Alyx moet je kopen bij de volgende Steam sale, die is steeds in de aanbieding....(kwam ik helaas achter bij de eerste sale na aanschaf voor volle prijsmichavb schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:25:
[...]
en als je echt wil weten wat de mogelijkheden van vr zijn, is Halflife Alyx (ondanks de prijs) zeker een aanrader. Via steamvr overigens.
In de oculus app is overigens een Top Free filter met allemaal gratis games/demo's en apps
Die staan hier default zonder enig probleem. Wat werkte bij jouw niet goed dan?mytheory schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:51:
Ben er achter gekomen waarom mijn air link niet goed werkte. In debug tool had ik alles op nul gezet zoals hier eerder iemand schreef. Ergens gezien dat je disortion curvature op low en encode resolution width op 4000 moet zetten. Nu werkt het veel beter
Vooral Alyx maar ook bij beat saber gaat het veel soepeler nu.Tadango schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:34:
[...]
Die staan hier default zonder enig probleem. Wat werkte bij jouw niet goed dan?
Binnenkort eens revive gaan proberen. Wil toch wel een aantal oculus games spelen op mijn index. Vooral de darth vader spellen en zo zijn er nog wel een paar. Als ik het goed begrijp is revive de optie om oculus games op een ander apparaat te kunnen spelen.
Ben nog op zoek naar ervaringen. Zoals bijvoorbeeld spellen als what remains of edith finch e.d.. Vooral geen enge spellen
.
Of puzzel spellen. Bedenk me net dat The Room (hoewel echt veel te duur) een goede aanwinst zou kunnen zijn. Op mijn telefoon ook wel mee vermaakt. Alleen die 25 euro...
Ben nog op zoek naar ervaringen. Zoals bijvoorbeeld spellen als what remains of edith finch e.d.. Vooral geen enge spellen
Of puzzel spellen. Bedenk me net dat The Room (hoewel echt veel te duur) een goede aanwinst zou kunnen zijn. Op mijn telefoon ook wel mee vermaakt. Alleen die 25 euro...
[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 01-05-2021 10:01 ]
The room in VR is wel echt veel immenser, en ja, je kan altijd proberen op Quest, en als je het minder dan 2 uur speelt kan je altijd refundenArunia schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:58:
Binnenkort eens revive gaan proberen. Wil toch wel een aantal oculus games spelen op mijn index. Vooral de darth vader spellen en zo zijn er nog wel een paar. Als ik het goed begrijp is revive de optie om oculus games op een ander apparaat te kunnen spelen.
Ben nog op zoek naar ervaringen. Zoals bijvoorbeeld spellen als what remains of edith finch e.d.. Vooral geen enge spellen.
Gisteren eindelijk maar eens beat saber op mijn Quest gemod. Was even wat gedoe want moest hem eerst naar een oude versie downgraden en bij de eerste poging daarna installeerde bmbf daarna niet automatisch de verplichte mods, maar bij een tweede poging ging het wel goed (denk dat hij van slag raakte omdat bij de eerste poging er een popup was om toestemming te geven voor het installeren van zut, waarna de app weg was en ik hem opnieuw moest starten). Gelukkig had ik bij de 2e poging de gepatchte apk nog op mijn pc staan dus die kon er zo met sidequest weer op.
Maar ik moet zeggen, eenmaal geïnstalleerd weet ik niet waarom het nou lastiger zou zijn via Quest dan op pc. Ja met pc kun je relaxt achter je desktop wat nieuwe songs uitzoeken, maar met bmbf kan dat ook gewoon in de Quest zelf. Ik had eerder de indruk dat je iedere keer de Quest aan de USB kabel zou moeten hangen maar dat is dus niet nodig.
Paar songs gezocht op artiest en daar zaten zowel goede als slechte maps bij (die slechte verloor naar mijn idee gewoon halverwege de sync met de beat, hoewel het lastig te zeggen was want was sowieso moeilijk te horen waar ik nou op moest letten, bass of vocals). Vervolgens een van de curated playlists er op gezet, Noodlejams vol 1 die momenteel als featured bovenaan bsaber.com staat. Super makkelijk, één keer klikken, Quest is een tijdje bezig en je hebt 30+ nieuwe tracks die ook netjes onder een eigen kopje staan (vergelijkbaar met de officiële DLC packs).
Kwaliteit van die maps is ook echt super! Had echt gelijk volop lol met die tracks. De moeilijkheidsgraad viel me ook mee, ik kan meestal goed meekomen met expert. Was bang dat ze lastiger zouden zijn omdat ook de DLC steeds moeilijker wordt (schijnt te zijn wat mensen willen). Zo op het eerste spelen vind ik de kwaliteit vergelijkbaar met de officiële DLC packs, althans die van imagine dragons en linkin park, de rest heb ik niet. Veel beter dan de songs in de base game tenminste, die speel ik eigenlijk nauwelijks meer omdat ik ze gewoon niet meer leuk vond na gewend geraakt te zijn aan de DLC kwaliteit.
Ik heb wel ook het idee dat de dev/uitgever de bal hier ontzettend laat liggen... Nieuwe tracks komen maar met mondjesmaat uit en de meeste muziek ligt mij totaal niet. Ze kunnen het wel, dat bewijzen ze wel met de imagine dragons en linkin park packs die echt top zijn. Zouden ze met meer van die packs uitkomen dan hadden ze veel meer geld van mij kunnen krijgen en was ik waarschijnlijk niet eens gaan proberen te modden. Ze hadden me zelfs wel een abonnement aan kunnen smeren als ze met een goede gestage stroom nieuwe tracks van populaire nummers zouden komen. Maar ja, dat wordt een stuk lastiger als iedereen straks al custom songs gewend is.
Maar ik moet zeggen, eenmaal geïnstalleerd weet ik niet waarom het nou lastiger zou zijn via Quest dan op pc. Ja met pc kun je relaxt achter je desktop wat nieuwe songs uitzoeken, maar met bmbf kan dat ook gewoon in de Quest zelf. Ik had eerder de indruk dat je iedere keer de Quest aan de USB kabel zou moeten hangen maar dat is dus niet nodig.
Paar songs gezocht op artiest en daar zaten zowel goede als slechte maps bij (die slechte verloor naar mijn idee gewoon halverwege de sync met de beat, hoewel het lastig te zeggen was want was sowieso moeilijk te horen waar ik nou op moest letten, bass of vocals). Vervolgens een van de curated playlists er op gezet, Noodlejams vol 1 die momenteel als featured bovenaan bsaber.com staat. Super makkelijk, één keer klikken, Quest is een tijdje bezig en je hebt 30+ nieuwe tracks die ook netjes onder een eigen kopje staan (vergelijkbaar met de officiële DLC packs).
Kwaliteit van die maps is ook echt super! Had echt gelijk volop lol met die tracks. De moeilijkheidsgraad viel me ook mee, ik kan meestal goed meekomen met expert. Was bang dat ze lastiger zouden zijn omdat ook de DLC steeds moeilijker wordt (schijnt te zijn wat mensen willen). Zo op het eerste spelen vind ik de kwaliteit vergelijkbaar met de officiële DLC packs, althans die van imagine dragons en linkin park, de rest heb ik niet. Veel beter dan de songs in de base game tenminste, die speel ik eigenlijk nauwelijks meer omdat ik ze gewoon niet meer leuk vond na gewend geraakt te zijn aan de DLC kwaliteit.
Ik heb wel ook het idee dat de dev/uitgever de bal hier ontzettend laat liggen... Nieuwe tracks komen maar met mondjesmaat uit en de meeste muziek ligt mij totaal niet. Ze kunnen het wel, dat bewijzen ze wel met de imagine dragons en linkin park packs die echt top zijn. Zouden ze met meer van die packs uitkomen dan hadden ze veel meer geld van mij kunnen krijgen en was ik waarschijnlijk niet eens gaan proberen te modden. Ze hadden me zelfs wel een abonnement aan kunnen smeren als ze met een goede gestage stroom nieuwe tracks van populaire nummers zouden komen. Maar ja, dat wordt een stuk lastiger als iedereen straks al custom songs gewend is.
Gamertag: FinrazielNL
De grap; Beatsaber is tegenwoordig van Facebook volgens mij.Finraziel schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:03:
Gisteren eindelijk maar eens beat saber op mijn Quest gemod. Was even wat gedoe want moest hem eerst naar een oude versie downgraden en bij de eerste poging daarna installeerde bmbf daarna niet automatisch de verplichte mods, maar bij een tweede poging ging het wel goed (denk dat hij van slag raakte omdat bij de eerste poging er een popup was om toestemming te geven voor het installeren van zut, waarna de app weg was en ik hem opnieuw moest starten). Gelukkig had ik bij de 2e poging de gepatchte apk nog op mijn pc staan dus die kon er zo met sidequest weer op.
Met modden van Beatsaber verlies je toch de multiplayer mogelijkheid?
Nope, niet met multiplayer extentions...KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:18:
Met modden van Beatsaber verlies je toch de multiplayer mogelijkheid?
[ Voor 13% gewijzigd door Cybergamer op 02-05-2021 17:24 ]
Ik vond die van Imagine Dragons erg slecht gemaakt eigenlijk. De easy stand is te makkelijk en normal is me gelijk veel te moeilijk zodat ik steeds af gaFinraziel schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:03:
Natuurlijk, de muziek is goed maar dat is gewoon copy/paste.. Maar de blokken hebben ze niet goed gedaan vind ik.
[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 02-05-2021 17:58 ]
Ah die lagere niveaus heb ik geen idee van... Ik ben op hard begonnen (bij die songs) en daarna naar expert. Ik heb vooral expert vergeleken met de songs uit de base game... Beiden zijn uitdagend op hun eigen manier, maar bij de DLC songs had ik het gevoel dat je het even door moest krijgen en daarna vooral de flow van de song en map moest voelen en dan is hij heerlijk. Ik heb het in ieder geval op expert dan ook niet eens met dat ze de maps (blokken) niet goed gedaan hebben. De kunst is dat het goed overeen komt met hoe de muziek voelt en je eigenlijk min of meer staat te dansen als je er goed in opgaat. Maar op lagere moeilijkheidsgraden is dat lastig omdat je gewoon nog niet genoeg blokken hebt en nog niet goed genoeg bent om echt in een flow te raken. Ik ben de game ook nog eens een stuk leuker gaan vinden sinds expert me redelijk af gaat.GekkePrutser schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:57:
[...]
Ik vond die van Imagine Dragons erg slecht gemaakt eigenlijk. De easy stand is te makkelijk en normal is me gelijk veel te moeilijk zodat ik steeds af ga(of misschien was het normal / hard, ik weet het niet meer want ik speel het nauwelijks). Met de OST soundtracks is het een veel geleidelijkere overgang.
Natuurlijk, de muziek is goed maar dat is gewoon copy/paste.. Maar de blokken hebben ze niet goed gedaan vind ik.
De oudere originele maps voelde voor mij alsof de moeilijkheid veel meer gimmicky was, zoals juist met opzet de flow breken waar je domweg het trucje uit je hoofd moest leren. Ook hebben sommige songs gewoon hele flauwe supermoeilijke stukken halverwege die volledig uit sync zijn met de moeilijkheidsgraad van de rest van de song. Bijvoorbeeld be there for you, een van de weinige base game songs die ik echt wel leuk vind, maar op expert zit er zo'n dom stuk in waar je supersnel achter elkaar een hele rits blokken krijgt en als je ergens uit sync raakt dan is gewoon gewoon meteen game over.
Niet uitdagend, gewoon dom, en dat zit niet in de dlc maps (en misschien zijn de gratis nieuwere songs ook beter maar die muziek vind ik echt tien keer niks). Los daarvan is de moeilijkheidsgraad van de nieuwere tracks inderdaad wel steeds hoger. Zo vind ik ook de Linkin Park songs over het algemeen nog eens een klap moeilijker dan de imagine dragons songs. Kan me voorstellen als je nog normal speelt dat het dan wat lastiger kan worden.
Mocht je toch nog willen proberen om het beter onder de knie te krijgen dan zou ik je aanraden om de slower song modifier te gebruiken. Dat is ook hoe ik van hard naar expert gegaan ben. Het gaat er om dat je de patronen gaat herkennen. Op hogere moeilijkheidsgraden kun je echt niet meer elk blok bewust zien en bedenken hoe je die gaat raken, dat moet grotendeels vanzelf gaan.
Het is alweer even geleden dat ik BS heb gespeeld, en nog langer geleden dat ik custom songs/maps heb gespeeld. Op m'n Quest 1 had ik dit opgezet, bij de Quest 2 had ik daar geen zin meer in.
Ik weet wel dat de custom maps de game voor mij echt veel leuker maakten. Naast dat de muziek mij meer aansprak was het ritme van de blocks vaak beter en stond ik vaker te 'dansen' zoals @Finraziel ook al aangaf. Het wordt dan ook een stuk eenvoudiger om op een hoger niveau te spelen, doordat alle bewegingen veel natuurlijker voelen. Zelfs maps die je dan voor het eerst speelt gaan dan al lekker.
Uiteraard zit er ook de nodige bagger tussen de custom maps, maar wanneer je ze filtert op populariteit ontloop je deze meestal.
@chaoscontrol , afgelopen weekend wat Ancient Dungeon gespeeld en dat viel niet tegen! Heb nu een aantal runs gedaan en de gameplay voelt goed aan. Het wordt mij nu echter wel al wat te eentonig. Hopelijk wordt het vechtsysteem nog wat verder uitgebreid, dat is m.i. qua variatie nog wat te beperkt.
Voor een bèta prima speelbaar!
Ik weet wel dat de custom maps de game voor mij echt veel leuker maakten. Naast dat de muziek mij meer aansprak was het ritme van de blocks vaak beter en stond ik vaker te 'dansen' zoals @Finraziel ook al aangaf. Het wordt dan ook een stuk eenvoudiger om op een hoger niveau te spelen, doordat alle bewegingen veel natuurlijker voelen. Zelfs maps die je dan voor het eerst speelt gaan dan al lekker.
Uiteraard zit er ook de nodige bagger tussen de custom maps, maar wanneer je ze filtert op populariteit ontloop je deze meestal.
@chaoscontrol , afgelopen weekend wat Ancient Dungeon gespeeld en dat viel niet tegen! Heb nu een aantal runs gedaan en de gameplay voelt goed aan. Het wordt mij nu echter wel al wat te eentonig. Hopelijk wordt het vechtsysteem nog wat verder uitgebreid, dat is m.i. qua variatie nog wat te beperkt.
Voor een bèta prima speelbaar!
Gisteren voor het eerst issues met de Air Link gehad. Tijdens het race met ACC merkte ik was performance issues. Ik had de debug niet aanstaan dus kon zo even niet zien hoe en wat(ding zit nogal in de weg tijdens het racen). Snelle reboot van de pc gedaan wat het probleem leek te verhelpen. Echter, na een uur was het weer terug. Resultaat dat ik een dusdanige hickup had dat ik in de muur belande.
In de ODT staat alles op standaard en de Air Link staat op Dynamisch(zelf bepalen). Ik heb het getest met Statisch maar dat is weg na een herstart van de Q2. Vorige race had ik er geen issues mee, zelfde instellingen.
In de ODT staat alles op standaard en de Air Link staat op Dynamisch(zelf bepalen). Ik heb het getest met Statisch maar dat is weg na een herstart van de Q2. Vorige race had ik er geen issues mee, zelfde instellingen.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Kan aan je wifi liggen dat ineens een hoop mensen netflix gaan kijken op jou 5ghz channel. Bij mij werkt het perfect maar heb ook een aantal maanden VD perfect draaien hier dus de nodige ervaring met configureren van wifi voor VR.Kloever schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:43:
Gisteren voor het eerst issues met de Air Link gehad. Tijdens het race met ACC merkte ik was performance issues. Ik had de debug niet aanstaan dus kon zo even niet zien hoe en wat(ding zit nogal in de weg tijdens het racen). Snelle reboot van de pc gedaan wat het probleem leek te verhelpen. Echter, na een uur was het weer terug. Resultaat dat ik een dusdanige hickup had dat ik in de muur belande.
Ik heb speciaal voor Air Link een TP1750 gekocht. Hier zit alleen de Q2 en mijn telefoon op. Net even een test gedaan maar nu is het weer perfect. We gaan gewoon door met testen. Ooit vinden we de perfecte afstelling.Furfoot schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:49:
[...]
Kan aan je wifi liggen dat ineens een hoop mensen netflix gaan kijken op jou 5ghz channel. Bij mij werkt het perfect maar heb ook een aantal maanden VD perfect draaien hier dus de nodige ervaring met configureren van wifi voor VR.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Dat werkt alleen met andere modded BS spelers. Je kan dan niet de 'officiële' multiplayer gebruiken.
Klopt, daarin tegen kan je dan wel custom songs gebruiken. Dat is niet mogelijk op officiële servers (wat logisch is).xoniq schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:28:
[...]
Dat werkt alleen met andere modded BS spelers. Je kan dan niet de 'officiële' multiplayer gebruiken.
Maar het voordeel is wel dat je het ook uit kan zetten zodat je dan wel weer op officiële servers kan spelen.
[ Voor 14% gewijzigd door Cybergamer op 04-05-2021 15:37 ]
Dan moet je eerst die hele mod ongedaan maken toch? Althans dat is wat ik begrepen had. Modded beatsaber = geen officiële multiplayer.Cybergamer schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:36:
[...]
Klopt, daarin tegen kan je dan wel custom songs gebruiken. Dat is niet mogelijk op officiële servers (wat logisch is).
Maar het voordeel is wel dat je het ook uit kan zetten zodat je dan wel weer op officiële servers kan spelen.
Wat vinden jullie zo leuk aan die multiplayer dan? Heb het een paar keer gespeeld maar zodra je af bent moet je de rest van het nummer bij iemand anders afkijken. Voordat je begint ben je ook nog een paar minuten kwijt met het joinen van een lobby en kiezen van een nummer. Ik vindt het juist leuk om veel levels op zo'n hoog mogelijk niveau te halen wat betekend dat ik nog wel eens snel af ga dus voor mij heeft het 0 toegevoegde waarde.
Nee hoor, volgens mij niet. Je kan met mods gewoon online en evt. multiplayer selecteren en in die lobby mods uitzetten, dan kunnen ongemodde (is dat een woord?) spelers gewoon joinen. Ik heb dat een keer getest met een maatje van mij. Of het moet inmiddels niet meer mogelijk zijn?xoniq schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:03:
[...]
Dan moet je eerst die hele mod ongedaan maken toch? Althans dat is wat ik begrepen had. Modded beatsaber = geen officiële multiplayer.
Ik gok dat Xoniq de gemodde Quest standalone versie bedoeld, daar is zonder extension niet mogelijk multiplayer te doen zodra beat saber gemod is.Cybergamer schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:46:
[...]
Nee hoor, volgens mij niet. Je kan met mods gewoon online en evt. multiplayer selecteren en in die lobby mods uitzetten, dan kunnen ongemodde (is dat een woord?) spelers gewoon joinen. Ik heb dat een keer getest met een maatje van mij. Of het moet inmiddels niet meer mogelijk zijn?
Ahh, dat verklaart een hoop.frankv120 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:51:
[...]
Ik gok dat Xoniq de gemodde Quest standalone versie bedoeld, daar is zonder extension niet mogelijk multiplayer te doen zodra beat saber gemod is.
Naja dat was de originele strekking ook toen we het over de complexiteit hadden van modden op de quest, waar dit naar toe liepfrankv120 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:51:
[...]
Ik gok dat Xoniq de gemodde Quest standalone versie bedoeld, daar is zonder extension niet mogelijk multiplayer te doen zodra beat saber gemod is.
Is er nog iemand die zich niet amuseert met HL Alyx? Ik ben nu op het punt in chapter 2 waar je voor het eerst een headcrab tegenkomt. Vraag mij af of het nog beter wordt. Ik vind ook niet echt een manier om te bewegen die mij ligt.
Ik ben iets verder, maar heb het ook alweer tijden niet gespeeld. Bij mij is het denk ik echter vooral dat ik de laatste tijd erg moe ben en liever op de bank hang dan 'actief' ga gamen in VR. Hoe dan ook grijpt de game mij ook niet zo dat ik de volgende dag bv gelijk door wil.Flying Hawkic schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:40:
Is er nog iemand die zich niet amuseert met HL Alyx? Ik ben nu op het punt in chapter 2 waar je voor het eerst een headcrab tegenkomt. Vraag mij af of het nog beter wordt. Ik vind ook niet echt een manier om te bewegen die mij ligt.
De Quest wordt momenteel vrijwel alleen gebruikt voor beat saber maar dat doe ik door de dag een paar keer even tussendoor (geweldige manier om even je hoofd te resetten).
Ben voor de tweede keer weer begonnen met Alyx, nu via air link en het is gewoonweg de beste game.Flying Hawkic schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:40:
En het wordt beter en beter, wacht maar tot je Jeff tegenkomt.
Bewegen kun je op veel verschillende manieren instellen, ik had hem op hand volgen staan en vloeiend draaien.
Ik heb hem ook op hand staan, maar het blijft onnatuurlijk om te bewegen zonder echt te lopen vind ik.mytheory schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:44:
[...]
Ben voor de tweede keer weer begonnen met Alyx, nu via air link en het is gewoonweg de beste game.
En het wordt beter en beter, wacht maar tot je Jeff tegenkomt.
Bewegen kun je op veel verschillende manieren instellen, ik had hem op hand volgen staan en vloeiend draaien.
Voorlopig heb ik het idee dat ik gewoon wat zit te lopen. Zal nog even doorzetten.
Cybershoes worden bijna verstuurd, dus misschien goede optieFlying Hawkic schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 07:18:
[...]
Ik heb hem ook op hand staan, maar het blijft onnatuurlijk om te bewegen zonder echt te lopen vind ik.
Voorlopig heb ik het idee dat ik gewoon wat zit te lopen. Zal nog even doorzetten.
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Ik heb mij wel geamuseerd met HL Alyx maar het spel zal wel niet in mijn top 3 beste VR lijst komen.Flying Hawkic schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:40:
De production values zijn wel groot en ik heb geen bugs tegengekomen tijdens het spelen. Grafisch ziet het spel er ook goed uit.
Maar het doet niets vernieuwend. De gameplay, physics, gunplay is allemaal standaard. Het grootste deel van het spel spendeer je ook in gangen en kleine ruimtes in plaats van buiten zoals je over de stad kijkt in het begin van het spel.
Ik had vloeiend draaien en vloeiend bewegen gekozen als optie. Ook had ik de knop om te bukken geactiveerd zodat ik niet fysiek moest bukken.
Een tijd geleden eigenlijk na een paar hoofdstukken gedaan en ik vond het wel ok. Voor een VR game wel een van de mooiste, maar het bleef me niet trekken. Ontdanks dat het "roomscale" is, is het lopen inderdaad wel wat vervelend. Voor mij zijn het teveel knopjes welke je tegelijk moet bedienen tijdens de wat actievere gevechten. Dat plekje waar ik die shotgun moest pakken ben ik gewoon ook nog eens dood gegaan.Flying Hawkic schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:40:
Sfeer is echt top, al ben ik geen fan van horror games. Zal ook nog wel een tijdje zijn dat ik hem weer ga oppakken.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Blij om te lezen dat ik dan toch niet de enige ben die gemengde gevoelens heeft bij Alyx. Ik ga het nog niet opgeven, maar hoop wel dat ie beter wordt.
Die kende ik nog nietkaasszje schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:31:
[...]
Cybershoes worden bijna verstuurd, dus misschien goede optie
Heb je wel geprobeerd te teleporten? Zo heb ik het tijdens mijn eerste playthrough gedaan, omdat ik een hele tijd niet gespeeld had. Ik gebruik nu weer de vloiende beweging en dat is inderdaad wel een beetje lastig soms. Ondanks dat ik nu weer goed gewend ben, het blijft een zware game en de framerate is niet altijd stabiel. Ook moet ik soms voor mijn gevoel te snel bewegen tijdens gevechten.Soliest schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:05:
[...]
Een tijd geleden eigenlijk na een paar hoofdstukken gedaan en ik vond het wel ok. Voor een VR game wel een van de mooiste, maar het bleef me niet trekken. Ontdanks dat het "roomscale" is, is het lopen inderdaad wel wat vervelend. Voor mij zijn het teveel knopjes welke je tegelijk moet bedienen tijdens de wat actievere gevechten. Dat plekje waar ik die shotgun moest pakken ben ik gewoon ook nog eens dood gegaan.
Sfeer is echt top, al ben ik geen fan van horror games. Zal ook nog wel een tijdje zijn dat ik hem weer ga oppakken.
Maar met het teleporten had ik verder nergens last van, is alleen wel wat minder immersief.
Knopjes vind ik wel meevallen, veel dingen zoals de gun slide kan je ook met de hand doen. Alleen ik heb het probleem dat in sommige gevallen de ringen van de Quest controllers tegen elkaar komen. Met de eerste-generatie Rift (waar ik mijn eerste playthrough mee heb gedaan) had ik dat probleem niet omdat de ringen precies andersom zaten.
Ja, teleporteren inderdaad. Is voor mijn VR benen toch nog het enige wat ik aankan. Helaas kan ik meestal alleen in de avond spelen na het werk en dan ben ik meestal moe. Moe en VR gaan sowieso niet goed samen. Als ik dan vloeiend beweeg middels de joysticks.. dan moet ik na twee keer draaien al stoppenGekkePrutser schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:41:
[...]
Heb je wel geprobeerd te teleporten? Zo heb ik het tijdens mijn eerste playthrough gedaan, omdat ik een hele tijd niet gespeeld had. Ik gebruik nu weer de vloiende beweging en dat is inderdaad wel een beetje lastig soms. Ondanks dat ik nu weer goed gewend ben, het blijft een zware game en de framerate is niet altijd stabiel. Ook moet ik soms voor mijn gevoel te snel bewegen tijdens gevechten.
Maar met het teleporten had ik verder nergens last van, is alleen wel wat minder immersief.
Knopjes vind ik wel meevallen, veel dingen zoals de gun slide kan je ook met de hand doen. Alleen ik heb het probleem dat in sommige gevallen de ringen van de Quest controllers tegen elkaar komen. Met de eerste-generatie Rift (waar ik mijn eerste playthrough mee heb gedaan) had ik dat probleem niet omdat de ringen precies andersom zaten.

Ik vind het nog steeds heel erg wennen dat ik met een handbeweging een geweer/shotgun moet herladen en doorladen.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Oh, wat gek. Met teleporteren had ik zelf geen problemen tenzij ik echt iets raars deed (mijn hoofd door een muur heen steken bijvoorbeeld zodat je die gele gloed krijgt). Maar moeheid is inderdaad geen goede combinatie. Ook merk ik wat meer lag met AirLink/Virtual Desktop. Niettemin vind ik het de vrijheid van het kabelvrij zijn zeker waard.Soliest schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:08:
[...]
Ja, teleporteren inderdaad. Is voor mijn VR benen toch nog het enige wat ik aankan. Helaas kan ik meestal alleen in de avond spelen na het werk en dan ben ik meestal moe. Moe en VR gaan sowieso niet goed samen. Als ik dan vloeiend beweeg middels de joysticks.. dan moet ik na twee keer draaien al stoppen![]()
Ik vind het nog steeds heel erg wennen dat ik met een handbeweging een geweer/shotgun moet herladen en doorladen.
Ik vind die handbewegingen juist heel realistisch en leuk. In de meeste games heb je een efficiency van een getrainde rambo met dat soort dingen. Nu moet je echt nadenken over of je een volle clip in je pistool hebt als je een situatie binnen gaat omdat herladen niet meer simpel het drukken op een knopje. Ik laat ook wel eens per ongeluk een clip vallen tijdens het herladen (gelukkig dat je de Russells hebt!).
En verderop als het echt druk wordt met vijanden heb je wel genoeg resin om de autoladers te nemen.
Wat me met vloeiende bewegingen wel helpt is mezelf forceren om niet met de stick te draaien maar het in werkelijkheid te doen, en te doen alsof ik loop. Ondanks dat HL:Alyx geen "walk in place" detectie heeft, helpt het me wel om het wat natuurlijker aan te laten voelen.
[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 05-05-2021 11:16 ]
Ik heb mijn Reverb G2 nu een paar weken in bezit en er al een paar keer mee gespeeld. Het is mijn 1e VR headset maar ik weet nog niet helemaal wat ik er nou van moet vinden.VulcanRaven schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:18:
[...]
Die bedoel ik inderdaad. Denk dat ik over een week of twee eens ga bestellen. Zal mijn ervaringen dan delen, ook met mijn systeem.
Laat ik voorop stellen dat ik zeer zeker enorm potentieel zie in deze techniek, in bijvoorbeeld een FS2020 zit je echt "in" het vliegtuig welke je een totaal andere beleving geeft dan plat op je scherm te spelen.
Probleem waar ik echter mee zit is dat het beeld ronduit belabberd is. Van je hele FOV heb ik misschien 25% bruikbaar beeld, de rest is wazig, trillend, vlekkerig. Hoe meer je naar de rand toe gaat hoe erger het wordt. De buitenste 10-15% van het beeld is compleet vervormd. Dit in combinatie met het altijd zien van de zwarte rand rondom het beeld verpest de immersie behoorlijk.
Ik heb ook een andere headmask erbij, daarbij lijkt het beeld 'iets' beter te zijn maar die zit aanzienlijk minder goed dan het originele mask + laat op veel plekken licht door. Ik ben erg aan het twijfelen wat ik hier nou mee moet.
De Reverb G2 is helaas degene met de kleinste sweet spot zoals ik uit meerdere reviews heb begrepen, volgens sommigen te klein, en sommige mensen kunnen zich er prima mee redden.VulcanRaven schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:30:
[...]
Ik heb mijn Reverb G2 nu een paar weken in bezit en er al een paar keer mee gespeeld. Het is mijn 1e VR headset maar ik weet nog niet helemaal wat ik er nou van moet vinden.
Laat ik voorop stellen dat ik zeer zeker enorm potentieel zie in deze techniek, in bijvoorbeeld een FS2020 zit je echt "in" het vliegtuig welke je een totaal andere beleving geeft dan plat op je scherm te spelen.
Probleem waar ik echter mee zit is dat het beeld ronduit belabberd is. Van je hele FOV heb ik misschien 25% bruikbaar beeld, de rest is wazig, trillend, vlekkerig. Hoe meer je naar de rand toe gaat hoe erger het wordt. De buitenste 10-15% van het beeld is compleet vervormd. Dit in combinatie met het altijd zien van de zwarte rand rondom het beeld verpest de immersie behoorlijk.
Ik heb ook een andere headmask erbij, daarbij lijkt het beeld 'iets' beter te zijn maar die zit aanzienlijk minder goed dan het originele mask + laat op veel plekken licht door. Ik ben erg aan het twijfelen wat ik hier nou mee moet.
Sowieso moet je in het begin even leren om je hoofd te bewegen in plaats van je ogen.xoniq schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:31:
[...]
De Reverb G2 is helaas degene met de kleinste sweet spot zoals ik uit meerdere reviews heb begrepen, volgens sommigen te klein, en sommige mensen kunnen zich er prima mee redden.
Als je niet recht vooruit kijkt is het gewoon niet scherp bij de huidige headsets.
Ik heb zowel de Q2 als de G2. Ik prefereer op alle vlakken behalve de tracking en het wired zijn na de G2 boven de Q2. En voor wat betreft de sweetspot, de Q2 heeft (voor mij) überhaupt geen sweetspot, gewoon alles is blurry. De g2 is tenminste in het midden scherp, en laat dat nou net de plek zijn waar ik het meeste kijk. Ik gebruik mijn headset eigenlijk alleen voor Iracing en tijdens een race merk ik niet eens dat er een slechter gedeelte buiten de sweetspot is, simpelweg omdat ik daar niet focus.
Wat gek, de Q2 heeft voor mij wel een prima scherpe sweet spot. Het vervelendste dat ik met de Q2 heb is dat als ik naar beneden of boven kijk, de kleuren uit elkaar lopen. Zie je het meeste met de lichtblauwe knoppen op een grijze achtergrond, die krijgen dan een paarse rand er onder. Hebben anderen dit ook?Thodekroo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:33:
Ik heb zowel de Q2 als de G2. Ik prefereer op alle vlakken behalve de tracking en het wired zijn na de G2 boven de Q2. En voor wat betreft de sweetspot, de Q2 heeft (voor mij) überhaupt geen sweetspot, gewoon alles is blurry. De g2 is tenminste in het midden scherp, en laat dat nou net de plek zijn waar ik het meeste kijk. Ik gebruik mijn headset eigenlijk alleen voor Iracing en tijdens een race merk ik niet eens dat er een slechter gedeelte buiten de sweetspot is, simpelweg omdat ik daar niet focus.
Maar de Q2 is voor mij perfect scherp in het midden. PS: Ik gebruik nu inzet lenzen maar met bril was het ook scherp.
Klinkt als slechte lenzen. Ik heb met de Q2 perfect hoge resolutie met een vrij grote sweet spot. Alleen langs de randen niet.Thodekroo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:33:
Heb je wel eens een G2 opgehad? Ik denk dat als ik geen G2 gewend zou zijn er het zelfde over zou denken als jij. Echter als je eenmaal aan een G2 gewend bent is een Q2 echt een heel stuk minder scherp. Maar uiteraard een stuk scherper dan bv een Rift.xoniq schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:54:
[...]
Klinkt als slechte lenzen. Ik heb met de Q2 perfect hoge resolutie met een vrij grote sweet spot. Alleen langs de randen niet.
Eigenlijk niet. Maar goed, iets van 'wazig' zie ik niet. Hooguit dat de kwaliteit niet bij elke game mooi is. Maar ook met PCVR games zie ik gewoon geen issues. En er is een bekende issue waarbij sommige mensen met hun Quest 2 blurry lenzen hebben, en die dan replaced worden door Oculus. Dus je zou dat altijd eens kunnen proberen.Thodekroo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:59:
[...]
Heb je wel eens een G2 opgehad? Ik denk dat als ik geen G2 gewend zou zijn er het zelfde over zou denken als jij. Echter als je eenmaal aan een G2 gewend bent is een Q2 echt een heel stuk minder scherp. Maar uiteraard een stuk scherper dan bv een Rift.
Eindelijk maar eens Kingspray Graffiti VR gekocht. Wilde al erg lang een VR bril vanwege dit soort "spellen". Lijkt er wel op dat de ontwikkelaar er niet veel tijd meer in steekt, maar voor wat je nu allemaal al kan in het spel is het best leuk. Veel oefenen 
Ook heb ik eindelijk de AirLink optie. Zonder kabels is ook wel erg handig, alleen moet ik ook hier nog mijn wifi optimaliseren. Heb zo nu en dan wat drops en haperingen. Niet veel, maar je merkt ze in zo`n bril wel meteen erg goed. Zeker als je staat.
Ook heb ik eindelijk de AirLink optie. Zonder kabels is ook wel erg handig, alleen moet ik ook hier nog mijn wifi optimaliseren. Heb zo nu en dan wat drops en haperingen. Niet veel, maar je merkt ze in zo`n bril wel meteen erg goed. Zeker als je staat.
:strip_exif()/f/image/N4G3gSgFEh7voUdQr6beyydA.jpg?f=fotoalbum_large)
nieuws: Makers van VR-game Farpoint tonen nieuwe VR-multiplayershooter Larcen...
Dit ziet er nog best aardig uit (quest rifs/steam vr). Iemand wel eens farpoint gespeeld?
Ik ben benieuwd hoe de melee gaat zijn tov de ranged wapens. Melee lijkt me wel leuk met zoiets. Je ziet aan t einde van t filmpje ook een brawler andere spelers neer slaan. Maar dat zag er best wel slecht uit alsof je het makkelijk kan ontwijken.
Dit ziet er nog best aardig uit (quest rifs/steam vr). Iemand wel eens farpoint gespeeld?
Ik ben benieuwd hoe de melee gaat zijn tov de ranged wapens. Melee lijkt me wel leuk met zoiets. Je ziet aan t einde van t filmpje ook een brawler andere spelers neer slaan. Maar dat zag er best wel slecht uit alsof je het makkelijk kan ontwijken.
Something something
Ik heb van alles op gehad, van de Rift DK2, Rift CV1, PSVR (bezit ik), Valve Index en nu zelf in bezit de Quest 2. Mijn conclusie is dat het allemaal niet perfect is, maar wel heel veel beter geworden over de afgelopen jaren gezien. De Index is 'uiteraard' de beste ervaring geweest maar daar is de prijs ook naar. Buiten de bredere FOV is er eigenlijk ook geen reden meer om zo'n Index te kopen wat mij betreft. Framerate is langzaamaan ook al niet echt een verschil meer namelijk. Alleen de instelbaarheid ontbreekt bij bijvoorbeeld de Quest 2.Thodekroo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:59:
[...]
Heb je wel eens een G2 opgehad? Ik denk dat als ik geen G2 gewend zou zijn er het zelfde over zou denken als jij. Echter als je eenmaal aan een G2 gewend bent is een Q2 echt een heel stuk minder scherp. Maar uiteraard een stuk scherper dan bv een Rift.
Ben overigens erg blij met mijn Quest 2. Ik begin wat meer te wennen en kan hem langer ophouden zonder kotsmisselijk te worden en uren daarna te blijven. Heb nu een shooter gekocht, is toch echt even een andere ervaring dan een shooter spelen op een scherm haha. Stuk intensiever en ook wel enger om eerlijk te zijn.
Waar ik wel foxwild van kan worden is het geflikker, dat lijkt ook bij 90hz gewoon voor te komen. Alsof je naar een PWM backlight zit te kijken.
[ Voor 20% gewijzigd door Kuusj op 06-05-2021 12:17 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
De Quest 2 is de eerste headset die ik heb (en ik denk dat dat voor veel mensen zal gelden). De voorbije jaren heb ik alleen hier en daar eens op een evenement een VR headset op gehad, en ik moet zeggen dat de Quest 2 de eerste headset is die ik persoonlijk heb gezien zonder screendoor effect en dus de moeite om te kopen. Er zijn nog veel verbeteringen mogelijk zoals eye tracking enz., maar dat zal voor de volgende generatie zijn denk ik (die er ongetwijfeld zal komen gezien het succes van de Quest 2). Denk ook dat eye tracking een must zal zijn, want je kunt de sweet spot niet blijven vergroten (de hardware moet het kunnen blijven trekken).Kuusj schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:14:
[...]
Ik heb van alles op gehad, van de Rift DK2, Rift CV1, PSVR (bezit ik), Valve Index en nu zelf in bezit de Quest 2. Mijn conclusie is dat het allemaal niet perfect is, maar wel heel veel beter geworden over de afgelopen jaren gezien. De Index is 'uiteraard' de beste ervaring geweest maar daar is de prijs ook naar. Buiten de bredere FOV is er eigenlijk ook geen reden meer om zo'n Index te kopen wat mij betreft. Framerate is langzaamaan ook al niet echt een verschil meer namelijk. Alleen de instelbaarheid ontbreekt bij bijvoorbeeld de Quest 2.
Ben overigens erg blij met mijn Quest 2. Ik begin wat meer te wennen en kan hem langer ophouden zonder kotsmisselijk te worden en uren daarna te blijven. Heb nu een shooter gekocht, is toch echt even een andere ervaring dan een shooter spelen op een scherm haha. Stuk intensiever en ook wel enger om eerlijk te zijn.
Waar ik wel foxwild van kan worden is het geflikker, dat lijkt ook bij 90hz gewoon voor te komen. Alsof je naar een PWM backlight zit te kijken.
Over de G2 kan ik helaas niet meespreken.
Vraag mij wel af waar het naartoe gaat met de FB requirement. Als ik mij niet vergis is de Quest 2 daarom in Duitsland niet te koop?
Over welke shooter had je het trouwens?
Ziet er goed uit maar niet verbluffend of bijzonder (zoals bijv. HL:A of Boneworks). Gelukkig wordt deze game een beetje meer cross-platform. Dat is mijn grootste kritiekpunt: weinig shooters zijn cross platform, zodat Index/Vive spelers niet met native Quest 2 spelers of PSVR spelers kunnen gamen. Daarmee hou je de community gescheiden en de speler aantallen laag..SeenD schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:03:
nieuws: Makers van VR-game Farpoint tonen nieuwe VR-multiplayershooter Larcen...
[YouTube: Larcenauts Reveal Trailer]
Vooral Pop:One doet dat beter dan gemiddeld, maar ook daar zijn speler aantallen niet hoog (paar honderd online per dag volgens SteamDB). We zouden om VR verder te brengen een paar goede gratis cross-platform shooters zoals Apex Legends of Fortnige moeten hebben.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
goede input, ik ben aan het orienteren voor een VR set. Heb nu een Vive te leen en dat is al een geweldige ervaring, kan niet wachten op mijn nieuwe set.Kuusj schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:14:
[...]
Ik heb van alles op gehad, van de Rift DK2, Rift CV1, PSVR (bezit ik), Valve Index en nu zelf in bezit de Quest 2. Mijn conclusie is dat het allemaal niet perfect is, maar wel heel veel beter geworden over de afgelopen jaren gezien. De Index is 'uiteraard' de beste ervaring geweest maar daar is de prijs ook naar. Buiten de bredere FOV is er eigenlijk ook geen reden meer om zo'n Index te kopen wat mij betreft. Framerate is langzaamaan ook al niet echt een verschil meer namelijk. Alleen de instelbaarheid ontbreekt bij bijvoorbeeld de Quest 2.
Ik zit nu te twijfelen tussen de G2 en de Index. Index is de betere overall maar is die het prijsverschil waard? G2 heeft weliswaar hogere resolutie maar de vollle resolutie van beiden trekt mijn laptop toch niet. Ik speel voornamelijk MSFS en dat is zwaar voor de GPU.
PSN ID: Svennie-NL
Ik weet natuurlijk niet welke laptop je precies hebt. Maar mijn desktop waarin een 3070 zit heeft al echt veel moeite om MSFS te draaien op leuke settings in VR. Bezit een quest 2. Dus wees gewaarschuwd.Svennie schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:57:
[...]
goede input, ik ben aan het orienteren voor een VR set. Heb nu een Vive te leen en dat is al een geweldige ervaring, kan niet wachten op mijn nieuwe set.
Ik zit nu te twijfelen tussen de G2 en de Index. Index is de betere overall maar is die het prijsverschil waard? G2 heeft weliswaar hogere resolutie maar de vollle resolutie van beiden trekt mijn laptop toch niet. Ik speel voornamelijk MSFS en dat is zwaar voor de GPU.
ik heb een https://tweakers.net/pric...16-a0557nd/specificaties/Tomahawk_nr1 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:32:
[...]
Ik weet natuurlijk niet welke laptop je precies hebt. Maar mijn desktop waarin een 3070 zit heeft al echt veel moeite om MSFS te draaien op leuke settings in VR. Bezit een quest 2. Dus wees gewaarschuwd.
CPU: Intel Core i5-10300H, 16 GB geheugen
GPU: GeForce RTX 2060 Max-Q met 6GB geheugen
ik verwacht ook niet alles op ultra te kunnen spelen, ik speel nu met de Vive en ik verwacht dat het er wat beter uitziet, dat ik de instrumenten wat beter kan lezen, geen screendoor effect, grotere sweetspot (die is vrij klein bij de Vive).
PSN ID: Svennie-NL
@Svennie Ik heb zelf de Index gekocht in januari en de G2 geannuleerd. Waarom? Vanwege de x570 usb chipset problemen.
Daarnaast ook best wel problemen met tracking gelezen (tracking zit in de headset). Dat laatste van die tracking kan een voordeel zijn, want bij de Index moet je de lighthouses (minimaal 2 stuks) ergens plaatsen.
Met een laptop wellicht niet heel handig.
Let overigens ook op, dat je laptop de Nvidia kaart door kan spelen naar bijvoorbeeld de displaypoort aansluiting. De laptop van mijn vrouw doet dat dus niet naar de usb-c thunderbolt aansluiting.
Ik ben zelf heel blij met mijn Index en als ik de ruimte heb, komen er nog 2 lighthouses bij voor tracking (merk nu in Alyx dat als ik mijn handen te laag doe om iets op te pakken, mijn handen op de vloer vallen!
Maar goed, die ruimte is nu dus nog beperkt.
Daarnaast ook best wel problemen met tracking gelezen (tracking zit in de headset). Dat laatste van die tracking kan een voordeel zijn, want bij de Index moet je de lighthouses (minimaal 2 stuks) ergens plaatsen.
Met een laptop wellicht niet heel handig.
Let overigens ook op, dat je laptop de Nvidia kaart door kan spelen naar bijvoorbeeld de displaypoort aansluiting. De laptop van mijn vrouw doet dat dus niet naar de usb-c thunderbolt aansluiting.
Ik ben zelf heel blij met mijn Index en als ik de ruimte heb, komen er nog 2 lighthouses bij voor tracking (merk nu in Alyx dat als ik mijn handen te laag doe om iets op te pakken, mijn handen op de vloer vallen!
Maar goed, die ruimte is nu dus nog beperkt.
Farpoint was erg goed, vooral met de Aim Controller.SeenD schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:03:
[YouTube: Larcenauts Reveal Trailer]
:strip_exif()/f/image/85nijEw5k3Jm8IvJeuUHx82W.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij was het de eerste VR FPS met een echte campaign en op dat vlak eigenlijk alleen nog maar echt ingehaald door Half Life. Nog steeds vind ik de wapens in veel gevallen beter aanvoelen dan bij andere VR shooters. En met twee handen op de controller hoef je niet van die onnodige reload gestures te maken. Ben nog steeds niet zo'n fan daarvan.
Hoe je bewoog was ook goed gedaan. Je liep alsmaar naar voren en je kon niet verdwalen. Ook totaal geen last van motion sickness.
[ Voor 6% gewijzigd door BarôZZa op 07-05-2021 08:20 ]
Gisteravond nog maar een keertje een piece gemaakt in Kingspray Graffiti. Had wel veel last van haperingen met de link kabel. Ook verderop in de avond begon de tracking weg te vallen. Moet toch maar betere verlichting gaan gebruiken op mijn zolderkamertje 
:strip_exif()/f/image/qjVOacupCJ51MikyCw1igzYR.jpg?f=fotoalbum_large)
HerkenbaarSoliest schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:24:
Ook verderop in de avond begon de tracking weg te vallen. Moet toch maar betere verlichting gaan gebruiken op mijn zolderkamertje
Nv.
[ Voor 99% gewijzigd door Plugin op 07-05-2021 13:08 ]
Verrek, nu zeg je me wat. Ik had afgelopen maandag wat last van haperingen tijdens het gamen in de avond. Maar ik heb hier een spaarlamp hangen, dat zou natuurlijk zo een oorzaak kunnen zijn. Eens testen met een andere lamp.xoniq schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:41:
[...]
Herkenbaarzo zat ik recent nog dat ik einde van de middag ging gamen, en op een gegeven moment merkte ik enkele haperingen, ik doe de bril af, was het compleet donker in huis
heb je geen besef van op dat moment. Dus m'n automatische verlichting even bijgesteld.
Verlichting is wel belangrijk. Paar regels:Kloever schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:18:
[...]
Verrek, nu zeg je me wat. Ik had afgelopen maandag wat last van haperingen tijdens het gamen in de avond. Maar ik heb hier een spaarlamp hangen, dat zou natuurlijk zo een oorzaak kunnen zijn. Eens testen met een andere lamp.
- Zorg voor genoeg licht (mag ook een IR floodlight zijn).
- LED verlichting kan door een lagere frequentie van flikkeren (een LED is eigenlijk een knipperlicht) issues veroorzaken, zorg voor een fatsoenlijk merk LED verlichting als je LED gebruikt.
- Als je (net als ik) LED lampen gebruikt met een dimmer, zet dit voor het gamen op maximaal, gedimde LED verlichting kan dezelfde issues geven als bij het vorige punt.
Volgens mij heb ik eens een video gezien van iemand die met z'n Quest 2 door een pikkedonker huis liep, gewapend met enkel een IR-zaklamp. Middels de passthrough van de Quest 2 had hij/zij een soort night vision.
Best cool
Edit: YouTube: Turn Your Quest Into NIGHT VISION Goggles!
Best cool
[ Voor 20% gewijzigd door deDenDen op 07-05-2021 14:25 ]
Ik heb zelf 2 van deze tegenover elkaar hangen in de kamer. Werkt perfect!Kloever schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:18:
[...]
Verrek, nu zeg je me wat. Ik had afgelopen maandag wat last van haperingen tijdens het gamen in de avond. Maar ik heb hier een spaarlamp hangen, dat zou natuurlijk zo een oorzaak kunnen zijn. Eens testen met een andere lamp.
Tijd voor een nieuw beroep, inbreken zonder de verlichting aan te doen, thanks!deDenDen schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:24:
Volgens mij heb ik eens een video gezien van iemand die met z'n Quest 2 door een pikkedonker huis liep, gewapend met enkel een IR-zaklamp. Middels de passthrough van de Quest 2 had hij/zij een soort night vision.
Best cool
Dat verklaart waarom ik de LED van mijn telefoon zie flikkeren door de passthroughxoniq schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:21:
[...]
Verlichting is wel belangrijk. Paar regels:Ik heb een IR-LED floodlight ooit via Ali gekocht, deze gebruik ik wel eens om in de tuin te spelen in de zomer als het al donker is, zonder dat ik m'n tuin (voor het blote oog) hoef te verlichten.
- Zorg voor genoeg licht (mag ook een IR floodlight zijn).
- LED verlichting kan door een lagere frequentie van flikkeren (een LED is eigenlijk een knipperlicht) issues veroorzaken, zorg voor een fatsoenlijk merk LED verlichting als je LED gebruikt.
- Als je (net als ik) LED lampen gebruikt met een dimmer, zet dit voor het gamen op maximaal, gedimde LED verlichting kan dezelfde issues geven als bij het vorige punt.
De bivakmuts heb je ook niet meer nodigPlugin schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:20:
[...]
Tijd voor een nieuw beroep, inbreken zonder de verlichting aan te doen, thanks!
Inderdaad.
[ Voor 53% gewijzigd door Plugin op 08-05-2021 10:41 ]
velen zien een verplicht Facebook account als nadeel van de Oculus Quest 2. Ik heb een andere: je kunt (volgens mij) alleen betalen met creditcard of paypal. Zit je dan met je iDeal...
Ik weet niet of het eerder is opgemerkt, maar dan heb ik daar in elk geval overheen gelezen.
Ik weet niet of het eerder is opgemerkt, maar dan heb ik daar in elk geval overheen gelezen.
Ook teveel licht kan de tracking van de Q2 negatief beinvloeden. Direct fel zonlicht op de controllers en de tracking stop ook.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Ik liep daar ook tegenaan. Had een prepaid creditcard, maar die voldoet niet meer aan bepaalde regels, en kon ik niet meer gebruiken. Dus moest maar een PayPal account aanmaken.Totibbs schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:04:
velen zien een verplicht Facebook account als nadeel van de Oculus Quest 2. Ik heb een andere: je kunt (volgens mij) alleen betalen met creditcard of paypal. Zit je dan met je iDeal...
Zonlicht heeft ook het nadeel van een overschot aan infrarood licht, waardoor de Q2 daarbij de tracking niet meer kan doen. Als ik al buiten speel (klinkt raar), dan doe ik het einde dag als de zon iets onder gaat, of niet meer in m'n achtertuin is. Dan werkt het top, en met een lekker briesje erbij.Tassadar32 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:12:
Ook teveel licht kan de tracking van de Q2 negatief beinvloeden. Direct fel zonlicht op de controllers en de tracking stop ook.
Ben benieuwd wat m'n buren denken als ik door de tuin loop te springen.
Je moet sowieso geen VR helm in de zon gebruiken, er zitten namelijk lenzen in je bril en er zijn voorbeelden van brandplekken te vinden na gebruik in de zon.
Dat gebeurd als zonlicht direct op de lenzen schijnt. Dat kan binnen ook gebeuren. Zolang je de lenzen niet in direct zonlicht houdt is er geen probleem.unfor schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:13:
Je moet sowieso geen VR helm in de zon gebruiken, er zitten namelijk lenzen in je bril en er zijn voorbeelden van brandplekken te vinden na gebruik in de zon.
Daarom gebruik ik m alleen in de schaduw, zowel ivm tracking, als inbranden voorkomen. En zolang je 'm draagt is het geen probleem, maar moet je dan niet hebben dat als je m af doet, de zon 'm raakt op de lenzen, dat kan direct klaar zijn.unfor schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:13:
En daarom heb ik 'm binnen in de TV meubel, mede omdat ik anders kans heb dat iemand er tegen aan stoot en ie verplaatst aangezien overdag de gordijnen open staan. Zo kan er nooit wat gebeuren.Tadango schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:14:
[...]
Dat gebeurd als zonlicht direct op de lenzen schijnt. Dat kan binnen ook gebeuren. Zolang je de lenzen niet in direct zonlicht houdt is er geen probleem.
Kan één zonnestraal voor een paar seconden al voldoende zijn om de lens te beschadigen?xoniq schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:40:
[...]
Daarom gebruik ik m alleen in de schaduw, zowel ivm tracking, als inbranden voorkomen. En zolang je 'm draagt is het geen probleem, maar moet je dan niet hebben dat als je m af doet, de zon 'm raakt op de lenzen, dat kan direct klaar zijn.
Nee, maar een paar minuten wel.Flying Hawkic schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:02:
[...]
Kan één zonnestraal voor een paar seconden al voldoende zijn om de lens te beschadigen?
Zijn er mensen hier die Hellblade Senua's Sacrefice of Asgards Wrath spelen? Ik heb vanmiddag mijn nieuwe AMD 6900XT binnen (dankzij een ander topic hier op Tweakers
) en was zeer benieuwd of dit een increase in performance zou opleveren tov mijn 5700XT, op de Quest 2.
In Hellblade haalde ik ongeveer met de 5700XT, 55 FPS op de High setting met Virtual Desktop (VD op Medium en 120hz). Met de 6900XT is dat ongeveer 70 FPS. Nog steeds niet waar ik wil zijn, dat is 120. Zou het aan mijn (iets verouderde) CPU (9600KF) kunnen liggen? Volgens FPSVR heeft deze nog genoeg ruimte over (55% util).
Ook nog met AirLink geprobeerd maar ook hier geen hele soepele ervaring. De Oculus overlay gaf redelijk stabiel 90 hz aan maar dit vertrouw ik niet helemaal want zo voelde het niet.
Ten slotte de non-VR editie geprobeerd van Hellblade en die zit rock-solid op 144 FPS. Het zit dus echt in het streaming gedeelte, zou de hardware decoder van AMD zo slecht zijn?
In Asgard haal ik ongeveer 85/90 FPS, dat is prima speelbaar maar vind het toch jammer dat zelfs zo'n beest van een videokaart niet netjes op 120 FPS kan draaien. Zou hier iemand zijn ervaringen kunnen delen met deze spellen?
In Hellblade haalde ik ongeveer met de 5700XT, 55 FPS op de High setting met Virtual Desktop (VD op Medium en 120hz). Met de 6900XT is dat ongeveer 70 FPS. Nog steeds niet waar ik wil zijn, dat is 120. Zou het aan mijn (iets verouderde) CPU (9600KF) kunnen liggen? Volgens FPSVR heeft deze nog genoeg ruimte over (55% util).
Ook nog met AirLink geprobeerd maar ook hier geen hele soepele ervaring. De Oculus overlay gaf redelijk stabiel 90 hz aan maar dit vertrouw ik niet helemaal want zo voelde het niet.
Ten slotte de non-VR editie geprobeerd van Hellblade en die zit rock-solid op 144 FPS. Het zit dus echt in het streaming gedeelte, zou de hardware decoder van AMD zo slecht zijn?
In Asgard haal ik ongeveer 85/90 FPS, dat is prima speelbaar maar vind het toch jammer dat zelfs zo'n beest van een videokaart niet netjes op 120 FPS kan draaien. Zou hier iemand zijn ervaringen kunnen delen met deze spellen?
Je zou het GPU verbruik kunnen checken, het zou goed kunnen dat je 6900XT bijvoorbeeld maar 50% gebruikt in game en dat ie dus gelbottle necked wordt door je cpu. Meeste games draaien op 1 core. Dus je wilt een cpu met een erg goed single core prestaties.thecompany schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:06:
Zijn er mensen hier die Hellblade Senua's Sacrefice of Asgards Wrath spelen? Ik heb vanmiddag mijn nieuwe AMD 6900XT binnen (dankzij een ander topic hier op Tweakers) en was zeer benieuwd of dit een increase in performance zou opleveren tov mijn 5700XT, op de Quest 2.
Ik weet van Asgard dat het sowieso niet een geweldig optimized game is. Die CPU is geen bottleneck.
Overigens niet vergeten dat als je in VD op high speelt dan render je op een resolutie van een dikke 5k.
Overigens niet vergeten dat als je in VD op high speelt dan render je op een resolutie van een dikke 5k.
[ Voor 34% gewijzigd door unfor op 10-05-2021 22:47 ]
Is dat hetgeen wat low vs medium vs high doet in VD? Dat is wat me ik al afvroeg, aangezien je ook al Steam supersampling hebt om de resolutie op te krikken. Dus wat VD doet is ook een vorm van supersampling?unfor schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:45:
Ik weet van Asgard dat het sowieso niet een geweldig optimized game is. Die CPU is geen bottleneck.
Nee, m'n GPU zit rond de 85/95%, vrijwel constant in de oranje zone. Mijn CPU rond de 55 in de groene, lijkt mij dus niet perse een CPU issue.Plugin schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:19:
[...]
Je zou het GPU verbruik kunnen checken, het zou goed kunnen dat je 6900XT bijvoorbeeld maar 50% gebruikt in game en dat ie dus gelbottle necked wordt door je cpu. Meeste games draaien op 1 core. Dus je wilt een cpu met een erg goed single core prestaties.
Ik zou er niet vanuit gaan. Als je de volle zon op je lens hebt, ook voor een paar seconde, dan mag je blij zijn als er niks kapot is. Gewoon 100% zorgen dat er nooit zon valt op de lenzen.
Understatement van de weekunfor schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:45:
[ Voor 33% gewijzigd door Sissors op 11-05-2021 09:21 ]
VD high ongeveer is het zelfde als de resolutie spider in link naar de max te slepen. Alles onder max is in principe undersampling maar je kan niet alles op max draaien.thecompany schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:43:
[...]
Is dat hetgeen wat low vs medium vs high doet in VD? Dat is wat me ik al afvroeg, aangezien je ook al Steam supersampling hebt om de resolutie op te krikken. Dus wat VD doet is ook een vorm van supersampling?
[...]
Ok, helder. Ik zal het ook nog eens met Link proberen, kijken wat voor FPS dit oplevert.unfor schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:22:
[...]
VD high ongeveer is het zelfde als de resolutie spider in link naar de max te slepen. Alles onder max is in principe undersampling maar je kan niet alles op max draaien.
Het is niet een eerlijk vergelijk op deze manier. De opties van VD hebben elk een vaste resolutie. De resolutie die hoort bij de 1.0 setting in de Oculus app is verschillende voor iedereen omdat die bepaald wordt door de hardware die je gebruikt. Je kan dus niet eenvoudig stellen dat VD High gelijk is aan 1.5x in de Oculus app bv, want dat kan voor iedereen verschillen.unfor schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:22:
[...]
VD high ongeveer is het zelfde als de resolutie spider in link naar de max te slepen. Alles onder max is in principe undersampling maar je kan niet alles op max draaien.
Ik snap dat je het blijkbaar leuk vind om irrelevante info te verbeteren, maar zorg dan wel dat je gelijk hebt want dat staat anders zo lullig.Tadango schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:53:
[...]
Het is niet een eerlijk vergelijk op deze manier. De opties van VD hebben elk een vaste resolutie. De resolutie die hoort bij de 1.0 setting in de Oculus app is verschillende voor iedereen omdat die bepaald wordt door de hardware die je gebruikt. Je kan dus niet eenvoudig stellen dat VD High gelijk is aan 1.5x in de Oculus app bv, want dat kan voor iedereen verschillen.
De maximale resolutie is op alle sliders 5408x2736, ik heb het niet over 1.5 of 1.0 (want 1.5 is er niet eens op 72 en 80 Hz.).
VD High is ook een resolutie van rond de 5k, vandaar max slider = VD high.
Als ik iets zeg wat onjuist is mag je me verbeteren, maar ga niet iets verbeteren wat ik niet eens gezegd heb. Dank u
[ Voor 15% gewijzigd door unfor op 11-05-2021 17:38 ]
wat ook een (groot) nadeel is, is dat al die apps niet compatible zijn. Je hebt dus je Quest2 device, mobile-app en oculus PC-app. Blijkt dat als je bijvoorbeeld Beat Saber via je PC-app koopt, het spel dáár in de Bibliotheek staat en níet wireless op je Quest2 device is te spelen.xoniq schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:42:
[...]
Ik liep daar ook tegenaan. Had een prepaid creditcard, maar die voldoet niet meer aan bepaalde regels, en kon ik niet meer gebruiken. Dus moest maar een PayPal account aanmaken.
Ik weet niet of dit ergens duidelijk stond, maar ik heb er in elk geval overheen gelezen.
Verder lijkt alles via je profiel wel met elkaar verbonden te zijn, dus het is nét nix.
klein voordeeltje is dat het erop lijkt dat PayPal verder wel gratis is. Tenminste... ik heb (nog) geen transactiekosten betaald voor de aanschaf van Beat Saber. Er loopt nog wel een refund-ticket dus even afwachten of ook daarvan niets wordt ingehouden.xoniq schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:42:
[...]
Ik liep daar ook tegenaan. Had een prepaid creditcard, maar die voldoet niet meer aan bepaalde regels, en kon ik niet meer gebruiken. Dus moest maar een PayPal account aanmaken.
Beat Saber is voorzover ik heb gelezen 1 van de weinige die geen cross-licence heeft. Heb hem persoonlijk daarom bewust op PC gekocht vanwege modding.Totibbs schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:03:
[...]
wat ook een (groot) nadeel is, is dat al die apps niet compatible zijn. Je hebt dus je Quest2 device, mobile-app en oculus PC-app. Blijkt dat als je bijvoorbeeld Beat Saber via je PC-app koopt, het spel dáár in de Bibliotheek staat en níet wireless op je Quest2 device is te spelen.
Ik weet niet of dit ergens duidelijk stond, maar ik heb er in elk geval overheen gelezen.
Verder lijkt alles via je profiel wel met elkaar verbonden te zijn, dus het is nét nix.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Hou er rekening mee dat Airlink het beste werkt op 80mhz (802.11ac/ax), tussen kanalen 52 en 140 ivm DFS.thecompany schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:06:
Het fijne weet ik er niet precies van, maar het verschil tussen DFS en non-DFS channels is best groot.
Ik zie dat deze in m'n AC86U op Auto stond, 112 was automatisch geselecteerd. Heb dit maar even gehardcode. De node waarmee ik verbind is de AX58U op 80mhz, in VD zie ik een snelheid van 1200mbs.Cybergamer schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:08:
[...]
Hou er rekening mee dat Airlink het beste werkt op 80mhz (802.11ac/ax), tussen kanalen 52 en 140 ivm DFS.
Het fijne weet ik er niet precies van, maar het verschil tussen DFS en non-DFS channels is best groot.
DFS wisselt bij detectie van andere signalen van kanaal. Dat wil je natuurlijk niet, daarom is een non-DFS kanaal in theorie het beste en in de praktijk normaal gesproken ook.Cybergamer schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:08:
[...]
Hou er rekening mee dat Airlink het beste werkt op 80mhz (802.11ac/ax), tussen kanalen 52 en 140 ivm DFS.
Het voordeel van 5Ghz is dat het niet ver reikt en je daardoor niet snel interferentie hebt van andere netwerken.
Er zijn niet veel non-DFS 80MHz kanalen beschikbaar, maar doordat je dus niet snel andere netwerken dichtbij genoeg voor interferentie hebt, zal dit niet snel gebeuren.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik lees dat Air Link de h.264 codec gebruikt en dat AMD GPU’s hier minder goed mee overweg kunnen. Merken mensen met een Radeon daar iets van? B.v. in vergelijking met Virtual Desktop en HEVC?
Het mooie van de DFS kanalen is wel dat ze weinig gebruikt worden. En detectie komt in de praktijk zelden voor. Ik heb het nog nooit gezien en ik woon nota bene 10km van een vliegveld. De onderste DFS kanalen hebben wel een wachttijd van 2 minuten en de hogere 10 minuten bij het aanzetten van de AP dat is wel vervelend. Maar ik gebruik die toch voor VR omdat het de 'schoonste' kanalen zijn. Want hoe drukker hoe meer hikjes.Koldur schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:17:
[...]
DFS wisselt bij detectie van andere signalen van kanaal. Dat wil je natuurlijk niet, daarom is een non-DFS kanaal in theorie het beste en in de praktijk normaal gesproken ook.
Het voordeel van 5Ghz is dat het niet ver reikt en je daardoor niet snel interferentie hebt van andere netwerken.
Er zijn niet veel non-DFS 80MHz kanalen beschikbaar, maar doordat je dus niet snel andere netwerken dichtbij genoeg voor interferentie hebt, zal dit niet snel gebeuren.
[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 12-05-2021 23:29 ]
Als je er geen last van hebt dat er geschakeld wordt, dan is het ideaal natuurlijk. Probleem ligt trouwens eerder bij scheepvaart en weerstations. Bij mij gebeurt dit helaas vrij vaak, maar ik heb een andere truc om een kanaal te hebben die niemand anders gebruiktGekkePrutser schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:28:
[...]
Het mooie van de DFS kanalen is wel dat ze weinig gebruikt worden. En detectie komt in de praktijk zelden voor. Ik heb het nog nooit gezien en ik woon nota bene 10km van een vliegveld. De onderste DFS kanalen hebben wel een wachttijd van 2 minuten en de hogere 10 minuten bij het aanzetten van de AP dat is wel vervelend. Maar ik gebruik die toch voor VR omdat het de 'schoonste' kanalen zijn. Want hoe drukker hoe meer hikjes.
Als je het probleem wel hebt, dan heb je ook wel echt een probleem voor VR gaming, dan is het niet werkbaar en is een niet DFS kanaal natuurlijk de beste optie.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Er is een probleem gevonden met huidirritatie door de headset foam van de Quest 2. Als je een headset hebt die voor 4 januari gemaakt is kom je in aanmerking voor een vervangende facial interface, ook als je bezorgd bent kun je contact opnemen en vragen om een vervangende unit. Zie: https://support.oculus.com/1504463656600795
Mijn serial number werd als ongeldig aangemerkt door het formulier dus ik heb gewoon contact opgenomen. Ik weet ook niet of ze dit uberhaupt in Nederland gaan leveren, maar proberen is het natuurlijk altijd waard.
Mijn serial number werd als ongeldig aangemerkt door het formulier dus ik heb gewoon contact opgenomen. Ik weet ook niet of ze dit uberhaupt in Nederland gaan leveren, maar proberen is het natuurlijk altijd waard.
Ze leveren wel naar Nederland, maar wel met verzendkosten waardoor je bijna net zo goed vrcover kunt bestellen.Luc45 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:57:
Er is een probleem gevonden met huidirritatie door de headset foam van de Quest 2. Als je een headset hebt die voor 4 januari gemaakt is kom je in aanmerking voor een vervangende facial interface, ook als je bezorgd bent kun je contact opnemen en vragen om een vervangende unit. Zie: https://support.oculus.com/1504463656600795
Vandaag nog eens wat geprobeerd met de instelling van mijn Quest 2 om het beeld wat scherper te krijgen. Ik merk dat ik de IPD tussen de 1 en 2 moet zetten, maar ook dat de headset eigenlijk net te laag voor mijn ogen zit. Als ik de headset met mijn hand iets omhoog zet is het beeld een stuk scherper. Ik kan met de standaard strap echter er niet voor zorgen dat de Quest goed blijft zitten op de juiste hoogte.
Hebben meer mensen hier last van, en is dit op te lossen met een betere strap zoals de Elite Strap en/of een andere cover?
Hebben meer mensen hier last van, en is dit op te lossen met een betere strap zoals de Elite Strap en/of een andere cover?
Ik ben zelf een fan van deze, itt tot het meeste wat van ali komt is dit echt een fijne strap. Ik heb hem sinds oktober in gebruik en is nog steeds net zo stevig.Wekko306 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:37:
Vandaag nog eens wat geprobeerd met de instelling van mijn Quest 2 om het beeld wat scherper te krijgen. Ik merk dat ik de IPD tussen de 1 en 2 moet zetten, maar ook dat de headset eigenlijk net te laag voor mijn ogen zit. Als ik de headset met mijn hand iets omhoog zet is het beeld een stuk scherper. Ik kan met de standaard strap echter er niet voor zorgen dat de Quest goed blijft zitten op de juiste hoogte.
De halo strap zorgt ervoor dat je de druk wat meer verdeeld naar je voorhoofd ipv alles op je gezicht, erg prettig.
https://nl.aliexpress.com/item/1005001619417239.html
De 23 EUR douanekosten van UPS heb ik van Oculus terug gekregen in de vorm van 25 EUR winkeltegoed. Je moet ze wel een factuur van UPS bezorgen die je eerst bij UPS moet aanvragen.xoniq schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:09:
[...]
Ze leveren wel naar Nederland, maar wel met verzendkosten waardoor je bijna net zo goed vrcover kunt bestellen.
[ Voor 10% gewijzigd door Flying Hawkic op 13-05-2021 14:52 ]
Vanochtend een Q2 opgepikt voor m'n eerste home VR ervaring. Wat moeite met koppelen aan de mobiel gehad (5 cijferige code was verdwenen) maar na factory reset was dat ook opgelost. Ik zou graag wat ervaringen delen, maar ook input ontvangen. Ik twijfel niet dat een deel van die antwoorden al in dit topic staan, maar het is soms wat moeilijk te vinden.
Algemene ervaring is gewoon erg positief. Als instapper in de VR wereld zeker een aanrader
Algemene ervaring is gewoon erg positief. Als instapper in de VR wereld zeker een aanrader
- Het vinden van de sweet spot blijft nog wat lastig. Het centrum krijg ik redelijk goed scherp, maar al vrij snel wordt het wat blurry daaromheen, met aan de randen soms tekst die uit 3 lagen met verschillende kleuren lijkt te bestaan. Is dit simpelweg de Q2 kwaliteit? Hangt dit samen met de IPD? Een klein beetje wiebelen aan de headset heeft soms ook al groot effect qua scherpte wat afstellen lastig maakt
- Streamen met Air Link lijkt best goed te gaan (100mbps stream), zelfs ondanks mijn pc een etage hoger via WIFI verbonden is met het modem. Wel 1gbit verbinding op 5Ghz, alsdus de Fritzbox interface. Ik zie soms nog wel artefacten bij nieuwe scenes, maar overall valt het me mee.
- Hoe verhouden de verschillende grafische instellingen zich met elkaar? Wat doet de Graphic Setting in de Air Link (Low/Med/High) omgeving b.v.? Daarnaast kan je ook nog op de PC in de Oculus software de Render Resolutie instellen. Ik zou zeggen dat bij hogere waarde je dan AA eigenlijk uit/laag kan zetten in een game?
- Heeft het gebruik van Oculus Debug Tool, en dan met name de streams settings, effect of nut als je Air Link gebruikt?