Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 16:20
Crashed1987 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:12:
[...]

Ik had een CV1, ben begin dit jaar geüpgraded naar de G2. Helaas heb ik heel veel issues met de G2 op het gebied van tracking en heb ik van het weekend ook een pre-order geplaatst op Vive Pro 2 en gebruik op dit moment mijn CV1 weer.

Knuckle controllers en vive trackers heb ik al, waar de Vive Pro 2 mee samen kan werken, dus ik ben heel benieuwd :*)
Zojuist de door de lens video van MRTV gezien van de Vive pro. Ziet er goed uit! En de door hem gemeten FOV kwam uit op 114 horizontaal tov 108 bij de Index.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Thodekroo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:32:
[...]

Zojuist de door de lens video van MRTV gezien van de Vive pro. Ziet er goed uit! En de door hem gemeten FOV kwam uit op 114 horizontaal tov 108 bij de Index.
Ik kan die video nergens vinden nog van de vive pro 2? Zie wel dat hij hem ontvangen heeft !

Ryzen 7 5600X / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / Gigabyte 3080 / Reverb G2 VR / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / F1 V2 / BMW GT2 / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 16:20
phoentje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:36:
[...]

Ik kan die video nergens vinden nog van de vive pro 2? Zie wel dat hij hem ontvangen heeft !
Ohja klopt is patreon only, ik verwacht met enkele dagen ook wel een upload op yt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crashed1987
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09:37
Thodekroo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:32:
[...]

Cool, ik ben benieuwd! De Reverb G2 ziet er qua beeld al heel goed uit, maar de tracking daarvan is bij mij zo ontzettend slecht (ondanks vervanging van de HMD en controllers, straks krijg ik nog een nieuwe kabel), dat ik maar terug ben gegaan naar mn CV1. Deze bril is hopelijk best of both worlds i.c.m. De knuckle controllers :-D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:21
Ik heb sinds gisteren de Quest 2 in huis als eerste VR headset. Bedoeling is puur PCVR, maar de Air Link feature is wel erg nice en werkte gisteravond prima met mijn Unifi AC Mesh AP.

Heb nog niet veel games, dus het is nog even kijken wat ik er echt van ga vinden straks. Maar immersive.... wauw en ondanks mijn vrij sterke bril kan ik het goed hebben (met spacer ofc), zonder misselijkheid (vooralsnog).
Vooral Beat Saber getest en een stukje Torn. Vanavond eens kijken naar de configuratie van Project Cars 2, deze kwam nogal vervormd over nog, dus niet verder getest, eerst de resolutie goed zetten.

Indruk blijft, wauw.

• MailMan
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:58
Heeft iemand een idee hoe je op afstand Air Link in de Oculus PC app aan kan zetten? Ik moet nu elke keer naar boven lopen om bij de VR PC te komen om die Beta Air Link setting op aan te zetten.

Remote Desktop werkt niet, want blijkbaar kan je dan de Oculus App niet meer starten...

• Flying Hawkic
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 01:55
MailMan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:11:
Heeft iemand een idee hoe je op afstand Air Link in de Oculus PC app aan kan zetten? Ik moet nu elke keer naar boven lopen om bij de VR PC te komen om die Beta Air Link setting op aan te zetten.

Remote Desktop werkt niet, want blijkbaar kan je dan de Oculus App niet meer starten...
Het makkelijkste is om het minstens 1 keer in 24u te gebruiken :).

Nee, ik heb voorlopig ook geen manier gevonden. Had er geen idee van dat Remote Desktop niet zou werken? Of probeer eens Teamviewer?

• Flying Hawkic
Crashed1987 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:11:
[...]

Cool, ik ben benieuwd! De Reverb G2 ziet er qua beeld al heel goed uit, maar de tracking daarvan is bij mij zo ontzettend slecht (ondanks vervanging van de HMD en controllers, straks krijg ik nog een nieuwe kabel), dat ik maar terug ben gegaan naar mn CV1. Deze bril is hopelijk best of both worlds i.c.m. De knuckle controllers :-D
Vroeger altijd graag racegames gespeeld, maar was er nu al jaren uit doordat ik geen stuur meer had. Zonder stuur gaat dat natuurlijk niet. Sinds ik een Quest 2 heb, heb ik terug geïnvesteerd in een stuur (Thrustmaster T300 RS GT) en een stoel (Playseat Challenge). Een vrij "goedkope" setup maar voldoet voor hetgeen ik het gebruik perfect. Sindsdien geniet ik enorm van Project Cars 2. Het is niet te vergelijken met wat we vroeger deden. Je voelt voor het eerst echt ook wanneer een circuit omhoog of omlaag gaat. Die sensatie vind ik moeilijk uit te leggen aan mensen die het nooit hebben ervaren.

Eigenlijk was dat ook mijn initiële reden om een VR headset te kopen: waar ik de racestoel wou zetten, heb ik geen plaats voor een TV en ik wil het ook compleet weg kunnen zetten (wat handig is want de Challenge is in theorie plooibaar). Maar ondertussen heb ik mij ook al enorm vermaakt met de enkele games uit de Quest shop en heb ik ook al heel wat beweging gehad met Pistol Whip. Het enige wat mij tot nu toe tegenvalt is HL Alyx eigenlijk.
Bah :-(

Het is 23 euro, veel te veel. Toen ik hem aanmeldde dacht ik nog dat het gimg om een nieuwe Oculus cover, niet zo'n third party ding. De originele kost maar 19 euro op de Oculus site dus nog goedkoper dan dit! Overigens zijn de import kosten maar 5 euro, de rest is UPS kosten (15 euro + BTW :/ )

Edit: Ik laat hem toch maar komen want als ik het niet betaal gaat UPS weer rekeningen blijven sturen en wellicht aanmaningen. Ik heb Oculus gemeld van deze kosten, ben benieuwd wat ze daarmee doen.

[Voor 125% gewijzigd door GekkePrutser op 26-05-2021 10:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MailMan
Flying Hawkic schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:27:
[...]

Het makkelijkste is om het minstens 1 keer in 24u te gebruiken :).

Nee, ik heb voorlopig ook geen manier gevonden. Had er geen idee van dat Remote Desktop niet zou werken? Of probeer eens Teamviewer?
Ik heb er vooral last van als ik de resolution of refresh rate wil veranderen van mijn Quest 2. Dan moet de Oculus app opnieuw geboot worden en staat de switch standaard weer op uit. En het is toch best wel trial en error qua resolutie en refresh rate wat het beste werkt per spel.

Maar... ik heb nu een oplossing https://www.reddit.com/r/...hkq/steam_remote_desktop/

Remote Desktop via Steam :) Heb een laptopje beneden staan en die verbindt dan met de VR PC. Werkt als een zonnetje.

[Voor 4% gewijzigd door MailMan op 26-05-2021 10:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 19:34

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

MailMan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:11:

Ik gebruik virtual desktop om hem aan te zetten als ik air link wil gebruiken...
Of loop ff naar boven om het aan te zetten.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15:37

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heb de headset (Quest 2) een weekje of 2 niet gebruikt. Eergisteren Wrench gekocht op Steam (écht een leuke game als je technisch onderlegd bent) en Airlink werkte direct en echt perfect. Geen haperingen, gewoon beeld alsof ik een kabel erin heb zitten. Dat i.t.t. een paar weken geleden waar het nog regelmatig rotzooien was om alles goed te hebben werken. Ik heb een dedicated AP staan voor VR. AC wave 2 op 5Ghz en 80Mhz bandbreedte. Meer dan genoeg throughput iig.

R7 3700X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• MailMan
kaasszje schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:49:
[...]

Ik gebruik virtual desktop om hem aan te zetten als ik air link wil gebruiken...
Maar om Virtual Desktop te gebruiken moet Air link toch al aan staan...?

Acties:
  • +2Henk 'm!
MailMan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:32:
[...]

Maar om Virtual Desktop te gebruiken moet Air link toch al aan staan...?
Nee virtual desktop heeft zijn eigen utility draaien om mee te verbinden.

Mijn probleem is alleen dat als de monitor uit staat de pc de desktop niet rendert en ik in vd dus ook maar een zwart beeld krijg :+
Gelukkig vr ik naast de pc dus is zo opgelost.

Gamertag: Finraziel42

• MailMan
Nu ik wat aan het zoeken ben naar games om aan te schaffen ontdek ik het dilemma van Steam vs Oculus Store...

Bij de Oculus store heb je soms cross-buy, waardoor een game op zowel de Q2 werkt als op de PC. Leuk als je dus ergens anders bent zonder PC, en als je thuis bent speel je met betere graphics. Maar je bent dan wel afhankelijk van een Oculus product als je een ooit een nieuwe HMD aan zou schaffen. Switch je naar een ander merk, dan kan je niet gebruikmaken van je Oculus games.

Bij Steam kan je dan weer verschillende HMDs gebruiken. Maar, daar geldt geen cross-buy voor lijkt mij, en de performance schijnt lager te zijn als een spel niet gebruikt maakt van de Oculus SDK. The Lab doet dat wel, waardoor b.v. ook fpsVR daarin werkt, maar een aantal andere games doen dat niet heb ik al gemerkt.

• Flying Hawkic
GekkePrutser schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:56:

[Afbeelding]

Het is 23 euro, veel te veel. Toen ik hem aanmeldde dacht ik nog dat het gimg om een nieuwe Oculus cover, niet zo'n third party ding. De originele kost maar 19 euro op de Oculus site dus nog goedkoper dan dit! Overigens zijn de import kosten maar 5 euro, de rest is UPS kosten (15 euro + BTW :/ )

Edit: Ik laat hem toch maar komen want als ik het niet betaal gaat UPS weer rekeningen blijven sturen en wellicht aanmaningen. Ik heb Oculus gemeld van deze kosten, ben benieuwd wat ze daarmee doen.
Normaal krijg je 25 EUR winkeltegoed (zo was het bij mij toch).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 02:28
MailMan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:08:
Nu ik wat aan het zoeken ben naar games om aan te schaffen ontdek ik het dilemma van Steam vs Oculus Store...

Bij de Oculus store heb je soms cross-buy, waardoor een game op zowel de Q2 werkt als op de PC. Leuk als je dus ergens anders bent zonder PC, en als je thuis bent speel je met betere graphics. Maar je bent dan wel afhankelijk van een Oculus product als je een ooit een nieuwe HMD aan zou schaffen. Switch je naar een ander merk, dan kan je niet gebruikmaken van je Oculus games.

Bij Steam kan je dan weer verschillende HMDs gebruiken. Maar, daar geldt geen cross-buy voor lijkt mij, en de performance schijnt lager te zijn als een spel niet gebruikt maakt van de Oculus SDK. The Lab doet dat wel, waardoor b.v. ook fpsVR daarin werkt, maar een aantal andere games doen dat niet heb ik al gemerkt.
Je kan Oculus games spelen op andere HMD's dan Oculus middels Revive. (Bijv. met de HTC Vive of Valve Index)

Om die reden doe ik een bepaalde selectie games met Cross Buy, en andere games via Steam.

iPhone 12 128GB |  MacBook Air M1 | Mazda CX-30 (2020)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
kaasszje schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:49:
[...]

Voor mensen die geen VD hebben, en de kosten willen besparen omdat ze toch Air Link gebruiken; Immersed is een gratis tool waarmee je ook je PC kan benaderen om het aan te zetten. (Zo doe ik dat als m'n vrouw op bed ligt (waar m'n PC staat) en ik dan bijv. een laat avondje VR doe.

• xoniq
GekkePrutser schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:56:

[Afbeelding]

Is dat voor de replacement actie? Hoe kan je dat vergelijken met de vervanging van Oculus zelf van 19 euro? Je krijgt dan namelijk geen schuim crap ding, maar een VR Cover replacement:

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:28
@MailMan Daar heb je toch revive voor? Dus spelen van games uit de Oculus store. Nadeel, dat is dan alleen vanaf een pc die het aan kan en dus niet zoals de Quest 2 oid.
Maar je bent het op die manier dan niet ineens kwijt.

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

• bumble_bee
  • Registratie: november 2006
  • Nu online
xoniq schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:32:
Is dat voor de replacement actie? Hoe kan je dat vergelijken met de vervanging van Oculus zelf van 19 euro? Je krijgt dan namelijk geen schuim crap ding, maar een VR Cover replacement:
Ik ga deze ook requesten via de replacement actie, maar ik ben ook benieuwd naar hoe vergelijkbaar die dingen zijn met elkaar.
Ik heb namelijk het idee dat de standaard Oculus cover te smal is voor mijn hoofd, pas als ik echt hard op de voorkant van de Oculus duw, heb ik de sweet spot te pakken, volgens mij.
Iemand anders hetzelfde probleem? Zijn er ook wide covers te koop o.i.d.? :|

• xoniq
bumble_bee schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:24:
[...]

Ik ga deze ook requesten via de replacement actie, maar ik ben ook benieuwd naar hoe vergelijkbaar die dingen zijn met elkaar.
Ik heb namelijk het idee dat de standaard Oculus cover te smal is voor mijn hoofd, pas als ik echt hard op de voorkant van de Oculus duw, heb ik de sweet spot te pakken, volgens mij.
Iemand anders hetzelfde probleem? Zijn er ook wide covers te koop o.i.d.? :|
Deze van VR Cover hebben geen stijf schuim, maar zijn veel zachter. En vormen dus meer. Bovendien krijg je 2 kussens, een dunne en een dikke, waardoor je kunt bepalen welke het prettigst voelt.

• Arunia
Poeh, twijfel heel erg om naast mijn Index ook nog een Quest 2 aan te schaffen om hem beneden te kunnen gebruiken. Qua spellen kan ik dat natuurlijk met Revive regelen, dus daar is het niet voor. Maar het is ook wel leuk om beneden eens een spel te spelen.

Twijfel, twijfel, twijfel.
Heb wel het idee als ik zo hier en daar lees, dat kwalitatief de Index wel beter is (ook vergeleken met andere brillen zeg maar). Qua prijs valt hij wel mee en qua Facebook alleen gebruiken voor dat (ook met Revive zit ik daar wel aan vast), kom ik dan ook wel weer overheen.

Aan de andere kant, ik heb natuurlijk al een set. Vraag me af of het dan niet zonde is. Voordeel en enige reden is eigenlijk om dan draadloos beneden te kunnen spelen. Mits dat natuurlijk gewoon normaal werkt van zolder via bekabeld naar AP beneden.

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

• xoniq
Arunia schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:43:
Poeh, twijfel heel erg om naast mijn Index ook nog een Quest 2 aan te schaffen om hem beneden te kunnen gebruiken. Qua spellen kan ik dat natuurlijk met Revive regelen, dus daar is het niet voor. Maar het is ook wel leuk om beneden eens een spel te spelen.

Heb wel het idee als ik zo hier en daar lees, dat kwalitatief de Index wel beter is (ook vergeleken met andere brillen zeg maar). Qua prijs valt hij wel mee en qua Facebook alleen gebruiken voor dat (ook met Revive zit ik daar wel aan vast), kom ik dan ook wel weer overheen.

Aan de andere kant, ik heb natuurlijk al een set. Vraag me af of het dan niet zonde is. Voordeel en enige reden is eigenlijk om dan draadloos beneden te kunnen spelen. Mits dat natuurlijk gewoon normaal werkt van zolder via bekabeld naar AP beneden.
Waarom zou je revive nodig hebben? Dat is alleen als je Oculus spellen wilt spelen op je Index. Jij kan gewoon native SteamVR spellen (zoals je deze al speelt) draadloos spelen op de Quest 2. Hoef je niks speciaals voor te doen. (Behalve de Oculus companion op Windows)

• Arunia
@xoniq doelde er meer op om oculus spellen te spelen (niet alles is buiten de oculus store te krijgen). Vandaar.

• xoniq
Arunia schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:55:
@xoniq doelde er meer op om oculus spellen te spelen (niet alles is buiten de oculus store te krijgen). Vandaar.
Ah ja, dan kan je kiezen om ze inderdaad via de Quest (native) draadloos te spelen, of via de Index bedraad met ReVive. Either way, genoeg oplossingen.

• Flying Hawkic
Arunia schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:43:

Waarom zou je eigenlijk beneden willen spelen? Als je in VR zit met een hoofdtelefoon ben je toch geen meerwaarde voor de mensen rond jou (en loop je in de weg). Dat is toch mijn ervaring :)

• Arunia
@Flying Hawkic omdat ik op zolder waar de pc staat op dit moment en voorlopig mijn komt haast niet kan keren en rondlopen uiteindelijk resulteert in een kopstoot met stalen balken. :p
Uiteindelijk wil ik wel de mogelijkheid creëren om wat rond te lopen met van die matten zodat ik weet waar ik ben.

Zo'n threadmill is wel tof, maar jammer genoeg best te duur. Anders werd het zoiets.

Mijn vrouw maakt het niet uit natuurlijk en die vind het wel leuk om te kijken tijdens haar hobby's.

Maar wat je noemt speelt uiteraard ook wel mee.
Ze heeft het nog nooit geprobeerd en hoorde ze wel zeggen dat de psvr voor de ps5 er tzt ook zeker wel komt.

Maar meer dan beneden de mogelijkheid hebben is het ook niet echt inderdaad.

xoniq schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:32:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb zelf veel liever origineel eigenlijk. Ik ben niet zo van modding :) Ik had een VRCover voor de originele Rift (CV1) en die viel heel erg tegen. Ik vond met de originele van de quest niks mis hoewel ik alleen met mijn neus tegen het binnenwerk aan kwam, maar dat is het binnenwerk van de quest zelf, niet de facial interface. Hoewel ik wel wat jeuk had, vermoedelijk door dat materiaal.

Deze van VRCover ziet er ook weer dikker uit dan het origineel (dus verder van de ogen). Maar ik zie volgende week wel hoe dit gaat bevallen. Ik heb ook een nieuwe originele besteld.

[Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 26-05-2021 21:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
GekkePrutser schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:46:
[...]

Ik heb zelf veel liever origineel eigenlijk. Ik ben niet zo van modding :) Ik had een VRCover voor de originele Rift (CV1) en die viel heel erg tegen. Ik vond met de originele van de quest niks mis hoewel ik alleen met mijn neus tegen het binnenwerk aan kwam, maar dat is het binnenwerk van de quest zelf, niet de facial interface. Hoewel ik wel wat jeuk had, vermoedelijk door dat materiaal.

Deze van VRCover ziet er ook weer dikker uit dan het origineel (dus verder van de ogen). Maar ik zie volgende week wel hoe dit gaat bevallen. Ik heb ook een nieuwe originele besteld.
Dit is niet echt modding. Het is een gecertificeerde verkoper / Oculus partner.

Maar als goed kijkt zijn het afneembare kussens, en zijn er 2 diktes. Daarnaast zijn ze zachter en beter aan te sluiten. De dunste zorgt dat je dichter op de lenzen komt dan met de originele schuim interface. De dikkere zorgt dat ie meer om je hoofd vormt.

Ook het materiaal is makkelijker schoon te maken voor hygiëne ipv schuim waar het zweet intrekt en op een gegeven moment goor wordt.

xoniq schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:16:
[...]

Dit is niet echt modding. Het is een gecertificeerde verkoper / Oculus partner.

Maar als goed kijkt zijn het afneembare kussens, en zijn er 2 diktes. Daarnaast zijn ze zachter en beter aan te sluiten. De dunste zorgt dat je dichter op de lenzen komt dan met de originele schuim interface. De dikkere zorgt dat ie meer om je hoofd vormt.

Ook het materiaal is makkelijker schoon te maken voor hygiëne ipv schuim waar het zweet intrekt en op een gegeven moment goor wordt.
Okee, bedankt. Ik ben benieuwd dan!

Het wordt hier in de zomer 2-3 maanden lang 30+ graden dus dan gebruik ik meestal geen VR vanwege het zweten (ik heb ook geen AC). Wellicht kan dit inderdaad wel helpen.

• xoniq
GekkePrutser schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 02:02:
[...]

Okee, bedankt. Ik ben benieuwd dan!

Het wordt hier in de zomer 2-3 maanden lang 30+ graden dus dan gebruik ik meestal geen VR vanwege het zweten (ik heb ook geen AC). Wellicht kan dit inderdaad wel helpen.
Daarvoor heeft de Quest een oplossing, als de zon weg is, en buiten een briesje optrekt, naar buiten gaan :+ (als je een tuin hebt)

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
wilde net SynthVr met 30% korting aanschaffen in de oculus app, maar met paypal en credit card krijg ik een betalingsfout -O-

Is er iets aan de hand met betalen, of is dit een generieke (niet helpende) foutmelding als een kortingscode niet werkt met een product

edit:

blijkbaar komt dit omdat je niet een promo code en een store credit kunt gebruiken. Het is het één of het ander.
Ik moet dus eerst m'n store credit opmaken voor ik die promo code kan gebruiken, want je kunt niet selecteren.

M'n store credit is 0,01 ct :')

[Voor 34% gewijzigd door mcetweaker op 27-05-2021 13:52]

M3 LR AWD | Midnight Silver | Black | FSD | Trekhaak | RN 25/10 | VIN 28/11

• Flying Hawkic
xoniq schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:05:
[...]

Daarvoor heeft de Quest een oplossing, als de zon weg is, en buiten een briesje optrekt, naar buiten gaan :+ (als je een tuin hebt)
Zolang je de bril gewoon ophoudt maag je toch ook gewoon in de volle zon spelen, toch :)?
Flying Hawkic schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:06:
[...]

Zolang je de bril gewoon ophoudt maag je toch ook gewoon in de volle zon spelen, toch :)?
Mag wel, maar de tracking is dan enorm slecht.....

• xoniq
Flying Hawkic schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:06:
[...]

Zon == IR straling == wat Quest gebruikt voor tracking. Dus ja, dat is niet optimaal. Ik doelde ook niet direct op veiligheid, maar om die reden zoals de man boven me ook aan geeft.

Vorig jaar zomer best wat gespeeld buiten met de Quest. Ook op een voetbalveld vrij rondrennen in een PvP shooter.

• ShAd0w
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 09:06
xoniq schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Zon == IR straling == wat Quest gebruikt voor tracking. Dus ja, dat is niet optimaal. Ik doelde ook niet direct op veiligheid, maar om die reden zoals de man boven me ook aan geeft.

Vorig jaar zomer best wat gespeeld buiten met de Quest. Ook op een voetbalveld vrij rondrennen in een PvP shooter.
Wow wacht, wat? Niet bij stil gestaan, maar er zit dus geen 'limiet' aan de Guardian?

• PThijssen
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 10:05
ShAd0w schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:46:
[...]

Wow wacht, wat? Niet bij stil gestaan, maar er zit dus geen 'limiet' aan de Guardian?
Officieel 25x25 feet
Je kun hem ook uitzetten, dan kun je oneindig ver gaan ;)

[Voor 11% gewijzigd door PThijssen op 27-05-2021 14:52]

i7 7700K - Asus Prime Z270-A - 32GB DDR4 - MSI GTX 1080Ti - Samsung 850 Pro - Oculus Quest 2

• ShAd0w
PThijssen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:49:
[...]

Officieel 25x25 feet
Je kun hem ook uitzetten, dan kun je oneindig ver gaan ;)
Dat had ik gevonden inderdaad, dat je het uit kon zetten niet.
Lijkt me wel enorm lijp, ergens naar toe rennen, zonder te weten waar. Ik heb nu al in een ruimte van 2x2m dat ik af en toe denk een bepaalde kant op te kijken, bril even af zet en dan echt totaaaaaaaaaal verkeerd zit.

Laat staan als je 'blind' door een (voetbal)veld gaat rennen en je ineens tegen de dug-out rent |:(

• Kloever
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:48
MailMan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:08:

Dat hele cross-buy via de Oculus Store ben ik nog niet tegen gekomen. Maar ik heb ook alleen nog maar Star Wars Tales from, Pinball en Vader Immortal gekocht daar. Rest via Steam. Kan je het ergens zien wat cross-buy is? Want ik weet nog wel een paar spellen die ik wel wil.

____

Heb in middels de cover van VRcover binnen. Duurde maar 6 weken. Maar wat een verbetering met het origineel.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• PThijssen
ShAd0w schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:03:
[...]

Dat had ik gevonden inderdaad, dat je het uit kon zetten niet.
Lijkt me wel enorm lijp, ergens naar toe rennen, zonder te weten waar. Ik heb nu al in een ruimte van 2x2m dat ik af en toe denk een bepaalde kant op te kijken, bril even af zet en dan echt totaaaaaaaaaal verkeerd zit.

Laat staan als je 'blind' door een (voetbal)veld gaat rennen en je ineens tegen de dug-out rent |:(
Uitzetten kan volegens mij alleen nog als je hem aangesloten hebt aan de pc en met de developer tool van Oculus.

Daarom heb ik een kleedje van ongeveer 1 bij 1 op de grond liggen, dan voel ik sowieso aan mijn voeten of ik nog een beetje op dezelfde plek in het midden van de kamer sta. Als je een matje of kleedje hebt met een bepaalde vorm dan kun je ook voelen welke richting je op staat.

i7 7700K - Asus Prime Z270-A - 32GB DDR4 - MSI GTX 1080Ti - Samsung 850 Pro - Oculus Quest 2

PThijssen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:20:
[...]

Uitzetten kan volegens mij alleen nog als je hem aangesloten hebt aan de pc en met de developer tool van Oculus.

Daarom heb ik een kleedje van ongeveer 1 bij 1 op de grond liggen, dan voel ik sowieso aan mijn voeten of ik nog een beetje op dezelfde plek in het midden van de kamer sta. Als je een matje of kleedje hebt met een bepaalde vorm dan kun je ook voelen welke richting je op staat.
Met een developer account kun je het gewoon in de instellingen van de Quest zelf uitzetten.

Maar ja ik gebruik ook zo'n kleedje en heb de guardian gewoon 5 meter of zo verderop gericht en dan een rondje draaien, heb ik er ook geen last van :+

• Flying Hawkic
@Tadango @xoniq Hmm ja, de tracking had ik nog niet aan gedacht :). Goed punt. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.

• Coffee2Code
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11-06 07:47
Pffff, de valve index is echt ziek.

Wauw.

Ik ben echt dik tevreden haha

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
@Coffee2Code de Index is zeker wel een mooi en stabiel apparaat. Ben toen blij dat ik de Hp Reverb G2 niet heb gekocht. Die had het sowieso niet lekker gedaan op mijn x570 chipset.

Het voelt erg solide aan, maar heb verder eigenlijk weinig anders in handen gehad.

• Coffee2Code
Arunia schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:59:
@Coffee2Code de Index is zeker wel een mooi en stabiel apparaat. Ben toen blij dat ik de Hp Reverb G2 niet heb gekocht. Die had het sowieso niet lekker gedaan op mijn x570 chipset.

Het voelt erg solide aan, maar heb verder eigenlijk weinig anders in handen gehad.
Heb zelf over de jaren de Rift DK1 en Vive uit kunnen proberen :)

De Index is echt vele malen beter ten opzichte van dat haha

• Stiello
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12-06 23:03
Ik ben opzoek naar een goede optie voor het maken/aanschaffen van een gunstock voor de hp reverb g2. Ik heb toegang tot een 3D printer maar kan niet echt een goed begin vinden om op verder te gaan. Ik heb hier en daar wel verschillende plannen gevonden maar ze zijn allemaal totaal verschillend en gebruiken andere onderdelen. Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag!

Stiello.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flying Hawkic
Coffee2Code schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:53:
Pffff, de valve index is echt ziek.
Wens hem beterschap :+

[Voor 10% gewijzigd door Flying Hawkic op 27-05-2021 19:22]

• MailMan
Kloever schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:09:
[...]

Dat hele cross-buy via de Oculus Store ben ik nog niet tegen gekomen. Maar ik heb ook alleen nog maar Star Wars Tales from, Pinball en Vader Immortal gekocht daar. Rest via Steam. Kan je het ergens zien wat cross-buy is? Want ik weet nog wel een paar spellen die ik wel wil.
Volgens mij kan je in de Oculus Store zien of een spel b.v. voor Quest 2 en Rift beschikbaar is. Als je het dan koopt is het cross-buy, dacht ik...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FixTies
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 07:07
MailMan schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:07:
[...]

Volgens mij kan je in de Oculus Store zien of een spel b.v. voor Quest 2 en Rift beschikbaar is. Als je het dan koopt is het cross-buy, dacht ik...
Misschien helpt dit?

https://www.oculus.com/ex...23376469541/?locale=nl_NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:56

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb gisteren een uur lang Jurassic World gespeeld op de Quest 2. Normaliter gebruik ik altijd teleport als bewegingsmethode in VR games, omdat ik snel bewegingsmisselijkheid ervaar. Helaas is in dit spel teleporten niet mogelijk, omdat juist de essentie van het spel is om te sluipen en te verstoppen. Na een half uurtje begon het een beetje onaangenaam te worden en voelde ik me een beetje licht in mijn hoofd. Toen had ik eigenlijk moeten stoppen, maar het spel was leuk en daarom ben ik toch doorgegaan. Na een uur spelen knallende hoofdpijn. Zo erg dat ik maar ben gaan slapen. Vanmorgen nog steeds een (zeer) lichte hoofdpijn.

Ik hoor overal dat je aan motion sickness moet wennen en dat je door moet zetten door steeds te oefenen, maar ik sta nou niet echt te springen om ermee verder te gaan.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0Henk 'm!
Doorzetten ja, maar niet je erdoorheen duwen! Oftewel vandaag het lekker laten, en morgen, als alles echt over is, gewoon een kwartiertje spelen, of echt hooguit tot je je onaangenaam begint te voelen. Dan gewoon stoppen voor de dag met dat spel. Wil je iets anders / meer VR doen? Stop er iig een uur tussen ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
@HellBeast inderdaad als je je rottig begint te voelen, stoppen en volgende dag verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Een kwartiertje spelen is dan weer zo kort. Maar blijkbaar is het niet anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!
HellBeast schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:13:
Een kwartiertje spelen is dan weer zo kort. Maar blijkbaar is het niet anders.
Waarschijnlijk kan je het redelijk snel opvoeren, en zeker als je ruim bij je grens vandaan blijft kan je ook gewoon andere VR spellen spelen. Natuurlijk zijn het geen harde limieten ofzo, maar het is wel heel handig om free locomotion aan te kunnen, en dat wil je het liefst bereiken zonder knallende koppijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Sissors schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:15:
[...]

en dat wil je het liefst bereiken zonder knallende koppijn.
Zeg dat wel. Ik ga korte sessies proberen en dan steeds ietsje langer. Het eerste half uur ging op zich redelijk, maar dat je jezelf ongemakkelijk gaat voelen is wel heel plots. Het ging niet geleidelijk. Misschien als ik toen was gestopt dat de hoofdpijn niet kwam of in ieder geval een stuk minder zou zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:29

Arfman

Drome!

Gisteren mijn WiFi 5 AP (ASUS RT66AC) eindelijk vervangen door een UniFi WiFi 6 Lite AP. Ondanks dat de Quest 2 vlakbij het AP stond en prima connectiviteit had, is de verbetering in beeldkwaliteit opmerkelijk! Ik heb alleen nog maar in het Home menu rondgekeken in verband met tijdgebrek, maar het is echt nog scherper dan het al was. Ben erg benieuwd of ik er in iRacing iets van ga merken :)

offtopic:
En mijn hele WiFi netwerk is nu weer van UniFi dus geen meldingen op mijn controller meer van Rogue AP detected :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09:46
Arunia schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:59:

ik heb de Reverb G2, ik vond de kleine 400E extra voor de Index te veel. Was wel een gok ivm met de chipset problemen maar hij werkt prima. Vlieg er mee binnen MSFS en wat gaaf zeg.

als ik jullie hoor praten over rond rennen op een voetbal veld dan vind ik het wel jammer dat ik dat niet kan, klinkt echt gaaf.

Ik heb nu MSFS en NMS, zijn er nog meer spellen die ik echt moet spelen?

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flying Hawkic
Ik hoor overal dat je aan motion sickness moet wennen en dat je door moet zetten door steeds te oefenen, maar ik sta nou niet echt te springen om ermee verder te gaan.
Integendeel, ik dacht dat je onmiddellijk moest stoppen als je je ongemakkelijk voelt omdat anders jou hersenen VR gaan linken aan dat gevoel en dan gaat het net erger worden. Ik had gelezen dat je juist moest spelen tot de limiet en dan stoppen en dan zou je vanzelf langer en langer kunnen spelen.

Ik word er zelf niet echt ziek van, maar ik blijf het wel heel onnatuurlijk blijven voelen om te bewegen zonder echt te lopen. Dat is voor mij toch nog een groot nadeel aan VR vandaag. Het haalt mij persoonlijk volledig uit de ervaring (en teleporten vind ik ook niet leuk).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Taygeta
  • Laatst online: 16:26

Taygeta

KTM 790 Adventure

Svennie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:53:
[...]

ik heb de Reverb G2, ik vond de kleine 400E extra voor de Index te veel. Was wel een gok ivm met de chipset problemen maar hij werkt prima. Vlieg er mee binnen MSFS en wat gaaf zeg.

als ik jullie hoor praten over rond rennen op een voetbal veld dan vind ik het wel jammer dat ik dat niet kan, klinkt echt gaaf.

Half-life Alyx? Dat is volgens mij wel de VR topper.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:54:
[...]

Integendeel, ik dacht dat je onmiddellijk moest stoppen als je je ongemakkelijk voelt omdat anders jou hersenen VR gaan linken aan dat gevoel en dan gaat het net erger worden. Ik had gelezen dat je juist moest spelen tot de limiet en dan stoppen en dan zou je vanzelf langer en langer kunnen spelen.

Ik word er zelf niet echt ziek van, maar ik blijf het wel heel onnatuurlijk blijven voelen om te bewegen zonder echt te lopen. Dat is voor mij toch nog een groot nadeel aan VR vandaag. Het haalt mij persoonlijk volledig uit de ervaring (en teleporten vind ik ook niet leuk).
Niet doorzetten op dat moment, wel doorzetten in de zin van volgende dag weer opnieuw :)

Ik dacht bij bovenstaand verhaal even iets van wat heb ik geluk dat ik daar geen last van heb... Maar ik ben gewoon al vergeten dat ik het in het begin ook langzaam op heb moeten bouwen. En ik speelde toen ook een rustige game (the talos principle) waar ik bijna nooit in een situatie zat waarbij je moet bewegen of dood gaat. Nu ren ik met het grootste gemak ook door minder goed geoptimaliseerde VR games (serious Sam, fallout, Borderlands...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12-06 23:03
Svennie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:53:
[...]

Ik heb ook de Reverb G2 en roomscale games gaan prima hoor.

Aanraders:
Half-life Alyx
Super hot
Asseto corsa (met stuurtje)
Beat saber (af en toe tracking issues)
The walking dead
Hyper dash (leuke en goed werkende fps multiplayer)

En nog veel meer eigenlijk

Stiello.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 12-06 23:29
EdwinB schreef op zondag 23 mei 2021 @ 23:36:
[...]

Uiteindelijk ging het bij mij ook wel snel. 14 mei aangemeld, 16 mei reactie gehad (maar niet ontvangen?), 21 mei mail beantwoord en op 23 mei replacement aangeboden gekregen. Net besteld en ze verwachten deze te leveren op 31 mei.

Gisteren nog even zonder elite strap (+battery) gespeeld met de originele strap maar dat viel me niet eens heel erg tegen. Binnenkort eens wat langer spelen als de betere cover binnen is, want mijn voorhoofd heeft het nu wel flink te verduren met de standaard face cover. Ook wel benieuwd wat Coolblue gaat zeggen over mijn RMA en verzoek tot terugbetaling.
Even een status-update van mijn VR 'perikelen'

De replacement faceplate is onderweg en wordt vandaag bezorgd door UPS. Dat is best rap gezien het inderdaad vanuit de USA wordt gestuurd. Ik neem aan geen douanegedoe omdat het pakket al hier in de buurt rondrijdt in de UPS bus.

Coolblue heeft de Elite Strap retour ontvangen en een mailtje gestuurd:
We hebben je product onderzocht en besloten een specialist in te schakelen. Vandaag zal je product worden doorgestuurd naar een erkende reparateur.

Wat gaan we doen
De reparateur gaat nader onderzoek doen naar het probleem en er alles aan doen om het zo snel mogelijk te verhelpen.
Zo kun je zo snel mogelijk weer gebruik maken van je product.
Geen idee wie dan de erkende reparateur is, maar dat zal dan wel retour naar Oculus zijn. Coolblue heeft trouwens sinds deze week ook de Elite Strap + battery weer voorradig dus ze hebben niet gekozen voor een directe omruiling. Ik wacht het maar even af en kan ook prima spelen met de originele strap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:48
Ik heb het met die rollercoast VR dingen, dat ik dan opeens helemaal warm wordt, en wiebelig. En dat duurt soms een paar uur.
Maar met gewoon free movement niet. Heel soms ligt t een beetje aan de snelheid, vooral in indie-games waar ze nog niet veel getest hebben. De ontwikkelaars hebben meestal wel redelijke vr-zee-benen. :)

Something something

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
@Svennie ik had hem besteld eind december, maar in januari gecancelled. Werd hem voor mij gewoon niet. Ben heel blij met de Index overigens. Hooguit aan het kijken om draadloos er bij te nemen in de vorm van de Quest 2.

HL: Alyx is al genoemd en is zeker qua ervaring een aanrader. Moss is ook een leuke voor platform spelen. Linker hand het karakter besturen en rechterhand onderdelen bewegen etc.
Ghost of a tale heeft een niet officiële vr ondersteuning en schijnt ook goed te zijn. Heb die zelf zonder vr uitgespeeld.
Net Nature Trek vr gekocht, maar nog niet gespeeld.
Ben zelf van de ervaringen.
Aircar is wel tof gedaan.
Star wars rogue squadron heeft goede ondersteuning, maar daar moet ik nog even in duiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
SeenD schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:08:
Ik heb het met die rollercoast VR dingen, dat ik dan opeens helemaal warm wordt, en wiebelig. En dat duurt soms een paar uur.
Maar met gewoon free movement niet. Heel soms ligt t een beetje aan de snelheid, vooral in indie-games waar ze nog niet veel getest hebben. De ontwikkelaars hebben meestal wel redelijke vr-zee-benen. :)
Ja het is een groot verschil of je zelf de beweging veroorzaakt of niet... Na wat oefening lijkt je brein wel door te hebben 'als we die beweging maken met de duim dan beweegt ons hoofd, check...'
Maar is de beweging buiten jouw controle, dat blijf ik ook nog uitdagend vinden.
Grappig genoeg had ik daardoor in de serious Sam game speciaal voor VR gemaakt meer problemen dan in de omgebouwde oudere games. In die oudere games had ik zelf de controle, in die speciale VR game sta je stil... Maar soms wel op een bewegend platform. Vooral een moment in een van de levels waarbij je de hele tijd stil staat, en opeens blijk je op een lift te staan en ga je omhoog. Dat was wel even een 'lurch' moment.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flying Hawkic
Geen idee wie dan de erkende reparateur is, maar dat zal dan wel retour naar Oculus zijn. Coolblue heeft trouwens sinds deze week ook de Elite Strap + battery weer voorradig dus ze hebben niet gekozen voor een directe omruiling. Ik wacht het maar even af en kan ook prima spelen met de originele strap.
Bedankt, heb nu ook een elite strap besteld. Als hij kapot gaat binnen de twee jaar, dan stuur ik hem inderdaad onder garantie terug naar Coolblue. Ik vertrouw Coolblue er wel in dat ze dat netjes afhandelen. Laat het ons zeker weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flying Hawkic
Taygeta schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:01:
[...]

Half-life Alyx? Dat is volgens mij wel de VR topper.
@Svennie Ik heb het al eerder vermeld in dit topic, maar voor mij viel HL Alyx best tegen. Ik vind het niet zo geweldig als iedereen beschrijft.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:09

Damian

Insane Obtrusion

Flying Hawkic schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:21:
[...]

@Svennie Ik heb het al eerder vermeld in dit topic, maar voor mij viel HL Alyx best tegen. Ik vind het niet zo geweldig als iedereen beschrijft.
Kijk even wat steam gebruikers er van vinden:

https://store.steampowered.com/app/546560/HalfLife_Alyx/

Daar ben ik het wel mee eens namelijk. Voor mij namelijk het mooiste en meest vernieuwende wat ik ooit heb gedaan op het gebied van PC gaming!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Damian schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:49:
[...]

Kijk even wat steam gebruikers er van vinden:

https://store.steampowered.com/app/546560/HalfLife_Alyx/

Daar ben ik het wel mee eens namelijk. Voor mij namelijk het mooiste en meest vernieuwende wat ik ooit heb gedaan op het gebied van PC gaming!
Probleem met Steam reviews is wel dat het alleen maar positief of negatief is, er zit geen enkele nuance in de score.

Verder vraag ik me af voor hoeveel mensen Alyx de eerste echte VR ervaring is. Ik vind de game tot nu toe wel cool, maar ook niet zo revolutionair best thing since sliced bread wat veel mensen lijken te vinden. Maar ik speel het met al een aantal jaar VR ervaring... Als je er nieuw instapt dan kan ik me voorstellen dat het dat wel veel meer voor je is. En ja technisch is het waarschijnlijk wel de beste VR game tot nu toe, maar het voelt voor mij meer als een bescheiden evolutie ten opzichte van eerdere VR games die ik gespeeld heb.

Het klopt wel allemaal* en er komen nog te weinig van dat soort gepolishde games uit, dat is ook zo, maar ik begrijp @Flying Hawkic ook wel.

* al moet ik zeggen dat ik toch wel met enige regelmaat wat issues in de belichting tegen kom, geflikker afhankelijk van mijn positie...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flying Hawkic
Ik zeg natuurlijk zeker niet dat het een slechte game is, maar misschien waren mijn verwachtingen te hoog en misschien zit ik ook nog niet ver genoeg in het spel. Misschien wordt het beter maar tot nu toe is het allemaal nogal eentonig voor mij en weet het verhaal mij niet te boeien (ik heb ook geen voorgaande ervaring met HL, dus misschien dat daar ook een deel van het probleem ligt). Ik ben vrij recent in VR ingestapt en ik geniet gewoon meer van Project Cars 2 en Pistol Whip (en ook Beat Saber, The Room, enz.) terwijl ik net had verwacht dat ik HL Alyx super zou vinden, maar ik haal voorlopig meer plezier uit andere games. Op een later moment ga ik zeker nog eens wat tijd besteden aan Alyx en hopelijk valt het mij dan beter mee. Ik moet vooral ook nog wennen aan de manier van bewegen. Ik heb verschillende manieren geprobeerd, maar continuous (zowel hoofd als hand) haalt mij echt uit de ervaring en teleporten vind ik niet lekker werken in HL Alyx, terwijl ik dat wel vind passen bij The Room.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MailMan
Gebruikt iemand anders ook een Oculus met fpsVR in Steam? En zo ja, klopt het dat dit niet bij alle Steam games werkt?

Ik zie wel een Overlay bij b.v. The Lab, maar niet in een aantal andere games. Valt me op dat die games dan ook buitenom SteamVR lijken te lopen terwijl het wel gestart wordt vanuit SteamVR.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coffee2Code
Huh, merk dat ik nul last heb van smooth locomotion, is dat uitzonderlijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-06 23:40
MailMan schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:14:
Gebruikt iemand anders ook een Oculus met fpsVR in Steam? En zo ja, klopt het dat dit niet bij alle Steam games werkt?

Ik zie wel een Overlay bij b.v. The Lab, maar niet in een aantal andere games. Valt me op dat die games dan ook buitenom SteamVR lijken te lopen terwijl het wel gestart wordt vanuit SteamVR.
Games die je hebt gekocht via de Oculus store werken niet met FPSvr afaik. Ik gebruik het ook voor m'n Steam games, voor games zoals Asgards Wrath en Stormlands gebruik ik de VD overlay.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MailMan
thecompany schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:00:
[...]

Games die je hebt gekocht via de Oculus store werken niet met FPSvr afaik. Ik gebruik het ook voor m'n Steam games, voor games zoals Asgards Wrath en Stormlands gebruik ik de VD overlay.
Hmm bij mij werkt het ook niet bij een aantal games gekocht/gedownload in de Steam Store.

b.v. in Propagation, Air car, SiegeVR, of Guns n Stories.

Ook niet in Elite Dangerous. Ik zie wel dat fpsVR werkt in het Steam menu maar het verdwijnt zodra ik een game launch.

[Voor 18% gewijzigd door MailMan op 31-05-2021 22:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:49
Coffee2Code schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:40:
Hier ook nergens last van gehad sinds ik m'n headset heb.

Vandaag The Climb 2 gekocht en een paar stukken geklommen, grappige game maar zal waarschijnlijk weinig replay value hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShAd0w
Hetzelfde bij mij, ik 'loop' handig door alle spellen heen. Enige punt af en toe is als de personage ergens op klimt (HL:A) en dan snel weer omlaag, is soms even 'oeh'. En als je ergens gehurkt heen beweegt is even raar. Of als je via de controller een kant op denkt te gaan maar dat gaat even mis ;) dat is soms nog ff raar.

Waar ik wel misselijk van word merk ik, is een rollercoaster (dat gratis spel, Epic Roaler Coasters) en dan de game functie met geweren en op targets schieten. Daar werd ik wel wat ongemakkelijk van en moest ik af en toe even focussen. Bij SW:Squadrons merk ik in de hangaar, als ik zit en ik draai rond (smooth) met de controller en daarbij dus stil zit, dat dat ook wat raar is. Denk wel dat ik misselijk kan worden als ik een 360/720 zou doen op die manier.

Smooth lopen verder, geen probleem gelukkig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flying Hawkic
Vandaag voor het eerst de elite band met batterij gebruikt sinds een lange tijd met enkel de standaard te hebben gedaan. De elite band zit op het eerste zicht wel aangenamer, maar wel vervelend dat ze in de case geen mogelijkheid hebben ingebouwd om hem op te laden terwijl hij erin zit, of doe ik iets verkeerd?

Zijn er trouwens mensen hier die Blaston spelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:32:
[...]
Verder vraag ik me af voor hoeveel mensen Alyx de eerste echte VR ervaring is. Ik vind de game tot nu toe wel cool, maar ook niet zo revolutionair best thing since sliced bread wat veel mensen lijken te vinden. Maar ik speel het met al een aantal jaar VR ervaring... Als je er nieuw instapt dan kan ik me voorstellen dat het dat wel veel meer voor je is. En ja technisch is het waarschijnlijk wel de beste VR game tot nu toe, maar het voelt voor mij meer als een bescheiden evolutie ten opzichte van eerdere VR games die ik gespeeld heb.
Ik heb al VR sinds de Oculus DK1 van Kickstarter en ik vind Alyx geweldig :D

Natuurlijk is het een evolutie, maar wow, wat voor een. De immersie vind ik echt baanbrekend. Nou moet ik wel zeggen dat shooters en zeker Half-Life me gewoon erg liggen. Ik vind het verhaal ook mooi. Je speelt echt een ervaring, niet alleen maar een game. Er is zoveel aandacht aan de kleinste details gegeven waardoor alles echt voelt te 'kloppen'.

Je noemde boneworks al eerder, die heb ik wel op mijn steam maar eerlijk gezegd nooit gespeeld :$ . Toen ik hem kocht was het net zomer aan het worden en het werd te warm om te VR'en hier in Spanje. Daarna ben ik het volslagen vergeten. Zal hem van de week eens opstarten.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Je hebt in elk geval geluk! Het is redelijk uitzonderlijk dat je er helemaal geen last van hebt, ja. De meeste mensen hebben er een beetje last van maar krijgen snel hun 'VR benen'. Een minderheid heeft er voorgoed moeite mee.

Je zal waarschijnlijk ook weinig last hebben met voertuigen? Toen ik begon te zweefvliegen (in het echt) vond ik het de eerste vluchten vreselijk, ik wou er net mee gaan stoppen tot het opeens 'klikte' en ik er nooit last meer van had, en het ding gewoon snoeihard door de bocht kon trekken :P Zo gaat het altijd mij mij. Even wennen en dan is het ook gewoon over. Bij anderen gaat het een stuk geleidelijker. Het verschilt gewoon per persoon.

[Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 01-06-2021 02:07]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:49:Ik ben vrij recent in VR ingestapt en ik geniet gewoon meer van Project Cars 2 en Pistol Whip (en ook Beat Saber, The Room, enz.) terwijl ik net had verwacht dat ik HL Alyx super zou vinden, maar ik haal voorlopig meer plezier uit andere games.
Ik heb Alyx 2x uitgespeeld, een keer met teleporting en een keer met smooth locomotion. Vond het laatste wel veel beter passen.

Maar ik ben iemand die totaal gaat voor de ervaring, de immersie, het verhaal... Vandaar dat ik al heel snel genoeg heb van games als beat saber (wel geprobeerd hoor!). Het gaat me niet eens echt zo om de gameplay. Meer de beleving, alsof je een film beleeft. Daar vind ik Alyx gewoon ijzersterk in. Heel veel games vallen vlak op het moment dat je iets onverwachts doet, en Alyx blijft verrassen.

Bijvoorbeeld met die Russell, als je in zijn hok bent en je gooit steeds dingen naar hem dan wordt hij heel geirriteerd en zwaait zo van 'hou eens op met die onzin'. Ik lag echt dubbel _O-

Er is best veel gescript maar niet dat je het gevoel hebt van 'hee dit is gescript' zeg maar. Ze hebben het heel slim aangepakt. Vond het commentaar ook heel erg veel verduidelijken.

[Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 01-06-2021 02:14]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Coffee2Code
GekkePrutser schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 02:13:
[...]

Ik heb Alyx 2x uitgespeeld, een keer met teleporting en een keer met smooth locomotion. Vond het laatste wel veel beter passen.

Maar ik ben iemand die totaal gaat voor de ervaring, de immersie, het verhaal... Vandaar dat ik al heel snel genoeg heb van games als beat saber (wel geprobeerd hoor!). Het gaat me niet eens echt zo om de gameplay. Meer de beleving, alsof je een film beleeft. Daar vind ik Alyx gewoon ijzersterk in. Heel veel games vallen vlak op het moment dat je iets onverwachts doet, en Alyx blijft verrassen.

Bijvoorbeeld met die Russell, als je in zijn hok bent en je gooit steeds dingen naar hem dan wordt hij heel geirriteerd en zwaait zo van 'hou eens op met die onzin'. Ik lag echt dubbel _O-

Er is best veel gescript maar niet dat je het gevoel hebt van 'hee dit is gescript' zeg maar. Ze hebben het heel slim aangepakt. Vond het commentaar ook heel erg veel verduidelijken.
Dat moment dat je in de lift staat en de deur open gaat, en de combine houd je onder schot, pff, ik deed automatisch m'n handen omhoog en bleef doodstil staan 😂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdwinB
Flying Hawkic schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 01:34:
Vandaag voor het eerst de elite band met batterij gebruikt sinds een lange tijd met enkel de standaard te hebben gedaan. De elite band zit op het eerste zicht wel aangenamer, maar wel vervelend dat ze in de case geen mogelijkheid hebben ingebouwd om hem op te laden terwijl hij erin zit, of doe ik iets verkeerd?
Dat was mij ook al opgevallen en zeker een gemis dat je niet netjes de bril kan laden in de case. Had toch wel gemogen voor die € 50.

Ik heb zojuist trouwens mail gehad van Coolblue over mijn retour van de Elite Strap + battery:
Je hebt jouw Oculus Quest 2 Elite Strap + Batterij + Case opgestuurd ter reparatie. Omdat we je niet te lang willen laten wachten, lijkt het ons beter je een nieuwe te sturen.

Hoe gaat het verder?
Je ontvangt vandaag nog een orderbevestiging van je nieuwe Oculus Quest 2 Elite Strap + Batterij + Case. In deze e-mail zit ook een factuur. Dit is je garantiebewijs. Je hoeft 'm natuurlijk niet te betalen. Zodra je pakketje klaarligt voor verzending sturen we je ook nog een verzendbevestiging met een Track & Trace-code.
Ik weet niet waarom ze hem niet meteen hebben omgeruild, maar wellicht komt dat omdat er op dat moment geen voorraad was en nu weer wel. Als hij weer binnen is ga ik eerst maar eens de productiedatum op de doos bekijken, want ik heb er voorlopig helemaal geen vertrouwen in dat deze niet gaat scheuren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:35
Coffee2Code schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:20:
[...]

Dat moment dat je in de lift staat en de deur open gaat, en de combine houd je onder schot, pff, ik deed automatisch m'n handen omhoog en bleef doodstil staan 😂
Ik had dat wanneer die beesten mij onder voeten liepen, dan was ik echt aan het schoppen 🤣
En dan heb ik het al helemaal niet over de granaat die ik tegen mijn muur gooide en mij hand verzwikte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:15

Koldur

Virtual Boy

mytheory schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:11:
[...]

Ik had dat wanneer die beesten mij onder voeten liepen, dan was ik echt aan het schoppen 🤣
En dan heb ik het al helemaal niet over de granaat die ik tegen mijn muur gooide en mij hand verzwikte.
Haha, ja, dat met die granaat dat ken ik. Hand open, pijn voor twee dagen, maar wel de vijand dood. Wel erg immersive op deze manier dat je ook echt de pijn voelt :+

i7 10700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z490 Gaming X, Zotac Amp Holo RTX 3080 10GB, Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16, 500GB WD SN750 NVMe SSD, Crucial MX500 512GB SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A

• PThijssen
Laatst heb ik Myst VR gekocht. Gewoon omdat ik het spel jaren geleden op de pc gespeeld had en het een goede game lijkt voor VR. Zelfs voor zo`n oud spel is het erg goed vermaken in VR. Op een paar design dingen na erg vermakelijk. Puzzles oplossen, verhaal is goed, uitzichten zijn leuk en mooi.
Wel heb ik met deze game dat ik na een kwartiertje spelen er warm word en begin te zweten. Op internet zie ik daar meer klachten over.
Hoop dat ze ook een ingame notpad gaan maken zodat ik in het spel zelf notities kan maken. Nu streamde ik het spel naar de tv zodat het vrouwtje op de bank mee kon kijken en bepaalde hints kon opschrijven. Ze werdt er alleen heel erg misselijk van, dus dat gaat hem ook niet worden.

• EdwinB
EdwinB schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:02:
Ik heb zojuist trouwens mail gehad van Coolblue over mijn retour van de Elite Strap + battery:
Vandaag een vriendelijke Coolblue bezorger aan de voordeur gehad met mijn nieuwe Elite Strap + battery en nieuwe case. Productiedatum 04/2021 dus dat stemt me al vrij positief. Nieuwe partij die hopenlijk wel jaren meegaat. De case is trouwens ook iets veranderd. Het valt vooral op aan het touwtje waar hij mee dicht gaat. Daar zit nu een soort buisje omheen. Positieve aanpassing.

De laatste dagen een paar keer met de originele hoofdband gespeeld dus ik ben benieuwd hoe de Elite Strap nu voelt en of het inderdaad echt beter is. Bij aankoop heb ik namelijk die originele hoofdband ook nooit geprobeerd.

• Flying Hawkic
EdwinB schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:21:
[...]

Vandaag een vriendelijke Coolblue bezorger aan de voordeur gehad met mijn nieuwe Elite Strap + battery en nieuwe case. Productiedatum 04/2021 dus dat stemt me al vrij positief. Nieuwe partij die hopenlijk wel jaren meegaat. De case is trouwens ook iets veranderd. Het valt vooral op aan het touwtje waar hij mee dicht gaat. Daar zit nu een soort buisje omheen. Positieve aanpassing.

De laatste dagen een paar keer met de originele hoofdband gespeeld dus ik ben benieuwd hoe de Elite Strap nu voelt en of het inderdaad echt beter is. Bij aankoop heb ik namelijk die originele hoofdband ook nooit geprobeerd.
Wat was er voor dat buisje dan? En vanaf wanneer heb je betere productiedata? Ik neem aan dat die van mij dezelfde datum heeft ongeveer omdat ik hem ook pas van Coolblue heb.

• EdwinB
De productiedatum staat op de doos van de Elite Strap. Op het bruine deel aan de onderkant.

Even een foto gemaakt van het buisje (klik voor grote versie):

Op https://www.oculus.com/accessories/quest-2-carrying-case/ kun je zien hoe de vorige versie eruit zag

Ik zie nu ook in de vakjes waar de controllers opgeborgen kunnen worden dat daar ook nog plaatjes van de controllers in het plastic afgebeeld zijn. Dat was dacht ik met de oude case ook niet.

[Voor 30% gewijzigd door EdwinB op 02-06-2021 23:08]

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 19:34

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

EdwinB schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:04:

Ik zie nu ook in de vakjes waar de controllers opgeborgen kunnen worden dat daar ook nog plaatjes van de controllers in het plastic afgebeeld zijn. Dat was dacht ik met de oude case ook niet.
Klopt, zou je daar een foto van willen plaatsen, ben vooral nieuwsgierig :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EdwinB
Ja hoor. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk te zien is:

• Coffee2Code
PThijssen schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:19:
Laatst heb ik Myst VR gekocht. Gewoon omdat ik het spel jaren geleden op de pc gespeeld had en het een goede game lijkt voor VR. Zelfs voor zo`n oud spel is het erg goed vermaken in VR. Op een paar design dingen na erg vermakelijk. Puzzles oplossen, verhaal is goed, uitzichten zijn leuk en mooi.
Wel heb ik met deze game dat ik na een kwartiertje spelen er warm word en begin te zweten. Op internet zie ik daar meer klachten over.
Hoop dat ze ook een ingame notpad gaan maken zodat ik in het spel zelf notities kan maken. Nu streamde ik het spel naar de tv zodat het vrouwtje op de bank mee kon kijken en bepaalde hints kon opschrijven. Ze werdt er alleen heel erg misselijk van, dus dat gaat hem ook niet worden.
Als je via SteamVR speelt, kan ik OVR Toolkit aanraden.

• Flying Hawkic
EdwinB schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:04:
De productiedatum staat op de doos van de Elite Strap. Op het bruine deel aan de onderkant.

Even een foto gemaakt van het buisje (klik voor grote versie):

[Afbeelding]

Op https://www.oculus.com/accessories/quest-2-carrying-case/ kun je zien hoe de vorige versie eruit zag

Mijn is ook van 2021/04 zie ik. Zijn die bekend minder last te hebben van breken?

Bij de oude case was er precies helemaal geen buisje of iets om aan te trekken om het open te doen :). Misschien om esthetische redenen, maar het buisje is wel makkelijk.

• Games
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:16
PThijssen schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:19:
Is dat de oude versie met vr ondersteuning, of vergelijkbaar met: https://store.steampowered.com/app/1255560/Myst/
Cyan, the indie studio that created beloved classics Myst and Riven, has reimagined Myst. Built from the ground up to play in VR and flatscreen PC, explore Myst in a whole new dimension! Journey to the Ages, unravel puzzles, and be a part of the surrealistic adventure that will become your own.

[Voor 14% gewijzigd door Games op 03-06-2021 17:01]

AMD Ryzen 7 2700X, Asus ROG Strix B450-I Gaming, G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX, MSI GeForce RTX 2080 Duke 8G OC, Crucial MX500 m.2 1TB, Seasonic Prime Titanium Fanless 600W, Acer Predator XB271hubmiprz

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DKWB
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12-06 18:36
Heeft iemand de Vive Pro 2 al kunnen proberen? Ik heb hem vanmiddag ontvangen en getest, maar het is voor mij helaas een flinke tegenvaller. Hij gaat hier weer retour.

De Vive Console software is echt een drama, heb mijn systeem (5600x, 3080) meerdere malen moeten resetten omdat deze compleet vast liep. Hopelijk kunnen ze dit nog verbeteren.

Er werd onder andere door MRTV al gewaarschuwd dat je een dunne facepad nodig hebt voor de maximale FOV, maar zelfs daarmee kom ik totaal niet in de buurt. Met test HMD kom ik op 80 verticaal en 100 horizontaal. Hierbij druk ik de headset tegen mijn hoofd zonder facepad.

Daarnaast is de binocular overlap erg klein. Je hebt dus een grote FOV, waarbij maar een klein gedeelte met beide ogen (3D) te zien is.

De panelen zelf zijn wel prima, veel betere scherpte en kleuren dan de Index, geen mura of andere gekke dingen gezien. Vergelijkbaar met de Reverb G2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:17

Wailing_Banshee

You're Next

Games schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:59:
[...]

Is dat de oude versie met vr ondersteuning, of vergelijkbaar met: https://store.steampowered.com/app/1255560/Myst/

[...]
ohhh, dat is een must-buy! Gelijk op m'n wishlist gezet...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flying Hawkic
@EdwinB Vraag mij toch ernstig af hoe lang deze elite strap het gaat uithouden. Lijkt alsof je wel heel erg voorzichtig moet zijn. Als je hem helemaal los draait bij het afnemen, en je neemt de headset vast, dan lijkt de strap het gewicht van de batterij niet aan te kunnen als je de headset horizontaal houdt. Toen ik dit gisteren deed, hoorde ik hem zelfs kraken. Je zou dus met één hand de headset vast moeten houden en met een andere hand de batterij aan de achterkant om niet teveel druk te zetten op de strap zelf. Toch allemaal niet zo handig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PThijssen
Games schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:59:
[...]

[...]
Is dus inderdaad een nieuw gebouwde versie voor VR. Speelt en ziet er helemaal uit zoals toen, maar dan in VR. Ik heb hem op Oculus zelf gekocht zodat ik hem standalone kan spelen. Ik zie nu ook waarom ze wat langer nodig hebben voor de updates. Hij komt dus ook naar Steam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

DKWB schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:38:
Heeft iemand de Vive Pro 2 al kunnen proberen? Ik heb hem vanmiddag ontvangen en getest, maar het is voor mij helaas een flinke tegenvaller. Hij gaat hier weer retour.

De Vive Console software is echt een drama, heb mijn systeem (5600x, 3080) meerdere malen moeten resetten omdat deze compleet vast liep. Hopelijk kunnen ze dit nog verbeteren.

Er werd onder andere door MRTV al gewaarschuwd dat je een dunne facepad nodig hebt voor de maximale FOV, maar zelfs daarmee kom ik totaal niet in de buurt. Met test HMD kom ik op 80 verticaal en 100 horizontaal. Hierbij druk ik de headset tegen mijn hoofd zonder facepad.

Daarnaast is de binocular overlap erg klein. Je hebt dus een grote FOV, waarbij maar een klein gedeelte met beide ogen (3D) te zien is.

De panelen zelf zijn wel prima, veel betere scherpte en kleuren dan de Index, geen mura of andere gekke dingen gezien. Vergelijkbaar met de Reverb G2.
Probleem zijn de lensen en de hardware hoe het aangestuurd word. Er word teveel berekend op het middelpunt als je door de lens kijkt. Dus alle scherpte zit in het midden.

Ze klappen leuk een hoge resolutie eraan, maar als je scherpte punt zo klein is dan valt het vies tegen als je maar eventjes opzij kijkt met je ogen (Niet je hoofd)

De reden waarom ze dit ook doen is namelijk de zwaarte van de resolutie, immers geen enkele videokaart ter wereld (momenteel) kan die hoge resolutie x 2 @ minimaal 90Hz draaien (a la HLFA games) en een hoge FoV waarbij de scherpte over de hele lens te zien is.

Wat gebeurd er dus, ze maken een hoge resolutie maar alles maximaal gerenderd in het midden. Ja het is super scherp maar je picture clarity is erg klein.
Heb zelf de Q2 en bevalt me ansich prima qua clarity en fov. Zelf wacht ik even af op de techniek MicroLed waar Oculus mee aan het spelen is voor misschien hun opvolger van Q2.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdwinB
Flying Hawkic schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:22:
@EdwinB Vraag mij toch ernstig af hoe lang deze elite strap het gaat uithouden. Lijkt alsof je wel heel erg voorzichtig moet zijn. Als je hem helemaal los draait bij het afnemen, en je neemt de headset vast, dan lijkt de strap het gewicht van de batterij niet aan te kunnen als je de headset horizontaal houdt. Toen ik dit gisteren deed, hoorde ik hem zelfs kraken. Je zou dus met één hand de headset vast moeten houden en met een andere hand de batterij aan de achterkant om niet teveel druk te zetten op de strap zelf. Toch allemaal niet zo handig.
Tja we gaan het zien. Zolang hij kapot blijft gaan gaat hij gewoon elke keer retour Coolblue. Misschien worden ze daar dan ook een keer wakker en gaan ze mensen hun geld teruggeven zodat we een andere kunnen kopen die niet scheurt.
Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True