Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 07:09
De bediening maarbij je sleept meg je handen? Ja dat had ik laaste uur aan. Maar toch er is iets wat me niet goed valt.
Thrill of the fight en half life alex kan ik zonder problemen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:57
Kloever schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:45:
Ik denk dat de 25% kortings actie is afgelopen. Krijg de melding "Deze code kan niet worden toegepast op je bestelling". Ik voer de code in bij het afrekenen via PayPal.
De code werkt als ik het goed herinner alleen via de mobile app.

Ik kreeg vandaag trouwens de code SPORTS30 op mijn mail voor 30% korting op een sport of fitness app. Beatsaber wordt bijvoorbeeld ook gezien als fitness app dus die zou je ook met korting kunnen halen.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 19:14
frankv120 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:08:
[...]

De code werkt als ik het goed herinner alleen via de mobile app.

Ik kreeg vandaag trouwens de code SPORTS30 op mijn mail voor 30% korting op een sport of fitness app. Beatsaber wordt bijvoorbeeld ook gezien als fitness app dus die zou je ook met korting kunnen halen.
Ik doe wat fout want ook deze code werkt niet bij mij in de app. Wat ik doe is: ik klik op de prijs en dan gaat hij bij mij naar de afreken gedeelte waar ik mijn PayPal invoer. Daar voer ik de promo code in. Maar die pakt hij dus niet.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Zijn persoonlijke codes die alleen voor geselecteerde accounts werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
unfor schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:43:
Zijn persoonlijke codes die alleen voor geselecteerde accounts werken.
Dan is denk ik die code mobile25 verlopen. Zou niet weten waar ik hem anders kan invoeren. Als ik in de app bij code inwisselen hem invoer krijg ik een vage code te zien.

Ach ja. Eerst de Q2 eens instellen.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:12

Flabergasted

Prepare to die !

Ik ben in het bezit van de Oculus Quest 2

Vraag :
ik heb zojuist Beatsaber gekocht, maar zie hem niet terug in de collectie als ik de bril op heb.

Als ik naar de shop ga (via pc) zie ik hem wel staan, maar alleen als ik het kopje "Rift" aanklik.

Volgens mij heb ik dus de verkeerde versie gekocht ?
Ik dacht dat dit onderling uitwisselbaar was ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 20:21
Flabergasted schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:36:

Vraag :
ik heb zojuist Beatsaber gekocht, maar zie hem niet terug in de collectie als ik de bril op heb.

Als ik naar de shop ga (via pc) zie ik hem wel staan, maar alleen als ik het kopje "Rift" aanklik.

Volgens mij niet echt cross buy volgens de faq van beatsaber:

Cross-buy across platforms is not possible, but all players who purchased Beat Saber music packs through the Oculus Store will have all their music packs available as a cross-buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:12

Flabergasted

Prepare to die !

Kak, net gebruikt icm met 30% kortingscode.

Dank voor je reactie, dan maar een refund vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:28
Flabergasted schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:36:

Vraag :

Wat @menne zegt indd, sommige zijn cross buy (bijv. Robo Recall) en andere niet (waaronder Beat Saber).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 15:57
Van 't weekend toch maar via Amazon een beter snoer besteld zodat ik de Q2 via Link kan gebruiken in FS2020, vandaag daarin de World Update 4 met Benelux en Frankrijk. Beter snoer maakt toch wel wat verschil in kwaliteit, uurtje of anderhalf aan het vliegen geweest in VR.

Vanaf Hilversum richting Amsterdam gevlogen, paar rondjes daar gedaan en vervolgens naar Rotterdam om daarna op Rotterdam The Hague Airport te landen.

Niet zo mooi als in 2D, maar de immersie maakt het toch echt wel een heel stuk leuker. Zo veel fijner vliegen als je vrij om je heen kunt kijken, het is zo veel makkelijker om snelwegen te volgen, of de landingsbaan in zicht te houden als je de laatste draai maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Net https://www.amazon.nl/-/e...5+m&qid=1618065675&sr=8-1 aangesloten. Krijg steeds de melding dat de headset (Q2) niet is aangesloten. Als ik stil blijf zitten werkt die wel. Lijkt wel of de kabel te zwaar is. Morgen maar eens een andere USB poort testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:58
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ey4Sq-cXEAQRTIC.png
Het lijkt erop dat Oculus Air Link toch echt gaat komen. En de native concurrent voor Virtual Desktop.

Ook 120Hz zou experimenteel aanwezig zijn, en de optie om je hele bureau in VR te zien om in VR te werken.

[ Voor 24% gewijzigd door xoniq op 14-04-2021 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
xoniq schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:58:
[Afbeelding]
Het lijkt erop dat Oculus Air Link toch echt gaat komen. En de native concurrent voor Virtual Desktop.

Ook 120Hz zou experimenteel aanwezig zijn, en de optie om je hele bureau in VR te zien om in VR te werken.
Mooi van waar heb je die screenshot? Pas de update naar v27 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Heeft iemand tips voor de settings van VD als je Shadow gebruikt? Ik lees online dat je een aparte router als access point moet gebruiken. Ik heb al een TP Link Archer c5400x met drie banden waarvan ik een van de twee 5G banden enkel voor de Quest 2 gebruik, is dat dan even goed als een aparte router?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xoniq
Flying Hawkic schreef op woensdag 14 april 2021 @ 00:09:
[...]

Mooi van waar heb je die screenshot? Pas de update naar v27 gehad.
Doet er niet meer toe, officiële blog post is online:

INTRODUCING OCULUS AIR LINK, A WIRELESS WAY TO PLAY PC VR GAMES ON OCULUS QUEST 2, PLUS INFINITE OFFICE UPDATES, SUPPORT FOR 120 HZ ON QUEST 2, AND MORE

https://www.oculus.com/bl...0-hz-on-quest-2-and-more/

[ Voor 15% gewijzigd door xoniq op 14-04-2021 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
xoniq schreef op woensdag 14 april 2021 @ 02:52:
[...]

INTRODUCING OCULUS AIR LINK, A WIRELESS WAY TO PLAY PC VR GAMES ON OCULUS QUEST 2, PLUS INFINITE OFFICE UPDATES, SUPPORT FOR 120 HZ ON QUEST 2, AND MORE

Dan wacht ik nog even met het kopen van VD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 11:46

Damian

Insane Obtrusion

Damian schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:07:
Ik vermoed dat Oculus Link in de toekomst gewoon wireless en native ondersteund gaat worden. Lijkt mij technisch niet heel ingewikkeld voor Oculus om dat te implementeren. Ook gezien het feit dat ze niet meer voor een native PCVR headset willen gaan maar compleet standalone willen blijven. Ze zouden hun eigen glazen ingooien als ze dat niet zouden doen en afhankelijk blijven van een third party app. Of BookFace koopt heel VD op :P
hmm, had ik toch gelijk :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:01
[...]

Als dit goed werkt, dan is dit echt fijn, vooral op gebied van de controllers. Daar doet VD iets hacky in en gaf soms jitter problemen. We gaan het zien!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
Koldur schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:36:
[...]

Als dit goed werkt, dan is dit echt fijn, vooral op gebied van de controllers. Daar doet VD iets hacky in en gaf soms jitter problemen. We gaan het zien!
Klopt, dat komt omdat VD niet direct toegang heeft tot de hardware zoals Oculus dat zelf wel kan. VD doet een soort reverse engineering op de data.

Maar... Je kan zeggen van Oculus wat je wilt, deze updates zijn wel erg mooi en ook vrij snel. Eens kijken hoe snel we die V28 kunnen testen :) Ik zag gisteren dat er een vrij aardige update was van de Oculus app, blijkbaar was dat de Air Link support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Tadango schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:59:
[...]

Klopt, dat komt omdat VD niet direct toegang heeft tot de hardware zoals Oculus dat zelf wel kan. VD doet een soort reverse engineering op de data.

Maar... Je kan zeggen van Oculus wat je wilt, deze updates zijn wel erg mooi en ook vrij snel. Eens kijken hoe snel we die V28 kunnen testen :) Ik zag gisteren dat er een vrij aardige update was van de Oculus app, blijkbaar was dat de Air Link support.
Daarom verwacht ik dat Oculus dit zelf net iets snappier doet, maar we gaan het zien. Ik heb VD al, en ga het tegen die tijd zien. Zolang ze eerst maar de prioriteit hebben bij bestaande bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
xoniq schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:01:
[...]

Daarom verwacht ik dat Oculus dit zelf net iets snappier doet, maar we gaan het zien. Ik heb VD al, en ga het tegen die tijd zien. Zolang ze eerst maar de prioriteit hebben bij bestaande bugs.
Ha ja, ik moet de Oculus Service nog erg vaak herstarten om Link werkend te krijgen. Daar klopt een hoop nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Tadango schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:31:
[...]

Ha ja, ik moet de Oculus Service nog erg vaak herstarten om Link werkend te krijgen. Daar klopt een hoop nog niet....
Met kabel? Dat heb ik nog niet gehad. Wel performance issues in V25 eerder. Recent niet meer met link gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
xoniq schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:31:
[...]

Met kabel? Dat heb ik nog niet gehad. Wel performance issues in V25 eerder. Recent niet meer met link gespeeld.
Ja. De bril vraagt dan om Link te activeren, dat begint maar stopt meteen. Gebeurd vrij vaak. Performance is altijd wel goed hier, merk ik nooit iets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
[...]

Ik las het net op VG24/7, mooi nieuws. Zelf heb ik nog de originele Oculus Quest maar misschien dat de opvolger er t.z.t. ook wel komt.

In het verleden heb ik de untethered/Virtual Desktop-manier werkend gekregen, dat was top alleen was mijn wifi-snelheid net niet toereikend. Ook vond ik het echt een drama om allemaal in te stellen/werkend te krijgen, heb dat toen gedaan aan de hand van een YouTube-filmpje van zo'n Oculus-insider. Mooi dus dat 't straks native kan.
Tadango schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:23:
[...]

Ja. De bril vraagt dan om Link te activeren, dat begint maar stopt meteen. Gebeurd vrij vaak. Performance is altijd wel goed hier, merk ik nooit iets van.
Heb ik ook vaak, al is het met wat recente updates wel minder geworden. Vaak ging 't dan als volgt: bril aan, opzetten, Link aansluiten -> melding "Link activeren? (beta)" -> Enable. Bril knippert vervolgens wat spastisch met menu'tjes/meldingen, PC Oculus software zegt "We kunnen je headset niet vinden. Sluit je headset aan". Herstart van de headset -> rinse & repeat en dan werkt het vrijwel altijd. Eenmaal aangesloten/werkend valt het ook vrijwel nooit meer uit, wat in het vereleden nog wel eens gebeuren.

De link-kabel zit bij mij in een front-USB poort en dat is een beetje een gammele module, daar zou het ook nog wel eens mee samen kunnen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
2dope schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:00:
[...]

Ik las het net op VG24/7, mooi nieuws. Zelf heb ik nog de originele Oculus Quest maar misschien dat de opvolger er t.z.t. ook wel komt.

In het verleden heb ik de untethered/Virtual Desktop-manier werkend gekregen, dat was top alleen was mijn wifi-snelheid net niet toereikend. Ook vond ik het echt een drama om allemaal in te stellen/werkend te krijgen, heb dat toen gedaan aan de hand van een YouTube-filmpje van zo'n Oculus-insider. Mooi dus dat 't straks native kan.

[...]

Heb ik ook vaak, al is het met wat recente updates wel minder geworden. Vaak ging 't dan als volgt: bril aan, opzetten, Link aansluiten -> melding "Link activeren? (beta)" -> Enable. Bril knippert vervolgens wat spastisch met menu'tjes/meldingen, PC Oculus software zegt "We kunnen je headset niet vinden. Sluit je headset aan". Herstart van de headset -> rinse & repeat en dan werkt het vrijwel altijd. Eenmaal aangesloten/werkend valt het ook vrijwel nooit meer uit, wat in het vereleden nog wel eens gebeuren.

De link-kabel zit bij mij in een front-USB poort en dat is een beetje een gammele module, daar zou het ook nog wel eens mee samen kunnen hangen.
En heb je VD uiteindelijk werkend gekregen op basis van dat filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Ik ben bezig met leren en heb net voor de grap eens Desktop+ aan geslingerd om te kijken of je op die manier minder afgeleid wordt. Moet zeggen, was wel relaxt om het venster beet te pakken en zo achterover te lezen, maar denk dat het voor langdurig niet echt heel handig gaat zijn. Heb het idee dat ik op een gegeven moment toch scheel ga zitten kijken, maar kan ook gewoon vermoeidheid zijn.

Daarna nog even kort Plex opgestart en een film aangezet op wat groter formaat. Ook erg leuk. Maar het lijkt erop of mijn desktop wat hoger zit dan waar ik zit zeg maar. Dus dan zou ik nog wat in de instellingen moeten rommelen.

Al met al ook erg leuk om eens geprobeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Flying Hawkic schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:52:
[...]

En heb je VD uiteindelijk werkend gekregen op basis van dat filmpje?
Ja, maar het werkte verre van optimaal. Was een filmpje van BMF VR trouwens, hier wel vaker langsgekomen. Die heeft toen ook een paar mooie vergelijkingsvideo's gemaakt van HL: Alyx via Link vs. Virtual Desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Gisteren de Q2 ontvangen. Moet zeggen, beter dan ik had verwacht. Via VRcover een Replacement set gehaald, de orginele zit niet heel fijn. Nu las ik dat V28 een nieuwe Oculus Air Link krijgt. Is het dan nu nog wel verstandig om VD aan te schaffen?

En, heeft iemand een tip voor een case? Ik vind ze alleen wat je de Q2 zonder elite strap in kan doen en ik wil straks wel een andere strap halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:48

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Kloever schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:36:
Gisteren de Q2 ontvangen. Moet zeggen, beter dan ik had verwacht. Via VRcover een Replacement set gehaald, de orginele zit niet heel fijn. Nu las ik dat V28 een nieuwe Oculus Air Link krijgt. Is het dan nu nog wel verstandig om VD aan te schaffen?

En, heeft iemand een tip voor een case? Ik vind ze alleen wat je de Q2 zonder elite strap in kan doen en ik wil straks wel een andere strap halen
Standaard oculus case is er mooi :)
Heb hem met elite strap gekocht, geen spijt van

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
Kloever schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:36:

Air Link wordt rollend uitgebracht dus het zou even kunnen duren voor je het kunt gebruiken. Als je het geduld kan opbrengen om even zonder VD te spelen zou ik wel wachten want als Air Link goed/beter werkt wordt VD vanzelfsprekend overbodig.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
kaasszje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:52:
[...]

Standaard oculus case is er mooi :)
Heb hem met elite strap gekocht, geen spijt van
Deze bedoel je, https://www.coolblue.nl/p...-quest-2-travel-case.html? Als ik de beschrijving lees past de Elite Strap niet hierin. Las verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:48

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8WDseeZSCXFNzdYtjaYtuZQmVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIuPndymCDXXrpJf3qpqjS2G.jpg?f=fotoalbum_large

Deze case wordt juist mee geleverd als je de elite strap + battery pack besteld.
Zie hier plaatje van met alles er in :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
kaasszje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:43:
[Afbeelding]

Deze case wordt juist mee geleverd als je de elite strap + battery pack besteld.
Zie hier plaatje van met alles er in :)
Dank. Dan nu nog wachten tot het weer op voorraad is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 08:49
ik vlieg VR in MSFS met mijn PSVR, dat heeft even geduurd om alles aan de gang te krijgen maar helemaal lekker lijkt het niet te werken. MSFS draait zonder VR met alles op hoog/ultra. Ik verwacht dat dat binnen VR ook moet kunnen gezien de PSVR beide schermen gecombineerd FullHD zijn. Dat kan je waarschijnlijk zo niet 1 op1 stellen maar het meeste staat nu op LOW en dat valt me toch wel tegen.

Ik speel met een laptop met de volgende HW:
Intel Core i5-10300H
16GB geheugen
SSD HDD
GeForce RTX 2060 Max-Q met 6GB geheugen

Ik heb de steam app gedraaid die het systeem test op VR geschiktheid, die was erg laag omdat de test aangeeft dat de onboard videokaart (Intel UHD) gebruikt wordt. Op internet gekeken hoe dat op te lossen is en je moet de standaard videokaart wijzigen, die instelling kan ik niet vinden in de GeForce settings. Ik heb de 3D physics setting gewijzigd en de test opnieuw gedraaid. Daarna gaf de test aan dat mijn systeem geschikt is, de slider stond bijna geheel rechts. Opgelost dacht ik.

Daarna MSFS gestart en het ziet er beter uit maar het is geen wereld van verschil. Ik heb ook in de iVRy settings de setting omgezet naar dedicated VR, dat maakt zo'n 10% verschil dus daar kan het ook aan liggen.

Hoe kan ik zien welke videkaart gebruikt wordt tijdens het VR spelen? En als dat nog steeds de Intel UHD is hoe wijzig ik dat?

Daarnaast heb ik nog een probleem met de Steam overlay, die heb ik uit staan maar die komt nog steeds vrolijk voor in beeld staan, heel fijn aangezien ik geen VR controller heb en hem dus niet kan sluiten. Ik heb geen steam supported controller, of de PS4 controller moet ondersteund worden? Een keer naar de Steam settings gaan en weer de overlay uit/aan zetten helpt maar ideaal is het niet.

Verder ziet de VR er nu al geweldig uit, wat een ervaring. Ik kan niet wachten tot het er beter uitziet, en als de PSVR er al goed uit ziet dan een PC VR set al helemaal. Ik weet alleen niet of mijn systeem een G2 bv aan kan. Ik kan een HTC Vive lenen, daar eerst maar eens mee testen en als dat goed gaat me eens verdiepen in PC VR sets, die gaat er waarschijnlijk wel 1 komen

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
MSFS in VR is echt een ramp qua performance. Alles laag gaat haperend. Dat komt omdat je CPU een bottleneck is in MSFS. Het draait bij mij ook enorm slecht op een 5600X met een 2070 Super. In 2d op ultra draait het heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-10 09:53
Ik ben aan het twijfelen om een VR headset aan te schaffen maar zie door de bomen het bos niet meer. Heb al div. websites bezocht en YouTube reviews gezien maar het is heel lastig omdat de ervaring van VR heel lastig over te brengen is zonder het zelf te hebben ervaren.

Ik twijfel tussen de Quest 2 en de Reverb G2. Ik draai een systeem met Ryzen 5950x, 6900xt en 32 GB ram.

Ik wil deze voornamelijk aanschaffen voor FS2020 te spelen en Half Life Alyx.

Nu heb ik persoonlijk het volgende begrip qua + en - punten van beide.

Quest 2 (incl. lync kabel):
+ Bewezen platform
+ Draadloos te gebruiken daardoor meer immersie in sommige games
+ Iets goedkoper
+ Tracking beter
- Grafisch minder
- Facebook account nodig

Reverb G2:
+ Betere beeldkwaliteit
- Niet draadloos
- Div. issues met software / kwaliteit en compatability

Mijn gevoel zegt hoe scherper en mooier het beeld hoe beter de VR ervaring is. Wegens de hogere resolutie zou je verwachten dat de G2 minder goed presteert dan de Q2. Echter lees ik ook hier en daar dat de G2 juist beter presteert omdat de Q2 redelijk wat overhead heeft wegens het niet native voor de PC te zijn.

Ik ben een beetje bang dat het kiezen is tussen een vloeiende ervaring met slechte graphics of tussen een stotterende ervaring met realistische graphics. Wat is jullie ervaring hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
VulcanRaven schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:11:
Ik ben aan het twijfelen om een VR headset aan te schaffen maar zie door de bomen het bos niet meer. Heb al div. websites bezocht en YouTube reviews gezien maar het is heel lastig omdat de ervaring van VR heel lastig over te brengen is zonder het zelf te hebben ervaren.

Ik twijfel tussen de Quest 2 en de Reverb G2. Ik draai een systeem met Ryzen 5950x, 6900xt en 32 GB ram.

Ik wil deze voornamelijk aanschaffen voor FS2020 te spelen en Half Life Alyx.

Nu heb ik persoonlijk het volgende begrip qua + en - punten van beide.

Quest 2 (incl. lync kabel):
+ Bewezen platform
+ Draadloos te gebruiken daardoor meer immersie in sommige games
+ Iets goedkoper
+ Tracking beter
- Grafisch minder
- Facebook account nodig

Reverb G2:
+ Betere beeldkwaliteit
- Niet draadloos
- Div. issues met software / kwaliteit en compatability

Mijn gevoel zegt hoe scherper en mooier het beeld hoe beter de VR ervaring is. Wegens de hogere resolutie zou je verwachten dat de G2 minder goed presteert dan de Q2. Echter lees ik ook hier en daar dat de G2 juist beter presteert omdat de Q2 redelijk wat overhead heeft wegens het niet native voor de PC te zijn.

Ik ben een beetje bang dat het kiezen is tussen een vloeiende ervaring met slechte graphics of tussen een stotterende ervaring met realistische graphics. Wat is jullie ervaring hierin?
Met jouw systeem heb je geen last van stotteringen oid. De G2 heeft betere schermen / lenzen en een fractie minder overhead, maar dat merk je echt niet. De overhead van een Quest is echt minimaal en ga je niet merken. Ik weet alleen niet hoe de encoding geregeld is op een AMD kaart, maar bij Nidia merk je daar heel weinig van.

Mijn mening is simpel: Draadloos is erg veel waard met een hoop spellen. Stand alone kan leuk zijn maar je gaat hem vast hoofdzakelijk op de PC gebruiken, dus die meerwaarde is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Tadango schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:16:
[...]

Met jouw systeem heb je geen last van stotteringen oid. De G2 heeft betere schermen / lenzen en een fractie minder overhead, maar dat merk je echt niet. De overhead van een Quest is echt minimaal en ga je niet merken. Ik weet alleen niet hoe de encoding geregeld is op een AMD kaart, maar bij Nidia merk je daar heel weinig van.

Mijn mening is simpel: Draadloos is erg veel waard met een hoop spellen. Stand alone kan leuk zijn maar je gaat hem vast hoofdzakelijk op de PC gebruiken, dus die meerwaarde is minimaal.
Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat dit niet veel uitmaakt. Ik neig inderdaad naar de Quest wegens de vele voordelen maar vraag me af hoe duidelijk het verschil qua graphics is. Ik heb ooit op een PSVR gespeeld en hoewel die natuurlijk een stuk minder is vielen de PS2 look graphics me daar wel wat tegen. Voor een puur fun based VR game is dat niet zo'n ramp, maar voor een FS of Half Life wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
VulcanRaven schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:25:
[...]

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat dit niet veel uitmaakt. Ik neig inderdaad naar de Quest wegens de vele voordelen maar vraag me af hoe duidelijk het verschil qua graphics is. Ik heb ooit op een PSVR gespeeld en hoewel die natuurlijk een stuk minder is vielen de PS2 look graphics me daar wel wat tegen. Voor een puur fun based VR game is dat niet zo'n ramp, maar voor een FS of Half Life wel natuurlijk.
Spellen zoals HLA zijn goed geoptimaliseerd en zien er op een zwakker VR systeem al enorm goed uit. Andere spellen zoals FS2020 zien er op een high-end systeem nog matig uit. FS2020 valt mij enorm tegen qua prestaties in VR. Hopelijk doet jouw high-end systeem dat een stuk beter, maar het verschil zit in hoe de spellen ontworpen zijn. Veel VR spellen zijn simpel qua graphics omdat het om de immersie gaat, bij HLA is dat wel goed geregeld, maar dat is meer de uitzondering momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
2dope schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:59:
[...]

Ja, maar het werkte verre van optimaal. Was een filmpje van BMF VR trouwens, hier wel vaker langsgekomen. Die heeft toen ook een paar mooie vergelijkingsvideo's gemaakt van HL: Alyx via Link vs. Virtual Desktop.
Waar heb je problemen mee? Latency of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Tadango schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:28:
[...]

Spellen zoals HLA zijn goed geoptimaliseerd en zien er op een zwakker VR systeem al enorm goed uit. Andere spellen zoals FS2020 zien er op een high-end systeem nog matig uit. FS2020 valt mij enorm tegen qua prestaties in VR. Hopelijk doet jouw high-end systeem dat een stuk beter, maar het verschil zit in hoe de spellen ontworpen zijn. Veel VR spellen zijn simpel qua graphics omdat het om de immersie gaat, bij HLA is dat wel goed geregeld, maar dat is meer de uitzondering momenteel.
Ik speel FS2020 op 4K met redelijk goede prestaties en dat ziet er werkelijk schitterend uit. Enige nadeel is dat je naar een plat scherm zit te kijken waardoor het soms wat "traag" gaat. Daarom leek me de immersie om echt in het spel te zitten fantastisch, de diepte echt te voelen etc. Maar als je dan een factor 10 achteruit gaat qua graphics doet natuurlijk wel wat afbreuk aan de ervaring. Ik wil graag zo goed mogelijk instappen. Helaas is er geen enkele set die op alle vlakken het beste is en je keuzes moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
[...]
Ik heb ooit op een PSVR gespeeld en hoewel die natuurlijk een stuk minder is vielen de PS2 look graphics me daar wel wat tegen. Voor een puur fun based VR game is dat niet zo'n ramp, maar voor een FS of Half Life wel natuurlijk.
ik speel FS2020 op een PSVR en dat ziet er erg gaaf uit, ik let ook niet zo op hoe het eruit ziet, gisteren was ik die nieuwe landing challenge aan het doen, dan zit je er vol in en vallen de mindere graphics mij niet op. Ik ben een keer doorgevlogen en de bergen naast je en het dal onder je, zo mooi. Daarna begonnen aan de nieuwe bush trip, ook in VR, dan heb je veel meer tijd om rond te kijken en ik vind het er mooi uit zien. En dan staat het meeste op low. Ik kan binnenkort een Vive leven en als dat bevalt en mijn laptop het trekt dan ga ik ook een PC VR set kopen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
[...]

Ik heb persoonlijk alleen ervaring met de Quest 2 en heb uberhaupt nog nooit een andere VR set gebruikt, maar die PS2 look graphics zijn in principe afhankelijk van het spel zelf. Als je een game op je PC hebt staan en die naar de Quest 2 of G2 streamt op dezelfde graphic settings zal het enige verschil de kwaliteit van het scherm zijn waardoor de een misschien wat betere zwart waarden heeft of net iets scherper is. Het is niet zo dat Alyx er plots uitziet als Half Life 1 als je die naar je Quest streamt.

Als je spellen native op de Quest speelt is dat effect er soms wel, maar dat is logisch door het verschil in specs tussen de Quest en de gemiddelde PC. (Dat is ook de reden dat ik inprincipe alleen spellen waar de graphics niet uitmaken zoals beatsaber en minigolf in de Oculus store koop.)

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
frankv120 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:13:
[...]

Ik heb persoonlijk alleen ervaring met de Quest 2 en heb uberhaupt nog nooit een andere VR set gebruikt, maar die PS2 look graphics zijn in principe afhankelijk van het spel zelf. Als je een game op je PC hebt staan en die naar de Quest 2 of G2 streamt op dezelfde graphic settings zal het enige verschil de kwaliteit van het scherm zijn waardoor de een misschien wat betere zwart waarden heeft of net iets scherper is. Het is niet zo dat Alyx er plots uitziet als Half Life 1 als je die naar je Quest streamt.

Als je spellen native op de Quest speelt is dat effect er soms wel, maar dat is logisch door het verschil in specs tussen de Quest en de gemiddelde PC. (Dat is ook de reden dat ik inprincipe alleen spellen waar de graphics niet uitmaken zoals beatsaber en minigolf in de Oculus store koop.)
Die native spellen speel ik soms toch via de PC vanwege de hogere resolutie (net even scherper), en gewoon omdat het kan. Sommige spellen hebben een fractie betere graphics of iets meer effecten, maar groot is het verschil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
Tadango schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:18:
[...]

Die native spellen speel ik soms toch via de PC vanwege de hogere resolutie (net even scherper), en gewoon omdat het kan. Sommige spellen hebben een fractie betere graphics of iets meer effecten, maar groot is het verschil niet.
Met crossbuy spellen is dat inderdaad soms beter, had een tijd terug via de SideQuest een key voor Contractors gewonnen en die ziet er native uit als CS Source. Via de PC nog steeds niet heel mooi maar wel een stuk beter.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Iemand een tip hoe je de scherpte van de Quest 2 kan verbeteren? Ik heb via de ODT de Encode Bitrate op 250 gezet, volgens https://uploadvr.com/oculus-link-resolution-increase-odt/ werkt dat. Ook heb ik in de Oculus app op de pc de grapihcs naar 90Hz gezet. In SideQuest heb ik de Set CPU and GPU level naar 4 gezet en de resolutie naar 2560. Als ik bijvoorbeeld nu naar het Jurrasic Park filmpje ga(die waar je een dino volgt tijdens een volkaan uitbarsting) dan is het beeld niet echt super scherp vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Kloever schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:04:
Iemand een tip hoe je de scherpte van de Quest 2 kan verbeteren? Ik heb via de ODT de Encode Bitrate op 250 gezet, volgens https://uploadvr.com/oculus-link-resolution-increase-odt/ werkt dat. Ook heb ik in de Oculus app op de pc de grapihcs naar 90Hz gezet. In SideQuest heb ik de Set CPU and GPU level naar 4 gezet en de resolutie naar 2560. Als ik bijvoorbeeld nu naar het Jurrasic Park filmpje ga(die waar je een dino volgt tijdens een volkaan uitbarsting) dan is het beeld niet echt super scherp vind ik.
Dat ligt meer aan het filmpje dan wat anders. Veel dingen zijn gewoon native niet scherp. Als je native goede apps draait, stand-alone bijvoorbeeld Beat Saber of via de PC bijvoorbeeld Half Life: Alyx dan zal het er wel goed uitzien.
Er is ook meer rommel uit dan goede content voor VR op het moment. Je moet echt weten wat je aanzet/koopt en je verwachtingen daarop aanpassen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kloever schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:04:
Je haalt nu wel wat dingen door elkaar. Encode bitrate op 250 heb ik ook, en dat is alleen voor Link. Wat je via sidequest instelt heeft geen invloed dan, en ook doet dat voor lang niet alle native apps wat. Maar je vergeet het belangrijkste: Welke resolutie heb je in Link gekozen? Daarnaast, speel je via Steam VR? Welke resolutie heb je daar voor het spel? Dat maakt nog een hoop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Tadango schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:25:
[...]

Je haalt nu wel wat dingen door elkaar. Encode bitrate op 250 heb ik ook, en dat is alleen voor Link. Wat je via sidequest instelt heeft geen invloed dan, en ook doet dat voor lang niet alle native apps wat. Maar je vergeet het belangrijkste: Welke resolutie heb je in Link gekozen? Daarnaast, speel je via Steam VR? Welke resolutie heb je daar voor het spel? Dat maakt nog een hoop uit.
Als ik dat zie via de Oculus app op de PC waar je je Voorkeur voor Graphics aangeeft, 3712x1872. SteamVR gebruik ik ook. Maar dat is tot nu toe alleen voor Assetto Corsa Comp, en die draait goed eigenlijk. Resolutie daar is 2100x2116(126%). Maar dat is puur omdat zo ACC goed draait volgens een YouTube kanaal. Mijn pc zou het aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kloever schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:48:
[...]

Als ik dat zie via de Oculus app op de PC waar je je Voorkeur voor Graphics aangeeft, 3712x1872. SteamVR gebruik ik ook. Maar dat is tot nu toe alleen voor Assetto Corsa Comp, en die draait goed eigenlijk. Resolutie daar is 2100x2116(126%). Maar dat is puur omdat zo ACC goed draait volgens een YouTube kanaal. Mijn pc zou het aan moeten kunnen.
3712x1872 is wat laag. Ik heb zelf 4480x2256. Veel hoger voegt niet veel scherpte toen maar helpt nog wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Tadango schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:53:
[...]

3712x1872 is wat laag. Ik heb zelf 4480x2256. Veel hoger voegt niet veel scherpte toen maar helpt nog wel iets.
Ik ga het eens testen. Ik heb tot nu toe ACC, ETS2 en SW: Squardons getest. ACC draait en is voor mij zo wel goed(Zwaar spel dus ik verwachte al niks). ETS2 is alsof ik naar een 280 GPU aan het kijken ben, maar daar moet ik nog mee spelen. SW:Squadrons...Tja...Nu wil ik dus ook een goede Flightstick 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xoniq
Resident Evil 4 komt naar de Quest 2.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/0lxtoxaixet61.png?auto=webp&s=ed2729594e7ffb5a7c7c7edb6bcb51ff267265c6

[ Voor 92% gewijzigd door xoniq op 16-04-2021 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:33
xoniq schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 02:06:
Resident Evil 4 komt naar de Quest 2.
Oh god.. InstaBuy + instaScary

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 11:46

Damian

Insane Obtrusion

Meh, vind het er redelijk crappy en choppy uitzien. Rare schokkerige animaties en veel te flets zodat er weinig sfeer in de game zit. Nog weinig ingame beelden te zien, maar hoop op veul beter. Hopelijk pre-alpha footage :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Ziet er echt tof uit, authentiek Resi 4-sfeertje. Jammer dat m'n Quest Mk1 alweer outdated is ;( Moet zeggen dat ik de Quest 2 momenteel best betaalbaar vind trouwens, had überhaupt nog niet eerder naar prijzen gekeken van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Flying Hawkic schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:45:
[...]

Waar heb je problemen mee? Latency of?
Yes. Maar oorzaak is wel duidelijk, heb op de plek waar ik 'm dan untethered gebruikte ontzettend belabberde wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
cool, ik heb RE gespeeld in VR op PS4 en dat is geweldig, je bent constant op je hoede van wat er kan gebeuren, elk hoekje kijk je om voordat je de hoek omgaat en je schikt natuurlijk af en toe rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 22:32
Is dit trouwens de eerste game die enkel alleen naar de Quest 2 komt en niet naar de Quest 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Laatst online: 14-10 08:53
VulcanRaven schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:48:
[...]

Ik speel FS2020 op 4K met redelijk goede prestaties en dat ziet er werkelijk schitterend uit. Enige nadeel is dat je naar een plat scherm zit te kijken waardoor het soms wat "traag" gaat. Daarom leek me de immersie om echt in het spel te zitten fantastisch, de diepte echt te voelen etc. Maar als je dan een factor 10 achteruit gaat qua graphics doet natuurlijk wel wat afbreuk aan de ervaring. Ik wil graag zo goed mogelijk instappen. Helaas is er geen enkele set die op alle vlakken het beste is en je keuzes moet maken.
Wanneer je overgaat naar VR met flight simulator lever je wel wat in op de graphics. De bril die je gebruikt kan daarin wel het verschil maken.

Ik heb een rift s, quest 2 gehad en heb nu sindskort een reverb g2. Met de specs van je pc zou de g2 zeker geen probleem moeten zijn. De reverb g2 geeft echt het mooiste beeld. Ook tegenover de Quest 2 zal deze het winnen. Echter betaal je voor deze bril wel het dubbele terwijl je vooruitgang niet het dubbele is. Het is zeker merkbaar dat het mooier is, maar het moet het voor jou dan wel waard zijn.
Mijn specs zijn:

I9 9900k
Rtx 3090
32gb 32mhz

Dit is een vergelijkbaar systeem en ik draai er goed op met flight sim in vr.

Wanneer je voor de reverb g2 kiest is het handig om even te kijken of er gevallen zijn waarbij de usb poort van je moederbord niet lekker werkt met de bril. Dit hebben hier ook al verschillende mensen gehad. Dit is op te lossen door een usb module in je pc te plaatsen. Er staat me ook iets bij dat het tegenwoordig op te lossen is met een update van je bios maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Damian schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:14:
[...]

Meh, vind het er redelijk crappy en choppy uitzien. Rare schokkerige animaties en veel te flets zodat er weinig sfeer in de game zit. Nog weinig ingame beelden te zien, maar hoop op veul beter. Hopelijk pre-alpha footage :P
Je moet ook niet verwachten dat RE4 een hele grafische overhaul krijgt.
Hij word gepoort naar first person en er zal het een en ander aan gepast worden voor touch controls maar meer moet je echt niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 22:32
VulcanRaven schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:48:
[...]

Ik heb hetzelfde met FS2020. Ik ben ook nog wel aan het stoeien met de settings. Krijg het nu redelijk stabiel op mijn 3070. Waar ik tegen aanloop is het beperke VRAM van de kaart. Erg veel settings naar laag en het draait. Maar wat ik vooral merk dat het geheel er grapisch vlak uitziet. Alsof ik door Google Earth vlieg. Zonde want zonder VR is het werkelijk prachtig. Eigenlijk zoek ik settings waarmee ik wel mooie lichteffecten en wolken ervaar, maar lagere details in het vergezicht/grond. Alles scherp met een 3070 en een Quest 2 is gewoon niet mogelijk met MSFS2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Marcievg schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:21:
[...]

Wanneer je overgaat naar VR met flight simulator lever je wel wat in op de graphics. De bril die je gebruikt kan daarin wel het verschil maken.
Ja dat probleem met de USB poorten ben ik bekend mee. Is een beetje een hit and mis qua moederbord alhoewel ik ook mensen zie de mijn combi hebben waar het bij werkt. Ik ga er vanuit dat het wel nog met een firmware update opgelost gaat worden.

Hoe bevalt de G2 qua kabel? Is de "vrijheid" van de Q2 meer waard dan de betere graphics van de G2? Of valt dat reuze mee en merk je die kabel niet heel erg?
Tomahawk_nr1 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:32:
[...]
Ik heb hetzelfde met FS2020.
Ik vindt het lastig inschatten, als ik bepaalde YT video's zie dan zijn de graphics wel een stukje minder dan native maar wel goed mee te leven. Een bril als een G2 is ook een stukje toekomst bestendig door zijn hoge resolutie. Ondanks dat je het nu niet max out kan draaien kan dat wellicht wel in de toekomst met een grafische kaart upgrade of misschien met updates aan FS qua optimalisatie.

[ Voor 28% gewijzigd door VulcanRaven op 16-04-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Over USB... ik heb net een bios update gedaan en ipv rond de 2Gbps test de Quest nu steeds rond de 1Gbps. Geen idee of dat door een Quest update komt of de bios update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Andere poort proberen, overigens is 1gbit nog steeds meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
VulcanRaven schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:43:
[...]

Ja dat probleem met de USB poorten ben ik bekend mee. Is een beetje een hit and mis qua moederbord alhoewel ik ook mensen zie de mijn combi hebben waar het bij werkt. Ik ga er vanuit dat het wel nog met een firmware update opgelost gaat worden.

Hoe bevalt de G2 qua kabel? Is de "vrijheid" van de Q2 meer waard dan de betere graphics van de G2? Of valt dat reuze mee en merk je die kabel niet heel erg?
Dat is best afhankelijk van de spellen die je speelt. Ik speel zelf bijna alleen maar flight simulator op dit moment en soms even een racer. Dit zijn zittende spellen en ik gebruik de controllers ook niet waardoor ik de kabel ervaring niet anders ervaar dan met de quest 2.
Wat ik wel had met de quest 2 is dat wanneer je wat langere tijd speelt zoals een avondje met vrienden of je vergeet hem op te laden dat je snel beperkt kunt worden door een lege accu. Zelfs bekabeld ging de quest 2 sneller leeg dan hij kon rechargen. Dit is dan iets wat je met de G2 niet zult hebben.
Het draagcomfort is bij de G2 ook beter en toen ik beide headsets nog had heb ik dit goed kunnen vergelijken. De quest 2 wilde bij mij ook nog weleens beslagen lenzen hebben en dit heb ik bij de G2 nog niet een keer gehad.

De vrijheid van de quest 2 was in het begin zeker een heel fijn gevoel en met een aantal spellen zal het zeker een groot voordeel kunnen hebben. Als je bijvoorbeeld de vrijheid hebt om met spellen door de kamer te lopen en je wilt hier gebruik van maken dan zal de quest 2 wel de betere zijn. Ik heb Half Life Alyx altijd staand gespeeld zowel met de rift S als de quest 2. Hierbij heb ik de kabel nooit als storend ervaren en draadloos weer niet als een meerwaard.

Wil je enkel pcvr spelen of bijvoorbeeld ook de standalone functie van de quest 2? en facebook login is trouwens ook echt een vereiste bij de quest 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:49:
De vrijheid van de quest 2 was in het begin zeker een heel fijn gevoel en met een aantal spellen zal het zeker een groot voordeel kunnen hebben. Als je bijvoorbeeld de vrijheid hebt om met spellen door de kamer te lopen en je wilt hier gebruik van maken dan zal de quest 2 wel de betere zijn. Ik heb Half Life Alyx altijd staand gespeeld zowel met de rift S als de quest 2. Hierbij heb ik de kabel nooit als storend ervaren en draadloos weer niet als een meerwaard.
Dat zal ook persoonlijk zijn. Ik ben zelf van een rift cv1 naar een Quest 1 gegaan en ervaar ook staand (zonder lopen) het draadloos zijn als een enorm voordeel. Ik was toch altijd heel erg bewust van die kabel, voelde hem ook tegen me aan en het zorgde er voor dat ik me niet vrij voelde om alle kanten op te draaien. Ik gebruikte dan ook liever de stick op de controller om te draaien.
Met de Quest echter gebruik ik die bijna nooit en draai ik zelf rond. De stick gebruik ik dan alleen nog voor beweging (vooruit, achteruit en opzij). Dat geeft mij ook een veel beter gevoel van immersion.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
[...]
Zelfs bekabeld ging de quest 2 sneller leeg dan hij kon rechargen. Dit is dan iets wat je met de G2 niet zult hebben.

Het draagcomfort is bij de G2 ook beter en toen ik beide headsets nog had heb ik dit goed kunnen vergelijken. De quest 2 wilde bij mij ook nog weleens beslagen lenzen hebben en dit heb ik bij de G2 nog niet een keer gehad.

Ik heb Half Life Alyx altijd staand gespeeld zowel met de rift S als de quest 2. Hierbij heb ik de kabel nooit als storend ervaren en draadloos weer niet als een meerwaard.

Wil je enkel pcvr spelen of bijvoorbeeld ook de standalone functie van de quest 2? en facebook login is trouwens ook echt een vereiste bij de quest 2.
Dat is nog een groot nadeel van de quest 2, zowel Facebook (dat wil ik niet op mijn laptop hebben) als dat hij het bedraad niet bijgeladen krijgt. Zal niet erg vaak gebeuren, ik speel geen avonden lang VR maar toch. Hoe moet je bij Facebook inloggen? In de app, of in een browser? Dat tracken van Facebook wil ik niet meer, niet dat Google ook maar een haar beter is maar toch.

Hoe is de Rift S? Dat lijkt me ook een prima headset heeft een volwaardige display poort, ik speel op een laptop en heb die niet. Verloopkabels schijnt ook hit and miss te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Svennie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:06:
[...]

Dat is nog een groot nadeel van de quest 2, zowel Facebook (dat wil ik niet op mijn laptop hebben) als dat hij het bedraad niet bijgeladen krijgt. Zal niet erg vaak gebeuren, ik speel geen avonden lang VR maar toch. Hoe moet je bij Facebook inloggen? In de app, of in een browser? Dat tracken van Facebook wil ik niet meer, niet dat Google ook maar een haar beter is maar toch.

Hoe is de Rift S? Dat lijkt me ook een prima headset heeft een volwaardige display poort, ik speel op een laptop en heb die niet. Verloopkabels schijnt ook hit and miss te zijn.
Gebruik je Whatsapp of Instagram op je smartphone? Beide zijn van Facebook dus als je daarop een account hebt wordt je sowieso door FB getracked. En we moeten ons geen illusies maken, als je een smartphone hebt (van gelijk welke fabrikant) wordt je door vanalles getracked.
Dus het aanmaken van een FB account zie ik niet als een groot minpunt.

Ik gebruik nu enkele maanden de Quest 2 en ben er best wel tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Svennie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:06:
[...]

Het instellen van de quest 2 doe je via je telefoon. Daar moet je de oculus app op installeren en daarmee log je dan ook in op facebook en de headset neemt het over.

De rift S is me ook altijd erg goed bevallen maar wilde toch gaan voor een hogere resolutie. De displayport is wel een vereiste bij de rift S en de G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
[...]

Dat is best afhankelijk van de spellen die je speelt. Ik speel zelf bijna alleen maar flight simulator op dit moment en soms even een racer. Dit zijn zittende spellen en ik gebruik de controllers ook niet waardoor ik de kabel ervaring niet anders ervaar dan met de quest 2.
Wat ik wel had met de quest 2 is dat wanneer je wat langere tijd speelt zoals een avondje met vrienden of je vergeet hem op te laden dat je snel beperkt kunt worden door een lege accu. Zelfs bekabeld ging de quest 2 sneller leeg dan hij kon rechargen. Dit is dan iets wat je met de G2 niet zult hebben.

Ik ga alleen PC VR games spelen, geen specifieke Quest games. Ik wilde sowieso bij de Quest het pakket met Lync kabel nemen voor betere kwaliteit. Half Life Alyx is momenteel de enige game die ik wil spelen waar ik meerwaarde vermoed bij het draadloze.

Stiekem koop ik de set grotendeels om FS in VR te ervaren. Hoewel dat natuurlijk nog wel wat haken en ogen heeft kan ik me niet voorstellen hoe fantastisch dat gaat zijn als het qua grafisch en fps gelijk gaat lopen met de beelden van de PC. Dan kan je écht de wereld gaan verkennen.

[ Voor 7% gewijzigd door VulcanRaven op 16-04-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

Arfman

Drome!

Het grappige is dat ik de Quest 2 had gekocht om te simracen, maar juist door de vrijheid van Virtual Desktop heb ik nu weer allerlei "oude" VR games opnieuw gespeeld/ben ze aan het spelen (Alyx, Wrench, Eleven Table Tennis, Beat Saber, etc.). Ik was me bij de Rift CV1 altijd heel erg bewust van de kabel ook, en die zat regelmatig in de knoop/in de weg dus ik speel nu alles, behalve iRacing, draadloos.

En de accu gaat best lang mee, en anders knoop je een powerbank in je broekzak, dan kun je echt langer spelen met de Q2 dan gezond voor je is :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
VulcanRaven schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:19:
[...]

Ik ga alleen PC VR games spelen, geen specifieke Quest games. Ik wilde sowieso bij de Quest het pakket met Lync kabel nemen voor betere kwaliteit. Half Life Alyx is momenteel de enige game die ik wil spelen waar ik meerwaarde vermoed bij het draadloze.

Stiekem koop ik de set grotendeels om FS in VR te ervaren. Hoewel dat natuurlijk nog wel wat haken en ogen heeft kan ik me niet voorstellen hoe fantastisch dat gaat zijn als het qua grafisch en fps gelijk gaat lopen met de beelden van de PC. Dan kan je écht de wereld gaan verkennen.
daarmee is het wachten tot de zomer en we dx12 ondersteuning krijgen. Ook dlss komt er met die update al is dat niet iets waar je wat aan zult hebben met jouw GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik zie veel mensen het hebben over headroom. Hoe zie je dat? Of zet je dat aan? Heb even lopen googlen, maar ik vind er niks over(of ik kijk verkeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Kloever schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:01:
Ik zie veel mensen het hebben over headroom. Hoe zie je dat? Of zet je dat aan? Heb even lopen googlen, maar ik vind er niks over(of ik kijk verkeerd).
Ligt er een beetje aan wat voor context, men heeft het in dit topic een aantal keer op performance headroom.
Maar eerlijk gezegd, dat is voor de gewone man niet zo relevant en helemaal als je het moet vragen :)
Het is niet iets wat je aan zet, maar als je videokaart of cpu nog kracht over heeft dan heb je headroom.

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 16-04-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Cr1ptkeeper schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:10:
[...]
Gebruik je Whatsapp of Instagram op je smartphone? Beide zijn van Facebook dus als je daarop een account hebt wordt je sowieso door FB getracked. En we moeten ons geen illusies maken, als je een smartphone hebt (van gelijk welke fabrikant) wordt je door vanalles getracked.
Dus het aanmaken van een FB account zie ik niet als een groot minpunt.

Ik gebruik nu enkele maanden de Quest 2 en ben er best wel tevreden van.
ja beiden, instagram moet ik eigenlijk ook nog van mijn telefoon afgooien maar WA is noodzakelijk helaas. Ik weet het, ik probeer dat tracken te verminderen, dat wil zeggen dat minder partijen met tracken, hopeloos waarschijnlijk maar goed.
Marcievg schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:15:
[...]
Het instellen van de quest 2 doe je via je telefoon. Daar moet je de oculus app op installeren en daarmee log je dan ook in op facebook en de headset neemt het over.

De rift S is me ook altijd erg goed bevallen maar wilde toch gaan voor een hogere resolutie. De displayport is wel een vereiste bij de rift S en de G2.
Telefoon, ik dacht op de computer. Dat valt dan nog mee, zou dan ook kunnen via Tablet wellicht, daar staat FB toch al op.

Heeft de G2 ook een volwaardige display port? Oh, dan valt die wellicht ook al af, mijn laptop heeft enkel een HDMI poort.
VulcanRaven schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:19:
[...]
Als je Flight Sim bedoeld dan is VR echt een aanrader, ik speel nu MSFS op de PSVR (FullHD gecombineerd) en dat ziet er al goed uit en die HW is jaren oud. MSFS, en ook andere Flight Sims zien er geweldig uit op de moderne VR sets. Ik zat laatst een filmpje te kijken op YT en had pas door dat het VR was toen het gezegd werd.

[ Voor 19% gewijzigd door Svennie op 16-04-2021 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
Svennie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:55:
Als je Flight Sim bedoeld dan is VR echt een aanrader, ik speel nu MSFS op de PSVR (FullHD gecombineerd) en dat ziet er al goed uit en die HW is jaren oud. MSFS, en ook andere Flight Sims zien er geweldig uit op de moderne VR sets. Ik zat laatst een filmpje te kijken op YT en had pas door dat het VR was toen het gezegd werd.
Die bedoel ik inderdaad. Denk dat ik over een week of twee eens ga bestellen. Zal mijn ervaringen dan delen, ook met mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 16:46
Medal of Honor: Above and Beyond heeft op steam nu 20% korting en is geldig tot 26 april.
Met 20% korting nog steeds een whopping € 47,99. Maar persoonlijk wachtte ik op een dergelijke korting om overstag te gaan :+ .

[ Voor 16% gewijzigd door BaggerDeBagger op 16-04-2021 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
@Svennie ja de G2 heeft een volwaardige display port en een usb-c. Verder heeft de G2 ook een voedingskabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik ben nog steeds bezig met het "fine-tunen" van de resolutie. Op zich was ik al redelijk tevreden, maar....

Ik heb een topic gevonden waar ze beschrijven dat je de volgende dingen kan aanpassen in Debug Tool:

Pixels Per Display Pixel Override: 1.2. Stond op 0.
Distortion Curvature: Low. Stond op Default.
Encode Resoulution Width: 2784(is max geloof ik). Stond op 0.

Is dit correct? Als in kan het kwaad en zou het werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kloever schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:55:
Ik ben nog steeds bezig met het "fine-tunen" van de resolutie. Op zich was ik al redelijk tevreden, maar....

Ik heb een topic gevonden waar ze beschrijven dat je de volgende dingen kan aanpassen in Debug Tool:

Gewoon proberen of je het verschil ziet. De meeste instellingen zijn wel weg na een reboot trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kloever schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:55:

Dat heeft geen nut meer de debug tool. Omdat ze dat nu geïmplementeerd hebben in de Oculus settings zelf.
Als jij je settings op 1.7* reso hebt staan, zit je al op de max.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 05:02
Ik heb dit bericht ook geplaats op de Tweakers [ZT][AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"" topic, maar omdat het dus ook voor VR belangrijk is, hierbij mijn bericht (als reactie op de video van Hardware Unboxed) en de VR oorlog tussen Nvidia en AMD..... YouTube: How to Waste Money: Fastest Radeon vs. Fastest GeForce Graphics Card

Ik heb het geluk gehad dat ik een Asus Strix oc RTX 3070 én een RX 6800 (van de AMD website) tegelijk had. Ik game voornamelijk in VR. Dus dat eist andere dingen... evengoed. beide hadden ongeveer dezelfde resultaten. Hier mijn antwoord op dew video van hardware unboxed:

Hardware Unboxed... please do more videocard reviews for Virtual Reality.... I tested the Asus Strix OC RTX 3070 ánd the original MSRP AMD 6800. tested the Forest, skyrim VR, Fallo0ut 4 VR, No Mans Sky, Borderlands 2 VR... gear = Oculus Quest 1 and using Virtual Desktop. Streaming almost same FPS, lag almost the same. my strix cost me 900 euros, my RX 6800 cost me 600 euros. i returned the 3070... also ... playing Skyrim and Fallout 4 VR with mods... using fspvr vram mem got fast above 8 gig... my 3070 struggled.. my rx 6800 had 16gig, and did not struggle.......

Zelfs de developer van VD zegt dat Nvidia beter is, maar in werkelijkheid is dat dus NIET zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Xtr3me4me schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:43:
[...]

Dat heeft geen nut meer de debug tool. Omdat ze dat nu geïmplementeerd hebben in de Oculus settings zelf.
Als jij je settings op 1.7* reso hebt staan, zit je al op de max.
Getest en geen nut idd. Grapichs beter, maar meer lag. Dus weer terug gezet (reboot). Andere instelling ingame gepakt en dat werkt wel. Wat ik merk is dat een clean boot wel wonderen doet voor performance. Nu hopen dat ze snel V28 Air Link uitbrengen. Merk toch dat die kabel in de weg zit met sommige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
WinterMute2025 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:56:
Ik heb dit bericht ook geplaats op de Tweakers [ZT][AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"" topic, maar omdat het dus ook voor VR belangrijk is, hierbij mijn bericht (als reactie op de video van Hardware Unboxed) en de VR oorlog tussen Nvidia en AMD..... YouTube: How to Waste Money: Fastest Radeon vs. Fastest GeForce Graphics Card

Ik heb het geluk gehad dat ik een Asus Strix oc RTX 3070 én een RX 6800 (van de AMD website) tegelijk had. Ik game voornamelijk in VR. Dus dat eist andere dingen... evengoed. beide hadden ongeveer dezelfde resultaten. Hier mijn antwoord op dew video van hardware unboxed:

Hardware Unboxed... please do more videocard reviews for Virtual Reality.... I tested the Asus Strix OC RTX 3070 ánd the original MSRP AMD 6800. tested the Forest, skyrim VR, Fallo0ut 4 VR, No Mans Sky, Borderlands 2 VR... gear = Oculus Quest 1 and using Virtual Desktop. Streaming almost same FPS, lag almost the same. my strix cost me 900 euros, my RX 6800 cost me 600 euros. i returned the 3070... also ... playing Skyrim and Fallout 4 VR with mods... using fspvr vram mem got fast above 8 gig... my 3070 struggled.. my rx 6800 had 16gig, and did not struggle.......

Zelfs de developer van VD zegt dat Nvidia beter is, maar in werkelijkheid is dat dus NIET zo.
Totdat je op de Quest 2 gaat spelen, dan wordt het een heel ander verhaal i.v.m. resolutie. Maar dan nog, wat jij hier post kan heel goed kloppen, alleen zie ik totaal niets terug van cijfers en of het gebruikte VRAM daadwerkelijk gebruikt werd of een groot deel gecached was. Zeker op de Quest 1 kan het bijna niet zijn dat de 8GB RAM overschreden werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwinVdd
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-09 16:10
Hallo

Deze week ook maar een Quest 2 aangeschaft ( als aanvulling op de Index) en nu aan het wachten tot die Air Link update uitkomt zodat ik ook wireless mijn steam library kan spelen. Voorlopig nog niks gekocht uit de oculus store dus ligt de Quest hier nog onaangeroerd.
Ik zie hier echter die kortingscodes terugkomen en gratis Asgards wrath maar ik vind dit nergens terug? Kan ik dit nog ergens activeren ofzo ?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
AlwinVdd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:20:
Hallo

Deze week ook maar een Quest 2 aangeschaft ( als aanvulling op de Index) en nu aan het wachten tot die Air Link update uitkomt zodat ik ook wireless mijn steam library kan spelen. Voorlopig nog niks gekocht uit de oculus store dus ligt de Quest hier nog onaangeroerd.
Ik zie hier echter die kortingscodes terugkomen en gratis Asgards wrath maar ik vind dit nergens terug? Kan ik dit nog ergens activeren ofzo ?

Bedankt!
Je moet een link verbinding maken (kan met de standaard kabel van de Quest 2) en dan via de oculus app op je pc kan je Asgards wrath gratis installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinVdd
Had ik gedaan maar niks te zien in mijn library, ook niet op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
AlwinVdd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:52:
Had ik gedaan maar niks te zien in mijn library, ook niet op de pc
Je moet zoeken naar het spel in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinVdd
Alles geprobeerd, werkt niet. Maar ik denk dat de promotie gewoon over is. Heb voor de zekerheid toch nog een support ticket geopend.
Bedankt voor de hulp.

Edit: Promotie is gewoon over. Jammer want was een mooie korting op de aankoopprijs :)

"I understand that you bought a Quest 2 last week and you are trying find the free version of Asgards Wrath but you can't.

Unfortunately, this promotional offer is not available anymore as it was only from November 20th to January 31st. I am very sorry for any inconvenience this may cause. You can perhaps acquire the game, and in case you don't like it, you can return it. Please make sure that you check our return policy.

We hope to be able to expand our options in the future and we recommend checking back on our website and blog often for updates."

[ Voor 68% gewijzigd door AlwinVdd op 19-04-2021 12:58 . Reden: Support info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-10 14:31
Iemand nog tips om flickerend beeld met de link kabel op te lossen?

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Marcievg schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:56:
@Svennie ja de G2 heeft een volwaardige display port en een usb-c. Verder heeft de G2 ook een voedingskabel.
damn, dan valt die dus ook af (een verloop naar HDMI zal niet goed werken ben ik bang), voor ik een VR set koop eerst maar eens goed kijken welke ik aan kan sluiten op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Svennie schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:19:
[...]

damn, dan valt die dus ook af (een verloop naar HDMI zal niet goed werken ben ik bang), voor ik een VR set koop eerst maar eens goed kijken welke ik aan kan sluiten op mijn laptop.
Waarom zou dat niet werken? Het is maar puur 1 op 1 video signaal, net zoals het op een normale monitor ook gewoon werkt.
De USB-C is voor data, tracking enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Soliest schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:24:
Iemand nog tips om flickerend beeld met de link kabel op te lossen?
Schijnt dat als je de desktop app V28 gebruikt dat dit het op zou kunnen lossen. En daarna beter even wachten op Quest V28, omdat V25 en 27 wat issues hebben geïntroduceerd bij Link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
AlwinVdd schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:57:
Alles geprobeerd, werkt niet. Maar ik denk dat de promotie gewoon over is. Heb voor de zekerheid toch nog een support ticket geopend.
Bedankt voor de hulp.
Veel promoties zijn account gebonden. Zoals dat ik nu OCULUS30 heb voor 30% korting, maar alleen mensen die die korting daadwerkelijk hebben gekregen kunnen deze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
xoniq schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:30:
[...]

Waarom zou dat niet werken? Het is maar puur 1 op 1 video signaal, net zoals het op een normale monitor ook gewoon werkt.
De USB-C is voor data, tracking enz.
als het daar enkel om gaat heb je gelijk. Voor aanschaf eerst goed uitzoeken of het gaat werken op mijn laptop. Heb net een game laptop gekocht om nu ook nog een game systeem te kopen gaat me wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Svennie schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:57:
[...]

als het daar enkel om gaat heb je gelijk. Voor aanschaf eerst goed uitzoeken of het gaat werken op mijn laptop. Heb net een game laptop gekocht om nu ook nog een game systeem te kopen gaat me wat ver.
Eerst goed checken kan geen kwaad. Wellicht even op YouTube zoeken naar video's.
Hier een voorbeeld die hier specifiek op in gaat:

Ik heb m niet bekeken (ik kan het accent van die man niet uit staan op 1 of andere manier), maar dit gaat wel specifiek om die issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
xoniq schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:46:
[...]

Eerst goed checken kan geen kwaad. Wellicht even op YouTube zoeken naar video's.
Hier een voorbeeld die hier specifiek op in gaat:

[YouTube: HP Reverb G2 Biggest problem is Laptops - Type-C & HDMI Adapters Tested]
Ik heb m niet bekeken (ik kan het accent van die man niet uit staan op 1 of andere manier), maar dit gaat wel specifiek om die issue.
thx, duidelijke video, zijn accent stoort mij gelukkig niet. Ik moet het nog altijd nakijken voor mijn laptop (en ook of mijn laptop krachtig genoeg is) maar het lijkt dat het kan met verloop aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Svennie schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:57:
[...]

thx, duidelijke video, zijn accent stoort mij gelukkig niet. Ik moet het nog altijd nakijken voor mijn laptop (en ook of mijn laptop krachtig genoeg is) maar het lijkt dat het kan met verloop aansluitingen.
Het is ook geen gezeur hoor, zijn video's zijn erg goed gewaardeerd door de 'community' en het is een kritische en serieuze man. Ik kan het alleen niet kijken, of wordt dan chagrijnig :+ heel dom, maar sommigen hebben dat :+

Maar wat ik begrijp is het dus een hit&miss? Wat zijn de specs van je laptop? (Weet niet of dat eerder al hebt aangegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
xoniq schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:59:
[...]

Het is ook geen gezeur hoor, zijn video's zijn erg goed gewaardeerd door de 'community' en het is een kritische en serieuze man. Ik kan het alleen niet kijken, of wordt dan chagrijnig :+ heel dom, maar sommigen hebben dat :+

Maar wat ik begrijp is het dus een hit&miss? Wat zijn de specs van je laptop? (Weet niet of dat eerder al hebt aangegeven)
sommige mensen irriteren je, dat kan gebeuren.

volgens deze video werkt het als je USB verbonden is met je videokaart, dat moet ik nakijken. Dat is denk ik nodig omdat hij een displayport naar USB-C verloop gebruikt. Displayport naar HDMI is lastig, kortom het is de vraag of het gaat werken, zo niet dan valt elke VR Set af die displayport gebruikt.

Mijn laptop is een https://tweakers.net/pric...16-a0557nd/specificaties/
Intel Core i5-10300H - 16GB
GeForce RTX 2060 Max-Q - 6GB
HDMI, USB type-C

De laptop ondersteund video uit via USB-C dus dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
@Svennie Let op, dat ook daadwerkelijk je Nvidia kaart via USB-c doorgestuurd kan worden, want dat is waar veelal mee mis gaat.
Mijn vrouw heeft een MSI prestige met een 1660 max-q volgens mij, maar die doet alleen de iGP via USB-c wat wel gaar is. Er zijn dacht ik wel mogelijkheden om de nvidia te laten renderen en dan door te sturen via de iGP, maar dat werkte voor ons in ieder geval niet.

Bedenk me net dat ik niet weet of zij een HDMI aansluiting heeft of DP. Dat nog eens checken, want dat zou wellicht nog wel kunnen werken.
Pagina: 1 ... 49 ... 124 Laatste