Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
EdwinB schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Tja we gaan het zien. Zolang hij kapot blijft gaan gaat hij gewoon elke keer retour Coolblue. Misschien worden ze daar dan ook een keer wakker en gaan ze mensen hun geld teruggeven zodat we een andere kunnen kopen die niet scheurt.
Klopt :). Hoe lang had jij met het eerste exemplaar gedaan? En was hij gebroken of tekenen van scheuren? Ga het toch goed opvolgen, zou niet willen dat mijn Q2 plots van mijn hoofd op de grond valt :). Neem aan dat ze die gevolgschade niet gaan dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:39:
[...]

Is dus inderdaad een nieuw gebouwde versie voor VR. Speelt en ziet er helemaal uit zoals toen, maar dan in VR. Ik heb hem op Oculus zelf gekocht zodat ik hem standalone kan spelen. Ik zie nu ook waarom ze wat langer nodig hebben voor de updates. Hij komt dus ook naar Steam.
Het is toch wel heel anders dan toen, want toen had je omgevingen die waren gerenderd als 2D plaatjes, een beetje zoals de oude sierra adventures waarbij je van scherm naar scherm liep. Er waren ook wat zoom in / zoom uit filmpjes. Destijds waren computers nog niet snel genoeg om het live te doen dus alles was prerendered.

Nu kan je echt in 3D rondlopen. Was natuurlijk redelijk makkelijk aan te passen, want de 3D modellen hadden ze al, daar waren destijds de 'schermen' van gerenderd.

Ik hoop trouwens dat ze Obduction ook naar de Quest gaan porten (dus zonder dat je PC nodig hebt) want dat vond ik eigenlijk een betere game.

En inderdaad, aantekeningen is wel een dingetje met dit soort games. Ik heb met Elite Dangerous ook altijd een probleem met het opzoeken van dingen op het web, want E:D is eigenlijk niet te spelen zonder hulp van externe sites. Waar je dingen kan krijgen verandert namelijk echt continu en er is geen manier om dat bij te houden in-game.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 04-06-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-10 07:53

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

EdwinB schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Tja we gaan het zien. Zolang hij kapot blijft gaan gaat hij gewoon elke keer retour Coolblue. Misschien worden ze daar dan ook een keer wakker en gaan ze mensen hun geld teruggeven zodat we een andere kunnen kopen die niet scheurt.
Hier gelukkig nog geen probleem.
Hopen dat dat zo blijft

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-10 23:47
Flying Hawkic schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:15:
[...]
Klopt :). Hoe lang had jij met het eerste exemplaar gedaan? En was hij gebroken of tekenen van scheuren? Ga het toch goed opvolgen, zou niet willen dat mijn Q2 plots van mijn hoofd op de grond valt :). Neem aan dat ze die gevolgschade niet gaan dekken.
Ik heb de set al vanaf eind februari maar nog maar weinig gebruikt. Het lukt gewoon niet elke avond om wat te doen vanwege onrustige baby en ik heb ook nog een tijdje moeten wachten op inzetlenzen op sterkte. Wat wellicht meetelt is dat ik de bril vrij strak vastzet op mijn hoofd omdat zaken al snel onscherp worden als hij niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 17:10
Tijdje terug ging het over die recaal van de gezichtsinterface maar hier is die imiddels weer retour naar Oculus.

Sinds 21mei bezig geweest om die onterechte invoerrechten eraf te krijgen maar UPS vertikt het om uberhaupt te reageren, klantenservice weet niet waar ze mee bezig zijn of verwijst door naar dichte afdelingen, emails komt geen reactie op, hun eigen inklaringsteam neemt de telefoon niet op.

Hopelijk doet het ACM binnenkort een onderzoek naar deze praktijken want daar ligt het inmiddels.

Verder uiteraard contact met Oculus zelf en die zijn er ook mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Kreeg net een bericht in de oculus app dat virtual desktop binnenkort zou verlopen en of ik die wilde verlengen.
Was er niet met mijn aandacht bij, dus snel even verlengen gedrukt.
Meer mensen dit gehad?
En waar gaat het eigenlijk over...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ymz5LikWBNuyf9tnw0Fk6uEqUVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2ms40MiWVRflQ1fJhhdO6ZJU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door kaasszje op 04-06-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EdwinB schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Ik heb de set al vanaf eind februari maar nog maar weinig gebruikt. Het lukt gewoon niet elke avond om wat te doen vanwege onrustige baby en ik heb ook nog een tijdje moeten wachten op inzetlenzen op sterkte. Wat wellicht meetelt is dat ik de bril vrij strak vastzet op mijn hoofd omdat zaken al snel onscherp worden als hij niet goed zit.
Ben benieuwd want ik draai hem ook flink aan. Doordat de ipd eigenlijk niet helemaal klopt is de hoogte erg gevoelig, als de bril een beetje verschuift wordt het gelijk wazig.
Ik heb ook laatst een vr cover er op gezet van pu leather... Ik vind hem wel fijn, maar ik moet hem nog wat strakker draaien daarmee want als ik ga zweten wordt dat leer glad en verschuift de bril erg makkelijk.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaasszje schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:04:
Kreeg net een bericht in de oculus app dat virtual desktop binnenkort zou verlopen en of ik die wilde verlengen.
Was er niet met mijn aandacht bij, dus snel even verlengen gedrukt.
Meer mensen dit gehad?
En waar gaat het eigenlijk over...[Afbeelding]
Dit gaat over je 'wishlist' van apps. Kennelijk heb je dat ooit een keer aangevinkt. Ik heb ook een keer zoiets gehad maar dan in het Engels. Ik haal hier niet uit dat de app zelf verdwijnt uit je account.

Het is inderdaad erg brak vertaald "je lijst Volgende". Misschien heette die functie ooit "follow" zoals op veel social media?

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 05-06-2021 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

GekkePrutser schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 00:12:
[...]

Dit gaat over je 'wishlist' van apps. Kennelijk heb je dat ooit een keer aangevinkt. Ik heb ook een keer zoiets gehad maar dan in het Engels. Ik haal hier niet uit dat de app zelf verdwijnt uit je account.

Het is inderdaad erg brak vertaald "je lijst Volgende". Misschien heette die functie ooit "follow" zoals op veel social media?
ah dank u :) dat verklaart het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04:12
EdwinB schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Die van mij is dus ook al gescheurd (versie 1). Ben benieuwd hoelang de nieuwe versie het bij jou uithoudt want ik moet namelijk nog een nieuwe aanschaffen. Is het mogelijk om de gescheurde versie 1 retour te doen onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Zijn er hier mensen die Assetto Corsa in VR spelen? Ik heb de originele versie gekocht omdat ACC niet zo goed zou zijn in VR (las ik online), maar AC is ook echt niet goed in VR. Je moet continu je headset af zetten omdat het menu niet in VR is. Of de controller werkt niet, of ik krijg het Steam VR dashboard niet meer terug.. Ik speel op een Quest 2 met Air Link. De VR ervaring van Project Cars 2 is toch stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avb1977
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01:38
Flying Hawkic schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:14:
Zijn er hier mensen die Assetto Corsa in VR spelen? Ik heb de originele versie gekocht omdat ACC niet zo goed zou zijn in VR (las ik online), maar AC is ook echt niet goed in VR. Je moet continu je headset af zetten omdat het menu niet in VR is. Of de controller werkt niet, of ik krijg het Steam VR dashboard niet meer terug.. Ik speel op een Quest 2 met Air Link. De VR ervaring van Project Cars 2 is toch stukken beter.
Ik vond Automobilista 2 nog hapklaarder instappen met de quest zeker als je een stuur hebt.
Maar cars 2 is ook erg leuk, al kan ik van beide nog geen reet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Avb1977 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:35:
[...]

Ik vond Automobilista 2 nog hapklaarder instappen met de quest zeker als je een stuur hebt.
Maar cars 2 is ook erg leuk, al kan ik van beide nog geen reet
Die schijnt in VR inderdaad ook goed te zijn. AM2 staat zeker op mijn lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:18

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Project Cars 2 is supervet in VR! :)

cybergamers.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wauw gisteren mijn HP Reverb G2 geinstalleerd (was gisteren gearriveerd) ik speelde hiervoor met Q2.
Maar jeetje wat een enorm verschil zeg, draai op 100% in steam VR met 1.5 SS 90Hz en alles super vloeiend.

Het verschil qua clarity is echt enorm, had ik zelfs niet verwacht. Vrijdag komt me VR cover met dunne Pads voor meer FoV (15%)

De HMD voelt echt enorm licht en de controllers, werkt uitstekend eigenlijk bij mij. Tracking geen probleem en reageert perfect.
Had daarbij rechargeable batterijen gekocht 1.5v x 4 met oplader.

De kabel is zekers stug maar ophangsysteem kan bij mij niet, plafon is 3m hoog. Maar Half Life Alyx wauw je ziet dingen wat ik met de Q2 niet zag, loop er nu ook veel langzamer doorheen.
Elite Dangerous is yaw dropping. Met Revive nog Asgards Wrath gespeeld, amazing echt!

De sweetspot is wat kleiner dan Q2, maar ik heb er geen last van. Vanavond als het wat afgekoeld is saints & sinners proberen.
De Q2 gebruik ik nu echt alleen middels Airlink voor die “draadloze” momenten. Maar 90% zal ik toch echt de G2 gebruiken.

Zal nog wel een Tiewrap gebruiken om de dikke kabel goed op z’n plek te houden, ben toch bang dat het clipje afbreekt of de kabel eruit schiet.

Verder gebruik ik hem met mijn bril op, het is echt net net passend 14.1cm met deze standaard facial cover van HP, benieuwd naar die van VRCover straks. Maar zit sterk na te denken om toch van die prescription lenzen ervoor te kopen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
geniet er van, ik heb de G2 ook, gebruik hem voor MSFS en kom niet aan andere spellen toe maar ga zeker de tips volgen die ik hier gekregen heb, ten minste zo gauw ik MSFS aan de kant kan leggen, vind het vliegen veel te leuk.

Kan je me laten weten hoe de nieuwe cover bevalt en welke je gekocht hebt? Als die goed bevalt koop ik die ook, heb nu nog enkel de originele.

Ik heb het originele clipje er opzitten en die zit goed vast, is nog niet los geschoten. Maar ik zit stil en beweeg niet zo veel met vliegen dus dat is waarschijnlijk geen eerlijk vergelijk met een game waar je in staat.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Svennie schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:46:
geniet er van, ik heb de G2 ook, gebruik hem voor MSFS en kom niet aan andere spellen toe maar ga zeker de tips volgen die ik hier gekregen heb, ten minste zo gauw ik MSFS aan de kant kan leggen, vind het vliegen veel te leuk.

Kan je me laten weten hoe de nieuwe cover bevalt en welke je gekocht hebt? Als die goed bevalt koop ik die ook, heb nu nog enkel de originele.

Ik heb het originele clipje er opzitten en die zit goed vast, is nog niet los geschoten. Maar ik zit stil en beweeg niet zo veel met vliegen dus dat is waarschijnlijk geen eerlijk vergelijk met een game waar je in staat.
Ik heb deze gekocht. “Facial Interface and Foam Replacement Set for HP Reverb G2”

Volgens VR Flight Sim Guy, geeft deze facial cover met de dunne pad die je erbij krijgt zo’n 15% meer fov. 29€ + 7€ verzendkosten.
En dat zegt Sebastian ang van MRTV ook maar wat die gast zegt neem ik met een korreltje zout.

VR Flight Sim Guy geloof ik wel, op basis van zijn zeggen had ik hem ook meteen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:44
Xtr3me4me schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:50:
Wauw gisteren mijn HP Reverb G2 geinstalleerd (was gisteren gearriveerd) ik speelde hiervoor met Q2.
Maar jeetje wat een enorm verschil zeg, draai op 100% in steam VR met 1.5 SS 90Hz en alles super vloeiend.

Het verschil qua clarity is echt enorm, had ik zelfs niet verwacht. Vrijdag komt me VR cover met dunne Pads voor meer FoV (15%)

De HMD voelt echt enorm licht en de controllers, werkt uitstekend eigenlijk bij mij. Tracking geen probleem en reageert perfect.
Had daarbij rechargeable batterijen gekocht 1.5v x 4 met oplader.

De kabel is zekers stug maar ophangsysteem kan bij mij niet, plafon is 3m hoog. Maar Half Life Alyx wauw je ziet dingen wat ik met de Q2 niet zag, loop er nu ook veel langzamer doorheen.
Elite Dangerous is yaw dropping. Met Revive nog Asgards Wrath gespeeld, amazing echt!

De sweetspot is wat kleiner dan Q2, maar ik heb er geen last van. Vanavond als het wat afgekoeld is saints & sinners proberen.
De Q2 gebruik ik nu echt alleen middels Airlink voor die “draadloze” momenten. Maar 90% zal ik toch echt de G2 gebruiken.

Zal nog wel een Tiewrap gebruiken om de dikke kabel goed op z’n plek te houden, ben toch bang dat het clipje afbreekt of de kabel eruit schiet.

Verder gebruik ik hem met mijn bril op, het is echt net net passend 14.1cm met deze standaard facial cover van HP, benieuwd naar die van VRCover straks. Maar zit sterk na te denken om toch van die prescription lenzen ervoor te kopen.
Hoe zou je het beste met de Q2 vergelijken? Soms heb ik met de Q2 het gevoel alsof ik door een stoffen laken kijk omdat de schermen zelf niet erg goed zijn. Vooral met PCVR games gaat dat toch wel opvallen. Is dat met de Reverb G2 echt zoveel minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Tomahawk_nr1 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:17:
[...]

Hoe zou je het beste met de Q2 vergelijken? Soms heb ik met de Q2 het gevoel alsof ik door een stoffen laken kijk omdat de schermen zelf niet erg goed zijn. Vooral met PCVR games gaat dat toch wel opvallen. Is dat met de Reverb G2 echt zoveel minder?
De G2 is op een heel ander niveau dan de Q2 als het gaat om scherpte.
De Q2 is voor mijn gevoel een kleine bump van de Rift-S. Tekst is nog steeds een beetje blurrig.
Waarbij de G2 dit scherp is.

Ik kan met vertrouwen zeggen dat de G2 scherpte net zo goed is als op een 1440p monitor gamen. Ok de sweetspot is wat kleiner dan die van de Q2 maar met de vrcover zeggen ze dat dat ook geëlimineerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-10 06:41
Xtr3me4me schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Ok de sweetspot is wat kleiner dan die van de Q2 maar met de vrcover zeggen ze dat dat ook geëlimineerd is.
Geëlimineerd zeker niet, wel verminderd. Het is niet dat die sweetspot ineens weg gaat. Daarnaast verschilt het ook qua gezicht of de dunne of dikkere interface bruikbaar is. Als je een force neus hebt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

xoniq schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:00:
[...]

Geëlimineerd zeker niet, wel verminderd. Het is niet dat die sweetspot ineens weg gaat. Daarnaast verschilt het ook qua gezicht of de dunne of dikkere interface bruikbaar is. Als je een force neus hebt bijvoorbeeld.
Gezichtsvormen kunnen we helaas weinig aan doen. Tenzij je plastische chirurgie aan wilt gaan om VR te spelen :P

Ze zeggen vrijwel geëlimineerd, ik moet het zelf ook nog ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
G2 is zeker een verbetering op een aantal punten maar overall meer happy met mijn Q2. Bedoel na een tijdje merk/mis je het verschil qua clarity en wat meer scherpte niet zo erg. Maar voor race- en flight is de G2 wel de beste keuze.
Draadloos (streaming), goedkoop, standalone (mogelijkheid) en meer gemak en iets betere controllers dan liever de Q2 voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Plugin op 09-06-2021 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
Gisteren Half Life Alyx gekocht en wat ziet dat er mooi uit zeg. Ben nog niet zo ver maar erg gaaf. Het is wat getruukt natuurlijk, er zitten geen vergezichten, je kan geen ramen inkijken in en het tempo is laag maar dat merk je alleen als je er op let, als je aan het spelen bent is het echt een mooie ervaring.

Spelen jullie staand of zittend? Ik ben staand begonnen maar ben er maar bij gaan zitten, vond het niet echt veel toevoegen.

@Xtr3me4me let er op dat je genoeg verlichting in de ruimte hebt waar je speelt anders kan de G2 niet zo goed tracken, ik merkte het gisteren dat ik niet kon bukken of over een reling heen kon kijken, met betere verlichting gaat dat wel goed.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Svennie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:51:
Gisteren Half Life Alyx gekocht en wat ziet dat er mooi uit zeg. Ben nog niet zo ver maar erg gaaf. Het is wat getruukt natuurlijk, er zitten geen vergezichten, je kan geen ramen inkijken in en het tempo is laag maar dat merk je alleen als je er op let, als je aan het spelen bent is het echt een mooie ervaring.

Spelen jullie staand of zittend? Ik ben staand begonnen maar ben er maar bij gaan zitten, vond het niet echt veel toevoegen.

@Xtr3me4me let er op dat je genoeg verlichting in de ruimte hebt waar je speelt anders kan de G2 niet zo goed tracken, ik merkte het gisteren dat ik niet kon bukken of over een reling heen kon kijken, met betere verlichting gaat dat wel goed.
Ik zat eergisteravond in VR en had geen enkel probleem met mijn verlichting en het trackingprobleem. Alles werkte vlekkeloos.
Moet wel zeggen, ze hadden de ringen echt wel wat kleine gemaakt kunnen hebben samen met finger gestures werking.
Verder, nog steeds super tevreden ermee.

Ik las dat mensen graag nog Skyrim VR spelen, maar ziet dat niet erg pixelated eruit? Of moet je eerst tig mods erop gooien om het mooier eruit te laten zien?

[ Voor 6% gewijzigd door Xtr3me4me op 10-06-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solesius2
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-04-2024
Heb sinds gisteren mijn eerste VR bril (quest 2) en volgende week verwacht ik mijn nieuwe game pc. Aangezien ik graphics altijd zeer belangrijk vind wil ik graag alle games zoveel mogelijk via mijn pc afspelen. Echter vraag ik mij af of quest native games ook af te spelen zijn via de pc. En zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 21:07

MazeWing

The plot thickens...

Solesius2 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:08:
Heb sinds gisteren mijn eerste VR bril (quest 2) en volgende week verwacht ik mijn nieuwe game pc. Aangezien ik graphics altijd zeer belangrijk vind wil ik graag alle games zoveel mogelijk via mijn pc afspelen. Echter vraag ik mij af of quest native games ook af te spelen zijn via de pc. En zo ja, hoe?
Dit ligt aan het spel zelf en is dus per spel verschillend.

Er is een lijst (er zijn er nog wel meer) met spellen die crossbuy zijn en dus te spelen zijn op de rift (native pc), quest 1 en quest 2, ongeacht waar je ze gekocht hebt. De enige voorwaarde is dat je het koopt in de oculus store en niet op steam oid.

Volgens mij gaat je progressie niet verder en is dit wel platform afhankelijk.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
MazeWing schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:11:
[...]

Er is een lijst (er zijn er nog wel meer) met spellen die crossbuy zijn en dus te spelen zijn op de rift (native pc), quest 1 en quest 2, ongeacht waar je ze gekocht hebt. De enige voorwaarde is dat je het koopt in de oculus store en niet op steam oid.

Klopt, en grafisch zit er ook niet veel verschil in. Op de PC is de resolutie wat hoger vaak, of zijn een fractie meer details maar het verschil is vaak klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solesius2
MazeWing schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:11:
[...]

Bedankt voor je reactie! _/-\o_

Ik had me ingelezen in de cross-buy optie inderdaad.
Maar als ik het goed begrijp kan ik games die alleen verkrijgbaar zijn op de quest 2 dus niet via de pc afspelen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Solesius2 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Maar als ik het goed begrijp kan ik games die alleen verkrijgbaar zijn op de quest 2 dus niet via de pc afspelen? :|
Games die alleen op de Quest zijn, en dus niet cross buy, moet je of op PC opnieuw kopen, of is er uberhaubt niet. Games die cross-buy hebben, koop je dan via de Quest, en in de Oculus app op de PC kan je deze dan gratis downloaden. Dan kan je dus kiezen om de native versie te spelen, of draadloos met de PC verbinden om de hoge kwaliteit versie te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Tadango schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:17:
[...]

Klopt, en grafisch zit er ook niet veel verschil in. Op de PC is de resolutie wat hoger vaak, of zijn een fractie meer details maar het verschil is vaak klein.
Niet helemaal waar. In sommige games op de Quest worden door gebrek aan optimalisatie dingen als scopes op geweren weggelaten, of complete effecten. Op de PC voelen de games volledig anders aan. Althans, ik zie op de PC met mn Q2 een behoorlijk andere game dan native.

Zo ook met Contractors, heeft op de PC mod support waarin je kunt spelen in CoD 4 maps enz. Op de Quest heb je geen mod support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Solesius2 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Jazeker wel, er zijn 2 manieren. Als je Q2 opzet heb je namelijk een winkel platform van Oculus. Daarin kun je games kopen die dan direct geïnstalleerd word in de opslag ruimte van je Q2.
Daarnaast heb je de Oculus app op je pc, daarin heb je diezelfde games toegankelijk via je bibliotheek.
Je kunt de games van daaruit ook starten, maar je moet dan wel via een Link cable gekoppeld aan je headset hebben of spelen via Airlink*

Het verschil in kwaliteit tussen niet gekoppeld en wel gekoppeld aan je pc is aan te passen door middel van super sampling. Dit doe je in de instellingen binnen in je Q2 os.
Maar verwacht niet teveel ervan, immers je Q2 heeft een max resolutie, SS betekend niet dat je resolutie ermee omhoog gaat.

*Daarnaast raad ik je ten strengste aan airlink te gebruiken. Hierbij hoef je geen kabel te gebruiken, enige wat je nodig hebt is een dedicated 5Ghz band en je pc moet aanstaan, zo kan je binnen in de helm je PC benaderen en kun je virtueel je pc bedienen.
Zo kan je dus ook je SteamVR games spelen, aangezien dat platform velen malen groter is qua aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solesius2
Xtr3me4me schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Jazeker wel, er zijn 2 manieren. Als je Q2 opzet heb je namelijk een winkel platform van Oculus. Daarin kun je games kopen die dan direct geïnstalleerd word in de opslag ruimte van je Q2.
Daarnaast heb je de Oculus app op je pc, daarin heb je diezelfde games toegankelijk via je bibliotheek.
Je kunt de games van daaruit ook starten, maar je moet dan wel via een Link cable gekoppeld aan je headset hebben of spelen via Airlink*

Het verschil in kwaliteit tussen niet gekoppeld en wel gekoppeld aan je pc is aan te passen door middel van super sampling. Dit doe je in de instellingen binnen in je Q2 os.
Maar verwacht niet teveel ervan, immers je Q2 heeft een max resolutie, SS betekend niet dat je resolutie ermee omhoog gaat.

*Daarnaast raad ik je ten strengste aan airlink te gebruiken. Hierbij hoef je geen kabel te gebruiken, enige wat je nodig hebt is een dedicated 5Ghz band en je pc moet aanstaan, zo kan je binnen in de helm je PC benaderen en kun je virtueel je pc bedienen.
Zo kan je dus ook je SteamVR games spelen, aangezien dat platform velen malen groter is qua aanbod.
Top, ik heb de bril reeds gekoppeld via virtual dekstop via 5ghz. Haal vrijwel maximale prestaties die mogelijk zijn met mijn router aangezien deze in dezelfde ruimte staat (2-5 meter afhankelijk van waar ik sta) als dat ik de vr bril gebruik.

Ik was nog niet bekend met de pc app van quest. Bedankt voor deze tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Solesius2 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:30:
[...]

Top, ik heb de bril reeds gekoppeld via virtual dekstop via 5ghz. Haal vrijwel maximale prestaties die mogelijk zijn met mijn router aangezien deze in dezelfde ruimte staat (2-5 meter afhankelijk van waar ik sta) als dat ik de vr bril gebruik.

Ik was nog niet bekend met de pc app van quest. Bedankt voor deze tip! :)
Misschien weet je het of niet: maar in plaats van virtual desktop kan je ook air link gebruiken (maar dat moet je aanzetten onder beta). Werkt voor mij gemakkelijker dan virtual desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solesius2
Flying Hawkic schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:52:
[...]

Misschien weet je het of niet: maar in plaats van virtual desktop kan je ook air link gebruiken (maar dat moet je aanzetten onder beta). Werkt voor mij gemakkelijker dan virtual desktop.
Ik dacht dat airlink gewoon via wifi/5 ghz was. Wist niet dat dit een apart in te stellen functie is. Zal eens kijken wat het beste werkt voor mijn systeem.

Overigens valt het me op dat lang niet alle spellen in de oculus pc app terug te vinden zijn. Ook is het niet mogelijk om gewoon door de hele collectie te scrollen. Het aanbod is beperkter dan via de website of in de store van de oculus vr zelf. Of doe ik iets verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10 16:45
Xtr3me4me schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:45:
[...]

Ik las dat mensen graag nog Skyrim VR spelen, maar ziet dat niet erg pixelated eruit? Of moet je eerst tig mods erop gooien om het mooier eruit te laten zien?
Met de juiste mods is het een prima VR ervaring! Zonder mods zou ik er niet aan beginnen.
De mods zorgen er namelijk ook voor dat de interactie met objecten en het vechtsysteem goed werken. Er zijn diverse handleidingen online te vinden om het goed werkend te krijgen, maar daar gaat wel wat werk in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

deDenDen schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:16:
[...]

Met de juiste mods is het een prima VR ervaring! Zonder mods zou ik er niet aan beginnen.
De mods zorgen er namelijk ook voor dat de interactie met objecten en het vechtsysteem goed werken. Er zijn diverse handleidingen online te vinden om het goed werkend te krijgen, maar daar gaat wel wat werk in zitten.
Ja had al zoiets gelezen, passeer het wel. Geen zin om een halve dag aan te kloten om een spel goed werkend te krijgen, heb ik het geduld niet voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
Had de oculus app geïnstalleerd op de pc als voorbereiding op revive. Maar net als steamvr komt het iedere keer op als ik iets start.
Binnenkort maar eens kijken waar ik automatisch starten uit kan schakelen. Idem voor steamvr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
edit; was al beantwoord.

[ Voor 110% gewijzigd door Plugin op 11-06-2021 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
Xtr3me4me schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:44:
[...]

Ja had al zoiets gelezen, passeer het wel. Geen zin om een halve dag aan te kloten om een spel goed werkend te krijgen, heb ik het geduld niet voor :P
Als je een beetje ervaring hebt valt het wel mee hoor, maar ik was er wel 2-3 uurtjes mee zoet denk ik (zonder ervaring).
Voor mij was het het wel waard.

Het contact met de eerste draak in VR was best indrukwekkend :*)
Vervolgens niet veel meer gespeeld vanwege de vele andere games die óók leuk zijn. Voeg daar gebrek aan tijd aan toe en dan moet je keuzes maken :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:05
https://www.roadtovr.com/steam-next-fest-vr-june-2021/

As part of Steam Next Fest announcement earlier this month, Valve threw out a video showing off the playable VR demos coming to the week-long festival, naming five games and promising “so many more.”

Here’s the list of those five mentioned in the video. We also linked that below so you can get a peek at each game in action:

Into the Darkness VR
Cosmos GamesSam & Max: This Time It’s Virtual! - Happy GiantAgainst
Joy WayOutlier – Joy Way
Undead Citadel – Dark Curry S.L.

Ik kijk erg uit naar Undead Citadel. :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Games op 12-06-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Games schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:47:
https://www.roadtovr.com/steam-next-fest-vr-june-2021/

As part of Steam Next Fest announcement earlier this month, Valve threw out a video showing off the playable VR demos coming to the week-long festival, naming five games and promising “so many more.”

Here’s the list of those five mentioned in the video. We also linked that below so you can get a peek at each game in action:

Into the Darkness VR
Cosmos GamesSam & Max: This Time It’s Virtual! - Happy GiantAgainst
Joy WayOutlier – Joy Way
Undead Citadel – Dark Curry S.L.

Ik kijk erg uit naar Undead Citadel. :9~
Oehh undead citadel zeker weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-10 19:01

jacobras

Developer

Een leuke, korte, gratis game in de co-op categorie: Sam & Dan: Floaty Flatmates. Je begint op in-game afstand van elkaar op een soort eilandje en moet met verkeersborden een brug naar elkaar maken om daar samen verder te gaan. Communicatie gaat met een aantal in-game elementen waaronder een tablet die continu streamt. Op elk moment kan je je tablet pakken en kijken wat je maatje uitspookt. Heel leuk!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vRywPmX.jpg

Kostte m'n maat en mij zo'n 35 minuten. Daarvoor veel gedoe om te verbinden, kostte een paar pogingen. Tip: pas eerst de controls aan (smooth locomotion, snap turn et cetera). Als je "snap turn" op je rechterhand zet kan je met links lopen, dat vinden wij het fijnst.

De game is overigens volledig gratis maar er zijn een aantal donatie DLC's verkrijgbaar waar je voor 1 - 20 euro een in-game hoedje kan kopen als dank voor het spel en om de uitgever te ondersteunen. Ik zou graag meer van deze makers zien maar het lijkt erop dat dit spel uit 2018 het enige is wat ze hebben.

Oh en fun fact: als je een Index hebt en je controller is leeg kan je die opladen en tegelijkertijd gebruiken. Zo kon ik vanavond met een lange USB kabel toch gamen met mijn lege controller :)

[ Voor 7% gewijzigd door jacobras op 13-06-2021 23:44 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-10 10:39
Ik ervaar schokkerige beweging met mijn Quest 2 via Air Link sinds ik van een 5700XT naar een 6800 GPU ben gegaan. Heb DDU gebruikt voor uninstall van drivers en zit nu op 21.4.1.

Wanneer ik b.v. mijn handen of een wapen beweeg dan zie ik een nabeeld/ghost-image van mijn hand of wapen. Dat ziet er onscherp en schokkerig uit. Ik weet vrij zeker dat dat bij mijn 5700XT niet het geval was.

Andere objecten die in de omgeving bewegen zijn wel gewoon scherp en smooth. Het schokkerige is alleen als ik zelf (iets) beweeg. Volgens Oculus Debug Tool zijn er geen dropped frames en heb ik gewoon een stabiele 72fps. De Air Link verbinding zelf is gewoon stabiel. Maar de Debug Tool's overlay zelf schokt wel door het beeld als ik mijn hoofd beweeg.

Het gebeurt zowel in SteamVR als Oculus VR omgeving, maar uiteraard alleen wanneer ik AirLink gebruik omdat mijn pc het dan Rendert.

Heeft iemand een idee waar dit mee te maken kan hebben? Dat ik wel stabiele fps heb, en andere objecten soepel bewegen maar alleen ikzelf niet doet me denken aan een specifiek motion-smoothing achtige feature die niet goed lijkt te werken.

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 15-06-2021 07:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MailMan
Ok wel wat nieuws over mijn probleem ontdekt.

Het stotteren is compleet weg als ik Air Link op 120hz instel. Op 80hz is het bijna helemaal weg, maar af en toe nog een hick-up. Op 72hz is het er continu.

Helaas is 120hz een te grote performance hit bij de meeste games. Maar zelfs als ASW inkickt en de fps naar 60hz gaat is het soepeler dan 72hz.

Met directe Link kabel is het ook helemaal weg, zelfs op 72hz.

Switchen van access point had 0,0 effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
MailMan schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 06:20:
Ok wel wat nieuws over mijn probleem ontdekt.

Het stotteren is compleet weg als ik Air Link op 120hz instel. Op 80hz is het bijna helemaal weg, maar af en toe nog een hick-up. Op 72hz is het er continu.

Helaas is 120hz een te grote performance hit bij de meeste games. Maar zelfs als ASW inkickt en de fps naar 60hz gaat is het soepeler dan 72hz.

Met directe Link kabel is het ook helemaal weg, zelfs op 72hz.

Switchen van access point had 0,0 effect.
Dus jij kan in de Oculus app 120Hz kiezen? Gek, ik zie nog maximaal 90Hz....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
Tadango schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:35:
[...]

Dus jij kan in de Oculus app 120Hz kiezen? Gek, ik zie nog maximaal 90Hz....
Ja volgens mij was dat door Developer Mode in te schakelen. Daarna moet je het zowel in je Quest als in de Oculus PC app op 120hz zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Door het op 120hz zetten ontdek ik pas hoe soepel Air Link kan/hoort te lopen.

Bij mij was de Oculus Rift home omgeving (dat grijze 120 graden dashboard) altijd heel schokkerig. Ik dacht dat dat normaal was. Loopt dat bij jullie wel heel soepel op 72hz?

Virtual Desktop is trouwens wel soepel op 72hz… raar.

[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 16-06-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
MailMan schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:37:
[...]

Ja volgens mij was dat door Developer Mode in te schakelen. Daarna moet je het zowel in je Quest als in de Oculus PC app op 120hz zetten.
Oculus app toont uitsluitend dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMHm67MLZONZ0mP-UD0kFILnzIk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XrBLHdK51C00xm4V6QiagCUR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Tadango schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:06:
[...]

Oculus app toont uitsluitend dit:

[Afbeelding]
Welke versie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Oculus-appversie 30.0.0.36.502 (30.0.0.36.502)

Edit: Laat maar, hele Link is kapot. Elke keer als ik wil verbinden (USB of Air) krijg ik een melding dat voor deze app Volgen moet zijn ingeschakeld.... Geen idee wat voor probleem dat nu weer is. Ik heb alleen geen zin om weer een factory reset te doen op de bril.

[ Voor 41% gewijzigd door Tadango op 16-06-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Tadango schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:18:
[...]

Oculus-appversie 30.0.0.36.502 (30.0.0.36.502)
Ik zit op een oudere: 29.0.0.54.528 (29.0.0.54.528)

En je hebt wel een Quest 2 die geupdate is naar minimaal v28?

Developer mode zou trouwens net moeten hoeven. Wel in de setting van je Oculus Quest 2 zelf ook 120Hz aanzetten bij Experimental Features!

Als het goed is krijg je dan in de Oculus Desktop app dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhA8LzoaH6fHsd8DoLyHecWS0EM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HB1NvDh2olm3roFZe0Xs5cPA.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door MailMan op 16-06-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ja ik heb beta aan staan op de desktop, vandaar de nieuwere versie. 120Hz staat op de bril wel aan in v29, dat is het probleem niet. Ik snap alleen niet waarom die PC software zover achter loopt qua opties. Staat voor mijn nog uit vanuit Oculus denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Tadango schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:38:
Ja ik heb beta aan staan op de desktop, vandaar de nieuwere versie. 120Hz staat op de bril wel aan in v29, dat is het probleem niet. Ik snap alleen niet waarom die PC software zover achter loopt qua opties. Staat voor mijn nog uit vanuit Oculus denk ik.
Bij mij verdwijnt de optie ook als ik update naar de v30 Beta. Zou me dus uitschrijven doorvoor en naar v29 gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Ah, je krijgt de 120Hz optie pas als je een keer verbonden bent geweest met de nieuwe versie blijkbaar. Was even geleden en dan zie je de 120Hz optie nog niet. De foutmelding van het volgen kwam blijkbaar door het bureau wat in de virtuele omgeving was opgenomen, dat werkt niet samen met Link.

Straks eens kijken of ik dat schokkerige effect ook zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Tadango schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:47:
Ah, je krijgt de 120Hz optie pas als je een keer verbonden bent geweest met de nieuwe versie blijkbaar. Was even geleden en dan zie je de 120Hz optie nog niet. De foutmelding van het volgen kwam blijkbaar door het bureau wat in de virtuele omgeving was opgenomen, dat werkt niet samen met Link.

Straks eens kijken of ik dat schokkerige effect ook zie.
Ik heb het schokkerige dus voornamelijk bij 72hz en 80hz, niet bij 90 en 120hz. En ik ben een stuk wijzer, want ik zie het terug in de performance overlay. Ook mijn GPU spiked van lage naar hoge utilization. Mogelijk de decoder/encoder? Ik weet het nog niet precies

80hz met hoge spikes, en continue wisselende refresh rate:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbwCRxwQUuzJa4FhLBDWuTtxhio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3Go0sE73RAHUkYdnIqcXaj6E.jpg?f=user_large

90hz met stabiele refresh rate:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWT6dx96Dwk0234sk01PJdW9WxQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CpE0jvZu0Y1u05zgKG87VFDR.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
mmh, alsof de GPU te weinig belast wordt en naar een idle modus overschakelt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Tadango schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:03:
mmh, alsof de GPU te weinig belast wordt en naar een idle modus overschakelt oid?
Mja zoiets. Maar is die lage belasting oorzaak of gevolg? En in games merk ik het ook op 72-80hz terwijl er dan echt wel veel gevraagd wordt van de GPU.

Misschien heeft het wel met de refresh rate in windows te maken. Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik die dichter bij 72-80hz zet. Heb een FreeSync monitor die volgens mij in windows op 144hz staat. Wat de helft is van 72 bedenk ik me nu. Zou dat dan met die dubbele beelden te maken kunnen hebben die ik ervaar bij beweging :?

[ Voor 31% gewijzigd door MailMan op 16-06-2021 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
Interessante update vanuit mijn kant over mijn Stutter/lag op 72/80hz, maar niet op 90/120hz.

Het lijkt met de Encoder te maken te hebben.

Op het moment dat ik via AMD Adrenaline ga recorden verdwijnt het schokken op 72hz. De Encoder Latency zakt dan naar normale waardes, dropped frames stoppen en de Refresh rate wordt gewoon weergegeven als 72hz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xw66Dr5dlrSyKxN4nh1qk2EdhbA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Oogu8jSxQiBhWW0QqJIx2aPz.jpg?f=user_large

Op het moment dat ik de recording stopzet komt het geschok weer terug

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7_nevUcq_OC2-c1-O7I79U6pJE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4vV7VE2Cp6zaUD7dQhv2vIH0.jpg?f=user_large

Vraag is nu, want kan ik hier verder aan doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:39
@MailMan
Wat je hier aan kan doen, is het bij AMD melden en hopen dat ze het oplossen. Nu weet ik wel dat er meer problemen zijn met AMD en encoden in VR, ook langer staande problemen die niet opgepakt lijken te worden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 09:08
Iemand hier al ervaring met deze nieuwe game?

https://store.steampowered.com/app/421190/Larcenauts/

Ben er wel benieuwd naar :-)

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:28
Stiello schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:11:
Iemand hier al ervaring met deze nieuwe game?

https://store.steampowered.com/app/421190/Larcenauts/

Ben er wel benieuwd naar :-)
Volgens de steam reviews niet al te best ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 09:08
Soliest schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:14:
[...]

Volgens de steam reviews niet al te best ;)
Ik denk dat die slechte reviews te maken hebben met de bug waardoor het alles op oculus te spelen is. Dus is een beetje een verdraaid beeld denk ik

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Stiello schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:18:
[...]

Ik denk dat die slechte reviews te maken hebben met de bug waardoor het alles op oculus te spelen is. Dus is een beetje een verdraaid beeld denk ik

Ik zou zeggen: Hard pass.
En negatieve user reviews zou ik ook niet zo snel aan de kant leggen, kritiek van users vind ik zwaarder tellen dan reviewers over het algemeen. (Die de game alleen spelen voor de review en dan door gaan naar de volgende)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
unfor schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:26:
[...]

[YouTube: Larcenauts Is VR's First Big Hero Shooter - Review]

Ik zou zeggen: Hard pass.
En negatieve user reviews zou ik ook niet zo snel aan de kant leggen, kritiek van users vind ik zwaarder tellen dan reviewers over het algemeen. (Die de game alleen spelen voor de review en dan door gaan naar de volgende)
Maar de negatieve reviews zeuren vooral dat het niet op hun bril werkt en zeggen weinig over de gameplay toch? Tenminste, de paar die ik zo snel zag. Dan zijn ze dus niet relevant eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Tadango schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:29:
[...]

Maar de negatieve reviews zeuren vooral dat het niet op hun bril werkt en zeggen weinig over de gameplay toch? Tenminste, de paar die ik zo snel zag. Dan zijn ze dus niet relevant eigenlijk.
Het is precies zoals je zegt: Je hebt niet zo goed gekeken dus eigenlijk lul je maar wat. 🙂
Als je wilt gaan discusseren zonder iets te lezen kunnen we beter ophouden.

[ Voor 8% gewijzigd door unfor op 18-06-2021 15:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deDenDen
Ik heb wat reviews gelezen en krijg de indruk dat er wel potentie is, maar de game echt nog gepolijst moet worden.

De schaal/verhoudingen zijn schijnbaar niet logisch. Herladen en het gebruiken van skills werkt middels animaties en button triggers, i.p.v. handbewegingen. Dat soort zaken horen m.i. niet thuis in een VR-game.
Deze tekortkomingen zouden ze natuurlijk nog kunnen verbeteren, maar voordat ze dat gedaan hebben zou ik er nog geen geld aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
MailMan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:45:
Interessante update vanuit mijn kant over mijn Stutter/lag op 72/80hz, maar niet op 90/120hz.

Op het moment dat ik via AMD Adrenaline ga recorden verdwijnt het schokken op 72hz. De Encoder Latency zakt dan naar normale waardes, dropped frames stoppen en de Refresh rate wordt gewoon weergegeven als 72hz.

[Afbeelding]

Op het moment dat ik de recording stopzet komt het geschok weer terug

[Afbeelding]

Volledige reinstall gedaan van W10, en factory reset van de Quest 2, maar exact hetzelfde probleem blijft.

Ik snap niet dat ik hier last van heb maar eigenlijk niemand anders kan vinden met dit issue.

Zijn er in dit topic mensen met een Quest 2 en RDNA2 GPU (6700XT/6800/6900?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@MailMan Wat gebeurt er als het scherm op 60Hz staat?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Koldur schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:38:
@MailMan Wat gebeurt er als het scherm op 60Hz staat?
Dat kan niet toch? 72/80/90/120 zijn de opties. Of ik krijg 60fps op 120hz, wat prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Sorry, was niet geheel duidelijk, wat als je het normale beeldscherm (dus niet de Oculus) op 60Hz zet. Zou goed kunnen dat het niets doet, maar heb wel een paar keer gelezen dat dit problemen op loste voor mensen. Kan het in ieder geval proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avb1977
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01:38
MailMan schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:56:
[...]

Volledige reinstall gedaan van W10, en factory reset van de Quest 2, maar exact hetzelfde probleem blijft.

Ik snap niet dat ik hier last van heb maar eigenlijk niemand anders kan vinden met dit issue.

Ik heb hetzelfde probleem(6900xt) en gebruik voorlopig nog de kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 13:13
MailMan schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:56:
[...]

Ik heb een Quest 2 en een 6900XT. Je gebruikt Air Link dus? Op 72hz? Ik gebruik meestal VD op 90hz maar kan AL wel eens testen. Had op 90/120 ook geen last van stutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Avb1977 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem(6900xt) en gebruik voorlopig nog de kabel.
"Exact" hetzelfde? Dus dat 72/80hz eigenlijk niet te gebruiken is door het schokkerige beeld bij beweging, maar 90/120 wel?

Kabel werkt inderdaad prima hier op elke refresh rate.
thecompany schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:45:
[...]

Ik heb een Quest 2 en een 6900XT. Je gebruikt Air Link dus? Op 72hz? Ik gebruik meestal VD op 90hz maar kan AL wel eens testen. Had op 90/120 ook geen last van stutters.
Yes, Air Link op 72 of 80hz zorgt voor schokkerig bewegende objecten terwijl 90/120hz soepel is. Het is niet zo dat het beeld achterloopt waneer ik mijn hoofd draai, wat met slecht wifi wel eens het geval is. Maar mijn controllers/handen schokken door het beeld heen, en ook scrollen van tekst gaat schokkerig.

Het rare is dus dat wanneer ik in Adrenalin de Screen Recording aanzet het schokken verdwijnt...

Waarom gebruik je VD ipv Air Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solesius2
Wat voor powerbank gebruiken jullie? Hij gaat nu te snel leeg...:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 13:13
MailMan schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:05:
[...]

"Exact" hetzelfde? Dus dat 72/80hz eigenlijk niet te gebruiken is door het schokkerige beeld bij beweging, maar 90/120 wel?

Kabel werkt inderdaad prima hier op elke refresh rate.

[...]

Yes, Air Link op 72 of 80hz zorgt voor schokkerig bewegende objecten terwijl 90/120hz soepel is. Het is niet zo dat het beeld achterloopt waneer ik mijn hoofd draai, wat met slecht wifi wel eens het geval is. Maar mijn controllers/handen schokken door het beeld heen, en ook scrollen van tekst gaat schokkerig.

Het rare is dus dat wanneer ik in Adrenalin de Screen Recording aanzet het schokken verdwijnt...

Waarom gebruik je VD ipv Air Link?
VD zag er beter uit en ik vind het irritant dat ik elke keer Air Link aan moet zetten in de settings. Daarnaast heeft VD een handige (performance) overlay terwijl die bij Air Link erg goed verstopt zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik merk wel een beetje verschil in de motion tracking tussen VD en AirLink. Met VD voelt het altijd een beetje 'net niet goed', niet dat ik misselijk wordt ofzo, maar zo'n stemmetje in mijn evenwichtsorgaan van "hmm hier klopt iets niet 🤔" :)

Met AirLink heb ik dat minder. Een lange speelsessie voelt net wat beter. En de kwaliteit vind ik toch prima.

Niettemin is dat elke keer aanzetten inderdaad erg vervelend. Misschien is het ook een soort beveiliging? Aangezien je zo aan elke computer kan koppelen die je wil..

En momenteel gebruik ik geen powerbank, @Solesius2. Denk er wel over want 2 uur AirLink is soms net ff te weinig ja.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 19-06-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
GekkePrutser schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:39:
Ik merk wel een beetje verschil in de motion tracking tussen VD en AirLink. Met VD voelt het altijd een beetje 'net niet goed', niet dat ik misselijk wordt ofzo, maar zo'n stemmetje in mijn evenwichtsorgaan van "hmm hier klopt iets niet 🤔" :)

Met AirLink heb ik dat minder. Een lange speelsessie voelt net wat beter. En de kwaliteit vind ik toch prima.

Niettemin is dat elke keer aanzetten inderdaad erg vervelend. Misschien is het ook een soort beveiliging? Aangezien je zo aan elke computer kan koppelen die je wil..

En momenteel gebruik ik geen powerbank, @Solesius2. Denk er wel over want 2 uur AirLink is soms net ff te weinig ja.
Is nog puur een beta beperking lijkt me.

Net ook eens Air Link op 120Hz 200Mbps getest met Longbow uit The Lab.... op de 1 of andere manier speelt dat beter dan eerst. Het was eenvoudiger om nauwkeurige shoten op afstand te doen op de 1 of andere manier. Wellicht door de lagere latency?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-10 10:44
MailMan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:45:

...

Misschien eens een oudere versie van AMD Adrenalin installeren?
En kijken of je daar hetzelfde probleem hebt.
Eventueel kun je kijken in de versie notes waar en wanneer de Encoder aangepast/gewijzigd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:15
Wellicht dat iemand hier een idee heeft. Mij Quest 2 werkt prima via de Air Link. Echter wou ik voor MSFS2020 de Pixels Per Display Pixel Override verhogen van 0 naar 1.4. Dit vind de Q2 niet fijn via Air Link. Dus ik heb de kabel aangesloten. Maar ik merk dat mijn Q2 niet meer herkend word door de kabel. Niet verbonden geeft hij aan. Hij laadt de Q2 wel op via de kabel, als ik de kabel in de Q2 stop dan krijg ik de melding in de Q2 of ik de data wil raadplegen en in Windows popt verkenner open met de Q2. Dus de kabel lijkt me wel in orde. Alleen in de PC app geeft hij aan niet verbonden.

Edit, ik zie dat ik ook geen Link mogelijkheid heb in de Q2. Dus ik kan niet naar mijn room heen bv. Dit is volgens mij sinds ik in de PC app OpenXR Runtime naar Oculus heb gezet.

[ Voor 13% gewijzigd door Kloever op 21-06-2021 09:11 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kloever schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:05:
Wellicht dat iemand hier een idee heeft. Mij Quest 2 werkt prima via de Air Link. Echter wou ik voor MSFS2020 de Pixels Per Display Pixel Override verhogen van 0 naar 1.4. Dit vind de Q2 niet fijn via Air Link. Dus ik heb de kabel aangesloten. Maar ik merk dat mijn Q2 niet meer herkend word door de kabel. Niet verbonden geeft hij aan. Hij laadt de Q2 wel op via de kabel, als ik de kabel in de Q2 stop dan krijg ik de melding in de Q2 of ik de data wil raadplegen en in Windows popt verkenner open met de Q2. Dus de kabel lijkt me wel in orde. Alleen in de PC app geeft hij aan niet verbonden.

Edit, ik zie dat ik ook geen Link mogelijkheid heb in de Q2. Dus ik kan niet naar mijn room heen bv. Dit is volgens mij sinds ik in de PC app OpenRuntime naar Oculus heb gezet.
Air Link uitzetten en je kabel werkt weer. Maar je kan de slider in de Oculus app ook gebruiken hiervoor, werkt ook met Air Link. Debug tool is niet meer nodig hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
Tadango schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:10:
[...]

Air Link uitzetten en je kabel werkt weer. Maar je kan de slider in de Oculus app ook gebruiken hiervoor, werkt ook met Air Link. Debug tool is niet meer nodig hiervoor.
Air Link staat uit. Dat is het gekke

Die slider ken ik nog niet overigens.

Nvm...het is nog vroeg denk ik. Werkt weer. Dank!

[ Voor 7% gewijzigd door Kloever op 21-06-2021 09:15 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Hmmz. Heb de nieuwe AMD drivers geinstalleerd (21.6.1) maar nu crasht de Oculus software zodra ik Air Link daarin enable.

Reliability Index zegt dat de Fault Module Name: amdenc64.dll is. Oftewel, de AMD encoder.

Meer mensen hier last van na de driver update?

Staat bij de release notes zie ik nu: An Oculus service error may be received on Radeon RX 5000 & 6000 series graphics products which prevents the Oculus Link setup software from running.

Lekker...

[ Voor 27% gewijzigd door MailMan op 22-06-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjgboerma
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-10 06:39
Hi, misschien kan iemand mij helpen bij de keuze maken voor een leuke coöp / 'play-with-friends'-shooter. Ik zie (ook in dit topic) vaak Pavlov, Onward en Contractors voorbijkomen als opties. Samen met twee vrienden zoek ik een shooter die je samen (coop / online / evt. zombie-mode) kan spelen. We hebben alle drie een Quest 2 + een PC (al heeft één van hen een 1650 Super, dus houdt niet over).

Gister Pavlov Shack (op de Quest 2 zelf) geprobeerd, maar dat had weinig succes: Je kan zover ik zie geen eigen game aanmaken die vrienden kunnen zien. Sterker nog, ik kan hen überhaupt niet zien. Wel lukte het door door de servers/games te scrollen, er één te kiezen en allen te joinen. Eigenlijk verlang ik (misschien verwacht ik te veel) dat je makkelijk een game aanmaakt met keuze voor type (COD zombie ziet er vet uit:-)), elkaar toevoegd/uitnodigd en kunt starten.

Gaat dit op de PC (Steam) versie van Pavlov wel/makkelijker? Of kan het wel maar moet je dan een server huren/opzetten, wat mij de pet te boven gaat? En werkt dit in Onward en Contractors beter en zijn dit goede alternatieven om samen met vrienden te spelen? Ik heb redelijk wat op internet gestruind om hier wat wijzer over te worden, maar zie/lees weinig bruikbare, recente topics en info hierover. Weinig te vinden over de coöp/team-up functies.

Ik heb mezelf redelijk lekker gemaakt met het zien van filmpjes van 'Nacht der Untoten' en andere COD-zombie maps die voor mij bijna nostalgie zijn. Zou tof zijn als dit in de PC versie redelijk makkelijk coöp te spelen is met vrienden in Pavlov:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Contractors heeft co-op en een survival mode, is wel okay. Pavlov is meer CSGO achtige multiplayer, de gungame daarin vind ik wel vermakelijk maar heeft afaik geen co-op. De leukste multiplayer shooter die ik gedaan heb is Population One, maar die heeft geen realistische graphics. (Overigens zien geen van de shooters behalve Alyx er bijzonder goed uit). Dan heb je ook nog Zero Caliber, heeft een campaign (hoe bagger ook), onbekend of je die co-op kon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

unfor schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:09:
Dan heb je ook nog Zero Caliber, heeft een campaign (hoe bagger ook), onbekend of je die co-op kon doen.
De campaign van Zero Caliber is slechts een verzameling missies, je neemt niets mee van de ene naar de volgende. Die kan je allemaal co-op spelen en dat doe ik regelmatig :) Moet zeggen dat ik Zero Caliber een van de best eruitziende shooters vindt in VR. De wapenmechanismen zijn ook goed uitgewerkt (je klikt makkelijk attachments erop/eraf en er is veel keus) en met de physics kan je leuke dingen doen (vrijwel alles is te beklimmen voor alternatieve aanvalsroutes). Wel zou ik aanraden de moeilijkheidsgraad niet te hoog te zetten. Dit omdat de developers van de game simpelweg "aantal enemies * moeilijkheidsvermenigvuldiger" doen. Op "hard" wordt het een irritant spel waar je continu waves aan het neerknallen bent zonder progressie te maken, best frustrerend. Los daarvan zou ik 'm zeker aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjgboerma
Dank voor je input! Kan je bij Pavlov (PC versie) dat je weet wel als team van drie een game joinen en samen in hetzelfde team zitten (zonder moeilijk zoeken/timen/toevaligheid)? Dit wilde op de Quest 2 versie ('Shack') i.i.g. niet helaas. En is contractors (PC) hier anders beter voor?

Ik heb veel kunnen vinden over gameplay, gamemodes, verschillen, etc. van deze 3 spellen, maar juist of (en wat) je samen met 2 vrienden makkelijk kan spelen is lastig achter te komen.

Ik begrijp uit je reactie dat Contractors sowieso e.e.a. aan coöp/team-up mogelijkheden biedt. Dan is dat misschien beste optie voor nu:) al blijft Pavlov me trekken met zijn vele mods en opties. Maarja, dan moet het wel werken om zelf een gewenste gamemode als team te spelen:(
Keuzes..:) dank i.i.g.!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjgboerma
Oeps, m'n vorige reactie had ik gestuurd voor ik jouw reactie had gelezen. Ik zal Zero Caliber ook bekijken, thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:56
wjgboerma schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:22:
Hi, misschien kan iemand mij helpen bij de keuze maken voor een leuke coöp / 'play-with-friends'-shooter. Ik zie (ook in dit topic) vaak Pavlov, Onward en Contractors voorbijkomen als opties. Samen met twee vrienden zoek ik een shooter die je samen (coop / online / evt. zombie-mode) kan spelen. We hebben alle drie een Quest 2 + een PC (al heeft één van hen een 1650 Super, dus houdt niet over).

Gister Pavlov Shack (op de Quest 2 zelf) geprobeerd, maar dat had weinig succes: Je kan zover ik zie geen eigen game aanmaken die vrienden kunnen zien. Sterker nog, ik kan hen überhaupt niet zien. Wel lukte het door door de servers/games te scrollen, er één te kiezen en allen te joinen. Eigenlijk verlang ik (misschien verwacht ik te veel) dat je makkelijk een game aanmaakt met keuze voor type (COD zombie ziet er vet uit:-)), elkaar toevoegd/uitnodigd en kunt starten.

Gaat dit op de PC (Steam) versie van Pavlov wel/makkelijker? Of kan het wel maar moet je dan een server huren/opzetten, wat mij de pet te boven gaat? En werkt dit in Onward en Contractors beter en zijn dit goede alternatieven om samen met vrienden te spelen? Ik heb redelijk wat op internet gestruind om hier wat wijzer over te worden, maar zie/lees weinig bruikbare, recente topics en info hierover. Weinig te vinden over de coöp/team-up functies.

Ik heb mezelf redelijk lekker gemaakt met het zien van filmpjes van 'Nacht der Untoten' en andere COD-zombie maps die voor mij bijna nostalgie zijn. Zou tof zijn als dit in de PC versie redelijk makkelijk coöp te spelen is met vrienden in Pavlov:)
Ik heb deze op het oog (samen met m'n broer, die ook een Quest 2 heeft) - maar beide nog niet aangeschaft vanwege tijdgebrek.

Arizona Sunshine

Deze heeft coöp VR tot 4 spelers, campaign/horde-modus.
Er is echter een Steam versie (enhanced) en een Quest 2 versie. Maar ik weet niet of het Cross-play is en/of het cross-buy is.

Nog niet verder uitgezocht, maar deze wordt wel binnenkort een keer aangeschaft (Quest-store of Steam-store, is nog niet duidelijk).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

https://www.fanatical.com...r-own-ultimate-v-r-bundle

Momenteel kun je 6 VR games uitzoeken voor 23 euries. Of 4 voor 17 euries of 2 voor 9 euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Zit er een max aan hoeveel de Air Link aankan? Zo snel ik mijn Q2 op 120Hz zet dan is mijn Home in de Q2 niet meer te doen. Ook als ik dan een spel open is het niet te doen. Beeld is scherp, maar niet vloeiend. Als ik mijn hoofd beweeg dan krijg ik allemaal zwarte randen te zien. Zet ik alles naar 90Hz dan is er geen probleem meer.

Ik gebruik alleen de ODT. Daar heb ik Encode Resolution Width op 3648 gezet en Encode Biterate op 250. Dit werkt voor de Link prima. Ik kan zelfs de Pixels Per Display Pixel Override naar 1.2 zetten(geweldig voor MSFS2020). Maar zo snel ik alles terug zet naar Air Link, dus alles op 0 behalve het Link gedeelte, dan moet ik ook de Q2 naar 90Hz zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Kloever schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:19:
Zit er een max aan hoeveel de Air Link aankan? Zo snel ik mijn Q2 op 120Hz zet dan is mijn Home in de Q2 niet meer te doen. Ook als ik dan een spel open is het niet te doen. Beeld is scherp, maar niet vloeiend. Als ik mijn hoofd beweeg dan krijg ik allemaal zwarte randen te zien. Zet ik alles naar 90Hz dan is er geen probleem meer.

Ik gebruik alleen de ODT. Daar heb ik Encode Resolution Width op 3648 gezet en Encode Biterate op 250. Dit werkt voor de Link prima. Ik kan zelfs de Pixels Per Display Pixel Override naar 1.2 zetten(geweldig voor MSFS2020). Maar zo snel ik alles terug zet naar Air Link, dus alles op 0 behalve het Link gedeelte, dan moet ik ook de Q2 naar 90Hz zetten.
Zet alles terug op 0 in die tool, die maakt het probleem. Air Link regelt zelf de bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Tadango schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:20:
[...]

Zet alles terug op 0 in die tool, die maakt het probleem. Air Link regelt zelf de bitrate.
Dank! Ben nog aan het klooien met instellingen. MSFS 2020 draait leuk met Air Link, maar Link is net iets mooier lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kloever schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:14:
[...]

Dank! Ben nog aan het klooien met instellingen. MSFS 2020 draait leuk met Air Link, maar Link is net iets mooier lijkt wel.
Kan heel goed. Airlink kan je op 200Mbps zetten, wellicht helpt dat. Als hij detecteert dat je wifi te traag is schaalt hij zelf terug. Ik heb nog niet gezien dat je de huidige bitrate kan zien ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Voor de mensen met een Quest 2 elite hoofdband met batterij: eerst zag ik de status van beide batterijen, maar nu enkel nog één percentage. Precies of de extra batterij niet meer wordt herkend. Heeft nog iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:36
Flying Hawkic schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:08:
Voor de mensen met een Quest 2 elite hoofdband met batterij: eerst zag ik de status van beide batterijen, maar nu enkel nog één percentage. Precies of de extra batterij niet meer wordt herkend. Heeft nog iemand dat?
Was mij ook opgevallen inderdaad. Volgens mij zie je het percentage van de strap accu nu wel als je even de power knop ingedrukt houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Xtr3me4me schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:45:
https://www.fanatical.com...r-own-ultimate-v-r-bundle

Momenteel kun je 6 VR games uitzoeken voor 23 euries. Of 4 voor 17 euries of 2 voor 9 euries.
Thanks, heb een paar games gehaald. In deze categorie: de Steam Summer Sales zijn ook lekker gaande :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Wekko306 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:01:
[...]

Was mij ook opgevallen inderdaad. Volgens mij zie je het percentage van de strap accu nu wel als je even de power knop ingedrukt houdt.
OK dus bij jou is het ook? Dan is ie niet kapot neem ik aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:42
MailMan schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:09:
Hmmz. Heb de nieuwe AMD drivers geinstalleerd (21.6.1) maar nu crasht de Oculus software zodra ik Air Link daarin enable.

Reliability Index zegt dat de Fault Module Name: amdenc64.dll is. Oftewel, de AMD encoder.

Staat bij de release notes zie ik nu: An Oculus service error may be received on Radeon RX 5000 & 6000 series graphics products which prevents the Oculus Link setup software from running.

Lekker...
Moest ook terug naar de vorige driver :(

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:17

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Voor Reverb G2 users die nog geen VRCover set hebben, de 'Facial Interface and Foam Replacement Set for HP Reverb G2' is vandaag nog €20,30 i.p.v. €29,00. (mid-summer sale).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:56
MailMan schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:09:

Lekker...
Thanks voor deze info, ik las dit eerder dan dat ik m'n drivers updaten en probeerde het toch (maar inderdaad, Oculus App crashed).
Pagina: 1 ... 57 ... 124 Laatste