Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-10 06:41
Flying Hawkic schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:40:
Mijn Air Link werkt niet meer. Vermoedelijk omdat de desktop op versie 31 zit en de bril op 30, maar ik kan de bril nog niet updaten... Iemand een idee hoe je de bril kunt updaten naar de volgende versie? Of nog iemand dit probleem?
Je kunt de bril gewoon geforceerd updaten. (De update handmatig sideloaden)

https://www.reddit.com/r/.../wiki/guides/manualupdate

Moet je alleen even de update installer zoeken. Mocht ik die zo vinden dan drop ik die hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-10 10:58
Ik heb zelf geen VR, en ook nog nooit geprobeerd, maar wel interesse. Als ik deze gameplaybeelden bekijk lijkt het dat de movement niet meer via 'teleporten' gaat? Is het probleem dan opgelost dat je misselijk wordt als je 'normaal' loopt in VR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:33
Flying Hawkic schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:40:
Mijn Air Link werkt niet meer. Vermoedelijk omdat de desktop op versie 31 zit en de bril op 30, maar ik kan de bril nog niet updaten... Iemand een idee hoe je de bril kunt updaten naar de volgende versie? Of nog iemand dit probleem?
Heb je developer mode aanstaan? Want dan blijft er staan dat er geen updates zijn.

Ligt het trouwens aan mij of is de Quest 2 echt een van de meest buggy/onhandige apparaten in jaren? Wat dingen die ik heb gehad: guardian die niet herkend wordt, trippy tracking als hij aan gaat, zwart beeld, hoogte die niet klopte, alle applicaties die ineens weg waren na een update(later kwamen ze ineens weer terug, storing bij Oculus), batterij loopt leeg aan de USB kabel, AirLink via Wifi 6 in laptop heel instabiel (heb momenteel nog geen router/vast internet), USB kabel wordt af en toe niet herkend, PC VR soms buggy, headset af moeten doen om op de pc iets aan te klikken en vice versa, continu meldingen dat m'n computer niet aan de specificaties voldoet (AMD Ryzen 7 5800H, 32GB, RTX 3060) zowel op de PC als in de headset, onnodige USB acceptatie popups als je een kabel connect, AirLink die na 24 uur opnieuw aangezet moet worden etc.

Vind het nog steeds een geweldig apparaat en zeker voor het geld en als alles werkt is het briljant, maar wel veel onnodige kleine kinderziektes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:33
CousinBoneless schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

Ik heb zelf geen VR, en ook nog nooit geprobeerd, maar wel interesse. Als ik deze gameplaybeelden bekijk lijkt het dat de movement niet meer via 'teleporten' gaat? Is het probleem dan opgelost dat je misselijk wordt als je 'normaal' loopt in VR?
Nee, meestal heb je opties om te kiezen tussen teleportatie en normaal lopen. Om niet meer misselijk te worden bij normaal lopen moeten de meeste mensen langer wennen aan VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CousinBoneless schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

Ik heb alleen even het begin van die video gekeken, maar hij zegt ook gelijk dat de game niet echt rekening houdt met mensen met een zwakke VR maag.

Maar het is voor veel mensen inderdaad een kwestie van wennen. Langzaam opbouwen, vooral niet te snel te veel willen, maar dan kan het uiteindelijk toch wel snel gaan. Ondertussen zijn er veel mensen met hele stevige VR benen en zul je dus meer footage zien van mensen die met 'full locomotion' spelen. Als je er eenmaal tegen kunt speelt het mijns inziens veel fijner dan teleporteren.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-10 20:13
Ook een leuke om een beetje rustig in de VR wereld te stappen is Walkabout Mini Golf:
https://store.steampowere...0/Walkabout_Mini_Golf_VR/

Zit teleport in maar je kan ook op een knopje drukken om direct bij de bal te staan.
Spel is leuker dan ik dacht, heeft nog wel een bugje met de G2 ... lijkt de buitenste rand pixels niet altijd goed te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
BarôZZa schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Heb je developer mode aanstaan? Want dan blijft er staan dat er geen updates zijn.
Nee, die modus staat niet aan.
BarôZZa schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Ligt het trouwens aan mij of is de Quest 2 echt een van de meest buggy/onhandige apparaten in jaren? Wat dingen die ik heb gehad: guardian die niet herkend wordt, trippy tracking als hij aan gaat, zwart beeld, hoogte die niet klopte, alle applicaties die ineens weg waren na een update(later kwamen ze ineens weer terug, storing bij Oculus), batterij loopt leeg aan de USB kabel, AirLink via Wifi 6 in laptop heel instabiel (heb momenteel nog geen router/vast internet), USB kabel wordt af en toe niet herkend, PC VR soms buggy, headset af moeten doen om op de pc iets aan te klikken en vice versa, continu meldingen dat m'n computer niet aan de specificaties voldoet (AMD Ryzen 7 5800H, 32GB, RTX 3060) zowel op de PC als in de headset, onnodige USB acceptatie popups als je een kabel connect, AirLink die na 24 uur opnieuw aangezet moet worden etc.

Vind het nog steeds een geweldig apparaat en zeker voor het geld en als alles werkt is het briljant, maar wel veel onnodige kleine kinderziektes.
Voor de guardian: het probleem doet zich niet voor als je reeds bij het opstarten van de Quest in jouw guardian gaat staan. Het werkt niet als je opstart buiten de guardian en dan naar het gebied loopt.

Batterij van mijn elite strap (bedoel je dat?) loopt inderdaad leeg. Zelfs als ik die niet is ingestoken. Heel vreemd. Op twee weken van niet-gebruik verloor ik 50% van de externe batterij.

Headset af moeten zetten om op de computer te klikken: dat heb ik bij AC, maar niet bij Project Cars 2 waar de VR-ervaring veel beter is. Daarom speel ik geen AC, ik vind het geen leuke ervaring, maar ik denk dus dat dit niet noodzakelijk aan de Quest ligt, maar ook aan de app.

Airlink loopt bij mij ondertussen wel goed, maar heb wel moeten investeren in een goede router en bekabeling door het huis met een nieuw toegangspunt (als je op een andere plek wilt spelen). Airlink moet je elke 24 uren opnieuw aanzetten inderdaad (is nog in beta, hoop dat dit snel verandert). Je kunt ook Virtual Desktop gebruiken, maar ik vind Airlink beter werken (als het werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
E - Jay schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:30:
Ook een leuke om een beetje rustig in de VR wereld te stappen is Walkabout Mini Golf:
https://store.steampowere...0/Walkabout_Mini_Golf_VR/

Zit teleport in maar je kan ook op een knopje drukken om direct bij de bal te staan.
Spel is leuker dan ik dacht, heeft nog wel een bugje met de G2 ... lijkt de buitenste rand pixels niet altijd goed te gebruiken.
Samen met Racket NX is dat het enige spel dat ik ooit geretourneerd heb :). Vond er niet zoveel aan, maar het lijkt mij wel in multiplayer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-10 20:13
Flying Hawkic schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:17:
[...]

Samen met Racket NX is dat het enige spel dat ik ooit geretourneerd heb :). Vond er niet zoveel aan, maar het lijkt mij wel in multiplayer leuk.
Het moet je liggen uiteraard, ging mij gezien de posts ervoor (zwakke VR maag) er meer om dat dit leuk is om in te stappen. Goedkoop spel en je hebt je bewegingen zelf in de hand.
Eleven Table Tennis is er 1 in dezelfde categorie, bij een steam sale voor €10,- te krijgen. Leuk om even tussendoor te spelen en naar mijn idee goed uitgevoerd kwa physics.

Weet nog toen ik net m'n G2 had ik even een oefenrondje Project Cars 2 ging doen, dan start je in je pitbox en rijdt de auto zelf door de pitlane ... toch maar even de bril een poosje afgezet na dat moment. :/

Ik merk nu (ben een sporadische (vr) gamer) na een aantal maanden dat ik zolang ik zelf bepaald wat ik doe en m'n houding daarbij klopt dat ik er goed tegen kan. Dus zit ik in een stoel met een race game of iets als Project Wingman dan is het prima, gebruik ik locomotion in Alyx terwijl ik sta dan krijg ik op een gegeven moment last dus dat moet nog met teleport. Dat heb ik ook nog, wel in mindere mate, bij Google Earth VR als ik ga "vliegen" en met name als je de aarde kantelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
E - Jay schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Het moet je liggen uiteraard, ging mij gezien de posts ervoor (zwakke VR maag) er meer om dat dit leuk is om in te stappen. Goedkoop spel en je hebt je bewegingen zelf in de hand.
Eleven Table Tennis is er 1 in dezelfde categorie, bij een steam sale voor €10,- te krijgen. Leuk om even tussendoor te spelen en naar mijn idee goed uitgevoerd kwa physics.

Weet nog toen ik net m'n G2 had ik even een oefenrondje Project Cars 2 ging doen, dan start je in je pitbox en rijdt de auto zelf door de pitlane ... toch maar even de bril een poosje afgezet na dat moment. :/

Ik merk nu (ben een sporadische (vr) gamer) na een aantal maanden dat ik zolang ik zelf bepaald wat ik doe en m'n houding daarbij klopt dat ik er goed tegen kan. Dus zit ik in een stoel met een race game of iets als Project Wingman dan is het prima, gebruik ik locomotion in Alyx terwijl ik sta dan krijg ik op een gegeven moment last dus dat moet nog met teleport. Dat heb ik ook nog, wel in mindere mate, bij Google Earth VR als ik ga "vliegen" en met name als je de aarde kantelt.
Wat betreft Project Cars 2: je kunt manuele pitlane besturing aanzetten :)!

Eleven Table Tennis heb ik over getwijfeld, misschien toch maar eens doen dan. Racket NX was heel slecht op vlak van physics (die waren eigenlijk onbestaande) maar Eleven Table Tennis schijnt dan weer heel realistisch te zijn (en ik kan niet tafeltennissen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:01
Cybergamer schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:04:
Zelfde probleem had ik ook met mijn Elite strap. Uiteindelijk RMA naar Alternate gedaan en het aankoopbedrag terug gekregen.

Zelf heb ik nu deze.

Grappige is wel dat deze een stuk beter zit voor mij omdat die op het voorhoofd rust. In combinatie met de nieuwe gezicht-interface replacement van facebook is het een hele fijne upgrade! :)

(ik gebruik niet de interface/vr cover die ik erbij gekregen heb, dat is troep).
Ik krijg mijn geld terug van Coolblue. Product is alleen niet meer voorraad, net als die bij Bol. Dus maar even verder zoeken naar een goede vervanger.

Moet wel zeggen dat ik de Officiële case van de Quest 2 heb, dus daar moet alles inpassen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kloever op 06-08-2021 08:42 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-10 00:18

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Kloever schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:39:
[...]

Ik krijg mijn geld terug van Coolblue. Product is alleen niet meer voorraad, net als die bij Bol. Dus maar even verder zoeken naar een goede vervanger.

Moet wel zeggen dat ik de Officiële case van de Quest 2 heb, dus daar moet alles inpassen.
Ahh ja... Ik denk niet dat deze dan zal passen in je case, helaas.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-10 07:53

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Overigens strap is bij coolblue nog gewoon te krijgen.
Mijn artikel nummer kwam ook niet overeen met nieuwere strap / case.
Dus geld terug gehad (coolblue te goed) en strap weer gekocht.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-10 10:25
Flying Hawkic schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:16:

Airlink loopt bij mij ondertussen wel goed, maar heb wel moeten investeren in een goede router en bekabeling door het huis met een nieuw toegangspunt (als je op een andere plek wilt spelen). Airlink moet je elke 24 uren opnieuw aanzetten inderdaad (is nog in beta, hoop dat dit snel verandert). Je kunt ook Virtual Desktop gebruiken, maar ik vind Airlink beter werken (als het werkt).
Ik heb een setje TP-Link EAP-225's (pricewatch: TP-Link EAP225 Access Point AC1200 V1/V2) maar merk dat deze niet echt de hoge bandbreedte van VR goed kunnen volhouden. Mijn PC zou snel genoeg moeten zijn (5800x, 6800xt, 32 gb ram) dus dan gok ik dat deze budget access points niet de volle snelheid aankunnen.
Als ik via USB 3 kabel star wars speel, dan is alles super smooth en geen enkele stottering. Sta ik in de huiskamer (PC is boven), dan regelmatig blurry beeld, uitvallen, wifi die wegvalt, etc.

Met welke routers/access points hebben jullie goede ervaringen? De rest van mijn netwerk is TP-Link: inventaris: Netwerk
Ik zat nu te kijken naar Unifi 6, of anders deze: https://www.amazon.nl/-/e...s=warehouse-deals&sr=1-32

of https://www.amazon.nl/-/e...ehouse-deals&sr=8-40&th=1

Er zijn zoveel opties, en als ik zoek dan vind ik nog maar weinig mensen die de wireless airlink echt goed testen omdat dat nog relatief nieuw is.

Ik heb een Quest 2 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Ik heb zelf een goedkoop tplink router van destijds 35 euro ingesteld als AP en dat draait volledig probleemloos. Exacte model kan ik later posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Edwin88 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:08:
[...]

Ik heb een setje TP-Link EAP-225's (pricewatch: TP-Link EAP225 Access Point AC1200 V1/V2) maar merk dat deze niet echt de hoge bandbreedte van VR goed kunnen volhouden. Mijn PC zou snel genoeg moeten zijn (5800x, 6800xt, 32 gb ram) dus dan gok ik dat deze budget access points niet de volle snelheid aankunnen.
Als ik via USB 3 kabel star wars speel, dan is alles super smooth en geen enkele stottering. Sta ik in de huiskamer (PC is boven), dan regelmatig blurry beeld, uitvallen, wifi die wegvalt, etc.

Met welke routers/access points hebben jullie goede ervaringen? De rest van mijn netwerk is TP-Link: inventaris: Netwerk
Ik zat nu te kijken naar Unifi 6, of anders deze: https://www.amazon.nl/-/e...s=warehouse-deals&sr=1-32

of https://www.amazon.nl/-/e...ehouse-deals&sr=8-40&th=1

Er zijn zoveel opties, en als ik zoek dan vind ik nog maar weinig mensen die de wireless airlink echt goed testen omdat dat nog relatief nieuw is.

Ik heb een Quest 2 overigens.
Onder heb ik een Asus GT-AX11000 en boven een Asus RT-AX55 bedraad en ingesteld als AP. Ik speel onder op enkele meters van de router en er zit een houten plank tussen. Ik woon trouwens ik stedelijk gebied, dat kan ook nogal eens problemen geven maar niet met deze setup bij mij. Ook zeker jouw pc bedraad met de router verbinden, dat is vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Ja, PC is bedraad
Er zitten wel 3 switches tussen: 1 in mijn werkkamer, 1 op zolder en daarna 1 bij de TV. Ik zou die er ook eens tussenuit kunnen halen, dat helpt misschien.

Verder wil ik wifi 6 om weer even toekomstklaar te zijn; op mijn telefoon heb ik aardig wat dead-spots in huis en moet ik soms naar 4G overswitchen of is het supertraag. Een extra access point zou dus geen overbodige luxe zijn.

Even de aanbiedingen afwachten voor wifi 6 devices dan denk ik maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
Ik gebruikte een Ziggo modem als switch, die zorgde voor haperingen en hickups. Het kan dus wel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Gebruik ook een goedkope TP-link, werkt perfect, heel soms wel een restart nodig van de router vreemd genoeg (dan krijg ik wel happeringen) en de router is een paar meter van mijn Q2 verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Edwin88 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:29:
Ja, PC is bedraad
Er zitten wel 3 switches tussen: 1 in mijn werkkamer, 1 op zolder en daarna 1 bij de TV. Ik zou die er ook eens tussenuit kunnen halen, dat helpt misschien.

Verder wil ik wifi 6 om weer even toekomstklaar te zijn; op mijn telefoon heb ik aardig wat dead-spots in huis en moet ik soms naar 4G overswitchen of is het supertraag. Een extra access point zou dus geen overbodige luxe zijn.

Even de aanbiedingen afwachten voor wifi 6 devices dan denk ik maar.
Hmm ja ik zou inderdaad eens proberen met een rechtstreekse verbinding.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:15

XanderDrake

Build the future!

Crosspost vanuit het AMD Radeon topic, maar volgens mij is dit vrij nieuwswaardig hiero.
De afgelopen maanden is AMD FSR, een open source upscaling techniek, furore aan het maken in de game wereld. In eerste instantie viel het aantal games die het ondersteunde tegen, maar omdat het open source is, begint daar verandering in te komen. En nu valt de volgende bombshell in de PC VR wereld:

Holy shit. Vanwege het karakter van VR games (fast paced, veel beweging, ietwat waziger door de lenzen, hogere resoluties van bijv. de Index) is dit een perfecte use-case voor FSR. En het werkt vrolijk op oudere hardware _/-\o_
Flink wat meer frames per seconde bij de meeste games in VR, door simpelweg een dll te vervangen!

Ware het dat ik nu net met Squadrons bezig ben, een game die niet werkt met de dll, anders was ik vandaag al begonnen met te testen!

De github is hiero. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Laatst online: 14:43

jacobras

Developer

XanderDrake schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:48:
Vanwege het karakter van VR games (fast paced, veel beweging, ietwat waziger door de lenzen, hogere resoluties van bijv. de Index) is dit een perfecte use-case voor FSR. En het werkt vrolijk op oudere hardware _/-\o_ Flink wat meer frames per seconde bij de meeste games in VR, door simpelweg een dll te vervangen!

[..]

Klinkt goed! DLSS en FSR zijn hele boeiende technieken.
FidelityFX Super Resolution (FSR for short) is an upscaling technique developed by AMD, but it works on pretty much any graphics card, including NVIDIA cards.
Heh? AMD's tegenhanger van DLSS werkt ook op NVIDIA kaarten? Bevat de vervangende dll de FSR-software en draait dat dan op de NVIDIA kaart? :S

Edit: in de video wordt het vermeld: blijkbaar is AMD's FSR open source en is dit daarom mogelijk! Wauw!

[ Voor 5% gewijzigd door jacobras op 09-08-2021 13:58 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

jacobras schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:55:
Heh? AMD's tegenhanger van DLSS werkt ook op NVIDIA kaarten? Bevat de vervangende dll de FSR-software en draait dat dan op de NVIDIA kaart? :S
Jazeker! FSR maakt gebruik van shaders in het algemeen, dus het maakt niet uit van welke producent. Zelfs Intel's HD GPUs kunnen FSR gebruiken 8)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ben erg benieuwd :) Zou super zijn om van 80Hz op een goede resolutie naar 120Hz te gaan met dezelfde hardware.... Eens testen binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik zat even te zoeken in mijn spellen welke allemaal die dll hebben, en zie deze ook bij BioMutant? Ondersteunt die ook VR? Dacht niet native.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Tadango schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:22:
Ik zat even te zoeken in mijn spellen welke allemaal die dll hebben, en zie deze ook bij BioMutant? Ondersteunt die ook VR? Dacht niet native.....
Het spel moet draaien met de openVR API ofzo, en die is ietsjes ouder. Misschien draait BioMutant op OpenXR en dan werkt het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Flying Hawkic schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:41:
[...]

Hmm ja ik zou inderdaad eens proberen met een rechtstreekse verbinding.
Gister getest, en het maakte al een flink verschil! Hoe kan ik het beste 'benchmarks' draaien? Dan weet ik of het niet een placebo effect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik krijg die FSR plugin niet werkend helaas. Applicatie (PC2) crasht als ik deze via Steam VR start. Jammer, was erg benieuwd naar het resultaat. Werkt helaas ook nooit via Air Link gezien je dan een andere runtime gebruikt. Geen gratis upgrade :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-10 14:51
Tadango schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:58:
Ik krijg die FSR plugin niet werkend helaas. Applicatie (PC2) crasht als ik deze via Steam VR start. Jammer, was erg benieuwd naar het resultaat. Werkt helaas ook nooit via Air Link gezien je dan een andere runtime gebruikt. Geen gratis upgrade :(
Dit komt omdat Pc2 gebruik maakt van een eigen custom variant van de openvr dll.

Toevallig voorbij zien komen op de Github pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 13:13
XanderDrake schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:48:
Crosspost vanuit het AMD Radeon topic, maar volgens mij is dit vrij nieuwswaardig hiero.
De afgelopen maanden is AMD FSR, een open source upscaling techniek, furore aan het maken in de game wereld. In eerste instantie viel het aantal games die het ondersteunde tegen, maar omdat het open source is, begint daar verandering in te komen. En nu valt de volgende bombshell in de PC VR wereld:

[YouTube: PC VR's BIGGEST Innovation | Boost Framerates Immensely!]

Holy shit. Vanwege het karakter van VR games (fast paced, veel beweging, ietwat waziger door de lenzen, hogere resoluties van bijv. de Index) is dit een perfecte use-case voor FSR. En het werkt vrolijk op oudere hardware _/-\o_
Flink wat meer frames per seconde bij de meeste games in VR, door simpelweg een dll te vervangen!

Ware het dat ik nu net met Squadrons bezig ben, een game die niet werkt met de dll, anders was ik vandaag al begonnen met te testen!

Morgenavond maar eens Lone Echo proberen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Gisteren het Linkin Park pack voor Beat Saber gekocht. Wat een verschil in kwaliteit met de built in songs, wow! Geen spijt van die aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:51:
Gisteren het Linkin Park pack voor Beat Saber gekocht. Wat een verschil in kwaliteit met de built in songs, wow! Geen spijt van die aankoop.
Ja die is erg fijn :)
Ik vind imagine dragons en mixtape ook erg leuk (al merk je bij die eerste al dat hij wat ouder is, duidelijk beter dan stock songs, maar niet zo goed als lp en mixtape).
De stock songs speel ik nu nooit meer eigenlijk, die zijn gewoon niet leuk meer als je betere kwaliteit gewend bent (ook de reden dat ik naar modding was gaan kijken, daar zijn ook hele goede maps te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Finraziel schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:28:
[...]

Ja die is erg fijn :)
Ik vind imagine dragons en mixtape ook erg leuk (al merk je bij die eerste al dat hij wat ouder is, duidelijk beter dan stock songs, maar niet zo goed als lp en mixtape).
De stock songs speel ik nu nooit meer eigenlijk, die zijn gewoon niet leuk meer als je betere kwaliteit gewend bent (ook de reden dat ik naar modding was gaan kijken, daar zijn ook hele goede maps te vinden).
Na mijn positieve ervaring met Linkin Park heb ik onmiddellijk ook die van Imagine Dragons gekocht en ik moet je gelijk geven. Beter dan stock, maar niet zo excellent als Linkin Park. Wat ik leuk vind aan Linkin Park is ook dat ze de omgeving wat hebben aangepast wat weer een andere sfeer oproept die wel bij de muziek past. Mixtape dan ook eens overwegen.

Ik heb de Linkin Park songs ook onmiddellijk zonder veel moeite van de eerste keer op "hard" gespeeld omdat het zo vloeiend ging.

Ik heb Beat Saber op de Quest 2 en helaas is er geen crossbuy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:54:
Ik heb Beat Saber op de Quest 2 en helaas is er geen crossbuy.
Ik heb hem een 2e keer moeten kopen inderdaad toen ik naar de Quest overstapte. De dlc is als het goed is wel crossbuy (al heb ik dat niet getest, heb niet echt een reden om mijn rift versie van bs nog op te starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Finraziel schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:20:
[...]

Ik heb hem een 2e keer moeten kopen inderdaad toen ik naar de Quest overstapte. De dlc is als het goed is wel crossbuy (al heb ik dat niet getest, heb niet echt een reden om mijn rift versie van bs nog op te starten).
Maar er is toch geen modding op de Quest of vergis ik mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:57:
[...]

Ja zeker wel, maar het is iets lastiger dan op pc wel. Je moet eerst de apk downgraden naar een oudere versie (tenzij ze ondertussen weer bij zijn maar gezien hoeveel updates er dit jaar geweest zijn denk ik van niet), en vervolgens kun je een andere apk er bij installeren waarin je mods kunt installeren en custom maps downloaden.

Is al even geleden dat ik het gedaan heb... Ik had hem gemod op de Quest 1, maar ben toen naar de 2 geupgrade en toen had ik eerst die mixtape pack er bij en een tijdje daarop gefocust... En toen werd het heet en heeft de Quest 2 een tijd ongebruikt in de kast gelegen. Ik ben het nu eigenlijk pas weer op aan het pakken dus ik denk dat ik binnenkort weer een nieuwe poging doe hem te modden.

Ik vond het, eenmaal gemod (wat wel even wat uitzoeken was), wel heel fijn werken. Je kunt in VR gewoon nieuwe tracks uitzoeken en downloaden, of je kunt het op je pc doen en via een web interface draadloos met de Quest verbinden en tracks (of mods) uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 23:49
Flying Hawkic schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:57:
[...]

Toevallig is het sinds anderhalve week geleden weer mogelijk om de nieuwste versie van beatsaber op de Quest te modden. Op https://beatsaberquest.com/bmbf/bmbf-installing-bmbf/ vind je een tutorial over hoe dit moet. Als je SideQuest al op je PC hebt staan is het helemaal niet moeilijk om BMBF te installeren als je de stappen goed volgt. Daarna kun je alle custom songs die er zijn gewoon spelen en nog meer mods installeren om de PC ervaring bijna te evenaren.

Verder over de mappacks, die van Linkin Park kocht ik ook meteen toen ik het spel kocht. Veel nummers zijn op expert+ wel heel erg moeilijk maar inderdaad erg leuk. Imagine Dragons kocht ik een paar maanden later en daarbij speelde ik elk nummer in 1x uit op expert+ dus die waren een heel stuk makkelijker. De mixtape heb ik ook gekocht maar die vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen, al is Rollin' wel een goede workout. Zelf vind ik buiten de gemodde nummers de Camellia maps en OST4 maps het leukst, erg goede flow en lekker uitdagend.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• Flying Hawkic
frankv120 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 04:01:
[...]

Toevallig is het sinds anderhalve week geleden weer mogelijk om de nieuwste versie van beatsaber op de Quest te modden. Op https://beatsaberquest.com/bmbf/bmbf-installing-bmbf/ vind je een tutorial over hoe dit moet. Als je SideQuest al op je PC hebt staan is het helemaal niet moeilijk om BMBF te installeren als je de stappen goed volgt. Daarna kun je alle custom songs die er zijn gewoon spelen en nog meer mods installeren om de PC ervaring bijna te evenaren.

Verder over de mappacks, die van Linkin Park kocht ik ook meteen toen ik het spel kocht. Veel nummers zijn op expert+ wel heel erg moeilijk maar inderdaad erg leuk. Imagine Dragons kocht ik een paar maanden later en daarbij speelde ik elk nummer in 1x uit op expert+ dus die waren een heel stuk makkelijker. De mixtape heb ik ook gekocht maar die vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen, al is Rollin' wel een goede workout. Zelf vind ik buiten de gemodde nummers de Camellia maps en OST4 maps het leukst, erg goede flow en lekker uitdagend.
Heb nog geen SideQuest maar dat zal ik eens moeten proberen. Ik heb ook eens LP op expert geprobeerd, maar dat was voorlopig nog geen succes :)
frankv120 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 04:01:
[...]

Cool, gaan we dat dit weekend maar eens proberen weer :) thanks voor de tip.

Wat betreft de moeilijkheidsgraad, zo goed ben ik zelf ook niet :+
Ik ben al blij als ik expert een beetje goed kan doen. Die camellia maps heb ik al een tijd niet geprobeerd maar kwamen op mij juist als absurd lastig over (en de muziek sprak me totaal niet aan wat niet hielp).
Bij imagine dragons viel me vooral ook op dat ze wat best practices zoals die door de custom maps scene genoemd worden overtreden en dat precies het punt was waar ik er moeite mee had (specifiek de richtlijn dat je altijd de lijn die voor je rechterhand van zeg half tien tot half vier loopt moet oversteken, voor je linkerhand de lijn van half 9 tot half 3). Maar ondanks dat vind ik ze wel erg leuk om te doen.
Rollin' vind ik vooral flauw dat als je van hard naar expert gaat dat de moeilijkheid vooral zit in dat de blokjes twee keer zo hard op je af vliegen waardoor ik domweg niet snel genoeg zie wat ik moet doen. Voelt voor mij als een nogal artificiële manier om de moeilijkheid op te voeren. Bij mixtape vind ik echter counting stars en vooral sugar erg leuk omdat ik daar op expert echt het gevoel met de muziek heb (alsof je er op staat te dansen in plaats van alleen op het ritme de blokjes meppen).

Overigens moet ik zeggen dat ik ook eigenlijk met opzet het mezelf niet makkelijk probeer te maken. Ik zou waarschijnlijk beter kunnen scoren als ik niet zoveel onnodige bewegingen zou maken, maar ik speel het spel ook om mezelf wat extra beweging te geven (vooral omdat ik nog steeds 100% thuis werk en mijn enige andere beweging met mijn hond op leeftijd een blokje om gaan). Na een aantal nummers word ik daardoor ook moe en verslapt mijn concentratie, dus er zit voor mij nog genoeg uitdaging om mijn conditie te verbeteren en te zorgen dat ik langer dan een kwartiertje songs op expert kan voltooien (en dus niet door minder te bewegen maar door dat bewegen langer vol te houden).

• Flying Hawkic
Finraziel schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:20:
[...]

Cool, gaan we dat dit weekend maar eens proberen weer :) thanks voor de tip.

Wat betreft de moeilijkheidsgraad, zo goed ben ik zelf ook niet :+
Ik ben al blij als ik expert een beetje goed kan doen. Die camellia maps heb ik al een tijd niet geprobeerd maar kwamen op mij juist als absurd lastig over (en de muziek sprak me totaal niet aan wat niet hielp).
Bij imagine dragons viel me vooral ook op dat ze wat best practices zoals die door de custom maps scene genoemd worden overtreden en dat precies het punt was waar ik er moeite mee had (specifiek de richtlijn dat je altijd de lijn die voor je rechterhand van zeg half tien tot half vier loopt moet oversteken, voor je linkerhand de lijn van half 9 tot half 3). Maar ondanks dat vind ik ze wel erg leuk om te doen.
Rollin' vind ik vooral flauw dat als je van hard naar expert gaat dat de moeilijkheid vooral zit in dat de blokjes twee keer zo hard op je af vliegen waardoor ik domweg niet snel genoeg zie wat ik moet doen. Voelt voor mij als een nogal artificiële manier om de moeilijkheid op te voeren. Bij mixtape vind ik echter counting stars en vooral sugar erg leuk omdat ik daar op expert echt het gevoel met de muziek heb (alsof je er op staat te dansen in plaats van alleen op het ritme de blokjes meppen).

Overigens moet ik zeggen dat ik ook eigenlijk met opzet het mezelf niet makkelijk probeer te maken. Ik zou waarschijnlijk beter kunnen scoren als ik niet zoveel onnodige bewegingen zou maken, maar ik speel het spel ook om mezelf wat extra beweging te geven (vooral omdat ik nog steeds 100% thuis werk en mijn enige andere beweging met mijn hond op leeftijd een blokje om gaan). Na een aantal nummers word ik daardoor ook moe en verslapt mijn concentratie, dus er zit voor mij nog genoeg uitdaging om mijn conditie te verbeteren en te zorgen dat ik langer dan een kwartiertje songs op expert kan voltooien (en dus niet door minder te bewegen maar door dat bewegen langer vol te houden).
Al knap dat je op expert kunt spelen :). Hard lukt heel goed, maar ik vind het verschil met expert zo groot... Zelfs vertragen helpt niet echt. Eigenlijk zou het makkelijker zijn om gewoon het "dansje" te kunnen leren in plaats van te kijken waar de blokjes staan. Uiteindelijk is het een soort van puzzel en moet je een beetje zoeken welke beweging je moet maken.

Ik speel het ook gewoon om te sporten eigenlijk. Op hard lukt dat wel makkelijk voor een uur, maar dan wel met sportkleren en met een handdoek in de buurt :)

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 23:49
Flying Hawkic schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:45:
[...]

Al knap dat je op expert kunt spelen :). Hard lukt heel goed, maar ik vind het verschil met expert zo groot... Zelfs vertragen helpt niet echt. Eigenlijk zou het makkelijker zijn om gewoon het "dansje" te kunnen leren in plaats van te kijken waar de blokjes staan. Uiteindelijk is het een soort van puzzel en moet je een beetje zoeken welke beweging je moet maken.

Ik speel het ook gewoon om te sporten eigenlijk. Op hard lukt dat wel makkelijk voor een uur, maar dan wel met sportkleren en met een handdoek in de buurt :)
Ik heb altijd wel een redelijk gevoel voor ritme spellen gehad dus had lukte eigenlijk al meteen toen ik het kocht. Er zit ook wel een enorm verschil tussen de moeilijkheidsgraad van de nummers dus vooral toen het even niet mogelijk was om te modden ben ik de originele OSTs gaan proberen tot ze op expert en vervolgens expert+ lukten. Hoewel ik bijna alle originele nummers al een tijd geleden op expert+ gehaald heb haal ik de Camellia nummers nog niet altijd op expert.

Verder heeft elk nummer ook een soort eigen gimmick, waardoor je in die bepaalde techniek beter wordt door dat nummer te spelen. Als je dat eenmaal onder de knie hebt wordt dat nummer dus ook makkelijker. Het is vooral oefening baart kunst bij beatsaber :p.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Klopt inderdaad dat de stap van hard naar expert best groot is, maar daar kun je wel het feit dat sommige nummers moeilijker of makkelijker zijn gebruiken. Eerst binnen hard naar de moeilijkere nummers, dan expert op de makkelijkere nummers en vertragen...
Ik heb ook wel eens mijn gameplay opgenomen (of iemand anders zijn gameplay op YouTube bekeken) omdat ik een bepaald stuk tijdens het spelen maar niet snapte. Dan kan het helpen het even een paar keer rustig te bekijken om het patroon te doorzien.
Het is inderdaad vooral veel oefenen. Op een gegeven moment merk je ook echt dat je niet meer na kunt denken over wat je doet want dat duurt te lang. Mijn beste scores haal ik als ik helemaal uit tune en het 'vanzelf' gaat.

• Flying Hawkic
Inderdaad, als je moet nadenken over de bewegingen ben je er eigenlijk al aan in de hogere moeilijkheidsgraden.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:41
Beat Saber gemod, niet altijd even duidelijk, dus lees het een paar keer. Dan moet het lukken!

Even een tip, beatsync werkt momenteel niet, dus je kan niet via bookmarks de maps binnenhalen!

Wel heel vet om direct op de Quest nu gemodde maps te kunnen spelen, dat is wel echt de killer functie binnen Beat Saber.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-10 12:55

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Waarom is Oculus Quest 2 niet meer leverbaar?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
Dutchredgaming schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:26:
Waarom is Oculus Quest 2 niet meer leverbaar?
Gokje, de 64 GB versie is EOL en word vervangen door de nieuwe 128 GB versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:33
unfor schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:36:
[...]

Ik denk dat ze de verkoop hebben stop gezet doordat een klein aantal mensen huidirritatie kregen van de verwijderbare gezichtsinterface van schuim.

Onderstaande link kunnen Quest 2 eigenaren een silicone cover gratis aanvragen.
https://support.oculus.co...interface-notice-quest-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-10 12:55

Dutchredgaming

ICT Beheerder

unfor schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:36:
[...]

dylan111111 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:42:
[...]

Ik denk dat ze de verkoop hebben stop gezet doordat een klein aantal mensen huidirritatie kregen van de verwijderbare gezichtsinterface van schuim.

Onderstaande link kunnen Quest 2 eigenaren een silicone cover gratis aanvragen.
https://support.oculus.co...interface-notice-quest-2/
Jammer, ik heb de VR bril gespeeld met Beat Saber (oculus versie) bij GameDay en ik ben onder de indruk van de VR bril. Ik twijfel over het Facebook verhaal, maar mijn Facebook profiel ziet er normaal uit :P

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:44:
Beat Saber gemod, niet altijd even duidelijk, dus lees het een paar keer. Dan moet het lukken!

Even een tip, beatsync werkt momenteel niet, dus je kan niet via bookmarks de maps binnenhalen!

Wel heel vet om direct op de Quest nu gemodde maps te kunnen spelen, dat is wel echt de killer functie binnen Beat Saber.
Hoe zet jij de songs nu er op? SyncSaber doet inderdaad niks, maar ook op andere manieren krijg ik geen songs geïnstalleerd... Als ik via de webinterface een gedownloade zip drop dan opent hij een nieuwe tab waar hij diezelfde zip weer terug probeert te downloaden op de PC (:?), probeer ik een song te downloaden van bsaber.com in bmbf op de headset zelf dan lijkt er gewoon niks te gebeuren. Beatsaber werkt, heb ook het icoontje er bij voor custom levels, maar daar staat niks in.

Oh, en nou zie ik ineens één van de songs die ik geprobeerd heb te downloaden verschijnen in de playlists pagina op de PC (webinterface van BMBF op de quest), maar als ik op de quest zelf ga kijken staat er niks... sync ik naar BS en start ik hem, dan is de song er wél! Snap er niks van... Maar ik zit er al uren mee te prutsen, kijk een andere keer wel weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Finraziel schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Hoe zet jij de songs nu er op? SyncSaber doet inderdaad niks, maar ook op andere manieren krijg ik geen songs geïnstalleerd... Als ik via de webinterface een gedownloade zip drop dan opent hij een nieuwe tab waar hij diezelfde zip weer terug probeert te downloaden op de PC (:?), probeer ik een song te downloaden van bsaber.com in bmbf op de headset zelf dan lijkt er gewoon niks te gebeuren. Beatsaber werkt, heb ook het icoontje er bij voor custom levels, maar daar staat niks in.

Oh, en nou zie ik ineens één van de songs die ik geprobeerd heb te downloaden verschijnen in de playlists pagina op de PC (webinterface van BMBF op de quest), maar als ik op de quest zelf ga kijken staat er niks... sync ik naar BS en start ik hem, dan is de song er wél! Snap er niks van... Maar ik zit er al uren mee te prutsen, kijk een andere keer wel weer verder.
Werkt bij mij prima als ik het via dit tabblad doe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hs2WelP-Y4MVehlu-_knZpyrgL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43ObUQ2OHiFl2RhHSbMDxnam.jpg?f=fotoalbum_large

Het werkt niet via "Playlists", dan krijg ik hetzelfde als jij. Net nog even getest en vier nummers tegelijk erop gekregen. Gaf wel in het rood aan dat het niet goed ging, maar stonden er prima in.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koldur schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:07:
[...]

Werkt bij mij prima als ik het via dit tabblad doe:
[Afbeelding]

Het werkt niet via "Playlists", dan krijg ik hetzelfde als jij. Net nog even getest en vier nummers tegelijk erop gekregen. Gaf wel in het rood aan dat het niet goed ging, maar stonden er prima in.
Zo werkt het inderdaad wel, thanks :)
Blijkbaar was ik gisteren al zo tilted dat ik die upload knop niet eens meer zag :+ (had ook ruzie met de Quest 2 in een poging om hem niet steeds uit te laten gaan... sensor al afgeplakt en auto-sleep op 15 minuten gezet, maar hij blijft na een minuutje uit gaan... nu zit ik maar met een van de controllers te bewegen terwijl ik dingen upload :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Finraziel schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:14:
[...]

Zo werkt het inderdaad wel, thanks :)
Blijkbaar was ik gisteren al zo tilted dat ik die upload knop niet eens meer zag :+ (had ook ruzie met de Quest 2 in een poging om hem niet steeds uit te laten gaan... sensor al afgeplakt en auto-sleep op 15 minuten gezet, maar hij blijft na een minuutje uit gaan... nu zit ik maar met een van de controllers te bewegen terwijl ik dingen upload :+ )
Haha, hoe herkenbaar, maar fijn dat het is gelukt! Erg fijne mod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
https://www.questmodding.com/

Dit lost syncsaber problemen op en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-09 14:47
Is er voor de Quest 2 een alternatieve Link-kabel die jullie kunnen aanraden? Ik weiger namelijk 100 euro te betalen voor de originele kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
TrapShot schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:53:
Is er voor de Quest 2 een alternatieve Link-kabel die jullie kunnen aanraden? Ik weiger namelijk 100 euro te betalen voor de originele kabel.
Heb je het al geprobeerd via Wifi? Dat werkt bij mij net zo goed als een kabel. Anders zoek eens op Amazon, staan genoeg als je zoekt op quest 2 usb cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Link kabel is overbodig nu wifi goed werkt. Ik heb er nog wel een maar gebruik hem nooit, nepperds werken prima trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
Ik heb de laatste tijd vaak dat mijn quest 2 de verbinding met wifi verliest, uit het niets. Heb wel een mesh systeem voor internet, misschien dat het daar aan ligt.

Misschien toch maar een dedicated router aanschaffen hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
TrapShot schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:38:
Ik heb de laatste tijd vaak dat mijn quest 2 de verbinding met wifi verliest, uit het niets. Heb wel een mesh systeem voor internet, misschien dat het daar aan ligt.

Misschien toch maar een dedicated router aanschaffen hiervoor
Zet 2.4Ghz eens uit, dat is hier ook een probleem. Alleen op 5Ghz is het stabiel. Was met de Quest 1 ook al zo gek genoeg. Ik heb een 2e SSID aangemaakt met alleen 5Ghz aan speciaal voor VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
Tadango schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:48:
[...]

Zet 2.4Ghz eens uit, dat is hier ook een probleem. Alleen op 5Ghz is het stabiel. Was met de Quest 1 ook al zo gek genoeg. Ik heb een 2e SSID aangemaakt met alleen 5Ghz aan speciaal voor VR.
Bedoel je dat ik de 2.4GHz uit moet zetten op de Mesh router? Ik denk dat ik dan in de problemen kom met het bereik van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
TrapShot schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:58:
[...]

Bedoel je dat ik de 2.4GHz uit moet zetten op de Mesh router? Ik denk dat ik dan in de problemen kom met het bereik van de router.
Ja, ik heb alles juist bedraad. Een draadloze backhaul kan ook een probleem zijn misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
Tadango schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

Ja, ik heb alles juist bedraad. Een draadloze backhaul kan ook een probleem zijn misschien.
Bij mij is alles ook bedraad. Vraag mij af of de Mesh ineens zou beslissen van het ene acces point over te gaan in het andere. En dat die daardoor de verbinding verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
TrapShot schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:04:
[...]

Bij mij is alles ook bedraad. Vraag mij af of de Mesh ineens zou beslissen van het ene acces point over te gaan in het andere. En dat die daardoor de verbinding verliest.
Dat ervaar ik niet, maar zou kunnen. Ik zag dat de Quest opeens op 2.4G zat ipv5G en dat stoorde enorm. Meer mensen hebben er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
Tadango schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:05:
[...]

Dat ervaar ik niet, maar zou kunnen. Ik zag dat de Quest opeens op 2.4G zat ipv5G en dat stoorde enorm. Meer mensen hebben er last van.
Ah zo. Ik heb wel de router zo ingesteld dat ik aparte netwerknamen heb voor 5G en 2.4G. Dus hij is uitsluitend verbonden aan de 5G.

Vandaar dat ik het idee had dat 2.4G uitzetten mijn probleem niet zou oplossen.

De acces points verder uiteenzetten is ook niet meteen een optie. De acces point die ik gebruik (of wil gebruiken) staat in dezelfde kamer. De andere staat een verdieping lager, en dan nog eens een paar meter verder weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
TrapShot schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:07:
[...]

Ah zo. Ik heb wel de router zo ingesteld dat ik aparte netwerknamen heb voor 5G en 2.4G. Dus hij is uitsluitend verbonden aan de 5G.

Vandaar dat ik het idee had dat 2.4G uitzetten mijn probleem niet zou oplossen.

De acces points verder uiteenzetten is ook niet meteen een optie. De acces point die ik gebruik (of wil gebruiken) staat in dezelfde kamer. De andere staat een verdieping lager, en dan nog eens een paar meter verder weg.
5G een eigen SSID is prima, dan is dat het niet. Wellicht een slechte switch? Dat zorgde bij mij voor haperingen af en toe. De standaard modem van Ziggo is voor VR niet eens goed genoeg als switch blijkbaar, maar ook een andere oudere haperde soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb een vraagje over de Quest 2 vs andere VR-brillen. Ik heb zelf al een paar keer gespeeld met een Vive Pro, die een FoV van 110 graden heeft. De Quest 2 is nu al een heel tijdje niet beschikbaar maar eens deze terug te krijgen is zou ik er eigenlijk wel een willen, alleen de beperktere FoV houdt me een beetje tegen. Ik hoeverre is het beeld van een Quest 2 te vergelijken met een Vive Pro? Ik lees overal dat screendoor en dergelijke wel een pak beter is, maar over de FoV lijkt iedereen het niet te hebben.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mavamaarten schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:09:
De Quest 2 is nu al een heel tijdje niet beschikbaar.
Eeh... morgen in huis? https://www.coolblue.nl/p...oculus-quest-2-128gb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Oh wauw :+ |:(
Ben die pagina al een hele tijd aan het volgen en had zelfs een e-mail waarschuwing ingesteld. Blijkbaar inderdaad terug te krijgen, heb het mailtje in elk geval niet gekregen. Dan zal ik de FoV wel ondervinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10 10:41
https://iexpectyoutodie.schellgames.com/ hebben jullie deze gepre-ordered? Ik heb erg genoten van de eerste. Of wachten jullie nog eerst reviews af?

[ Voor 24% gewijzigd door SeenD op 23-08-2021 14:21 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:12
Mavamaarten schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:09:
Ik heb een vraagje over de Quest 2 vs andere VR-brillen. Ik heb zelf al een paar keer gespeeld met een Vive Pro, die een FoV van 110 graden heeft. De Quest 2 is nu al een heel tijdje niet beschikbaar maar eens deze terug te krijgen is zou ik er eigenlijk wel een willen, alleen de beperktere FoV houdt me een beetje tegen. Ik hoeverre is het beeld van een Quest 2 te vergelijken met een Vive Pro? Ik lees overal dat screendoor en dergelijke wel een pak beter is, maar over de FoV lijkt iedereen het niet te hebben.
FOV hangt ook een beetje van je facecover af, hoe dunner die is deste dichter op de lens je zit en een betere FOV krijgt. Met de standaard is hij wel te zien, maar je zou sowieso moeten proberen om met je ogen recht vooruit te kijken en met je hoofd de richting te bepalen. Daarnaast als je een goede game hebt, ben je toch meer verdiept in het spel dan de hele tijd naar zo`n randje aan het kijken.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
Tadango schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:09:
[...]

5G een eigen SSID is prima, dan is dat het niet. Wellicht een slechte switch? Dat zorgde bij mij voor haperingen af en toe. De standaard modem van Ziggo is voor VR niet eens goed genoeg als switch blijkbaar, maar ook een andere oudere haperde soms.
Ik mij door iBood laten verleiden en dit gekocht: pricewatch: Huawei WiFi Mesh (3 stuks)

Heb wel mijn twijfels over de kwaliteit ervan moet ik zeggen. Ik zie ook de snelheid via VirtualDesktop variëren, soms zit het op 860, maar soms schommelt die ook (onverklaarbaar) daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
TrapShot schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:23:
[...]

Ik mij door iBood laten verleiden en dit gekocht: pricewatch: Huawei WiFi Mesh (3 stuks)

Heb wel mijn twijfels over de kwaliteit ervan moet ik zeggen. Ik zie ook de snelheid via VirtualDesktop variëren, soms zit het op 860, maar soms schommelt die ook (onverklaarbaar) daaronder.
Die is bij mij ook niet stabiel en strak op 866. 5xx zie ik soms ook en werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
SeenD schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:21:
https://iexpectyoutodie.schellgames.com/ hebben jullie deze gepre-ordered? Ik heb erg genoten van de eerste. Of wachten jullie nog eerst reviews af?

[YouTube: I Expect You To Die 2 Trailer]
De eerste was super, maar vond hem iets te makkelijk / kort eigenlijk. Als de 2e beter is zal ik die ook kopen. Ik wacht de reviews eerst af. Replay value is eigenlijk 0 of je moet al voor de tijd challange gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-10 13:56
Heeft er iemand ervaring met powerline adapters? Ik loop er tegen aan dat m'n PC niet bedraad verbonden is met het netwerk (en dat is nodig voor de Quest) en helaas lukt het me niet om een kabel naar die locatie te trekken (tenzij ik de hele vloer er uit haal...)

Op dit moment heb ik een 15m kabel over de grond lopen van de router naar de PC zodat ik via die weg draadloos gamen met de Quest.

Ik ben dus op onderzoek uit of het de moeite waard is Powerline aan te schaffen, ook omdat ik binnenkort overstap naar een Gigabit verbinding en het liefst ook daar nagenoeg de volledige snelheid van kan benutten.

Gaat dit veel verlies op leveren of is de technologie voortaan zover dat het allemaal prima werkt? Ik ken het alleen van de 'horrorverhalen' 20 jaar geleden dat het laggy is etc. (offtopic) Ik speel zo nu en dan ook nog een csgo game, dus het moet niet de verbinding vertragen, maar ik ga er vanuit dat de Quest een higher demand heeft.

Je hebt bijvoorbeeld deze:
- Devolo Magic 2 Lan (1 UTP, 2400Mbps)
- Devolo Magic 1 Lan (1 UTP, 1200Mbps)
- Devolo Magic 2 Lan (3 UTP, 2400Mbps) (Mogelijk uitbreiding gericht, ook de TV op bedraad die er naast staat).
- TP-Link AV1000 (1 UTP, 1000Mbps)
- TP-Link AV1200 (1 UTP, 1000Mbps)

Waar zit het verschil in deze kosten in? Iemand advies?
Mijn appartement is in 2011 gebouwd, dus bedrading is relatief nieuw. Enig wat jammer is, is dat ze dus niet op bepaalde plekken toen ook UTP gelegd hebben :) En de mogelijkheid is er nu ook bijna niet.

Je wilt zo'n powerline dan trouwens ook niet in een stekkerdoos doen, toch?
Mijn idee gaat op dit moment uit naar de Devolo Magic 2 (3UTPs / 2400Mbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10 10:41
Tadango schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:39:
[...]

De eerste was super, maar vond hem iets te makkelijk / kort eigenlijk. Als de 2e beter is zal ik die ook kopen. Ik wacht de reviews eerst af. Replay value is eigenlijk 0 of je moet al voor de tijd challange gaan.
Ja de eerste heb ik recent opnieuw gespeeld, ik was wel veel vergeten dat was wel weer leuk. En na alle time challenges te hebben gebroken, heb ik t ook nooit meer gespeeld. Soms wel laten zien aan mensen die onbekend zijn met VR, deze is toch wat toegankelijker dan rondlopen etc.

Ik ben wel benieuwd naar deel 2.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kijk als je zo'n ding in huis wil halen vooral even naar de real world speed tests. Die Magic 2 geeft in echte reviews een snelheid van tussen de 120 en 480 mbit, geloof dus niet te veel van de 2400 mbit die ze beloven. Als je het wil gebruiken om op een andere locatie internet te hebben kan dat best werken, maar als je de PC en je VR-headset uit elkaar wil gebruiken gaat dat waarschijnlijk niet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-10 13:56
Mavamaarten schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:06:
[...]

Kijk als je zo'n ding in huis wil halen vooral even naar de real world speed tests. Die Magic 2 geeft in echte reviews een snelheid van tussen de 120 en 480 mbit, geloof dus niet te veel van de 2400 mbit die ze beloven. Als je het wil gebruiken om op een andere locatie internet te hebben kan dat best werken, maar als je de PC en je VR-headset uit elkaar wil gebruiken gaat dat waarschijnlijk niet voldoende zijn.
Ik lees inderdaad nergens dat de 1GB verbinding (ook maar bijna) gehaald wordt en ging er even in m'n naïviteit van uit dat het opzich wel bijna gehaald zou moeten worden. Ben niet overtuigd van die dingen en nog altijd niet, ik wacht nog wat reacties af, maar vrees dat dit nog altijd niet top is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb een 600Mbps variant getest omdat het mij ook makkelijk leek, maar de snelheid zat op 100-150Mbps max. Daarom toch maar kabels aangelegd. Meer werk maar het is zoveel beter dat het het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Op zich hebben die dingen wel echt hun use case, je kan nog altijd internet brengen naar een plaats waar het anders vrijwel onmogelijk zou zijn. Je kan "aan de andere kant van de lijn" een netwerk opzetten met een eigen access point en switch waar verkeer wel gewoon aan gigabit-snelheden verloopt. Maar je kan er niet realtime VR doorheen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powerline zou ik niet doen... Is ook erg afhankelijk van de electrische bedrading in je huis en zelfs van andere apparatuur die er aan hangt. Mijn ervaring er mee is dat het vaak slechter is dan WiFi.

Misschien kun je kijken naar een WiFi mesh systeem? Mijn pc hangt gewoon bedraad aan een van de satellieten van mijn mesh, werkt prima. Maar ik gebruik mijn Quest wel ook in die kamer en die zal waarschijnlijk dus ook op diezelfde satelliet zitten met de WiFi. Zou kunnen dat het minder wordt wanneer de Quest op een ander punt in het netwerk verbinding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Ik zou powerline ook afraden, zeker als je al een ouder huis hebt waar je niet van weet hoe de bekabeling is.

Mijn use case was VR kunnen spelen op de tweede verdieping (router staat onder). Uiteindelijk toch maar gewoon een kabel getrokken en een access point gemaakt. Air link werkt perfect op die manier. Een mesh systeem heb ik niet geprobeerd omdat het som problemen geeft met Air link op het moment (maar ik weet natuurlijk niet of je een Quest hebt en Air link wilt gaan gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja kabel is meestal het beste... In mijn geval is het dat ik een appartement heb van twee verdiepingen waarbij de bovenste verdieping niet boven de onderste ligt... Enige manier om daardoor een kabel van beneden naar boven te krijgen is via de trap en dat is bijna niet weg te werken. Bovendien wordt het een erg lange kabel... Had een tijdje een kabel liggen (20 meter geloof ik) maar daar kreeg ik ook al vage storingen over (vpn van werk viel regelmatig uit). Vandaar, geïnvesteerd in een goed mesh systeem en daarmee nu top internet boven en perfecte WiFi door het hele huis :) (maar was wel 230 euro geloof ik en dat was al een scherpe ibood deal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10 16:45
SeenD schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:21:
Eerste deel vond ik wel aardig, maar de speelduur en herspeelbaarheid vielen wat tegen.
Ik vind het een leuk spel voor beginnende VR-gamers. Heb je al wat meer VR-ervaring dan is het wat simpel en niet meer zo vernieuwend.
Wellicht koop ik het een keer in de uitverkoop.

• chrismostert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-06 22:46
Ik zit te twijfelen of ik de Quest 2 wil kopen (voornamelijk voor Beat Saber, maar wellicht ook SteamVR via airlink) maar ik maak me een beetje zorgen over de IPD. Ik heb zelf een IPD van ~65.5 wat precies tussen stand 2 en 3 valt: https://support.oculus.co...ipd-quest-2/?locale=nl_NL

Iemand met een vergelijkbare IPD die de Quest 2 heeft geprobeerd? Ik lees ook gemengde verhalen over dat je hem tussen stand 2 en 3 kunt instellen (maar dat de software dan niet goed compenseert?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chrismostert schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:18:
Ik zit te twijfelen of ik de Quest 2 wil kopen (voornamelijk voor Beat Saber, maar wellicht ook SteamVR via airlink) maar ik maak me een beetje zorgen over de IPD. Ik heb zelf een IPD van ~65.5 wat precies tussen stand 2 en 3 valt: https://support.oculus.co...ipd-quest-2/?locale=nl_NL

Iemand met een vergelijkbare IPD die de Quest 2 heeft geprobeerd? Ik lees ook gemengde verhalen over dat je hem tussen stand 2 en 3 kunt instellen (maar dat de software dan niet goed compenseert?)
Ik heb een ipd van 72... Ik merk wel dat de positie van de bril voor mijn ogen wat nauwer komt dan de Quest 1 die ik hiervoor had en die mijn ipd beter ondersteunde, maar het is op zich goed te doen. Ik denk dus dat je met een ipd tussen twee standen in je je echt niet veel zorgen hoeft te maken, jij zit alsnog veel dichter bij die twee standen dan ik van de hoogste af zit.

• Soliest
Myst nu beschikbaar in de Microsoft store onder de GamePass. Even kijken of de gfx dan beter zijn als lokaal op de Q2.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Flying Hawkic
Soliest schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:33:
Myst nu beschikbaar in de Microsoft store onder de GamePass. Even kijken of de gfx dan beter zijn als lokaal op de Q2.
Volgens de vergelijkingsfilmpjes op het internet zijn er toch grote verschillen, maar benieuwd naar jouw ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Flying Hawkic schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:16:
[...]

Volgens de vergelijkingsfilmpjes op het internet zijn er toch grote verschillen, maar benieuwd naar jouw ervaringen.
Kreeg hem gisteravond niet opgestart, kwam met verschillende foutmeldingen. :(
Van het weekend kijken of ik er meer tijd en geduld voor heb om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:39
chrismostert schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:18:

Ik heb zelf een ipd van 66, ik gebruik zowel stand 2 als stand 3, echter merk ik weinig verschil tussen beide. Ik zou je niet te veel zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-10 07:53

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Ik zit ook op 66, eigenlijk altijd op stand 2, vond stond 3 net niet prettig…
Maar verder geen problemen van…

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Flying Hawkic schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:16:
[...]

Heb hem nu "werkend" op de pc, maar geen geluid. Blijkbaar wordt VR ook niet ondersteund in de GamePass versie :/
https://www.reddit.com/r/...l_not_support_vr_for_the/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Heb hem op de pc (gamepass) nu uitgespeeld en moet zeggen dat hij er inderdaad beter uitziet. Helaas heb ik geen RTX kaart, dus dat heb ik niet kunnen zien. Op de Quest2 ziet hij er nog steeds leuk uit, maar zonder notitieblokje in je eentje niet uit te spelen. Heb nu ook weer een hoop screenshots gemaakt en een a4tje volgekalkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Soliest schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:05:
Heb hem op de pc (gamepass) nu uitgespeeld en moet zeggen dat hij er inderdaad beter uitziet. Helaas heb ik geen RTX kaart, dus dat heb ik niet kunnen zien. Op de Quest2 ziet hij er nog steeds leuk uit, maar zonder notitieblokje in je eentje niet uit te spelen. Heb nu ook weer een hoop screenshots gemaakt en een a4tje volgekalkt.
Hoezo niet te spelen zonder papier :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Flying Hawkic schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:21:
[...]

Hoezo niet te spelen zonder papier :)?
Je moet redelijk wat dingen onthouden. Op de pc heb je je handen vrij om iets te op te schrijven of eventueel screenshots maken voor later. Met een VR bril op je hoofd is het toch een stuk lastiger om die bril steeds af te moeten zetten of door een kiertje kijken om iets op te schrijven.... mijn geheugen is niet meer zo best :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Gek vraag misschien..... maar hoe schakel ik tussen tabs in de oculus browser? Ik kan ze toevoegen (aantal tabs verhoogt) maar zie nergens een overzicht van de tabs? Na 20 min heb ik het opgegeven.... zit ergens vast denk ik. Zou toch niet zo verstopt moeten zijn lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Tadango schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:10:
Gek vraag misschien..... maar hoe schakel ik tussen tabs in de oculus browser? Ik kan ze toevoegen (aantal tabs verhoogt) maar zie nergens een overzicht van de tabs? Na 20 min heb ik het opgegeven.... zit ergens vast denk ik. Zou toch niet zo verstopt moeten zijn lijkt me?
Kijk eigenlijk zelf nooit in die browser, maar hier is waar google mee komt:
- "Been awhile but if memory serves me there is a menu in top left that expands out and you can switch and close in there"
- " hover the pointer over the top middle of the browser tab"

Na een update niet al te lang geleden hebben ze de browser aangepast en hebben meerdere mensen er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Soliest schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

Kijk eigenlijk zelf nooit in die browser, maar hier is waar google mee komt:
- "Been awhile but if memory serves me there is a menu in top left that expands out and you can switch and close in there"
- " hover the pointer over the top middle of the browser tab"

Na een update niet al te lang geleden hebben ze de browser aangepast en hebben meerdere mensen er last van.
Ja, het lijkt erop dat de browser gewoon kapot is, want met geen mogelijkheid zijn de open tabs te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 15:26
Gekke vraag misschien. Ik heb een slapend oog. Een 3DS bijvoorbeeld, zie ik niks anders aan, een bioscoop met 3D brilletjes weet ik ook niet echt wat ik moet zien. Ik zie gewoon onderbelichte donkere scenes. Is er ergens ooit beschreven of een 3D bril iets "doet" voor mensen met een slapend oog ? Want ik ben benieuwd of ik gebruik kan maken van een 3D bril, want die tech interesseert me wel. (racen jongen)

[ Voor 5% gewijzigd door Xfade op 06-09-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xfade schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:33:
Gekke vraag misschien. Ik heb een slapend oog. Een 3DS bijvoorbeeld, zie ik niks anders aan, een bioscoop met 3D brilletjes weet ik ook niet echt wat ik moet zien. Ik zie gewoon onderbelichte donkere scenes. Is er ergens ooit beschreven of een 3D bril iets "doet" voor mensen met een slapend oog ? Want ik ben benieuwd of ik gebruik kan maken van een 3D bril, want die tech interesseert me wel. (racen jongen)
Zie je in het echt wel diepte dan? Mijn ex had zo te horen hetzelfde als jij, maar die had (vooral toen ze wat jonger was) ook wel eens moeite met dat ze tegen een glas aan sloeg of zo, en iets vangen lukte al helemaal niet.
Dus ja, als je in het echt geen diepte ziet dan ga je dat in VR ook niet zien. Maar het lijkt me dat je er wel gewoon gebruik van kunt maken, je krijgt nog steeds dat beeldvullende scherm wat met je hoofd meebeweegt waardoor je er 'echt' lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-10 14:44
Xfade schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:33:
Dit misschien een interessante thread?;
https://www.reddit.com/r/...lyopia_lazy_eye_tried_vr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist de vervangende siliconen facial interface van Oculus binnengekregen. Ik dacht dat het een hele nieuwe facial interface zou zijn maar dat is dus niet zo. Het is maar een siliconen flubbertje dat over de oude facial interface heen gaat. Ik vraag me af of dit goed gaat blijven zitten.

Ik heb nu wat calls van werk maar ik zal het straks proberen en foto's maken indien gewenst.
Pagina: 1 ... 59 ... 124 Laatste