Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
EdwinB schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:18:
Ja ik draai uiteraard de strap los voordat ik hem afzet. De eerste keren met eigen bril op gespeeld en dan moet je hem sowieso losdraaien en heel voorzichtig van je hoofd halen. Ik heb nu lenzen op sterkte in de Quest zitten en dat maakt het op- en afzetten wel een stuk makkelijker maar ik heb nog niet de neiging gehad om hem van mijn hoofd te trekken.

Wat ik wel doe is dat ik de strap vrij strak vastdraai op mijn hoofd denk ik. Ik merk dat het beter werkt met die inzetlenzen als de bril wat strakker vast zit. Dat merk ik ook wel aan mijn voorhoofd die na een tijdje spelen wat gaat irriteren.

Retour met geld terug zou wat mij betreft ook de beste optie zijn, maar ik betwijfel of een Alternate en Coolblue meewerken aan zo'n verzoek. Ik ga de strap bij Coolblue aanmelden en we zien wel hoe het gaat. In de tussentijd dan maar eens de originele strap proberen en misschien nog wel een andere bestellen die qua werking vergelijkbaar is aan die van Oculus
Ik ben benieuwd hoe de mijne het gaat houden dan. Ik draai hem ook vrij vast want als ik dat niet doe merk ik dat hij in eerste instantie alleen aan de bovenkant klemt (boven mijn ogen zeg maar). Het nadeel daarvan is dat hij wat omhoog en omlaag kan bewegen wat snel invloed heeft op de scherpte (ik vermoed omdat de ipd toch niet helemaal overeen komt).

Maar we zullen zien. Als hij scheurt gaat hij ook terug en bestel ik wel wat anders. Het klik systeem maakt het gelukkig wel veel makkelijker om andere straps te gebruiken.

Gamertag: Finraziel42

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:17

Wailing_Banshee

You're Next

GekkePrutser schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 01:00:
[...]

Het is geweldig draadloos. Ik stond altijd net op de kabel, was bang dat hij te hard aan de USB stekker van de headset zou trekken, de kabel draaide 4x dubbel enz enz. Ik gebruikte al VD maar AirLink werkt nog een stapje soepeler vind ik. Wel is die flat in Chicago verrekte mooi met die hele buitenwereld die beweegt.
Ook voor "zittende" spellen is het handig om draadloos te gaan. Vooral als je een goede bureaustoel hebt, die kan draaien :p Ik weet soms niet meer welke kant ik op kijk (blijk ik met m'n rug naar de PC te zitten :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• MailMan
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:58
ShAd0w schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:39:
[...]

Nou ja, plannen, gewoon al enorm veel titels gezien die me interessant lijken en mezelf zitten hypen op VR.
Zojuist de headset maar eens afgezet omdat de batterij nagenoeg leeg was. Eigenlijk geen enkel moment last gehad van Motion Sickness bij de spellen die ik gedaan heb. Was wel even schrikken bij BeatSaber (Demo) toen zo'n wand ineens langs kwam, maar al met al gaat het vooralsnog prima.
- First Steps
- SuperHot (Demo)
- Beat Saber (Demo)
- Sports Scramble (Demo)
En heb me inderdaad al enorm vermaakt met First Steps, bizar hoe gaaf ze het 'vastpakken' van dingen gedaan hebben. Dit had ik niet verwacht en het reageerde allemaal nog net wat beter dan verwacht, had de controls snel door en het werkte allemaal enorm fijn.

Enige wat ik niet aan de praat kreeg, is Air Link met m'n PC. Ik heb bewust geen Link-cable aangeschaft (omdat AirLink er nu is), maar de twee apparaten vinden elkaar niet.

Ik ben bang dat dit komt door de Ziggo modem en zijn 5GHz. PC is via de ethernet ermee verbonden en ik sta zo'n 5 meter van de router af. 5Ghz staat dus aan, 20MHz - kanaal 36 (mocht dat er iets mee te maken hebben... ik weet namelijk dat mijn TV 5Ghz op andere kanalen niet leuk vond).

Network Discovery staat aan in Windows, in beide apps staat Air Link geactiveerd (in de oculus alsook in Windows), maar ik heb echt zo'n 30 minuten zitten wachten op m'n Quest, dat hij een PC aan het zoeken was op het netwerk, maar hij vindt niets.

Internet lijken meer mensen er last van te hebben, maar er blijft wel één vraag bij me steken:
- Moet ik de Quest 2 eerst connecten met de Oculus App via een Link kabel? Of is dat niet nodig om Air Link te starten? Deze vraag krijg ik online niet gevonden.

Edit:
- alleen wat last van mijn voorhoofd, beetje 'warm-achtig', mogelijk van de druk
Volgens mij moest ik hem wel 1x verbinden met de pc om hem in de Oculus PC app te registreren voordat Air Link werkte!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:56
MailMan schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:06:
Kan iemand mij vertellen hoe variabele Refresh rates bij HMDs werken (of bij de Quest 2 als dat onderling verschilt)?

Als ik bij de Quest 2 (verbonden via PC) onder de 72 FPS duik dan gaat hij naar 36hz (en dus ook 36fps gok ik?). Ik ga er even vanuit dat je bij VR altijd een soort v-sync wil hebben, en dat je FPS niet af dient te wijken van je Refresh rate. Klopt dat?

En als dat zo is, is het mogelijk om ook nog een andere refresh rate in te stellen dan 72hz op de Quest 2? Ik zag bij Oculus Debug Tools wel een 45Hz ASW modus staan, maar die voelde nogal schokkerig, met name qua tracking.
Je kunt in de Oculus PC app op je Quest 2 klikken als die verbonden is en dan de resolutie en refresh rate instellen. Het is geen VRR gewoon een locked refresh rate met idd v-sync. Quest 2 ondersteund 72hz, 80hz en 90hz (sinds v29 nu ook 120hz).

[Voor 3% gewijzigd door Furfoot op 20-05-2021 08:02]

Instagram

• Svennie
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09:46
ShAd0w schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:53:
Nog goede vlieg-games ergens?
Er zijn meerdere goede, MSFS 2020, xplane en prepar3d (er zijn er nog meer). MSFS is grafisch de mooiste maar niet de meest realistische. Je hebt er ook voor fighter jets als je dat mooier vind.

PSN ID: Svennie-NL

• Jaguar645
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:31
oeps verkeerde topic :D

[Voor 96% gewijzigd door Jaguar645 op 20-05-2021 08:59]

Svennie schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:45:
[...]

Er zijn meerdere goede, MSFS 2020, xplane en prepar3d (er zijn er nog meer). MSFS is grafisch de mooiste maar niet de meest realistische. Je hebt er ook voor fighter jets als je dat mooier vind.
DCS World kan je gratis proberen met 2 toestellen (de rest kost geld). Is erg realistisch, maar grafisch weer een stuk minder. Toestellen zijn grafisch wel super maar de ondergrond valt tegen.

• ShAd0w
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 09:06
MailMan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:58:
[...]

Volgens mij moest ik hem wel 1x verbinden met de pc om hem in de Oculus PC app te registreren voordat Air Link werkte!
Dit idee heb ik dus ook - in mijn PC App heb ik dus nog altijd geen 'Device' gekoppelt/toegevoegd. Ik krijg hem alleen niet verbonden met USB-A>USB-C kabels die ik hier in huis heb liggen.

Mijn moederbord heeft geen USB-C aansluiting. Achterop alleen 2x USB3.2 Gen1 en 2x USB3.2 Gen2
Zal straks eens alle kabels systematisch uitproberen die ik heb (er zitten data-kabels bij, dat weet ik zeker, maar mogelijk oude USB-C kabels...)

Note: Windows pakte de Quest 2 wel en was er ook mee verbonden, geluid ging al via de USB kabel naar de headset. De PC App wil alleen niet.

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 02:28
ShAd0w schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:43:
[...]

Dit idee heb ik dus ook - in mijn PC App heb ik dus nog altijd geen 'Device' gekoppelt/toegevoegd. Ik krijg hem alleen niet verbonden met USB-A>USB-C kabels die ik hier in huis heb liggen.

Mijn moederbord heeft geen USB-C aansluiting. Achterop alleen 2x USB3.2 Gen1 en 2x USB3.2 Gen2
Zal straks eens alle kabels systematisch uitproberen die ik heb (er zitten data-kabels bij, dat weet ik zeker, maar mogelijk oude USB-C kabels...)

Note: Windows pakte de Quest 2 wel en was er ook mee verbonden, geluid ging al via de USB kabel naar de headset. De PC App wil alleen niet.
Eventueel heeft de Action ook USB-A > USB-C kabels. Die kan je ook altijd oppikken voor een euro. Is zo'n 1m kabeltje, die ik o.a. gebruik om mijn Quest op te laden via m'n oudere USB-A powerbank.

iPhone 12 128GB |  MacBook Air M1 | Mazda CX-30 (2020)

Mijn CV1 heeft het probleem dat als je intensiever speelt, het hele (virtuele) scherm wat kantelt. Schijnbaar een bekend probleem, bij 'normaal' spelen geen last van, wel dus bij intensiever. Blijkbaar omdat de accelerometer een afwijking heeft als hij warmer wordt. Makkelijke oplossing zou zijn dat hij alleen aan het begin als je hem op doet één keer de horizon bepaald, maar goed, dat doet hij niet, ondanks dat dit al jaren bekend is.

Dus tja, toch weer naar de alternatieven kijken. En dat heb ik een half jaar geleden ook gedaan toen de G2 me tegenviel. En het blijft zo moeilijk. De opties zijn huidige houden (of zelfs een andere tweedehands kopen?), een Rift S (maar die zijn zowel nieuw als tweedehands gewoon heel duur), een Quest 2 of een Index.

Dan zullen sommige denken, je bent toch gek als je nu een Rift CV1 of Rift S overweegt? En ja dat is zo, behalve dat vooral de CV1 wel goed geluid heeft en vooral erg licht en comfortabel is. Wat zijn de alternatieven? Quest 2 met DAS mod, dus een €500-€550 ofzo. En ja, ik heb de Q2 native geprobeerd, en dat vond ik absoluut onacceptabel qua comfort vergeleken met mijn CV1. Zelfs met DAS mod zal je minder comfort hebben dan alternatieven, maar misschien wel goed genoeg? Daarnaast zit je met zowel performance penalty als latency penalty van (Air)link. Iets waar ik vooral tegenstrijdige dingen van heb gevonden. En ook tov mijn CV1 vond ik de FoV tegenvallen van een Quest 2. Wel wireless en inside out tracking. Standalone is iets waar ik totaal niet naar op zoek ben.

Of toch de Index. Voordeel is dat je daarna wel incrementeel zaken kan upgraden, maar onder de streep blijft het een 2x zo dure oplossing. Je tracking zal beter zijn met basestations, maar je hebt wel basestations nodig, die niet echt ideaal zijn te plaatsen bij mij. Je FoV is beter, en comfort schijnt goed te zijn, al is hij ook wel weer relatief zwaar. Je hebt erg goede audio, controllers, en gewoon native aan je PC. Tegelijk mis je wireless van Q2.

Of toch maar de CV1 tilt nog een tijdje accepteren, maar komt er dan wat beters op korte termijn? Ik betwijfel het.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:29

Arfman

Drome!

Waarom niet een Q2 met een Ali/Amazon strap en VRCover? Ben je voor onder de 400 euro klaar en geluid doe je met goede in-ears of een koptelefoon die over de strap valt.

Overigens merk ik, zelfs tijdens competetief simracen, niets van Airlink latency. En ik heb ook nog maar een WiFi 5 AP.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

Arfman schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:05:
Overigens merk ik, zelfs tijdens competetief simracen, niets van Airlink latency. En ik heb ook nog maar een WiFi 5 AP.
Ik speel alleen voor de lol maar ik kan ook geen latency herkennen, zelfs niet als ik er op let. Voor mijn gevoel is het virtuele wiel exact in sync met mijn fysieke stuur. Ik merk zeker geen verschil tussen USB link en Air link. Maar een goede rijder kan dit wellicht wel herkennen ;) Ik hoor wel vaker dat sommigen input latency van 20 en 30ms kunnen herkennen bv en dat ze die 10+ echt storend ervaren, maar ik vraag me altijd af of dat waar is en hoever dat echt merkbaar is. Hebben ze hun hersenen dan overgeclocked oid? Het verschil lijkt me zo klein dat dit geen invloed moet hebben en zelf als je er op let niet merkbaar moet zijn, toch?
Sissors schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:51:
Mijn CV1 heeft het probleem dat als je intensiever speelt, het hele (virtuele) scherm wat kantelt. Schijnbaar een bekend probleem, bij 'normaal' spelen geen last van, wel dus bij intensiever. Blijkbaar omdat de accelerometer een afwijking heeft als hij warmer wordt. Makkelijke oplossing zou zijn dat hij alleen aan het begin als je hem op doet één keer de horizon bepaald, maar goed, dat doet hij niet, ondanks dat dit al jaren bekend is.
Ik heb ook de CV1 en ik heb dit wel gemerkt maar alleen als hij zijn visuele tracking even kwijt is. Dan wordt het beeld een stuk grijzer (waarschijnlijk om dit aan te geven) en klopt de tracking niet meer goed. Ik 'voel' het ook gelijk als dat gebeurt (licht gevoel van misselijkheid). Als hij dan weer goed de sensor ziet, dan 'klikt' hij weer naar de juiste plek.

Ik heb tegen de adviezen in (Oculus adviseert maximaal 3 trackers) een 4e tracker ingezet en dat maakte het beter. Maar het blijft af en toe gebeuren. Ook zijn er problemen als je meer dan 2 trackers op dezelfde USB 3.0 controller hebt (juist om dit te voorkomen adviseert Oculus om er 1tje van de 3 op USB 2.0 te zetten, maar dat is meer omdat ze dan niet uitgebreid hoeven uit te leggen hoe je dit kan checken in device manager :) )

Uiteindelijk heb ik de CV1 maar in zijn doos gedaan en die ligt nu op de plank.. De Quest 2 met wireless AirLink heeft dit probleem niet, de tracking werkt beter. De resolutie is hoger. En je kan je omgeving zien als je buiten je guardian komt. En je hebt geen last van draden. En niet overal die sensoren staan (ik merkte ook dat bezoek het niet zo prettig vond om al die 'camera's' te zien staan). En laten we eerlijk wezen, ondanks dat het IR camera's zijn, zien ze best veel van je omgeving.

Alleen de zwartwaarden zijn echt veel minder bij de Quest 2 en de headset is minder comfortabel en zwaarder. Maar voor mij maakt dit het niet de moeite meer waard om de CV1 te gebruiken.
Arfman schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:05:
Waarom niet een Q2 met een Ali/Amazon strap en VRCover? Ben je voor onder de 400 euro klaar en geluid doe je met goede in-ears of een koptelefoon die over de strap valt.
Omdat het mij enorm onpraktisch lijkt om elke keer eerst een headset op te moeten doen, en daarna een koptelefoon eroverheen. En bij het afzetten weer andersom.
Tadango schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:14:
[...]

Ik speel alleen voor de lol maar ik kan ook geen latency herkennen, zelfs niet als ik er op let. Voor mijn gevoel is het virtuele wiel exact in sync met mijn fysieke stuur. Ik merk zeker geen verschil tussen USB link en Air link. Maar een goede rijder kan dit wellicht wel herkennen ;) Ik hoor wel vaker dat sommigen input latency van 20 en 30ms kunnen herkennen bv en dat ze die 10+ echt storend ervaren, maar ik vraag me altijd af of dat waar is en hoever dat echt merkbaar is. Hebben ze hun hersenen dan overgeclocked oid? Het verschil lijkt me zo klein dat dit geen invloed moet hebben en zelf als je er op let niet merkbaar moet zijn, toch?
Ik doe Beat Saber tot een ~7 noten per seconde, maar andere zitten op 10+. Dat is zowel links en rechts, dus 3.5 noten per seconde per kant. Tegelijk zitten er ook intensievere stukken in, die probleemloos dubbel zo snel zijn. Dus dan hebben we over een tijd van 100-150ms tussen twee beat saber noten. Als je dan een latency van 30ms hebt, dan is dat natuurlijk een behoorlijk significant iets. Zie bijvoorbeeld: YouTube: Beat Saber | Camellia - Ghost | 91.6% Expert Plus
GekkePrutser schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:20:
[...]
Alleen de zwartwaarden zijn echt veel minder bij de Quest 2 en de headset is minder comfortabel en zwaarder. Maar voor mij maakt dit het niet de moeite meer waard om de CV1 te gebruiken.
Wat gebruik jij als headstrap?
Sissors schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:05:
[...]

Ik doe Beat Saber tot een ~7 noten per seconde, maar andere zitten op 10+. Dat is zowel links en rechts, dus 3.5 noten per seconde per kant. Tegelijk zitten er ook intensievere stukken in, die probleemloos dubbel zo snel zijn. Dus dan hebben we over een tijd van 100-150ms tussen twee beat saber noten. Als je dan een latency van 30ms hebt, dan is dat natuurlijk een behoorlijk significant iets. Zie bijvoorbeeld: YouTube: Beat Saber | Camellia - Ghost | 91.6% Expert Plus
Klopt, maar deels weet je wat eraan komt en daar ga je automatisch op timen. Je vertraging calculeer je daar bij in. Een constante latency is ook geen probleem dan, maar als je van systeem a naar systeem b overstapt met een andere latency is dat flink wennen. Het ging mij meer op een systeem waarbij je van te voren niet ziet aankomen waarop je moet reageren, zoals race sim's. Daarbij voel je het meeste via je stuur normaal wat nooit beïnvloed wordt voor de bril latency.

• ShAd0w
ShAd0w schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:43:
[...]

Ik heb m'n Quest verbonden met m'n PC via een USB kabel - nadat ik de AMD drivers geupdate heb van de B450-chipset (via amd.com)

Kreeg nog altijd een uitroepteken bij het verbinden, dat hij sneller en beter werkt via een USB3.0 poort, terwijl hij aangesloten was op een USB3.2 Gen2 - dat terzijde.

Device is dus gekoppeld aan de PC App. Wederom Airlink getest, maar de Quest vind mijn PC maar niet.
Ik denk toch dat dit aan mijn Ziggo router ligt. Ik heb ondertussen poort 5669 open gezet in de firewall van mijn PC (voor de zekerheid).

Jullie hebben het over 80Mhz, maar mijn Ziggo router gaat maar tot 40Mhz (20Mhz / 20-40Mhz / 40Mhz). Voorheen op Kanaal 36, heb nu al kanaal 52 en 60 geprobeerd, maar no-go.

Denk echt dat het de oude router is van Ziggo (UPC logo er nog op) welke tot Wifi 4 ondersteund (300mbit/s). Was er al niet tevreden over, dus ik denk dat dit een upgrade moet worden?
Betreft de Technicolor TC7200.U

Edit: Aanraders? ;)
ShAd0w schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:17:
[...]

Ik heb m'n Quest verbonden met m'n PC via een USB kabel - nadat ik de AMD drivers geupdate heb van de B450-chipset (via amd.com)

Kreeg nog altijd een uitroepteken bij het verbinden, dat hij sneller en beter werkt via een USB3.0 poort, terwijl hij aangesloten was op een USB3.2 Gen2 - dat terzijde.

Device is dus gekoppeld aan de PC App. Wederom Airlink getest, maar de Quest vind mijn PC maar niet.
Ik denk toch dat dit aan mijn Ziggo router ligt. Ik heb ondertussen poort 5669 open gezet in de firewall van mijn PC (voor de zekerheid).

Jullie hebben het over 80Mhz, maar mijn Ziggo router gaat maar tot 40Mhz (20Mhz / 20-40Mhz / 40Mhz). Voorheen op Kanaal 36, heb nu al kanaal 52 en 60 geprobeerd, maar no-go.

Denk echt dat het de oude router is van Ziggo (UPC logo er nog op) welke tot Wifi 4 ondersteund (300mbit/s). Was er al niet tevreden over, dus ik denk dat dit een upgrade moet worden?
Airlink zet je aan in de PC app neem ik aan? PC netwerk is ook als prive en niet als public aangemerkt? En ja, betere wifi oplossing gaat zeker helpen / nodig zijn, maar opzich moet dit wel werken.

• ShAd0w
Tadango schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:19:
[...]

Airlink zet je aan in de PC app neem ik aan? PC netwerk is ook als prive en niet als public aangemerkt? En ja, betere wifi oplossing gaat zeker helpen / nodig zijn, maar opzich moet dit wel werken.
Yup, beide aan. Ik zie in alle specificaties dat Wifi 5 een vereiste is (802.11AC of 802.11AX) - mijn modem gaat maar tot 802.11n (wifi4). Verder helaas geen kennis van wifi-versies en of dit het dan blokkeert of dat het wel gewoon zou moeten verbinden, maar te langzaam zal zijn.
ShAd0w schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Yup, beide aan. Ik zie in alle specificaties dat Wifi 5 een vereiste is (802.11AC of 802.11AX) - mijn modem gaat maar tot 802.11n (wifi4). Verder helaas geen kennis van wifi-versies en of dit het dan blokkeert of dat het wel gewoon zou moeten verbinden, maar te langzaam zal zijn.
Verbinding is verbinding. Ik denk dat ze vooral Wifi 5 noemen vanwege de latency en bandbreedte. In theorie moet Air Link zelfs over een GSM verbinding werken via een mobiel hotspot. USB Link heb ik ook al over een 2Mbps USB verbinding werkend gehad :) Je had dan elke 2 seconden een nieuw beeld, maar het werkte wel.......

• ShAd0w
Tadango schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:25:
[...]

Verbinding is verbinding. Ik denk dat ze vooral Wifi 5 noemen vanwege de latency en bandbreedte. In theorie moet Air Link zelfs over een GSM verbinding werken via een mobiel hotspot. USB Link heb ik ook al over een 2Mbps USB verbinding werkend gehad :) Je had dan elke 2 seconden een nieuw beeld, maar het werkte wel.......
Okay... dan moet ik het probleem dus ergens anders zoeken, maar ben het spoor een beetje bijster waar dan... Op internet vind ik niets anders dan:
- Zorg dat ze op hetzelfde netwerk zitten > Zitten ze
- Zet AirLink aan in de PC App, alsook in de Quest en verbind met je PC > is gedaan

Kan dus geen informatie vinden over wat ik dan anders kan doen of kan troubleshooten, dingen uitsluiten.
Poort 5669 al open gezet in de firewall van m'n PC.
Netwerk Discovery aangezet

Ik ga eind van de middag weer verder speuren voordat ik een nieuwe router aanschaf.

P.S. Kan het zijn dat de router op een of andere manier de ethernet en de 5GHz gesplitst heeft?
ShAd0w schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Okay... dan moet ik het probleem dus ergens anders zoeken, maar ben het spoor een beetje bijster waar dan... Op internet vind ik niets anders dan:
- Zorg dat ze op hetzelfde netwerk zitten > Zitten ze
- Zet AirLink aan in de PC App, alsook in de Quest en verbind met je PC > is gedaan

Kan dus geen informatie vinden over wat ik dan anders kan doen of kan troubleshooten, dingen uitsluiten.
Poort 5669 al open gezet in de firewall van m'n PC.
Netwerk Discovery aangezet

Ik ga eind van de middag weer verder speuren voordat ik een nieuwe router aanschaf.

P.S. Kan het zijn dat de router op een of andere manier de ethernet en de 5GHz gesplitst heeft?
Tja, wifi / ethernet kan geïsoleerd zijn, maar dat zou je terug moeten kunnen vinden ergens lijkt me. Normaal staat dit default uit.

Btw, je hebt je Quest wel via USB eerst geconfigureerd? Deze moet al gekoppeld zijn voordat Air Link wil gaan werken. Anders zien ze elkaar gewoon niet. Je moet ook geen USB kabel aangesloten hebben op dat moment.
Sissors schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:06:
[...]

Wat gebruik jij als headstrap?
Momenteel de Elite zonder batterij (zolang die het doet :P ). Ben er heel erg voorzichtig mee zoals ik al zei van de week.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 22:03

Cybergamer

Wanna Play a Game?

ShAd0w schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:17:
[...]

Edit: Aanraders? ;)
Deze: https://www.bol.com/nl/p/...t/9300000017025365/?s2a=#
(is in te stellen als router, access point of repeater).

of deze: https://www.bol.com/nl/p/...it/9200000131552230/?s2a=
(gewoon access point)

Je hoeft dan verder geen aanpassingen te maken aan je netwerk, je maakt er als het ware een extra AC bij voor je Oculus. Zelf beide getest en heb de Huawei gehouden.

[Voor 8% gewijzigd door Cybergamer op 20-05-2021 14:23]

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch

• ShAd0w
Cybergamer schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:19:
[...]

Deze: https://www.bol.com/nl/p/...t/9300000017025365/?s2a=#
(is in te stellen als router, access point of repeater).

of deze: https://www.bol.com/nl/p/...it/9200000131552230/?s2a=
(gewoon access point)

Je hoeft dan verder geen aanpassingen te maken aan je netwerk, je maakt er als het ware een extra AC bij voor je Oculus. Zelf beide getest en heb de Huawei gehouden.
Thanks! Prima prijs voor die Huawei lijkt 't.

Ik ben er achter dat het probleem zich bevindt in dat mijn PC via ethernet verbonden is en mijn Quest via Wifi.

Als ik mijn PC ook laat verbinden via WIFI, zien ze elkaar direct (maar het liep ook direct nagenoeg vast, met artifacten, dus het leek al niet snel genoeg) - maar we zijn een stap verder!
Op een of andere manier is het dus niet hetzelfde 'home-network' en ik ben er nu nog niet achter hoe ik dat voor elkaar ga krijgen op deze router :X I'll keep you posted!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

ShAd0w schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:19:
[...]

Ik ben er achter dat het probleem zich bevindt in dat mijn PC via ethernet verbonden is en mijn Quest via Wifi.

Als ik mijn PC ook laat verbinden via WIFI, zien ze elkaar direct (maar het liep ook direct nagenoeg vast, met artifacten, dus het leek al niet snel genoeg) - maar we zijn een stap verder!
Op een of andere manier is het dus niet hetzelfde 'home-network' en ik ben er nu nog niet achter hoe ik dat voor elkaar ga krijgen op deze router :X I'll keep you posted!
Beste is gewoon het volgende:

1. PC via UTP op het netwerk.
2. Huawei (of TP-Link) aansluiten op netwerk dmv UTP (WAN port naar een van je modem porten).
3. Huawei (of TP-Link) als AC instellen op een DFS kanaal.
4. Je Q2 aansluiten op de Huawei (of TP-Link).
5. Genieten met AirLink! xD

Simpel en erg effectief!

je kan evt je PC ook aansluiten met UTP op een vd de Huawei porten (1-4). Op die manier staat die AC lekker dichtbij je speelveld.

[Voor 7% gewijzigd door Cybergamer op 20-05-2021 17:27]

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch

• ShAd0w
ShAd0w schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:19:
[...]

Algemene vraag: mag ik hier in dit topic verder gaan met troubleshooten? Of is dit niet gewenst?
Anders maak ik een apart topic in de hoop dit probleem te fixen.

Ben er ondertussen dus achter dat ze elkaar niet kunnen zien, als de PC via Ethernet zit en de Quest via wifi. Ergens wordt dat geblocked.
Het nadeel is, ik kan m'n Quest vanuit mijn PC wel pingen in die opstelling...
ShAd0w schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:45:
[...]

Algemene vraag: mag ik hier in dit topic verder gaan met troubleshooten? Of is dit niet gewenst?
Anders maak ik een apart topic in de hoop dit probleem te fixen.

Ben er ondertussen dus achter dat ze elkaar niet kunnen zien, als de PC via Ethernet zit en de Quest via wifi. Ergens wordt dat geblocked.
Het nadeel is, ik kan m'n Quest vanuit mijn PC wel pingen in die opstelling...
Heb je een eigen wouter / wifi punt? Wellicht staat deze in router mode ipv access point.

• ShAd0w
Tadango schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:51:
[...]

Heb je een eigen wouter / wifi punt? Wellicht staat deze in router mode ipv access point.
Ik heb maar één wifipunt/router, dat is die van Ziggo. Ik heb net ruim 1,5uur met Air Link kunnen spelen, nu wel een beetje dol er van, dus ik laat hem rest van de avond maar even links liggen. Veel artifacten, hapering, lag, maar ik heb SteamVR kunnen proberen met The Lab (en volledig uitgespeeld).

Er is dus niets mis met mijn PC en/of de Quest en/of Air Link, maar het zit zich in mijn ogen in mijn Wifi4-router van Ziggo. Lijkt me niet verkeerd om over te stappen op een betere wifi router en het daarna nog eens te proberen :) Bedankt voor alle tips tot nu toe! Word gewaardeerd.

• wielhelm
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:18

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Net pistol whip gekocht met een 30% kortingscode van Oculus. Ik moet zeggen.....dat is die 16 euro dan zeker waard.
En doe ik ook nog een beetje aan sport :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

ShAd0w schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:17:
[...]

Ik heb maar één wifipunt/router, dat is die van Ziggo. Ik heb net ruim 1,5uur met Air Link kunnen spelen, nu wel een beetje dol er van, dus ik laat hem rest van de avond maar even links liggen. Veel artifacten, hapering, lag, maar ik heb SteamVR kunnen proberen met The Lab (en volledig uitgespeeld).

Er is dus niets mis met mijn PC en/of de Quest en/of Air Link, maar het zit zich in mijn ogen in mijn Wifi4-router van Ziggo. Lijkt me niet verkeerd om over te stappen op een betere wifi router en het daarna nog eens te proberen :) Bedankt voor alle tips tot nu toe! Word gewaardeerd.
Gewoon die Huawei kopen en als AC instellen, problem solved :)

Had hetzelfde probleem met mijn modem die geen 5G heeft (en krijg ook geen nieuwe van Online ;( )

• Flying Hawkic
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 01:55
wielhelm schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:37:
Net pistol whip gekocht met een 30% kortingscode van Oculus. Ik moet zeggen.....dat is die 16 euro dan zeker waard.
Ik vind het ook een super spel. Beter en intenser dan BS naar mijn mening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 04:40
Ik heb die gebruikt om Until You Fall te kopen, ook een erg leuk spel en heb er al flink spierpijn van gehad. Pistol Whip ben ik altijd een beetje huiverig over geweest hoewel ik rythm games leuk vindt en van shooters hou was ik bang hoe snel ik uitgekeken zou raken door het gebrek aan custom maps. Als er nog een extra DLC uitkomt zal ik hem waarschijnlijk alsnog halen met de volgende kortingscode die ik krijg.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik krijg nooit kortingscodes van Oculus :?
Moet je daar iets voor doen? Ergens een optie activeren of zo? Of gewoon geluk hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:51
Finraziel schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:07:
Ik krijg nooit kortingscodes van Oculus :?
Moet je daar iets voor doen? Ergens een optie activeren of zo? Of gewoon geluk hebben?
Weinig kopen en dan proberen ze je vanzelf terug te halen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:48
Zijn er hier mensen die Demeo spelen?

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13-06 22:25

SacreBleu

VR Enthousiasteling

Kloever schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:55:
Zijn er hier mensen die Demeo spelen?
Ik heb hem twee dagen geleden gehaald. Heb alleen nog geen tijd gehad/genomen om hem te spelen. Trailers zagen er goed uit, iig.

Elite Dangerous: AmazingPaper

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09:11
frankv120 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:42:
[...]

Ik heb die gebruikt om Until You Fall te kopen, ook een erg leuk spel en heb er al flink spierpijn van gehad. Pistol Whip ben ik altijd een beetje huiverig over geweest hoewel ik rythm games leuk vindt en van shooters hou was ik bang hoe snel ik uitgekeken zou raken door het gebrek aan custom maps. Als er nog een extra DLC uitkomt zal ik hem waarschijnlijk alsnog halen met de volgende kortingscode die ik krijg.
Ik vind Pistol Whip wat tegenvallen. Het concept is prima, maar de muziekstijl spreekt mij onvoldoende aan om het langer te spelen. Custom maps zou een mooie toevoeging zijn inderdaad.
Wel een leuke game om vrienden te laten spelen overigens, snel op te pakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flying Hawkic
deDenDen schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Ik vind Pistol Whip wat tegenvallen. Het concept is prima, maar de muziekstijl spreekt mij onvoldoende aan om het langer te spelen. Custom maps zou een mooie toevoeging zijn inderdaad.
Wel een leuke game om vrienden te laten spelen overigens, snel op te pakken.
Daar zijn ook drie songs bij die wat "normaler" zijn :). Heartbreaking ofzoiets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:06
frankv120 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:42:
[...]

Synth Riders als rythm game kan ik ook heel erg aanraden. Is ook een heerlijke workout. Until You Fall heb ik ook kapotgespeeld, erg leuk.
Daarnaast heb ik nog In Death waar ik momenteel verslaafd aan ben, leuke crossbow/bow roguelike.

Potje knallen in VR met tweakers? Join ons op de Discord

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ShAd0w
Update: Wifi-6 router geïnstalleerd (deze) op aanraden van @Cybergamer. PC verbonden via kabel, headset via wifi en het was klaar! Alles werkt! Lijkt vooralsnog feilloos, even Propagation VR geprobeerd, maar daar zat al even een goed schrik momentje in toen een zombie op me af kwam rennen in plaats van lopen en dacht... okay, misschien zijn horror games niet mijn ding, maar dat gaan we nog wel een keer opnieuw proberen, ooit...

Maar wat een beleving hey! Dit is echt, echt heel erg gaaf en had ik veel eerder moeten doen!
De doos waar de Oculus in kwam verbaasde me ook. Deze was strak en minimaal, eigenlijk alleen de hardware en daarnaast een mini-doosje met een kleine handleiding, app installeren en alles wees zich vanzelf. Mooi gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
Vandaag m’n replacement cover binnen gekregen. Althans, ze konden niet aan huis leveren (vrouw was weg), dus hebben ze m direct bij de supermarkt gedropt. Helemaal niet erg, gelijk uit het werk opgepikt.

Heel netjes dit, 2 paddings, kleur leger groen, en geen inklaringskosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 19:34

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Heb hem ook binnen :D
Blijft toch een mooi product :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 17:25
xoniq schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:39:
Vandaag m’n replacement cover binnen gekregen. Althans, ze konden niet aan huis leveren (vrouw was weg), dus hebben ze m direct bij de supermarkt gedropt. Helemaal niet erg, gelijk uit het werk opgepikt.

Heel netjes dit, 2 paddings, kleur leger groen, en geen inklaringskosten.

[Afbeelding]
Wat is bij jullie ongeveer de doorlooptijd geweest van de melding en het ontvangen van de replacement? Ik heb mijn support melding op 14 mei gedaan en nog helemaal geen reactie ontvangen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

EdwinB schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:24:
[...]

Wat is bij jullie ongeveer de doorlooptijd geweest van de melding en het ontvangen van de replacement? Ik heb mijn support melding op 14 mei gedaan en nog helemaal geen reactie ontvangen...
Mijne is vandaag verzonden, ik vroeg hem maandag (meen ik) aan. 2 dagen later kreeg ik een bericht terug dat ik via een link gratis kon bestellen.

Ik zou het nog eens proberen, of je spam folder nakijken.

[Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 21-05-2021 20:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flying Hawkic
EdwinB schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:24:
[...]

Al bij al toch minstens twee weken of meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdwinB
Op basis van de reactie @Cybergamer maar eens een reactie gestuurd op het ticket en dan krijg ik een bevestiging daarin met daaronder een reactie van 16 mei van Oculus die ik nooit gehad heb:
Hello Edwin,

Thank you for contacting Oculus Support.

We at Oculus take health and safety very seriously and suggest that you contact us again if you experience any discomfort.

In order to better understand your report please answer the following questions:
Can you provide some photos for review?
Does the reported irritation include redness or bumps?
Are you experiencing swelling or other symptoms?
Did you seek medical treatment?
Neem aan dat foto's niet direct nodig zijn en dat melding van roodheid op voorhoofd en irritatie genoeg zijn?

[Voor 4% gewijzigd door EdwinB op 21-05-2021 20:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flying Hawkic
EdwinB schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:54:
Op basis van de reactie @Cybergamer maar eens een reactie gestuurd op het ticket en dan krijg ik een bevestiging daarin met daaronder een reactie van 16 mei van Oculus die ik nooit gehad heb:

[...]

Neem aan dat foto's niet direct nodig zijn en dat melding van roodheid op voorhoofd en irritatie genoeg zijn?
Normaal wel. Althans bij mij hebben ze nooit foto's gevraagd. Zou straf zijn als ze dat nu wel beginnen te doen. Hoe heb je hem aangevraagd? Normaal is er een support ticket dat je kunt aanmaken speciaal voor een vervanging en ik denk dat het vanaf dan een automatisch proces is, of toch grotendeels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdwinB
Ik heb het wel via het juiste ticket aangemaakt maar misschien niet de handigste optie gekozen. Aangezien ik mijn set eind februari heb gekocht weet ik ook niet of de productiedatum voor 4 januari ligt dus ik denk dat ik de andere optie gekozen heb waarin ik dan aangeef dat het product van na die datum is en dat ik skin irritation ervaar.

Heb nu antwoord gegeven en ben benieuwd hoe het nu verder verloopt. Bij Coolblue nu ook RMA aangevraagd wegens de scheur in de elite strap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

EdwinB schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:25:
Ik heb het wel via het juiste ticket aangemaakt maar misschien niet de handigste optie gekozen. Aangezien ik mijn set eind februari heb gekocht weet ik ook niet of de productiedatum voor 4 januari ligt dus ik denk dat ik de andere optie gekozen heb waarin ik dan aangeef dat het product van na die datum is en dat ik skin irritation ervaar.

Heb nu antwoord gegeven en ben benieuwd hoe het nu verder verloopt. Bij Coolblue nu ook RMA aangevraagd wegens de scheur in de elite strap.
Serienummers die in aanmerking komen:

De eerste vijf karakters van het serienummer zijn ‘1WMVR’ of ‘1WMHH’
Het vierde laatste karakter is ‘0’ (nul)

Hoe de Quest 2 serienummers vinden:

Headset: aan de rechterkant van je headset moet je voorzichtig de band optillen zodanig dat het loskomt. Je headset serienummer kan je vervolgens terugvinden aan de binnenkant van het bandje.

Doos/verpakking: aan de buitenzijde van de Oculus Quest 2 does bevindt er zich een witte sticker met een barcode. Onder de barcode vind je S/N gevolgd door het serienummer van 14 karakters.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdwinB
Dat had ik wel gevonden ja en mijn serienummer komt overeen met het voorbeeld 1WMHH en het 0 karakter als 4-laatste. Dat heb ik ook allemaal doorgegeven dus ik ga er ook wel vanuit dat het goed gaat komen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Je kan het serienummer overigens ook gewoon in de software van de Quest vinden onder het About menu. En in de mobiele companion app ook. En in de PC software als je AirLink of kabel link gebruikt. Het is niet nodig de hoofdband los te maken (vooral bij de nogal fragiele elite strap is dat niet echt aan te raden)

[Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 21-05-2021 23:28]

• MailMan
Mijn Q2 is geupdate naar v29 en dat maakt 120hz via Air Link mogelijk. Maar als ik dat in de Oculus PC App heb geselecteerd en dan de Air Link connectie wil maken vanuit de Q2 crasht het meteen naar de algemene Q2 interface terug…

5700XT hier. Meer mensen met dit probleem?

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-06 09:01
Hoe 30% korting gekregen...

• menne
  • Laatst online: 15:42
Joostje123 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:19:
[...]
Hoe 30% korting gekregen...
Zijn persoonlijke codes van Oculus, als je niet genoeg games koopt of vaak genoeg in de store bent heb ik het gevoel. Er zit in ieder geval iets van een systematiek achter wie wel en wie niet en wanneer.

• kaasszje

kaasszje

Had mijn melding op 14 of 15 mei gedaan voor replacement
Had vrij snel er na de optie om nieuwe te bestellen.

Bestelling bevestiging op 16 mei gehad.
19 mei verzend bevestiging en gister cover ontvangen

• S95Sedan
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13-06 22:20
kaasszje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:08:

Hier was die ook met een paar dagen in Nederland, 16e aangevraagd en eergisteren afgegeven bij het afhaalpunt.
Alleen nog met UPS aan het bakkeleien omdat die het voor elkaar krijgen om 20euro aan invoerrechten te rekenen op iets waar 0 voor betaald is.

[Voor 6% gewijzigd door S95Sedan op 22-05-2021 12:52]

• kaasszje

kaasszje

S95Sedan schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:49:
[...]

Hier was die ook met een paar dagen in Nederland, 16e aangevraagd en eergisteren afgegeven bij het afhaalpunt.
Alleen nog met UPS aan het bakkeleien omdat die het voor elkaar krijgen om 20euro aan invoerrechten te rekenen op iets waar 0 voor betaald is.
las hier boven dat je dit hij oculus kan aangeven en dat je dit kan ontvangen in shop te goed. Hier geen invoer problemen gelukkig

• xoniq
kaasszje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:04:
[...]
las hier boven dat je dit hij oculus kan aangeven en dat je dit kan ontvangen in shop te goed. Hier geen invoer problemen gelukkig
Ik was inderdaad ook voorbereid om dit naar Oculus te weerleggen. Maar gelukkig kon ik m gister bij de supermarkt zo ophalen en meenemen. Scheelt toch weer gedoe.

• S95Sedan
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13-06 22:20
[...]
Las het ja.

Maar UPS gaat het maar regelen (bezwaar is al bij ze ingediiend), er is immers niks door mij betaald dus over 0 euro kunnen ze ook geen invoerrechten rekenen.

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

S95Sedan schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:49:
[...]

Gewoon mailen naar Oculus en de zaak voorleggen. UPS doet wel vaker dingen die niet helemaal in de haak zijn, zelf los ik dat meestal wel op door dan gewoon contact op te nemen met de fabrikant/verkoper. Dan komen ze een paar dagen later alsnog bij je langs.
[...]
Dit is natuurlijk niet de juiste oplossing, gratis replacement is vrij van belastingen. Je hebt immers al betaald toen je het kocht. Ik zou daar geen genoegen mee nemen.

• kaasszje

kaasszje

Cybergamer schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:21:
Dit is natuurlijk niet de juiste oplossing, gratis replacement is vrij van belastingen. Je hebt immers al betaald toen je het kocht. Ik zou daar geen genoegen mee nemen.
Betaal je invoer belasting over wat jij betaald?
Of over de waarde die het ingevoerde heeft.

Volgens mij is dat het laatste, dus is niet ups degene die iets fout doet en is oculus verantwoordelijk voor de invoer van deze service.
Al kan ik daar volledig naast zitten ;)

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

kaasszje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:47:
[...]

Betaal je invoer belasting over wat jij betaald?
Of over de waarde die het ingevoerde heeft.

Volgens mij is dat het laatste, dus is niet ups degene die iets fout doet en is oculus verantwoordelijk voor de invoer van deze service.
Al kan ik daar volledig naast zitten ;)
Voor iets wat als replacement aangeboden is hoef jij als consument daar geen invoerrechten over te betalen.

UPS doet dat wel vaker (terwijl ik daar nooit geen problemen mee heb met PostNL of DHL). Tuurlijk, als je iets koopt buiten EU dan betaal je en kom je er niet onderuit. Laatst ook met een collectors edition van Hollow Knight voor de Switch, maar dat wist ik en doe daar ook niet moeilijk over.

Ik heb wel vaker met dit bijltje gehakt, en altijd is het UPS die dit soort dingen flikt.

[Voor 7% gewijzigd door Cybergamer op 22-05-2021 14:57]

• xoniq
Cybergamer schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Voor iets wat als replacement aangeboden is hoef jij als consument daar geen invoerrechten over te betalen.

UPS doet dat wel vaker (terwijl ik daar nooit geen problemen mee heb met PostNL of DHL). Tuurlijk, als je iets koopt buiten EU dan betaal je en kom je er niet onderuit. Laatst ook met een collectors edition van Hollow Knight voor de Switch, maar dat wist ik en doe daar ook niet moeilijk over.

Ik heb wel vaker met dit bijltje gehakt, en altijd is het UPS die dit soort dingen flikt.
Ik denk ik ga toch even kijken of die van UPS of DHL was, toch UPS. Dus is een beetje willekeur. Door eerdere berichten was ik al voorbereid op 20+ euro qua kosten, viel daardoor erg mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!
De controllers van de Quest 2 hebben niet meer het probleem van de Quest 1 dat als je er in knijpt dat de batterij cover er af schuift, maar ik vond ze wel gelijk weer duidelijk te klein in mijn handen en miste de strap die ik voor de vorige had, dus had gelijk weer een nieuwe grip/strap besteld.

Eerst had ik de kiwi design versie besteld omdat ik een video gezien had van iemand die het ding de hemel in prees en de reviews op Amazon zagen er ook heel goed uit. Dat is echter meer een dunne rubber huid om de controller heen dus had eigenlijk al wel kunnen bedenken dat die het probleem dat ik de controller te klein vind niet op ging lossen. Als de strap echter goed was geweest had dat misschien geen probleem geweest, maar ik moet hem echt groter afstellen dan hoe hij standaard zit en dan is hij echt oncomfortabel. Ik denk dat deze vooral geschikt is voor mensen met kleinere handen.

Voor de Quest 1 had ik de grips van amvr en was daar tevreden over, dus daar ook weer naar gekeken, maar de reviews op Amazon waren negatief. Daarom die wel besteld maar tegelijk ook de vr cover variant die hetzelfde soort design heeft maar wel hele goede reviews krijgt. Dat design is een dikker plastic houder waar je de controller in schuift en deze is dan wat substantiëler wat erg prettig is voor een grotere hand. Je zekert de controller vervolgens bovenaan met een klittenband strip. Als je met je camera naar de controller kijkt (met de Quest aan) kun je zien waar de lichtjes zitten en dat stripje zo schuiven dat deze er geen blokkeert.

Gisteren beide binnen gekregen en hoewel ik denk dat die amvr grips echt niet zo slecht zijn als de reviews deden denken is de vr cover variant echt duidelijk beter (wel ook wat duurder maar dat tientje boeit me niet zo). De amvr lijkt gemaakt te zijn om nóg grotere handen te kunnen passen, maar daardoor wordt het plastic lipje bovenaan wel lomp groot. Dat gecombineerd met dat je die helemaal in elkaar moet pielen, de vr covers al wel in elkaar zaten en die echt gelijk heerlijk zaten (beter dan mijn oude amvr's ook) heb ik de amvr uiteindelijk ongetest terug in het doosje gestopt. Die gaat samen met de kiwi's retour.

De VR cover heeft ook een soort van klittenband doekje/matje wat je als extra padding om de verstelbare band heen wikkelt en dat zit echt lekker comfy. Net een potje beat saber en een stuk hl Alyx gespeeld en ben er erg blij mee weer :)

De standaard wrist strap is in principe niet eens meer nodig, ze zitten stevig genoeg vast, maar ik vind het nog wel handig om de controllers even aan mijn pols te laten bungelen terwijl ik mijn headset goed op zet. Bij de Quest 1 had ik die er af gehaald omdat ze me irriteerden, maar gelukkig is Oculus bij de Quest 2 terug gegaan naar ronde koordjes ipv de platte van de 1 die altijd een eigen willetje leken te hebben.

Finraziel schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:11:
De controllers van de Quest 2 hebben niet meer het probleem van de Quest 1 dat als je er in knijpt dat de batterij cover er af schuift, maar ik vond ze wel gelijk weer duidelijk te klein in mijn handen en miste de strap die ik voor de vorige had, dus had gelijk weer een nieuwe grip/strap besteld.
Wat ik met de Quest 2 erg irritant vind is dat ze niet meer 'rubberised' zijn. Daardoor heb ik het gevoel dat ze uit mijn handen glippen. Die van de Quest 1 waren heel erg fijn zonder enige grips toe te voegen of wat dan ook. Hetzelfde gold trouwens voor de hoofdband :) De Quest 1 was gewoon een veel completer produkt. Als de resolutie niet zo laag was dan zou ik hem nog veel gebruiken.

Ik vind zelf grips ze weer te dik maken. De straps gebruik ik ook nooit, vind ik niet handig. Maar je kan ze er helemaal af klikken. Moet er wel bij zeggen dat ik nooit wilde spellen speel zoals beat saber (en als ik beat saber al eens doe dan is het op easy). Ik heb de controllers wel een paar keer laten vallen maar nooit uit mijn handen, altijd per ongeluk van de bankleuning gestoten als ik ze wou pakken.

Ik wou dat alleen even zeggen, dat het niet voor iedereen echt een must have is :)

De batterij clip en het deurtje is wel veel steviger bij de Quest 2 inderdaad, al vond ik de magneetsluiting van de Quest 1 fijner aanvoelen en had ik nooit dat hij per ongeluk open ging. Ook vind ik de ronde controller plaat veel handiger dan de druppelvormige van de Quest 1 (en grappig ook, ze zijn precies terug naar het ontwerp van de originele rift gegaan!)

[Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 22-05-2021 16:46]

Cybergamer schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:21:
[...]
Ik vind het sowieso erg vervelend dat Oculus dit per se vanuit Amerika wil sturen.. Ze hebben gewoon distributiecentra in Europa, heb vorige week nog een nieuwe Quest 2 binnen gehad uit Eindhoven (naar Spanje). Het is vervelend dat ze de klant dan opzadelen met dit gebakkelei over kosten. Dat is lastig voor mij omdat ik nog niet veel Spaans spreek. En ook vind ik het wel jammer dat ze een VRCover sturen en niet gewoon de nieuwe originele facial interface.

De mijne is nog niet bezorgd maar hij heeft enkele dagen bij de douane gelegen dus daar zal ook wel weer een rekening van UPS voor komen :-(

[Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 22-05-2021 16:39]

@GekkePrutser ja klopt het zal niet voor iedereen zijn. Sowieso hangt het van je handen af maar inderdaad ook bij wat wildere games is precies waar ik last krijg van dat de controllers me te klein zijn en waarbij bij de Quest 1 de klepjes los kwamen. En ik speel beat saber ondertussen op expert dus zit er denk ik wel wat meer 'tryhard' in :+

Finraziel schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:50:
@GekkePrutser ja klopt het zal niet voor iedereen zijn. Sowieso hangt het van je handen af maar inderdaad ook bij wat wildere games is precies waar ik last krijg van dat de controllers me te klein zijn en waarbij bij de Quest 1 de klepjes los kwamen. En ik speel beat saber ondertussen op expert dus zit er denk ik wel wat meer 'tryhard' in :+
Ja ik kan me voorstellen dat als je gaat zweten dat die Q2 controllers echt te glibberig worden!

Ik heb zelf gewoon redelijk kleine handen. Ik vind die straps die je hebt wel weer mooi omdat je dan je hand helemaal los kan laten (a la Valve Knuckles), maar ik denk dat ik die verdikking niet fijn ga vinden om de controller heen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:56:
[...]

Ja ik kan me voorstellen dat als je gaat zweten dat die Q2 controllers echt te glibberig worden!

Ik heb zelf gewoon redelijk kleine handen. Ik vind die straps die je hebt wel weer mooi omdat je dan je hand helemaal los kan laten (a la Valve Knuckles), maar ik denk dat ik die verdikking niet fijn ga vinden om de controller heen.
Misschien zouden die kiwi's dan juist goed voor jou zijn :)

• MailMan
Heeft iemand Air Link op 120hz al aan de praat?

En herkent iemand Air Link disconnects op een vast interval van 15-20min?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:49
MailMan schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:16:

Heb 120Hz nog niet geprobeerd en zit nog op v28, maar op v28 heb ik nog geen enkele disconnect gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!
MailMan schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:16:

120Hz ook niet geprobeerd (ik speel momenteel vooral HL:Alyx opnieuw en daar is 120Hz toch niet haalbaar).

Verder geen enkele disconnect gehad en ik heb hele accu's aan een stuk leeggespeeld (ongeveer 2 uur speeltijd). Wat mij betreft kan het wel uit beta :)

@Finraziel En bedankt voor de tip van die Kiwi's, zien er goed uit, ga ik proberen.

[Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 22-05-2021 22:15]

• MailMan
Achterhalen waar de oorzaak van de disconnects ligt is wel lastig. Wifi blijft gewoon actief. Zie ook geen crash van Oculus app op PC, of start deze altijd automatisch opnieuw op bij een crash als je verbonden was via AirLink?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MailMan
Heeft iemand trouwens een dedicated Wifi voor de Air Link, met eigen 5Ghz band via een extra router/access point? Zo ja, hoe heb je die extra router/AP ingesteld zodat deze wel internet doorgeeft?

Ik heb nu een Repeater in de woonkamer geplugd, waar de PC direct wired naartoe gaat. Los van de 15-20min dropouts, wel een snelle verbinding. Maar de enige manier waarop ik dan kan internetten met de Quest 2 is in Windows het internet te delen tussen mijn standaard Wifi home netwerk en de wired Quest 2 verbinding via de adapter instellingen op de PC. Dat lijkt niet altijd helemaal lekker te gaan en zorgt ervoor dat de Repeater soms geen IP adres lijkt uit te willen geven naar de Quest 2. Of heb je daarom dus juist een Router of Access Point nodig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wekko306
MailMan schreef op zondag 23 mei 2021 @ 07:50:
Heeft iemand trouwens een dedicated Wifi voor de Air Link, met eigen 5Ghz band via een extra router/access point? Zo ja, hoe heb je die extra router/AP ingesteld zodat deze wel internet doorgeeft?

Ik heb nu een Repeater in de woonkamer geplugd, waar de PC direct wired naartoe gaat. Los van de 15-20min dropouts, wel een snelle verbinding. Maar de enige manier waarop ik dan kan internetten met de Quest 2 is in Windows het internet te delen tussen mijn standaard Wifi home netwerk en de wired Quest 2 verbinding via de adapter instellingen op de PC. Dat lijkt niet altijd helemaal lekker te gaan en zorgt ervoor dat de Repeater soms geen IP adres lijkt uit te willen geven naar de Quest 2. Of heb je daarom dus juist een Router of Access Point nodig?
Zou goed kunnen dat je dropouts daardoor komen. Ik gebruik mijn Quest 2 op zolder waar ik een Access Point heb staan waarvan ik het 5Ghz kanaal alleen voor de Quest 2 gebruik. Overigens is mijn PC ook op dat AP aangesloten via LAN kabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flying Hawkic

Ik heb ook een bekabelde WiFi 6 router van Asus boven staan en gewoon ingesteld als access point (gebruik dezelfde SSID en wachtwoord). Voorlopig geen enkele problemen met Air Link. En je pc moet inderdaad bekabeld zijn met die AP.

Heb je al eens geprobeerd antivirusprogramma's (behalve Defender) uit te schakelen of ander achtergrondverkeer zoals Onedrive of Outlook?

[Voor 8% gewijzigd door Flying Hawkic op 23-05-2021 10:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Welke netwerk hardware gebruik je? Check je gebruikte kanaal eens? Een repeater is over het algemeen nooit een goed idee om games over te spelen.

Zelf gebruik ik deze als AC. Erg makkelijk in te stellen als Access Point. Werkt super!

[Voor 11% gewijzigd door Cybergamer op 23-05-2021 15:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdwinB
kaasszje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:08:

Uiteindelijk ging het bij mij ook wel snel. 14 mei aangemeld, 16 mei reactie gehad (maar niet ontvangen?), 21 mei mail beantwoord en op 23 mei replacement aangeboden gekregen. Net besteld en ze verwachten deze te leveren op 31 mei.

Gisteren nog even zonder elite strap (+battery) gespeeld met de originele strap maar dat viel me niet eens heel erg tegen. Binnenkort eens wat langer spelen als de betere cover binnen is, want mijn voorhoofd heeft het nu wel flink te verduren met de standaard face cover. Ook wel benieuwd wat Coolblue gaat zeggen over mijn RMA en verzoek tot terugbetaling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MailMan
Cybergamer schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:56:
[...]

Welke netwerk hardware gebruik je? Check je gebruikte kanaal eens? Een repeater is over het algemeen nooit een goed idee om games over te spelen.

Zelf gebruik ik deze als AC. Erg makkelijk in te stellen als Access Point. Werkt super!
Fritz 2400 Repeater. Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd, en zeker die niet/weinig gebruikt worden in de buurt.

Ik heb nu een Netgear Nighthawk r8000 te leen. Maar als ik die als AP instel dan krijg ik er geen internet over. De VR PC met internet via Wifi is bedraad aangesloten op de AP in de Internet in Port. Op de VR PC heb ik ingesteld dat de Wifi adapter z'n internet moet delen met wired verbinding naar de AP. DHCP staat op automatisch. Maar apparatuur aangesloten op de AP krijgen nu een self-assigned IP address en geen werkende internetverbinding.

Hoe heb jij hem jouw router aangesloten en ingesteld als AP? Krijgt deze bedraad z'n eigen internet via je modem in huis, of via de VR pc?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wekko306
MailMan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 07:59:
[...]

Fritz 2400 Repeater. Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd, en zeker die niet/weinig gebruikt worden in de buurt.

Ik heb nu een Netgear Nighthawk r8000 te laan. Maar als ik die als AP instel dan krijg ik er geen internet over. De VR PC met internet via Wifi is bedraad aangesloten op de AP in de Internet in Port. Op de VR PC heb ik ingesteld dat de Wifi adapter z'n internet moet delen met wired verbinding naar de AP. DHCP staat op automatisch. Maar apparatuur aangesloten op de AP krijgen nu een self-assigned IP address en geen werkende internetverbinding.

[Afbeelding]

Hoe heb jij hem jouw router aangesloten en ingesteld als AP? Krijgt deze bedraad z'n eigen internet via je modem in huis, of via de VR pc?
Een Access Point (of router die je als AP inzet) moet je als het even kan direct aansluiten op je modem/router. Is dat bij jou niet mogelijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MailMan
Wekko306 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 08:10:
[...]

Een Access Point (of router die je als AP inzet) moet je als het even kan direct aansluiten op je modem/router. Is dat bij jou niet mogelijk?
Dat is qua locatie van het modem en de pc en de bril vrij lastig ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flying Hawkic
MailMan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 08:12:
[...]

Zou even proberen met kabel en checken of je hetzelfde probleem hebt. Als het probleem weg is, dan lijkt de beste optie mij gewoon om een kabel te trekken. Ik heb ook een kabel getrokken naar de AP op de tweede verdieping, gaat steeds de beste oplossing zijn denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MailMan
Flying Hawkic schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Zou even proberen met kabel en checken of je hetzelfde probleem hebt. Als het probleem weg is, dan lijkt de beste optie mij gewoon om een kabel te trekken. Ik heb ook een kabel getrokken naar de AP op de tweede verdieping, gaat steeds de beste oplossing zijn denk ik.
Het probleem lijkt opgelost met de nieuwe AP. Die was net als de repeater via kabel aangesloten op de VR-PC, maar met de repeater viel dus de connectie weg na 15-20min en met de Nighthawk niet. Ook lijkt internet via Internet Connection Sharing nu te werken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

MailMan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 08:12:
[...]

Locatie modem heeft er niets mee te maken. Gewoon die AC naast je PC zetten en doorkoppelen naar je ethernet van je PC (modem <> AC <> computer). Ervan uitgaande de je PC al bekabeld was naar je modem ofcoz.

Het is belangrijk dat je de AC op een vd DFS kanalen zet! (52-140).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MailMan
Cybergamer schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:41:
[...]

Locatie modem heeft er niets mee te maken. Gewoon die AC naast je PC zetten en doorkoppelen naar je ethernet van je PC (modem <> AC <> computer). Ervan uitgaande de je PC al bekabeld was naar je modem ofcoz.

Het is belangrijk dat je de AC op een vd DFS kanalen zet! (52-140).
Locatie van modem heeft er mee te maken in die zin dat ik er geen wired verbinding naartoe kan trekken zonder het huis te verbouwen :P

De AC staat niet naast de PC omdat ik in een andere kamer de VR bril gebruik. Maar de AC is wel wired verbonden met de PC.

Ik gebruik altijd de DFS kanalen. Maar het probleem is nu niet zozeer meer de stabiliteit van de Air Link (issue met disconnects om 15-20 lijkt verholpen). Ik heb nu nog problemen met Internet Connection Sharing die uit lijkt te vallen na een reboot van de VR PC. En dan heb ik geen internet meer via Air Link.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

MailMan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:53:
[...]

Locatie van modem heeft er mee te maken in die zin dat ik er geen wired verbinding naartoe kan trekken zonder het huis te verbouwen :P

De AC staat niet naast de PC omdat ik in een andere kamer de VR bril gebruik. Maar de AC is wel wired verbonden met de PC.

Ik gebruik altijd de DFS kanalen. Maar het probleem is nu niet zozeer meer de stabiliteit van de Air Link (issue met disconnects om 15-20 lijkt verholpen). Ik heb nu nog problemen met Internet Connection Sharing die uit lijkt te vallen na een reboot van de VR PC. En dan heb ik geen internet meer via Air Link.
Is een setje Powerlines dan niks voor jou?

[Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 24-05-2021 17:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Cybergamer schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:54:
[...]

Is een setje Powerlines dan niks voor jou?
Mijn ervaring is niet zo goed daarmee. De snelheid viel enorm tegen, rond de 100Mbps. Ben wel benieuwd of anderen meer success hebben daarmee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tadango schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:54:
[...]

Mijn ervaring is niet zo goed daarmee. De snelheid viel enorm tegen, rond de 100Mbps. Ben wel benieuwd of anderen meer success hebben daarmee.
Kennis van mij heeft goeie ervaringen met deze, goed en stabiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MailMan
Heb een setje Powerline adapters van TP-Link. Weet even niet meer welke maar volgens mij tot max 1200mpbs. Maar de electra loopt over andere groepen denk ik, want ik haal max 65-70mbps.

Maar zoals ik zei: Inmiddels een goeie Air Link verbinding, alleen gedoe met internet sharing.

Anyway, alles staat klaar voor HL Alyx, alleen nog een Discount nodig :+

[Voor 31% gewijzigd door MailMan op 24-05-2021 19:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Totibbs
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 06-06 08:16
[Oculus Quest 2]
ik word een beetje giechel van al die social-gathering apps. Overal weer apart een avatar aanmaken voordat je pas weet wat ze te bieden hebben. Net zat ik in "Venues(beta early access)". Opzich wel geinig dat ik virtueel bij een MMA fight kon zitten. Al was het geluid zacht en verder alleen maar kinderstemmen om me heen. Welke social-app gebruiken de Tweakers die gewoon rustig een biertje erbij willen nemen en ondertussen wat zien?
Lijkt me geinig een virtueel concert bij te wonen als dat kan?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Totibbs schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:15:
[Oculus Quest 2]
ik word een beetje giechel van al die social-gathering apps. Overal weer apart een avatar aanmaken voordat je pas weet wat ze te bieden hebben. Net zat ik in "Venues(beta early access)". Opzich wel geinig dat ik virtueel bij een MMA fight kon zitten. Al was het geluid zacht en verder alleen maar kinderstemmen om me heen. Welke social-app gebruiken de Tweakers die gewoon rustig een biertje erbij willen nemen en ondertussen wat zien?
Lijkt me geinig een virtueel concert bij te wonen als dat kan?
Ik ben aan het kijken naar dergelijke apps voor het werk. Bevallen inderdaad best goed. Maar we hebben gewoon geen headsets in grote aantallen, helaas.

Een app om met randoms te socialisen heb ik nog niet echt gedaan. Ik heb VRChat een keertje geprobeerd maar ik vond het maar meh... De zakelijke apps maken een mooie avatar van je gezicht die ook heel echt geanimeerd wordt (vooral Arthur, Spatial vond ik wat minder op dit gebied). VRChat vond ik een beetje te cartoony allemaal. Wat wel leuk is dat je eigen ruimtes en ervaringen kan maken erin, zelfs minigames zoals escape rooms.

Ook moet ik AltspaceVR eens kijken omdat Microsoft dat nu loopt te pushen bij ons. Maar ik vind het veel te consumenterig aanvoelen om het te overwegen voor zakelijk gebruik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Coffee2Code
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11-06 07:47
de 21e een Valve Index besteld, ik duim dat die vandaag nog verzonden word 🙏

EDIT: vandaag helaas niet verzonden, iemand ervaring met Valve Index verzending? hoe lang duurt dit gemiddeld als ze in stock zijn?

[Voor 46% gewijzigd door Coffee2Code op 25-05-2021 00:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ShAd0w
MailMan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:35:
Heb een setje Powerline adapters van TP-Link. Weet even niet meer welke maar volgens mij tot max 1200mpbs. Maar de electra loopt over andere groepen denk ik, want ik haal max 65-70mbps.

Maar zoals ik zei: Inmiddels een goeie Air Link verbinding, alleen gedoe met internet sharing.

Anyway, alles staat klaar voor HL Alyx, alleen nog een Discount nodig :+
Ik was ook aan het twijfelen of ik ging wachten op een Discount, maar het is eigenlijk 'de reden' waarom ik nu al overstag ben gegaan voor VR. Nadat ik de bril vorige week heb gekocht, heb ik HL:A ook direct aangeschaft (full price) op Steam om ze én te steunen én omdat ik het gewoon direct wilde hebben. Daarna even een paar dagen links laten liggen op advies van mede-tweakers, om even te wennen aan VR.

Ondertussen zit ik er vol in en ik kan het je aanraden! Sow, wat zit dit spel indrukwekkend in elkaar, qua sfeer, bediening. Qua controls was het even wennen omdat HL:A vier verschillende manieren heeft van bewegen.
Teleporteren (met fade), zappen (teleporteren zonder fade), continues head (richting van je stick aan de hand van weer je heen kijkt), continues hand (richting aan de hand van je hand).
(als ik de eerste twee goed benoem).

Het 'teleporteren' vind ik zelf niet heel fijn, omdat het niet goed overkomt/haalt je uit de game. Maar het is wel het meest vriendelijke. Zappen vind ik lichtelijk raar aanvoelen, maar raak je snel aan gewend en beter dan teleporteren met een fade. Continues daarentegen is heel gaaf, maar dat is écht even wennen. Soms wat wankel op de benen gestaan ;)
Gebruik nu Continues Hand om me voort te bewegen, maar denk dat ik Continues Head weer even ga proberen sinds ik de zaklamp heb :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MailMan
ShAd0w schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:56:
[...]

Ik was ook aan het twijfelen of ik ging wachten op een Discount, maar het is eigenlijk 'de reden' waarom ik nu al overstag ben gegaan voor VR. Nadat ik de bril vorige week heb gekocht, heb ik HL:A ook direct aangeschaft (full price) op Steam om ze én te steunen én omdat ik het gewoon direct wilde hebben. Daarna even een paar dagen links laten liggen op advies van mede-tweakers, om even te wennen aan VR.

Ondertussen zit ik er vol in en ik kan het je aanraden! Sow, wat zit dit spel indrukwekkend in elkaar, qua sfeer, bediening. Qua controls was het even wennen omdat HL:A vier verschillende manieren heeft van bewegen.
Teleporteren (met fade), zappen (teleporteren zonder fade), continues head (richting van je stick aan de hand van weer je heen kijkt), continues hand (richting aan de hand van je hand).
(als ik de eerste twee goed benoem).

Het 'teleporteren' vind ik zelf niet heel fijn, omdat het niet goed overkomt/haalt je uit de game. Maar het is wel het meest vriendelijke. Zappen vind ik lichtelijk raar aanvoelen, maar raak je snel aan gewend en beter dan teleporteren met een fade. Continues daarentegen is heel gaaf, maar dat is écht even wennen. Soms wat wankel op de benen gestaan ;)
Gebruik nu Continues Hand om me voort te bewegen, maar denk dat ik Continues Head weer even ga proberen sinds ik de zaklamp heb :X
Ik begrijp je en kan eigenlijk ook niet wachten. Helemaal niet omdat ik net Lone Echo als opstapje naar Alyx heb uitgespeeld. Maar ik ben ook weer beetje bang dat alles na Alyx tegen gaat vallen, dus daarom wil ik er ook niet te snel mee beginnen.

The Lab was ook wel leuk om eens te zien op welke manier je gebruik kan maken van VR. Ook even goeie test hoe SteamVR games lopen maar dat lijkt allemaal prima te gaan op m'n Ryzen 5 3600 met 5700XT!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

MailMan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:55:
[...]

Ik begrijp je en kan eigenlijk ook niet wachten. Helemaal niet omdat ik net Lone Echo als opstapje naar Alyx heb uitgespeeld. Maar ik ben ook weer beetje bang dat alles na Alyx tegen gaat vallen, dus daarom wil ik er ook niet te snel mee beginnen.
Same here, heb em laatst gekocht in de aanbieding maar wacht nog even totdat ik Torn uitgespeeld heb.

Die game is trouwens voor bijna niks (~ 3 a 5 euro, afhankelijk waar je em haalt) te vinden via AKS. Lijkt totaal niet op HA: Alyx, maar het is een erg leuke game om het 'immersive' gevoel te krijgen die je ook bij HL: Alyx ervaart.

Voor mensen die wachten op een aanbieding van HL: Alyx kan ik deze in de tussentijd echt aanraden!

[Voor 5% gewijzigd door Cybergamer op 25-05-2021 12:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coffee2Code
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11-06 07:47
heuj, m'n headset is verzonden :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crashed1987
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09:37
phoentje schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:16:
Na mijn , Lenovo Explorer, Samsung Odyssey, Samsung odyssey +, Valve Index, Hp Reverb G2, hèb ik zojuist een preorder geplaatst voor de HTC Vive Pro 2.

Erg benieuwd of dit weer een stap hoger is dan de Reverb G2.

Nog meer mensen deze nieuwe high RES headset in bestelling?

Voornamelijk de nieuwe techniek die ze gebruiken ben ik erg benieuwd naar.

Voor de VIVE Pro 2 werkte HTC samen met Nvidia en AMD om Display Stream Compression te kunnen toepassen. Deze door VESA ontwikkelde techniek zorgt er volgens HTC voor dat er beelden van hogere kwaliteit met minder bandbreedte verstuurd kunnen worden. Het is volgens het bedrijf voor het eerst dat een VR-headset van DSC gebruikmaakt. Deze techniek werkt vanaf DisplayPort-versie 1.2.
Ik had een CV1, ben begin dit jaar geüpgraded naar de G2. Helaas heb ik heel veel issues met de G2 op het gebied van tracking en heb ik van het weekend ook een pre-order geplaatst op Vive Pro 2 en gebruik op dit moment mijn CV1 weer.

Knuckle controllers en vive trackers heb ik al, waar de Vive Pro 2 mee samen kan werken, dus ik ben heel benieuwd :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Inmiddels de replacement VR covers ontvangen van Oculus. Al met al een week geduurd, niet gek.

Edit: ow, en geen extra kosten. (ging via UPS)

[Voor 77% gewijzigd door Cybergamer op 25-05-2021 15:21]

Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True