Ik ben benieuwd hoe de mijne het gaat houden dan. Ik draai hem ook vrij vast want als ik dat niet doe merk ik dat hij in eerste instantie alleen aan de bovenkant klemt (boven mijn ogen zeg maar). Het nadeel daarvan is dat hij wat omhoog en omlaag kan bewegen wat snel invloed heeft op de scherpte (ik vermoed omdat de ipd toch niet helemaal overeen komt).EdwinB schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:18:
Ja ik draai uiteraard de strap los voordat ik hem afzet. De eerste keren met eigen bril op gespeeld en dan moet je hem sowieso losdraaien en heel voorzichtig van je hoofd halen. Ik heb nu lenzen op sterkte in de Quest zitten en dat maakt het op- en afzetten wel een stuk makkelijker maar ik heb nog niet de neiging gehad om hem van mijn hoofd te trekken.
Wat ik wel doe is dat ik de strap vrij strak vastdraai op mijn hoofd denk ik. Ik merk dat het beter werkt met die inzetlenzen als de bril wat strakker vast zit. Dat merk ik ook wel aan mijn voorhoofd die na een tijdje spelen wat gaat irriteren.
Retour met geld terug zou wat mij betreft ook de beste optie zijn, maar ik betwijfel of een Alternate en Coolblue meewerken aan zo'n verzoek. Ik ga de strap bij Coolblue aanmelden en we zien wel hoe het gaat. In de tussentijd dan maar eens de originele strap proberen en misschien nog wel een andere bestellen die qua werking vergelijkbaar is aan die van Oculus
Maar we zullen zien. Als hij scheurt gaat hij ook terug en bestel ik wel wat anders. Het klik systeem maakt het gelukkig wel veel makkelijker om andere straps te gebruiken.
Gamertag: FinrazielNL