeken gedaan naar Facebook (Meta) door mededingingsautoriteiten, bv. in Duitsland https://www.theverge.com/...-requirements-competition. De verkoop werd zelfs even gestaakt.
Oh ja dat is waar, dat was ik even vergeten :$

Maar als ze per se willen kunnen ze het lang rekken en het desnoods alleen in bepaalde regio's doen.

Ik geloof werkelijk dat Zuckerberg echt gelooft in wat hij zei tijdens de presentatie: Dat hij wil gaan leven van de verkoop van 'assets' in de metaverse net zoals Apple dik verdient aan de app store. En een stuk netter met onze data om wil gaan.

Ik geloof alleen niet dat dit echt gaat gebeuren. Zuckerberg mag dit wel willen, hij heeft alleen een dikke organisatie opgebouwd van mensen die heel erg goed zijn in het uitmelken van onze data. Die mensen denken op die manier en zullen dat ook blijven doen, en willen ook hun baan niet opgeven.

Het kost jaren en extreem veel druk van bovenaf om zo'n groot log schip om te draaien en meestal zal het gewoon niet gebeuren. Zoals ook hoe Microsoft nog steeds smerige trucs gebruikt om de concurrenten te pesten (zie wat ze doen met edge). Een CEO heeft helemaal niet zoveel macht als die zou willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@Arunia Ik had met mijn X399/TR1900X setup ook eerst problemen met de oude kabel. Met de nieuwe kabel is dat verleden tijd. Ook kan ik nu op mijn nieuwe 6800XT gewoon de kabel in de USB-poort van de GPU steken. Er is in de loop van de tijd dus wel het een en ander veranderd :)

@DaWaN Het hangt af van wat je wil. Ik heb nu een G2 v1 met de nieuwe kabel. De beeldweergave van de G2 is oké, maar tegelijkertijd heb je nog steeds last van god rays en is de resolutie aan de lage kant t.o.v. een normaal scherm, waardoor alles er toch wel wat geblurd uitziet bij hogere detailniveaus. Wat dat betreft heb ik dus hetzelfde wat jij met de Rift-S had. Althans, voor spellen zoals DCS en Il-2.

Alles in beschouwing genomen is mijn onbescheiden mening dat we nog wel een paar stappen moeten zetten voordat VR echt goed uit de verf zal komen. Eigenlijk is er is een hogere resolutie per oog nodig, het liefst ook met een grotere FoV en zonder dat je vast zit aan een draad. Ook is performance nog wel een dingetje. Met de high end kaarten van dit moment kan je met de G2 net aan uit de voeten in spellen zoals DCS, Il-2 en waarschijnlijk ook AC en ACC. GPU's blijven dus nog steeds achterlopen op wat nodig is om VR goed aan te kunnen sturen. VR-spellen zoals superhot en tot op een bepaalde hoogte ook iets realistischer VR titels als Pavlov werken daar nu omheen door alles qua objectaantallen en aantal polygonen supersimpel te maken, maar dat is natuurlijk niet wat je wil.

Maar voor simulatiespellen kan de G2 wel een goede tussenoplossing zijn terwijl de techniek vervolmaakt wordt.

Persoonlijk zit ik er over te denken om misschien voor een index gaan, maar dat is meer omdat die ook onder linux werkt. Eigenlijk zit ik te wachten op een nieuwe generatie headsets die gewoon een flinke stap maakt in de weergave en een GPU die dat kan aansturen.

[ Voor 14% gewijzigd door ocf81 op 08-04-2022 17:50 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk wil je dus een VR headset met hogere resolutie en oog tracking, zodat de gpu alleen dat deel waar je naar kijkt op vol detail hoeft te renderen. Dat is een betere oplossing dan gewoon brute force nog meer gpu power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Finraziel schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:43:
Eigenlijk wil je dus een VR headset met hogere resolutie en oog tracking, zodat de gpu alleen dat deel waar je naar kijkt op vol detail hoeft te renderen. Dat is een betere oplossing dan gewoon brute force nog meer gpu power.
Het zal zeker iets bijdragen aan de oplossing, maar het gaat het probleem niet volledig uit de wereld helpen.
Allereerst help je bij foveated rendering niet het aantal objecten omlaag te brengen dat je in spellen met een realistische omgeving tegenkomt, enkel het detailniveau van wat gerenderd wordt zal dan omlaag worden gebracht.
Ten tweede moet voor foveated rendering ook de tracking worden verwerkt, en dat kost ook een sloot aan rekenkracht, hoewel een AI oplossing of een ASIC wellicht een goed deel ervan kan opvangen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Even een vraag om te checken.

Ik heb recentelijk een nieuwe pc.
Het betreft een i7 12700, RTX3080, 32GB, 1000W powersupply.

Windows Mixed Reality Portal gestart, en wanneer ik de Reverb G2 aansluit als dat gevraagd wordt gebeurt er niks. Geen beeld, geen reactie, niets. Ook niet wanneer ik de externe poweradapter aansluit. USB 3.0A of C maakt ook niet uit.

Kan ik dan concluderen dat de Reverb G2 DOA is? Ik had hem voorheen nog nooit gebruikt want mijn oude pc was niet krachtig genoeg. Volgens een vriend van me zou hij pas moeten werken zodra ik een USB controllercard via PCIe in mijn pc toevoeg. Zou dat het zijn of toch een dode Reverb?

Alvast dank voor de reactie.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:50
Finraziel schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:43:
Dat is natuurlijk precies wat al aangekondigd is dat de PSVR2 gaat doen.

https://uploadvr.com/psvr...g-foveated-rendering-gdc/

Ik denk dat dat de grote feature gaat zijn van de nieuwe generatie headsets. Al zal de rest wel pas volgend jaar volgen vermoed ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
ocf81 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:10:
[...]

Het zal zeker iets bijdragen aan de oplossing, maar het gaat het probleem niet volledig uit de wereld helpen.
Allereerst help je bij foveated rendering niet het aantal objecten omlaag te brengen dat je in spellen met een realistische omgeving tegenkomt, enkel het detailniveau van wat gerenderd wordt zal dan omlaag worden gebracht.
Ten tweede moet voor foveated rendering ook de tracking worden verwerkt, en dat kost ook een sloot aan rekenkracht, hoewel een AI oplossing of een ASIC wellicht een goed deel ervan kan opvangen.
Grappig, onze bevindingen zijn dat het een significant vermindering aan gpu en cpu kracht kost. En eyetracking zelf is percentueel verwaarloosbaar aan systeemkosten, zeker met de winst die het opbrengt (spreek gerust over een verdubbeling qua performance, waarschijnlijk meer indien geoptimalizeerd).

Ik hoor dezelfde, laten we zeggen "gokjes"(?) van mensen over lightfield, terwijl het in de praktijk 3 a 5% verschil uitmaakt. Die twee gecombineerd en zelfs met de slechte drivers (slecht is een relatief begrip, is gewoon nog erg jong/onderontwikkeld/nieuw) en vr is een compleet nieuwe ervaring.

Binnenkort wat meer hier over, er van uitgaande dat mensen hier interesse hebben.

(Zoals je kan zien, retired betekend nog niet dat er niet meer gewerkt word aan leuke dingetjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Darkangle schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:52:
[...]

Grappig, onze bevindingen zijn dat het een significant vermindering aan gpu en cpu kracht kost. En eyetracking zelf is percentueel verwaarloosbaar aan systeemkosten, zeker met de winst die het opbrengt (spreek gerust over een verdubbeling qua performance, waarschijnlijk meer indien geoptimalizeerd).

Ik hoor dezelfde, laten we zeggen "gokjes"(?) van mensen over lightfield, terwijl het in de praktijk 3 a 5% verschil uitmaakt. Die twee gecombineerd en zelfs met de slechte drivers (slecht is een relatief begrip, is gewoon nog erg jong/onderontwikkeld/nieuw) en vr is een compleet nieuwe ervaring.

Binnenkort wat meer hier over, er van uitgaande dat mensen hier interesse hebben.

(Zoals je kan zien, retired betekend nog niet dat er niet meer gewerkt word aan leuke dingetjes)
Dat valt dan alleszins mee. Ik dacht dat het meer kracht zou kosten om de beelden te analyseren.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ocf81 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:54:
[...]

Dat valt dan alleszins mee. Ik dacht dat het meer kracht zou kosten om de beelden te analyseren.
Hangt geheel af van hoeveel tijd je besteed aan de algorithms ervoor. En laten we eerlijk zijn die zijn een stuk geavanceerder en uitgebreider (eisen liggen een stuk hoger) voor bv inside out tracking van alleen al de Q2.

Eyetracking is simpel in vergelijking. Foviated rendering + lightfield gaat het voorlopig zijn totdat we BCI hebben denk ik, alles daar tussenin gaat gescribble in de margins zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic

Misschien even wachten tot de Meta Quest Gaming Showcase op 20 april? Wie weet lossen ze daar nog iets over de opvolger(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
ocf81 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:32:

Alles in beschouwing genomen is mijn onbescheiden mening dat we nog wel een paar stappen moeten zetten voordat VR echt goed uit de verf zal komen. Eigenlijk is er is een hogere resolutie per oog nodig, het liefst ook met een grotere FoV en zonder dat je vast zit aan een draad. Ook is performance nog wel een dingetje. Met de high end kaarten van dit moment kan je met de G2 net aan uit de voeten in spellen zoals DCS, Il-2 en waarschijnlijk ook AC en ACC. GPU's blijven dus nog steeds achterlopen op wat nodig is om VR goed aan te kunnen sturen. VR-spellen zoals superhot en tot op een bepaalde hoogte ook iets realistischer VR titels als Pavlov werken daar nu omheen door alles qua objectaantallen en aantal polygonen supersimpel te maken, maar dat is natuurlijk niet wat je wil.

Maar voor simulatiespellen kan de G2 wel een goede tussenoplossing zijn terwijl de techniek vervolmaakt wordt.
Ben het niet helemaal eens met deze analyse. Kan het beter? Zeker. Het kan veel beter. Er is nog heel veel groeipotentieel voor de technologie en binnen vijf jaar zullen we lachen met de technologie die we vandaag hebben.

Maar toch is het vandaag al echt de moeite in bepaalde gevallen. En dan bedoel ik simracing. Sinds ik een VR headset heb (Quest 2) ben ik helemaal terug begonnen met simracing. Het is echt een game changer en ik kan het mij niet meer inbeelden om in 2D te racen. Er is geen sprake meer van vervelende zichtbare pixels en het beeld is voldoende scherp genoeg om aangenaam speelbaar te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Flying Hawkic schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:43:
[...]

Ben het niet helemaal eens met deze analyse. Kan het beter? Zeker. Het kan veel beter. Er is nog heel veel groeipotentieel voor de technologie en binnen vijf jaar zullen we lachen met de technologie die we vandaag hebben.

Maar toch is het vandaag al echt de moeite in bepaalde gevallen. En dan bedoel ik simracing. Sinds ik een VR headset heb (Quest 2) ben ik helemaal terug begonnen met simracing. Het is echt een game changer en ik kan het mij niet meer inbeelden om in 2D te racen. Er is geen sprake meer van vervelende zichtbare pixels en het beeld is voldoende scherp genoeg om aangenaam speelbaar te zijn.
Ik kan gewoon pixels zien bij mijn G2 en het beeld is in flightsims gewoon onscherp in vergelijking met een 4K scherm. Dus of je bent blind, of je bent heel toeschietelijk ten opzichte van VR. De scherpte die ik met een 4K scherm heb, mis ik in VR. Dat is een gemis in een spelcategorie waar je tegenstander vaak maar een of een paar pixels groot is.

[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 08-04-2022 23:02 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

ocf81 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:00:
[...]

Ik kan gewoon pixels zien bij mijn G2 en het beeld is in flightsims gewoon onscherp in vergelijking met een 4K scherm. Dus of je bent blind, of je bent heel toeschietelijk ten opzichte van VR. De scherpte die ik met een 4K scherm heb, mis ik in VR. Dat is een gemis in een spelcategorie waar je tegenstander vaak maar een of een paar pixels groot is.
Heb je een keer mega-pixels is het weer niet goed 8)7 :+

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:00:
[...]

Hij zegt toch ook niet dat het niet beter kan? Hij zegt expliciet het tegenovergestelde... Lees de eerste alinea nog eens.
En jij hebt het over flight sims, hij over race sims.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-10 19:46
Wou het toch even delen, sinds vorige week het spel "Wanderer" gekocht op steam.. en wauw, toch wel een van mijn persoonlijke toppers wat VR betreft. Heel gedetailleerde wereld met veel bruikbare voorwerpen. Ook de manier van spelen sprak mij erg aan. Omdat ik niet zoveel van dit spel kon terug vinden op tweakers, dacht ik dat het wel leuk zou zijn om het even hier bij de mede VR liefhebbers te benoemen.

Edit: Het is een soort van mega grote escape room met veel puzzel elementen. Met daarnaast de mogelijk om te kunnen tijd reizen ;) om hier vervolgens weer oplossingen te kunnen vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Dappzor op 09-04-2022 08:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
Dappzor schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:42:
Wou het toch even delen, sinds vorige week het spel "Wanderer" gekocht op steam.. en wauw, toch wel een van mijn persoonlijke toppers wat VR betreft. Heel gedetailleerde wereld met veel bruikbare voorwerpen. Ook de manier van spelen sprak mij erg aan. Omdat ik niet zoveel van dit spel kon terug vinden op tweakers, dacht ik dat het wel leuk zou zijn om het even hier bij de mede VR liefhebbers te benoemen.

Edit: Het is een soort van mega grote escape room met veel puzzel elementen. Met daarnaast de mogelijk om te kunnen tijd reizen ;) om hier vervolgens weer oplossingen te kunnen vinden.
Het is inderdaad een leuk spel, al zijn sommige progression means wat verwarrend (denk aan de boog, nodig maar je loopt er makkelijk 5x langs).

Tweakers zelf doet niet zo aan vr en als ze het reviewen doen ze het helaas niet kritisch (denk aan starwars, frostbyte locked op 60fps intern en daarna uprated naar 90, ten tijde van het review. Slecht te pruimen, zeer merkbaar en de review gedaan op een gen1 headset). Leuk als ze het wel doen, maar ze zullen even moeten nadenken over zowel de qualiteit van hun reviews alsmede het hoe en waarom, ipv een lakse first impressions.

Het is een beetje jammer, maar over de jaren is tweakers van vooruitstrevend nieuws afgezakt naar 100x telefoon nieuws & rumors op de frontpage en andere zaken (kan je niet kwalijk nemen, de manier waarop de metrics gedaan worden zullen de conclusie geven dat dit het meest opleverd), maar wel te verwachten. Er zijn andere sites voor die dit zowel beter als winstgevender doen, en tweakers kan geen duizendpoot meer zijn.

Ieder zo zijn eigen ding, ook al had het graag anders gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Finraziel schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 07:34:
[...]

Hij zegt toch ook niet dat het niet beter kan? Hij zegt expliciet het tegenovergestelde... Lees de eerste alinea nog eens.
En jij hebt het over flight sims, hij over race sims.
Hij heeft het over simracing wat dan de moeite waard zou zijn, en ik ben meer in lijn met @DaWaN dat dit nog niet het geval is, hoewel ik ACC voor het laatst iets van een jaar geleden heb gedraaid, met nog een Vega64. De ervaring van @Flying Hawkic strookt totaal niet met wat ik ervaar. -knip- iemand met een andere mening wegzetten als fanboy is niet constructief. Je mag prima van mening veranderen, maar respecteer de tegenovergestelde mening.

De toekomst moet nog komen, daar valt geen pijl op te trekken. -knip op de man

Ik beschouw mijzelf meer een kritisch toeschouwer van wat er gebeurt in de VR wereld, maar dan wel een met praktijkervaring.

[ Voor 26% gewijzigd door Geronimous op 12-04-2022 09:12 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Guillome schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 00:27:
[...]

Heb je een keer mega-pixels is het weer niet goed 8)7 :+
Het hele verhaal is voor flight sims net iets complexer dan alleen: "Ik wil grote pixels zien". Je wil een scherp beeld. Dat betekent niet alleen dat je de pixel goed kan zien, maar dat ie ook een goed contrast geeft met de overige pixels. Als je naar de lucht kijkt zie je het raster zeer duidelijk. Als je met 'ground clutter' te maken hebt zie je geen duidelijk beeld, o.a. door het raster. Je wil dus geen blurring en ook geen raster zien. Er zijn in flightsims dus veel scenario's waar je met een normale monitor nog in het voordeel bent doordat het raster in VR voor een verstoord beeld zorgt.

[ Voor 20% gewijzigd door ocf81 op 10-04-2022 00:47 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkangle
Jammer. Had een hele text getikt, maar redelijk zinloos. Hou het lekker tot een discussie ipv vingewijzen, en onthoud dat je zelf ook uitpraken doet alsof het waar is terwijl het foutieve aannames zijn (je communiceer stijl is in absoluten ipv vermelden dat dit jou inzichten en aannames zijn). Een discussie is een stuk prettiger voor iedereen, ook voor jezelf lijkt me 😅.

En tsja, de toekomst van vr... Een concept naar shipping product gebeurt niet in een week. We hebben hier lowkey onderzoek lopen dat al 6 jaar bezig is zonder directe vruchten af te werpen bijvoorbeeld. Kort gezegd is het heel erg voorspelbaar waar we 5-10 jaar van nu zitten omdat alle gamechangers bekend, benoemd en in de pipeline zitten.

Het enige wat buiten mijn visie valt in terms of vr is bci's, simpelweg omdat wat daar over beschikbaar is niet geheel realistisch lijkt te zijn op korte termijn en ook niet direct onderzoek gedeeld word.

Dat neemt niet weg dat er niet 200% gaat ingezet worden op bullsh!t-bingo marketing die de kleine nuances op gaan blazen tot features, maar dat is margin werk. Eye/gaze/iris tracking (fov included), "human eye resolution" en op lange termijn lightfield. Dat zijn de limiten voorlopig van wat er mogelijk is aan verbetering.

Kleiner maken vd headsets, betere fits, betere draadloze technieken, compacte lenzen, etc etc etc. Allemaal gaaf, en qua markt werking daadwerkelijk unit movers (dat verkoopt), maar de featurewise zijn dat niet de daadwerkelijke grenzen vd technieken.

Mah, eerst eens een bakkie doen.
Pagina: 1 ... 71 ... 124 Laatste