Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:57
deDenDen schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:01:
25% korting in Oculus store (mobiel)

Met de kortingscode mobile25 krijg je 25% korting op een game in de Oculus store.
Deze code werkt alleen wanneer je het in de mobiele app gebruikt.
En éénmalig. :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 20:21
Is ook bekend hoe lang die actie loopt van 25% korting? Zie er niks over terug in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 17:22

Met de kortingscode mobile25 krijg je 25% korting op een game in de Oculus store.
Thanks, meteen The Climb 2 gehaald.

Hyper Dash is trouwens een dikke aanrader voor de Quest bezitters. Voelt aan als de oude Unreal Tournament/Quake 3. Bewegen, schieten, respawnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Hyper Dash ga ik inderdaad maar eens halen, heb ik tijdens zijn beta fase wel eens geprobeerd. Lekker drukke shooter.

Mocht er iemand spelers voor multiplayer zoeken, de link in mijn sig brengt je naar de discord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ik heb vandaag mijn Quest 2 ontvangen, maar de standaard headband is inderdaad erg oncomfortabel. Wordt dit veel beter met een elite headband? Ik zag trouwens ook andere opties zoals deze

https://www.bol.com/nl/p/...RhC8g.2_9.12.ProductImage

Of deze

https://www.bol.com/nl/p/...RhC8g.2_9.13.ProductImage

Maar geen idee of het te vertrouwen valt?

Zijn er trouwens ook mensen die zo een siliconen cover gebruiken https://www.bol.com/nl/p/...181943/?s2a=#productTitle ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-10 22:36
Ik vond ze beide verschrikkelijk en heb ze teruggestuurd, maar het is allemaal persoonlijk uiteraard. Ik zou gewoon de originele deluxe strap kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10 16:45
Flying Hawkic schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:14:
Ik heb vandaag mijn Quest 2 ontvangen, maar de standaard headband is inderdaad erg oncomfortabel. Wordt dit veel beter met een elite headband? Ik zag trouwens ook andere opties zoals deze

Zijn er trouwens ook mensen die zo een siliconen cover gebruiken https://www.bol.com/nl/p/...181943/?s2a=#productTitle ?
De Elite strap is m.i. echt een verbetering. Er zijn wel wat voorbeelden online te vinden van gebroken straps, maar die van mij functioneert al sinds de release zonder problemen.

Ik gebruik deze cover van vrcover.com, ben daar ook tevreden over: https://eu.vrcover.com/pr...r-oculus%E2%84%A2-quest-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:12

Top, WD: Saints & Sinners gekocht _/-\o_
Jammer dat hij eenmalig is, maar zo wel de maximale korting

Uw advertentie hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-10 14:31

...
De standaard headband is inderdaad wat oncomfortabel, maar als je weet hoe je hem moet afstellen kan hij best wel goed zitten. Zo wist ik in het begin bijvoorbeeld niet dat je die harde houders waar de band aanvast zit ook kunt kantelen. Hierdoor kun je de druk verplaatsen van op je voorhoofd tot op je jukbeenderen. Het beste is een balans te vinden welke daar precies tussen in zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ddOEWjfFNmUWQVyEce7elN8oKs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ompzA6Ao0N0brRSvYYn9Pjoz.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Soliest op 07-04-2021 16:54 ]

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Soliest schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:50:
[...]

De standaard headband is inderdaad wat oncomfortabel, maar als je weet hoe je hem moet afstellen kan hij best wel goed zitten. Zo wist ik in het begin bijvoorbeeld niet dat je die harde houders waar de band aanvast zit ook kunt kantelen. Hierdoor kun je de druk verplaatsen van op je voorhoofd tot op je jukbeenderen. Het beste is een balans te vinden welke daar precies tussen in zit.

[Afbeelding]
Daar ben ik inderdaad pas ook achter gekomen, maar het lijkt alsof de band gewoon niet los genoeg kan voor mij. Losser kan ik het niet doen maar nog steeds zit hij vrij strak. Het blijft ook wat klungelen om het op te zetten. Duw je eerst de bril tegen je ogen en probeer je dan de elastiek over je hoofd te trekken?

Ik zag voor de Link kabel trouwens alternatieven op het internet voor 1/3de van de prijs van het origineel, zijn deze te vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ja, goedkope kabel is prima. En als je verstandig bent haal je ook virtual desktop voor draadloos pcvr. Vooral als je eenmaal VD gebruikt hebt zal een investering in een kabel van 100 euro gewoon erg zonde zijn omdat je hem vrijwel nooit meer zal gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door unfor op 07-04-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
Mooi die code, heb floorplan 2 gekocht. Eens kijken of die leuk is. I expect you to die was ik wat snel doorheen voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 20:56

Dank voor de code, lijkt hier enkel niet te werken.
In de app krijg ik netjes de korting te zien maar als ik dan via de creditcard wil afrekenen dan is het ineens weer de volle mep, zeer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:16
Cujo74 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:52:
[...]

Dank voor de code, lijkt hier enkel niet te werken.
In de app krijg ik netjes de korting te zien maar als ik dan via de creditcard wil afrekenen dan is het ineens weer de volle mep, zeer vreemd.
Ik zag bij het bevestigen van de transactie ook het volledige bedrag. Nu op creditcard overzicht is enkel het bedrag met korting gereserveerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
https://www.humblebundle.com/games/spring-into-vr-bundle
Following last year’s successful VR bundle, we thought we’d drop even more VR enjoyment into your lap! Jump into VR games like Detached, Star Trek: Bridge Crew, Sairento VR, and Job Simulator. Plus, your purchase will support a charity of your choice!

[ Voor 70% gewijzigd door unfor op 07-04-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Darn it, ik ben elke keer te laat. Vanmiddag wilde ik de 25% korting melden en nu de VR Humble Bundle. :P
I need to step up my game. ;)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:46

Damian

Insane Obtrusion

https://www.bol.com/nl/p/...RhC8g.2_9.12.ProductImage

Of deze

https://www.bol.com/nl/p/...RhC8g.2_9.13.ProductImage

Maar geen idee of het te vertrouwen valt?

Ik heb die tweede op AliXpress voor een fractie van het bedrag gekocht, en bevalt echt super. Heerlijk comfortabel. Een sessie van 3 uur Population One is een eitje, nergens last van. Echte aanrader!

Wel even op ali kijken ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Flying Hawkic schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:37:
[...]

Daar ben ik inderdaad pas ook achter gekomen, maar het lijkt alsof de band gewoon niet los genoeg kan voor mij. Losser kan ik het niet doen maar nog steeds zit hij vrij strak. Het blijft ook wat klungelen om het op te zetten. Duw je eerst de bril tegen je ogen en probeer je dan de elastiek over je hoofd te trekken?

Ik zag voor de Link kabel trouwens alternatieven op het internet voor 1/3de van de prijs van het origineel, zijn deze te vertrouwen?
Dat hangt ervanaf of de kinderen hem een keer op hebben gehad, anders staat de band gewoon goed ;)
Ik heb gemerkt dat als ik de bovenste band los laat, de headset tegen mijn ogen duw en de band dan zo laag mogelijk trek en vast maak, dan zit hij goed. Dan nog finetunen met de houders kantelen. Perfect heb ik hem nog nooit gehad. Misschien voor de kerst maar die elite band vragen ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
SeenD schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:15:
[...]

Darn it, ik ben elke keer te laat. Vanmiddag wilde ik de 25% korting melden en nu de VR Humble Bundle. :P
I need to step up my game. ;)
Je bent toch niet te laat? Bij mij staat er nog 13 dagen?

Trouwens, Batman Arkham VR is er ook met 75% korting :-) voor 5 EUR

[ Voor 10% gewijzigd door Flying Hawkic op 08-04-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Soliest schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:55:
[...]

Dat hangt ervanaf of de kinderen hem een keer op hebben gehad, anders staat de band gewoon goed ;)
Ik heb gemerkt dat als ik de bovenste band los laat, de headset tegen mijn ogen duw en de band dan zo laag mogelijk trek en vast maak, dan zit hij goed. Dan nog finetunen met de houders kantelen. Perfect heb ik hem nog nooit gehad. Misschien voor de kerst maar die elite band vragen ;)
Ik had mij vergist :-) ik had hem op de strakste stand staan in plaats van de meest losse... Nogal logisch dat die de strak zat dus. Nu zit hij best oké, maar kan mij voorstellen dat de elite band veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10 16:45
Gisteren In Death: Unchained gekocht en gespeeld, bevalt tot dusverre prima. Het schieten met de boog voelt erg goed en de graphics zijn prima (voor een Quest game). Ik kan mij wel voorstellen dat het voor mij na een tijdje wat eentonig kan worden, gezien het beperkte kleurenpallet en de vrij simpele game mechanics. Ik ben geen leaderbord speler, maar de achievements zullen me wel even bezig houden denk ik.
Het wordt denk ik voor mij een game die ik oppak wanneer ik maar een half uurtje tot een uurtje de tijd heb.

Hier ga ik mij wel wat uurtjes mee vermaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Flying Hawkic schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:37:
[...]

Je bent toch niet te laat? Bij mij staat er nog 13 dagen?
Oh ik bedoelde eigenlijk het delen aan de groep hier. ;) Mn altruïstische ego werd gekrenkt. :P

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Het is vrij nieuw voor mij, maar wat is eigenlijk het verschil tussen VD komen op Steam of op Oculus? (ik heb een Quest 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Flying Hawkic schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:08:
Het is vrij nieuw voor mij, maar wat is eigenlijk het verschil tussen VD komen op Steam of op Oculus? (ik heb een Quest 2)
Dat de VD versie op Steam niet bruikbaar is ;) Je moet de oculus versie hebben wil je hem op je Quest bril kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 05:02
en bij VD op Occulus moet je ook alleen Virtual Desktop voor Quest kopen.... VD is namelijk ook beschikbaar op de Oculus Rift S shop.... en die werkt niet op de Quest.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Flying Hawkic schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:08:
Het verschil is dat je helemaal niets hebt aan VD op steam, denk er ook om dat je hem op de Quest zelf koopt want er zit ook nog weer eens verschil tussen de Rift versie (die je in de platte Oculus winkel koopt) en de Quest versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Bedankt allemaal, dus als ik hem op de Oculus app koop op mijn telefoon zou het in orde moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:52
Heb de humble bundle ook gekocht. ben sinds 2 weken in bezit van een Rift S.
Ik wist niet eens dat borderlands ook in VR was. heel benieuwd naar.

Ik speel nu vooral No Man Sky en Fallout 4. Die laatste voel ik me echt een terminator in :D

Job Simulator en die chirurgen game lijken me ook wel leuk.
Maar voor 13 euro 8 VR games is geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Flying Hawkic schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:25:
Bedankt allemaal, dus als ik hem op de Oculus app koop op mijn telefoon zou het in orde moeten zijn?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Bedankt, heb ik bij deze gedaan :-). Het sideloaden is blijkbaar ook niet meer nodig las ik in één van de reviews bij de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
deDenDen schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:52:
Gisteren In Death: Unchained gekocht en gespeeld, bevalt tot dusverre prima. Het schieten met de boog voelt erg goed en de graphics zijn prima (voor een Quest game). Ik kan mij wel voorstellen dat het voor mij na een tijdje wat eentonig kan worden, gezien het beperkte kleurenpallet en de vrij simpele game mechanics. Ik ben geen leaderbord speler, maar de achievements zullen me wel even bezig houden denk ik.
Het wordt denk ik voor mij een game die ik oppak wanneer ik maar een half uurtje tot een uurtje de tijd heb.

Hier ga ik mij wel wat uurtjes mee vermaken :)
Hij is erg vermakelijk inderdaad, lekker slow paced. En hoe meer je dood gaat/speelt hoe meer type vijanden en arrows unlocken. Het is mij nog steeds niet gelukt om de eind baas van de run te verslaan :'( De “nieuwe” defend the gate / wave game mode is ook wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beebie121 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:27:
Ik wist niet eens dat borderlands ook in VR was. heel benieuwd naar.
Heb hem zelf op mijn Quest gespeeld maar dan zit er een bug in dat de crosshair niet overeen komt met waar je schiet. Ook zit er met de touch controllers een bug in dat ook al stel je in dat je met de stick draait, de stick óók nog je wapens selecteert (ook al heb je daar ook een andere knop voor). Ik heb het opgelost door anarchy Gaige te spelen zodat ik niet hoef te mikken en draadloos spelend met de Quest draai ik zelf wel en dus ook geen last van de touch controller bug.

Ik weet niet zeker of het met de rift s beter werkt, maar ik zou er dus rekening mee houden dat het misschien niet top is. Helaas lijkt het een snelle port geweest te zijn en toen abandoned... Maar goed wel fijn dat hij nu via humble te krijgen is, kun je hem redelijk risico vrij uitproberen (want de rest is de bundel prijs al waard).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:52
heb het ff geprobeerd maar ik had niet ergens last van ofzo bij Borderlands.
Gunplay was lekker vind ik.

Die andere games moet ik nog doen maar die job simulator is volgens mij ook goed.
En de andere games ken ik uberhaupt niet hehe.

Ik vind Fallout4 ook echt superleuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
Ik speel Borderlands 2 VR ook op mijn Quest en vind het een superleuk spel. Zelf speel ik nooit multiplayer of zo. Ik las ergens op het net dat je de Steam controller settings nog kunt veranderen, zodat je niet het probleem hebt als je links/rechts draait en je wapens ook switchen. Heb die setting nog niet echt uitgepluist....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Heeft trouwens iemand ervaring met Natural Locomotion op Steam VR of owoTracker (deze is wat complexer)?

Ik zag wat verschijnen van DecaMove en die hip orientation lijkt mij wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borderlands 2 VR nog maar eens opgestart dan in de hoop dat ze het gefixt hadden (of de maker van VD misschien)... maar nee, alle wapens schieten nog steeds duidelijk links van de crosshair. En zelfs als je een wapen hebt met iron sights dan klopt het niet, het wapen schiet dan weer beduidend lager dan waar de iron sights op richten.

Op zich prima te spelen als je je speelstijl er op aanpast, zoals met Gaige met een Close Enough / Anarchy build, of in het algemeen een meer spray'n'pray aanpak. Maar echt richten op crits met bv Jakobs wapens is erg lastig omdat de interface gewoon kapot is. Blijf dat wel jammer vinden, Borderlands 2 is een van mijn all time favorites en als ze deze bug zouden fixen zou ik de VR versie waarschijnlijk helemaal kapot spelen, maar het maakt het leukste element (het richten) voor mij nou net kapot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb nog eens gekeken naar de overhead van video encoding ivm de discussie om trend Quest met Link / VD en een bril met een directe aansluiting op de videokaart. Ik had dezelfde vraag gezien ik een game streaming VM heb ingericht voor de kinderen en ik hier ook een hoge GPU load had van 34% met puur de encoding stream. Hoeveel % 3D capaciteit verlies je hier door de encoding? Dat valt eenvoudig te testen.

Ik heb 3D Mark Fire Strike gedraaid op de VM zonder streaming connectie en haal dan deze waarden:
7335 score
8178 graphics
14381 physics
2926 combined

Daarna maak ik verbinding via Moonlight met een 1080P 60Fps 50Mbps verbinding en zie ik een load van 34% op de GPU. Via deze stream heb ik dezelfde benchmark opnieuw gedraaid en zie dan deze waarden:
6902 score
7666 graphics
13671 physics
2772 combined

Als ik kijk naar de graphics / physics verhouding heb ik met streaming 93.7% graphics score en 95% physics tov van geen streaming. De HVEC encoding overhead lijkt dus ongeveer 6% performance te kosten. Nvidia geeft zelf ook aan dat deze encoding vrij efficient moet zijn en dat het weinig overhead moet geven, dat lijkt dus te kloppen. Met andere kaarten kan dit wellicht nog minder zijn. Voor de compleetheid de specs's:
Esxi 7 host, Windows 10 VM
8 logical cores toegewezen van een Ryzen 1800X
12Gb toegewezen van 32Gb 2400Mhz C16 geheugen
GTX 1050 Ti 4Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:48

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Finraziel schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:34:
Borderlands 2 VR nog maar eens opgestart dan in de hoop dat ze het gefixt hadden (of de maker van VD misschien)... maar nee, alle wapens schieten nog steeds duidelijk links van de crosshair. En zelfs als je een wapen hebt met iron sights dan klopt het niet, het wapen schiet dan weer beduidend lager dan waar de iron sights op richten.

Op zich prima te spelen als je je speelstijl er op aanpast, zoals met Gaige met een Close Enough / Anarchy build, of in het algemeen een meer spray'n'pray aanpak. Maar echt richten op crits met bv Jakobs wapens is erg lastig omdat de interface gewoon kapot is. Blijf dat wel jammer vinden, Borderlands 2 is een van mijn all time favorites en als ze deze bug zouden fixen zou ik de VR versie waarschijnlijk helemaal kapot spelen, maar het maakt het leukste element (het richten) voor mij nou net kapot.
is dit bekabeld wel anders?

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kaasszje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:51:
[...]
is dit bekabeld wel anders?
Net even getest, draaien gaat bekabeld wel goed, dus zonder onbedoeld van wapen te wisselen. Maar het richten blijft fout. Heb even een 'quick and dirty' video er van opgenomen (via link, zittend aan mijn bureau):
[YouTube: Borderlands 2 VR Quest aim issue]

Je kunt zien dat de cursor wel op de juiste plek rood wordt, maar is toch lastig zo te richten op echte vijanden. Ik probeer ook te demonstreren dat het ook niet werkt om via de iron sights te richten, die kloppen qua hoogte niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Finraziel op 10-04-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:53
Finraziel schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:25:
[...]

Net even getest, draaien gaat bekabeld wel goed, dus zonder onbedoeld van wapen te wisselen. Maar het richten blijft fout. Heb even een 'quick and dirty' video er van opgenomen (via link, zittend aan mijn bureau):

Je kunt zien dat de cursor wel op de juiste plek rood wordt, maar is toch lastig zo te richten op echte vijanden. Ik probeer ook te demonstreren dat het ook niet werkt om via de iron sights te richten, die kloppen qua hoogte niet.
Ik heb zelf gisteren de eerste 45 minuten gespeeld en had het zelfde probleem via VD, heb geen link kabel dus bekabeld kan ik niet proberen maar ik heb dus de crosshair uitgezet en hoewel de iron sights ook niet perfect zijn komt dit wel een stuk beter in de buurt naar mijn idee. Helpt ook met de immersie te verhogen voor mij.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
Finraziel schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:25:
[...]

Dus het onbedoelt van wapen wisselen is alleen met Virtual Desktop ? Dat is interessant. Heb je dat al vermeld op het Discord channel van VD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 19:14
Middag. Ik ben van plan een Oculus Quest 2 64G te halen. Denk dat mijn pc het inmiddels wel aan kan, Ryzen 5 5600x, MSI 3080 Suprim X met 32G ram. Wil de Oculus voornamelijk voor Assetto Corsa Competionze gaan gebruiken. Star Wars Squadrons staat ook op de lijst. Ik denk dat ik alles via een Link kabel aansluit IPV VD, gok dat dit net iets sneller is. Klopt mijn gedachte?

En de spellen die ik op de Oculus installeer, moet ik daarvoor staan of kan ik deze ook zittend spelen? Weet nog niet welke leuk zijn, maar ik zag dat Vader Immortal bestaat en dat ziet er leuk uit. Probleem is namelijk, ik heb niet veel veel ruimte in mijn kantoor.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:48

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Kloever schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:18:
Middag. Ik ben van plan een Oculus Quest 2 64G te halen. Denk dat mijn pc het inmiddels wel aan kan, Ryzen 5 5600x, MSI 3080 Suprim X met 32G ram. Wil de Oculus voornamelijk voor Assetto Corsa Competionze gaan gebruiken. Star Wars Squadrons staat ook op de lijst. Ik denk dat ik alles via een Link kabel aansluit IPV VD, gok dat dit net iets sneller is. Klopt mijn gedachte?

En de spellen die ik op de Oculus installeer, moet ik daarvoor staan of kan ik deze ook zittend spelen? Weet nog niet welke leuk zijn, maar ik zag dat Vader Immortal bestaat en dat ziet er leuk uit. Probleem is namelijk, ik heb niet veel veel ruimte in mijn kantoor.
je pc is meer dan capabel.
Vd is fijn dat je draadloos ben.
Voor seated dingen minder van belang.
En sommige quest games zijn zittende ervaringen sommige staand, sommige beide.

Kortom ligt aan de game.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WinterMute2025 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:09:
[...]

Dus het onbedoelt van wapen wisselen is alleen met Virtual Desktop ? Dat is interessant. Heb je dat al vermeld op het Discord channel van VD ?
Ik niet... Dat stoort mij zelf ook niet echt eigenlijk, vind het sowieso fijner om al het draaien zelf te doen. En dat gaat prima aangezien ik draadloos speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kloever schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:18:

Wat betreft weinig ruimte, ik merk zelf sinds ik een rond matje neergelegd heb waar ik op ga staan dat ik eigenlijk minder ruimte nodig heb. Ik kom namelijk al niet van dat matje af. Ik weet niet hoe weinig ruimte je precies hebt natuurlijk maar wellicht het overwegen waard als je wel plek genoeg hebt om ergens te staan en je armen vrij kunt bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Dank voor de antwoorden. Ik heb wel wat ruimte, maar het is niet dat ik meters kan lopen. Bewegen van de armen kan gewoon, dus dan komt dat goed.

Ik zit nog even te kijken naar een kabel. Zou zoiets ook werken? https://www.coolblue.nl/p...usb-c-kabel-zwart-3m.html

Mijn mobo heeft zo'n aansluiting. Anders werd deze ook aangeraden: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Neem een 5M kabel, 3M is niet prettig.

https://www.amazon.nl/-/e...5+m&qid=1618065675&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Even nog een vraag over het opstarten van games.

Ben nu voornamelijk aan het kijken hoe alles werkt, ik vind dat persoonlijk fijner dat ik weet wat ik moet doen als een Oculus komt.

Ik weet dat je via de kabel spellen kunt starten, heb je daar altijd Virtual Desktop voor nodig of kan dat ook via een ander programma? En, ik heb Xbox Game Pass Ultimate. Werkt dat ook met VR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kloever schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:17:

Ben nu voornamelijk aan het kijken hoe alles werkt, ik vind dat persoonlijk fijner dat ik weet wat ik moet doen als een Oculus komt.

Ik weet dat je via de kabel spellen kunt starten, heb je daar altijd Virtual Desktop voor nodig of kan dat ook via een ander programma? En, ik heb Xbox Game Pass Ultimate. Werkt dat ook met VR?
Virtual desktop heb je alleen nodig als je via wifi wil streamen, draadloos dus. En dan heb je specifiek de Quest versie nodig, niet de Steam of Oculus rift versie.

Gebruik je een kabel dan krijg je in je Quest een pop-up of je link wil activeren en vanaf dat punt gedraagt hij zich als een bedrade headset (een rift s in feite). Je bent dan in je Oculus virtuele woonkamer/huis en hebt een zwevend menu voor je waarin je games kunt starten. Je kunt ook Steam VR starten en van daaruit Steam games starten (maar dat hoeft geloof ik maar 1 keer en dan verschijnt die Steam game ook in het Oculus menu).

Gamepass ultimate... Ik geloof het wel, maar zelf nooit geprobeerd. Meen dat iemand hier wel eens gemeld heeft dat het werkt (voor zover er VR games in zitten natuurlijk, geloof een paar 'gewone' games die ook een VR modus hebben wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Flight simulator kan in VR (zit in MS game pass), Star Wars: Squadrons, No Man's Sky, Subnautica en Tetris VR (al weet ik niet of dat werkt met de quest (waarschijnlijk met een gamepad ofzo?).

[ Voor 14% gewijzigd door Plugin op 10-04-2021 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 15:57
Kloever schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:17:

Heb hier ook de Game Pass met FS2020, werkt prima met de Q2. Ik gebruik deze enkel draadloos, dus met Virtual Desktop. Is in VR wel een "iets" andere kwaliteit dan in 2D. Hoop dat daar nog een grafische update voor komt.

Als je de PC aan hebt staan, moet je daar een tweetal programmaatjes aan hebben staan. Side Quest en Virtual Desktop. Als je dan de Q2 aan zet, ga je in dat menu naar programma's en start je in de Q2 dus ook Virtual Desktop. Die gaat dan met de PC verbinden en vervolgens zie je Windows vanzelf in de Q2 verschijnen. Je kunt in games met een shortcut VR aan- of uitzetten, zodat je ook gewoon op de monitor kunt werken (in menu's wel zo fijn).

SteamVR (Assetto Corsa Competizione, Half Life Alyx) kun je ook buiten Windows om gebruiken, dus PC aan met Side Quest en Virtual Desktop, dan op de Q2 het programmaatje SteamVR openen. Dan kun je vanuit de Q2 al direct de op jouw PC geïnstalleerde SteamVR games openen. Ook wel van tevoren dus SteamVR op zowel PC als Q2 installeren.

Als ik je vast een tip mag geven: Half Life Alyx. Zo, zo, zo mooi... Voor een nog betere immersie wel teleporten uitzetten in het menu. Gaat je in het begin wel wat wagenziekte opleveren maar dat was bij mij na een paar keer weg.

[ Voor 5% gewijzigd door ThunderaceNL op 11-04-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Sidequest is overigens niet meer nodig voor Virtual Desktop, desondanks is Sidequest wel een aanrader om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik ben van plan om in het begin voornamelijk met een kabel te gaan spelen. Ik las ergens dat dit beter is voor spellen als Assetto Corsa Competizione en Fs2020. Heb je dan nog steeds Side Quest nodig? Of is Side Quest nodig omdat spellen zoals FS2020 en SW Squadrons niet in Steak staan? Virtual Desktop is alleen voor wireless begreep ik(daar wil ik wel heen in de toekomst)

[ Voor 13% gewijzigd door Kloever op 11-04-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Kloever schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:54:
Ik ben van plan om in het begin voornamelijk met een kabel te gaan spelen. Ik las ergens dat dit beter is voor spellen als Assetto Corsa Competizione en Fs2020. Heb je dan nog steeds Side Quest nodig? Of is Side Quest nodig omdat spellen zoals FS2020 en SW Squadrons niet in Steak staan? Virtual Desktop is alleen voor wireless begreep ik(daar wil ik wel heen in de toekomst)
Wireless is als het goed is iets meer lag/vertraging (zeg maar 30ms) dus wellicht met draad dan beter. Maar had ook ergens gelezen dat ''link'' ook vertraging geeft dus veel zal het niet uitmaken.
Draadloos is gewoon erg fijn, zo'n kabel die aan je headset hangt merk je (dikker en zwaarder dan je denkt) en breek weer iets van de immersie.
SideQuest heb je niet nodig (staan apps op die niet goed genoeg zijn voor de oculus store zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt sidequest helemaal niet nodig. Dat was voorheen alleen om de VR functionaliteit van virtual desktop te activeren maar dat hoeft tegenwoordig niet meer. Maar met een kabel heb je sidequest nooit nodig gehad.

Overigens inderdaad nog steeds wel een goed idee om een keer mee te spelen. Sidequest bevat veel alternatieve apps/games. Zelf heb ik alleen nog de Quake 2 VR versie die daarop staat gespeeld (je moet alleen zelf de level files al hebben) maar er staat geloof ik ook Quake 1 en Halflife (1) op. Maar het is dus puur om andere software op je Quest te zetten (sideloaden), je hebt het verder niet nodig als je gaat spelen.

En of kabel beter is dat hangt vooral af van de kwaliteit van je wifi. Maar als je zittende (cockpit) games gaat spelen dan kan het net zo goed aan een kabel ja. Ik speel liever roomscale games en dan is draadloos echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Gebruik zelf bijna nooit een kabel met mijn Q2 maar heb het volgende probleem zie plaatje hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSL0TmkC_i0vBzASuWXAFmswKZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uRWQo87pYJizJ34WLuKnOgl.jpg?f=fotoalbum_large

In de oculus app dus op 90Hz gezet maar in steam staat ie op 72Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 15:57
Net hier FS2020 nog maar eens opgestart in VR daar van de week de Benelux/Frankrijk update komt, kreeg het draadloos maar niet aan de gang. FS wilde de headset maar niet herkennen. Uiteindelijk opgegeven en maar bekabeld gedaan, dat werkt direct. Eens met bovenstaande hier, als je zit (racen of cockpit) dan is bedraad niet erg en heb je ook weinig last van het gewicht van de kabel. Als je staand gaat spelen dan zal dat wel een bezwaar zijn en mis je ook de vrijheid van draadloos.

Nb., net in FS even wat in een menu wat aanpassingen gedaan, toen terug de VR in. Motor was daardoor afgeslagen, duikvlucht naar beneden en een landing tussen bomen en huizen door. Hoe snel je dan last van motion sickness kunt krijgen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Plugin schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:23:
Gebruik zelf bijna nooit een kabel met mijn Q2 maar heb het volgende probleem zie plaatje hieronder:

[Afbeelding]

Jup, bug in laatste versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-10 22:36
Plugin schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:23:

[Afbeelding]

Ik gok dat je de beta draait. Als je het terug zet naar 26 is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Dank voor de antwoorden.

Ik denk dat ik weet wat ik ga bestellen.
https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1 voor mijn Steelseries Artic 7 headset. https://www.amazon.nl/-/e...5+m&qid=1618065675&sr=8-1 voor de bekabeling.

En dan de Oculus Quest 2 64G. Meeste wat ik speel is zittend, Assetto Corsa Competizione, ETS2, SW:Squadrons. Verder lijkt me Half-Life: Alyx en The Walking Dead: Saints & Sinners erg leuk, maar die haal ik denk ik via Steam. Wellicht via de Oculus Store Star Wars halen.

Die Elite Strap bekijk ik nog wel, eerst maar eens voelen hoe de Q2 zit op mijn hoofd. Enige waar ik nog een beetje mee zit is de batterij duur. ACC wil nog wel eens langer duren dan 2 uur, ETS2 helemaal. Dus wellicht een https://unboundvr.nl/nivr...2?sqr=oculus%20quest%202& halen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kloever schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:02:
Enige waar ik nog een beetje mee zit is de batterij duur. ACC wil nog wel eens langer duren dan 2 uur, ETS2 helemaal. Dus wellicht een https://unboundvr.nl/nivr...2?sqr=oculus%20quest%202& halen in de toekomst.
Als de kabel aangesloten is loopt de accu een stuk minder snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je bekabeld speelt dan zou de batterij duur geen probleem mogen zijn. Althans, niet in 2 uur. Zelfs als de headset meer stroom verbruikt dan de kabel levert zou je het een stuk langer uit moeten kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Tadango schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:07:
[...]

Als de kabel aangesloten is loopt de accu een stuk minder snel leeg.
Finraziel schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:07:
Als je bekabeld speelt dan zou de batterij duur geen probleem mogen zijn. Althans, niet in 2 uur. Zelfs als de headset meer stroom verbruikt dan de kabel levert zou je het een stuk langer uit moeten kunnen houden.
Ah, handig om te weten. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 22:32
Je kan trouwens niet de elite battery head strap gebruiken tijdens het bedraag spelen. In ieder geval je kan hem opzetten, maar je kan de batterij anzich niet gebruiken.

Mijn headset loopt wel langzaam leeg tijdens het bedraad spelen. Meestal is de totale speeltijd bedraad ongeveer 4 uur.

[ Voor 26% gewijzigd door Tomahawk_nr1 op 12-04-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Tomahawk_nr1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:10:
Je kan trouwens niet de elite battery head strap gebruiken tijdens het bedraag spelen. In ieder geval je kan hem opzetten, maar je kan de batterij anzich niet gebruiken.

Mijn headset loopt wel langzaam leeg tijdens het bedraad spelen. Meestal is de totale speeltijd bedraad ongeveer 4 uur.
Ik merk rond de 10% accu drop per 30 minuten. , dat zou in theorie 5 uur opleveren. Kan per kabel / pc poort een beetje verschillen uiteraard. Wel jammer dat ze dit beperkt hebben, met de Quest 1 in het begin bleef hij mooi op 100% hangen. Na een update hebben ze dit beperkt. Wellicht om overbelasting tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik zit nog een beetje rond te neuzen in de Oculus store. Is er een verschil in kwaliteit daar en bv Steam spellen? Ik zie bv TWD: Saints and Sinners op zowel Steam als de Oculus store. Ik weet dat je de Oculus versie op de Q2 zet en de Steam op je PC(dus via of Link of VD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kloever schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:50:
Ik zit nog een beetje rond te neuzen in de Oculus store. Is er een verschil in kwaliteit daar en bv Steam spellen? Ik zie bv TWD: Saints and Sinners op zowel Steam als de Oculus store. Ik weet dat je de Oculus versie op de Q2 zet en de Steam op je PC(dus via of Link of VD).
Veel spellen uit de Oculus store kan je ook op de PC spelen als je ze koop voor de Quest. De kwaliteit is vaak hoger dan op de Quest zelf. Steam versie kan alleen op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Kloever schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:50:
Zeker wel. Kijk hier voor wat detail:
YouTube: Quest 2 vs Quest vs PC - Graphics Comparison - Arizona Sunshine Enha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik was daar toevallig net op naar aan het kijken.
Tadango schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:58:
[...]

Veel spellen uit de Oculus store kan je ook op de PC spelen als je ze koop voor de Quest. De kwaliteit is vaak hoger dan op de Quest zelf. Steam versie kan alleen op de PC.
Kan je dat ergens zien? Ik zie nl dat The Walking Dead wel op zowel Steam als Oculus staat, maar bv Half-Life niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kloever schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:05:
[...]

Ik was daar toevallig net op naar aan het kijken.

[...]

Kan je dat ergens zien? Ik zie nl dat The Walking Dead wel op zowel Steam als Oculus staat, maar bv Half-Life niet.
Ik bedoel uiteraard alleen spellen die ook op de Quest zelf draaien. Half-Life is een PC only spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Er zit een enorm verschil tussen PCVR en Quest logischerwijs, ik koop op de Quest alleen games waar de graphics niet belangrijk voor mij zijn. TWD zou ik alleen PCVR kopen maar iets als beat saber of synth riders koop ik juist op quest om de kortste reactietijd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
unfor schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:11:
Er zit een enorm verschil tussen PCVR en Quest logischerwijs, ik koop op de Quest alleen games waar de graphics niet belangrijk voor mij zijn. TWD zou ik alleen PCVR kopen maar iets als beat saber of synth riders koop ik juist op quest om de kortste reactietijd te hebben.
Tjek. Dat wou ik weten. Maar TWD kan ik dus niet spelen als ik hem via Steam koop en op vakantie ben(ik heb dan immers mijn game pc niet mee(wil ik wel, maar dat vind de vrouw niet leuk)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kloever schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:13:
[...]

Tjek. Dat wou ik weten. Maar TWD kan ik dus niet spelen als ik hem via Steam koop en op vakantie ben(ik heb dan immers mijn game pc niet mee(wil ik wel, maar dat vind de vrouw niet leuk)).
Nee, maar als je hem op de Quest koopt en het is een Cross buy spel kan je hem wel op de PC installeren en daar ook via spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik denk dat ik erover heen kijk. Maar goed. TWD haal ik wel op de Steam store dan, betere kwaliteit. Oculus komt morgen binnen.

Ik meende dat die code voor 25% korting nog beschikbaar is, dus morgen maar even een leuk spelletje uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Kloever schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:36:

Ik meende dat die code voor 25% korting nog beschikbaar is, dus morgen maar even een leuk spelletje uitzoeken.
Of virtual desktop als je die nog niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Zijn er mensen die Project Cars 2 spelen met de Quest 2 via VD? Ik probeerde het te spelen met de touch controllers gewoon om even te testen of mijn verbinding goed genoeg is alvorens ik een stuurt je koop. Maar de controllers lijken niet te werken in Project Cars, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Flying Hawkic schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:36:
Zijn er mensen die Project Cars 2 spelen met de Quest 2 via VD? Ik probeerde het te spelen met de touch controllers gewoon om even te testen of mijn verbinding goed genoeg is alvorens ik een stuurt je koop. Maar de controllers lijken niet te werken in Project Cars, klopt dat?
Heb je de controllers aangezet onder Input? Dit zou een Xbox 360 controller moeten worden in de PC, welke moet werken met PC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Tadango schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:37:
[...]

Heb je de controllers aangezet onder Input? Dit zou een Xbox 360 controller moeten worden in de PC, welke moet werken met PC2.
Het vinkje "use touch controllers" stond inderdaad niet aan. Toen ik dat heb aangezet werkte de controller wel in de menu van PC2, maar nog niet in de auto. Ook bij Steam VR had ik Oculus controllers geselecteerd.

Misschien heeft dit ermee te maken maken maar ik krijg mijn Quest 2 ook maar met één pc verbonden. Hij is verbonden met een andere computer, maar zou graag met een tweede computer verbinden, maar ik weet niet of het mogelijk is om één quest met meerdere computers te verbinden; Zou raar zijn als het niet zou kunnen.

En om het nog iets complexer te maken: ik heb ook een Shadow, maar daar krijg ik hem ook niet op verbonden met Link in de Oculus app (wel via VD, maar dus zonder dat de headset is toegevoegd in de Oculus app, toch lijkt VD wél te werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Flying Hawkic schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:39:
[...]

Het vinkje "use touch controllers" stond inderdaad niet aan. Toen ik dat heb aangezet werkte de controller wel in de menu van PC2, maar nog niet in de auto. Ook bij Steam VR had ik Oculus controllers geselecteerd.

Misschien heeft dit ermee te maken maken maar ik krijg mijn Quest 2 ook maar met één pc verbonden. Hij is verbonden met een andere computer, maar zou graag met een tweede computer verbinden, maar ik weet niet of het mogelijk is om één quest met meerdere computers te verbinden; Zou raar zijn als het niet zou kunnen.

En om het nog iets complexer te maken: ik heb ook een Shadow, maar daar krijg ik hem ook niet op verbonden met Link in de Oculus app (wel via VD, maar dus zonder dat de headset is toegevoegd in de Oculus app, toch lijkt VD wél te werken).
Je moet in PC2 bij input ook de controller die VD aanmaakt configureren, anders werkt deze niet.

Wat bedoel je met meerdere computers? Op meerdere Virtual Desktop Streamer geïnstalleerd? Werkt hier prima. In Shadow zou VD ook moeten werken maar Oculus lijkt dat te (gaan) blokkeren. Ik weet niet wat de huidige status is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 16:24
Tadango schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:09:
[...]

In Shadow zou VD ook moeten werken maar Oculus lijkt dat te (gaan) blokkeren.
Nee hoor, dat ging om 3rd party streamer diensten die niet welkom zijn in de Oculus Store (bijv. als Shadow zelf een Oculus Quest app officieel wil lanceren). Waarna VD wel officieel mocht. Remote of local, hier gaat Oculus niet veel mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
Nu het hier op dit moment toch veel over de Quest 2 gaat, hebben jullie met de laatste versie ook veel problemen met de USB Link verbinding? Op Engelse fora lees ik er wel meer over.

Ik heb iig veel disconnects de laatste tijd, en DCS stand-alone krijg ik via VRdesktop wel aan de praat maar zonder OTT of SteamVR heb ik geen ASW of locked FPS en is het niet de beste ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
laurensxeon schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:17:
Nu het hier op dit moment toch veel over de Quest 2 gaat, hebben jullie met de laatste versie ook veel problemen met de USB Link verbinding? Op Engelse fora lees ik er wel meer over.

Ik heb iig veel disconnects de laatste tijd, en DCS stand-alone krijg ik via VRdesktop wel aan de praat maar zonder OTT of SteamVR heb ik geen ASW of locked FPS en is het niet de beste ervaring.
Gisteren nog aan het racen geweest via de kabel, geen enkele disconnect. Die kreeg ik eerder wel, omdat die kabel slechter begon te worden. Nieuwe kabel loste het 100% op. Weet je zeker dat je kabel nog in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Tadango schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:09:
[...]

Je moet in PC2 bij input ook de controller die VD aanmaakt configureren, anders werkt deze niet.

Wat bedoel je met meerdere computers? Op meerdere Virtual Desktop Streamer geïnstalleerd? Werkt hier prima. In Shadow zou VD ook moeten werken maar Oculus lijkt dat te (gaan) blokkeren. Ik weet niet wat de huidige status is.
Dat is dan in de in-game settings van PC2? Dat moet ik nog even checken.

Het andere probleempje is misschien niet echt hiermee gerelateerd (maar ik dacht dat het er misschien mee te maken had). Moet je voor VD ook de Oculus app hebben geopend of volstaat de Streamer app?

Het ander probleem komt erop neer dat ik blijkbaar mijn headset maar één een computer kan koppelen. Enkel aan de computer waar ik hem als eerste aan heb verbonden. Ik heb het apparaat in de Oculus app onder "apparaten" al verwijderd, de Oculus app verwijderd op die pc en vervolgens een andere pc geprobeerd, maar dan blijf ik hangen op het scherm "verbind je headset met de USB3 kabel". Ook op mijn Shadow pc geeft dat hetzelfde. Als ik echter de Oculus app op die eerst pc opnieuw installeer, dan herkent die onmiddellijk weer de headset (zonder dat ik die opnieuw moet toevoegen). Zeer vreemd. Heb natuurlijk alle online hulp van Oculus al geprobeerd (bijgewerkte software enz., maar met de v27 lijken sowieso wel wat problemen te zijn, maar ik had het probleem ook op v26). Ik heb een support ticketje hierover gemaakt, ben benieuwd of ze gaan antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
xoniq schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:03:
[...]

Nee hoor, dat ging om 3rd party streamer diensten die niet welkom zijn in de Oculus Store (bijv. als Shadow zelf een Oculus Quest app officieel wil lanceren). Waarna VD wel officieel mocht. Remote of local, hier gaat Oculus niet veel mee kunnen doen.
Zou handig zijn als er een Shadow Quest app zou zijn. Dan is de omweg via VD niet meer nodig. Ik las dat ze het doen omdat ze de kwaliteit niet kunnen garanderen. Vraag mij af of dat echt de reden is of komt Facebook binnenkort zelf met een cloud gaming dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Flying Hawkic schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:35:
[...]

Dat is dan in de in-game settings van PC2? Dat moet ik nog even checken.

Het andere probleempje is misschien niet echt hiermee gerelateerd (maar ik dacht dat het er misschien mee te maken had). Moet je voor VD ook de Oculus app hebben geopend of volstaat de Streamer app?

Het ander probleem komt erop neer dat ik blijkbaar mijn headset maar één een computer kan koppelen. Enkel aan de computer waar ik hem als eerste aan heb verbonden. Ik heb het apparaat in de Oculus app onder "apparaten" al verwijderd, de Oculus app verwijderd op die pc en vervolgens een andere pc geprobeerd, maar dan blijf ik hangen op het scherm "verbind je headset met de USB3 kabel". Ook op mijn Shadow pc geeft dat hetzelfde. Als ik echter de Oculus app op die eerst pc opnieuw installeer, dan herkent die onmiddellijk weer de headset (zonder dat ik die opnieuw moet toevoegen). Zeer vreemd. Heb natuurlijk alle online hulp van Oculus al geprobeerd (bijgewerkte software enz., maar met de v27 lijken sowieso wel wat problemen te zijn, maar ik had het probleem ook op v26). Ik heb een support ticketje hierover gemaakt, ben benieuwd of ze gaan antwoorden.
Bij PC2 moet ik een controller altijd configureren voordat deze gaat werken. Kijk bij controls of je controller geselecteerd is en reset deze. Resetten is ook belangrijk gek genoeg.

VD start zelf de oculus app op als je een oculus spel start.

Je moet de quest op elke PC kunnen aansluiten. Als de oculus app hem niet vindt betekend dat de kabel / usb poort niet compatible is.Via Shadow zal dat nooit werken omdat je daar geen kabel ik plugt. Via VD is heel anders en zal je de quest niet in de app terug zien. Alleen als deze direct gekoppeld is met de PC en je Link inschakelt in de Quest moet je hem in de app kunnen zien.

Op de PC waar je hem niet ziet, krijg je wel een melding of je Link wilt activeren in de Quest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Tadango schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:40:
[...]

Bij PC2 moet ik een controller altijd configureren voordat deze gaat werken. Kijk bij controls of je controller geselecteerd is en reset deze. Resetten is ook belangrijk gek genoeg.

VD start zelf de oculus app op als je een oculus spel start.

Je moet de quest op elke PC kunnen aansluiten. Als de oculus app hem niet vindt betekend dat de kabel / usb poort niet compatible is.Via Shadow zal dat nooit werken omdat je daar geen kabel ik plugt. Via VD is heel anders en zal je de quest niet in de app terug zien. Alleen als deze direct gekoppeld is met de PC en je Link inschakelt in de Quest moet je hem in de app kunnen zien.

Op de PC waar je hem niet ziet, krijg je wel een melding of je Link wilt activeren in de Quest?
Gebruik je zelf een stuurtje? Moet je dat dan iedere keer resetten bij PC2?

Dat de computer niet compatibel is lijkt mij straf? Het is een Dell XPS 13 7390 met Thunderbolt 3 (DisplayPort/Power Delivery (4 paden PCI Express gen 3)). Op een oudere MSI werkt de headset wel gewoon.

Ben je zeker dat Shadow niet gewoon de poorten van jouw fysieke computer overneemt? Anders zou je bv. geen extern toetsenbord of muis kunnen aansluiten (en dat werkt wel met Shadow).

Op de PC waar ik hem niet zie krijg ik inderdaad ok niet de melding om Link te activeren in de Quest. Ik krijg wel het eerste schermpje met de vraag of je toegang wenst te geven. Ook geeft Shadow een melding dat er een nieuwe microfoon is gedetecteerd. Dus op zich denk ik dat het probleem bij Oculus ergens ligt en niet aan mijn kabel (officiële Link) of hardware? Vreemd dat het op die oude MSI wel werkt.

Heb jij jouw headset aan meerdere computers gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Flying Hawkic schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:38:
[...]

Zou handig zijn als er een Shadow Quest app zou zijn. Dan is de omweg via VD niet meer nodig. Ik las dat ze het doen omdat ze de kwaliteit niet kunnen garanderen. Vraag mij af of dat echt de reden is of komt Facebook binnenkort zelf met een cloud gaming dienst?
Die voor Shadow is er al (SideQuest), maar lang niet zo stabiel als VD. En VD is verder geen omweg. Als je de Shadow app gebruikt, dat doet praktisch hetzelfde, een streamer app en een client, net als VD.
Ik las dat ze het doen omdat ze de kwaliteit niet kunnen garanderen.
Dat gaat niet meer op, dat was voorheen het ding, maar VD heeft nu met de officiële Quest versie uit de store ook VR stream support, wat eerst met een SideQuest patch moet, dus VD + streamen is nu volledig legitiem met enkel de Quest app uit de store zelf.
Vraag mij af of dat echt de reden is of komt Facebook binnenkort zelf met een cloud gaming dienst?
Maar dan nog is het dan raar dat ze nu VD wel hebben toegestaan, officieel. Terwijl je die ook op een remote PC kan gebruiken, waarmee dat ook in het vaarwater van FB zou komen als zij een dergelijke dienst willen neerzetten zoals Viveport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Flying Hawkic schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:46:
[...]

Gebruik je zelf een stuurtje? Moet je dat dan iedere keer resetten bij PC2?

Dat de computer niet compatibel is lijkt mij straf? Het is een Dell XPS 13 7390 met Thunderbolt 3 (DisplayPort/Power Delivery (4 paden PCI Express gen 3)). Op een oudere MSI werkt de headset wel gewoon.

Ben je zeker dat Shadow niet gewoon de poorten van jouw fysieke computer overneemt? Anders zou je bv. geen extern toetsenbord of muis kunnen aansluiten (en dat werkt wel met Shadow).

Op de PC waar ik hem niet zie krijg ik inderdaad ok niet de melding om Link te activeren in de Quest. Ik krijg wel het eerste schermpje met de vraag of je toegang wenst te geven. Ook geeft Shadow een melding dat er een nieuwe microfoon is gedetecteerd. Dus op zich denk ik dat het probleem bij Oculus ergens ligt en niet aan mijn kabel (officiële Link) of hardware?
Ja ik heb een stuur maar je hoeft deze maar 1 keer te resetten en configureren. De eerste keer was een reset nodig gek genoeg anders reageerde niets.

Als de Quest geen Link popup geeft kan dat zijn door
- USB poort niet geschikt (allemaal geprobeerd?)
- Kabel niet geschikt (maar als deze op een andere PC werkt zou dat het niet moeten zijn)
- Oculus app niet correct geïnstalleerd (herstart de Oculus service eens)

Shadow werkt net als elke streaming dienst lijkt me en stuurt HID apparaten door, geen usb poorten. Weet ik niet zeker maar het lijkt me erg onlogisch om usb poorten door te sturen dus ik vermoed dat ik gelijk heb :) Usb doorsturing werkt ook absoluut niet met een Quest vanwege de hoge snelheid die deze nodig heeft. Shadow zal dus nooit zoals een fysieke PC werken met de Oculus app. Shadow moet dus verbinden via Virtual Desktop voor VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
xoniq schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:52:
Maar dan nog is het dan raar dat ze nu VD wel hebben toegestaan, officieel. Terwijl je die ook op een remote PC kan gebruiken, waarmee dat ook in het vaarwater van FB zou komen als zij een dergelijke dienst willen neerzetten zoals Viveport.
Of ze laten het nu toe om later iets anders voor te stellen en VD alsnog te blokkeren? Of ze nemen VD over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik vermoed dat Oculus Link in de toekomst gewoon wireless en native ondersteund gaat worden. Lijkt mij technisch niet heel ingewikkeld voor Oculus om dat te implementeren. Ook gezien het feit dat ze niet meer voor een native PCVR headset willen gaan maar compleet standalone willen blijven. Ze zouden hun eigen glazen ingooien als ze dat niet zouden doen en afhankelijk blijven van een third party app. Of BookFace koopt heel VD op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Onlangs Zombieland: Headshot Fever geprobeerd. Game op zich wel leuk, maar wat mij het meest opviel is hoe tof het is om (bijv. bij de tutorial/introductie) met allemaal NPCs te zijn in een grote mansion en daar "plannen" beraad om erop uit te gaan. Het effect dat je er echt tussen staat en onderdeel van bent, dat is echt mooi van VR. Deed mij denken aan hoe tof het zou zijn als je een beetje ala de GTA5 heists vanuit een hideout allerlei missies kunt ondernemen waarbij je steeds met een aantal NPC karakters (of echte MP karakters) met elkaar rond de tafel gaat, plannen smeed, dingen voorbereid etc. As far as I know zijn er niet echt dergelijke andere VR games waarin dit soort storytelling / immersion met NPC karakters zit verwerkt? Voor mij maakt dat de immersion in ieder geval zoveel groter dan zonder.

[ Voor 5% gewijzigd door menne op 13-04-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:53
Damian schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:07:
Ik vermoed dat Oculus Link in de toekomst gewoon wireless en native ondersteund gaat worden. Lijkt mij technisch niet heel ingewikkeld voor Oculus om dat te implementeren. Ook gezien het feit dat ze niet meer voor een native PCVR headset willen gaan maar compleet standalone willen blijven. Ze zouden hun eigen glazen ingooien als ze dat niet zouden doen en afhankelijk blijven van een third party app. Of BookFace koopt heel VD op :P
Het probleem is dat (volgens mij) de meeste mensen VD vooral gebruiken om Steam games mee te streamen en het lijkt mij sterk dat Oculus/Facebook daar aan mee gaat werken. Vooral als je je bedenkt hoe moeilijk ze het VD in het verleden hebben willen maken toen je die standaard nog moest patchen via SideQuest.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

frankv120 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:32:
[...]

Het probleem is dat (volgens mij) de meeste mensen VD vooral gebruiken om Steam games mee te streamen en het lijkt mij sterk dat Oculus/Facebook daar aan mee gaat werken. Vooral als je je bedenkt hoe moeilijk ze het VD in het verleden hebben willen maken toen je die standaard nog moest patchen via SideQuest.
Steam werkt natuurlijk al prima samen met de bedrade Oculus Headsets. Dat ze dan straks ook de Wireless Link optie toevoegen maakt hun markt voor de Oculus Quest 2 natuurlijk alleen maar groter, hij is dan immers native te gebruiken met Steam Games. Ik denk wel dat VD dan kan stoppen met zijn werk, want niemand heeft de software dan nog nodig.

*evil thought* Facebook staat VD nu toe omdat ze toch al weten dat ze wireless zelf gaan ondersteunen en dus VD toch niet meer nodig is })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Damian schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:36:
[...]

Steam werkt natuurlijk al prima samen met de bedrade Oculus Headsets. Dat ze dan straks ook de Wireless Link optie toevoegen maakt hun markt voor de Oculus Quest 2 natuurlijk alleen maar groter, hij is dan immers native te gebruiken met Steam Games. Ik denk wel dat VD dan kan stoppen met zijn werk, want niemand heeft de software dan nog nodig.

*evil thought* Facebook staat VD nu toe omdat ze toch al weten dat ze wireless zelf gaan ondersteunen en dus VD toch niet meer nodig is })
Je vergeet dat ze op de Quest 2 headset niet veel verdienen en het moeten hebben van de verkoop van spellen. Steam ondersteuning is dan een probleem voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Tadango schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:52:
[...]

Ja ik heb een stuur maar je hoeft deze maar 1 keer te resetten en configureren. De eerste keer was een reset nodig gek genoeg anders reageerde niets.

Als de Quest geen Link popup geeft kan dat zijn door
- USB poort niet geschikt (allemaal geprobeerd?)
- Kabel niet geschikt (maar als deze op een andere PC werkt zou dat het niet moeten zijn)
- Oculus app niet correct geïnstalleerd (herstart de Oculus service eens)

Shadow werkt net als elke streaming dienst lijkt me en stuurt HID apparaten door, geen usb poorten. Weet ik niet zeker maar het lijkt me erg onlogisch om usb poorten door te sturen dus ik vermoed dat ik gelijk heb :) Usb doorsturing werkt ook absoluut niet met een Quest vanwege de hoge snelheid die deze nodig heeft. Shadow zal dus nooit zoals een fysieke PC werken met de Oculus app. Shadow moet dus verbinden via Virtual Desktop voor VR.
Bedankt trouwens voor met mij mee te denken, ik apprecieer het enorm :) !

Dus als ik het goed begrijp heeft het ook helemaal geen zin om Link werkend te krijgen op de Oculus app op Shadow? Dat zal je altijd met VD moeten doen?

De Oculus app zit op de meest recente versie (gisteren updates gedaan) en met de kabel scheelt inderdaad niets. USB poorten zijn beide Thunderbolt 3, dus die zouden ook geschikt moeten zijn. Net nog wat testen gedaan:
  • Oudere MSI: geen probleem om headset te verbinden, ik krijg enkel de melding dat de videokaart niet geschikt is voor de systeemsoftware van Rift
  • Dell XPS13 7390: headset verbinden lukt niet maar de foutmelding is hier wel anders dan op de MSI: "Oculus is niet compatibel met de hardware van dit systeem". Om het helemaal interessant te maken: als ik tegelijkertijd op de MSI de Oculus app open, dan verandert de foutmelding op de Dell naar dezelfde foutmelding als die op de MSI. Pas als ik onder "instellingen" "beta" "opniew opstarten" doe, dan krijg ik weer de eerste foutmelding, nl. dat de Oculus niet compatibel is met de hardware.
  • Shadow app op Dell XPS13 7390: headset verbinden lukt niet omdat ik de kabel niet in de Shadow pc kan steken. Dus ik kan met de Shadow pc enkel via VD verbinden.
Dus de conclusie is dat je je headset niet kunt koppelen met een systeem dat uberhaupt niet compatibel is, maar dat je je headset wel kunt koppelen met een compatibel systeem waarvan de videokaart niet voldoende is (en Oculus hier een foutmelding van vertoont) en dat je via Shadow enkel met VD kunt werken en niet met Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Tadango schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:42:
[...]

Je vergeet dat ze op de Quest 2 headset niet veel verdienen en het moeten hebben van de verkoop van spellen. Steam ondersteuning is dan een probleem voor hun.
Maar die is er ook al als je een cable gebruikt, dus er veranderd niet veel aan. Het enige is, dat je nu ook al ziet dat allerhande mensen klagen over latency issues enz met VR, en een brakke router hebben enz. Denk dat Facebook daar geen zin in heeft, om mensen continu te moeten uitleggen waar de issue zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:09
Net gorn geprobeerd. Paar levels gespeeld best grappig spel. Maar de movement werkt niet echt lekker. En de lift bij level select maakt me misselijk.
Jammer, heb bij geen andere game zoveel last gehad. Op Minecraft na dan.
Heb hem maar gerefund en ga nu superhot proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 17:14
menne schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:09:
Onlangs Zombieland: Headshot Fever geprobeerd. Game op zich wel leuk, maar wat mij het meest opviel is hoe tof het is om (bijv. bij de tutorial/introductie) met allemaal NPCs te zijn in een grote mansion en daar "plannen" beraad om erop uit te gaan. Het effect dat je er echt tussen staat en onderdeel van bent, dat is echt mooi van VR. Deed mij denken aan hoe tof het zou zijn als je een beetje ala de GTA5 heists vanuit een hideout allerlei missies kunt ondernemen waarbij je steeds met een aantal NPC karakters (of echte MP karakters) met elkaar rond de tafel gaat, plannen smeed, dingen voorbereid etc. As far as I know zijn er niet echt dergelijke andere VR games waarin dit soort storytelling / immersion met NPC karakters zit verwerkt? Voor mij maakt dat de immersion in ieder geval zoveel groter dan zonder.
Er is een VR mod voor GTA V. Geen idee hoe goed'ie werkt, maar wellicht de moeite waard :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik denk dat de 25% kortings actie is afgelopen. Krijg de melding "Deze code kan niet worden toegepast op je bestelling". Ik voer de code in bij het afrekenen via PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:44

XanderDrake

Build the future!

SecondGuess schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:11:
Net gorn geprobeerd. Paar levels gespeeld best grappig spel. Maar de movement werkt niet echt lekker. En de lift bij level select maakt me misselijk.
Jammer, heb bij geen andere game zoveel last gehad. Op Minecraft na dan.
Heb hem maar gerefund en ga nu superhot proberen.
Heb je de "comfort" options van Gorn wel eens geprobeerd? Ik had er in het begin last van, maar met een paar instellingen ging het al een stuk beter.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Pagina: 1 ... 48 ... 124 Laatste