Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-10 14:42

TAA

Liever IRC

Tnx... nu nog wachten op de bezorger... benieuwd hoe de Quest 2 zal bevallen na jaren CV1!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:48
Van het weekend mijn 30 Euro via een referral binnen gekregen. Meteen maar eens The Room VR gekocht en uitgeprobeerd. Helaas... dit is weer zo`n spel waar je niet mee kan stoppen. Bijna in een keer uitgespeeld :p
Erg goed inelkaar gezet en leuke puzzles. Omdat mijn vrouw niet tegen VR kan en al helemaal niet via casten mee kan kijken ook maar The Room 1t/m 4 op de pc aangeschaft om ze daar met het vrouwtje te kunnen spelen ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denni_s
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-10 21:33
Heeft er iemand een referral link voor me?
Ik ga woensdag mijn oculus wel omwisselen voor een ander model omdat het wellicht om een 2e kans ging ipv nieuwe. Is het dan handig om te wachten met de code te gebruiken?

Link is al binnen. Heeft er iemand antwoord op de vraag of beste is om te wachten op mijn nieuwe oculus? Weet niet of ze een check doen of het apparaat aan mijn account zit en die ga ik woensdag loskoppelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Denni_s op 20-12-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Denni_s schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:55:
Heeft er iemand een referral link voor me?
Ik ga woensdag mijn oculus wel omwisselen voor een ander model omdat het wellicht om een 2e kans ging ipv nieuwe. Is het dan handig om te wachten met de code te gebruiken?
Je mag me een pb sturen. Ik denk dat het wachten niet echt nodig is. De garantie bij Coolblue en Oculus zit wel snor en het is account gebonden.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denni_s
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-10 21:33
Soliest schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:01:
[...]

Je mag me een pb sturen. Ik denk dat het wachten niet echt nodig is. De garantie bij Coolblue en Oculus zit wel snor en het is account gebonden.
Bedankt voor de reactie.
Was echter iemand al eerder met een pb. Heb ook direct mijn vraag maar even aangepast in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Denni_s schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:04:
[...]

Bedankt voor de reactie.
Was echter iemand al eerder met een pb. Heb ook direct mijn vraag maar even aangepast in het topic.
Geen probleem. Je vraag nog een keer gelezen en dan zou ik wachten met invullen als je de headset hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Voor de Questers onder ons, geen topgames maar zal vast iets leuks voor je tussen zitten:

Afbeeldingslocatie: https://fanatical.imgix.net/product/original/dfe3c601-5e03-421a-b0eb-92ee3d793b61.jpeg

https://www.fanatical.com...fanatical-quest-vr-bundle

[ Voor 25% gewijzigd door unfor op 20-12-2021 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-10 09:03
Unfor, ik heb de Fanatical Quest bundle gisteren gekocht voor 15 euros en vind de meeste games prima. Zombie Headshot fever had ik nog niet gezien en speelde lekker weg op mijn Quest 1. Ga straks even de Rift S versie proberen van deze games, want wat ik begrepen heb, is dat de meeste Cross-buy zijn.

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-10 19:46
Hier ook de bundel zojuist gekocht :D

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Leuke set spellen voor maar 15 euro idd. Ook T.I.M.! :9 O+

[ Voor 88% gewijzigd door Guillome op 23-12-2021 08:56 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10 16:08

westergas

rikkie_pc

Guillome schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:53:
Hoe koop je dat dan voor de Quest 2? Gewoon bij fanatical.com? Hoe krijg je het dan op je bril?
This game is for Oculus/Meta Quest & Quest 2 VR devices, and will be redeemed via your associated Facebook/Meta/Oculus account

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik zag het net :+

[ Voor 8% gewijzigd door Guillome op 23-12-2021 08:56 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• westergas

westergas

rikkie_pc

Gisteren mijn router op zolder neergezet vanwege te weinig ruimte in de woonkamer. Nu wat meer vrijheid voor VR wat het spelen wel een stuk leuker maakt. Ik loop nu minder snel tegen de grenzen van het speelgebied aan.

Ik merk wel dat ik (zeker na een lange werkdag en sporten) geen energie heb om lange tijd in VR rond te hangen. Speelde in dit geval Half Life: Alyx, wat een hele vette game is, maar ik vind het te intens. Achter de PC heb ik hier geen last van. Ik word er verder gelukkig niet misselijk van.

Zal het nog eens proberen als ik wat meer rust heb.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:12
Voor wie hem nog niet heeft, HL:Alyx nu 50% korting: https://store.steampowered.com/app/546560/HalfLife_Alyx/

Uw advertentie hier?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:48
westergas schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:01:
Gisteren mijn router op zolder neergezet vanwege te weinig ruimte in de woonkamer. Nu wat meer vrijheid voor VR wat het spelen wel een stuk leuker maakt. Ik loop nu minder snel tegen de grenzen van het speelgebied aan.

Ik merk wel dat ik (zeker na een lange werkdag en sporten) geen energie heb om lange tijd in VR rond te hangen. Speelde in dit geval Half Life: Alyx, wat een hele vette game is, maar ik vind het te intens. Achter de PC heb ik hier geen last van. Ik word er verder gelukkig niet misselijk van.

Alyx heb ik zelf ook in sessies van 30-60 minuten gespeeld. Deels om wat langer te kunnen genieten van de ervaring, maar deels ook omdat ik hem ook wel behoorlijk intens vond.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-10 07:03

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

westergas schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:01:

Heel herkenbaar.... VR gaming is stuk intenser dan pc gaming ;)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:21
Altijd als ik VR doe dan verbaas ik me over hoe tof het is. Maar toch moet ik me er altijd meer toe zetten. Het is toch altijd meer rompslomp en wat onhandiger en minder comfortabel dan normaal gamen. In plaats van ontspannend is het inspannend.
BarôZZa schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:49:
Altijd als ik VR doe dan verbaas ik me over hoe tof het is. Maar toch moet ik me er altijd meer toe zetten. Het is toch altijd meer rompslomp en wat onhandiger en minder comfortabel dan normaal gamen. In plaats van ontspannend is het inspannend.
Herkenbaar. Ik ben heel blij met beat saber, die zorgt er voor dat ik mijn Quest 2 toch regelmatig gebruik. Is namelijk ideaal om tijdens het thuiswerken even snel wat stress af te schudden en/of even warm worden na een tijdje stil achter het keyboard te hebben gezeten. Doe op een gemiddelde werkdag denk ik zo'n 3 of 4 keer even 2 of 3 songs tussendoor.

Maar andere VR games komen er gewoon niet van. Ik heb zelfs Alyx nog steeds niet uitgespeeld. Komt denk ik ook doordat ik tegenwoordig een uitdagendere baan heb. Ik werk parttime en heb weinig verplichtingen waardoor ik op zich zat tijd heb, maar ga na het werk toch makkelijker op de bank ploffen met een Xbox controller dan dat ik actief een VR game ga spelen.

Alsnog wel heel blij met VR, maar het is een van mijn vele game platformen, en zeker niet mijn main.

Gamertag: FinrazielNL

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-10 10:24

jacobras

Developer

Ook hier herkenbaar. Wat kan helpen is zorgen dat de setup makkelijk te gebruiken is. Ik bewaar mijn Index + controllers in de doos (sluit prima met kabel ertussen) dus die heb ik zo te pakken. De kabels voor de lighthouses + bril heb ik laatst netjes weggewerkt op één stekkerdoos met schakelaar zodat ik met één druk op de knop klaar ben om de bril op te zetten en te starten :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 09:08
Ik sim race in vr, en zonder vr vind ik het een stuk minder leuk. Heb mn setje altijd klaarliggen bij mn sim rig :-)

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Zoals anderen ook al aangaven, heel herkenbaar. Zeker in het begin heb ik me er altijd toe moeten zetten om de VR te pakken en op te starten. Allemaal gedoe met settings en kabels en zo. Ook het wennen aan VR, zeker als je moe bent helpt daar ook niet bij.
Nu heb ik een muur ophangsysteem geprint zodat ik hem gemakkelijk kan opbergen als ik hem niet gebruik en ook weer gemakkelijk kan pakken. Ook is de WiFi nu beter op mijn kamer en heb ik geen gedoe meer met die kabels. Ik zorg dan gewoon dat ik in de ochtend voordat ik weg ga dat de oplader is aangesloten en dan kan ik in de avond gewoon een paar uur gamen.

Sowieso als ik moe ben, begin ik niet aan VR. Als ik het een beetje druk op kantoor heb gehad (of thuis met de kinderen) dan start ik gewoon een rustig puzzel spelletje op, dat is dan ook erg relaxed ;)

Volgende week moet ik denk ik wat meer tijd gaan uittrekken voor de VR... dan komt mijn 3080Ti binnen :9~ en ben ik weer wat meer tijd kwijt met installeren en afstellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Finraziel schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:27:
[...]

Herkenbaar. Ik ben heel blij met beat saber, die zorgt er voor dat ik mijn Quest 2 toch regelmatig gebruik. Is namelijk ideaal om tijdens het thuiswerken even snel wat stress af te schudden en/of even warm worden na een tijdje stil achter het keyboard te hebben gezeten. Doe op een gemiddelde werkdag denk ik zo'n 3 of 4 keer even 2 of 3 songs tussendoor.
Is deze (veel) beter dan bijv YouTube: OVERVIEW - Kizuna AI - Touch the Beat! | Part X Gameplay | Oculus Qu... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:57
Ook hier herkenbaar, heb nu de Quest al ruim een half jaar niet aangeraakt zelfs. Komt ook meer omdat gamen in fases gaat bij mij, maar zeker in de zomer heb ik geen zin om een VR bril op te zetten. Zou het liefst de zolderkamer ervoor gebruiken, maar zit daar de hele dag al te werken dus dan blijf ik er in de avond ook liever weg. Ga 'm denk ik volgende week maar weer eens van stal halen en updaten, was pas net begonnen aan the walking dead dus toch eens kijken of we daar verder in komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beat saber is de enige rhythm game die ik heb dus kan niet uit eigen ervaring vergelijken. Van die video word ik zelf echter nog niet echt enthousiast. Buiten dat de muziek niet mijn ding is lijkt het me ook best duur, 4 euro per song. Voordeel is natuurlijk wel dat je het kunt proberen zonder grote eerste investering.

Wat me in de gameplay een beetje stoort is dat het geluid van het raken van de noten precies op het moment is dat je ze raakt en je hoort al heel duidelijk dat hij ze niet precies goed op de maat raakt. Beat saber die laat ook een geluid horen als je de blokjes goed raakt maar synct ze voor je op de maat. Dat klinkt als ik het zo zeg bijna cheaterig maar zorgt er wel voor dat je denk ik veel beter in de muziek blijft, en stuurt je ook weer wat meer terug de maat in. In die video kreeg ik erg het idee dat de muziek al snel naar de achtergrond kan verdwijnen en je alleen nog maar blokjes aan het slaan bent...

De standaard muziek van beat saber zelf vind ik overigens ook niet geweldig (hoewel op zich prima voor een eerste kennismaking). Je kunt beat saber echter vrij makkelijk modden (al weet ik even niet of de meest recente versie al gemod is) en dan is er echt van alles te vinden in hoge kwaliteit (hoewel er ook een hoop bagger is zoals altijd met fan made content, maar er zijn goede sites met rating systemen). Zelf heb ik de game momenteel niet gemod omdat ik de nieuwste dlc packs wou proberen. De DLC is echt veel beter dan de standaard songs, zowel in selectie als in dat de devs zelf ook veel beter geworden zijn in het maken van maps (de posities van de blokjes).

De standaard songs speel ik eigenlijk nooit meer. Mijn eerste DLC pack was imagine dragons en hoewel die al een stuk beter was en ik de muziek leuk vind speel ik die nu niet veel meer omdat ze toen toch nog wat fouten maakten die me nu storen (zoals bepaalde blok sequences die niet goed voelen om te doen omdat je onnatuurlijke bewegingen moet maken). Linkin Park is nog steeds mijn favoriete pack eigenlijk, biedt lekkere uitdaging en ik vind de muziek gewoon ook lekker. Interscope mixtape is ook heel goed, maar het is echt een mix van verschillende stijlen. Maar er is maar 1 nummer wat ik echt écht niks vind (die rapper, DNA of zo? Ik vind dat geen muziek...)

Ik heb afgelopen week net (na mijn mods er af te gooien) de lady Gaga pack gekocht. Eigenlijk voor een groot deel omdat ik de dev wil steunen en ik wou zien of ze hun opwaartse trend in map kwaliteit nog vol houden. De muziek vind ik eigenlijk nu een stuk leuker dan gedacht... Ik had Gaga niet echt meer gevolgd, was blijven hangen bij Pokerface en zo... Die zit er ook in, maar haar andere muziek is gewoon lekker dancy en niet allemaal alleen maar dat oh ah oh ah ah wat ik in mijn hoofd had :+ en de maps zijn prima :)

Gisteren uiteindelijk daarom ook Billy Eilish er bij gekocht. Heel anders, maar de maps passen, van wat ik tot nu toe geprobeerd heb, echt goed bij die maffe stijl muziek van haar. Ik zal niet dr grootste fan worden, maar in beat saber af en toe best leuk denk ik.

Anyway, sorry voor het boekwerk wat dit geworden is :+
Lang verhaal kort, ik denk dat beat saber, vooral in combinatie met modden, waarschijnlijk wel de grootste hoeveelheid en variatie in muziek biedt, wat het leuker maakt om steeds te blijven spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Qua ritme games is Beat Saber niet mijn ding maar ik kan wel genieten van Synth Riders, daar heb ik tevens alle music packs van aangeschaft.

[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 24-12-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Wauw dank je! Hier heb ik veel aan. Ik vind de muziek van dat japanse best leuk, en die chick die voor je danst ook. Maar verder stoorde ik me ook aan dat je het niet lekker op de maat kan krijgen, hoe ik ook mijn best doe (ben muzikant). Dus ik ga nu ook BS proberen, merci! En die officiele packs kan je wel doen zonder mods lijkt me he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guillome schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:56:
[...]

Wauw dank je! Hier heb ik veel aan. Ik vind de muziek van dat japanse best leuk, en die chick die voor je danst ook. Maar verder stoorde ik me ook aan dat je het niet lekker op de maat kan krijgen, hoe ik ook mijn best doe (ben muzikant). Dus ik ga nu ook BS proberen, merci! En die officiele packs kan je wel doen zonder mods lijkt me he?
Ja zeker, alleen die kosten natuurlijk wel extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Helaas werkt de link niet (meer)... iemand anders een (Quest 2) referral link voor me?

[ Voor 4% gewijzigd door TAA op 24-12-2021 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:15
TAA schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:15:
[...]

Helaas werkt de link niet (meer)... iemand anders een (Quest 2) referral link voor me?
PM verstuurd. Fijne kerstavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heeft iemand nog een referral link over? (Quest 2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Thombias schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:37:
Heeft iemand nog een referral link over? (Quest 2)
DM gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Hoe maak je de referal link, ik kan alleen maar links sturen naar facebook vrienden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

kaasszje schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:24:
[...]

Hoe maak je de referal link, ik kan alleen maar links sturen naar facebook vrienden
Inderdaad via messenger/facebook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
Omdat VorpX 10 jaar bestaat, kan iedereen nu gratis een standalone VR mod voor Cyberpunk 2077 downloaden via de Vorpx site: https://www.vorpx.com/cyberpunk-vr-download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:40

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Goedemorgen Tweakers,

Merry Christmas o<:)

Is de Quest 2 aan te raden of komt er binnenkort Quest 3 of een ander nieuw VR headset voor een leuk prijsje.
Op internet kan ik het nog niet duidelijk vinden.

Ik wil graag Beat Saber spelen, maar dan op PC (steam) voor de betere mod support. Is dat mogelijk draadloos met de Quest 2?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:15

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Dutchredgaming schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:48:
Goedemorgen Tweakers,

Is de Quest 2 aan te raden of komt er binnenkort Quest 3 of een ander nieuw VR headset voor een leuk prijsje.

Ik wil graag Beat Saber spelen, maar dan op PC (steam) voor de betere mod support. Is dat mogelijk draadloos met de Quest 2?
Ja dat kan, via oculus airlink of de 20 euro kostende Quest 2 applicatie virtual desktop.
Ik zou persoonlijk virtual desktop aanraden omdat die 90hz refresh rate ondersteund en airlink maar 72 hertz.
Overigens moet je voor beide een sneller router hebben met een gigabit ethernet kabel op je pc aangesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door Militia Pilot op 25-12-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:41
Militia Pilot schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:54:
[...]

Ja dat kan, via oculus airlink of de 20 euro kostende Quest 2 applicatie virtual desktop.
Ik zou persoonlijk virtual desktop aanraden omdat die 90hz refresh rate ondersteund en airlink maar 72 hertz.
Overigens moet je voor beide een sneller router hebben met een gigabit ethernet kabel op je pc aangesloten.
Met virtual desktop kan het zelfs met 120hz! :D
Een aparte router alleen voor VR is zeker wel een must als je probleemloos wilt spelen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:55

Osxy

Holy crap on a cracker

dylan111111 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:20:
[...]

Met virtual desktop kan het zelfs met 120hz! :D
Een aparte router alleen voor VR is zeker wel een must als je probleemloos wilt spelen. :)
Geen aparte router, wel een (goed) Wifi 6 access point.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-10 14:30

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Militia Pilot schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:54:
[...]

Ehh. Inmiddels is er met Airlink 120hz mogelijk hoor!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het niet recent geprobeerd maar toen ik net virtual desktop draadloos ging gebruiken vond ik beat saber toch niet heel fijn om zo te gebruiken omdat je toch wat latency hebt. Kreeg het wel bruikbaar door wat met de audio delay te spelen, maar native op de Quest loopt toch echt beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hambuerger
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-10 21:54
Weet iemand of er ergens een leuke Quest 2 deal is met deze Kerstdagen?
Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchredgaming schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:48:
Goedemorgen Tweakers,

Quest 3: Nope. Bijna zeker van niet.

Er komt eerst een high-end veel duurdere headset. De "Cambria". Met veel nieuwe functies. Ik verwacht dat die pas maanden, wellicht wel een jaar later naar een nieuwe quest gaan doordruppelen. Op zich wel jammer want nu was de Quest zelf het experiment platform met regelmatig gratis nieuwe functies (denk aan handtracking, bank/object herkenning, 120Hz enz enz). Ik neem aan dat die eer nu vooral aan de Cambria gaat vallen.

Maargoed ik denk dat de rek ook wel een beetje uit de Quest 2 is inmiddels op hardware gebied.

Ik kan er naast zitten hoor maar ik denk het niet. Mijn verwachting: Q1 de Cambria voor rond de 1000 euro (vergeet niet hij is vooral bedoeld voor bedrijfsleven en devs). In Q3 de Quest 3 op "Meta connect".
WinterMute2025 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 02:50:
Omdat VorpX 10 jaar bestaat, kan iedereen nu gratis een standalone VR mod voor Cyberpunk 2077 downloaden via de Vorpx site: https://www.vorpx.com/cyberpunk-vr-download/
Werkt die mod een beetje aardig?

Ik heb de 'echte' VorpX met CP2077 gebruikt en het werkte nogal slecht helaas. Het beeld was heel erg 'zanderig', als ik mijn hoofd draaide bleven er ook soms 'artefacten' achter met overblijfsels van eerdere beelden. Heel raar. Het was ook super buggy allemaal. Heel jammer dat CP2077 niet gewoon first party ondersteuning heeft gekregen want het is echt een prachtig spel.

[ Voor 45% gewijzigd door GekkePrutser op 25-12-2021 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterMute2025
GekkePrutser, ik heb de Vorpx CP2077 mod nog niet geprobeerd. Volgens de youtubers die de gratis versie getest hebben, is deze iets uitgebreider als de normale VorpX versie..... met een paar extra instelmogelijkheden of zoiets. Ik kan je helaas weinig vertellen of de VorpX CP2077 goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 10:47
Gisteren PlutoSphere access gewonnen met een Smash Drums contest op PlutoSphere Discord.
Ben heel benieuwd. Ik heb geen VR ready pc, dus het wordt mijn eerste ervaring met PC VR.
Half-Life: Alyx staat al te wachten in Steam :)
Ik hoop alleen dat mijn TP-Link Deco P7 (= wifi 5) mesh wifi het trekt. Op de Quest 2 op 5 ghz haal ik een download speed van 230 mbps en gebruik de Quest altijd op max een paar meter van de main Deco.
We gaan het, hopelijk vandaag, meemaken.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-07 09:59
Heeft iemand nog een refferal link voor de Quest 2? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
jurgenvo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:33:
Heeft iemand nog een refferal link voor de Quest 2? :)
Stuur maar een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ik heb net de Quest 2 binnen. Dankzij een referral code kon ik er direct The Room bij downloaden.
Wat gaaf. Zeker als je een Gear VR kent dan is dit veeel beter.

De originele link-kabel is mega duur. Welke 3rd party kabel is aan te raden?

[ Voor 19% gewijzigd door Thombias op 28-12-2021 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-10 18:21
Thombias schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:09:
Ik heb net de Quest 2 binnen. Dankzij een referral code kon ik er direct The Room bij downloaden.

Ik heb er een bij Ali expres besteld vanuit Spanje (https://nl.aliexpress.com/item/1005001321547457.html) die werkt goed. Ik had ook een simpele usb3->usb-c gekocht bij allekabels van 5 meter, deze deed het alleen niet.

Wellicht ook goed om airlink eerst te proberen, misschien is de kwaliteit draadloos al goed genoeg, dan zit je niet zo te zeulen met een kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Thombias schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:09:

Airlink werkt nu ook erg goed. Ik heb zelf zo`n KPN super wifi naast mijn pc staan en geen problemen mee.

De meeste kabels werken gewoon wel goed. Alleen de langere kabels hebben meestal moeite met het opladen tijdens het spelen.
https://www.bol.com/nl/nl...vr-bril/9300000032901550/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:51
Ik heb inmiddels al meer dan een jaar een Quest 2 maar heb geloof ik nooit een referal code gebruikt. Is deze denken jullie nog steeds bruikbaar en zo ja, is er dan iemand die ook een bruikbare heeft?

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
frankv120 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:00:
Ik heb inmiddels al meer dan een jaar een Quest 2 maar heb geloof ik nooit een referal code gebruikt. Is deze denken jullie nog steeds bruikbaar en zo ja, is er dan iemand die ook een bruikbare heeft?
Je kunt hem zelf niet meer inleveren, maar je kunt wel per ?maand? wel 5 codes aan anderen geven. Dan krijg je als ze de Q2 aanschaffen en ten minste 30 dagen in bezit hebben ook 30 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 21:34
Ik heb nog een Oculus Go liggen en wil eens kijken of ik deze met Assetto Corsa aan de praat kan krijgen, ik lees veel over Virtual Desktop, ALVR en Riftcat.

Volgens mij is Virtual Desktop the way to go? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Danielson schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:27:
Ik heb nog een Oculus Go liggen en wil eens kijken of ik deze met Assetto Corsa aan de praat kan krijgen, ik lees veel over Virtual Desktop, ALVR en Riftcat.

Volgens mij is Virtual Desktop the way to go? :)
Virtual Desktop op de quest 2 is the way to go.
Op mijn gear vr had dit niet de functionaliteit om met pc te spelen.
Daar gebruikte ik alvr voor.
(Riftcat wilde ik goed vinden, maar werkte nooit echt lekker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-10 18:21
Zojuist nog de Fanatical VR bundle gekocht. Ben benieuwd naar de vele spellen. De code voor 60% off voor Zero Caliber ga ik niet gebruiken, want ik heb 'm al voor PCVR. Kan ik iemand misschien blijk maken met deze code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:21
Poeheeeee.... net even een lap Dirt Rally 2.0 gedaan op de Quest 2 (met Link). Die lap is dus 5 minuten of standje traag en in het begin echt gelijk motion sickness. Nu het ding afgedaan en ik schommel nog helemaal na en heb het helemaal warm ;-). Oh ja, uiteraard met een stuurtje.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
utbone schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:50:
Poeheeeee.... net even een lap Dirt Rally 2.0 gedaan op de Quest 2 (met Link). Die lap is dus 5 minuten of standje traag en in het begin echt gelijk motion sickness. Nu het ding afgedaan en ik schommel nog helemaal na en heb het helemaal warm ;-). Oh ja, uiteraard met een stuurtje.
Zet een ventilator.op je gezicht, helpt mij enorm. En het went gelukkig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik merk zelf constante haperingen bij Virtual Desktop en bij Airlink.
Ik heb nu in Virtual Desktop de settings aangepast maar ook dan blijven die haperingen zichtbaar. Het maakt verder niet uit welke grafische setting ik gebruik (zelfs bij Potato gebeurt het).
Het zijn echt framedrops van 72 fps naar 60 fps en dan na een miliseconde weer terug naar 72 fps (gemeten met Virtual Desktop). Daardoor hapert het beeld wel. Op het scherm op de PC zie ik niks geks.
Virtual Desktop zegt dat er geen latency is. Ook niet in het netwerk.
Het is bij alle games die ik probeer. Ook VR games die grafisch niet heel heftig zijn. Ik gebruik een Nvidia GeForce 1650 GTX (welke games zoals Superhot VR prima aan zou moeten kunnen).

Het lijkt sinds de laatste firmware update van de Quest 2 gekomen te zijn. Daarvoor merkte ik het nooit op.
Hebben meer mensen hier last van? En eventueel tips om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 21:34
kaasszje schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:06:
[...]

Virtual Desktop op de quest 2 is the way to go.
Op mijn gear vr had dit niet de functionaliteit om met pc te spelen.
Daar gebruikte ik alvr voor.
(Riftcat wilde ik goed vinden, maar werkte nooit echt lekker)
Even voor de zekerheid, de Go i.c.m. Virtual Desktop kan alleen via Wifi? Niet bekabeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Danielson schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:03:
[...]

Even voor de zekerheid, de Go i.c.m. Virtual Desktop kan alleen via Wifi? Niet bekabeld?
Geen idee eerlijk gezegd, heb zelf de go niet gehad alleen de Gear vr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-10 10:06
@Luc45 Je zou mij er erg blij mee maken. Heb net sinds een paar dagen de quest 2 en zou de game graag willen kopen. Als je de code nog hebt, zou ik hem graag willen gebruiken :)
Even pm'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:40
Is er ook een manier om je Quest 2 referral link (voor de 30€) te genereren op een andere manier dan via een Facebook Messenger bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 10:54

misterdjus

hoi2x

Heb heb ook maar een Quest 2 aangeschaft. Nog even druk het forum aan het door spitten (ben bij pag 225 ;)) maar dacht vraag vast of iemand mij een reference code kan dm-en. Kan ik deze morgen invoeren :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:13
misterdjus schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:06:
Heb heb ook maar een Quest 2 aangeschaft. Nog even druk het forum aan het door spitten (ben bij pag 225 ;)) maar dacht vraag vast of iemand mij een reference code kan dm-en. Kan ik deze morgen invoeren :)
Ik wil je gerust wel een referral code sturen maar heb het nog nooit gedaan.
Als ik het goed heb moet je me je facebook gegevens doorsturen.
Stuur maar een PM ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
misterdjus schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:06:
Ik heb je een DM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online

[ Voor 98% gewijzigd door Thombias op 29-12-2021 23:22 ]

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:07
Ik heb een Anker kabel aangeschaft om via VorPX mijn 2d non-VR games games in 3d met hoge kwaliteit zittend te kunnen spelen op de Quest1 achter mijn bureau.

Mijn Airlink is nl hartstikke leuk en mooi voor al mijn streaming VR games (HL Alyx,Demeo, Saints and Sinners, SkyrimVR etc ziet er prachtig uit) maar ik merk bij de non-VR games zoals the Witcher 3, GTA 4 etc dat het gewoon niet scherp genoeg wordt in de videostream die de VR set ontvangt om relaxed te kunnen gamen. Het ziet er dan, ondanks de stabiele verbinding vooral in het midden uit alsof er naar een low quality youtube video wordt gekeken.

Deze niet VR games speel ik in 3rd person en met een gewone controller, dus ik hoef niet draadloos verbonden te zijn.

Weet een van jullie of het instellen van een wired verbinding naast de bestaande airlink verbinding voor problemen gaat zorgen of kunnen die 2 prima naast elkaar bestaan?
remcheese schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:37:
Ik heb een Anker kabel aangeschaft om via VorPX mijn 2d non-VR games games in 3d met hoge kwaliteit zittend te kunnen spelen op de Quest1 achter mijn bureau.

Mijn Airlink is nl hartstikke leuk en mooi voor al mijn streaming VR games (HL Alyx,Demeo, Saints and Sinners, SkyrimVR etc ziet er prachtig uit) maar ik merk bij de non-VR games zoals the Witcher 3, GTA 4 etc dat het gewoon niet scherp genoeg wordt in de videostream die de VR set ontvangt om relaxed te kunnen gamen. Het ziet er dan, ondanks de stabiele verbinding vooral in het midden uit alsof er naar een low quality youtube video wordt gekeken.

Deze niet VR games speel ik in 3rd person en met een gewone controller, dus ik hoef niet draadloos verbonden te zijn.

Weet een van jullie of het instellen van een wired verbinding naast de bestaande airlink verbinding voor problemen gaat zorgen of kunnen die 2 prima naast elkaar bestaan?
Via de USB kabel wordt het ook gecomprimeerd dus ik ben eigenlijk bang dat je niet heel veel verbetering gaat zien...

• remcheese
Ik begreep eigenlijk dat de compressie naar 500 mbit zou gaan via draad, wat op zich een flinke verbetering zou moeten zijn.

In het ergste geval houd ik er een extra lange oplaadkabel aan over ;)

[ Voor 23% gewijzigd door remcheese op 30-12-2021 10:02 ]

remcheese schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:58:
Ik begreep eigenlijk dat de compressie naar 500 mbit zou gaan via draad, wat op zich een flinke verbetering zou moeten zijn.

Ah dat zou dan inderdaad wel verschil kunnen maken. Bedenk me nu ook dat ik nog een Quest 1 had toen ik daar meer over uit aan het zoeken was dus wellicht is wat ik dacht te weten achterhaald voor de 2. De 1 had niet genoeg power om een hogere bitstream te decoden meen ik.

• Tadango
remcheese schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:58:

Waar heb je dat gelezen? Ik begreep dat USB rond de 150-200 zat, maar dat was een tijd geleden. Dan nog moet het niet veel uitmaken gezien je op 200 bij een goede resolutie al nauwelijks verschil ziet tov 100. Alleen bij veel beweging zie je iets verschil maar ook minimaal. Link heeft helaas enorm slechte compressie, zowel bij Air als bij USB.

Wil je een goede compressie moet je naar Virtual Desktop kijken. Die is veel scherper op detail niveau.

• remcheese
Ik heb Virtual Desktop ook op de pc en quest staan, maar ik vindt het kleurenpalet wat ze daar meegeven echt super flets in vergelijking met airlink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantis
Als je (air)link gebruikt, hoe hoog staat je render resolutie in de Oculus applicatie?
Deze moet 1.5x zijn om een perfecte pixel ratio te bekomen.

• remcheese
Als je (air)link gebruikt, hoe hoog staat je render resolutie in de Oculus applicatie?
Is dat in de PC app van Oculus?
Daar zal ik straks eens in kijken.

Ik heb destijds via Airlink aan deze settings gezeten:
YouTube: Stop Using Your Link Cable Wrong... (Oculus Quest 2)
Daar ging mijn airlink echt compleet stuk van.
Ik hoopte eigenlijk dat ik dat via kabel wel kon forceren.

Als Quest 1 gebruiker vind ik het nl zonde van mijn geld om naar een quest 2 te switchen terwijl ik in VR alles kan al spelen wat ik wil. Ik wacht dan liever met een bak geld uitgeven tot mn huidige niet meer voldoet.

[ Voor 17% gewijzigd door remcheese op 30-12-2021 10:56 ]

• CedricV
Ik heb zelf de quest2 nog maar een week dus neem mijn bevindingen met een korrel zout (maar ik ben wel een pixelpeeper; ben al 10+ jaar een enthousiast fotograaf).

Er is in mijn ogen een serieus verschil tussen bedraad en niet bedraad als je naar 5K en hogere content gaat kijken. Wat je dan wel moet doen is de rendering op 1.5x zetten om via de native resolutie van de Quest 2 te werken EN je moet via de debugg tool je encode bitrate boven de 500 zetten. Bij mij staat die momenteel op 850 omdat ik online lees dat boven de 650 er niet zo veel verschil meer is. Je kan dit enkel doen via copy paste want de tool voorkomt dat je dit boven de 500mbps zet.
Volgens testen komt de setting 850 ongeveer overeen met 1Gbps ongeveer het dubbel van de standaard dus en ongeveer 3x wat je zonder kabel bekomt.

Je hebt wel een serieuze pc nodig om dit te draaien en bij mij staat de framerate op 72Hz (met een RTX3080).

Een kabel is dus IMHO nooit weggesmeten geld. Ik heb voor 17€ een kabel die 2.5Gbps haalt. en ja hij laad ook ondertussen... :-)

• remcheese
Top, ik ben heel benieuwd.
Er zit een 3070TI in de pc, dus dat moet wel goed komen ;)

Bedankt voor de tips allemaal!

• Tadango
Mantis schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:51:
1.5x zegt niets over de resolutie!. De 1.0x op de schaal is afhankelijk van je geschatte hardware prestaties. Op een simpele PC is 1.0 erg laag maar met een high-end setup is dat veeeeel hoger. Kijk dus naar de resolutie en vergeet die 1.x schaal, dat zegt niets.

En bij VD kan je de kleuren ook boosten, dan is het veel minder flets.

• remcheese
Tadango schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:42:
[...]

Dat moet ik eens onderzoeken, ik heb best wel heen en weer zitten klikken in de app maar was t nog niet tegengekomen.

• Mantis
[...]
1.5x zegt niets over de resolutie!. De 1.0x op de schaal is afhankelijk van je geschatte hardware prestaties. Op een simpele PC is 1.0 erg laag maar met een high-end setup is dat veeeeel hoger. Kijk dus naar de resolutie en vergeet die 1.x schaal, dat zegt niets.
Huh? Dit is een quote van een Oculus dev:
the new app-resolution slider maxes out @ 5408x2736 (combined-eyes). This isn't a random number we picked for Quest 2. It is *the* number that achieves 1:1 app-to-display pixel ratio at the center of the displays assuming the encode & display is 3664x1920.

https://twitter.com/volgaksoy/status/1328145529042137088

• Tadango
Mantis schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:12:
[...]

Huh? Dit is een quote van een Oculus dev:
the new app-resolution slider maxes out @ 5408x2736 (combined-eyes). This isn't a random number we picked for Quest 2. It is *the* number that achieves 1:1 app-to-display pixel ratio at the center of the displays assuming the encode & display is 3664x1920.

https://twitter.com/volgaksoy/status/1328145529042137088
Maximaal kan best die resolutie zijn, maar 1.0x is bij iedereen toch echt anders of ze moeten dat in een recente versie hebben aangepast. Ik zal straks eens vergelijken op de 2 PC's hier.

• unfor
[...]

Volgens mij is dit onjuist, 1x verandert naarmate de refresh rate aangepast word.
Het verhaal van jou lees ik voor het eerst.
Wellicht heb je gelijk maar daar zou ik wel eens wat info over willen zien.

• Tadango
unfor schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:03:
[...]

Volgens mij is dit onjuist, 1x verandert naarmate de refresh rate aangepast word.
Het verhaal van jou lees ik voor het eerst.
Wellicht heb je gelijk maar daar zou ik wel eens wat info over willen zien.
En waarom veranderd deze als de refresh rate aangepast wordt? Omdat je resolutie lager wordt bij 1.0x als de refresh rate omhoog gaat. Dat is dus gebaseerd op geschatte prestaties.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:58
CedricV schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:46:
Ik heb zelf de quest2 nog maar een week dus neem mijn bevindingen met een korrel zout (maar ik ben wel een pixelpeeper; ben al 10+ jaar een enthousiast fotograaf).

Er is in mijn ogen een serieus verschil tussen bedraad en niet bedraad als je naar 5K en hogere content gaat kijken. Wat je dan wel moet doen is de rendering op 1.5x zetten om via de native resolutie van de Quest 2 te werken EN je moet via de debugg tool je encode bitrate boven de 500 zetten. Bij mij staat die momenteel op 850 omdat ik online lees dat boven de 650 er niet zo veel verschil meer is. Je kan dit enkel doen via copy paste want de tool voorkomt dat je dit boven de 500mbps zet.
Volgens testen komt de setting 850 ongeveer overeen met 1Gbps ongeveer het dubbel van de standaard dus en ongeveer 3x wat je zonder kabel bekomt.

Je hebt wel een serieuze pc nodig om dit te draaien en bij mij staat de framerate op 72Hz (met een RTX3080).

Een kabel is dus IMHO nooit weggesmeten geld. Ik heb voor 17€ een kabel die 2.5Gbps haalt. en ja hij laad ook ondertussen... :-)
Welke kabel heb je als ik vragen mag

• unfor
Tadango schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:08:
[...]

En waarom veranderd deze als de refresh rate aangepast wordt? Omdat je resolutie lager wordt bij 1.0x als de refresh rate omhoog gaat. Dat is dus gebaseerd op geschatte prestaties.
Jij had het er over dat het op basis van jouw hardware prestaties is, maar deze setting is voor ieder systeem het zelfde voor zover ik gezien heb.
1x krijgt op 90 Hz een lagere resolutie dan 72 Hz omdat je dan 90 FPS moet kunnen halen die resolutie. Naar je specs word verder niet gekeken, want het is ook game afhankelijk. Superhot zal je makkelijkker op 90hz 5k kunnen draaien dan Alyx.

• Mantis
Tadango schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:35:
[...]
Maximaal kan best die resolutie zijn, maar 1.0x is bij iedereen toch echt anders of ze moeten dat in een recente versie hebben aangepast. Ik zal straks eens vergelijken op de 2 PC's hier.
Heb het net even nagekeken in de Oculus applicatie en het klopt dat 1.x waarde afhankelijk is van bv refreshrate.
De beste kwaliteit is dus de slider op max wat overeenkomt met 5408x2736 voor de Quest 2.

• westergas

westergas

rikkie_pc

CedricV schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:46:
als je naar 5K en hogere content gaat kijken.
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/5gw0VWGbgNm8w/giphy.gif

• Tadango
Media speel ik af direct op de bril. Daarvoor gaat de PC echt niet aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tadango
Hier even het bewijs dat de 1.0x postie dynamisch is en dus niet als vergelijk moet worden gebruikt. De totale schaal zal voor iedereen gelijk zijn maar 1.x is hardware afhankelijk.

Deze 2 PC's draaien dezelfde software en hebben dezelfde Quest 2 verbonden. De ene heeft een 2070s, de andere een 1050ti.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2R4BNbX3Ti3NO5lVZfX9ZZAd4J0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ktBQmU1zUBxxdUMo7TzxlYgL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sl8ub8d_wclguZ51-VvLZAWawQw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TXT48EB2FHdbdh97aMFVjLHC.png?f=user_large

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Als ik met side-quest de texture resolutie op hoger dan default zet, vooral vanaf 2560, is het super mooi. Maar dan hapert het helaas, de meest simpele spellen. Zoals Ghost giant of red matters. Is daar iets aan te doen? Is zo mooi, maar niet speelbaar

[ Voor 198% gewijzigd door Guillome op 30-12-2021 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Guillome schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:53:
Als ik met side-quest de texture resolutie op hoger dan default zet, vooral vanaf 2560, is het super mooi. Maar dan hapert het helaas, de meest simpele spellen. Zoals Ghost giant of red matters. Is daar iets aan te doen? Is zo mooi, maar niet speelbaar
Wachten op de Quest 3.... De resolutie staat niet voor niets zo laag, de Quest 2 kan hoger niet goed aan. Je kan de spellen via een PC spelen, die kan wel de hogere resolutie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ghost Giant (van die 6-pack aanbieding) uitgespeeld.
O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricV
Soullancer schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:12:
[...]

Welke kabel heb je als ik vragen mag
https://www.amazon.nl/Fas...sc=1&ref_=pd_bap_d_rp_1_t

Deze van 3 meter. Werkt bij mij prima; is wel een beetje stug maar dat heb met USB 3.1 kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-10 14:30

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Zelf gebruik ik deze kabel, werkt goed!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cit7
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Ik zag iets voorbij komen over een referal code om te gebruiken bij het activeren van e Quest 2. Dat ga ik dadelijk doen. Heeft iemand een referal voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:58
Cit7 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:13:
Ik zag iets voorbij komen over een referal code om te gebruiken bij het activeren van e Quest 2. Dat ga ik dadelijk doen. Heeft iemand een referal voor me?
Pm maar even, heb ook nog referral codes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
RE 2 en 3 full motion VR mod's zijn uit! Kan je dus spelen met je headset controllers.
Hier te downloaden: https://github.com/praydog/REFramework/releases/tag/v1.1

[ Voor 8% gewijzigd door Plugin op 01-01-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik ga een nieuw systeem aanschaffen :) Is een 3070 met een i5 11400 een goede combi? Wil het liefst op native-resolutie spelen op 90hz/fps

[ Voor 23% gewijzigd door Guillome op 03-01-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Zag laatst op Reddit een ad voorbij komen van het spel Requisition. Dat zag er best goed uit met customisable weapons (dingen aan elkaar zetten om er wapens van te maken.
Had zelfs heel veel comments en ook heel veel positieve feedback.
Is een zombie survival game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Guillome schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:03:
Ik ga een nieuw systeem aanschaffen :) Is een 3070 met een i5 11400 een goede combi? Wil het liefst op native-resolutie spelen op 90hz/fps
Hangt helemaal van het spel af. Een i5 voor gamen is nu redelijk mainstream, maar zou tegenwoordig (volgens JayzTC) gamen met minimaal een i7.
Als je aangeeft voor welke games je dan wilt gaan, dan kan er nog gekeken worden of die 90fps haalbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-10 13:56
Guillome schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:03:
Ik gebruik de Quest2 via AirLink op een systeem van:
AMD Ryzen 5 3600 (niet oc'd)
AMD Radeon 5700XT
16GB

Nee, de spellen staan niet op ultra/extreme, maar voor de aller eerste keer in VR is dit al bizar gaaf en is het een gemakkelijke instap.

P.S. Wil niet zeggen dat het systeem dat je aankaart overkill is, des te meer rekenkracht je hebt, des te mooier wordt het, dat is zeker!

Het is alleen helemaal niet zo veeleisend als ik had verwacht ;)

Edit:
Rede dat ik dit zeg is omdat de 3070's over de €1000 p/s zitten nu
Maar zag zojuist dat jij je intrede al gedaan hebt bij VR, dus geen beginnende die hier vraagt of een systeem 'goed genoeg is voor VR', excuus :X

[ Voor 13% gewijzigd door ShAd0w op 04-01-2022 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Soliest schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:39:
[...]

Hangt helemaal van het spel af. Een i5 voor gamen is nu redelijk mainstream, maar zou tegenwoordig (volgens JayzTC) gamen met minimaal een i7.
Als je aangeeft voor welke games je dan wilt gaan, dan kan er nog gekeken worden of die 90fps haalbaar is.
Dat zal lastig worden en ik ga er vanuit dat dit een desktop is en geen laptop. 90Hz met een 3070 zal voor de de zwaardere spellen op het randje zitten want je moet ook naar de resolutie kijken. Met een lagere resolutie zal je 90 wel halen maar niet op de optimale.
Pagina: 1 ... 65 ... 124 Laatste