Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

westergas

rikkie_pc

kaasszje schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:19:
[...]

Heb hierom inzet lenzen aangeschaft (van vr-wave)
UniMatrix schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:46:
[...]

Ik heb inserts op sterkte van vroptician.com, perfect! Ook geen brilranden meer in beeld.
Twijfel nog over inserts op sterkte. Vermaak me uitstekend met Alyx maar heb het idee dat dit uniek is in zijn soort. De stand alone games boeien me totaal niet door de outdatet graphics. Even kijken of VR me nog kan boeien als ik klaar ben met Alyx. Let's hope so :) Dan komen die inserts er zeker!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
Ik ben bang dat je niet veel VR gaat gebruiken dan. Alyx is eigenlijk het enige op dit moment met dergelijke graphics. VR spellen zijn meestal erg leuk door de manier van interactie met je omgeving, niet door de graphics. Spellen als Border lands edg zijn al niet realistisch dus wellicht zijn die een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn wel wat andere, maar voor mij ligt het iig ook aan de stijl. Als in een Beat Saber (iig op PC) heb ik nooit last gehad van outdated graphics. Ook iets als Wind Lands 2, vind ik prima omdat het cartoon-achtig is gemaakt. Maar er is ook zat wat er inderdaad gewoon belabberd uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamPeacock
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-10 23:03
[b]westergas schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:25:

Twijfel nog over inserts op sterkte. Vermaak me uitstekend met Alyx maar heb het idee dat dit uniek is in zijn soort. De stand alone games boeien me totaal niet door de outdatet graphics. Even kijken of VR me nog kan boeien als ik klaar ben met Alyx. Let's hope so :) Dan komen die inserts er zeker!
Dan vrees ik ook dat je helemaal aan het verkeerde adres bent.
VR op dit moment staat nog in zijn kinderschoenen, vergelijk het met PS1/N64 tijdperk.

De focus ligt grotendeels op gameplay en immersion, minder op het grafische.
De markt en de ontwikkeltools dienen nog te groeien.

Alyx is uiteraard een uitzondering.

Maar ik ben heel erg tevreden met mijn headset, en heb ook inserts.
Niet elk platform dient voor mij state of the art graphics te hebben, daarvoor heb ik mijn RTX 3080 PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10 16:45
westergas schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:25:

Ik heb mij o.a. uitstekend vermaakt met Saints & Sinners. Qua graphics niet helemaal op het niveau van Alyx, maar zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IamPeacock schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:43:
[...]

Dan vrees ik ook dat je helemaal aan het verkeerde adres bent.
VR op dit moment staat nog in zijn kinderschoenen, vergelijk het met PS1/N64 tijdperk.

De focus ligt grotendeels op gameplay en immersion, minder op het grafische.
Wat wel een heel makkelijk excuus is imo. Vooral gezien dat nou juist het grafische veel kan helpen bij immersion bij zoiets als VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IamPeacock
Sissors schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:09:
[...]

Wat wel een heel makkelijk excuus is imo. Vooral gezien dat nou juist het grafische veel kan helpen bij immersion bij zoiets als VR.
Excuus is denk ik toch een verkeerde woordkeuze.

Ik denk dat dit een heel normaal proces is voor een nieuwe markt die volop in ontwikkeling is.
Vergeet niet dat headsets geen tientallen miljoenen verkopen per jaar zoals de gevestigde consoles.

Quest 2 zit aan een 8 miljoen denk ik momenteel, en dat is een uitschieter. De concurrentie haalt deze cijfers niet na 1 jaartje.

De markt is dus nog klein, en er kunnen dus ook software nog geen grote aantallen verkocht worden.
Dus proberen de meeste ontwikkelaars/publishers de kosten laag te houden, zodat ze toch winst kunnen maken. Daarom dat VR games ook nog vrij duur zijn voor de content die ze aanbieden.

Valve is en blijft de uitzondering hoor.

Geef de markt wat tijd, als die blijft groeien zal de content en het grafische ook wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamPeacock
Iemand die graag nog een referral code krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
IamPeacock schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:17:
[...]

Excuus is denk ik toch een verkeerde woordkeuze.

Ik denk dat dit een heel normaal proces is voor een nieuwe markt die volop in ontwikkeling is.
Vergeet niet dat headsets geen tientallen miljoenen verkopen per jaar zoals de gevestigde consoles.

Quest 2 zit aan een 8 miljoen denk ik momenteel, en dat is een uitschieter. De concurrentie haalt deze cijfers niet na 1 jaartje.

De markt is dus nog klein, en er kunnen dus ook software nog geen grote aantallen verkocht worden.
Dus proberen de meeste ontwikkelaars/publishers de kosten laag te houden, zodat ze toch winst kunnen maken. Daarom dat VR games ook nog vrij duur zijn voor de content die ze aanbieden.

Valve is en blijft de uitzondering hoor.

Geef de markt wat tijd, als die blijft groeien zal de content en het grafische ook wel volgen.
Wanneer de nieuwe PSVR-headset uitkomt zal het ook een goede boost geven, voor goede VR games, waarvan ook hoop ik veel voor de PC (hoop ik) uitkomen. Blijft jammer dat de Xbox niet met een VR bril komt.

Waarschijnlijk over een jaar of minder dat de VR techniek een stuk beter is, waar je geen pixels meer ziet en/of andere betere lenzen/betere FOV etc ook zullen helpen want eigenlijk zijn de huidige VR brillen nog net niet goed genoeg qua totaal pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Plugin schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:55:
[...]
Waarschijnlijk over een jaar of minder dat de VR techniek een stuk beter is, waar je geen pixels meer ziet en/of andere betere lenzen/betere FOV etc ook zullen helpen want eigenlijk zijn de huidige VR brillen nog net niet goed genoeg qua totaal pakket.
Ik vind de ervaring nu al behoorlijk goed, wat een verschil met de eerste HTC Vive! Dat waren pas pixels/screen door effect. Pixels vallen niet echt op imo, veel te druk bezig met genieten van de ervaring 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-10 21:50
Plugin schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:55:
[...]
Naast verbeterde techniek van de headset zelf (schermen + lenzen dus) is het ook een behoorlijk aanslag op je GPU. Vandaag nog Flight Simulator 2020 in VR gedaan en ondanks dat het veel meer immersive is dan gewoon gamen op een monitor, laten graphics imho nog wel te wensen over. Voor de adoptie zou het mooi zijn als volgende generaties (draadloze) headsets direct van diensten als Stadia gebruik zouden kunnen maken, om zo high end VR gaming bereikbaar te maken van wensen die zelf geen high end PC hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Wekko306 schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:52:
[...]

Naast verbeterde techniek van de headset zelf (schermen + lenzen dus) is het ook een behoorlijk aanslag op je GPU. Vandaag nog Flight Simulator 2020 in VR gedaan en ondanks dat het veel meer immersive is dan gewoon gamen op een monitor, laten graphics imho nog wel te wensen over. Voor de adoptie zou het mooi zijn als volgende generaties (draadloze) headsets direct van diensten als Stadia gebruik zouden kunnen maken, om zo high end VR gaming bereikbaar te maken van wensen die zelf geen high end PC hebben.
Als je dan weer kijkt hoe goed Alyx draait op een 6700K/1080Ti....en dat is vandaag de dag zeker geen high end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
westergas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:23:
[...]

Als je dan weer kijkt hoe goed Alyx draait op een 6700K/1080Ti....en dat is vandaag de dag zeker geen high end.
Klopt, als een spel speciaal voor VR gebouwd is, en goed geoptimaliseerd dan valt het prima te doen. Veel spellen hebben geen goede VR modus en hebben het ernaast geknutseld, dat merk je enorm. Valt mij daarom ook op dat Dirt Rally 2.0 zo goed werkt in VR. Zonder tweaken draait dat prima op 80Hz op een goede resolutie. Het ziet er dan geweldig goed uit. Toch kan dat nog beter maar voor een 2D spel wat VR ondersteuning heeft is het 1 van de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-10 15:30
https://vrcover.com/black...ver-accessories-for-less/ Black friday bij vrcover voor de liefhebbers.
Ik vind de VR cover erg fijn. En heb net de fitness cover besteld, jammer dat die niet in de black friday sale zit.

Had oculus store vorig jaar met black friday ook een sale?

[ Voor 16% gewijzigd door SeenD op 16-11-2021 08:58 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!
westergas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:23:
[...]

Ik hoop dat engines wat trucjes kunnen krijgen dat ze beter werken in VR, geen idee wat precies de reden is dat Alyx goed draait tov andere, maar het kan duidelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixTies
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-10 10:34
Sissors schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:07:
[...]

Ik hoop dat engines wat trucjes kunnen krijgen dat ze beter werken in VR, geen idee wat precies de reden is dat Alyx goed draait tov andere, maar het kan duidelijk wel.
Valve heeft ontzettend goed op low-end systemen getest tijdens de ontwikkeling. Dat is ook kort beschreven in het interactieve "boek" Half-Life: Alyx - Final Hours

De volgende blogpost heeft mij helpen begrijpen hoe de Source Engine 2 zichzelf zo goed aanpast naar systeem specs.

https://petrakeas.medium....harper-image-4d17fb8c19bb

NCASE M1 | i9-10900K | Corsair DDR4 64GB | EVGA 3070 XC3 Ultra Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Wekko306 schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:52:
[...]

Vooral voor race- en flight of waar je ver kan kijken hebben de gangbare VR headsets slecht beeld waar het dus onscherp/blurry wordt in de verte.
Met de nieuwe Vario bv kan je zonder problemen ver kijken en blijft het scherp, vooral door de gebruikte lenzen (aspheric lenzen).

En: dynamic foveated rendering which allows the system to move the supersampled area to wherever the eye is looking.
Dus met oog tracking blijft enkel het stukje beeld waar je ogen naar kijken scherp/compleet gerenderd zodat je geen super GPU nodig hebt met een erg hoge resolutie VR headset.

https://www.roadtovr.com/...-rendering-supersampling/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Plugin schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:46:
[...]

Vooral voor race- en flight of waar je ver kan kijken hebben de gangbare VR headsets slecht beeld waar het dus onscherp/blurry wordt in de verte.
Met de nieuwe Vario bv kan je zonder problemen ver kijken en blijft het scherp, vooral door de gebruikte lenzen (aspheric lenzen).

En: dynamic foveated rendering which allows the system to move the supersampled area to wherever the eye is looking.
Dus met oog tracking blijft enkel het stukje beeld waar je ogen naar kijken scherp zodat je geen super GPU nodig hebt met een erg hoge resolutie VR headset.

https://www.roadtovr.com/...-rendering-supersampling/
Ligt veel aan de oude engines die er een probleem mee hebben. Kan je vaak wel tunen via instellingen. Ik heb er weinig problemen mee met mijn Quest 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Tadango schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:47:
[...]

Ligt veel aan de oude engines die er een probleem mee hebben. Kan je vaak wel tunen via instellingen. Ik heb er weinig problemen mee met mijn Quest 2.
Met dat alles scherp is in de verte? Ook wel eens flight- en race games in VR gespeeld?
Maar bv Skyrim, of Fallout 4 is het echt niet dat ik ver kan kijken waar detail wordt behouden. Heb ook een Q2. HP G2 iets beter maar gebruikt dezelfde type lenzen (fresnellenzen) dus echt goed ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Plugin op 16-11-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ja, ik speel meestal race simulatoren en heb daar geen problemen mee. Ook in flight sim 2020 valt het mee. Het kan wel beter maar ik zie de lijntjes tussen de pixels nog dus andere lenzen zullen hier niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Tadango schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:11:
Ja, ik speel meestal race simulatoren en heb daar geen problemen mee. Ook in flight sim 2020 valt het mee. Het kan wel beter maar ik zie de lijntjes tussen de pixels nog dus andere lenzen zullen hier niet bij helpen.
Ok zelf vind ik het niet goed genoeg in elk geval. Als je het vergelijkt met je monitor, bv een vliegtuig van ver spotten en de vliegtuigen verliezen erg veel detail op afstand in VR. Of bomen in de verte, een bos waar je de individuele bomen niet meer kan onderscheiden of slecht.
Door die ringen in de gangbare, goedkope, huidige lenzen is het beeld niet goed helder van wat ik begrijp.

Maar zie deze graph met het verschil met lenzen en als je nog hogere resolutie schermen hebt, die zeker komen in nieuwe headsets dan moet het in elk geval stukken beter zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XErGXEq6LfotoShVe-82z6Ecw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jWAsiI1pJ4gby9jBv6YNv9G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:40
Conclusie, volgende headset moet een bionic lens worden, want meer pixels gaan het probleem dus niet oplossen. Mooi staatje @Plugin

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:05

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Koldur schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:18:
Conclusie, volgende headset moet een bionic lens worden, want meer pixels gaan het probleem dus niet oplossen. Mooie staatje @Plugin
Dat weet ik nog zo net niet.. God rays zijn ook niet fijn hoor.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Cybergamer schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:20:
[...]

Dat weet ik nog zo net niet.. God rays zijn ook niet fijn hoor.
Die bionics komen daar toch heel goed uit volgens dat staatje?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:00
Koldur schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:51:
[...]

Die bionics komen daar toch heel goed uit volgens dat staatje?
Less is better :)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel een plaatje van Pimax die hun eigen nieuwe headset met bionic lenzen moet promoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
:F Dom, had even beter moeten kijken, maar zie het nu en inderdaad, is van Pimax, dus niet geheel objectief ;)

We gaan zien wat de toekomst gaat brengen. Ik vind het nu in ieder geval al erg goed te gebruiken, maar vooral de scherpte in de verte zou van mij nog beter mogen. Lenzen zijn wel hetgeen wat de meeste uitdaging vormt lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-10 02:02
In dit geval moet hoger wel beter zijn. Anders gaat er bij Pimax iets fout.

De grafiek lijkt uit de Pimax presentatie te komen en moet aangeven hoe hun bionic lens presteert tov bestaande lenzen. Hier nog zijn nog een aantal slides te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 13:49
remcheese schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:05:
[...]

Nee, het lijkt juist erger te worden na een paar minuten, net of ie ergens een memory leak ofzo heeft..
Wat betreft mijn eerdere meldingen:

Ik heb het probleem gevonden -> Het bleek dat mijn Steam in-game VR instellingen de Quest stream instellingen beten.

- Beiden gereset,
- Steam op auto laten staan (in-game op de steam overlay knop gedrukt en dan settings op auto),
- Quest op default laten staan

en al mijn problemen zijn verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar dan zou ik het grote verschil bij sweet spot en fov belangrijker vinden dan het kleine verschil bij god ray. Uiteraard is dit wel marketing materiaal dus hoe het in de praktijk uitvalt is altijd even afwachten.

Edit: zucht, had niet gezien dat er een volgende pagina was... Blijf dat slecht design vinden van het forum.

[ Voor 13% gewijzigd door Finraziel op 17-11-2021 09:38 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-10 22:36
Ik vind het een héél verwarrend staatje. Op de Y as staat namelijk "Good for use". Ik denk dus naarmate de balk bij godrays hoger is, de godrays juist minder zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Leuk, bionische lensen (duur). Maar denk dat een betaalbare headset a la de Quest 2 veel belangrijker kan zijn voor het creëren van een grotere afzetmarkt. Als die markt er eenmaal is komt de rest vanzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
Iemand hier al Hellsweeper gespeeld?

https://store.steampowered.com/app/1341490/Hellsweeper_VR/

Een opvolger van Sairento VR. Ik moet zeggen dat het echt heel lekker wegspeelt! jezus wat een gave combat zit hierin. Dit is overigens geen instap spel qua VR benen. Je kunt nu gratis de playtest spelen tot het spel uitkomt maar wat erin zit werkt echt verbazingwekkend goed!

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Thodekroo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:42:
[...]

Ik vind het een héél verwarrend staatje. Op de Y as staat namelijk "Good for use". Ik denk dus naarmate de balk bij godrays hoger is, de godrays juist minder zijn...
Ik weet sowieso dat de Vareo geen godrays of screen-door effect heeft dus jij leest het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Koldur schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:18:
Conclusie, volgende headset moet een bionic lens worden, want meer pixels gaan het probleem dus niet oplossen. Mooie staatje @Plugin
Of aspheric lens, pankake heb je ook en daar komen ook headsets mee uit, voordeel daarvan is dat de lens veel kleiner is en heel dicht op je ogen kan zitten maar ook helder&scherp beeld. Maar ook wel nadelen zoals de FOV die vergelijkbaar is met de Q2.
De bionic is een mix van aspheric in het midden en daaromheen fresnellenzen maar dit is van pimax en de headset daarvan heeft ongelofelijke specs (maar natuurlijk eerst maar zien) met o.a. door die 2 lensen te combineren heel scherp beeld in het midden en een bijna net zo'n goede FOV als je hebt met je eigen ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

MazeWing

The plot thickens...

Nou, zoals verwacht zijn de reacties over de HTC Vive Flow eigenlijk unaniem slecht. Het is veel te duur voor hetgeen het is en is grotendeels vergelijkbaar met een Oculus Go, alleen dan een stuk lichter en 2,5x zo duur.
  • Very light and comfortable
  • Magnetic fabric shade, no light leak
  • Diopter adjustment down to -6 (probably doesn't work with plus diopter or if you have cylinder)
  • No IPD adjustment and even for someone with IPD of 64 is straining eyes
  • No battery (use adapter or battery pack)
  • No controllers or hand tracking
  • Android Phone has to be used to control, but only rotation of the pointer (3DoF)
  • FOV similar to other headsets
  • Resolution decent
  • No god-rays (not fresnel) but has some glow
  • No black - black is very light
  • Tracking very bad - lags half a second making me sick
  • Spatial/rotational tracking lags worse than anything else I have used (and I have used almost all VR/AR headsets and have many at work) - unusable
  • No YouTube app
  • Only Viveport store
  • Can't connect to PC to play SteamVR games
  • No Virtual Desktop app or wireless connection to PC
  • You are supposed to stream YT from phone but you need phone with Miracast (couldn't test)
  • Can't play Netflix because my phone doesn't support the specific DRM (even if it had Miracast)
  • Games show screen tearing and low framerate
  • Can't play mp4 SBS videos that I copied from the computer (H264 and 2880p)
https://www.reddit.com/r/..._buy_7_minute_of_talking/
Games and Software: Most everything I've tried feels like Oculus Go or Google Cardboard level content. Nothing close to Quest 1 or 2 level content. It's cool that Richie's Plank is available but there are much better versions of this game out there. I enjoy light strategy games like Darknet which work well with the 3DOF controller. I have noticed some games seem to have their scaling off as if things are zoomed in a little too much. It can be nauseating at some times. I hope this is corrected soon. I also hope more developers port some of the popular Go content to the Flow. As it stands right now, there are around 100 games/apps and most of them are okay at best.
Media Streaming: The main reason I bought the headset. It works pretty seamlessly all things considered. When you begin casting from your phone (I'm using a Samsung Z Fold 2 and it works with the screen closed or open), it switches to casting and then overlays the "Flow Controller" over the cast of your screen. This means the screen goes dim and you press on different areas of the screen to push different "buttons" on the controller (top of screen for menu, side of screen to click, etc.). This works well, however, the only thing you can't really do with the controller is long-press anything on your screen. To go back to controlling the screen, you swipe down from the top and it pauses casting. To resume, you just go into your notifications and click the "Flow Controller" and your back to casting. I've noticed the video playback varies from smooth to occasionally mildly choppy. I don't know if the choppiness is from the playback of the device or the bandwidth from the casting. Right now there aren't any native video apps on the Flow for Netflix, etc. The only way to cast is from the apps on your phone. I really hope we might see native streaming apps at some point. I also hope they add more customization to the casting app on the Flow. My biggest issue is the area surrounding the screen is grey and you can't adjust that. I would like to have an option for black and maybe even some environments like in Virtual Desktop.
https://www.reddit.com/r/...omeone_who_bought_it_for/

Je vraagt je toch af of HTC het er om doet. Op telefoon gebied zijn ze al praktisch dood en ook op VR gebied zie ik het zeer somber voor ze in.

[ Voor 9% gewijzigd door MazeWing op 18-11-2021 07:46 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Eens een video capture gemaakt en direct naar YT geüpload. Is nog bezig met verwerken maar ik zie een 1080p 48Fps optie. Ik was benieuwd wat 80Fps video zou doen en hoe de kwaliteit zou zijn.

In ieder geval werkt capturen op hoge kwaliteit in de bril goed samen met Air Link.

Edit: 80Fps video wordt 60Fps maar de compressie van YT is echt een drama en heel veel details raak je kwijt. Helaas geeft dit niet goed de kwaliteit in VR weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Tadango op 22-11-2021 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:46
In de markt om een Quest 2 te kopen. Doet Oculus wel eens mee aan black friday? Met games wel, dat heb ik al gezien maar vraag me af of de quest zelf met korting verkocht wordt.

Enige must have accessoires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Dat is niet echt een aanbieding. Dan krijg je 50 euro CoolBlue tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-10 13:56
Akemi schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:02:
[...]

Dat is niet echt een aanbieding. Dan krijg je 50 euro CoolBlue tegoed.
En toch is het de beste aanbieding die ik gezien heb voor de Quest 2 vooralsnog. Maar ik houd de prijs echter niet meer bij sinds ik er 1 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
ShAd0w schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:29:
[...]

En toch is het de beste aanbieding die ik gezien heb voor de Quest 2 vooralsnog. Maar ik houd de prijs echter niet meer bij sinds ik er 1 heb.
Ik zie dat er inmiddels op de site dat je 50 euro shoptegoed krijgt bij aankoop.
Geen hardware korting, ook niet op accessoires. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Akemi schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:34:
[...]

Ik zie dat er inmiddels op de site dat je 50 euro shoptegoed krijgt bij aankoop.
Geen hardware korting, ook niet op accessoires. Jammer.
Dus eerst bestellen en dan het tegoed weer besteden aan iets anders. Dat kan van alles zijn dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Tadango schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:35:
[...]

Dus eerst bestellen en dan het tegoed weer besteden aan iets anders. Dat kan van alles zijn dus.....
Nee ik bedoelde op de Oculus site, 50 euro game tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Akemi schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:41:
[...]

Nee ik bedoelde op de Oculus site, 50 euro game tegoed.
Ah... ook niet gek. Tenzij je hem alleen voor PCVR zou willen gebruiken, dan is de Coolblue optie handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Tadango schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:42:
[...]

Ah... ook niet gek. Tenzij je hem alleen voor PCVR zou willen gebruiken, dan is de Coolblue optie handiger.
Zal wel beide worden denk ik. Ik weet ook niet of alles wat in de oculus store staat ook op steam te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Akemi schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:47:
[...]

Zal wel beide worden denk ik. Ik weet ook niet of alles wat in de oculus store staat ook op steam te krijgen is?
Niet alles. Voordeel van de Oculus store is dat een hoop dan op de bril native en via de pc te spelen is (cross buy). Niet alles, maar wel veel. Via steam is dat nooit zo. Qua prijzen weet ik niet welk platform voordeliger is. Steam via bundel aanbiedingen wint vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Gratis elite strap toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Note to self: Geen elektronica kopen vlak voor Black Friday (Heb de Q2 net 2 weken in huis :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Zo, ik hoop toch zo hard dat Half Life in de aanbieding komt de komende week!

+ zodra de baas weer gestort heeft gaat "Resist" er komen.

Wat zijn jullie black friday - Insta-buy games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
remcheese schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:44:

Wat is "Resist"? Uitbreiding op Alyx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Dat is deze stand alone Quest game

Soort van Spiderman free roam game.
Dat lijkt me ernstig de moeite waard.

[ Voor 61% gewijzigd door remcheese op 23-11-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honbrifcl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 11:41
Hallo allemaal,

Sinds kort trotse bezitter van de Vive Pro 2 en het bevalt goed. Maar ik zit wel nog op een GPU 1070 waardoor ik niet op de hoogste resoluties kan spelen. Mijn vraag: is er bij spellen een duidelijk verschil zichtbaar als op "ultra" of "extreme" gespeeld wordt ipv "high"? (Spellen als "Floorplan 2", "The lab", Fallout 4" en zo, als voorbeeld)
Een upgrade van grafische kaart is natuurlijk mogelijk maar prijzig, dus ik zou eerst willen weten of het de moeite waard is. Mischien heeft iemand al eens getest op verschillende resoluties en kan aangeven of er praktisch een groot verschil is....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:00
Honbrifcl schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:34:
Hallo allemaal,

Sinds kort trotse bezitter van de Vive Pro 2 en het bevalt goed. Maar ik zit wel nog op een GPU 1070 waardoor ik niet op de hoogste resoluties kan spelen. Mijn vraag: is er bij spellen een duidelijk verschil zichtbaar als op "ultra" of "extreme" gespeeld wordt ipv "high"? (Spellen als "Floorplan 2", "The lab", Fallout 4" en zo, als voorbeeld)
Een upgrade van grafische kaart is natuurlijk mogelijk maar prijzig, dus ik zou eerst willen weten of het de moeite waard is. Mischien heeft iemand al eens getest op verschillende resoluties en kan aangeven of er praktisch een groot verschil is....?
In VR is resolutie leuk, maar heeft de framerate een veel zwaardere invloed op prettig gamen. Een upgrade is sowieso aan te raden om in ieder geval de framerate omhoog te krijgen of in ieder geval stabiel (hoog) te hebben. Een hoge resolutie is daarna een leuke bijeenkomst.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Wat PThijssen al aangeeft, hoge framerate is belangrijker dan grafisch geweld.
Maar ik ben wel van mening dat hogere resolutie echt veel bijdraagt, alleen niet ten koste van framerates lager dan 72.

Daarom zou ik eerst kijken wat spellen doen op lagere settings zoals je zelf al aangeeft, daarna pas resolutie lager zetten als dat niet voldoende teweeg brengt.

Bij Half Life Alyx is het verschil tussen low en ultra niet heel erg groot, vooral wat wel grappige particle effects, maar niets wat je niet echt mist na een minuutje. Alleen is Alyx wel erg goed gemaakt op dit gebied en zal dat per spel verschillen. Dat moet je dan helaas even uitproberen op de verschillende settings. PC gaming is wat dat betreft altijd een beetje trial and error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 10:24

sHELL

VR "connoisseur"

Vermaak me al z'n 1,5 jaar in VRChat
Ben een beetje aan het polsen om te kijken of er interesse is in een wereld tour in VRChat.

Valt me op dat er over het algemeen verrassent weinig Nederlanders echt actief zijn in VRChat. Heb ook vaak de indruk dat de meeste mensen met een VR headset even rondkijken in VRChat en dan hard weg rennen vanwege alle chaos in de publieke werelden.

Voor het vinden van de leuke dingen in VRChat heb je helaas ook geen Google of Bing die de dingen waar in je geïnteresseerd zou kunnen zijn op een zilveren schaaltje kan aanbieden.

Vandaar dus mijn poging om een wereld tour te organiseren. Heb je dus interesse, laat het me weten!

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
sHELL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:27:
Ben een beetje aan het polsen om te kijken of er interesse is in een wereld tour in VRChat.

Valt me op dat er over het algemeen verrassent weinig Nederlanders echt actief zijn in VRChat. Heb ook vaak de indruk dat de meeste mensen met een VR headset even rondkijken in VRChat en dan hard weg rennen vanwege alle chaos in de publieke werelden.

Voor het vinden van de leuke dingen in VRChat heb je helaas ook geen Google of Bing die de dingen waar in je geïnteresseerd zou kunnen zijn op een zilveren schaaltje kan aanbieden.

Vandaar dus mijn poging om een wereld tour te organiseren. Heb je dus interesse, laat het me weten!
Zelf schaar ik me inderdaad bij die persoon die even heeft rondgekeken en door de chaos en toxic kiddies snel weer weggerend is. Zelf heb ik irl ook geen vrienden die in gamen laat staan VR geinteresseerd zijn en dus nooit een incentive gehad om in zo`n VR chat te blijven hangen. Misschien dat ik een keertje mee zal kijken met je tour.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik ben Rise of the Tombraider aan het spelen en dacht: Laat ik eens 3D SBS proberen via Virtual Desktop (Gebruik ik die ook een keer). Dus ik start Tomb raider op en heb nog niet eens 1fps met een enorme vertraging..... ? Andere spellen doen het prima met normale framerate. Tombraider ziet er op de monitor normaal uit, zowel in normale als 3D SBS modus. Heeft iemand zoiets eerder gezien met Virtual Desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Laatst online: 20-10 07:03

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Ik heb ook 1 keer gekeken en toen snel weg gegaan.
Kortom heb ook best interesse in een wereld tour :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Werkt dat referral verhaal nog steeds? Zojuist een Quest 2 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-10 13:56

Wat is een wereldtour in VRChat?
Ik heb volgens mij alleen RecRoom geprobeerd, maar daar niet lang in gezeten. Zit niet echt voor het sociale aspect in VR, maar eigenlijk alleen SP-games.

Maar je hebt m'n interesse gewekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Aw YES! Alyx in de aanbieding :D

Nadeel: pas zaterdag tijd om te gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honbrifcl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 11:41
Koldur schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:03:
Wat PThijssen al aangeeft, hoge framerate is belangrijker dan grafisch geweld.
Maar ik ben wel van mening dat hogere resolutie echt veel bijdraagt, alleen niet ten koste van framerates lager dan 72.

Daarom zou ik eerst kijken wat spellen doen op lagere settings zoals je zelf al aangeeft, daarna pas resolutie lager zetten als dat niet voldoende teweeg brengt.

Bij Half Life Alyx is het verschil tussen low en ultra niet heel erg groot, vooral wat wel grappige particle effects, maar niets wat je niet echt mist na een minuutje. Alleen is Alyx wel erg goed gemaakt op dit gebied en zal dat per spel verschillen. Dat moet je dan helaas even uitproberen op de verschillende settings. PC gaming is wat dat betreft altijd een beetje trial and error.
Even voor anderen geïnteresseerden wat betreft grafische kaart en vive pro 2: heb vandaag een RTX 3060 TI gehaald en meteen geprobeerd. Betreffende framerates heb ik niet veel verschil gemerkt maar ik heb dan ook nog geen snelle actiespellen gespeeld. Maar er is toch wel een duidelijk verschil te zien in alle spellen en ook al bij SteamVR Home. Teksten zijn beter leesbaar en in tegenstelling tot de "high"-instelling zijn de verder weg gelegen objecten nu bij "ultra"een stuk scherper, die vond ik voorheen wat wazig. Goed, momenteel wel een dure upgrade, EUR 720,- voor wat extra kracht, maar ik had geen zin om daar lang mee te wachten, ik zie GPUs nog niet heel snel in prijs dalen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PasAppie
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-09 11:32
Goedenavond, ik weet niet of ik hier zo op kan posten met deze vraag? Ik heb zelf sinds kort een oculus quest 2 ik volg VR al van af de tijd dat Palmer Lucky ermee bezig was zelfs daarvoor met Johnny Lee (zelf petjes makenn met IR verlichting) en omdat ik er geweldige enthousiast van ben! Wil ik een stapje verder, Ik vindt het spel Onward een FPS shooter Top en vind dit zelf zo leuk dat ik via youtube een filmpje heb gevonden om zelf een gunstock te maken met pvc buizen dit werkt super, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YSX7_8eTHD6FgqHm63PSxoSfyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BPCVk8kSLVT2fVeikDniLUnP.jpg?f=fotoalbum_largemaar nu wil ik een stapje verder gaan dat wanneer je de trekker overhaalt je dit ook gaat voelen in de gun stock, ik zat zelf te denken aan een soort ouderwetse deurbel mechanisme die begint te werken als je de trekker overhaalt. (alleen de electro magneet zonder bel) Maar heb er totaal geen ervaring mee ik weet dat er veel bedrijven mee bezig zijn maar dit is voor de consument niet te betalen. Mijn vraag is eigenlijk hoe kan ik bijvoorbeeld de electromagneet koppelen aan een arduino en programeren dat hij werkt als je de trekker overhaal op de controller zodat je gaat voelen als je schiet.

• Tadango
Hoe wil je de koppeling maken zonder de controllers te moeten modificeren? Een extra knop naast/over de controller knop maken welke je tegelijk indrukt is de makkelijkste methode. Feedback via BT zal softwarematig lastig zijn, geen idee waar je dan moet beginnen......

• Akemi
Niemand die mij een referral wil sturen voor 30 euro shoptegoed voor beide?

• Soliest
Akemi schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:13:
Niemand die mij een referral wil sturen voor 30 euro shoptegoed voor beide?
Ja hoor, is goed.

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
remcheese schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:44:

Heel afhankelijk van je eigen smaak en wat je al hebt :).

Voor mij: Beat Saber, Pistol Whip, I Expect You To Die, The Room VR

En PCVR: Project Cars 2, AMS2. Alyx heb ik ook maar heb ik snel terug aan de kant gelegd. Vond het maar niets.

• Tadango
Flying Hawkic schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:56:
[...]

Heel afhankelijk van je eigen smaak en wat je al hebt :).

Voor mij: Beat Saber, Pistol Whip, I Expect You To Die, The Room VR

En PCVR: Project Cars 2, AMS2. Alyx heb ik ook maar heb ik snel terug aan de kant gelegd. Vond het maar niets.
Vergeet Dirt Rally 2.0 niet ;) En als je platform games leuk vindt: Moss. Ven VR Adventure is ook in de aanbieding nu, maar nog niet geprobeerd......

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Tadango schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:03:
[...]

Vergeet Dirt Rally 2.0 niet ;) En als je platform games leuk vindt: Moss. Ven VR Adventure is ook in de aanbieding nu, maar nog niet geprobeerd......
Ben niet zo voor rally, maar misschien toch eens de moeite om te proberen als hij in sale is :)

• Tadango
Flying Hawkic schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:28:
[...]

Ben niet zo voor rally, maar misschien toch eens de moeite om te proberen als hij in sale is :)
Daar moet je wel van houden. Het valt mij vooral op dat het grafisch zoveel beter is. Alleen bij al die bochtjes wordt je wel sneller misselijk :r

• westergas

westergas

rikkie_pc

Laatst Subnautica VR getest. Binnen 10 minuten misselijk...jammer want super immersive in VR. Terwijl ik niet snel last heb van wagenziekte of misselijkheid in VR.

• remcheese
westergas schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:53:
Laatst Subnautica VR getest. Binnen 10 minuten misselijk...jammer want super immersive in VR. Terwijl ik niet snel last heb van wagenziekte of misselijkheid in VR.
Die trekt mij ook enorm, al ben ik bang dat ik me helemaal de ziekte ga schrikken met die grote zeeslangen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Eeh.... hebben meer mensen ondekt dat je Air link niet via het Beta tabje hoeft aan te zetten om verbinding te maken? Het werkt hier opeens zonder? :)

• Plugin
  • Niet online
Heb alweer een gefeliciteerd met je nieuwe Quest 2 met een 30% korting op een aankoop van een spel. Laatst gebruikt nog met RE4. Daarvoor ook al een keer en nu dus weer? Ik klaag niet 🙂

• kaasszje

kaasszje

Tadango schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:42:
Eeh.... hebben meer mensen ondekt dat je Air link niet via het Beta tabje hoeft aan te zetten om verbinding te maken? Het werkt hier opeens zonder? :)
Yep heb ik hier ook.
Gaat ook na enige tijd niet meer uit.
Werkt wel heel handig, maar geen idee hoe ik het nu uit zou kunnen zetten ;)

• kaasszje

kaasszje

Zie dat Assetto Corsa nu ook in de aanbieding is voor 4 euro (op steam)
Is deze nu nog steeds een aanrader ?
Zo ja ga ik dingen missen als ik niet de ultimate edition koop...

Ben op zich geen enorme race fanaat, maar voor dat geld wil ik het wel proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik heb zojuist een Quest 2 gekocht bij Coolblue! Expres nog niet de link cable erbij gekocht.. want ik heb geen USB C aansluiting op mijn pc, nou wil ik afentoe wel eens VR racen (momenteel met mijn rift s).. Wat is de beste oplossing als je geen USB C aansluiting hebt, om toch met de quest 2 te kunnen gamen op je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-10 15:13
vaagjunior schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 02:33:
Ik heb zojuist een Quest 2 gekocht bij Coolblue! Expres nog niet de link cable erbij gekocht.. want ik heb geen USB C aansluiting op mijn pc, nou wil ik afentoe wel eens VR racen (momenteel met mijn rift s).. Wat is de beste oplossing als je geen USB C aansluiting hebt, om toch met de quest 2 te kunnen gamen op je PC?
USB-3 naar USB-C data kabel. Ik weet alleen niet welke kabel daar geschikt voor is. Of Airlink gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gac
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:02

gac

Wardjinn schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 06:00:
[...]

USB-3 naar USB-C data kabel. Ik weet alleen niet welke kabel daar geschikt voor is. Of Airlink gebruiken.
Ik heb volgens mij deze: https://unboundvr.nl/usb-...-voor-oculus-link-5-meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-10 21:50
vaagjunior schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 02:33:
Air Link. Geen gedoe met kabels en gratis, mits je goede wifi dekking en bandbreedte hebt op je game plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-10 07:42
Ia al genoemd dat Medal Of Honor bij Steam nu 31,99 is? Stond lang op mijn lijstje maar vond 59.99 indertijd teveel.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:35

Mavamaarten

Omdat het kan!

Probeer het idd gewoon eerst met Air Link. Je levert een klein beetje in op kwaliteit (dat valt echt wel te overzien) maar krijgt er gratis draadloze vrijheid voor terug.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:42
https://www.fanatical.com/nl/bundle/bethesda-vr-pack

Over deze bundel

Dit pakket tilt twee enorm succesvolle Bethesda-games naar een heel nieuw niveau. Spring in het Bethesda VR-pakket, inclusief individuele Steam-toetsen voor Fallout 4 VR, DOOM VFR, Skyrim VR en Wolfenstein: Cyberpilot!

43 euro ipv 155 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
tsjarlie schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:24:
https://www.fanatical.com/nl/bundle/bethesda-vr-pack

Over deze bundel

Dit pakket tilt twee enorm succesvolle Bethesda-games naar een heel nieuw niveau. Spring in het Bethesda VR-pakket, inclusief individuele Steam-toetsen voor Fallout 4 VR, DOOM VFR, Skyrim VR en Wolfenstein: Cyberpilot!

43 euro ipv 155 euro
Heb ik alle 4 nog niet... bedankt :) Gaat weer geld kosten ;) maar niet zoveel gelukkig _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-10 14:10
kaasszje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:49:
Zie dat Assetto Corsa nu ook in de aanbieding is voor 4 euro (op steam)
Is deze nu nog steeds een aanrader ?
Zo ja ga ik dingen missen als ik niet de ultimate edition koop...

Ben op zich geen enorme race fanaat, maar voor dat geld wil ik het wel proberen...
Tja, geen race fanaat, maar rij je wel met een stuurtje? Anders zou ik hem lekker laten liggen.
Het is wel meer een sim dan een game, dus je moet zin hebben om serieus je best te gaan doen ;).
En ik zou altijd de ultimate aanraden. Als je dan een keer online wilt, word je in elk geval niet beperkt doordat je bepaalde auto's en banen niet hebt. Daarnaast zitten in de uitbreidingen ook gewoon super gave wagens.

En als je dan klaar bent met de standaard content, kun je je lol op met de 1.000.000 mods die op internet rondzweven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Stelsol schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:57:
[...]

Tja, geen race fanaat, maar rij je wel met een stuurtje? Anders zou ik hem lekker laten liggen.
Het is wel meer een sim dan een game, dus je moet zin hebben om serieus je best te gaan doen ;).
En ik zou altijd de ultimate aanraden. Als je dan een keer online wilt, word je in elk geval niet beperkt doordat je bepaalde auto's en banen niet hebt. Daarnaast zitten in de uitbreidingen ook gewoon super gave wagens.

En als je dan klaar bent met de standaard content, kun je je lol op met de 1.000.000 mods die op internet rondzweven...
heb geen stuurtje, maar wilde het proberen, als het dan wat is kan ik altijd nog een stuurtje aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagjunior
Wardjinn schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 06:00:
[...]

Ah oke! Ik zal idd airlink proberen, maar ben bang dat mijn internet daar niet stabiel voor gaat zijn, maar fijn om te weten dat een usb 3 naar usb c kabel het alternatief kan zijn.

Ik zou hem vandaag ophalen in de winkel, maar hij is helaas vertraagd :( en morgen werk ik van 8 tot 5.. Dus helaas wordt het pas zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
vaagjunior schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:45:
[...]

Ah oke! Ik zal idd airlink proberen, maar ben bang dat mijn internet daar niet stabiel voor gaat zijn, maar fijn om te weten dat een usb 3 naar usb c kabel het alternatief kan zijn.

Ik zou hem vandaag ophalen in de winkel, maar hij is helaas vertraagd :( en morgen werk ik van 8 tot 5.. Dus helaas wordt het pas zondag.
Internet heeft daar niets mee te maken, het gaat om Wifi.... en dat is niet hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Heb nu een dedicated out wifi router staan asus rt-ac66u.
Deze draait op 5ghz alleen voor airlink / vd

Zou ik hier winst halen als ik hier een wifi-6 router neer zou zetten.
Zit dan specifiek naar de Huawei AX3 Quad-Core te kijken.

Deze is nu in de aanbieding voor 39 euro bij bol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
kaasszje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:59:
Heb nu een dedicated out wifi router staan asus rt-ac66u.
Deze draait op 5ghz alleen voor airlink / vd

Zou ik hier winst halen als ik hier een wifi-6 router neer zou zetten.
Zit dan specifiek naar de Huawei AX3 Quad-Core te kijken.

Deze is nu in de aanbieding voor 39 euro bij bol.
Uit ervaringen en testen blijkt dat er nagenoeg geen verschil is, dus mijn antwoord is nee.
Ik heb die toevallig laatst gekocht, omdat ik een dedicated wilde, maar merk geen verschil tussen die en mijn WRT32X.
De reden waarom ik over ben gegaan, is dat ik mijn WRT32X voor andere clients wil blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Zit te denken aan de Quest 2 Fit Pack. Merk dat rond mijn neus best veel beweegruimte zit. Vraag me af of ik dat oplos met een smallere versie.

Iemand Quest 2 Fit Pack gekocht die daar wat zinnigs over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:59

jacobras

Developer

jacobras schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:20:
Karnage Chronicles spelen we sinds gisteren (momenteel in de sale voor 15,40 euro) en dat is een adventure game waarbij je je karakter kan upgraden qua wapens en kledij. Co-op is goed uitgewerkt en de actie is vet. We zijn blij dat we die gevonden hebben want nu hebben we iets nieuws om de tijd te overbruggen tot de game waar we eigenlijk naar uitkijken beschikbaar is:

[YouTube: After the Fall | VR | Cinematic Trailer [ESRB]]
Inmiddels komt After the Fall eindelijk dichterbij na uitstel! Releasedatum is 9 december maar voor wie 'm gepre-orderd heeft is er dit weekend (vandaag, tot morgenochtend 6 AM onze tijd) een playtest van de tutorial en eerste level. Die staat hier voor vanavond op de planning.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:59

jacobras

Developer

jacobras schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:30:
[...]

Inmiddels komt After the Fall eindelijk dichterbij na uitstel! Releasedatum is 9 december maar voor wie 'm gepre-orderd heeft is er dit weekend (vandaag, tot morgenochtend 6 AM onze tijd) een playtest van de tutorial en eerste level. Die staat hier voor vanavond op de planning.
Playtest is goed geslaagd! De game is nu al in heel goede staat en dan hebben ze nog drie weken de tijd.

Voor wie Arizona Sunshine kent (dit is van dezelfde makers): net als daar in het hoofdmenu bedien je menu's in-game via arcadekasten. In de lobby kom je andere spelers trouwens tegen. Best druk, benieuwd hoe dat gaat na release.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6WdRO1pkavI4H4xhp-UKQ_PlfI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gASdm31jtwxMM7eq9JPh5UE.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bh7ljYIhhUDeFSc7cHYUHjpY2Sk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDphVwPZAeqwiPoks8LII2bQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Je wapen customizen doe je in de wapenkamer, waar je met een soort lasapparaat losse onderdelen van je wapen kan demonteren. Daar kan je ook al je wapens kopen en aan de muur hangen. Wapenmodellen maar ook karaktermodellen zien er goed uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4gnthY0VdYvDfP3dAW_75LnDDQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJh8zfkvWlIiDaRdAjTTxi6X.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xg8DMiGJnBI0RbS2-5SudbNGkCA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F28rd5xVXrpEpoZeUHJUVouS.jpg?f=fotoalbum_medium

Dit is de start van het eerste level, hier ga ik net het safehouse uit. Deur open je door op die rode knop te rammen. Sowieso zijn er meer leuke interacties! Je moet op ammo kisten rammen met je vuist om ze open te krijgen. Schieten mag ook maar slaan is vetter. Safe house openen doe je met gezichtsscan, dus je moet je hoofd fysiek voor de scanner houden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcCzofM-6gbLlE2b9335Yhm-qHs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I0pG1qYFcCvRLRTr1dmag5fy.jpg?f=user_large

Die level haalde ik overigens niet, aan het eind hield deze grote gast me nogal tegen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Ii27BijY1BBNbFHz0DGzuIJCoo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjnaaTOZxcKQfy5tcJsWxI1D.jpg?f=fotoalbum_medium

Al met al een zeer geslaagde playtest. Grootste bugs waar ik tegenaanliep:
  • netwerkissues
  • onduidelijk dat je geen missie kan starten voordat je tutorial hebt afgerond
  • ik kwam telkens bij random gasten in de private lobby, een stel Britten

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 10:24

sHELL

VR "connoisseur"

Zover drie reacties gehad van @ShAd0w @kaasszje en @Soliest , dus een GoT VRChat wereld toer zie ik wel zitten.

Zit te denken aan aankomende Maandag avond. In het begin van de avond? Laat even weten of dit mogelijk is, we kunnen eventueel ook een later tijdstip afspreken.

Voor de mensen die nog twijfelen, ik probeer met de world toer een aanbod te laten zien van wat er mogelijk is in VR. Dus voornamelijk technische demonstraties, kunst en educatief aanbod.

Shader Fes 2021 preview begint dit weekeinde ook, dus als er iets interessants bij zit zal ik daar ook aandacht aan geven.

Nog wat kleine opmerkingen:

In de eerste plaats, dit zal een PCVR only gebeuren zijn (desktop mode kan, maar denk niet dat het de ervaring is die je zoekt). Quest standalone zal helaas niet mogelijk zijn.

Ten tweede, om dit evenement makkelijk bij te wonen zul je gebruik moeten maken van een volledig VRChat account. Dus een VRChat account waarmee je kunt inloggen op de VRChat website.
https://hello.vrchat.com/

Een VRChat account aangemaakt met Oculus of Steam is hiervoor helaas niet voldoende, heb je z'n account en wil je die blijven gebruiken volg dan deze instructies.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagjunior
Ik ben nu inmiddels een dag in bezit van mijn Quest 2! Tot nu toe bevalt het prima, maar ik heb geen idee hoe het werkt met de extra battery strap. Gaat hij pas over op de extra batterij op het moment dat de headset zelf leeg is? Of zou ik meteen moeten zien dat hij extra bijlaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-10 23:47
vaagjunior schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:23:
Ik ben nu inmiddels een dag in bezit van mijn Quest 2! Tot nu toe bevalt het prima, maar ik heb geen idee hoe het werkt met de extra battery strap. Gaat hij pas over op de extra batterij op het moment dat de headset zelf leeg is? Of zou ik meteen moeten zien dat hij extra bijlaad?
De battery strap zou indien opgeladen zichtbaar moeten zijn naast de batterijstatus van de Quest 2 zelf. Mijn ervaring is dan dat de externe batterij dan eerst wordt opgebruikt waarna hij de batterij van de Quest 2 zelf gaat gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagjunior
EdwinB schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:35:
[...]

De battery strap zou indien opgeladen zichtbaar moeten zijn naast de batterijstatus van de Quest 2 zelf. Mijn ervaring is dan dat de externe batterij dan eerst wordt opgebruikt waarna hij de batterij van de Quest 2 zelf gaat gebruiken.
Ah ja ik zag dat dus eerst niet, blijkt dat hij niet is opgeladen.. omdat ik denk de oplaadkabel eruit deed toen ik mijn headset zelf had opgeladen.

Even heel wat anders in het algemeen.. is het niet leuk als er naast dit topic ook iets wordt opgebouwd dat we als nederlandse VR community wat opbouwen op discord en via daar dan met elkaar kunnen gamen/ discusseren.. beetje als verlengde op dit topic zeg maar. Ik weet niet of dit ooit al eens is voorgesteld binnen dit topic haha.
Pagina: 1 ... 63 ... 124 Laatste