Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 08:42

Smurf

Detri

Quest2 gebruiker hier. Ik merk met 1.2V oplaadbare batterijen dat vanaf ~80% de tracking alweer minder begint te worden. Vooral in Beatsaber natuurlijk.

Nu lees ik veel goeds over oplaadbare li-ion batterijen, welke (door de ingeboude controller?) 1.5V blijven leveren tot ze praktisch leeg zijn.
Omdat er bij de Chinees en ook op Amazon zo veel verschillende sets aangeboden worden kan het haast niet anders of er moet wel een kwaliteitsverschil zitten tussen al deze merken. Heeft iemand hier misschien al ervaring met een of meerdere van deze sets, en welke zou je dan wel, of juist niet, adviseren?

Denk wel dat mn voorkeur uit gaat naar een type met zo'n micro USB aansluiting aan de zijkant. Dan hoef je de batterijen tenminste niet uit de controller te halen. En misschien nog wel belangrijker, ze zijn goed herkenbaar (voor de rest van het gezin) van de overige AA rechargables hier in huis.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnmarsepijn
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-04-2021
Hoi allemaal, ik ben op zoek naar mensen die mediteren met VR!

Zouden jullie mij willen helpen met het onderzoek voor mijn masterthesis, door een korte vragenlijst in te vullen? Hiermee draag je tevens bij aan kennis over de effecten van meditatie op ons mentaal welzijn. Ik ben op zoek naar mensen met ervaring in meditatie (een enkele ervaring telt ook!) Het invullen van de vragenlijst duurt slechts +/- 6 minuten. Doe mee via deze link: www.disney.com

Ontzettend bedankt!
Stijn.

Modbreak: zie Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit! voor de regels rondom (afstudeer)enquetes

[ Voor 18% gewijzigd door BM op 19-04-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 19:14
Iemand een tip om Plex te installaren op de Q2? Ik heb het via Bigscreen dmv DLNA geprobeerd, maar blijkbaar wil mijn netwerk dat niet hebben. Daarna de Android app van Plex via Sidequest op de Q2 gezet, maar deze blijft maar laden.

*Edit, DLNA werkt inmiddels*

[ Voor 6% gewijzigd door Kloever op 19-04-2021 15:08 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
Kloever schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:58:
Iemand een tip om Plex te installaren op de Q2? Ik heb het via Bigscreen dmv DLNA geprobeerd, maar blijkbaar wil mijn netwerk dat niet hebben. Daarna de Android app van Plex via Sidequest op de Q2 gezet, maar deze blijft maar laden.

*Edit, DLNA werkt inmiddels*
DLNA is erg slecht in sommige apps, zoals bigscreen.

Plex APK werkte hier wel, maar meestal gebruik ik Plex via de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Tadango schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:09:
[...]

DLNA is erg slecht in sommige apps, zoals bigscreen.

Plex APK werkte hier wel, maar meestal gebruik ik Plex via de browser.
Dat wou ik ook doen, maar Plex via de Browser, ik gebruik Firefox, pakt geen 3D. En daar ging het me nou net om. Bigscreen is leuk maar pakt bij mij niet altijd subtitles.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Kloever schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:15:
[...]

Dat wou ik ook doen, maar Plex via de Browser, ik gebruik Firefox, pakt geen 3D. En daar ging het me nou net om. Bigscreen is leuk maar pakt bij mij niet altijd subtitles.
Voor 3D gebruik ik SkyBox, werkt echt enorm goed EN heeft niet dat trage DLNA nodig maar kan gewoon via smb shares spelen :) Dat werkt echt super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:38
Hier nog een stem voor Skybox met SMB trouwens, ik had SMB sowieso al opgezet voor andere doeleinden dus dat was gewoon een kwestie van toevoegen aan Skybox en je bestanden browsen. Natuurlijk minder handig als je NAS of dergelijke geen SMB ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Viscerous schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:31:
Hier nog een stem voor Skybox met SMB trouwens, ik had SMB sowieso al opgezet voor andere doeleinden dus dat was gewoon een kwestie van toevoegen aan Skybox en je bestanden browsen. Natuurlijk minder handig als je NAS of dergelijke geen SMB ondersteund.
Tadango schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:36:
[...]

Voor 3D gebruik ik SkyBox, werkt echt enorm goed EN heeft niet dat trage DLNA nodig maar kan gewoon via smb shares spelen :) Dat werkt echt super goed.
Skybox, dat is een pay app toch? Ga ik me daar maar eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Smurf schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:54:
Quest2 gebruiker hier. Ik merk met 1.2V oplaadbare batterijen dat vanaf ~80% de tracking alweer minder begint te worden. Vooral in Beatsaber natuurlijk.

Nu lees ik veel goeds over oplaadbare li-ion batterijen, welke (door de ingeboude controller?) 1.5V blijven leveren tot ze praktisch leeg zijn.
Omdat er bij de Chinees en ook op Amazon zo veel verschillende sets aangeboden worden kan het haast niet anders of er moet wel een kwaliteitsverschil zitten tussen al deze merken. Heeft iemand hier misschien al ervaring met een of meerdere van deze sets, en welke zou je dan wel, of juist niet, adviseren?

Denk wel dat mn voorkeur uit gaat naar een type met zo'n micro USB aansluiting aan de zijkant. Dan hoef je de batterijen tenminste niet uit de controller te halen. En misschien nog wel belangrijker, ze zijn goed herkenbaar (voor de rest van het gezin) van de overige AA rechargables hier in huis.
Zou ik ook interessant vinden om te weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 05-10 13:17
Over de batterijen: Haal gewoon een tienpack normale batterijen, kun je makkelijk een jaar mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

Overigens ook totaal niet gemerkt dat de tracking5 minder werd met minder dan 80% batterij :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:55
Vandaag ook de update naar firmware 28 binnen gekregen voor mijn Oculus Quest 1.... maar ik zie Airlink niet bij de Experimental Features staan na deze update.

Is Air Link alleen voor de Oculus 2 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
unfor schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:08:
Over de batterijen: Haal gewoon een tienpack normale batterijen, kun je makkelijk een jaar mee vooruit.
Zijn die Quest 2 controllers zoveel zuiniger dan die van de Quest 1 dan? Weet niet precies hoe lang ik met gewone batterijen deed maar absoluut niet ruim een maand... Ja, toen ik het ding een tijd nauwelijks gebruikte wel :+
Mijn IKEA ladda oplaadbare batterijen doen het ook uitstekend in de Quest 1 controllers, houden het veel langer vol dan de niet oplaadbare versies.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Finraziel schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 06:23:
[...]

Zijn die Quest 2 controllers zoveel zuiniger dan die van de Quest 1 dan?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:01
WinterMute2025 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 03:16:
Vandaag ook de update naar firmware 28 binnen gekregen voor mijn Oculus Quest 1.... maar ik zie Airlink niet bij de Experimental Features staan na deze update.

Is Air Link alleen voor de Oculus 2 ?
Ja, Air Link is alleen voor de Quest 2 helaas.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Koldur schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:18:
[...]

Ja, Air Link is alleen voor de Quest 2 helaas.
Wat? Waarom? Zoveel verschil zit er niet in. VD werkt ook prima op de 1. Verkeerde keus Oculus!

Mmh, V28 op mijn Quest 2, maar nergens iets van Air link te zien? Eens kijken waar dat verstopt is....

Edit: Gek, in de Beta PC app (beta channel) is er geen Air Link switch. Op de Quest onder Experimental settings ook niet? Nog niet uit voor NL? Dat was eerder ook al zo. Wel de versie, niet de features... vaag.

[ Voor 38% gewijzigd door Tadango op 20-04-2021 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-10 14:31
Tadango schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:04:
[...]

Wat? Waarom? Zoveel verschil zit er niet in. VD werkt ook prima op de 1. Verkeerde keus Oculus!

Mmh, V28 op mijn Quest 2, maar nergens iets van Air link te zien? Eens kijken waar dat verstopt is....

Edit: Gek, in de Beta PC app (beta channel) is er geen Air Link switch. Op de Quest onder Experimental settings ook niet? Nog niet uit voor NL? Dat was eerder ook al zo. Wel de versie, niet de features... vaag.
"it requires that both your headset and PC be running v28 software"

Heb je beide op v28 draaien?

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Soliest schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:42:
[...]

"it requires that both your headset and PC be running v28 software"

Heb je beide op v28 draaien?
Ja, desktop draaide al de V28 vanuit de beta channel, maar ook de reguliere toont niets van Air Link.

Maar de Quest zou deze optie ook moeten tonen zonder PC, want je moet dit gewoon kunnen activeren. Heel gek dat die optie gewoon compleet onzichtbaar is, maar dat had ik met de couch tracking optie ook. Die was er echt niet en kwam later opeens, terwijl de software versie gelijk bleef. Dat zal apart aangezet worden vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-10 14:31
Tadango schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:57:
[...]

Ja, desktop draaide al de V28 vanuit de beta channel, maar ook de reguliere toont niets van Air Link.

Maar de Quest zou deze optie ook moeten tonen zonder PC, want je moet dit gewoon kunnen activeren. Heel gek dat die optie gewoon compleet onzichtbaar is, maar dat had ik met de couch tracking optie ook. Die was er echt niet en kwam later opeens, terwijl de software versie gelijk bleef. Dat zal apart aangezet worden vermoed ik.
" the v28 you get from the PTC does not include the airlink option. You need to wait for the official v28 update from oculus for the pc."

Vandaar dus...raar. Moeten we dus nog even op wachten.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Viscerous schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:31:
Hier nog een stem voor Skybox met SMB trouwens, ik had SMB sowieso al opgezet voor andere doeleinden dus dat was gewoon een kwestie van toevoegen aan Skybox en je bestanden browsen. Natuurlijk minder handig als je NAS of dergelijke geen SMB ondersteunt.
Ik denk dat je met SMB dit bedoelt? https://www.ibm.com/docs/...creating-smb-shares-using

Ik heb zelf geen NAS, maar mijn PC staat eigenlijk altijd wel aan vanwege het werk. Maar ik betwijfel of ik zoiets nodig heb voor in huis. Maar het kan zijn dat ik de SMB niet helemaal snap(mijn kennis ligt meer in de Telefonie kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kloever schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:05:
[...]

Ik denk dat je met SMB dit bedoelt? https://www.ibm.com/docs/...creating-smb-shares-using

Ik heb zelf geen NAS, maar mijn PC staat eigenlijk altijd wel aan vanwege het werk. Maar ik betwijfel of ik zoiets nodig heb voor in huis. Maar het kan zijn dat ik de SMB niet helemaal snap(mijn kennis ligt meer in de Telefonie kant).
SMB = Windows file shares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Soliest schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:03:
[...]

" the v28 you get from the PTC does not include the airlink option. You need to wait for the official v28 update from oculus for the pc."

Vandaar dus...raar. Moeten we dus nog even op wachten.
Ok, maar de Quest dan? Daar is de 28 update ook niet de juiste nog? Dan komt er later nog een update van 28 met Air Link dus, voor NL. De huidige V28 is dan alleen de bugfix update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Als je Quest geüpdate is dan is dat Final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
unfor schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:27:
Als je Quest geüpdate is dan is dat Final.
Dan worden de nieuwe features wellicht op afstand geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik zit zelf nog op v25, wacht wel tot v28 zover is dat velen hem al gekregen hebben.

Nu ben ik toch erg nieuwsgierig hoe goed die airlink dan werkt straks tov VD. Als het evengoed of beter werkt dan ehhh...bedankt oculus om voor niks 20euro uitgegeven te hebben omdat jullie te lui waren om wireless functie te maken om pcvr games te spelen.

120Hz is tevens "experimental feature", mocht je dit niet zien dan moet je een lichte reboot doen van je Quest 2. Vervolgens popt ie wel tevoorschijn (voor diegene die hem geforceerd nu erop gooien)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10 16:45
Xtr3me4me schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:05:
Ik zit zelf nog op v25, wacht wel tot v28 zover is dat velen hem al gekregen hebben.

Nu ben ik toch erg nieuwsgierig hoe goed die airlink dan werkt straks tov VD. Als het evengoed of beter werkt dan ehhh...bedankt oculus om voor niks 20euro uitgegeven te hebben omdat jullie te lui waren om wireless functie te maken om pcvr games te spelen.

120Hz is tevens "experimental feature", mocht je dit niet zien dan moet je een lichte reboot doen van je Quest 2. Vervolgens popt ie wel tevoorschijn (voor diegene die hem geforceerd nu erop gooien)
Ik weet niet of je nu aan het trollen bent of serieus bent.. maar je kunt het een ontwikkelaar natuurlijk niet kwalijk nemen dat zij iets op de markt brengen wat jij eerder al via een derde partij hebt gekocht. Het zal zeker niks met luiheid te maken hebben gehad :') Ik zie het als een positief iets dat Oculus dit zo heeft opgepakt en nieuwkomers out of the box toegang hebben tot een draadloze pc verbinding. Had je liever gehad dat Oculus VD had geblokkeerd? Of de Quest2 een half jaar later had uitgebracht omdat het nog geen draadloze verbinding met pc's had?

Ik heb geen spijt van mij VD aankoop. De devs van VD hebben die 20 euro meer dan verdiend. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik VD al een maand of 10 gebruik. Had ik het 2 weken geleden gekocht dan had ik mij daar waarschijnlijk wat anders bij gevoeld :P Maar dan had ik mijn huiswerk niet goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Xtr3me4me schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:05:
Ook zie optie zie ik niet, ook niet na een reboot en ook niet na een reset van de experimental features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tadango schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:49:
[...]

Ook zie optie zie ik niet, ook niet na een reboot en ook niet na een reset van de experimental features.
Same here. V28 op de PC en sinds vannacht ook op de Quest 2 maar alle nieuwe features (Air Link, 120hz) niet te vinden, zowel met als zonder Oculus Link.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Arfman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:29:
[...]

Same here. V28 op de PC en sinds vannacht ook op de Quest 2 maar alle nieuwe features (Air Link, 120hz) niet te vinden, zowel met als zonder Oculus Link.
Zover ik heb begrepen zijn de onderdelen nog uitgeschakeld in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

deDenDen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:43:
[...]

Ik weet niet of je nu aan het trollen bent of serieus bent.. maar je kunt het een ontwikkelaar natuurlijk niet kwalijk nemen dat zij iets op de markt brengen wat jij eerder al via een derde partij hebt gekocht. Het zal zeker niks met luiheid te maken hebben gehad :') Ik zie het als een positief iets dat Oculus dit zo heeft opgepakt en nieuwkomers out of the box toegang hebben tot een draadloze pc verbinding. Had je liever gehad dat Oculus VD had geblokkeerd? Of de Quest2 een half jaar later had uitgebracht omdat het nog geen draadloze verbinding met pc's had?

Ik heb geen spijt van mij VD aankoop. De devs van VD hebben die 20 euro meer dan verdiend. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik VD al een maand of 10 gebruik. Had ik het 2 weken geleden gekocht dan had ik mij daar waarschijnlijk wat anders bij gevoeld :P Maar dan had ik mijn huiswerk niet goed gedaan.
Was ook een grapje :P. Uiteraard heb ik geen spijt van de aankoop VD, weet nooit waarvoor je het kan gebruiken verder. Misschien werkt dat Airlink heel beperkt, waarbij met VD toch aardig veel opties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25
Arfman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:29:
[...]

Op PC ook al enkele dagen v28, zonet de Q2 opgestart, daar nog steeds v27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
Kloever schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:05:
[...]
Yup, als je (Windows) PC altijd aan staat en je bestanden toegankelijk zijn erop, gewoon rechtermuis -> eigenschappen op een map die je wilt delen en dan vind je het onder de tabbladen. Je kan dat ook via geavanceerd doen zodat je bijvoorbeeld alleen via jouw inloggegevens de bestanden kan benaderen, vervolgens vul je die ook in op de client (zoals Skybox).
Smurf schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:54:
Ik heb zelf standaard Eneloop oplaadbare batterijen en kan niet echt zeggen dat ik een verschil met tracking merk (kan ook aan mij liggen). Beat Saber op Expert voelt in ieder geval hetzelfde. Wegwerp batterijen beginnen sowieso op 1.5V en vallen daarna langzaam af terwijl oplaadbare batterijen altijd 1.2V zouden moeten leveren tot ze leeg zijn, dus het zou vreemd zijn als dit echt een ding zou zijn.
Tadango schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:31:
[...]
Zover ik heb begrepen zijn de onderdelen nog uitgeschakeld in NL.
Volgens mij werkt overigens de uitrol gewoon via percentage en dan willekeurig, ik heb gisteravond V28 binnengekregen op de Q2 maar PC software (op release kanaal) staat nog op V27. De individuele experimentele features werken volgens mij op dezelfde manier ook als je de nieuwste software al draait, dus het kan zijn dat die pas later zomaar verschijnen in je menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
deDenDen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:43:
[...]
We weten ook nog niet hoe goed de functie van Oculus gaat werken natuurlijk, zeker in het begin. De VD dev heeft het al helemaal in de vingers maar dat heeft ook een tijdje geduurd voor het echt lekker werkte. En hij biedt ook een heleboel instellingen om alles te finetunen. Reken maar dat Oculus dat niet gaat bieden.

Ik heb gisteren nog 2 uur HL: Alyx gespeeld helemaal zonder kabels.. Nu met de aparte AP voor de Quest gaat het geweldig.

Ook vind ik zijn chicago flat erg mooi O+ En is hij iemand die heel goed reageert op vragen op bijv. reddit. Echt een dev die zijn steun meer dan waard is _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 20-04-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
GekkePrutser schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:50:
[...]

We weten ook nog niet hoe goed de functie van Oculus gaat werken natuurlijk, zeker in het begin. De VD dev heeft het al helemaal in de vingers maar dat heeft ook een tijdje geduurd voor het echt lekker werkte. En hij biedt ook een heleboel instellingen om alles te finetunen. Reken maar dat Oculus dat niet gaat bieden.

Ik heb gisteren nog 2 uur HL: Alyx gespeeld helemaal zonder kabels.. Nu met de aparte AP voor de Quest gaat het geweldig.

Ook vind ik zijn chicago flat erg mooi O+ En is hij iemand die heel goed reageert op vragen op bijv. reddit. Echt een dev die zijn steun meer dan waard is _/-\o_
Daar zit ik nu nog over te denken. Ik heb mijn Quest 2 net een week. Maar omdat vrijwel meteen nadat ik hem binnen kreeg het nieuws kwam dat V28 met Air Link eraan kwam heb ik nog geen VD gekocht.

En ik twijfel nog steeds of ik hem wel of niet moet halen. Het is "maar" 20 euro en wel Wireless. Maar aan de andere kant, als ik hem nu haal en ineens heb ik volgende week Air Link..Dan krabbel je je ook wel even achter je oren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Kloever schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:17:
[...]

Daar zit ik nu nog over te denken. Ik heb mijn Quest 2 net een week. Maar omdat vrijwel meteen nadat ik hem binnen kreeg het nieuws kwam dat V28 met Air Link eraan kwam heb ik nog geen VD gekocht.

En ik twijfel nog steeds of ik hem wel of niet moet halen. Het is "maar" 20 euro en wel Wireless. Maar aan de andere kant, als ik hem nu haal en ineens heb ik volgende week Air Link..Dan krabbel je je ook wel even achter je oren.
Ik heb al heel goede dingen gelezen over Air Link, het schijnt echt makkelijk en goed te werken. €20 is veel als het niet nodig is. Dit werkt ook volledig, terwijl het niet met VD werkt wat echt als een grote verbetering ervaren wordt door mensen die al eerder VD gebruikten en nu over zijn naar Air Link.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Koldur schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:31:
[...]

Ik heb al heel goede dingen gelezen over Air Link, het schijnt echt makkelijk en goed te werken. €20 is veel als het niet nodig is. Dit werkt ook volledig, terwijl het niet met VD werkt wat echt een grote verbetering ervaren wordt door mensen die al eerder VD gebruikten en nu over zijn naar Air Link.
Stomme vraag wellicht, maar is dat iets wat standaard aanstaat? Dat ASW 2.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Kloever schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:35:
[...]

Geen stomme vraag, dit staat inderdaad standaard aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viscerous
Kloever schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:35:
[...]
Staat standaard aan als je Link (of Air Link) gebruikt, het is een feature dat de Oculus PC software mogelijk maakt.

Er is ook Asynchronous Time Warp dat draait op de headset zelf maar niet zo uitgebreid is als ASW. Die zorgt er alleen voor dat als je rondkijkt het altijd smooth is. Vandaar dat je soms als een applicatie hangt of iets dergelijks zwarte randen krijgt omdat het niet gerendert is maar ATW er voor zorgt dat het in ieder geval niet helemaal stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:48

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Vraagje voor quest 2 gebruikers met elite strap met battery pack.
Als je je battery pack in de quest laat zitten loopt de accu van de battery pack bij jullie ook leeg.
in 2 a 3 dagen is mijn accu pack leeg als ik mijn quest niet gebruik en deze uit heb staan.

Echter als ik de battery pack los trek, dan is na 28 uur mijn quest 2 nog 98% vol en gebeurd er niks met mijn battery pack.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:58
Ik heb m'n Quest 2 handmatig geupdate naar versie 28, en mn link issues zijn vrijwel weg nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:43
kaasszje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:18:
Vraagje voor quest 2 gebruikers met elite strap met battery pack.
Als je je battery pack in de quest laat zitten loopt de accu van de battery pack bij jullie ook leeg.
in 2 a 3 dagen is mijn accu pack leeg als ik mijn quest niet gebruik en deze uit heb staan.

Echter als ik de battery pack los trek, dan is na 28 uur mijn quest 2 nog 98% vol en gebeurd er niks met mijn battery pack.
Ik heb ook dezelfde setup (ongeveer 2 maanden nu). Mijn beperkte ervaring hiermee is dat de Quest 2 + battery pack na x dagen helemaal leeg was als ik de optie aan had staan dat de headset automatisch uit standby moet gaan als je hem opzet. Na herlanden van de set heb ik die optie uitgezet en heb nu wel veel meer het idee dat de set niet of amper leegloopt bij niet gebruik.

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik de set nog heel weinig heb gebruikt door omstandigheden... dochter 8 maanden oud geeft me in de avond op het moment weinig tijd om even lekker te gaan VR-en. Vanwege brildragen had ik bedacht om er ook inzetlenzen op sterkte voor te kopen en dat heb ik vorige week eindelijk eens gedaan. De echte VR beleving wil ik dan ook eigenlijk pas gaan doen als die lenzen binnen zijn (o.a. HL Alyx spelen).

Headset en Oculus software op PC zijn hier trouwens al beide v28, maar nog geen spoor van nieuwe features te zien helaas. Blijkbaar kunnen ze features ook nog geoip blocken los van de versie die je geïnstalleerd hebt staan.

[ Voor 7% gewijzigd door EdwinB op 20-04-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
xoniq schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:37:
Ik heb m'n Quest 2 handmatig geupdate naar versie 28, en mn link issues zijn vrijwel weg nu.
Heb je een link naar de howto om v28 handmatig te installeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
@Koldur

Update download
(deze heb ik ook gebruikt vanmiddag, en dus legit):

https://scontent-mrs2-1.x...778bec17c862a&oe=60A259F7

Hoe te installeren:

https://www.reddit.com/r/.../wiki/guides/manualupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

EdwinB schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:51:
[...]

Ik heb ook dezelfde setup (ongeveer 2 maanden nu). Mijn beperkte ervaring hiermee is dat de Quest 2 + battery pack na x dagen helemaal leeg was als ik de optie aan had staan dat de headset automatisch uit standby moet gaan als je hem opzet. Na herlanden van de set heb ik die optie uitgezet en heb nu wel veel meer het idee dat de set niet of amper leegloopt bij niet gebruik.

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik de set nog heel weinig heb gebruikt door omstandigheden... dochter 8 maanden oud geeft me in de avond op het moment weinig tijd om even lekker te gaan VR-en. Vanwege brildragen had ik bedacht om er ook inzetlenzen op sterkte voor te kopen en dat heb ik vorige week eindelijk eens gedaan. De echte VR beleving wil ik dan ook eigenlijk pas gaan doen als die lenzen binnen zijn (o.a. HL Alyx spelen).

Headset en Oculus software op PC zijn hier trouwens al beide v28, maar nog geen spoor van nieuwe features te zien helaas. Blijkbaar kunnen ze features ook nog geoip blocken los van de versie die je geïnstalleerd hebt staan.
Was dit verschil zelfs terwijl de quest uitstaat (power off)
Want ik zet hem wel netjes uit, had optie voor het automatisch aan en uit springen ook al uitgezet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 17:10
xoniq schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:37:
Hier is v28 inmiddels automatisch doorgekomen, dus handmatig zou niet meer nodig hoeven zijn.

Bij de lijst van experimentele functies 120hz ertussen, de wireless link heb ik nog niet kunnen vinden maar heb ook nog niet uitgebreid gekeken.

[ Voor 19% gewijzigd door S95Sedan op 21-04-2021 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixTies
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-10 10:34
EdwinB schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:51:
[...]

Vanwege brildragen had ik bedacht om aer ook inzetlenzen op sterkte voor te kopen en dat heb ik vorige week eindelijk eens gedaan.
Interessant, ik zat hier ook aan te denken maar de enige aanbieder is volgens mij VirtuClear. Heb jij het in de USA besteld? Ben benieuwd naar je ervaringen hiermee.

NCASE M1 | i9-10900K | Corsair DDR4 64GB | EVGA 3070 XC3 Ultra Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
S95Sedan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:35:
[...]

Hier is v28 inmiddels automatisch doorgekomen, dus handmatig zou niet meer nodig hoeven zijn.

Bij de lijst van experimentele functies 120hz ertussen, de wireless link heb ik nog niet kunnen vinden maar heb ook nog niet uitgebreid gekeken.
Air Link is voor niemand beschikbaar nog. Moet nog uitgerold worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik kan echt niet wachten op AirLink. Ik heb een gek probleem met VD. Ik speel Rocket League via VD vanaf mijn hoofd pc en dat werkt perfect. Nu heb ik ook een game VM (staat op zolder, geen cloud oid) maar het beeld hapert aardig. Als ik deze game VM via moonlight gebruik op de telefoon, pc, of tv werkt alles super vloeiend. GPU / CPU load is ook niet zo hoog dus dat kan het niet zijn. Via VD klopt er gewoon iets niet in de verbinding, maar wat is me een raadsel. Ik hoop dat Air Link beter werkt.

Btw, VR via VD lijkt opzich prima te werken dus VD opzich werkt wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Ik zag na de laatste AMD GPU software update een Link optie en daarin ook de mogelijkheid om VR ergens anders beschikbaar te maken. Ben er nog niet echt in gedoken wat het precies is, maar lijkt me een streaming mogelijkheid zoals Nvidia dit ook heeft.

Voor dat laatste buiten VR om is het ook wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:57
Tadango schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:04:
Ik kan echt niet wachten op AirLink. Ik heb een gek probleem met VD. Ik speel Rocket League via VD vanaf mijn hoofd pc en dat werkt perfect. Nu heb ik ook een game VM (staat op zolder, geen cloud oid) maar het beeld hapert aardig. Als ik deze game VM via moonlight gebruik op de telefoon, pc, of tv werkt alles super vloeiend. GPU / CPU load is ook niet zo hoog dus dat kan het niet zijn. Via VD klopt er gewoon iets niet in de verbinding, maar wat is me een raadsel. Ik hoop dat Air Link beter werkt.

Btw, VR via VD lijkt opzich prima te werken dus VD opzich werkt wel....
Rocket League in VR? Ik neem aan dat je alsnog flatscreen speelt toch of niet? Toevallig de afgelopen 2 weken RL weer eens opgepakt en is nog altijd best vermakelijk, maar in VR moet je waarschijnlijk al tijdens de eerste match kotsen van wagenziekheid _O-

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-10 15:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Het lijkt bij mij zo te zijn dat als ik de Quest 2 los gebruik ik scherper beeld heb dan dat ik deze via Link aan de PC gebruik. Alsof er een kleiner gebied scherp is ook. Zal vast wel wat aan in te stellen vallen, heb de headset pas 2 dagen. Verder erg onder de indruk van wat je krijgt voor 349,-. Ja heel jammer dat je met FB moet inloggen maar in alle eerlijkheid kan me dat echt aan mijn reet oxideren. Het werkt gewoon heel erg goed, ik heb zelfs de rest van het gezin zonder veel moeite weten te enthousiasmeren voor VR.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
xoniq schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:48:
[...]

Air Link is voor niemand beschikbaar nog. Moet nog uitgerold worden.
Er zijn mensen dit het wel werkend hebben, bijvoorbeeld:
https://www.reddit.com/r/...k_works_much_better_than/

En voordat iemand Reddit dogmatisch afschrijft, ja, Reddit kan ook goede info geven. Reddit is net zo betrouwbaar als Tweakers wat dat betreft.

Hier een handleiding:
https://www.reddit.com/r/...use_airlink_when_its_out/

Misschien dat het in Oculus beta tab eerst aan moet staan om überhaupt de optie te zien in de Quest? Dat de Quest dit eerst checkt en dan de optie pas weergeeft?
Zo te lezen is het ook daar ook vaag wat het nu precies triggert, het lijkt in ieder geval dat de app update nog niet bij iedereen uit is gerold. Dit vind ik wel zeer onhandig van Oculus/FB om zo aan te pakken. Misschien zijn er wel meerdere versies van de v28 firmware die het wel of niet hebben...

Ik heb nog geen tijd gehad mijn Quest handmatig te updaten, dus kan het even niet zelf testen/

[ Voor 15% gewijzigd door Koldur op 21-04-2021 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Kuusj schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:55:
Het lijkt bij mij zo te zijn dat als ik de Quest 2 los gebruik ik scherper beeld heb dan dat ik deze via Link aan de PC gebruik. Alsof er een kleiner gebied scherp is ook. Zal vast wel wat aan in te stellen vallen, heb de headset pas 2 dagen. Verder erg onder de indruk van wat je krijgt voor 349,-. Ja heel jammer dat je met FB moet inloggen maar in alle eerlijkheid kan me dat echt aan mijn reet oxideren. Het werkt gewoon heel erg goed, ik heb zelfs de rest van het gezin zonder veel moeite weten te enthousiasmeren voor VR.
Kijk naar de resolutie van link, die kan je configureren.
frankv120 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:06:
[...]

Rocket League in VR? Ik neem aan dat je alsnog flatscreen speelt toch of niet? Toevallig de afgelopen 2 weken RL weer eens opgepakt en is nog altijd best vermakelijk, maar in VR moet je waarschijnlijk al tijdens de eerste match kotsen van wagenziekheid _O-
Ja, je moet wel oppassen met die snell bewegingen en het beeld niet te groot zetten. Maar het blijft gewoon 2d in een 3d omgeving. Werkt wel lekker als je in bed ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-10 15:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik vind Netflex eigenlijk wel top in VR. Gewoon fijn in bed liggen en het gevoel hebben dat je in een bioscoop zit. Alleen merk ik dat die standaard hoofdband niet heel erg comfortabel is om lang op te hebben.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Koldur schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:57:
[...]

Er zijn mensen dit het wel werkend hebben, bijvoorbeeld:
https://www.reddit.com/r/...k_works_much_better_than/

En voordat iemand Reddit dogmatisch afschrijft, ja, Reddit kan ook goede info geven. Reddit is net zo betrouwbaar als Tweakers wat dat betreft.

Hier een handleiding:
https://www.reddit.com/r/...use_airlink_when_its_out/

Misschien dat het in Oculus beta eerst aan moet staan om überhaupt de optie te zien in de Quest? Dat de Quest dit eerst checkt en dan de optie pas weergeeft?

Ik heb nog geen tijd gehad mijn Quest handmatig te updaten, dus kan het even niet zelf testen/
Je moet wel een VPN oid hebben gezien ze dit in NL nog blokkeren. Hoe kom je aan de V28 niet Beta PC app zonder VPN? Ook heeft mijn bril V28 als versie, maar geen 120Hz of Air Link als opties zichtbaar. Via een VPN krijg je dit wel werkend waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Kuusj schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:58:
Ik vind Netflex eigenlijk wel top in VR. Gewoon fijn in bed liggen en het gevoel hebben dat je in een bioscoop zit. Alleen merk ik dat die standaard hoofdband niet heel erg comfortabel is om lang op te hebben.
Als je ligt kan hij vrij los, dan moet het prima gaan. Ik val er mee in slaap.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Tadango schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:59:
[...]

Je moet wel een VPN oid hebben gezien ze dit in NL nog blokkeren. Hoe kom je aan de V28 niet Beta PC app zonder VPN? Ook heeft mijn bril V28 als versie, maar geen 120Hz of Air Link als opties zichtbaar. Via een VPN krijg je dit wel werkend waarschijnlijk.
Hoe weet je dat dit zo zit? Vaag als ze een optie in een FW blokken op basis van locatie... Dit hebben ze echt zeer onhandig aangepakt bij Oculus/FB/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Koldur schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:02:
[...]

Hoe weet je dat dit zo zit? Vaag als ze een optie in een FW blokken op basis van locatie... Dit hebben ze echt zeer onhandig aangepakt bij Oculus/FB/
Ik las ergens dat het via een Canada VPN oid wel moest werken. Ik heb eerder ook al gezien dat ik opties niet kreeg met een versie update maar dat ze later opeens verschenen. Geen idee wat en hoe dat geregeld is, maar op regio zou best kunnen. PC app staat op V27 en via beta channel op V28, maar beiden geen Air Link als optie. Dat lijkt dezelfde lock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Koldur schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:57:
[...]

Reddit is een prima bron van informatie; mede omdat het zeer beperkt gecensureerd wordt, en het eenvoudig is alles erop te gooien. On- en offtopic.

Zorgen dat je Apollo gebruikt als Reddit client als je iPhone gebruikt, en het is helemaal top. Geen reclame bagger van Reddit zelf; en ja, bepaalde sferen zoals 'toxic' gedrag moet je wat doorheen prikken. Zowel alle geruchten; zo ook met de Quest 2 die eraan zat te komen; komen vaak als eerste daar weg; en zo ook informatie rondom V28, hoe handmatig te installeren enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 17:10
Tadango schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:59:
[...]

Airlink krijg ik hier nog niet werkend omdat de pc software nog op v27 zit en bij de beta channel v28 zit het er blijkbaar nog niet in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76k1Mypaa9uDN3dqx8rUVZeRc0Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D0wPlFDh6toJIq4jyZDnzyrW.jpg?f=user_large

versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7AaJx6KHzNLhcfrYu3oV1YLmzhM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rGPQrPvPRHonQH4aqd1DcFXV.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door S95Sedan op 21-04-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Echt wel irritant dat die features, desnoods via een opt-in, niet aan te zetten zijn. Ik zit nu iedere keer de Quest 2 te checken of voor mij de opties al zijn vrijgeschakeld. Dat moet toch beter/handiger kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik wacht wel gewoon tot de volledige release uit is in NL, al dat gehaast met omwegen om het aan de praat proberen te krijgen.

Airlink is in NL nog niet uit, ondanks de leuke omweg om de firmware op de HMD te forceren naar v28, moet de feature in de software ook erin zitten en dat zit er nog niet in vanwege de update ervan hier nog niet er is.

Dit was geloof ik al eerder gezegd door iemand anders hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nee dat snap ik, maar dat is dus juist zo irritant :P Ik heb V28 op zowel PC als Quest 2 via de normale manier gekregen (dus niet geforceerd oid), dan zou je denken dat de nieuwe features ook gaan werken. Met name het ontbreken van communicatie vanuit Oculus is een beetje storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Arfman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:18:
Nee dat snap ik, maar dat is dus juist zo irritant :P Ik heb V28 op zowel PC als Quest 2 via de normale manier gekregen (dus niet geforceerd oid), dan zou je denken dat de nieuwe features ook gaan werken. Met name het ontbreken van communicatie vanuit Oculus is een beetje storend.
Ahhh zo :P Het is irritant dat Oculus niet duidelijk aangeeft welk land wel en welk land niet alle functies in 1 keer krijgt.
Vind het alleen erg apart, want je zou denken alles in de nieuwe patch zou zitten en dit niet per land anders is. |:(

Ik zal deze week hem ook via de link kabel het updaten, kijken of ik alles door gepushed krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik kreeg net wel de Quest 2 V28 op de headset binnen. Op de App heb ik het ook. Maar ik kan nergens 120Hz kiezen. Of iets anders wat nieuw zou zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Kloever op 21-04-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kloever schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:29:
Ik kreeg net wel de Quest 2 V28 op de headset binnen. Op de App heb ik het ook. Maar ik kan nergens 120Hz kiezen. Of iets anders wat nieuw zou zijn.
Het valt onder Experimental features. Mocht die niet erbij staan, kun je je headset even herstarten en dan terug komen en dan zou die theoretisch daartussen moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Xtr3me4me schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:32:
[...]

Het valt onder Experimental features. Mocht die niet erbij staan, kun je je headset even herstarten en dan terug komen en dan zou die theoretisch daartussen moeten staan.
Maar dat werkt ook niet overal, ook niet na het resetten van de experimental features. Gewoon doorgaan en je ziet het vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ja, dat heb ik dus ook, de Windows Oculus app is bij mij normaal automatisch naar V28 geüpdatet, maar de instelling voor Air Link staat er niet bij, ook niet onder het kopje beta.

De launch en informatie hieromtrent vanuit Oculus/FB is gewoon erg slecht helaas. Super irritant, want iedereen die Air Link gebruikt en zijn ervaring heeft gedeeld is er erg enthousiast over vergeleken met VD.

[ Voor 19% gewijzigd door Koldur op 21-04-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Xtr3me4me schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:32:
[...]

Zal ik zo eens testen. Ik vind die 120Hz nog niet eens het belangrijkste. Air Link, daar ga ik voor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kloever schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:48:
[...]

Zal ik zo eens testen. Ik vind die 120Hz nog niet eens het belangrijkste. Air Link, daar ga ik voor _/-\o_
Air link is nog niet uit voor ons. Deze feature komt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Xtr3me4me schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:53:
[...]

Air link is nog niet uit voor ons. Deze feature komt later.
Hoe weet je dat? Niet puur aan jou gericht, maar lees het meermaals, maar kan het nergens terug vinden waar dit staat. Blijf het vreemd vinden, ik zou hiervoor aannemen dat er dus in verschillende regio's verschillende FWs uitgegeven worden.

Lijkt mij stug dat er ineens van afstand een vlaggetje wordt aangepast. Beter gezegd, ik hoop niet dat dit het geval is, dat zou uiterst zorgwekkend zijn als dit mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viscerous
Het is al eerder gezegd maar rollouts van Oculus werken gewoon via percentage, gewoon willekeurig. Beide de updates en experimentele features. Als je de updates binnen hebt betekent niet dat Oculus de experimentele features ook al voor je heeft aangezet, maar als je veel geluk hebt dan was het in het begin al mogelijk beide de updates en Air Link binnen te krijgen bijvoorbeeld.

Dat het zo werkt werd al duidelijk na een paar updates (we zitten immers nu op 28.) En dat doen ze zo om via hun telemetrie te zien waar dingen fout gaan voordat het bij iedereen is, inclusief inzicht over hoe individuele experimentele features presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Zie trouwens op youtube ook nog niemand die air link heeft getest.
Daarnaast zou het me niks verbazen als ze dit pas na de show case van vanavond aan gaan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Viscerous schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:11:
Het is al eerder gezegd maar rollouts van Oculus werken gewoon via percentage, gewoon willekeurig. Beide de updates en experimentele features. Als je de updates binnen hebt betekent niet dat Oculus de experimentele features ook al voor je heeft aangezet, maar als je veel geluk hebt dan was het in het begin al mogelijk beide de updates en Air Link binnen te krijgen bijvoorbeeld.

Dat het zo werkt werd al duidelijk na een paar updates (we zitten immers nu op 28.) En dat doen ze zo om via hun telemetrie te zien waar dingen fout gaan voordat het bij iedereen is, inclusief inzicht over hoe individuele experimentele features presteren.
Snap hem, maar blijf bij mijn standpunt dat ik het zeer onduidelijk en klantonvriendelijk vind dat het op deze manier gaat. In de aankondiging melden ze dat het in v28 onder experimental features zit, maar als je v28 hebt staat het niet altijd aan dus. En dat laatste melden ze er niet bij.
Het is een beetje duidelijker geworden, maar het is niet echt volgbaar zo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
Gaat er iemand vanacht 00:00 ook kijken naar Facebook(Oculus) Gaming Showcase ?
https://www.oculus.com/bl...tch-facebook-and-youtube/

[ Voor 4% gewijzigd door WinterMute2025 op 21-04-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
WinterMute2025 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:31:
Gaat er iemand vanacht 00:00 ook kijken naar Facebook(Oculus) Gaming Showcase ?
https://www.oculus.com/bl...tch-facebook-and-youtube/
Yes, ik. Zit met m'n baby dochter, dus ik heb wat om te kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
De update uitgevoerd, heb wel 120Hz, maar geen Air Link. Het is dus erg arbitrair en helaas kan ik nog wel even voor een onbepaalde tijd wachten... Maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Denk dat ik hem morgen wel terug kijk, maar wordt anders wel laat ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:51
Hey na de laatste update werkt de ingebouwde virtual desktop van Oculus zelf niet meer.
Alleen maar zwart scherm. Kan wel een scherm selecteren, dus als ik deze pc open heb staan kan ik wel dat losse venster zien maar mn desktop is 1 groot zwart scherm.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

hmm nu wel de 120hz mogelijkheid in de quest 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:57
Voor iedereen die zijn Quest 2 nog niet zolang heeft, dit is redelijk gebruikelijk van Oculus volgens mij. Toen vorig jaar in het najaar Oculus Move bij v23 werd geïntroduceerd duurde het ook even voordat het daadwerkelijk te gebruiken was. Ik zou zeggen heb nog even geduld want het komt echt vanzelf wel, wanneer dat exact is weet niemand maar waarschijnlijk is het sooner rather than later.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinVdd
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-09 16:10
FixTies schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:41:
[...]

Interessant, ik zat hier ook aan te denken maar de enige aanbieder is volgens mij VirtuClear. Heb jij het in de USA besteld? Ben benieuwd naar je ervaringen hiermee.
Hier een aanbieder uit Duitsland prima service!

https://vroptician.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

https://www.vr-wave.store/ veel goede dingen over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:43
kaasszje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:03:
[...]

Was dit verschil zelfs terwijl de quest uitstaat (power off)
Want ik zet hem wel netjes uit, had optie voor het automatisch aan en uit springen ook al uitgezet inderdaad.
Ik heb het verder niet meer zo intensief getest en vind het ook wel prima dat ik de headset zelf aan moet zetten bij gebruik dus ik kan er niet veel meer over zeggen.
FixTies schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:41:
[...]
Ik heb bij de Duitse VR Optician besteld. Dat was wel vooral een bestelling op gevoel bij een bedrijf "in de buurt". Een andere aanbieder leek ook wel interessant met magneetjes en dat het dan makkelijk los te klikken is, maar dat kwam dan weer uit China.

[ Voor 37% gewijzigd door EdwinB op 21-04-2021 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik heb de 120Hz binnen. Moet nog testen of alles echt zoveel verschil maakt. Geen Air Link, maar dat was te verwachten.

Zit nog een beetje te klooien met de 3D films. Ik heb Plex VR inmiddels draaien, maar dat is niet perfect. Plex pakt o.a. geen NL ondertiteling via Bigscreen. TV moet ik nog proberen.

Dus ik zit er sterk over te denken om zo gewoon Skybox VR aan te schaffen. Maakt het nog uit welke format de films hebben? Kon daar weinig over vinden, maar ik heb bv 3 films als volledige rip van mijn BlueRay disk, dus zeg maar ISO bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kloever schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:11:
Ik heb de 120Hz binnen. Moet nog testen of alles echt zoveel verschil maakt. Geen Air Link, maar dat was te verwachten.

Zit nog een beetje te klooien met de 3D films. Ik heb Plex VR inmiddels draaien, maar dat is niet perfect. Plex pakt o.a. geen NL ondertiteling via Bigscreen. TV moet ik nog proberen.

Dus ik zit er sterk over te denken om zo gewoon Skybox VR aan te schaffen. Maakt het nog uit welke format de films hebben? Kon daar weinig over vinden, maar ik heb bv 3 films als volledige rip van mijn BlueRay disk, dus zeg maar ISO bestand.
Geen idee of iso's werken, ik voedt meestal mkv of mp4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Ik zal zo ff met skybox proberen of ik iso's kan openen.

Helaas heb het geprobeerd, maar skybox accepteerd geen iso's
Wel alle andere bestandsformaten die ik er tegen aan gooi.

[ Voor 52% gewijzigd door kaasszje op 22-04-2021 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FixTies
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-10 10:34
EdwinB schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:06:
Ik heb bij de Duitse VR Optician besteld. Dat was wel vooral een bestelling op gevoel bij een bedrijf "in de buurt". Een andere aanbieder leek ook wel interessant met magneetjes en dat het dan makkelijk los te klikken is, maar dat kwam dan weer uit China.
Thanks @EdwinB, @AlwinVdd en @kaasszje voor de tips _/-\o_ . Ik draag nu een bril die net past in de stock cover mask, maar bij het af doen van de Q2 valt hij altijd af. Ben bang dat hij toch de lens raakt, dat lijkt me niet de bedoeling..Ik wacht nog even op mijn bestelling van VRcover om te kijken hoe dat gaat.

NCASE M1 | i9-10900K | Corsair DDR4 64GB | EVGA 3070 XC3 Ultra Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Is er toevallig niet iemand die VR't met een Legion 5 Pro :-)? Lijkt mij wel een leuk toestelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
Weet iemand of je met de Oculus Go nog steeds films kunt bekijken ? Op MP staan diverse 32Gb Gos voor 75-80 euro....

Ik heb al 3 Oculus Quest headsets, maar een goedkope Go is misschien ook wel geinig (puur voor films te kijken....)...

Ik vraag dit omdat tja, de Go EOL is en ik weet niet of je over 2 jaar of zo nog steeds van de Oculus website de software kunt downloaden...... Want anders zijn alle Oculus Go's over een paar jaar niet meer bruikbaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 11:49
Wat gebruiken jullie als straps voor de Quest 2? Ik vond de Elite strap te duur en ik hoorde er veel problemen over dus ik gebruik zelf deze. Kostte ongeveer 30 euro om hem hier in Nederland te krijgen + 20 euro voor een powerbank. Erg fijn is dat de powerbank er makkelijk in en uit klikt, dus je zou in theorie gewoon batterij kunnen wisselen in een lange VR-sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 11:46

Damian

Insane Obtrusion

Grotbewoner schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:25:
Wat gebruiken jullie als straps voor de Quest 2? Ik vond de Elite strap te duur en ik hoorde er veel problemen over dus ik gebruik zelf deze. Kostte ongeveer 30 euro om hem hier in Nederland te krijgen + 20 euro voor een powerbank. Erg fijn is dat de powerbank er makkelijk in en uit klikt, dus je zou in theorie gewoon batterij kunnen wisselen in een lange VR-sessie.
Ik heb gebruik deze van AliExpress.

Ik heb zelf een houder voor mijn powerbank ontworpen en door de 3dprinter gegooid. Deze kan je evt hier zien.

Deze combo bevalt mij echt helemaal prima, helemaal voor die 19 euri dat het ding kost bij Ali. Ik gebruik de powerbank houder niet altijd, alleen tijdens lange Population One sessies :D

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 22-04-2021 14:31 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
Ik heb de elite battery strap vanaf release en die begint nu te scheuren. Krijg gewoon een nieuwe van Oculus dus no big deal. Eerste batches hadden schijnbaar problemen met het gebruikte plastic maar dat is ondertussen opgelost. Voordeel van elite battery is dat je de status van je extra accu ook in je oculus home kan zien. Comfort is ook uitstekend. Enige nadeel is dat de elite battery alleen samen met de carry case verkocht word.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Tassadar32 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:38:
[...]

Ik heb de elite battery strap vanaf release en die begint nu te scheuren. Krijg gewoon een nieuwe van Oculus dus no big deal. Eerste batches hadden schijnbaar problemen met het gebruikte plastic maar dat is ondertussen opgelost. Voordeel van elite battery is dat je de status van je extra accu ook in je oculus home kan zien. Comfort is ook uitstekend. Enige nadeel is dat de elite battery alleen samen met de carry case verkocht word.
Hoezo een nadeel? Ik wou dat ik het wist, ik heb nog helemaal geen case :+ als ik dat toen wist, had ik die besteld ipv de 'normale' elite strap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Damian schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:30:
[...]
Ik heb zelf een houder voor mijn powerbank ontworpen en door de 3dprinter gegooid. Deze kan je evt hier zien.
Tip; vierkante gaatjes in het ontwerp maken voor eventueel klittenband of tie-wraps. Zelf heb ik de powerbank met klittenband vast zitten.

Ik heb Pop: 1 nu sinds 3 dagen, en elke avond even een paar potjes. Die game is voor mij nog nieuw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 11:46

Damian

Insane Obtrusion

xoniq schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:57:
[...]

Tip; vierkante gaatjes in het ontwerp maken voor eventueel klittenband of tie-wraps. Zelf heb ik de powerbank met klittenband vast zitten.

Ik heb Pop: 1 nu sinds 3 dagen, en elke avond even een paar potjes. Die game is voor mij nog nieuw :+
Had ik in een eerder ontwerp wel gedaan, maar bleek niet nodig. Ik heb van die hele dunne vloerviltjes ertussen gedaan, zo beschadigd de powerbank niet op het harde plastic en zit ie muurvast.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-10 12:27
Damian schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:30:
[...]

Ik heb gebruik deze van AliExpress.
Die gebruik ik nu ook voor m'n Reverb G2. Het was een beetje link om te doen vanwege de andere constructie van de G2 maar het is gelukt ;)
Laatst heb ik er nog eentje gekocht voor m'n Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinVdd
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-09 16:10
Gebruik zelf deze https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dyh2Qqi met de standaard strap, comfortabel genoeg.

Maar ben vooral tevreden over deze covers voor de controllers, de extra strap om je controllers te kunnen lossen vind ik wel heel aangenaam. https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dpQw2fA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik bezit zelf de orginele elite strap van oculus. Ik heb geen enkel probleem ermee, bedoel je moet dat ding ook niet zo strak draaien dat je oogballen tegen de lens aanzitten, die rek heeft de strap niet.

Denk met normaal beleid, dat er helemaal niks mee aan de hand is met die van Oculus. Dat ie prijzig is, ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Ik heb deze ge-3D-print in gewoon hard materiaal en ze werken/passen fantastisch _O_

https://www.thingiverse.com/thing:3747856

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9aLPXso.png
Pagina: 1 ... 50 ... 124 Laatste