Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:28
Vanmiddag van V35 naar v37 gegaan. Ze updaten in batches, dus moet je geluk hebben als je wat eerder bent dan een ander. De vorige versies doen het overigens nog steeds gewoon goed.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Dit weekend de Elite Strap getest (lees, gewoon een paar uur gespeeld) en ben er redelijk tevreden mee. Hij zit een heel stuk beter dan de standaard meegeleverde band. Het kost een stuk minder moeite om hem op te zetten en in de goede stand te krijgen. Tijdens het spelen zit ik ook niet meer constand aan de bril om de positie te veranderen omdat het pijn gaat doen op mijn gezicht. De "cup" aan de achterkant sluit echter niet volledig goed aan op mijn hoofd en geeft zo nu en dan wat vervelende druk. Beetje verschuiven en gewoon weer verder.

Heb ook The Room VR uitgespeeld. Echt een toffe game met leuke puzzles en goede implementatie voor VR. Een aanrader voor de puzzelaar en escaperoom fanaten.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Elke maand ofzo krijg ik; veel plezier met je Oculus Quest met een 30% kortingscode. Nu weer dus. Je hoort mij niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
Plugin schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:38:
Elke maand ofzo krijg ik; veel plezier met je Oculus Quest met een 30% kortingscode. Nu weer dus. Je hoort mij niet klagen.
Heel gek, heb ik nog nooit gehad......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Heel gek, heb ik nog nooit gehad......
Ik krijg die inderdaad ook nooit... Wel eens gezocht wat het verschil zou zijn waarom sommigen wel en anderen niet maar niemand lijkt dat te weten.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Hier ook. Afgelopen maand gebruikt en heb hem gisteren weer gehad. Ik gebruik de Q2 niet constand en heb hem dus weleens een paar weken op de plank liggen zonder dat ik hem aan zet. Ik dacht dat dat er misschien mee te maken heeft, om mij over te halen om vaker in te loggen en uiteraard meer games te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Soliest schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Hier ook. Afgelopen maand gebruikt en heb hem gisteren weer gehad. Ik gebruik de Q2 niet constand en heb hem dus weleens een paar weken op de plank liggen zonder dat ik hem aan zet. Ik dacht dat dat er misschien mee te maken heeft, om mij over te halen om vaker in te loggen en uiteraard meer games te gaan kopen.
Hier net zo......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:25
Voor mensen die geinteresseerd zijn in de releasenotes van V37:

https://forums.oculusvr.c...release-notes/td-p/938569

Niet iedereen is enthousiast. Schijnt zelfs een bug in te zitten die juist slechter beeld geeft. Alhoewel daar weer niet iedereen last van heeft volgens de comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
Akemi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:39:
Voor mensen die geinteresseerd zijn in de releasenotes van V37:

https://forums.oculusvr.c...release-notes/td-p/938569

Niet iedereen is enthousiast. Schijnt zelfs een bug in te zitten die juist slechter beeld geeft. Alhoewel daar weer niet iedereen last van heeft volgens de comments.
Ik heb daar geen last van nee, Heb de v37 al even. heb alleen wel dat Oculus move stuk is. deze opent de app niet meer. de overlay doet het overigens wel normaal.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Soliest schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Ja dat heb ik ook, ik heb mijn perioden dat ik VR gebruik zeg maar. Nu al een paar weken niet gebruikt en zoiets dacht ik ook, of gewoon een foutje in hun software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:56
Is dat een persoonlijk bericht wat je dan krijgt? Probeer er ook naar te zoeken want beetje korting is wel welkom met alle spellen en de prijzen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Soullancer schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Is dat een persoonlijk bericht wat je dan krijgt? Probeer er ook naar te zoeken want beetje korting is wel welkom met alle spellen en de prijzen :o
Op de telefoon kreeg ik inderdaad een persoonlijke popup met de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:15:
Dit weekend de Elite Strap getest (lees, gewoon een paar uur gespeeld) en ben er redelijk tevreden mee. Hij zit een heel stuk beter dan de standaard meegeleverde band.
Inderdaad, maar wat ik nog veel fijner vind is de originele band van de Quest 1. Die is echt super. Zit lekker, heeft wat 'vering' waardoor hij zichzelf netjes aanpast zonder dat je aan de knop hoeft te draaien. Ook niet bij op en af zetten.

In het begin had ik hem verkeerd op (de onderste band niet echt goed onder mijn achterhoofd) maar sinds ik dat heb aangepast is hij subliem.

Ik heb ook de quest 2 en ik vind de gewone band echt flut. De elite wel beter ja maar lang niet zo goed als de Quest 1 band. Jammer, voor 50 euro hadden ze wel zoiets kunnen leveren vind ik. De "Elite" strap voelt echt als iets dat 5 euro had moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-10 20:57
Ik heb 9 maanden m'n Quest2 niet aangeraakt. Nog leuke nieuwe games gekomen in die tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ik merkte op dat het icoontje van de Oculus app is veranderd. In plaats van een wit icoontje met het zwarte logo van Oculus, staat er nu een alziend oog met de naam Oculus. Is dit nog bij iemand zo?

Echt geen verbetering en dat oog lijkt precies nog meer te benadrukken dat ze je in de gaten houden :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7gsfqumAXDSvAgjnLVET6dDNmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Y7NsKsMBypL6juujGjACbAF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Hertog_Martin schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:55:
Ik heb 9 maanden m'n Quest2 niet aangeraakt. Nog leuke nieuwe games gekomen in die tijd?
Resident Evil 4 is een must play.
Contractors is constant aan het verbeteren dus die raad ik ook aan.
Population One is een leuke BR game.

De Quest bundle is wel leuk om op te pikken als die er nog is, check fanatical.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Hertog_Martin schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:55:
In december kwam er een heel goede update voor AMS2 uit. De PC VR modus van Hitman 3 die pas is uitgekomen lijkt tegen te vallen volgens de berichten op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Flying Hawkic schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:18:
Ik merkte op dat het icoontje van de Oculus app is veranderd. In plaats van een wit icoontje met het zwarte logo van Oculus, staat er nu een alziend oog met de naam Oculus. Is dit nog bij iemand zo?

Echt geen verbetering en dat oog lijkt precies nog meer te benadrukken dat ze je in de gaten houden :')

[Afbeelding]
Eeh nee, hier niet... Weet je zeker dat je de echte oculus app hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Tadango schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Eeh nee, hier niet... Weet je zeker dat je de echte oculus app hebt?
Ja hoor, de officiële app. Het icoontje is nog maar pas veranderd. Tenzij het te maken zou hebben met het icon pack dat ik heb (Rondo). Kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:09
Dat is het oude logo (lees: ongeveer 7 jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46

Sabbi

je denkt aan mij.

Flying Hawkic schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:18:

[Afbeelding]
Dat is het oude Oculus logo van voor 2015, denk dat je app een beetje stuk is :)
Afbeeldingslocatie: https://www.logodesignlove.com/images/logos/old-oculus-logo.jpg
http://web.archive.org/we.../http://www.oculusvr.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Ah, bedankt @CedricV en @Sabbi. Heel vreemd. Als ik in app-info kijk, zie ik wel terug het juiste icoontje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smLXz66PLgUCcWKPXTY1lbyC-sc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3z8EllhHDB7BCWX0Lqf3FHVG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:27:
Ah, bedankt @CedricV en @Sabbi. Heel vreemd. Als ik in app-info kijk, zie ik wel terug het juiste icoontje.

[Afbeelding]
Heb je een nieuwe theme geïnstalleerd? Daar komen ook wel eens andere icons mee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Thombias schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:56:
[...]

Heb je een nieuwe theme geïnstalleerd? Daar komen ook wel eens andere icons mee,
Nee, geen nieuwe theme. Misschien een update van het icon pack Rondo. Heb ze een mailtje gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gac
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:22

gac

Gisteren Thrill of the fight gekocht (met een 30% kortingscode). Nooit echt interesse gehad in de bokssport, maar was wel benieuwd omdat het spel goede reviews kreeg en conditioneel wel wat van je schijnt te vragen.
En inderdaad, ik was helemaal kapot na twee rondes! Tussen de rondes heb je één minuut om bij te komen en die had ik echt wel nodig. Dit is voor mij het eerste spel waar ik me echt in het zweet werk. Hopelijk gaat mijn conditie vanaf nu met sprongen vooruit.🙂
Ik was eerst wel bang dat ik met een boks de controller tegen de muur zou rammen, maar gedurende het hele spel zie je de randen van de ring waarin je je veilig kunt manoeuvreren.
Ik vind het een aanrader!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soliest
Steam sales zijn er weer. Voor wie hem nog niet heeft, Elite is in VR echt super.
https://store.steampowered.com/app/359320/Elite_Dangerous/

En anders zijn er vast wel andere spellen die je leuk vind onder: https://store.steampowered.com/vr/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:08

jacobras

Developer

Mijn aanrader zou zijn: VTOL VR. 15% korting op momenteel maar zelfs voor de volle prijs die m'n maat en ik ervoor betaald hebben is het een aanrader. Kan me niet herinneren eerder de bril twee uur lang op gehad te hebben maar het is flink verslavend :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:44
jacobras schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:47:
Mijn aanrader zou zijn: VTOL VR. 15% korting op momenteel maar zelfs voor de volle prijs die m'n maat en ik ervoor betaald hebben is het een aanrader. Kan me niet herinneren eerder de bril twee uur lang op gehad te hebben maar het is flink verslavend :)
Speelt het een beetje lekker met de touch controllers? Of heb jij geen Quest?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:08

jacobras

Developer

Koldur schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Speelt het een beetje lekker met de touch controllers? Of heb jij geen Quest?
Ik speel het op de Index en het werkt fantastisch. Had het niet verwacht omdat je geen vaste controller hebt maar zittend vanuit een bureaustoel leunen je handen op de juiste plek om rustig de knuppel te kunnen besturen. Het grote voordeel is dat je geen fysieke knuppelsetup nodig hebt maar vooral dat je niet hoeft na te denken: welk knopje had ik ook alweer hierop gemapped? Want bijna alles zit in-game. De manier waarop je schakelaar omflipt of knopjes indrukt hebben ze goed gemaakt. Het kan priegelig ogen in filmpjes maar het werkt simpel.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
jacobras schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Ik speel het op de Index en het werkt fantastisch. Had het niet verwacht omdat je geen vaste controller hebt maar zittend vanuit een bureaustoel leunen je handen op de juiste plek om rustig de knuppel te kunnen besturen. Het grote voordeel is dat je geen fysieke knuppelsetup nodig hebt maar vooral dat je niet hoeft na te denken: welk knopje had ik ook alweer hierop gemapped? Want bijna alles zit in-game. De manier waarop je schakelaar omflipt of knopjes indrukt hebben ze goed gemaakt. Het kan priegelig ogen in filmpjes maar het werkt simpel.
Maar werkt het ook nog als je niet naar je handen kijkt? Dan werkt de inside out tracking toch niet meer? Ik heb wel een Hotas liggen, dus hoop wel dat het samen gebruikt kan worden. In andere games zit het elkaar dan vaak in de weg en als ik de stick vast heb dan denkt hij dat ik een knopje indruk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Soliest schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Maar werkt het ook nog als je niet naar je handen kijkt? Dan werkt de inside out tracking toch niet meer? Ik heb wel een Hotas liggen, dus hoop wel dat het samen gebruikt kan worden. In andere games zit het elkaar dan vaak in de weg en als ik de stick vast heb dan denkt hij dat ik een knopje indruk...
Jawel, werkt dan ook prima. Wat dat betreft is de besturing echt top! Enige het ziet er qua graphics niet top uit. Als MS flight sim (of elke andere VR flight sim) deze besturing&bediening had! wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Zolang ze niet fysiek buiten beeld raken (omdat je lichaam er tussen zit meestal) kan de Quest de controllers gewoon zien. En zelfs als dat niet zo is dan is het alleen dat de positie kan gaan driften. De oriëntatie (roll/yaw/pitch zeg maar) kan ie volgens mij altijd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Maakt het voor VR nog uit of je een nvidia of AMD kaart erin gooit? Ik dacht vanwege de NVenc dat NVidia beter is voor de quest 2.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-10 22:36
Guillome schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:19:
Maakt het voor VR nog uit of je een nvidia of AMD kaart erin gooit? Ik dacht vanwege de NVenc dat NVidia beter is voor de quest 2.
Ongeacht de headset, voor VR is altijd de NVidia aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Thodekroo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Ongeacht de headset, voor VR is altijd de NVidia aan te raden.
Want?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:15
Nog een aanrader in korting: Walkabout Mini Golf VR
Perfect om even te ontstressen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan2609
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-10 14:55
Mantis schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:42:
Had al een tijdje interesse in deze game, vandaag maar eens in huis gehaald. Wat een geweldige game _/-\o_

Het is zo simpel en lekker relaxed. Physics werken goed.
Inderdaad een aanrader. Binnenkort maar eens met wat vrienden proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

Christiano007

Ich bin der champion

Als je die op de steam VR koopt, krijg je die dan ook als stand-alone op de Quest 2?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Christiano007 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Als je die op de steam VR koopt, krijg je die dan ook als stand-alone op de Quest 2?
Nee dat is nooit zo, dat is alleen bij sommige games/apps in de Oculus store zo dat je zowel de Quest versie als de pc versie krijgt. Met Steam is zo'n programma er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:21

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
@Tadango @CedricV @Sabbi

Het had te maken met het icon pack Rondo.

Hier hun antwoord:

Thank you for contacting me!

The icon was broken or in other words – unlinked, because Oculus app was updated some time ago.

Since icon in the icon pack was not updated for a while, now you see the current result.

I would love to update Oculus app icon, but I have heard that Oculus has been renamed to Meta, where app will probably have yet another new icon.

Anyways I will add your feedback to my task list!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-10 13:56
Is deze 'lokaal' multiplayer goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-10 19:46
Beste mede VR gebruikers, even een vraag. Ik gebruik nu Oculus home op mijn quest2 via de link cable. Nu wil ik zonder draad gamen, dus via het 5ghz wifi netwerk. Echter is dit signaal bij ons op zolder veels te zwak (beneden werkt het trouwens super). Nu vroeg ik mij af, als ik deze Fritz repeater koop https://tweakers.net/pric...ale-versie/specificaties/
En zet hem op zolder, gaat dit dan werken? Ik heb bedraad internet op mijn pc. Dus als ik die kabel in de repeater steek, dan zou ik draadloos VR games kunnen streamen? Of heb ik een router nodig ipv een repeater? Of zie ik helemaal iets over het hoofd? :)

Edit: ik heb zelf ook nog wat zitten zoeken, is een router gebruiken als accespoint ook een optie?

[ Voor 7% gewijzigd door Dappzor op 28-01-2022 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dappzor schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:42:
Beste mede VR gebruikers, even een vraag. Ik gebruik nu Oculus home op mijn quest2 via de link cable. Nu wil ik zonder draad gamen, dus via het 5ghz wifi netwerk. Echter is dit signaal bij ons op zolder veels te zwak (beneden werkt het trouwens super). Nu vroeg ik mij af, als ik deze Fritz repeater koop https://tweakers.net/pric...ale-versie/specificaties/
En zet hem op zolder, gaat dit dan werken? Ik heb bedraad internet op mijn pc. Dus als ik die kabel in de repeater steek, dan zou ik draadloos VR games kunnen streamen? Of heb ik een router nodig ipv een repeater? Of zie ik helemaal iets over het hoofd? :)

Edit: ik heb zelf ook nog wat zitten zoeken, is een router gebruiken als accespoint ook een optie?
Een repeater zou ik niet specifiek kopen maar gewoon een goed accesspoint. Eventueel een switch bij je PC zodat je de PC wel bedraad kunt houden. Ik heb zelf goede ervaring (niet specifiek met VR) met Unifi spul, maar dat is een duur ecosysteem waar je ook een controller bij nodig hebt.

Je zou bijvoorbeeld hieraan kunnen denken: pricewatch: TP-Link RE605X

En dan eventueel elke generieke gigabit switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-10 19:46
sebastius schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:59:
[...]

Een repeater zou ik niet specifiek kopen maar gewoon een goed accesspoint. Eventueel een switch bij je PC zodat je de PC wel bedraad kunt houden. Ik heb zelf goede ervaring (niet specifiek met VR) met Unifi spul, maar dat is een duur ecosysteem waar je ook een controller bij nodig hebt.

Je zou bijvoorbeeld hieraan kunnen denken: pricewatch: TP-Link RE605X

En dan eventueel elke generieke gigabit switch.
Bedankt voor je reactie! Dat kan inderdaad ook! Met jouw optie heb ik inderdaad een switch nodig, want ik wil mijn pc sowieso bedraad houden. Is bijvoorbeeld dit ook een optie ? https://tweakers.net/pric...-archer-c6/specificaties/
Kan ik hiermee zowel mijn pc bedraad houden en 5ghz wifi voor de quest2 gebruiken? (Als hij als accespoint is ingesteld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Dappzor schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 02:33:
[...]

Bedankt voor je reactie! Dat kan inderdaad ook! Met jouw optie heb ik inderdaad een switch nodig, want ik wil mijn pc sowieso bedraad houden. Is bijvoorbeeld dit ook een optie ? https://tweakers.net/pric...-archer-c6/specificaties/
Kan ik hiermee zowel mijn pc bedraad houden en 5ghz wifi voor de quest2 gebruiken? (Als hij als accespoint is ingesteld)
Kan maar dat is een wat ouder type dat geen Wifi6 doet en ook een lagere topsnelheid heeft voor de Wifi. Ook moet je bij dit soort combinaties heel goed opletten dat je hem configt VOOR je hem op het grote netwerk prikt anders heb je een tweede DHCP server die een heleboel verziekt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-10 16:09
Dappzor schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 02:33:
[...]

Misschien kun je in jouw situatie kiezen voor een Unifi AC-Pro accesspoint. Deze is zeker snel genoeg voor de Quest 2, sluit je bedraad aan op je netwerk zodat je je wifi bereik in je huis verbetert en heeft ook nog een 2e netwerkpoort om bijvoorbeeld je PC op aan te sluiten.

Hierboven zei iemand dat je een controller nodig hebt om de AP in te stellen, maar voor de echte basisfunctionaliteit voldoet de Unifi App op je telefoon ook prima. Daarmee stel je een SSID en een wachtwoord in en hij doet het. Wil je (veel) meer instellen dan zou je altijd nog de controller software op je PC kunnen draaien aangezien de controller ook niet 24/7 in de lucht hoeft te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
ShAd0w schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:02:
[...]

Is deze 'lokaal' multiplayer goed te doen?
Ja, werkt erg goed. Met 2 quest hier op 1 account speel ik het regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

EdwinB schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Misschien kun je in jouw situatie kiezen voor een Unifi AC-Pro accesspoint. Deze is zeker snel genoeg voor de Quest 2, sluit je bedraad aan op je netwerk zodat je je wifi bereik in je huis verbetert en heeft ook nog een 2e netwerkpoort om bijvoorbeeld je PC op aan te sluiten.

Hierboven zei iemand dat je een controller nodig hebt om de AP in te stellen, maar voor de echte basisfunctionaliteit voldoet de Unifi App op je telefoon ook prima. Daarmee stel je een SSID en een wachtwoord in en hij doet het. Wil je (veel) meer instellen dan zou je altijd nog de controller software op je PC kunnen draaien aangezien de controller ook niet 24/7 in de lucht hoeft te zijn.
Ohja, die Unifi dingen kunnen ook alleen met de app. Dan zou ik lekker voor een Unifi ding gaan, ik vind het een zalig ecosysteem :) Ze zijn wel echt takkeduur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:22

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik heb in 2018 mijn Oculus Rift CV1 gekocht, met 2 sensors. Toen zat ik nog in een klein kamertje waar dit voldoende was. Ondertussen heb ik een nieuw huis, en eindelijk ruimte voor 360 graden VR. Nu wil ik dus graag een 3e sensor kopen, maar die dingen zijn dus echt ner-gens meer te krijgen, behalve op eBay: $40 + $50 verzending en inklaringskosten. Dat gaat me dan weer een beetje te ver. Bij Oculus zelf zijn ze €69,- maar al weken (maanden?) uitverkocht.

Heeft 1 van jullie de gouden tip waar ik er nog eentje kan halen? Of is dat echt een verloren zaak en kan ik beter gaan sparen voor een Valve Index?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:07

VP.

Goeie tip, thx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombason
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-10 09:57
Heeft iemand nog een oculus referal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

Christiano007

Ich bin der champion

Tombason schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:55:
Heeft iemand nog een oculus referal?
Zie DM

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
kaanmijo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:39:
Ik heb in 2018 mijn Oculus Rift CV1 gekocht, met 2 sensors. Toen zat ik nog in een klein kamertje waar dit voldoende was. Ondertussen heb ik een nieuw huis, en eindelijk ruimte voor 360 graden VR. Nu wil ik dus graag een 3e sensor kopen, maar die dingen zijn dus echt ner-gens meer te krijgen, behalve op eBay: $40 + $50 verzending en inklaringskosten. Dat gaat me dan weer een beetje te ver. Bij Oculus zelf zijn ze €69,- maar al weken (maanden?) uitverkocht.

Heeft 1 van jullie de gouden tip waar ik er nog eentje kan halen? Of is dat echt een verloren zaak en kan ik beter gaan sparen voor een Valve Index?
Heb je gekeken naar een Quest 2? Geen sensoren nodig en standaard draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Tadango schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:36:
[...]

Heb je gekeken naar een Quest 2? Geen sensoren nodig en standaard draadloos.
Ja, daar heb ik naar gekeken. Probleem daarvan is dat ik eigenlijk geen nieuwe Facebook/Meta bril wil, dus dat gaat helaas niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 17:49
Was even vergeten hoe vet Star Wars Squadrons in vr is als SW nerd :p
Gewoon joystick op bureau, Quest 2 met kabel aan pc en gaan.
Elite strap hier binnen en m’n Chinese variant vervangen, zit goed, smoelt wat beter en ook maar gelijk een kabelclip geprint zodat die wat minder in de weg hangt en constant aan de usb aansluiting trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

kaanmijo schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Ja, daar heb ik naar gekeken. Probleem daarvan is dat ik eigenlijk geen nieuwe Facebook/Meta bril wil, dus dat gaat helaas niet.
Stuur mij even een DM, ik heb nog een sensor over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Dappzor schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:42:

Bespaar je de moeite :). De enige manier om het echt goed werkend te krijgen is een WiFi 6 AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
@KeRsTmAnNeKe SW squadrons, Elite Dangerous zijn heel gaaf in VR. Ik zit MP af te speuren voor een leuke HOTAS om de ervaring NOG iets gaver te maken.

Doe jij ook Squadrons in MP? mss leuk om een avondje af te spreken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:04
Als ik hier ook een (mini) suggestie mag doen (ze is gratis)

Get lost in nature with Luke. Langer als 20 minuten kan je er niet aan spenderen, maar het zijn wel héél fijne 20 minuten.

Was zelf wat aan het zoeken aan interessante 3d musea/stadsbezoeken, en die kwam ik tegen. Gezien de prijs, zowieso de moeite om een keer te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 17:49
Vuikie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:04:
@KeRsTmAnNeKe SW squadrons, Elite Dangerous zijn heel gaaf in VR. Ik zit MP af te speuren voor een leuke HOTAS om de ervaring NOG iets gaver te maken.

Doe jij ook Squadrons in MP? mss leuk om een avondje af te spreken?
Heb denk amper een uur totaal gespeeld... MP nog niet aangeraakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-10 16:09
Flying Hawkic schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:34:
[...]

Bespaar je de moeite :). De enige manier om het echt goed werkend te krijgen is een WiFi 6 AP.
Dat is wel erg kort door de bocht. Bij mij werkt het ook gewoon goed op een Unifi AC accesspoint (lite en pro) en dat werkt gewoon via 802.11ac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
EdwinB schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:16:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht. Bij mij werkt het ook gewoon goed op een Unifi AC accesspoint (lite en pro) en dat werkt gewoon via 802.11ac
Klopt. Hier ligt een relatief goedkoop Wifi 5 Mesh netwerk en dat is meeeer dan voldoende. Air Link gebruikt 100 - 200Mbps maximaal en Wifi 5 doet een stuk meer hier. Kwestie van AP's plaatsen op de juiste plekken en draden trekken, maar daar zal Wifi 6 niet heel veel bij helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:02
tja ...

Zelf heb ik een AMD Powercolor Red Devil 5700 XT en deze werkt heel goed samen met mijn Oculus Quest 2.
Misschien dat in sommige gevallen een Nvidia "iets"beter werkt, maar voor mij is deze AMD voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShAd0w
Tadango schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:49:
[...]

Ja, werkt erg goed. Met 2 quest hier op 1 account speel ik het regelmatig.
Met 'lokaal multiplayer' bedoel ik meer de Hotseat variant. Is het mogelijk dit met bijvoorbeeld vier personen te doen met 1 Quest? En deze dus steeds doorgeeft aan de persoon die aan de beurt is. Natuurlijk dat de rest mee kan kijken op een TV zoals m'n huidige set-up is. Of is dat niet mogelijk? Lijkt me wel leuk namelijk om zo een potje te minigolfen

Edit: gevonden op steamforums. Het is aangevraagd en de devs geven aan dat dit in ontwikkeling is. Nog geen bekende release date, maar ik neem hem van te voren alvast mee dan!

[ Voor 24% gewijzigd door ShAd0w op 31-01-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Tadango schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Klopt. Hier ligt een relatief goedkoop Wifi 5 Mesh netwerk en dat is meeeer dan voldoende. Air Link gebruikt 100 - 200Mbps maximaal en Wifi 5 doet een stuk meer hier. Kwestie van AP's plaatsen op de juiste plekken en draden trekken, maar daar zal Wifi 6 niet heel veel bij helpen.
Misschien ligt het er ook aan waar je woont, maar midden in de stad presteert WiFi 6 toch beter heb ik de indruk. Nu, als hij nog een AP heeft en die toch moet kopen, zou ik in ieder geval de voorkeur geven aan WiFi 6 naar de toekomst toe. Misschien werkt het in sommige gevallen ook feilloos met WiFi 5, maar als ik mij niet vergis wordt een WiFi 6 toch aanbevolen door Meta.

Heb je met Air Link ook geen problemen met het mesh netwerk? Dacht dat dat soms problemen kon opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:31:
[...]

Misschien ligt het er ook aan waar je woont, maar midden in de stad presteert WiFi 6 toch beter heb ik de indruk. Nu, als hij nog een AP heeft en die toch moet kopen, zou ik in ieder geval de voorkeur geven aan WiFi 6 naar de toekomst toe. Misschien werkt het in sommige gevallen ook feilloos met WiFi 5, maar als ik mij niet vergis wordt een WiFi 6 toch aanbevolen door Meta.

Heb je met Air Link ook geen problemen met het mesh netwerk? Dacht dat dat soms problemen kon opleveren.
Qua drukte op het WiFi spectrum bedoel je? Nah dat maakt niet zoveel uit, 5 GHz signalen komen niet goed genoeg door muren heen om last te hebben van je buren. Ik woon in een appartementencomplex met aan alle kanten mensen om me heen en ik zie bizar veel WiFi netwerken... Op 2,4 GHz. Op 5 zie ik er maar een paar en die zijn vrij zwak in vergelijking met mijn eigen 5 GHz mesh.
Ik heb al een hele tijd eigenlijk geen VR meer gestreamd maar heb er voorheen ook nooit problemen mee gehad eigenlijk.

Enige wat wellicht misschien toch zou kunnen (bedenk ik me nu) is als de muren naar je buren veel dunner zijn of niet gewapend. Dat is hier wel dik gewapend beton natuurlijk. Wellicht dat dat in oude panden wel nog anders zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Finraziel schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Qua drukte op het WiFi spectrum bedoel je? Nah dat maakt niet zoveel uit, 5 GHz signalen komen niet goed genoeg door muren heen om last te hebben van je buren. Ik woon in een appartementencomplex met aan alle kanten mensen om me heen en ik zie bizar veel WiFi netwerken... Op 2,4 GHz. Op 5 zie ik er maar een paar en die zijn vrij zwak in vergelijking met mijn eigen 5 GHz mesh.
Ik heb al een hele tijd eigenlijk geen VR meer gestreamd maar heb er voorheen ook nooit problemen mee gehad eigenlijk.

Enige wat wellicht misschien toch zou kunnen (bedenk ik me nu) is als de muren naar je buren veel dunner zijn of niet gewapend. Dat is hier wel dik gewapend beton natuurlijk. Wellicht dat dat in oude panden wel nog anders zou kunnen zijn.
Hier inderdaad zeker geen gewapend beton tussen ons rijhuis en het gebouw met veel kleine studios langs ons :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Voor zij die geen VR-ready PC hebben, PlutoSphere opent vandaag de early access voor iedereen. Misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik ben nog eens aan het spelen geweest met Moonlight en VD op de Quest 2 om te kijken of ik deze als portable monitor kon gebruiken voor gaming. Aangezien deze 120Hz heeft en dat super goed werkt met streamen naar mijn TV dacht ik dat dat naar de Quest 2 ook mooi vloeiend beeld op zou moeten leveren. Helaas is het tegendeel waar:

VD lijkt in desktop modus maar iets van 30Fps door te sturen. De Hz optie lijkt alleen voor het scherm te zijn want verschil tussen 60 en 120 is niet te zien en allebei lijken max 30, niet echt lekker om te spelen.

Moonlight doet het iets beter en lijkt enigszins soepel maar na een minuut lijken er dubbele frames getoond te worden omdat synchronisatie ontbreekt oid. Het voelt dan niet goed meer aan. Verschil tussen 60 en 120 lijkt er wel te zijn maar 120 is eerder 60. Ook dat is onbruikbaar voor snelle spellen.

Air Link stuurt dacht ik geen controller input door (BT gamepad) dus die heb ik nog niet geprobeerd maar ik verwacht ook daar geen 120Fps al zou een soepele 60Fps al voldoende zijn.

Heeft iemand anders nog een tip? De Quest 2 in de hangmat is een leuke oplossing want andere manieren van gamen zijn bijna onmogelijk ivm het felle licht buiten, zelfs in ed schaduw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Flying Hawkic schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 06:31:
Voor zij die geen VR-ready PC hebben, PlutoSphere opent vandaag de early access voor iedereen. Misschien het proberen waard.
Ik vond het erg tegen vallen. Je kan (nog steeds) geen Bluetooth Controller direct van de Quest koppelen, de Desktop interface vanuit de webbrowser is buggy, Je moet telkens alle spellen opnieuw installeren want je krijgt geen Cloudopslag en het installeren zelf kost ook tokens. De videokaart is slechter dan een GTX 1080 qua prestaties.

Ik blijf voorlopig wel bij Shadow i.c.m. Virtual Desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_boom
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-10 10:04
Ik ben van plan de Oculus Quest 2 aan te schaffen, maar tijdens het bestellen komt er een waarschuwing over Prop 65 voor inwoners van Californie.
Na wat zoeken, lijkt het te komen dat deze staat veel stoffen kankerverwekkend vindt.
Is het, o.a. hiermee, aan te raden om toch ook de "Quest 2 fit pack" erbij te nemen met zo'n siliconen cover?
En als iemand nog een Oculus-referral over heeft, dan maak ik daar graag gebruik van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
e_boom schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:36:
Ik ben van plan de Oculus Quest 2 aan te schaffen, maar tijdens het bestellen komt er een waarschuwing over Prop 65 voor inwoners van Californie.
Na wat zoeken, lijkt het te komen dat deze staat veel stoffen kankerverwekkend vindt.
Is het, o.a. hiermee, aan te raden om toch ook de "Quest 2 fit pack" erbij te nemen met zo'n siliconen cover?
En als iemand nog een Oculus-referral over heeft, dan maak ik daar graag gebruik van.
Dingen welke de Amerikanen doorgeven zou ik sowieso met een korreltje zout nemen. Die dekken zich meestal in om geen rechtbank achter zich aan te krijgen. Een andere cover zou ik ook wel aanraden, degene die er standaard bij zit is niet zo lekker.

Ik kan nog wel een referral aanmaken, dat kan als we via Facebook vriendjes zijn. Stuur anders maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
msnguy schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:27:
[...]

Ik vond het erg tegen vallen. Je kan (nog steeds) geen Bluetooth Controller direct van de Quest koppelen, de Desktop interface vanuit de webbrowser is buggy, Je moet telkens alle spellen opnieuw installeren want je krijgt geen Cloudopslag en het installeren zelf kost ook tokens. De videokaart is slechter dan een GTX 1080 qua prestaties.

Ik blijf voorlopig wel bij Shadow i.c.m. Virtual Desktop.
Ow dat klinkt niet bijzonder interessant... Bedankt om jouw ervaring te delen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Laatst online: 01-10 20:19
Flying Hawkic schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:08:
[...]

Ow dat klinkt niet bijzonder interessant... Bedankt om jouw ervaring te delen :).
Hier ook getest.
Half life alyx graphics issues, witte puntjes en lichtflitsen in het menu. Niet speelbaar zonder flinke hoofdpijn te krijgen.The lab draaide opzich ok maar crasht halverwege.

Je instance wordt maar 30 minuten bewaard na uitloggen dus dan mag je alles opnieuw installeren in je omgeving als je daarna weer inlogt.

En daarnaast veel dingen ook niet speelbaar door de vertraging die optreed. SteamVR was ook een hele uitzoekklus om werkend te krijgen.

Ze hebben nog wel wat werk aan de winkel dus.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

kaanmijo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:39:

Nou, dit is me nog eens een avontuurtje geworden. Na deze post heb ik een DM gekregen van @GekkePrutser, die bereid was om een extra sensor aan mij te verkopen voor een normale prijs. Het is nu 4 dagen later en hij staat op m'n bureau. Wat een fijne community is dit toch ook, ik ben ontzettend blij. Eindelijk 360 graden VR! :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OG8hWm2X9j2VQEj--huUyKDbL3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2y3dOvTu1KPF8uJgpJcIOpWY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gac
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:22

gac

Voor degenen die hem nog niet hebben: Superhot VR is nu in de aanbieding bij fanatical.com, van 22,99 voor 7,79. Nog een kleine twee dagen geldig. https://www.fanatical.com/en/game/superhot-vr
Het is overigens wel de Steam-versie.

[ Voor 2% gewijzigd door gac op 06-02-2022 13:21 . Reden: Aanbieding verlopen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit zou gevolgen kunnen hebben voor de Quest 2 gebruikers...
nieuws: Meta stopt 'waarschijnlijk' met Facebook in EU als VS-datatransfers n...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ach welnee, er is echt nul komma nul kans dat Meta dat loze dreigement werkelijk uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Dat heeft zo gigantisch veel consequenties voor Meta. Ik geloof niet in die 'dreiging'.
Dan krijgen ze een gigantische omzetdaling en hun populariteit dropt dan net zo hard als hyves.

De Quest stond toch al op de planning om losgekoppeld te worden van een facebook account. Zou in feite niet zo veel uit moeten maken. Je kan altijd nog PCVR doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:07

VP.

gac schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:08:
Voor degenen die hem nog niet hebben: Superhot VR is nu in de aanbieding bij fanatical.com, van 22,99 voor 7,79. Nog een kleine twee dagen geldig. https://www.fanatical.com/en/game/superhot-vr
Het is overigens wel de Steam-versie.
Vergeet niet om te downgraden naar een oudere versie zodat je de game zonder censuur kan spelen:

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2553741268

Heel vreemd trouwens dat er nog steeds geen 'exit game' functionaliteit in zit 8)7

Voor de rest wel een van de coolere VR ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VP. schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:30:
[...]
Vergeet niet om te downgraden naar een oudere versie zodat je de game zonder censuur kan spelen:
Wat is er precies gecensureerd dan? De bronlink is er ook niet echt duidelijk over.

Ik vind het ook raar dat ze het nodig vonden om te censureren, want Superhot was al extreem 'abstract' visueel gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 05-02-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Helaas, na jaren trouwe dienst heeft mijn oculus rift headset een draadbreuk opgelopen precies op het punt waar hij uit de headstrap tevoorschijn komt. Helaas is lees ik dat ze al in 2019 zijn gestopt met het verkopen van vervangende kabels. Even op ebay gekeken, en daar staan alleen gebruikte kabels voor 150 euro, of 60-80 euro voor een defecte. Helaas is het custom kabel en is er geen chinese fabrikant die in dit gat is gesprongen.

Inmiddels contact gehad met oculus over dit issue en een support ticket aan laten maken. Eens kijken of daar nog wat uit komt. Ze wilden dit in de eerste instantie niet direct escaleren omdat ik windows 11 gebruik. ik kreeg doodleuk het verzoek om eerst maar eens windows 10 te installeren om een software probleem uit te sluiten. Ook nadat ik had aangeven dat ik nog af en toe beeld krijg als ik de kabel op deze specifieke plek buig. Uiteindelijk toch zover gekregen dat ze dit escaleerden, met de mededeling dat ze waarschijnlijk eerst alsnog gaan vragen om het OS te downgraden voordat ze iets willen ondernemen.

Na een kleine 15 minuten pielen de kabel op zon manier weten te buigen dat de breuk nog contact maakt, en deze tijdelijk vastgezet met tie wraps zodat hij geen kant op kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XT9OUabqXcD6jyiSnR4tahQhNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJvifgaJW2mYRDlXnqwVF8zh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Hoeveel draden bevat deze kabel? Is een operatie om deze te solderen een optie?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-08 00:38
Ik heb zelf ook eindelijk de knoop doorgehakt en een q2 besteld. Heel benieuwd morgen hoe het gaat zijn.

Heeft iemand nog een oculus referral over? Die kan me dm'en.
Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandah88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:04
Edit: Ik ben voorzien ondertussen

Ik krijg vandaag een nieuwe quest 2 van coolblue (oude werkte niet goed meer).

Als iemand nog een referral link heeft, stuur me dan gerust een dm.

[ Voor 10% gewijzigd door sandah88 op 09-02-2022 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

3080 besteld :9~ *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Zoiets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Zit ik ook op te azen voor een wat betere ervaring met PCVR. Alhoewel ik moet zeggen dat mijn 1080 het eigenlijk nog heel goed doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Welke setup raden jullie aan voor wireless?

Welke AP / router? Liefst beetje rond de 100/150 euro en niet duurder.

En ook welke setup. Kabel van mijn PC naar de router, en die dan doorlussen naar mijn modem? Zodat de oculus op de router kan en direct met mijn PC verbonden is. Kan zoiets? Ben hier niet heel erg in thuis. Hebben de quest én de PC dan internet met de router als tussenstation? Is dit optimaal?

Ik dacht er ook aan een netwerkkaart (bestaan die nog :P ) te kopen en die dedicated te gebruiken voor de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Simpele router is prima, goede ervaring met tplink c1200. Kost je een paar tientjes.
Je plugt je pc in de router, modem ook. Router heb ik als access point ingesteld, 2.4 GHz band uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
Guillome schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:55:

En ook welke setup. Kabel van mijn PC naar de router, en die dan doorlussen naar mijn modem? Zodat de oculus op de router kan en direct met mijn PC verbonden is. Kan zoiets? Ben hier niet heel erg in thuis. Hebben de quest én de PC dan internet met de router als tussenstation? Is dit optimaal?

Ik dacht er ook aan een netwerkkaart (bestaan die nog :P ) te kopen en die dedicated te gebruiken voor de router.
Ik heb speciaal hiervoor de Huawei AX3 Quad-Core WS7200-20 aangeschaft. Een Wifi6 router. Destijds maar €60

Er gaat direct een netwerkkabel van mijn PC in deze router en de Quest verbind met dat wifi. De modem van Ziggo heb ik op Bridge-mode gezet (en die verbonden met de Huawei).

Denk niet dat je een aparte netwerkkaart hoeft aan te schaffen voor je PC.
Zal echter wel de downloads uitzetten als je met de Quest gaat spelen.

Heb zelf geen dedicated wifi netwerk opgezet voor de Quest (sommige stellen dan een vrij 5Ghz netwerk ervoor in en dat de rest van het huis op 2,4Ghz gaat).

Als ik dit gebruik ben ik namelijk alleen thuis. Klein appartement vooralsnog.
Mocht ik binnenkort groter gaan wonen dan zal ik iets aan deze setup moeten gaan doen.
En dan heb ik ook meer ruimte! >:)

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:48

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

sandah88 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:18:
Edit: Ik ben voorzien ondertussen

Ik krijg vandaag een nieuwe quest 2 van coolblue (oude werkte niet goed meer).

Als iemand nog een referral link heeft, stuur me dan gerust een dm.
Zie net dat de referals weer buiten facebook om kunnen dus als je hem nog nodig hebt geef maar een brul

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• CedricV
kaasszje schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:20:
[...]

Zie net dat de referals weer buiten facebook om kunnen dus als je hem nog nodig hebt geef maar een brul
Heb je een linkje naar de uitleg om referrals te doen zonder facebook?

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10 14:07
Guillome schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:55:

Asus AX56U werkt bij mij goed ook omdat je DFS channels tot je beschikking hebt.

Instagram

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-10 15:22
kaasszje schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:20:
[...]

CedricV schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:35:
[...]

Heb je een linkje naar de uitleg om referrals te doen zonder facebook?
Hier sluit ik me bij aan. Ben wel benieuwd, kom overal tegen dat je Facebook vrienden moet zijn helaas. Niet zo erg voor mij want ik heb hem toch specifiek voor de Quest aangemaakt, maar het is toch weer een stap extra.

• kaasszje

kaasszje

Als ik nu kijk op https://secure.oculus.com/my/referrals/
Zie ik bovenaan: YOUR REFERRAL LINK
Met mijn link hier achter.

Wil wel screen plaatsen, maar geen idee of dat veel toevoegt nu ;)
Het is bijna niet meer te missen ;)

• CedricV
kaasszje schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:30:
Als ik nu kijk op https://secure.oculus.com/my/referrals/
Zie ik bovenaan: YOUR REFERRAL LINK
Met mijn link hier achter.

Wil wel screen plaatsen, maar geen idee of dat veel toevoegt nu ;)
Het is bijna niet meer te missen ;)
Ik zie nog enkel de mogelijkheid om via de facebook messenger te versturen :-P
Goed alleszins dat het voor sommige lukt.

Ter info: volgens mij is elke referral link uniek tussen jezelf en dat unieke contact dus ergens wel interessant dat er dan één code kan gebruikt worden voor meerdere mensen.

• kaasszje

kaasszje

Ik heb nu een algemene link, maakt het leven een stuk makkelijker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuhEEArWC3YXRCO7_0fNQE20bJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UZ7paII0jbbEITFB99aSI4iw.png?f=fotoalbum_large

Mocht plaatje niet mogen, verwijder ik hem weer

Pagina: 1 ... 68 ... 124 Laatste