Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:33
Moet ik als ik met een powerbank aangesloten op mijn Quest 2 wil spelen nog letten op een minimaal of maximaal Ampere en Volt van de powerbank?

[ Voor 4% gewijzigd door wauturr op 27-06-2021 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Volgens mij niet, die volgen gewoon een USB standaard lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-10 12:22
wauturr schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:41:
Moet ik als ik met een powerbank aangesloten op mijn Quest 2 wil spelen nog letten op een minimaal of maximaal Ampere en Volt van de powerbank?
Quest 2 trekt blijkbaar maximaal 5V 1.5A~. De officiële Quest 2 lader is 5V 2A. Met andere woorden, je hoeft er niet op te letten gezien dat wel het absolute minimum is dat een powerbank aanbiedt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-10 19:01

jacobras

Developer

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b9ORBKO.png

The Solus Project! Waarom hoor ik niemand hierover? Nog een volle week in de sale met 50% korting! https://store.steampowered.com/app/313630/The_Solus_Project/. Ik speel 'm inmiddels elke dag een stuk.

Denk aan de film Interstellar en stel je voor dat je crasht op één van die planeten. Je begint te overleven en ontdekt langzaam dat de planeet waarop je terecht bent gekomen best mysterieus is. Dat is ongeveer The Solus Project. Veel lopen, verkennen en puzzelen in heel sfeervolle omgevingen. Veel stukken diep in grotten die best spannend zijn door het gebrek aan licht en de continue vreemde geluiden die je hoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XPBKmtGVaT4b339g_Y6qBZfImk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RQMQDoR4bzohMBRs2BMPmnb.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPrPQqB-78d64WecWORgt2xyCe4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U0IPinloL96UltSvapt1gEFK.jpg?f=fotoalbum_medium

De mechanismen zijn vrij simpel: in je linkerhand heb je altijd een PDA die automatisch scant wat je aanwijst. Ook zit daar je inventory voor troep die je vindt. Er zit een stukje crafting in maar dat is vrij eenvoudig. Met je rechterhand kan je acties uitvoeren. Het is blijkbaar een VR-port en dingen pak je op door aan te wijzen en te triggeren maar dat went snel en doet niet af aan de ervaring.

Het spel is rijk aan inhoud qua verhaal (tot nu toe). Daarnaast is de geluidskwaliteit hoog, zowel qua achtergrondgeluiden/-muziek als voice acting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RubxE4P4GSWs0yKiGN2mOF5gEE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YZ5oywk9939T62J8KNRlAkDN.jpg?f=user_large

Vive/Oculus/PSVR zegt de website maar op mijn Valve Index draait het ook prima. Wel heb ik een paar bugs ervaren: één keer liep de complete game vast en één keer kon ik plots geen enkele knop meer bedienen waardoor ik de game moest afsluiten. Ondanks dit: een aanrader!

Zie ook https://www.thesolusproject.com.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik denk dat de meeste gewoon zitten te wachten op dat ene pareltje die men over de VR drempel trok en ervaarde hoe mooi VR echt kan zijn. kuch..kuch..Half Life Alyx.

Men zit te wachten op, of een vervolg hiervan, of een ander genre maar met de zelfde grafische pracht en immersion en perfecte bediening die ik nog in geen enkele andere VR game heb meegemaakt naast Saints & Sinners.
Een genre zoals een MMORPG of in ieder geval een game waarbij je moet schieten, lopen, vechtend en dingen smijten en alles kunnen oppakken en aanraken en story based goed in elkaar zit moet nog bedacht worden.

Het zijn teveel indie games met onwijs felle kleuren of games die lijken alsof ik op een PC zit te spelen uit 1990. Als ze MSFS2020 in VR zo vet kunnen maken en Half Life Alyx zo immersed kunnen maken, moet een goede game studio die jaren lang in het vak zit met honderden mensen en met goeie engine zo'n VR game kunnen maken, betaal ik gerust zelfs 100 euro voor.

We hebben nagenoeg wel de hardware...ongeveer. Videokaarten hebben er moeite mee met sommige, maar dat is simpel weg de ontwikkelcode hoe het geschreven is voor optimalisatie.
Nu de gamestudio's nog, de big boys die in moeten zien dat VR nu het moment is om ook ervoor te ontwikkelen.

Bedoel hoe vet zou het zijn een nieuwe langdurig speelbare VR game in CryEngine of UE5 of Snowdrop te maken. Mooiste als een MMORPG aangezien die niet uit te spelen is zolang de studio met nieuwe contents steeds komen en patchupdates.
Of gewoon een goede shooter of science fiction of adventure game. Die zekers 20+ uur speelbaar dan is. Denk dat mensen hierop zitten te wachten. Dan mag het spel van mij part 200GB zijn.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
@jacobras ik heb het spel volgens mij al als bèta gespeeld en na release uitgespeeld.
The Ball is de voorloper hiervan.

Correct, het is over gezet naar VR en zeker goed gedaan. Vond het spel zonder VR al indrukwekkend. Heb het opgestart in VR, maar omdat ik het al uitgespeeld heb, kom ik er in VR niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:42
@Xtr3me4me VR is nog niet interessant voor de grote gamestudio's. De enige die er blind geld tegenaan kunnen gooien zijn Valve en Sony omdat ze zelf hardware hebben en het niet veel uitmaakt als ze verlies maken op een titel. Als het maar nieuwe gebruikers trekt. Facebook/Oculus richt zich vooral op de Quest. Studio's die moeten overleven van hun titels richten zich vrijwel allemaal op crossplatform of vooral de Q2 omdat daar het geld zit. Dus dan kom je bij de eenvoudigere graphics uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

BarôZZa schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:49:
@Xtr3me4me VR is nog niet interessant voor de grote gamestudio's. De enige die er blind geld tegenaan kunnen gooien zijn Valve en Sony omdat ze zelf hardware hebben en het niet veel uitmaakt als ze verlies maken op een titel. Als het maar nieuwe gebruikers trekt. Facebook/Oculus richt zich vooral op de Quest. Studio's die moeten overleven van hun titels richten zich vrijwel allemaal op crossplatform of vooral de Q2 omdat daar het geld zit. Dus dan kom je bij de eenvoudigere graphics uit.
De industrie van VR is velen malen groter geworden door de jaren heen en daarbij heeft FB met de Quest 1 en 2 zekers het grootste deel gepakt, daarnaast maken huidige game studio's behoorlijk veel geld. De makers van VRchat alleen al hebben 100m dollar ingewonnen en dit is maar het begin.
De reden waarom de aantrek van grote game studio's er nog niet zijn, is meer omwille de opbrengst momenteel.
Als een game studio van een grote franchise zoals de makers van CoD of BF opeens een VR MP game zouden maken op basis van hun huidige engine en dit op de markt zouden gooien, zou de VR industrie explosief mee groeien, dit omdat het een wel bekende multi crossplatform game is.

Grafische pracht zoals de nieuwe BF en dit te beleven in full immersion samen met goede tracking en control, zou de VR industrie behoorlijk boosten.
Je hebt maar 1 goede en wel bekende gamestudio nodig die de eerste stap durft te zetten met een wel bekende spel. Als het aanslaat, volgt de rest echt wel. Naast het feit dat cross platform de toekomst is, blijven we wel tegen 1 ding aanlopen en dat is hardware.

Niet iedereen heeft top off the line gaming rig liggen, maar daar zou Cloud gaming wel mee kunnen helpen.
Plus PS5 krijgt VR2 volgend jaar, nu nog Microsoft op de Series X.
Dan heb je het zaakje wel rond. PS5, Series X en PC game industrie in VR. Geef het een jaartje of 5 en met de huidige technologische vooruitgang zie ik zekers wel VR opbloeien tot het "Next level gaming" zoals ik het graag noem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totibbs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 10:27
Venues (Open early beta)
Quest 2

Is er eigenlijk al een soort van GoT ontmoetingsplaats in VR? Ik heb bijvoorbeeld die Venues geinstalleerd op mijn Quest2 maar ik voel (nog) niet echt een community-gevoel daar. Volgens mij proberen ze wel wat met (doorlopende) events en ik zag iets met WNBA (vrouwenbasketbal). Niet dat dat mij echt boeit, maar ik kan me voorstellen dat als 'wij' GoT'ers met enige regelmaat samenkomen in een bepaalde socializing-app, dat de ontwikkelaars stimuleert om dat ook weer verder te ontwikkelen.

Weet iemand hoe je erachter kunt komen of er gezamenlijke voetbalwedstrijden (EK) te bekijken zijn?

Als het er nog niet is kan me ook wel voorstellen dat het best moeilijk is zo'n gezamenlijke ontmoetingsplaats levend te houden. Zeker nu het weer beter zomers weer wordt en we niet meer echt binnen hoeven te blijven. Misschien anders iets voor tijdens de 4e corona-golf in het najaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
VR heeft gewoon een tussenweg nodig. VR is nog niet je van het. En daardoor blijft de content achter. Als de beeldtechniek dusdanig verbeterd dat je 4k kunt gamen op een virtueel scherm in VR samen met je vrienden in een virtuele ruimte, dan heb je eindelijk een goede selling point voor VR headsets. Dan speelt motion sickness geen rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-10 07:53

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

En toen was mijn elite strap ook opeens ten einde :(
hoe houden de nieuwere versies het ?

Ga maar retour naar coolblue, hopelijk snel een nieuwe dan ...

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:29
kaasszje schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:18:
En toen was mijn elite strap ook opeens ten einde :(
hoe houden de nieuwere versies het ?

Ga maar retour naar coolblue, hopelijk snel een nieuwe dan ...
Voor zo ver bekend is er niks aangepast in het ontwerp of materiaalgebruik, dus grote kans dat een nieuwe strap vroeg of laat ook scheurt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-10 07:53

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Wekko306 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Voor zo ver bekend is er niks aangepast in het ontwerp of materiaalgebruik, dus grote kans dat een nieuwe strap vroeg of laat ook scheurt helaas.
Strap zelf is niet verbeterd?
Nou maar afwachten...

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Seth_Chaos schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:56:
VR heeft gewoon een tussenweg nodig. VR is nog niet je van het. En daardoor blijft de content achter. Als de beeldtechniek dusdanig verbeterd dat je 4k kunt gamen op een virtueel scherm in VR samen met je vrienden in een virtuele ruimte, dan heb je eindelijk een goede selling point voor VR headsets. Dan speelt motion sickness geen rol.
4k+ heb je al? In elk geval resolutie is ook niet alles.
Had een paar dagen geleden op ytube gezien dat ze bezig zijn met een VR headset waarmee je bijna net zoveel ziet zoals met je eigen ogen qua fov. Dat is pas immersie!

Zier hier vanaf 50 sec:

[YouTube: The most TERRIFYING thing JUST happened to VR and the Quest]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Plugin schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:03:
[...]

Had een paar dagen geleden op ytube gezien dat ze bezig zijn met een VR headset waarmee je bijna net zoveel ziet zoals met je eigen ogen qua fov. Dat is pas immersie!

Zier hier vanaf 50 sec:

Nee dat is er nog niet. Het gehele beeld dat je ziet komt in de buurt van 4K maar het virtuele scherm waar je naar staart waar het spel of de film op wordt weergegeven is is nog niet eens 720P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
  • Laatst online: 21:53
Hallo allemaal,

Mag ik mij ook toevoegen tot de club der VR-en?
Ik heb sinds kort een Medion Eraser X1000 MR bril. Een kennis van mij heeft een originele HTC Vive. Ik heb daar nu een paar keer mee mogen spelen en dat is dan ook de reden dat ik een VR bril MOEST hebben. O-)
Eerst geprobeerd via m'n telefoon en een 'Cardbox VR' maar dat vond ik al snel te beperkt. Toegegeven, een Vive is qua kwaliteit wel een stuk beter en ook accurater, doordat ie met satellieten werkt, maar qua prijs wel iets buiten mijn budget.
Deze bril heb ik voor €150,- op MP gescoord en IK ben er (voor nu) tevreden mee. :P
Ook de snelheid waarmee MR op te zetten is vind ik dan wel weer een grote plus.
Ben nu dan ook met volle teugen van Alyx, Beat saber, Pirate trainer en Minecraft VR aan het genieten. 8)

Ben wel benieuwd of er meer mensen met een MR/'Inside out tracking' bril zijn en wat jullie ervaring is met dit soort brillen.
Het enige wat ik tot op heden irritant vind is dat de controllers af en toe wel wat 'twichie' zijn waardoor ik het idee heb dat mijn accuraatheid in Alyx wat te wensen over houd. Ben wel benieuwd of dat met een tweak op is te lossen of dat dit gewoon een 'eigenschap' van dit systeem is.(Toegegeven ik heb hier nog niet naar gezocht :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 23:49
Vuikie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:19:
Ben wel benieuwd of er meer mensen met een MR/'Inside out tracking' bril zijn en wat jullie ervaring is met dit soort brillen.
Het enige wat ik tot op heden irritant vind is dat de controllers af en toe wel wat 'twichie' zijn waardoor ik het idee heb dat mijn accuraatheid in Alyx wat te wensen over houd. Ben wel benieuwd of dat met een tweak op is te lossen of dat dit gewoon een 'eigenschap' van dit systeem is.(Toegegeven ik heb hier nog niet naar gezocht :z )
Welcome to the club! Ik denk dat een erg groot deel tegenwoordig een bril met inside out tracking heeft, de quest 1 en 2 gebruiken dat namelijk ook en dat zijn geloof ik de populairste brillen op dit moment. Ik zelf heb er ook een en het bevalt nagenoeg perfect. Een enkele keer wanneer ik mijn arm net te ver naar achteren draai merk ik bijvoorbeeld bij beatsaber dat hij de tracking kwijt raakt, maar over het algemeen zit hij alweer goed voordat ik het volgende blok moet raken. Ik heb zelf niet eerder van de bril die jij gebruikt gehoord dus het zou kunnen dat daar een kwaliteitsverschil in zit, maar bij mij zijn ze normaal gesproken niet twitchie.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
Houd ook rekening met zonlicht. Als er teveel in de kamer schijnt verstoort dit de tracking ook. Te weinig omgevingslicht ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Vuikie Ach, ik heb zelf de Index met de lighthouses. Ik heb nog weinig ruimte dus in de buurt van mijn bureau. Als ik dus iets van de vloer pak, liggen mijn handen letterlijk op de vloer in Alyx. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Tadango schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:16:
Houd ook rekening met zonlicht. Als er teveel in de kamer schijnt verstoort dit de tracking ook. Te weinig omgevingslicht ook.
Hmmm, goed punt. Ik zal het rolgordijn eens een stukje naar beneden doen als ik bezig ben met de VR. Kijken of dat helpt. De kamer wat ik nu in sta te vr-en heeft een heel groot raam waar in de middag de zon in staat... Misschien is te veel licht het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-10 06:41
Vuikie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 07:55:
[...]

Hmmm, goed punt. Ik zal het rolgordijn eens een stukje naar beneden doen als ik bezig ben met de VR. Kijken of dat helpt. De kamer wat ik nu in sta te vr-en heeft een heel groot raam waar in de middag de zon in staat... Misschien is te veel licht het probleem.
Niet 'teveel' licht, maar teveel aan infrarood. Hetgeen waar je van verbrand qua de zon, is teveel IR 'licht'. En laat VR brillen nu net IR gebruiken voor het tracken. Als ik buiten speel met de Q2, moet ik ook altijd met bewolking doen. Vol de zon erop werkt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:14
Ik krijg Assetto Corsa met geen mogelijkheid aan de praat in VR. Nu overweeg ik Project CARS dan maar, want daar schijnt VR goed in te werken.

Maar zal ik dan voor 2 of 3 gaan? 2 schijnt het beste te werken. Zijn jullie het daar mee eens? :P
Welke van de twee de mooiste is of de meeste content en features heeft maakt me niet uit; het gaat mij om zo snel mogelijk met VR een auto in kunnen kruipen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 09:08
Ample Energy schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:01:
Ik krijg Assetto Corsa met geen mogelijkheid aan de praat in VR. Nu overweeg ik Project CARS dan maar, want daar schijnt VR goed in te werken.

Maar zal ik dan voor 2 of 3 gaan? 2 schijnt het beste te werken. Zijn jullie het daar mee eens? :P
Welke van de twee de mooiste is of de meeste content en features heeft maakt me niet uit; het gaat mij om zo snel mogelijk met VR een auto in kunnen kruipen.
Assetto Corsa speelt bij mij erg goed in vr. Let er op dat je de settings op open VR zet. En de game gaat pas over op vr zodra je in de auto zit. Er is eventueel ook een andere launcher beschikbaar.

Project cars 2 is ook leuk btw :-)

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Stiello schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:10:
[...]

Assetto Corsa speelt bij mij erg goed in vr. Let er op dat je de settings op open VR zet. En de game gaat pas over op vr zodra je in de auto zit. Er is eventueel ook een andere launcher beschikbaar.

Ja, ik heb de Content Manager launcher, maar het blijft bij mij onspeelbaar.
SteamVR geeft ook regelmatig aan "put on your headset to wake VR" terwijl het beeld zwart blijft. Of de helft van m'n beeld lijkt een stilstaand beeld van de pass through camera te zijn bijvoorbeeld.

Kon verder ook geen guide vinden waarbij iemand de Vive Cosmos gebruikt, dus waarschijnlijk ondersteunen ze elkaar gewoon niet.

Ik denk eigenlijk dat SteamVR Home niet compatible is met de Vive Cosmos wanneer je zit en dat daar alle problemen vandaan komen. Dan is Project CARS waarschijnlijk ook geen workaround.

[ Voor 11% gewijzigd door Ample Energy op 06-07-2021 20:38 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vuikie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:19:
WMR headsets blinken nou eenmaal niet uit in tracking helaas. Zeker die eerste-generatie dingen niet (de Reverb G2 is weer wat beter). Het zij zo. De Quest 1 en 2 gebruiken inderdaad ook inside-out cams maar die gebruiken wel een heel andere techniek met "event camera's". Voor zover ik heb gezien gebruiken de WMR's gewone webcams. Daarom heb je met het "view through" ook zo'n raar vervormd beeld. En bovendien zijn de Quest camera's IR en de WMR cams zichtbaar licht cams (daarom zie je die lichtjes op de controllers ook - de quest heeft die ook gewoon maar je kan ze niet zien).

Niettemin is dat voor 150 euro natuurlijk een vette deal :) Niet te veel om malen. Wat je nu ook koopt, over een jaar heb je weer veel beter voor je geld. En dan is het weer fijn om al die goede games opnieuw te spelen in de hogere kwaliteit. Met Alyx van de Rift naar de Quest 2 was al een enorme stap omhoog (behalve in zwartwaarden dan!!).

Welkom!

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 06-07-2021 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
GekkePrutser schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:26:
[...]

Niettemin is dat voor 150 euro natuurlijk een vette deal :) Niet te veel om malen. Wat je nu ook koopt, over een jaar heb je weer veel beter voor je geld.
Klopt, maar voor een eerste bril, had ik voor dat geld beter een Quest 1 aangeraden, als je dan toch tweedehands koopt. Dan heb je draadloos PCVR, met OLED schermen, de beste manier van inside-out tracking, en geen Facebook verplichting (nog niet).

Als mensen mij vragen wat ze het beste kunnen doen, low budget voor een eerste VR ervaring, raad ik gewoon altijd de Quest 1 aan om te scoren voor weinig. Voor zowel stand-alone als PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:27:
[...]

Klopt, maar voor een eerste bril, had ik voor dat geld beter een Quest 1 aangeraden, als je dan toch tweedehands koopt. Dan heb je draadloos PCVR, met OLED schermen, de beste manier van inside-out tracking, en geen Facebook verplichting (nog niet).

Als mensen mij vragen wat ze het beste kunnen doen, low budget voor een eerste VR ervaring, raad ik gewoon altijd de Quest 1 aan om te scoren voor weinig. Voor zowel stand-alone als PC.
Dat is waar, maar die heb je niet voor 150 euro volgens mij?

Ik heb ook een Quest 1 liggen maar die doe ik vooralsnog niet weg (zeker niet voor zo'n prijs ;) )

Maar inderdaad zelfs voor wat meer geld is het dat wel waard idd. De controllers zijn ook veel prettiger.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 07-07-2021 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
GekkePrutser schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Dat is waar, maar die heb je niet voor 150 euro volgens mij?

Ik heb ook een Quest 1 liggen maar die doe ik vooralsnog niet weg (zeker niet voor zo'n prijs ;) )

Maar inderdaad zelfs voor wat meer geld is het dat wel waard idd. De controllers zijn ook veel prettiger.
De Quest 1 vind je tweedehands rond de 200 ongeveer. (Soms erboven, en ben m ook voor 180 tegen gekomen). Dat prijs verschil met wat je ervoor terug krijgt is het meer dan waard. (Alleen al voor draadloos via de PC spelen, met mijn Q2 doe ik niet anders, elke nieuwe PC VR zou dit optioneel moeten aanbieden voor degene die dit qua netwerk en bandbreedte kunnen handlen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 17-10 13:08

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Stiello schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:10:
[...]

Grootste issue wat ik heb met AC is de bediening van de menus etc. Dat is absoluut niet VR geschikt, want je hebt meestal een keyboard+ muis nodig en die heb ik bv niet bij de hand als ik in mijn rig zit, laat staan dat het handig typt met een VR bril op :)

PC(2) heeft dit fenomenaal goed voor elkaar (op één uitzondering na en dat zijn de pitstop/setup saves waar je alsnog een keyboard voor nodig hebt) en dat maakt de beleving zo veel prettiger om te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ample Energy schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:21:
[...]

Ja, ik heb de Content Manager launcher, maar het blijft bij mij onspeelbaar.
SteamVR geeft ook regelmatig aan "put on your headset to wake VR" terwijl het beeld zwart blijft. Of de helft van m'n beeld lijkt een stilstaand beeld van de pass through camera te zijn bijvoorbeeld.

Kon verder ook geen guide vinden waarbij iemand de Vive Cosmos gebruikt, dus waarschijnlijk ondersteunen ze elkaar gewoon niet.

Ik denk eigenlijk dat SteamVR Home niet compatible is met de Vive Cosmos wanneer je zit en dat daar alle problemen vandaan komen. Dan is Project CARS waarschijnlijk ook geen workaround.
Ik volg je volledig. AC is amper speelbaar in VR. Je moet steeds in de buurt blijven van je pc want je moet je headset afzetten om de menu's te bedienen. Ik speel trouwens op de Quest 2 en Air Link is al helemaal geen optie (Virtual Desktop kan nog). Toch zonde dat het zo slecht speelbaar is in VR, want ik heb geen zin om 50% van mijn speeltijd te lopen prullen met zaken die niet werken. De tijd om te gamen is beperkt dus die moet dan ook optimaal worden benut :)

Ik kwam van Project CARS 2 en was natuurlijk verwend met zo'n VR-ervaring.

Zou je ook vooral PC2 aanraden en niet PC3. Ik heb PC3 niet, maar het is veel meer arcade en over het algemeen minder goed.

Met PC2 ga je een prachtige VR-ervaring hebben :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Flying Hawkic schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Ik volg je volledig. AC is amper speelbaar in VR. Je moet steeds in de buurt blijven van je pc want je moet je headset afzetten om de menu's te bedienen. Ik speel trouwens op de Quest 2 en Air Link is al helemaal geen optie (Virtual Desktop kan nog). Toch zonde dat het zo slecht speelbaar is in VR, want ik heb geen zin om 50% van mijn speeltijd te lopen prullen met zaken die niet werken. De tijd om te gamen is beperkt dus die moet dan ook optimaal worden benut :)

Zou je ook vooral PC2 aanraden en niet PC3. Ik heb PC3 niet, maar het is veel meer arcade en over het algemeen minder goed.

Dankjewel! Dat is precies wat ik wilde horen!

En wat je zegt: ik ga 's avonds niet uren lopen troubleshooten... Zelfs niet voor een leuk uurloon :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ample Energy op 07-07-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Heb nog geen stuur maar heb al een aantal race games gekocht (vooral met die aanbiedingen via steam), waaronder AC (wel geprobeerd in VR (werkt goed), alleen heb ik nog geen stuur :D . In bestelling heb ik een fanatec mclaren gt3 v2 wheel en die kan je mooi op je bureau monteren, zelfs remmen en gas geven + schakelen (4 pedals) kan met dat stuur, dus als ik ga racen gaat doe ik dat mooi achter mijn bureau (toetsenbord is dus binnen handbereik) en schuif het naar rechts op mijn bureau als ik 'm niet meer nodig heb. Tenminste gebruik wel normale pedalen als het toch niet bevalt alles via het stuur en dan zou ik liever een aparte race seat kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
xoniq schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:27:
[...]

En toch ben ik niet happig op Oculus, puur omdat Facebook om de hoek kijkt...
Jij geeft zelf al aan dat voor de Quest 1 NOG geen FB account verplicht stelt. Ook zou de ondersteuning voor de Rifts steeds slechter worden, alhoewel ik daarvoor mijn bron niet meer kan vinden.

Ik geef absoluut toe dat deze MR bril niet de beste VR ervaring is, maar ik wil, persoonlijk, niet in de buurt van FB komen. (Ik zit er zelfs over te denken om m'n Gmail, die ik al vanaf 2006 heb, op te zeggen, maar dat is een compleet andere discussie) en €150,- was wat ik max er voor over had.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil de Quest of de Index best wel een keer ervaren, of als ik de Vive van mijn kennis weer mag lenen, graag.
Maar voor nu speel ik graag Alyx, Rogue Squadron, Beat Saber, enz... Op mijn MR 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Een Quest heeft vooral een voordeel door het draadloos kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:28
Tadango schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:54:
Een Quest heeft vooral een voordeel door het draadloos kunnen gebruiken.
En stand allone.
Echt wel cool dat ik sommige spellen op vakantie kan spelen zonder heel de pc mee te hoeven zeulen. (Ja, we doen ook gewoon de vakantie dingen op vakantie, maar in de avond hebben we gewoon even een moment voor ons zelf nodig)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Plugin schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:03:
[...]

Zier hier vanaf 50 sec:

:> Dit apparaat belooft wat voor de toekomst.

Heb even gekeken naar de specs, en het schijnt 70ppd (pixels per degree) te zijn en het scherm is 115 degrees. Ze noemen het human-eye resolution
Heb ik het het dan goed als het 70×115=8050 bij 8050 pixels zijn per oog? Of moet je de radius gebruiken dat het een rond scherm is? Dan weet ik even niet hoe je dat moet berekenen.
Maar anders dan zou dat ding dus bijna 130million pixels hebben, vraag me af wat voor PC je daarvoor nodig hebt, maar wel mooi dat het al "kan" _/-\o_

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 17-10 13:08

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Plugin schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:33:
[...]

Heb nog geen stuur maar heb al een aantal race games gekocht (vooral met die aanbiedingen via steam), waaronder AC (wel geprobeerd in VR (werkt goed), alleen heb ik nog geen stuur :D . In bestelling heb ik een fanatec mclaren gt3 v2 wheel en die kan je mooi op je bureau monteren, zelfs remmen en gas geven + schakelen (4 pedals) kan met dat stuur, dus als ik ga racen gaat doe ik dat mooi achter mijn bureau (toetsenbord is dus binnen handbereik) en schuif het naar rechts op mijn bureau als ik 'm niet meer nodig heb. Tenminste gebruik wel normale pedalen als het toch niet bevalt alles via het stuur en dan zou ik liever een aparte race seat kopen.
Dat is op zich al wel leuk (al zal het monteren-demonteren je ook gaan tegenstaan), maar je moet wel steeds bril op/bril af zetten om een menu te bedienen, en dan zie je dus weer niet wat je typt.. want dat wordt in je bril weergegeven. Super onhandig en voor mij reden om het na 1 x proberen niet meer aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Kalder schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:16:
[...]

:> Dit apparaat belooft wat voor de toekomst.
[YouTube: THE BEST VR HEADSET MONEY CAN BUY - Varjo VR-3 Through The Lens - OLED & Human-Eye Resolution!]

Heb even gekeken naar de specs, en het schijnt 70ppd (pixels per degree) te zijn en het scherm is 115 degrees. Ze noemen het human-eye resolution
Heb ik het het dan goed als het 70×115=8050 bij 8050 pixels zijn per oog? Of moet je de radius gebruiken dat het een rond scherm is? Dan weet ik even niet hoe je dat moet berekenen.
Maar anders dan zou dat ding dus bijna 130million pixels hebben, vraag me af wat voor PC je daarvoor nodig hebt, maar wel mooi dat het al "kan" _/-\o_
Ja supergaaf, alleen natuurlijk die prijs + abonnement niet. Maar hou ook van een goede deal voor wat je krijgt voor je geld. Dus wacht wel bv op de Quest 2 (pro) of 3 of iets anders (liefst met inside- out tracking).
Vraag me wel af op bij een bepaalde resolutie het niet meer uitmaakt qua scherpte, de schermen (of 1 scherm) zijn zo klein en wellicht dat je ogen dat gewoon niet meer kunnen zien na bv 10k (noem maar wat). Waag me verder niet aan die berekening ;) Maar FOV is zeker zo belangrijk zo niet belangrijker, wil graag wat minder pixels voor meer FOV.
GPU kracht gaat wel gelukkig mooi door voorlopig, de volgende gen. kaarten van Nvidia worden waarschijnlijk bv 2x zo snel als de 3090.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
superduper schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:00:
[...]

Dat is op zich al wel leuk (al zal het monteren-demonteren je ook gaan tegenstaan), maar je moet wel steeds bril op/bril af zetten om een menu te bedienen, en dan zie je dus weer niet wat je typt.. want dat wordt in je bril weergegeven. Super onhandig en voor mij reden om het na 1 x proberen niet meer aan te raken.
Denk seconden werk. Voor je gaat racen alles via de monitor voornamelijk, maar ik heb er nog geen echt ervaring mee, alleen via het toetsenbord geprobeerd (geen stuur) tot nu toe. Kijken hoe het gaat.binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plugin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Ja supergaaf, alleen natuurlijk die prijs + abonnement niet. Maar hou ook van een goede deal voor wat je krijgt voor je geld. Dus wacht wel bv op de Quest 2 (pro) of 3 of iets anders (liefst met inside- out tracking).
Vraag me wel af op bij een bepaalde resolutie het niet meer uitmaakt qua scherpte, de schermen (of 1 scherm) zijn zo klein en wellicht dat je ogen dat gewoon niet meer kunnen zien na bv 10k (noem maar wat). Waag me verder niet aan die berekening ;) Maar FOV is zeker zo belangrijk zo niet belangrijker, wil graag wat minder pixels voor meer FOV.
GPU kracht gaat wel gelukkig mooi door voorlopig, de volgende gen. kaarten van Nvidia worden waarschijnlijk bv 2x zo snel als de 3090.
Ja op een gegeven moment zul je diminishing returns krijgen met nog hogere resolutie, maar daar zitten we met de huidige courante headsets in ieder geval nog lang niet.

Verder heb je met meer fov juist meer pixels nodig, het ligt niet echt tegenover elkaar. Met meer pixels kun je makkelijker de fov vergroten zonder te veel detail te verliezen.

Wat gpu power betreft voor hoge resoluties ben ik meer benieuwd of we nog eens eye tracking in de betaalbare headsets gaan zien wat ingezet kan worden voor foveated rendering, waarbij alleen het stukje waar je naar kijkt op volledig detail berekend wordt. Dat lijkt me een betere aanpak dan puur brute force nog snellere gpu's. Het zou ook heel nuttig kunnen zijn in standalone headsets zoals de Quest die door het mobiele karakter veel minder power hebben.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren the room vr gekocht voor 15 euro op steam. Ziet er al erg leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:39
Arunia schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:00:
Gisteren the room vr gekocht voor 15 euro op steam. Ziet er al erg leuk uit.
Hoe heb je die voor €15 gekocht? Zie hem voor het dubbele namelijk.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Koldur schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:03:
[...]

Hoe heb je die voor €15 gekocht? Zie hem voor het dubbele namelijk.
Weekend deal, het is nu dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat had ik niet eens door. Had hem in mijn verlanglijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:36

Flabergasted

Prepare to die !

Arunia schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:29:
Dat had ik niet eens door. Had hem in mijn verlanglijst staan.
Dito, deze gistermiddag nog aangeschaft.

Tip : zet de games die je zoekt op een watch list bij isthereanydeal.com

Krijg je automatisch een melding als de game een door jou ingestelde aankoop prijs nadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Flabergasted schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:35:
[...]

Dito, deze gistermiddag nog aangeschaft.

Tip : zet de games die je zoekt op een watch list bij isthereanydeal.com

Krijg je automatisch een melding als de game een door jou ingestelde aankoop prijs nadert.
In de Steam app krijg ik ook altijd een melding van games die in de aanbieding zijn welke in mijn verlanglijstje staan. Ook krijg ik er een mailtje over. Zal wel een vinkje zijn die aangezet moet worden in Steam?

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:05
Ik had the Room vr voor 20 euro gekocht, maar dan ben ik nog tevreden. Heb hem ondertussen uitgespeeld. Het is een leuke game als je van dit soort puzzles houd. Inmiddels de andere delen ook gekocht (non vr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 14:29
Sinds vorige week ook in bezit van een Oculus Quest 2.

Eerste indrukken zijn goed (wel even lastig te calibreren omdat je ogen precies goed moeten staan om scherp beeld te hebben).

Merk dat ik wel snel last heb van motion sickness bij "snelle VR" spellen, en het linken met mijn PC werkt nog niet helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:39
jpg97 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:11:

Eerste indrukken zijn goed (wel even lastig te calibreren omdat je ogen precies goed moeten staan om scherp beeld te hebben).

Merk dat ik wel snel last heb van motion sickness bij "snelle VR" spellen, en het linken met mijn PC werkt nog niet helaas...
Wat zijn de specs van de PC? Hoe probeer je te linken, draadloos of bedraad?

Motion sickness schijn je (had ik nooit verwacht, maar de meeste mensen hier hebben mij het tegendeel bewezen ;) ) vanaf te kunnen komen.

Weet niet wat je kalibreren noemt? Je kan naar mijn weten niets kalibreren, alleen de IPD aanpassen en de hoofdband goed zetten.

Welkom bij de club, VR is echt een ervaring.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-10 13:56
jpg97 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:11:

Qua motion sickness, rustig aan beginnen! Niet te lang en zodra je misselijk wordt even terug de echte wereld in. Het hangt er ook erg vanaf wat voor game je doet. Ik loop/ren nu met gemak rond in een VR wereld door middel van 'continuos motion' (Arizona Sunrise, HL: Alyx) en Pistol Whip ook geen probleem, maar zodra ik dat gratis Rollercoaster VR game ga doen uit de Oculus Shop, wordt ik enorm misselijk, op een of andere manier loopt die totaal niet lekker en kan ik daar niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Koldur schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Wat zijn de specs van de PC? Hoe probeer je te linken, draadloos of bedraad?

Motion sickness schijn je (had ik nooit verwacht, maar de meeste mensen hier hebben mij het tegendeel bewezen ;) ) vanaf te kunnen komen.

Weet niet wat je kalibreren noemt? Je kan naar mijn weten niets kalibreren, alleen de IPD aanpassen en de hoofdband goed zetten.

Welkom bij de club, VR is echt een ervaring.
Hey dank voor de leuke reacties :)

Met kalibreren bedoelde ik inderdaad het goed zetten van de headset (heb nu een Halo strap dus dat zit al wat beter ).

Ik heb een gaming laptop van HP met een i5 en een GTX 1650... dat is inderdaad geen monster PC haha.
Deze probeerde ik eerst met een usb-c naar usb kabel te laten connecten maar de oculus app op de PC ziet dan niet dat er een verbinding is.

Wireless lukt wel, maar zodra ik de headset even af doe om iets op de PC te doen dan moet ik de verbinding weer maken (hij houdt de verbinding niet "vast" zeg maar).

Verder stand alone wel leuke dingen gezien (de Rogue One star wars demo is heel leuk).
Ik heb ook geprobeerd om Star Trek bridge commander te spelen, maar daar liep ik al vast op het feit dat ik een Ubisoft account moest hebben maar daar kon ik me niet registreren omdat ik geen registratie mail kreeg dus die heb ik weer geretourneerd (ik hoopte dat ik deze via Steam kon spelen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd).

Komend weekend weer verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:57

Damian

Insane Obtrusion

Sniper Elite VR is uit. Iemand hem al geprobeerd?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Een aantal leuke VR games bij Humble Bundel

EVE: Valkerie (blijkbaar moet je daar goede vr benen voor hebben)
Overload (van de makers van Descent) lijkt me erg leuk, maar weet niet of mijn vr benen dat trekken.
Elite heb ik al, maar ja.. nog een commander erbij voor.. ach ja.
en wat War Thunder dlc.
Daarnaast nog wat andere leuke spellen, Rebel Galaxy staat ook hoog aangeschreven.

https://www.humblebundle.com/games/take-control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Damian schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:07:
Sniper Elite VR is uit. Iemand hem al geprobeerd?
Ja. Zwak tot matig. Van mijn Quest gegooid na de eerste missie, PC versie zal mooier zijn maar de gameplay zal net zo simplistisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-10 16:43
Ik heb sindskort ook een Quest2 aangeschaft met link-cable, wat super vet is dit! Naast "HL-Alyx" ben ik ook helemaal (als simulatie fan) verslingerd aan "Derail valley".

Aan het begin wel wat problemen gehad met mijn amd drivers (RX6800), ik moest uiteindelijk mijn gpu drivers downgrade om Oculus link werkend te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-10 00:18

Cybergamer

Wanna Play a Game?

jpg97 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Ik heb ook geprobeerd om Star Trek bridge commander te spelen, maar daar liep ik al vast op het feit dat ik een Ubisoft account moest hebben maar daar kon ik me niet registreren omdat ik geen registratie mail kreeg dus die heb ik weer geretourneerd (ik hoopte dat ik deze via Steam kon spelen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd).

Komend weekend weer verder spelen :)
Bedoel je niet Star Trek: Bridge Crew? Commander is wel erg oud :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Cybergamer schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:27:
[...]

Bedoel je niet Star Trek: Bridge Crew? Commander is wel erg oud :)
Oh ja die inderdaad 😆

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02:33
Lone Echo is nu 9,99 in de Oculus store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-10 13:56
Thanks! Toch maar alvast aanschaffen (edit: want deze stond al op mijn lijstje voor ooit, als ik door m'n huidige lijst heen ben van games die ik al heb) - maar ik loop een beetje tegen het probleem aan dat ik nu al best veel Singleplayer games heb voor VR en er maar niet aan toe kom om ze uit te spelen qua tijd.

[ Voor 25% gewijzigd door ShAd0w op 21-07-2021 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-10 16:41

XanderDrake

Build the future!

De Lone Echo serie zou ik dolgraag eens willen spelen, maar ik zit vast aan SteamVR.

Gebruikt hier iemand ReVive of LibreVR? Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en of het de moeite waard is.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10 16:45
Leuke actie ter promotie van Lone Echo 2: nieuws: VR-game Lone Echo II komt op 24 augustus uit op Oculus-platform

De game is een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
XanderDrake schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:27:
[...]

De Lone Echo serie zou ik dolgraag eens willen spelen, maar ik zit vast aan SteamVR.

Gebruikt hier iemand ReVive of LibreVR? Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en of het de moeite waard is.
Revive werkt best goed. In het verleden gebruikt zonder moeite. Je kan het voor dat bedrag wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Dappzor schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:59:
Ik heb sindskort ook een Quest2 aangeschaft met link-cable, wat super vet is dit! Naast "HL-Alyx" ben ik ook helemaal (als simulatie fan) verslingerd aan "Derail valley".

Aan het begin wel wat problemen gehad met mijn amd drivers (RX6800), ik moest uiteindelijk mijn gpu drivers downgrade om Oculus link werkend te krijgen..
Ook al even draadloos geprobeerd? Dat is voor mij de toekomst van VR na het ervaren hiervan met minimale latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Mooie aanbieding, wel een van de beste VR titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Toffe game maar werd echt misselijk door motion sickness 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb een probleem met mijn Oculus 2 qua tracking met de controllers..
heb een tijdje geleden mijn batterijen vervangen van de controllers, en daarna de software ge-update van de oculus.

Nu kan ik gewoon geen game meer spelen, omdat de tracking gewoon bagger is.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Sinds een paar weken ineens dat als ik bijvoorbeeld die steam vr rooms doe (leveltje uit wow nagemaakt, Cantona van star wars en zo voorts), dat het beeld soms even blijft staan als ik mijn hoofd beweeg of juist beweegt als ik mijn hoofd niet stil hou.
Geen idee wat het kan zijn met mijn index. Maar ga daar binnenkort wel boot zitten. De lighthouses staan ook niet perse ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-10 14:44
038Robijno schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:47:
heb een tijdje geleden mijn batterijen vervangen van de controllers, en daarna de software ge-update van de oculus.

Iemand een idee?
Controleer als eerste of er het juiste hoeveelheid licht in de kamer aanwezig is. Net als te weinig licht kan een teveel aan (zon)licht de tracking verstoren.
Een ander probleem zou kunnen zijn dat het kunststofglas welke over de camera ligt vuil/vet is geworden. Deze kun je met een microvezel doekje schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Batterijen even los en 1 minuut later weer terug plaatsen hielp bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
038Robijno schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:47:

Iemand een idee?
Let ook op de voltage van de batterij, deze moeten 1,5V zijn. de meeste andere leveren maar 1,2V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Soliest schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:13:
[...]

Let ook op de voltage van de batterij, deze moeten 1,5V zijn. de meeste andere leveren maar 1,2V
Oplaadbare van 1.2V doen het hier anders prima ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Soliest schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:13:
[...]

Maakt niet uit, gewone batterijen zijn dan officieel wel 1.5V maar die zaken ook geleidelijk af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Blijkbaar mogen nu alle Quest 2 owners met zo'n foam cover een nieuwe bestellen. Net gedaan en wordt verzonden. Eerder viel mijn serienummer er nog buiten.

https://www.oculus.com/qu...e-facial-interface-alert/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-10 23:47
mcetweaker schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:16:
Blijkbaar mogen nu alle Quest 2 owners met zo'n foam cover een nieuwe bestellen. Net gedaan en wordt verzonden. Eerder viel mijn serienummer er nog buiten.

https://www.oculus.com/qu...e-facial-interface-alert/
Los dat het sowieso wel handig is om nog een extra gratis cover te hebben kan ik de cover die je krijgt ook ten zeerste aanraden. Echt wel een heel stuk fijner in gebruik dan de originele foam cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Let wel; Daar hebben ze het over een siliconen cover, dat is anders dan de pleather set die de eerdere users kregen.
Heb ik hier ook nog liggen overigens en was al een stuk fijner dan het foam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Top dank je!

Ik vond het foam al vaak "warm" worden waardoor ik het benauwd kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Laatst online: 20:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biAXWl9_yu5POtOd2BQ2NTg2asE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1GYkSY2OBYOzZ4iLHOVnDTL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTl5LT3UJkGsiT-6p2e4qCHB1l0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFnf1yWSaoZ1jA7J5mRCDFKp.jpg?f=fotoalbum_large

Sjips. Dat is snel. Nog geen 3 maand oud.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 23:49
Dit is helaas een heel erg bekend probleem met de elite straps, je kunt proberen garantie te claimen.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
frankv120 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Dit is helaas een heel erg bekend probleem met de elite straps, je kunt proberen garantie te claimen.
Gaat via Coolblue. Dus komt hopelijk goed.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Raar dat ze dat probleem nog steeds niet hebben opgelost. Zit soms te twijfelen maar de standaard strap is zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijdje mijn Quest 2 niet gebruikt na eerst warm weer en daarna was mijn werk-/VR-ruimte een beetje chaos en geen plek om in te gaan staan springen... Maar accu dus compleet plat nu ik weer ruimte gemaakt heb. Logisch aan een kant, maar vind het toch jammer dat dit apparaat niet na x uur een volledige powerdown doet. Ben dat gewend van mijn surface go en dat is toch wel erg fijn. Die kun je een maand in de kast leggen en is dan nauwelijks accu kwijt.
Oh well, hij ligt weer te laden :) eens kijken of hij al genoeg juice heeft voor een paar rondjes beatsaber...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Finraziel schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:57:
Tijdje mijn Quest 2 niet gebruikt na eerst warm weer en daarna was mijn werk-/VR-ruimte een beetje chaos en geen plek om in te gaan staan springen... Maar accu dus compleet plat nu ik weer ruimte gemaakt heb. Logisch aan een kant, maar vind het toch jammer dat dit apparaat niet na x uur een volledige powerdown doet. Ben dat gewend van mijn surface go en dat is toch wel erg fijn. Die kun je een maand in de kast leggen en is dan nauwelijks accu kwijt.
Oh well, hij ligt weer te laden :) eens kijken of hij al genoeg juice heeft voor een paar rondjes beatsaber...
Kan wel maar dan moet je 'm compleet ui zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Net Duck hunt gespeeld via sidequest. Oude Nintendo tijden herleven 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Wat is de productiedatum die op de doos van de Elite Strap staat? Ik gok dat je nog net van een oude partij hebt ontvangen. Mijn replacement van Coolblue heeft 04-2021 als productiedatum en dat zou de nieuwe batch moeten zijn waarin het issue niet zomaar meer mag voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Spelen mensen met een kapotte strap ook nog vooral een bepaald soort spellen?

Kan me voorstellen dat het eerder scheurt als je dagelijks staat te springen in Beat Saber dan wanneer je rustig om je heen kijkt in Half Life Alyx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
EdwinB schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:19:
[...]

Wat is de productiedatum die op de doos van de Elite Strap staat? Ik gok dat je nog net van een oude partij hebt ontvangen. Mijn replacement van Coolblue heeft 04-2021 als productiedatum en dat zou de nieuwe batch moeten zijn waarin het issue niet zomaar meer mag voorkomen.
02/2021. Dus ik denk pech.
BarôZZa schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:24:
Spelen mensen met een kapotte strap ook nog vooral een bepaald soort spellen?

Kan me voorstellen dat het eerder scheurt als je dagelijks staat te springen in Beat Saber dan wanneer je rustig om je heen kijkt in Half Life Alyx.
Ik speel voornamelijk ACC en MSFS2020. Af en toe Star Wars Tales From Galaxy Edge en TWD Saints and Sinners. Maar meeste is seated games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Kloever schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:16:
[...]
02/2021. Dus ik denk pech.
Mja pech. Je krijgt nu gewoon een nieuwe van Coolblue die hopelijk verbeterd is. Ik speel niet zo heel veel dus kan ook nog niet echt iets zeggen over of de nieuwe sterker is / niet scheurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Laatst online: 17-10 22:40
Als je hem zo weg legt is de accu binnen een dag of 3-4 leeg. Dat is de reden dat ik hem altijd helemaal uit zet als ik stop. Ik heb er wel een extra 10.000mah accu achterop maar toch.

Ik heb overigens de elite strap vanaf dag 1 en is nog in tiptop conditie. Nergens een haarschuurtje te zien. Ik maak hem wel altijd los met de draaiknop voordat ik hem af doe dan wel op mijn voorhoofd zet. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat hij schuurt door een horizontale kracht van de draaiknop. Dit moet komen door verticale kracht doordat je de bril omhoog haalt met nog spanning op de band. Het zou er op berekend moeten zijn maar het lijkt wel een constante dat hij schuurt vanuit onderaf.

[ Voor 22% gewijzigd door FreeMen op 30-07-2021 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Alhoewel ik normaal hier geen VR titels zou promoten welke native geen VR zijn wil ik voor de onderstaande game toch een uitzondering maken. Er is namelijk een gratis VR mod voor wat de game een echte VR game maakt. Het is echt bijzonder want de mod voegt zelfs equipment toe op je heupen welke je kan pakken en in de platte game daar helemaal niet bestaan.

Het gaat on Outer Wilds (niet te verwarren met Outer worlds!), GOTY 2019 door zijn orginaliteit maar met de VR mod wordt het nog specialer. Er zitten zoveel elementen in (lopen, vliegen, zweven, puzzels etc etc). Het is nog het beste te beschrijven als een soort van lone echo maar met veel meer soorten game aspecten en vrijheid.

review
YouTube: This VR Mod is AMAZING - Outer Wilds Overview

mod
https://outerwildsmods.co...-installation-recommended

Het mooie, hij is nu in de aanbieding op steam voor € 12,50!

Let op, omdat het geen native VR game is is de game redelijk zwaar voor je pc. Op mijn RTX3080 moet ik hem op 110% SS (2048) zetten en alles op low/medium (behalve texture, die voluit) om een zo goed als constante 90fps te halen.
Daarnaast is de game niet voor de beginnende VR speler, je kan namelijk alleen volledig lopen en draaien. Dus geen teleport en snap turn. Daarnaast moet je ook vliegen, zweven (ala lone echo) en zitten er diverse momenten in waarbij je "op zijn kop" gaat lopen. Normaal kan ik hier totaal niet tegen maar om één of andere manier heb ik er bij deze game nauwelijks last van. Het scheelt wel veel of je op een constante 90fps speelt of een onregelmatige lagere framerate.

Hoe dan ook, de game is het ook al waard zonder VR dus je kan eigenlijk geen miskoop doen (wel eerst even de (non spoiler) review kijken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreeMen schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:16:
[...]
Ik heb overigens de elite strap vanaf dag 1 en is nog in tiptop conditie. Nergens een haarschuurtje te zien. Ik maak hem wel altijd los met de draaiknop voordat ik hem af doe dan wel op mijn voorhoofd zet. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat hij schuurt door een horizontale kracht van de draaiknop. Dit moet komen door verticale kracht doordat je de bril omhoog haalt met nog spanning op de band. Het zou er op berekend moeten zijn maar het lijkt wel een constante dat hij schuurt vanuit onderaf.
Dit denk ik ook, heb de mijne ook vanaf het begin, en gelukkig nog geen problemen. Ik denk ook dat mensen het soms wellicht onbewust doen. Ik heb mezelf er 1 keer op betrapt dat ik hem er af deed terwijl de schroef niet helemaal terug was gedraaid, wat betekent dat ik het waarschijnlijk wel meerdere keren gedaan heb maar niet gemerkt.

En ja, ik doe ook vooral rustige spellen zoals Barozza zegt, ik hou niet van 'arcade' achtige spellen zoals space pirate trainer en beat saber.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 30-07-2021 21:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Weer een leuke VR bundel te koop. Heb the mask maker voor maar 1 euro zonet gekocht :D

https://www.fanatical.com...-your-own-super-vr-bundle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Zie ik het goed dat er nog een scheur zit boven waar hij doormidden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
FreeMen schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Zie ik het goed dat er nog een scheur zit boven waar hij doormidden is?
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-10 00:18

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Zelfde probleem had ik ook met mijn Elite strap. Uiteindelijk RMA naar Alternate gedaan en het aankoopbedrag terug gekregen.

Zelf heb ik nu deze.

Grappige is wel dat deze een stuk beter zit voor mij omdat die op het voorhoofd rust. In combinatie met de nieuwe gezicht-interface replacement van facebook is het een hele fijne upgrade! :)

(ik gebruik niet de interface/vr cover die ik erbij gekregen heb, dat is troep).

[ Voor 7% gewijzigd door Cybergamer op 31-07-2021 11:06 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:22

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Heb recentelijk Lone Echo aangeschaft voor 10 euro (aanbieding geldt nog steeds), en ik moet toegeven dat het best wel een gaaf spel is, het draait ook prima op mijn Quest 2 via Virtual desktop.
spoiler: Lone Echo
Alleen jammer dat de pols "thrusters" niet veel momentum geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Cybergamer schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:04:
Zelfde probleem had ik ook met mijn Elite strap. Uiteindelijk RMA naar Alternate gedaan en het aankoopbedrag terug gekregen.

Zelf heb ik nu deze.

Grappige is wel dat deze een stuk beter zit voor mij omdat die op het voorhoofd rust. In combinatie met de nieuwe gezicht-interface replacement van facebook is het een hele fijne upgrade! :)
Op die manier is het qua comfort bijna gelijk aan de Playstation VR, heel comfi idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Vandaag is Everslaught gereleased als early access game en ik heb er erg van genoten!

https://store.steampowered.com/app/1530750/EVERSLAUGHT/

[ Voor 32% gewijzigd door unfor op 31-07-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Kloever schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:55:
[...]

Gaat via Coolblue. Dus komt hopelijk goed.
Zal geen probleem zijn. Hoger in het topic bleek dat onder de garantie te vallen bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Mijn batterij van mijn elite strap verloor 50 procent op twee weken (zonder gebruik) terwijl ik de kabel uit had getrokken en hij volledig uit stond. Vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Mijn Air Link werkt niet meer. Vermoedelijk omdat de desktop op versie 31 zit en de bril op 30, maar ik kan de bril nog niet updaten... Iemand een idee hoe je de bril kunt updaten naar de volgende versie? Of nog iemand dit probleem?
Pagina: 1 ... 58 ... 124 Laatste