Heeft er iemand ervaring met powerline adapters? Ik loop er tegen aan dat m'n PC niet bedraad verbonden is met het netwerk (en dat is nodig voor de Quest) en helaas lukt het me niet om een kabel naar die locatie te trekken (tenzij ik de hele vloer er uit haal...)
Op dit moment heb ik een 15m kabel over de grond lopen van de router naar de PC zodat ik via die weg draadloos gamen met de Quest.
Ik ben dus op onderzoek uit of het de moeite waard is Powerline aan te schaffen, ook omdat ik binnenkort overstap naar een Gigabit verbinding en het liefst ook daar nagenoeg de volledige snelheid van kan benutten.
Gaat dit veel verlies op leveren of is de technologie voortaan zover dat het allemaal prima werkt? Ik ken het alleen van de 'horrorverhalen' 20 jaar geleden dat het laggy is etc. (offtopic) Ik speel zo nu en dan ook nog een csgo game, dus het moet niet de verbinding vertragen, maar ik ga er vanuit dat de Quest een
higher demand heeft.
Je hebt bijvoorbeeld deze:
-
Devolo Magic 2 Lan (1 UTP, 2400Mbps)
-
Devolo Magic 1 Lan (1 UTP, 1200Mbps)
-
Devolo Magic 2 Lan (3 UTP, 2400Mbps) (Mogelijk uitbreiding gericht, ook de TV op bedraad die er naast staat).
-
TP-Link AV1000 (1 UTP, 1000Mbps)
-
TP-Link AV1200 (1 UTP, 1000Mbps)
Waar zit het verschil in deze kosten in? Iemand advies?
Mijn appartement is in 2011 gebouwd, dus bedrading is relatief nieuw. Enig wat jammer is, is dat ze dus niet op bepaalde plekken toen ook UTP gelegd hebben

En de mogelijkheid is er nu ook bijna niet.
Je wilt zo'n powerline dan trouwens ook
niet in een stekkerdoos doen, toch?
Mijn idee gaat op dit moment uit naar de Devolo Magic 2 (3UTPs / 2400Mbps)