BarôZZa schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:49:
@
Xtr3me4me VR is nog niet interessant voor de grote gamestudio's. De enige die er blind geld tegenaan kunnen gooien zijn Valve en Sony omdat ze zelf hardware hebben en het niet veel uitmaakt als ze verlies maken op een titel. Als het maar nieuwe gebruikers trekt. Facebook/Oculus richt zich vooral op de Quest. Studio's die moeten overleven van hun titels richten zich vrijwel allemaal op crossplatform of vooral de Q2 omdat daar het geld zit. Dus dan kom je bij de eenvoudigere graphics uit.
De industrie van VR is velen malen groter geworden door de jaren heen en daarbij heeft FB met de Quest 1 en 2 zekers het grootste deel gepakt, daarnaast maken huidige game studio's behoorlijk veel geld. De makers van VRchat alleen al hebben 100m dollar ingewonnen en dit is maar het begin.
De reden waarom de aantrek van grote game studio's er nog niet zijn, is meer omwille de opbrengst momenteel.
Als een game studio van een grote franchise zoals de makers van CoD of BF opeens een VR MP game zouden maken op basis van hun huidige engine en dit op de markt zouden gooien, zou de VR industrie explosief mee groeien, dit omdat het een wel bekende multi crossplatform game is.
Grafische pracht zoals de nieuwe BF en dit te beleven in full immersion samen met goede tracking en control, zou de VR industrie behoorlijk boosten.
Je hebt maar 1 goede en wel bekende gamestudio nodig die de eerste stap durft te zetten met een wel bekende spel. Als het aanslaat, volgt de rest echt wel. Naast het feit dat cross platform de toekomst is, blijven we wel tegen 1 ding aanlopen en dat is hardware.
Niet iedereen heeft top off the line gaming rig liggen, maar daar zou Cloud gaming wel mee kunnen helpen.
Plus PS5 krijgt VR2 volgend jaar, nu nog Microsoft op de Series X.
Dan heb je het zaakje wel rond. PS5, Series X en PC game industrie in VR. Geef het een jaartje of 5 en met de huidige technologische vooruitgang zie ik zekers wel VR opbloeien tot het "Next level gaming" zoals ik het graag noem.