• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-10 15:22
Dat is toch een stuk beter dan mensen als Facebook vriend moeten toevoegen eerst. Helaas krijg ik ook alleen nog de optie om te zoeken naar Facebook vrienden om uit te nodigen. Misschien dat je eerst een keer een succesvolle referral gedaan moet hebben voordat je een link krijgt of iets dergelijks.

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:11
DonnyL schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:42:
Dat is toch een stuk beter dan mensen als Facebook vriend moeten toevoegen eerst. Helaas krijg ik ook alleen nog de optie om te zoeken naar Facebook vrienden om uit te nodigen. Misschien dat je eerst een keer een succesvolle referral gedaan moet hebben voordat je een link krijgt of iets dergelijks.
Ik heb een succesvolle referral gedaan en krijg ook enkel de mogelijkheid om via Facebook uit te nodigen...

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:56
kaasszje schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:07:
Ik heb nu een algemene link, maakt het leven een stuk makkelijker:
[Afbeelding]

Mocht plaatje niet mogen, verwijder ik hem weer
Ik voorzie een wildgroei aan referral links... Waarbij iedereen wel een keer een referral wilt.
Zo ik ook :S en ik gok dat er nu velen volgen.

https://www.oculus.com/referrals/link/Stormingsoul/

...1..2..3... Mod

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:48

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Soullancer schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Ik voorzie een wildgroei aan referral links... Waarbij iedereen wel een keer een referral wilt.

...1..2..3... Mod
Precies daarom wilde ik hem eignelijk nog niet in tekst delen...
Misschien leuk om een online sheet neer te zetten met random picker...
Geen idee, heb dit wel eens op andere fora gezien.
Iemand die zoiets uit zijn mouw schudt?

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:25
Die heb ik ook, wel een draak van een apparaat om in te stellen. Ik heb em als access point ingesteld.

Dus pc -> switch

Internet <- switch -> huawei

Quest -> huawei (wireless)

Dat werkt voor mij prima. Zolang er maar niemand op de wireless zit. Ik heb de Huawei ook echt exclusief voor de Quest.

Kan wel merken dat de Huawei bloedje snel is op mijn mobiel. Veel sneller dan mijn Amplifi HD die ik voor het normale wireless verkeer heb.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Heb jij dan 3 apparaten? Een switch, de huawei en modem? Waarom de switch?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Akemi
Guillome schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:13:
[...]

Heb jij dan 3 apparaten? Een switch, de huawei en modem? Waarom de switch?
Vanuit de modem lopen er twee kabels.

Een naar de huiskamer waar ik de Amplifi HD wireless heb. Die gaat via satellieten door het hele huis.

Tweede gaat naar mijn man cave. Daar een switch staan naar verdere apparatuur waaronder mijn PC.
Daar staat ook de Huawei. Vervelende aan de Huawei is dat onder AP modus de wan en de lan poort een ander subnet nodig heeft.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
Akemi schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Vanuit de modem lopen er twee kabels.

Een naar de huiskamer waar ik de Amplifi HD wireless heb. Die gaat via satellieten door het hele huis.

Tweede gaat naar mijn man cave. Daar een switch staan naar verdere apparatuur waaronder mijn PC.
Daar staat ook de Huawei. Vervelende aan de Huawei is dat onder AP modus de wan en de lan poort een ander subnet nodig heeft.
Brakke software dus, dat deze niet kan schakelen. Dan nog is de throughput meestal matig bij dit soort softwarematig geschakelde poorten. Mijn TP-Link nodes hebben 2x 1gbit poorten maar als deze in AP mode draaien schakelen ze softwarematig te poorten door wat een 600Mbps verbinding is ongeveer. AP dus niet als switch gebruiken tenzij ze echt een ingebouwde switch hebben. Losse switch kost ook echt niets tegenwoordig dus daar niet op besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Gisteravond nog even (op mijn huidige/oude pc, dus kwaliteit op lowest) Lone Echo 2 gedaan. Ik zal maar zo zeggen: shit ik kan niet wachten op mijn nieuwe PC :D Damn dat was gaaf.

Edit:
Vreselijk!! Ligt gewoon een brand new Tuf 3080 achter me, maar de rest van de PC is er nog niet :'( ik kan niet wachten :P

[ Voor 27% gewijzigd door Guillome op 11-02-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

-

[ Voor 100% gewijzigd door Guillome op 11-02-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik wil een vriendin eigenlijk een paar custom songlists voor beatsaber in de maag splitsen.

Maar ze heeft een oculus quest.
Via bmbf, kun je wel sideloaden, maar een hele lijst met bookmarks toesturen, is ook weer zo wat.

Gezien de hoeveelheid oculus gebruikers in dit topic, weet iemand hier per ongeluk of het alsnog enigszins te doen is haar een zipje of playlist te sturen?

Of kan ik beter de playlists, hiermee opnieuw opbouwen, en delen?
https://beatsaberquest.com/my-tools/playlist-editor-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
sugarlevi01 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 00:39:
Ik wil een vriendin eigenlijk een paar custom songlists voor beatsaber in de maag splitsen.

Maar ze heeft een oculus quest.
Via bmbf, kun je wel sideloaden, maar een hele lijst met bookmarks toesturen, is ook weer zo wat.

Gezien de hoeveelheid oculus gebruikers in dit topic, weet iemand hier per ongeluk of het alsnog enigszins te doen is haar een zipje of playlist te sturen?

Of kan ik beter de playlists, hiermee opnieuw opbouwen, en delen?
https://beatsaberquest.com/my-tools/playlist-editor-pro/
Je kunt toch gewoon haar bsaber account inloggen op je pc. Alles bookmarken voor haar. En als je in bmbf je accountnaam van bsaber invult en je eigen bookmarks binnenhalen aanvinkt haalt hij meteen al je bookmarks binnen.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-10 22:40
Guillome schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:05:
Gisteravond nog even (op mijn huidige/oude pc, dus kwaliteit op lowest) Lone Echo 2 gedaan. Ik zal maar zo zeggen: shit ik kan niet wachten op mijn nieuwe PC :D Damn dat was gaaf.

Edit:
Vreselijk!! Ligt gewoon een brand new Tuf 3080 achter me, maar de rest van de PC is er nog niet :'( ik kan niet wachten :P
Hoop voor je dat de rest van je onderdelen snel volgt dan. Kan je die 3080 wel vast testen in je oude PC om zeker te zijn dat je niet met toevallig een DOA GPU te pakken hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Wekko306 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:33:
[...]

Hoop voor je dat de rest van je onderdelen snel volgt dan. Kan je die 3080 wel vast testen in je oude PC om zeker te zijn dat je niet met toevallig een DOA GPU te pakken hebt?
Nee ga ik niet doen, spul komt zometeen binnen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik had een tweetal jaar geleden een HTC VIVE (standaard ding met de IR stations). Door omstandigheden was die na een aantal maand al foetsie.

Jammer, slechts een paar maand plezier van gehad en was een van de weinige dingen die echt een nieuwe dimensie gaf een gamen. Gamen algemeen ben ik redelijk op uitgekeken. Doe het wel nog maar meeste geeft me toch maar een 'meh' gevoel. VR daarentegen, was helemaal terug kinderlijk enthousiast. Zoals vroeger met de grotere grafische sprongen in PC en console gaming.

Af en toe kijk ik eens in het VR aanbod, en dat is zeer matig tegenwoordig. Vind het nu zonde om terug een lage resolutie HTC VIVE te kopen (als ze nog te vinden zijn). Facebook rommel komt er echt niet in (een apparaat met een zestal camera's in je huis leggen die aan FB is gekoppeld, nee dank je... 8)7 )

Maar dan blijft er echt niet veel over?! Waar zijn al die andere bedrijven met VR headsets? En geen exotisch spul met matige ondersteuning en zo.

Zoals ik het zie heb je de keuze tussen HTC Cosmos serie, Oculus ( :| ) en HP reverb G2? Van die laatste lees ik toch ook redelijk wat problemen...

Is er nog andere hardware die ik over het hoofd zie? Heb net FS2020 geinstalleerd. Vandaar de vraag _/-\o_ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17
@Amos_x Qua budget zit je inderdaad vast aan Facebook. Voor mij ook een reden om het af te strepen als optie. Mooiste is daar wel de prijs en draadloos als mogelijkheid.
Ik heb 2021 de Reverb G2 besteld, maar geannuleerd om toch voor ruim meer de Valve Index te halen. Wil hier als ik de ruimte heb nog 2 lighthouses bij aanschaffen, maar voor nu veel te weinig ruimte en gebruik ik het hierdoor toch eigenlijk niet genoeg.

De Reverb heb ik overigens vanwege die problemen met specifiek mijn hardware geannuleerd. Zit niet te wachten op dat soort gezeur als ik het al kan voorkomen. Moet absoluut zeggen dat ik de kwaliteit van Valve wel waardeer ondanks de kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
@Amos_x Omdat ik ook ver van Facebook weg wil blijven en ik geen budget kreeg voor een Vive :+ ben ik voor een WMR-bril gegaan. Op MP kan je die al voor €150~€200 scoren. Ik speel met de mijne nu Elite Dangerous en Star Wars Rogue Squadron. Ook heb ik Alyx er mee uitgespeeld en doe ik af en toe Beat Saber.
Ja, hij is bedraad en als de wands te lang 'buiten beeld' zijn verliest ie zijn tracking, die trouwens binnen een seconde terug is als je de wands weer 'in beeld' houd.
Ik ben hier misschien een buitenbeentje in, maar, zeker als je zittend wil VR-en, dan kan ik een WMR-bril wel aanraden. Voor de €150,- dat de mijne heeft gekost vind ik het meer dan waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:43
Iedereen moet natuurlijk zijn eigen keuze maken, maar de angst voor Facebook en de camera's e.d. is echt van alu hoedje niveau.

Als er echt misbruik gemaakt van zou worden, dan zou dat echt wel al uitgekomen zijn.

Ik ben 100% geen van van Facebook, maar de Quest doet niet meer dan Steam, Google of vul maar in.

Je hoeft hem niet te kopen hoor, maar de angst is totaal irrationeel en onderdeel van napraten van elkaar.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amos_x
@Arunia Klopt. Value/money kan je niet langs oculus heen. Hoge res, 90Hz, goede tracking (toch een must in VR!) en draadloze mogelijkheden. Gewoon een erg goed product. En aan die prijs is 'ie waarschijnlijk ook mooi gesponsord door META/FaceBook. Waar ze natuurlijk een return van verwachten.

De Valve Index is bijna 2,5x zo duur, of 3,5 als je de goedkoopste Oculus er bij neemt. De index is een prima apparaat, en is het vast waard. Maar als je een beetje 'netjes' wil omgaan met een gaming budget is dit toch een grote uitgave. In elk geval veel minder 'impuls buy money' wat de Quest wel is.

Moeilijk. Ik zoek de headset af en toe op, kan mezelf bijna overtuigen, waarna ik mij meteen herinner wat een walgelijk bedrijf Facebook is, en dan ben ik terug bij af. Rinse and repeat 1 a 2x per maand.

De reverb G2 heeft vooral erg slechte kritiek bij het tracken van de controllers. Als headset scoort die net erg goed, met een scherpe resolutie. In eerste instantie zoek ik een cockpit-VR headset (race games, Flight sim). Dus in principe kan ik de G2 wel eens een kans geven. Eventueel een tweededehandsje en de controllers simpelweg niet gebruiken aangezien je die in een cockpit setup toch niet nodig hebt.

Ik was erg verheugd over de PSVR2 aankondiging. De eerste was het net niet, iets te veel 'speelgoed', maar de 2de kan dat helemaal goed maken. Zit sowieso erg in het PS kamp, de games zijn steeds erg goed (persoonlijke mening) en dat vind ik van de hardware ook. Omdat het een typisch console product is zal het wel normaal geprijsd in de markt gezet worden (ik schat 500 euro?), en volledig plug and play zijn met de ps5. Geen gedonder met typische pc problemen.

En omdat playstation toch ook een reputatie hoog te houden heeft als veilig platform voor kinderen bvb, net zoals dat met bvb Nintendo het geval is, zal er vast wel erg weinig facebook-achtige tracking :r aan te pas komen.

Ik zal me dus min of meer oriënteren op een 'cockpit VR' oplossing voor de PC (wat de reverb kan zijn), en na verloop van tijd een PSVR er bij nemen voor de meer 'complete' game experiences.

Het wordt wel tijd voor wat meer aanbod/competitie in deze markt. Maar wie kan concurreren met een Quest 2 aan 350 euro, compleet gesubsidieerd en onder de kostprijs verkocht? Met dank aan silicon valley :r

@Vuikie , goede tip, dat kan ik wel eens opzoeken

Een ander alternatief voor een pc setup is natuurlijk 3 gekromde schermen. Ik type dit op een samung 32 inch met lichte kromming (1500R of zo). Nog een links en rechts en dat lijkt me ook al erg immersief te zijn. Dan ben ik voor nog eens 700 euro ook klaar.

@Koldur Wat betreft alu hoedje niveau, helemaal prima. Wat die camera's wel of niet uploaden zal me, in het grote plaatje, zelfs nog worst wezen. Ik hoef geen verdere redenen aan te halen dan dat facebook gewoon een smerig bedrijf is waar ik zo ver mogelijk vandaan wil blijven en zo weinig mogelijk mee te maken wil hebben.

https://blog.mozvr.com/vr-headset-data-collection/
https://www.roadtovr.com/...data-collection-settings/
https://foundation.mozill...culus-quest-2-vr-headset/
https://uploadvr.com/facebook-login-privacy-data-quest-2/

Wie gelooft nu iets van wat facebook zegt. Als je de privacy statements er op na gaat staat er steeds iets in de trand van, "we are not using motion data and scanning data at this time". Waarbij ze zichzelf dus de toestemming geven om dat zonder waarschuwing, wanneer ze willen, zomaar te veranderen.

Dus de hardware die je nu koopt, kan zomaar 2 jaar later onder andere voorwaarden aangeboden worden. Die je maar hebt te slikken of hardware onbruikbaar.

En ook al doet facebook niets dubieus met die data, en wordt ze geanonimiseerd, ze tonen keer op keer aan dat ze hun data niet veilig en adgeschermd kunnen houden.

De weinig privacy settings die beschikbaar zijn in de quest menus gaan er vooral om om je activiteit prive te houden van andere facebook users. Dus onder vrienden en je sociale netwerk, niet van facebook zelf. Wat trouwens niet goed lijkt te werken en vaak gereset wordt, waardoor je netwerk toch weer kan zien wat je gamet, en waar je de headset voor gebruikt.

En als laatste en misschien wel de belangrijskte reden, nog los van alle data collecting en privacy 'alu hoedjes argumenten': van zodra facebook je flagt voor wat voor reden dan ook, kan zelfs een false positive zijn, een bug, whatever, verlies je alle controle over je aangekochte hardware en je games . Dit kan enkel door een medewerker gecorrigeerd worden, dus kan je fijn een aantal weken wachten. En dan moet je vaak nog ID bewijzen doorsturen (scans van id-kaart, paspoort, ...). Ja koekoek, dacht het niet 8)7

En met hun recente verlies op de beurs zullen ze echt wel alle registers open trekken. Ze kunnen bij 50% van de Amerikaanse telefoons geen of minder data meer harken (iPhones), dus gaan ze echt wel vol gaan op waar ze wel nog bijkunnen.

Het gaat me misschien wel minder om de privacy, en nog meer om de absolute controle die facebook aanhoudt op JOUW hardware, met die gebundelde account. En dat is nergens voor nodig. In principe hoeft een VR headset niet meer te zijn dan een twee lenzen en twee schermen (simpel gesteld).

Er is geen enkele reden om een quest te kopen. Dan blijf ik nog liever 2D gamen op een scherm, ik vermaak me ook wel. VR is geen eerste levensbehoefte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
@Amos_x
Nogmaals, je hoeft hem van mij niet te kopen, blijkbaar denk je dat ik jouw daarin aan het overtuigen ben, maar dat is niet het geval.

Ook bij Steam, Google, Apple, etc. kunnen ze jouw account gewoon blokken. Ook een Switch, PS4/PS5, Xbox kunnen ze bannen zodat je er weinig meer mee kan.
De uitvoering zal dan exact hetzelfde zijn als op de Quest, je kan dan alleen nog offline de al geïnstalleerde apps gebruiken.

Wat wel een punt is, is dat ze de voorwaarden kunnen aanpassen. Dit wordt dan wel breeduit in elk tech-news entiteit gemeld natuurlijk. Ook hier geldt dat weer voor alle andere diensten. Facebook is hier niet uniek in.

Nog een keer, wil je hem niet kopen, dan moet je dat ook absoluut niet doen.
Wat ik hier probeer te zeggen, is dat wat Facebook doet op geen manier uniek is. Vind je wat Facebook doet niet kunnen, dan geldt dat dus ook voor dergelijke apparatuur en in iets mindere mate ook Steam.

Paar artikelen doorgenomen die je hier aanhaalt, maar ook daar gaat op, dat geldt ook voor PS4/5/Xbox/Switch

[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 12-02-2022 19:42 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:17
Koldur schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:51:
Iedereen moet natuurlijk zijn eigen keuze maken, maar de angst voor Facebook en de camera's e.d. is echt van alu hoedje niveau.

Als er echt misbruik gemaakt van zou worden, dan zou dat echt wel al uitgekomen zijn.

Ik ben 100% geen van van Facebook, maar de Quest doet niet meer dan Steam, Google of vul maar in.

Je hoeft hem niet te kopen hoor, maar de angst is totaal irrationeel en onderdeel van napraten van elkaar.
Facebook heeft keer op keer bewezen zich niets aan te trekken van grenzen of eigen beloftes en logged van alles en iedereen wat het maar kan, ook al wil iemand niets met dat platform te maken hebben.
Heeft geen zak met angst te maken, maar met domweg beseffen wat het inhoud om mee te doen aan dergelijke platforms en verder te kijken dan enkel het € teken bij de aanschaf van een bril.

Het klopt dat er geen één fabrikant is die je simpelweg een bril verkoop zonder "strings attached", dat betekend niet dat dan maar geaccepteerd hoort te worden. Het trieste is dat simpelweg de meesten het niets interesseert, gezien de immense populariteit van de Quest2.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Razkin schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:42:
[...]

Facebook heeft keer op keer bewezen zich niets aan te trekken van grenzen of eigen beloftes en logged van alles en iedereen wat het maar kan, ook al wil iemand niets met dat platform te maken hebben.
Heeft geen zak met angst te maken, maar met domweg beseffen wat het inhoud om mee te doen aan dergelijke platforms en verder te kijken dan enkel het € teken bij de aanschaf van een bril.

Het klopt dat er geen één fabrikant is die je simpelweg een bril verkoop zonder "strings attached", dat betekend niet dat dan maar geaccepteerd hoort te worden. Het trieste is dat simpelweg de meesten het niets interesseert, gezien de immense populariteit van de Quest2.
Misschien was ik niet duidelijk over het volgende, maar het gaat om wat de camera's en microfoon opnemen. Dat wordt echt niet overgehaald.

Uitzondering daarin is, als iemand jou report voor abuse. Dat is dan een actie geïnitieerd door een derde partij en wordt je over terug gekoppeld. Zelf nog nooit gedaan of meegemaakt.

Meta data daarentegen, wordt, zoals aangegeven en ook hier weer, andere diensten zijn hier niet heiliger in, wordt gewoon volledig doorgestuurd en verwerkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amos_x
Koldur schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:34:
@Amos_x
Nogmaals, je hoeft hem van mij niet te kopen, blijkbaar denk je dat ik jouw daarin aan het overtuigen ben, maar dat is niet het geval.

Ook bij Steam, Google, Apple, etc. kunnen ze jouw account gewoon blokken. Ook een Switch, PS4/PS5, Xbox kunnen ze bannen zodat je er weinig meer mee kan.
De uitvoering zal dan exact hetzelfde zijn als op de Quest, je kan dan alleen nog offline de al geïnstalleerde apps gebruiken.

Wat wel een punt is, is dat ze de voorwaarden kunnen aanpassen. Dit wordt dan wel breeduit in elk tech-news entiteit gemeld natuurlijk. Ook hier geldt dat weer voor alle andere diensten. Facebook is hier niet uniek in.

Nog een keer, wil je hem niet kopen, dan moet je dat ook absoluut niet doen.
Wat ik hier probeer te zeggen, is dat wat Facebook doet op geen manier uniek is. Vind je wat Facebook doet niet kunnen, dan geldt dat dus ook voor dergelijke apparatuur en in iets mindere mate ook Steam.

Paar artikelen doorgenomen die je hier aanhaalt, maar ook daar gaat op, dat geldt ook voor PS4/5/Xbox/Switch
Je hebt gelijk, en ik begrijp wat je zegt. Bedankt om je punt te verduidelijken.

Er zijn echter wel gradaties. Facebook kan je account al opheffen voor een verkeerd geïnterpreteerde foto of een schuine opmerking (ben zelf niet actief op facebook). En dat is erg subjectief en 'mode' en tijdsgevoelig.

Dat is veel minder een probleem op de andere netwerken die je aanhaalt. De sociale component van steam/PSN/nintendo is gewoon veel beperkter, en er is veel minder kans dat je account gebanned of verwijderd wordt.

Nintendo is op sociaal vlak compleet onbestaande. Op steam en PSN kan je wellicht wel aangepakt worden voor uitlatingen in reviews of in chats. Het scheelt ook dat game chats vaak in beperkte kring zijn en niet openbaar voor iedereen. Playstation bvb heeft dus veel minder moderatie te doen.

Blijft over cheating in games. Maar daar doe ik niet aan, en false positives wat betreft cheating zijn zeldzaam.

Ik bedoel maar dat er veel minder willekeur is op de andere (game-) platformen die je noemt. Vergeet ook niet dat die platformen voornamelijk op kids gericht zijn, dus die bedrijven kunnen (en willen) zich sowieso veel minder permitteren dan waar facebook mee weg kan komen, en timmeren hun zaakje ook meer dicht.

Je hebt gelijk, maar het voelt toch anders (ook al kan het maar gevoel zijn), alleen al omwille van de zieke sfeer die hangt rond alles wat met facebook te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Welke case is geschikt voor de Quest 2 met Kiwi Elite strap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Razkin schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:42:
[...]

Helaas gaat het ook veel verder dan alleen de prijs... Of je nou meer wil betalen of niet, er is gewoon geen enkele optie op de markt die echt met de Quest 2 kan concurreren tenzij bepaalde voordelen van de Quest voor jou niet heel belangrijk zijn. Wil je goede controllers dan is er naast de Quest volgens mij al maar één optie, de index. Maar naast dat die erg duur is is het scherm ondertussen wel een beetje achterhaald, zit je altijd aan een draad vast en kun je hem ook alleen gebruiken in de ruimte waar je je lighthouses opgesteld hebt.

De lage prijs zal zeker heel veel te maken hebben met het succes hoor, maar het is zeker niet de enige reden. Naar mijn idee ligt de Quest 2 gewoon echt een generatie voor op de concurrentie. Bedraad gamen is voor mij geen optie meer als je eenmaal er van bevrijd bent.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:07
Finraziel schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:28:
[...]

Helaas gaat het ook veel verder dan alleen de prijs... Of je nou meer wil betalen of niet, er is gewoon geen enkele optie op de markt die echt met de Quest 2 kan concurreren tenzij bepaalde voordelen van de Quest voor jou niet heel belangrijk zijn. Wil je goede controllers dan is er naast de Quest volgens mij al maar één optie, de index. Maar naast dat die erg duur is is het scherm ondertussen wel een beetje achterhaald, zit je altijd aan een draad vast en kun je hem ook alleen gebruiken in de ruimte waar je je lighthouses opgesteld hebt.

De lage prijs zal zeker heel veel te maken hebben met het succes hoor, maar het is zeker niet de enige reden. Naar mijn idee ligt de Quest 2 gewoon echt een generatie voor op de concurrentie. Bedraad gamen is voor mij geen optie meer als je eenmaal er van bevrijd bent.
Exact dit, als ik weer eens een potje golf speel met een vriend die een index heeft en weer hoor schelden op de kabel in z'n nek, of de lighthouse die net niet goed tracked, of waar de batterijen van op zijn, dan voel ik me gezegend met mijn Q2.

Heb zelf dan ook 0 problemen met Facebook/Meta maar als er een betere headset verschijnt voor een paar 100 euro meer zou ik zeker geïnteresseerd zijn. Die lijkt alleen voorlopig niet gemaakt te worden, waarschijnlijk wordt dit gewoon de Quest 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-10 10:08

jacobras

Developer

thecompany schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Exact dit, als ik weer eens een potje golf speel met een vriend die een index heeft en weer hoor schelden op de kabel in z'n nek, of de lighthouse die net niet goed tracked, of waar de batterijen van op zijn, dan voel ik me gezegend met mijn Q2.
Mijn ervaring met een aantal jaar Index (en diverse andere brillen) is nog altijd ontzettend positief. Controllers gaan lang mee en laden snel op. Ze liggen heel fijn in de hand omdat ze eigenlijk aan je hand vastzitten zonder dat je ze hoeft vast te houden.

Tracking issues heb ik zelf nooit maar mijn maat hoor ik er ook nog wel eens over. Benieuwd hoe dat verschilt, ik speel wel altijd in een vrij donkere kamer. Altijd grappig als je met daglicht begint en bij afzetten bril ontdekt dat je in het donker staat rond te zwaaien :+

De kabel merk ik met de Index gek genoeg bijna niet! Bij mijn Vive voelde ik altijd dat ie er was. Misschien is die van de Index lichter of komt die op een (voor mijn hoofdvorm) gunstigere plek uit de bril. Enige uitzondering is zittend in mijn bureaustoel met VTOL VR. Dan gaat de kabel telkens om mijn (hoge) bureaustoel zitten. Daarvoor heb ik een aantal van die zelf-oprollende kaarthouders op mijn plafond getaped waarin ik de kabel vastklik. Past perfect ;)

[ Voor 10% gewijzigd door jacobras op 13-02-2022 11:02 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Controller aan je hand vast is inderdaad erg fijn maar kan ook voor een paar tientjes met de Oculus touch controllers. Ik had voor de Quest 1 de grips van amvr en nu voor de Quest 2 die van vr cover (de beste imho, had ook kiwi design geprobeerd maar vond ik niet prettig, misschien wel beter voor kleine handen). Daar zit dan ook zo'n strap bij om je hand in te schuiven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-10 11:28
Dat gedoe met FB snap ik echt niet meer. Wel een Apple of Android telefoon hebben, wel een Windows pc, wel een smart TV, wel een Netflix/Disney+/Amazone account, wel een Steam/Origin/Epic Games/Origin account, wel een smart dit smart dat, maar FB.. ohw my gd... nee aub geen FB. Gooi dan aub ook je pinpasjes weg en betaal alleen met contant geld.
Ik ben blij met mijn Quest2 en mij boeit het niet dat er een FB account op moet. Op al mijn apparaten moeten accounts geactiveerd worden om ze te kunnen gebruiken, maar alleen op de Q2 zie ik daar een prijsvoordeel bij.
Draadloos gamen, inside out tracking, stand alone, goede resolutie, allemaal dingen die mij dus wel boeien dus gewoon dat ding aangeschaft.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amos_x
Soliest schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:32:
Dat gedoe met FB snap ik echt niet meer. Wel een Apple of Android telefoon hebben, wel een Windows pc, wel een smart TV, wel een Netflix/Disney+/Amazone account, wel een Steam/Origin/Epic Games/Origin account, wel een smart dit smart dat, maar FB.. ohw my gd... nee aub geen FB.
Lekker gemakkeljk ranten, maar keuzes zijn ook mogelijk. Wat mezelf betreft, geen android, geen smart tv (wel smart tv, maar het ding heeft nog nooit internet gezien, is namelijk gewoon een scherm), geen smart-dit-of-smart-dat want ik ben namelijk niet gehandicapt en kan nog wel zelf een schakelaar omzetten.

Slechts 1 game store (Steam), en 1 video service (netflix). En ja, in meer of mindere mate komt dat allemaal neer op accounts die tracken, maar dat is een keuze die je maakt. En mijn keuze is om zo weinig mogelijk van facebook gebruik te maken. En al helemaal een apparaat die je biometrisch kan opmeten (hoogte, lengte, staplengte, ...) en die data te gelde maken.

Het gaat er me zelfs niet om bij wie die data terecht kan komen. Ook al is dat een bezorgdheid, maar als niet-Amerikaan minder een probleem. Denk bvb aan job-recruiters, ziekte-verzekeringen, politieke partijen mocht je ooit in de politiek willen gaan, noem maar op.

Het gaat er om dat facebook grof geld verdient met je data. Een miljarden bedrijf dat het niet nauw neemt met mensenrechten en privacy en moedwillig tieners in depressies wil sturen voor de snelle cash grab.

Moet hier een lijstje komen met alle facebook schandalen van de afgelopen tien jaar?

Soms mag je ook gewoon principieel zijn.
Gooi dan aub ook je pinpasjes weg en betaal alleen met contant geld.
Onzin, niets mee te maken, compleet niet ter zake doen. :') En ja, soms betaal ik contant. Mijn keuze.
Ik ben blij met mijn Quest2 en mij boeit het niet dat er een FB account op moet. Op al mijn apparaten moeten accounts geactiveerd worden om ze te kunnen gebruiken, maar alleen op de Q2 zie ik daar een prijsvoordeel bij.
Draadloos gamen, inside out tracking, stand alone, goede resolutie, allemaal dingen die mij dus wel boeien dus gewoon dat ding aangeschaft.
Prijsvoordeel, dus dat zegt eigenlijk al genoeg. Beetje stuivers en blinkende kraaltjes naar het plebs gooien en dat is vaak al genoeg. Blijkt toch maar weer dat het werkt, dat moet ik facebook dan toch weer nageven.

Blijkt ook uit de steam charts, 60++% van de VR is oculus gebaseerd.

Tja, zoals hierboven gesteld, VR is geen levensbehoefte. Het is een leuke gimmick, en wil er graag mee aan de slag, maar niet gesponsord door facebook. Punt. Wacht wel op de PSVR2. Geen haast, en er is genoeg entertainment te vinden buiten VR om. Te veel zelfs.

Prettige zondag gewenst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:17
@Soliest Dat is nou precies het probleem, letterlijk niets kan je nog "prive" gebruiken omdat de grote meute gehersenspoeld is met gratis/korting zus en zo. Vanuit de regering wordt je nog net niet gedwongen om een Google of Apple account(nodig voor de store) te hebben om DigiD mogelijk te maken. Je bank flikt hetzelfde met de verplichting tot het gebruiken van een app. Microsoft heeft lak aan de gebruiker en bepaald voor een deel wat wel of niet op je PC staat en loopt agressief te pushen om hun zin door te drijven.

Dan is je verweer waarom dan niet FB, het is niet alleen FB, dat is enkel relevant in het VR verhaal. Een account voor één dienst om enkel die dienst te gebruiken is op zich niet verkeerd, mits eens met de voorwaarden, het gaat mis wanneer die ene dienst gaat bepalen hoe je andere diensten of hardware moet gebruiken of je gebruik kan beperken of diensten van elkaar afhankelijk gaat maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:36
Hoi allen,

Hier zelf ook een groot VR liefhebber, ik heb zelf een Quest 2 en speel voornamelijk PCVR (5600X + 3070TI)

De spellen die mij nu bezig houden zijn
-Pavlov (en dan zombies bv kino der toten)
-Walkabout mini golf (vooral online heel leuk)
-The Talos Principle VR (in vr zoveel gaver dan normaal)

En nog een paar maar dit zijn mijn toppers.

Laats trouwens deze grip covers gekocht voor de quest, zeker een aanrader ! hele fijne grip en je kunt je controller los laten zonder dat hij valt door de band om je pols.
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1

Btw je mag mij altijd toevoegen op steam : https://steamcommunity.com/id/JamerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jamer schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:26:
Laats trouwens deze grip covers gekocht voor de quest, zeker een aanrader ! hele fijne grip en je kunt je controller los laten zonder dat hij valt door de band om je pols.
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1
Dat is zo te zien een nieuwe versie van die wat ik niet fijn vond, jij hebt vermoed ik dan iets kleinere handen? Die kiwi design grips konden niet echt groot genoeg voor mijn handen en knelden daardoor.

Ik heb deze en vind die dus veel fijner voor mijn grotere handen:
https://www.amazon.nl/dp/...uest+2+%2Caps%2C96&sr=8-3

Die moeten er wel af om de batterijen te verwisselen, maar de batterijen gaan zo superlang mee dat dat me totaal niet stoort. Volgens mij doe ik maanden met een setje IKEA ladda oplaadbare batterijen terwijl ik op de meeste dagen wel een paar keer sta te beat saberen (hoewel dan wel maar 10-15 minuten per keer of zo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-10 17:56

job

Thombias schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:30:
Goede vraag. De case van oculus zelf in elkgeval niet.

Wel: de kiwi Hard Protective Carry Case (de upgraded versie, niet de versie op amazon), BoboVR C2 Case.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 13-02-2022 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:36
Finraziel schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:35:
[...]

Dat is zo te zien een nieuwe versie van die wat ik niet fijn vond, jij hebt vermoed ik dan iets kleinere handen? Die kiwi design grips konden niet echt groot genoeg voor mijn handen en knelden daardoor.

Ik heb deze en vind die dus veel fijner voor mijn grotere handen:
https://www.amazon.nl/dp/...uest+2+%2Caps%2C96&sr=8-3
Ik heb geen kleine handen, maar heb geen ongemak bij het gebruiken van de grips.
Jou genoemde grips ken ik niet, hoe is de kwaliteit daarvan ? misschien dat ik ze ook bestel om eens te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jamer schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:53:
[...]

Ik heb geen kleine handen, maar heb geen ongemak bij het gebruiken van de grips.
Jou genoemde grips ken ik niet, hoe is de kwaliteit daarvan ? misschien dat ik ze ook bestel om eens te vergelijken.
Ik vind ze helemaal top. De extra padding om de strap heen voelt ook fijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een andere aanrader op de quest als je van FPS houdt: Ik vond Zero Caliber Reloaded best leuk. Ik heb alleen de singleplayer campaign geprobeerd. Voor een game die native op de Quest draait, vond ik hem niet tegenvallen.

Het blijft wel een echte "quest game". De graphics zijn simpel, de vijanden dom en de voice acting extreem overdreven. Maar het schieten is leuk, de wapens voelen realistisch en je hebt enorm veel uitbreidingsmogelijkheden van verschillende componenten op de wapens. Ik vond het de 25 euro (of minder bij een sale) zeker waard. Echt veel leuker dan Phantom Covert Ops waar je vast zat aan die stomme kano.

Het is wel vrij simpel, er is 1 SMG waar je een 100-ammo magazijn op kan zetten (de vector) en dat met een laserpointer maakt je een soort onverslaanbare rambo. Er waren alleen enkele "oorlogsgebied" missies met vele vallende granaten die nog echt lastig waren. De snipers zijn ook wel tof maar de visuele kwaliteit door de scope is heel erg blokkerig wat ze nogal onhandig maakt.

Dus wel wat nadelen maar over het algemeen best een leuke game. Ik ken verder weinig single-player FPS'en die echt leuk zijn puur op de Quest.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 13-02-2022 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:48

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Thombias schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:30:
Heb hier de bobovr c2 gekocht.
Enorm fijne case.
Groot genoeg om zelfs een halo strap in kwijt te kunnen.
En klein genoeg om niet continu in de weg te liggen ;)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:28:
[...]

Sterker nog, er is gewoon heel weinig qua opties naar de Quest. Alleen de Index eigenlijk, en dat is meteen €1000. De Q2 heeft ook gewoon significante nadelen tov bijvoorbeeld mijn CV1. Maar tov 4 jaar geleden zijn er nu gewoon minder opties op de VR markt. Voeg eraan toe dat het ook allemaal heel traag gaat met leuke games, en ik ben gewoon heel bang dat VR langzaamaan weer gaat afsterven, of iig nooit echt groter gaat worden. (Nou ja, nooit is een lange tijd natuurlijk, maar dat het iig nog heel lang gaat duren).

Maar de Index is nog steeds de enige die ik kan kopen die niet significante concessies doet tov mijn CV1. Terwijl mijn CV1 ik voor een €400 of €450 had gekocht jaren geleden. Ja de Q2 is een behoorlijke vooruitgang op een aantal punten (waarbij resolutie natuurlijk goedkoop is tegenwoordig, draadloos is afhankelijk van latency een behoorlijk voordeel), maar ook een behoorlijke achteruitgang op andere punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10 14:07
Ben wel uitgekeken op de hele library van Quest games. Elke release is gewoon een halve game of meer een mini game of een port uit de CV1 dagen.

Gebruik mijn Q2 alleen nog voor multiplayer sim racing (ACC) over Air Link want sinds RE 4 VR en daarvoor Alyx is er gewoon amper wat uitgekomen wat mij kan boeien. Vorige week nog Untill You Fall gekocht en gerefund, het zit goed in elkaar maar mist gewoon een game er omheen, stop die combat in Skyrim of maak het desnoods meer Dead Cells met wat variatie in de runs die je hebt.

PCVR is al helemaal dood na (daarvoor ook) de flop van Hitman 3. Dit terwijl VR gewoon voor mij persoonlijk echt wel de beste manier is om een game te ervaren en het idee dat je made-for-vr games moet hebben is inmiddels onzin, ik vermaak me meer met mods voor Outer Wilds en Risk of Rain 2 dan met al die Quest exclusive content.

Er is ook nog steeds geen goede manier om knap officieel 3d films te streamen (big screen af en toe maar is zeer beperkt), enige mogelijkheid is torrents.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:44:
[...]

Sterker nog, er is gewoon heel weinig qua opties naar de Quest. Alleen de Index eigenlijk, en dat is meteen €1000. De Q2 heeft ook gewoon significante nadelen tov bijvoorbeeld mijn CV1. Maar tov 4 jaar geleden zijn er nu gewoon minder opties op de VR markt. Voeg eraan toe dat het ook allemaal heel traag gaat met leuke games, en ik ben gewoon heel bang dat VR langzaamaan weer gaat afsterven, of iig nooit echt groter gaat worden. (Nou ja, nooit is een lange tijd natuurlijk, maar dat het iig nog heel lang gaat duren).

Maar de Index is nog steeds de enige die ik kan kopen die niet significante concessies doet tov mijn CV1. Terwijl mijn CV1 ik voor een €400 of €450 had gekocht jaren geleden. Ja de Q2 is een behoorlijke vooruitgang op een aantal punten (waarbij resolutie natuurlijk goedkoop is tegenwoordig, draadloos is afhankelijk van latency een behoorlijk voordeel), maar ook een behoorlijke achteruitgang op andere punten.
Ik moest even denken over op welke punten er dan achteruitgang was, maar inderdaad kom toch wel op aardig wat...
Latency bij pc VR. Meestal geen probleem maar beat saber bv speel ik native, is vanaf de pc... Niet onspeelbaar, maar je gaat er geen highscores mee zetten denk ik.
Geluid is gewoon echt brak op de Quest 2 ten opzichte van de CV1, echt jammer dat ze van de ingebouwde koptelefoon afgestapt zijn (of nog liever de vrij hangende speakertjes van de index niet overgenomen hebben).
IPD instelling ook jammer dat ze van het analoge schuif systeem afgestapt zijn en de range kleiner geworden is. Ik moet zeggen dat ik er met mijn 72 ipd wat duidelijk buiten de range ligt uiteindelijk minder problemen mee heb dan ik had verwacht, maar de beeldkwaliteit zou beter zijn als het helemaal goed ingesteld zou kunnen worden.
Gewicht aan de voorkant, al moet ik zeggen dat mij dat persoonlijk (met de elite strap) totaal niet stoort. Maar ik heb een groot hoofd en een dikke nek, zware koptelefoons stoort mij ook nooit. Kan me voorstellen dat andere mensen er wel last van krijgen.

Ja, mijn natte droom zou zijn als Valve bijvoorbeeld met een oplossing komt om met veel minder latency draadloos VR te doen (moet volgens mij kunnen met hardware die er voor ontworpen is ipv wat het toevallig kan zoals de Quest), met een mooi hoge resolutie oled scherm, de speakers zoals de index en de accu's wellicht in de strap verwerkt om het gewicht beter te verdelen. Daar wil ik dan best wat meer voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:08:
[...]

Ik moest even denken over op welke punten er dan achteruitgang was, maar inderdaad kom toch wel op aardig wat...
Latency bij pc VR. Meestal geen probleem maar beat saber bv speel ik native, is vanaf de pc... Niet onspeelbaar, maar je gaat er geen highscores mee zetten denk ik.
Geluid is gewoon echt brak op de Quest 2 ten opzichte van de CV1, echt jammer dat ze van de ingebouwde koptelefoon afgestapt zijn (of nog liever de vrij hangende speakertjes van de index niet overgenomen hebben).
IPD instelling ook jammer dat ze van het analoge schuif systeem afgestapt zijn en de range kleiner geworden is. Ik moet zeggen dat ik er met mijn 72 ipd wat duidelijk buiten de range ligt uiteindelijk minder problemen mee heb dan ik had verwacht, maar de beeldkwaliteit zou beter zijn als het helemaal goed ingesteld zou kunnen worden.
Gewicht aan de voorkant, al moet ik zeggen dat mij dat persoonlijk (met de elite strap) totaal niet stoort. Maar ik heb een groot hoofd en een dikke nek, zware koptelefoons stoort mij ook nooit. Kan me voorstellen dat andere mensen er wel last van krijgen.

Ja, mijn natte droom zou zijn als Valve bijvoorbeeld met een oplossing komt om met veel minder latency draadloos VR te doen (moet volgens mij kunnen met hardware die er voor ontworpen is ipv wat het toevallig kan zoals de Quest), met een mooi hoge resolutie oled scherm, de speakers zoals de index en de accu's wellicht in de strap verwerkt om het gewicht beter te verdelen. Daar wil ik dan best wat meer voor betalen.
Ik heb ook de G2 geprobeerd. Die nou niet geweldig tracking window heeft, al moet dat verbeterd zijn bij de nieuwste versie. Controllers zijn slechter dan Oculus, maar kan ik wel mee leven. Net als dat er nog een WMR schil bij zit. Maar iig op mijn PC had ik meer latency in de hoofd tracking. En ik heb daar weinig klachten over gezien, maar wel een enkele, dus wie weet ligt het wel gewoon aan mijn PC/moederbord die niet helemaal 100% samenwerkt. Dat merkte ik eraan als ik mijn hoofd schudde, het beeld veel minder stabiel was als bij mijn CV1. (En voor de duidelijkheid, dit zou bij een Q2 niet het geval moeten zijn, omdat timewarp hiervoor op de Q2 zelf compenseert). Dat was namelijk mijn hoop op vervanger van mijn CV1, maar tja, ik werd gewoon echt niet lekker na een aantal intensievere Beatsaber nummers.

De Q2 had ik ook geprobeerd, om gewoon vergelijking te hebben voor de G2 of ik de juiste keuze maakte. Die heb ik zelfde dag dat ik hem kreeg nog geretourneerd, in random volgorde:
  • Zwart bestaat echt niet. Bij een CV1 is het niet perfect zwart, bij een Q2 is het gewoon grijs (had ik wel mee kunnen leven uiteindelijk)
  • FoV zou gelijk moeten zijn als bij CV1, maar ik had veel meer verrekijker effect doordat FoV bij mijn CV1 grotendeels door schermpjes beperkt is (en dus redelijk rechthoekig), terwijl bij Q2 het de lenzen zijn (dus rond). Had ik ook wel mee kunnen leven waarschijnlijk
  • Comfort is echt verschrikkelijk slecht met standaard strap tov een CV1. En ja ik heb redelijk wat tijd gebruikt met tips hoe je die zou moeten gebruiken, maar het was absoluut ruk.
  • Primair doe ik Beatsaber, audio is belabberd bij Q2
De hogere resolutie was duidelijk een voordeel, de standaard 72Hz kan ik echt niet hebben (beeld knipperde in mijn ooghoeken), maar goed, dat kan naar 90Hz. En natuurlijk, de elite strap zou comfort significant moeten verbeteren, maar dan nog audio probleem. Als mijn CV1 dood gaat, dan ga ik zeer waarschijnlijk voor Q2 met Deluxe audio strap van Vive. Voeg een fatsoenlijke USB kabel eraan toe (ik heb niet genoeg vertrouwen in draadloos streamen voor snellere Beatsaber nummers, en ik wil op zijn minst een vergelijking hebben als ik twijfel of het nou wel of niet goed werkt), en de handel werd toch even duur als een G2 mij had gekost bij pre-orderen. Significant duurder dan mijn CV1.

En die G2 trouwens, het was jammer van zijn problemen, want heerlijk licht. Ja wel wat wennen hoe hij zit, maar dat zou wel goed komen. En dat geluid van zelfde speakers als een Index, echt geweldig.

Maar goed, voor nu dus mijn CV1. Gaat ie dood, dan waarschijnlijk een Q2 dus, misschien toch naar Index overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Maar geluidskwaliteit is toch perse slecht bij Beat Saber? Zelfs met een goede koptelefoon kan ik daar niet aan wennen. Ik had HD audio verwacht maar het is echt lage kwaliteit. Dit op de PC versie. Kwaliteit van de Q2 valt me eigenlijk best mee voor de oplossing, maar het kan veel beter natuurlijk. Voor beat saber zie ik alleen geen nut als de bron zelf matig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Time Bandit
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03-2024
Hoi allemaal.

Sinds begin december heb ik een Valve Index (mijn eerste VR bril). Echt een super fijn ding.
En nu zit ik te kijken of dat ik het kan uitbreiden naar Full Body Tracking. En daar heb ik wat vraagjes over iemand die deze kan beantwoorden?

De base stations (lighthouses) zijn als het goed is 2.0.
Welke merken zijn aan te raden? Ik weet van de Vive trackers maar deze zijn prijzig, 100-140 euro de stuk als je überhaupt nog 2.0 versies kan vinden.

Ik neem aan, beetje dom misschien om het te vragen, dat de 3.0 van Vive niet werken met de 2.0 lighthouses van Valve?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-10 15:56
Jamer schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:53:
[...]

Deze een jaar geleden gekocht en bevallen me prima, de zijstrap gebruik ik niet, alleen het polskoortje.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dhm9xcD

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:54:
Maar geluidskwaliteit is toch perse slecht bij Beat Saber? Zelfs met een goede koptelefoon kan ik daar niet aan wennen. Ik had HD audio verwacht maar het is echt lage kwaliteit. Dit op de PC versie. Kwaliteit van de Q2 valt me eigenlijk best mee voor de oplossing, maar het kan veel beter natuurlijk. Voor beat saber zie ik alleen geen nut als de bron zelf matig is.
Ik weet niet of er nog verschil zit tussen de geluidskwaliteit van beat saber op pc en op Quest, is mij niet opgevallen toen ik overstapte... Maar in ieder geval betekent slechte bron kwaliteit niet gelijk dat je ook niks meer merkt van slechte of goede speakers. Ik heb een keer mijn Audeze Penrose X aangesloten op de Q2 en een paar nummers beat saber gedaan en wow wat maakte dat een verschil. Ik voelde het nummer gewoon veel meer en ging daardoor ook beter spelen (en het was leuker).

Ik heb het niet heel uitgebreid vergeleken en ik ben geen audiofiel die goed verschil in geluid kan analyseren en uitleggen (sterker nog ik heb een frequentie range net boven de 9 kHz waar ik gewoon doof ben, heb denk ik daardoor ook moeite mensen te verstaan in rumoerige omgevingen bv), maar ik vermoed dat het vooral de bas is die totaal niet uit de verf komt bij die kleine speakertjes in de Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Sissors schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Ik heb ook de G2 geprobeerd.
Als je in je post het hebt over G2, bedoel je dan de HP Reverb? Het is geen typefout met Q2?

Indien je tijd hebt, kan je nog even toelichten waar je de G2 vond tekort schieten?

Ik lees slechte dingen ivm de inside-out tracking, maar betreft dat vooral de controller tracking? Of ook de headset tracking? Indien ik ergens een tweedehandsje kan vinden, wil ik het wel even proberen voor een 'cockpit setup', waar dus enkel de bril en head tracking van belang is.

DCS, MSFS, AC, andere race games. En eventueel van die 'rondkijken' en 'zen' experiences.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
Amos_x schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:21:
[...]

Als je in je post het hebt over G2, bedoel je dan de HP Reverb? Het is geen typefout met Q2?

Indien je tijd hebt, kan je nog even toelichten waar je de G2 vond tekort schieten?

Ik lees slechte dingen ivm de inside-out tracking, maar betreft dat vooral de controller tracking? Of ook de headset tracking? Indien ik ergens een tweedehandsje kan vinden, wil ik het wel even proberen voor een 'cockpit setup', waar dus enkel de bril en head tracking van belang is.

DCS, MSFS, AC, andere race games. En eventueel van die 'rondkijken' en 'zen' experiences.
Voor sims en dus zittend gamen waarbij je de controllers niet nodig hebt is het de beste bril qua prijs van het moment denk ik wel. (ik heb eerst de Q1 gehad toen de G2 en nu de Q2)

Alleen de G2 is in gemak en controllers en het niet draadloos kunnen gamen wel een aantal stappen terug afhankelijk van hoeveel waarde je eraan hecht. Nu hebben zet met een G2 v2 de tracking volume van de controllers iets verbeterd maar het blijft gewoon net niet lekker werken. Ook de force feedback voelt niet fijn aan in de controllers. Het is bij de Quest allemaal verfijnder en de controller tracking is vele malen beter.

Het beeld, het geluid en het zitcomfort bij de G2 is top. Alleen de Quest 2 met de elite strap komt er aardig bij in de buurt op de audio na.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tadango schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:54:
HD audio is vooral marketing praat tbh :P . Maar zoals @Finraziel ook schreef, als gewoon de bass wegvalt dan merk je dat toch wel. En alleen al door de andere geluiden erdoorheen zal het nooit de perfecte luisterervaring zijn, maar goed, daarvoor speel je het ook niet :P . Ik zou verwachten dat Beatsaber gewoon MP3tjes "native" afspeelt die bij een nummer horen, dus als een nummer goed MP3 erbij hebt, moet het geluid naar de speakers ook fatsoenlijk zijn. Maar wat die voor een frequentie respons hebben, tja dat is niet om over naar huis te schrijven bij een Q2.
Amos_x schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:21:
[...]

Nop ik bedoel de G2. En mijn twee problemen waren dus:
1. Beperkt tracking volume, ik merkte met regelmaat dat ze even tracking verloren. En niet zozeer in gameplay, maar gewoon in je ooghoeken steeds zien dat je handen weer naar hun juiste plaats schieten. Ik kan me voorstellen als je vaker met een G2 speelt dat het gewenning wordt ze meer in je blikveld te houden. Daarnaast zou de nieuwe revisie van de G2 hier flink aan moeten helpen.

2. Ik had dus rotatie latency bij de G2. Wat als effect had als k met mijn hoofd schudde, waardoor headset om mijn hoofd mee schudt, het beeld lang niet zo stabiel was als bij mijn CV1. En dat merkte ik bij snellere Beatsaber nummers.

Punt 2 is voor mij het grote, maar sowieso als je rustiger speelt merk je er minder van, en het zou best eens een wisselwerking met bijvoorbeeld mijn moederbord kunnen zijn. Ik heb dus het weleens van iemand anders gelezen ook, maar verder eigenlijk geen andere klachten over gelezen. Dus of ik ben heel kritisch op dat gebied, of ik heb pech. Maar goed, ik ga geen nieuwe PC kopen in de hoop dat die beter samenwerkt met de G2 :P.

De controllers halen het ook niet bij Q2 controllers, maar dat had ik wel kunnen accepteren zonder rest van die punten. Want het comfort is zo verschrikkelijk veel beter van een G2. En elite strap helpt vast een hele hoop bij de Q2, maar de G2 gaat beter zijn. En ik vind dat erg belangrijk bij iets wat op je hoofd zit een hele tijd. En de audio van de G2, blaast echt mijn CV1 audio weg. Niet in pure audio kwaliteit, maar de ervaring van de off-ear audio is gewoon echt veel beter. Ik had dat niet verwacht vantevoren. Gezien CV1 audio al veel beter is dan Q2 audio, zullen we het niet over dat verschil hebben :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:49:
[...]
De Q2 had ik ook geprobeerd, om gewoon vergelijking te hebben voor de G2 of ik de juiste keuze maakte. Die heb ik zelfde dag dat ik hem kreeg nog geretourneerd, in random volgorde:
  • Zwart bestaat echt niet. Bij een CV1 is het niet perfect zwart, bij een Q2 is het gewoon grijs (had ik wel mee kunnen leven uiteindelijk)
  • FoV zou gelijk moeten zijn als bij CV1, maar ik had veel meer verrekijker effect doordat FoV bij mijn CV1 grotendeels door schermpjes beperkt is (en dus redelijk rechthoekig), terwijl bij Q2 het de lenzen zijn (dus rond). Had ik ook wel mee kunnen leven waarschijnlijk
  • Comfort is echt verschrikkelijk slecht met standaard strap tov een CV1. En ja ik heb redelijk wat tijd gebruikt met tips hoe je die zou moeten gebruiken, maar het was absoluut ruk.
  • Primair doe ik Beatsaber, audio is belabberd bij Q2
Klopt ja, de Q2 is echt gewoon lichtgrijs vergeleken met een CV1. Als ik die (of de Quest 1) weer eens opzet dan is het echt een verbazing hoe zwart het is. En dat is nog ondanks dat de Q1/CV1 ook niet perfect zijn op dat gebied (de pixels worden niet helemaal uitgeschakeld om het black smear probleem te voorkomen dat je ook op Samsung OLED telefoons ziet bij hele lage helderheid).

En ik zie inderdaad hetzelfde met die schermpjes. Bij de CV1 zie ik aan de uiterste hoeken (links voor het linkeroog, rechts voor het rechter) inderdaad ook een vlakke lijn. Bij de Quest 1 en Quest 2 niet.

Niettemin gebruik ik nog steeds vooral de Quest 2 :) De extra resolutie maakt veel goed. Vooral omdat de subpixels per pixel van 2 naar 3 zijn toegenomen (RGB vs PenTile) en omdat de pixels zo groot zijn dat je de subpixels ziet, geeft dit een enorm voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Bedankt voor je antwoord.
Daarnaast zou de nieuwe revisie van de G2 hier flink aan moeten helpen.
Over die zogezegde G2 V2 heb ik ook al gelezen. Zucht, dat wordt weer een dingetje. Welke dozenschuiver (en dat zijn ze allemaal) zal even op de doos willen kijken naar fabricagedatum of serienummer.

Welke vraag je ook stelt, het antwoord zal altijd "yes" zijn, want de verkoop moet doorgaan.

Beetje het Nintendo switch V2 gedoe toen die pas uit was (die je kon herkennen aan 'meer rood' op de doos of zoiets vaag)

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008

VP.

Amos_x schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:57:
[...]

Bedankt voor je antwoord.

[...]

Over die zogezegde G2 V2 heb ik ook al gelezen. Zucht, dat wordt weer een dingetje. Welke dozenschuiver (en dat zijn ze allemaal) zal even op de doos willen kijken naar fabricagedatum of serienummer.

Welke vraag je ook stelt, het antwoord zal altijd "yes" zijn, want de verkoop moet doorgaan.

Beetje het Nintendo switch V2 gedoe toen die pas uit was (die je kon herkennen aan 'meer rood' op de doos of zoiets vaag)

:|
Het vervelende is dat de type nummers en dergelijke zijn overgenomen van de V1. De verkoper zal je dus niet kunnen vertellen welke versie het is zonder de doos daadwerkelijk te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17
@Time Bandit ik kan er niet mee helpen, maar wel tof dat je ook een index hebt.

Ik hoop zelf ooit als de zomer opgeruimd is, nog een set light houses er bij aan te schaffen.

Ben benieuwd als je er achter bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

3080, 12600K, Wifi6 router
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Ben benieuwd naar je ervaringen! FPS willen we horen! En ga niet zeggen dat ie stottert ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Akemi schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:22:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen! FPS willen we horen! En ga niet zeggen dat ie stottert ! :D
Ik zal eens kijken hoe ik FPS kan zien in VR. Warthunder ging iig van 60 naar +-200 met hogere settings op 2560x1280 waarbij de 3080 niet eens op 100% draait.. weet niet goed hoe dit kan, zou zeggen: doe dan meer fps :P

Ben benieuwd of jullie nog boosts weten.

Air-link bitrate staat op dynamic 200Mbit. Als ik m op fixed zet gaat het compleet mis. Hij heeft dan 5 sec vertraging en alles gaat superslowmo. Geen idee hoe dat kan.

Verder: Oculus-app staat op 120hz en resolutie op 1.7 (4864x2448). Heb ei`k alleen nog Lone Echo geprobeerd en een klein snufje Alyx. Ziet er heel goed uit! Lone Echo, echt..

[ Voor 45% gewijzigd door Guillome op 18-02-2022 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlamonw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-08 15:56
Soullancer schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:37:
[...]

...1..2..3... Mod
Wildgroei is het niet geworden, maar ik heb hem net gebruikt voor mijn kersverse Quest 2. Na een weekje LANen met vrienden en daar headsets mogen uitproberen toch ook overstag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-10 23:07
Ha, ja; dat is waar ook, hopelijk kan ik er iemand blij mee maken :)

Hier is mijn referral link:

https://www.oculus.com/referrals/link/remcheese/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-10 16:09
Humble Bundle heeft weer een nieuwe VR bundle klaargezet: https://www.humblebundle.com/games/vr-discovery

Alle keys natuurlijk via Steam te activeren en het gaat om de volgende games:

Synth Riders
Blaston
Cook-Out
Panoptic
Trover Saves the Universe
Red Matter
Tower Tag

Synth Riders heb ik al via de Oculus Store, maar ca. 10 euro voor alle andere games bij elkaar is wel een leuke prijs denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ok eerste 2 uur-test in Lone Echo. Als eerst: het is waanzinnig :) Speelt lekker weg en ziet er heel mooi uit, echt een beleving.

Wel denk ik dat ik nog wat kan winnen. FPS lijkt me hoog genoeg, alles voelt heel vloeiend. Echter als ik snel (opzij) beweeg bewegen sommige objecten wat schokkerig opzij zeg maar. En ik merk ook dat mijn handen niet heel stabiel/stil zijn als ik de controllers voorzichtig beweeg.

Gaat via Wifi op +- 3 meter afstand. Iemand een idee of ik hier iets aan kan tweaken?
In de oculus-app heb ik render op 90hz * 1.5 staan, zou dat te hoog zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10 14:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

EdwinB schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:59:
Humble Bundle heeft weer een nieuwe VR bundle klaargezet: https://www.humblebundle.com/games/vr-discovery

Alle keys natuurlijk via Steam te activeren en het gaat om de volgende games:

Synth Riders
Blaston
Cook-Out
Panoptic
Trover Saves the Universe
Red Matter
Tower Tag

Synth Riders heb ik al via de Oculus Store, maar ca. 10 euro voor alle andere games bij elkaar is wel een leuke prijs denk ik :-)
Thanks! Alleen al Trover Saves the Universe is dat waard denk ik. In de pocket iig. :P

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcheese
Guillome schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:41:

En ik merk ook dat mijn handen niet heel stabiel/stil zijn als ik de controllers voorzichtig beweeg.

Gaat via Wifi op +- 3 meter afstand. Iemand een idee of ik hier iets aan kan tweaken?
In de oculus-app heb ik render op 90hz * 1.5 staan, zou dat te hoog zijn?
Dit lijkt mij meer een belichtings dingetje. Als het te donker in de kamer is heeft de Quest soms wat last om je hand te tracken.

Probeer eens een extra lampje aan te doen, dat lost waarschijnlijk alles op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcheese schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Dit lijkt mij meer een belichtings dingetje. Als het te donker in de kamer is heeft de Quest soms wat last om je hand te tracken.

Probeer eens een extra lampje aan te doen, dat lost waarschijnlijk alles op
Lijkt mij apart. Juist als het donker is moet hij je handen perfect kunnen tracken (immers zitten er LEDs in de controllers, en juist bij heel fel licht kan hij die niet meer zien). Wat bij weinig licht tracking problemen kan geven is juist de headset.

Ik neem trouwens aan gezien de beschrijving dat Airlink wordt gebruikt? Want wat je beschrijft is bij Virtual Desktop volgens mij een dingetje.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 19-02-2022 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Tsja, bij mij hielp het enorm destijds. Ik game meestal in een donker hol, maar met de Quest was een lamp aan toch echt wel nodig voor een stabiele ervaring hier.

Airlink werkt trouwens tegenwoordig zo goed, ik gebruik virtual desktop eigenlijk praktisch niet meer.

[ Voor 44% gewijzigd door remcheese op 19-02-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Airlink ja. En er was voldoende licht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcheese schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:54:
Tsja, bij mij hielp het enorm destijds. Ik game meestal in een donker hol, maar met de Quest was een lamp aan toch echt wel nodig voor een stabiele ervaring hier.
Dat klopt ook, hij heeft voldoende licht nodig om de omgeving te zien. Maar als dat niet het geval is, dan zou de headset tracking slechter moeten worden, niet de hand tracking, die moet prima blijven werken. Die verwacht je juist dat faalt als er teveel licht is. (Nu hebben ze dat bij Oculus wat beter gedaan als bij bijvoorbeeld WMR, maar ook dan, sta je in de volle zon dan is er gewoon goede kans dat hij je handen niet goed kan tracken meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Mantis schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:42:
Nog een aanrader in korting: Walkabout Mini Golf VR
Perfect om even te ontstressen 8)
Net even geprobeerd, maar ik krijg hem niet lekker aan de praat op mijn Reverb G2 + 3080. Echt verschrikkelijke performance (lees: 5 FPS) en optimalizatie. Als ik de Steam SS op 50% zet dan loopt het in het begin even smooth, maar minuten later schiet hij alsnog terug naar die bugged out 5FPS mode. Jammer, want de game zag er wel grappig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:02
VP. schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Net even geprobeerd, maar ik krijg hem niet lekker aan de praat op mijn Reverb G2 + 3080. Echt verschrikkelijke performance (lees: 5 FPS) en optimalizatie. Als ik de Steam SS op 50% zet dan loopt het in het begin even smooth, maar minuten later schiet hij alsnog terug naar die bugged out 5FPS mode. Jammer, want de game zag er wel grappig uit.
Bijzonder ... deze speel ik op m'n G2 + gtx1070 vloeiend op 100% ss
Enige bug die ik heb is een blauwe rand langs de buitenkant van het beeld. Verder een erg leuk spel, simpel vermaak en best uitgebreid.

All-in-one sports VR is er ook zo één, vergelijkbaar met wii sports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

E - Jay schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Bijzonder ... deze speel ik op m'n G2 + gtx1070 vloeiend op 100% ss
Enige bug die ik heb is een blauwe rand langs de buitenkant van het beeld. Verder een erg leuk spel, simpel vermaak en best uitgebreid.

All-in-one sports VR is er ook zo één, vergelijkbaar met wii sports.
Naar aanleiding van jouw bericht toch nog even verder lopen graven. Ergens op het Steam forum kwam ik een post tegen die vermelde het wellicht kan helpen als je de game op DX11 forceert (Steam overlay > settings > WMR settings > force DX11). En jawel, het FPS issue is nu opgelost 8)7

Helaas heb ik nog wel die rare blauwe rand zoals jij al zei, en ook zie ik af en toe rare glitches, maar het is nu tenminste speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Sorry als dit de verkeerde plek is voor deze vraag, maar ik aas al een poosje op een tweedehandse Oculus Quest 2. Ze staan met bosjes op marktplaats en de meeste verkopers claimen het ding vaak slechts enkele uren gebruikt te hebben. Is er een addertje onder het gras waardoor het voor veel mensen tegen valt?

En wat is het voordeel van meer geheugen? Waarom zou ik bijvoorbeeld kiezen voor 128gb of 256gb ipv van 64gb? (Edit: laatste heb ik al gevonden. Gewoon meer opslagruimte voor je games en media.)

[ Voor 9% gewijzigd door Kaw op 20-02-2022 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Kaw schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:31:
Sorry als dit de verkeerde plek is voor deze vraag, maar ik aas al een poosje op een tweedehandse Oculus Quest 2. Ze staan met bosjes op marktplaats en de meeste verkopers claimen het ding vaak slechts enkele uren gebruikt te hebben. Is er een addertje onder het gras waardoor het voor veel mensen tegen valt?

En wat is het voordeel van meer geheugen? Waarom zou ik bijvoorbeeld kiezen voor 128gb of 256gb ipv van 64gb? (Edit: laatste heb ik al gevonden. Gewoon meer opslagruimte voor je games en media.)
Bij nader inzien had ik ook genoeg aan 64gig gehad. Ik doe ei`k alleen PC VR namelijk :) Dus als je dat van plan bent dan zéker niet de 256gb kopen, zonde van je geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-10 13:56

Denk niet perse dat er een addertje onder het gras zit, bij mij ligt ie sporadisch ook gewoon een paar weken in de kast omdat ik niet echt de ruimte heb om het op dit moment snel te doen. Voor vele zal het een aankoop zijn geweest waarna ze erachter kwamen dat het gaaf was om te proberen, maar hij daarna stof ligt te happen en ze hem niet zo vaak gebruiken als dat ze dachten. De aanschaf prijs is ook aanzienelijk lager dan een Vive bijv.

Maar dat denk ik...

p.s. ik heb de 64GB, gebruik eigenlijk alleen maar PCVR en af en toe een game óp de bril zelf, om mensen kennis te laten maken met VR. Maar die games zijn niet zo groot (Demo van Superhot etc). Als ze dat even geprobeerd hebben 15 a 30min (inclusief de First Steps, die ik ze altijd even laat doen zodat ze de controls snappen), moeten ze alweer even bijkomen. En meestal zijn ze al enorm onder de indruk van dat First Steps spelletje.

[ Voor 16% gewijzigd door ShAd0w op 20-02-2022 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen de eerste Quest had 64 GB. De Quest 2 is er met 128 of 256 GB. Maar ja, je komt niet snel te kort tenzij je er films op gaat zetten of zo.

En een addertje... Nee, niet echt. Maar buiten dat het maar de vraag is of het waar is wat de verkoper zegt zullen er redelijk wat mensen zijn die zo'n ding geprobeerd hebben vanwege alle corona maatregelen. Op zich logisch dat er dan ook redelijk wat mensen bij zitten die het toch niks vinden.

Ook moet je wel een beetje zelf een doel vinden voor het ding. VR staat nog steeds in de kinderschoenen en dat merk je vooral in het app/game aanbod. Er is genoeg te doen, maar het is geen overdaad. En als je een gestage stroom nieuwe games van hoge kwaliteit verwacht dan kun je bedrogen uitkomen.

Zelf gebruik ik de Quest 2 eigenlijk bijna alleen voor beat saber maar dat maakt het voor mij ook gelijk meer dan de moeite waard. Ik ben zelf verder niet zo goed op de hoogte van het game aanbod voor de Quest zelf aangezien ik verder vooral games vanaf de pc stream. Ook daar is op zich van alles te doen, maar zijn het vooral de wat oudere games met VR support waar je het mee moet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-10 15:22
Finraziel schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:06:
Alleen de eerste Quest had 64 GB. De Quest 2 is er met 128 of 256 GB. Maar ja, je komt niet snel te kort tenzij je er films op gaat zetten of zo.
De Quest 2 kwam oorspronkelijk uit met de opties 64GB of 256GB. De 64GB is later uitgefaseerd ten behoeve van een 128GB versie. 64GB versies op Marktplaats kunnen dus best een Quest 2 zijn.

De 128GB versie is in mijn optiek meer dan genoeg, ook als je spellen rechtstreeks vanaf de Quest zelf gaat spelen. De meeste spellen zijn een GB of 2. Het grootste spel is Medal of Honor met zijn 40GB wat echt een uitschieter is. Buiten dat spel om zijn de uitschieters rond de 7GB (Zoals Resident Evil 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DonnyL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:51:
[...]

De Quest 2 kwam oorspronkelijk uit met de opties 64GB of 256GB. De 64GB is later uitgefaseerd ten behoeve van een 128GB versie. 64GB versies op Marktplaats kunnen dus best een Quest 2 zijn.

De 128GB versie is in mijn optiek meer dan genoeg, ook als je spellen rechtstreeks vanaf de Quest zelf gaat spelen. De meeste spellen zijn een GB of 2. Het grootste spel is Medal of Honor met zijn 40GB wat echt een uitschieter is. Buiten dat spel om zijn de uitschieters rond de 7GB (Zoals Resident Evil 4).
Ah ja klopt ook, was ik vergeten inderdaad. Maar dan is er nog een reden om niet voor de 64 GB versie te gaan, ding is oud :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShAd0w
Finraziel schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:16:
[...]

Ah ja klopt ook, was ik vergeten inderdaad. Maar dan is er nog een reden om niet voor de 64 GB versie te gaan, ding is oud :+
Ik heb mijn Quest 2 64GB bij Coolblue gekocht op 19 mei 2021, dus deze is nog geen jaar oud.
De 128GB versie is sinds augustus 2021 te krijgen, dus dat is nét een half jaar...

Het hele apparaat is pas net 1,5 jaar op de markt (oktober 2020)...
Wat noem jij oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShAd0w schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:05:
[...]

Ik heb mijn Quest 2 64GB bij Coolblue gekocht op 19 mei 2021, dus deze is nog geen jaar oud.
De 128GB versie is sinds augustus 2021 te krijgen, dus dat is nét een half jaar...

Het hele apparaat is pas net 1,5 jaar op de markt (oktober 2020)...
Wat noem jij oud?
Ok, mijn gevoel voor tijd is blijkbaar compleet zoek hierin, ik hou mijn mond verder :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
Finraziel schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:58:
[...]

Ok, mijn gevoel voor tijd is blijkbaar compleet zoek hierin, ik hou mijn mond verder :z
Hahaha np, ik had hetzelfde toen ik het even opzocht hoe oud de Quest 2 daadwerkelijk was. Voor mijn gevoel is hij ook al heel wat ouder dan 1,5 jaar. Denk dat dit mede door afgelopen twee jaar komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Zucht, ik ben even radeloos...

Via mijn Huawei Wi-Fi AX3 router had ik haperingen bij het fysiek rondkijken/lopen. Als ik de bitrate van Air link op 10mb dynamisch zet is het iets minder dan op 200mbit dynamisch.

GPU load is 80% en upload is +- 100 - 200Mbit bij 200mbit instelling.

Ik wilde het even via een (oudere) usb kabel doen. Deze deed het voorheen redelijk. Maar nu start bijv. Half Life op met een framerate van 2fps ofzo. En de hele pc wordt traag, ook windows zelf dus. CPU load op dat moment is 40/50%. Via airlink is dat nu ook zo...
Ik kreeg wel even een melding vanuit steam dat instellingen oid niet geladen konden worden van alyx, maar had t te snel weggeklikt. Ook kreeg ik de laatste keren dat ik nog wel tot in het menu kwam de melding dat GPU ram niet voldoende was.
Andere spellen vanuit oculus app of steamvr gaan wel goed.

Eerste vraag: is de router dan een probleem? Is een dikkere router aan te raden?
Tweede vraag: wat is er met Alyx?

Omgevingsspecs: woon in een vrijstaand huis in een dorp en er zijn geen andere wifi apparaten actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Guillome schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:59:
Zucht, ik ben even radeloos...

Via mijn Huawei Wi-Fi AX3 router had ik haperingen bij het fysiek rondkijken/lopen. Als ik de bitrate van Air link op 10mb dynamisch zet is het iets minder dan op 200mbit dynamisch.

GPU load is 80% en upload is +- 100 - 200Mbit bij 200mbit instelling.

Ik wilde het even via een (oudere) usb kabel doen. Deze deed het voorheen redelijk. Maar nu start bijv. Half Life op met een framerate van 2fps ofzo. En de hele pc wordt traag, ook windows zelf dus. CPU load op dat moment is 40/50%. Via airlink is dat nu ook zo...
Ik kreeg wel even een melding vanuit steam dat instellingen oid niet geladen konden worden van alyx, maar had t te snel weggeklikt. Ook kreeg ik de laatste keren dat ik nog wel tot in het menu kwam de melding dat GPU ram niet voldoende was.
Andere spellen vanuit oculus app of steamvr gaan wel goed.

Eerste vraag: is de router dan een probleem? Is een dikkere router aan te raden?
Tweede vraag: wat is er met Alyx?

Omgevingsspecs: woon in een vrijstaand huis in een dorp en er zijn geen andere wifi apparaten actief.
Klinkt alsof Alyx niet de juiste GPU gebruikt oid? Heb je ook een interne GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Tadango schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Klinkt alsof Alyx niet de juiste GPU gebruikt oid? Heb je ook een interne GPU?
Nee. En GPU load van de 3080 zit ook op 80% oid en GPU ram helemaal vol.. alle settings op low / standaard nu

Nu is HL helemaal stuk. Ik hoor het intro en hoor dat ik in het menu zit, maar ik zie alleen die rotsen in het grijs.. ik ga het reinstallen

Edit: Dat lijkt te werken weer.. Later weer verder knutselen.

[ Voor 30% gewijzigd door Guillome op 23-02-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Guillome schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:10:
[...]

Nee. En GPU load van de 3080 zit ook op 80% oid en GPU ram helemaal vol.. alle settings op low / standaard nu

Nu is HL helemaal stuk. Ik hoor het intro en hoor dat ik in het menu zit, maar ik zie alleen die rotsen in het grijs.. ik ga het reinstallen

Fijn dat het nu weer werkt, maar welke Windows versie heb je? Windows 11 is nog niet officieel ondersteund door Oculus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Koldur schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:25:
[...]

Fijn dat het nu weer werkt, maar welke Windows versie heb je? Windows 11 is nog niet officieel ondersteund door Oculus.
Win 10 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Guillome schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:10:
[...]

Had ik gisteren ook, bleek dat er updates werden gedownload en mijn nas was aan het bak-uppen. In ieder geval goed dat het nu weer werkt.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-10 14:44

Enige waar je op moet letten mbt de hardware is de staat van de lenzen. Beschadigingen hebben direct effect op je ervaring. Het instellen van de juiste IPD is hier ook belangrijk bij.

Houd er rekening mee dat je eerste ervaring met VR rustig moet starten (15 minuten bijv) met een game of app die als comfortable in de oculus store worden aangegeven (bewegingsziekte is normaal als je net begint. Dit gaat over op termijn).

Verwacht geen hoge resoluties zoals op een 2d scherm. De ervaring van VR is echter vaak al indrukwekkend genoeg. En als je een redelijk krachtige PC hebt is kan dit in nog hogere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Soliest schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:46:
[...]

Had ik gisteren ook, bleek dat er updates werden gedownload en mijn nas was aan het bak-uppen. In ieder geval goed dat het nu weer werkt.
Dat zal het geweest zijn. Nu speelt hij weer goed.

Maar nog altijd merk ik echt stuttering als ik met mijn hoofd fysiek beweeg. Ook al in het oculus link dashboard scherm zeg maar, maar ook in Alyx. Met kabel is dat (veel!) minder. Blijkbaar is de huawei toch niet zo`n goede router? Zelfs met alle instellingen op default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Guillome schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:27:
[...]

Maar nog altijd merk ik echt stuttering als ik met mijn hoofd fysiek beweeg. Ook al in het oculus link dashboard scherm zeg maar, maar ook in Alyx. Met kabel is dat (veel!) minder. Blijkbaar is de huawei toch niet zo`n goede router? Zelfs met alle instellingen op default
Wat ik merk is dat op 200Mbps Air Link het niet goed werkt ook al download mijn Quest stabiel op 300Mbps over het netwerk. Tot ~120 is goed, daarboven heb ik altijd haperingen de laatste tijd. Dat was eerder geen probleem. Probeer eens vast op 100Mbps? Of 50Mbps? Als het probleem blijft is het je PC, anders je wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Tadango schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:29:
[...]

Wat ik merk is dat op 200Mbps Air Link het niet goed werkt ook al download mijn Quest stabiel op 300Mbps over het netwerk. Tot ~120 is goed, daarboven heb ik altijd haperingen de laatste tijd. Dat was eerder geen probleem. Probeer eens vast op 100Mbps? Of 50Mbps? Als het probleem blijft is het je PC, anders je wifi verbinding.
Zelfs op 10 doet ie het.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Guillome schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:31:
[...]

Zelfs op 10 doet ie het.....
En via USB ook?

Edit: Veel minder (lezen is ook een kunst :))

Maar dan zit ergens in je PC. Video drivers? Moederbord drivers?

[ Voor 25% gewijzigd door Tadango op 25-02-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Tadango schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:31:
[...]

En via USB ook?

Ok correctie, fixed 10 doet ie het redelijk. Vanaf 40/50 stutter. Usb gaat net zo goed denk ik als fixed 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Tadango schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:31:
[...]

En via USB ook?

Alles nét gekocht en dus laatste shit geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Eenvoudige test is heel snel je hoofd van links naar rechts bewegen. Zie je dan zwarte vlakken aan de zijkant af en toe dan heb je af en toe te laat nieuwe frames. Wat dat kan zijn..... Ik zou proberen zoveel mogelijk wat draait op de achtergrond uitschakelen en kijken of er iets is wat een verschil maakt. Drivers compleet verwijderen en opnieuw installeren kan helpen al maakt dat meestal niets uit.

Anders een Bios reset en daar eens uitschakelen wat niet nodig is. Kwestie van dingen proberen totdat je ergens een effect merkt. PCIE modus op 3.0 ipv 4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Tadango schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:38:
Eenvoudige test is heel snel je hoofd van links naar rechts bewegen. Zie je dan zwarte vlakken aan de zijkant af en toe dan heb je af en toe te laat nieuwe frames. Wat dat kan zijn..... Ik zou proberen zoveel mogelijk wat draait op de achtergrond uitschakelen en kijken of er iets is wat een verschil maakt. Drivers compleet verwijderen en opnieuw installeren kan helpen al maakt dat meestal niets uit.

Anders een Bios reset en daar eens uitschakelen wat niet nodig is. Kwestie van dingen proberen totdat je ergens een effect merkt. PCIE modus op 3.0 ipv 4.0?
Nee geen zwarte vlakken, daarom denk ik dat de PC het prima kan renderen. Het verergert als ik de Mbit verhoog, dus het encoden.

De vkaart zit wél in een PCI-extender btw.. zal eens kijken in welke modus deze nu draait
Edit:
PCIex 16 4.0 @ x16.1.1

[ Voor 6% gewijzigd door Guillome op 25-02-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Guillome schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:39:
[...]

Nee geen zwarte vlakken, daarom denk ik dat de PC het prima kan renderen. Het verergert als ik de Mbit verhoog, dus het encoden.
Wat als het in je bril zit? Deze eens factory resetten (Oculus firmware en updates zijn soms ENORM bagger)? Tracking uit zetten? Bril van iemand anders proberen? Normaal als de bril geen nieuwe afbeelding krijgt voor de nieuwe positie van je hoofd zie je een zwart vlak, buiten de laatste afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Tadango schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Wat als het in je bril zit? Deze eens factory resetten (Oculus firmware en updates zijn soms ENORM bagger)? Tracking uit zetten? Bril van iemand anders proberen? Normaal als de bril geen nieuwe afbeelding krijgt voor de nieuwe positie van je hoofd zie je een zwart vlak, buiten de laatste afbeelding.
Hmm in de quest zelf (Dus zonder link) gaat het ook af en toe stutter als ik snel beweeg. Wederom geen zwarte randen maar wel hapering in tracking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Guillome schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Hmm in de quest zelf (Dus zonder link) gaat het ook af en toe stutter als ik snel beweeg. Wederom geen zwarte randen maar wel hapering in tracking
Dan zou ik het daar zoeken. Tracking is ERG instabiel. Werkt soms prima en de volgende dag is het onwerkbaar. Soms helpt alleen een factory reset om het op te lossen. Dan werkt het opeens weer weken goed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Tadango schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Dan zou ik het daar zoeken. Tracking is ERG instabiel. Werkt soms prima en de volgende dag is het onwerkbaar. Soms helpt alleen een factory reset om het op te lossen. Dan werkt het opeens weer weken goed.....
Ok even hertest met gordijn dicht en lamp aan. Gaat goed op oculus. In Airlink gaat het enkel goed op dynamic 10MBit. Alles boven 40 gaat stutteren en op 150 is het heel erg.

Als ik dan over het dashboard heenhover met mijn hoofd gaat het flink stutteren

Dus even overzicht:
Op oculus zelf gaat het goed. Met usb link met crappy kabel + verlengkabel gaat het evengoed-ish.
Met airlink gaat het enkel goed genoeg op dynamic 10Mbit. Maar wel af en toe stutters. Boven 40Mbit constant stutters bij bewegen.

Systeem staat hieronder. Oculus instelling: 72hz en default resolutie (1.0).
Woon vrijstaand.

Pc aangesloten 2 meter utp naar WIFI Router
Oculus op dit WIFI als enige apparaat
Router met 20m kabel doorgelust naar modem (WAN ingang van router)

Edit: ik ga nu eens VD proberen.

[ Voor 37% gewijzigd door Guillome op 25-02-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Guillome schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:27:
[...]

Hoe zit het bijvoorbeeld met je verlichting in de kamer. Te donker en dan krijg je ook dit soort sorteringen. Te veel zonlicht/schitteringen is ook niet bevorderlijk voor de tracking.

Pagina: 1 ... 69 ... 124 Laatste