Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 23:03

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Soliest schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:04:
[...]

Moet die wel beschikbaar zijn in je headset. Zowel op de pc als in de headset heb ik v28, maar nog geen expirementele functies beschikbaar in de headset als 120Hz of Air Link. Air link optie kan ik wel aanzetten op de pc.
Update de Windows Oculus app naar v28 (in de beta tab Public Test Channel aanzetten). Als dat niet werkt moet je ff het 'asar' bestand uit mijn zipfile vervangen. Dan werkt het gegarandeerd! (las het verkeerd).

Ik realiseer mij dat ik iets te kort door de bocht ben in mijn 'how to' die in mijn bestand staat, maar ik ging er van uit dat mensen wel weten hoe je in recovery modus komt met Android voor als je wil flashen enzo.

Voor de mensen die het niet weten: Oculus uitzetten en dan power met volume- ingedrukt houden totdat die start.

[ Voor 24% gewijzigd door Cybergamer op 26-04-2021 13:54 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-10 14:31
Plugin schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:38:
[...]

Reboot en/of experimentele functies resetten in de quest 2 ook gedaan?
Pas een stuk of twintig keer ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-10 14:31
Cybergamer schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:50:
[...]

Update de Windows Oculus app naar v28 (in de beta tab Public Test Channel aanzetten). Als dat niet werkt moet je ff het 'asar' bestand uit mijn zipfile vervangen. Dan werkt het gegarandeerd! (las het verkeerd).

Ik realiseer mij dat ik iets te kort door de bocht ben in mijn 'how to' die in mijn bestand staat, maar ik ging er van uit dat mensen wel weten hoe je in recovery modus komt met Android voor als je wil flashen enzo.

Voor de mensen die het niet weten: Oculus uitzetten en dan power met volume- ingedrukt houden totdat die start.
Bedankt voor de uitleg en het beschikbaar stellen van dat bestand, maar ik ga er niet meer aan zitten rommelen. Een config bestandje aanpassen om een andere resolutie of zo in te stellen vind ik nog wel ok, maar via via in de recovery modus een "onbekend" bestand te gaan vervangen vind ik nog wel wat. In het verleden ook wel gedaan, maar tegenwoordig met al die fishing en highjacking zooi doe ik maar wat voorzichtiger ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Soliest schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:12:
[...]

Bedankt voor de uitleg en het beschikbaar stellen van dat bestand, maar ik ga er niet meer aan zitten rommelen. Een config bestandje aanpassen om een andere resolutie of zo in te stellen vind ik nog wel ok, maar via via in de recovery modus een "onbekend" bestand te gaan vervangen vind ik nog wel wat. In het verleden ook wel gedaan, maar tegenwoordig met al die fishing en highjacking zooi doe ik maar wat voorzichtiger ;)
Logisch, daar kan ik mij wel in vinden hoor :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
Alleen de AirLinkNow apk zou genoeg moeten zijn als je de optie op je bril nog niet hebt, maar de PC wel. Lijkt me een stuk veiliger ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:35
Alien: Isolation is tot en met de 29ste gratis te krijgen in de Epic Games Store: https://www.epicgames.com/store/en-US/p/alien-isolation

Daar is ook een VR mod voor te krijgen: https://github.com/Nibre/MotherVR/releases

Niet voor de "faint of heart" ;)

En voor de personen die Air Link gebruiken op hun Quest 2 i.c.m. een TP-Link AX50: als je haperingen hebt, zet dan je WiFi 6 uit. Het loopt bij mij soepel op WiFi 5, maar op WiFi 6 krijg ik elke paar seconden een hapering. Hier had ik ook last van met Radeon ReLive VR, maar met Virtual Desktop dan weer niet.

Voor mij is dit nu de beste oplossing. Vooral de tracking van de controllers is veel soepeler en de headset is ook fijner met ASW.

[ Voor 53% gewijzigd door -Mous- op 26-04-2021 16:06 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 19:14
Arfman schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:32:
[...]

Als ik dit had geweten .. ik wacht al 3 weken op een VR Cover van vrcover.com. Ik heb ze een mailtje gestuurd waar dat ding blijft ..
Ik kreeg een link van de Deutsche post van ze. Enige wat daarin staat dat het aangemeld is. Geen idee wat voor een bedrijf het is maar dit is de laatste keer dat ik er besteld heb.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-10 18:32
Sinds gisteren dan toch ook maar een Quest 2 in huis gehaald na een tijd twijfelen, mijn eerste VR ervaring.

Moet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben, op de accuduur na dan. Zelfs de standaard headstrap was voor nu best wel prima. Heb gelijk Population One gedownload en een paar potjes gespeeld. Flink wennen aan de controle en dergelijke, maar gelukkig geen motion sickness of andere nare ervaringen.
Komende tijd eens kijken hoe ik mijn powerbank het beste kan monteren en eens aan de slag met Air Link (v28 kwam nog niet door), maar mooi speelgoed is het al zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

Kloever schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:20:
[...]

Ik kreeg een link van de Deutsche post van ze. Enige wat daarin staat dat het aangemeld is. Geen idee wat voor een bedrijf het is maar dit is de laatste keer dat ik er besteld heb.
Zelfde hier. Heb een mailtje terug dat het erg druk is en dat ik aub geduld moet hebben maar ik wacht al ruim 3 weken. Heb er ook ooit iets voor de Rift besteld en dat was ook al drama bedacht ik me ineens. Volgende keer ga ik gewoon Amazon of AliExpress op, wat een waardeloos bedrijf.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-10 12:27
Voor de mensen die problemen hebben met air link lees dit artikel even:https://uploadvr.com/how-to-air-link-pc-vr-quest-2/
Vanochtend ook eindelijk de V28 update kunnen doen en had behoorlijke lag via air link.
Zoals in het artikel staat moet je de debug tool gebruiken om de bitrates op 0 te zetten. Daarna werkte het perfect. Als je in je headset het oude Rift S menu/omgeving ziet heb je ergens ook de optie om je bitrate aan te passen. Standaard staat ie op dynamisch 10 en kan bij mij tot 200. Ik heb hem nu op static 150 staan want dit werkte prima met Virtual Desktop. Nu dus ook met air link. Op 200 gaat ie over z'n nek.
Ik heb een TP-Link AX1800 Wifi 6 router en zit op ongeveer 6/7 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Bij mij ging na een herstart de bitrate weer op dynamisch in de Air Link. Daar kwam ik na het racen achter. Maar niks van gemerkt. In de debug tool stond die op 250 maar dat vond Air Link niet zo leuk.

Maar er zit 1 nadeel aan die Air Link, de batterij gaat snel leeg. Gisteren een powerbank aangesloten. Nu merk ik dat als de headset vol is hij de powerbank uitzet. Kan je dat ergens aanpassen? Want hij ging pas weer aan toen ik de powerbank er weer opnieuw in stak

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:19
Ik vraag me trouwens nog af, misschien een hele rare vraag, maar is online vereist als je slechts games speelt op de oculus quest 2? Uiteraard voor het downloaden vereist, nogal wiedes, maar het komt wel vaker voor dat na downloaden je verplicht "online" moet zijn tijdens het spelen van singleplayer games. Ik ben namelijk van plan om voorlopig naast deze games voor games b.v. via steamvr een usb-kabel te gebruiken. Wellicht dat ik later alsnog besluit een wifi-ap te installeren.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Even voor diegene met Q2 en met Air link speelt. Zet in je debugtool alles op default.

En zorg dat je Asynchronous Spacewarp op Auto staat, helaas en dat is wel een dingetje. Bij herstarten van de pc komt deze weer op disabled te staan, nogal irritant.

https://developer.oculus....c/asynchronous-spacewarp/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YV_RpNTu3e6eIewGJrUWA1tkzkQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gNC0H7MtJ6h3KtKXOLdzd69t.jpg?f=user_large

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Meister Sachs schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:22:
Ik vraag me trouwens nog af, misschien een hele rare vraag, maar is online vereist als je slechts games speelt op de oculus quest 2? Uiteraard voor het downloaden vereist, nogal wiedes, maar het komt wel vaker voor dat na downloaden je verplicht "online" moet zijn tijdens het spelen van singleplayer games. Ik ben namelijk van plan om voorlopig naast deze games voor games b.v. via steamvr een usb-kabel te gebruiken. Wellicht dat ik later alsnog besluit een wifi-ap te installeren.
Ik durf het niet 100% zeker te zeggen maar ik denk niet dat je verplicht online moet zijn om een spelletje te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 20:12

Flabergasted

Prepare to die !

Ik kom regelmatig terug in het oude Rift menu met dito kamer... waarom ??

Ik heb de Oculus software al regelmatig gewist en opnieuw erop gezet.
Via het regulier Oculus2 menu naar Airlink en start ik een game op.
Dit gaat perfect.
Echter na het afsluiten kom ik terug in mijn oude Rift omgeving, die bril is al maanden weg en ik heb hem tevens bij devices verwijderd.

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Wat is de oude rift omgeving.
Had de indruk dat oculus home voor de rift en de quest gelijk is.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Link gebruikt die zelfde software en emuleert in principe een rift.

[ Voor 32% gewijzigd door unfor op 27-04-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 20:21
Meister Sachs schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:22:
Speel vaak met WiFi uitgeschakeld, ik heb tot nu toe nog nooit issues ervaren met Quest games (die single player zijn/ondersteunen). Dus voor zover ik weet werkt het allemaal prima offline.

[ Voor 3% gewijzigd door menne op 27-04-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unfor schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:48:
Link gebruikt die zelfde software en emuleert in principe een rift.
Ja, de Oculus Home ziet er wel een stuk brokkeliger uit. Volgens mij draait hij op een Rift-S resolutie, niet native Quest 2.

In-game lijkt het me wel weer scherp genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kloever schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:47:
Bij mij ging na een herstart de bitrate weer op dynamisch in de Air Link. Daar kwam ik na het racen achter. Maar niks van gemerkt. In de debug tool stond die op 250 maar dat vond Air Link niet zo leuk.

Maar er zit 1 nadeel aan die Air Link, de batterij gaat snel leeg. Gisteren een powerbank aangesloten. Nu merk ik dat als de headset vol is hij de powerbank uitzet. Kan je dat ergens aanpassen? Want hij ging pas weer aan toen ik de powerbank er weer opnieuw in stak
Dat is iets dat je powerbank doet, daar heeft de headset niets mee te maken. De meeste powerbanks schakelen zich uit als ze geen stroomopname meer zien, want de omzetter kost zelf ook stroom (dus als die altijd aan staat zou hij leeglopen). Meestal kan je hem weer aan krijgen door op het knopje op de powerbank te drukken.

De Quest vanaf de powerbank voeden in plaats van de interne accu kan ook niet, want dat heeft niet genoeg piekvermogen. Daarom starten de meeste mobieltjes (en sommige laptops) ook niet als er geen accu in zit maar wel een lader aangesloten.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 27-04-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 20:12

Flabergasted

Prepare to die !

kaasszje schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:27:
Wat is de oude rift omgeving.
Had de indruk dat oculus home voor de rift en de quest gelijk is.
Ik heb 2 jaar geleden voor de Rift een "Home" aangemaakt, net zoals dat doet voor de Quest2.

Bij de home omgeving van de Quest2 start ik ook, maar kom na het beëindigen van een spel,
plots in de oude Rift Home omgeving terecht.

De computer restarten is dan de enige optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

https://www.windowscentra...g-when-you-launch-steamvr

@Flabergasted Dit misschien een optie?

[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 27-04-2021 22:48 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:27
Heb sinds gisteren quest2.

Maar begrijp nog niet alles, ik lees hier mensen met airlink en best Saber of kabel met beat Saber...

Maar je kan beat Saber toch ook gewoon spelen zonder dat je een computer hebt aangesloten?

Wat is dan voordeel om je computer aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 20:01
Joostje123 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:05:

Maar begrijp nog niet alles, ik lees hier mensen met airlink en best Saber of kabel met beat Saber...

Maar je kan beat Saber toch ook gewoon spelen zonder dat je een computer hebt aangesloten?

Beat Saber is misschien het minst goede voorbeeld om via PC te spelen. Elke beetje lag wil je voorkomen met een spel als Beat Saber en het ziet er grafisch goed uit op de Quest 2 zelf. Toch is de PC versie wel een stukje mooier, maar naar mijn mening niet zoveel dat ik het via de PC wil spelen. De PC versie van Beat Saber is dan wel weer een stuk makkelijker te modden.

Waar PCVR om de hoek komt kijken is bij de grafisch zwaardere spellen en dan heb je Air Link of de normale Link nodig om dit te kunnen doen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:27
Koldur schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:37:
[...]

Beat Saber is misschien het minst goede voorbeeld om via PC te spelen. Elke beetje lag wil je voorkomen met een spel als Beat Saber en het ziet er grafisch goed uit op de Quest 2 zelf. Toch is de PC versie wel een stukje mooier, maar naar mijn mening niet zoveel dat ik het via de PC wil spelen. De PC versie van Beat Saber is dan wel weer een stuk makkelijker te modden.

Waar PCVR om de hoek komt kijken is bij de grafisch zwaardere spellen en dan heb je Air Link of de normale Link nodig om dit te kunnen doen.
Aah ok ik zag dus dat bijvoorbeeld zo tennis spel in zo promo film.

https://store.steampowere...he_Real_Tennis_Simulator/

Dat lijkt mij deze maar die kan ik niet vinden in de ocolus store.

Dus deze spellen moet het ook via airlink?
En bijvoorbeeld sommige spellen zijn op steam goedkoper dan in de ocolus store.

Dan kan ik die spelen ook via airlink spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 20:01
Joostje123 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:49:
[...]

Helemaal goed!
Het klinkt allemaal ingewikkeld, maar is een stuk simpeler in de praktijk. Doen ze omdat ze graag willen dat je het in de Oculus store koopt omdat Oculus/FB daar meer aan verdient.

Wat trouwens een belangrijk voordeel is van spellen direct op de Quest 2 te hebben, is dat je deze overal kan spelen, dus ook als je niet thuis bent.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Laatst online: 10-10 20:21
[...]
Mits je pc uiteraard voldoende krachtig is voor VR games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Nu online

kaasszje

Joostje123 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:05:

Custom songs en mods, grafische vertoon, zijn reden om beat saber via de pc te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41
kaasszje schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:35:
[...]

Custom songs en mods, grafische vertoon, zijn reden om beat saber via de pc te spelen.
Naja qua custom songs en mods hoef je niet perse PC te gebruiken. Ik heb m ooit op de Quest gekocht, en speel geregeld custom songs met custom sabers enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Nu online

kaasszje

xoniq schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:41:
[...]

Naja qua custom songs en mods hoef je niet perse PC te gebruiken. Ik heb m ooit op de Quest gekocht, en speel geregeld custom songs met custom sabers enz.
Maar dan moet je wel je quest in developer mode zetten, met de vraag hoe lang dat nog mag en kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
kaasszje schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:42:
[...]

Maar dan moet je wel je quest in developer mode zetten, met de vraag hoe lang dat nog mag en kan...
Fair enough. Zelf denk ik dat daar niet veel aan zal veranderen, modding wordt al jaren gedaan, en nog altijd toegestaan. Ze hebben zelfs inspiratie opgedaan uit de modding scene (App Lab, Air Link) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Nu online

kaasszje

xoniq schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:43:
[...]

Fair enough. Zelf denk ik dat daar niet veel aan zal veranderen, modding wordt al jaren gedaan, en nog altijd toegestaan. Ze hebben zelfs inspiratie opgedaan uit de modding scene (App Lab, Air Link) etc.
Dat is waar, moet eerlijk zeggen met de introductie van app lab, was ik toch wel bang dat ze wat meer voorwaarden gingen stellen aan developer mode.
Gelukkig mag het voorlopig nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
kaasszje schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:44:
[...]

Dat is waar, moet eerlijk zeggen met de introductie van app lab, was ik toch wel bang dat ze wat meer voorwaarden gingen stellen aan developer mode.
Gelukkig mag het voorlopig nog :D
Daarom, ik dacht ook; nu gebeurt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
xoniq schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:45:
[...]

Daarom, ik dacht ook; nu gebeurt het.
Geeft het nog een maand.... komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Tadango schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:47:
[...]

Geeft het nog een maand.... komt vanzelf.
Want je hebt insider informatie? We dachten dit ook al bij App Lab, en nog steeds niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
xoniq schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:51:
[...]

Want je hebt insider informatie? We dachten dit ook al bij App Lab, en nog steeds niks aan de hand.
Is mijn voorgevoel. Hopelijk zit ik er naast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Tadango schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:56:
[...]

Is mijn voorgevoel. Hopelijk zit ik er naast ;)
Ze hebben er geen baat bij, alles wat via de dev modus binnen komt, en populair wordt, wordt door Oculus/FB gewoon geadopteerd. Maar we gaan het zien. (Ben zelf ook met een game bezig, dus hoop het niet dat ze dat dicht gooien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:25

Damian

Insane Obtrusion

Gister ff de AirLink optie geprobeerd. Out of the box werkt dat 100 keer beter dan VD. Hoefde niks raars in te stellen, werkte meteen gewoon super vloeiend en snappy.

Vraag me wel af wanneer al die functies die expiremental zijn nu eens live gaan, blijft zoveel gedoe nog op deze manier....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 15:47
Ik zit nog flink te worstelen met air link en VD. Op zich werkt het allemaal maar soms krijg ik van die vreemde hick ups en hapert alles een seconde of 3 en dan gaat ie weer verder.
Aan de pc kan het niet liggen, er zit een RTX3070 in maar twijfel over de wifi 5 router. Ik haal 200mbps met speedtest en kan niet beoordelen of dat goed is. Pal naast de router heb ik dezelfde waarde.
In VD geeft ie ongeveer 17ms aan bij netwerk. Wat staat er bij jullie?
Verder heb ik alles instellingen zoals hier eerder gemeld goed staan en heb de air link op 100 laten staan.
Met de link kabel werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
mytheory schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:07:
Ik zit nog flink te worstelen met air link en VD. Op zich werkt het allemaal maar soms krijg ik van die vreemde hick ups en hapert alles een seconde of 3 en dan gaat ie weer verder.
Aan de pc kan het niet liggen, er zit een RTX3070 in maar twijfel over de wifi 5 router. Ik haal 200mbps met speedtest en kan niet beoordelen of dat goed is. Pal naast de router heb ik dezelfde waarde.
Verder heb ik alles instellingen zoals hier eerder gemeld goed staan en heb de air link op 100 laten staan.
Met VD had ik ook dergelijke haperingen als ik de Ziggo modem gebruik (oud type). Met een andere AP en switch was dat probleem over. Het kan ook iets op de PC zijn wat soms even druk is, je kan monitor software gebruiken om te kijken of je op de PC op die momenten ook andere activiteit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michavb
  • Laatst online: 12-10 02:26
mytheory schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:07:
Wifi router wel vast op een kanaal staan en geen andere verstorende Wifi signalen in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Nee ik heb bewust de router alleen gebruikt voor de game pc en headset. Verder niets aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michavb
Controleer dan even met Wifi analyzer op de telefoon of je andere sterke signalen ziet. Het wisselen van kanalen kan namelijk ook korte onderbrekingen veroorzaken (en de meeste routers staan op auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:45

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Bedankt voor de tip!

Lekker creepy spel
-Mous- schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:55:
Alien: Isolation is tot en met de 29ste gratis te krijgen in de Epic Games Store: https://www.epicgames.com/store/en-US/p/alien-isolation

Daar is ook een VR mod voor te krijgen: https://github.com/Nibre/MotherVR/releases

Niet voor de "faint of heart" ;)

En voor de personen die Air Link gebruiken op hun Quest 2 i.c.m. een TP-Link AX50: als je haperingen hebt, zet dan je WiFi 6 uit. Het loopt bij mij soepel op WiFi 5, maar op WiFi 6 krijg ik elke paar seconden een hapering. Hier had ik ook last van met Radeon ReLive VR, maar met Virtual Desktop dan weer niet.

Voor mij is dit nu de beste oplossing. Vooral de tracking van de controllers is veel soepeler en de headset is ook fijner met ASW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

[...]

Niet elk spel is te krijgen op elk platform (denk Playstation, Xbox, PC, Switch - en in de geval Oculus). Gelukkig kunnen we wel PCVR games doen op de Oculus dmv (Air) Link.

Air link is niet voor iedereen weggelegd, sommige games gaan zo snel (bv. Beat Saber) dat het best een uitdaging kan zijn voor je Wifi. De 'gewone' Link (met draad) zal dan vele malen beter werken.

Gelukkig zijn er voldoende keuzes in kabels en wifi access points (bijv. deze kabel icm. kabelmanagement of een goeie access point)

De 3 genoemde linkjes gebruik ik zelf en werken uitmuntend! Maar jouw situatie kan anders zijn dan de mijne, het is even uitzoeken wat en hoe jij dat wil.

Ik lees dat sommige mensen problemen hebben met Wifi wat niet helemaal lekker loopt. Probeer kanalen te gebruiken tussen de 52 en 140 ivm DFS ondersteuning. Meer info over een goeie Wifi setup vind je hier. Dit gaat dan wel over VD, maar is ook van toepassing op Air Link.

Ook heb ik IR lampen opgehangen tegenover elkaar vanuit de hoeken voor betere tracking, ik ben nl geen fan van sterk (plafond) licht. Dat helpt ook veel.

[ Voor 15% gewijzigd door Cybergamer op 29-04-2021 12:52 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-10 15:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tadango schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:25:
[...]

Je Quest geeft dus als Wifi snelheid 400 aan? Heb je een speedtest geprobeerd om te kijken wat je echt over de verbinding krijgt?

Welke bitrate heb je bij VD ingesteld? Air Link staat default op dynamic met als max 100. Heb je in de Oculus Debug tool toevallig de Encode Bitrate op een waarde hoger staan dan 0?
Heb niet heel veel tijd gehad om hier mee te testen, maar heb nu een dedicated AP neergezet voor alleen de Quest 2. 5Ghz AC op 80Mhz, een linkspeed van 866Mbit/s TX en RX. Air Link op 200 mbit/s vast gezet en dat gaat helemaal top.

Het enige wat ik nu merk is dat het lijkt alsof de headset zelf die 200mbit/s niet aan kan oid, onverklaarbare haperingen. Vooral als ik de headset even af zet en dan weer opzet. 1 FPS terwijl mijn PC gewoon 200mbit/s doorpompt en ik in game (in dit geval Assetto Corsa) gewoon mijn beeld vloeiend zie bewegen als ik de headset beweeg (van mijn hoofd af, met een vinger voor de proximity sensor).

Zit 1 switch tussen mijn bekabelde PC en het AP. En dat is een switch die hier ook geen enkele moeite mee zal hebben (Netgear 8 poorts gigabit). Ik kan nog eens voor de grap mijn PC direct op het AP aansluiten. Blijkbaar moet het met de Intel AX200 op mijn moederbord ook mogelijk zijn een hotspot op te zetten, dat zou nog beter zijn bedenk ik me nu.

Hoe dan ook, ik kan het niet helemaal verklaren. Lijkt mij geen probleem van congestion, maar ik kan de lost packet count niet echt makkelijk zien natuurlijk

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kuusj schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:09:
[...]
Het enige wat ik nu merk is dat het lijkt alsof de headset zelf die 200mbit/s niet aan kan oid, onverklaarbare haperingen. Vooral als ik de headset even af zet en dan weer opzet. 1 FPS terwijl mijn PC gewoon 200mbit/s doorpompt en ik in game (in dit geval Assetto Corsa) gewoon mijn beeld vloeiend zie bewegen als ik de headset beweeg (van mijn hoofd af, met een vinger voor de proximity sensor).

Zit 1 switch tussen mijn bekabelde PC en het AP. En dat is een switch die hier ook geen enkele moeite mee zal hebben (Netgear 8 poorts gigabit). Ik kan nog eens voor de grap mijn PC direct op het AP aansluiten. Blijkbaar moet het met de Intel AX200 op mijn moederbord ook mogelijk zijn een hotspot op te zetten, dat zou nog beter zijn bedenk ik me nu.
Dat hij na een pauze hapert heb ik met USB ook wel eens gezien, is wellicht een Link bug.

Een hotspot op de PC werkt hier niet goed. Ik krijg op zijn best een 200Mbps verbinding met een matig signaal sterkte, met mijn headset naast de antennes. Wifi zelf werkt prima als ik deze verbind (500Mbps transfers naar mijn AP), maar wifi alleen als hotspot is compleet onbruikbaar. Geen idee waarom, brakke drivers oid vermoed ik. Ook met een Intel AX200 op het moederbord. Ik heb dat opgegeven, leek me ook wel een leuke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
Zonet een Quest 2 besteld bij Coolblue. Was eigenlijk naar FPV Drones aan het kijken als nieuw speeltje, maar speel ook Flight Simulator en hoor er veel goeds over in VR, dus dan maar eens proberen. Heb ook een hele Honeycomb setup ervoor.

Ben benieuwd, want ik draag een bril en heb het gevoel dat het niet zo comfortabel gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Xanthine schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:17:
Zonet een Quest 2 besteld bij Coolblue. Was eigenlijk naar FPV Drones aan het kijken als nieuw speeltje, maar speel ook Flight Simulator en hoor er veel goeds over in VR, dus dan maar eens proberen. Heb ook een hele Honeycomb setup ervoor.

Ben benieuwd, want ik draag een bril en heb het gevoel dat het niet zo comfortabel gaat zijn.
Heb je zware sterkte?

Ik draag ook een bril voor bv. autorijden of tv kijken, maar ik gebruik mijn Quest 2 zonder bril.

Als je een bril gebruikt, moet je de glass spacer gebruiken en dan boet je in aan FOV. Bovendien kan je bril je lenzen beschadigen. Dus als je zonder bril kunt, dan zou ik het zonder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:54

Hu9o

Schokkend

Als je op ~1.5m zonder bril goed kan zien, heb je er geen nodig.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Nu online

Ik heb zelf een valve index en ligt enorm aan de bril.
Uiteindelijk maar gewoon extra schokken en insert lenzen gekocht. Waren een stuk goedkoper dan een echte bril. Zijn onder andere hier te vinden: https://vroptician.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
Flying Hawkic schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:23:
[...]

Heb je zware sterkte?

Ik draag ook een bril voor bv. autorijden of tv kijken, maar ik gebruik mijn Quest 2 zonder bril.

Als je een bril gebruikt, moet je de glass spacer gebruiken en dan boet je in aan FOV. Bovendien kan je bril je lenzen beschadigen. Dus als je zonder bril kunt, dan zou ik het zonder doen.
Bijna geen sterkte, maar wel prisma. Afzonderlijk zijn mn ogen toppie, samen niet zo goed ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Xanthine schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:28:
[...]

Bijna geen sterkte, maar wel prisma. Afzonderlijk zijn mn ogen toppie, samen niet zo goed ;p
Zolang je afwijking niet te groot is, valt het wel mee denk ik. Laat het ons weten morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
Flying Hawkic schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:30:
[...]

Zolang je afwijking niet te groot is, valt het wel mee denk ik. Laat het ons weten morgen ;)
Zal het eens proberen, en anders die glazen op sterkte bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tadango schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:56:
[...]

Dat hij na een pauze hapert heb ik met USB ook wel eens gezien, is wellicht een Link bug.

Een hotspot op de PC werkt hier niet goed. Ik krijg op zijn best een 200Mbps verbinding met een matig signaal sterkte, met mijn headset naast de antennes. Wifi zelf werkt prima als ik deze verbind (500Mbps transfers naar mijn AP), maar wifi alleen als hotspot is compleet onbruikbaar. Geen idee waarom, brakke drivers oid vermoed ik. Ook met een Intel AX200 op het moederbord. Ik heb dat opgegeven, leek me ook wel een leuke optie.
Dat komt omdat windows als AP geen 80mhz aankan. Geen driver bug, gewoon iets waar MS geen zin in heeft om te fixen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Cybergamer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:47:
[...]

Dat komt omdat windows als AP geen 80mhz aankan. Geen driver bug, gewoon iets waar MS geen zin in heeft om te fixen.
Maar waarom heb ik maar 1 of 2 streepjes qua signaal sterkte? 3 meter van de PC vandaan valt het bijna weg? Dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tadango schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:48:
[...]

Maar waarom heb ik maar 1 of 2 streepjes qua signaal sterkte? 3 meter van de PC vandaan valt het bijna weg? Dat klopt niet.
Kijk eens welke kanalen er in gebruik zijn? Kan zijn de je buren hetzelfde kanaal gebruiken en de jouwe helemaal wegdrukken.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Cybergamer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:49:
[...]

Kijk eens welke kanalen er in gebruik zijn? Kan zijn de je buren hetzelfde kanaal gebruiken en de jouwe helemaal wegdrukken.
Nee, wifi is redelijk rustig in de buurt. Het AP lijkt gewoon op een veel lager vermogen te staan dan alles in de buurt. Zelfs een Raspberry Pi heeft een sterker signaal als AP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tadango schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:51:
[...]

Nee, wifi is redelijk rustig in de buurt. Het AP lijkt gewoon op een veel lager vermogen te staan dan alles in de buurt. Zelfs een Raspberry Pi heeft een sterker signaal als AP...
Wat voor AP gebruik je? Ik heb hier superspeedbereik met mijn TP-LINK RE505X

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Cybergamer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:52:
[...]

Wat voor AP gebruik je? Ik heb hier superspeedbereik met mijn TP-LINK RE505X
Wat maakt dat uit? PC als AP is een ramp, mijn normale Wifi netwerk draait prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tadango schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:53:
[...]

Wat maakt dat uit? PC als AP is een ramp, mijn normale Wifi netwerk draait prima :)
Tja, daar kan ik niets mee. Ik wil je best helpen, maar als je normale wifi prima is waarom wil je dan een AP op je computer gebruiken?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Cybergamer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:55:
[...]

Tja, daar kan ik niets mee. Ik wil je best helpen, maar als je normale wifi prima is waarom wil je dan een AP op je computer gebruiken?
Omdat ik dicht bij de PC zit en 100% geen last heb van ander verkeer wat over de switch gaat op die manier. Ook als de PC een keer ergens anders staat straks waar geen wifi is zou ik de PC als AP graag willen gebruiken om dan niet met een USB kabel te moeten werken. Ik probeer ook te begrijpen waarom het signaal zo zwak en slecht is. Ik zie daar geen reden voor behalve een driver / windows probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tadango schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:57:
[...]

Omdat ik dicht bij de PC zit en 100% geen last heb van ander verkeer wat over de switch gaat op die manier. Ook als de PC een keer ergens anders staat straks waar geen wifi is zou ik de PC als AP graag willen gebruiken om dan niet met een USB kabel te moeten werken. Ik probeer ook te begrijpen waarom het signaal zo zwak en slecht is. Ik zie daar geen reden voor behalve een driver / windows probleem.
Ik kan je iig zeggen dat het signaal geen probleem zou zijn, als die vol is krijg je nog steeds niet het gewenste snelheid die je zou willen (heb het getest met vrienden en verschillende HW - enige optie is een AP of router als AP). Windows wil gewoon niet op de gewenste 80mhz draaien als AP.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
PC als AP is een afrader, er zijn al velen voor je geweest die het geprobeerd hebben. Het kan, maar daar is het ook mee gezegd, het word over het algemeen ook afgeraden.
Ik heb een goedkoop TPlink routertje op mijn pc gezet en geen gezeik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:04
Tadango schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:51:
[...]

Is een bug met Windows Hotspots, truuk is om eerst je telefoon te laten verbinden met de hotspot en daarna de headset dan werkt 80mhz wel.

Ook moet je auto scan uitzetten in windows anders krijg je elke minuut flinke haperingen.

netsh wlan set autoconfig enabled=no interface="*your wifi interface name here*"

Dan nog werkt mijn hotspot vanaf m'n Macbook toch een stuk beter.

[ Voor 21% gewijzigd door Furfoot op 29-04-2021 17:20 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Furfoot schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:19:
[...]

Is een bug met Windows Hotspots, truuk is om eerst je telefoon te laten verbinden met de hotspot en daarna de headset dan werkt 80mhz wel.
Ook dat helpt niet omdat het signaal zo slecht blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:04
Tadango schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:19:
[...]

Ook dat helpt niet omdat het signaal zo slecht blijft.
Geen antennes aangelsoten?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Furfoot schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:21:
[...]

Geen antennes aangelsoten?
Uiteraard wel. Kaart is het probleem niet, doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt als een bagger antenne en/of WiFi kaart. Wat me niet echt zou verbazen, goede WiFi is nou niet iets waar moederbord fabrikanten vaak echt het verschil mee maken, meer dan een checkmark in de specs is het vaak niet, verder zo goedkoop mogelijk.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:27
Oculus will sell you a Quest 2 headset that doesn't need Facebook for an extra $500

Is die tracking data echt $500 waard? Lijkt me wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Lijkt mij ook wel veel, maar uiteindelijk laat je ze gewoon meekijken naar je lichaam en huis. Iets dat ten tijde van Kinect nog ondenkbaar was en nu wel mogelijk is. Vraag mij ook af wat ze concreet met de data doen, maar moet eerlijk zeggen dat ik de privacy policy voor de Quest ook nog niet heb gelezen. Misschien toch eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die data werkelijk door Facebook op $500 geëvalueerd wordt, ze schroeven die prijs natuurlijk ook gewoon op om consumenten te ontmoedigen het ding te kopen... En voor zakelijk gebruik maakt het waarschijnlijk minder uit of het ding nou 500 of 800 is.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Kwestie van tijd dat er een custom firmware komt die dat soort dingen gaat blokken op de goedkopere variant..

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:39
Ik speel tegenwoordig Ancient Dungeon VR. Gratis te downloaden voor PC en een APK voor de quest. Het is nog een beta/demo maar erg vermakelijk. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Finraziel schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:49:
Klinkt als een bagger antenne en/of WiFi kaart. Wat me niet echt zou verbazen, goede WiFi is nou niet iets waar moederbord fabrikanten vaak echt het verschil mee maken, meer dan een checkmark in de specs is het vaak niet, verder zo goedkoop mogelijk.
En dat is dus niet zo gezien ik er normaal 500Mbit/s over heen trek, constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10 16:45
chaoscontrol schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:37:
Ik speel tegenwoordig Ancient Dungeon VR. Gratis te downloaden voor PC en een APK voor de quest. Het is nog een beta/demo maar erg vermakelijk. :)
Bedankt voor de tip! Binnenkort even uitproberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
chaoscontrol schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:37:
deDenDen schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:04:
[...]

Bedankt voor de tip! Binnenkort even uitproberen.
Tip; staat ook gewoon in AppLab:

https://www.oculus.com/experiences/quest/4897577166950223/

Op die manier wordt ie automatisch via Quest ge-update.

[ Voor 15% gewijzigd door xoniq op 30-04-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Cybergamer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:17:
[...]

Kwestie van tijd dat er een custom firmware komt die dat soort dingen gaat blokken op de goedkopere variant..
Schijnt dat het hardwarematig identiek is, dus zou me niks verbazen als iemand een update van dat apparaat opvangt en op de 'gewone' Q2 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
xoniq schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:09:
[...]

Schijnt dat het hardwarematig identiek is, dus zou me niks verbazen als iemand een update van dat apparaat opvangt en op de 'gewone' Q2 draait.
Ik gok dat daar wel maatregelen tegen getroffen zijn zoals een specifieke versie die alleen werkt op die ene bril (aan de hand van hardware serie nummers oid). Is vast te kraken, maar dat kan wel even duren wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Tadango schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:11:
[...]

Ik gok dat daar wel maatregelen tegen getroffen zijn zoals een specifieke versie die alleen werkt op die ene bril (aan de hand van hardware serie nummers oid). Is vast te kraken, maar dat kan wel even duren wellicht.
Zal vast wel even duren idd, of het juist simpeler dan we denken, we gaan het zien. Er zijn altijd over-ijverige jongens die daar graag mee bezig zijn. Daarnaast is de Quest natuurlijk een connected device, ivm aankopen enz, dus ook daar zullen wel catches zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
unfor schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:05:
PC als AP is een afrader, er zijn al velen voor je geweest die het geprobeerd hebben. Het kan, maar daar is het ook mee gezegd, het word over het algemeen ook afgeraden.
Ik heb een goedkoop TPlink routertje op mijn pc gezet en geen gezeik meer.
Ik overweeg ook om zo'n kaartje te kopen en als ik deze video bekijk moet dit toch wel goed werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
mytheory schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:32:
[...]

Ik overweeg ook om zo'n kaartje te kopen en als ik deze video bekijk moet dit toch wel goed werken.
Niks 'moet' en hangt echt van je PC zelf af. Ook het broadcasten over dat kaartje kost power, er is ook een reden dat routers steeds betere specs krijgen, en de verbindingen steeds sneller en stabieler. Dus het is echt PC afhankelijk. Het kan top werken, maar ook ruk. (En er zijn dus veel verhalen die beide kanten vullen)

Zelf steek ik dat geld liever in een 'dikke' WiFi 6 router, waar alle apparaten in huis van mee profiteren i.p.v. een hotspot. Mede ook omdat mijn PC boven staat, en ik veelal beneden speel in de buurt van de router. Die vrijheid heb je niet als je zo'n kaart gebruikt. Maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

xoniq schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:35:
[...]

Niks 'moet' en hangt echt van je PC zelf af. Ook het broadcasten over dat kaartje kost power, er is ook een reden dat routers steeds betere specs krijgen, en de verbindingen steeds sneller en stabieler. Dus het is echt PC afhankelijk. Het kan top werken, maar ook ruk. (En er zijn dus veel verhalen die beide kanten vullen)

Zelf steek ik dat geld liever in een 'dikke' WiFi 6 router, waar alle apparaten in huis van mee profiteren i.p.v. een hotspot. Mede ook omdat mijn PC boven staat, en ik veelal beneden speel in de buurt van de router. Die vrijheid heb je niet als je zo'n kaart gebruikt. Maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Helemaal mee eens. Je pc als Hotspot zetten, leuke gedachte maar zitten veel limieten aan. Je kunt inderdaad beter een goede Wifi 6 router aanschaffen en liefst tri-band router dan ben je van alles wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:38:
[...]

Helemaal mee eens. Je pc als Hotspot zetten, leuke gedachte maar zitten veel limieten aan. Je kunt inderdaad beter een goede Wifi 6 router aanschaffen en liefst tri-band router dan ben je van alles wel af.
Plus ik zie steeds meer WiFi 6 apparaten verschijnen, en zelf heb ik er nu ook een aantal, maar een crappy ISP router. Ik ga gewoon investeren in een fatsoenlijke router (inderdaad tri-band), dan hebben al die apparaten er gewoon profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

xoniq schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:39:
[...]

Plus ik zie steeds meer WiFi 6 apparaten verschijnen, en zelf heb ik er nu ook een aantal, maar een crappy ISP router. Ik ga gewoon investeren in een fatsoenlijke router (inderdaad tri-band), dan hebben al die apparaten er gewoon profijt van.
Exact, 1 van de redenen waarom ik gelijk voor de TP-Link AX11000 ben gegaan. Heerlijke groot bereik op alle banden.
Mijn Q2 ingedeeld in zijn aparte 5Ghz band met Wifi 6 connectie zit hij op 1200Mbps en heeft vol bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Misschien hebben jullie wel gelijk. Voor 3 tientjes meer kan ik ook een TP-Link Archer AX50 aanschaffen en deze alleen voor de Q2 gebruiken. Heb al een TP-Link Archer 5400 die ik voor alle andere apparaten kan gebruiken zonder dat die in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
mytheory schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:01:
Misschien hebben jullie wel gelijk. Voor 3 tientjes meer kan ik ook een TP-Link Archer AX50 aanschaffen en deze alleen voor de Q2 gebruiken. Heb al een TP-Link Archer 5400 die ik voor alle andere apparaten kan gebruiken zonder dat die in de weg zitten.
Waarom voldoet de 5400 niet? Ikzelf gebruik op dit moment mijn ISP router zonder veel problemen (uiteraard wel tegen enkele limieten aan soms), en die doet nog oude dual band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-10 20:17
Sinds 2 dagen nu zelf een Oculus Quest 2 in bezit, moet zeggen dat het best een krachtig apparaat is. Vermaak me er wel echt mee, moet alleen wel heel erg wennen aan het VR gebeuren. Als ik even heb gespeeld moet ik letterlijk even bijkomen.

Iemand nog tips voor de Quest2 wat ik echt moet proberen?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xoniq
Dracoz schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:40:
Sinds 2 dagen nu zelf een Oculus Quest 2 in bezit, moet zeggen dat het best een krachtig apparaat is. Vermaak me er wel echt mee, moet alleen wel heel erg wennen aan het VR gebeuren. Als ik even heb gespeeld moet ik letterlijk even bijkomen.

Als je shooters leuk vind, kan ik aanraden:Niet shooter games:
  • Red Matter (Veel VR technieken bij het onderzoeken van een station op Mars)
  • The Room VR (Vooral puzzelen om een zaak op te lossen op een sferische manier.)
Om meer gewend te raken aan een virtuele wereld:
  • Beatsaber (Omdat je eigenlijk alleen stil staat is dit geschikt voor iedereen)
  • Synth Rider (Beetje als beatsaber maar net anders)
Verder speel ik eigenlijk alleen shooters, en af en toe beatsaber. Van Beatsaber is er in de Quest een demo te vinden om het te proberen.

Voor veel games zijn hier beta/demo versies te vinden, soms betaalde pre-release versies en soms gratis:

https://applab.games (ook openen op telefoon om een game te selecteren en op de Quest te installeren

En als je een game PC hebt die VR ready is, kan je ook gebruik maken van Air Link, om PC VR spellen draadloos te spelen, daar heb je een volwassener aanbod in Steam.

Let op; sommige games die je op de Quest koopt zijn Cross Buy, zoals Population: 1 en Contractors, daarmee krijg je de PC versie gratis erbij. Zo kan je kiezen of je draadloos via de PC de betere kwaliteit versie speelt, of de native Quest versie zonder PC.

Een overzicht van Cross Buy titels:

https://www.oculus.com/ex...732183153590/#/?_k=34vbxd

Zelf koop ik meestal Cross Buy via de Quest zelf, zodat ik beide versies heb, en dus gewoon ook zonder PC kan spelen. Zoals nu ik met een defecte GPU zit, en m'n PC dus niet kan gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door xoniq op 30-04-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Zo. VRCover een mail gedaan dat ze me het geld terug mogen storten. Na 17 dagen nog steeds niks. Als ik de link mag geloven is het pakketje aangeboden bij de post maar nog niet ontvangen.

Bestel hem wel via Amazon. Sneller en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier ook mensen die op hun werk VR headsets gebruiken voor vergaderingen? Met apps als Spatial, Arthur, ImmersedVR, enz.

Ik ben bezig met een project om dit onder de aandacht te brengen (met name omdat we nu niet kunnen reizen ivm COVID) en ik heb moeite met het overtuigen van mensen om het op de radar te krijgen. VR is lastig op een scherm uit te leggen, je moet het echt ervaren om de meerwaarde te zien.

Het zou echt super zijn als ik ervaringen kon vergelijken met andere gebruikers die het al in produktie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:10
GekkePrutser schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:21:
Zijn er hier ook mensen die op hun werk VR headsets gebruiken voor vergaderingen? Met apps als Spatial, Arthur, ImmersedVR, enz.

Ik ben bezig met een project om dit onder de aandacht te brengen (met name omdat we nu niet kunnen reizen ivm COVID) en ik heb moeite met het overtuigen van mensen om het op de radar te krijgen. VR is lastig op een scherm uit te leggen, je moet het echt ervaren om de meerwaarde te zien.

Het zou echt super zijn als ik ervaringen kon vergelijken met andere gebruikers die het al in produktie hebben.
Wat is de meerwaarde volgens jou?

Een webcam is niet perfect, maar zelfs non-technische mensen krijgen hem (meestal) wel aan en je kan gezichtsexpressies zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flapperbol schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:29:
[...]

Wat is de meerwaarde volgens jou?

Een webcam is niet perfect, maar zelfs non-technische mensen krijgen hem (meestal) wel aan en je kan gezichtsexpressies zien
De meerwaarde is niet zozeer in het technische. Met VR heb je minstens zoveel setup problemen als met videoconferencing. De meerwaarde is meer in het interactieve.

Voor een gewone 'agenda van de week' vergadering is een teams/zoom call prima. Het probleem dat ik wil oplossen zit hem meer in de workshop achtige vergadering. Van die dingen waar je iedereen aan tafel wil hebben en ook echt met hun hoofd erbij, waarbij je spontane ideeen wil zien en discussies hierover. Ik denk dat we allemaal het deprioritiserings gevoel kennen van webcam vergaderingen. Even mail checken tussendoor, even een koffie halen tijdens een oninteressant onderwerp enz. Dit werkt veel minder voor dit soort dingen. Daarom hadden we in mijn team (met iedereen op een andere lokatie) voor Corona altijd een of meer keren per jaar een paar dagen echt een workshop face to face op een van de lokaties.

Met VR heb je dat minder omdat je echt het gevoel hebt aanwezig te zijn. Ook heb je meer mogelijkheden om fysiek op te splitsen in groepjes, produkten vast te pakken en te bekijken in 3D (met name dit laatste is binnen mijn testgroep als enorm voordeel aangemerkt, met name omdat wij een fabrikant zijn).

Ik zie bij ons dat de activiteiten door steeds minder persoonlijk contact een beetje in het slop raken. Mensen zijn minder betrokken bij vergaderingen. Met VR zie ik dat gevoel weer terugkomen. Van de week met een test liep ik rond en ik liep per ongeluk zo dicht op iemand af dat ik in haar gezicht stond te hijgen. Dus ik zeg "Sorry, ik zag je niet staan want ik liep zijwaarts" en ze zei "Oh nouja je staat hier ook niet echt dus geen probleem :) ". We stonden hierover te praten en ondertussen hadden twee andere collega's die verderop staan het over een videogame. Ik merkte dat ik dit hele 'watercooler gesprek' idee totaal niet meer heb omdat je dat in video vergaderingen gewoon niet doet omdat dat altijd plenair is (je hebt dan wel die 'breakout groups' maar dat is weer totaal niet spontaan). Dit is hoe je persoonlijk contact en binding kweekt en dat is gewoon helemaal weg met traditionele videocalls.

Ik had echt het gevoel aanwezig te zijn met elkaar. Dat heb ik totaal niet met een mozaiek aan 'talking heads'. En iedereen die het probeert vindt dat ook. Je mist inderdaad gezichtsuitdrukkingen maar daarentegen heb je wel weer lichamelijke uitdrukkingen, en je kan zien naar wie iemand luistert of kijkt. Met video heb je dat veel minder.

Het probleem dat ik heb dat het moeilijk uit te leggen is. Als ik het laat zien aan anderen dan zien ze een geek met een raar apparaat op zijn kop. Als je hem zelf op hebt zie je een hele wereld om je heen. Zet iemand zo'n ding op en ze zijn zo overtuigd. Alleen dat is nu lastig, als mensen al op kantoor zijn dan willen ze niet een ding op hun hoofd wat iemand anders net gebruikt heeft (logisch). Qua prijs is er nauwelijks een probleem met VR maar het uitproberen is lastiger nu.

Bovendien, ze moeten dan wel anderen tegenkomen in VR. Tijdens een van de sessies was ik in mijn eentje terwijl er een heleboel mensen 'ingebeld' waren vanaf PC om te kijken. Dan heb je die normale interactie niet en zien ze alleen maar een poppetje staan te praten. Is ook mijn fout natuurlijk door niet te zorgen dat er een paar mensen daadwerkelijk op kwamen dagen :)

Overigens doen de meesten van die applicaties aan customised avatars. Je uploadt een selfie en daar wordt een avatar van gemaakt die ook geanimeerd wordt met oog/mond bewegingen. Met name Arthur doet dit echt geweldig, ze hebben deze functie pas 2 weken maar de mondanimaties zijn heel realistisch. Hij lijkt echt naar de klanken te luisteren. Spatial doet dit wat minder, de mond waffelt maar een beetje.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 30-04-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
xoniq schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:48:
[...]

Als je shooters leuk vind, kan ik aanraden:Niet shooter games:
  • Red Matter (Veel VR technieken bij het onderzoeken van een station op Mars)
  • The Room VR (Vooral puzzelen om een zaak op te lossen op een sferische manier.)
Om meer gewend te raken aan een virtuele wereld:
  • Beatsaber (Omdat je eigenlijk alleen stil staat is dit geschikt voor iedereen)
  • Synth Rider (Beetje als beatsaber maar net anders)
Verder speel ik eigenlijk alleen shooters, en af en toe beatsaber. Van Beatsaber is er in de Quest een demo te vinden om het te proberen.

Voor veel games zijn hier beta/demo versies te vinden, soms betaalde pre-release versies en soms gratis:

https://applab.games (ook openen op telefoon om een game te selecteren en op de Quest te installeren

En als je een game PC hebt die VR ready is, kan je ook gebruik maken van Air Link, om PC VR spellen draadloos te spelen, daar heb je een volwassener aanbod in Steam.

Let op; sommige games die je op de Quest koopt zijn Cross Buy, zoals Population: 1 en Contractors, daarmee krijg je de PC versie gratis erbij. Zo kan je kiezen of je draadloos via de PC de betere kwaliteit versie speelt, of de native Quest versie zonder PC.

Een overzicht van Cross Buy titels:

https://www.oculus.com/ex...732183153590/#/?_k=34vbxd

Zelf koop ik meestal Cross Buy via de Quest zelf, zodat ik beide versies heb, en dus gewoon ook zonder PC kan spelen. Zoals nu ik met een defecte GPU zit, en m'n PC dus niet kan gebruiken.
Mag ik hier Pistol Whip aan toevoegen :-)?

Beetje in de stijl van BS maar dan met schieten op het ritme. Muziek moet je wel van houden.

Zelf heb ik enkel de demo van BS gespeeld. Vind 30 EUR net wat duur eigenlijk.

Synth Riders kende ik nog niet, maar ziet er leuk uit.

Ideale spelletjes om te sporten in tijden van corona. Had dit veel eerder moeten ontdekken. Alleen zit ik wel nog vaak met vochtige lenzen door het sporten. Ook al heb ik een VR cover die zogezegd verluchting heeft om dit te vermijden. Als je tips hebt, graag :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

mytheory schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:32:
[...]

Dit werkt goed, is niet duur (vergeleken met een beetje Wifi 5/6 router) en makkelijk op te zetten. Scheelt je ook nog eens een PCI-E slot.

Ik snap niet waarom iedereen maar roept om Wifi 5/6 routers te kopen als er ook goedkopere alternatieven zijn. Zelf heb ik de behoefte niet om mijn Experiabox te vervangen voor Wifi, ga je bridgen dan lijkt me dat een prima oplossing ja, maar niet voor een simpele brug tussen PC en je VR set.

Kijk verder, denk aan je centen en koop daar leuke VR games van! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 30-04-2021 14:03 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Er is weinig prijsverschil tussen router en AP, vandaar dat ik router zeg. Maar beide zijn prima.
Ik heb een simpel wifi5 model van 35 euro ergens opgepikt, draait als een tiet.
WiFi6 heeft puur voor de Quest2 geen bewezen nut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-10 20:44
Een goede Wifi 6 router hoeft trouwens niet duur te zijn.
De Huawei AX3 kost op dit moment €60.

Ik gebruik er zo twee in mesh opstelling en dat werkt super vlot met de Quest 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michavb

en als je echt wil weten wat de mogelijkheden van vr zijn, is Halflife Alyx (ondanks de prijs) zeker een aanrader. Via steamvr overigens.
In de oculus app is overigens een Top Free filter met allemaal gratis games/demo's en apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Check Torn eens, te koop via AKS voor een paar euro en een erg leuke VR ervaring!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Ben er achter gekomen waarom mijn air link niet goed werkte. In debug tool had ik alles op nul gezet zoals hier eerder iemand schreef. Ergens gezien dat je disortion curvature op low en encode resolution width op 4000 moet zetten. Nu werkt het veel beter :)
Pagina: 1 ... 52 ... 124 Laatste