Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 19:19
Totibbs schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:01:
Verbindingen:
Aansluitingen VR-bril: betekent dit dat je dus vast zit aan je PC?
"PC" en "Standalone" wil zeggen waar de rekenkracht zit. Bij PC zit dat in een externe pc die meestal bedraad aan de headset vast zit (bijv. de Index of Reverb G2) maar ook draadloos via wifi kan in sommige gevallen (bijv. Quest 2). Bij standalone headsets wordt alles in de headset gedaan met een eigen processor en opslag, een soort mobiele telefoon (bijv. de Quest 2).
Voordeel van pc is meer rekenkracht, meer opslag, betere gewichtsbalans, voordeel van standalone is de vrijheid van tetherless en gebruikersgemak.

Bij "platform" dacht ik trouwens eerst aan de verschillen tussen Oculus, WMR en PSVR :P maar ze bedoelen dus het verschil tussen pc en standalone.

Met "eigen display" wordt het verschil bedoeld tussen complete headsets met eigen display en lenzen, en houders om bijvoorbeeld een telefoon in te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door JohnnieWbl op 22-03-2021 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
hi all, ik heb bij een buurman de VR-bril opgehad. Supervet. Nu wil ik er natuurlijk zelf ook één.
Als ik in de pricewatch kijk:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1613026

zie ik bij "populaire specificaties" wat onduidelijkheden.
Wat wordt bedoeld bij Plantform (VR-brillen): PC of Standalone.
Zit je bij PC 'vast' aan je PC? Dat lijkt me irritant.
Eigen Display: hoe kan een VR-bril werken zonder eigen display???
Resolutie: lijkt me idd hoger = beter.
Refreshrate: idem.
Gezichtsveld: heb ik ook een idee bij.

Verbindingen:
Neem een Quest 2. Kan via de PC spellen, bedraad en draadloos en kan standalone ook spelen. Meest flexibele oplossing op dit moment. Kosten ook het minste eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hi all, ik heb bij een buurman de VR-bril opgehad. Supervet. Nu wil ik er natuurlijk zelf ook één.

Verbindingen:
Antwoord op je vragen is al gegeven, maar nog een stukje extra om over na te denken. Ik weet niet wat de specs zijn van jouw huidige PC, maar als deze niet tegen high end aan zit en je een Quest 2 wil gebruiken, dan kan het tegenvallen.
Huidige prijzen voor GPU's zijn exorbitant hoog, dat je het maar weet ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totibbs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 10:27
@Koldur volgens mij zit ik wel goed met mijn specs.
Operating System
Windows 10 Education 64-bit
CPU
AMD Ryzen 7 1700 42 °C
Summit Ridge 14nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel Unknown @ 1066MHz (15-15-15-36)
Motherboard
MSI B350M GAMING PRO (MS-7A39) (AM4) 44 °C
Graphics
KG251Q (1920x1080@144Hz)
KG251Q (1920x1080@144Hz)
XenSource Citrix Indirect Display Adapter (Undefined)
8192MB ATI Radeon RX 580 Series (MSI) 59 °C
CrossFire Disabled
Storage
978GB Crucial_CT1050MX300SSD1 (SATA (SSD)) 27 °C
1863GB Seagate ST2000DM006-2DM164 (SATA ) 32 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
AMD High Definition Audio Device
Waar moet je op letten als je wel PC games met een VR-bril wil spelen, maar niet met kabels vast wil zitten aan je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:53

jacobras

Developer

jacobras schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:23:
nieuws: Belgische modmaker brengt BioShock-campagne uit voor Half-Life: Alyx

Deze staat vanavond op het programma! Gewoon een Bioshock-campagne van 7 uur als mod voor HL:Alyx :9
Eerste indruk (ongeveer uurtje gespeeld): leuk om te spelen. Het is wel echt een HL:Alyx/Bioshock mix, je speelt ook als Alyx Vance en niet als Jack Ryan. Sommige stukken schreeuwt het Bioshock maar andere stukken is het meer een soort aparte HL:Alyx omgeving.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 20:21
Totibbs schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:18:

[...]

Waar moet je op letten als je wel PC games met een VR-bril wil spelen, maar niet met kabels vast wil zitten aan je PC?
RX580 lijkt me erg krap voor VR! Ik ben destijds van een RX480 overgestapt op een RX 5700 XT, dat werkte prima maar ook zeker nog niet optimaal als je er alles uit zou willen halen in games als HL: Alyx. Voor simpelere games was dat prima. Maar iemand met meer verstand van GPU’s kan daar vast meer over vertellen.

Voor draadloos aan je PC kom je as far as I know enkel op dit moment uit op de Quest 2. Deze heeft wel ook encoding capaciteit nodig op je PC (ten kosten van je GPU) om het beeld te comprimeren voordat het naar de Quest wordt gestuurd (ook bekabeld is dit overigens het geval bij de Quest). Dus reken er op dat daar ook capaciteit voor nodig is.

Ik heb onlangs overigens mijn gpu verkocht en terug gegaan naar stand alone Quest gebruik. Vooral omdat ik merkte dat “simpelere” games mij het meest aantrekken (SuperhotVR, In Death: Unchainted, Death Horizons: Reloaded enz). Ik had mijn pc alleen nog voor HL:Alyx (wat heel vet is), maar die speel ik later nog wel eens als ik over een jaar ofzo hopelijk een betere gpu kan scoren (die ook betaalbaar is).

[ Voor 38% gewijzigd door menne op 23-03-2021 06:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Totibbs schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:18:

[...]

Ik zou jezelf even de tijd geven om wat meer info op te zoeken, vooral mbt ervaringen van anderen met een vergelijkbaar systeem op de manier die jij graag wilt spelen (draadloos met een Quest 2 zo te lezen). Het is immers toch honderden euro's die je eraan uit gaat geven, zou zonde zijn als je voor nare verassingen komt te staan. Voor draadloos is een stabiele wifi verbinding wel handig, dus geen router / AP die door 3 betonnen muren heen moet.

Ik denk dat jouw systeem over het algemeen nét als "VR-ready" wordt gezien, maar ben zelf wel benieuwd welke invloed de snelheid van je RAM heeft. Ik weet niet of je plannen hebt om op relatief kort termijn (lees: als de prijzen normaliseren) te upgraden maar ik zou er wel rekening mee houden dat het wenselijk kan gaat zijn voor de zwaardere games.

De budget optie is standalone met een standaard Quest 2 met voordelen als: geen dure pc nodig, maximale vrijheid, groot gebruikersgemak (opzetten en gaan), populair platform dus waarschijnlijk goede groeipotentie. Kan het niet nalaten om ook de (imo belangrijke) nadelen te benoemen: Facebook account nodig met potentiele privacy bezwaren, relatief front heavy (valt gelukkig niet echt op als je geen referentie hebt), goedkope headstrap is volgens velen niet comfortabel, grafische kwaliteit apps minder ivm PC, je zit vast aan Facebook's ecosysteem (in mijn ervaring niet echt goedkoop om een bibliotheek te vullen).

Wellicht nog iets om te bekijken: het verschil tussen "inside out" en "outside in" tracking. Dit is het verschil of je hmd en controllers gebruik maken van interne camera's die de omgeving in kaart brengen of externe sensoren die de positie's ervan doorgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JohnnieWbl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:03:
[...]

Ik zou jezelf even de tijd geven om wat meer info op te zoeken, vooral mbt ervaringen van anderen met een vergelijkbaar systeem op de manier die jij graag wilt spelen (draadloos met een Quest 2 zo te lezen). Het is immers toch honderden euro's die je eraan uit gaat geven, zou zonde zijn als je voor nare verassingen komt te staan. Voor draadloos is een stabiele wifi verbinding wel handig, dus geen router / AP die door 3 betonnen muren heen moet.
Een stabiele 5Ghz verbinding is essentieel ja. En het delen met andere 5Ghz apparaten werkt niet altijd goed. Ik had enorm last van schokken, elke seconde een hikje. Ik heb nu een aparte AP ingericht speciaal voor VR op een heel ander kanaal (DFS, die worden minder gebruikt) en nu is het helemaal soepel.

Het is wel super zo, zo veel fijner dan met kabel!

Verder ben ik erg blij met mijn Quest 2. Facebook is inderdaad een dingetje, maar voor die prijs kan je nergens dergelijke kwaliteit VR krijgen. En dan heb je nog zowel standalone als PC based in een!

Ik heb trouwens wel dat mijn neus constant tegen het binnenwerk van de Quest 2 aan zit :-( Dat is wel irritant want het gaat een beetje pijn doen op een gegeven moment. Misschien komt het omdat ik custom lenzen er in heb maar ik geloof niet dat die op die plek zitten.

Met de Quest 1 had ik hier geen last van, of misschien merkte ik het gewoon niet omdat die een stoffen binnenwerk had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
GekkePrutser schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:32:
[...]

Ik heb trouwens wel dat mijn neus constant tegen het binnenwerk van de Quest 2 aan zit :-( Dat is wel irritant want het gaat een beetje pijn doen op een gegeven moment. Misschien komt het omdat ik custom lenzen er in heb maar ik geloof niet dat die op die plek zitten.

Met de Quest 1 had ik hier geen last van, of misschien merkte ik het gewoon niet omdat die een stoffen binnenwerk had.
Hier hetzelfde. Als de Q2 optimaal zit heb ik ook geen ruimte ronde de neus. Voor mij geen issue maar bij de Q1 was er redelijk wat ruimte nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-10 14:31

Verbindingen:
De meeste VR brillen werken alleen in combinatie met een (dikke) PC. De Quest heeft een eigen processor on board en kan dus ook los gebruikt worden.

Voor een hoop spellen zit je toch in een stoel en valt het best mee met zo`n kabeltje. Met bijvoorbeeld de Quest kun je nu ook wireless via WiFi werken en zit je niet meer vast aan een kabel.

hogere resolutie is inderdaad beter, maar vraagt ook meer van je hardware.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10 16:45
Soliest schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:38:
[...]

Voor een hoop spellen zit je toch in een stoel en valt het best mee met zo`n kabeltje.
Dat ligt maar net aan je voorkeur qua spellen. Ik speel maar 1 spel zittend (PC2), alle andere spellen moeten toch echt staand gespeeld worden om er van te kunnen genieten.
Ligt je voorkeur bij race- en flightsims dan kun je zittend prima uit de voeten, in de meeste andere gevallen is staand spelen echt veel leuker of zelfs vereist.

Staand spelen zonder kabel is echt stukken relaxter dan met kabel. Een kabelsysteem zou wellicht het draadloze kunnen benaderen, maar dan ben je weer beperkt tot één ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totibbs
@JohnnieWbl

1) klopt. ik was gister bij de buurman en ben nu enthousiast. Krijg de 15e (pas) weer salaris, dus heb nog even :)
Wifi-router staat in dezelfde kamer, dus geen probleem.

2) jammer dat mijn systeem toch nog niet voldoet. Nouja, ik was niet van plan op (korte) termijn te upgraden. Maar wat moet, dat moet :)
heb vannacht nog wel op Reddit gelezen dat je als VR-gamer, de manier van gamen anders moet beleven. Ik zocht naar ARMA3 en VR. Dat leek mij heel vet, maar is over het algemeen geen goed idee vanwege motion-sickness. Bij mijn buurman speelde ik een spelletje waarmee je met lichtzwaarden blauw en rood tegen blauwe en rode blokken moest slaan. Supervet, in al zijn eenvoud! Ofwel: vette games op de PC zijn niet perse gaaf op de VR en andersom.

3) als PC gamer ben ik wel gewend "dure" hardware te hebben en (relatief) goedkope games (niet perse piraterij, maar bijv. Warzone of de Steam-sales aanbiedingen). Hoe zit dat bij de VR?

4) dan heb ik het liefst inside-out tracking (denk ik). Ik ben niet zo handig dat ik dingen mooi kan ophangen of weg kan werken.

vast aan de pc
Ik wil alleen nog weten hoe nadelig het is als je vast zit aan de pc met een kabel. Ik lees daar niets over, dus blijkbaar is het niet storend? Maar het lijkt mij wel storend. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Totibbs schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:44:
@JohnnieWbl

vast aan de pc
Ik wil alleen nog weten hoe nadelig het is als je vast zit aan de pc met een kabel. Ik lees daar niets over, dus blijkbaar is het niet storend? Maar het lijkt mij wel storend. Hoe zit dat?
Hoe irritant is het als je telefoon aan de lader zit en je gebruikt hem? De bril is ongeveer zo, maar dan erger. Bij lichte bewegingen valt het erg mee maar sommige spellen wil echt kunnen wegduiken om dingen te ontwijken, want daarop zijn ze gebouwd. 1x met de kabel blijven haken achter iets en je bent er klaar mee. De kabel gaat ook snel stuk tenzij je deze goed vast zet aan de bril. Zitten kan met kabel, de rest niet is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totibbs
deDenDen schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:43:
[...]

Dat ligt maar net aan je voorkeur qua spellen. Ik speel maar 1 spel zittend (PC2), alle andere spellen moeten toch echt staand gespeeld worden om er van te kunnen genieten.
Ligt je voorkeur bij race- en flightsims dan kun je zittend prima uit de voeten, in de meeste andere gevallen is staand spelen echt veel leuker of zelfs vereist.

Staand spelen zonder kabel is echt stukken relaxter dan met kabel. Een kabelsysteem zou wellicht het draadloze kunnen benaderen, maar dan ben je weer beperkt tot één ruimte.
ik ben (nog) niet zo van de race of flight spellen. Tenminste, arcade racing als Wreckfest of vliegen als HAWX2 en ACE wel geinig is. Ik heb iig geen stuurtje of joystick.

Dus dat wordt dan een los-systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JohnnieWbl

1) klopt. ik was gister bij de buurman en ben nu enthousiast. Krijg de 15e (pas) weer salaris, dus heb nog even :)
Wifi-router staat in dezelfde kamer, dus geen probleem.

2) jammer dat mijn systeem toch nog niet voldoet. Nouja, ik was niet van plan op (korte) termijn te upgraden. Maar wat moet, dat moet :)
heb vannacht nog wel op Reddit gelezen dat je als VR-gamer, de manier van gamen anders moet beleven. Ik zocht naar ARMA3 en VR. Dat leek mij heel vet, maar is over het algemeen geen goed idee vanwege motion-sickness. Bij mijn buurman speelde ik een spelletje waarmee je met lichtzwaarden blauw en rood tegen blauwe en rode blokken moest slaan. Supervet, in al zijn eenvoud! Ofwel: vette games op de PC zijn niet perse gaaf op de VR en andersom.

3) als PC gamer ben ik wel gewend "dure" hardware te hebben en (relatief) goedkope games (niet perse piraterij, maar bijv. Warzone of de Steam-sales aanbiedingen). Hoe zit dat bij de VR?

4) dan heb ik het liefst inside-out tracking (denk ik). Ik ben niet zo handig dat ik dingen mooi kan ophangen of weg kan werken.

vast aan de pc
2) Beat Saber heet dat spel, heel gaaf inderdaad en kan je ook prima op de Quest 2 native spelen, raad ik hierbij ook aan i.v.m. latency en makkelijk overal het te kunnen spelen. Kwaliteit van PC of Quest native is op dit moment heel erg dicht bij elkaar, enige wat mij opvalt is dat de muren niet shimmeren bij Quest native.

Inderdaad, vette PC spellen zijn niet per sé goed in VR, maar goede VR games die op de PC spelen zijn er in redelijke mate. In de vorm van native VR spellen of geschikt gemaakt voor VR. Dat laatste wisselt sterk in ervaring.

3) Ik ook niet, maar nu met de GPU ellende is het echt niet normaal, een kaart om een beetje goed te kunnen gamen in VR met de Quest 2 en leuke graphics is een 3070 minimaal wat je wil en die dingen gaan nu voor niet minder dan €1000 weg, belachelijk, want de MSRP is €500.
Voor de spellen zijn best vaak leuke deals te sluiten via Steam.

4) Quest 2 is inside-out, hoef je dus niets voor op te hangen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Een aantal van je vragen zijn alleen subjectief te beantwoorden, hou daar rekening mee ;) Hier een poging:

Ik speel de laatste tijd alleen bekabeld en voornamelijk Skyrim VR. Hierbij kun je bewegen met de joysticks en heb ik vrijwel geen last van de kabel. De game die je bij je buurman speelde (Beatsaber) is bekabeld volgens mij erg irritant, net als bij andere games waar je veel moet draaien / bewegen. Het is lastig als je geen/weinig VR-ervaring hebt, maar bedenk je indd aan wat voor soort games je het meest plezier gaat beleven: Skyrim met 60.000 regels aan dialoog (zittend soms wel handig :P) of een actieve workout-game zoals Beatsaber kan zijn. Je zegt niet veel te lezen over de kabel maar de populariteit van de Quest 2 is, naast zijn prijs, volledig te danken aan de vrijheid van tetherless (standalone en draadloos gekoppeld).

VR in het algemeen is inderdaad een andere ervaring dan "pancake gaming" en volgens de meesten in dit topic denk ik erg gaaf :D VR is wat breder dan gaming alleen en opent daardoor wat andere deuren die op een normaal scherm niet mogelijk zijn. De immersie is (als het goed is) een stuk hoger en de effecten (bijv. motion sickness) kunnen heviger zijn. Persoonlijk vind ik "simpele" ervaringen het meest interessant, zoals Google Earth VR, een youtube-clipje als deze, en verhalende games als Saints&Sinners en Skyrim. Dat gezegd hebbende, er zijn een aantal zeer populaire shooters als Pavlov of Population One.

BTW, we zeggen niet dat je PC helemaal niet voldoet, waarschijnlijk zal hij wel enkele spelletjes redelijk kunnen spelen. Maar de vraag is of het voldoende is voor de gave ervaring die je verwacht, en welke concessies je wilt doen aan de (beeld)kwaliteit. Helaas is geen enkel systeem hetzelfde, dus het loont om op zoek te gaan naar vergelijkbare ervaringen.
Koldur schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:56:
Voor de spellen zijn best vaak leuke deals te sluiten via Steam.
Inderdaad, gewoon verlanglijstje maken en afwachten :) Wacht alleen nog op HL:A, maar op zich niet verassend dat zulke goede/populaire spellen nog weinig sales zien.

[ Voor 8% gewijzigd door JohnnieWbl op 23-03-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
@JohnnieWbl

PC VR-gaming is qua software/games echt veel goedkoper dan Quest2 standalone games. Oculus heeft niet veel acties en de prijzen voor games liggen hoger dan bij bijvoorbeeld Steam.
Ik heb een Quest2 en speel voornamelijk Steam VR games die ik in de uitverkoop heb gekocht. Middels Virtual Desktop stream ik de beelden naar de Quest2. Dat werkt verbazingwekkend goed, maar heeft een aardige hardwaresetup nodig om goed te kunnen draaien.

Op de Quest2 zelf heb ik spellen als Beatsaber (dat met die gekleurde blokken), Superhot, golf spellen en wat arcade shooters. Leuke spellen die vanwege hun optimalisatie echt goed werken, maar vaak missen ze wat diepgang die enkele PCVR games wel hebben. Ook qua graphics kan de Quest2 niet tippen aan PCVR, alhoewel de resultaten alles behalve tegenvallen. Deze games zijn echter bij Oculus vaak 50-100% duurder dan bij Steam (in één van de vele sales).

Als ik iemand over VR mag adviseren, dan adviseer ik ze te beginnen met een Quest2. Bevalt het goed dan kan er later alsnog in een VR-pc geïnvesteerd worden en kan de ervaring verder verbeterd worden.
De alternatieve VR brillen vereisen allemaal een hogere initiële investering in hardware en bieden m.i. daarvoor weinig extra voordelen t.o.v. de Quest2. Sterker nog, ze hebben het grote nadeel niet draadloos gebruikt te kunnen worden. De iets betere FOV, resolutie, geluid of draagcomfort zijn de meeste VR-gamers de meerprijs niet waard denk ik (dat kun je beter in je grafische kaart of games stoppen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Omdat het erop lijkt dat de Quest 2 het gaat worden toch nog wat om over na te denken. ;) Leg het gerust naast je neer, de headset heeft zoals gezegd enorm veel voordelen t.o.v. zijn concurrentie. Ik zie het Quest platform de komende jaren alleen maar groeien.

Facebook heeft de plannen voor VR al klaarliggen en vind ik bedenkelijk. Quest 2 brengt VR naar de massa met een bijna onweerstaanbare prijs en unique selling points, trekt daarmee zowel consumenten als ontwikkelaars. Naast het verbeteren van de hardware (dat kunnen ze nog wel even doen zonder directe winst uit de verkoop) willen ze de focus leggen op het "sociale aspect". Dit wordt (veel) meer dan alleen Venues maar zal om alle sociale interactie gaan die digitaal mogelijk is:
Zuckerberg said that many of the company’s feature priorities for future VR headsets are guided by the desire to deliver “social presence”—the feeling of being physically near someone even at a distance.
Bron: https://www.roadtovr.com/...he-information-interview/
Men wil eye en face tracking zo snel mogelijk implementeren. Voor games heeft dat weinig toegevoegde waarde (zeker op dit moment), misschien op multiplayer rpg's na, maar is goed aan te prijzen als essentieel voor deze "social experience" waarbij real life features digitaal weergegeven kunnen worden. Communicatie is natuurlijk veelal non-verbaal en wie wil nou een half-bakken ervaring die je met een simpele telefoon ook kunt hebben (beeld en geluid)?

Dan wordt dus een situatie gecreëerd waarin een bedrijf als Facebook de beheerder is van de omgeving waar consumenten vrijwillig in gaan zitten, mogelijk gemaakt door technologie ontwikkeld en onder kostprijs verkocht door Facebook, waarbij Facebook in grote mate (hier ligt nog een serieuze uitdaging voor overheden) de eigenaar is van alle data die daarmee gegenereerd wordt. Verdienmodel, trackrecord, huidige keuzes om zo snel mogelijk een zo groot mogelijk publiek binnen te halen, toekomstige plannen: het moet toch ergens verontrusten als je alles samen bekijkt.

Hopelijk kunnen overheden z.s.m. deze verzameldrang inperken zodat we kunnen genieten van alles wat ontwikkeld wordt, want wie wil nu geen lichtere headsets, betere resolutie en Field of View, hogere refresh rates, "varifocal optics" en HDR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totibbs
Ben idd nu wel overtuigd van de Oculus Quest 2.

@JohnnieWbl dus nu toch maar snel aandelen FB kopen dan, haha. Deze missie is wel precies waar ik persoonlijk ook tegenaan loop met het thuiswerken. Die webinars zijn allemaal leuk en aardig. Maar een VR-setting zal zeker het een en ander aan Netwerk-mogelijkheden toevoegen ipv "camera en microfoon uit!" in de MS-teams en Zoom sessies. Na afloop mis ik gewoon een laagdrempelige netwerk-mogelijkheden met andere deelnemers. Zoals je die voorheen had bij de sta-tafels, bar of samen teruglopen naar het station.

Dan is dus de vraag: gaan FB groot worden door de hardware onder kostprijs te verkopen aan consumenten of zijn ze nu nog te vroeg voor de massa (thuiswerkers) en komt er een andere partij op de markt die via werkgevers een ingang vinden? Spannende ontwikkelingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Thuiswerken via VR zie ik nog lang niet gebeuren. De beeldkwaliteit is de slecht waardoor het te vermoeiend is op de ogen. Maar dat is mijn mening uiteraard. Tekst lezen is ERG vermoeidend, de rest gaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@Totibbs Mijn glazenbol voorspelling (wel een aantal jaartjes geduld hebben) bij welk bedrijf je moet zijn voor welk doel:
  • Zakelijk - Apple
  • Gaming - Sony (PlayStation)
  • Social / Family- Facebook (Oculus)
  • Alles :+ - PC VR (WMR / Steam / etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

JohnnieWbl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:22:
Dan wordt dus een situatie gecreëerd waarin een bedrijf als Facebook de beheerder is van de omgeving waar consumenten vrijwillig in gaan zitten, mogelijk gemaakt door technologie ontwikkeld en onder kostprijs verkocht door Facebook, waarbij Facebook in grote mate (hier ligt nog een serieuze uitdaging voor overheden) de eigenaar is van alle data die daarmee gegenereerd wordt. Verdienmodel, trackrecord, huidige keuzes om zo snel mogelijk een zo groot mogelijk publiek binnen te halen, toekomstige plannen: het moet toch ergens verontrusten als je alles samen bekijkt.
Goed verwoord. Vergeet ook niet dat Facebook haar inmiddels vrij stevige positie in de VR-markt nú al actief misbruikt om concurrentie uit de weg te ruimen: https://www.bloomberg.com...artups-in-virtual-reality Voor mij de spijtige reden om geen Quest te kopen, hoe prachtig het product hardwaretechnisch gezien ook is ;( Mijn hoop gaat uit naar HTC's volgende bril: jacobras in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic"

Tadango schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:54:
Hoe irritant is het als je telefoon aan de lader zit en je gebruikt hem? De bril is ongeveer zo, maar dan erger. Bij lichte bewegingen valt het erg mee maar sommige spellen wil echt kunnen wegduiken om dingen te ontwijken, want daarop zijn ze gebouwd. 1x met de kabel blijven haken achter iets en je bent er klaar mee. De kabel gaat ook snel stuk tenzij je deze goed vast zet aan de bril. Zitten kan met kabel, de rest niet is mijn mening.
Dit verschilt per game en per bril. Met mijn HTC Vive had ik een beetje last van de kabel. Daarvoor heb ik een DIY-kabelsysteem aan het plafond gemonteerd. Met mijn Index gebruik ik die niet en is het niet nodig. Ik merk de kabel zelden in-game op, zelfs niet in drukke games als Beat Saber. Misschien is de gewichtsverdeling van de bril beter of steekt de kabel meer uit. Los hiervan: zonder kabel heeft sowieso als voordeel dat het lichter is, omdat de kabel toch ook wat gewicht aan de bril hangt.

Tadango schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:51:
Thuiswerken via VR zie ik nog lang niet gebeuren. De beeldkwaliteit is de slecht waardoor het te vermoeiend is op de ogen. Maar dat is mijn mening uiteraard. Tekst lezen is ERG vermoeidend, de rest gaat wel.
Hangt er ook weer vanaf wat je werk precies inhoudt. Als programmeur is de tekst in VR inderdaad te onscherp maar als je een vergadering hebt over productfunctionaliteit waarin veel gepraat wordt lijkt het me heel prettig om die in VR te houden zodat je elkaar kan aankijken terwijl je in dezelfde ruimte zit (zelfs zonder face tracking werkt dat al fijn). Een groter probleem hiervoor lijkt me simpelweg de ergonomie van de bril. Ze zijn licht genoeg om een uurtje of anderhalf te gamen maar te zwaar om meerdere uren op een dag op je hoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 15:08
Facebook is inderdaad een probleem voor sommigen, maar is puur een persoonlijke keuze.
Voor mij geen probleem, ik ben blij dat daardoor de Quest 2 betaalbaar is, waardoor ze meer verkopen, waardoor er meer content wordt gemaakt.

Met kabel of zonder kabel, zelf vind ik de ervaring met kabel slecht op mijn Quest 2, mijn netwerkt thuis is ook snel genoeg om alles draadloos te doen via Virtual Desktop, maar ook dit is persoonlijk.

Jou RX580 zou volgens mij snel genoeg moeten zijn om via je PC te streamen, wel niet op de hoogste instellingen, maar een kwaliteit gelijkwaardig als de standalone Quest 2 kwaliteit moet kunnen volgens mij.

De meest VR games op PC lopen via Steam, dus de koopjes daar zijn interessant. Soms zijn er ook interessante pakketjes te koop via Indiegala / Humble Bundle / ... Zelf ben ik nog steeds aan het wachten op een koopje voor Half Life Alyx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:44
Ik heb de Quest 2 overwegen, maar niet gedaan vanwege Facebook.
Moet wel zeggen dat het draadloze me wel aanspreekt als extra headset om eens beneden te doen, maar moet even door de Facebook appel heen bijten of hopen op een ander merk die het ook aan gaat bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Arunia schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:55:
Ik heb de Quest 2 overwegen, maar niet gedaan vanwege Facebook.
Moet wel zeggen dat het draadloze me wel aanspreekt als extra headset om eens beneden te doen, maar moet even door de Facebook appel heen bijten of hopen op een ander merk die het ook aan gaat bieden.
Ik hoop op Valve en/of Sony maar beide duren nog wel even gok ik. Ben stiekem wel benieuwd naar de nieuwe PSVR, afhankelijk van de hardware kan het tzt mooi samenvallen met een PS5, hopelijk wat leuke bundels tegen die tijd.

Was vanmiddag al even aan het kijken naar de titels die binnenkort gratis binnen te halen zijn:
  • Astro Bot Rescue Mission
  • Moss
  • Rez Infinite
  • Paper Beast
  • Thumper
Toch leuk om alvast een bibliotheekje aan te maken voor de VR combi over 2-3 jaar :P Daarnaast ook nog 5 gewone titels voor degene met een PS4 of 5.

[ Voor 6% gewijzigd door JohnnieWbl op 23-03-2021 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@JohnnieWbl Ik heb dat lijstje inderdaad ook al klaar staan om straks te activeren.
Mijn vrouw hoorde ik ook al interesse hebben in PS5 VR, en die heeft mijn Index nog niet eens kunnen proberen. Denk dat die er wel gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menne
JohnnieWbl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:05:
Inderdaad, gewoon verlanglijstje maken en afwachten :) Wacht alleen nog op HL:A, maar op zich niet verassend dat zulke goede/populaire spellen nog weinig sales zien.
HL:A is sinds eind 2020 al 2x in de sale geweest voor €37,50. Al met al toch een prima deal?

[ Voor 4% gewijzigd door menne op 23-03-2021 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 17:22
JohnnieWbl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:36:
[...]

Ik hoop op Valve en/of Sony maar beide duren nog wel even gok ik. Ben stiekem wel benieuwd naar de nieuwe PSVR, afhankelijk van de hardware kan het tzt mooi samenvallen met een PS5, hopelijk wat leuke bundels tegen die tijd.

Was vanmiddag al even aan het kijken naar de titels die binnenkort gratis binnen te halen zijn:
  • Astro Bot Rescue Mission
  • Moss
  • Rez Infinite
  • Paper Beast
  • Thumper
Toch leuk om alvast een bibliotheekje aan te maken voor de VR combi over 2-3 jaar :P Daarnaast ook nog 5 gewone titels voor degene met een PS4 of 5.
Sony heeft de PSVR echt enorm goed ondersteund. Ook heel veel gestrooid met 'gratis'(uiteraard betaal je PSN) games en hele goede sales waarbij je voor een paar losse euro's games kon binnenhengelen. PSVR2 wordt om die reden voor mij ook een must buy.

Had het laatst Rez Infinite voor de Quest 2 gehaald en dat is toch een flinke downgrade ten opzichte van de PSVR versie. Area X is echt geniaal op de PSVR en moet dat ook zijn op de PC versie. Op de Quest is het minder indrukwekkend.

[ Voor 4% gewijzigd door BarôZZa op 23-03-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
menne schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:07:
[...]
HL:A is sinds eind 2020 al 2x in de sale geweest voor €37,50. Al met al toch een prima deal?
Gezien de goede verhalen is hij dat geld zeker waard maar ik heb nu al meer games om te spelen dan dat ik aan kan. Dus dan moet óf de deal beter worden óf ik moet min of meer alles gespeeld hebben wat ik wilde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JohnnieWbl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:45:
[...]

Gezien de goede verhalen is hij dat geld zeker waard maar ik heb nu al meer games om te spelen dan dat ik aan kan. Dus dan moet óf de deal beter worden óf ik moet min of meer alles gespeeld hebben wat ik wilde.
Er is echt niets wat er nog in de buurt komt qua ervaring.
Hoeveel spellen je ook hebt liggen om te spelen, deze kan je niet aan je voorbij laten gaan en moet bovenop de stapel liggen!
Er is altijd een kwestie van smaak, ik ben meestal niet zo'n fan van shooter achtige games, maar deze is zo goed. Ook de VR ervaring, die is ongeëvenaard. Je moet het uiteindelijk zelf weten, maar je mist echt iets bijzonders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
BarôZZa schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:18:
[...]
Had het laatst Rez Infinite voor de Quest 2 gehaald en dat is toch een flinke downgrade ten opzichte van de PSVR versie. Area X is echt geniaal op de PSVR en moet dat ook zijn op de PC versie. Op de Quest is het minder indrukwekkend.
Ok, maar dat weet je toch van tevoren? De quest is een snel mobiel android systeem in de headset en de PS4 is logischerwijs een paar tikken sneller. ;)
Als je een Quest koopt voor de standalone graphics dan heb je toch iets gemist.

[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 23-03-2021 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JohnnieWbl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:45:
[...]

Ik kan wat @Koldur zegt alleen maar beamen. HL:A is niet zomaar een spel. Het is echt DE beste VR ervaring op dit moment. Als ik hem (haar? :P) nog niet gespeeld had dan stond hij bovenaan mijn prio lijstje.

Met name de aandacht voor detail is subliem. Alles dat je oppakt (en alles wat losligt kan je oppakken) kan je precies inspecteren, labels op blikjes, de vloeistof in flessen zie je klotsen, potjes pillen rammelen. Lichtknopjes werken echt. Een duif die opschrikt en wegvliegt als je te dicht in de buurt komt of een blikje naar hem gooit. Je kan een marker oppakken en op de muur tekenen (ja mijn repertoire was nogal voorspelbaar :+ )

Allemaal dingen die helemaal 0,0 met de gameplay te maken hebben, maar de immersie zo enorm vergroten omdat je niet het gevoel hebt een soort trekpop te zijn die alleen maar de acties kan doen die de game van je verwacht. Het is echt een ervaring naast een game.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 23-03-2021 20:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tsjarlie
Half life : Alyx voor de eerste maal met fikse korting op Steam :

https://store.steampowered.com/app/546560/HalfLife_Alyx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 20:32
Tnx, toch maar eens aanschaffen dan. Door al die goede verhalen heb ik deze juist onderaan mijn verlanglijst gezet uit angst vroeg verpest te raken :P nu begonnen aan the Walking Dead en daarna gaat het toch HL worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Ik wilde hem net komen delen, toevallig dat het er afgelopen week nog over ging in deze topic. Ik wilde hem zelf bewaren totdat ik een keer een nieuw systeem heb, maar voor deze prijs haal ik hem sowieso alvast binnen. Nu proberen er nog een half jaar niet aan te komen. :+

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
In Alyx ben ik nog niet eens op een punt gekomen dat je moet gaan schieten (wapen al wel), maar inderdaad die immersie van alles wat je op kunt pakken en bekijken, gooien enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 17:22
unfor schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:09:
[...]

Ok, maar dat weet je toch van tevoren? De quest is een snel mobiel android systeem in de headset en de PS4 is logischerwijs een paar tikken sneller. ;)
Euh, jij wist van tevoren dat een Dreamcast game met wireframe graphics er slechter uitziet op een headset met een hogere resolutie dan op de PSVR en waar de verschillen zouden zitten? Uit geen van de reviews bleek dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
BarôZZa schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:02:
[...]

Euh, jij wist van tevoren dat een Dreamcast game met wireframe graphics er slechter uitziet op een headset met een hogere resolutie dan op de PSVR en waar de verschillen zouden zitten? Uit geen van de reviews bleek dit.
Wie zegt dat Quest standalone op hoge resolutie rendert? Je kan het wel een stuk hoger laten renderen met sidequest tweaks, maar dat kost ook flink extra batterijen.
In PCVR is de Quest hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
unfor schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:09:
[...]

Ik heb PSVR enkele malen getest bij een vriend en eind vorig jaar de Quest 2 gekocht.
Quest 2 is mijns inzien toch een stuk beter en mooiere gfx dan PSVR.

zonder gedoe met kabels en met betere controllers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
tsjarlie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:07:
[...]

Ik heb PSVR enkele malen getest bij een vriend en eind vorig jaar de Quest 2 gekocht.
Quest 2 is mijns inzien toch een stuk beter en mooiere gfx dan PSVR.

zonder gedoe met kabels en met betere controllers
PCVR of standalone? Want standalone is over het algemeen gewoon lelijk en simpel, het zijn mobile games. Niet dat ik het niet leuk vind, maar ik speel standalone echt niet voor de mooie graphics. Daarvoor pak ik Virtual Desktop wel op mijn pc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@Koldur @GekkePrutser @tsjarlie Ik wilde dus typen: ik vermaak me perfect met andere games die ik rustig min of meer "uit" wil spelen. Dan is het zonde om >30 euro af te tikken en een half jaar niet spelen. Of nu wel spelen en dan later terug moeten naar de lelijke graphics van vanilla Skyrim :P

Maar.. zoals gemeld hier nu dus toevallig vandaag onder de 30 euro, dus iig toegevoegd aan mn bibliotheek :D
unfor schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:32:
Je kan sowieso beter HLA spelen na alle andere games, want als je die eenmaal gespeeld hebt raak je behoorlijk verwend. :)
Daar was/ben ik dus bang voor :P

[ Voor 24% gewijzigd door JohnnieWbl op 24-03-2021 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Je kan sowieso beter HLA spelen na alle andere games, want als je die eenmaal gespeeld hebt raak je behoorlijk verwend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 12:02
Ik heb, met dank aan een mede tweaker een Rift S gehaald gister.
Ik wilde al heel lang een keer proberen of het iets is voor me.
JAAAAHHHHHHAAAAA dat is wel wat hoor!! Holy crap wat vind ik dit leuk.

Ik dacht dat de graphics niet super goed zijn maar dat zijn ze zeker wel!
Ik heb gister eerst de intro game van Occulus gedaan met die robot, toen ff rollercoaster en toen Elite. poeh ik vond het echt machtig mooi!! Voelt gewoon alsof je er echt in zit.
Ook No Man's Sky vond ik erg gaaf om te doen.

Ik wil squadrons ook nog proberen die lijtk me ook wel gaaf.

Maar kan ik in principe alle games spelen op een VR bril i.p.v. een normaal beeldscherm?

Zijn er ook MMO's ofzo of open wereld games te doen? Ik wil Half Life nog gaan halen en ik las dat Boneworks ook leuk was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Cyphax

Moderator LNX
beebie121 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:45:
Maar kan ik in principe alle games spelen op een VR bril i.p.v. een normaal beeldscherm?
"Nee" met een klein beetje "misschien". Er is een stukje software dat je kan gebruiken om "platte" 3d-games in VR te projecteren maar als de game er niet voor gemaakt is is het leuk om te proberen, maar gratis is deze software niet: https://www.vorpx.com/

Er bestaan ook wel mods voor bijvoorbeeld Quake en Doom om die games in VR te kunnen spelen, maar dan wel volwaardig qua controls, maar voor de rest zijn het voornamelijk de native VR of officiele VR-ports (zoals Elite:Dangerous, Fallout 4, Euro Truck Simulator) die interessant zijn.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 09:08
Niels007007 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:01:
VR is so subjectief! Gisteren heb ik mijn Reverb G2 uitgeprobeerd. Belachelijk hoge resolutie en geen screen-door, maar ook een teleurstellende FOV en een kleine sweetspot vergeleken met mijn verwachtingen.

Wat heb je aan scherpte als de sweetspot in mijn geval zo klein is dat ik altijd m'n hoofd moet draaien i.p.v. m'n ogen zelf te bewegen. Als ik rechtdoor rij in de race simulator en denk 'goh wat is alles blurry' dan moet ik m'n hoofd een paar graden tilten en dan is het weer scherp 'recht vooruit'.. Vervelend.

Zonder 'shroud' of hoe noem je het kan ik dichterbij de lenzen komen, maar zelfs als m'n wimpers tegen de lens aankomen is de FOV niet veel beter en de sweetspot ook niet. Dit zijn natuurlijk VR problemen en je kan geen mega sweetspot verwachten. Misschien ga ik er nog aan wennen maar ik betwijfel het.
Hier ga je aan wennen (althans ik wel), het is juist omdat de sweetspot zo scherp is dat het nu opvalt dat de rest blurry is. Bij een headset met screendoor/lage resolutie valt dat niet op want alles is blurry.

Stiello.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-10 22:36
Stiello schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:07:
[...]
Hier ga je aan wennen (althans ik wel), het is juist omdat de sweetspot zo scherp is dat het nu opvalt dat de rest blurry is. Bij een headset met screendoor/lage resolutie valt dat niet op want alles is blurry.
Precies dit inderdaad. Ik heb de afgelopen 2 weken een Quest 2 op mijn hoofd gehad in plaats van mijn G2 (die een defecte kabel had). Ik speel alleen Iracing dus had de Quest 2 ook bekabeld. Wat een enorm verschil tussen die twee. Zowel qua comfort, resolutie, helderheid, scherpte, kleur en geluid. Op alle vlakken overtreft de G2 de Quest 2 by far. Echt een verademing toen ik de G2 weer op kon zetten. En ja je merkt de kleinere sweet spot van de G2 maar het alternatief is dat je hele scherm blurry is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Cyphax schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:50:
[...]

"Nee" met een klein beetje "misschien". Er is een stukje software dat je kan gebruiken om "platte" 3d-games in VR te projecteren maar als de game er niet voor gemaakt is is het leuk om te proberen, maar gratis is deze software niet: https://www.vorpx.com/

Er bestaan ook wel mods voor bijvoorbeeld Quake en Doom om die games in VR te kunnen spelen, maar dan wel volwaardig qua controls, maar voor de rest zijn het voornamelijk de native VR of officiele VR-ports (zoals Elite:Dangerous, Fallout 4, Euro Truck Simulator) die interessant zijn.
Al aantal keer naar vorpx zitten kijken.
Maar ken niet veel mensen die veel vr gebruiken.
Kortom is het wat ?

Lijkt me leuk om bijvoorbeeld portal in vr te spelen.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kaasszje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 23:38:
[...]

Al aantal keer naar vorpx zitten kijken.
Maar ken niet veel mensen die veel vr gebruiken.
Kortom is het wat ?

Lijkt me leuk om bijvoorbeeld portal in vr te spelen.
Vorpx verschilt heel erg per game. Je zal altijd vreemde dingen tegenkomen en de motion controllers zullen nooit werken.

Denk ook dat Portal een geweldige manier zal worden om bewegingsziekte te ervaren, omdat je vaak erg snel beweegt en bovendien continu van context verandert als je door de portals heen gaat :)

Maar er is wel een speciaal voor VR gemaakte portal spinoff: https://store.steampowered.com/app/446750/Portal_Stories_VR/

Ik denk dat ze hier het een en ander aangepast hebben om het effect te verminderen. Heb hem zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels007007
  • Laatst online: 10-08 23:08
Stiello schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:07:
[...]

Dat dacht ik ook, bij lage resolutie headsets valt het niet op omdat niets scherp is..

Omdat ik niet verstandig ben heb ik nu ook een Pimax 8kx gekocht. Deze is gek genoeg met mijn hoofd/ogen iets minder scherp in het midden, en juist scherper iets uit het midden. Het gebied 'behoorlijk scherp' is veel groter dan bij de G2. Als ik met m'n ogen zo ver mogelijk b.v. linksboven kijk kan letters nog lezen wat ik bij de G2 niet kon.

Ik ga ze nog iets meer vergelijken maar het lijkt voor mijn ogen iig dat de Pimax een enkele malen groter 'scherp beeld' heeft dan de G2 die NOG scherper is maar zinloos (voor mij) omdat het zo'n klein stukje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

GekkePrutser schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 05:53:
[...]

Vorpx verschilt heel erg per game. Je zal altijd vreemde dingen tegenkomen en de motion controllers zullen nooit werken.

Denk ook dat Portal een geweldige manier zal worden om bewegingsziekte te ervaren, omdat je vaak erg snel beweegt en bovendien continu van context verandert als je door de portals heen gaat :)

Maar er is wel een speciaal voor VR gemaakte portal spinoff: https://store.steampowered.com/app/446750/Portal_Stories_VR/

Ik denk dat ze hier het een en ander aangepast hebben om het effect te verminderen. Heb hem zelf nog niet geprobeerd.
Hmm goed punt.
Portal Stories ben ik inderdaad aan het spelen.
Maar is vrij kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Zo, H-L:A is inderdaad wel een aanrader. Nu 3 uurtjes gespeeld maar ziet er zeer goed uit, veel details, sfeer is mysterieus. De humor die er af en toe in zit kan ik ook wel waarderen net als de kleine puzzeltjes die ook in een game als Skyrim zitten. Ik heb alleen niet echt veel met het claustrofobische horror-gedeelte tot nu toe, met al die springende monstertjes in tunnels, ik heb geen idee of dat de hele game duurt maar ik wordt er nu wel een beetje moe van als er weer een stuk of wat tevoorschijn springen. :P Enige leuke is als ze bij zo'n gastank lopen.. Al met al denk ik dat ik me toch beter en langer vermaak met Skyrim dan met H-L:A.

Daarnaast ook Cosmodread gehaald omdat ik hoorde dat het eventueel ook voor een niet-horror gamer leuke gameplay zou zijn en ik er wel een beetje aan wil wennen. Maar na een kwartiertje was ik er wel klaar mee :P Ga hem niet refunden maar later nog eens proberen, het idee van die opbouwende druk om niet dood te gaan spreekt me wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JohnnieWbl schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:38:
Zo, H-L:A is inderdaad wel een aanrader. Nu 3 uurtjes gespeeld maar ziet er zeer goed uit, veel details, sfeer is mysterieus. De humor die er af en toe in zit kan ik ook wel waarderen net als de kleine puzzeltjes die ook in een game als Skyrim zitten. Ik heb alleen niet echt veel met het claustrofobische horror-gedeelte tot nu toe, met al die springende monstertjes in tunnels, ik heb geen idee of dat de hele game duurt maar ik wordt er nu wel een beetje moe van als er weer een stuk of wat tevoorschijn springen. :P Enige leuke is als ze bij zo'n gastank lopen.. Al met al denk ik dat ik me toch beter en langer vermaak met Skyrim dan met H-L:A.

Daarnaast ook Cosmodread gehaald omdat ik hoorde dat het eventueel ook voor een niet-horror gamer leuke gameplay zou zijn en ik er wel een beetje aan wil wennen. Maar na een kwartiertje was ik er wel klaar mee :P Ga hem niet refunden maar later nog eens proberen, het idee van die opbouwende druk om niet dood te gaan spreekt me wel aan.
Ik heb dat zelf zo goed als niet gehad met die horror ervaring, erg persoonlijk dus. Drie keer een schrik momentje gehad, maar voor de rest niet. Voor zover ik weet valt het dus wel mee. Gebeurt op het begin, daarna zwakt het af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koldur schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:01:
[...]

Ik heb dat zelf zo goed als niet gehad met die horror ervaring, erg persoonlijk dus. Drie keer een schrik momentje gehad, maar voor de rest niet. Voor zover ik weet valt het dus wel mee. Gebeurt op het begin, daarna zwakt het af.
Ook niet die keer
spoiler:
als je door die tunnel loopt en dan opeens (surprise!) 'oeps het licht gaat uit' en dan al die enorme spinnen op je af komen kruipen terwijl je alleen een pistool en een zaklamp hebt?

Ik raakte tijdens die scene met mijn been de gordijnen aan en dat was wel even schrikken :D

Voor de rest valt het wel mee, al zijn er wel scenes bij die echt te goor voor woorden zijn (alien slijm en een soort organismen met half vergane lijken ertussen enzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:42:
[...]

spoiler:
Ook niet die keer als je door die tunnel loopt en dan opeens (surprise!) 'oeps het licht gaat uit' en dan al die enorme spinnen op je af komen kruipen terwijl je alleen een pistool en een zaklamp hebt?

Ik raakte tijdens die scene met mijn been de gordijnen aan en dat was wel even schrikken :D

Voor de rest valt het wel mee, al zijn er wel scenes bij die echt te goor voor woorden zijn (alien slijm en een soort organismen met half vergane lijken ertussen enzo)
Wel spanning uiteraard, maar niet creeped out of zo. Heb ik sowieso niet zo snel, maar dat was een heel goede scene. Ik zou wel even spoiler tags gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:54:
[...]

Wel spanning uiteraard, maar niet creeped out of zo. Heb ik sowieso niet zo snel, maar dat was een heel goede scene. Ik zou wel even spoiler tags gebruiken!
Nougoed, maar zo spoilerig is dit toch niet? Het is zo'n beetje de ingetrapte open deur van elke horrorfilm :D En over het verhaal zegt het ook niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:56:
[...]

Nougoed, maar zo spoilerig is dit toch niet? Het is zo'n beetje de ingetrapte open deur van elke horrorfilm :D En over het verhaal zegt het ook niks.
Is ook niet lullig bedoeld hoor, ik vind het zelf alleen altijd beter een keer teveel de tags te gebruiken dan een keer te weinig. Maar ben zelf dan ook een grote spoiler vermijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Vind H-L:A ook niet eng, wel vermakelijk vooral dat gedeelte met Jeff :)

Propagattion had ik wel even een momentje van oh shit.

Echt jammer dat Resident Evil geen PC VR versies maakt! Zelfs de nieuwe Village niet, gemiste kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Gisteren een gouwe ouwe tegen gekomen via youtube en dacht hey...leuk!
Summer Funland. Begreep uit de communitie dat de devs een hoop hebben aangepast en toegevoegd in de loop der jaren eraan en grafisch nog steeds een juweeltje is.

Tevens humble bundle racing gekocht, 10€ assetto corsa en tig andere games erbij!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Koldur schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:01:
[...]
Ik heb dat zelf zo goed als niet gehad met die horror ervaring, erg persoonlijk dus.
Oh van dat persoonlijke ben ik me bewust :P Horrorfilms laat ik het liefst ook links liggen, vind het knap dat men zo'n sfeer neer kan zetten maar ik beleef er geen lol aan (Alyx valt indd nog wel mee). In VR komt het natuurlijk nog wat sterker over dus vind het wel interessant wat daar mogelijk is, ook al is het alleen voor bezoek dat na een rondje Steam-spelletjes denk "wat kinderachtig dat VR".

Misschien had ik toch een Quest 2 moeten kopen voor Cosmodread, lijkt native daarop iets minder eng te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
HL:A is inderdaad een mooie en polished VR game. Ik merk toch wel dat ik een jaartje ouder word en niet meer snel genoeg ben voor dit soort shooters. Zeker in VR niet. Ook het "horror" gedeelte trekt mij niet aan in VR, het stoot mij zelfs een beetje af. Na ongeveer 4 uur in het spel heb ik hem nu een paar weken al niet meer aangeraakt. Weer een keertje gaan kijken als ik wat meer uitgerust ben en niet na een drukke dag gaan gamen in VR ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mocht je willen kijken of horror games wat voor je is of FPS kun je altijd de gratis propagation proberen van steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Xtr3me4me schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:46:
Mocht je willen kijken of horror games wat voor je is of FPS kun je altijd de gratis propagation proberen van steam.
eerste 10 minuten gingen nog... was duidelijk niet mijn ding :P
HL:A vind ik ook vrij intens, iig geen spel om ff half uurtje voor het slapen gaan te spelen.

Maar wel hele vette game voor af en toe overdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Soliest schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:02:
HL:A is inderdaad een mooie en polished VR game. Ik merk toch wel dat ik een jaartje ouder word en niet meer snel genoeg ben voor dit soort shooters. Zeker in VR niet. Ook het "horror" gedeelte trekt mij niet aan in VR, het stoot mij zelfs een beetje af. Na ongeveer 4 uur in het spel heb ik hem nu een paar weken al niet meer aangeraakt. Weer een keertje gaan kijken als ik wat meer uitgerust ben en niet na een drukke dag gaan gamen in VR ;)
Same here, prachtige game en denk ook dat hij na ongeveer 4 uur al een hele tijd weer stof ligt te happen hier bij mij. Uiteindelijk doe ik in de praktijk toch meer kortere VR sessies in ander soortige games. Het is ook maar net waar je echt de meerwaarde uit wilt halen met zo'n bril. Van meer traditionele spellen in VR of juist andere soorten ervaringen. Inmiddels mijn GPU verkocht dus nu alleen nog stand-alone Quest 2, dus wordt sowieso pas over een jaar weer verder met HL:A denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

kaasszje schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:16:
[...]

eerste 10 minuten gingen nog... was duidelijk niet mijn ding :P
HL:A vind ik ook vrij intens, iig geen spel om ff half uurtje voor het slapen gaan te spelen.

Maar wel hele vette game voor af en toe overdag :)
Intens is het zeker, maar meer intens in de zin van alle pracht en praal tot je in te nemen.
Bedoel qua gameplay kun je zo rustig aan doen als je wilt, maar het spel is zeker nr 1 van alle VR games tot nu toe, zowel gameplay als grafisch.

Jammere is, je bent meteen verslaafd aan het beeld dat gelijk elk ander spel er te retro uitziet. Ja MSFS, maar heb geen Petaflop GPU in huis, dus word nog eens 2 generaties wachten qua gpu om dat spel met alles open goed te spelen in VR en met deze reso.

Ik hoop dat er een HL:A deel 2 snel komt, dit jaar of begin volgend jaar. Maar goed, hoop is ook het enige wat we momenteel hebben.
Daarin tegen, vermaakt ik me ook prima met Saints & Sinners. Ja intenser dan HL:A maar ziet er grafisch ook mooi uit en werkt qua gameplay net zo goed.

Voor de Humble race pakket: https://www.humblebundle....dex_2_c_burnrubber_bundle

Aardig aantal games hiervan kun je in VR spelen.

Het is jammer dat niet meer devs met de engine bouwen waarmee HL:A is gemaakt. Ik vind helaas bij veel spellen de grafische omgeving en bouw erg...meh is. Simpele figuren en kleuren alsof we nog in de 3DFX periode zitten, het haalt bij mij ook de immersion ervan af.
Maar goed dat is mijn redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Xtr3me4me schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:25:
Het is jammer dat niet meer devs met de engine bouwen waarmee HL:A is gemaakt. Ik vind helaas bij veel spellen de grafische omgeving en bouw erg...meh is. Simpele figuren en kleuren alsof we nog in de 3DFX periode zitten, het haalt bij mij ook de immersion ervan af.
Ik lees dat het robo repair stukje van The Lab er ook in is gemaakt, dat was mijn eerste "wow" gevoel in PCVR. Maar dit soort dingen heeft wat tijd nodig denk ik, en wellicht speelt het mee dat devs ook in het achterhoofd moeten houden dat hun werk zeer waarschijnlijk een Quest-editie moet krijgen? Hopelijk blijft de hard- en software zich zo ontwikkelen dat ook op Steam genoeg pareltjes uit blijven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

[...]

Dat is meer de stijl die gekozen wordt dan de engine. In de Source engine (van o.a. Half-Life, Robot Repair, SteamVR Home) kan je ook een simpele gekleurde stijl game maken. Ben het wel met je eens, er zijn veel games die qua stijl lijken op Job Simulator (simpele getekende vormen). Leuke games, maar meer in de richting van Alyx spreekt mij ook meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
[...]

Het probleem met VR is niet zo zeer de engine die gebruikt word, met Unity en UE kun je net zo mooie games maken.
Wat het probleem wel is: VR is nog steeds zo klein dat het eigenlijk niet uit kan om gigantische budgetten tegen AAA titels aan te gooien. Dan word verlies gemaakt omdat de userbase gewoon te klein is. Met de komst van de Quest2 word die userbase al flink vergroot maar het blijft klein.
Valve kon met Alyx niet anders, ze moesten wel een goede titel neer zetten om de index tot een succes te brengen. En Oculus kan niet anders omdat dat hun enige cashcow is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

unfor schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Het probleem met VR is niet zo zeer de engine die gebruikt word, met Unity en UE kun je net zo mooie games maken.
Wat het probleem wel is: VR is nog steeds zo klein dat het eigenlijk niet uit kan om gigantische budgetten tegen AAA titels aan te gooien. Dan word verlies gemaakt omdat de userbase gewoon te klein is. Met de komst van de Quest2 word die userbase al flink vergroot maar het blijft klein.
Valve kon met Alyx niet anders, ze moesten wel een goede titel neer zetten om de index tot een succes te brengen. En Oculus kan niet anders omdat dat hun enige cashcow is.
Ja maar als je een game sowieso al ontwikkelt, ontwikkel hem dan in een engine die het ook amazing eruit laat zien.
Gebruik dan idd zoals je al zei van Unity of van Source Engine. Waarom de crappy engines gebruiken die nog niet eens het waard zijn om als onderzetter te gebruiken. Dat is zonde, want heel steam library zit er vol mee.

Gebruik je idee maar maak het in een engine die dan in gold status er ook knap eruit ziet. Bedoel je maakt het spel sowieso toch al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Xtr3me4me schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Ja maar als je een game sowieso al ontwikkelt, ontwikkel hem dan in een engine die het ook amazing eruit laat zien.
Gebruik dan idd zoals je al zei van Unity of van Source Engine. Waarom de crappy engines gebruiken die nog niet eens het waard zijn om als onderzetter te gebruiken. Dat is zonde, want heel steam library zit er vol mee.

Gebruik je idee maar maak het in een engine die dan in gold status er ook knap eruit ziet. Bedoel je maakt het spel sowieso toch al.
Ik denk dat je iets mist, de engine bepaalt helemaal niet hoe een game er uit ziet.
De tijd en geld die een dev in de game stopt bepaalt hoe een game er uit ziet.
Is het budget beperkt, dan word er op graphics bezuinigd bijvoorbeeld.
En zoals ik al aangaf, de budgetten voor VR games zijn gegarandeerd kleiner dan voor gewone pc/console games omdat zij van tevoren al weten dat zij minder zullen verkopen dan non-vr games.
Je kan natuurlijk een succesvolle game als Alyx op de markt brengen, maar wat als je als investeerder veel geld pompt in MOH, dan baal je wel want die is hard geflopt.

[ Voor 17% gewijzigd door unfor op 29-03-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

unfor schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Ik denk dat je iets mist, de engine bepaalt helemaal niet hoe een game er uit ziet.
De tijd en geld die een dev in de game stopt bepaalt hoe een game er uit ziet.
Is het budget beperkt, dan word er op graphics bezuinigd bijvoorbeeld.
En zoals ik al aangaf, de budgetten voor VR games zijn gegarandeerd kleiner dan voor gewone pc/console games omdat zij van tevoren al weten dat zij minder zullen verkopen dan non-vr games.
Je kan natuurlijk een succesvolle game als Alyx op de markt brengen, maar wat als je als investeerder veel geld pompt in MOH, dan baal je wel want die is hard geflopt.
Daar heb je wel een punt ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Laatst online: 08:12

Boost9898

Software developer

Hi hi, ik heb nog wat specifieke vragen over de Quest 2. Ik heb hier een topic over aangemaakt, misschien dat er hier mensen zijn met meer kennis van dit onderwerp.

[VR] Oculus Quest 2 of nog even wachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Boost9898 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:34:
Hi hi, ik heb nog wat specifieke vragen over de Quest 2. Ik heb hier een topic over aangemaakt, misschien dat er hier mensen zijn met meer kennis van dit onderwerp.

[VR] Oculus Quest 2 of nog even wachten?
Nou om met de deur in huis te vallen. De Oculus Quest 2 is momenteel de mainstream VR set op de markt.
Dit is ook de headset die het meest gebruikt word momenteel, aangezien het ook de meest betaalbare headset is.
Nadeel, je bent verplicht een FB account te hebben.

De Oculus Quest 3/Pro zal nog zeker 2 jaar duren voordat deze op de markt komt. Momenteel word er nog volop ontwikkeld voor Q2 en de potentie in deze headset is zeker nog niet behaald, dus meer dingen zitten eraan te komen.

Naast het feit dat de headset zowel standalone werkt middels VD die sinds deze of vorige maand volledig ondersteund word, is sidequest niet meer nodig en kun alsnog al je PCVR spellen draadloos spelen. (Heb je wel een redelijke router nodig op 5Ghz band) Uiteraard bekabeld werkt altijd goed en gaan je batterijen veel langer mee.

Ja er zijn headsets die qua clearity beter zijn, zoals de HP Reverb G2 maar deze headset word voornamelijk gebruikt voor stil zittende games (Zoals race games). De controllers hiervan zijn niet helemaal op en top qua tracking, immers heb je die ook niet nodig voor racegames.

De Q2 heeft super goede tracking en overall goede resolutie. Als jij geen half jaar wilt wachten en wilt developen en als je in acht neemt games te maken zoals unity, dan is de Q2 de meest geschikte headset immers word deze wereldwijd ook het meest gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boost9898
  • Laatst online: 08:12

Boost9898

Software developer

@Xtr3me4me Heel erg bedankt voor deze info. Dan is mijn beslissing definitief. Komende maand gaat er een Quest 2 komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
Vader Immortal Episode I is momenteel gratis bij Oculus

[ Voor 75% gewijzigd door tsjarlie op 01-04-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 05:30
Xtr3me4me schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:41:
[...]

Nou om met de deur in huis te vallen. De Oculus Quest 2 is momenteel de mainstream VR set op de markt.
Dit is ook de headset die het meest gebruikt word momenteel, aangezien het ook de meest betaalbare headset is.
Nadeel, je bent verplicht een FB account te hebben.

De Oculus Quest 3/Pro zal nog zeker 2 jaar duren voordat deze op de markt komt. Momenteel word er nog volop ontwikkeld voor Q2 en de potentie in deze headset is zeker nog niet behaald, dus meer dingen zitten eraan te komen.

Naast het feit dat de headset zowel standalone werkt middels VD die sinds deze of vorige maand volledig ondersteund word, is sidequest niet meer nodig en kun alsnog al je PCVR spellen draadloos spelen. (Heb je wel een redelijke router nodig op 5Ghz band) Uiteraard bekabeld werkt altijd goed en gaan je batterijen veel langer mee.

Ja er zijn headsets die qua clearity beter zijn, zoals de HP Reverb G2 maar deze headset word voornamelijk gebruikt voor stil zittende games (Zoals race games). De controllers hiervan zijn niet helemaal op en top qua tracking, immers heb je die ook niet nodig voor racegames.

De Q2 heeft super goede tracking en overall goede resolutie. Als jij geen half jaar wilt wachten en wilt developen en als je in acht neemt games te maken zoals unity, dan is de Q2 de meest geschikte headset immers word deze wereldwijd ook het meest gebruikt.
Wat is echter het verschil tussen de 64GB en 256GB versie (behalve €100,-)? Alsin, waarvoor heb je het geheugen nodig op die bril? Mijn oog is ook gevallen op de Q2 en zal hem, neem ik aan, alleen gebruiken van uit de PC. Daarvoor hoeft er dan niets bij qua geheugen op de bril toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
ShAd0w schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:24:
[...]

Wat is echter het verschil tussen de 64GB en 256GB versie (behalve €100,-)? Alsin, waarvoor heb je het geheugen nodig op die bril? Mijn oog is ook gevallen op de Q2 en zal hem, neem ik aan, alleen gebruiken van uit de PC. Daarvoor hoeft er dan niets bij qua geheugen op de bril toch?
Heb zelf de 256 Gb versie... gewoon omdat het kan. Met 64 heb je al wel redelijk genoeg ruimte. Ik heb het iig voor de toekomst gedaan voor als er grotere games gaan komen en om er eventueel films op te zetten als ik ermee op vakantie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
1 april grap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
nee, ik heb hem zopas gratis gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
tsjarlie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:29:
[...]

nee, ik heb hem zopas gratis gekregen
Helaas, bij mij staat hij er nog op voor 7,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
Soliest schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:38:
[...]

Helaas, bij mij staat hij er nog op voor 7,99
fout bij mij, blijkbaar enkele weken geleden gekocht, niet geïnstalleerd en vergeten |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[...]

De interne opslag is het enige verschil. Sowieso is 64GB zat, de meeste mensen die VR games kopen halen het toch vanuit het Steam platform.
Naast het feit de games van steam veel uitgebreider zijn en ook veel goedkoper (helemaal met sales dagen) heb je eigenlijk alleen de ruimte nodig voor VD en je kunt een aantal dingen gratis erop zetten en dit doe je direct vanuit de Oculus store.

De games (op Medal of honor na) zijn vrij klein +/- 6Gb. Let wel op, 64Gb is niet je totale opslag. Er gaat nog een deel ervan af vanwege de OS. Dus je hebt iets van 54Gb dacht ik.

Ik heb de 256Gb puur zoals al eerder gemeld was. "Omdat het kan" die ene 100euro maakte mij niks uit en ik heb wel wat games gekocht direct uit de Oculus Store. Het is wat jij zelf eigenlijk wilt en waar jij je content koopt.
Maar om het doen vanwege geen gepriel met de kabel hoef je het niet te doen. Tegenwoordig is VD ondersteund door Q2, dus PCVR games kun je volledig wireless draaien op een goede 5Ghz band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menne
@ShAd0w 64gb is inderdaad prima. Ik heb er 7 native games op staan, nog iets van 10 andere apps (demo’s van games, virtual desktop, YouTube/Netflix enz) en nog nooit zorgen hoeven te maken qua opslag. En als je vooral PCVR wilt gaan doen, lekker die €100 in je zak steken of koop er wat accessoires van zoals bijv een andere hoofdband, powerbank enz als je het nodig vindt :)

[ Voor 19% gewijzigd door menne op 02-04-2021 14:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Net mijn eerste 45 minuten Alyx gespeeld... de hype is niet onverdiend, WOW wat een graphics! Dit is inderdaad wel echt next level, veel meer dan in andere games die ik gespeeld heb had ik het gevoel er echt te zijn.

Wat betreft dat je met alles kunt interacten wat ik veel las, mwa... je kunt met veel interacten. Ik moet zeggen dat juist omdat het er zo goed uit ziet en omdat je veel kunt het me ook extra opvalt wanneer dingen niet kunnen (zoals een spuitbus oppakken maar niet spuiten, sommige knopjes kun je indrukken maar andere weer niet, radio kun je bedienen en antenne uitschuiven maar je kunt hem weer niet oppakken). Ook al gelijk een paar bugs tegengekomen (stift die dwars door de deksel van de plastic doos naast het glas heen valt, belichting die ineens van donker naar licht en terug springt als je beneden van waar je start door de deuropening gaat)... Maar dat zijn kleine dingetjes die verder weinig af deden aan het effect.

Ik ben wel gelijk helemaal kapot zeg, vandaar nog maar 45 minuten gespeeld. Nou was ik ook al moe, ben slecht aan het slapen de laatste tijd, maar dit maakte wel echt even indruk (wat energie vreet). Maar hier ga ik wel een hoop plezier aan hebben nog denk ik :) toch een reden gevonden om mijn 2080 nog maar te houden ipv in de verkoop te gooien ivm huidige prijzen en dat ik nauwelijks op de PC game (alleen VR soms, maar meestal speel ik alleen beat saber op mijn Quest 1).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verelaten
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-04-2021
nope

[ Voor 93% gewijzigd door BM op 06-04-2021 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-10 17:59

Hu9o

Schokkend

tsjarlie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:43:
[...]

fout bij mij, blijkbaar enkele weken geleden gekocht, niet geïnstalleerd en vergeten |:(
Toch 1 april dus (8>

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
VR sale bij Humble: https://www.humblebundle.com/store/promo/vr-sale/

Niet spectaculairder dan een goede Steam sale, maar er zitten wel wat mooie koopjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 23:22

RMX

[...]

Heb er achteraf spijt van dat ik niet voor de 256 GB ben gegaan.
64 zit snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
RMX schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:04:
[...]

Heb er achteraf spijt van dat ik niet voor de 256 GB ben gegaan.
64 zit snel vol.
Heb je zoveel games dan? Ik heb er nu een stuk of 25 op staan en heb nog ruimte voor een paar games. Ik speel niet alles tegelijk dus zou ook gewoon iets er af kunnen gooien en herinstalleren als ik het wil spelen. Staan er vaak binnen een minuutje weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
unfor schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:11:
[...]

Heb je zoveel games dan? Ik heb er nu een stuk of 25 op staan en heb nog ruimte voor een paar games. Ik speel niet alles tegelijk dus zou ook gewoon iets er af kunnen gooien en herinstalleren als ik het wil spelen. Staan er vaak binnen een minuutje weer op.
Games zijn meestal het probleem niet, video's wel.

Ik ben overigens tevreden met mijn 64GB, video's kijk ik niet met de headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ik ben aan het overwegen om een Quest 2 te kopen, maar ik vroeg mij af of in dat geval de afstand tot de pc van belang is, of de afstand tot de router?

Mijn scenario: op de tweede verdieping zou ik liefst VR gebruiken en de computer in diezelfde kamer kan ik wel met een kabel verbinden met de router (op gelijksvloers), maar vraag mij af of de Quest 2 dan verbinding zal zoeken met de router of met die pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Flying Hawkic schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:17:
Ik ben aan het overwegen om een Quest 2 te kopen, maar ik vroeg mij af of in dat geval de afstand tot de pc van belang is, of de afstand tot de router?

Mijn scenario: op de tweede verdieping zou ik liefst VR gebruiken en de computer in diezelfde kamer kan ik wel met een kabel verbinden met de router (op gelijksvloers), maar vraag mij af of de Quest 2 dan verbinding zal zoeken met de router of met die pc?
PC via kabel aan het netwerk koppelen is een must. De bril gaat over de wifi verbinding naar je PC. PC via wifi kan ook, maar dat is niet optimaal. Verbinding gaat altijd via je router.

Ik heb ook geprobeerd de bril direct aan de PC te koppelen maar de verbinding was enorm slecht terwijl de PC aan wifi enorm snel is de bril aan wifi ook. Daar heb ik nog geen verklaring voor.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ik heb zelf een cheapass tplink routertje op mijn pc staan als accesspoint voor mijn Quest, werkt perfect. Tplink ac1200 zo uit mijn hoofd.
PC moet idd bekabeld zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 06-04-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Ik heb een TP-Link Archer C5400X twee verdiepingen lager, dus ik zou die best naar de tweede verdieping trekken met een access point en dat zou dan moeten werken, denk ik?

Iemand trouwens ervaring met Project Cars in VD met racestuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Flying Hawkic schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:27:
Iemand trouwens ervaring met Project Cars in VD met racestuur?
PC2 speel ik regelmatig. Werkt goed met een goede GPU. Bediening edg werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
En steel je in VD of met een kabel? Ik weet niet zeker of VD compatibel is met een stuurt als input?

Voor de GPU: hier kijk ik waarschijnlijk nog voor naar Shadow. In België is het onderdeel van een abonnement bij Proximus Epic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLR8R
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-02 16:46
Flying Hawkic schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:39:
En steel je in VD of met een kabel? Ik weet niet zeker of VD compatibel is met een stuurt als input?

Voor de GPU: hier kijk ik waarschijnlijk nog voor naar Shadow. In België is het onderdeel van een abonnement bij Proximus Epic.
Ik heb gisteren nog Raceroom gespeeld via VD.
Daar heb ik perfect mijn stuur en pedalen mee kunnen gebruiken om te racen.
In de menus maakte ik gebruik van mijn muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Race sims speel ik met een kabel omdat dat vloeiender is dan met VD en je toch op een vaste plek zit. Project Cars bedien ik dan in met de knoppen op het stuur gecombineerd met de pointer van VR. Muis en tb ernaast kan ook als je de ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-10 15:11

Ik speel nu HL:Alyx via shadow / VD en dat gaat prima.
Leuk ook om met anderen bijvoorbeeld Arizona Sunshine co-op te doen cross platform

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deDenDen
25% korting in Oculus store (mobiel)

Met de kortingscode mobile25 krijg je 25% korting op een game in de Oculus store.
Deze code werkt alleen wanneer je het in de mobiele app gebruikt.
Pagina: 1 ... 47 ... 124 Laatste