Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:09:
[...]

Ze leveren wel naar Nederland, maar wel met verzendkosten waardoor je bijna net zo goed vrcover kunt bestellen.
Maar dit is een recall, neem aan dat daarbij geen verzendkosten komen? Aangezien het een fabrikagefout is.

Ik heb in elk geval een zaak aangemaakt daar.

Trouwens, op de NL Oculus site staat ook gewoon 'gratis bezorging' (nouja 'Free Delivery' dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 13:13
MailMan schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:52:
Ik lees dat Air Link de h.264 codec gebruikt en dat AMD GPU’s hier minder goed mee overweg kunnen. Merken mensen met een Radeon daar iets van? B.v. in vergelijking met Virtual Desktop en HEVC?
Ik heb beide geprobeerd middels VD maar zag niet echt een verschil in kwaliteit of FPS.

Heb een 6900XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Na mijn , Lenovo Explorer, Samsung Odyssey, Samsung odyssey +, Valve Index, Hp Reverb G2, hèb ik zojuist een preorder geplaatst voor de HTC Vive Pro 2.

Erg benieuwd of dit weer een stap hoger is dan de Reverb G2.

Nog meer mensen deze nieuwe high RES headset in bestelling?

Voornamelijk de nieuwe techniek die ze gebruiken ben ik erg benieuwd naar.

Voor de VIVE Pro 2 werkte HTC samen met Nvidia en AMD om Display Stream Compression te kunnen toepassen. Deze door VESA ontwikkelde techniek zorgt er volgens HTC voor dat er beelden van hogere kwaliteit met minder bandbreedte verstuurd kunnen worden. Het is volgens het bedrijf voor het eerst dat een VR-headset van DSC gebruikmaakt. Deze techniek werkt vanaf DisplayPort-versie 1.2.

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 17:10
Luc45 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:57:
Er is een probleem gevonden met huidirritatie door de headset foam van de Quest 2. Als je een headset hebt die voor 4 januari gemaakt is kom je in aanmerking voor een vervangende facial interface, ook als je bezorgd bent kun je contact opnemen en vragen om een vervangende unit. Zie: https://support.oculus.com/1504463656600795

Mijn serial number werd als ongeldig aangemerkt door het formulier dus ik heb gewoon contact opgenomen. Ik weet ook niet of ze dit uberhaupt in Nederland gaan leveren, maar proberen is het natuurlijk altijd waard.
Dat verklaart een hoop, heb nu inmiddels een vrcover maar de originele kon ik hier niet langer dan een uur gebruiken zonder last te krijgen.
(fabricagedatum hier is 2020/11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-10 06:41
Flying Hawkic schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:51:
[...]

De 23 EUR douanekosten van UPS heb ik van Oculus terug gekregen in de vorm van 25 EUR winkeltegoed. Je moet ze wel een factuur van UPS bezorgen die je eerst bij UPS moet aanvragen.
Hoe heb je die factuur bij Oculus aangeleverd om deze vergoed te krijgen? Ik heb net ook m'n verzoek ingediend voor een replacement. (Mijn Q2 is van november, en serienummer matched)

[ Voor 3% gewijzigd door xoniq op 14-05-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
GekkePrutser schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:13:
[...]

Maar dit is een recall, neem aan dat daarbij geen verzendkosten komen? Aangezien het een fabrikagefout is.

Ik heb in elk geval een zaak aangemaakt daar.

Trouwens, op de NL Oculus site staat ook gewoon 'gratis bezorging' (nouja 'Free Delivery' dan).
Het is gratis verzenden, maar er kunnen inklaringskosten komen van de douane (zie degene op wie ik net heb geciteerd). Die kan je dus blijkbaar declareren bij Oculus.

Hier kan je je headset aanmelden:
https://tickets.oculusvr.com/hc/nl/requests/new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
S95Sedan schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Dat verklaart een hoop, heb nu inmiddels een vrcover maar de originele kon ik hier niet langer dan een uur gebruiken zonder last te krijgen.
(fabricagedatum hier is 2020/11)
Ja ik heb dat op het moment ook met de originele:
  • Door de slechte schuim moet ik m heel strak aandraaien met de elite strap, wat veel druk oplevert.
  • Na een half uur begint het op m'n voorhoofd te gloeien, alsof de headset zelf te warm wordt.
  • Rood ingeprent Oculus logo rondom m'n voorhoofd nadien.
  • Afdoen voelt bevrijdend, wat dus niet zou moeten.
Dus blij dat ze het nu erkennen zonder dat je moet bewijzen dat je er last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjwenker
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-10 09:07
Vandaag dus maar de quest 2 aangeschaft, geprobeerd om half life alyx aan de praat te krijgen maar iedere keer als ik de game opstart krijg ik een zwart scherm en op mn vr bril gebeurt er niks.
Iemand tips? ik heb de bril gewoon aangesloten via de officiele USB C kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-10 14:37
Vandaag is helaas mijn Quest 2 Elite-band gesneuveld. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe. Hebben jullie misschien nog tips voor mij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:08
zjwenker schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:53:
Vandaag dus maar de quest 2 aangeschaft, geprobeerd om half life alyx aan de praat te krijgen maar iedere keer als ik de game opstart krijg ik een zwart scherm en op mn vr bril gebeurt er niks.
Iemand tips? ik heb de bril gewoon aangesloten via de officiele USB C kabel.
Wat is volgens jou de officiële USB C kabel? Als je daarmee bedoeld dat het de kabel is waarmee de Quest is gekomen, dan zou het eigenlijk wel moeten werken, alleen super belabberd doordat die kabel niet geschikt is voor streamen.

Als je het over de officiële kabel hebt (maar ook als je de bijgeleverde kabel gebruikt), even een andere USB poort gebruiken. Er zijn nogal wat compatibiliteit problemen met moederborden, USB controllers e.d. Als je hier even de specs van je PC beschrijft is het even makkelijker helpen.

Wat sowieso zou moeten werken en zeker het testen waard is, is om Air Link te gebruiken. Als dat op zich werkt maar Alyx dan alsnog zwart beeld geeft, moet het bijna wel een software probleem zijn.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
xoniq schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:15:
[...]

Hoe heb je die factuur bij Oculus aangeleverd om deze vergoed te krijgen? Ik heb net ook m'n verzoek ingediend voor een replacement. (Mijn Q2 is van november, en serienummer matched)
Gewoon een ticket via de klantendienst (via hun support pagina).

Ik denk dat je altijd een facial cover kunt aanvragen, zonder dat je bewijs moet leveren. Mij hebben ze nooit iets gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
impactftw schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:15:
Vandaag is helaas mijn Quest 2 Elite-band gesneuveld. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe. Hebben jullie misschien nog tips voor mij? ;)
Wat is er gebeurd? Ik zit nog steeds te wachten tot ik eentje kan bestellen die op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33
Die Elite straps schijnen best vaak te breken toch? Ik twijfel daarom zelf ook erg of ik dat aan zal schaffen. En als ik dat doe, of ik dan voor een versie met batterij zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
phoentje schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:16:
Na mijn , Lenovo Explorer, Samsung Odyssey, Samsung odyssey +, Valve Index, Hp Reverb G2, hèb ik zojuist een preorder geplaatst voor de HTC Vive Pro 2.

Erg benieuwd of dit weer een stap hoger is dan de Reverb G2.

Nog meer mensen deze nieuwe high RES headset in bestelling?

Voornamelijk de nieuwe techniek die ze gebruiken ben ik erg benieuwd naar.

Voor de VIVE Pro 2 werkte HTC samen met Nvidia en AMD om Display Stream Compression te kunnen toepassen. Deze door VESA ontwikkelde techniek zorgt er volgens HTC voor dat er beelden van hogere kwaliteit met minder bandbreedte verstuurd kunnen worden. Het is volgens het bedrijf voor het eerst dat een VR-headset van DSC gebruikmaakt. Deze techniek werkt vanaf DisplayPort-versie 1.2.
Nu ik tweemaal een headset heb gehad (Quest 1 en nu Quest 2) met inside-out tracking, en ook nog draadloos ga ik niet meer terug naar een bekabelde headset. Heb simpelweg geen ruimte of zin om de tracking stations te moeten plaatsen en meeverhuizen als ik van de woonkamer naar studeerkamer ga.

Daarnaast is de kwaliteit van Virtual Desktop (en AirLink) dermate goed dat ik het niet nodig vindt om een kabel in m'n nek te leggen voor wat extra pixels of mindere latency.

Ik wacht dus netjes op de Quest 3 ;) Waarschijnlijk ook een stuk goedkoper trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-10 14:37
Flying Hawkic schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:02:
[...]

Wat is er gebeurd? Ik zit nog steeds te wachten tot ik eentje kan bestellen die op voorraad is.
Bij het plastic gedeelte gebroken tijdens heb opzetten...

https://i.ytimg.com/vi/nXehciq62lA/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Viscerous schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:42:
[...]

Staat standaard aan als je Link (of Air Link) gebruikt, het is een feature dat de Oculus PC software mogelijk maakt.

Er is ook Asynchronous Time Warp dat draait op de headset zelf maar niet zo uitgebreid is als ASW. Die zorgt er alleen voor dat als je rondkijkt het altijd smooth is. Vandaar dat je soms als een applicatie hangt of iets dergelijks zwarte randen krijgt omdat het niet gerendert is maar ATW er voor zorgt dat het in ieder geval niet helemaal stil staat.
Als ik via Oculus Debug Tool de ASW overlay aanzet (Async-SpaceWarp Stats) zie ik dat ASW op Automatic - disabled staat tijdens Lone Echo. Dat speel ik dan via Air Link. Terwijl in de Oculus Debug Tool zelf ASW dus op Auto staat. Ik had eigenlijk verwacht dat dat Automatic - Enabled zou zeggen?

Laat maar, dat is dus. normaal. Hij staat op Available - Not Active omdat de framerate gehaald wordt :)

Waar ik nog wel last van heb is een error melding met de linker controller. Dat gebeurt als ik in een game zet en met de menu knop naar je Air Link menu omgeving gaat en dan op Virtual Desktop klik. Krijg dat zwarte scherm niet weg omdat dat over alle andere windows menus gaat. Zal even kijken of ik een screenshot kan maken.

[ Voor 19% gewijzigd door MailMan op 15-05-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 09:46
Hey allemaal, ik ben heel erg benieuwd naar een goede VR bril en ik zit op de Quest 2 te zoeken. Ik kan deze echter moeilijk vinden.. zijn deze op dit moment niet leverbaar of wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Rule schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:57:
Hey allemaal, ik ben heel erg benieuwd naar een goede VR bril en ik zit op de Quest 2 te zoeken. Ik kan deze echter moeilijk vinden.. zijn deze op dit moment niet leverbaar of wat is er aan de hand?
?

https://www.coolblue.nl/e.../oculus-quest-2-64gb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 09:46
Oh dan ben ik scheel. Ik zat op bol.com te zoeken en op pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Was die niet een productiefout bij de eerste exemplaren waarvoor ze een gratis vervanging deden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
MailMan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:14:
Die Elite straps schijnen best vaak te breken toch? Ik twijfel daarom zelf ook erg of ik dat aan zal schaffen. En als ik dat doe, of ik dan voor een versie met batterij zou gaan.
Daar ben ik al een tijdje naar aan het zoeken, maar telkens uitverkocht (met batterij). Ik las online dat het breken gebeurde bij de eerste exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
thecompany schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:34:
[...]

Nu ik tweemaal een headset heb gehad (Quest 1 en nu Quest 2) met inside-out tracking, en ook nog draadloos ga ik niet meer terug naar een bekabelde headset. Heb simpelweg geen ruimte of zin om de tracking stations te moeten plaatsen en meeverhuizen als ik van de woonkamer naar studeerkamer ga.

Daarnaast is de kwaliteit van Virtual Desktop (en AirLink) dermate goed dat ik het niet nodig vindt om een kabel in m'n nek te leggen voor wat extra pixels of mindere latency.

Ik wacht dus netjes op de Quest 3 ;) Waarschijnlijk ook een stuk goedkoper trouwens.
Quest 3 goedkoper dan de Quest 2? Dat betwijfel ik :). Ik hoop dat de Quest 3 ook oogtracking zal hebben en foveated rendering. Ik vraag mij ook af hoe Facebook verder gaat met de verplichte Facebook login aangezien ze daar in Duitsland zoveel problemen mee hebben. Ik sluit niet uit dat als deze vereiste wegvalt voor de EU, dat de Quest 3 duurder zou kunnen zijn dan de Quest 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

thecompany schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:34:
[...]

Voor mij geen optie ivm het simracen. Daar dus ook een statische positie tijdens het gebruik van VR . Kabels zijn geen issue dus

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
phoentje schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:36:
[...]

Voor mij geen optie ivm het simracen. Daar dus ook een statische positie tijdens het gebruik van VR . Kabels zijn geen issue dus
Simracen kan ook draadloos hoor (ik doe het via Airlink). Uiteraard moet je wel een goede verbinding hebben. Vind zonder kabel toch leuker om het hoofd te bewegen dan met kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Flying Hawkic schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:08:
[...]

Quest 3 goedkoper dan de Quest 2? Dat betwijfel ik :). Ik hoop dat de Quest 3 ook oogtracking zal hebben en foveated rendering. Ik vraag mij ook af hoe Facebook verder gaat met de verplichte Facebook login aangezien ze daar in Duitsland zoveel problemen mee hebben. Ik sluit niet uit dat als deze vereiste wegvalt voor de EU, dat de Quest 3 duurder zou kunnen zijn dan de Quest 2.
Nee, ik bedoelde goedkoper dan de Vive Pro 2 (1300 euro?). De Quest 3 is waarschijnlijk wel iets duurder dan de 2, maar ik betaal graag voor een grotere FOV, foveated rendering en nog meer pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Hoe erg zijn dropped frames (dus een lagere framerate dan je Hz/Refresh rate) bij VR? Ik zie dat ik nog ~20% performance overhead heb bij b.v. Lone Echo, maar als ik hoger ga qua refresh rate dan zie ik dat het soms net een negatieve overhead wordt en je dus minder frames haalt dan je Hz.

Het lijkt dan soms wat schokkerig, maar dat kan ook aan Air Link liggen.

Is de richtlijn voor VR dat je altijd je minimale refreshrate moet zien te halen, of is het niet zo erg voor de ervaring als je eronder duikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10 16:17
De beste manier is om het ingame te testen. Zo had ik Half Life Alyx getest met mijn Valve Index. En merkte dat de game vloeiender liep op 90hz i.p.v. 120hz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

MailMan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:57:
Hoe erg zijn dropped frames (dus een lagere framerate dan je Hz/Refresh rate) bij VR? Ik zie dat ik nog ~20% performance overhead heb bij b.v. Lone Echo, maar als ik hoger ga qua refresh rate dan zie ik dat het soms net een negatieve overhead wordt en je dus minder frames haalt dan je Hz.

Het lijkt dan soms wat schokkerig, maar dat kan ook aan Air Link liggen.

Is de richtlijn voor VR dat je altijd je minimale refreshrate moet zien te halen, of is het niet zo erg voor de ervaring als je eronder duikt?
Met simracen is een vaste frame rate een must!!
90fps is hier het doel!
Maar daarvoor moet je wel een flinke gpu en cpu hebben.
Draadloos geloof ik niet dat die dat zelfde kan leveren als bedraad, onmogelijk zelfs
Althans niet het gene waarvoor ik hem inzet(rfactor2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
phoentje schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:14:
[...]

Met simracen is een vaste frame rate een must!!
90fps is hier het doel!
Maar daarvoor moet je wel een flinke gpu en cpu hebben.
Draadloos geloof ik niet dat die dat zelfde kan leveren als bedraad, onmogelijk zelfs
Althans niet het gene waarvoor ik hem inzet(rfactor2)
Je kan ook 80Hz kiezen als je dat wel haalt. 80Hz continu is beter dan 90Hz 90% van de tijd.... vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
thecompany schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Nee, ik bedoelde goedkoper dan de Vive Pro 2 (1300 euro?). De Quest 3 is waarschijnlijk wel iets duurder dan de 2, maar ik betaal graag voor een grotere FOV, foveated rendering en nog meer pixels.
Daar volg ik je in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Tadango schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:16:
[...]

Je kan ook 80Hz kiezen als je dat wel haalt. 80Hz continu is beter dan 90Hz 90% van de tijd.... vindt ik.
Klopt , stabiele rates is beter dan continu een dip.
Maar heb gewoon 90fps hoor 😎
3080 en de 5600x zijn een heerlijke combi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Games schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 18:27:
De beste manier is om het ingame te testen. Zo had ik Half Life Alyx getest met mijn Valve Index. En merkte dat de game vloeiender liep op 90hz i.p.v. 120hz.
Thanks voor de tips. Ik dacht dat ik performance overhead had, maar dat blijkt helemaal niet het geval. ASW grijpt namelijk gewoon in en er wordt automatisch lagere resolutie geselecteerd dan ik zelf heb aangegeven. Ik snapte al niet waarom het soms toch schokkeriger aanvoelde op een hogere Hz, maar dat is omdat er soms automatisch door ASW naar 45 of 36fps geswitched werd… Weer wat geleerd!

Heb een 5700XT maar die trekt Lone Echo toch niet altijd op 72hz, High settings met Max Resolutie op de Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ik realiseer me nu dat je ook 45Hz ASW kan forceren zodat je niet de hele tijd de korte lag/stutter hebt wanneer er een switch tussen 72hz en 45Hz plaatsvindt. Misschien dat dat in Lone Echo de moeite waard is omdat het niet super fast paced is tot nu toe.

Overigens zoek ik nog naar een manier om te zien wat de (geschaalde) resolutie is die op een bepaald moment gebruikt wordt. De Performance Overlay is wat beknopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Ook recall aangevraagd, gebruukte ondertussen al wel tijdje vr cover.
Maar vind toch wel fijn om nog extra optie te hebben.
Net bevestiging gehad, krijg een vr cover replacement van oculus toegestuurd :)
Ben ik wel verrast door (en blij ook)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 23:03

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Flying Hawkic schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:06:
[...]

Daar ben ik al een tijdje naar aan het zoeken, maar telkens uitverkocht (met batterij). Ik las online dat het breken gebeurde bij de eerste exemplaren.
Geen idee of het zo is hoor. De mijne is ook aan het scheuren, nog geen 3 maanden oud, en heb gisteren een RMA aangevraagd bij Alternate (gaat maandag op de post). Het probleem zit hem in het feit dat er niet nagedacht is over de draagkracht en de spanning die op de aansluitpunten komt icm het materiaal. (had er een heel verhaal over gelezen op reddit).

Ik zit zelf te denken om dan zoiets als dit te kopen. Ik denk dat de stress dan veel minder is omdat er ook een kussen/steun op het voorhoofd zit.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Cybergamer schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:01:
[...]

Geen idee of het zo is hoor. De mijne is ook aan het scheuren, nog geen 3 maanden oud, en heb gisteren een RMA aangevraagd bij Alternate (gaat maandag op de post). Het probleem zit hem in het feit dat er niet nagedacht is over de draagkracht en de spanning die op de aansluitpunten komt icm het materiaal. (had er een heel verhaal over gelezen op reddit).

Ik zit zelf te denken om dan zoiets als dit te kopen. Ik denk dat de stress dan veel minder is omdat er ook een kussen/steun op het voorhoofd zit.
Interessante post op Reddit. Ga ik zeker eens lezen. Ik vind de originele eigenlijk de mooiste, maar misschien hebben ze bij Oculus dan design boven functie gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Flying Hawkic schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:52:
[...]

Interessante post op Reddit. Ga ik zeker eens lezen. Ik vind de originele eigenlijk de mooiste, maar misschien hebben ze bij Oculus dan design boven functie gekozen.
Van hetgeen wat ik begrijp is dat wel het geval, samen met materiaal keuzes...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:20
kaasszje schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:08:
Ook recall aangevraagd, gebruukte ondertussen al wel tijdje vr cover.
Maar vind toch wel fijn om nog extra optie te hebben.
Net bevestiging gehad, krijg een vr cover replacement van oculus toegestuurd :)
Ben ik wel verrast door (en blij ook)
Dat doe je goed! Ik heb het formulier ingevuld omdat ik last had van huidirritatie, maar helaas krijg ik echt geen vervanging.

Wel een lullig mailtje dat ik voor 29 dollar een vervangende (refurbished) cover kan bestellen. Dat lijkt me
gezien de mogelijke alternatieven het geld niet waard.
[...]
Deze heb ik ook, kan het zeker aanraden!

[ Voor 22% gewijzigd door Ahrnuld op 16-05-2021 17:30 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ahrnuld schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:26:
[...]

Dat doe je goed! Ik heb het formulier ingevuld omdat ik last had van huidirritatie, maar helaas krijg ik echt geen vervanging.

Wel een lullig mailtje dat ik voor 29 dollar een vervangende (refurbished) cover kan bestellen. Dat lijkt me
Je kan toch gewoon garantie claimen via de retailer waar je je Q2 gekocht hebt?
[...]

Toppie! Zodra ik het geld terug heb ga ik die bestellen :)

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

[...]

[...]

dat mailtje had ik ook .
De leuke korting waar ze het over hebben is 100%
Kortom check de link ff, dit is de vervanging.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:57

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Hebben hier mensen ervaring met de Quest 2 icm air link, zo ja: werkt het een beetje of werkt het met de (link) kabel beter?

[ Voor 7% gewijzigd door Militia Pilot op 16-05-2021 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ahrnuld
kaasszje schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:58:
[...]
dat mailtje had ik ook .
De leuke korting waar ze het over hebben is 100%
Kortom check de link ff, dit is de vervanging.
Wel verd....thanks!!

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wat raar. Er staat in dat formulier toch duidelijk dat je dit moet krijgen:
Indien je in aanmerking komt, dan zullen wij je gezichtsinterface gratis vervangen, of je irritatie ondervonden hebt of niet.
Nou moet je natuurlijk wel een van die serienummers hebben. Ik heb zelf ook een case aangemaakt maar nog geen reactie trouwens.

Edit: Ik had het mailtje wel binnen gekregen vanmiddag zie ik, en er stond bij mij ook heel duidelijk dat het gratis was:
Thank you for contacting Oculus regarding your Quest 2 Facial Interface. We are following up to provide instructions on how to claim your free replacement facial interface for your Quest 2 headset.
De vervangende versie ziet er ook heel anders uit dan de originele. Een soort nepleer met sleuven van ander materiaal voor lucht. Ik hoop niet dat het echt 'refurbished' gaat zijn, ivm hygiene. Maar ik verwacht van niet eigenlijk want dit model hebben ze niet eerder verkocht, en zoveel retouren zullen ze ook niet gehad hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 16-05-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Militia Pilot schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:09:
Hebben hier mensen ervaring met de Quest 2 icm air link, zo ja: werkt het een beetje of werkt het met de (link) kabel beter?
Ik gebruik enkel Air link nog sinds het beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
[...]

[...]

Lijkt mij vreemd? Wat staat er in het mailtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:57

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Flying Hawkic schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:59:
[...]

Ik gebruik enkel Air link nog sinds het beschikbaar is.
Werkt het zo goed dan?
Merk je dat er latency is oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 11:04
Militia Pilot schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:09:
Ik heb heb meerdere ruimtes waar ik VR speel en maar 1 game PC en sinds Air Link uit is gebruik ik geen VD meer en ook geen bekabelde Link.

Enige games waar Air Link nog onder doet voor VD/kabel zijn race games of games met veel bomen/gras want Air Link gebruikt nog enkel H264 en bitrates hoger dan 60 Mbps zorgen voor stotterend geluid/frame stutters.

Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Militia Pilot schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:10:
[...]

Werkt het zo goed dan?
Ik vind persoonlijk van wel. Speel wel bijna enkel Project Cars 2. Geen last van latency. Air link is gebruiksvriendelijker dan VD, dat is de reden dat ik ervoor kies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:11

Osxy

Holy crap on a cracker

Militia Pilot schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:10:
[...]

Werkt het zo goed dan?
Ik speel Beat Saber via Air Link en de latency is echt amper merkbaar. Ze hebben hier echt enorm goede optimalisaties in zitten en de kwaliteit is echt goed zolang je een goed WIFI ontvangst hebt.
Ik heb in de game kamer ook 1 van de accesspoints hangen (Ubiquiti) dus ontvangst kan niet beter.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Laatst online: 14-10 23:33

jacobras

Developer

jacobras schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:20:
Ter inspiratie voor wie op zoek zijn naar iets nieuws een aantal games die ik graag speel.

[..]

Afbeeldingslocatie: https://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/611160/header.jpg?t=1514266188

Karnage Chronicles spelen we sinds gisteren (momenteel in de sale voor 15,40 euro) en dat is een adventure game waarbij je je karakter kan upgraden qua wapens en kledij. Co-op is goed uitgewerkt en de actie is vet.
Vanmiddag uitgespeeld met m'n maat! Ruim 10 uur aan co-op gameplay. Ik geef de game een 8/10. Grote werelden met veel te verkennen en verzamelen. Leuke variëteit aan enemies en de continue veranderingen houden het spel fris. Paar leuke puzzeltjes ook. Grootste nadeel is dat vijanden regelmatig achter je spawnen, tegelijk met voor je en rechts van je. Op twee plekken tegelijk spawnen is al genoeg om mee te dealen maar achter je is alleen maar irritant. Helemaal omdat je daar vandaan komt, die plekken heb je leeg gehaald. Sommige eindbazen zijn ook flink pittig. Overall zeker een aanrader.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Osxy schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:40:
[...]

Ik speel Beat Saber via Air Link en de latency is echt amper merkbaar. Ze hebben hier echt enorm goede optimalisaties in zitten en de kwaliteit is echt goed zolang je een goed WIFI ontvangst hebt.
Ik heb in de game kamer ook 1 van de accesspoints hangen (Ubiquiti) dus ontvangst kan niet beter.
Ik werk inderdaad ook wel op een afstand van 2 meter van een access point met Wifi 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Flying Hawkic schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:01:
[...]
Lijkt mij vreemd? Wat staat er in het mailtje?
"Bedankt voor je interesse in Oculus. We willen graag dat je VR blijft gebruiken. Daarom willen we je een refurbished vervangend product aanbieden tegen een speciale prijs.

Meld je via deze gepersonaliseerde link aan bij je Oculus-account om refurbished vervangende producten te kopen.
Opmerking: deze link is gepersonaliseerd voor jou en verloopt zodra je je aankoop voltooit of na dertig dagen, afhankelijk van wat het eerst plaatsvindt. Als je link verloopt voordat je de kans hebt gehad een aankoop te doen en je toch gebruik wilt maken van deze aanbieding, neem je contact met ons op.

Onze refurbished onderdelen en producten hebben een beperkte garantie van de fabrikant van zes maanden. Je kunt aanvullende details over de garantie bekijken vóór je aankoop via je de bovenstaande link. Je kunt deze informatie vervolgens downloaden zodat deze na de aankoop veilig op je pagina met accountgeschiedenis wordt bewaard.

Aarzel niet om contact op te nemen als je vragen hebt. "

Dat is ook meteen alle inhoudelijke tekst. Als op de link klik zie ik een VRcover voor $29. Pas bij toevoegen aan de winkelwagen en dan afronden van de bestelling blijkt de prijs $0 te zijn.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Ahrnuld schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:02:
[...]

"Bedankt voor je interesse in Oculus. We willen graag dat je VR blijft gebruiken. Daarom willen we je een refurbished vervangend product aanbieden tegen een speciale prijs.

Meld je via deze gepersonaliseerde link aan bij je Oculus-account om refurbished vervangende producten te kopen.
Opmerking: deze link is gepersonaliseerd voor jou en verloopt zodra je je aankoop voltooit of na dertig dagen, afhankelijk van wat het eerst plaatsvindt. Als je link verloopt voordat je de kans hebt gehad een aankoop te doen en je toch gebruik wilt maken van deze aanbieding, neem je contact met ons op.

Onze refurbished onderdelen en producten hebben een beperkte garantie van de fabrikant van zes maanden. Je kunt aanvullende details over de garantie bekijken vóór je aankoop via je de bovenstaande link. Je kunt deze informatie vervolgens downloaden zodat deze na de aankoop veilig op je pagina met accountgeschiedenis wordt bewaard.

Dat is ook meteen alle inhoudelijke tekst. Als op de link klik zie ik een VRcover voor $29. Pas bij toevoegen aan de winkelwagen en dan afronden van de bestelling blijkt de prijs $0 te zijn.
Vreemd. Heb je niet gewoon de verkeerde automatische e-mail gekregen aangezien je het exemplaar toch gratis krijgt? Misschien eens checken met een support medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Osxy schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:40:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, maar welke moeilijkheidsgraad speel je Beat Saber? (Danwel hoeveel noten per seconde gemiddeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Sissors schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:10:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, maar welke moeilijkheidsgraad speel je Beat Saber? (Danwel hoeveel noten per seconde gemiddeld?)
Vrij laag nog (Normal/Hard, hangt van tracks af) tot 3-3,5 noten per seconde.

Online zijn echter diverse spelers te vinden die in de top 100 van wereld zitten die met Air Link spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Osxy schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:27:
[...]

Vrij laag nog (Normal/Hard, hangt van tracks af) tot 3-3,5 noten per seconde.

Online zijn echter diverse spelers te vinden die in de top 100 van wereld zitten die met Air Link spelen.
Het lastige is dan wel altijd dat je niet weet in hoeverre latency er niet is, en hoeverre ze er voor compenseren.

Bedraad met mijn CV1 heb ik gewoon nul latency, en dat is wel iets waar ik me zorgen over maak als mijn CV1 er een keer mee kapt, vooral door het gebrek aan alternatieven. (Heb degene van HP geprobeerd, maar uiteindelijk had ik daar juist iets van tracking latency problemen, waardoor als de headset bewoog op mijn hoofd, het beelf niet snel genoeg compenseerde, waardoor het beeld veel onrustiger was als met mijn CV1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
[...]

Ahrnuld schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:02:
[...]

Flying Hawkic schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:10:
[...]

Vreemd. Heb je niet gewoon de verkeerde automatische e-mail gekregen aangezien je het exemplaar toch gratis krijgt? Misschien eens checken met een support medewerker.
Deze mail kreeg ik ook. Je moet klikken op de link in het mailtje, dan kom je op een lege winkelwagen, met daaronder het product van 30 dollar. Daar klik je op het plusje, komt ie in de winkelwagen, met 30 dollar eraf, en dus gratis.

Gister ook gedaan, en is onderweg.

[ Voor 11% gewijzigd door xoniq op 17-05-2021 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Sissors schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Het lastige is dan wel altijd dat je niet weet in hoeverre latency er niet is, en hoeverre ze er voor compenseren.

Bedraad met mijn CV1 heb ik gewoon nul latency, en dat is wel iets waar ik me zorgen over maak als mijn CV1 er een keer mee kapt, vooral door het gebrek aan alternatieven. (Heb degene van HP geprobeerd, maar uiteindelijk had ik daar juist iets van tracking latency problemen, waardoor als de headset bewoog op mijn hoofd, het beelf niet snel genoeg compenseerde, waardoor het beeld veel onrustiger was als met mijn CV1).
Er zit altijd latency op, de vraag is of het merkbaar is. Bekabeld heb je ook latency. Ik zat ingame op 50ms latency. Maar je kan de quest 2 ook bedraad aansluiten dan heb je een lagere latency (getallen durf ik niet te noemen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik was al een tijdje af en aan in verleiding om te upgraden, eens half voor de grap gezegd dat een vriend dan mijn Quest 1 over kon nemen... En na nog eens bij mij gebeatsaberd te hebben met de custom tracks en hij me vroeg hoe serieus ik was over dat hij dat ding over zou kunnen nemen toch de Quest 2 dit weekend maar besteld 8)

Hij is pas net binnen, even opgezet met de standaard strap maar ik had de elite er bij besteld dus die er op gezet (wat heel makkelijk is, slim systeem). De standaard strap is niet zo slecht als wat in het begin vaker geroepen werd, maar de elite zit inderdaad wel een stuk beter. Het is jammer dat hij niet springloaded is dus je kunt hem eigenlijk niet zo van je gezicht trekken, maar even aan de knop achterop draaien gaat ook gelijk al heel makkelijk.

Visueel ziet het er goed uit. Ik werd nog niet echt weggeblazen maar heb dan ook nog nauwelijks wat geprobeerd. Gelukkig lijkt het wel grotendeels scherp, ik was bang dat mijn (voor zover ik zelf heb kunnen meten) ipd van 72 mm voor problemen zou zorgen. Toen ik hem net opzette voelde het wel een beetje raar maar dat leek al snel weg te trekken. Als ik mijn hoofd beweeg dan zie ik wel de rand van het scherm in mijn perifere visie, maar ook dat zal denk ik niet echt een probleem zijn.

Ik heb er tot nu toe alleen even twee keer in the end mee gespeeld in beat saber, om hem te testen. Het eerste wat opviel was de vloeiendheid. Ik denk dat het de 90 Hz is ten opzichte van de 72 Hz van de 1, maar in eerste instantie dacht ik zelfs even dat ik de slomo modifier aan had staan (maar de muziek klonk normaal). In the end op expert vind ik een erg pittige track, maar waar de blokjes op de 1 altijd wild op me af leken te vliegen kwam dat nu veel relaxter over.

Wel vind ik de controllers nog steeds te klein (heb grote handen) en bij mijn eerste poging ging ik vaak de mist in omdat ik het gevoel had dat ze uit mijn handen glipten. Tot mijn verbazing ondanks dat toch een nieuwe highscore. Daarna eens even met een andere greep geprobeerd (wijs- en middelvinger door de halo, niet echt eerder geprobeerd) en tot mijn verbazing sprong ik daar gelijk mee van plek 4400nogwat naar 2200nogwat :D

Ik wil sowieso nog kijken voor hand straps voor deze controller zoals ik ook voor de 1 heb want dat is gewoon fijn, maar wellicht ook nog maar eens wat meer met die greep oefenen.

Eerste indruk bij het overstappen van de 1 naar de 2 is dus zeker positief. Ik wil nog even wat meer testen en direct vergelijken, maar ik ben toch wel 99% zeker dat ik de Quest 2 ga houden :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Osxy schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:15:
[...]

Er zit altijd latency op, de vraag is of het merkbaar is. Bekabeld heb je ook latency. Ik zat ingame op 50ms latency. Maar je kan de quest 2 ook bedraad aansluiten dan heb je een lagere latency (getallen durf ik niet te noemen)
Klopt, al heb je ook bedraad natuurlijk nog steeds encoder en decoders ertussen die je niet via displayport hebt. Was leuk geweest als ze Displayport over USB hadden gedaan. Lagere latencies en hogere framerates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10 10:41

Korte clip dat ik een mooie hook ontwijk en daarna op de laatste seconde K.O. sla. :)

Ah man, Thrill of the fight speelt wel lekker. Ik zweet me de pleuris en heb spierpijn, nou ja, in het begin wel, nu geen spierpijn meer omdat die spieren nu gewend zijn aan die bewegingen.
Heeft iemand nog tips om het te verzwaren? Ik zat te denken aan polsgewichten maar geen idee of dat handig is qua ergonomie.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

GekkePrutser schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:36:
[...]
De vervangende versie ziet er ook heel anders uit dan de originele. Een soort nepleer met sleuven van ander materiaal voor lucht. Ik hoop niet dat het echt 'refurbished' gaat zijn, ivm hygiene. Maar ik verwacht van niet eigenlijk want dit model hebben ze niet eerder verkocht, en zoveel retouren zullen ze ook niet gehad hebben.
Keb em ook maar besteld, de mijne is nog van voor 4-1-21 met het soort schuim. Ik vind het erg snel erg warm aanvoelen, hopelijk werkt dit beter voor mij.

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmyhoffa24
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-03-2023
SeenD schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:40:
[YouTube: Last fight knock out on last second - thrill of the fight]
Korte clip dat ik een mooie hook ontwijk en daarna op de laatste seconde K.O. sla. :)

Ah man, Thrill of the fight speelt wel lekker. Ik zweet me de pleuris en heb spierpijn, nou ja, in het begin wel, nu geen spierpijn meer omdat die spieren nu gewend zijn aan die bewegingen.
Heeft iemand nog tips om het te verzwaren? Ik zat te denken aan polsgewichten maar geen idee of dat handig is qua ergonomie.
Polsgewichten niet doen!

Extra massa gepaard met de jerk motions zorgen voor blessures, hier zijn onze gewrichten niet voor gemaakt. Je zou kunnen kijken naar weerstandselestieken https://www.amazon.com/Bo...k=Boxing+Resistance+Bands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Jimmyhoffa24 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:07:
[...]

Polsgewichten niet doen!

Extra massa gepaard met de jerk motions zorgen voor blessures, hier zijn onze gewrichten niet voor gemaakt. Je zou kunnen kijken naar weerstandselestieken https://www.amazon.com/Bo...k=Boxing+Resistance+Bands
Ik had al zo t vermoeden dat het niet helemaal koosjer is. Ik zal daar eens naar gaan kijken. Thanks. Ik had ook nog niet echt m'n best gedaan om het uit te zoeken. :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Cybergamer schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:40:
[...]

Keb em ook maar besteld, de mijne is nog van voor 4-1-21 met het soort schuim. Ik vind het erg snel erg warm aanvoelen, hopelijk werkt dit beter voor mij.
Dat warm worden is het moment dat het irriteert op je huid. Dus het zal sowieso beter zijn. Ook bij het bestellen las ik over de lucht kanalen, wat ook prettiger kan zijn, als je bijv. een ventilator aan hebt of buiten speelt. Die van mij zou ongeveer maandag moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

xoniq schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:13:
[...]

Dat warm worden is het moment dat het irriteert op je huid. Dus het zal sowieso beter zijn. Ook bij het bestellen las ik over de lucht kanalen, wat ook prettiger kan zijn, als je bijv. een ventilator aan hebt of buiten speelt. Die van mij zou ongeveer maandag moeten komen.
Dacht wel dat ik vandaag contact zou krijgen, maar blijkbaar nemen ze hun tijd

(Thank you for contacting us about your Quest 2 headset facial interface. A member of our customer service team will follow up with you as soon as possible.)

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Cybergamer schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:27:
[...]

Dacht wel dat ik vandaag contact zou krijgen, maar blijkbaar nemen ze hun tijd

(Thank you for contacting us about your Quest 2 headset facial interface. A member of our customer service team will follow up with you as soon as possible.)
Ging bij mij ook 4 dagen overheen (met weekend ertussen), dus gewoon afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
xoniq schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Ging bij mij ook 4 dagen overheen (met weekend ertussen), dus gewoon afwachten.
Bij mij ook minstens zo lang. Komt wel in orde, maar ze nemen inderdaad hun tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Flying Hawkic op 19-05-2021 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gebruik Beat Saber al een tijd om wat beweging erbij te krijgen met alle lockdowns, maar merkte dat het eigenlijk niet meer zo intensief is. Dus weer eens gekeken naar andere maps zoals Fitbeat, maar meeste van wat er wordt/werd aangeraden is ouder, en doe ik met drie vingers in mijn neus. En toen zag ik toevallig precies op de bsaber homepage: https://bsaber.com/fitbeat-map-pack/

Een hele reeks mappen sterk lijkend op fitbeat qua walls. Op sommige plaatsen is het wel opletten met de flow, maar overall conclusie: Mijn benen doen nu zeer :P . Goede aanrader voor degene die wat meer calorieën willen verbranden met Beat Saber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 05:30
Oke, eind deze middag haal ik m'n Quest 2 op bij Coolblue - dus ik ga een diepe sprong maken, de VR wereld in, na weken van topics lezen, reviews, alles... Ben blij dat Air Link zojuist is uitgekomen en ik hoop dat m'n wifi in m'n appartement goed genoeg is hiervoor, anders gaan we wat extra dingen aanschaffen :)

M'n hardware verder is:
- Ryzen 5 3600
- 5700XT
- 16GB

Half-Life: Alyx is al aan het downloaden op steam (dit is een van de redenen dat ik VR wil) en verder heb ik al op m'n wishlist staan.
- Medal of Honor: Above and Beyond
- The Walking Dead: Saints & Sinners
- Beatsaber

M'n algemene vraag is, wat zijn nu top games om even lekker in VR te komen en wat dingen te verkennen? Verschillende spelmodi, verschillende type games om bijv. ook m'n vriendin er kennis mee te laten maken (die zet ik niet in een horror game, dat vergeeft ze me nooit).

Onderzoek geeft allemaal lijstjes van 'beste games etc', maar ik ben dus meer op zoek naar instap games. Kijk, dit kan met VR.
Wat ik al gedownload heb via Steam:
- The Lab
- Propagation VR

Nog goede vlieg-games ergens? Andere (gratis) aanraders die je even mee moet pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Sissors schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:31:
Mijn benen doen nu zeer :P . Goede aanrader voor degene die wat meer calorieën willen verbranden met Beat Saber.
Haha, herkenbaar! Zelf heb ik last van evenwicht problemen en daardoor niet veel mogelijkheden om met sport bezig te zijn. Ik heb verschillende aanpassingen gemaakt om toch met VR bezig te kunnen zijn, het is erg vermoeiend, maar zooooooo bevredigend! :)

cybergamers.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10 16:45
ShAd0w schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:53:
Oke, eind deze middag haal ik m'n Quest 2 op bij Coolblue - dus ik ga een diepe sprong maken, de VR wereld in, na weken van topics lezen, reviews, alles... Ben blij dat Air Link zojuist is uitgekomen en ik hoop dat m'n wifi in m'n appartement goed genoeg is hiervoor, anders gaan we wat extra dingen aanschaffen :)

M'n hardware verder is:
- Ryzen 5 3600
- 5700XT
- 16GB

Half-Life: Alyx is al aan het downloaden op steam (dit is een van de redenen dat ik VR wil) en verder heb ik al op m'n wishlist staan.
- Beatsaber

M'n algemene vraag is, wat zijn nu top games om even lekker in VR te komen en wat dingen te verkennen? Verschillende spelmodi, verschillende type games om bijv. ook m'n vriendin er kennis mee te laten maken (die zet ik niet in een horror game, dat vergeeft ze me nooit).

Onderzoek geeft allemaal lijstjes van 'beste games etc', maar ik ben dus meer op zoek naar instap games. Kijk, dit kan met VR.
- The Lab
- Propagation VR

Nog goede vlieg-games ergens? Andere (gratis) aanraders die je even mee moet pakken?
De Oculus introductie (First Steps geloof ik?) is een leuke (gratis) start voor een eerste VR ervaring. Het laat op een eenvoudige doch leuke manier zien wat de mogelijkheden zijn en hoe de controllers werken.
Beat Saber is ook een mooie om rustig aan je VR benen mee te trainen.

Walkabout Minigolf en Eleven Table Tennis zijn ook games die voor een beginner snel op te pakken zijn en toch vele uren speelplezier bieden (ook in multiplayer).

The Room VR is erg leuk als je van puzzel games houdt.

Mission: ISS is gratis en een goede doch heftige training voor motion sickness. Anne Frank House is gratis en interessant, met name als je daar in het echt nog niet geweest bent.

Ancient Dungeon Beta (laatst hier getipt) is ook een gratis game die nog in beta is (App Lab).

Rec Room en Echo VR zijn ook gratis te spelen en kunnen ook wel vermakelijk zijn. Echter heb je daar te maken met een multiplayer omgeving waar ook veel druktemakers zitten.

Games als Alyx en S&S of MoH zou ik nog heel even bewaren totdat je wat meer ervaring hebt en gebruik kunt maken van Smooth locomotion zonder daar ziek van te worden. Anders ben je afhankelijk van teleporteren en dat doet m.i. echt afbreuk aan de immersie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Ik heb net de VR Cover gekregen van Oculus/Facebook vanuit de VS vanwege de huidirritatie issues. Ik had er geen last van.

Vorige week donderdag 13 mei aangevraagd en nu binnen, dat gaat vrij vlot en geen inklaringskosten of iets dergelijks.
Ik had er al eentje van VR-cover, maar altijd fijn om te kunnen wisselen voor als er meer mensen mee willen spelen.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
SeenD schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:03:
Ik heb net de VR Cover gekregen van Oculus/Facebook vanuit de VS vanwege de huidirritatie issues. Ik had er geen last van.

Vorige week donderdag 13 mei aangevraagd en nu binnen, dat gaat vrij vlot en geen inklaringskosten of iets dergelijks.
Ik had er al eentje van VR-cover, maar altijd fijn om te kunnen wisselen voor als er meer mensen mee willen spelen.
Hoe is jou ervaring ermee tegenover die van Oculus zelf en die van VR-Cover? Wat voor materiaal is het? Ik kan er geen enkele review over vinden. Is het leuk dat het gratis is? Of is het echt een enorme verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik Beat Saber al een tijd om wat beweging erbij te krijgen met alle lockdowns, maar merkte dat het eigenlijk niet meer zo intensief is. Dus weer eens gekeken naar andere maps zoals Fitbeat, maar meeste van wat er wordt/werd aangeraden is ouder, en doe ik met drie vingers in mijn neus. En toen zag ik toevallig precies op de bsaber homepage: https://bsaber.com/fitbeat-map-pack/

Een hele reeks mappen sterk lijkend op fitbeat qua walls. Op sommige plaatsen is het wel opletten met de flow, maar overall conclusie: Mijn benen doen nu zeer :P . Goede aanrader voor degene die wat meer calorieën willen verbranden met Beat Saber.
Ik merk zelf dat er sowieso een heel verschil zit in hoe je het zelf benadert. Ga je puur voor zo efficiënt mogelijk de blokjes raken zonder overbodige bewegingen, wat meestal de beste manier is voor hoge scores, dan verbruik je ook minder energie als je eenmaal wat geoefend bent. Maar als ik echt actief probeer op te gaan in de muziek sta ik meer soort van te dansen (met de goede tracks) en is het ook veel intensiever.

Goed, daarbij moet ik ook zeggen dat het ook weer af zal hangen van hoe fit je zelf al bent. Mijn conditie is op zich niet slecht maar ik zeul wel een aanzienlijke hoeveelheid extra gewicht mee wat op zich de uitdaging ook vergroot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
xoniq schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:22:
[...]

Hoe is jou ervaring ermee tegenover die van Oculus zelf en die van VR-Cover? Wat voor materiaal is het? Ik kan er geen enkele review over vinden. Is het leuk dat het gratis is? Of is het echt een enorme verbetering?
Het is deze set. https://eu.vrcover.com/pr...r-oculus%E2%84%A2-quest-2

Het is kunstleer. En er is ook houder met cover over je neus, zodat je daar geen last hebt licht lekken. En er zitten 2 diktes van de leren foam pad. De dikke versie zit wat comfortabeler maar je zit wel verder weg van het scherm, enkele millimeters. En de dunnere zit je wat dichter bij het scherm.

Ik vind t zelf wel lekkerder zitten, sinds ik de vr-cover heb, heb ik de oude er 1x op teruggeklikt, maar vind de VRcover een stuk fijner zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door SeenD op 19-05-2021 15:24 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixTies
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-10 10:34
Kloever schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:20:
[...]

Ik kreeg een link van de Deutsche post van ze. Enige wat daarin staat dat het aangemeld is. Geen idee wat voor een bedrijf het is maar dit is de laatste keer dat ik er besteld heb.
Heb een VRcover replacement via de officiële site besteld op 12 April...vandaag pas binnengekomen. Na veel mailen en lang de status "aangemeld" zien op de tracking dan toch opeens in de bus... Komt via Duitsland en daar schijnt het door de pandemie allemaal erg lang te duren ivm backlogs. :(

NCASE M1 | i9-10900K | Corsair DDR4 64GB | EVGA 3070 XC3 Ultra Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic

Ik kom van Pistol Whip en ik merk dat dat veel intensiever is dan Beat Saber. Een of twee levels op hard en je zit te zweten :). Hoewel dat mijn Oculus aangeeft dat ik veel meer calorieën verbrandt met BS, maar dat klopt dus niet volgens mij.

Bij Beat Saber zit ik in de campaign rond level 17 (denk ik) vast omdat er een level is waar je met één hand allemaal blauwe blokjes moet doen. En ik snap niet hoe je dat met één hand kan doen. Ik heb dus meer plezier met Pistol Whip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic

M'n hardware verder is:
- Ryzen 5 3600
- 5700XT
- 16GB

- Beatsaber

- The Lab
- Propagation VR

Welkom :). Ik ben ook ingestapt met de Quest 2 en ik dacht dat ik veeleer zou genieten van HLA, maar ik vind de games uit de Oculus winkels ook echt leuk (veel leuker zelfs dan ik had gedacht). Als je actief wilt zijn, kan ik Pistol Whip aanraden (vind ik persoonlijk leuker dan Beat Saber).

Ik weet niet of je van racen houdt, maar voor mij was Project Cars 2 een hele nieuwe wereld in VR met Playseat en Thrustmaster T300 RS GT. Nooit zoveel genoten van racegames. Voor het eerst merk en voel je pas echt hoeveel reliëf er in een bepaald circuit zit.

Deel zeker jouw eerste ervaringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 19:14
FixTies schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:23:
[...]

Heb een VRcover replacement via de officiële site besteld op 12 April...vandaag pas binnengekomen. Na veel mailen en lang de status "aangemeld" zien op de tracking dan toch opeens in de bus... Komt via Duitsland en daar schijnt het door de pandemie allemaal erg lang te duren ivm backlogs. :(
Die van mij is gisteren opnieuw op de post gedaan. Ik had hem ook rond die tijd besteld.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Laatst online: 20:22
Zo te lezen heb je heel wat plannen :) Ik zou ook een beetje rustig aan beginnen eerlijk gezegd. Games met super veel vloeiende beweging etc, zou ik persoonlijk niet direct mee starten bijvoorbeeld. Maar wie weet wen je snel aan VR of heb je minder snel last van motion sickness.

- First Steps vond ik ook een goede inderdaad (echt voor je eerste stappen in VR als introductie, meer niet).
- The Lab is inderdaad ook een leuk als start, heb zelf vooral plezier gehad van de pijl en boog mini-game.
- SuperHot VR ook leuk, maar wel prijzig als je het niet in een sale koopt (maar heeft wel een gratis demo)
- Vooral alles wat een gratis demo heeft ook (vooral om te ontdekken wat je het meeste ligt)

[ Voor 4% gewijzigd door menne op 19-05-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
SeenD schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:18:
[...]

Het is deze set. https://eu.vrcover.com/pr...r-oculus%E2%84%A2-quest-2

Het is kunstleer. En er is ook houder met cover over je neus, zodat je daar geen last hebt licht lekken. En er zitten 2 diktes van de leren foam pad. De dikke versie zit wat comfortabeler maar je zit wel verder weg van het scherm, enkele millimeters. En de dunnere zit je wat dichter bij het scherm.

Ik vind t zelf wel lekkerder zitten, sinds ik de vr-cover heb, heb ik de oude er 1x op teruggeklikt, maar vind de VRcover een stuk fijner zitten.
Dat is de set die door Oculus gratis geleverd wordt? Dat is dan een prima vervanging zo te zien. Denk dat sowieso alles beter is dan schuim. Vooral voor hygiëne. (Toch blij dat ik m sinds vorig jaar heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:39:
[...]

Dat is de set die door Oculus gratis geleverd wordt? Dat is dan een prima vervanging zo te zien. Denk dat sowieso alles beter is dan schuim. Vooral voor hygiëne. (Toch blij dat ik m sinds vorig jaar heb)
Het gekke is, ik heb toevallig vandaag een tweede Quest 2 binnen gekregen (heb hem prive besteld maar vooral voor werk gebruik). Daar zit gewoon dezelfde facial interface bij als bij de oude Quest 2 van toen die net uit was.

Ik kan echter niet de nieuwe facial interface bestellen voor deze omdat hij volgens het serienummer niet in aanmerking komt. Ik ben wel heel benieuwd wat ze als vervanging gaan opsturen nu. Is dat dan toch nepleer? Ik had verwacht dat ze die dan op alle nieuwe Quest 2's zouden leveren.

Maar Facebook stuurt dus een facial interface van VRCover naar iedereen die de oude had??? :? Dat is wel gek want ze maken die dingen toch zelf. Waarom dan een third party ding opsturen?

PS: Het laadlampje van de nieuwe is ook veel geliger dan het groen van de oude, heel gek. De rest van de (mogelijke) verschillen ga ik nog bekijken, hij hangt nu aan de lader.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 19-05-2021 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
GekkePrutser schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Het gekke is, ik heb toevallig vandaag een tweede Quest 2 binnen gekregen (heb hem prive besteld maar vooral voor werk gebruik). Daar zit gewoon dezelfde facial interface bij als bij de oude Quest 2 van toen die net uit was.

Ik kan echter niet de nieuwe facial interface bestellen voor deze omdat hij volgens het serienummer niet in aanmerking komt. Ik ben wel heel benieuwd wat ze als vervanging gaan opsturen nu. Is dat dan toch nepleer? Ik had verwacht dat ze die dan op alle nieuwe Quest 2's zouden leveren.

Maar Facebook stuurt dus een facial interface van VRCover naar iedereen die de oude had??? :? Dat is wel gek want ze maken die dingen toch zelf. Waarom dan een third party ding opsturen?
Als je nu een nieuwe quest koopt, is de interface zo goed als hetzelfde als de oude, alleen de chemische samenstelling van het schuim is anders, omdat de oude dus irritatie veroorzaakte, dat is een reactie.

Dus het is niet zo dat elke nieuwe quest ineens een VR Cover heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:40:
[...]

Als je nu een nieuwe quest koopt, is de interface zo goed als hetzelfde als de oude, alleen de chemische samenstelling van het schuim is anders, omdat de oude dus irritatie veroorzaakte, dat is een reactie.

Dus het is niet zo dat elke nieuwe quest ineens een VR Cover heeft.
Aha dat klopt dus, bedankt! (y)

Maar naar iedereen die de vervanging heeft besteld komt er dus wel een VRCover? En is dat dan ook een refurb? Dat stond er wel namelijk maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen met zo'n hygieneprodukt. Zeker in tijden van pandemie.

Ik snap alleen niet waarom het een VRCover wordt in plaats van gewoon het nieuwe type met de nieuwe chemicalien. Aangezien ze dat toch zelf maken lijkt het me ook het goedkoopste.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 19-05-2021 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
GekkePrutser schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:42:
[...]

Aha dat klopt dus, bedankt! (y)

Maar naar iedereen die de vervanging heeft besteld komt er dus wel een VRCover? En is dat dan ook een refurb? Dat stond er wel namelijk maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen met zo'n hygieneprodukt. Zeker in tijden van pandemie.
Het heet een refurb in hun systeem. Heeft gewoon te maken met hoe dat genoemd wordt. Het is niet een ‘nieuw’ product waar omzet uit wordt gehaald, maar wordt aangeboden als referb, heeft wellicht bepaalde redenen onder het mom van omzet afdragen ofzo.

Zoiets is echt niet tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:23:
Bij Beat Saber zit ik in de campaign rond level 17 (denk ik) vast omdat er een level is waar je met één hand allemaal blauwe blokjes moet doen. En ik snap niet hoe je dat met één hand kan doen. Ik heb dus meer plezier met Pistol Whip.
Dat moet dan volgens mij 17B zijn. Die is inderdaad redelijk insane, maar hij is ook optioneel. Het is een zijtak die je niet hoeft te doen. Er zit wel een barrière boven waar je minstens x aantal challenges er onder gedaan moet hebben, maar er zijn er meer dan voldoende om een paar lastige over te slaan. Gewoon een stukje naar onder scrollen en er daar nog een paar doen die je geskipt had :)

Wil je toch dat ene level leren doen dan kun je ook buiten campaign datzelfde nummer doen, rechts de single saber versie selecteren en dan links de slower song modifier aan zetten om het patroon te leren. Het is wel te doen maar je moet precies op de juiste manier rondjes tekenen met je saber zeg maar. Maar ik zou hem zelf gewoon links laten liggen :+

Edit: oh trouwens, de campaign in het algemeen is niet echt waar de fun van de game zit imho. De betere songs zitten wat mij betreft sowieso in de dlc of beter nog custom songs (maar moet mijn bs nou ook weer opnieuw modden nu ik over ben naar de Quest 2), en gedwongen worden allemaal rare objectives te halen (zoals afstand van je handen :? ) is gewoon een beetje raar. Steeds beter worden in je favoriete songs en hoger proberen te komen op de highscore is veel leuker :)

[ Voor 17% gewijzigd door Finraziel op 19-05-2021 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Kan iemand mij vertellen hoe variabele Refresh rates bij HMDs werken (of bij de Quest 2 als dat onderling verschilt)?

Als ik bij de Quest 2 (verbonden via PC) onder de 72 FPS duik dan gaat hij naar 36hz (en dus ook 36fps gok ik?). Ik ga er even vanuit dat je bij VR altijd een soort v-sync wil hebben, en dat je FPS niet af dient te wijken van je Refresh rate. Klopt dat?

En als dat zo is, is het mogelijk om ook nog een andere refresh rate in te stellen dan 72hz op de Quest 2? Ik zag bij Oculus Debug Tools wel een 45Hz ASW modus staan, maar die voelde nogal schokkerig, met name qua tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:46
[...]

Geen idee of het zo is hoor. De mijne is ook aan het scheuren, nog geen 3 maanden oud, en heb gisteren een RMA aangevraagd bij Alternate (gaat maandag op de post)
Na de berichten hier gelezen te hebben over de scheuren heb ik mijn elite strap eens bekeken en ik heb helaas ook al een klein scheurtje aan een kant :-(

Aangekocht via Coolblue eind februari. Geen idee of het nog een oude batch betrof maar kort erna was de elite strap met batterij nergens meer te koop...

Ik twijfel nu een beetje wat ik moet doen. Doorspelen tot hij krak zegt en dan RMA of meteen al indienen. En ga ik de RMA aanvraag doen bij Coolblue of Oculus. Bij de 2e heb ik dan het gevoel dat er een partij tussenuit is en het sneller geregeld kan zijn. Maar de garantieovereenkomst heb ik natuurlijk in 1e instantie met de verkoper en dat is Coolblue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen met scheurende elite straps, draaien jullie hem wel elke keer netjes open als je de headset van je hoofd haalt?

Ik merkte dat ik in eerste instantie uit automatisme soms de headset zo van mijn hoofd trok want dat was ik zo gewend van de 1. Dat merkte ik dan pas weer bij het opzetten omdat hij dan te klein is om op te zetten. Heb mezelf nu aangewend om iedere keer de strap naar maximaal te draaien (ik heb een groot hoofd, maximaal ben ik zo) voor ik hem afneem. Als je dat niet doet kan ik me voorstellen dat je een hoop meer stress op de zijkanten zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

EdwinB schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:03:
[...]

Na de berichten hier gelezen te hebben over de scheuren heb ik mijn elite strap eens bekeken en ik heb helaas ook al een klein scheurtje aan een kant :-(

Aangekocht via Coolblue eind februari. Geen idee of het nog een oude batch betrof maar kort erna was de elite strap met batterij nergens meer te koop...

Ik twijfel nu een beetje wat ik moet doen. Doorspelen tot hij krak zegt en dan RMA of meteen al indienen. En ga ik de RMA aanvraag doen bij Coolblue of Oculus. Bij de 2e heb ik dan het gevoel dat er een partij tussenuit is en het sneller geregeld kan zijn. Maar de garantieovereenkomst heb ik natuurlijk in 1e instantie met de verkoper en dat is Coolblue...
Tja, dat is aan jou om te beslissen. Ik heb hem teruggestuurd naar Alternate met de vraag voor restitutie. Ik haal wel een ander onofficiële die blijkbaar het probleem niet heeft, en is nog goedkoper ook.
Finraziel schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:10:
Voor de mensen met scheurende elite straps, draaien jullie hem wel elke keer netjes open als je de headset van je hoofd haalt?
Ja, draai hem elke keer los na gebruik.

Het heeft te maken met design en materiaal keuze naar hetgeen wat ik gelezen heb. Ik weet niet of er nieuwe batches zijn die het probleem niet hebben, maar dit probleem komt voor bij beide Elite straps. Ik heb hierover in een van mijn eerdere post een link geplaatst.

[ Voor 21% gewijzigd door Cybergamer op 19-05-2021 22:12 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Finraziel schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:56:
[...]

Dat moet dan volgens mij 17B zijn. Die is inderdaad redelijk insane, maar hij is ook optioneel. Het is een zijtak die je niet hoeft te doen. Er zit wel een barrière boven waar je minstens x aantal challenges er onder gedaan moet hebben, maar er zijn er meer dan voldoende om een paar lastige over te slaan. Gewoon een stukje naar onder scrollen en er daar nog een paar doen die je geskipt had :)

Wil je toch dat ene level leren doen dan kun je ook buiten campaign datzelfde nummer doen, rechts de single saber versie selecteren en dan links de slower song modifier aan zetten om het patroon te leren. Het is wel te doen maar je moet precies op de juiste manier rondjes tekenen met je saber zeg maar. Maar ik zou hem zelf gewoon links laten liggen :+

Edit: oh trouwens, de campaign in het algemeen is niet echt waar de fun van de game zit imho. De betere songs zitten wat mij betreft sowieso in de dlc of beter nog custom songs (maar moet mijn bs nou ook weer opnieuw modden nu ik over ben naar de Quest 2), en gedwongen worden allemaal rare objectives te halen (zoals afstand van je handen :? ) is gewoon een beetje raar. Steeds beter worden in je favoriete songs en hoger proberen te komen op de highscore is veel leuker :)
Ah ik had al eens gezocht naar een optie om dat met een hand te oefenen, maar had hem nog niet gevonden. Met twee handen kan ik hem nu wel, maar met één hand moet je totaal andere bewegingen doen, aan rondjes had ik nog niet gedacht. Eens testen.

Vind de campaign op zich wel leuk omdat het een doel geeft. Een reden om te spelen, ik heb dat met alle games wel nodig. Ook al is het doel vaak wel absurd inderdaad. Zo was er ook een level waarbij je amper met je handen mocht bewegen. Dat is net tegennatuurlijk in BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Vroeg ik mij ook af. Zou graag een elite strap bestellen maar die is al heel lang niet meer op voorraad. Als hij binnen de twee jaar stuk gaat valt dat toch gewoon onder de garantie neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de elite strap sinds de Quest 2 uit is en ik ben er echt ontiegelijk voorzichtig mee, juist hierom. Altijd helemaal open draaien en hem recht van mijn hoofd trekken zodat ik de poten niet buig. Dat betekent alleen wel dat het met een bril vrijwel niet meer te doen is omdat je hem wel moet kantelen. Echter heb ik nu inzetlenzen voor de quest.

Tot nu toe geen problemen (ff afkloppen). Niettemin zeggen sommige mensen op reddit met dit probleem dat ze het ook zo doen. Maarja...

Ik had van de week mijn Quest 1 weer op en het viel me echt op hoe enorm fijn de standaard strap van de 1 wel niet is. Ik vind deze nog een stuk prettiger dan de elite van de 2. Echt jammer dat dit er niet meer af kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:46
Ja ik draai uiteraard de strap los voordat ik hem afzet. De eerste keren met eigen bril op gespeeld en dan moet je hem sowieso losdraaien en heel voorzichtig van je hoofd halen. Ik heb nu lenzen op sterkte in de Quest zitten en dat maakt het op- en afzetten wel een stuk makkelijker maar ik heb nog niet de neiging gehad om hem van mijn hoofd te trekken.

Wat ik wel doe is dat ik de strap vrij strak vastdraai op mijn hoofd denk ik. Ik merk dat het beter werkt met die inzetlenzen als de bril wat strakker vast zit. Dat merk ik ook wel aan mijn voorhoofd die na een tijdje spelen wat gaat irriteren.

Retour met geld terug zou wat mij betreft ook de beste optie zijn, maar ik betwijfel of een Alternate en Coolblue meewerken aan zo'n verzoek. Ik ga de strap bij Coolblue aanmelden en we zien wel hoe het gaat. In de tussentijd dan maar eens de originele strap proberen en misschien nog wel een andere bestellen die qua werking vergelijkbaar is aan die van Oculus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EdwinB schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:03:
[...]
Ik twijfel nu een beetje wat ik moet doen. Doorspelen tot hij krak zegt en dan RMA of meteen al indienen.
Ik denk wel dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn. Als hij net krak zegt tijdens een drukke speelsessie met beat saber ofzo heb je grote kans dat hij tegen de grond klapt en dan heb je een groter probleem want valschade valt niet onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

GekkePrutser schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:19:
[...]

Ik denk wel dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn. Als hij net krak zegt tijdens een drukke speelsessie met beat saber ofzo heb je grote kans dat hij tegen de grond klapt en dan heb je een groter probleem want valschade valt niet onder de garantie.
Dit dus, daar ga ik niet op wachten. Ik heb aardig geïnvesteerd in mijn Q2 (custom lenzen, val beveiliging, harnas, 8m kabel en WiFi 6 ac.) dus daar zit ik niet op te wachten. Speel wel ff met de originele strap, andere ga ik bestellen zodra de Elite strap met Alternate afgerond is.

Wel jammer, ding zat erg prettig. Maar ik heb het gevoel dat ik die strap niet kan vertrouwen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 05:30
menne schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:53:
[...]

Zo te lezen heb je heel wat plannen :) Ik zou ook een beetje rustig aan beginnen eerlijk gezegd. Games met super veel vloeiende beweging etc, zou ik persoonlijk niet direct mee starten bijvoorbeeld. Maar wie weet wen je snel aan VR of heb je minder snel last van motion sickness.

- First Steps vond ik ook een goede inderdaad (echt voor je eerste stappen in VR als introductie, meer niet).
- The Lab is inderdaad ook een leuk als start, heb zelf vooral plezier gehad van de pijl en boog mini-game.
- SuperHot VR ook leuk, maar wel prijzig als je het niet in een sale koopt (maar heeft wel een gratis demo)
- Vooral alles wat een gratis demo heeft ook (vooral om te ontdekken wat je het meeste ligt)
Nou ja, plannen, gewoon al enorm veel titels gezien die me interessant lijken en mezelf zitten hypen op VR.
Zojuist de headset maar eens afgezet omdat de batterij nagenoeg leeg was. Eigenlijk geen enkel moment last gehad van Motion Sickness bij de spellen die ik gedaan heb. Was wel even schrikken bij BeatSaber (Demo) toen zo'n wand ineens langs kwam, maar al met al gaat het vooralsnog prima.
- First Steps
- SuperHot (Demo)
- Beat Saber (Demo)
- Sports Scramble (Demo)
En heb me inderdaad al enorm vermaakt met First Steps, bizar hoe gaaf ze het 'vastpakken' van dingen gedaan hebben. Dit had ik niet verwacht en het reageerde allemaal nog net wat beter dan verwacht, had de controls snel door en het werkte allemaal enorm fijn.

Enige wat ik niet aan de praat kreeg, is Air Link met m'n PC. Ik heb bewust geen Link-cable aangeschaft (omdat AirLink er nu is), maar de twee apparaten vinden elkaar niet.

Ik ben bang dat dit komt door de Ziggo modem en zijn 5GHz. PC is via de ethernet ermee verbonden en ik sta zo'n 5 meter van de router af. 5Ghz staat dus aan, 20MHz - kanaal 36 (mocht dat er iets mee te maken hebben... ik weet namelijk dat mijn TV 5Ghz op andere kanalen niet leuk vond).

Network Discovery staat aan in Windows, in beide apps staat Air Link geactiveerd (in de oculus alsook in Windows), maar ik heb echt zo'n 30 minuten zitten wachten op m'n Quest, dat hij een PC aan het zoeken was op het netwerk, maar hij vindt niets.

Internet lijken meer mensen er last van te hebben, maar er blijft wel één vraag bij me steken:
- Moet ik de Quest 2 eerst connecten met de Oculus App via een Link kabel? Of is dat niet nodig om Air Link te starten? Deze vraag krijg ik online niet gevonden.

Edit:
- alleen wat last van mijn voorhoofd, beetje 'warm-achtig', mogelijk van de druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

ShAd0w schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:39:
[...]

Ik ben bang dat dit komt door de Ziggo modem en zijn 5GHz. PC is via de ethernet ermee verbonden en ik sta zo'n 5 meter van de router af. 5Ghz staat dus aan, 20MHz - kanaal 36 (mocht dat er iets mee te maken hebben... ik weet namelijk dat mijn TV 5Ghz op andere kanalen niet leuk vond).
Probeer eens een van de kanalen vanaf 52 tot 140 op 80Mhz (ivm DFS).
[...]

Internet lijken meer mensen er last van te hebben, maar er blijft wel één vraag bij me steken:
- Moet ik de Quest 2 eerst connecten met de Oculus App via een Link kabel? Of is dat niet nodig om Air Link te starten? Deze vraag krijg ik online niet gevonden.
Airlink kan je starten via de oculus app onder Settings -> Beta

[ Voor 41% gewijzigd door Cybergamer op 19-05-2021 23:50 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Tof dat je je "VR benen" al zo snel hebt! Bij mij duurde het even maar niet lang.

Je hoeft hem niet met kabel te verbinden. Ik heb de officiele Quest kabel en ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds ik een goede aparte WiFi AP heb, totaal niet meer gebruikt heb. Ik dacht altijd dat bekabeld weinig uitmaakte. Maar ik ben nu helemaal om. Het is geweldig draadloos. Ik stond altijd net op de kabel, was bang dat hij te hard aan de USB stekker van de headset zou trekken, de kabel draaide 4x dubbel enz enz. Ik gebruikte al VD maar AirLink werkt nog een stapje soepeler vind ik. Wel is die flat in Chicago verrekte mooi met die hele buitenwereld die beweegt.

En ja zoals @Cybergamer zegt moet je hem onder settings -> Beta gewoon aanzetten, en vergeet niet dit elke keer te doen want na een dag gaat het weer uit!

Ik kan ook de DFS kanalen heel erg aanraden. Die zijn veel 'schoner'. Wel moet je bij de hoogste kanalen 10 minuten wachten na het aanzetten van de AP waarbij hij scant op radar signalen. 80 Mhz kanaal is idd wel echt een must. Zelfs dan had ik nog stotteringen totdat ik een speciaal AP (en kanaal) voor VR ingericht hebt. Als er andere apparaten actief zijn op dezelfde AP dan gaat de snelheid en vooral de latency toch omlaag merk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 20-05-2021 01:02 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 124 Laatste