menne schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:53:
[...]
Zo te lezen heb je heel wat plannen

Ik zou ook een beetje rustig aan beginnen eerlijk gezegd. Games met super veel vloeiende beweging etc, zou ik persoonlijk niet direct mee starten bijvoorbeeld. Maar wie weet wen je snel aan VR of heb je minder snel last van motion sickness.
- First Steps vond ik ook een goede inderdaad (echt voor je eerste stappen in VR als introductie, meer niet).
- The Lab is inderdaad ook een leuk als start, heb zelf vooral plezier gehad van de pijl en boog mini-game.
- SuperHot VR ook leuk, maar wel prijzig als je het niet in een sale koopt (maar heeft wel een gratis demo)
- Vooral alles wat een gratis demo heeft ook (vooral om te ontdekken wat je het meeste ligt)
Nou ja, plannen, gewoon al enorm veel titels gezien die me interessant lijken en mezelf zitten hypen op VR.
Zojuist de headset maar eens afgezet omdat de batterij nagenoeg leeg was. Eigenlijk geen enkel moment last gehad van Motion Sickness bij de spellen die ik gedaan heb. Was wel even schrikken bij BeatSaber (Demo) toen zo'n wand ineens langs kwam, maar al met al gaat het vooralsnog prima.
- First Steps
- SuperHot (Demo)
- Beat Saber (Demo)
- Sports Scramble (Demo)
En heb me inderdaad al enorm vermaakt met First Steps, bizar hoe gaaf ze het 'vastpakken' van dingen gedaan hebben. Dit had ik niet verwacht en het reageerde allemaal nog net wat beter dan verwacht, had de controls snel door en het werkte allemaal enorm fijn.
Enige wat ik niet aan de praat kreeg, is Air Link met m'n PC. Ik heb bewust geen Link-cable aangeschaft (omdat AirLink er nu is), maar de twee apparaten vinden elkaar niet.
Ik ben bang dat dit komt door de Ziggo modem en zijn 5GHz. PC is via de ethernet ermee verbonden en ik sta zo'n 5 meter van de router af. 5Ghz staat dus aan, 20MHz - kanaal 36 (mocht dat er iets mee te maken hebben... ik weet namelijk dat mijn TV 5Ghz op andere kanalen niet leuk vond).
Network Discovery staat aan in Windows, in beide apps staat Air Link geactiveerd (in de oculus alsook in Windows), maar ik heb echt zo'n 30 minuten zitten wachten op m'n Quest, dat hij een PC aan het zoeken was op het netwerk, maar hij vindt niets.
Internet lijken meer mensen er last van te hebben, maar er blijft wel één vraag bij me steken:
- Moet ik de Quest 2 eerst connecten met de Oculus App via een Link kabel? Of is dat niet nodig om Air Link te starten? Deze vraag krijg ik online niet gevonden.
Edit:
- alleen wat last van mijn voorhoofd, beetje 'warm-achtig', mogelijk van de druk