Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een 3070 is iets van vergelijkbaar met een 2080ti, daar moet je toch heel erg ver mee komen mag ik hopen zolang spellen niet echt dramatisch slecht geoptimaliseerd zijn. En granted, veel zijn dat, maar je kan toch niet een spel hebben wat alleen fatsoenlijk op een 3080 of een 3090 te draaien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:57
Ik speel zelf met een 11600K + RTX3080 + Samsung 980 en dan via de kabel (liefst omwille van bitrate) en speel toch zelden op 90 FPS maar dat is omdat ik eerder mik op hogere rendering vs frames.
Ik denk dat ik met mijn systeem 90% van de VR games kan spelen op 1.2x en 90 FPS.
Meestal probeer ik op 1.4x en 60 FPS te geraken en soms lukt het op 1.5.

Media content is altijd op 1.5x (en als ik dan gewoon alles afsluit en mijn scherm sluit dan geraakt dat ook wel op 90 FPS sinds ik de Skybox heb geinstalleerd; rift version uiteraard anders maakt die instelling niet uit).

Ik zie online en op Youtube dat mensen met een 3090 en Quest 2 niet gewoon alles op 1.5x en 90 FPS zetten dus ja 90 FPS halen omdat je een recente (lees bvb 3070) hebt is niet een evidentie en je zal altijd moeten spelen met de settings als je iets wilt optimaliseren maar dat went snel.

Ik denk dat je met een 3070 wel 90 FPS gaat kunnen laten aanstaan maar niet altijd op 1.2x of 1.3x rendering.

Wat ik begrijp is dat de manier waarop de Quest 2 is opgezet het niet optimaal is voor PCVR want dat je met extra compressie en decompressie zit; maar ik ben hier niet technisch genoeg voor.
Ben zelf wel heel tevreden met de Quest 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Soliest schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:39:
[...]

Hangt helemaal van het spel af. Een i5 voor gamen is nu redelijk mainstream, maar zou tegenwoordig (volgens JayzTC) gamen met minimaal een i7.
Als je aangeeft voor welke games je dan wilt gaan, dan kan er nog gekeken worden of die 90fps haalbaar is.
Voor nu eerst HLA, en ik denk ook aan RE3/4 en nieuwe spellen die ik nog niet weet :P Beetje die richting.
ShAd0w schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:48:
[...]

Ik gebruik de Quest2 via AirLink op een systeem van:
AMD Ryzen 5 3600 (niet oc'd)
AMD Radeon 5700XT
16GB

Nee, de spellen staan niet op ultra/extreme, maar voor de aller eerste keer in VR is dit al bizar gaaf en is het een gemakkelijke instap.

P.S. Wil niet zeggen dat het systeem dat je aankaart overkill is, des te meer rekenkracht je hebt, des te mooier wordt het, dat is zeker!

Het is alleen helemaal niet zo veeleisend als ik had verwacht ;)

Edit:
Rede dat ik dit zeg is omdat de 3070's over de €1000 p/s zitten nu
Maar zag zojuist dat jij je intrede al gedaan hebt bij VR, dus geen beginnende die hier vraagt of een systeem 'goed genoeg is voor VR', excuus :X
No worries, dank je! 'mijn' systeem zal dan wel wat sneller zijn dan jouwe inderdaad, dus dat moet voor veel spellen al mooi zijn denk ik. Ik vergelijk het met de kwaliteit van spellen op de bril zelf, die zijn blurry maar dat is al heel mooi. Denk dat met dit systeem via de PC dat het nog een heel stap mooier is

[ Voor 53% gewijzigd door Guillome op 04-01-2022 10:23 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Voor wie een Reverb G2 en een AMD systeem heeft... er is een nieuwere kabel die HP je gratis stuurt, voor mij werkt deze veel beter. Voorheen kon ik de USB-C poorten op mijn moederbord niet gebruiken en werkte hij alleen op sommige poorten via een A naar C adapter.

Meer info hier: https://www.reddit.com/r/...erb_g2_cable_and_all_the/

Wat moet je doen om zo'n kabel te krijgen?

Bel: 31-205040646

Ga naar desktop support in het menu (hij zegt dan zakelijk maar dat mag je negeren).

Zeg dat je connectie problemen hebt, meerdere keren per dag en dat niet alle USB poorten werken.

Verder heb je nodig:
  • S/N van device
  • Type processor
  • Type moederbord
Ik had de nieuwe kabel binnen 2 werkdagen in huis.

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-v op 04-01-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
CedricV schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:39:
Ik speel zelf met een 11600K + RTX3080 + Samsung 980 en dan via de kabel (liefst omwille van bitrate) en speel toch zelden op 90 FPS maar dat is omdat ik eerder mik op hogere rendering vs frames.
Ik denk dat ik met mijn systeem 90% van de VR games kan spelen op 1.2x en 90 FPS.
Meestal probeer ik op 1.4x en 60 FPS te geraken en soms lukt het op 1.5.

Media content is altijd op 1.5x (en als ik dan gewoon alles afsluit en mijn scherm sluit dan geraakt dat ook wel op 90 FPS sinds ik de Skybox heb geinstalleerd; rift version uiteraard anders maakt die instelling niet uit).

Ik zie online en op Youtube dat mensen met een 3090 en Quest 2 niet gewoon alles op 1.5x en 90 FPS zetten dus ja 90 FPS halen omdat je een recente (lees bvb 3070) hebt is niet een evidentie en je zal altijd moeten spelen met de settings als je iets wilt optimaliseren maar dat went snel.

Ik denk dat je met een 3070 wel 90 FPS gaat kunnen laten aanstaan maar niet altijd op 1.2x of 1.3x rendering.

Wat ik begrijp is dat de manier waarop de Quest 2 is opgezet het niet optimaal is voor PCVR want dat je met extra compressie en decompressie zit; maar ik ben hier niet technisch genoeg voor.
Ben zelf wel heel tevreden met de Quest 2!
Gebruik zelf een 3060Ti (2050Mhz) en alles gaat prima op de Q2 (ook vaak met 1.3 supersampeling). Ok niet alle spellen op max settings maar over het algemeen wel. Met de Q2 krijg je wel betere fps dan met een G2 dus de extra compressie enzo maakt bijna niet uit. De G2 heeft wat meer pixels (hogere res) dan de Q2.
Meeste spellen maakt de processor niet zoveel uit, enkel met bv een aantal flight sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG V
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-10 10:01
Heeft iemand misschien een Oculus Quest 2 referral code voor mij?

[ Voor 5% gewijzigd door RG V op 05-01-2022 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10 20:15
Yep, PM verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-10 10:59
Ik heb net een quest 2 besteld. Ik had een Rift S, ben wel benieuwd of dit een (grote) verbetering is.

Wat ik me afvraag, om op pc te gamen heb je een kabel nodig, ik zie sommige kabels echt mega duur daarvoor, iets van €100 ofzo. Maar ik zie ook wel kabels, bij Bol of andere sites die geschikt zijn voor Quest 2 maar bijvoorbeeld 30 euro kosten.
Kan ik die goedkopere ook gewoon gebruiken? Of moet ik echt de dure kabel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedkoop werkt ook, maar de ene is beter dan de andere. Zou even op Amazon kijken en dan de reviews erop nalezen.
Sommige goedkopere kabels geven dus wel problemen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricV
beebie121 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:26:
Ik heb net een quest 2 besteld. Ik had een Rift S, ben wel benieuwd of dit een (grote) verbetering is.

Wat ik me afvraag, om op pc te gamen heb je een kabel nodig, ik zie sommige kabels echt mega duur daarvoor, iets van €100 ofzo. Maar ik zie ook wel kabels, bij Bol of andere sites die geschikt zijn voor Quest 2 maar bijvoorbeeld 30 euro kosten.
Kan ik die goedkopere ook gewoon gebruiken? Of moet ik echt de dure kabel gebruiken?
Hey Beebie,

Zie mijn post iets hoger; ik heb er ééntje gekocht voor 18€ en die werkt gewoon prima.
Indien je met een referral link gaat werken( waarvoor ik je een PM heb gestuurd indien interesse) dan kan je ook Virtual Desktop kopen en en wireless snelheden halen tot 1200Mbps.

Ik heb dit zelf eergisteren geinstalleerd en dit komt echt heeeel erg dicht met bekabelde PCVR.
Ik merk nog een zeeeer klein verschil op met de kabel maar het is bijna niet de moeite.

Ik zou zeggen probeer dat misschien eerst eens. Ik werk zelf met een wireless adapter die bij mijn Moederbord zat en die alleen maar gebruikt wordt om een 5GHz hotspot op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
CedricV schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:31:
[...]

Hey Beebie,

Zie mijn post iets hoger; ik heb er ééntje gekocht voor 18€ en die werkt gewoon prima.
Indien je met een referral link gaat werken( waarvoor ik je een PM heb gestuurd indien interesse) dan kan je ook Virtual Desktop kopen en en wireless snelheden halen tot 1200Mbps.

Ik heb dit zelf eergisteren geinstalleerd en dit komt echt heeeel erg dicht met bekabelde PCVR.
Ik merk nog een zeeeer klein verschil op met de kabel maar het is bijna niet de moeite.

Ik zou zeggen probeer dat misschien eerst eens. Ik werk zelf met een wireless adapter die bij mijn Moederbord zat en die alleen maar gebruikt wordt om een 5GHz hotspot op te zetten.
Ik heb van een collega een referal gekregen, anders had ik zeker die van jou gebruikt, alleen al omdat je me goed helpt! ik wist helemaal niet van virtual desktop, ik ga dat eens bekijken.
Super bedankt. En anders haal ik idd die van 18 euro kabel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:40
beebie121 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:26:

Zonde om gelijk een kabel te bestellen.
Air Link is gratis en werkt bij de meeste mensen prima, probeer dat eerst eens. Een kabel bestellen kan altijd nog, maar is onnodig geld uitgeven en vast zitten als Air Link gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
beebie121 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:33:
[...]

Ik heb van een collega een referal gekregen, anders had ik zeker die van jou gebruikt, alleen al omdat je me goed helpt! ik wist helemaal niet van virtual desktop, ik ga dat eens bekijken.
Super bedankt. En anders haal ik idd die van 18 euro kabel.
Zelfs als je VD niet gebruikt, kan je nog via oculus air link proberen en een dedicated 5GHz kanaal gebruiken. Ik denk alleen (van wat ik online lees) dat air link nog niet niet die hoge snelheden haalt.
Ik ben blij met de kabel omdat die als ik echt op zoek ga naar de beste visuele kwaliteit ik op zijn minst weet wat ik momenteel kan bereiken (die kan aan 2.5 Gbps in theorie) maar dan moet je wel met de oculus debug tool aan het werk en werken met copy paste omdat de Quest 2 het eigenlijk niet ondersteund.

Ik ben ook wel benieuwd hoe je de Rift S vs Quest 2 gaat ervaren! Hou ons op de hoogte zou ik zeggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
CedricV schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Zelfs als je VD niet gebruikt, kan je nog via oculus air link proberen en een dedicated 5GHz kanaal gebruiken. Ik denk alleen (van wat ik online lees) dat air link nog niet niet die hoge snelheden haalt.
Ik ben blij met de kabel omdat die als ik echt op zoek ga naar de beste visuele kwaliteit ik op zijn minst weet wat ik momenteel kan bereiken (die kan aan 2.5 Gbps in theorie) maar dan moet je wel met de oculus debug tool aan het werk en werken met copy paste omdat de Quest 2 het eigenlijk niet ondersteund.

Ik ben ook wel benieuwd hoe je de Rift S vs Quest 2 gaat ervaren! Hou ons op de hoogte zou ik zeggen :9
Ik zal het hier gaan posten hoe dit bevalt. ik ben zelf ook heel nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Als iemand nog een referral code zoekt, mijn DM's staan open daarvoor. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CedricV schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:36:
[...]

En dat is de reden als ik nu een Q2 zou kopen, ik zeker een kabel erbij zou kopen. Ja sommige mensen hebben met Air Link goede resultaten met bijvoorbeeld een Beat Saber, heel veel zeggen ook nog dat je daarvoor gewoon een kabel wil gebruiken. Daarnaast zijn er uberhaupt nog zat mensen waarbij Air Link niet altijd even goed werkt. Dus ik zou gewoon een 'gouden referentie' willen hebben, met de kabel. Dan kan je bij problemen daarna wel zien of je nog geld wil uitgeven aan een extra accesspoint. Maar je weet dan ook als je bijvoorbeeld soms stotters hebt, of jouw PC issues heeft, of er een Airlink issue is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Once you go wireless, you never go back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als iemand een referral link nodig heeft, kan je mij ook even PM'en

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik weet niet of dit hier al voorbij is gekomen, een Oculus Quest gamebundel voor 15euro!

Ik had een van de games al, dus voor de liefhebber een code voor Accounting+, te claimen via de Oculus website.

JKYPC-QETQF-GKCNX-M7CH3-KFMJY

De hele bundel is hier te vinden: https://www.fanatical.com...fanatical-quest-vr-bundle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ja die is al genoemd. Wij waren vooral heel erg gecharmeerd van Ghost Giant. Zo leuk!

Ook de gratis Air Car is echt een beleving! Fantastisch!

[ Voor 26% gewijzigd door Guillome op 06-01-2022 17:09 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:54
Ik heb MSFS 2020 geprobeerd op mijn Oculus Quest 2. Alles werkt prima alleen krijg ik de rechter rem niet werkend. Deze zit gekoppeld aan de squeeze button op rechter controller. Alleen gebeurd er niets als ik dez indruk. Links doet het gewoon en ook in andere apps werkt de squeeze button gewoon.

Google geeft me ook geen oplossing. Misschien een tweaker die hetzelfde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Heeft er hier iemand ervaring met een dock om de Quest 2 met Elite strap & battery en controllers in te kunnen zetten en opladen?
Het Anker ding ziet er mooi uit maar is prijzig en kan niet met de Elite strap. Het Smatree dock lijkt het beste in de buurt te komen met USB C verlengkabel omdat de standaard kabel kennelijk niet lang genoeg is om de Elite battery op te laden, maar misschien heb ik er één compleet over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-10 16:09
Homeland schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:25:
Ik had een van de games al, dus voor de liefhebber een code voor Accounting+, te claimen via de Oculus website.

JKYPC-QETQF-GKCNX-M7CH3-KFMJY
Niet vermeld, maar de game is al geclaimd merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike.Campen
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-02-2024
Heeft iemand nog een Referral link voor oculus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-10 14:42

TAA

Liever IRC

Mike.Campen schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:42:
ik DM je even

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:30:
Ik heb MSFS 2020 geprobeerd op mijn Oculus Quest 2. Alles werkt prima alleen krijg ik de rechter rem niet werkend. Deze zit gekoppeld aan de squeeze button op rechter controller. Alleen gebeurd er niets als ik dez indruk. Links doet het gewoon en ook in andere apps werkt de squeeze button gewoon.

Google geeft me ook geen oplossing. Misschien een tweaker die hetzelfde heeft?
Huh? Werken de VR controllers inmiddels al met MSFS?? Ik heb daar nog niks over gelezen.

Ik was heel erg teleurgesteld dat ze dat weggelaten hadden uit de implementatie. Dus ik heb het een beetje links laten liggen en ben doorgegaan met X-Plane.

Hebben ze ook de 'ergonomic yoke' optie zoals X-plane? Die is echt super. Dan is de stand van de controller eigenlijk de yoke en je hoeft niks ingedrukt te houden.

Maargoed ik zal het ff proberen als ik thuis ben. Wel vervelend van die rem, asymmetrisch remmen op die manier is echt shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 07:54
GekkePrutser schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Huh? Werken de VR controllers inmiddels al met MSFS?? Ik heb daar nog niks over gelezen.

Ik was heel erg teleurgesteld dat ze dat weggelaten hadden uit de implementatie. Dus ik heb het een beetje links laten liggen en ben doorgegaan met X-Plane.

Hebben ze ook de 'ergonomic yoke' optie zoals X-plane? Die is echt super. Dan is de stand van de controller eigenlijk de yoke en je hoeft niks ingedrukt te houden.

Maargoed ik zal het ff proberen als ik thuis ben. Wel vervelend van die rem, asymmetrisch remmen op die manier is echt shit.
Ja ze werken. Implementatie is veel minder goed dan X-plane volgens de fora. De yoke bedien je met een van de mini joysticks.

Ben geen flightsim fanaat wilde het alleen proberen op de queust2. Maar bij de eerste trainingsvluchten liep ik hier al vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:26:
[...]

Ja ze werken. Implementatie is veel minder goed dan X-plane volgens de fora. De yoke bedien je met een van de mini joysticks.

Ben geen flightsim fanaat wilde het alleen proberen op de queust2. Maar bij de eerste trainingsvluchten liep ik hier al vast.
Ahh dat is jammer. De yoke met de joystick vind ik niet handig, dan moet je constant met je duim tegen die veer in zitten werken. Dan is het niet meer dan een xbox controller. X-Plane doet het al langer en die hebben echt een geweldige manier gevonden daarvoor (die ook goed werkt). Je kan dan de controller op de bankleuning laten rusten en een beetje kantelen om te vliegen.

Het voelt op de een of andere manier ook heel realistisch aan, buiten de tegendruk natuurlijk. Ik heb ook echte vliegtuigen gevlogen. Ik heb het nu liever dan een echte joystick. Ik hoop dat ze het nog gaan verbeteren want MSFS is wel de veel mooiere flightsim.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 08-01-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-10 18:48
GekkePrutser schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Ahh dat is jammer. De yoke met de joystick vind ik niet handig, dan moet je constant met je duim tegen die veer in zitten werken. Dan is het niet meer dan een xbox controller. X-Plane doet het al langer en die hebben echt een geweldige manier gevonden daarvoor (die ook goed werkt). Je kan dan de controller op de bankleuning laten rusten en een beetje kantelen om te vliegen.

Het voelt op de een of andere manier ook heel realistisch aan, buiten de tegendruk natuurlijk. Ik heb ook echte vliegtuigen gevlogen. Ik heb het nu liever dan een echte joystick. Ik hoop dat ze het nog gaan verbeteren want MSFS is wel de veel mooiere flightsim.
In NMS en DCS kan dat ook, dan pak je de stick beet met de controller en kun je hem dus op die manier gebruiken. Vind het zelf niet erg prettig en ben daarom ook erg gelukkig met mijn HOTAS. Wat ik graag meer zou willen zien is de handtracking en dat je met handgebaren de knopjes kunt bedienen. Binnenkort maar weer de MS pass activeren en Flightsim installeren. Wil wel eens zien hoe het nu werkt met mijn nieuwe GPU :9~

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:34:
[...]

In NMS en DCS kan dat ook, dan pak je de stick beet met de controller en kun je hem dus op die manier gebruiken. Vind het zelf niet erg prettig en ben daarom ook erg gelukkig met mijn HOTAS. Wat ik graag meer zou willen zien is de handtracking en dat je met handgebaren de knopjes kunt bedienen. Binnenkort maar weer de MS pass activeren en Flightsim installeren. Wil wel eens zien hoe het nu werkt met mijn nieuwe GPU :9~
Heb je hem wel neergelegd ergens? Als je hem in de lucht houdt wordt het snel vermoeiend ja. Ik leg hem op de bank en dan kantel ik hem rustig met mijn vingers en dan vind ik het heel prettig. Net als in het echt (in een echt vliegtuig gebruik je tijdens normaal vliegen ook maar heel weinig druk en beweging, veel minder dan je met een joystick doet).

Maar het is fijn om de mogelijkheid te hebben.. Ik hoop dat het nog komt. Handtracking zou ook mooi zijn ja.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 08-01-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
unfor schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:05:
Once you go wireless, you never go back.
Dat kan ik beamen. Ik was toch erg benieuwd of het met een kabel nou echt zoveel beter was en heb dus v/d week een kabel besteld. Na ontvangst wat testjes uitgevoerd en ik werd helemaal gek van die kabel. Snel retour dus.

Nu heb ik ook nog de Elite Strap met battery pack en die moet je dus eerst ontkoppelen en de link kabel in de Quest steken. Met de link kabel in de Elite Strap werkt het dus niet. Wel jammer want dan zou je toch alweer iets minder last kunnen hebben van de kabel tijdens het spelen.

AirLink en Virtual Deskop zouden hier ook nog eens potentieel beter kunnen gaan werken als ik het accesspoint (unifi ac-lite) zou vervangen door een model met wifi 6 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:26:
[...]

Compleet off topic, maar iedere keer dat ik jouw naam zie staan denk ik "Hey Dude, don't make it bad... Take a sad song, and make it better..." :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EdwinB schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:13:
[...]
Dat kan ik beamen. Ik was toch erg benieuwd of het met een kabel nou echt zoveel beter was en heb dus v/d week een kabel besteld. Na ontvangst wat testjes uitgevoerd en ik werd helemaal gek van die kabel. Snel retour dus.
Ja en met de kabel op de Quest heb je ook niet de voordelen die je normaal met bekabeld VR wel hebt. Namelijk ongecomprimeerd beeld, dus minder latency, beter beeld en geen CPU snelheid nodig voor de compressie. Omdat je die voordelen al mist, kan je net zo goed voor draadloos gaan. Ik baal ook wel een beetje dat ik de glasvezelkabel gekocht heb (nog in de tijd van de Quest 1).

Ik vind ook dat het behoorlijk veel uitmaakt, iets wat ik ook niet had verwacht, komende vanaf de oude Rift. Wireless is de way to go. Ik stond elke keer op de kabel of had mezelf als een mummie ingewikkeld met ronddraaien... Uiteindelijk onthield ik hoeveel ik gedraaid had en daarom viel het wel mee, maar dat niet meer te hoeven doen is echt bevrijdend.

En ja ik heb goede resultaten met de 6-Lite unifi AP. Wat ik hier heb gedaan is de oude AC laten hangen en de 6 op een apart kanaal gezet met een apart SSID die ik alleen voor VR gebruik. Dit scheelt enorm! Op de AC is het 1 groot gehakkel en zodra ik overstap op de 6 is het super soepel. Volgens mij komt dit meer door het delen van het kanaal bij de AC. Langzamere apparaten gebruiken namelijk relatief veel 'airtime'.

Dus ik heb het maar zo gelaten, de 6 zet ik alleen aan als ik aan het VR'en ben. Ik krijg wel eens vragen van technische vrienden "Waarom heb je nou 2 AP's naast elkaar hangen??" :P Overigens zit er wel 2 meter tussen. Minder zou ik zeker niet doen.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 08-01-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
@GekkePrutser ik heb dan geen dedicated AP voor de Quest maar wel een apart SSID gemaakt welke alleen door de Quest gebruikt wordt. Wellicht lost dat ook het airtime verhaal op. Moet ook wel zeggen dat het ook een AP is wat weinig gebruikt wordt omdat hij op zolder hangt en ik op elke etage een AP heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EdwinB schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:04:
@GekkePrutser ik heb dan geen dedicated AP voor de Quest maar wel een apart SSID gemaakt welke alleen door de Quest gebruikt wordt. Wellicht lost dat ook het airtime verhaal op. Moet ook wel zeggen dat het ook een AP is wat weinig gebruikt wordt omdat hij op zolder hangt en ik op elke etage een AP heb.
Nee dat lost het niet op. Ze zitten nog steeds samen op de AP. Maar als er geen andere apparaten op zitten dan is het ook goed.

Verschillende SSIDs zijn meer voor segmentatie van het logische verkeer maar niet het fysieke. de access point moet nog steeds met alle clients rekening houden.

Ik merk zelf dat het om de seconde even schokt als er andere apparaten op zitten. Ook als ze even niks sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mike.Campen schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:42:
Mocht nog iemand een Referral link nodig hebben dan DM me gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-10 14:42

TAA

Liever IRC

NM

[ Voor 99% gewijzigd door TAA op 09-01-2022 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:23
Thombias schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:04:
[...]

Mocht nog iemand een Referral link nodig hebben dan DM me gerust.
Dat geldt denk ik voor iedereen in dit topic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-10 14:30

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Soullancer schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:31:
[...]

Dat geldt denk ik voor iedereen in dit topic :X
Ik weet niet of het ook voor mensen geld die hun Q2 al een jaar hebben? Anders heb ik ook wel interesse...

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-10 18:30

VP.

Zou dit topic niet beter hernoemd kunnen worden naar ‘[VR] Algemeen Oculus topic’? 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Cybergamer schreef op maandag 10 januari 2022 @ 00:52:
[...]

Ik weet niet of het ook voor mensen geld die hun Q2 al een jaar hebben? Anders heb ik ook wel interesse...
Volgens mij geldt dit voor alle eigenaren, ik heb mijn Q2 sinds ergens begin 2021 en kan ook gewoon referrals via Messenger sturen. Vreemd alleen dat in de US de referrel code gewoon online aangemaakt kan worden en niet aan de ontvanger is gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
Nou ik heb mn eerste weekendje met de quest 2 erop zitten.
Zoals beloofd even mn ervaringen ook ten opzichte van de rift s.

Draadloos is echt supergaaf! VD werkt bij mij buitengewoon goed.
Ik heb een kabel besteld, maar ik vraag me wel af hoevaak ik die ga gebruiken.

Voordelen ten opzichte van de rift S:
Draadloos
lichter
Iets scherper beeld

nadelen:
Het batterij klepje van de Rift S was magnetisch, man dat is echt 100x beter.
De standaard hoofdband op de rift s is echt veel beter. Ga nog wel een eliet strap ofzo halen.

mijn left controller stick blijft vast zitten naar voren/omhoog. Daar heb ik direct een ticket voor aangemaakt om die te ruilen, dat is echt irritant, maar goed, dat kan gebeuren denk ik dan.
Verder ben ik er super blij mee!!

nog wel een vraagje:
Mocht ik hem idd via een draad aan mn pc koppelen, laad ie dan ook op?

en ik lees dit:
But Virtual Desktop isn’t just limited to your own WiFi network — the app works over the Internet too. As long as I left my PC on, I was able to use it remotely even from my friend’s house. This represents an entirely new capability for mobile VR headsets: a portable remote PC.

Hou dat in, en werkt het ook, dat ik dus thuis mn pc aan laat staan, en dat mn kids bij opa en oma zijn en gewoon mijn desktop kunnen gebruiken met vr?

bedankt voor de mensen die me VD hebben aangeraden, dat is echt ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan2609
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-10 14:55
beebie121 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:54:

nog wel een vraagje:
Mocht ik hem idd via een draad aan mn pc koppelen, laad ie dan ook op?
Hij laadt wel op, maar het gaat sneller leeg dan dat die op laadt. Bedraad kan ik er een uurtje langer mee spelen, maar dat hou ik toch niet vol.
en ik lees dit:
But Virtual Desktop isn’t just limited to your own WiFi network — the app works over the Internet too. As long as I left my PC on, I was able to use it remotely even from my friend’s house. This represents an entirely new capability for mobile VR headsets: a portable remote PC.

Hou dat in, en werkt het ook, dat ik dus thuis mn pc aan laat staan, en dat mn kids bij opa en oma zijn en gewoon mijn desktop kunnen gebruiken met vr?
Ja dat klopt! je verbind dan remote via de servers van virtual desktop naar je eigen pc. Zo gebruik ik hem ook en kan gewoon beat saber ermee spelen. Je hebt dan wel iets meer delay. Op de discord van virtual desktop staat meer informatie en de maker helpt graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 10:24

sHELL

VR "connoisseur"

daan2609 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:20:
[...]

Ja dat klopt! je verbind dan remote via de servers van virtual desktop naar je eigen pc. Zo gebruik ik hem ook en kan gewoon beat saber ermee spelen. Je hebt dan wel iets meer delay. Op de discord van virtual desktop staat meer informatie en de maker helpt graag.
Hmm volgens mij heeft VirtualDesktop geen eigen servers die dat bijhouden.
Het is gewoon een service dat op je windows pc draait en naar een poortje luistert die verbindingen van buitenaf accepteert. (tenzij dit in de afgelopen maanden veranderd is)

De ervaring hierbij hangt 100% af van hoe goed jouw internet is en het internet en hardware op locatie is.
Ik heb VR gespeeld over een afstand van 180KM met volledige glasvezel verbinding en goede router en de delay was gemiddeld iets van 5 milliseconde, iets wat je nauwelijks merkt.

(als er ergens in de link tussen jouw pc thuis en de vr headset op locatie een rotte appel zit dan is je ervaring wel meteen bagger, je hebt minimaal z'n 100mbit nodig en +/- 200mbit is raadzaam. Voor de duidelijkheid dat is dus thuis 100 tot 200 mbit upload en op locatie 100 tot 200 mbit download)

Als je dit gaat doen is het wel erg handig om een optie te hebben om remote in te loggen op je desktop zo dat je eventueel settings kunt aanpassen en/of de service/pc opnieuw kunt starten.

[ Voor 3% gewijzigd door sHELL op 10-01-2022 10:42 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Hij laadt inderdaad een beetje op maar verwacht geen wonderen...
Als je bvb nog 1/3de in je accu hebt zitten en je wil een film vanaf je pc bekijken dan zou je hem kunnen inpluggen en mogelijks haal je dan nog wel anderhalf uur ipv een uur en kan je zo mogelijks die film uitkijken in de Q2. Zo heb ik zelf bvb transformers in 3D bekeken met de kabel waar ik draadloos volgens mij het met de accu niet had gehaald.

Ik geloof ook gewoon dat dat net dat tikkeltje stabieler is (het is ook iets, lees 10%, beter beeld maar dat is mijn persoonlijke bevinding) en als ik me toch onderuit leg in mijn (game-)kamer maakt het me echt niet uit dat die kabel insteekt, dat merk ik persoonlijk niet.

VD over het internet moet ik nog proberen; lijkt me wel een leuke toevoeging.

Veel plezier met je Q2 alleszins!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hoeveel fijner is VD tov airlink nu nog? Mijn PC trekt het allemaal nét (of net niet haha). Alyx bijv op low draait het net. Maar qua airlink gaat het heel goed. Reactietijd is niet waarneembaar. Maargoed, kwaliteit is low..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricV
Guillome schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:39:
Hoeveel fijner is VD tov airlink nu nog? Mijn PC trekt het allemaal nét (of net niet haha). Alyx bijv op low draait het net. Maar qua airlink gaat het heel goed. Reactietijd is niet waarneembaar. Maargoed, kwaliteit is low..
Ik ben redelijk zeker dat je het in de "lage regionen" niet merkt; althans dat vermoed ik.
Als ik 8K content bekijk op de volgende 4 methoden dan kom ik toch tot enkele verschillen:
Telkens bekeken met Skybox die ik zowel als quest native app heb als rift s versie (bekabeld)

Quest 2 native:
- best lage visuele kwaliteit (hoewel ik die bij de eerste keer proberen al erg goed vond)
- Geen mogelijkheid op lag (audio en dergelijke) maar soms toch wel stutters afhankelijk van je settings uiteraard via bvb sidequest
- Mijn subjectieve score is 12/20

Quest 2 Air Link:
- hangt sterk af van je opstellen maar je heb minder zeggenschap over de instelling behalve dan wat je via de debut tool doet en al dan niet variabele bitrate.
- Kans op stutters maar dat kan je verminderen door je opstelling te verbeteren (apparte hotspot of router die dedicated is voor je Q2), variabele bitrate aan laten staan en de debug tool de bitrate ook volledig laten instellen.
- Mijn subjectieve score is 16-17/20 omdat ik het beeld wat minder scherp lijk te vinden, het contrast lijkt ook wat aan de lage kant (wat je wel bij elke video individueel kan tweaken) en de textures zijn in vergelijking met bekabeld vaak wat lager (maar niet continue) => lees dit is wel echt pixelpeepen. de variabele score is omdat het van moment tot moment kan veranderen.

Quest 2 Virtual Desktop
- Hangt ook af van je opstelling en ik heb hiervoor een script lopen om de hotspot correct in te stellen. Soms moet ik ook aan het begin mijn gsm op de hotspot zetten en dan verandert de connectiesnelheid van 500Mbps naar 1200Mbps. VD laat toe om een gamma in te stellen en past deze op zijn eigen omgeving toe (je hoeft dus niet manueel de gamma/contrast telkens te tweaken). Je kan ook door VD een verscherping laten toepassen (die ik goed werken vind). Ik vind de connectie iets stabieler (maar dat kan subjectief zijn) en VD weet ook iets beter hogere bitrates aan te houden (eventueel ten koste van latency).
- In mijn ogen dus minder vaak (audio)lag, minder stutters, ... en je kan dit echt wel zo tweaken dat het eigenlijk zo goed als nooit voor komt (als je een dedicated HotSpot hebt en correct opzet)
Mijn subjectieve score is 18/20

Quest 2 Link:
-Bekabeld hangt ook weer af van je kabel natuurlijk maar ik vergelijk hier op basis van 2.5Gbps en een degelijke kabel. Ik gebruik op dat moment ook de debug tool op alle mogelijke settings maximaal behalve encode bitrate die ik op 850 hou ipv de theoretische maximum van 950 (ik merk het verschil toch niet meer en ik denk dat dit gewoon is omdat je hier tegen de limieten van de harware aanzit). Oculus limiteert dit standaard nog lager (500); dus dit is eigenlijk al een verborgen setting.
- Ik heb nog nooit audio lag of iets dergelijk opgemerkt indien de juiste instellingen, mijn headset laadt op, verbinding is uiterst stabiel, bitrate is niet variabel maar gewoon hoog en de texture zien er het beste uit wat ik uit de headset krijg
-Mijn subjectieve score is 20/20 omdat ik om de een of andere reden (zelfs vergeleken met VD) vind dat alle tweaks via de debug tool (zoals ook sharpening) gewoon het beste werken native als de bitrate juist is.
Ik geloof wel oprecht dat je in 1080p materiaal (ofwel dan 2x 1080p in het geval van een 3D film bvb) je geen verschil kan opmerken tussen VD en de Link kabel (mits tweaken natuurlijk want door de verschillende saus die ze erover gooien is het beeld wel anders)

Om deze reden zal de kabel bij mij altijd wel een "time and place" hebben maar ik gebruik alle methoden door elkaar omdat ik online lees dat sommige spellen zelfs stabieler werken op de 'air link' vs 'VD'.
Er zijn games die enkel native quest zijn en zoals gezegd films bekijk ik liefst bekabeld afhankelijk van de kwaliteit van de content en de duur van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10 14:07
Helaas snoept VD redelijk wat van je GPU af als overhead (15-25%) t.o.v. Air link of je hier tegen aan loopt hangt weer af van of je GPU of CPU limited bent.

Verder doet VD iets meer aan input interpolation in SteamVR dus je zult 1 frame meer input lag hebben maar dan wel met soepelere motion tracking.

Ook heeft VD een translation laag voor echte Oculus only SDK games met af en toe wat bugs als gevolg.

Air link is wel veeeeel gevoeliger voor wifi setups die niet perfect zijn, VD z'n video buffering kan hier een oplossing zijn met als gevolg een extra frame aan input lag. Ik heb 3 dedicated Quest routers staan welk allemaal net even anders omgaan met Air link waar VD gewoon hetzelfde is in de headset.

Ook het aanpassen van kleuren naar wens is mogelijk in VD, waar Air link gewoon het meest lijkt op wat de dev voor ogen had bij het bouwen van de game.

Sinds Air link gebruik ik VD alleen nog voor 2D desktop games in VR want daar kan geen ander product tegen op.

[ Voor 32% gewijzigd door Furfoot op 10-01-2022 11:13 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
VD en Air Link gebruiken ongeveer gelijke hoeveelheid GPU overhead hier. Bij een moderne Nvidia GPU is dat erg weinig omdat ze aparte encoder cores hebben hiervoor. Bij een AMD kaart merk je dit veel meer.

Wat voor mij er erg grote voordeel is van VD is dat je erg eenvoudig met meerdere brillen kan wisselen tussen meerdere PC's. Met Air Link bind je je bril aan een PC en moet je een 2e bril steeds opnieuw binden als je wilt wisselen. En dat is met 2 brillen enorm irritant. Daarnaast is de oculus software ook erg slecht soms waarbij een Steam VR sessie niet herkend wordt zonder reboot. Met VD werkt het elke keer foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Tadango schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:15:
VD en Air Link gebruiken ongeveer gelijke hoeveelheid GPU overhead hier. Bij een moderne Nvidia GPU is dat erg weinig omdat ze aparte encoder cores hebben hiervoor.
Vanaf welke kaart is dat? 10xx? 20xx? Of enkel 30xx?

[ Voor 41% gewijzigd door Guillome op 10-01-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Guillome schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:16:
[...]

Vanaf welke kaart is dat? 10xx? 20xx? Of enkel 30xx?
10xx serie zover ik weet. Dit is gedaan ivm game streaming voor diensten als twitch en lokale opnames zodat je minder performance loss hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oeh dat zou wel goed nieuws zijn. Ik zit er sterk aan te denken eerste een 1080 ti te kopen. Dat is 550 euro vs +- 1000 voor een 2080ti vs 1300 voor een 3070, waarbij die laatste 2 nagenoeg even snel zijn ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Het zit zelfs in oudere kaarten al, maar je moet zelf even uitzoeken hoe de nummers matchen :) Wikipedia: Nvidia NVENC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-10 08:22
Tadango schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:18:
[...]

10xx serie zover ik weet. Dit is gedaan ivm game streaming voor diensten als twitch en lokale opnames zodat je minder performance loss hebt.
Ik dacht dat de optimale encoding die oculus gebruikt voor link en air link (H.265) pas echt is geoptimaliseerd vanaf de 20XX serie. Met een 10XX zou je iets meer lag en overhead hebben.

Maar heb zo snel helaas nog geen bewijs kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ahrnuld op 10-01-2022 11:33 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Tadango schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:24:
Het zit zelfs in oudere kaarten al, maar je moet zelf even uitzoeken hoe de nummers matchen :) Wikipedia: Nvidia NVENC
Thanks! Zo te zien heeft mijn huidige dat niet (1650 super) dus dat is éxtra winst als ik met airlink/VD ga spelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ahrnuld schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:31:
[...]

Ik dacht dat de encoding die oculus gebruikt pas echt is geoptimaliseerd vanaf de 20XX serie. Met een 10XX zou je iets meer lag en overhead hebben.

Maar heb zo snel helaas nog geen bewijs kunnen vinden.
Oh dat is wel heel relevante info. Dat kan miss een 2080 toch een stuk interessanter maken dan de 1080, ookal is die 2 keer zo duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-10 08:22
Guillome schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:34:
[...]

Oh dat is wel heel relevante info. Dat kan miss een 2080 toch een stuk interessanter maken dan de 1080, ookal is die 2 keer zo duur
Het zal denk ik niet genoeg uitmaken om het prijsverschil te kunnen verantwoorden. Overigens heb ik zelf een Q2 en een 1080ti en speel ik alle games die iets van reactiesnelheid vragen (zoals beat saber) gewoon native. Vind het in vergelijking niet zo goed te doen via PCVR. Ook zie ik met wireless H.264 gewoon compression artifacts, zelfs met hoge bitrate.

Heb zowel Air link, VD als een USB-C kabel maar ga pas weer PCVR gebruiken als ik iets heb dat gelijk is aan of sneller dan een 3080. Enige uitzondering is HL:Alyx, maar die game ziet er zelfs prachtig uit als je een aardappel als GPU hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ahrnuld op 10-01-2022 11:40 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Guillome schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:34:
[...]

Ik kan er alleen nog niets over vinden. Link gebruikt NVENC maar ik zie nog nergens dat er iets speciaals moet zijn wat de 20xx series wel moet hebben. Wellicht dat die 20xx serie wel efficiënter omgaat met de encoder chip en dat je er minder gpu vermogen door verliest, maar dat zal voor de 30xx serie ook gelden denk ik. Nieuwer is vast beter, zoals gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ok even gekeken. Mijn 1650super heeft toch wel goede 6th gen. 20xx heeft ook 6th gen. 10xx heeft 4th gen. Ik lees:

"In 2018 NVIDIA introduced a significantly improved video encoder in its RTX 2000 series Turing graphics cards. The encoder in the recently released RTX 3000 Ampere cards is almost identical."

Dus denk dat een 20xx toch wel significant beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan2609
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-10 14:55
sHELL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Hmm volgens mij heeft VirtualDesktop geen eigen servers die dat bijhouden.
Het is gewoon een service dat op je windows pc draait en naar een poortje luistert die verbindingen van buitenaf accepteert. (tenzij dit in de afgelopen maanden veranderd is)
Begin dit jaar waren de virtual desktop azure servers down en hadden mensen problemen met verbinden. Op de discord werd door de developer (ggodin ) gezegd: "Only an issue when you are connecting to a remote computer"
Dus er gebeurt wel iets via de virtual desktop servers, maar kan niet vinden wat precies.
Lokaal gebeurt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
daan2609 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Begin dit jaar waren de virtual desktop azure servers down en hadden mensen problemen met verbinden. Op de discord werd door de developer (ggodin ) gezegd: "Only an issue when you are connecting to a remote computer"
Dus er gebeurt wel iets via de virtual desktop servers, maar kan niet vinden wat precies.
Lokaal gebeurt dit niet.
Dat is aangepast gelukkig. In het begin waren die servers ook nodig voor lokale verbindingen. Ze maken de koppeling tussen de clients en de hosts zover ik weet, en vooral voor computers die buiten je eigen netwerk liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Laatst online: 08-10 14:52

Knetterhard

Dedicated

Sinds vandaag ben ik in bezit van een Valve Index; man wat een ervaring. Eerste uur er op zitten in Half-Life: Alyx. Ik heb een redelijk high end pc, dus alles is maxed out (144hz, ultra video settings) en ik moest echt even bij komen van de kwaliteit.. Wat had ik dit niet verwacht zeg! Wat een ervaring :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Knetterhard schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:02:
Sinds vandaag ben ik in bezit van een Valve Index; man wat een ervaring. Eerste uur er op zitten in Half-Life: Alyx. Ik heb een redelijk high end pc, dus alles is maxed out (144hz, ultra video settings) en ik moest echt even bij komen van de kwaliteit.. Wat had ik dit niet verwacht zeg! Wat een ervaring :-D
Had je daarvoor een andere headset of??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard

Knetterhard

Dedicated

CedricV schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:05:
[...]

Had je daarvoor een andere headset of??
Nee, eerste headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Als ik af ga op de tekst in jouw signature, dan mag je die "redelijk" schrappen :).

Probeer ook zeker eens wat racetitels uit in VR (AMS2 is bv. geweldig in VR). Ik kocht onlangs ook Moss in een sale, die is ook zeker aan te bevelen. Het is eens wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard

Knetterhard

Dedicated

Flying Hawkic schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:48:
[...]

Als ik af ga op de tekst in jouw signature, dan mag je die "redelijk" schrappen :).

Probeer ook zeker eens wat racetitels uit in VR (AMS2 is bv. geweldig in VR). Ik kocht onlangs ook Moss in een sale, die is ook zeker aan te bevelen. Het is eens wat anders.
In eerste instantie wou ik ook een simrace rig gaan bouwen; ik ben er alleen nog niet uit wat voor stuur ect het wordt.. Ik heb in Utrecht, bij The Official F1® Racing Centre een bedrijfsuitje gehad, en moest zeggen dat dat wel ergggg dik was.. Alleen met zo'n rig ben je alweer snel 1k kwijt, dat werd me een beetje te veel. Thrustmaster ook onderzocht maar sprak me niet echt aan (ook veel negatieve reviews over gelezen dat ze snel kapot gaan enzo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Knetterhard schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:41:
[...]

In eerste instantie wou ik ook een simrace rig gaan bouwen; ik ben er alleen nog niet uit wat voor stuur ect het wordt.. Ik heb in Utrecht, bij The Official F1® Racing Centre een bedrijfsuitje gehad, en moest zeggen dat dat wel ergggg dik was.. Alleen met zo'n rig ben je alweer snel 1k kwijt, dat werd me een beetje te veel. Thrustmaster ook onderzocht maar sprak me niet echt aan (ook veel negatieve reviews over gelezen dat ze snel kapot gaan enzo).
Voor casual plezier volstaat de Thrustmaster T300 RS GT zeker. De combinatie van stuur en pedalen kost 350 EUR en als je het combineert met een Playseat Challenge ben je er voor ongeveer 550 EUR in totaal. Je hebt ongetwijfeld beter materiaal op de markt, maar als je geen competitieve ambities hebt, volstaat het zeker om met jouw Index te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-10 21:20

Christiano007

Ich bin der champion

Heb net een Quest 2 binnen met 128 GB. Maar ik krijg niet alles super scherp. Nu heb ik zelf geen bril en wordt het misschien eens tijd maar in het echte leven heb ik weinig last van scherpte.

Iemand tips om het beter te krijgen? De afstanden instellen maken voor mij weinig/geen verschil

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
Christiano007 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:52:
Heb net een Quest 2 binnen met 128 GB. Maar ik krijg niet alles super scherp. Nu heb ik zelf geen bril en wordt het misschien eens tijd maar in het echte leven heb ik weinig last van scherpte.

Iemand tips om het beter te krijgen? De afstanden instellen maken voor mij weinig/geen verschil
Wat bedoel je met 'alles super scherp'? De Quest 2 heeft een kleine Sweet spot, wat betekent dat alleen een heel klein gebied precies in het midden van je beeld echt scherp is. Om je heen kijken moet je dus vooral doen door je hoofd te bewegen, niet je ogen.
Als dat het niet is, helpt het om je bril iets hoger of juist lager op je hoofd te zetten?

Overigens valt de scherpte van de Q2 mij ook wel tegen hoor. Veel mensen zijn enorm enthousiast, maar dat is denk ik vooral vanwege het concept van VR en omdat de huidige headsets aanzienlijk beter zijn dan de eerste generatie, maar qua scherpte komt bv een Q2 niet in de buurt van een fatsoenlijke monitor die je waarschijnlijk gewend bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying Hawkic

Het is in het begin wat zoeken. Hoger, lager, strakker, losser,... Inderdaad in het midden kijken en je hoofd bewegen zolang er geen oogtracking is :). Je kunt ook de armpjes kantelen naar boven of beneden, dat kan ook helpen om de goede positie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg ook niet alles scherp tegelijkertijd. Ik heb astigmatisme trouwens. Ik heb ook inzetlenzen (VR Optician als ik het me goed herinner) en daar is het nog wat erger mee juist. Als ik naar onderen kijk dan gaan de kleuren uit elkaar lopen. Met name rood en blauw.

Zonder de inzetlenzen heb ik dat niet maar dan is het gewoon niet scherp dus dat is ook niet alles.

Maar het is altijd midden scherp en boven en onder niet zo.. Of ik nu de inzetlenzen gebruik of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-10 18:30

VP.

Flying Hawkic schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:48:
[...]

Voor casual plezier volstaat de Thrustmaster T300 RS GT zeker. De combinatie van stuur en pedalen kost 350 EUR en als je het combineert met een Playseat Challenge ben je er voor ongeveer 550 EUR in totaal. Je hebt ongetwijfeld beter materiaal op de markt, maar als je geen competitieve ambities hebt, volstaat het zeker om met jouw Index te gebruiken.
Helemaal mee eens. De T300 RS is echt een top stuurtje om mee te beginnen, zeker de GT edition. Als alternatief heb je de Logitechs, maar die voelen beduidend minder smooth door het tandwiel mechanisme.

Mocht je na een paar maanden meer willen, dan kun je upgraden naar de T-LCM Pedals van Thrustmaster. Samen met de T300 heb je dan echt een degelijk mid-range setje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Half-Life: Alyx zou ik ook graag spelen met mijn Quest 2 alleen heb ik daar geen machine voorstaan. Mijn financieel-manager(lees: echtgenote) geeft geen vrijgave advies voor een gamepc budget . :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gac
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:41

gac

Thombias schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:33:
[...]

Half-Life: Alyx zou ik ook graag spelen met mijn Quest 2 alleen heb ik daar geen machine voorstaan. Mijn financieel-manager(lees: echtgenote) geeft geen vrijgave advies voor een gamepc budget . :'(
Heb je het wel eens geprobeerd? Ik was ook in de veronderstelling dat mijn pc (i5-4590, 8GB en GTX-970) het niet zou trekken, maar had het spel alvast gekocht voor de toekomst. Maar het blijkt prima speelbaar in combinatie met Airlink. Soms wat schokjes bij bepaalde stukken, maar over het algemeen loopt het soepel. Ik kan me er heerlijk mee vermaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

gac schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Heb je het wel eens geprobeerd? Ik was ook in de veronderstelling dat mijn pc (i5-4590, 8GB en GTX-970) het niet zou trekken, maar had het spel alvast gekocht voor de toekomst. Maar het blijkt prima speelbaar in combinatie met Airlink. Soms wat schokjes bij bepaalde stukken, maar over het algemeen loopt het soepel. Ik kan me er heerlijk mee vermaken!
Copy that. I5 4570 met 1650 super. Het is te doen. Moet wel alle WIFI apparaten uit doen, PC rebooten en verder niets doen op de pc, en laden van nieuwe scenes duurt heel lang. Maar het spelen ansich is te doen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Guillome op 11-01-2022 11:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Thombias schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:33:
[...]

Misschien is dit dan iets voor jou? https://www.plutosphere.com/

Als je een Quest 2 hebt, kan je je inschrijven voor de beta. Je moet wel een goede internetverbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ben benieuwd wat dat kost, aangemeld voor een spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
gac schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Oke, dan moet mijn dell xps 15 i7-8750H het ook kunnen

Edit: De Dell XPS 15 9750 is niet compatbile omdat de primaire Intel Grafische interface niet veranderd blijkt te kunnen worden naar de interne Geforce 1050Ti :|

[ Voor 13% gewijzigd door Thombias op 12-01-2022 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard

Knetterhard

Dedicated

Flying Hawkic schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:48:
[...]

Stuur (T300RS) was gisteren binnen gekomen, en net ff geinstalleerd.. Dat SIM racen is wel wat voor mij, wat dik zeg. Moet wel zeggen dat de F1 auto'tjes een stuk fijner (lees; makkelijker) rijden dan zo'n opgepompte EVO3. Erg vet spel ook met VR. Thanks voor de tip _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessa vd Heide
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-10 15:30
Wat is het voordeel van een referral link? En zou iemand mij er eentje kunnen sturen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
Tessa vd Heide schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:10:
Wat is het voordeel van een referral link? En zou iemand mij er eentje kunnen sturen? ;)
Dm gestuurd

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Knetterhard schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:46:
[...]

Stuur (T300RS) was gisteren binnen gekomen, en net ff geinstalleerd.. Dat SIM racen is wel wat voor mij, wat dik zeg. Moet wel zeggen dat de F1 auto'tjes een stuk fijner (lees; makkelijker) rijden dan zo'n opgepompte EVO3. Erg vet spel ook met VR. Thanks voor de tip _/-\o_ _/-\o_
Super, blij te horen dat je het leuk vindt :)! Nu ga je nooit meer terug naar een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Beetje kort af maar ben aan het kijken naar animo voor een VR World Tour op 16 Januari.

Aanmelden kan op het topic hier onder.
sHELL in "[VR] GoT VR World Tour"

Thema voor deze editie is Avatars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Door mogelijk extra budget kan ik eindelijk een upgrade kopen voor mijn I5 4570 met 1650super!

Het wordt een I5 12400 (of 12600k) en een 3070 minimaal :) Nu hopen dat het extra budget echt doorgaat :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qk0A2Ej.png

Iemand nog aanmerkingen? De GPU moet er nog bij uiteraard.

[ Voor 7% gewijzigd door Guillome op 13-01-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Guillome schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:00:
Door mogelijk extra budget kan ik eindelijk een upgrade kopen voor mijn I5 4570 met 1650super!

Het wordt een I5 12400 (of 12600k) en een 3070 minimaal :) Nu hopen dat het extra budget echt doorgaat :D

[Afbeelding]

Iemand nog aanmerkingen? De GPU moet er nog bij uiteraard.
Ik vindt de verhouding erg gek. Waarom zo'n duur moederbord en HDD? Ik zou voor een grotere SSD gaan, 1TB minimaal. Samsung 980 1TB bv kost maar 112 euro. Moederbord zou ik ook goedkoop kiezen en dat verschil investeren in sneller geheugen of CPU bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Tadango schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Ik vindt de verhouding erg gek. Waarom zo'n duur moederbord en HDD? Ik zou voor een grotere SSD gaan, 1TB minimaal. Samsung 980 1TB bv kost maar 112 euro. Moederbord zou ik ook goedkoop kiezen en dat verschil investeren in sneller geheugen of CPU bv.
Thanks. Dit was de snelste M.2 SSD die ik kon vinden, en vind dat de investering wel waard. MB wil ik zo stabiel en toekomstbestendig mogelijk, dus geen goedkoopste range. CPU kan ik makkelijk later nog vervangen, dat verschil is niet zo heel groot.

Edit, ik zie dat de 1TB 980 pro net zo snel is idd, waar vond jij die voor 112 euro?

[ Voor 6% gewijzigd door Guillome op 13-01-2022 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Niet de pro de gewone. SSD verschil merk je vooral in benchmarks, niet in real world prestaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-10 18:48
Wellicht in een ander topic je pc wensen zetten? ;)
Als je hem voor gamen en VR gaat gebruiken is 500 GB wat aan de kleine kant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6CiP--xl3Jys1yj4hpk54rD9LM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EeNprj8nOFIF1w9GwMMvBxpL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlTXGjO5738Gy_8huQaEx5LjfPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LST5Er7EkfuoslSWc8fEn8Nn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door Soliest op 13-01-2022 13:39 ]

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9emOUPTs1bhFWXDLA52KUAFj7U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xjufyBB3oroMpdT6dcPqNjEw.png?f=user_large

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Foto's / films staan op een NAS hier en dan nog is 2TB lokaal redelijk snel vol.... Op de 1 of andere manier verwijder je toch niet snel een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-10 13:56
Guillome schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:31:
[...]

Thanks. Dit was de snelste M.2 SSD die ik kon vinden, en vind dat de investering wel waard. MB wil ik zo stabiel en toekomstbestendig mogelijk, dus geen goedkoopste range. CPU kan ik makkelijk later nog vervangen, dat verschil is niet zo heel groot.

Edit, ik zie dat de 1TB 980 pro net zo snel is idd, waar vond jij die voor 112 euro?
Ik zou je vragen in dit topic even stellen, er is een topic-voorbeeld beschikbaar.

Verder heb ik een M2 SSD van 1TB en een 4TB HDD voor data opslag en games die niet perse op de SSD hoeven voor extra prestatie :) kom er makkelijk mee weg, maar ben ook aanzienelijk minder gaan binnen halen laatste paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze week een nieuwe hele goede gaming headset gekocht, de Audeze Penrose X. Dus ik denk, laat ik eens testen of die ook te gebruiken is via Bluetooth op de Quest 2. Volgens mij heb ik het toen die functie net uit kwam eens geprobeerd met een andere headset en dacht dat het best te doen was toen.
Nou, met deze headset dus echt niet. Zit iets van een seconde of meer vertraging in. Heb in beat saber geprobeerd nog met de audio delay te spelen maar de 250 of 300 ms die je daarin kan instellen kwam niet eens in de buurt. AAC codec uitzetten hielp ook niet.
Klonk natuurlijk wel eindeloos veel beter en zat eigenlijk prima over de elite strap heen, dus misschien eens kijken voor een heel kort aux kabeltje.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-10 22:36
De bluetooth-functionaliteit is niet bedoeld voor gaming. Daar is de latency veel te groot voor. Gaming dus altijd via Wifi, de bleutooth is een leuke extra om ook muziek via je telefoon ofzo te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Over Airlink, is een moederbord met integrated WIFI-6 aan te raden? Of beter 1 van de geadviseerde standalone WIFI routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:46
Guillome schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:03:
Over Airlink, is een moederbord met integrated WIFI-6 aan te raden? Of beter 1 van de geadviseerde standalone WIFI routers?
Wat ik zo snel gelezen heb is dat niet aan te raden. Schijnen toch wat problemen mee te zijn met stabiele verbinding. Ik ga zelf ook voor een standalone router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Leek mij ook handig maar de verbinding is enorm slecht terwijl deze verbinding naar mijn wifi netwerk vrolijk kopieert met 500Mbps. De quest zie alleen een zwak signaal en haalt de 100 nog niet stabiel als ik deze de ingebouwde wifi als AP instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Akemi schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Wat ik zo snel gelezen heb is dat niet aan te raden. Schijnen toch wat problemen mee te zijn met stabiele verbinding. Ik ga zelf ook voor een standalone router.
Ik gebruik zelf een hotspot gecreerd met een WIFI module die bij het moederbord hoort.
Het is inderdaad zo dat je niet altijd de volle 1200Mbps krijgt en ik moet soms mijn gsm aan de hotspot hangen en er terug afhalen vooraleer die echt snel wil zijn. Ik heb ook een scriptje lopen om de hotspot goed op te zetten voor de Q2 (in principe kan je dit laten lopen bij het opstarten van Windows).
YouTube: Wifi 6 Made Virtual Desktop and Air Link on Oculus Quest 2 Lightning...
Je vind alle info in dit filmpje.

De reden waarom ik geen aparte router heb opgesteld is (disclaimer misschien begrijp ik het verkeerd):
Je hebt een kabel lopen van je PC naar die router; ik heb echter mijn lanpoort al gebruikt voor een CAT8 LAN kabel naar mijn router. Ik heb liever geen WIFI op mijn desktop (zeker niet aangezien die een verdiep hoger staat dan de router (die in de garage staat). Voor mij is het dus gewoon niet echt een optie om die poort op te geven. Ik denk ook dat je die antenne handig kan vinden voor Bluetooth toepassingen; meestal kost het niet zo veel meer EN het is ook gewoon geen extra toestel dat aan de stroom hangt als je niets met je pc doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Finraziel schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:17:
Deze week een nieuwe hele goede gaming headset gekocht, de Audeze Penrose X. Dus ik denk, laat ik eens testen of die ook te gebruiken is via Bluetooth op de Quest 2. Volgens mij heb ik het toen die functie net uit kwam eens geprobeerd met een andere headset en dacht dat het best te doen was toen.
Nou, met deze headset dus echt niet. Zit iets van een seconde of meer vertraging in. Heb in beat saber geprobeerd nog met de audio delay te spelen maar de 250 of 300 ms die je daarin kan instellen kwam niet eens in de buurt. AAC codec uitzetten hielp ook niet.
Klonk natuurlijk wel eindeloos veel beter en zat eigenlijk prima over de elite strap heen, dus misschien eens kijken voor een heel kort aux kabeltje.
Ik meet ook ongeveer 300ms met mijn dopjes maar zonder correctie is dat niet te doen (wat zo goed als nergens mogelijk is). Ik ga een bedrade aanschaffen met goed geluid, maar weet nog niet welke. Ik dacht eerst dat die hier lagen slecht waren maar de geluidskwaliteit van beatsaber is gewoon enorm slecht, dus dat was een slechte keus als test materiaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Tadango schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Leek mij ook handig maar de verbinding is enorm slecht terwijl deze verbinding naar mijn wifi netwerk vrolijk kopieert met 500Mbps. De quest zie alleen een zwak signaal en haalt de 100 nog niet stabiel als ik deze de ingebouwde wifi als AP instel.
Ik kreeg ook wel eens snelheden onder de 350Mbps te zien (die gek genoeg in de eerste 10 seconden na connecteren vaak hoger lagen) maar dit lost zich altijd op met WIFI afzetten (van de QUEST 2); gsm op de hotspot connecteren, gsm deconnecteren en als je dan de WIFI terug opzet staat die gewoon op 1200Mbps.

Ik gebruik dit bordje van ongeveer 150€
pricewatch: ASUS TUF Gaming B560-PLUS WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
CedricV schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:14:
[...]

[...]

Ik gebruik zelf een hotspot gecreerd met een WIFI module die bij het moederbord hoort.
Het is inderdaad zo dat je niet altijd de volle 1200Mbps krijgt en ik moet soms mijn gsm aan de hotspot hangen en er terug afhalen vooraleer die echt snel wil zijn. Ik heb ook een scriptje lopen om de hotspot goed op te zetten voor de Q2 (in principe kan je dit laten lopen bij het opstarten van Windows).
YouTube: Wifi 6 Made Virtual Desktop and Air Link on Oculus Quest 2 Lightning...
Je vind alle info in dit filmpje.

De reden waarom ik geen aparte router heb opgesteld is (disclaimer misschien begrijp ik het verkeerd):
Je hebt een kabel lopen van je PC naar die router; ik heb echter mijn lanpoort al gebruikt voor een CAT8 LAN kabel naar mijn router. Ik heb liever geen WIFI op mijn desktop (zeker niet aangezien die een verdiep hoger staat dan de router (die in de garage staat). Voor mij is het dus gewoon niet echt een optie om die poort op te geven. Ik denk ook dat je die antenne handig kan vinden voor Bluetooth toepassingen; meestal kost het niet zo veel meer EN het is ook gewoon geen extra toestel dat aan de stroom hangt als je niets met je pc doet.
Dat AP sluit je aan op je PC en vanuit het AP ga je weer naar je router. Het AP werkt dan ook als een switch. De meesten doen dat prima zonder enige vertraging. Je maakt met het AP gewoon een extra wifi punt in je netwerk.
Pagina: 1 ... 66 ... 124 Laatste