Kloever schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:17:
Even nog een vraag over het opstarten van games.
Ben nu voornamelijk aan het kijken hoe alles werkt, ik vind dat persoonlijk fijner dat ik weet wat ik moet doen als een Oculus komt.
Ik weet dat je via de kabel spellen kunt starten, heb je daar altijd Virtual Desktop voor nodig of kan dat ook via een ander programma? En, ik heb Xbox Game Pass Ultimate. Werkt dat ook met VR?
Heb hier ook de Game Pass met FS2020, werkt prima met de Q2. Ik gebruik deze enkel draadloos, dus met Virtual Desktop. Is in VR wel een "iets" andere kwaliteit dan in 2D. Hoop dat daar nog een grafische update voor komt.
Als je de PC aan hebt staan, moet je daar een tweetal programmaatjes aan hebben staan. Side Quest en Virtual Desktop. Als je dan de Q2 aan zet, ga je in dat menu naar programma's en start je in de Q2 dus ook Virtual Desktop. Die gaat dan met de PC verbinden en vervolgens zie je Windows vanzelf in de Q2 verschijnen. Je kunt in games met een shortcut VR aan- of uitzetten, zodat je ook gewoon op de monitor kunt werken (in menu's wel zo fijn).
SteamVR (Assetto Corsa Competizione, Half Life Alyx) kun je ook buiten Windows om gebruiken, dus PC aan met Side Quest en Virtual Desktop, dan op de Q2 het programmaatje SteamVR openen. Dan kun je vanuit de Q2 al direct de op jouw PC geïnstalleerde SteamVR games openen. Ook wel van tevoren dus SteamVR op zowel PC als Q2 installeren.
Als ik je vast een tip mag geven: Half Life Alyx. Zo, zo, zo mooi... Voor een nog betere immersie wel teleporten uitzetten in het menu. Gaat je in het begin wel wat wagenziekte opleveren maar dat was bij mij na een paar keer weg.
[
Voor 5% gewijzigd door
ThunderaceNL op 11-04-2021 10:12
]