• BaggerDeBagger
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01-12 17:46
Valve zou wel eens kunnen werken aan een standalone VR headset "Deckard" volgens
https://uploadvr.com/reports-valve-working-on-standalone-vr/
Dit zou eindelijk een alternatief kunnen worden voor de Quest en Facebook _/-\o_

• Flying Hawkic
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 01-12 11:45
BaggerDeBagger schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:43:
Valve zou wel eens kunnen werken aan een standalone VR headset "Deckard" volgens
https://uploadvr.com/reports-valve-working-on-standalone-vr/
Dit zou eindelijk een alternatief kunnen worden voor de Quest en Facebook _/-\o_
Hoewel ik zelf een Quest 2 heb, zou ik graag meer concurrentie verwelkomen in het segment :). Kan alleen maar positief uitdraaien voor de consument. Oculus begint een beetje de markt te domineren wat voor- en nadelen heeft. Developers hebben een grotere afzetmarkt maar het is natuurlijk nooit goed als je maar één dominante speler hebt.
Flying Hawkic schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:34:
[...]

Hoewel ik zelf een Quest 2 heb, zou ik graag meer concurrentie verwelkomen in het segment :). Kan alleen maar positief uitdraaien voor de consument. Oculus begint een beetje de markt te domineren wat voor- en nadelen heeft. Developers hebben een grotere afzetmarkt maar het is natuurlijk nooit goed als je maar één dominante speler hebt.
Als Valve met een standalone headset komt zou ik serieus overwegen mijn Quest 2 gelijk de verkoop in te gooien (afhankelijk van wat het precies wordt).
Het idee van de hardware van een Steam deck in een bril is erg aantrekkelijk. Die apu is denk ik echt wel vlot genoeg om zaken als beat saber lokaal te draaien. En zwaardere zaken dan draadloos streamen.
Maar zoals het artikel ook min of meer meldt, met de chip productie capaciteit zoals die nu is zie ik het nog niet op heel korte termijn gebeuren.

Gamertag: Finraziel42

Ik dacht net na laatste jaar vooral BeatSaber te hebben gespeeld, eens kijken of er eigenlijk nog eens wat nieuws is in VR. Ook omdat ik me afvraag of ik nog ooit van CV1 naar Q2 moet upgraden. Maar zowel als ik bij SteamVR als bij Oculus naar top selling kijk, dan is eigenlijk veruit het meeste al behoorlijk oud.

En hoewel ik niet echt blij ben met huidige opties van VR headsets, blijft wat mij betreft de software gewoon helaas nog echt een probleem. Hell, zelfs de meest verkochte Quest spellen zijn voor flink gedeelte ports van oude PC spellen. En er zullen vast wel nog wat pareltjes zijn gekomen die niet bij de meest verkochte spellen lijst staan, maar echt veel is het allemaal nog niet.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Sissors schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:39:
Ik dacht net na laatste jaar vooral BeatSaber te hebben gespeeld, eens kijken of er eigenlijk nog eens wat nieuws is in VR. Ook omdat ik me afvraag of ik nog ooit van CV1 naar Q2 moet upgraden. Maar zowel als ik bij SteamVR als bij Oculus naar top selling kijk, dan is eigenlijk veruit het meeste al behoorlijk oud.

En hoewel ik niet echt blij ben met huidige opties van VR headsets, blijft wat mij betreft de software gewoon helaas nog echt een probleem. Hell, zelfs de meest verkochte Quest spellen zijn voor flink gedeelte ports van oude PC spellen. En er zullen vast wel nog wat pareltjes zijn gekomen die niet bij de meest verkochte spellen lijst staan, maar echt veel is het allemaal nog niet.
Het ligt er maar net aan wat voor soort spellen je zoekt.
Heb wel laatst die bundle gekocht met vr games bij Humble vandaan.
De wat rustiger onderzoek spellen vind ik het leukste. Mede ook door beperkte bewegingsruimte.

Er zijn best wel nieuwe spellen uit, maar het is inderdaad een hit er miss met de vr games.

• Flying Hawkic
Sissors schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:39:

Deze maand komt Unplugged naar de Quest. Ben benieuwd of die leuk gaat zijn. En het is nog redelijk recent dat er een hoop meer VR spelers zijn door de Quest 2 en ik denk dat de software net wat meer tijd nodig heeft om te volgen.

• Vinales
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 01-12 21:48
In hoeverre ondersteunt dit het thuiswerken? Ik vraag dit omdat ik ook platformen zoals spatial.io voorbij zie komen.
Vinales schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:44:
In hoeverre ondersteunt dit het thuiswerken? Ik vraag dit omdat ik ook platformen zoals spatial.io voorbij zie komen.
Niet. En disclaimer, ik heb dus een CV1, en een Q2 bijvoorbeeld heeft hogere resolutie die het beter zal doen. Maar vooralsnog is imo een fysieke monitor veel beter dan een virtuele monitor in VR voor productief werken. En ook Oculus wil het wel pushen als thuiswerktool, maar ik kan dat echt alleen als optie zien voor mensen die geen enkele ruimte hebben voor een fatsoenlijke monitor ergens.

En ik kende spatial.io nog niet. Tja het ziet er hip uit, maar ik denk dat losstaand het allemaal niet genoeg toevoegd tov gewoon bijvoorbeeld een Teams meeting. Als je dus al helemaal in een VR omgeving aan het werk bent, en je dan in VR een meeting doet, dat is een logische stap. Maar als je gewoon achter je normale bureau werkt, en je collega wil wat overleggen, om dan eerst een VR headset te pakken, juiste programma in gaan, om daar je collega te ontmoeten. Ik vermoed dat gewoon een Teams (of Zoom / wat dan ook) dan populairder blijft.
Sissors schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:15:
[...]

Niet. En disclaimer, ik heb dus een CV1, en een Q2 bijvoorbeeld heeft hogere resolutie die het beter zal doen. Maar vooralsnog is imo een fysieke monitor veel beter dan een virtuele monitor in VR voor productief werken. En ook Oculus wil het wel pushen als thuiswerktool, maar ik kan dat echt alleen als optie zien voor mensen die geen enkele ruimte hebben voor een fatsoenlijke monitor ergens.

En ik kende spatial.io nog niet. Tja het ziet er hip uit, maar ik denk dat losstaand het allemaal niet genoeg toevoegd tov gewoon bijvoorbeeld een Teams meeting. Als je dus al helemaal in een VR omgeving aan het werk bent, en je dan in VR een meeting doet, dat is een logische stap. Maar als je gewoon achter je normale bureau werkt, en je collega wil wat overleggen, om dan eerst een VR headset te pakken, juiste programma in gaan, om daar je collega te ontmoeten. Ik vermoed dat gewoon een Teams (of Zoom / wat dan ook) dan populairder blijft.
Ik heb spatial (en twee alternatieven: Immersed en Arthur) uitgebreid getest op het werk.

Ik vond dat het wel degelijk een behoorlijke toevoeging geeft aan het samenwerken, als je niet in werkelijkheid samen kan zijn. Met name nu internationaal reizen lastig is.

Ik denk ook niet dat het een 'even snel tussendoor' meeting gaat vervangen op teams. Maar wel de grotere workshop waar je uren achter elkaar over iets zit te brainstormen. Ik zie het meer als vervanging voor internationale reizen dan een vervanging voor het gesprek met je collega op het bureau naast je.

Wat ik wel nog mis is het even elkaars scherm laten zien. Met Spatial en Arthur moet je als web gebruiker inloggen om je scherm te delen en dit kan je niet makkelijk doen in de headset. Immersed doet dit beter maar de software is behoorlijk lastig om in te stellen. Nog niet klaar voor prime time wat mij betreft.

• EdwinB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 01-12 14:16
Ik heb van de laatste Humble VR bundle nog een key over van A Fisherman's Tale. Mocht je het spel willen stuur me dan even een DM.

Edit: Key is ondertussen vergeven

[Voor 12% gewijzigd door EdwinB op 06-10-2021 14:17]

• Arrogant
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01-12 21:27

Arrogant

S.F.W.

Hopelijk wordt dit een goede Oculus Quest concurrent: Lynx

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu!

Arrogant schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:28:
Twee cameras voor hand tracking, lijkt mij erg beperkt.
Sissors schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:28:
[...]

Twee cameras voor hand tracking, lijkt mij erg beperkt.
Wel lekker dun aan de andere kant, en zo te zien een fijne hoofdband. Ben benieuwd hoe hij in de praktijk gaat bevallen!

De resolutie is ook behoorlijk!

[Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 07-10-2021 08:16]

• Flying Hawkic
Lijkt mij toch een beetje een ander product dan de Quest. Dit is mixed reality en het is mij ook niet duidelijk hoe licht van buitenaf wordt afgeschermd aangezien het niet volledig rond het gezicht lijkt te zitten.

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:49

Damian

Insane Obtrusion

Never :P

Veel te basic, en waar zijn de controllers?

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• daan2609
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 01-12 19:35
Damian schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:35:
[...]
Veel te basic, en waar zijn de controllers?
Op hun pagina staan inderdaad niks vermeld over hun controllers ( zo ver ik kan zien), maar op hun kickstarterpagina worden ze wel kort besproken.

Verder wel interessant product, hangt vooral af hoe goed de support gaat zijn. B)

• Cybergamer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 18:51

Cybergamer

Wanna Play a Game?

daan2609 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:10:
[...]

Op hun pagina staan inderdaad niks vermeld over hun controllers ( zo ver ik kan zien), maar op hun kickstarterpagina worden ze wel kort besproken.

Verder wel interessant product, hangt vooral af hoe goed de support gaat zijn. B)
Lijkt mij voor de ogen te hangen. Ik vraag me af in hoeverre je daarvan last gaat hebben. Lijkt me niet zo 'immersive' als een afgesloten bril. Aan de andere kant, je zal er wel minder van zweten denk ik, en als de kamer donker is lijkt het mij niet vervelend.

Time will tell!

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch

Cybergamer schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:56:
[...]

Lijkt mij voor de ogen te hangen. Ik vraag me af in hoeverre je daarvan last gaat hebben. Lijkt me niet zo 'immersive' als een afgesloten bril. Aan de andere kant, je zal er wel minder van zweten denk ik, en als de kamer donker is lijkt het mij niet vervelend.

Time will tell!
Ze hebben een cover die je erover kan gooien om hem meer een normale VR bril te maken. (Waarom dat er niet standaard opzit? Ik weet het niet, want op deze manier AR doen lijkt mij niet erg nuttig).

• Seen
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01-12 10:16
Ik heb ook een key over voor "A Fisherman's Tale". Laat het maar weten via DM!

edit: En vergeven!

[Voor 12% gewijzigd door Seen op 08-10-2021 13:39]

• kwdtje
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 30-11 17:23
Ik heb sinds een aantal maanden geen VR headset meer en nu zie ik dat mijn VR Ears binnenkort binnenkomt, geen idee wat ik hier nu mee moet. Is daar überhaupt animo voor?

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10:28

Koldur

Virtual Boy

kwdtje schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:21:
Ik heb sinds een aantal maanden geen VR headset meer en nu zie ik dat mijn VR Ears binnenkort binnenkomt, geen idee wat ik hier nu mee moet. Is daar überhaupt animo voor?
Zal voor Quest 2 eigenaren lastig worden als je geen officiële head strap hebt, daarmee werkt het zo te zien niet samen. Ziet er ook uit, wordt in ieder geval slecht over geïnformeerd op de site, dat deze via BT werkt en dat werkt met vertraging met de Q2.

Andere head sets kan het uiteraard wel mee, maar voor zover ik begrepen heb, is daar de noodzaak minder.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Zotac Amp Holo RTX 3080 10GB, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 500GB WD SN750 NVMe SSD, Crucial MX500 512GB SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM750

• kwdtje
Weggegooid geld dus :-)
Dat ding prikt toch gewoon in op de koptelefoon uitgang? Lijkt me best interessant, ik denk dat iemand die best wel over zal willen nemen hoor.
Ik vind hem zelf alleen wat aan de prijs, afgaand op de 130 dollar die ik op hun site zie nu (en daar zal nog wel shipping bij komen). Voor dat geld zou ik eerder voor een htc deluxe audio strap gaan en een frankenquest maken, zou ik meer vertrouwen hebben in dat de speakers er niet af vliegen als je snel met je hoofd beweegt.

[Voor 12% gewijzigd door Finraziel op 08-10-2021 19:11]

• kwdtje
Finraziel schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:10:
[...]

Dat ding prikt toch gewoon in op de koptelefoon uitgang? Lijkt me best interessant, ik denk dat iemand die best wel over zal willen nemen hoor.
Ik vind hem zelf alleen wat aan de prijs, afgaand op de 130 dollar die ik op hun site zie nu (en daar zal nog wel shipping bij komen). Voor dat geld zou ik eerder voor een htc deluxe audio strap gaan en een frankenquest maken, zou ik meer vertrouwen hebben in dat de speakers er niet af vliegen als je snel met je hoofd beweegt.
Ik ga hem ook wel even testen met een ps5, ben benieuwd haha

• tijs000
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-12 10:52
Ik heb al een tijdje het idee om misschien iets te doen met vr

En dan vooral spellen die ik met een hotas of racestuur kan spelen.

Waar moet ik dan op letten?
Heb ik dan ook van die sensoren in de kamer nodig of reageerd de bril ook op alleen beweging van je hoofd?

Ook wil ik dan een instap model of een goede tweedehands om te kijken of het geen stofvanger wordt.

Heeft iemand een goed idee waar ik naar zou kunnen kijken?

• deDenDen
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 30-11 09:57
tijs000 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:15:

Heb ik dan ook van die sensoren in de kamer nodig of reageerd de bril ook op alleen beweging van je hoofd?

Ook wil ik dan een instap model of een goede tweedehands om te kijken of het geen stofvanger wordt.

Een bril met inside-out tracking heeft qua installatie dan de voorkeur. Een goedkope mogelijkheid is de Quest 1 of 2 tweedehands kopen. Je hebt dan geen basisstations nodig.
Qua beeldscherpte en FOV zijn er betere alternatieven, maar daar ga je flink meer voor betalen.

Vergeet ook niet dat je een serieuze gamepc nodig hebt om de games te kunnen draaien op een acceptabele kwaliteit.

• tijs000
deDenDen schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:22:
[...]

Een bril met inside-out tracking heeft qua installatie dan de voorkeur. Een goedkope mogelijkheid is de Quest 1 of 2 tweedehands kopen. Je hebt dan geen basisstations nodig.
Qua beeldscherpte en FOV zijn er betere alternatieven, maar daar ga je flink meer voor betalen.

Vergeet ook niet dat je een serieuze gamepc nodig hebt om de games te kunnen draaien op een acceptabele kwaliteit.
bedankt voor de snelle reactie :)

als ik de start pagina van dit topic las moet de pc niet zo een probleem zijn volgens mij.
heb een 3070 ryzen 3600 en 16gb ram. (mocht dit toch schuren hoor ik natuurlijk ook graag)

• Plugin
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 05:34

Beste optie is dan de Quest 2 (€350), heb je verder niks nodig en kan draadloos streamen vanaf de pc (werkt perfect) en geen externe sensoren nodig.

• tijs000
Plugin schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:47:
[...]

Beste optie is dan de Quest 2 (€350), heb je verder niks nodig en kan draadloos streamen vanaf de pc (werkt perfect) en geen externe sensoren nodig.
Hoe wordt dat gestreamt? Via wifi of via bluetooth of zit er bij de bril een dongel? Aangezien ik dacht dat ik op mijn moederbord geen wifi/bleutooth nodig had. (Stomme keus ben ik ondertussen al achter)

En zitten er nog nadelen aan een bril zonder externe sensoren of is dat verschil te verwaarlozen?
tijs000 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Hoe wordt dat gestreamt? Via wifi of via bluetooth of zit er bij de bril een dongel? Aangezien ik dacht dat ik op mijn moederbord geen wifi/bleutooth nodig had. (Stomme keus ben ik ondertussen al achter)

En zitten er nog nadelen aan een bril zonder externe sensoren of is dat verschil te verwaarlozen?
WiFi, maar dat wil je via een accesspoint doen, niet via een onboard adapter op een moederbord dus daar mis je niks aan.
Dat het perfect werkt, ja ik heb ook die ervaring, maar het is wel afhankelijk van de kwaliteit van je WiFi netwerk. Je wil je game pc dan bedraad aansluiten op dat accesspoint, zo min mogelijk afstand tussen jou en de accesspoint, 5 GHz gebruiken en liefst zo min mogelijk andere apparaten op dat WiFi netwerk.

Eventueel kun je een Quest ook met een USB kabel aansluiten, wat vooral als je toch achter een stuur of hotas gaat zitten ook een goede optie is. Het is vooral bij roomscale games dat draadloos een groot voordeel wordt. Die USB kabel moet wel ook van goede kwaliteit zijn.

• ShAd0w
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 01-12 22:40
tijs000 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Een nadeel die ik tot nu toe ondervonden heb is dat het inside-out tracking af en toe de controllers verliest waar deze zich bevindt. In bijvoorbeeld een cockpit spel (Ultrawings) dat ik rond aan het kijken ben, in een stoel en m'n handen virtueel op de throttle en stick heb. Waarna ik bijv. rechtsachter me wil kijken (over de schouder) en dus nagenoeg volledig draai, dan ziet hij m'n handen niet meer. Even kan, maar te lang zo kijken dan kun je aan de throttle/stick trekken of duwen wat je wilt, hij zal die beweging niet registreren ;) maar overal doe je dat niet lang/vaak/snel en verder geen problemen ondervonden. Alleen moet het licht genoeg zijn in de ruimte waar je speelt :)

Qua wifi:
Je Quest is verbonden met hetzelfde wifi (Access Point) als waarmee je PC een bedrade verbinding heeft. Ik moest upgraden naar een Wifi-6 access point (router) tegenover m'n oude Wifi4, waarmee het niet werkte.

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:16

OF je doet het zoals ik. Ik heb een 'Mixed reality' bril voor €150,- op de kop getikt. Daar heb ik Alyx mee gespeeld. Spacepirate trainer, Beatsaber en nu heb ik Arizona sunshine klaar staan, maar op het moment met een ander, non-VR, spel bezig ;)
Op MP staat er 1 voor 125,- als je het dan niks vind val je er geen buil aan(Ik heb de Medion versie en die is exact hetzelfde)
Ik wilde absoluut geen Oculus, want the Zuck hoeft van mij niet te weten welke spellen ik speel. Toegegeven, de Vive(Heeft een vriend van mij en heb ik vaak mee gespeeld) en de Index(Heeft een andere vriend van mij, mag ik nog een keer lenen) zijn superieur aan een MR bril(Op de HP Reverb na misschien)
MAAR voor 125 ~ 150 heb je wel een 'echte' VR ervaring tegenover een Google/Cardboard VR.
Je geeft zelf al aan dat je, waarschijnlijk, voornamelijk stuur/HOTAS-VR wil gaan doen. Persoonlijk zou ik dan voor een MR bril gaan.

Alhoewel Vridge lijkt mij ook wel interresant :+

• kwdtje
kwdtje schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:56:
[...]

Ik ga hem ook wel even testen met een ps5, ben benieuwd haha
Nou ze zijn binnen, maar nog geen headstrap. Ik heb er dus niks aan. Als iemand interesse heeft hoor ik het wel (ze zijn niet te vinden in de pricewatch namelijk).

• WinterMute2025
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:32
Tips voor nieuwe VR liefhebbers met een kleine beurs (en mijn 2 jaar ervaring met de oude Quest 1 en Virtual Desktop)
Mijn 1ste desktop PC VR was een Intel I3-6100,16gig DDR met MSI Gaming X 1050 TI (4gig). Heb er 1.5 jaar veel VR plezier mee gehad met mijn Quest 1.
Totdat ik gebruik ging maken van mods voor Skyrim VR en Fallout 4 VR. Te weinig ram in mijn 1050 TI
Toen maar een AMD 3600 en RX 6800 (16gig VRAM ipv 4gig van de 1050TI) gekocht. een upgrade waar ik meteen verschil zag.

evengoed. lang verhaal kort. als je voor het 1st VR wil spelen (en nog niks gewent bent...) , kun je goedkoop met een 1050 TI , en een 2de handse Quest 1 prima gamen in VR.

Games die ik met mijn oude en nieuwe setup in VR speel: Skyrim VR, Dead Effect 2, Borderlands 2 VR, Fallout 4 VR, No Mans Sky (prima met 1050 TI te doen op low settings)

[Voor 18% gewijzigd door WinterMute2025 op 12-10-2021 23:50]

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:35
Je moet met een 1050ti toch echt wel erg lage resoluties gebruiken wil het iets vloeiend zijn, of alleen erg simpele spellen spelen. Het wil wel, maar is ook echt het absolute minimum. Heb je het, dan gewoon proberen. Maar ik zou het nooit kopen nu omdat het tegen gaat vallen.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Lone Echo 2 is uit. Schijnt wel een aanslag op je PC te zijn qua specs :X

• MailMan
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11:01
Plugin schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:25:
Oculus komt binnenkort met een update (v33) dat de beeldkwaliteit voor air-link (ook bedraad) beter maakt.
Holy shit!! Wat een verschil ervaar ik op de Q2 met "Link sharpening" enabled/auto :9~

Ik vond HL Alyx altijd wat blurry als je verder dan een ±5 meter vooruit keek, maar dat is vrijwel volledig verdwenen.

Mijn settings stonden altijd op de Max Quest 2 resolutie en 100% SS in Steam, maar beter werd het niet. Totdat ik recentelijk eens ging kijken wat die updates deden. Wat een verbetering _/-\o_

Het lijkt echt alsof de resolutie ineens omhoog geschroefd is, maar het is puur het filter want er is geen performance loss. Ik speel het via Air Link en de compression artefacts lijken er ook een stuk minder door.

Ik had overigens het idee dat ook non Air Link er al beter uitzag, dus wellicht dat het sharpening filter overal wordt toegepast want de Q2 menu's zijn ook beter leesbaar.

Vroeg mij alleen nog af of het voor de Q1 ook werkt?
Damian schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:10:
Lone Echo 2 is uit. Schijnt wel een aanslag op je PC te zijn qua specs :X
En dat niet alleen, maar de UploadVR review is niet echt positief: https://uploadvr.com/lone-echo-2-review/

Voor de verandering is de eindscore van RoadtoVR, die vaak wat kritischer is, wat hoger: https://www.roadtovr.com/...review-oculus-rift-quest/. Echter daar blijft het ook wel bij, qua review zijn ze grotendeels vergelijkbare conclusies:

Lone Echo 2 gaat door waar Lone Echo 1 eindigt. Echter het gaat niet verder dan dat. Er is weinig progressie / nieuwe elementen. (Lone Echo 1 had al wat dat probleem dat de tweede helft minder nieuwe dingen meer bracht, maar goed de eerste helft was revolutionair genoeg toen om dat te compenseren). Veel dialoog die vooral traag en saai is. Grafisch ziet het er in principe heel mooi uit, maar belabberd geoptimaliseerd, pop-in van textures en anti-aliasing problemen.

Onder de streep denk ik dat hij het echt nog wel waard is (ook doordat er nou niet zoveel andere spellen die met wat hoger budget zijn gemaakt langs komen), maar tegelijk klinkt het toch ook wel echt als een teleurstelling. Lone Echo 1 was revolutionair voor VR gaming (imo veel meer dan HL: Alyx). Lone Echo 2 lijkt meer content te zijn voor deel 1, maar weinig nieuws.

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:42

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

MailMan schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:52:
[...]

Holy shit!! Wat een verschil ervaar ik op de Q2 met "Link sharpening" enabled/auto :9~

Ik vond HL Alyx altijd wat blurry als je verder dan een ±5 meter vooruit keek, maar dat is vrijwel volledig verdwenen.

Mijn settings stonden altijd op de Max Quest 2 resolutie en 100% SS in Steam, maar beter werd het niet. Totdat ik recentelijk eens ging kijken wat die updates deden. Wat een verbetering _/-\o_

Het lijkt echt alsof de resolutie ineens omhoog geschroefd is, maar het is puur het filter want er is geen performance loss. Ik speel het via Air Link en de compression artefacts lijken er ook een stuk minder door.

Ik had overigens het idee dat ook non Air Link er al beter uitzag, dus wellicht dat het sharpening filter overal wordt toegepast want de Q2 menu's zijn ook beter leesbaar.

Vroeg mij alleen nog af of het voor de Q1 ook werkt?
Moet je dit aanzetten of staat dit automatisch aan ?

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• MailMan
kaasszje schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:56:
[...]

Moet je dit aanzetten of staat dit automatisch aan ?
Stond bij mij automatisch aan met de laatste updates.

Kan je controleren in de debug tool: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

• Plugin
nm

[Voor 107% gewijzigd door Plugin op 14-10-2021 13:13]

Sissors schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:55:
[...]
Lone Echo 1 was revolutionair voor VR gaming (imo veel meer dan HL: Alyx). Lone Echo 2 lijkt meer content te zijn voor deel 1, maar weinig nieuws.
Ja Lone Echo 1 vond ik altijd zo irritant met die constante "calibration" tutorials waar je doorheen moest. In plaats van dat er gewoon een schermpje zou komen met hoe het werkt. Het is duidelijk niet voor de gevorderde gamer gemaakt.

Ook was de gameplay niet echt boeiend. Het was meer van doe dit. Doe dat. Doe dit nog een keer. Je was echt het (robot) hondje :P

Ik heb het 2 keer gespeeld maar nooit echt ver gekomen. Jammer dat deel 2 ook weer zo is, naar het lijkt.

Ik ga eerst maar weer eens proberen LE1 nu eens echt uit te spelen.

[Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 13-10-2021 23:02]

• Quadradial
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 10:34
De reden voor VR was bij mij Lone Echo. Ik werd echt in het verhaal gezogen.

Heb nu Lone Echo 2 gehaald en ben net een paar uur bezig geweest en moet zeggen dat ik grafisch weer impressed ben! Het verhaal wordt langzaam duidelijker en kan niet wachten tot vanavond om weer verder te kunnen.

@GekkePrutser Je hebt LE maar 2x gespeeld en heb het verhaal niet ervaren. Ik kan het je echt aanraden om het verhaal te volgen. Ja je bent een maintenance robot dus dan kan je verwachten dat je klusjes mag gaan doen. Is toch ook het punt van VR dat je met je handjes werkt? ;)

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Flying Hawkic
GekkePrutser schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:01:
[...]

Ja Lone Echo 1 vond ik altijd zo irritant met die constante "calibration" tutorials waar je doorheen moest. In plaats van dat er gewoon een schermpje zou komen met hoe het werkt. Het is duidelijk niet voor de gevorderde gamer gemaakt.

Ook was de gameplay niet echt boeiend. Het was meer van doe dit. Doe dat. Doe dit nog een keer. Je was echt het (robot) hondje :P

Ik heb het 2 keer gespeeld maar nooit echt ver gekomen. Jammer dat deel 2 ook weer zo is, naar het lijkt.

Ik ga eerst maar weer eens proberen LE1 nu eens echt uit te spelen.
Ik heb het één keer gespeeld maar daarna niet teruggekeerd. Het verhaal leek maar niet op gang te komen. Ik ben gestopt bij het punt
spoiler:
waar je in een kamer komt en drie opdrachtjes moet doen. Ik moest in een koker kruipen en daar iets repareren.

Ik was aangetrokken tot de game voor het verhaal, maar dat leek maar niet op gang te komen en ben dus nooit meer teruggegaan. Het was mij te langdradig in het begin.

• wielhelm
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Met welke videokaart speel je lone echo 2 als ik vragen mag?
Ik heb een gtx 1070 en voldoe dus niet aan de minimum spec van een 1080

Wordt nu toch tijd om te gaan upgraden. Kan niet wachten om dit spel te spelen.
Quadradial schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:56:
De reden voor VR was bij mij Lone Echo. Ik werd echt in het verhaal gezogen.

Heb nu Lone Echo 2 gehaald en ben net een paar uur bezig geweest en moet zeggen dat ik grafisch weer impressed ben! Het verhaal wordt langzaam duidelijker en kan niet wachten tot vanavond om weer verder te kunnen.

@GekkePrutser Je hebt LE maar 2x gespeeld en heb het verhaal niet ervaren. Ik kan het je echt aanraden om het verhaal te volgen. Ja je bent een maintenance robot dus dan kan je verwachten dat je klusjes mag gaan doen. Is toch ook het punt van VR dat je met je handjes werkt? ;)

• Quadradial
wielhelm schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:09:
Met welke videokaart speel je lone echo 2 als ik vragen mag?
Ik heb een gtx 1070 en voldoe dus niet aan de minimum spec van een 1080

Wordt nu toch tijd om te gaan upgraden. Kan niet wachten om dit spel te spelen.

[...]
Ik had tot een paar maanden terug nog een 1080ti maar heb nu een 6800XT

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• MailMan
Quadradial schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:11:
[...]

Ik had tot een paar maanden terug nog een 1080ti maar heb nu een 6800XT
Wat vind je van AMD's performance t.o.v. Nvidia als het gaat om VR? Ik heb ergens het gevoel dat Nvidia daar beter in presteert, maar weet niet goed waar ik dat op baseer :P

• daan2609
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 01-12 19:35
MailMan schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:31:
[...]

Wat vind je van AMD's performance t.o.v. Nvidia als het gaat om VR? Ik heb ergens het gevoel dat Nvidia daar beter in presteert, maar weet niet goed waar ik dat op baseer :P
Uit ervaring merk ik dat als je streamt naar je quest 2 vanaf je pc, dat AMD meer delay heeft. Dit komt omdat ze een andere encryptie techniek gebruiken vgm. Ik gebruik zelf virtual desktop en heb met zowel een gtx 1060 als een rx 6700xt games gespeeld. Ik merkte in het begin wel een klein verschil, maar dat merk je niet lang.
Grafische kracht is belangrijker dan merk :*)

• MailMan
daan2609 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:54:
[...]

Uit ervaring merk ik dat als je streamt naar je quest 2 vanaf je pc, dat AMD meer delay heeft. Dit komt omdat ze een andere encryptie techniek gebruiken vgm. Ik gebruik zelf virtual desktop en heb met zowel een gtx 1060 als een rx 6700xt games gespeeld. Ik merkte in het begin wel een klein verschil, maar dat merk je niet lang.
Grafische kracht is belangrijker dan merk :*)
Ah ja dat is waar die delay van de codec is wat hoger. Al lijkt het iets beter dan eerst want ik haal nu lage 50ms in Half Life Alyx via Air Link.

• Quadradial
MailMan schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:31:
[...]

Ik heb een Rift S en kan het verschil niet direct melden... mede omdat ik ze niet naast elkaar getest heb en misschien omdat deze met een kabel verbonden is.

Wel is de 6800XT een stuk stiller dan de 1080ti (mini ITX kast staat op mijn bureau)

Zodra ik de instellingen aanpas van low naar high in Lone Echo 2 zegt het spel met een rood kruis dat het niet zou werken, maar heb tot nu toe geen issues gezien op high settings.

• MailMan
Hmm ik heb spontaan last van een onstabiel beeld met de Quest 2. Voelt beetje alsof je dronken bent. Zowel in standaard Quest omgeving als bij PCVR. Gisteren nog gedaan in exact dezelfde omgeving en omstandigheden en toen was er niets aan de hand.

Twee keer uitgeschakeld en aangezet, maar heeft geen nut.

Kent iemand dit probleem?

[edit] Opgelost. Heb de Guardian history verwijderd en opnieuw de guardian getekend (en iets kleiner) gemaakt.

[Voor 14% gewijzigd door MailMan op 16-10-2021 07:05]

• Tadango
Zorg voor voldoende licht in de kamer en schone camera lenzen. Veel meer kan je niet doen eigenlijk.

• ShAd0w
Iemand meer last dat AirLink ineens instabiel/traag is? Zal morgen nog eens testen, maar de verbinding was zelfs zo slecht dat hij er mee ophield, terwijl er niets anders is aan de afstand/omgeving/opstelling... maar het was niet speelbaar (drie dagen geleden nog wel feilloos)

• MailMan
ShAd0w schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 03:25:
Iemand meer last dat AirLink ineens instabiel/traag is? Zal morgen nog eens testen, maar de verbinding was zelfs zo slecht dat hij er mee ophield, terwijl er niets anders is aan de afstand/omgeving/opstelling... maar het was niet speelbaar (drie dagen geleden nog wel feilloos)
Ik had gisteren voor het eerst tijdens een sessie dat hij 3x wegviel (zwart beeld) en daarna weer terug kwam.

Maar als het traag/schokkerig is, is dat bijna altijd een slechte verbinding. Zou toch even kijken of je frequentiebanden niet veranderd zijn, of veel drukker zijn geworden.

• Plugin
Wanneer ik dat heb restart ik mijn router (of uit en aan) en dan werkt alles bij mij weer zonder problemen, 1x/week moet ik dat ongeveer doen maar ik zeg niet dat jij hetzelfde euvel hebt maar dat zou je kunnen proberen.

Ik merk de problemen wanneer ik dus stream en in steamVR zit en mijn hoofd beweeg dat alles schokkering is / met erge vertraging en na een restart van mijn router dus 0 issues.

[Voor 16% gewijzigd door Plugin op 16-10-2021 13:17]

• Flying Hawkic
Ondertussen ook niet Windows 11 geïnstalleerd? Zou ook de oorzaak kunnen zijn.

• MazeWing
  • Laatst online: 01-12 18:45

MazeWing

passionate & cynical

Windows 11 icm Air Link werkt in ieder geval nog niet. Ik heb dit vrijdag geprobeerd en het was rampzalig. Mega schokkerig en als je snel om je heen kijkt lijkt het alsof je opeens naar een geprojecteerd "2d" beeld kijkt.

Ik ben weer terug naar Windows 10 gegaan (iets dat in dik 5 minuten weer geregeld was) en alles werkt weer prima.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Plugin
MazeWing schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:27:
Windows 11 icm Air Link werkt in ieder geval nog niet. Ik heb dit vrijdag geprobeerd en het was rampzalig. Mega schokkerig en als je snel om je heen kijkt lijkt het alsof je opeens naar een geprojecteerd "2d" beeld kijkt.

Ik ben weer terug naar Windows 10 gegaan (iets dat in dik 5 minuten weer geregeld was) en alles werkt weer prima.
Hier geen problemen, 3060Ti.

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:27:

AMD Ryzen was toch bekend dat dat met 11 wat performance problemen gaf. Wordt aan gewerkt naar mijn weten

• ShAd0w
Helaas nog geen tijd voor gehad om het te testen. Maar morgenavond zal ik het weer eens proberen.

Verder dank je wel! Stond op het punt om binnenkort W11 te instaleren, maar stel dit nog wel even uit als AirLink dan niet meer werkt.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

mcetweaker schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:21:
[...]

AMD Ryzen was toch bekend dat dat met 11 wat performance problemen gaf. Wordt aan gewerkt naar mijn weten
Ja, maar dit was anders. Alles stotterde en ook het bewegen van de controllers gaf een enorme vertraging.
Op reddit had ik gelezen dat de compositor enorm veel dropped frames had (helaas kan ik de thread niet meer vinden).

Er zijn inmiddels wat workarounds, echter werken die niet voor iedereen.

Tel daarbij op de andere problemen (zoals de verminderde Ryzen performance) en het feit dat het niet zo'n mega sprong is vergeleken met Windows 10 (dit i.t.t. 98 -> xp -> vista -> 7 -> 8 -> 10) was voor mij voldoende om braaf terug te gaan naar Windows 10.

Over een paar maanden zijn waarschijnlijk 99% van de problemen verholpen en stap ik dan weer mooi over naar 11.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Plugin
Werkt bij mij helemaal perfect (w11), dat probleem wat jij beschrijft:
Mega schokkerig en als je snel om je heen kijkt lijkt het alsof je opeens naar een geprojecteerd "2d" beeld kijkt.
heb ik soms maar had ik dus ook met w10 en dan moet ik mijn router uit en aan doen. Maar waarschijnlijk helpt dat niet in jou geval?

Net ook even 120hz geprobeerd met air-link (nu pas), dacht eerst laat maar zitten kost toch waarschijnlijk veel accu tijd maar dat valt wel mee lijkt het (heb ook nog wel een powerbank die ik eventueel in mijn achterzak kan stoppen) maar in VR toch echt wel een verbetering (als je de 120 fps kan halen natuurlijk).

[Voor 18% gewijzigd door Plugin op 19-10-2021 14:43]

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hier ook 0 problemen onder Windows 11 en AirLink. Heb zelfs het gevoel dat het wat beter werkt, maar dat kan ook de verse install zijn.

AMD Ryzen 5 3600 met een AMD RX 5700XT

• FixTies
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 07:57
Een bevinding die ik met jullie wil delen. Had erg veel last van Airlink dat niet wilde opstarten, bleef hangen op de drie witte puntjes. Omdat ik stream vanaf mijn PC op zolder naar de woonkamer, gebruik ik parsec om de machine te beheren.

Ik kom erachter dat als de oculus headphones niet als audio output actief staat, hij dan blijft hangen bij het opstarten. Ik werk met een HDMI dongle en blijkbaar default hij daarop qua audio output device. Snap niet dat Airlink dit bij het opstarten niet automatisch selecteert…

Sinds de sharpening update is Airlink voor mij de duidelijke winnaar over Virtual Desktop. Echter gebruik ik VD dagelijks om Airlink te activeren in de Oculus app :-)

Side note: jammer dat Lone Echo II nog eerst gepatched moet worden ivm de slow texture load, verder een prachtgame als je van sci-fi narratives houdt.

Specs: i9 10900k, 3070, 64gb ram

NCASE M1 | i9-10900K | Corsair DDR4 64GB | EVGA 3070 XC3 Ultra Gaming

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10:28

Koldur

Virtual Boy

@FixTies Staat sharpening standaard aan nadat alles geupdatet is?

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Zotac Amp Holo RTX 3080 10GB, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 500GB WD SN750 NVMe SSD, Crucial MX500 512GB SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM750

• FixTies
Koldur schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:30:
@FixTies Staat sharpening standaard aan nadat alles geupdatet is?
Bij mij werd het vanaf v33 automatisch geactiveerd. Via Airlink duidelijk verschil als je in de verte kijkt, daar zag je vroeger veel block compressie.

• Tadango
Heel jammer dat de compressie nog steeds zo bagger is in Link. VD toont VEEL meer details in effe vlakken dan Link. Helaas loopt VD lang niet zo soepel qua frames gek genoeg, het is minder stabiel terwijl het veel minder bandbreedte gebruikt. Dus voor mij nog steeds geen optimale oplossing :(

• FixTies
Tadango schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:58:
Heel jammer dat de compressie nog steeds zo bagger is in Link. VD toont VEEL meer details in effe vlakken dan Link. Helaas loopt VD lang niet zo soepel qua frames gek genoeg, het is minder stabiel terwijl het veel minder bandbreedte gebruikt. Dus voor mij nog steeds geen optimale oplossing :(
Je kan de bitrate wel instellen in Airlink, maar dat is afhankelijk van je WIFI setup. Bij mij staat het nu op default (100mbit). Het zou hoger kunnen als ik ooit upgrade naar een WIFI 6 AP.

VD heeft met snelle hand bewegingen nooit lekker gewerkt bij mij. Het lijkt erg systeem afhankelijk te zijn.

Welke VD settings werken voor jou @Tadango ?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

FixTies schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:08:
[...]

Je kan de bitrate wel instellen in Airlink, maar dat is afhankelijk van je WIFI setup. Bij mij staat het nu op default (100mbit). Het zou hoger kunnen als ik ooit upgrade naar een WIFI 6 AP.

VD heeft met snelle hand bewegingen nooit lekker gewerkt bij mij. Het lijkt erg systeem afhankelijk te zijn.

Welke VD settings werken voor jou @Tadango ?
Die 100mbit is een limiet van AMD videokaarten, niet van je WiFi...

• Plugin
Resident Evil 4 reviews zijn er, morgen kopen :)

[Voor 26% gewijzigd door Plugin op 20-10-2021 17:17]

• FreeMen
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 20:40
phew, dit loopt zowel qua graphics als physics wel mijlen ver achter op HL Alex. Gameplay is belangrijk maar het oog wil ook wat. Ik laat hem toch even lopen.

• Tadango
FreeMen schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:49:
[...]

phew, dit loopt zowel qua graphics als physics wel mijlen ver achter op HL Alex. Gameplay is belangrijk maar het oog wil ook wat. Ik laat hem toch even lopen.
Goh, dit is een spel wat draait op een kleine mobiele chip. Dat is niet te vergelijken met de kracht van een flinke PC. Natuurlijk zijn de graphics dan een stuk minder.

• FreeMen
Tadango schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:05:
[...]

Goh, dit is een spel wat draait op een kleine mobiele chip. Dat is niet te vergelijken met de kracht van een flinke PC. Natuurlijk zijn de graphics dan een stuk minder.
ah, my bad, ik dacht dat het een pc VR game was. Woops

• Plugin
Yzord schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:34:
Ik ben er een tijdje uit geweest, dus ik heb een vraagje...ik bezit nu een Valve index kit, zijn er eventuele upgrades voor mij?

edit: na wat lezen lijkt de HP Reverb G2 nog steeds de enige upgrade echt voor mijn set. Maar zou Valve niet uitkomen met een eigen upgrade? Daar was verleden jaar sprake van namelijk.
Ja! maar kost je wel wat :+
Maar dan heb je wel wat, schijnt zo goed te zijn dat je bijna denkt dat het echt is (de VR wereld).
Varjo Aero
€2300:
https://bestware.com/en/v...4f0d68298e64f8adaabfbcff8

• Plugin
FreeMen schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:17:
[...]

ah, my bad, ik dacht dat het een pc VR game was. Woops
Is een oude klassieker, 1 van de beste Resident Evil's en ja de graphics zijn verouderd maar damn de gameplay is super en de graphics zijn in VR goed te doen.

Je kan 'm trouwens kopen met 30% korting met de oculus30 code (maar goed weet niet of je een Q2 hebt).

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:55
Net even anderhalf uur Resident Evil 4 gespeeld, erg geslaagde conversie naar het Quest platform moet ik zeggen!

P.S. Die voucher werkt alleen als je hem ook echt toegestuurd hebt gekregen.

Potje knallen in VR met tweakers? Join ons op de Discord

• FreeMen
Plugin schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:02:
[...]

Is een oude klassieker, 1 van de beste Resident Evil's en ja de graphics zijn verouderd maar damn de gameplay is super en de graphics zijn in VR goed te doen.

Je kan 'm trouwens kopen met 30% korting met de oculus30 code (maar goed weet niet of je een Q2 hebt).
Heb inderdaad een Q2, gebruik hem eigenlijk alleen via de PC, als je dat eenmaal gewend bent is het lastig om grafisch de stap terug te doen naar native Q2 games.

• Kalder
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-12 20:25
Plugin schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

Ja! maar kost je wel wat :+
Maar dan heb je wel wat, schijnt zo goed te zijn dat je bijna denkt dat het echt is (de VR wereld).
Varjo Aero
€2300:
https://bestware.com/en/v...4f0d68298e64f8adaabfbcff8

[YouTube: VARJO AERO REVIEW - The New King Of High-End VR - Aspheric Lenses, MiniLED Display, Eye-Tracking...]
Lijkt me erg gaaf deze headset, maar denk niet dat ik ooit zo'n bedrag over zal hebben voor VR haha, ik wacht wel een poosje tot zulke headsets goedkoper zijn, ik denk dat ik de PSVR2 ga aanschaffen als die uit komt.

The pen is mightier than the sword, except in games.

• Plugin
FreeMen schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:40:
[...]

Heb inderdaad een Q2, gebruik hem eigenlijk alleen via de PC, als je dat eenmaal gewend bent is het lastig om grafisch de stap terug te doen naar native Q2 games.
Gebruik de Q2 ook voornamelijk via de PC (air-link) maar dit is echt goed te doen, ziet er wel beter uit dan in dat filmpje en de gameplay is top. En als je bv een keer op vakantie bent heb je een leuk spel op je Q2 sowieso 8)

• Plugin
Kalder schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:49:
[...]

Lijkt me erg gaaf deze headset, maar denk niet dat ik ooit zo'n bedrag over zal hebben voor VR haha, ik wacht wel een poosje tot zulke headsets goedkoper zijn, ik denk dat ik de PSVR2 ga aanschaffen als die uit komt.
Ja, voor de hardcore flight- en of race sims spelers en of als je gewoon teveel geld hebt liggen, of gewoon erg veel VR speelt dan is het wel het overwegen waard wellicht. En je moet als je die niet hebt ook nog basestations en index controllers aanschaffen ook nog.
Mij ook te gortig.

• FreeMen
Kalder schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:49:
[...]

Met zo'n resolutie heb je ook nog minimaal een RTX3090 nodig zo niet 2 stuks.
Zit je zo op € 5K totale kosten 8)7

• Kalder
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-12 20:25
FreeMen schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:01:
[...]

Om alles dan ook nog op ultra op de hoogste resolutie met speelbare fps te krijgen waarschijnlijk wel ja :X

The pen is mightier than the sword, except in games.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Zojuist ook even resident evil 4 gespeeld maar weet nog niet echt wat ik er van moet vinden. Het is opzich aardig overgezet naar VR, echter merk je duidelijk dat het geen VR spel betrof torn het gemaakt werd. De interactie met de omgeving is zeer minimaal. Ik had natuurlijk geen HL Alyx verwacht, maar wat meer interactie met je handen zoals bij de Walking Dead was erg op z'n plaats geweest.

Waar ik me echter het meest aan stoor zijn de kleuren. Alles is "piss brown" en wat een hekel had (en heb) ik aan die tijd. Een tijd waarin kleur een zeldzaamheid was en elk spel bestond uit 50 tinten bruin. De graphics verder vallen mee, maar het kleurpallet verziekt alles.

Inmiddels een dik uur erop zitten en ik neig toch naar een refund. Ik verwacht niet dat het spel voor mij nog veel beter gaat worden. Daarnaast ben ik een veel grote fan van de de eerste games en hebben 4-6 me nooit echt kunnen bekoren. Het hoort meer horror te zijn en geen veredelde shooter te zijn.

• Unbound_VR
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 28-11 18:50
FreeMen schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:01:
[...]

Eentje is voldoende hoor O-)
3080(Ti) is ook krachtig genoeg voor de meeste VR titels op de Aero full res, en als het echt moet kun je de resolutie wat bijstellen waarbij je nog steeds kunt genieten van de immens hoge beeldkwaliteit..
Flight sim spellen zijn daarbij een uitzondering omdat die sowieso vaak al redelijk zwaar op CPU leunen en dan ook een zeer krachtige GPU vereisen voor high end instellingen.

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08:59
MazeWing schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:58:
Zojuist ook even resident evil 4 gespeeld maar weet nog niet echt wat ik er van moet vinden. Het is opzich aardig overgezet naar VR, echter merk je duidelijk dat het geen VR spel betrof torn het gemaakt werd. De interactie met de omgeving is zeer minimaal. Ik had natuurlijk geen HL Alyx verwacht, maar wat meer interactie met je handen zoals bij de Walking Dead was erg op z'n plaats geweest.

Waar ik me echter het meest aan stoor zijn de kleuren. Alles is "piss brown" en wat een hekel had (en heb) ik aan die tijd. Een tijd waarin kleur een zeldzaamheid was en elk spel bestond uit 50 tinten bruin. De graphics verder vallen mee, maar het kleurpallet verziekt alles.

Inmiddels een dik uur erop zitten en ik neig toch naar een refund. Ik verwacht niet dat het spel voor mij nog veel beter gaat worden. Daarnaast ben ik een veel grote fan van de de eerste games en hebben 4-6 me nooit echt kunnen bekoren. Het hoort meer horror te zijn en geen veredelde shooter te zijn.
Hier ook een refund. Na het pracht en praal van PCVR viel me dit erg tegen. Vanwege de goeie reviews toch een poging gedaan maar het ziet er wel heel erg matig uit. Daarnaast vind ik het gewoon irritant als ik 3 keer een headshot maak, het nog steeds niet klaar is en ze met z'n 7en op me af komen. Wellicht is het niet helemaal mijn type spel;)

• ZatarraNL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 11:27
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goede VR-bril. Die moet samenwerken met een 5800x en 3080ti Het resultaat van mijn zoektocht is een shortlist van de volgende apparaten:

1. Oculus Quest 2
2. HTC Vive Pro 2
3. Valve Index
4. HP Reverb G2
5. Varjo Aero

De Oculus heeft de beste kaarten, niet in de laatste plaats vanwege de prijs. Maar ik weiger iets van Facebook te gebruiken. Dus deze valt af.

De Vive Pro 2 en de HP Reverb hebben allebei matige recenties. Het commentaar loopt uiteen van 'zit niet lekker' tot 'matige bouwkwaliteit'. De reviews maken dat ik nog niet geneigd ben voor deze apparaten te kiezen.

De Varjo Aero is gewoonweg te duur. Dat kan ik (nog niet) naar mezelf verantwoorden.

Wat overblijft is is de Valve Index, die al een tijdje mee gaat, maar wel goede reviews heeft. Vooral qua resolutie blijft deze wat achter, omdat hij tenslotte al ruim twee jaar uit is. De prijs van €1079 is alleen nog helemaal niet gezakt in die twee jaar. En er zijn geruchten over een opvolger "Deckard", maar die zal nog wel een jaartje (of meer) op zich laten wachten.

Wat zouden jullie kiezen?

• Plugin
ZatarraNL schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:42:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goede VR-bril. Die moet samenwerken met een 5800x en 3080ti Het resultaat van mijn zoektocht is een shortlist van de volgende apparaten:

1. Oculus Quest 2
2. HTC Vive Pro 2
3. Valve Index
4. HP Reverb G2
5. Varjo Aero

De Oculus heeft de beste kaarten, niet in de laatste plaats vanwege de prijs. Maar ik weiger iets van Facebook te gebruiken. Dus deze valt af.

De Vive Pro 2 en de HP Reverb hebben allebei matige recenties. Het commentaar loopt uiteen van 'zit niet lekker' tot 'matige bouwkwaliteit'. De reviews maken dat ik nog niet geneigd ben voor deze apparaten te kiezen.

De Varjo Aero is gewoonweg te duur. Dat kan ik (nog niet) naar mezelf verantwoorden.

Wat overblijft is is de Valve Index, die al een tijdje mee gaat, maar wel goede reviews heeft. Vooral qua resolutie blijft deze wat achter, omdat hij tenslotte al ruim twee jaar uit is. De prijs van €1079 is alleen nog helemaal niet gezakt in die twee jaar. En er zijn geruchten over een opvolger "Deckard", maar die zal nog wel een jaartje (of meer) op zich laten wachten.

Wat zouden jullie kiezen?
De G2,redelijke prijs (€600 amazon.de), goed & scherp beeld (na de Vario natuurlijk). Controllers zijn goed en had zelf geen (tracking) problemen, grootste issue voor mij de redelijke stugge&dikke kabel.

Maar misschien toch nog even wachten tot er weer wat nieuws komt.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

@ZatarraNL Jammer datje weigert iets van facebook te gebruiken aangezien de Quest 2, zoals je zelf al aangaf, de beste kaarten heeft, zeker gezien de prijs.

• antimos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01-12 20:06
Daar is wel een oplossing voor, draai al vanaf het begin zonder Facebook op de bril, appeltje eitje.

Formuler Z8 Pro, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

• E - Jay
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 30-11 11:34
En als aanvulling op @Plugin is er van de G2 een nieuwe revisie (onderweg). Die belooft o.a. betere tracking. Zag er op steam iets van voorbij komen, staat ook info in G2 topic.

Ik heb zelf ook de G2 met een vr cover, ik heb er niets over te klagen. Zit prima, niet zwaar, scherp, tracking prima (maar heb ook geen vergelijkingsmateriaal daarentegen).

• ZatarraNL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 11:27
E - Jay schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:45:
[...]

En als aanvulling op @Plugin is er van de G2 een nieuwe revisie (onderweg). Die belooft o.a. betere tracking. Zag er op steam iets van voorbij komen, staat ook info in G2 topic.

Ik heb zelf ook de G2 met een vr cover, ik heb er niets over te klagen. Zit prima, niet zwaar, scherp, tracking prima (maar heb ook geen vergelijkingsmateriaal daarentegen).
Toch maar even opnieuw verdiept in de G2. Misschien toch wel een goede optie. De tracking kwam matig uit de reviews, wat mij deed twijfelen.

Goede tip over die nieuwe versie. Maar ik kan er weinig over vinden. Hij lijkt vooralsnog alleen in de us uit te komen.

• Iuigi
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 08:02
Ik overweeg een Quest 2 aan te schaffen, inclusief Link Kabel.
Op internet lees ik gemengde verhalen. Ik speel graag race games, assetto corsa, project cars etc.

Is dit een goede ervaring? Ik hoef niet het beste op de markt, gewoon goed is voor mij goed genoeg.
Ik game nog steeds op een 1080ti, zelfs op mijn oude BENQ Zowie beeldscherm kan ik al niet op max graphics spelen.
Gameplay en ervaring staat bij mij bovenaan.
Zijn er problemen met latency en aangezien de Quest puur op USB werkt? Is mijn GPU dan nog wel in gebruik?

• Tadango
Iuigi schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:46:
Op internet lees ik gemengde verhalen. Ik speel graag race games, assetto corsa, project cars etc.

Is dit een goede ervaring? Ik hoef niet het beste op de markt, gewoon goed is voor mij goed genoeg.
Ik game nog steeds op een 1080ti, zelfs op mijn oude BENQ Zowie beeldscherm kan ik al niet op max graphics spelen.
Zijn er problemen met latency en aangezien de Quest puur op USB werkt? Is mijn GPU dan nog wel in gebruik?
1080 ti kan dat prima aan, maar je instellingen zullen dan laag moeten staan voor een fatsoenlijke resolutie en framerate (80Hz). Draadloos zou ik eerst proberen want de kwaliteit is hetzelfde als via USB.

• PThijssen
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 01-12 22:15
Iuigi schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:46:

Zelf heb ik ook die combi. 1080ti en de Q2. Bij lagere settings is het qua framerate goed te doen, maar dan vind ik zelf de visuals niet meer mooi genoeg. Ook zijn niet alle racegames geoptimaliseerd voor VR en moet je dus behelpen met controlls en settings. Eenmaal draaiend en een beetje gewend aan de gfx is het uiteindelijk goed te doen.

i7 7700K - Asus Prime Z270-A - 32GB DDR4 - MSI GTX 1080Ti - Samsung 850 Pro - Oculus Quest 2

• Iuigi
PThijssen schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:18:
[...]

Zelf heb ik ook die combi. 1080ti en de Q2. Bij lagere settings is het qua framerate goed te doen, maar dan vind ik zelf de visuals niet meer mooi genoeg. Ook zijn niet alle racegames geoptimaliseerd voor VR en moet je dus behelpen met controlls en settings. Eenmaal draaiend en een beetje gewend aan de gfx is het uiteindelijk goed te doen.
Loont het om bijvoorbeeld voor een HP Reverb te gaan? Heeft dat enig voordeel met mijn 1080ti? Hoe is de ervaring?

• deDenDen
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 30-11 09:57
Iuigi schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:18:
[...]

Loont het om bijvoorbeeld voor een HP Reverb te gaan? Heeft dat enig voordeel met mijn 1080ti? Hoe is de ervaring?
De Reverb loont vooral wanneer je een betere videokaart hebt.

Project Cars 2 is m.i. prima te spelen met de Quest 2 op low/medium settings en dat moet jouw 1080ti wel aankunnen, mits jouw cpu niet 10 jaar oud is.
Houd er wel rekening mee dat je flink gaat inleveren op scherpte en detail. Je krijgt daar echter veel immersie voor terug. Het is even wennen, maar na een tijdje stoor je je niet meer aan de minder scherpe details.

Bedraad of draadloos is qua performance niet veel verschil. Heb je een goede dedicated accesspoint hangen in je VR ruimte dan is draadloos een mooie optie. Zelf gebruik ik bij een zittende VR-sessie de kabel.

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:55
Iuigi schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:18:
[...]

Eigenlijk niet, veel headsets zijn beter dan een Quest2 op 1 of meerdere fronten, maar overall is een Quest2 eigenlijk het beste van alle werelden met een geweldige prijs/kwaliteit ratio. En dan kan je hem ook nog eens out of the box draadloos gebruiken, voor mij komt geen enkele headset in de buurt van een Quest2.

Ik wil mij niet voorstellen hoe ik hier weer VR zou moeten spelen met een kabel, wat een achteruitgang...

[Voor 10% gewijzigd door unfor op 25-10-2021 18:11]

Potje knallen in VR met tweakers? Join ons op de Discord

• Iuigi
deDenDen schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:08:
[...]

De Reverb loont vooral wanneer je een betere videokaart hebt.

Project Cars 2 is m.i. prima te spelen met de Quest 2 op low/medium settings en dat moet jouw 1080ti wel aankunnen, mits jouw cpu niet 10 jaar oud is.
Houd er wel rekening mee dat je flink gaat inleveren op scherpte en detail. Je krijgt daar echter veel immersie voor terug. Het is even wennen, maar na een tijdje stoor je je niet meer aan de minder scherpe details.

Bedraad of draadloos is qua performance niet veel verschil. Heb je een goede dedicated accesspoint hangen in je VR ruimte dan is draadloos een mooie optie. Zelf gebruik ik bij een zittende VR-sessie de kabel.
Ik heb een 8700k, dat zal wel gaan lijkt me. Mijn access point is een oude netgear router die in de meter kast hangt. Een kabel vind ik geen probleem.

• Plugin
unfor schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

Eigenlijk niet, veel headsets zijn beter dan een Quest2 op 1 of meerdere fronten, maar overall is een Quest2 eigenlijk het beste van alle werelden met een geweldige prijs/kwaliteit ratio. En dan kan je hem ook nog eens out of the box draadloos gebruiken, voor mij komt geen enkele headset in de buurt van een Quest2.

Ik wil mij niet voorstellen hoe ik hier weer VR zou moeten spelen met een kabel, wat een achteruitgang...
Enige als je VR voornamelijk voor flight en of race gebruikt dan kan je beter de G2 nemen, toch wel een stuk scherper beeld. Je kan net wat verder kijken wat erg belangrijk is met flight- en race sims.
Ja het is wel iets zwaarder voor je GPU maar zo'n groot verschil ook niet.
De 1080Ti kan wel, sims leunen ook sterk op de CPU (voornamelijk single core prestaties), dus als die wat jaartjes oud is sowieso overclocken.

[Voor 8% gewijzigd door Plugin op 25-10-2021 22:54]

• Plugin
Nieuwe PIMAX headset, 12K QLED! 200 FOV, wireless, auto-IPD, full body tracking

Damn! wel erg erg prijzig $2400, nog betere specs dan de varjo aero. Qua specs ongelofelijk bijna. Geplande releasedate pas eind volgend jaar. En Pimax heeft ook vaak kwaliteits issues maar wel interessant.

[Voor 40% gewijzigd door Plugin op 25-10-2021 23:13]

Pagina: 1 ... 61 ... 64 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee