Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
xoniq schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:53:
[...]

Hoezo een nadeel? Ik wou dat ik het wist, ik heb nog helemaal geen case :+ als ik dat toen wist, had ik die besteld ipv de 'normale' elite strap.
Wil 'm wel bestellen, maar al sinds een vrij lange tijd gewoon niet te koop meer.
Maar goed aan de andere kant misschien over een x aantal maanden een Quest 2 pro of zelfs een 3 misschien en dan is het weer zonde geld denk ik en zo slecht vind ik de standard strap niet.
Alleen bij mensen of kinderen met een klein hoofd gaat ie niet strak genoeg wat weer denk ik tenminste geen issue is met een de elite strap (en met + battery).

[ Voor 17% gewijzigd door Plugin op 22-04-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 19:14
Iemand een idee hoe lang het duurt voordat eu.vrcover.com een bestelling verstuurd? Heb vorige week dinsdag daar wat besteld en nog geen verzendbewijs. Ze reageren ook niet op mijn mail

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 20:01
Kloever schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:25:
Iemand een idee hoe lang het duurt voordat eu.vrcover.com een bestelling verstuurd? Heb vorige week dinsdag daar wat besteld en nog geen verzendbewijs. Ze reageren ook niet op mijn mail
De communicatie is zeer slecht vanuit VRCover, maar als het op voorraad is heb je het meestal binnen twee weken binnen. Bij mij stond opeens de koerier voor de deur zonder dat ik enig idee had dat het verstuurd was.
Het is wel kwaliteit spul en een zeer goede aankoop geweest voor mij!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:48

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Eerste keer had ik iets besteld en had ik het in 5 dagen, keer daarop 21 dagen.
Dus kan af en toe ff duren ;)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:43
FixTies schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:09:
[...]

Thanks @EdwinB, @AlwinVdd en @kaasszje voor de tips _/-\o_ . Ik draag nu een bril die net past in de stock cover mask, maar bij het af doen van de Q2 valt hij altijd af. Ben bang dat hij toch de lens raakt, dat lijkt me niet de bedoeling..Ik wacht nog even op mijn bestelling van VRcover om te kijken hoe dat gaat.
VR met gewone bril op is gewoon echt geen optie voor mij. Zeker niet nadat ik een keer getest heb met een setje contactlenzen. Bij gebruik met bril is alleen recht vooruit kijken scherp. Omhoog en opzij is blurry. En bij de minste beweging van mijn bril wordt alles onscherp. Dan moet ik de boel weer positioneren om weer een beetje normaal verder te kunnen. Wellicht komt het omdat mijn bril wat breder is dan gemiddeld (de test exemplaren bij de opticien zijn altijd te smal).

De inzetlenzen zijn vanaf vandaag onderweg met FedEx dus ik hoop ze zaterdag binnen te krijgen en anders maandag. FedEx bezorging is echt supersnel. Krijg net bericht dat de lenzen straks al bezorgd worden :D . Ik ben zo benieuwd of het goed gaat werken. Mag ook wel voor € 94 O-)

[ Voor 4% gewijzigd door EdwinB op 23-04-2021 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

EdwinB schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:08:
[...]

VR met gewone bril op is gewoon echt geen optie voor mij. Zeker niet nadat ik een keer getest heb met een setje contactlenzen. Bij gebruik met bril is alleen recht vooruit kijken scherp. Omhoog en opzij is blurry. En bij de minste beweging van mijn bril wordt alles onscherp. Dan moet ik de boel weer positioneren om weer een beetje normaal verder te kunnen. Wellicht komt het omdat mijn bril wat breder is dan gemiddeld (de test exemplaren bij de opticien zijn altijd te smal).

De inzetlenzen zijn vanaf vandaag onderweg met FedEx dus ik hoop ze zaterdag binnen te krijgen en anders maandag. FedEx bezorging is echt supersnel. Krijg net bericht dat de lenzen straks al bezorgd worden :D . Ik ben zo benieuwd of het goed gaat werken. Mag ook wel voor € 94 O-)
Ik koop gewoon van die daglenzen bij de Hans Anders. Vroeger droeg ik altijd lenzen maar nu een bril, maar met de VR cover waar geen mogelijkheid in bij zit voor brildragers, als ik VR speel doe ik me lenzen in.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Xtr3me4me schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:04:
[...]

Ik koop gewoon van die daglenzen bij de Hans Anders. Vroeger droeg ik altijd lenzen maar nu een bril, maar met de VR cover waar geen mogelijkheid in bij zit voor brildragers, als ik VR speel doe ik me lenzen in.
Ik heb ook jarenlang contactlenzen gedragen en ben daar niet heel secuur en hygienisch mee omgegaan op diverse momenten. Weekendje lanparty en ze dan het hele weekend inhouden bijvoorbeeld. Op mijn 27e gestopt met lenzen dragen en overgestapt op een bril. Elke optometrist vertelt mij nu dat ik beter maar geen lenzen meer moet dragen nadat ze mijn ogen onderzocht hebben...

Voor de test heb ik wel eventjes die lenzen geprobeerd en ik gebruik ook heel soms nog contactlenzen als ik naar een zwembad ga, maar verder moet ik ze dus maar niet dagelijks of wekelijks indoen. Het is ook wel een stuk minder 'gedoe' als ik straks gewoon de VR bril op kan zetten en niet nog alle handelingen moet doen voor het lenzen indoen en weer uitdoen als je klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

EdwinB schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:07:
[...]

Ik heb ook jarenlang contactlenzen gedragen en ben daar niet heel secuur en hygienisch mee omgegaan op diverse momenten. Weekendje lanparty en ze dan het hele weekend inhouden bijvoorbeeld. Op mijn 27e gestopt met lenzen dragen en overgestapt op een bril. Elke optometrist vertelt mij nu dat ik beter maar geen lenzen meer moet dragen nadat ze mijn ogen onderzocht hebben...

Voor de test heb ik wel eventjes die lenzen geprobeerd en ik gebruik ook heel soms nog contactlenzen als ik naar een zwembad ga, maar verder moet ik ze dus maar niet dagelijks of wekelijks indoen. Het is ook wel een stuk minder 'gedoe' als ik straks gewoon de VR bril op kan zetten en niet nog alle handelingen moet doen voor het lenzen indoen en weer uitdoen als je klaar bent.
Ja lenzen zijn ook niet bedoeld om ermee te slapen, je ogen drogen uit erdoor. Zelf speel ik ook niet dagelijks VR. Ik kan helaas alleen "soms" in het weekend spelen als mijn zoontje de game pc niet in beslag neemt hahaha.

Maar lenzen specifiek voor je VR kopen is eigenlijk wel het beste en moet ik ook eens naar kijken.
Voor nu moet ik me lenzen opmaken, ben zelf zo blind als een mol als ik niks op heb. Zit namelijk op -6

Dus moet kijken of ze deze sterkte ook verkopen voor de VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Voor -6 hebben ze zeker ook wel inzetlenzen. Het kan wel zijn dat je dan een toeslag betaalt voor de hogere sterkte. Dat is ook weer afhankelijk van de leverancier. Ik zal binnenkort mijn ervaring met inzetlenzen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

EdwinB schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:24:
Voor -6 hebben ze zeker ook wel inzetlenzen. Het kan wel zijn dat je dan een toeslag betaalt voor de hogere sterkte. Dat is ook weer afhankelijk van de leverancier. Ik zal binnenkort mijn ervaring met inzetlenzen hier delen.
Ben benieuwd :D
Ik zit ook nog heel hard te twijfelen om inzet lenzen te kopen.
Draag een bril vooral vanwege mijn cilinder afwijking, geeft stuk meer rust.
Dus hopelijk werkt dat dan ook in vr..
(Speel nu zonder bril of lenzen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook heel blij met mijn lenzen van VR Optician. Moet wel zeggen dat zodra ik naar boven of onderen kijk, de 'kleuren uit elkaar gaan lopen'. Het is moeilijk te beschrijven, maar als ik naar zo'n grote blauwe knop kijk van de Oculus interface zelf, dan zie ik die duidelijk dubbel. Wellicht komt dit doordat ik astigmatisme heb.

Zonder de inzet lenzen zie ik hetzelfde ook wel maar dan is het niet scherp dus dan valt het minder op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

Ik heb 8 april iets besteld, vrij snel een T&T van Deutsche Post maar sindsdien is het stil ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 23:03

Cybergamer

Wanna Play a Game?

kaasszje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:36:
[...]

Ben benieuwd :D
Ik zit ook nog heel hard te twijfelen om inzet lenzen te kopen.
Draag een bril vooral vanwege mijn cilinder afwijking, geeft stuk meer rust.
Dus hopelijk werkt dat dan ook in vr..
(Speel nu zonder bril of lenzen.)
Het is echt heerlijk! Zelf heb ik ze van Ali Express vandaan (kon geen VR opticien vinden in EU, alleen USA) en die doen het heel erg goed! Vast met magneetjes, dus makkelijk schoon te maken.

Sinds vandaag ook een AP (de TP-LINK RE505X) en die doet het verrassend goed met mijn Oculus Quest 2 via Air Link! Wel prettig voor als ik even 'los' wil spelen. Beatsaber zal gewoon een draadje nodig hebben, maar voor Half-Life: Alyx is draadloos wel prettig.

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Hier ook Air Link aan de praat, in de Oculus Windows app even onder beta, beta channel aanzetten en dan kan je na de update daar Air Link aan zetten. Dan je Quest even met kabel aansluiten, herstarten en de optie is dan ook onder experimental features in de headset aanwezig! Kort getest, werkt als een zonnetje.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Cybergamer schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 01:35:
[...]

Het is echt heerlijk! Zelf heb ik ze van Ali Express vandaan (kon geen VR opticien vinden in EU, alleen USA) en die doen het heel erg goed! Vast met magneetjes, dus makkelijk schoon te maken.

Sinds vandaag ook een AP (de TP-LINK RE505X) en die doet het verrassend goed met mijn Oculus Quest 2 via Air Link! Wel prettig voor als ik even 'los' wil spelen. Beatsaber zal gewoon een draadje nodig hebben, maar voor Half-Life: Alyx is draadloos wel prettig.
Kan je ook niet gewoon de standalone versie van Beat Saber gebruiken?

Air Link zou nu voor iedereen beschikbaar moeten zijn?
https://uploadvr.com/air-link-launch/

Iemand ervaringen of het beter is dan VD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
Koldur schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:22:
Hier ook Air Link aan de praat, in de Oculus Windows app even onder beta, beta channel aanzetten en dan kan je na de update daar Air Link aan zetten. Dan je Quest even met kabel aansluiten, herstarten en de optie is dan ook onder experimental features in de headset aanwezig! Kort getest, werkt als een zonnetje.
Air Link zie ik wel de bril nu, maar in de Oculus app is deze nog niet beschikbaar, ook niet via de beta channel. Kan dus nog even duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:24
Tadango schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:59:
[...]

Air Link zie ik wel de bril nu, maar in de Oculus app is deze nog niet beschikbaar, ook niet via de beta channel. Kan dus nog even duren....
Ik heb hem wel in de Beta App geactiveerd (in de desktop app) maar als ik de kabel er tussen uithaal ben ik de verbinding kwijt. Ondanks dat ik wel de link heb geactiveerd.

Wat zou ik in mijn headset aanpassen ( en waar dan). ik zie daar geen beta toepassing staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
royaljoop schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:03:
[...]

Ik heb hem wel in de Beta App geactiveerd (in de desktop app) maar als ik de kabel er tussen uithaal ben ik de verbinding kwijt. Ondanks dat ik wel de link heb geactiveerd.

Wat zou ik in mijn headset aanpassen ( en waar dan). ik zie daar geen beta toepassing staan?
De moet Air Link ook opstarten op de bril, niet zomaar de stekker eruit trekken. Op de bril onder Experimental Features staat Air Link als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Tadango schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:59:
[...]

Heb je daar public test channel aangezet? Dan gaat hij een update ophalen en staat de optie na de restart er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Koldur schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:05:
[...]

Heb je daar public test channel aangezet? Dan gaat hij ene update ophalen en staat de optie na de restart er wel bij.
Ja, met en zonder maakt geen verschil. Ik heb de activatie van Air Link gewoon nog niet blijkbaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Heb je de Quest ook bekabeld aangesloten terwijl je de Oculus desktop app start? En dan ook allow aangeklikt in de headset?

Lekker wazig als het echt weer zo onduidelijk is...

[ Voor 18% gewijzigd door Koldur op 24-04-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Koldur schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:08:
Heb je de Quest ook bekabeld aangesloten terwijl je de Oculus desktop app start? En dan ook allow aangeklikt in de headset?
Ook al die combinaties geprobeerd ;) Beide PC's hier hebben nog geen Air Link onder Beta, dus het is gewoon nog niet volledig uitgerold. Mijn Quest had het vanochtend ook nog niet, nu wel.

Het enige irritante wat ik ontdekt heb is dat Link via USB niet meer werkt als je Air Link hebt aangezet? Ik krijg dan geen popup als ik de kabel inplug. Oculus app blijft ook zeggen dat er niets verbonden is. Air Link uit en je krijgt de popup weer zoals altijd. Dat zou wel een enorm minpunt zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Tadango op 24-04-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:24
Tadango schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:04:
[...]

De moet Air Link ook opstarten op de bril, niet zomaar de stekker eruit trekken. Op de bril onder Experimental Features staat Air Link als optie.
Ik heb die optie (nog niet) niet in mijn headset staan bij "Experimenteel". Is er een manier dat ik dat kan forceren, of is het gewoon een kwestie van afwachten tot dat er vanzelf?? een update plaats vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

@Tadango @royaljoop

Check dit Reddit draadje voor alle info. Het is vrij simpel uit te voeren.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
royaljoop schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:14:
[...]

Ik heb die optie (nog niet) niet in mijn headset staan bij "Experimenteel". Is er een manier dat ik dat kan forceren, of is het gewoon een kwestie van afwachten tot dat er vanzelf?? een update plaats vind.
Gewoon wachten, meer kan je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-10 14:31
Ik heb de optie op de pc wel, maar op de headset nog niet. Ik wacht wel weer tot het gewoon werkt, ben het nu wel een beetje zat aan het worden dat ik iedere keer als ik VR wil gamen eerst een half uur aan het finetunen ben voordat het werkt. Met de link kabel heb ik nu ook dat het vaak flikkert.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Cybergamer schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:19:
@Tadango @royaljoop

Check dit Reddit draadje voor alle info. Het is vrij simpel uit te voeren.
Ik heb het dus al wel in de bril, maar nog niet in de PC app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Flying Hawkic schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:02:
[...]

Kan je ook niet gewoon de standalone versie van Beat Saber gebruiken?

Air Link zou nu voor iedereen beschikbaar moeten zijn?
https://uploadvr.com/air-link-launch/

Iemand ervaringen of het beter is dan VD?
Geen ervaring met VD, maar Beatsaber op Steam is lekker makkelijk te modden :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tadango schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:20:
[...]

Ik heb het dus al wel in de bril, maar nog niet in de PC app ;)
you've installed the modified app.asar file from /u/99spider in "Program Files\Oculus\Support\oculus-client\resources" (original source: https://www.reddit.com/r/...ir_link_working_for_real/) or alternate link from webheadVR

Linkjes staan in Reddit linkje een paar reacties bovenin.

[ Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 24-04-2021 13:23 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Cybergamer schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:22:
[...]

you've installed the modified app.asar file from /u/99spider in "Program Files\Oculus\Support\oculus-client\resources" (original source: https://www.reddit.com/r/...ir_link_working_for_real/) or alternate link from webheadVR

Linkjes staan in Reddit
Je hebt gelijk, overheen gekeken ;)

Maar ik zie nu meteen irritant punt 2: Airlink blijft maar 24 uur actief? Als ik dit zo zie blijf ik bij VD want dat is voor nu wel een stuk gebruikersvriendelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tadango schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:23:
[...]

Maar ik zie nu meteen irritant punt 2: Airlink blijft maar 24 uur actief? Als ik dit zo zie blijf ik bij VD want dat is voor nu wel een stuk gebruikersvriendelijker :)
Zal vast in de toekomst aangepast worden hoor, voor nu is het al een hele vooruitgang, IMHO.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Tadango schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:23:
[...]

Hij schakelt automatisch uit als hij 24 uur lang niet in gebruik is geweest. Dus als je hem een dag of meer niet gebruikt hebt schakelt hij uit, dat vind ik niet meer dan logisch.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Okee, net 5sec Air Link getest, en wat werkt dat ongelooflijk slecht. Ik snap niet waarom dat op een Mesh netwerk niet moet werken, gezien alles op een Mesh netwerk normaal werkt. Ik heb een lag van enkele seconden, klopt echt niets van. Ik wacht wel tot ze een fatsoenlijke versie hebben, voorlopig blijf ik bij USB of VD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Soliest schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:26:
[...]

Hij schakelt automatisch uit als hij 24 uur lang niet in gebruik is geweest. Dus als je hem een dag of meer niet gebruikt hebt schakelt hij uit, dat vind ik niet meer dan logisch.
Dus als ik mijn Game PC op zolder aanzet na een week werken moet ik eerst opnieuw inloggen via VNC oid om Air Link aan te zetten. Waarom zou dat logisch zijn? VD kan ik starten wanneer ik maar wil, staat gewoon altijd standby. Ik zie geen enkele reden om dit na 24uur uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Over de airlink, jullie moeten wel goed lezen. Deze wordt automatisch uitgeschakeld als deze 24 uur lang niet in gebruik is genomen.
Ik neem aan dat jullie de Q2 niet 24/7 aan hebben staan? Immers kun je de functie van "24 uur" uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Xtr3me4me schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:51:
Over de airlink, jullie moeten wel goed lezen. Deze wordt automatisch uitgeschakeld als deze 24 uur lang niet in gebruik is genomen.
Ik neem aan dat jullie de Q2 niet 24/7 aan hebben staan? Immers kun je de functie van "24 uur" uitzetten.
Waar kan je dat uitzetten? Zie ik nergens. En mijn Quest staat 24 uur per dag aan, maar grotendeels in standby. Er staat in de PC app dat als je 24 uur lang geen verbinding hebt gemaakt hij uitgeschakeld wordt, en dat snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41
AirLink gaat vandaag ‘officieel’ actief.

https://twitter.com/boztank/status/1385654671008620544?s=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Tadango schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:15:
[...]

Waar kan je dat uitzetten? Zie ik nergens. En mijn Quest staat 24 uur per dag aan, maar grotendeels in standby. Er staat in de PC app dat als je 24 uur lang geen verbinding hebt gemaakt hij uitgeschakeld wordt, en dat snap ik niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUrmzAW9L_0-EiDcll3JKtShh50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scP9jYEJlj4nD4potGUXvaEp.jpg?f=fotoalbum_large

In de Oculus app op de PC onder Beta. Aanzetten houd in dat ie de Airlink na 24uur uitzet. De verwoording is verwarrend, maar houd in dat het na 24 uur geen gebruik de connectie tussen je pc en hmd verbreekt. Dit gewoon uitzetten vermijd dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Xtr3me4me schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:17:
[...]

[Afbeelding]

In de Oculus app op de PC onder Beta. Aanzetten houd in dat ie de Airlink na 24uur uitzet. De verwoording is verwarrend, maar houd in dat het na 24 uur geen gebruik de connectie tussen je pc en hmd verbreekt. Dit gewoon uitzetten vermijd dat.
Nee hoor, dat lees je heel anders. Air Link staat helemaal uit als deze optie niet aangeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Tadango schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:27:
Okee, net 5sec Air Link getest, en wat werkt dat ongelooflijk slecht. Ik snap niet waarom dat op een Mesh netwerk niet moet werken, gezien alles op een Mesh netwerk normaal werkt. Ik heb een lag van enkele seconden, klopt echt niets van. Ik wacht wel tot ze een fatsoenlijke versie hebben, voorlopig blijf ik bij USB of VD.
Ah... de Encode bitrate wordt blijkbaar gebruikt met Air Link ook. Ook al geeft Air Link aan dat deze op 100Mbps staat, op dynamic, werkt dat NIET als je de Encode Bitrate nog op 250Mbps staat. Waarschijnlijk krijgt de link van 100Mbps dan niet de 250Mbps data over de lijn oid. Met Encode op 0 werkt het heel erg goed :) Dat kan dus nog beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Net hier air link gebruikt, gewoon alles default.
met tp-link deco m4 mesh netwerk.

Dit werkt beter dan vd. (vond vd op zich goed werken, maar occulus menu vind ik prettiger)
Daarnaast werken games die niet op vd werkte wel via air link.

Latency was niet te merken voor me.
Ook beat saber op expert geen problemen.

Echter helemaal geweldig :D

Kortom behoorlijk happy hiermee :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41
kaasszje schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:47:
Net hier air link gebruikt, gewoon alles default.
met tp-link deco m4 mesh netwerk.

Dit werkt beter dan vd. (vond vd op zich goed werken, maar occulus menu vind ik prettiger)
Daarnaast werken games die niet op vd werkte wel via air link.

Latency was niet te merken voor me.
Ook beat saber op expert geen problemen.

Echter helemaal geweldig :D

Kortom behoorlijk happy hiermee :D
Ik heb het nog niet kunnen testen, maar ook op Reddit lees ik veel Posts waarbij AirLink iets soepeler werkt. En ja, qua compatibiliteit zit je sws beter, dat was het meeste werk ook van VD, die moest compatibiliteit voor games inbouwen op verzoek, oculus heeft die compatibiliteit al met gewone Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Bij mij is helaas v28 nog niet doorgepushed. Kwam helaas terecht in versie v27 terecht die me dus zo zwaar irriteerde met half life alyx dat ik maar weer wacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Xtr3me4me schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:18:
Bij mij is helaas v28 nog niet doorgepushed. Kwam helaas terecht in versie v27 terecht die me dus zo zwaar irriteerde met half life alyx dat ik maar weer wacht.
Probeer het eens handmatig, Deze link bevat alles wat je nodig hebt:

http://cloud.cybergamers.nl/index.php/s/NCwkF7dbTXjEbdT

(heb ik samengesteld voor vrienden van mij - maar ik deel het ook graag met mijn mede Tweakers :))

[ Voor 23% gewijzigd door Cybergamer op 24-04-2021 17:23 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tadango
Net even 2 uur aan het testen geweest met Air Link met Project Cars 2 en Automobilista 2. Het komt heel erg dicht in de buurt van USB Link. VD heeft veel meer glitches wat storend is en waarom ik altijd USB Link gebruikte voor het racen. Met Air Link merk je uitsluitend de kleine netwerk haperingetjes, maar dat is ook minimaal en minder dan VD lijkt het. Tracking is veel zuiverder zonder de bekende VD glitches. Beeld kwaliteit is super met Dynamic op 200Mbps en zeker beter dan VD. Lag lijkt ook zo goed als niet merkbaar. Motion to Photon latency is volgens de performance overlay 48-50ms en dat is prima. VD zit hier ook op ongeveer met een zware belasting (rond de 10% headroom max).

Al met al ben ik onder de indruk, al blijft Link lang niet perfect, USB of Air (zit opeens vast als een spel afgesloten moet worden bv). Dit vervangt nu zeker de USB kabel hier gezien het verschil nauwelijks merkbaar is.

Voor de volledigheid mijn setup / instellingen:
- CPU AMD 5600X
- GPU RXT 2070 Super
- Wifi TP-Link Deco P7 (gelijk aan M5 maar dan met Power backhaul) alles via ethernet
- Oculus Quest 2 op 80Hz en 4480 x 2256 in de Oculus App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 13:13
Tadango schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:30:
Net even 2 uur aan het testen geweest met Air Link met Project Cars 2 en Automobilista 2. Het komt heel erg dicht in de buurt van USB Link. VD heeft veel meer glitches wat storend is en waarom ik altijd USB Link gebruikte voor het racen. Met Air Link merk je uitsluitend de kleine netwerk haperingetjes, maar dat is ook minimaal en minder dan VD lijkt het. Tracking is veel zuiverder zonder de bekende VD glitches. Beeld kwaliteit is super met Dynamic op 200Mbps en zeker beter dan VD. Lag lijkt ook zo goed als niet merkbaar. Motion to Photon latency is volgens de performance overlay 48-50ms en dat is prima. VD zit hier ook op ongeveer met een zware belasting (rond de 10% headroom max).

Al met al ben ik onder de indruk, al blijft Link lang niet perfect, USB of Air (zit opeens vast als een spel afgesloten moet worden bv). Dit vervangt nu zeker de USB kabel hier gezien het verschil nauwelijks merkbaar is.

- CPU AMD 5600X
- GPU RXT 2070 Super
- Wifi TP-Link Deco P7 (gelijk aan M5 maar dan met Power backhaul) alles via ethernet
Bedankt voor de review, ga er ook maar eens mee aan de slag. Waar stel je dat laatste (de resolutie) in? Op de pc app of ergens in een Quest menu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
thecompany schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:14:
[...]

Bedankt voor de review, ga er ook maar eens mee aan de slag. Waar stel je dat laatste (de resolutie) in? Op de pc app of ergens in een Quest menu?
In de Oculus app, bij je Headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:30

Osxy

Holy crap on a cracker

Heb wat moeite met door de bomen het bos te zien, welke headset is nu beste bang for buck als eerste VR headset.

Even wat info, ik heb een PC welke VR makkelijk aankan (3800x met 3070) en zou graag de optie voor PCVR open houden.

Ik zie eigenlijk 2 voornaamste opties:
- Quest 2 met later een link cable, 350 met 100 euro upgrade
- Tweedehands Rift s voor tussen de 250 en 300 euro

Is de Quest 2 de 100-200 euro extra echt waard?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Osxy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:38:
Heb wat moeite met door de bomen het bos te zien, welke headset is nu beste bang for buck als eerste VR headset.

Even wat info, ik heb een PC welke VR makkelijk aankan (3800x met 3070) en zou graag de optie voor PCVR open houden.

Quest 2 ZONDER link kabel :) Er is nu Air Link, dus Link via Wifi. Werkt super goed. Daarnaast zijn er veel goedkopere USB kabels welke net zo goed werken.

Dus Quest 2 is een makkelijke keuze ;) Heeft ook nog goede support en krijgt meer en meer features. Rift S is een aflopend product met mindere resolutie en geen stand alone of draadloze opties.... makkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest

ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 20:21
@Osxy wat @Tadango zegt sluit ik mij helemaal bij aan! Tussen die twee zou ik zeker voor de Q2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:30

Osxy

Holy crap on a cracker

Duidelijk, thanks heren. @menne @Soliest @Tadango

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Hier nog een vote voor de Q2 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kloever
Tadango schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:30:

- CPU AMD 5600X
- GPU RXT 2070 Super
Ik heb hier de Link Air getest met ACC. Ook de Link Air op Dynamic gezet met 200Mbps. Ik ken geen VD maar ik merk geen verschil(of haast niet) met de USB kabel.

Verschil met mijn setup is dan wel dat ik een TP-Link AC1750 op 5Ghz heb die naast me staat en ik heb de Oculus op 90Hz met 4480x2256 gezet. PC is qua CPU het zelfde, GPU is een 3080. ACC draait op High/Epic(hangt van de race af).

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de Link Air.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Cybergamer schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:20:
[...]

Probeer het eens handmatig, Deze link bevat alles wat je nodig hebt:

http://cloud.cybergamers.nl/index.php/s/NCwkF7dbTXjEbdT

(heb ik samengesteld voor vrienden van mij - maar ik deel het ook graag met mijn mede Tweakers :))
Geprobeerd maar helaas werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Xtr3me4me schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:09:
[...]

Geprobeerd maar helaas werkt niet.
Maar wat werkt dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Tadango schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:10:
[...]

Maar wat werkt dan niet?
Krijg deze melding zodra ik in command prompt de commando invoer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRao4kHcvkjS-nbnaevUTrY8DYI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sg5ROciTn4oT5FgIy6Go0Erx.jpg?f=user_large

Heb me Q2 via de kabel operationeel staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Xtr3me4me op 25-04-2021 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
Xtr3me4me schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:14:
[...]

Krijg deze melding zodra ik in command prompt de commando invoer:

[Afbeelding]

Heb me Q2 via de kabel operationeel staan.
Terwijl je dit doet moet je de Q2 even opzetten en dan zul je een melding zien: Authorize device. Even op ja klikken met je controller en nog een keer proberen.

Hier ondertussen ook Air Link aan de praat (na manueel de update op m'n Quest geïnstalleerd te hebben), werkt erg soepel met mijn Asus Mesh netwerk (3 x AC86 en AX58), al ben ik wel bang dat mijn 5700XT wel een upgrade kan gebruiken. Helaas is even een videokaartje scoren er niet meer bij;)

Het grootste voordeel van Link tov Virtual Desktop is toch wel de compatibiliteit. Ik kreeg de buttons In Death niet goed met VD (moest analoge buttons gebruiken om m'n boog te spannen) en met (Air) Link werkt het perfect!

[ Voor 29% gewijzigd door thecompany op 25-04-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

thecompany schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:19:
[...]

Terwijl je dit doet moet je de Q2 even opzetten en dan zul je een melding zien: Authorize device. Even op ja klikken met je controller en nog een keer proberen.
Gedaan en krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2cFs-fcn-Z8a90k5gqgBFH1ByQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t65wFuulgC8bkDdVS58jbcro.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Terwijl je dit doet zit je wel in het recovery adb sideload menu? Door de headset op te starten met power plus volume down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

thecompany schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:24:
[...]

Terwijl je dit doet zit je wel in het recovery adb sideload menu? Door de headset op te starten met power plus volume down?
nee dat moet?

Het is me gelukt middels een andere methode via abs eerst te installeren etc en de v28 apart te downloaden

Iemand Airlink aan de praat gekregen? Ja ik heb het aanstaan in me oculus home op de hmd en op de pc app.
En nu?

[ Voor 30% gewijzigd door Xtr3me4me op 25-04-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Xtr3me4me schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:25:
[...]

nee dat moet?

Het is me gelukt middels een andere methode via abs eerst te installeren etc en de v28 apart te downloaden

Iemand Airlink aan de praat gekregen? Ja ik heb het aanstaan in me oculus home op de hmd en op de pc app.
En nu?
Je hebt um ook gekoppeld? In het hoofdscherm van de settings op de Q2 heb je snelle acties. Daar staat als het goed is Air Link bij en kan je je pc selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Xtr3me4me schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:25:
[...]

nee dat moet?

En nu?
Zover ik merk moet je wel je Quest via een USB kabel ooit met de Oculus app hebben ingesteld. Als in de Oculus app geen bril staat bij Apparaten zal deze ook niet in de Air Link app op je bril verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic

Ik heb een Quest 2 sinds een maandje.

Ik zou die extra centen voor de kabel investeren in een andere hoofdband of cover.

Als ik mij niet vergis, heeft de Quest 2 een hogere resolutie dan de Rift en dus geen screendoor effect.

Als je een tweedehands VR set koopt, zou ik in elk geval ook de cover vervangen :-), je weet nooit van wie je hem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

thecompany schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:03:
[...]

Je hebt um ook gekoppeld? In het hoofdscherm van de settings op de Q2 heb je snelle acties. Daar staat als het goed is Air Link bij en kan je je pc selecteren.
Jups, alles is nu goed. Heb zowel Air link als 120Hz. Moet zeggen dat Airlink wel gelikt werkt zeg.
Loop veel vloeiender (tenminste qua gevoel) dan VD.

Heb S&S gespeeld en HLFA en loopt als een zonnetje. Alles max, dedicated 1200MBps 5Ghz op me TP-Link AX11000 router.
Moet zeggen, dat de responce tijd onder de 6ms blijft zitten ook tijdens het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Xtr3me4me schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:33:
[...]

Jups, alles is nu goed. Heb zowel Air link als 120Hz. Moet zeggen dat Airlink wel gelikt werkt zeg.
Loop veel vloeiender (tenminste qua gevoel) dan VD.

Heb S&S gespeeld en HLFA en loopt als een zonnetje. Alles max, dedicated 1200MBps 5Ghz op me TP-Link AX11000 router.
Moet zeggen, dat de responce tijd onder de 6ms blijft zitten ook tijdens het spelen.
Welke response tijd indicator gebruik je?

Btw, ik merk dat na elke PC reboot, of restart van de Oculus Service, Air Link weer uit staat. Ik hoop echt dat ze die onzin na de beta fase verwijderen, want dat is erg irritant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:05

HellBeast

Oh My GoT!

Zolang met Air Link met een AMD videokaart maar maximaal 100mbps bitrate mogelijk is, is VD voor mij de enige optie. Het ziet er niet uit.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
HellBeast schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:21:
Zolang met Air Link met een AMD videokaart maar maximaal 100mbps bitrate mogelijk is, is VD voor mij de enige optie. Het ziet er niet uit.
Wat een onzin. Gisteren heb ik een hele tijd op 100Mbps gespeeld (was te lui om hem weer naar 200 te zetten) en het was zo goed als niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Tadango schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:50:
[...]

Welke response tijd indicator gebruik je?

Btw, ik merk dat na elke PC reboot, of restart van de Oculus Service, Air Link weer uit staat. Ik hoop echt dat ze die onzin na de beta fase verwijderen, want dat is erg irritant....
Ik gebruik de tool van Virtual Tool zelf van steam. Dat is wel inderdaad, had mijn PC moeten herstarten omdat HLFA begon te flippen een beetje door vast te lopen, na reboot moest ik inderdaad de settings weer aanzetten alvorens ik van Airlink gebruik kon maken.

Tevens heb ik Air Link ook op 200Mbps gezet alvorens ik een spel ging starten.

[ Voor 6% gewijzigd door Xtr3me4me op 25-04-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Xtr3me4me schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:25:
[...]

Ik gebruik de tool van Virtual Tool zelf van steam. Dat is wel inderdaad, had mijn PC moeten herstarten omdat HLFA begon te flippen een beetje door vast te lopen, na reboot moest ik inderdaad de settings weer aanzetten alvorens ik van Airlink gebruik kon maken.
?? Als je Air Link gebruikt moet je de Oculus Performance Overlay aanzetten. De VD streamer app werkt alleen als je VD gebruikt en in VR zit, want in desktop modus geeft deze een veel lagere latency aan. Onder de 35ms in VR is me nog niet gelukt dus 6 zou heel bijzonder zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:05

HellBeast

Oh My GoT!

Tadango schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:22:
[...]

Wat een onzin. Gisteren heb ik een hele tijd op 100Mbps gespeeld (was te lui om hem weer naar 200 te zetten) en het was zo goed als niet merkbaar.
Zeker geen onzin, ik zie zeker verschil tussen VD en Air Link op 100mbps.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
HellBeast schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:27:
[...]

Zeker geen onzin, ik zie zeker verschil tussen VD en Air Link op 100mbps.
Ja ik ook, maar dat het er niet uit ziet is dus onzin. VD ziet er anders uit, maar dat vindt ik niet beter.... Je hebt wel de resoluties gelijk staan neem ik aan? Anders is het geen eerlijk vergelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Tadango op 25-04-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Zijn er nog mensen die bij Facebook een VR cover hebben aangevraagd wegens huidirritatie bij de standaard cover voor de Quest 2?

Ik krijg een (legitiem) bericht van UPS dat de chauffeur deze kosten nog zal innen. Facebook is zo stom geweest om het vanuit de US (of GB?) te versturen. Hadden ze niet een hoofdkantoor in Ierland... Maar enkel als het hen uitkomt waarschijnlijk.

Belasting:
5,15
Inklaringskosten:
14,75
Vervoerskosten:
0,00
BTW:
3,10
Totale kosten:
23,00 EUR

Deze https://unboundvr.nl/ocul...rface-en-foam-replacement kost evenveel. Iemand ervaring met deze?

[ Voor 10% gewijzigd door Flying Hawkic op 26-04-2021 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 10:43
Ik heb zelf een Rift S en daar bij unboundvr ook zo'n set gekocht. Op de Rift S bevalt dat super, makkelijk schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op maandag 26 april 2021 @ 07:57:
Zijn er nog mensen die bij Facebook een VR cover hebben aangevraagd wegens huidirritatie bij de standaard cover voor de Quest 2?

Ik krijg een (legitiem) bericht van UPS dat de chauffeur deze kosten nog zal innen. Facebook is zo stom geweest om het vanuit de US (of GB?) te versturen. Hadden ze niet een hoofdkantoor in Ierland... Maar enkel als het hen uitkomt waarschijnlijk.

Belasting:
5,15
Inklaringskosten:
14,75
Vervoerskosten:
0,00
BTW:
3,10
Totale kosten:
23,00 EUR

Deze https://unboundvr.nl/ocul...rface-en-foam-replacement kost evenveel. Iemand ervaring met deze?
Dan zou ik eerder deze kopen:
https://www.amazon.de/-/n...ver&qid=1619420541&sr=8-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

Als ik dit had geweten .. ik wacht al 3 weken op een VR Cover van vrcover.com. Ik heb ze een mailtje gestuurd waar dat ding blijft ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Als ik mij niet vergis, is het normaal die die Oculus je opstuurt als je aangeeft dat je last hebt van huidirritatie van de standaard cover.

Ik heb intussen de douanekosten betaald, dus ik zal even laten weten of het inderdaad deze is die Oculus heeft opgestuurd.

Ondertussen is UPS geweest en het is inderdaad gewoon de VR cover met interface, twee diktes van PU lederen covers en een nose guard.

[ Voor 10% gewijzigd door Flying Hawkic op 26-04-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:19
Flying Hawkic schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:19:
[...]

Ik heb een Quest 2 sinds een maandje.

Ik zou die extra centen voor de kabel investeren in een andere hoofdband of cover.

Als ik mij niet vergis, heeft de Quest 2 een hogere resolutie dan de Rift en dus geen screendoor effect.

Als je een tweedehands VR set koopt, zou ik in elk geval ook de cover vervangen :-), je weet nooit van wie je hem koopt.
Ik heb sinds kort eveneens een Quest 2 en ben dus op zoek naar een goede usb-kabel voor Oculus Link. Er is veel te vinden op internet, ook qua recensies. Blijkbaar is de kabel van Facebook zelf vrij licht en wendbaar ten opzichte van andere kabels van "third parties". Heb jij dan een kabel van een "third party"? Wat zijn jouw ervaringen qua gewicht en wendbaarheid? Ik kan me voorstellen dat het vooral subtiele verschillen zijn tussen kabels onderling.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Meister Sachs schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:52:
[...]

Ik heb sinds kort eveneens een Quest 2 en ben dus op zoek naar een goede usb-kabel voor Oculus Link. Er is veel te vinden op internet, ook qua recensies. Blijkbaar is de kabel van Facebook zelf vrij licht en wendbaar ten opzichte van andere kabels van "third parties". Heb jij dan een kabel van een "third party"? Wat zijn jouw ervaringen qua gewicht en wendbaarheid? Ik kan me voorstellen dat het vooral subtiele verschillen zijn tussen kabels onderling.
Probeer eens Air Link, geen kabels meer nodig sinds een paar dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Meister Sachs schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:52:
[...]

Ik had de Link kabel besteld, maar heb deze terug geretourneerd omdat deze heel duur was en ik vond het ook niet aangenaam. Je steekt de kabel links in de headset en je voelt gewoon dat die kabel de linkerkant een beetje naar beneden trekt als je rechtstaand speelt.

Ondertussen is er ook Air Link (heel recent) om draadloos te spelen, maar dit heb ik zelf nog niet kunnen uittesten. Je hebt dus in principe geen kabel meer nodig, op voorwaarde dat je een goede en recente router hebt en je dicht bij je router staat.

Een andere optie voor draadloos te spelen is Virtual Desktop (betalende app in de store: 20 EUR). Je gaat zeker online informatie vinden over het verschil VD en Air Link, maar ik kan er zelf nog niets over zeggen. Misschien anderen hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Tadango schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:01:
[...]

Probeer eens Air Link, geen kabels meer nodig sinds een paar dagen ;)
Moet die wel beschikbaar zijn in je headset. Zowel op de pc als in de headset heb ik v28, maar nog geen expirementele functies beschikbaar in de headset als 120Hz of Air Link. Air link optie kan ik wel aanzetten op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Flying Hawkic schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:01:
[...]

Ik had de Link kabel besteld, maar heb deze terug geretourneerd omdat deze heel duur was en ik vond het ook niet aangenaam. Je steekt de kabel links in de headset en je voelt gewoon dat die kabel de linkerkant een beetje naar beneden trekt als je rechtstaand speelt.

Ondertussen is er ook Air Link (heel recent) om draadloos te spelen, maar dit heb ik zelf nog niet kunnen uittesten. Je hebt dus in principe geen kabel meer nodig, op voorwaarde dat je een goede en recente router hebt en je dicht bij je router staat.

Een andere optie voor draadloos te spelen is Virtual Desktop (betalende app in de store: 20 EUR). Je gaat zeker online informatie vinden over het verschil VD en Air Link, maar ik kan er zelf nog niets over zeggen. Misschien anderen hier wel.
Ja, dat is dus het probleem waar ik tegen aanloop. Op de plek waar ik nu in mijn huis deze hobby onder andere uitoefen (ik ben verbannen naar een zelf-gebouwde kamer in onze garage lol) is de Wifi ondermaats. Natuurlijk zou ik dat geval voor wifi-versterkers etc. kunnen zorgen, maar ik gebruik dan toch liever een usb-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Meister Sachs schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:05:
[...]

Ja, dat is dus het probleem waar ik tegen aanloop. Op de plek waar ik nu in mijn huis deze hobby onder andere uitoefen (ik ben verbannen naar een zelf-gebouwde kamer in onze garage lol) is de Wifi ondermaats. Natuurlijk zou ik dat geval voor wifi-versterkers etc. kunnen zorgen, maar ik gebruik dan toch liever een usb-kabel.
Koop dan een goede USB kabel voor 35 euro ipv de originele. Beiden merk je al is de originele wel lichter en soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
[...]

Op mijn Quest 1 zie ik de opties ook nog niet, maar ze kunnen elke moment verschijnen. Nog even geduld a.u.b :) Het is het waard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
[...]

Velen van ons zijn niet welkom in de huiskamer waar gewoonlijk de router staat :-). Het probleem dat je hebt is dus geen verrassing. Wat je kunt doen is een kabel leggen naar je garage en daar een access point installeren. Als je op YouTube eens zoekt naar Mac in VR, hij heeft een set up met een powerline adapter, en dat blijkt ook te werken (maar ik ben zelf geen fan van die powerline adapters, het werkt niet in elk geval goed).

Maar het is ook afhankelijk van wat je speelt. De kabel zal minder storend zijn bij zittende spellen, maar van het moment dat je staand speelt, zal je altijd de kabel in het achterhoofd moeten houden, en dat kan je uit de ervaring halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Tadango schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:12:
[...]

Op mijn Quest 1 zie ik de opties ook nog niet, maar ze kunnen elke moment verschijnen. Nog even geduld a.u.b :) Het is het waard....
Ik kan fout zijn maar ik dacht dat Air Link officieel enkel voor Quest 2 beschikbaar ging zijn? Maar zag ook al gebruikers online die het op de Quest 1 eerder aan de praat hadden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
[...]

Ik heb zelf een TP-Link AC1750 gekocht voor VR. Als je een kabel hebt naar je garagekamer dan zou ik persoonlijk dat doen. Air Link werkt voor mij geweldig. Ik heb een usb kabel a 30 euro voor het geval dat, maar die gebruik ik sinds Air Link niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-10 15:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Kloever schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:25:
[...]

Ik heb zelf een TP-Link AC1750 gekocht voor VR. Als je een kabel hebt naar je garagekamer dan zou ik persoonlijk dat doen. Air Link werkt voor mij geweldig. Ik heb een usb kabel a 30 euro voor het geval dat, maar die gebruik ik sinds Air Link niet meer.
Zo veel kost een los AP niet meer. En als je inderdaad problemen hebt genoeg bandbreedte te krijgen is dat een prima oplossing. Ik heb zelf eens even geprobeerd en kan behalve de kelder en de zolder met minimaal 200mbit/s spelen. 3 Unifi AP's :)

Heb nu eindelijk de 120hz optie maar nog niet Airlink. Is wel weer een OTA op de headset dus even laden tot 50% en dan kijken of het werkt. Ben wel benieuwd.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Flying Hawkic schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:23:
[...]

Ik kan fout zijn maar ik dacht dat Air Link officieel enkel voor Quest 2 beschikbaar ging zijn? Maar zag ook al gebruikers online die het op de Quest 1 eerder aan de praat hadden gekregen.
Net even getest met AirLinkNow op de Quest 1 en dat werkt ook prima, maar is veel bewerkelijker. Als ze dat niet voor de Quest 1 aan zetten is het echt belachelijk en heeft het maar 1 reden: Mensen dwingen een Quest 2 te kopen. Ik houd de 1 even in de gaten de komende tijd, wie weet zetten ze het daar ook gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Kloever schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:25:
[...]

Ik heb genoeg ethernet-kabels in de garage, ik werk nu via een switch. De TP-Link AC1750 plaats je dan in de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Meister Sachs schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:52:
[...]

Ik heb genoeg ethernet-kabels in de garage, ik werk nu via een switch. De TP-Link AC1750 plaats je dan in de garage?
Zo dicht mogelijk bij je VR speel plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Tadango schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:53:
[...]

Zo dicht mogelijk bij je VR speel plek.
Ah oké, klinkt als een mooie oplossing.

Edit: nog effe een kleine toevoeging, het is dus de bedoeling om de TP-Link AC1750 is te stellen als een extra wireless access point, toch? De AC1750 wordt dan aangesloten op de router en niet op de modem? Ik zit bij ziggo, op de modem van ziggo is een router van Netgear aangesloten. Zoals geschreven heb ik dus nu een switch in de garage, die is aangesloten op de router. Als ik daar dan de TP-link op zou kunnen aansluiten, hoef ik geen nieuwe kabels "aan te leggen".

[ Voor 58% gewijzigd door Meister Sachs op 26-04-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-10 15:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zelfs met een 400mbit/s verbinding is de ervaring niet bepaald top.
Heel vaak dat ik maar een paar FPS heb, en dan opeens is het top. Vervolgens weer hetzelfde.

Het rare is dat bij een AC-NanoHD AP de ervaring nog een stuk slechter is dan bij een verder weg gelegen AC-Lite AP. Begrijp niet echt wat er mis gaat, met VD werkt het feilloos.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kuusj schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:19:
Zelfs met een 400mbit/s verbinding is de ervaring niet bepaald top.
Heel vaak dat ik maar een paar FPS heb, en dan opeens is het top. Vervolgens weer hetzelfde.

Het rare is dat bij een AC-NanoHD AP de ervaring nog een stuk slechter is dan bij een verder weg gelegen AC-Lite AP. Begrijp niet echt wat er mis gaat, met VD werkt het feilloos.
Je Quest geeft dus als Wifi snelheid 400 aan? Heb je een speedtest geprobeerd om te kijken wat je echt over de verbinding krijgt?

Welke bitrate heb je bij VD ingesteld? Air Link staat default op dynamic met als max 100. Heb je in de Oculus Debug tool toevallig de Encode Bitrate op een waarde hoger staan dan 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Meister Sachs schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:54:
[...]

Ah oké, klinkt als een mooie oplossing.

Edit: nog effe een kleine toevoeging, het is dus de bedoeling om de TP-Link AC1750 is te stellen als een extra wireless access point, toch? De AC1750 wordt dan aangesloten op de router en niet op de modem? Ik zit bij ziggo, op de modem van ziggo is een router van Netgear aangesloten. Zoals geschreven heb ik dus nu een switch in de garage, die is aangesloten op de router. Als ik daar dan de TP-link op zou kunnen aansluiten, hoef ik geen nieuwe kabels "aan te leggen".
Waarom geen TP-LINK RE505X ? Werkt goed (bij mij iig) en heeft AX.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Cybergamer schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:50:
[...]

Waarom geen TP-LINK RE505X ? Werkt goed (bij mij iig) en heeft AX.
Die werkt ook als een extra access point? Het is namelijk niet de bedoeling om wifi in het gehele huis te vervangen door dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Meister Sachs schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:56:
[...]

Die werkt ook als een extra access point? Het is namelijk niet de bedoeling om wifi in het gehele huis te vervangen door dit apparaat.
De meeste routers kan je ook als AP instellen. Een apart netwerk voor VR zou ik dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Meister Sachs schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:56:
[...]

Ja, heeft 2 toepassingen. Als extender of Access Point, kwestie van instellen in de webinterface (of de app). Bij bol.com de goedkoopste leverancier (zover ik gevonden had).

Ik heb hem zelf draaien hier en werkt perfect! (Moest wel ff een firmware upgrade doen omdat AX er nog niet in zat, maar die is makkelijk te vinden op de TP-Link website)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Airlink wel aan de praat, maar geen enkel spel werkt, waarschijnlijklijk omdat Oculus vindt dat mijn Surface Book 3 niet compatibel is. Via Virtual Desktop kan ik in ieder geval nog één en ander opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Soliest schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:04:
[...]

Moet die wel beschikbaar zijn in je headset. Zowel op de pc als in de headset heb ik v28, maar nog geen expirementele functies beschikbaar in de headset als 120Hz of Air Link. Air link optie kan ik wel aanzetten op de pc.
Reboot en/of experimentele functies resetten in de quest 2 ook gedaan?
Pagina: 1 ... 51 ... 124 Laatste