Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
CedricV schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:16:
[...]

Ik kreeg ook wel eens snelheden onder de 350Mbps te zien (die gek genoeg in de eerste 10 seconden na connecteren vaak hoger lagen) maar dit lost zich altijd op met WIFI afzetten (van de QUEST 2); gsm op de hotspot connecteren, gsm deconnecteren en als je dan de WIFI terug opzet staat die gewoon op 1200Mbps.

Ik gebruik dit bordje van ongeveer 150€
pricewatch: ASUS TUF Gaming B560-PLUS WIFI
Kan best, maar dat gezeur wil ik niet mee zitten. Een goed AP en het werkt gewoon zonder gezeur perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:09
Zoals gezegd, mogelijk begrijp ik de setup niet juist en het lijkt me inderdaad logischer zoals jij het uitlegt. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:14:
[...]

Ik meet ook ongeveer 300ms met mijn dopjes maar zonder correctie is dat niet te doen (wat zo goed als nergens mogelijk is). Ik ga een bedrade aanschaffen met goed geluid, maar weet nog niet welke. Ik dacht eerst dat die hier lagen slecht waren maar de geluidskwaliteit van beatsaber is gewoon enorm slecht, dus dat was een slechte keus als test materiaal :)
Met de Penrose op de Quest 2 was het dus nog veel erger. 300 ms ligt ongeveer op de grens van wat beat saber zou moeten kunnen corrigeren maar dat kwam bij mij dus niet eens in de buurt.

@Thodekroo Bluetooth is in het algemeen niet ideaal inderdaad, maar dit was wel heel slecht :)
Maar goed, om eerlijk te zijn, Oculus zegt ook nergens dat je een bluetooth headset kan aansluiten, ze hebben het over controllers en keyboards en zelfs dat staat onder experimenteel.

Wel net even geprobeerd met het aux kabeltje wat bij de Penrose zelf zat. Damn, slechte kwaliteit bij beat saber of niet, dat voegt toch wel heel wat toe :9
Alleen is dat een recht stekkertje en kabeltje is wat lang waardoor er een bundeltje nog naast hangt en ik raakte dat al een keer een beetje tijdens het spelen. Lijkt me beetje link dus, dadelijk sla ik nog eens keihard tegen dat stekkertje. Dus maar een met een L plug bestellen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-10 20:50
Hallo allemaal,

Sinds enkele maanden eigenaar van een Oculust Quest 2.
Erg unieke ervaring! Heb afgelopen tijd vooral via de PC alles gespeeld.

Ik heb nog niet veel games geprobeerd, van degene die ik heb geprobeerd is beat saber wel mijn favoriet, ik heb daar nu ongeveer 15 uur in.
Ik heb verder Phasmophobia geprobeerd in vr, maar wel al gauw een beetje motion sick, en het was ook wel stiekem een beetje eng :P

Verder Half Life Alyx, prachtig spel, alleen wel langdradig verhaal.

Hebben jullie nog suggesties qua games?
Of misschien handige tips / tricks voor de standalone of misschien wel oculus link?

Thanks!

When nothing goes right, go left

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:28
ItsCrewz schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:50:
Hallo allemaal,

Ik heb nog niet veel games geprobeerd, van degene die ik heb geprobeerd is beat saber wel mijn favoriet, ik heb daar nu ongeveer 15 uur in.
Ik heb verder Phasmophobia geprobeerd in vr, maar wel al gauw een beetje motion sick, en het was ook wel stiekem een beetje eng :P

Of misschien handige tips / tricks voor de standalone of misschien wel oculus link?

Thanks!
The Room VR
Elite Dangerous
Flight Simulator
Digital Combat Flight Simulator (gratis)
The Lab (gratis)
Moss
No Man`s Sky
Google Earth VR
Marble Pop Paradise (gratis)
Kingspray Graffiti (zowel op Steam als standalone, zijn wel twee verschillende versies en dus twee keer kopen)
The Curious tale of the Stolen Pets

Om er maar een paar te noemen. Sommige zijn ook nog eens gratis ook.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
ItsCrewz schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:50:
Hallo allemaal,

Thanks!
Via Steam VR is Moss een hele leuke ervaring. Bestaat ook voor de Quest, maar via PC is mooier.

Als je snel motion sick wordt, dan is simracing misschien ook interessant voor jou. De meeste mensen hebben hier geen last van. Automobilista 2 is geweldig in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-10 20:50
Soliest schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:16:
[...]

The Room VR
Elite Dangerous
Flight Simulator
Digital Combat Flight Simulator (gratis)
The Lab (gratis)
Moss
No Man`s Sky
Google Earth VR
Marble Pop Paradise (gratis)
Kingspray Graffiti (zowel op Steam als standalone, zijn wel twee verschillende versies en dus twee keer kopen)
The Curious tale of the Stolen Pets

Om er maar een paar te noemen. Sommige zijn ook nog eens gratis ook.
Hey, thanks voor je reply! Zitten wel een aantal tussen die ik zou wilen proberen _/-\o_

When nothing goes right, go left

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
ItsCrewz schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Hey, thanks voor je reply! Zitten wel een aantal tussen die ik zou wilen proberen _/-\o_
no problem

hier nog een paar ;)

A Fisherman’s Tale
Myst
Puzzling Places

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:46
@Flying Hawkic Welke versie van AMS2 is verstandig aan te kopen? Vind VR racen wel tof, maar met AMS2 zie ik door de bomen het bos niet meer. Die heeft ook F1 auto's toch?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18

TAA

Liever IRC

Als je van D&D achtige games houdt is Demeo een aanrader:

Wat ik verder leuk vind is Eleven Table Tennis en I Expect You to Die (escape room).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Koldur schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:08:
@Flying Hawkic Welke versie van AMS2 is verstandig aan te kopen? Vind VR racen wel tof, maar met AMS2 zie ik door de bomen het bos niet meer. Die heeft ook F1 auto's toch?
Geen gelicentieerde wagens, maar wel een hele reeks die er kort bij aansluiten. Dat soort wagens is trouwens best wel heftig in VR :). Ze hebben ook heel veel classic varianten.

Ik zou gewoon starten met de standaard versie. Online kan je met alle circuits meedoen, ook al is het DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Ik ben een beetje aan het kijken voor een betaalbare bril voor racen in VR, maar ik heb dan eigenlijk alleen de keus tussen een Quest 2 of een OSVR voor ik naar de peperdure Vives of Reverbs moet gaan kijken. Nu heb ik VR een tijdje niet gevolgd, maar de laatste keer dat ik keek was er een batterij aan VR brillen voor €400,- of minder te krijgen, en nu vrijwel niets meer. Mis ik hier iets? Wat is er in zulke korte tijd veranderd?

De OSVR lijkt me wel een interessante optie, maar blijkbaar is het nogal een nachtmerrie om het ding aan het werken te krijgen. Facebook brillen wil ik eigenlijk vermijden vanwege het driver gedoe (alhoewel ik wel een CV1 zou willen hebben, voor zover die nog werken).

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
Khrome schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:50:
Ik ben een beetje aan het kijken voor een betaalbare bril voor racen in VR, maar ik heb dan eigenlijk alleen de keus tussen een Quest 2 of een OSVR voor ik naar de peperdure Vives of Reverbs moet gaan kijken. Nu heb ik VR een tijdje niet gevolgd, maar de laatste keer dat ik keek was er een batterij aan VR brillen voor €400,- of minder te krijgen, en nu vrijwel niets meer. Mis ik hier iets? Wat is er in zulke korte tijd veranderd?

De OSVR lijkt me wel een interessante optie, maar blijkbaar is het nogal een nachtmerrie om het ding aan het werken te krijgen. Facebook brillen wil ik eigenlijk vermijden vanwege het driver gedoe (alhoewel ik wel een CV1 zou willen hebben, voor zover die nog werken).
Als het echt alleen om racen in VR gaat zou ik de hp reverb g2 nemen. Om de kosten te drukken kan dit ook zonder de controllers.

En als je meer wil doen dan sims zou ik toch een quest 2 adviseren. Er komt niks in de buurt bij het gemak om die bril even op te zetten en een potje te doen eigenlijk.

Ik had zelf eerst een quest toen een reverb g2 en nu weer een quest 2. Die g2 is perfect voor sims maar al het andere valt teveel tegen. Het zonder kabel kunnen VR gamen voegt zoveel toe namelijk. En de controllers zijn ook niet fantastisch en WMR is ook niet echt je van het.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik kan niet eerlijk vergelijken, want Q2 only hier. Maar spellen als Alyx wil je écht niet bekabeld spelen. Wireless is ongeevenaard. Het beeld lijkt van de G2 idd wel scherper te zijn. Dus helemaal eens met Mirage

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-10 22:40
Ook ik heb een Quest 2, en inderdaad zonder kabel spelen is wel echt een veel vrijere ervaring. Daarnaast speel ik nu soms ook in mijn woonkamer ipv kantoor waar ik aanvankelijk dacht te spelen, wat met een bedrade headset niet (makkelijk) mogelijk was geweest zonder mijn hele PC te versjouwen.
Ook de Q2 is natuurlijk niet perfect, maar ik kan me niet voorstellen ooit nog terug te gaan naar een headset die alleen bekabeld gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:07

VP.

Guillome schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:12:
Ik kan niet eerlijk vergelijken, want Q2 only hier. Maar spellen als Alyx wil je écht niet bekabeld spelen. Wireless is ongeevenaard. Het beeld lijkt van de G2 idd wel scherper te zijn. Dus helemaal eens met Mirage
Wireless is zeker een plus, maar om nou te zeggen dat HL:A met kabel zo slecht is gaat een beetje ver. Met een G2 kijk je echt je ogen uit. Af en toe is het gewoon fotorealistisch. Dat is voorlopig nog niet mogelijk met iets als de Quest 2 (lees: matige wireless beeldkwaliteit door encoding artifacts en dergelijke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
VP. schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Wireless is zeker een plus, maar om nou te zeggen dat HL:A met kabel zo slecht is gaat een beetje ver. Met een G2 kijk je echt je ogen uit. Af en toe is het gewoon fotorealistisch. Dat is voorlopig nog niet mogelijk met iets als de Quest 2 (lees: matige wireless beeldkwaliteit door encoding artifacts en dergelijke).
Dat klopt over de beeldkwaliteit. En toch heb ik half-life alyx nooit meer gespeeld toen ik de g2 had. Voor mij was het teveel gedoe geworden. De mindere controllers en jezelf uit de knoop halen na ieder level was mij teveel immersiebrekend. Plus ook al had ik katrollen voor de kabel continue het getrek aan mijn hoofd of mijn handen alsnog in de kabel slaan zijn gewoon een echt probleem. Ik heb hem met mijn quest 2 pas weer uitgespeeld.

En ik heb enkele 100en uren in elite dangerous met de G2 zitten. Maar iedere bril zijn toepassing zegmaar :) zoals ik eerder al zei moet je kijken waar voor jou de nadruk ligt op wat je vooral wil doen qua soorten spellen.

En het beeld van de quest 2 valt me ook echt niet heel erg tegen vergeleken met de g2. Natuurlijk zit er een verschil maar de kwaliteit van de quest 2 met airlink en de sharpening die ze tegenwoordig hebben is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
Het hele facebook gedoe rond de drivers vind ik toch best riskant wb de quest 2.

Ik zie de g2 vaak genoemd worden in het topic, maar de reviews vallen best tegen.

Hoe zit het tegenwoordig met de pimax 5k, vive en index?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Welk gedoe rond drivers m.b.t. de Quest 2 hebben we het hier over? Totaal geen problemen mee gehad in meer dan een jaar tijd.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
Koldur schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:07:
Welk gedoe rond drivers m.b.t. de Quest 2 hebben we het hier over? Totaal geen problemen mee gehad in meer dan een jaar tijd.
Je moet er blijkbaar een facebook account voor aanmaken, en altijd online voor zijn. Daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in, zeker als facebook blijkbaar wanneer ze willen accounts kunnen bannen en een quest onbruikbaar kunnen maken op afstand. Dat wil ik uit principe niet aanmoedigen door er geld aan uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:13

SomerenV

It's something!

Toevallig hier een maandje terug een Rift DK2 in huis gehaald voor 4 tientjes. Prehistorisch spul, I know, maar het werkt voor simracing 'prima'. Voor veel andere 'echte' VR-games mist het wel de ondersteuning in de Oculus-app. De CV1 zou dus ook prima moeten werken. Maar...

Als je GPU het aan kan en je hebt het geld zou ik voor een recente headset gaan. Zelf heb ik altijd wel een lichte interesse gehad in VR, maar met een GTX1060 is het met de moderne headsets gewoon een no go en een nieuwe GPU vind ik momenteel véél te prijzig. Sommige indy-titels zullen ongetwijfeld prima werken, maar deze GPU is bedoeld voor 1080p-gaming op 60hz. Toevallig kwam de DK2 op m'n pad dus dacht ik, waarom niet, voor die paar tientjes. Er kleeft alleen 1 héél groot nadeel aan: ik kan nu al helemaal niet meer wachten tot GPU-prijzen wat normaliseren :+

Racen in VR is namelijk gewoon echt heel vet, zeker als je ook een stuurtje hebt. Zelfs met de voor moderne begrippen enorm brakke DK2 is het gewoon een super toffe ervaring, dus ik kan niet wachten tot GPU-prijzen wat terug naar normaal gaan en je voor ~900 euro een GPU én VR-headset hebt in plaats van alleen de GPU :+
Khrome schreef op maandag 17 januari 2022 @ 01:44:
[...]

Je moet er blijkbaar een facebook account voor aanmaken, en altijd online voor zijn. Daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in, zeker als facebook blijkbaar wanneer ze willen accounts kunnen bannen en een quest onbruikbaar kunnen maken op afstand. Dat wil ik uit principe niet aanmoedigen door er geld aan uit te geven.
Volgens mij is van een verplichte Facebook-login geen sprake meer tegenwoordig. Always online klopt ook niet, tenzij standalone je een app/game wilt downloaden natuurlijk :P En op de PC gaat alles via de Oculus-software, maar die vereist ook niet dat je online bent, helaas wel dat je een Facebook-account hebt (of een Oculus-account, maar die kun je niet meer aanmaken).

[ Voor 16% gewijzigd door SomerenV op 17-01-2022 02:49 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
Op dit moment lijkt de Reverb G2 het toch te gaan worden (een 2070 super zou die wel moeten kunnen trekken in iracing bijvoorbeeld) :)

Ik hou wel een oogje uit voor een dk2 of cv1, maar ik ben altijd een beetje huiverig voor tweedehands hardware.

Mijn enige ervaringen met vr zijn en dk1 en een psvr en die staan me 9 en 5 jaar later nog steeds goed bij :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koldur
Khrome schreef op maandag 17 januari 2022 @ 01:44:
[...]

Dat heeft sowieso niets met drivers te maken, die opmerking snap ik nog steeds niet.

Facebook account is niet meer nodig. Always online is niet en zal nooit zo zijn, ook niet als je spellen op de headset zelf wil spelen.
Accounts bannen kan bij Steam, Origin e.d. ook, is gewoon precies hetzelfde.
Er wordt veel gepapegaaid, het enige wat voorheen een punt van aandacht was, is het nu niet meer verplichte Facebook account.
Dat heb ik ook moeten doen, een keer aangemaakt en daarna nooit meer aangeraakt, geen problemen ook.

Je mag je eigen keuzes maken, maar al het gezeur hieromtrent is allemaal uit verband getrokken.

Dat is sowieso een trend de laatste jaren, heel hard roepen zonder goede onderbouwing. (Niet specifiek op jou gericht!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Koldur schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:59:
[...]

Dat heeft sowieso niets met drivers te maken, die opmerking snap ik nog steeds niet.

Facebook account is niet meer nodig. Always online is niet en zal nooit zo zijn, ook niet als je spellen op de headset zelf wil spelen.
Accounts bannen kan bij Steam, Origin e.d. ook, is gewoon precies hetzelfde. Er wordt veel gepapegaaid, het enige wat voorheen een enig punt van aandacht was, is het nu niet meer verplichte Facebook account.
Dat heb ik ook moeten doen, een keer aangemaakt en daarna nooit meer aangeraakt, geen problemen ook.

Je mag je eigen keuzes maken, maar al het gezeur hieromtrent is allemaal uit verband getrokken.

Dat is sowieso een trend de laatste jaren, heel hard roepen zonder goede onderbouwing. (Niet specifiek op jou gericht!)
Dit dus. Dit kan ik alleen maar ondersteunen. Al dat gezeur over dingen die niet eens kloppen. Wel met een telefoon rondlopen (die meestal nog veel duurder is) waar je ook een verplicht account voor moet aanmaken maar een VR bril is dan opeens een no go?
De Quest 2 is gewoon een super apparaat omdat het ook nog standalone kan werken. Erg handig voor op vakantie ;)
Always online is echt niet nodig, ik kan gewoon de spellen die op de headset zitten overal spelen zonder internet. Natuurlijk de multiplayer dingen niet.

In het begin ook nog wel wat zitten hannesen met instellingen op de Q2, maar tegenwoordig is de ondersteuning gewoon goed zoals hij uit de doos komt. Aansluiten en gaan.

Andere headsets hebben dan misschien een betere resolutie, maar je hebt echt wel een beest van een systeem nodig om een constante fps te hebben met de hoogste settings. Zet je alles wat lager, dan heeft die hogere resolutie ook geen voordeel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10 14:07

Ik heb een CV1 en een Q2, deze gebruik ik voornamelijk voor racen (Dirt Rally 2, ACC) aangezien er eigenlijk te weinig andere games voor uitkomen die echt goed zijn (heb alles al gespeeld native en pcvr). Stel je gaat ECHT alleen maar racen dan is een Q2 niet echt ideaal omdat deze het beeld altijd compressed en grijs asfalt is misschien naast vuurwerk het lastigste knap te encoden.

Ga je echter meer doen dan alleen racen is de Q2 gewoon de beste headset punt. Draadloos, tracking, usability en software is gewoon super t.o.v. de concurrentie.

Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het is triest inderdaad, dat de afgelopen jaren de keuze qua betaalbare VR brillen is afgenomen. Eigenlijk is alleen nog de Quest 2 over. Zelf zou ik voor VR racen dan toch al snel voor een Reverb gaan, gezien je ook minder accesoires daarbij nodig hebt, maar ja, hij is wel duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Guillome schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:12:
Ik geloof echt wel dat wireless een voordeel is hoor. Maar heel veel mensen hebben het met heel veel plezier wired gespeeld. Dus geloof me, je wil spellen als Alyx dus écht wel bekabeld ook spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mirage schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Dat klopt over de beeldkwaliteit. En toch heb ik half-life alyx nooit meer gespeeld toen ik de g2 had. Voor mij was het teveel gedoe geworden. De mindere controllers en jezelf uit de knoop halen na ieder level was mij teveel immersiebrekend. Plus ook al had ik katrollen voor de kabel continue het getrek aan mijn hoofd of mijn handen alsnog in de kabel slaan zijn gewoon een echt probleem. Ik heb hem met mijn quest 2 pas weer uitgespeeld.
En dan heb ik hem bekabeld zonder katrol systeem gespeeld, en werkelijkwaar zo goed als nooit mezelf uit de knoop moeten halen. Ik heb zelf een CV1, en zie (tot mijn spijt) nog steeds weinig reden om te upgraden. Ook daar is het overigens gewoon opzetten, en je kan spelen. (En toen ik even de G2 had was dat ook niet anders van wat ik me herinner). Oké, je PC moet wel aan staan natuurlijk, maar behalve dat dat een hele 10 seconde kost, is het niet alsof dat voor mij persoonlijk anders zou zijn met een Q2. Ik heb weinig interesse in meeste stand-alone VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 05-09 09:12
Wat de Facebook eis betreft: Misschien moet ik de oculus app updaten want toen ik vorige week een Quest 2 wilde instellen was niet alleen een Facebook account verplicht, maar als ik met een Oculus account wilde inloggen moest ik het account om laten zetten naar een Facebook account. Dat heb ik niet gedaan en alsnog via een workaround het Oculus account gekoppeld.

Maar ik ben benieuwd hoe dat nu werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door walterg op 17-01-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Speel hier Alyx met een G2 en ik zou de beeldkwaliteit niet in willen ruilen voor geen kabel. Het ding zit me echt niet in de weg. Ik loop niet fysiek rond (geen ruimte) en draaien doe ik met de controller. De kabel hangt gewoon over m'n rug naar de grond. Geen probleem eigenlijk. De controllers doen hun werk; ze voelen niet zo stevig als m'n CV1 controllers, maar ik heb niet het gevoel belemmerd te worden. Bij genoeg licht werkt de tracking prima.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@Khrome @Sissors Als je de Quest 2 via Virtual Desktop gebruikt voor sim racing, is het echt super goed vergeleken met Air-link. Asfalt ziet er gewoon goed uit. Air-link is grappig, maar het encoden is super slecht vergeleken met Virtual Dekstop.

Ik heb heel lang lopen rommelen met Air-link om Project Cars 2 er respectabel uit te laten zien en omdat ik blindelings ervanuit ging dat iedereen gelijk had met het feit dat Air-link beter is op alle gebieden dan Virtual Desktop. Daardoor heb ik dat pas veel later VD geprobeerd en werd het duidelijk dat Air-link echt niet zo goed is helaas.
VD kan weer andere problemen hebben, vooral met jitter in de controllers, maar daar heb je met sim racing geen last van natuurlijk, want dan gebruik je een stuurtje wat direct aan de PC hangt.
Ik heb tegenwoordig zelf geen problemen meer met VD en de stotters of jitter. Maar het lijkt allemaal heel erg nauw te luisteren, de ene persoon ervaart het wel en de andere niet. De oorzaak is vaak moeilijk aan te wijzen.

@walterg Nu had ik iets te vroeg geroepen, het kan namelijk nu nog niet officieel. Dat wordt later dit jaar geïntroduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Milly schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:29:
Speel hier Alyx met een G2 en ik zou de beeldkwaliteit niet in willen ruilen voor geen kabel. Het ding zit me echt niet in de weg. Ik loop niet fysiek rond (geen ruimte) en draaien doe ik met de controller. De kabel hangt gewoon over m'n rug naar de grond. Geen probleem eigenlijk. De controllers doen hun werk; ze voelen niet zo stevig als m'n CV1 controllers, maar ik heb niet het gevoel belemmerd te worden. Bij genoeg licht werkt de tracking prima.
Met mijn CV1 draaide ik destijds ook met de controller maar dat deed ik juist om geen problemen te krijgen met de kabel (en deels omdat ik maar 2 sensors had en je met de CV1 dan een dead zone in je tracking had).
Met de Quest gebruik ik het draaien met de stick eigenlijk nooit meer en ik ervaar dat games daardoor veel immersiever (is dat een woord? :+) zijn. Het is veel spannender om als je iets rechts van je hoort om zelf snel in die richting te draaien, of hetzelfde als je om een hoekje gluurt of zo.
Ik sta trouwens op een rond vloerkleedje om op dezelfde plek te blijven want ik heb ook niet zoveel plek.
Zeg niet dat het voor iedereen hetzelfde zal zijn natuurlijk, maar voor mij is het gamen met de Quest 2 daardoor wel een stuk fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Koldur schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:44:
@Khrome @Sissors Als je de Quest 2 via Virtual Desktop gebruikt voor sim racing, is het echt super goed vergeleken met Air-link. Asfalt ziet er gewoon goed uit. Air-link is grappig, maar het encoden is super slecht vergeleken met Virtual Dekstop.
Er zit alleen verschil tussen VD en Air Link als je een AMD kaart hebt aangezien Air link dan H264 gebruikt terwijl met Nvidia zowel VD als Air Link H265 gebruikt en is het encoden precies hetzelfde naast eventueel kleur verschil wat je in VD kunt aanpassen.

Ook heeft VD video buffering wat helpt met "brakke" wifi alleen heb je dan 1 frame lag.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
@walterg Nu had ik iets te vroeg geroepen, het kan namelijk nu nog niet officieel. Dat wordt later dit jaar geïntroduceerd.
Ah, gotcha. Ik had gelezen dat ze het hadden toegezegd maar ik had inderdaad niet het idee dat ze er haast mee gingen maken.

[ Voor 14% gewijzigd door walterg op 17-01-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Finraziel schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:46:
[...]

Met mijn CV1 draaide ik destijds ook met de controller maar dat deed ik juist om geen problemen te krijgen met de kabel (en deels omdat ik maar 2 sensors had en je met de CV1 dan een dead zone in je tracking had).
Met de Quest gebruik ik het draaien met de stick eigenlijk nooit meer en ik ervaar dat games daardoor veel immersiever (is dat een woord? :+) zijn. Het is veel spannender om als je iets rechts van je hoort om zelf snel in die richting te draaien, of hetzelfde als je om een hoekje gluurt of zo.
Ik sta trouwens op een rond vloerkleedje om op dezelfde plek te blijven want ik heb ook niet zoveel plek.
Zeg niet dat het voor iedereen hetzelfde zal zijn natuurlijk, maar voor mij is het gamen met de Quest 2 daardoor wel een stuk fijner :)
OK, dat geloof ik meteen; ik heb geen ervaring met draadloze VR. Ik vind Alyx wel zo ongelofelijk mooi in de G2 dat ik geloof ik geen concessies zou willen doen qua beeldkwaliteit. Daarnaast race ik veel (Playseat) en dan is de draad sowieso geen probleem.

Anyway, gelukkig is er (wat) keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Furfoot schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Er zit alleen verschil tussen VD en Air Link als je een AMD kaart hebt aangezien Air link dan H264 gebruikt terwijl met Nvidia zowel VD als Air Link H265 gebruikt en is het encoden precies hetzelfde naast eventueel kleur verschil wat je in VD kunt aanpassen.

Ook heeft VD video buffering wat helpt met "brakke" wifi alleen heb je dan 1 frame lag.
Er zit ook met Nvidia een groot verschil tussen beide. Met Project Cars 2 en rijlijn aan is het pijnlijk duidelijk. Bij Air-link zie je iets van een blobberige lijn, bij VD zijn dat de groene pijlen.
Air-link kwaliteit lijkt niet te liggen aan H265 of H264, er zijn blijkbaar ook wat andere zaken die meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Koldur schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:53:
[...]

Er zit ook met Nvidia een groot verschil tussen beide. Met Project Cars 2 en rijlijn aan is het pijnlijk duidelijk. Bij Air-link zie je iets van een blobberige lijn, bij VD zijn dat de groene pijlen.
Air-link kwaliteit lijkt niet te liggen aan H265 of H264, er zijn blijkbaar ook wat andere zaken die meespelen.
Dan gaat er iets niet goed met jou setup/configuratie bij mij is het precies hetzelfde.

Maargoed uiteindelijk is bedraad gewoon beter als je echt alleen gaat racen. (10Gbps vs ±100Mbit)

[ Voor 9% gewijzigd door Furfoot op 17-01-2022 10:01 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milly schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:51:
[...]

OK, dat geloof ik meteen; ik heb geen ervaring met draadloze VR. Ik vind Alyx wel zo ongelofelijk mooi in de G2 dat ik geloof ik geen concessies zou willen doen qua beeldkwaliteit. Daarnaast race ik veel (Playseat) en dan is de draad sowieso geen probleem.

Anyway, gelukkig is er (wat) keuze :)
Ja ik heb dan weer geen ervaring met hoe mooi het in de G2 is, maar met de Q2 vind ik het ook al geweldig :)
Inderdaad, gelukkig nog wel, mag wel wat meer... Ik zou willen dat er ook wat meer keuze zou komen voor de draadloze VR gamers. Wellicht dat Valve ons nog eens ergens mee verrast, ik meen ergens iets gehoord te hebben dat ze na de Steam deck weer meer naar een volgende VR headset zouden kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik wil een keer goed de tijd nemen op mijn werk en Alyx spelen op de Vive Pro met wireless kit en index controllers. Daar heb ik ook wat meer de ruimte dan thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
VD heeft een hele andere encoding dan Link (Air en USB) en dat maakt in SIM racing een groot verschil met egale vlakken. VD toont dan veel meer details. Link voelt voelt soepeler aan voor mij, VD heeft meer scherpte in diepte met egale stukken. Dat verschil zie ik duideljik met een Nvidia kaart en beide systemen gebruiken dan NVENC. Voor de meeste spellen is het verschil niet zichtbaar aangezien je het alleen ziet in de egale vlakken wat je bij race sims veel hebt (gras / weg). Beide systemen hebben hun voordelen en nadelen.
Furfoot schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:54:
[...]

Dan gaat er iets niet goed met jou setup/configuratie bij mij is het precies hetzelfde.

Maargoed uiteindelijk is bedraad gewoon beter als je echt alleen gaat racen. (10Gbps vs ±100Mbit)
Usb doet ook nooit 10Gbps, eerder 500Mbps (default instellingen is lager, eerder 250). Air Link doet ook 200Mbps. Boven de 150Mbps zie ik op 80Hz bij 2500x2200 al geen verschil meer. Verschil tussen USB en AIr Link kan ik niet herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Furfoot schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:54:
[...]

Configuratie is prima, met HL:A zie ik nagenoeg geen verschil, maar met sim racing is het echt dag en nacht.

Zoals @Tadango al aangeeft, bekabeld of draadloos is met de Quest 2 nagenoeg hetzelfde als je volle Wi-Fi snelheid haalt.
Dat doe ik, want ik heb een dedicated AP rechtstreeks aangesloten op de netwerkkaart van de PC (of er een nog een switch tussen zit zou niet teveel uit moeten maken, maar toch) en op een vrij 5Ghz kanaal en haal daarmee met Iperf 500 Mbps, dus dat is niet trager dan wat USB streaming aankan, hoewel Air-link zelf niet hoger dan 200Mbps gaat natuurlijk zonder zelf tweaken.

De Quest 2 via kabel is ook gewoon streaming, dus daar zit het verschil niet in. Via de kabel, heb er even een aangehad om te kijken of het beter is, want met sim racen is een kabel geen probleem natuurlijk, maar dat was het niet. De standaard encoding van de Quest 2 laat wel echt wat te wensen over helaas, vooral bij sims e.d. actie spellen zie ik zo goed als geen verschil met VD.

[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 17-01-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Tadango schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:16:
VD heeft een hele andere encoding dan Link (Air en USB) en dat maakt in SIM racing een groot verschil met egale vlakken. VD toont dan veel meer details. Link voelt voelt soepeler aan voor mij, VD heeft meer scherpte in diepte met egale stukken. Dat verschil zie ik duideljik met een Nvidia kaart en beide systemen gebruiken dan NVENC. Voor de meeste spellen is het verschil niet zichtbaar aangezien je het alleen ziet in de egale vlakken wat je bij race sims veel hebt (gras / weg). Beide systemen hebben hun voordelen en nadelen.

[...]

Usb doet ook nooit 10Gbps, eerder 500Mbps (default instellingen is lager, eerder 250). Air Link doet ook 200Mbps. Boven de 150Mbps zie ik op 80Hz bij 2500x2200 al geen verschil meer. Verschil tussen USB en AIr Link kan ik niet herkennen.
Dat verschil komt dan door contrast/scherpte verschillen.

10Gbps heb ik het over HDMI op een bedraade (niet Q2) headset.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Furfoot schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Dat verschil komt dan door contrast/scherpte verschillen.

10Gbps heb ik het over HDMI op een bedraade (niet Q2) headset.
Ah, dat ik dacht even USB / Quest gezien een USB 3.1 poort ook 10Gbps in de standaard heeft.

Uiteraard is het beeld zonder compressie altijd beter maar voor velen is draadloos gewoon niet in te wisselen voor een fractie beter beeld. Het is eigenlijk best bijzonder hoe goed een Q2 werkt draadloos en dan voor dat geld. Een G2 is voor simracing de beste keus maar wil je een universele PCVR bril is een Q2 vaak handiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik heb heel lang lopen rommelen met Air-link om Project Cars 2 er respectabel uit te laten zien en omdat ik blindelings ervanuit ging dat iedereen gelijk had met het feit dat Air-link beter is op alle gebieden dan Virtual Desktop. Daardoor heb ik dat pas veel later VD geprobeerd en werd het duidelijk dat Air-link echt niet zo goed is helaas.
VD kan weer andere problemen hebben, vooral met jitter in de controllers, maar daar heb je met sim racing geen last van natuurlijk, want dan gebruik je een stuurtje wat direct aan de PC hangt.
Ik heb tegenwoordig zelf geen problemen meer met VD en de stotters of jitter. Maar het lijkt allemaal heel erg nauw te luisteren, de ene persoon ervaart het wel en de andere niet. De oorzaak is vaak moeilijk aan te wijzen.
Sowieso is het heel lastig om te weten wat je nu moet en kan geloven. Zo werd heel lang op bijvoorbeeld Reddit gezegd dat een Quest via USB net zo goed als native kwaliteit had met compressie artifacten die eigenlijk compleet onzichtbaar waren. En toen kwam de update die USB bandbreedte significant verhoogde, en ineens waren er overal posts van hoe geweldig het er nu uitzag, en dat er nu geen compressie artifacten meer zichtbaar waren.

Toen de Rift S met 80Hz kwam, was het duidelijk dat dat geen enkel verschil was, dat zag je echt niet. Toen de Quest2 met 90Hz kwam, was dat ineens een significante pré vergeleken met de Rift S. (Sowieso had ik ook iemand gezien die vertelde hoe de Q2 veel vloeiender beeld had als de Index die hij ook had, en toen was de Q2 nog gelockt op 72Hz :P , maar goed dat was N=1 geval).

En specifiek wat je noemt met controller jitter: Ook daar zijn heel veel posts geweest op Reddit waar op r/Oculus de conclusie gewoon was: Met VD is eigenlijk geen verschil te zien tov een bedrade setup. Toen zag ik een keer een post van iemand die vroeg wat er mis wat met zijn VD setup, gezien zijn controllers niet stabiel waren, terwijl video'tje met USB kabel erin wel perfecte tracking had. Reacties: "Ja dat is normaal met VD". Euhm, lijkt mij nogal een significant iets als ook de algemene tendens was dat het niet te onderscheiden was van een bedraadde setup.

Voor de duidelijkheid: Ik kan me echt prima voorstellen dat het een afweging is die je maakt voor de overduidelijke voordelen van draadloos gaan. En algemeen is (helaas imo) de Q2 voor de meeste beginnende VR'er gewoon de enige echte keuze. Maar mijn punt is simpelweg: Het is zo moeilijk om te weten wat je nou echt kan geloven van ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@Sissors Dat zijn allemaal zeer terechte punten en heb ik zelf ook problemen mee gehad, maar nu niet meer. Vooral die jitter werd ik echt gestoord van.

Maar ook hier N=1, want het lijkt voor genoeg mensen nog wel een probleem. Wat in ieder geval duidelijk is, zeker voor een mierenneuker als ik, is dat het niet aansluiten en gaan is met de Quest draadloos en dat Air-link niet zaligmakend is nog en ja, je kan compressie zien, maar veel minder bij VD (waar er voor mensen die nog steeds jitter is te ervaren).

Als je een combi daarvan gebruikt, heb je wel een zeer goede ervaring. Als je geen zin spellen doet, dan is Air-link prima en zal je de compressie zeer zelden waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Sissors schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Sowieso is het heel lastig om te weten wat je nu moet en kan geloven. Zo werd heel lang op bijvoorbeeld Reddit gezegd dat een Quest via USB net zo goed als native kwaliteit had met compressie artifacten die eigenlijk compleet onzichtbaar waren. En toen kwam de update die USB bandbreedte significant verhoogde, en ineens waren er overal posts van hoe geweldig het er nu uitzag, en dat er nu geen compressie artifacten meer zichtbaar waren.

Toen de Rift S met 80Hz kwam, was het duidelijk dat dat geen enkel verschil was, dat zag je echt niet. Toen de Quest2 met 90Hz kwam, was dat ineens een significante pré vergeleken met de Rift S. (Sowieso had ik ook iemand gezien die vertelde hoe de Q2 veel vloeiender beeld had als de Index die hij ook had, en toen was de Q2 nog gelockt op 72Hz :P , maar goed dat was N=1 geval).

En specifiek wat je noemt met controller jitter: Ook daar zijn heel veel posts geweest op Reddit waar op r/Oculus de conclusie gewoon was: Met VD is eigenlijk geen verschil te zien tov een bedrade setup. Toen zag ik een keer een post van iemand die vroeg wat er mis wat met zijn VD setup, gezien zijn controllers niet stabiel waren, terwijl video'tje met USB kabel erin wel perfecte tracking had. Reacties: "Ja dat is normaal met VD". Euhm, lijkt mij nogal een significant iets als ook de algemene tendens was dat het niet te onderscheiden was van een bedraadde setup.

Voor de duidelijkheid: Ik kan me echt prima voorstellen dat het een afweging is die je maakt voor de overduidelijke voordelen van draadloos gaan. En algemeen is (helaas imo) de Q2 voor de meeste beginnende VR'er gewoon de enige echte keuze. Maar mijn punt is simpelweg: Het is zo moeilijk om te weten wat je nou echt kan geloven van ervaringen.
Vergeet niet dat er behoorlijk veel gesleuteld wordt aan de video encoding/decoding feature voor de Q1/Q2. Dus de ervaring is ook nog tijds afhankelijk :)

Zo had ik bij de eerste iteratie van Air Link altijd een terugkerende stutter (niet in VD want video buffering) met een AX56U router die ik met een AC87U niet had, dit opgelost door een TP Link router ervoor neer te zetten. Nu Air Link uit beta is werkt de AX56U net zo goed als de andere twee routers.

Net zoals de hand jitter die je noemt. Guy Godin is veel bezig geweest met input interpolation waardoor elke versie van VD net even anders werkte met controller tracking en smoothing daarvan.

[ Voor 4% gewijzigd door Furfoot op 17-01-2022 11:05 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het is gewoonweg onmogelijk airlink aan de praat te krijgen met een Dell XPS 15 9570. De intel uhd 630 is altijd in de lead en de Geforce GTX 1050 Ti lijkt niet herkend te worden door steamvr. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Thombias schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:02:
Het is gewoonweg onmogelijk airlink aan de praat te krijgen met een Dell XPS 15 9570. De intel uhd 630 is altijd in de lead en de Geforce GTX 1050 Ti lijkt niet herkend te worden door steamvr. :(
Ik neem aan dat je dit al hebt geprobeerd?
"..... go to the device manager, thing is to deactivate the graphics chipset and restart the computer so that only the gamer graphics card is active....."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
Tadango schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:16:

[...]

En vergeet niet dat Airlink H.265 encoding doet en USB bekabeld H.264 op dit moment nog dus zou met een lagere of dezelfde instelling Airlink zelfs meer detail moeten bevatten dan de USB stream.

Overigens is voor mij het grootste verschil los van dat de quest kleuren iets fletser zijn dan de G2 de lenzen. Waar de G2 snel onscherp werd als je rondkeek met je ogen in plaats van je hoofd heeft de quest 2 het probleem dat alle rechte lijnen er super aliased uitzien. Dit valt vooral op in rechte lijnen en bij het spelen van Elite dangerous. Waarbij ik wel onscherpte verkies boven er aliased uitzien daar dat toch sneller kan irriteren.

[ Voor 16% gewijzigd door Mirage op 17-01-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mirage schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:12:
[...]

En vergeet niet dat Airlink H.265 encoding doet en USB bekabeld H.264 op dit moment nog dus zou met een lagere of dezelfde instelling Airlink zelfs meer detail moeten bevatten dan de USB stream.
Interessant, waar heb je die details vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
Tadango schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:16:
[...]

Interessant, waar heb je die details vandaan?
Hier onder andere. Heb het al vaker op andere plekken ook teruggelezen.Wat ook een interessante constatering is dat AMD voor airlink nog wel H.264 doet. Dus merk kaart is heel erg relevant.

https://www.reddit.com/r/...ih/hevc_h265_for_airlink/

What makes you think that Air Link isn't already using h.265?

I think it is.

If you use the NVIDIA System Management Interface and run nvidia-smi encodersessions you will see that a h.265 NVENC session is initiated the moment you start Air Link.

If you log on the Quest side you will find that OMX.qcom.video.decoder.hevc is also initiated the moment you start Air Link.

Running adb logcat | select-string OMX (Windows Powershell) gets you something like this:

05-19 20:31:14.773 3927 3950 I OMX-VDEC-1080P: component_init: OMX.qcom.video.decoder.hevc : fd=91
05-19 20:31:14.773 3927 3950 E OMX-VDEC-1080P: Unsupported output color format for c2d (2141391876)
05-19 20:31:14.773 3927 3950 E OMX-VDEC-1080P: Setting color format failed
05-19 20:31:14.776 3927 3950 I OMX-VDEC-1080P: omx_vdec::component_init() success : fd=91
05-19 20:31:19.266 3927 4039 V xrstreamingclient: FillBufferDone(): pHeader->pMarkData == NULL, last event='OMX_EventCmdComplete'
05-19 20:31:19.266 3927 4040 W xrstreamingclient: OMX_FillThisBuffer called with null buffer, ftbCount=1
05-19 20:31:19.267 3927 4040 I xrstreamingclient: OMXDecoder Frame - dims: 2880x1536 [3072x1536], 7077888 B

You can see that the xrstreamingclient (Link) is indeed using that component.

Wired Link on the other hand is indeed still using h.264 and personally I don't want that to change. Or at least I don't want the option taken away. An optional h.265 mode would be fine and might help those with USB-related throughput issues. The reason I like h.264 for wired Link is that on Nvidia at least it seems that you can use dramatically higher bitrates with h.264 than you can with h.265 (details here and here) and for people with good USB performance I think that would win out. In practice, in Low Latency mode at least, while h.265 looks better at the same bitrate I've never seen it look even close to twice as good. But I'll concede that maybe I just haven't seen an example of the most optimal encode parameters yet (maybe Low Latency HQ h.265 at 250Mbps does indeed give Low Latency HP h.264 at 500Mbps a run for it's money, GPU depending perhaps, but some of us can dial the Link bitrate up to about 700Mbps* and reportedly even higher in some cases without things falling apart).

NOTE: I'm on Nvidia so all of the above is very Nvidia-centric. I have a Link-capable AMD card as well but I haven't looked at its encode performance nearly as closely yet.

EDIT: I've just tested a Radeon RX 5500 XT and unlike with Nvidia Air Link appears to be using h.264. Air Link is still technically in an experimental phase through so things could change at any minute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46

Sabbi

je denkt aan mij.

Thombias schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:02:
Die videokaart wordt niet gesupport door Airlink dus zal nooit werken:
https://support.oculus.co...culus-link-compatibility/
Je kan het anders met ALVR of Virtual Desktop proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Sabbi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:54:
[...]

Die videokaart wordt niet gesupport door Airlink dus zal nooit werken:
https://support.oculus.co...culus-link-compatibility/
Je kan het anders met ALVR of Virtual Desktop proberen.
Onzin, 1050ti werkt prima met Airlink. Weinig GPU vermogen en daarom niet echt een goede keus maar het werkt hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tadango schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Onzin, 1050ti werkt prima met Airlink. Weinig GPU vermogen en daarom niet echt een goede keus maar het werkt hier wel.
Ik kan via Airlink, Google Earth VR niet opstarten alleen de Oculus Dreamcast app maar ook tot een bepaald punt en dan klapt die eruit

Lukt dat bij jouw wel?
Ik ben heel benieuwd wat jij het gedaan om het draaiend te krijgen.

edit:
de 1050Ti staat bij de minimum specs dus zou moeten kunnen,
https://support.oculus.co...inimum-requirements#specs

[ Voor 17% gewijzigd door Thombias op 17-01-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Milly schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:29:
Dat is ook geen vergelijking. Ik heb een ruimte van 3 bij 6 meter ofzo en daar loop ik ook fysiek rond. Echt dat stukje maakt het immens gaf. Echt naar links springen achter de doos voor beschutting voor de vijanden. Ja dan wil je geen kabeltje :) Denk dat er 2 kampen zijn. Ik ben 100% kamp wireless :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-10 13:56
Guillome schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Dat is ook geen vergelijking. Ik heb een ruimte van 3 bij 6 meter ofzo en daar loop ik ook fysiek rond. Echt dat stukje maakt het immens gaf. Echt naar links springen achter de doos voor beschutting voor de vijanden. Ja dan wil je geen kabeltje :) Denk dat er 2 kampen zijn. Ik ben 100% kamp wireless :D
Ik moet echter nog een grotere locatie vinden om in te spelen! Heb nu een ruimte van 2 bij 1,5 meter om me in te bewegen (dus de randen zie ik snel). Het is genoeg om VR te spelen, maar echt maar nét genoeg.

Stukje groter als ik wat meubels opzij schuif, maar een ruimte van 3 bij 6 wil ik nog wel eens gaan testen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

ShAd0w schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Ik moet echter nog een grotere locatie vinden om in te spelen! Heb nu een ruimte van 2 bij 1,5 meter om me in te bewegen (dus de randen zie ik snel). Het is genoeg om VR te spelen, maar echt maar nét genoeg.

Stukje groter als ik wat meubels opzij schuif, maar een ruimte van 3 bij 6 wil ik nog wel eens gaan testen ;)
Het is altijd te klein, geloof me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Thombias schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Ik kan via Airlink, Google Earth VR niet opstarten alleen de Oculus Dreamcast app maar ook tot een bepaald punt en dan klapt die eruit

Lukt dat bij jouw wel?
Ik ben heel benieuwd wat jij het gedaan om het draaiend te krijgen.

edit:
de 1050Ti staat bij de minimum specs dus zou moeten kunnen,
https://support.oculus.co...inimum-requirements#specs
Ja, google earth had ik getest en werkt best redelijk, met lagere resolutie edg. Ik moet wel Steam VR starten vanuit het Oculus Link Dashboard en in Steam VR dan Google Earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Guillome schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Haha oke, ja dat kan ik me voorstellen. Die ruimte heb ik niet en ga ik voorlopig ook niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:25
Guillome schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Het is altijd te klein, geloof me :D
Mag aannemen dat er toch ergens wel een limiet in het spel zit hoe ver je kan lopen?

Ben benieuwd bij welk spel je het liever nog groter zou willen hebben omdat het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Akemi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Mag aannemen dat er toch ergens wel een limiet in het spel zit hoe ver je kan lopen?

Ben benieuwd bij welk spel je het liever nog groter zou willen hebben omdat het kan?
Voor alyx is groter echt fijner. De ruimtes zijn vaak veel groter nog dan mijn kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Akemi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Je kunt in de settings de randen uitzetten, dan kun je eigenlijk oneindig ver lopen. Ik zou best wel in een aantal spellen een hele grote ruimte willen hebben om echt rond te kunnen lopen. In Elite zou je dan al in je schip en zo kunnen lopen. In mijn zolderkamer heb ik ook maar een hele kleine ruimte en dat is toch niet zo prettig. Voor de meeste spellen toch nog wel genoeg ruimte, maar ik zit in mijn hoofd toch nog steeds te denken waar ik me op dat moment bevind in de kamer en of ik niet per ongeluk ergens tegen aan loop/sla. Dat neemt de imersie wel weg uit een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Soliest schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:18:
[...]

Je kunt in de settings de randen uitzetten, dan kun je eigenlijk oneindig ver lopen. Ik zou best wel in een aantal spellen een hele grote ruimte willen hebben om echt rond te kunnen lopen. In Elite zou je dan al in je schip en zo kunnen lopen. In mijn zolderkamer heb ik ook maar een hele kleine ruimte en dat is toch niet zo prettig. Voor de meeste spellen toch nog wel genoeg ruimte, maar ik zit in mijn hoofd toch nog steeds te denken waar ik me op dat moment bevind in de kamer en of ik niet per ongeluk ergens tegen aan loop/sla. Dat neemt de imersie wel weg uit een spel.
Lijkt me ook wel gaaf, een hele grote ruimte huren om dan flink rond te kunnen wandelen maar welk spel leent zich hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
Akemi schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Lijkt me ook wel gaaf, een hele grote ruimte huren om dan flink rond te kunnen wandelen maar welk spel leent zich hiervoor?
YouTube: Space Pirate ARENA Is EPIC On Oculus Quest 2 - Space Pirate Trainer DX

10 bij 10 meter nodig en gaan! (Space Pirates Arena)

[ Voor 15% gewijzigd door Mirage op 18-01-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Mirage schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:56:
[...]

10 bij 10 meter nodig en gaan! (Space Pirates Arena)
Iemand toevallig een ruimte van 10x10 beschikbaar??? Dit lijkt me enorm gaaf !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Akemi schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Iemand toevallig een ruimte van 10x10 beschikbaar??? Dit lijkt me enorm gaaf !
Gymhal huren van een basisschool in de buurt? Moet geen probleem zijn zoiets voor weinig te kunnen huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Koldur schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Gymhal huren van een basisschool in de buurt? Moet geen probleem zijn zoiets voor weinig te kunnen huren.
Nou ik ben voor ! Wellicht een idee om met een aantal hier dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Akemi schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Nou ik ben voor ! Wellicht een idee om met een aantal hier dit te doen?
Lijkt mij ook wel gaaf een keer te doen, maar wonen we wel redelijk genoeg in de buurt? Alkmaar hier.

Lijkt mij ook beter een tennishal te huren (na het filmpje te hebben gezien), veel zachtere ondergrond. Ik ben lid en kan wel iets regelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 18-01-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Koldur schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Lijkt mij ook wel gaaf een keer te doen, maar wonen we wel redelijk genoeg in de buurt? Alkmaar hier.

Lijkt mij ook beter een tennishal te huren (na het filmpje te hebben gezien), veel zachtere ondergrond. Ik ben lid en kan wel iets regelen.
Hoorn hier, dus geen probleem. Ook geen probleem om verder te rijden indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dan moet er ook een (dikke) PC naar toe of wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
Guillome schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:13:
Dan moet er ook een (dikke) PC naar toe of wat?
Volgens mij niet. Draait standalone op de quest. Geen internet required voor een solo game. Wel natuurlijk voor multiplayer. Dat kan wellicht nog een probleem worden. Geen idee hoe het dan draait via een hotspot op een telefoon bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Akemi schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Volgens mij niet. Draait standalone op de quest. Geen internet required voor een solo game. Wel natuurlijk voor multiplayer. Dat kan wellicht nog een probleem worden. Geen idee hoe het dan draait via een hotspot op een telefoon bijvoorbeeld.
PC niet nee, maar wel internet, had ik even niet over nagedacht, maar dat is geen punt, is gewoon KPN aansluiting aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Telefoon hotspot moet ook werken ;) Zolang iedereen maar op dezelfde hotspot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
Tadango schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:48:
Telefoon hotspot moet ook werken ;) Zolang iedereen maar op dezelfde hotspot zit.
Hahah lijkt me ook wel lachen eigenlijk inderdaad! Animo is er wel hoor ik. Je moet alleen inderdaad natuurlijk het spel hebben. Draait gewoon op je bril dus dat scheelt! en eigen hotspot kan volgens mij zelfs ook prima daar je via internet met elkaar kan verbinden dacht ik. Dus iedereen op dezelfde hotspot hoeft niet eens dan.

Heb zelf al eens zitten denken inderdaad waar je makkelijk 10x 10m krijgt. maar het moet echt een volledige open ruimte zijn zonder palen pilaren of wat dan ook.

Alphen aan den rijn hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:56
Koldur schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Haha! Regio Alkmaar hier ook ja! Ben zeker in voor zoiets. Misschien is een ruimte ook wel kosteloos te regelen nog.
En hotspot 5Ghz wifi via telefoon werkt prima, al paar keer gebruikt!! Via oneplus kan je zelfs een wifi6 hotspot aanmaken

Heb ook nog een vriend die zo nu en dan in regio is die het ook leuk vind met zijn q2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk er ook aan als je met meer personen in een hal gaat spelen dat games niet standaard ook weten waar andere personen in die hal zijn en je dus het risico loopt tegen elkaar aan te rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Finraziel schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:46:
Denk er ook aan als je met meer personen in een hal gaat spelen dat games niet standaard ook weten waar andere personen in die hal zijn en je dus het risico loopt tegen elkaar aan te rennen.
In die video leek dat anders wel het geval. Maar misschien was dat ook wel nep, dan heb je in ieder geval op het begin een coach nodig :+

Of gewoon allemaal lokaal een hal huren en dan daar met je hotspot met elkaar in verbinding komen. Ook lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:33
Finraziel schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:46:
Jawel werd uitgelegd in video een speler moet cirkel markeren in het centrum.
En andere speler moet op zelfde plek staan om dat te markeren.

Alleen is het wel 1-1 en niet 10 free for all..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh ik had even gemist dat het om een specifieke game ging, te snel door de posts van de dag aan het scrollen denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 17:49
Hoe is de kwaliteit van de Elite strap voor de Quest 2 tegenwoordig? Van een jaar geleden wist ik dat deze nogal eens wilde barsten, is dat nog steeds? Zoek nl een verjaardagscadeautje en die strap is niet gek duur meer (en stukken mooier en compacter dan mn chinese oplossing)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirage
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:36:
Hoe is de kwaliteit van de Elite strap voor de Quest 2 tegenwoordig? Van een jaar geleden wist ik dat deze nogal eens wilde barsten, is dat nog steeds? Zoek nl een verjaardagscadeautje en die strap is niet gek duur meer (en stukken mooier en compacter dan mn chinese oplossing)
Kan er alleen van zeggen dat ik hem heb en hij perfect is zonder micro cracks nog. En dat ik begrepen heb dat bepaalde batches in het verleden waarschijnlijk dat probleem hadden.

Zie ook dit filmpje

[ Voor 9% gewijzigd door Mirage op 19-01-2022 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb die van mij sinds mei afgelopen jaar en buiten een paar maanden in de zomer dat het me te warm was heb ik hem op de meeste dagen wel meermaals op en af gezet en in draai hem best strak aan. Hier ook nog niks te zien van degradatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-10 16:09
Nadat mijn Elite Strap vrij snel barstjes vertoonde heb ik kort erna van Coolblue een nieuw exemplaar ontvangen uit een nieuwe batch en sindsdien gaat het goed. Ik gebruik de VR bril niet heel erg veel en ook niet heel intensief, maar de nieuwe strap nu al wel wat uurtjes meer gebruikt dan de vorige.

Na de 1e had ik gezegd koop hem niet, maar nu ben ik er zeker wel positief over. Ik gebruik trouwens nooit de originele hoofdband dus kan ook niet veel zeggen over een vergelijking tussen de twee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CedricV
Een tip voor degene die zoals mij XBOX game pass for PC hebben: je kan de hitman trilogy installeren.

Ik heb net hitman 3 kort opgestart en je kan in het hoofdmenu de VR modus activeren.

Kort gespeeld en moet zeggen dat het er veelbelovend uit ziet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daan2609
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-10 14:55
Dit weekend kun je synth riders gratis proberen op steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Hier ook geen probleem. Vorig jaar in mei gekocht.

Heb er toch al heel wat uren Beat Saber mee gedaan :). Voorlopig niks aan te zien.

Heb hem ook gekocht omdat ik de Chinese oplossingen niet zo mooi vond en deze past mooi in de case van Oculus.

Veel makkelijker om sneller op en af te zetten dan de standaard hoofdband. Als je wisselt tussen personen kan je de elite strap makkelijker en sneller afstellen dan de standaard hoofdband.

[ Voor 30% gewijzigd door Flying Hawkic op 21-01-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Heb zojuist de Elite Strap binnen gekregen. Vanavond maar eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Gister v37 uitgerold. Met oa. Link-sharpener. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-10 22:27
Is er hier toevallig iemand die de Varjo Earo heeft gekocht :?

Wat is de ervaring ?

Aanrader of mhee ?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:54
dierkx36 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:19:
Is er hier toevallig iemand die de Varjo Earo heeft gekocht :?

Wat is de ervaring ?

Aanrader of mhee ?
Qua specs ziet hij er heel goed uit en ik geloof ook wel dat ie kan doen wat ze adverteren op hun website, maar alleen de bril voor €1990, dan moet je de Vive satellieten (V1.0 of V2.0) die hij nodig heeft apart bij kopen EN ook nog wands bij aanschaffen. Is dit in mijn ogen niet echt iets voor de hobby...

Om je vraag te beantwoorden, ik heb geen ervaring met deze bril ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-10 22:36
Alleen de bril kost €2.400, de prijs die jij noemt is ex BTW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Guillome schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:00:
Gister v37 uitgerold. Met oa. Link-sharpener. Ben benieuwd.
Ik zit momenteel nog op v37 en hij geeft me geen optie om te updaten.
Is er een manier om dit te pushen of iets dergelijks?

Zitten hier al mensen op v36?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
CedricV schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:38:
Een tip voor degene die zoals mij XBOX game pass for PC hebben: je kan de hitman trilogy installeren.

Ik heb net hitman 3 kort opgestart en je kan in het hoofdmenu de VR modus activeren.

Kort gespeeld en moet zeggen dat het er veelbelovend uit ziet...
Nu iets langer gespeeld en moet zeggen, redelijk teleurstellend.
De graphics zijn toch niet al te bijster en het contrast van de quest 2 laat hier toch wat steken vallen.
Ik heb in VD het gamma boven 1.00 moeten zetten mijn headset op maximale helderheid en dan nog vond ik mijn pc scherm helderder.

De interactie met de NPC is soms een beetje moeilijk. Dan sla je een brandblusser op zijn kop (lees slinger dat ding zo'n 4 a 5 keer recht op zijn hoofd) en dan schud het personage zo'n beetje waarna hij zijn geweer pas boven haalt als je nog 5 keer hem de kop probeert in te slaan. Mij nog niet gelukt :'(

De controls zijn ook niet zo intuitief en het wegsteken van je wapens en dergelijk moet echt zeer nauwkeurig gebeuren of ze vallen standaar zo'n 3-4 keer op de grond.

saven via de menu knop is me ook nog niet gelukt.

Korte samenvatting; ik denk dat ik de game wel ga spelen maar ik denk niet in VR 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfbloedNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-10 14:15
CedricV schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Ik zit momenteel nog op v37 en hij geeft me geen optie om te updaten.
Is er een manier om dit te pushen of iets dergelijks?

Zitten hier al mensen op v36?
Zit hier nog op V35.....

Zoeken naar updates levert niets op :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
HalfbloedNL schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:38:
[...]

Zit hier nog op V35.....

Zoeken naar updates levert niets op :S
Hier hetzelfde, welkom bij het grillige beleid van updaten van de Quest. Pracht apparaat, maar het updaten is echt zeer onberekenbaar.

Je kan ook handmatig flashen, maar dan moet je even zoeken op het internet. Is niet geheel zonder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:59
Vuikie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Qua specs ziet hij er heel goed uit en ik geloof ook wel dat ie kan doen wat ze adverteren op hun website, maar alleen de bril voor €1990, dan moet je de Vive satellieten (V1.0 of V2.0) die hij nodig heeft apart bij kopen EN ook nog wands bij aanschaffen. Is dit in mijn ogen niet echt iets voor de hobby...

Om je vraag te beantwoorden, ik heb geen ervaring met deze bril ;)
Dan zou ik eerder voor een Vive Focus 3 gaan.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07-2022
Heeft er nog iemand een quest 2 referral? dm

[ Voor 7% gewijzigd door Lauk op 23-01-2022 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:56
.

[ Voor 100% gewijzigd door Soullancer op 23-01-2022 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfbloedNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-10 14:15
Koldur schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:26:
[...]

Hier hetzelfde, welkom bij het grillige beleid van updaten van de Quest. Pracht apparaat, maar het updaten is echt zeer onberekenbaar.

Je kan ook handmatig flashen, maar dan moet je even zoeken op het internet. Is niet geheel zonder risico.
Wij hebben m sinds dit weekend. Wat je zegt, prachtig apparaat. Ik kan amper iets vinden over het updatebeleid in NL van de quest 2.

Is het "altijd" al zo geweest dat we 2 versies achterlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
HalfbloedNL schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Wij hebben m sinds dit weekend. Wat je zegt, prachtig apparaat. Ik kan amper iets vinden over het updatebeleid in NL van de quest 2.

Is het "altijd" al zo geweest dat we 2 versies achterlopen?
We lopen 1 versie achter:
https://support.oculus.com/release-notes/

v36 is dus nooit officieel uitgekomen, maar dan nog, is het allemaal wat wazig. v35 had ik de dag dat deze beschikbaar werd, nu nog niet op v37 kunnen komen.

Pagina: 1 ... 67 ... 124 Laatste