Een aantal van je vragen zijn alleen subjectief te beantwoorden, hou daar rekening mee

Hier een poging:
Ik speel de laatste tijd alleen bekabeld en voornamelijk Skyrim VR. Hierbij kun je bewegen met de joysticks en heb ik vrijwel geen last van de kabel. De game die je bij je buurman speelde (Beatsaber) is bekabeld volgens mij erg irritant, net als bij andere games waar je veel moet draaien / bewegen. Het is lastig als je geen/weinig VR-ervaring hebt, maar bedenk je indd aan wat voor soort games je het meest plezier gaat beleven: Skyrim met 60.000 regels aan dialoog (zittend soms wel handig

) of een actieve workout-game zoals Beatsaber kan zijn. Je zegt niet veel te lezen over de kabel maar de populariteit van de Quest 2 is, naast zijn prijs, volledig te danken aan de vrijheid van tetherless (standalone en draadloos gekoppeld).
VR in het algemeen is inderdaad een andere ervaring dan "pancake gaming" en volgens de meesten in dit topic denk ik erg gaaf

VR is wat breder dan gaming alleen en opent daardoor wat andere deuren die op een normaal scherm niet mogelijk zijn. De immersie is (als het goed is) een stuk hoger en de effecten (bijv. motion sickness) kunnen heviger zijn. Persoonlijk vind ik "simpele" ervaringen het meest interessant, zoals Google Earth VR, een youtube-clipje als
deze, en verhalende games als Saints&Sinners en Skyrim. Dat gezegd hebbende, er zijn een aantal zeer populaire shooters als Pavlov of Population One.
BTW, we zeggen niet dat je PC helemaal niet voldoet, waarschijnlijk zal hij wel enkele spelletjes redelijk kunnen spelen. Maar de vraag is of het voldoende is voor de gave ervaring die je verwacht, en welke concessies je wilt doen aan de (beeld)kwaliteit. Helaas is geen enkel systeem hetzelfde, dus het loont om op zoek te gaan naar vergelijkbare ervaringen.
Inderdaad, gewoon verlanglijstje maken en afwachten

Wacht alleen nog op HL:A, maar op zich niet verassend dat zulke goede/populaire spellen nog weinig sales zien.
[
Voor 8% gewijzigd door
JohnnieWbl op 23-03-2021 10:09
]