Krijg je tegenwoordig die van VR cover niet meer?GekkePrutser schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:04:
Zojuist de vervangende siliconen facial interface van Oculus binnengekregen. Ik dacht dat het een hele nieuwe facial interface zou zijn maar dat is dus niet zo. Het is maar een siliconen flubbertje dat over de oude facial interface heen gaat. Ik vraag me af of dit goed gaat blijven zitten.
Ik heb nu wat calls van werk maar ik zal het straks proberen en foto's maken indien gewenst.
Nee klopt. Ze hebben een hele nieuwe recall gedaan. Ik kon de siliconen zelfs bestellen ondanks dat ik de VR cover ook heb gehadFlying Hawkic schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:06:
[...]
Krijg je tegenwoordig die van VR cover niet meer?
Heb ik ook gedaan want ik had destijds een nieuwe facial interface besteld omdat ik dacht dat die gefixt waren en dat was dus niet zo. Dus nu heb ik daar ook een hoes voor. Oculus weigerde om een siliconen hoes te sturen voor de apart bestelde facial interface omdat de recall daar niet voor geldt op de een of andere manier (waarschijnlijk over het hoofd gezien tijdens het maken van de orderprocessen). Het geldt alleen voor de oculus en voor de fit pack maar niet voor de los bestelde enkele facial interface

Maar met het serienummer van de Quest 2 kon ik hem dus wel gewoon bestellen. Hij werd zo te zien gewoon vanuit Europa gestuurd dit keer (uit Venlo) dus geen gezeur met importkosten.
https://www.oculus.com/qu...e-facial-interface-alert/
Ik neem aan dat er voor nieuw bestelde Quests gewoon een hele nieuwe facial interface komt (first-party)
PS: Ik vraag me echt af wat voor stof er nou in zit die die irritatie veroorzaakt. En of dat lange-termijn gevaar oplevert. Met name om die reden heb ik het genomen want ik heb er niet echt last van, alleen jeukt het een beetje.
[ Voor 31% gewijzigd door GekkePrutser op 07-09-2021 11:32 ]
Ah thanks. Ik heb destijds gewoon de VR cover aangevraagd, maar ik heb nooit een bericht gekregen over de siliconen hoes, misschien omdat ik reeds een VR cover heb gekregen. Maar als ik het goed begrijp kan je die siliconen hoes toch nog aanvragen. Kan mij wel inbeelden dat de originele facial interface gebruikt om actief te sporten, dat dat geen goed idee isGekkePrutser schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:08:
[...]
Nee klopt. Ze hebben een hele nieuwe recall gedaan. Ik kon de siliconen zelfs bestellen ondanks dat ik de VR cover ook heb gehad
Heb ik ook gedaan want ik had destijds een nieuwe facial interface besteld omdat ik dacht dat die gefixt waren en dat was dus niet zo. Dus nu heb ik daar ook een hoes voor. Oculus weigerde om een siliconen hoes te sturen voor de apart bestelde facial interface omdat de recall daar niet voor geldt op de een of andere manier (waarschijnlijk over het hoofd gezien tijdens het maken van de orderprocessen). Het geldt alleen voor de oculus en voor de fit pack maar niet voor de los bestelde enkele facial interface![]()
Maar met het serienummer van de Quest 2 kon ik hem dus wel gewoon bestellen. Hij werd zo te zien gewoon vanuit Europa gestuurd dit keer (uit Venlo) dus geen gezeur met importkosten.
https://www.oculus.com/qu...e-facial-interface-alert/
Ik neem aan dat er voor nieuw bestelde Quests gewoon een hele nieuwe facial interface komt (first-party)
PS: Ik vraag me echt af wat voor stof er nou in zit die die irritatie veroorzaakt. En of dat lange-termijn gevaar oplevert. Met name om die reden heb ik het genomen want ik heb er niet echt last van, alleen jeukt het een beetje.
Dacht ik ook al. Ik ben vooral blij dat UPS langskomt omdat ik nog een pakketje heb wat weg moet en de UPS punten zijn ver weg hier. Zo'n siliconen laagje heb je weinig aan inderdaad. Meer had ik ook niet verwacht gezien het gratis was.GekkePrutser schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:04:
Zojuist de vervangende siliconen facial interface van Oculus binnengekregen. Ik dacht dat het een hele nieuwe facial interface zou zijn maar dat is dus niet zo. Het is maar een siliconen flubbertje dat over de oude facial interface heen gaat. Ik vraag me af of dit goed gaat blijven zitten.
Ik heb nu wat calls van werk maar ik zal het straks proberen en foto's maken indien gewenst.
Zat na te denken om mijn HP Reverb G2 met VR cover set en grips + mountset te verkopen. Het is zonde, maak er zo ontzettend weinig gebruik ervan (letterlijk maar 2 x opgehad)
Zit nu teveel met andere dingen die ik ook erg leuk vind om te doen. (leuk eh impulsieve aankopen doen
)
Zit nu teveel met andere dingen die ik ook erg leuk vind om te doen. (leuk eh impulsieve aankopen doen
[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 07-09-2021 14:24 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
@Xtr3me4me Ik heb zelf de Index gekocht (nog duurder), uiteraard gebruik ik hem ook niet zo heel vaak, maar dat is meer de beperkte tijd en eigenlijk te weinig ruimte op dit moment.
Maar uiteindelijk komt dat wel goed.
Ja alleen heb hem al een tijdje liggen. Ik stof het eigenlijk alleen maar af. Zit zelf amper nog op de PC. Ondanks ik een RTX3090 heb etc... Ik sport 5 dagen in de week en krijg amper tijd om te gamen.Arunia schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:28:
@Xtr3me4me Ik heb zelf de Index gekocht (nog duurder), uiteraard gebruik ik hem ook niet zo heel vaak, maar dat is meer de beperkte tijd en eigenlijk te weinig ruimte op dit moment.
Daarnaast 2 kids en een vrouw..
Twee kinderen en een vrouw én 5 dagen sporten in de week is al een prestatie op zichXtr3me4me schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:30:
[...]
Ja alleen heb hem al een tijdje liggen. Ik stof het eigenlijk alleen maar af. Zit zelf amper nog op de PC. Ondanks ik een RTX3090 heb etc... Ik sport 5 dagen in de week en krijg amper tijd om te gamen.
Respect! Wat er boven mij al gezegd is. Ik heb een vrouw en 1 kind en al überhaupt nergens tijd voor.Xtr3me4me schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:30:
[...]
Ja alleen heb hem al een tijdje liggen. Ik stof het eigenlijk alleen maar af. Zit zelf amper nog op de PC. Ondanks ik een RTX3090 heb etc... Ik sport 5 dagen in de week en krijg amper tijd om te gamen.
Laat staan sporten.
Ja ik heb de mazzel dat wij op onze kantoor een fitness ruimte hebben. Dus na kantoor tijd ga ik altijd anderhalf a 2 uurtjes fitnessen. Ma-di gewicht heffen, wo-cardio only, do-vry gewichtheffen en za-zo is rustdag.Arunia schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:39:
[...]
Respect! Wat er boven mij al gezegd is. Ik heb een vrouw en 1 kind en al überhaupt nergens tijd voor.
Laat staan sporten.
Thuis kom heeft vrouwlief mijn Low-calorie dens voedsel klaar staan. En weekenden met de kids iets leuks doen en thats my 7 days.
En na sporten kom ik rond 20:30 thuis, dan nog eten en kids naar bed brengen en nog tijd aan vrouw geven. Dan krijg ik geen tijd om te gamen.
Yup, ook twee kinderen en een vrouw. Sporten kan ik ook op de zaak. Maandag en woensdag sporten. Op tijd voor het eten thuis. Kinderen naar bed en dan gewoon gamen. Helaas ben ik meestal net te moe om de VR bril op te zetten, dus blijft het vaak bij PC only. Of ik word snel VR ziek of begin te zweten als een malle en beslaan de glazen in de bril.
Gisteren Puzzle places aangeschaft. Na de beta te hebben gespeeld nu dan de full release aangeschaft. Erg leuk om toch op een relaxte manier VR te gamen. Kan gewoon in de stoel in de kamer dus ook nog een beetje kletsen met de vrouw. Vindt ze ook leuk
Iemand nog een leuke escaperoom achtig spel welke we samen kunnen spelen? Als ik Myst stream naar de tv zodat zij de gegevens kan noteren en meedenken voor de puzzels wordt ze alleen maar misselijk. Misschien is er een spel welke zij op de tablet kan spelen om mij te assisteren in VR?
Gisteren Puzzle places aangeschaft. Na de beta te hebben gespeeld nu dan de full release aangeschaft. Erg leuk om toch op een relaxte manier VR te gamen. Kan gewoon in de stoel in de kamer dus ook nog een beetje kletsen met de vrouw. Vindt ze ook leuk
Iemand nog een leuke escaperoom achtig spel welke we samen kunnen spelen? Als ik Myst stream naar de tv zodat zij de gegevens kan noteren en meedenken voor de puzzels wordt ze alleen maar misselijk. Misschien is er een spel welke zij op de tablet kan spelen om mij te assisteren in VR?
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Cool, die kende ik nog niet https://www.oculus.com/experiences/quest/3623167214470921/Soliest schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:37:
Yup, ook twee kinderen en een vrouw. Sporten kan ik ook op de zaak. Maandag en woensdag sporten. Op tijd voor het eten thuis. Kinderen naar bed en dan gewoon gamen. Helaas ben ik meestal net te moe om de VR bril op te zetten, dus blijft het vaak bij PC only. Of ik word snel VR ziek of begin te zweten als een malle en beslaan de glazen in de bril.
Ik weet niet of het iets is, maar wat je beschrijft doet mij denken aan Traffic Jams (maar misschien eerder om samen met de kinderen te doen)
Dit is de final: https://www.oculus.com/experiences/quest/3931148300302917Flying Hawkic schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:13:
[...]
Cool, die kende ik nog niet https://www.oculus.com/experiences/quest/3623167214470921/
Ik weet niet of het iets is, maar wat je beschrijft doet mij denken aan Traffic Jams (maar misschien eerder om samen met de kinderen te doen)
Denk inderdaad dat Traffic Jams niets voor het vrouwtje is. Wel leuk dat ze tablet/telefoon met VR combineren.
[ Voor 11% gewijzigd door Soliest op 07-09-2021 16:29 ]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Inderdaad eerder voor kinderen, maar zou wel leuk zijn als er meer games bestaan die je samen kunt spelen met iemand buiten VR.Soliest schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:27:
[...]
Dit is de final: https://www.oculus.com/experiences/quest/3931148300302917
Denk inderdaad dat Traffic Jams niets voor het vrouwtje is. Wel leuk dat ze tablet/telefoon met VR combineren.
Cooking Simulator VR .... dan kan de vrouw vast offline aan de afwasFlying Hawkic schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:54:
[...]
Inderdaad eerder voor kinderen, maar zou wel leuk zijn als er meer games bestaan die je samen kunt spelen met iemand buiten VR.
Er wel wat andere games die het ook proberen. Zoek maar eens een keer naar asymmetrische vr games.Flying Hawkic schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:54:
[...]
Inderdaad eerder voor kinderen, maar zou wel leuk zijn als er meer games bestaan die je samen kunt spelen met iemand buiten VR.
Voor combinatie pc en vr heb je bijvoorbeeld: Carly and the Reaperman - Escape from the Underworld.
Er zijn ook games via mobiel te spelen zijn zoals Acron: Attack of the Squirrels!
Deze games zijn nog wel niche binnen een niche, maar soms wel leuk met vrienden
@daan2609 Die Acron: Attack of the Squirrels ziet er wel heel gaaf uit als een party-game. Als een bepaald virus een beetje ingedamd is, dan gaan wij op scouting weer een LAN-party organiseren. We hebben dan zo'n 3 VR-headsets. Dit lijkt mij dan wel heel leuk om te doen met een paar 11~16 jarige.
Niet echt een escape room, maar mijn vrouw en ik hebben de nodige lol met Keep talking and nobody explodes. Moet je met minimaal 2 personen spelen waarbij de niet VR speler middels een handleiding/geprint boekwerk instructies moet geven hoe een bom ontmanteld moet worden. Ook een mooie introductie in de VR wereld, je pakt het makkelijk op en kunt het zittend spelen.Soliest schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:37:
Tevens een goede relatietest
Hier twee kinderen (4 en 6 jaar) en een vrouw, beide een baan van 4 dagen. Daarnaast sport ik 3x per week (cardio- en krachttraining 1.5 uur), game ik elke dag (XCOM) en doe in in VR elke week meerdere sessies in iRacing met complete race rig van Fanatec en Sim-Lab.
Daarnaast bezig met FO worden als ik 55 jaar ben, met hypotheek op mijn 42e afbetaald over zes jaar, enz.
VR voor iRacing is voor mij wel de manier om er veel geld uit te halen. HL: Alyx was ook geweldig, maar na 25 uur klaar en daar zet je de bril dus niet meer voor op.
Ik gebruik alleen nog steeds de Rift CV1 op een GTX1080. Ik zou dit jaar een nieuwe game pc kopen, maar videokaarten vind ik te duur. Was anders dit jaar ook voor een Index gegaan. Ook vrij duur, maar eerlijk geprijsd. Ik wacht dan maar op wat volgend jaar gaat brengen.
Ik vraag mij vooral af hoeveel extra plezier ik zou hebben van een Index t.o.v. Rift. Iemand met ervaring?
Iets als een Index 2 of misschien Reverb 3, dat zou ik meteen kopen, denk ik.
Daarnaast bezig met FO worden als ik 55 jaar ben, met hypotheek op mijn 42e afbetaald over zes jaar, enz.
VR voor iRacing is voor mij wel de manier om er veel geld uit te halen. HL: Alyx was ook geweldig, maar na 25 uur klaar en daar zet je de bril dus niet meer voor op.
Ik gebruik alleen nog steeds de Rift CV1 op een GTX1080. Ik zou dit jaar een nieuwe game pc kopen, maar videokaarten vind ik te duur. Was anders dit jaar ook voor een Index gegaan. Ook vrij duur, maar eerlijk geprijsd. Ik wacht dan maar op wat volgend jaar gaat brengen.
Ik vraag mij vooral af hoeveel extra plezier ik zou hebben van een Index t.o.v. Rift. Iemand met ervaring?
Inderdaad, voor simracing is VR zo een grote toevoeging en een belangrijke meerwaarde in de ervaring dat er eigenlijk VR-only online lobby's zouden moeten bestaanPlaya del C. schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:42:
Hier twee kinderen (4 en 6 jaar) en een vrouw, beide een baan van 4 dagen. Daarnaast sport ik 3x per week (cardio- en krachttraining 1.5 uur), game ik elke dag (XCOM) en doe in in VR elke week meerdere sessies in iRacing met complete race rig van Fanatec en Sim-Lab.
Ben van een Rift naar een Reverb G2 gegaan. De hogere resolutie is prettig als je dingen moet kunnen aflezen, zoals getallen op je virtuele stuurtje, en in-game menu's. Een bredere field of view is voor racen ook wel prettig. Maar of dat de aanschaf van een nieuwe VR bril en een nieuwe videokaart waard is...Playa del C. schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:42:
De stap van non-VR naar VR op de Rift was in elk geval veel groter dan die van de Rift naar de G2. Neemt niet weg dat ik er nog steeds erg blij mee ben. En de oude Rift doet nog steeds dienst als Beat Saber bril in de woonkamer
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Ik ben wel aardig geïnteresseerd om iets van simracing te gaan doen.
Wil er alleen niet teveel voor betalen (€300 max voor stuur/pedaal) en vraag mij af hoe de ervaring dan zal zijn.
Ik hoef niet per sé competitief te racen, maar wil het wel ervaren. Is het niet lastig met een VR bril de knoppen op het stuur goed te bedienen? Werkt het draadloos goed met de Quest 2?
Voordat ik het geld ervoor neerleg, zou ik wel wat ervaringen van mede VR bezitters en dan ook heel graag Quest 2 draadloos bezitters willen horen.
Als het bedraad moet, zal het met sim racen wel meevallen om dat te doen, maar toch hoop ik dat het draadloos kan, niet alleen qua comfort, maar ook i.v.m. kosten.
Wil er alleen niet teveel voor betalen (€300 max voor stuur/pedaal) en vraag mij af hoe de ervaring dan zal zijn.
Ik hoef niet per sé competitief te racen, maar wil het wel ervaren. Is het niet lastig met een VR bril de knoppen op het stuur goed te bedienen? Werkt het draadloos goed met de Quest 2?
Voordat ik het geld ervoor neerleg, zou ik wel wat ervaringen van mede VR bezitters en dan ook heel graag Quest 2 draadloos bezitters willen horen.
Als het bedraad moet, zal het met sim racen wel meevallen om dat te doen, maar toch hoop ik dat het draadloos kan, niet alleen qua comfort, maar ook i.v.m. kosten.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb jarenlang geracet met een logitech driving force GT. Dat beviel best prima. Als je het alleen maar wilt proberen, zou ik zeggen: check MP voor een setje van Logitech of Thrustmaster (op dit forum genoeg tips te vinden voor welke stuurtjes je het beste kunt kiezen).
Voor wat betreft VR: ik heb het wel draadloos geprobeerd met de Quest2, en dat ging verrassend goed. Helaas was er bij mij dan toch heel soms een hikje en dat is voor simracen erg onhandig omdat je dan snel in de vangrail ligt. Ik heb er daarom voor gekozen om een relatief goedkope usb kabel te gebruiken (30 euro ongeveer) en dat werkt super.
Qua het bedienen van je stuur, dat is prima op gevoel te doen. Een toetsenbord is lastiger
Voor wat betreft VR: ik heb het wel draadloos geprobeerd met de Quest2, en dat ging verrassend goed. Helaas was er bij mij dan toch heel soms een hikje en dat is voor simracen erg onhandig omdat je dan snel in de vangrail ligt. Ik heb er daarom voor gekozen om een relatief goedkope usb kabel te gebruiken (30 euro ongeveer) en dat werkt super.
Qua het bedienen van je stuur, dat is prima op gevoel te doen. Een toetsenbord is lastiger
Draadloos racen met een Quest 2 werkt perfect, ik merk geen vertraging oid. Ik heb een Logitech G29 icm met een PLAYSEAT® CHALLENGE en dit bevalt prima. 2e hands vindt je deze samen voor 300 als je zoekt. Stoeltje voegt echt wat toe en is makkelijk weg te zetten. Knoppen op het stuur vindt je vanzelf wel. Ik heb nog wel een ventilator op het stuur gemonteerd zodat je lucht stroming in het gewicht hebt. Dat vindt ik met VR wel prettig en helpt misselijkheid tegen te gaan.Koldur schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:49:
Ik ben wel aardig geïnteresseerd om iets van simracing te gaan doen.
En hiermee kan je redelijk competitief racen zonder dat het meteen duur wordt. Beter kan altijd maar in het begin is dit meer dan voldoende en heel erg leuk. Kan je zeker een paar jaar mee vooruit.
Acron is prachtig! Paar smartphones en 1 VR speler en lekker geiten maar.Vuikie schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:33:
@daan2609 Die Acron: Attack of the Squirrels ziet er wel heel gaaf uit als een party-game. Als een bepaald virus een beetje ingedamd is, dan gaan wij op scouting weer een LAN-party organiseren. We hebben dan zo'n 3 VR-headsets. Dit lijkt mij dan wel heel leuk om te doen met een paar 11~16 jarige.
Nou, maar meteen een deal gedaan voor een G27 en een playseat. Binnekort ophalen, mij benieuwen!
De G27 schijnt voor velen beter te zijn dan de G29 en als ik race zie ik het stuurtje toch niet haha.
iRacing lees ik veel over, maar lijkt meer gericht op realisme, welke is meer casual en zonder teveel gedoe (lees zonder VR bril constant af te moet zetten) te spelen met VR?
De G27 schijnt voor velen beter te zijn dan de G29 en als ik race zie ik het stuurtje toch niet haha.
iRacing lees ik veel over, maar lijkt meer gericht op realisme, welke is meer casual en zonder teveel gedoe (lees zonder VR bril constant af te moet zetten) te spelen met VR?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik kan je alleen maar aanraden om te racen in VR. Een nieuwe wereld zal voor je open gaan die je niet meer gaat willen verlaten...Koldur schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:35:
Nou, maar meteen een deal gedaan voor een G27 en een playseat. Binnekort ophalen, mij benieuwen!
Ik speel met een Quest 2 draadloos. Gaat perfect als je netwerk in orde is en je dicht bij het acces point of de router zit.
Qua games: ik speel graag AMS2 en Project Cars 2. Die zijn beide zeer goed in VR (lees: je moet de bril niet afzetten, wat wel het geval is bij Assetto Corsa bv.). Ik denk dat die ook goedkoper zijn dan iRacing (en weet niet of je die in VR kunt spelen).
Misschien toch ook eens tijd voor maken om me in te verdiepen, ik heb hier gewoon al een paar jaar een G27 op een wheelstand pro tegen de muur aan staan 
Destijds wel even dirt rally geprobeerd maar kwam er toen om een of andere reden niet echt in (wellicht had ik gewoon niet genoeg tijd toen, weet het niet meer). Maar van die simulator games lijken me wel wat overweldigend, ik ben normaal eerder van de iets meer arcade racer. Zijn er eventueel iets minder hardcore aanbevelingen?
Destijds wel even dirt rally geprobeerd maar kwam er toen om een of andere reden niet echt in (wellicht had ik gewoon niet genoeg tijd toen, weet het niet meer). Maar van die simulator games lijken me wel wat overweldigend, ik ben normaal eerder van de iets meer arcade racer. Zijn er eventueel iets minder hardcore aanbevelingen?
Gamertag: FinrazielNL
Ik ken er geen in VR maar Project Cars 2 en AMS2 zijn best toegankelijk vind ik.Finraziel schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:41:
Misschien toch ook eens tijd voor maken om me in te verdiepen, ik heb hier gewoon al een paar jaar een G27 op een wheelstand pro tegen de muur aan staan
Precies, deze twee. Met als bonus dat ze in VR erg goed werken. Zeker PC2 is regelmatig voor bijna niks te krijgen.Flying Hawkic schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:17:
[...]
Ik ken er geen in VR maar Project Cars 2 en AMS2 zijn best toegankelijk vind ik.
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Dash dash world, soort van Mario cart in VR.
[ Voor 17% gewijzigd door Plugin op 09-09-2021 09:08 ]
1 van de weinig spellen die ik heb gerefund... Dat speelde echt niet lekker. Leek mij erg leuk maar het leek nergens op qua rijden helaas.Plugin schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:07:
Je hebt ook nog dash dash world, soort van Mario cart in VR.
Heeft ETS2 native VR support zonder omwegen?Furfoot schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:49:
Dirt Rally 2, Project Cars 2 en AMS 2 zijn wel de meest immersive VR race spellen die er zijn (zijn er ook niet zoveel en lijken er eigenlijk geen meer te komen).
edit. vergat nog ETS 2 maar racen is daar niet aan te raden
Wist ook niet dat Dirt Rally 2 VR support heeft, lijkt me wel intens
[ Voor 8% gewijzigd door Flying Hawkic op 09-09-2021 13:25 ]
Ja is native en best goed. Racen in VR is zowiezo niet iets wat je moet doen als VR noobFlying Hawkic schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:25:
[...]
Heeft ETS2 native VR support zonder omwegen?
Wist ook niet dat Dirt Rally 2 VR support heeft, lijkt me wel intens
Vind zelf juist racen erg meevallen in VR, je zit namelijk stil op een stoel. Als je bv loopt en je valt of gaat over verschillende hoogten terwijl je eigen lichaam dus niet mee beweegt daarop dan is dat tenminste voor mij het ergste. Maar nu bijna geen last meer daarvan, maar racen dus 0,0 last.Furfoot schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:47:
[...]
Ja is native en best goed. Racen in VR is zowiezo niet iets wat je moet doen als VR noob
Elder Scrolls VR bv, erg veel hoogte verschillen tijdens het lopen, dat vind ik 1 van de lastigste qua VR ervaring en heel soms moet ik dan mijn VR bril even af doen.
[ Voor 14% gewijzigd door Plugin op 09-09-2021 23:11 ]
Voor de Half-Life:Alyx fans, er is een prachtige Workshop map gereleased. Loco-Motive. 45-min speeltijd dat zo in de originele game zelf had kunnen zitten. Inclusief Russel voice actor sound-alike :-)
Highly recommended:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2212946578
Highly recommended:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2212946578
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qqmv1Wc8iGkXUGr1NAMu82vs.jpg?f=user_large)
NCASE M1 | i9-10900K | Corsair DDR4 64GB | EVGA 3070 XC3 Ultra Gaming
Dit ja. Ondersteboven in Elite Dangerous door canyons scheuren? No problem. De cockpit geeft een 'vast' orientatiepunt.Plugin schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:09:
[...]
Vind zelf juist racen erg meevallen in VR, je zit namelijk stil op een stoel. Als je bv loopt en je valt of gaat over verschillende hoogten terwijl je eigen lichaam dus niet mee beweegt daarop dan is dat tenminste voor mij het ergste. Maar nu bijna geen last meer daarvan, maar racen dus 0,0 last.
Elder Scrolls VR bv, erg veel hoogte verschillen tijdens het lopen, dat vind ik 1 van de lastigste qua VR ervaring en heel soms moet ik dan mijn VR bril even af doen.
Half-Life Alyx zonder teleportatie ? Ehm ff wennen
PS Bedankt voor de tip @FixTies !!
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 09-09-2021 23:35 ]
Ik heb de oculus quest 2 nog niet zo lang, maar in de "rondleiding" zit een soort on-rail schiet spel. Zijn er meer van dit soort spellen? Dus geen fps maar on rail dat je wel moet schieten om je heen in een soort afgesloten ruimte voor punten?
https://store.steampowere...650/Space_Pirate_Trainer/jpg97 schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:35:
Ik heb de oculus quest 2 nog niet zo lang, maar in de "rondleiding" zit een soort on-rail schiet spel. Zijn er meer van dit soort spellen? Dus geen fps maar on rail dat je wel moet schieten om je heen in een soort afgesloten ruimte voor punten?
https://www.oculus.com/experiences/quest/1663790613725314/
https://www.oculus.com/experiences/quest/2096339947076151/
https://www.oculus.com/experiences/quest/2325731427501921/
https://vrgamecritic.com/game/pistol-whip
[ Voor 3% gewijzigd door Soliest op 12-09-2021 23:17 ]
on-rail bedoel je mee dat je je wel voortbeweegt?jpg97 schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:35:
anders GunClub VR, vermaakt ik me altijd erg goed mee.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Hierboven al aangehaald maar ik kan in het bijzonder Pistol Whip warm aanbevelenjpg97 schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:35:
Thanks, space pirates trainer ziet er wel cool uit. In een arena zonder te lopen. Die ga ik proberen.
Ik denk dat je wellicht al wat spullen binnen hebt voor je VR racing ervaring. Ik zit er inmiddels een aantal jaar in en je wilt echt niet meer terug. De immersie is onaantastbaar.Koldur schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:35:
Ik was de eerste 2 keer wat 'weeïg' na een sessie (tip, begin niet met SPA of iets met enorm hoogteverschillen op de baan!!) maar je went er in mijn geval vlot aan, nergens meer last van nu, ook niet na een lange sessie (al zweet je wel
Qua games; Project Cars 2 is idd vaak goedkoop te krijgen. Echter is daar de force feedback zo belabberd dat ik die zou laten liggen. Automobilista 2 werkt ERG goed out of the box, force feedback ook beter voor elkaar.
Assetto Corsa met al zijn (gratis) mods is eigenlijk ook een insta buy. Kost vaak ook geen drol, en met mods oneindig te spelen.
Assetto Corsa Competizione werkt helaas in VR nog altijd matig (tenzij je een erg dikke setup hebt) maar als hij werkt blijft het voor GT3/GT4 auto's wel de beste SIM atm.
iRacing, werkt out of the box ook goed, alleen het betaalmodel is continue, dus bereid je voor op uitgaven per auto, track etc...Kan hard oplopen
Vooral; have fun online
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Zo, na lang sparen eindelijk mijn monsterbak binnen (3070TI, Ryzen 5600X, 16gb)
Ik merkte dat de Oculus Quest 1 aansluiten via Airlink echt een eitje was.
Mooi om te zien dat ze daar over nagedacht hebben.
Saints and Sinners op de PC is echt 100* mooier dan op de Quest en speelt nog steeds als een droom.
Flight Simulator VR doet het fantastisch.
Zo blij dat ik heb gewacht en doorgespaard voor een fatsoenlijke pc
Ik merkte dat de Oculus Quest 1 aansluiten via Airlink echt een eitje was.
Mooi om te zien dat ze daar over nagedacht hebben.
Saints and Sinners op de PC is echt 100* mooier dan op de Quest en speelt nog steeds als een droom.
Flight Simulator VR doet het fantastisch.
Zo blij dat ik heb gewacht en doorgespaard voor een fatsoenlijke pc
Voor PC2 is het inderdaad aan te raden om custom force feedback files online te downloaden.Mu.siQ schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:55:
[...]
Ik denk dat je wellicht al wat spullen binnen hebt voor je VR racing ervaring. Ik zit er inmiddels een aantal jaar in en je wilt echt niet meer terug. De immersie is onaantastbaar.
Ik was de eerste 2 keer wat 'weeïg' na een sessie (tip, begin niet met SPA of iets met enorm hoogteverschillen op de baan!!) maar je went er in mijn geval vlot aan, nergens meer last van nu, ook niet na een lange sessie (al zweet je wel).
Qua games; Project Cars 2 is idd vaak goedkoop te krijgen. Echter is daar de force feedback zo belabberd dat ik die zou laten liggen. Automobilista 2 werkt ERG goed out of the box, force feedback ook beter voor elkaar.
Assetto Corsa met al zijn (gratis) mods is eigenlijk ook een insta buy. Kost vaak ook geen drol, en met mods oneindig te spelen.
Assetto Corsa Competizione werkt helaas in VR nog altijd matig (tenzij je een erg dikke setup hebt) maar als hij werkt blijft het voor GT3/GT4 auto's wel de beste SIM atm.
iRacing, werkt out of the box ook goed, alleen het betaalmodel is continue, dus bereid je voor op uitgaven per auto, track etc...Kan hard oplopen
Vooral; have fun online
Zowel voor AMS2 als PC2 heb ik een beetje hetzelfde probleem: een leuke online lobby vinden. Als je die hebt, dan is het heel leuk, maar vaak is er een wachtwoord bijvoorbeeld. Zit in AMS2 ook nog te wachten tot ze de online component aanpakken en een goede safety rating voorzien.
Woeps
Iets te enthousiast
AMS2 is inderdaad een leuke lobby vinden wel een probleem. Vaak doe ik het via een league of iets. Dan weet je waar je mee rijdt.Flying Hawkic schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:32:
[...]
Voor PC2 is het inderdaad aan te raden om custom force feedback files online te downloaden.
Zowel voor AMS2 als PC2 heb ik een beetje hetzelfde probleem: een leuke online lobby vinden. Als je die hebt, dan is het heel leuk, maar vaak is er een wachtwoord bijvoorbeeld. Zit in AMS2 ook nog te wachten tot ze de online component aanpakken en een goede safety rating voorzien.
Sowieso aan te raden; je bent dan wat verplichter banen, auto's, teams etc te leren kennen. En vaak fair racing
Zeg dat wel, had gisteren m'n allereerste ervaring in VR (Formule 1 spel in een playseat met een Lenovo headset, ken het type niet, maar was volgens mij best goede apparatuur). Het beeld was prima en scherp, maar het duurde welgeteld drie bochten voor ik die headset met een flink wagenziek gevoel afzette. En het duurde vervolgens nog tien minuten om weer bij te komen...Furfoot schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:47:
[...]
Racen in VR is zowiezo niet iets wat je moet doen als VR noob
Ik verwachtte wel dat het een beetje misselijkmakend zou kunnen zijn (Ik kan Villa Volta in de Efteling al amper goed doorstaan), maar het is wel een een domper dat het al zo snel gebeurde, dat maakt me weinig hoopvol dat ik binnen afzienbare tijd zonder problemen van VR kan genieten. Misschien moet ik bij gelegenheid maar eens een VR-ervaring proberen met minder beweging. Kijken of ik het dan langer dan een minuut uit houd...
(Kun je zo'n PS4 VR bril eigenlijk ergens huren met wat games op schijf erbij?)
VR benen krijg je vanzelf naarmate je het vaker doetRonnnL schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:36:
[...]
Zeg dat wel, had gisteren m'n allereerste ervaring in VR (Formule 1 spel in een playseat met een Lenovo headset, ken het type niet, maar was volgens mij best goede apparatuur). Het beeld was prima en scherp, maar het duurde welgeteld drie bochten voor ik die headset met een flink wagenziek gevoel afzette. En het duurde vervolgens nog tien minuten om weer bij te komen...
Ik verwachtte wel dat het een beetje misselijkmakend zou kunnen zijn (Ik kan Villa Volta in de Efteling al amper goed doorstaan), maar het is wel een een domper dat het al zo snel gebeurde, dat maakt me weinig hoopvol dat ik binnen afzienbare tijd zonder problemen van VR kan genieten. Misschien moet ik bij gelegenheid maar eens een VR-ervaring proberen met minder beweging. Kijken of ik het dan langer dan een minuut uit houd...
Ik kon in het begin ook niets hebben, geen free locomotion of heavy race games. Nu geen enkel probleem meer, meerdere uren achter elkaar.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
@Mu.siQ
Ik heb voor €130 een mooie set binnen, G27 en een playseat met een framewerk eromheen waardoor het heel stevig is. Goede deal denk ik, voor dat geld durf ik het wel te proberen!
Ga straks eerst even Project Cars eerst even zonder VR testen met de FFB profiles zoals @Flying Hawkic aanraadt. Eerst de boel goed werkend hebben lijkt mij makkelijker zonder VR.
Als VR het toch niet comfortabel werkt voor mij (wat mij stug lijkt, maar ik weet het nog niet) dan heb ik altijd nog een 96" 4K projectie scherm waarop ik kan racen.
@RonnnL Ik heb in attracties nooit last, maar in VR in sommige gevallen hier en daar wel een beetje gehad in het begin, nu niet meer, hangt ook af van hoe ik mij van te voren voel.
Dacht dat dit bij iemand die er snel last van zou hebben, zoals bij jou het geval is, het nooit weg zou gaan, maar heb hier eigenlijk altijd het tegendeel daarvan gelezen. Kost wat tijd, maar er schijnt dus goed aan te wennen zijn! VR is echt een gave ervaring!
Ik heb voor €130 een mooie set binnen, G27 en een playseat met een framewerk eromheen waardoor het heel stevig is. Goede deal denk ik, voor dat geld durf ik het wel te proberen!
Ga straks eerst even Project Cars eerst even zonder VR testen met de FFB profiles zoals @Flying Hawkic aanraadt. Eerst de boel goed werkend hebben lijkt mij makkelijker zonder VR.
Als VR het toch niet comfortabel werkt voor mij (wat mij stug lijkt, maar ik weet het nog niet) dan heb ik altijd nog een 96" 4K projectie scherm waarop ik kan racen.
@RonnnL Ik heb in attracties nooit last, maar in VR in sommige gevallen hier en daar wel een beetje gehad in het begin, nu niet meer, hangt ook af van hoe ik mij van te voren voel.
Dacht dat dit bij iemand die er snel last van zou hebben, zoals bij jou het geval is, het nooit weg zou gaan, maar heb hier eigenlijk altijd het tegendeel daarvan gelezen. Kost wat tijd, maar er schijnt dus goed aan te wennen zijn! VR is echt een gave ervaring!
Je moet direct stopped als dat gevoel komt aanzetten, daarna de volgende dag weer proberen net zolang tot het goed gaat. Ik kan nu eignelijk alles wel aan in VR.RonnnL schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:36:
[...]
Zeg dat wel, had gisteren m'n allereerste ervaring in VR (Formule 1 spel in een playseat met een Lenovo headset, ken het type niet, maar was volgens mij best goede apparatuur). Het beeld was prima en scherp, maar het duurde welgeteld drie bochten voor ik die headset met een flink wagenziek gevoel afzette. En het duurde vervolgens nog tien minuten om weer bij te komen...
@RonnnL Dat ziek worden van VR heb ik ook nog regelmatig. Komt dan voornamelijk omdat ik al moe ben voordat ik die bril op zet (iets met werk en kinderen). Begin dan ook vaak als een otter te zweten. Ik zet dan meteen de bril af en ga gewon iets anders doen. Erg jammer dat het gebeurd, maar als je dan gewoon doorgaat... dan gaat het helemaal niet meer goedkomen. Mijn eerste VR ervaring was bij een maatje thuis op zijn Vive en Elite. In Elite ging het nog redelijk, maar toen hij een spel startte waar je in een soort karretje zat en in het hoofd van iemand geschoten werd om over de zenuwbanen te zweven ging ik door de grond. Ik ben daarna de rest van de dag echt heel erg ziek geweest.
dingen die moeten kloppen om niet (snel) ziek te worden:
- uitgerust zijn
- hydrateren
- goede pc voor hoge fps
- langzaam beginnen
dingen die moeten kloppen om niet (snel) ziek te worden:
- uitgerust zijn
- hydrateren
- goede pc voor hoge fps
- langzaam beginnen
F1, VR en eerste keer. Drie woorden die bij niemand goed zouden gaanRonnnL schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:36:
[...]
Waar vind je leuke leaguesMu.siQ schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:12:
[...]
AMS2 is inderdaad een leuke lobby vinden wel een probleem. Vaak doe ik het via een league of iets. Dan weet je waar je mee rijdt.
Sowieso aan te raden; je bent dan wat verplichter banen, auto's, teams etc te leren kennen. En vaak fair racing
Voor PC2 gebruikte ik deze files: https://www.racedepartmen...ristiaans-pure-ffb.35670/Koldur schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:51:
@Mu.siQ
Succes!
Heb wat vrienden die af en toe AMS2 streamen en lobby open zetten. Weet niet of ik zo hier 'reclame' mag maken
Destijds via Discord meegedaan bij On The Limit Community. Uiteraard heb je nog AMS Unofficial die wat organiseert. Zit momenteel zelf nergens in want ACC kampioenschappen waar ik aan mee doe
SRHI wil in de toekomst ook AMS2 mogelijk gaan organiseren.
Thanks voor de tips, dat ga ik eens proberenMu.siQ schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:21:
[...]
Heb wat vrienden die af en toe AMS2 streamen en lobby open zetten. Weet niet of ik zo hier 'reclame' mag maken
Destijds via Discord meegedaan bij On The Limit Community. Uiteraard heb je nog AMS Unofficial die wat organiseert. Zit momenteel zelf nergens in want ACC kampioenschappen waar ik aan mee doe
SRHI wil in de toekomst ook AMS2 mogelijk gaan organiseren.
Is er eigenlijk al een FSR mod voor Oculus VR verschenen? Via SteamVR runtime heb ik er wel mee gespeeld al maar op de Quest moet ik dan Virtual Desktop proberen maar Air link draait veel lekkerder hier.
Ik zit te denken om een Oculus Quest 2 aan te schaffen omdat ik geen Gaming PC heb (ik ben meer een console gamer). De Quest lijkt mij dan een interessante optie om af en toe VR te kunnen gamen.
Bij een vriend heb ik Half Life Alyx kunnen spelen met de Valve Index en dit was echt een geweldige ervaring met de controls (blikjes oppakken en gooien in VR!).
Nu ben ik benieuwd of de controllers van de Quest vergelijkbaar zijn met de Index qua touch. Ik kan online geen definitief antwoord vinden. Ik heb wel een filmpje gevonden het het spel "the Climb" daar leek het alsof er een knop werd ingedrukt bij het vast pakken, klopt dit?
Bij een vriend heb ik Half Life Alyx kunnen spelen met de Valve Index en dit was echt een geweldige ervaring met de controls (blikjes oppakken en gooien in VR!).
Nu ben ik benieuwd of de controllers van de Quest vergelijkbaar zijn met de Index qua touch. Ik kan online geen definitief antwoord vinden. Ik heb wel een filmpje gevonden het het spel "the Climb" daar leek het alsof er een knop werd ingedrukt bij het vast pakken, klopt dit?
Zonder game PC zal het moeilijk zijn om Half Life Alyx te spelen met een Quest 2.
Die wordt namelijk van de PC gestreamed naar de Quest 2 (of met een kabel).
Die wordt namelijk van de PC gestreamed naar de Quest 2 (of met een kabel).
Ik vind dit lastig uitleggen, omdat het enorm logisch is zodra je het vast hebt, maar ik ga een poging doen.D026 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:53:
Ik zit te denken om een Oculus Quest 2 aan te schaffen omdat ik geen Gaming PC heb (ik ben meer een console gamer). De Quest lijkt mij dan een interessante optie om af en toe VR te kunnen gamen.
Je hebt op de controller twee knoppen, eentje als 'trigger' bij de wijsvinger en eentje aan de 'binnenkant' waar je je middelvinger om de controller houdt. En daarmee kun je verschillende acties uitvoeren die reflecteren hoe je 'ingame-hand' reageert.
- Alleen de middelvinger: je wijst met je wijsvinger iets aan en kunt daarmee bijvoorbeeld een knop indrukken
- Wijsvinger én middelvinger: je maakt een vuist en kunt bijvoorbeeld ergens tegen aan slaan
Doe je echter eerst beide 'los' en houdt je je ingame-hand over iets wat je zou kunnen oppakken en je knijpt je wijsvinger én middelvinger, dan pak je dat op.
Heb je iets kleins, bijvoorbeeld een papieren vliegtuigje, dan pak je dat op met je wijsvinger en duim. Dat doe je dan in de beweging dat je je middelvinger indrukt en daarna je wijsvinger.
Hopelijk is dit wat te begrijpen
Let wel, maar mogelijk weet je dit al omdat je aangeeft dat je geen gaming PC hebt. Je hebt geen mogelijkheid om bijv. Half-Life: Alyx te spelen op de Quest, hè?
Half Life Alyx is pc only en kun je dus niet op de stand allone Quest2 spelen. Daar heb je dus echt een (goede game) pc voor nodig.D026 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:53:
Controllers van de Quest2 worden door middel van de interne camera`s getracked en die van de Index via base stations. Voordeel inside out tracking: je hebt geen externe apparaten, kabels en stroom nodig. Voordeel base stations, stuk nauwkeuriger en ook nog trackbaar als je ze bijvoorbeeld achter je rug houd.
Nu merk ik bij de Q2 niet echt op dat hij de tracking verliest, heel sporadisch, maar is meestal niet storend. Ook met de Q2 zijn er games (en er komen er steeds meer bij) welke hand tracking gebruiken (dus geen controllers nodig). Als je iets moet vasthouden of indrukken of zoiets in het spel moet je inderdaad een knopje indrukken. Bij de Index heb je een bandje om de controller waardoor hij "vast" zit aan je hand en dus ook de controller "los" kunt laten zonder dat hij valt. (Bij de Q2 kan dat er later ook bijgekocht/gemod worden). de Index controllers zijn "drukgevoelig" en merken dus of je de controller vast houd of los laat.
Zo hebben ze dus alletwee hun voor en nadelen maar komen erg dicht bij elkaar. Maar bij de Index heb je dus sowieso een pc nodig.
Beide bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik vraag mij alleen af of het de Quest Controllers nog wel "Natuurlijk" aanvoelen. Maar voor de prijs van de Quest 2 is het misschien wel het proberen waard.
Dat ik een goede PC nodig heb voor Alyx en andere top VR games is mij duidelijk. Maar mocht er in de toekomst toch één komen dan kan de Quest alsnog gebruikt worden, dat vind ik wel een groot voordeel.
Ik vraag mij alleen af of het de Quest Controllers nog wel "Natuurlijk" aanvoelen. Maar voor de prijs van de Quest 2 is het misschien wel het proberen waard.
Dat ik een goede PC nodig heb voor Alyx en andere top VR games is mij duidelijk. Maar mocht er in de toekomst toch één komen dan kan de Quest alsnog gebruikt worden, dat vind ik wel een groot voordeel.
Dat 'natuurlijk' aanvoelen is maar net wat je er onder verstaat. Iets vastpakken met de Quest controllers is simpelweg niet hetzelfde als met je eigen handen. Het voelt echter al heel snel 'natuurlijk' en het wordt dan iets waar je helemaal niet meer bij stilstaat. Wellicht dat de eerste 10 minuten het wauw-effect van de Index controllers groter is dan bij de Quest controllers, maar na een paar speelsessies sta je er niet meer bij stil denk ik.D026 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:01:
De handtracking van de Quest, die steeds beter wordt, blijft mij wel verbazen. Maar dat komt wellicht ook doordat ik het maar sporadisch gebruik.
Ik heb de index controllers nooit zelf gebruikt dus misschien heb ik het mis, maar ik denk dat het belangrijkste verschil de handstrap is waardoor je de index controllers los kunt laten (zonder dat ze uit je handen vallen).D026 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:01:
Dat is echter makkelijk op te lossen met verschillende aftermarket accessoires. Ik heb zelf de vrcover grips die ik echt geweldig vind. Zo te zien helaas niet meer leverbaar bij Amazon, maar die van amvr zijn ook niet slecht (die had ik voor de Quest 1 en was ik ook tevreden over, maar de extra padding van de vrcover variant is nog fijner). De kiwidesign schijnt ook goed te zijn maar vond ik zelf niet fijn voor mijn grote handen.
Gamertag: FinrazielNL
Zijn er mensen hier die gebruik maken van Viveport (HTC) icm de Quest 2? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
zie dit artikel
zie dit artikel
NCASE M1 | i9-10900K | Corsair DDR4 64GB | EVGA 3070 XC3 Ultra Gaming
Gisteren en vandaag even geraced met de G27 en de playseat, erg gave ervaring! Alleen vallen de graphics mij enorm tegen in PC2, heb daar in het VR race topic, waar die vraag denk ik echt thuis hoort, een uitgebreidere vraag gesteld hierover.
En hoewel ik niet snel misselijk word, hier wel een beetje gehad. Vooral als er iets gebeurt wat volledig onverwacht is en ik wel kijk naar wat er gebeurt. Dat is aardig triggerend, maar gelukkig ebt het snel weg.
En hoewel ik niet snel misselijk word, hier wel een beetje gehad. Vooral als er iets gebeurt wat volledig onverwacht is en ik wel kijk naar wat er gebeurt. Dat is aardig triggerend, maar gelukkig ebt het snel weg.
[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 14-09-2021 15:38 ]
Scherpte in het midden kan je wat tunen. Grafisch is het tegenvallend als je 2d gewend bent, dat is helaas niet anders. Met een zware kaart (3080 ti oid) kan je een hoop doen maar met mijn 2070 Super is het veel low settings om net 80Hz te halen.Koldur schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:37:
Gisteren en vandaag even geraced met de G27 en de playseat, erg gave ervaring! Alleen vallen de graphics mij enorm tegen in PC2, heb daar in het VR race topic, waar die vraag denk ik echt thuis hoort, een uitgebreidere vraag gesteld hierover.
Als je via Oculus Link speelt (Air of USB) kan je dit aanpassen:
Mijn documenten \ Project CARS 2. Open daar graphicsconfigoculusdx11.xml en pas de onderste regels aan naar
<prop name="SharpeningStrength" sharpeningstrength="1.300000" />
<prop name="SharpeningClamp" sharpeningclamp="0.080000" />
<prop name="OffsetBias" offsetbias="1.300000" />
Dit doe ik ook voor Automobilista 2 (zelfde engine) en zorgt voor minder zacht / blurry beeld in het midden.
Welke hardware heb je? Zoals @Tadango zegt, heb je wel zware hardware nodig om de instellingen hoog te kunnen zetten (en dan nog zal 2D altijd mooier zijn, maar voor mij is het het wel waard om iets minder mooie graphics te hebben). Hoe is je framerate? De minste hapering kan wel voor een misselijk gevoel zorgen, maar als je net start is het een kwestie van rustig op te bouwen en te stoppen als je misselijk wordt.Koldur schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:37:
Specs zoals in mijn sig, hardware zit wel goed dus, framerate is dikke prima, alleen vind ik het zo lelijk als je in de verte kijkt, wat ik wel doe om bochten in te schatten. Maar ik denk dat deze discussie beter thuis hoort in het VR racing topic, daar heb ik ook meer details gegeven.Flying Hawkic schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:48:
[...]
Welke hardware heb je? Zoals @Tadango zegt, heb je wel zware hardware nodig om de instellingen hoog te kunnen zetten (en dan nog zal 2D altijd mooier zijn, maar voor mij is het het wel waard om iets minder mooie graphics te hebben). Hoe is je framerate? De minste hapering kan wel voor een misselijk gevoel zorgen, maar als je net start is het een kwestie van rustig op te bouwen en te stoppen als je misselijk wordt.
Misselijkheid valt erg mee hoor, alleen als ik echt instant spin of zo en teveel op de details let buiten het rijden om met 300km/u haha.
Dat het in de verte vooral minder scherp wordt is normaal (jammer genoeg) met VR brillen. Je kan de resolutie scale bv op 130% zetten, dat helpt wat.Koldur schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:53:
[...]
Specs zoals in mijn sig, hardware zit wel goed dus, framerate is dikke prima, alleen vind ik het zo lelijk als je in de verte kijkt, wat ik wel doe om bochten in te schatten. Maar ik denk dat deze discussie beter thuis hoort in het VR racing topic, daar heb ik ook meer details gegeven.
Misselijkheid valt erg mee hoor, alleen als ik echt instant spin of zo en teveel op de details let buiten het rijden om met 300km/u haha.
Het is op dit punt misschien vloeken in de kerk, maar weet iemand waar ik het beste kan zoeken naar een partij van 50+ (refurbished) Oculus Go's?
Mijn probleem met blurriness en VR racing (Project Cars 2) was uiteindelijk vooral met Air Link, de compressie is erg slecht vergeleken met Virtual Desktop!
Had al een tijd geen PC spellen meer gestreamd, dus had het even niet scherp meer dat hier zo'n verschil in zou zitten.
Maar zie dit terug bij alle spellen, Air Link ziet er niet uit, was wel mooi dat het net uit was.
Iemand anders die dit ook ervaart?
Had al een tijd geen PC spellen meer gestreamd, dus had het even niet scherp meer dat hier zo'n verschil in zou zitten.
Maar zie dit terug bij alle spellen, Air Link ziet er niet uit, was wel mooi dat het net uit was.
Iemand anders die dit ook ervaart?
Zou het te maken kunnen hebben met de bandbreedte in de Oculus app/ op de quest die je hebt toegewezen aan airlink.
Daar zit een optie voor zag ik van de week
Klopt, heb ik er niet bijgeschreven, maar daar heb ik ook mee getest, op 200 gezet in de app, in de debugtool staat alles zoals het moet, op 0 of default, maar het blijft er lelijk uitzien.remcheese schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:13:
Zou het te maken kunnen hebben met de bandbreedte in de Oculus app/ op de quest die je hebt toegewezen aan airlink.
Gelukkig heb ik Virtual Desktop en werkt dat vele male mooier en blijf ik daar dus nog maar even bij. Ga voor simracing in ieder geval toch maar even een kabel aanschaffen.
Dat helpt weinig. Zelfs met 100 mbps zie je nog een hoop compressie effecten. VD lijkt dat inderdaad beter te hebben, maar VD blijft voor mijn gewoon geen optie vanwege de gekke haperingen die erin zitten (alsof een ouder frame opeens opnieuw getoond wordt).remcheese schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:13:
Die ervaring heb ik niet gehad in een uurtje testen met VD, werkte echt feilloos, ze hebben ook Synchronous Spacewarp (SSW) toegevoegd als je PC de framerate niet kan bijbenen.Tadango schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:21:
[...]
Dat helpt weinig. Zelfs met 100 mbps zie je nog een hoop compressie effecten. VD lijkt dat inderdaad beter te hebben, maar VD blijft voor mijn gewoon geen optie vanwege de gekke haperingen die erin zitten (alsof een ouder frame opeens opnieuw getoond wordt).
Met racen zie je echt ieder dingetje, maar nu dus niets, ik blijf dus wel even bij VD of de kabel met simracen straks.
Gek genoeg zie ik dezelfde problemen met USB Link als met Air Link. Air link schaalt de bandbreedte ver terug soms maar dat effect heb ik niet. Gezien USB het ook heeft zie ik het als een eigenschap van Link zelf. VD is duidelijk anders maar gewoon minder vloeiend (lastig te omschrijven wat het verschil echt is)
Oculus komt binnenkort met een update (v33) dat de beeldkwaliteit voor air-link (ook bedraad) beter maakt.
Voor de degene die nog geen Alyx in hun steam library hebben staan: momenteel met 40% in de aanbieding
Argh, net nu t niet uitkomt.
Nou ja, gelukkig is ie elke paar maanden in de aanbieding denken we dan maar
Nou ja, gelukkig is ie elke paar maanden in de aanbieding denken we dan maar
Je kunt Alyx natuurlijk ook nu gewoon kopen en op een later moment spelen. Dat heb ik ook gedaan en ben nog steeds op zoek naar tijd om het te spelen....
Inderdaad ik heb hem ook tijd geleden gekocht voor 30 euro geloof ik, een paar keer geprobeerd maar het is zonde van de schoonheid van het spel om te spelen met mijn GTX 970. Hopelijk binnenkort een nieuw systeemEdwinB schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:37:
Je kunt Alyx natuurlijk ook nu gewoon kopen en op een later moment spelen. Dat heb ik ook gedaan en ben nog steeds op zoek naar tijd om het te spelen....
Mooie VR bundel bij Humble!
https://www.humblebundle.com/games/fall-vr-emporium-bundle
€12,64 voor:
Arizona Sunshine (82% positief op Steam)
Until you fall (95%)
A Fisherman’s Tale (93%)
Zero Caliber (83%)
Paper Beast (96%)
Wands (83%)
House Flipper (57%)
Kleinere bundels zijn ook mogelijk maar m.i. niet de moeite, of je moet alleen Wands voor €1 willen.
Ik had nog geen 1 van bovenstaande in mijn collectie dus het was een no-brainer. 4 van de 7 stonden al een tijdje op mijn wensenlijstje.
€12,64 voor:
Until you fall (95%)
A Fisherman’s Tale (93%)
Zero Caliber (83%)
Paper Beast (96%)
Wands (83%)
House Flipper (57%)
Kleinere bundels zijn ook mogelijk maar m.i. niet de moeite, of je moet alleen Wands voor €1 willen.
Ik had nog geen 1 van bovenstaande in mijn collectie dus het was een no-brainer. 4 van de 7 stonden al een tijdje op mijn wensenlijstje.
Zeker leuke bundel 
Paper Beast was ik tegen gekomen op viveport.
Erg mooi gemaakt
Heb de bundel ook gekocht.
Helaas had ik Zero Caliber al dubbel.
Kortom mocht ik iemand daar blij mee kunnen maken, stuur me ff PM.
Paper Beast was ik tegen gekomen op viveport.
Erg mooi gemaakt
Heb de bundel ook gekocht.
Helaas had ik Zero Caliber al dubbel.
Kortom mocht ik iemand daar blij mee kunnen maken, stuur me ff PM.
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Zeer leuke bundel inderdaad! Dank je wel!deDenDen schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:54:
€12,64 voor:
Until you fall (95%)
A Fisherman’s Tale (93%)
Zero Caliber (83%)
Paper Beast (96%)
Wands (83%)
House Flipper (57%)
Arizona Sunshine kan ik sowieso aanraden. Die campaign is in coöp te doen en dat is zeer vermakelijk.
Hier nog iemand met Zero Caliber dubbel, PM mij voor de code.
Until You Fall is een van mijn favoriete games, nu heb ik hem dan ook op steam
.
En ook hier een Zero Caliber code over, bij interesse: PM.
En ook hier een Zero Caliber code over, bij interesse: PM.
Echt een goede bundel, heb helaas a fisherman's tale al uitgespeeld (na een dik anderhalf uur is het wel klaar, maar een erg leuke puzzle game) en until you fall heb ik al native op de quest, maar ook fijn om op steam er bij te hebben.
De Oculus store geeft met de code OCULUS30 30% korting op een spel (tot 20 september dacht ik). Als ik de code gebruik zie ik inderdaad netjes de prijs aangepast worden. Maar als ik vervolgens wil betalen (met creditcard), wordt weer het oorspronkelijke bedrag getoond. Dan toch maar weer annuleren. Hebben anderen hier ook last van?
Je krijgt de code volgens mij alleen als je een tijdje de store niet hebt bezocht
Meestal werkt die alleen als je hem via de mail hebt gehad.
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Is paper beast zo goed? Heb de game ook, volgens mij via PS+ of bij de PSVR bundle, maar nooit gespeeld eigenlijk.deDenDen schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:54:
€12,64 voor:
Until you fall (95%)
A Fisherman’s Tale (93%)
Zero Caliber (83%)
Paper Beast (96%)
Wands (83%)
House Flipper (57%)
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Inderdaad had ik die code ontvangen. Na invoeren van de code zag ik dat Superhot VR van 25 euro naar 17 euro ging. Maar bij daadwerkelijk betalen kreeg ik de site van m'n credit card met de vraag of er 25 euro mocht worden afgeschreven. Toch maar gedaan, en gelukkig naderhand kunnen zien dat er 17 euro is afgeschreven.kaasszje schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:01:
Je krijgt de code volgens mij alleen als je een tijdje de store niet hebt bezocht
Ik heb nu zo'n twee maanden de Guest 2, en wat een leuk speelgoed is dat zeg! Er gaat echt een nieuwe wereld voor me open.
Dank voor de tip over de Humble Bundle! Die heb ik ook maar aangeschaft.
Vond dit een te leuke momentopname van Onward om niet te delen. Nieuwste map die ze laatst hebben toegevoegd; "Abandoned". M'n maat en ik versus 16 bots. Eerst met de drone verkennen waar ze ergens zitten (want meestal zoeken ze elkaar op):
:strip_exif()/f/image/Fx4RlkE3w0XY2nT4u7gQCwDu.jpg?f=fotoalbum_medium)
en daarna ging m'n maat via een gebouw waar je goed uitzicht hebt erop af, terwijl ik 'm dekking gaf op afstand:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5nBTnoe3kBERJavfNkotT5U8.jpg?f=user_large)
Als je goed kijkt zie je in de scope m'n maat staan in het gebouw
Jammer dat de AI erg slecht is. Des te meer tegenstanders je instelt, des te groter de kans dat de helft van ze naast je spawnt in de map. De detectie is ook beroerd. Ik zat dus op flinke afstand en ze konden mij 100% niet zien. Toch, terwijl m'n maat op ze afging via rechts, werd ik volledig onder vuur genomen nog zonder ook maar een schot te hebben genomen. Ondanks dat blijft het een prachtig spel. Ook leuk is juist een grote map kiezen met weinig tegenstanders (4 stuks bijvoorbeeld). Loop je zomaar een half uur, lekker kletsend en tussendoor gebouw voor gebouw doorzoekend.
:strip_exif()/f/image/Fx4RlkE3w0XY2nT4u7gQCwDu.jpg?f=fotoalbum_medium)
en daarna ging m'n maat via een gebouw waar je goed uitzicht hebt erop af, terwijl ik 'm dekking gaf op afstand:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5nBTnoe3kBERJavfNkotT5U8.jpg?f=user_large)
Als je goed kijkt zie je in de scope m'n maat staan in het gebouw
Jammer dat de AI erg slecht is. Des te meer tegenstanders je instelt, des te groter de kans dat de helft van ze naast je spawnt in de map. De detectie is ook beroerd. Ik zat dus op flinke afstand en ze konden mij 100% niet zien. Toch, terwijl m'n maat op ze afging via rechts, werd ik volledig onder vuur genomen nog zonder ook maar een schot te hebben genomen. Ondanks dat blijft het een prachtig spel. Ook leuk is juist een grote map kiezen met weinig tegenstanders (4 stuks bijvoorbeeld). Loop je zomaar een half uur, lekker kletsend en tussendoor gebouw voor gebouw doorzoekend.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Ik ben er een tijdje uit geweest, dus ik heb een vraagje...ik bezit nu een Valve index kit, zijn er eventuele upgrades voor mij?
edit: na wat lezen lijkt de HP Reverb G2 nog steeds de enige upgrade echt voor mijn set. Maar zou Valve niet uitkomen met een eigen upgrade? Daar was verleden jaar sprake van namelijk.
edit: na wat lezen lijkt de HP Reverb G2 nog steeds de enige upgrade echt voor mijn set. Maar zou Valve niet uitkomen met een eigen upgrade? Daar was verleden jaar sprake van namelijk.
[ Voor 42% gewijzigd door Yzord op 20-09-2021 21:26 ]
Er is voor een Index nog geen upgrade. G2 is meer een sidestep met als enige voordeel een hogere resolutie, maar kan mij niet een goede voorstelling maken dat een Index resolutie no zo veel minder is.