Plugin schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:53:
Nieuwe PIMAX headset, 12K QLED! 200 FOV, wireless, auto-IPD, full body tracking

Damn! wel erg erg prijzig $2400, nog betere specs dan de varjo aero. Qua specs ongelofelijk bijna. Geplande releasedate pas eind volgend jaar. En Pimax heeft ook vaak kwaliteits issues maar wel interessant.

[YouTube: INSANE!!!!!! This is the Pimax Reality 12K QLED! 200 FOV, wireless, auto-IPD, full body tracking]
Pff dit gaat toch nergens meer over? Wie gaat dit kopen? En wie gaat er games maken voor die 5 man die dit kunnen betalen?

Ik vind het prachtig qua hardware maar die prijs is gewoon een non-starter. Komen waarschijnlijk nog de lighthouses bij ook.

Wellicht voor commercieel gebruik maar die kopen er ook geen honderden per maand. Dus ik snap het business model niet zo. Misschien willen ze opgekocht worden door een van de groten?
Plugin schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:50:
[...]
Ja het is wel iets zwaarder voor je GPU maar zo'n groot verschil ook niet.
De 1080Ti kan wel, sims leunen ook sterk op de CPU (voornamelijk single core prestaties), dus als die wat jaartjes oud is sowieso overclocken.
Ik denk eigenlijk dat het verschil in resolutie tussen Quest 2 en Reverb G2 wel teniet gedaan wordt door de compresie op de Quest 2 die ook CPU/GPU werk kost.

• Plugin
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 16:08
GekkePrutser schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:54:
[...]

Pff dit gaat toch nergens meer over? Wie gaat dit kopen? En wie gaat er games maken voor die 5 man die dit kunnen betalen?

Ik vind het prachtig qua hardware maar die prijs is gewoon een non-starter. Komen waarschijnlijk nog de lighthouses bij ook.

Wellicht voor commercieel gebruik maar die kopen er ook geen honderden per maand. Dus ik snap het business model niet zo. Misschien willen ze opgekocht worden door een van de groten?
Weet wel dat in de flight- en race sim wereld er best veel zijn die zo'n headset kopen, en sowieso mensen met veel geld die dat kopen en die gewoon het beste willen hebben. Dus ze verkopen er heus wel denk ik tienduizenden ofzo (wel een wilde gok).

Zag wel een soort van oculus controllers (met ringen) op een plaatje dus dan lijkt het mij toch inside-out tracking te zijn?
Plugin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 00:02:
[...]

Weet wel dat in de flight- en race sim wereld er best veel zijn die zo'n headset kopen, en sowieso mensen met veel geld die dat kopen en die gewoon het beste willen hebben. Dus ze verkopen er heus wel denk ik tienduizenden ofzo (wel een wilde gok).

Zag wel een soort van oculus controllers (met ringen) op een plaatje dus dan lijkt het mij toch inside-out tracking te zijn?
Dat is waar, je hebt ook mensen die 50.000 euro uitgeven om een 747 cockpit na te bouwen. Maar tienduizenden?

Naja ik hoop dat de prijs omlaag gaat. Dit soort specs zouden mainstream VR echt geweldig maken maar het is voor mij gewoon onbetaalbaar.

• Plugin
GekkePrutser schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 00:03:
[...]

Dat is waar, je hebt ook mensen die 50.000 euro uitgeven om een 747 cockpit na te bouwen. Maar tienduizenden?

Naja ik hoop dat de prijs omlaag gaat. Dit soort specs zouden mainstream VR echt geweldig maken maar het is voor mij gewoon onbetaalbaar.
Heel veel die de iphone 3 pro kopen, voor €1200 of duurder.. heel veel, ok niet helemaal vergelijkbaar maar.....

Ja, die q-led hoge resolutie schermen komen vast ook op goedkopere headsets waar je ook geen pixels meer ziet (en waarmee je ver kan kijken en toch alles scherp blijft), draadloos etc. Bv de opvolger van de G2 of de Index en wie weet komt Oculus ook met een leuke opvolger. Wacht zelf liever daarop natuurlijk voor een betaalbare prijs.

[Voor 10% gewijzigd door Plugin op 26-10-2021 00:14]

• Koja78
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 29-11 14:31
Mijn zoon (12) heeft genoeg geld bijéén gespaard voor een Quest 2. Die lijkt mij voor hem het beste. Stand-alone gamen want hij heeft geen pc en zo monopoliseerd hij de mijne ook niet :-).

Zijn neef heeft echter een oculus rift S dacht ik.

Kunnen ze dan samen VR spelletjes spelen?

• Flying Hawkic
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 01-12 11:45
Iuigi schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:46:
Ik overweeg een Quest 2 aan te schaffen, inclusief Link Kabel.
Op internet lees ik gemengde verhalen. Ik speel graag race games, assetto corsa, project cars etc.

Is dit een goede ervaring? Ik hoef niet het beste op de markt, gewoon goed is voor mij goed genoeg.
Ik game nog steeds op een 1080ti, zelfs op mijn oude BENQ Zowie beeldscherm kan ik al niet op max graphics spelen.
Gameplay en ervaring staat bij mij bovenaan.
Zijn er problemen met latency en aangezien de Quest puur op USB werkt? Is mijn GPU dan nog wel in gebruik?
Doen zou ik zeggen, zeker voor de games die jij speelt. VR is een hele grote meerwaarde in simracing. Alleen werkt het niet zo goed met AC, maar wel met AMS2 en PC2 (volgens mij de twee beste simracing games in VR). Ben alleen niet zeker of jouw videokaart het zal trekken, maar het is wel de moeite om hiervoor te upgraden, vind ik.

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:11
Dat trekt een 1080ti wel. Mijn 2070 Super doet het ook en die is op sommige punten minder. Uiteraard wel op low / medium settings maar dat rijdt prima.

• Iuigi
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12:36
Flying Hawkic schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

Doen zou ik zeggen, zeker voor de games die jij speelt. VR is een hele grote meerwaarde in simracing. Alleen werkt het niet zo goed met AC, maar wel met AMS2 en PC2 (volgens mij de twee beste simracing games in VR). Ben alleen niet zeker of jouw videokaart het zal trekken, maar het is wel de moeite om hiervoor te upgraden, vind ik.
Hij ligt inmiddels in de kofferbak, vanmiddag maar een spelen

• ShAd0w
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14:53
Koja78 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:32:
Mijn zoon (12) heeft genoeg geld bijéén gespaard voor een Quest 2. Die lijkt mij voor hem het beste. Stand-alone gamen want hij heeft geen pc en zo monopoliseerd hij de mijne ook niet :-).

Zijn neef heeft echter een oculus rift S dacht ik.

Kunnen ze dan samen VR spelletjes spelen?
Beide via SteamVR hetzelfde spel spelen wel, niet als je zoontje in de Quest alleen zit en je neef op SteamVR.

Mogelijk dat er wat games cross-play zijn, maar over het algemeen moet je er vanuit gaan dat het niet kan. Zie het als een Xbox en Playstation omgeving, die kunnen (dacht ik toch) niet tegen elkaar spelen.

Let wel op dat de spellen in mijn ogen op de Quest niet erg goedkoop zijn (voor standalone) en aanbiedingen komen weinig langs. Op SteamVR heb ik ondertussen al zoveel spellen dat ik er niet aan toe kom, door acties van onder meer Steam zelf alsook Humble Bundle etc. (binnen een half jaar tijd).

Wel een paar demo's op de Quest 2 die leuk zijn om te proberen.

• Thodekroo
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 15:38
GekkePrutser schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:54:
[...]

Zo werkt het toch gewoon met nieuwe techniek? Je betaalt altijd een hoge prijs als early adopter. Daarnaast denk ik dat de markt groot genoeg is voor deze headset (en de Varjo Aero). Met een beetje high end simrig zit je al snel aan de € 5000 inclusief pc, dan is een bedrag als dit voor een hele goede VR headset nog redelijk te verantwoorden (uiteraard niet richting vrouwlief).

Zodra deze en/of de Varjo Aero richting de €1500/€2000 gaan ga ik er ook serieus over na denken.

Edit: En voor wat betreft de games... Dit ding zal denk ik in 95% van de gevallen PCVR games gaan draaien. Games is dus het probleem niet.

[Voor 8% gewijzigd door Thodekroo op 26-10-2021 13:54]

Thodekroo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:41:
[...]

Zo werkt het toch gewoon met nieuwe techniek? Je betaalt altijd een hoge prijs als early adopter. Daarnaast denk ik dat de markt groot genoeg is voor deze headset (en de Varjo Aero). Met een beetje high end simrig zit je al snel aan de € 5000 inclusief pc, dan is een bedrag als dit voor een hele goede VR headset nog redelijk te verantwoorden (uiteraard niet richting vrouwlief).

Zodra deze en/of de Varjo Aero richting de €1500/€2000 gaan ga ik er ook serieus over na denken.

Edit: En voor wat betreft de games... Dit ding zal denk ik in 95% van de gevallen PCVR games gaan draaien. Games is dus het probleem niet.
Ik moet zeggen, hij gaat buiten mijn budget, maar die Pimax krijg je wel echt waar voor je geld, als de inside out tracking goed werkt en de kwaliteit daadwerkelijk fatsoenlijk is. Twee punten die echt niet zeker zijn. Maar de specs zijn wel echt interessant.

• Koja78
ShAd0w schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:26:
[...]

Beide via SteamVR hetzelfde spel spelen wel, niet als je zoontje in de Quest alleen zit en je neef op SteamVR.
Dus dan moet hij alsnog via de link kabel aan de pc hangen...?

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

Koja78 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:10:
[...]

Nee, draadloos via Air Link of Virtual Desktops kan ook prima.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Zotac Amp Holo RTX 3080 10GB, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 500GB WD SN750 NVMe SSD, Crucial MX500 512GB SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM750

• ShAd0w
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14:53
Koldur schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:25:
[...]

Nee, draadloos via Air Link of Virtual Desktops kan ook prima.
Ik denk dat Koja bedoelt dat z'n pc dan alsnog gekaapt wordt en ja, dat klopt. Als je via SteamVR gaat spelen, kun je daarna niets doen op de PC. Via USB kabel of via AirLink.

Maar hij kaapt het heus niet de hele avond hoor, de batterij van de Quest houdt het zo'n 2 uurtjes maximaal uit ;) al dan niet wat korter.

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:45

MazeWing

passionate & cynical

Koja78 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:10:
[...]

Dat ligt eraan. Als hij de game koopt in de oculus store en cross-platform is dan is ie speelbaar op de rift (pc) en quest (standalone).maar hij is dan wel gebonden aan dat platform. Er zijn nauwelijks tot geen spellen die ondersteuning bieden voor cross-play tussen de oculus store en steam.
Je kunt dan dus de "pc versie" spelen middels air link, kabel of virtual desktop.

Indien her spel niet cross-platform is dan kun je het enkel op dat platform spelen. De Quest 2 heeft aardig wat spellen die enkel op de Quest speelbaar zijn en niet op de rift. Wil je dus cross-play dan dien je hier rekening mee te houden, anders zit je met een spel dat enkel op de Quest te spelen is en geen pc nodig heeft.

Steamvr is altijd "pc" en is prima te spelen middels air link, kabel en virtual desktop.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• austin_77
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:45
Vraagje voor de oculus quest 2 bezitters. Ik probeerde vandaag een game aan te schaffen via de oculus app en ook via site geprobeerd. Krijg steeds melding ‘ er is een probleem met verificatie, probeer het later nog eens’.

Creditcard maatschappij: ICS -> zegt in telefonisch contact dat ze zien dat Oculus de betaling weigert

Oculus -> Inmiddels een ticket aangemaakt met daarin dit verhaal.

Iemand een idee wat er mis is? Zou het te maken kunnen hebben met dat Amerikaanse bedrijven nu ook klanten hun betalingen moeten laten verifieren via een creditcard app? Ik krijg in de ICS app geen goedkeurverzoek…

[Voor 5% gewijzigd door austin_77 op 26-10-2021 21:44. Reden: Taalfouten aangepast, extra verduidelijking toegevoegd in verhaal]

• Iuigi
Iuigi schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:52:
[...]

Hij ligt inmiddels in de kofferbak, vanmiddag maar een spelen
Één woord; fantastisch!!

• Flying Hawkic
Iuigi schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:11:
[...]

Één woord; fantastisch!!
Nu kan je nooit meer terug :)

• Sokucho
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 15:01
Na veel lezen hier in dit topic en andere fora besloten om voor de quest 2 te gaan. Tweedekansje 301 euro 128gb bij coolblue kon het niet laten liggen. Moet ik virtual desktop kopen of heb je in de quest 2 al iets wat het zelfde is? Wil namelijk ook non vr games spelen met een xbox controller op een bioscoop scherm of iets dergelijks :p Games die ik nu op het lijstje heb zijn pavlov, ragnarock, skyrim en half life. Zijn allemaal pcvr spellen maar dat moet geen probleem zijn met een 6800xt. Andere goedd aanbevelingen zijn uiteraard welkom.

• Plugin
Sokucho schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:48:
Na veel lezen hier in dit topic en andere fora besloten om voor de quest 2 te gaan. Tweedekansje 301 euro 128gb bij coolblue kon het niet laten liggen. Moet ik virtual desktop kopen of heb je in de quest 2 al iets wat het zelfde is? Wil namelijk ook non vr games spelen met een xbox controller op een bioscoop scherm of iets dergelijks :p Games die ik nu op het lijstje heb zijn pavlov, ragnarock, skyrim en half life. Zijn allemaal pcvr spellen maar dat moet geen probleem zijn met een 6800xt. Andere goedd aanbevelingen zijn uiteraard welkom.
Virtual desktop hoeft niet meer inderdaad, air-link heb je nu van oculus. Non VR games spelen kan wel maar zou het zelf niet doen en doe dat ook nooit, VR maakt zo'n groot verschil. Je hebt wel VR mods voor pc spellen die dat niet officieel ondersteunen, alleen heb je dan vaak geen controller ondersteuning (kan dan wel met een xbox controller). Bv Alien Isolation, grand theft auto etc, zijn bets wel veel VR mods zelfs met quest controller support!

Naar een groot plat scherm kijken in VR is niks aan vergeleken met echt VR en genoeg keuze in VR om je zoet te houden. Alleen bv al Skyrim of Fallout 4 VR ben je heel lang zoet ;) L.A. Noire the VR case files is ook wel leuk, kan je voor heel weinig kopen als je even zoek op gamekeys via google bv.

[Voor 19% gewijzigd door Plugin op 27-10-2021 01:13]

• Sokucho
Plugin schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:03:
[...]

Virtual desktop hoeft niet meer inderdaad, air-link heb je nu van oculus. Non VR games spelen kan wel maar zou het zelf niet doen en doe dat ook nooit, VR maakt zo'n groot verschil. Je hebt wel VR mods voor pc spellen die dat niet officieel ondersteunen, alleen heb je dan vaak geen controller ondersteuning (kan dan wel met een xbox controller). Bv Alien Isolation, grand theft auto etc, zijn bets wel veel VR mods zelfs met quest controller support!

Naar een groot plat scherm kijken in VR is niks aan vergeleken met echt VR en genoeg keuze in VR om je zoet te houden. Alleen bv al Skyrim of Fallout 4 VR ben je heel lang zoet ;) L.A. Noire the VR case files is ook wel leuk, kan je voor heel weinig kopen als je even zoek op gamekeys via google bv.
Thx, GTA in vr lijkt mij gaaf en aangezien ik GTA al in mijn libary heb ga ik dit zeker proberen. Kan niet wachten tot mijn vr bril geleverd word :9~

• gac
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:32
austin_77 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:36:
Vraagje voor de oculus quest 2 bezitters. Ik probeerde vandaag een game aan te schaffen via de oculus app en ook via site geprobeerd. Krijg steeds melding ‘ er is een probleem met verificatie, probeer het later nog eens’.
Ik had vorige week precies hetzelfde, ook met ICS. Juist op het moment dat er veel spellen afgeprijsd waren. Uiteindelijk maar met PayPal betaald.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Sokucho schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:10:
[...]

Thx, GTA in vr lijkt mij gaaf en aangezien ik GTA al in mijn libary heb ga ik dit zeker proberen. Kan niet wachten tot mijn vr bril geleverd word :9~
Dat werkt echt voor geen meter. Het is een mod die het beeld om en om (per oog) weergeeft. Het resultaat is een mega onrustig en schokkerig beeld. Daarnaast is de performance ook om te huilen.

Het zou prachtig zijn in VR, maar de huidige implementatie is gewoon ruk.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Koldur
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

Sokucho schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:48:
Air Link werkt goed, alleen is de beeldkwaliteit ervan voor mij, ook na de update, echt minder dan Virtual Desktop. Je kan het natuurlijk gewoon eerst proberen met Air Link (native wireless, wel nog een beta functie wat gewoon prima werkt voor de rest).
Als dat je niet bevalt, dan Virtual Desktop kopen en als dat binnen twee uur niet het verschil lijkt te maken, refund aanvragen.
Virtual Desktop is op het gebied van controllers weer wat minder goed voor sommigen.

[Voor 3% gewijzigd door Koldur op 27-10-2021 13:10]

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Zotac Amp Holo RTX 3080 10GB, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 500GB WD SN750 NVMe SSD, Crucial MX500 512GB SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM750

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Ik blijf het apart vinden hoe sommigen virtual desktop fantastisch vinden. Het heeft bij mij nooit fatsoenlijk gewerkt en had altijd lichte stuttering. Ook wqs de tracking echt zichtbaar minder en was er duidelijk sprake van jitter.

Air Link is wat dat betreft echt draadloze link. Zeker nu de bitrate gewoon goed is en er ook nog sharpening wordt toegepast is het gewoon perfect. Er is geen enkel merkbare vertraging, geen gezeik om sommige spellen draaiend te krijgen en het is nog gratis ook.

• Koldur
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

MazeWing schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:52:
Ik blijf het apart vinden hoe sommigen virtual desktop fantastisch vinden. Het heeft bij mij nooit fatsoenlijk gewerkt en had altijd lichte stuttering. Ook wqs de tracking echt zichtbaar minder en was er duidelijk sprake van jitter.

Air Link is wat dat betreft echt draadloze link. Zeker nu de bitrate gewoon goed is en er ook nog sharpening wordt toegepast is het gewoon perfect. Er is geen enkel merkbare vertraging, geen gezeik om sommige spellen draaiend te krijgen en het is nog gratis ook.
Totdat je gaat sim racen, dan is het verschil nog echt groot. Zal het dit weekend nog eens testen, maar Air Link was niet te doen.

De tracking in sim racing is bij mij 100% perfect, Virtual Desktop heeft ook niet stilgestaan. Ik had ook last van jitter, maar nu niet meer.
Moet het nog eens met Alyx testen, want daar irriteerde mij het enorm en dat al een tijdje niet meer gedaan, is een goede benchmark wat dat betreft! Weinig tijd gehad de laatste tijd om het grondig te testen met non sim racing.

• austin_77
gac schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

Ik had vorige week precies hetzelfde, ook met ICS. Juist op het moment dat er veel spellen afgeprijsd waren. Uiteindelijk maar met PayPal betaald.
Hier inmiddels opnieuw met Customer Service gemaild. Initieel snel mailverkeer, nu ticket gevorderd naar ‘we need more time to explore the issue, 3 - 5 work days needed’.

Heb dus ook een PayPal account aangemaakt. Nu werkt het prima. Zal denk ik te maken hebben met verficatieservers van Oculus…
austin_77 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:36:

Creditcard maatschappij: ICS -> zegt in telefonisch contact dat ze zien dat Oculus de betaling weigert

Oculus -> Inmiddels een ticket aangemaakt met daarin dit verhaal.

Iemand een idee wat er mis is? Zou het te maken kunnen hebben met dat Amerikaanse bedrijven nu ook klanten hun betalingen moeten laten verifieren via een creditcard app? Ik krijg in de ICS app geen goedkeurverzoek…
Een collega van mij heeft op mijn aanraden 2 weken geleden een quest gekocht. Had exact hetzelfde probleem. Met een Spaanse kaart. Verificatie met 3D secure was gewoon in orde...

Hij wilde eigenlijk geen paypal aanmaken maar heeft het uiteindelijk ook maar zo gedaan... Bij hem ging het ticket ook heen en weer met 'meer onderzoek nodig'. Klinkt alsof ze het ook gewoon niet weten, maar het is duidelijk wel een bekend probleem.

[Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 27-10-2021 19:10]

• Plugin
https://www.reddit.com/r/...vil_2_vr_mod_playthrough/

RE2 VR mod full motion en andere modded vr games (check discord channel) die uit zijn of binnenkort uitkomen .

Via de discord link kan je meer informatie verkrijgen:
http://flat2vr.com/

Resident evil's zijn nu btw in de aanbieding:
https://store.steampowered.com/search/?term=resident+evil

[Voor 54% gewijzigd door Plugin op 27-10-2021 23:25]

• Iuigi
Heeft iemand van jullie ervaring met Project cars 2 icm een Quest 2? Ik heb gisteren de quest pas aangeschaft, ik ben nog lerende.

Het rijdt fantastisch en de ervaring is top.
De cockpit van de auto ziet er scherp en gedetailleerd uit, alleen alles in de verte is erg onscherp. Zo heb ik heel veel moeite met naar voren kijken, ik mis daardoor mijn rem punten en de apex.
Ik speel via oculus link, gewoon met een oculus link kabel. Heeft iemand hier al mee gestoeid en het scherp gekregen op afstand?

• Plugin
Iuigi schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:05:
Heeft iemand van jullie ervaring met Project cars 2 icm een Quest 2? Ik heb gisteren de quest pas aangeschaft, ik ben nog lerende.

De cockpit van de auto ziet er scherp en gedetailleerd uit, alleen alles in de verte is erg onscherp. Zo heb ik heel veel moeite met naar voren kijken, ik mis daardoor mijn rem punten en de apex.
Ik speel via oculus link, gewoon met een oculus link kabel. Heeft iemand hier al mee gestoeid en het scherp gekregen op afstand?
Dat heb je jammer genoeg dat het in de verte onscherp wordt, dit komt o.a. doordat de resolutie nog niet hoog genoeg is en door Fresnel lenzen. De nieuwe Varjo Aero bv gebruikt aspheric lenzen en daar heb je dat probleem veel minder mee.
Je kan de resolution scaling wat hoger zetten in steamVR, bv op 130% wat een beetje helpt.

Voor flight en race zijn de gangbare headsets eigenlijk nog niet goed genoeg, maar lang zal het niet meer duren, 1 jaar denk ik of minder en ook (redelijk) betaalbaar.

[Voor 8% gewijzigd door Plugin op 27-10-2021 23:19]

• Tadango

Er zijn opties die je in een XML kan aanpassen, dat helpt een hoop. Zoek maar eens op google of dit topic

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Damian

Insane Obtrusion

Vandaag Facebook Connect. Ben benieuwd waar ze mee komen!

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• Koldur
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

Zeer herkenbaar, zoals Tadango al aangeeft:
Tadango in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic"

Had voor mij zeer weinig gedaan, maar overgaan naar Virtual Desktop was echt de oplossing voor mij. Het schijnt met Air Link verbeterd te zijn, heb ik daarna gecontroleerd, maar zag nog geen verschil, maar er schijnt daarna nog een keer een update op Air Link te zijn geweest, die moet ik nog testen.

Waar ik het verschil vooral erg goed in zag, was de ideale rijlijn aanzetten. Daarbij werden de groene pijlen een hoopje groene pixels, met Virtual Desktop was dat nagenoeg perfect. Ik ga dat zelf dit weekend nog eens testen, maar dat kan je zelf nu al doen als je de tijd ervoor hebt natuurlijk!

• Iuigi
Koldur schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:23:
[...]

Zeer herkenbaar, zoals Tadango al aangeeft:
Tadango in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic"

Had voor mij zeer weinig gedaan, maar overgaan naar Virtual Desktop was echt de oplossing voor mij. Het schijnt met Air Link verbeterd te zijn, heb ik daarna gecontroleerd, maar zag nog geen verschil, maar er schijnt daarna nog een keer een update op Air Link te zijn geweest, die moet ik nog testen.

Waar ik het verschil vooral erg goed in zag, was de ideale rijlijn aanzetten. Daarbij werden de groene pijlen een hoopje groene pixels, met Virtual Desktop was dat nagenoeg perfect. Ik ga dat zelf dit weekend nog eens testen, maar dat kan je zelf nu al doen als je de tijd ervoor hebt natuurlijk!
Ok oke, heeft dit verder impact op latency e.d.? A.S. Zaterdag haal ik mijn nieuwe gpu op (3080ti), dit moet wat ruimte geven lijkt mij.

• austin_77
GekkePrutser schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:09:
[...]

Een collega van mij heeft op mijn aanraden 2 weken geleden een quest gekocht. Had exact hetzelfde probleem. Met een Spaanse kaart. Verificatie met 3D secure was gewoon in orde...

Hij wilde eigenlijk geen paypal aanmaken maar heeft het uiteindelijk ook maar zo gedaan... Bij hem ging het ticket ook heen en weer met 'meer onderzoek nodig'. Klinkt alsof ze het ook gewoon niet weten, maar het is duidelijk wel een bekend probleem.
update:
CS heeft ticket gesloten. Ze verwijzen weer naar ICS als in dat credit card maatschappij voor het probleem zou zorgen. ik denk nog steeds dat ze de in de EU vereiste verificatie via een app niet goed geïmplementeerd hebben waardoor de betaling steeds gebounced wordt. Ach ja, via PayPal gaat het prima.

• Koldur
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

Iuigi schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

Ok oke, heeft dit verder impact op latency e.d.? A.S. Zaterdag haal ik mijn nieuwe gpu op (3080ti), dit moet wat ruimte geven lijkt mij.
Virtual Desktop heeft een latency tooltje ingebouwd, kan je monitoren. Ik heb zelf met mijn 3080 geen problemen met latency.
Probeer het uit, check het verschil, als je dit niet/bijna niet ziet, Virtual Dekstop refunden voordat je het twee uur hebt gebruikt. Toch €20, maar als het verschil voor jou zo duidelijk is als voor mij, is het goed besteed!

• Iuigi
Koldur schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

Virtual Desktop heeft een latency tooltje ingebouwd, kan je monitoren. Ik heb zelf met mijn 3080 geen problemen met latency.
Probeer het uit, check het verschil, als je dit niet/bijna niet ziet, Virtual Dekstop refunden voordat je het twee uur hebt gebruikt. Toch €20, maar als het verschil voor jou zo duidelijk is als voor mij, is het goed besteed!
Toch maar eens proberen dan. Gebruik jij het ook icm een quest 2? Aanschaffen gewoon via de oculus store?

• Tadango
Iuigi schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:56:
[...]

Toch maar eens proberen dan. Gebruik jij het ook icm een quest 2? Aanschaffen gewoon via de oculus store?
Je moet VD aanschaffen via de Oculus store anders werkt deze niet. Maar mijn ervaring is dat VD veel minder smooth beeld geeft dan Air Link, maar meer details toont bij egale vlakken vanwege een betere compressie. Bandbreedte is ook minder bij VD bij vergelijkbare kwaliteit. VD opties vindt ik beter maar ik kan niet wennen aan het haperende beeld bij VD waardoor Air link voor mij, vooral bij snelle spellen zoals race soms, duidelijk wint.

• Koldur
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

Iuigi schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:56:
[...]

Ja, Quest 2 en een dedicated Access Point waar alleen de Quest 2 op zit een meter er vandaan en Project Cars 2. Dus een nagenoeg zelfde situatie.

Heb je al eens met die ideale lijn getest en gezien of de pijlen dan ook nog echt pijlen zijn? Als dat er nu gewoon goed uitziet, zou het zomaar kunnen zijn dat de laatste Air Link update het verschil met Virtual Desktop heeft ingehaald.
Bekabeld is dezelfde kwaliteit als Air Link, gebruikt dezelfde compressie methode. Daarom denk ik dat Virtual Desktop het verschil kan maken.

En ja, in de Oculus store kopen:
https://www.oculus.com/ex...50365004772/?locale=en_US
Tadango schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:59:
[...]

Je moet VD aanschaffen via de Oculus store anders werkt deze niet. Maar mijn ervaring is dat VD veel minder smooth beeld geeft dan Air Link, maar meer details toont bij egale vlakken vanwege een betere compressie. Bandbreedte is ook minder bij VD bij vergelijkbare kwaliteit. VD opties vindt ik beter maar ik kan niet wennen aan het haperende beeld bij VD waardoor Air link voor mij, vooral bij snelle spellen zoals race soms, duidelijk wint.
Hier heb ik dan totaal geen last van, geen idee wat het verschil is qua apparatuur e.d. maar daar moet iets zijn wat voor het verschil in ervaring is. Ik heb Air Link en VD super snel na elkaar getest en qua smoothness totaal geen verschil hier en geen haperingen.

[Voor 32% gewijzigd door Koldur op 28-10-2021 11:05]

• Iuigi
Koldur schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

Ja, Quest 2 en een dedicated Access Point waar alleen de Quest 2 op zit een meter er vandaan en Project Cars 2. Dus een nagenoeg zelfde situatie.

Heb je al eens met die ideale lijn getest en gezien of de pijlen dan ook nog echt pijlen zijn? Als dat er nu gewoon goed uitziet, zou het zomaar kunnen zijn dat de laatste Air Link update het verschil met Virtual Desktop heeft ingehaald.
Bekabeld is dezelfde kwaliteit als Air Link, gebruikt dezelfde compressie methode. Daarom denk ik dat Virtual Desktop het verschil kan maken.

En ja, in de Oculus store kopen:
https://www.oculus.com/ex...50365004772/?locale=en_US

[...]

Hier heb ik dan totaal geen last van, geen idee wat het verschil is qua apparatuur e.d. maar daar moet iets zijn wat voor het verschil in ervaring is. Ik heb Air Link en VD super snel na elkaar getest en qua smoothness totaal geen verschil hier en geen haperingen.
Ik ga het toch eens proberen met virtual desktop. De ideale lijn gebruik ik niet, ik vlieg gewoon de bocht uit. Het enige accespoint bij mij in huis is mijn net gear R8000 uit 2014 :') . Ik gebruik gewoon de link kabel. Wellicht toch nog een WiFi 6 mesh systeem overwegen?

• Koldur
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

Iuigi schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:19:
[...]

Ik ga het toch eens proberen met virtual desktop. De ideale lijn gebruik ik niet, ik vlieg gewoon de bocht uit. Het enige accespoint bij mij in huis is mijn net gear R8000 uit 2014 :') . Ik gebruik gewoon de link kabel. Wellicht toch nog een WiFi 6 mesh systeem overwegen?
Met link kabel werkt Virtual Desktop niet. Maar zet gewoon voor de test de ideale lijn even aan.
Als het nette groene pijlen zijn, dan zal Virtual Desktop weinig verschil maken, maar als het wat groene blobs zijn die groene pijlen moeten voorstellen, dan gaat VD zeker weten een verschil maken. Daarvoor moet je dus wel even een dedicated AP kopen, ik heb een Huawei router hiervoor gebruikt.

• kaasszje
  • Laatst online: 08:42

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Mesh is wel leuk, maar als zelfde ap op 2,4 en 5 ghz wordt aangeboden kan de quest af en toe problemen geven...
Heb zelf nu ook oud ap speciaal voor mijn quest 2 staan....
Sinds dien 0 disconnects of problemen meer.

(overigens zijn er ondertussen wel 2 patches geweest sinds 2.4 en 5ghz probleem speelde, dus weet niet of dast nog steeds is)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Tadango
kaasszje schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:27:
Mesh is wel leuk, maar als zelfde ap op 2,4 en 5 ghz wordt aangeboden kan de quest af en toe problemen geven...
Heb zelf nu ook oud ap speciaal voor mijn quest 2 staan....
Sinds dien 0 disconnects of problemen meer.

(overigens zijn er ondertussen wel 2 patches geweest sinds 2.4 en 5ghz probleem speelde, dus weet niet of dast nog steeds is)
Daarom heb ik in mijn Mesh systeem ook een apart netwerk voor VR gemaakt met alleen 5Ghz actief. Voor dat probleem maakt Mesh of niet geen verschil.

• Iuigi
Koldur schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:26:
[...]

Met link kabel werkt Virtual Desktop niet. Maar zet gewoon voor de test de ideale lijn even aan.
Als het nette groene pijlen zijn, dan zal Virtual Desktop weinig verschil maken, maar als het wat groene blobs zijn die groene pijlen moeten voorstellen, dan gaat VD zeker weten een verschil maken. Daarvoor moet je dus wel even een dedicated AP kopen, ik heb een Huawei router hiervoor gebruikt.
Oke oke. Dus als ik het goed begrijp; bekabelde verbinding die nu naar PC gaat, achterin nieuw AP. Van daar uit weer naar de PC toe. Quest draadloos verbinden met nieuw AP.
Netwerk laten lopen op 5ghz.

• Koldur
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

Iuigi schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:42:
[...]

Oke oke. Dus als ik het goed begrijp; bekabelde verbinding die nu naar PC gaat, achterin nieuw AP. Van daar uit weer naar de PC toe. Quest draadloos verbinden met nieuw AP.
Netwerk laten lopen op 5ghz.
Maar test eerst even die ideale lijn en hoe het er uitziet, ook gewoon nu bekabeld. Als die pijlen er gewoon goed uitzien, dan denk ik dat VD het verschil niet zal maken.

• Sokucho
Nog tips om dit op te lossen? Ben sinds kort bezitter van een oculus quest 2 alleen krijg ik de lenzen niet goed heb alle 3 de standen geprobeerd en elke keer zit 1 oog er net niet goed voor en zie ik het wazig. Als ik dan de hoofdband zo zet dat die oog er goed vooe staat is de ander kant niet meer goed.

• utbone
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:00
Sokucho schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 03:40:
Nog tips om dit op te lossen? Ben sinds kort bezitter van een oculus quest 2 alleen krijg ik de lenzen niet goed heb alle 3 de standen geprobeerd en elke keer zit 1 oog er net niet goed voor en zie ik het wazig. Als ik dan de hoofdband zo zet dat die oog er goed vooe staat is de ander kant niet meer goed.
Je kan hem ook op halfjes zetten. Met een beetje geduld moet dat lukken.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Plugin
Sokucho schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 03:40:
Nog tips om dit op te lossen? Ben sinds kort bezitter van een oculus quest 2 alleen krijg ik de lenzen niet goed heb alle 3 de standen geprobeerd en elke keer zit 1 oog er net niet goed voor en zie ik het wazig. Als ik dan de hoofdband zo zet dat die oog er goed voor staat is de ander kant niet meer goed.
Wat is je pupil afstand? Maar blijft vreemd verhaal normaal moet je als je problemen hebt het met beide ogen moeten hebben tegeljik.

• Koja78
Een quest2 installeren voor een kind terwijl je zelf een bril draagt is verdorie geen pretje.

• utbone
Koja78 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:48:
Een quest2 installeren voor een kind terwijl je zelf een bril draagt is verdorie geen pretje.
Kan gewoon via je app op je telefoon oid. Daarna streamen naar telefoon of tv en instructies geven?

• Koldur
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

Weet iemand waar je kan zien wat de laatste versie is van de Oculus software op Windows? Vind die heel vaag.

Heb vandaag trouwens 33.0.0.95 update gekregen voor mijn Quest 2, nergens op het internet te vinden wat de changelog is.

• Koja78
Domme vraag...kan je dan op zijn phone ook zijn stream zien?

• utbone
Koja78 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:37:
Domme vraag...kan je dan op zijn phone ook zijn stream zien?
Kan hoor. Als je de app er maar opzet en op het cast icoontje drukt.

• Koja78
utbone schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:28:
[...]

Kan hoor. Als je de app er maar opzet en op het cast icoontje drukt.
Cast icoontje in de oculus dus neem ik aan en dan casten naar tv of phone

• kaasszje

kaasszje

Koldur schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:37:
Weet iemand waar je kan zien wat de laatste versie is van de Oculus software op Windows? Vind die heel vaag.

Heb vandaag trouwens 33.0.0.95 update gekregen voor mijn Quest 2, nergens op het internet te vinden wat de changelog is.
Op pc heb ik nu versie 33.0.0.28.194.
Dus zowel quest als oculus software op 33 ;)

Overigens koste het me niet zo veel moeite om de changelog van oculus te vinden:
https://support.oculus.com/release-notes/

Hier staan ook de updates voor de quest.
Of zoek je iets anders ?

• Koldur
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

kaasszje schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:30:
[...]

Op pc heb ik nu versie 33.0.0.28.194.
Dus zowel quest als oculus software op 33 ;)

Overigens koste het me niet zo veel moeite om de changelog van oculus te vinden:
https://support.oculus.com/release-notes/

Hier staan ook de updates voor de quest.
Of zoek je iets anders ?
Ja, die link ook al gevonden, maar ze zijn super onduidelijk hierin, want dat zijn de notes van 33.0.0.69 en ik heb net 33.0.0.95 op mijn Quest gekregen.

Mijn Oculus Windows app is op dezelfde versie als die jij hier noemt, maar daar is dus ook nergens iets over te vinden wat de laatste versie zou moeten zijn inclusief changelog van de app zelf.

Dank je voor het delen van jouw info.

• tsjarlie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:16
Op mijn PC heb ik toch al een tijdje versie 34.0.0.53.185 van Oculus.
Op de Q2 heb ik versie 33.0.0.69.367.320877058, maar hij kwam mij zonet vertellen dat er een update is

• Koldur
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

tsjarlie schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:46:
Op mijn PC heb ik toch al een tijdje versie 34.0.0.53.185 van Oculus.
Op de Q2 heb ik versie 33.0.0.69.367.320877058, maar hij kwam mij zonet vertellen dat er een update is
Jij hebt dan de public beta aanstaan? Had ik uitgezet i.v.m. geen ondersteuning boven de 72Hz, zal eens kijken of dat in de huidige beta aangepast is.

• utbone
Koja78 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:06:
[...]

Cast icoontje in de oculus dus neem ik aan en dan casten naar tv of phone
Klopt helemaal. En wel vragen om stil te staan en negens naar te kijken 😇

• Koldur
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

Net even getest met public test channel aan, nu is het in ieder geval wel mogelijk om tot 120Hz te selecteren, mooi!

• Koja78
utbone schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Klopt helemaal. En wel vragen om stil te staan en negens naar te kijken 😇
Gevonden en werkt alvast naar zijn tel.
Voor tv heb je Chromecast nodig .

• utbone
Koja78 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:03:
[...]

Gevonden en werkt alvast naar zijn tel.
Voor tv heb je Chromecast nodig .
Klopt natuurlijk! Ik ging er vanuit dat iedere tweaker wel een paar chromecasten heeft liggen
:)

• Koja78
utbone schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:58:
[...]

Klopt natuurlijk! Ik ging er vanuit dat iedere tweaker wel een paar chromecasten heeft liggen
Met de chromecast audio gaat dat niet lukken hé ;p

• utbone
Koja78 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:53:
[...]

Met de chromecast audio gaat dat niet lukken hé ;p

• Cybergamer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 18:51

Cybergamer

Wanna Play a Game?

utbone schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:58:
[...]

Zijn er tweakers die geen chromecast hebben dan? :o

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch

• Flying Hawkic
Ik twijfel nog een beetje met upgraden naar Windows 11 omdat ik berichten lees dat Air Link er niet zo goed mee zou werken. Zijn er mensen die dit probleemloos doen ondertussen? Voor VD zou er morgen een Windows 11 update moeten uitkomen die de problemen oplost.

• utbone
Flying Hawkic schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:27:
Ik twijfel nog een beetje met upgraden naar Windows 11 omdat ik berichten lees dat Air Link er niet zo goed mee zou werken. Zijn er mensen die dit probleemloos doen ondertussen? Voor VD zou er morgen een Windows 11 update moeten uitkomen die de problemen oplost.
Probleemloos op W11 kan ik uit eigen ervaring zeggen. Ook geen problemen met VD.

• frankv120
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:27
Ik geloof dat deze problemen voornamelijk icm AMD videokaarten voorkwamen, ik heb zelf een perfecte ervaring met Nvidia gpu en AMD cpu op Windows 11

• tsjarlie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:16
Zelf heb ik geen problemen ondervonden met mijn AMD Ryzen 7 3700X met Radeon 5700 XT, draai nu toch al enkele maanden (sind 31/7/2021) windows 11 en gebruik zowel airlink als Virtual Desktop.

• kaasszje

kaasszje

zit met zelfde....

• Tadango
Tja, is er verder een voordeel om Windows 11 te installeren? Ik zie het niet. Zolang 10 blijft werken wacht ik het mooi even af ;)

Mijn Air link heeft trouwens elke keer bij het verbinden dat alles super laggy is. Vertraging van 1,5 seconden in het beeld en dat voor 30-60 seconden lang. Daarna is het opeens perfect en dat blijft ook zo tot ik opnieuw verbind. Geen idee waar dat door komt nog. Hebben meer zoiets gehad? Is niet elke keer zo maar 8/10 keer nu.

• remcheese
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Tadango schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:42:
Tja, is er verder een voordeel om Windows 11 te installeren? Ik zie het niet. Zolang 10 blijft werken wacht ik het mooi even af ;)

Mijn Air link heeft trouwens elke keer bij het verbinden dat alles super laggy is. Vertraging van 1,5 seconden in het beeld en dat voor 30-60 seconden lang. Daarna is het opeens perfect en dat blijft ook zo tot ik opnieuw verbind. Geen idee waar dat door komt nog. Hebben meer zoiets gehad? Is niet elke keer zo maar 8/10 keer nu.
Ik heb dat sinds vandaag ook nadat ik een software update moest doen van de Oculus software op de pc, Skyrim VR via Airlink is echt een DRAMA ineens.

Blij om dit bij je te lezen, dan zullen we vast niet de enige zijn :)
Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden en gefixt

[Voor 13% gewijzigd door remcheese op 09-11-2021 22:11]

• kaasszje

kaasszje

Welke versies staan er op je quest 2 en oculus pc app?
Hier gister beide op 34 0 problemen :)

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11:45

westergas

rikkie_pc

Sinds zaterdag eigenaar van een Quest 2. Met Airlink op een dedicated router werkt eigenlijk perfect, zonder issues. Beter dan verwacht!

Alleen als ik mijn bril op heb is het een beetje hannesen.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• remcheese
  • Nu online
Ik zal vanavond eens checken welke versie de headset heeft. De pc is sowieso 34 geworden

• Sokucho
Hier ook geen problemen met VD en airlink icm 3700x 6800xt en een quest 2.

• remcheese
  • Nu online
kaasszje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:28:
Welke versies staan er op je quest 2 en oculus pc app?
Hier gister beide op 34 0 problemen :)
Beide zijn nu versie 34 zie ik.

Geen idee wat de reden is maar t is echt om te janken momenteel als ik rondloop in Skyrim.

• Tadango
remcheese schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:17:
[...]

Beide zijn nu versie 34 zie ik.

Geen idee wat de reden is maar t is echt om te janken momenteel als ik rondloop in Skyrim.
Maar dit is niet over na 1 minuut?

• PThijssen
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:23
westergas schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:00:
Sinds zaterdag eigenaar van een Quest 2. Met Airlink op een dedicated router werkt eigenlijk perfect, zonder issues. Beter dan verwacht!

Mocht je een 3d printer hebben (en nog glazen uit een tweede bril):
https://www.thingiverse.c...type=things&sort=relevant

i7 7700K - Asus Prime Z270-A - 32GB DDR4 - MSI GTX 1080Ti - Samsung 850 Pro - Oculus Quest 2

• remcheese
  • Nu online
Tadango schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:13:
[...]

Maar dit is niet over na 1 minuut?
Nee, het lijkt juist erger te worden na een paar minuten, net of ie ergens een memory leak ofzo heeft..

• Tadango
Er is iets veranderd in mijn Air Link setup. Ik moest eerst een code bevestigen voordat ik kon koppelen. Geen hapering nu ook in de verbinding.

• Koldur
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik moest ook die code bevestigen. Is er nu nog een goede reden om voor VD te gaan in plaats van Airlink?
Heb pas een paar dagen VR maar in mijn ervaring werkt Airlink vlekkeloos met Half Life: Alyx.

• Tadango
VD heeft een paar voordelen:
- Niet in Beta, dus je hoeft het niet elke dag een keer aan te zetten
- Ondersteund 3D SBS
- Meer detail in vlakke delen door veel betere compressie
- Kan een gamepad emuleren

Het enige nadeel voor mij is dat VD niet zo vloeiend de beelden toont, lastig te omschrijven. Air link werkt voor mij ook perfect en daar blij ik bij omdat het veel soepeler aan voelt, maar verder doen ze het beiden prima. Gezien Air Link gratis is zou ik daarbij blijven als dat goed voor je werkt.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Tadango schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:41:
VD heeft een paar voordelen:
- Niet in Beta, dus je hoeft het niet elke dag een keer aan te zetten
- Ondersteund 3D SBS
- Meer detail in vlakke delen door veel betere compressie
- Kan een gamepad emuleren

Het enige nadeel voor mij is dat VD niet zo vloeiend de beelden toont, lastig te omschrijven. Air link werkt voor mij ook perfect en daar blij ik bij omdat het veel soepeler aan voelt, maar verder doen ze het beiden prima. Gezien Air Link gratis is zou ik daarbij blijven als dat goed voor je werkt.
Qua beeld zie ik, zeker sinds de recentere updates van Air Link, eigenlijk geen verschil meer. VD heeft ook nog een mooie mogelijkheid om heel groot een scherm te projecteren, zonder daarbij meteen een woonkamer, bioscoop, etc. te simuleren. Ik heb op die manier F1 2021 gespeeld en dat ging eigenlijk best lekker.

Het grootste nadeel aan VD blijft voor mij de performance en dan vooral de micro stutter. Die is gewoon aanwezig en zeer merkbaar in spellen waarbij je veel met de controllers moet bewegen (zoals bij HL: Alyx). Daar zie je gewoon een merkbare lag die zichtbaar wordt door zeer subtiele micro stutter. Je kunt dit vooral goed zien in het begin bij Alyx als je de vetkrijtjes pakt en daarmee op de raam gaat tekenen.

VD had echt wel zijn meerwaarde toen er nog geen Air Link was, aangezien dat de enige mogelijkheid tot draadloos was. Maar nu er Air Link is en updates de resolutie, bitrate, refreshrate en scherpte hebben verbeterd, is er in mijn optiek weinig reden om 20 euro uit te geven aan iets, als de gratis optie in 99 van de 100 gevallen de betere is...

• Tadango
Air link is slecht voor race Sims. De weg verliest veel details in de compressie. Op andere plekken is het niet merkbaar maar ik speel vooral race Sims en dan is het toch hinderlijk. De micro stutters maakt VD juist veel minder. De perfecte oplossing is er nog niet

De vertraging in het begin lijkt met de laatste update wel opgelost. Helaas heb ik nu veel tracking issues waarbij de positie opeens verschiet. Daar zit je dan met je hoofd op de positie van je kruis als je met 300km/h op een bocht afrijdt......

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:05
Zitten hier “pie-docenten” die een VR bril gebruiken voor hun technische lessen? En dan niet als een gimmick maar zodanig dat het een toegevoegde waarde heeft?

Mijn vraag anders gesteld, zitten hier mensen die een idee hebben (of een programma kennen) hoe ik een VR bril (Quest 2) of een HoloLens nuttig kan gebruiken voor mijn lessen

Meer dan ik dacht...

• Flying Hawkic
westergas schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:00:

Misschien wist je het al, maar je kunt de pass-through activeren door dubbel te tikken op de zijkant van de bril. Dan hoef je hem niet altijd af te zetten.

• Sokucho
Wil graag blade & sorcery kopen maar twijfel of ik dat via de oculus store ga doen of op steam. Kun je de game die aangeschaft is in oculus store ook mods installeren etc? Heeft iemand dit al een keer gedaan met een quest 2 en blade & sorcery aangeschaft via oculus store? Voornamelijk Johnny's multiplayer mod beta.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Flying Hawkic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:01:
[...]

Misschien wist je het al, maar je kunt de pass-through activeren door dubbel te tikken op de zijkant van de bril. Dan hoef je hem niet altijd af te zetten.
Die kende ik al idd :)
Het is meer dat mijn bril gewoon niet in de headset past, ook niet met de spacer. Niets aan te doen dus.

• JanSneeuw
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 16:05
Zo ik heb dit weekend ook maar eens de Quest 2 aangeschaft! Airline werkt inmiddels ook. Heeft iemand tips voor games om mee te beginnen? Ik ben er nog helemaal niet thuis in.

• IamPeacock
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15-11 21:37
Iemand interesse in een referral code?
Ben sinds enkele weken eigenaar van een Quest 2 en via referral code krijgen we elk 30 euro shop krediet.

Ook al heb je je nieuwe Quest al geactiveerd, via een factory reset kan je de code toch nog gebruiken.

• kaasszje

kaasszje

westergas schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:25:
[...]

Het is meer dat mijn bril gewoon niet in de headset past, ook niet met de spacer. Niets aan te doen dus.
Heb hierom inzet lenzen aangeschaft (van vr-wave)
Mijn bril kreeg ik er ook niet lekke rin

• UniMatrix
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15:58
westergas schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:25:
[...]

Ik heb inserts op sterkte van vroptician.com, perfect! Ook geen brilranden meer in beeld.

Weet niet of je wel eens contactlenzen draagt maar dit geeft in VR ongeveer hetzelfde effect, beeldvullend scherp.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 5 5600X | Rog Strix RX 6600 XT | VR: Oculus Quest 2

• Sokucho
IamPeacock schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:35:
Iemand interesse in een referral code?
Ben sinds enkele weken eigenaar van een Quest 2 en via referral code krijgen we elk 30 euro shop krediet.

Ook al heb je je nieuwe Quest al geactiveerd, via een factory reset kan je de code toch nog gebruiken.
Doe maar een berichtje met hoe het werkt etc heb recent een oculus quest 2 gekocht.

• IamPeacock
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15-11 21:37
Sokucho schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:05:
[...]

Doe maar een berichtje met hoe het werkt etc heb recent een oculus quest 2 gekocht.
Heb je een priveberichtje gestuurd.

• Cybergamer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 18:51

Cybergamer

Wanna Play a Game?

JanSneeuw schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:30:
Zo ik heb dit weekend ook maar eens de Quest 2 aangeschaft! Airline werkt inmiddels ook. Heeft iemand tips voor games om mee te beginnen? Ik ben er nog helemaal niet thuis in.
Torn is een goeie om mee te beginnen. (op AKS goedkoop te vinden!)
Beat Saber is een algemene aanrader!
Half-Life: Alyx is een goeie, maar zou even wachten tot die in de aanbieding is (black friday misschien weer 30 euro?)

Om maar een paar goeie VR ervaringen te noemen...

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

JanSneeuw schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:30:
HL: Alyx is zo'n beetje de beste VR ervaring en eigenlijk gewoon full price waard. Het is wel van belang dat je een redelijk krachtige pc hebt anders is de ervaring toch een stuk minder.

Hier staat een lijst van de VR top-sellers op Steam en een mooi lijstje waar vast wel iets tussen zit.
Ook zijn er verschillende spellen die primair geen VR spel zijn maar wel een uitstekende VR modus hebben. Denk dan aan Project Cars 2, Elite Dangerous, Star Wars Rogue Squadron.

Een ander goed spel om mee te beginnen is The Room VR. Een rustige puzzelgame die zeer goed tot z'n recht komt in VR.

Er zijn uiteraard ook genoeg spellen die standalone te spelen zijn op de Quest 2. Het grote voordeel is dat je dus geen PC nodig hebt, maar het grote nadeel is dat de graphics een stuk minder (kunnen) zijn. Bij een spel als The Room VR is dat niet zo erg (en groot), maar spellen zoals Balde & Sorcery of the Walking Dead: Dead & Sinners zien er toch stukken minder uit op de Quest-versie dan een pc versie.

Je hebt ook nog spellen die cross-buy zijn. Dat wil zeggen dat je ze koopt in de Oculus store en ze zowel te spelen zijn op de Quest (standalone) of Rift (PC en dus betere graphics).

Hier is een lijstje van deze cross-buy spellen. Deze is van mei 2021, dus niet meer helemaal up to date. Van dat lijstje zijn Pistol Whip en the Walking Dead: Dead & Sinners echte aanraders.

Durf ook gebruik te maken van een eventuele refund als je iets koopt in Steam en/of Oculus store. Zolang je binnen 2 weken zit en minder dan 2 uur hebt gespeeld kom je in aanmerking voor een refund. Zo kun je toch spellen testen en ben je niet je geld kwijt als het niets blijkt te zijn. Uiteraard moet je niet tientallen spellen per week gaan refunden, want dan gaan ze er waarschijnlijk iets van vinden...

Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee