Guillome schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:56:
Ok welke kwaliteit spelen jullie dan? Misschien heeft mijn 3080 zo`n hoge kwaliteit gerenderd dat het meer Mbit/sec kost om dat over te zenden? Geen idee hoor... ik zal de kabel eens checken. Zat een (platte) utp kabel bij de router die ik gebruik. Die kabel hebben jullie dan ook, gebruik je die?
Edit: ik zie dat je een dikkere pc hebt als ik nog. Dus dat is min of meer vergelijkbaar..
Ik heb een veel minder dikkere PC en speel volgens mij voor zover ik weet op recommended. Puur omdat ik me nog niet bezig heb gehouden met het optimaliseren en daar m'n interesses voor nu ook nog niet liggen

ben al blij dat ik 't kan en speel het zo nu en dan.
Enige issues die ik had was inderdaad dat ik met een Ziggo Modem (wifi4) het niet aan de praat kreeg. Daarna Wifi6 (AX3) erbij gehaald, CAT6 kabel tussen PC en modem en het werkt vlekkeloos. De kabel is zo'n 10m lang en ik sta zo'n 5 à 6 meter van de zender af met m'n quest, met daarbij nog een 'muurtje' ertussen (de router staat in de cv-ketel-kast. Klein appartement van zo'n 50m2
Daarom vind ik het zo vreemd dat je zo'n problemen hebt met jouw setup, deze lijkt superieur op alle vlakken, maar ik mis de kennis om te achterhalen waar dit probleem zich dan bij jou bevindt.
Niet toevallig een
Cat5 kabel in gebruik die je nog had liggen? Vanaf
Cat5e ondersteund het 1000Mbs.
Omdat je aangeeft dat het via de USB kabel perfect gaat, zou je toch zeggen dat het ergens in de verbinding moet zitten. De AX3 lijkt het goed te doen op bij andere (qua performance, wifi6-router). Netwerkpoort/kaart van je PC en de kabel zijn dan nog twee dingen die we niet kunnen vergelijken.
Edit: ik zie dat je TUF GAMING H670-PRO moederbord een netwerkpoort heeft van 2,5Gbps, dus die poort zou het probleem niet moeten zijn. Mogelijk even zoeken of die goed ingesteld staat en niet door een bug gecapped is ergens?
[
Voor 6% gewijzigd door
ShAd0w op 03-03-2022 15:38
]