Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 21:43

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

sHELL schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 03:46:
Zover drie reacties gehad van @ShAd0w @kaasszje en @Soliest , dus een GoT VRChat wereld toer zie ik wel zitten.

Zit te denken aan aankomende Maandag avond. In het begin van de avond? Laat even weten of dit mogelijk is, we kunnen eventueel ook een later tijdstip afspreken.

Voor de mensen die nog twijfelen, ik probeer met de world toer een aanbod te laten zien van wat er mogelijk is in VR. Dus voornamelijk technische demonstraties, kunst en educatief aanbod.

Shader Fes 2021 preview begint dit weekeinde ook, dus als er iets interessants bij zit zal ik daar ook aandacht aan geven.

Nog wat kleine opmerkingen:

In de eerste plaats, dit zal een PCVR only gebeuren zijn (desktop mode kan, maar denk niet dat het de ervaring is die je zoekt). Quest standalone zal helaas niet mogelijk zijn.

Ten tweede, om dit evenement makkelijk bij te wonen zul je gebruik moeten maken van een volledig VRChat account. Dus een VRChat account waarmee je kunt inloggen op de VRChat website.
https://hello.vrchat.com/

Een VRChat account aangemaakt met Oculus of Steam is hiervoor helaas niet voldoende, heb je z'n account en wil je die blijven gebruiken volg dan deze instructies.
Hoe laat wilde je beginnen ?
Ik redt het hopelijk om rond 20.00 aan te haken (liggen de kids op bed ;))
vaagjunior schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:32:
[...]

Ah ja ik zag dat dus eerst niet, blijkt dat hij niet is opgeladen.. omdat ik denk de oplaadkabel eruit deed toen ik mijn headset zelf had opgeladen.

Even heel wat anders in het algemeen.. is het niet leuk als er naast dit topic ook iets wordt opgebouwd dat we als nederlandse VR community wat opbouwen op discord en via daar dan met elkaar kunnen gamen/ discusseren.. beetje als verlengde op dit topic zeg maar. Ik weet niet of dit ooit al eens is voorgesteld binnen dit topic haha.
Je kan de headset gewoon via de strap opladen.
Kortom battery pack lekker aangesloten laten en alles opladen via de strap aan de achterkant :)

[ Voor 52% gewijzigd door kaasszje op 28-11-2021 23:04 ]

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 16:05
kaasszje schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:03:
[...]
Je kan de headset gewoon via de strap opladen.
Kortom battery pack lekker aangesloten laten en alles opladen via de strap aan de achterkant :)
Vergeet je battery pack niet los te koppelen als je even niets doet met je set. Anders loopt de batterij leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

kaasszje schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:03:
[...]

Hoe laat wilde je beginnen ?
Ik redt het hopelijk om rond 20.00 aan te haken (liggen de kids op bed ;))
Ik zat te denken na 19:00 uur met een tijds duur van 2 uur (tot 21:00) dus als je rond 20:00 uur bij schuift is dat geen enkel probleem.

Heb je een bepaalde interesse in een thema? Dan bewaar ik die werelden tot 20:00 uur.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:36
Wie heeft een antwoord voor het volgende: Steam spellen die ik wil starten vanuit mijn Oculus Library starten niet meer in VR modus. Dit werkte ooit prima maar ik krijg het niet meer werkend. Het is opeens gestopt met werken, wellicht door een update oid.

Oculus Link herkent als een VR spel gestart (Via Steam, launch in Oculus VR bv) wordt en voegt deze automatisch toe aan de library. Dit werkt nog steeds. Als ik de volgende keer het spel vanaf de Link Library op start start het spel gewoon in 2D modus. Ik weet ook niet precies wat bepaald of het in 2D, Steam VR of in Oculus VR modus moet starten. Heeft iemand daar een uitleg van? Steam kan het bepalen, en dat werkt. Alleen als ik bv pCARS2AVX start vanuit de Oculus Link tool dan start het spel niet in VR, en eerder werkte dat wel. Herkend Steam niet dat ik via Oculus VR speel? Dat is mijn vermoeden. Steam bepaald dan dat er in 2D moeten worden gestart....

Als ik een shortcut maak naar steam met het spel en de optie othervr werkt het prima. Ik heb al de steam opties verwijderd, maar dat maakt geen verschil. Misschien mis ik iets. OpenVR runtime switchen maakt ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Tadango schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:47:
Wie heeft een antwoord voor het volgende: Steam spellen die ik wil starten vanuit mijn Oculus Library starten niet meer in VR modus. Dit werkte ooit prima maar ik krijg het niet meer werkend. Het is opeens gestopt met werken, wellicht door een update oid.

Oculus Link herkent als een VR spel gestart (Via Steam, launch in Oculus VR bv) wordt en voegt deze automatisch toe aan de library. Dit werkt nog steeds. Als ik de volgende keer het spel vanaf de Link Library op start start het spel gewoon in 2D modus. Ik weet ook niet precies wat bepaald of het in 2D, Steam VR of in Oculus VR modus moet starten. Heeft iemand daar een uitleg van? Steam kan het bepalen, en dat werkt. Alleen als ik bv pCARS2AVX start vanuit de Oculus Link tool dan start het spel niet in VR, en eerder werkte dat wel. Herkend Steam niet dat ik via Oculus VR speel? Dat is mijn vermoeden. Steam bepaald dan dat er in 2D moeten worden gestart....

Als ik een shortcut maak naar steam met het spel en de optie othervr werkt het prima. Ik heb al de steam opties verwijderd, maar dat maakt geen verschil. Misschien mis ik iets. OpenVR runtime switchen maakt ook geen verschil.
Dus je start link op met je headset op, start daarna steam op (via je headset in het air link gedeelte) en klikt daarna een game aan in je steam libary met je headset dus op en dan start het in 2d op? Zag laatst dat filmpje van je nl. van dirt rally (tenminste ik dacht dat jij dat was) en toen deed je het namelijk anders (via de remote desktop als ik mij herinner), zo doe ik het nooit nl
Anders zou ik proberen eerst rechtstreeks met een kabel te testen zonder airlink, kijken of het dan wel normaal start. Daarna weer via airlink proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Plugin schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:58:
[...]

Dus je start link op met je headset op, start daarna steam op (via je headset) en klikt daarna een game aan in je steam libary met je headset dus op en dan start het in 2d op? Zag laatst dat filmpje van je nl. van dirt rally (tenminste ik dacht dat jij dat was) en toen deed je het namelijk anders en zo doe ik het nooit nl.
Anders zou ik proberen eerst rechtstreeks met een kabel te testen zonder airlink, kijken of het dan wel normaal start. Daarna weer via airlink proberen.
Nee, ik start Link op via de Headset, en zie dan in de Oculus Link Library de VR spellen die eerder gespeeld zijn. Via deze library start ik de spellen dan, maar ze starten altijd in 2D modus. Als ik het spel in steam (2D) aanklik krijg ik bv 3 opties: 2D, Via Steam VR en via Oculus / other VR. Zoals via het filmpje moet ik dus alles nu starten en dat irriteert me :) Of ik moet eerst SteamVR starten en vanuit SteamVR de spellen, dat werkt prima maar moet niet nodig zijn. Kabel of Air link maak geen verschil.

Een spel wat ik gedownload heb start wel netjes in VR vanuit Link, dus het moet in de combinatie met Steam zitten. Wellicht ergens een vinkje aan/uit wat niet moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:15
Tadango schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:47:

Toevallig had ik dit probleem afgelopen weekend ook toen ik Alyx wilde spelen. Ik heb toen alles afgesloten en opnieuw in Link eerst SteamVR opgestart en dat starte toen wel in VR, vervolgens in de steam environment Alyx opgestart en toen werkte het verder gewoon zonder problemen.

Edit: Ik zie nu dat je dit ook al gelukt was, het zou inderdaad wel fijn zijn om ze gewoon via het Link menu te kunnen starten maar voor nu is dit een prima workaround.

[ Voor 5% gewijzigd door frankv120 op 29-11-2021 15:07 ]

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Tadango schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:04:
[...]

Nee, ik start Link op via de Headset, en zie dan in de Oculus Link Library de VR spellen die eerder gespeeld zijn. Via deze library start ik de spellen dan, maar ze starten altijd in 2D modus. Als ik het spel in steam (2D) aanklik krijg ik bv 3 opties: 2D, Via Steam VR en via Oculus / other VR. Zoals via het filmpje moet ik dus alles nu starten en dat irriteert me :) Of ik moet eerst SteamVR starten en vanuit SteamVR de spellen, dat werkt prima maar moet niet nodig zijn. Kabel of Air link maak geen verschil.

Een spel wat ik gedownload heb start wel netjes in VR vanuit Link, dus het moet in de combinatie met Steam zitten. Wellicht ergens een vinkje aan/uit wat niet moet?
Ja als je in airlink met je headset op start en daarna steamVR (dus via de airlink 3d omgeving (daar zie ik nl steamVR) dan kom je in de steamVR 3d gedeelte en daar start ik mijn steam spellen op ja. Dan heb je ook nooit dat gedeelte van wil je dit spel in 2d/3d starten. Dus ik vind dat zelf fijner en het werkt dan altijd in elk geval.
Virtual Desktop werkt beter op dat gebied trouwens die wilt zelfs liever blijkbaar dat je het niet via steamVR start.

[ Voor 11% gewijzigd door Plugin op 29-11-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Plugin schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:10:
[...]

Ja als je in airlink met je headset op start en daarna steamVR (dus via de airlink 3d omgeving (daar zie ik nl steamVR) dan kom je in de steamVR 3d gedeelte en daar start ik mijn steam spellen op ja. Dan heb je ook nooit dat gedeelte van wil je dit spel in 2d/3d starten. Dus ik vind dat zelf fijner en het werkt dan altijd in elk geval.
Virtual Desktop werkt beter op dat gebied trouwens die wilt zelfs liever blijkbaar dat je het niet via steamVR start.
Ja dat werk prima, maar is niet nodig. De spellen kan je ook direct vanuit Link opstarten en dan moeten ze ook in VR modus starten, omdat Link draait. Zo werkte het eerder prima. Ik zal eens testen of dit wel werkt op de 2e gaming pc met link. Die is van mijn vrouw dus niet door mij aangetast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik denk dat ik al weet hoe het gekomen is...... Een tijd geleden waren we aan het experimenteren met big picture mode en meerdere accounts. Via nVidia game streaming start Steam nu anders op en moet je eerst een profiel kiezen. Start ik via Link Steam op dan moet ik ook een profiel kiezen voordat Steam VR start (Via link start Steam.exe niet in 2D modus maar in VR modus. Via game stream start deze in bigpicture modus). Er zijn 2 accounts ingelogd op elke machine en deze extra stap zorgt nu voor het probleem met Link

Spellen starten wel in Steam VR modus maar Link herkent Steam VR niet als Steam VR direct via het spel gestart wordt. Ik zie wel de pop van Steam VR verschijnen namelijk, maar Link verbindt niet met Steam VR. Start ik Steam VR los werkt het wel en wordt deze wel door Link herkend, en daarna werken de spellen ook prima. Dan is de enige oplossing shortcuts maken per spel en deze geforceerd in othervr modus starten. Deze shortcuts kan ik dan in de Link Library zetten hoop ik (direct links kunnen niet omdat je steam.exe maar 1 keer mag toevoegen :()

Btw, nog een "leuk" ander ding ondekt: Eenvoudig switchen tussen 2 PC's met Air Link gaat ook niet. Als je schakelt moet je de code bevestigen in de Oculus app. Niet heel erg maar voor sommigen kan het irritant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

sHELL schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:21:
[...]

Ik zat te denken na 19:00 uur met een tijds duur van 2 uur (tot 21:00) dus als je rond 20:00 uur bij schuift is dat geen enkel probleem.

Heb je een bepaalde interesse in een thema? Dan bewaar ik die werelden tot 20:00 uur.
Ik hou vooral van fantasy achtige thema's
maar eerlijk weet ik niet heel goed wat ik kan en of mag verwachten.. dus ben straks redelijk open :P

hoe vinden we elkaar overigens ?
Net alvast alles gecontrolleerd en klaar gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToxicCharged
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:31
Heb zojuist een oculus quest 2 gekocht :). Heeft iemand misschien een referral link voor mij als ik mag vragen? Op reddit lijken alle linkjes voor mij niet te werken

Edit: Ben voorzien :)

[ Voor 37% gewijzigd door ToxicCharged op 01-12-2021 19:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

sHELL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:27:
Vermaak me al z'n 1,5 jaar in VRChat
Ben een beetje aan het polsen om te kijken of er interesse is in een wereld tour in VRChat.

Valt me op dat er over het algemeen verrassent weinig Nederlanders echt actief zijn in VRChat. Heb ook vaak de indruk dat de meeste mensen met een VR headset even rondkijken in VRChat en dan hard weg rennen vanwege alle chaos in de publieke werelden.

Voor het vinden van de leuke dingen in VRChat heb je helaas ook geen Google of Bing die de dingen waar in je geïnteresseerd zou kunnen zijn op een zilveren schaaltje kan aanbieden.

Vandaar dus mijn poging om een wereld tour te organiseren. Heb je dus interesse, laat het me weten!
Wereld tour gaat door, begin tijd 19:00 uur. Ik ga uit van een programma van +/- 2 uurtjes dat dan af loopt ergens rond 21:00 uur.

Ben nu bezig om te kijken of ik het ook op de Tweakers Discord server kan streamen voor de mensen die niet aanwezig kunnen zijn in VR. Als in... ik probeer OBS een schop te geven om te doen wat ik wil :X

Om 18:00 uur update ik deze post met URL zodat je de juiste instance kunt vinden waar we gaan beginnen.

URL: Kun je hier vinden.

Mocht dit goed gaan dan organiseer ik dit vaker in de toekomst en dan maak ik er wel een apart topic voor aan op het GoT forum.
Nog wat kleine opmerkingen:

In de eerste plaats, dit zal een PCVR only gebeuren zijn (desktop mode kan, maar denk niet dat het de ervaring is die je zoekt). Quest standalone zal helaas niet mogelijk zijn.

Ten tweede, om dit evenement makkelijk bij te wonen zul je gebruik moeten maken van een volledig VRChat account. Dus een VRChat account waarmee je kunt inloggen op de VRChat website.
https://hello.vrchat.com/

Een VRChat account aangemaakt met Oculus of Steam is hiervoor helaas niet voldoende, heb je z'n account en wil je die blijven gebruiken volg dan deze instructies.

[ Voor 48% gewijzigd door sHELL op 29-11-2021 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Okay, we kunnen beginnen.

Mocht je moeite hebben met het joinen van de wereld waar ik nu in zit, zorg er dan voor dat je eerst ingelogd bent in VRChat en op de website van VRChat.

Als je dan de URL hierboven opent kun je klikken op "Invite Me".
In VRChat krijg je dan een notice met de melding dat jij je zelf hebt uitgenodigd en of je deze wil accepteren.

(Mocht er trouwens niemand komen opdagen, dan kap ik er mee na 20:00)

[ Voor 9% gewijzigd door sHELL op 29-11-2021 19:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

@sHELL dank voor de mooie rondleiding.
Was een mooie introductie in een wereld waar ik vaker ga rond neuzen.
Veel indrukken opgedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6ZGYoemLPMK8Y24C5CDfdkVWDs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n616Jf2q5Ktx51JfvuNkFiSk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuVJM8yygPI6_3wBBSuKLpa6VRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ig2lxVmeJEMU3rYbtGNBkbVY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9SvhpxZ33J2wGVEZf2VkooLw_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LOgyZzyoRvV5e4F446KoeIS6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OqX2BfW5RFtSP6tzpr5w-sBI8cA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/riSrEslbkrAapMubFFV6BCbP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VI_ifE-1pV310gG15-Lwf3DCsFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1caM5VAnhIQiera3KUxRZ1QQ.png?f=fotoalbum_large

Kortom nogmaals dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

kaasszje schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:25:
@sHELL dank voor de mooie rondleiding.
Was een mooie introductie in een wereld waar ik vaker ga rond neuzen.
Veel indrukken opgedaan:

Kortom nogmaals dank je wel :)
Graag gedaan!

Realiseer me zelf dat ik wat meer foto's had moeten maken |:(

Maar deze kwamen er wel mooi uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4soXPKaVSoJRrGJrkzfoi4BOaR4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOXcSO4s2L8MiqbsXDw0mqId.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qykDkFuvbKIMe97IzeT0EmuBBH4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALAaXB6Em8I1RXexSg2ZHqSq.jpg?f=fotoalbum_medium

En bedankt dat je gekomen was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:32
Sorry mannen, had er graag bij willen zijn.. maar ja.. RL sux ;)
Volgende keer probeer ik er zeker bij te zijn als de agenda een beetje mee wil werken.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 11:18
Soliest schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:50:
Sorry mannen, had er graag bij willen zijn.. maar ja.. RL sux ;)
Volgende keer probeer ik er zeker bij te zijn als de agenda een beetje mee wil werken.
ik kon ook niet, volgende keer wellicht wel

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 11:30

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Ik ben op zoek naar iemand die VTOL VR speelt voor multiplayer.

Interesse?
Stuur een bericht, dan voeg ik je toe op discord/steam.

[ Voor 3% gewijzigd door Militia Pilot op 01-12-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Militia Pilot schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:52:
Ik ben op zoek naar iemand die VTOL VR speelt voor multiplayer.

Interesse?
Stuur een bericht, dan voeg ik je toe op discord/steam.
Ondersteund deze een hotas setje edg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 11:30

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Tadango schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:55:
[...]

Ondersteund deze een hotas setje edg?
Nope, alleen de VR controllers.

Het is even wennen, maar het werkt prima.

hier is een Youtube playlist met tutorials voor hoe het allemaal werkt: YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Helaas net te laat met de aanschaf van de Oculus Quest 2 icm de 50€ kortingsvoucher. Iemand hier toevallig die een referral-code met mij wilt delen (via PM).

Edit: Inmiddels voorzien _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door KeaveXL op 02-12-2021 10:53 ]

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:34
Om bestanden tussen mijn quest 2 en mijn PC te kopiëren hang ik een USB3 kabel tussen beide toestellen.
Vervolgens kan ik via Total Commander (of verkenner) aan de bestanden op mijn quest 2.

Daarvoor moest ik tot voor kort goedkeuring geven in mijn quest 2, nu heb ik gisteren per ongeluk "deze melding niet meer weergeven" aangeklikt, in de veronderstelling dat hij dan steeds automatisch goed zou keuren. Niet dus ...

Als ik nu verbind vraagt de quest 2 dit niet meer en kan ik ook niet meer aan de bestanden op de quest 2.
Iemand enig idee hoe ik die toegang terug kan aanzetten? Ik heb niet direct iets teruggevonden in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

tsjarlie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:16:
Om bestanden tussen mijn quest 2 en mijn PC te kopiëren hang ik een USB3 kabel tussen beide toestellen.
Vervolgens kan ik via Total Commander (of verkenner) aan de bestanden op mijn quest 2.

Daarvoor moest ik tot voor kort goedkeuring geven in mijn quest 2, nu heb ik gisteren per ongeluk "deze melding niet meer weergeven" aangeklikt, in de veronderstelling dat hij dan steeds automatisch goed zou keuren. Niet dus ...

Als ik nu verbind vraagt de quest 2 dit niet meer en kan ik ook niet meer aan de bestanden op de quest 2.
Iemand enig idee hoe ik die toegang terug kan aanzetten? Ik heb niet direct iets teruggevonden in de instellingen.
quest ff restarten en / of pc herstarten, vaak werkt dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:16
tsjarlie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:16:

Zelfde fout gemaakt tijdje terug nadat ik een link verbinding via kabel probeerde en me en slag in de rondte gezocht en gegoogled. Uiteindelijk vond ik de setting ergens in de ontwikkelaars/developer modus van op de Quest 1 zelf. Weet niet meer precies waar in dat menu maar daar zit ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
KeaveXL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:26:
Helaas net te laat met de aanschaf van de Oculus Quest 2 icm de 50€ kortingsvoucher. Iemand hier toevallig die een referral-code met mij wilt delen (via PM).

Edit: Inmiddels voorzien _/-\o_
Hi, ben nu ook in de markt voor een Quest 2. Momenteel een Quest 1 in bezit maar wil wat meer gaan spelen en erger me bijzonder aan het screendoor effect (wat lager zou moeten zijn bij de Q2).

Wat voor kortingscode is dit? En als hij nog geldig is, zou iemand mij die kunnen toesturen als je er eentje over hebt? Bij voorbaat dank!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
B-Bandit schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:55:
[...]

Hi, ben nu ook in de markt voor een Quest 2. Momenteel een Quest 1 in bezit maar wil wat meer gaan spelen en erger me bijzonder aan het screendoor effect (wat lager zou moeten zijn bij de Q2).

Wat voor kortingscode is dit? En als hij nog geldig is, zou iemand mij die kunnen toesturen als je er eentje over hebt? Bij voorbaat dank!
Dat was de black friday deal bij coolblue. Daarvoor ben je te laat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
Tadango schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:56:
[...]

Ahh. Tja. Dan maar het volle pond :+

Tnx voor je snelle antwoord.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23
Tadango schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:56:
[...]

Ik heb ook een Quest 2 gekocht, maar nog geen bon gezien. Maar eens achteraan.

En de referral code kan dus ook achteraf nog? Dat werkt 2 kanten op toch? Zo ja, dan ontvang ik er ook graag eentje van iemand via pm :)
Edit: kan dus niet meer na activatie, helaas

Verder nog niet super veel gespeeld, even misselijk geworden in de achtbaan :') Ik heb minigolf gekocht, dat speelt echt heel goed weg! Ook I expect you to die, daar alleen nog de intro gedaan.
Zijn er nog meer aanraders? Beat Saber lijkt me best cool, is dat ook echt zo? (Demo was leuk, blijft dat ook leuk?)

[ Voor 3% gewijzigd door kepler op 07-12-2021 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42
kepler schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:34:
[...]

Zijn er nog meer aanraders? Beat Saber lijkt me best cool, is dat ook echt zo? (Demo was leuk, blijft dat ook leuk?)
Beat Saber speelt lekker weg, blijft leuk.
Wat ik zelf erg vaak speel is Crisis VRigade 2, een aanrader, deel 1 is ook leuk, die uitspelen en daarna door naar versie 2 :)

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
[...]

Ik heb ook een Quest 2 gekocht, maar nog geen bon gezien. Maar eens achteraan.

En de referral code kan dus ook achteraf nog? Dat werkt 2 kanten op toch? Zo ja, dan ontvang ik er ook graag eentje van iemand via pm :)

Verder nog niet super veel gespeeld, even misselijk geworden in de achtbaan :') Ik heb minigolf gekocht, dat speelt echt heel goed weg! Ook I expect you to die, daar alleen nog de intro gedaan.
Minigolf is wel leuk ja, Resident Evil 4 ook goed. Verder speel ik voornamelijk PC VR games. VR filmpjes van Oculus is ook leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:30
[...]

Spellen die echt laten zien hoe vet VR kan zijn, zijn voor mij: Beat Saber inderdaad, Superhot VR en Pistol Whip. Die spellen in VR spelen is zóveel spectaculairder dan zonder VR :D

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Gisteren sinds lange tijd maar weer eens Elite Dangerous gedaan met de VR bril en via Air Link. Let er wel op dat je in de debug tool de Encode Bitrate op 0 zet als je die een keer voor iets anders hebt aangepast.
Echt weer een super ervaring. Blijft toch leuk dat spel en zeker in VR. Ben nog wel aan het oefenen met mijn nieuwe HOTAS. GFX settings naar beneden geschroeft maar de HMD hud op 2x supersampling gezet en een lekker crisp beeld.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsayonara
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-08 09:30
Hey hallo. Zou iemand zijn referral link naar mij willen PM'en?

-edit- ik heb er 1 gekregen, bedankt :)

[ Voor 25% gewijzigd door tsayonara op 07-12-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:58:
Echt weer een super ervaring. Blijft toch leuk dat spel en zeker in VR. Ben nog wel aan het oefenen met mijn nieuwe HOTAS. GFX settings naar beneden geschroeft maar de HMD hud op 2x supersampling gezet en een lekker crisp beeld.
Mja het spel is nog maar half in VR tegenwoordig :'( Alles wat je op de grond kan doen kan niet in VR en gaat er volgens de devs ook nooit komen. Dat vond ik wel heel jammer want basisspel is inderdaad heel goed in VR. Maar het heeft mijn aandacht helaas helemaal doen vervagen.

En ja @B-Bandit het screen door effect is veel minder op de Quest 2. Het contrast is ook wel veel minder hoor, maar al met al speel ik ook alleen nog maar op de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36
Mocht er nog iemand zijn die weer die vr tour zou willen doen? Toevallig net geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Sosua schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:50:
Mocht er nog iemand zijn die weer die vr tour zou willen doen? Toevallig net geinstalleerd.
Zekers, ik zit erover na te denken om weer een "officiele" te houden op Maandag avond.

Maar als je vandaag tijd hebt dan kan ik vanavond wel even een snelle rondleiding geven om je een idee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
sHELL schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:58:
[...]

Zekers, ik zit erover na te denken om weer een "officiele" te houden op Maandag avond.

Maar als je vandaag tijd hebt dan kan ik vanavond wel even een snelle rondleiding geven om je een idee te geven.
Mocht je ergens in januari tijd/zin hebben dan zou ik het ook tof vinden. Speel nu tijdelijk geen VR meer nadat ik recent mijn ogen heb laten laseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
Pfft, krijg de oculus desktop app maar niet geinstalleerd op mijn pc. Altijd stuck op 5.10GB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xUedzV8kbra8nMrBufuFSAQnqo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/phXNljxf4ndD4xbNWCtjMqlR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 11:17
rickkert94 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:04:
Pfft, krijg de oculus desktop app maar niet geinstalleerd op mijn pc. Altijd stuck op 5.10GB

[Afbeelding]
Een troost. Bij mij wilde de app niet opstarten, dus ik deed een herinstallatie. Nu blijft hij bij mij op exact hetzelfde moment vastlopen. Er lijkt dus iets mis te gaan met de laatste versie van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
Tomahawk_nr1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:07:
[...]

Een troost. Bij mij wilde de app niet opstarten, dus ik deed een herinstallatie. Nu blijft hij bij mij op exact hetzelfde moment vastlopen. Er lijkt dus iets mis te gaan met de laatste versie van de software.
Hmm jammer, ik heb hem net binnnen en wou hem morgen met wat vrienden uitproberen.
Let me know if you find a fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:34
rickkert94 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:04:

[Afbeelding]
Ik had exact hetzelfde probleem (op een verse windows installatie) en lijkt een bekend probleem te zijn. Ik heb vanalles geprobeerd. Windows opnieuw opstarten, oculus cache in c:/ weggooien, een combinatie ervan, het werkte niet. Uiteindelijk gaf iemand me de tip om wanneer hij vast loopt op 5,10GB de internet kabel eruit te halen en weer in te doen. Dus wederom cache geleegd en gestart. Klagend stond ik klaar om de internet adapter in windows te disablen en weer te enablen. Maar juist die keer ging het goed, dus blijkbaar is dreigen en schelden de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
Precies, hier gebeurt het ook bij een verse windows installatie. (Windows 11 verwijderd want deze zou niet compatibel zijn). Helaas geen geluk met het unpluggen van USB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57

westergas

rikkie_pc

Homeland schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:19:
[...]
Speel nu tijdelijk geen VR meer nadat ik recent mijn ogen heb laten laseren.
Word dat dan afgeraden of is het zicht dan gewoon niet wat het moet zijn?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickkert94
Gelukt! Downloaden via mijn wifi hotspot komt wel door, wellicht een caching probleem op het andere netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
westergas schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:06:
[...]

Word dat dan afgeraden of is het zicht dan gewoon niet wat het moet zijn?
Zicht is nog niet 100% maar geen hindering, vooral in het begin is er last van droge ogen en dan is VR wel intens om te doen.

Er is nagenoeg geen onderzoek over maar over het algemeen wachten mensen voor de zekerheid wel even (aantal weken) voordat ze na een behandeling weer een VR bril op zetten. Wil voor mijzelf dus ook geen risico lopen, al lijkt het enige risico dat mijn ogen wat uitdrogen en daardoor oncomfortabel voelen, geen permanente schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Beetje laat, maar ik wist niet 100% zeker of ik er tijd voor had.

Maandag 13 December wil ik weer een VR World Tour geven. Tijd is 19:00 tot ~21:00

Dit keer leg ik onder andere de aandacht op Vket 2021, het is een tijdelijk event dat loopt van 4 December tot 19 December.

Ben nu bezig om er een topic voor aan te maken.

Topic is aangemaakt!

[ Voor 13% gewijzigd door sHELL op 10-12-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 08:42
@sHELL Leuk initiatief!

Maar begrijp ik het goed verplicht bent je account van je Quest en Steam te integreren in VRChat. Dus dat je account "overgenomen" worden. Dat lijkt mij voor de meeste tweakers geen fijn idee. Ook ik heb niet de behoefte om die accounts te delen met VRChat en nog erger dat VRChat de super_user gaat worden over je VR accounts.

Of heb ik het helemaal mis en ben ik nog niet helemaal wakker toen ik het las?

Het initiatief blijft hoe dan ook goed, maar als dit inderdaad zo is dan doe ik zeker niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

royaljoop schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:57:
@sHELL Leuk initiatief!

Maar begrijp ik het goed verplicht bent je account van je Quest en Steam te integreren in VRChat. Dus dat je account "overgenomen" worden. Dat lijkt mij voor de meeste tweakers geen fijn idee. Ook ik heb niet de behoefte om die accounts te delen met VRChat en nog erger dat VRChat de super_user gaat worden over je VR accounts.

Of heb ik het helemaal mis en ben ik nog niet helemaal wakker toen ik het las?

Het initiatief blijft hoe dan ook goed, maar als dit inderdaad zo is dan doe ik zeker niet mee.
Het account dat aangemaakt wordt via Quest/Steam/Viveport ontbreekt heel veel functies die eigenlijk normaal zijn in VRChat.

Het is voor mij onmogelijk om een event te organiseren voor personen die z'n account hebben, tenzij deze personen heel toevallig mij of een persoon die ook meedoet kent en zelfstandig een handmatig verzoek indient om mee te doen met dit evenement.

Deze accounts zijn niet compatible tussen de verschillende versies. Bijvoorbeeld als je een Oculus account hebt kun deze niet gebruiken om in te loggen op een Steam versie van VRChat.

Overige beperkingen van een VRChat account dat is aangemaakt door Oculus/Steam/Viveport zijn:
  • Je kunt geen invite krijgen of je zelf genereren per URL.
  • Je kunt je favourites (zowel wereld als avatars) niet beheren via een web interface.
  • Je hebt geen inzicht voor status notifications, mutes en blocks.
  • Je kunt geen avatars en werelden uploaden.
  • Je kunt geen friend requests sturen/ontvangen via een URL.
  • Je kunt je naam niet aanpassen.
  • Je kunt je wachtwoord niet wijzigen.
  • Je hebt beperkte opties in het aanpassen van je profiel en kunt geen URL's toevoegen.
  • Je hebt geen optie voor account support, hiervoor ben je aangewezen op Steam/Oculus/Viveport.
  • Ranking van je status gaat veel langzamer.
Zo ver ik weet krijgt VRChat geen "extra" informatie of rechten van Oculus/Steam/Viveport. Als je het goed doet krijgt het nieuwe account dat je aanmaakt op VRChat alleen de informatie die je al had gegenereerd op het andere account. (ranking, favourites en vrienden).

Het enigste "probleem" dat ik zie is dat jij als gebruiker een extra account met gebruikersnaam en wachtwoord moet "onthouden". Als je dat als een probleem ziet dan raad ik je aan te stoppen met Internet in zijn geheel.

[ Voor 6% gewijzigd door sHELL op 11-12-2021 11:29 . Reden: Spelfouten/Layout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
Dank @sHELL. Ik snap het nog niet helemaal denk ik. Heb inmiddels wel een account aangemaakt op VRChat. Ik ga wel wat experimenteren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Sta op het punt om de stap te maken naar VR gaming. We hebben hier nu een XSX, XSS, Nintendo Switch en verder alleen maar Apple apparatuur. MacBooks, iMac, iPads, iPhones en Apple TV’s.

Ik wil mijn kids ook bekend maken met the next best thing en dan kom ik uit op (draadloos) VR gaming. In ieder geval lijkt de Oculus Quest 2 nu de way to go.

Helaas begrijp ik dat het apparaat nog altijd gekoppeld moet worden aan mijn eigen FB account, het is dan maar zo. Had ook gelezen dat multi user nu eindelijk mogelijk is, maar weet niet of die andere users dan ook hun FB account zouden moeten koppelen. Mijn kids hebben dat ook niet, ze zijn daarnaast ook jonger dan 13…

Als het om meekijken gaat terwijl zij gamen heb ik begrepen dat je de Quest 2 kunt koppelen met de iPhone app bijvoorbeeld en die weer kunt laten Airplayen met een Apple TV. So far so good.

Qua audio ben ik wel benieuwd hoe het dan werkt want we zijn wel gewend om te gamen op een 5.1 surround systeem. Hopelijk gaat de audio dan middels AirPlay mee en is merkt de gamer dan weinig tot geen vervelende vertraging.

Wat is naast de aanschaf van de Quest 2 nog meer zeer de moeite waard of wellicht een mist buy? Is dan de verbeterde head strap er eentje van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Elke gebruiker van de Quest 2 moet een FB account hebben zover ik weet. Je kan dan de library van de hoofd gebruiker delen met de andere accounts zodat ze hun eigen profiel hebben.

Casten naar een telefoon / TV heeft een aardige vertraging. Geluid wil je dan vrij zacht hebben om de VR speler niet te storen. Het is vooral voor het mee kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Valderrama Er zijn verschillende grips voor de controller met straps zodat je de controller los kan laten. Dat vind ik zelf een hele fijne toevoeging. Ik heb zelf die van vrcover maar zou kunnen dat die voor kleinere handen misschien minder is. Kiwi design heeft er die voor kleinere handen goed zijn (ik heb ze terug gestuurd omdat ze voor mijn handen juist te klein waren).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Google Earth VR gaat op mijn I5 4570 met 1650 en 16gig ram super erg vloeiend. Alleen het inladen van de scene kan wel even duren soms. Hoe kan dit het beste versneld worden? Ik denk dat sommige scenes (in de bergen) soms 20/30 seconden nodig hebben om volledig in te laden. Snellere CPU of is het bijv enkel bandbreedte?

Ik gebruik wireless Link.

[ Voor 12% gewijzigd door Guillome op 13-12-2021 10:55 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Guillome schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:54:
Google Earth VR gaat op mijn I5 4570 met 1650 en 16gig ram super erg vloeiend. Alleen het inladen van de scene kan wel even duren soms. Hoe kan dit het beste versneld worden? Ik denk dat sommige scenes (in de bergen) soms 20/30 seconden nodig hebben om volledig in te laden. Snellere CPU of is het bijv enkel bandbreedte?

Ik gebruik wireless Link.
Denk dat dat meer met de internet bandbreedte te maken heeft in combinatie met de servers bij Google. Hij moet tenslotte de meeste data van het internet afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ja, google earth VR heeft niet veel capaciteit nodig. Werkt hier op een VM met 4 cores en 8Gb toegewezen ook prima met een 1050ti. Misschien helpt glasvezel bij het laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tadango schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:52:
Elke gebruiker van de Quest 2 moet een FB account hebben zover ik weet. Je kan dan de library van de hoofd gebruiker delen met de andere accounts zodat ze hun eigen profiel hebben.
Niet meer. Dat is ingetrokken (aangekondigd op de laatste Facebook Connect toen ook de Metaverse en de naamsverandering naar Meta werden aangekondigd). Nieuwe gebruikers hoeven het niet meer. En het schijnt dat je via de suppoort chat je account weer los kan koppelen als je het inmiddels al gedaan had.

Iemand noemde dit op de frontpage: https://www.reddit.com/r/...our_facebook_account_now/

Zelf nog niet geprobeerd maar ben het wel van plan.

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 13-12-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:34
GekkePrutser schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:44:
[...]

Niet meer. Dat is ingetrokken (aangekondigd op de laatste Facebook Connect toen ook de Metaverse en de naamsverandering naar Meta werden aangekondigd). Nieuwe gebruikers hoeven het niet meer. En het schijnt dat je via de suppoort chat je account weer los kan koppelen als je het inmiddels al gedaan had.

Iemand noemde dit op de frontpage: https://www.reddit.com/r/...our_facebook_account_now/

Zelf nog niet geprobeerd maar ben het wel van plan.
Toen ik vorige week probeerde een account toe te voegen aan mijn Quest 2 werd er nog een FB profiel gevraagd. Of is dit nog recenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
Ik kon vanochtend vanaf mijn Quest2 het direct benaderen. Dus eerst de VRChat installeren. Daarna de app starten en dan moet je even inloggen met je VRChat account. Dus dat account kun je beter vooraf even aanmaken bijvoorbeeld op je PC of mobiel.

Verder werkt het allemaal wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Stel gerust vragen die je hebt in het event topic [VR] GoT VR World Tour .

Ik update om 6 uur ook de URL voor de start wereld en zal alvast online zijn om mensen te helpen die technische problemen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door sHELL op 13-12-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

@royaljoop Success!

Als je nog vragen hebt, ik ben nu online. Topic heeft nu ook de URL om de instance te joinen en over een half uurtje als er mensen aanwezig zijn dan begin ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Zijn er hier mensen die een dedicated access point hebben voor hun quest2?

Zit er nu ook naar te kijken aangezien ik toch wat gestotter heb met airlink via de 'gewone' WIFI.

Nu wordt WIFI6 aangeraden maar is dat niet een beetje overkill aangezien de airlink deze bandbreedte niet geheel nodig heeft. Een dedicated AP met WIFI5 zou toch ook voldoende moeten zijn? Of zijn er andere redenen om toch WIFI6 te nemen buiten het feit dat het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Akemi schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:57:

Zit er nu ook naar te kijken aangezien ik toch wat gestotter heb met airlink via de 'gewone' WIFI.

Nu wordt WIFI6 aangeraden maar is dat niet een beetje overkill aangezien de airlink deze bandbreedte niet geheel nodig heeft. Een dedicated AP met WIFI5 zou toch ook voldoende moeten zijn? Of zijn er andere redenen om toch WIFI6 te nemen buiten het feit dat het kan?
Misschien toekomst bestendiger maar als de meerprijs vrij hoog is zou ik gewoon een Wifi 5 Mesh systeem nemen. Ander wifi verkeer in de buurt zal altijd storen, ook met een eigen AP. Het beste werkt een AP op 5Ghz voor VR en de overige apparaten op 2.4Ghz maar dan benadeel je de rest wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Tadango schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:09:
[...]

Misschien toekomst bestendiger maar als de meerprijs vrij hoog is zou ik gewoon een Wifi 5 Mesh systeem nemen. Ander wifi verkeer in de buurt zal altijd storen, ook met een eigen AP. Het beste werkt een AP op 5Ghz voor VR en de overige apparaten op 2.4Ghz maar dan benadeel je de rest wel aardig.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat WIFI6 nog op een hogere band zit dan WIFI5. Wellicht dan minder storing? Prijs voor WIFI5 is rond de 30 euro. WIFI6 is rond 70 goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 09:06
Akemi schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:33:
[...]

Het enige wat ik me kan bedenken is dat WIFI6 nog op een hogere band zit dan WIFI5. Wellicht dan minder storing? Prijs voor WIFI5 is rond de 30 euro. WIFI6 is rond 70 goedkoopst.
Ik heb beiden. En ik merk toch wel dat juist een WIFI5 Mesh niet ideaal werkt. Regelmatig lichte hickups die het beeld meteen laten schokken. Ik heb zelf een Tp-link Deco Mesh. Het vervelende is dat het soms een paar seconden aan kan houden en dat je dus naar zwart beeld gaat kijken omdat hij het rondkijken niet meer bij kan houden. Het beelt ijlt achter je ogen aan zegmaar.

Overigens wordt om voor mij wel onduidelijke redenen een Mesh afgeraden. Mijn mesh devices zijn overigens onderling allemaal wel zelf bekabeld maar merk toch wel degelijk een verschil. Ook staan beide devices naast elkaar dus de afstand heeft weinig invloed. je zou zelfs zeggen dat ze meer last van elkaar hebben nu maar toch werkt het perfect.

Ik heb nu dedicated een Asus AX5400 tussen mijn pc gehangen welke dus alleen verbinding heeft met mijn Quest2. En ik heb nu snaarstrak de maximale verbinding en eigenlijk geen enkel issue van latency meer gemerkt. Maar ik hoor ook nog wel goede verhalen over de HUAWEI AX3. Zelf geen ervaring mee overigens.

[ Voor 14% gewijzigd door Mirage op 14-12-2021 11:44 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Akemi schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:33:
[...]

Techniek is anders, frequenties niet zover ik zie. Voordeel is dan ook vrij klein tenzij het flink druk is met apparaten. AP zo dicht mogelijk bij je speel gebied is belangrijk. In een meterkast oid werkt nooit goed. Daarnaast verschilt het nogal tussen AP's en is ervaring met een bepaald type de beste indicator of het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:36
Akemi schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:57:

Ik heb het hier een Quest 2 in gebruik met een ASUS RT-AX92U (Wifi-6) en ASUS R7000 (Wifi-5) als dedicated AP. Zelf speel ik veel Beatsaber en merk ik direct elke hickup/storing op. Beide hebben het probleem dat als er een ander apparaat mee verbonden is dat je hickups krijgt. Bij een speedtest vanaf de telefoon via de router loopt het beeld compleet vast op de R7000 en bij de RT-AX92U drops van +- een seconde achter elkaar totdat de test is afgerond. (De verbinding is 500/50 naar buiten toe).

Als de Quest 2 naast de router is merk ik geen verschil tussen de RT-AX92U en R7000. Als ik in de ruimte er naast sta zonder direct zicht op de router merk ik bij de R7000 soms een lichte vertraging en bij de RT-AX92U geen enkel probleem.

Soms zet ik de router bij het raam (dubbel glas) om in de achter tuin in alle vrijheid te kunnen spelen. (Afstand is tussen de 6 en 15 meter van router tot Quest 2 door het raam) Hier heeft de R7000 wel duidelijk moeite mee, vertragingen zijn vaak en duidelijk waarneembaar, bij de RT-AX92U merk ik geen verschil met in de tuin of ik er naast sta te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mirage schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:41:
[...]

Ik heb beiden. En ik merk toch wel dat juist een WIFI5 Mesh niet ideaal werkt. Regelmatig lichte hickups die het beeld meteen laten schokken. Ik heb zelf een Tp-link Mesh. Het vervelende is dat het soms een paar seconden aan kan houden en dat je dus naar zwart beeld gaat kijken omdat hij het rondkijken niet meer bij kan houden. Het beelt ijlt achter je ogen aan zegmaar.

Ik heb nu dedicated een Asus AX5400 tussen mijn pc gehangen welke dus alleen verbinding heeft met mijn Quest2. En ik heb nu snaarstrak de maximale verbinding en eigenlijk geen enkel issue van latency meer gemerkt. Maar ik hoor ook nog wel goede verhalen over de HUAWEI AX3. Zelf geen ervaring mee overigens.
Ik heb ook een TP link mesh en deze moet elke paar weken / maanden een reboot anders merk ik dat ook. Ik heb een VR netwerk puur op 5Ghz en dan speelt dat prima met alleen heel af en toe een erg korte hapering maar daar ontkom je niet aan denk ik. Er zitten verder een stuk of 10 apparaten op het hoofd netwerk op 2.4Ghz / 5Ghz. Zet ik het hoofd netwerk op 2.4Ghz alleen dan is het iets beter maar een piek op 1 van de switches kan je ook merken nog. Dit speelt eigenlijk zo goed als perfect door het hele huis. Met 1 van de units als los AP naast de PC voor VR maakte weinig verschil als er nog steeds 5Ghz activiteit is.

VR netwerk puur op 5Ghz maakte HEEL veel uit, zeker in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
Tadango schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:46:
[...]

Ik heb ook een TP link mesh en deze moet elke paar weken / maanden een reboot anders merk ik dat ook. Ik heb een VR netwerk puur op 5Ghz en dan speelt dat prima met alleen heel af en toe een erg korte hapering maar daar ontkom je niet aan denk ik. Er zitten verder een stuk of 10 apparaten op het hoofd netwerk op 2.4Ghz / 5Ghz. Zet ik het hoofd netwerk op 2.4Ghz alleen dan is het iets beter maar een piek op 1 van de switches kan je ook merken nog. Dit speelt eigenlijk zo goed als perfect door het hele huis. Met 1 van de units als los AP naast de PC voor VR maakte weinig verschil als er nog steeds 5Ghz activiteit is.

VR netwerk puur op 5Ghz maakte HEEL veel uit, zeker in het begin.
Klopt ja met mijn Quest 1 had ik dat ook gedaan een 5g netwerk specifiek ingericht voor VR gaming. Anders gaat het sowieso niet goed inderdaad met je mesh netwerk. Nu op Wifi6 dus zoals @dylan111111 meld in zijn post eigenlijk 0 issues meer. Dus wil je volledig issuevrij spelen is dat de stap denk ik en anders is het inderdaad niet onspeelbaar maar ik wil gewoon zonder gedoe en reboots kunnen spelen en me ook geen zorgen maken om andere verbonden devices die het laten haperen. Ik haalde via wifi5 overigens ook niet de 1200mbit connectie natuurlijk wat de quest 2 max aankan en ik heb in mijn Oculus software gezegd dat de wireless stream fixed 200mb is. Dit werkt dus perfect zonder performance of grafische impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Mirage schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:51:
[...]

Ik haalde via wifi5 overigens ook niet de 1600mbit connectie natuurlijk wat de quest 2 max aankan en ik heb in mijn Oculus software gezegd dat de wireless stream fixed 200mb is. Dit werkt dus perfect zonder performance of grafische impact.
Daar doelde ik eigenlijk ook op. Hoeveel bandbreedte heeft de quest2 nodig? Als dit max 200mbit is dan zou WIFI5 toch meer dan voldoende moeten zijn voor een dedicated AP. Wat is dan nog de meerwaarde van WIFI6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
Akemi schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:02:
[...]

Daar doelde ik eigenlijk ook op. Hoeveel bandbreedte heeft de quest2 nodig? Als dit max 200mbit is dan zou WIFI5 toch meer dan voldoende moeten zijn voor een dedicated AP. Wat is dan nog de meerwaarde van WIFI6?
Nou de quest 2 heeft vooral een lage latency en dedicated 200mbit nodig. Tenminste op dit moment is de max 200mbit op grafisch vlak en wil ikzelf dit dus ook gewoon kunnen halen of je het nu wel of niet ziet :P En zoals gemerkt merkte ik toch dat dit niet gehaald werd met mijn Wifi5 netwerk. Ook al connect je op bijv 866mbit met wifi5 blijkbaar was dit niet stabiel genoeg om continue die 200mbit te kunnen garanderen.

Mogelijk komt dit vooral door andere devices maar dan nog zou ik een dedicated wifi6 netwerk inrichten cq router kopen voor je wireless gaming.

Ik zou vanavond nog wel wat testjes kunnen doen maar eigenlijk heeft @dylan111111 dit al gedaan zoals hij aangeeft dat wifi5 haperloos werkt als er geen andere devices verbonden zijn die ook data trekken. Zodra dit wel gebeurt is wifi6 vele malen beter. En daarnaast is dus een dedicated device het allerbeste daar hickups via wifi6 dan eigenlijk niet meer voorkomen op uitzonderingen na.

[ Voor 5% gewijzigd door Mirage op 14-12-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
[...]

De verbinding is inderdaad maximaal 200Mbps en boven de 100Mbps zie je al weinig verschil op de standaard resoluties. Een goede Wifi 5 oplossing werkt dus net zo goed als een Wifi 6 oplossing. Wifi verbinding bij Wifi 5 is maximaal 866Mbps en 1200Mbps bij Wifi 6 dacht ik. Reken dat daar 1/2 van effectief is dan is Wifi 5 dus meer dan voldoende. Wifi 6 kan wel een betere / stabielere verbinding opleveren in sommige gevallen maar een slecht Wifi 6 punt op de verkeerde plek zal ook slecht werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:36
[...]

Wifi 6 is tussen de 1 en 3 ms sneller dacht ik ergens te lezen. Maar dat is verwaarloosbaar in het geheel.
Het belangrijkste is dat er geen andere apparaten tussen router en pc zitten aangesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mirage schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:06:
[...]

Nou de quest 2 heeft vooral een lage latency en dedicated 200mbit nodig. En zoals gemerkt merkte ik toch dat dit niet gehaald werd met mijn Wifi5 netwerk. Ook al connect je op bijv 1000mbit met wifi5 blijkbaar was dit niet stabiel genoeg om continue die 200mbit te kunnen garanderen.

Mogelijk komt dit vooral door andere devices maar dan nog zou ik een dedicated wifi6 netwerk inrichten cq router kopen voor je wireless gaming.

Ik zou vanavond nog wel wat testjes kunnen doen maar eigenlijk heeft @dylan111111 dit al gedaan zoals hij aangeeft dat wifi5 haperloos werkt als er geen andere devices verbonden zijn die ook data trekken. Zodra dit wel gebeurt is wifi6 vele malen beter. En daarnaast is dus een dedicated device het allerbeste daar hickups via wifi6 dan eigenlijk niet meer voorkomen op uitzonderingen na.
Het zijn ook 2 verschillende modellen met verschillende antenne designs, en dat maakt ook een hoop uit. Ik draai op Wifi 5 Mesh op 200Mbps zonder 1 hapering zolang er niet Netflix en Youtube wordt gestreamd. Die buffer momenten merk je wel en Wifi 6 zal daar niet tegen helpen ben ik bang. Maar Wifi 6 is niet slechter en voor de toekomst een slimmere keus dus ik zou daar ook voor gaan. Wifi 6 is alleen niet perse beter dan 5, er is veel meer wat mee speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
Als je een router als AP instelt en je de PC waar je mee streamt direct en als enige op die AP aansluit (behalve natuurlijk de link naar je main router voor internet), dan mag ander netwerk verkeer geen verschil maken. Dat is wat je wil doen om zo min mogelijk ellende te krijgen.

Als er al een switch/AP/router tussen zit is het vragen om problemen! Wi-Fi 5/6 zou het verschil niet moeten maken nee.

@Mirage Blijkbaar bevalt jouw router/AP erg goed i.c.m. Air Link, welke gebruik jij?

Mijn ervaring is ook super met: pricewatch: Huawei WiFi AX3 quad-core

[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 14-12-2021 12:27 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Tadango schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:10:
[...]

Het zijn ook 2 verschillende modellen met verschillende antenne designs, en dat maakt ook een hoop uit. Ik draai op Wifi 5 Mesh op 200Mbps zonder 1 hapering zolang er niet Netflix en Youtube wordt gestreamd. Die buffer momenten merk je wel en Wifi 6 zal daar niet tegen helpen ben ik bang. Maar Wifi 6 is niet slechter en voor de toekomst een slimmere keus dus ik zou daar ook voor gaan. Wifi 6 is alleen niet perse beter dan 5, er is veel meer wat mee speelt.
Ja ok, maar dan draaien er meer mensen op hetzelfde accesspoint mee. Dat is dus in mijn geval niet de bedoeling. Hij moet puur en alleen verbinden met de quest2.

Wellicht dan maar voor de zekerheid voor deze gaan:

https://tweakers.net/pricewatch/1643574/tp-link-re605x.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Akemi schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:25:
[...]

Ja ok, maar dan draaien er meer mensen op hetzelfde accesspoint mee. Dat is dus in mijn geval niet de bedoeling. Hij moet puur en alleen verbinden met de quest2.

Wellicht dan maar voor de zekerheid voor deze gaan:

https://tweakers.net/pricewatch/1643574/tp-link-re605x.html
Die niet doen! Je hebt maar een ethernetpoort. Je wil het liefst de PC direct op het AP aansluiten, plus nog de verbinding naar de router voor internet uiteraard.
Dan heb je minimaal twee poorten nodig. In de praktijk kom je dan altijd op vier poorten uit.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Koldur schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:27:
[...]

Die niet doen! Je hebt maar een ethernetpoort. Je wil het liefst de PC direct op het AP aansluiten, plus nog de verbinding naar de router voor internet uiteraard.
Dan heb je minimaal twee poorten nodig. In de praktijk kom je dan altijd op vier poorten uit.
PC aansluiten op de AP is geen optie in mijn geval. Anders moet ik mijn pc elke keer verkassen. Mijn mancave zit er hoogstens een switch tussen maar als ik boven in de woonkamer zit dan is de weg wel langer.

PC, switch, ziggomodemswitch, Amplify HD switch en dan de dedicated AP.
Nu draai ik in de woonkamer op de Amplify HD wifi en dat trekt hij net niet. (wat mij overigens nog verbaasde hoe goed het nog werkte)

Ik wil dus een dedicated AP proberen om te kijken of ik de woonkamer situatie kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Ik ben aan het oriënteren op een VR headset.
Primair zakelijk: ik werk als (freelance) Microsoft consultant en doe veel (ook projectmatig en op consultancy vlak) met bijvoorbeeld Teams. Binnen Teams zijn een aantal features aangekondigd die vergaderingen 'in de metaverse' mogelijk maken, op basis van VR. Ik wil straks klaar zijn om die ontwikkelingen ook daadwerkelijk te testen en gebruiken, advies te kunnen geven, etc.

Privé doe ik daarnaast wel wat game-dingen, maar voornamelijk MSFS2020. Het zou mooi zijn als mijn aan te schaffen headset dat enigszins fatsoenlijk zou kunnen doen, maar is geen keiharde eis. Omdat ik hem zakelijk aanschaf is een eventuele meerprijs om fatsoenlijk MSFS in VR te kunnen doen dan weer minder een probleem.

Qua systemen wissel ik tussen m'n desktop (waar ik zowel zakelijke toepassingen als MSFS op doe) en m'n laptop (vooral voor zakelijk gebruik, of incidenteel een keer een simpele game als ik ergens in een hotel zit).

M'n desktop is gebouwd rond een Ryzen 5 3600, 32GB RAM en een RTX2060super met 8GB VRAM.
M'n laptop is een recente Dell XPS15, met een i7 11800-H. 32GB RAM en een RTX3050ti.

Welke headset te kiezen? Een Oculus, of toch voor de HP gaan in verband met het feit dat die blijkbaar wat meer geschikt is voor MSFS? Of toch nog een andere optie? Ik heb me er eerder eigenlijk niet echt in verdiept en zie gelijk door de bomen het bos niet meer :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Akemi schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:31:
[...]

PC aansluiten op de AP is geen optie in mijn geval. Anders moet ik mijn pc elke keer verkassen. Mijn mancave zit er hoogstens een switch tussen maar als ik boven in de woonkamer zit dan is de weg wel langer.

PC, switch, ziggomodemswitch, Amplify HD switch en dan de dedicated AP.
Nu draai ik in de woonkamer op de Amplify HD wifi en dat trekt hij net niet. (wat mij overigens nog verbaasde hoe goed het nog werkte)

Ik wil dus een dedicated AP proberen om te kijken of ik de woonkamer situatie kan verbeteren.
Dan ga je onherroepelijk gestotter krijgen. Ik heb dit allemaal getest, maar wanneer er een extra switch tussen zit waar ook ander verkeer over kan gaan/gaat, maar ook zonder dat het verkeer er daadwerkelijk overheen gaat, levert dit helaas problemen op.
Je gaat immers stationnetjes langs wat verkeer moet doorsturen en als er wel extra verkeer over dit lijntje gaat kan dit nog meer vertraging opleveren.

Een dedicated AP kan helpen, maar gaat je niet brengen naar een 100% soepele ervaring op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
ralpje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:32:
Ik ben aan het oriënteren op een VR headset.
Primair zakelijk: ik werk als (freelance) Microsoft consultant en doe veel (ook projectmatig en op consultancy vlak) met bijvoorbeeld Teams. Binnen Teams zijn een aantal features aangekondigd die vergaderingen 'in de metaverse' mogelijk maken, op basis van VR. Ik wil straks klaar zijn om die ontwikkelingen ook daadwerkelijk te testen en gebruiken, advies te kunnen geven, etc.

Privé doe ik daarnaast wel wat game-dingen, maar voornamelijk MSFS2020. Het zou mooi zijn als mijn aan te schaffen headset dat enigszins fatsoenlijk zou kunnen doen, maar is geen keiharde eis. Omdat ik hem zakelijk aanschaf is een eventuele meerprijs om fatsoenlijk MSFS in VR te kunnen doen dan weer minder een probleem.

Qua systemen wissel ik tussen m'n desktop (waar ik zowel zakelijke toepassingen als MSFS op doe) en m'n laptop (vooral voor zakelijk gebruik, of incidenteel een keer een simpele game als ik ergens in een hotel zit).

M'n desktop is gebouwd rond een Ryzen 5 3600, 32GB RAM en een RTX2060super met 8GB VRAM.
M'n laptop is een recente Dell XPS15, met een i7 11800-H. 32GB RAM en een RTX3050ti.

Welke headset te kiezen? Een Oculus, of toch voor de HP gaan in verband met het feit dat die blijkbaar wat meer geschikt is voor MSFS? Of toch nog een andere optie? Ik heb me er eerder eigenlijk niet echt in verdiept en zie gelijk door de bomen het bos niet meer :+
2060S en MSFS2020 is denk ik het belangrijkste. Wellicht dat de HP beter draait dan de Quest 2. Mijn 2070S heeft het al erg moeilijk met MSFS2020 en daarvoor zou ik graag een 3080 ti willen. Resolutie en FPS zijn beiden net te laag eigenlijk.
Koldur schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:37:
[...]

Dan ga je onherroepelijk gestotter krijgen. Ik heb dit allemaal getest, maar wanneer er een extra switch tussen zit waar ook ander verkeer over kan gaan/gaat, maar ook zonder dat het verkeer er daadwerkelijk overheen gaat, levert dit helaas problemen op.
Je gaat immers stationnetjes langs wat verkeer moet doorsturen en als er wel extra verkeer over dit lijntje gaat kan dit nog meer vertraging opleveren.

Een dedicated AP kan helpen, maar gaat je niet brengen naar een 100% soepele ervaring op deze manier.
Ik heb soms 3 switches tussen PC en AP (ligt eraan op welke ik verbind) en dat is prima speelbaar met Youtube en Netflix verkeer maar het levert heel af en toe (om de paar minuten) een micro stutter op (paar ms hapering) waarbij je link even ziet terug schakelen. Switches leveren normaal 0 merkbare vertraging op. Ander Wifi verkeer merk je eerder, ook een magnetron die aangaat kan je merken (ook al straalt die voornamelijk 2.4G storing af) Switches, tenzij er erg veel verkeer overheen gaat, zijn geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Tadango schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:43:
[...]

2060S en MSFS2020 is denk ik het belangrijkste. Wellicht dat de HP beter draait dan de Quest 2. Mijn 2070S heeft het al erg moeilijk met MSFS2020 en daarvoor zou ik graag een 3080 ti willen. Resolutie en FPS zijn beiden net te laag eigenlijk.

[...]

Ik heb soms 3 switches tussen PC en AP (ligt eraan op welke ik verbind) en dat is prima speelbaar met Youtube en Netflix verkeer maar het levert heel af en toe (om de paar minuten) een micro stutter op (paar ms hapering) waarbij je link even ziet terug schakelen. Switches leveren normaal 0 merkbare vertraging op. Ander Wifi verkeer merk je eerder, ook een magnetron die aangaat kan je merken (ook al straalt die voornamelijk 2.4G storing af) Switches, tenzij er erg veel verkeer overheen gaat, zijn geen enkel probleem.
Test met maar eens zonder switches, dan merk je dat het vloeiender loopt. Zoals je al zegt, je merkt het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Koldur schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:45:
[...]

Test met maar eens zonder switches, dan merk je dat het vloeiender loopt. Zoals je al zegt, je merkt het nu wel.
Geloof me, ik heb HEEEEEL veel getest met verschillende switches (ook managed met priority edg) en dedicated AP's en kwam tot de conclusie dat vooral 5Ghz verkeer in de buurt merkbaar was met een dedicated setup. Ik had 1 switch met een slechte poort kwam ik achter doordat ik in 1 setup merkbaar meer haperingen had. Die poort op een managed switch gaf een hoop errors en na onderzoek zat er vocht rond die poort op de switch. Andere poort (en print schoongemaakt) en de storingen waren weg.

Ik heb wel bewust voor een erg flexibele setup gekozen welke overal in en rondom het huis goed werkt ivm flexibiliteit en niet voor het maximale. Als ik maximaal wil plug ik een USB kabel in, anders is het nooit 100%. Zelfs een dedicated AP 1 meter naast de bril direct met ethernet aan de PC is nog niet 100% haperings vrij. Mijn huidige oplossing maakt niet veel verschil zolang de rest van de familie niet zeer actief bezig is. Zolang dat niet zo is maken switches niets uit. Als je hier wel last van hebt zou ik eens naar packet loss kijken en misschien andere kabels proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Tadango schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:58:
[...]

Geloof me, ik heb HEEEEEL veel getest met verschillende switches (ook managed met priority edg) en dedicated AP's en kwam tot de conclusie dat vooral 5Ghz verkeer in de buurt merkbaar was met een dedicated setup. Ik had 1 switch met een slechte poort kwam ik achter doordat ik in 1 setup merkbaar meer haperingen had. Die poort op een managed switch gaf een hoop errors en na onderzoek zat er vocht rond die poort op de switch. Andere poort (en print schoongemaakt) en de storingen waren weg.

Ik heb wel bewust voor een erg flexibele setup gekozen welke overal in en rondom het huis goed werkt ivm flexibiliteit en niet voor het maximale. Als ik maximaal wil plug ik een USB kabel in, anders is het nooit 100%. Zelfs een dedicated AP 1 meter naast de bril direct met ethernet aan de PC is nog niet 100% haperings vrij. Mijn huidige oplossing maakt niet veel verschil zolang de rest van de familie niet zeer actief bezig is. Zolang dat niet zo is maken switches niets uit. Als je hier wel last van hebt zou ik eens naar packet loss kijken en misschien andere kabels proberen.
Geloof mij ook maar ;) , als ik de PC direct aan mijn AP aansluit is het bij mij 100% stottervrij, maar als er een switch tussen zit is dit niet het geval.
Meerdere switches e.d. getest, maar het is draadloos stottervrij hier en dit is alleen zonder extra switches.

Waren er heel veel stotters, nee, maar geen stotters maakt echt een verschil voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Koldur schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:08:
[...]

Geloof mij ook maar ;) , als ik de PC direct aan mijn AP aansluit is het bij mij 100% stottervrij, maar als er een switch tussen zit is dit niet het geval.
Meerdere switches e.d. getest, maar het is draadloos stottervrij hier en dit is alleen zonder extra switches.

Waren er heel veel stotters, nee, maar geen stotters maakt echt een verschil voor mij.
Gek, ben wel benieuwd waar dat dat in zou zitten. Met zo enorm veel variabelen blijft het een puzzel waar je nooit uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Koldur schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:08:
[...]

Tja dat is natuurlijk moeilijk te bepalen waar het vandaan komt. Kan zijn dat er brakke switches tussen zitten of er speciaal verkeer overheen gaat. Kan me niet voorstellen dat PC - switch - AP een noemenswaardig verschil gaat maken tussen PC - AP.

In mijn geval zou het natuurlijk kunnen omdat meerdere switchpunten tussen zitten. Ondanks dat was ik nog verbaasd dat het wel draaide. Had ik niet verwacht. Kreeg wel last van vastlopers op een gegeven moment. (the lab draaide ik) Daarom hoopte ik dat een dedicated AP een net wat betere beleving biedt. Nu gaat iedereen en zijn moeder over mijn Amplify HD heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Het is altijd lastig te achterhalen, maar het is bij mij geen brakke switch. Getest door de switches uit te wisselen (heb hier nog wat oude Cisco 1Gb switches liggen en die ook ertussen gezet). Het beste resultaat was altijd direct op de AP hier.

Maar inderdaad, met alle variabelen, van interferentie van buren tot en met kabels, is het altijd lastig te bepalen wat het verschil tussen iedereen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Tadango schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:43:
[...]

Ik gebruik MSFS nu op een 1440p widescreen, dat gaat met alles op max best goed. Ik vind het niet erg om wat aan kwaliteit in te boeten voor immersie van VR. Ik zal daar eens naar gaan kijken, thanks.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
ralpje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:22:
[...]

Ik gebruik MSFS nu op een 1440p widescreen, dat gaat met alles op max best goed. Ik vind het niet erg om wat aan kwaliteit in te boeten voor immersie van VR. Ik zal daar eens naar gaan kijken, thanks.
Ik ben vooral benieuwd of mensen hier een HP hebben en een Quest en of het klopt dat de prestaties beter zijn (bij dezelfde resolutie edg) op de HP. Quest heeft compressie kracht nodig maar dat zou maar iets van 5% nodig hebben op een moderne NVidia GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Btw, heeft er iemand hier Wolfenstein Cyberpilot gespeeld? Blijft crashen gek genoeg. Is het enige spel wat dat doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Valderrama schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:41:
Sta op het punt om de stap te maken naar VR gaming.
Welkom!
Ik wil mijn kids ook bekend maken met the next best thing en dan kom ik uit op (draadloos) VR gaming. In ieder geval lijkt de Oculus Quest 2 nu de way to go.
Ik kan persoonlijk niet aanraden om kinderen bloot te stellen aan VR. Ook issues zoals passend maken van de headset voor een klein hoofd, problemen met oriënteren in een VR omgeving en het gemak waarmee ze hun weg kunnen vinden in bepaalde apps waar je ze liever niet/nogniet aan bloot stelt. (het is echt bizar makkelijk om ff naar purnhub te browsen en wat 180° opgenomen VR porn te vinden).
En dan heb ik het nog niet eens over issues die nog discutabel zijn zoals de ontwikkeling van ogen op jonge leeftijd.
Helaas begrijp ik dat het apparaat nog altijd gekoppeld moet worden aan mijn eigen FB account, het is dan maar zo. Had ook gelezen dat multi user nu eindelijk mogelijk is, maar weet niet of die andere users dan ook hun FB account zouden moeten koppelen. Mijn kids hebben dat ook niet, ze zijn daarnaast ook jonger dan 13…
Nogmaals.. ik kan het niet aanraden voor kinderen jonger dan 13.
Als het om meekijken gaat terwijl zij gamen heb ik begrepen dat je de Quest 2 kunt koppelen met de iPhone app bijvoorbeeld en die weer kunt laten Airplayen met een Apple TV. So far so good.

Qua audio ben ik wel benieuwd hoe het dan werkt want we zijn wel gewend om te gamen op een 5.1 surround systeem. Hopelijk gaat de audio dan middels AirPlay mee en is merkt de gamer dan weinig tot geen vervelende vertraging.
De speler merkt geen vertraging, de optie om mee te kijken of TV of Smartphone is er echt alleen voor de functie van meekijken. In z'n geval kun je de VR gebruiker het beste een koptelefoon geven zodat die zo minmogelijk last heeft van de feedback.
Wat is naast de aanschaf van de Quest 2 nog meer zeer de moeite waard of wellicht een mist buy? Is dan de verbeterde head strap er eentje van?
Aangezien je kinderen hebt raad ik een travel case aan. Zodat je de Quest 2 makkelijk veilig en compleet kunt opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Apara is begonnen met de kickstarter voor zijn 'tethered', 'Deep Gaming Kit' en 'AIO' VR producten!

https://www.kickstarter.c...one-vr-headset?ref=at3s9m

Ben reuze benieuwd hoe dit gaat worden. Als brildrager kan je met deze brillen de lenzen zelf in sterkte instellen. Zover ik weet de enige VR headset die dat kan?

[ Voor 18% gewijzigd door Cybergamer op 15-12-2021 02:15 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tadango
sHELL schreef op woensdag 15 december 2021 @ 01:34:
[...]

Welkom!

[...]

Ik kan persoonlijk niet aanraden om kinderen bloot te stellen aan VR. Ook issues zoals passend maken van de headset voor een klein hoofd, problemen met oriënteren in een VR omgeving en het gemak waarmee ze hun weg kunnen vinden in bepaalde apps waar je ze liever niet/nogniet aan bloot stelt. (het is echt bizar makkelijk om ff naar purnhub te browsen en wat 180° opgenomen VR porn te vinden).
En dan heb ik het nog niet eens over issues die nog discutabel zijn zoals de ontwikkeling van ogen op jonge leeftijd.

[...]

Nogmaals.. ik kan het niet aanraden voor kinderen jonger dan 13.

[...]

De speler merkt geen vertraging, de optie om mee te kijken of TV of Smartphone is er echt alleen voor de functie van meekijken. In z'n geval kun je de VR gebruiker het beste een koptelefoon geven zodat die zo minmogelijk last heeft van de feedback.

[...]

Aangezien je kinderen hebt raad ik een travel case aan. Zodat je de Quest 2 makkelijk veilig en compleet kunt opbergen.
Guest account en klaar. Issues die jij aangeeft zijn hetzelfde als met een PC waar je de kinderen op laat spelen. Er zijn spellen genoeg speciaal voor kinderen en die van mijn vermaken zich er prima mee. Potje minigolf, gadgeteer of waterbears bv. Ook beatsaber vinden ze best leuk af en toe. Je moet er gewoon verstandig mee om gaan, net als met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Valderrama schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:41:
Een betere headstrap vind ik wel een must-buy inderdaad, idealiter één met vakje voor / ingebouwde powerbank zodat hij het ook wat langer volhoudt. En een nette case om hem op te bergen vind ik ook niet verkeerd. Zelf ben ik voor de Elite strap met battery pack (en case) gegaan. Kost wat en schijnt nog steeds gevoelig voor breken te zijn, maar werkt tot dusver prima en zit een stuk comfortabeler dan de originele strap.

Overigens hebben veel Quest 2 eigenaren nu ook de mogelijkheid je een referral link te sturen (via FB messenger) zodat je gelijk $30 store credit krijgt na activatie, toch weer een mooi begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 12:39
Cybergamer schreef op woensdag 15 december 2021 @ 02:10:
Apara is begonnen met de kickstarter voor zijn 'tethered', 'Deep Gaming Kit' en 'AIO' VR producten!

https://www.kickstarter.c...one-vr-headset?ref=at3s9m

Ben reuze benieuwd hoe dit gaat worden. Als brildrager kan je met deze brillen de lenzen zelf in sterkte instellen. Zover ik weet de enige VR headset die dat kan?
Tsja, zo heb ik vorig jaar voor de grap $10 aanbetaald voor de DecaGear, die ik nu dan had mogen kopen voor $500 of zo.

https://www.deca.net/news...ncials-its-time-to-pivot/

Helaas is het niet zo simpel gebleken een headset te produceren en wordt het nu nog een jaar uitgesteld, de prijs meer dan $700 en e.e.a. door een third party gedaan.

Ook dit is door MRTV geshilled en de ervaringen met de Reverb G2 leren dat vriend Sebastian graag dingen mooier voorstelt als daar wat tegenover lijkt te staan.

Van dat tientje was ik me bewust dat ik het kwijt kon zijn, maar ik zou even nadenken voor je grote(re) bedragen op kickstarter neerlegt .

Mijn € 0,02.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
Net een oculus aangeschaft. Heeft iemand nog een referral link voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:45
Kezand schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:28:
Net een oculus aangeschaft. Heeft iemand nog een referral link voor mij
Yes, PM verstuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

UniMatrix schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:38:
[...]

Van dat tientje was ik me bewust dat ik het kwijt kon zijn, maar ik zou even nadenken voor je grote(re) bedragen op kickstarter neerlegt .

Mijn € 0,02.
Ik doe geen kickstart. Vertrouw het niet, maar het geeft wel aan waar mensen mee bezig zijn.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Iemand nog een referral link voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen