EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ook ben ik benieuwd of DLSS nog wat gaat toevoegen voor VR in de toekomst, deze resoluties van ver boven 4K + hoge refreshrates maken het steeds moeilijker om in de mooiere games de minimum FPS te behalen.
[ Voor 48% gewijzigd door unfor op 12-03-2021 08:06 ]
Ik heb echter de ballen verstand van routers en networking. Is het de moeite waard om toch een WiFi 6 router aan te schaffen boven mijn standaard Zyxel T-Mobile router?
Zo ja, heeft iemand tips voor goedkope, maar goed routers voor mijn use-case? Of een PCI kaartje voor in mijn PC?
[ Voor 17% gewijzigd door Grotbewoner op 12-03-2021 09:24 ]
Belangrijkste is om een goede 5Ghz WiFi5 of hoger router/accesspoint te kopen. Ik heb even geen advies, gebruik zelf een WRT32X van Linksys en dat werkt als de brandweer, maar is met OpenWRT, een custom firmware, dus dat zal even wat te ingewikkeld zijn. Wel weet ik dat veel mensen geen problemen ervaren met de high end Asus, Netgear en ook de TPLinks schijnen goed mee te kunnen komen.Grotbewoner schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:19:
Ik las dat een WiFi 6 router de latency naar mijn Quest 2 kon verlagen. Dat dit ook beter zou zijn dan alleen met 5ghz en zonder wifi6, wat ik nu gebruik. Ik merk wel een hele kleine vertraging die eigenlijk alleen af en toe nadelig is als ik online shooters speel in VR.
Ik heb echter de ballen verstand van routers en networking. Is het de moeite waard om toch een WiFi 6 router aan te schaffen boven mijn standaard Zyxel T-Mobile router?
Zo ja, heeft iemand tips voor goedkope, maar goed routers voor mijn use-case? Of een PCI kaartje voor in mijn PC?
WiFi5 heeft al voldoende bandbreedte beschikbaar, WiFi6 heeft potentieel betere latency, maar voor zover ik heb gelezen is dat op het moment alleen theoretisch en in de praktijk nog niet te zien. Als je nu toch een router koopt, heeft WiFi6 natuurlijk wel de voorkeur, maar check Discord van VD even, er waren namelijk ook juist problemen met een aantal WiFi6 routers die juist meer latency veroorzaakten.
Welke router heb je nu?
EDIT:
Als je de Quest 2 op VD gebruikt, hebben andere apparaten dan ook verbinding met je 5Ghz band? Dit kan namelijk funest zijn, is de PC waar je vanaf streamt wel met een kabel aangesloten?
[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 12-03-2021 09:29 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik zit bij T-Mobile glasvezel en ik heb de Zyxel VMG8825-T50 gekregen. Woon ook op een plek met weinig andere wifi netwerken in de buurt, mocht dat relevant zijn.Koldur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:26:
[...]
Belangrijkste is om een goede 5Ghz WiFi5 of hoger router/accesspoint te kopen. Ik heb even geen advies, gebruik zelf een WRT32X van Linksys en dat werkt als de brandweer, maar is met OpenWRT, een custom firmware, dus dat zal even wat te ingewikkeld zijn. Wel weet ik dat veel mensen geen problemen ervaren met de high end Asus, Netgear en ook de TPLinks schijnen goed mee te kunnen komen.
WiFi5 heeft al voldoende bandbreedte beschikbaar, WiFi6 heeft potentieel betere latency, maar voor zover ik heb gelezen is dat op het moment alleen theoretisch en in de praktijk nog niet te zien. Als je nu toch een router koopt, heeft WiFi6 natuurlijk wel de voorkeur, maar check Discord van VD even, er waren namelijk ook juist problemen met een aantal WiFi6 routers die juist meer latency veroorzaakten.
Welke router heb je nu?
Met lichte games heb ik een totale latency 32ms op zijn laagste, 35 gemiddeld. Daarvan is 10ms netwerk latency. Hoever zou dat omlaag gaan met Wifi 6? Naar 6ms oid? Dat scheelt 4ms.... niet wat je gaat merken denk ik.Grotbewoner schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:19:
Ik las dat een WiFi 6 router de latency naar mijn Quest 2 kon verlagen. Dat dit ook beter zou zijn dan alleen met 5ghz en zonder wifi6, wat ik nu gebruik. Het werkt nu op zich prima voor de meeste games. Ik merk wel een hele kleine vertraging die eigenlijk alleen af en toe nadelig is als ik online shooters speel in VR.
Wat zijn nu je latency waardes in de performance overlay?
Geen idee, zo diep ben ik er niet in gedoken, maar ik merk alleen met doelwitten tracken dat ik soms een beetje achter mijn doelwit schiet terwijl hit registration wel clientside is. Hoe zit ik de performance overlay aan? Zal vanmiddag eens kijken.Tadango schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:32:
[...]
Met lichte games heb ik een totale latency 32ms op zijn laagste, 35 gemiddeld. Daarvan is 10ms netwerk latency. Hoever zou dat omlaag gaan met Wifi 6? Naar 6ms oid? Dat scheelt 4ms.... niet wat je gaat merken denk ik.
Wat zijn nu je latency waardes in de performance overlay?
Kijk bij de streaming instellingen in VD. Je krijgt dan 4 waarden:Grotbewoner schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:35:
[...]
Geen idee, zo diep ben ik er niet in gedoken, maar ik merk alleen met doelwitten tracken dat ik soms een beetje achter mijn doelwit schiet terwijl hit registration wel clientside is. Hoe zit ik de performance overlay aan? Zal vanmiddag eens kijken.
- Game: De tijd die je GPU / CPU nodig heeft om een frame te renderen
- Encode: De tijd die nodig is om het frame de encoden
- Network: De tijd die nodig is om het frame in je bril te krijgen
- Decode: De tijd die nodig is om het frame de decoden
Network zou rond de 10 moeten zitten met de bandbreedte op 100-120Mbps.
Check, bedankt voor de hulp. Ik zal vanmiddag rapporteren!Tadango schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:39:
[...]
Kijk bij de streaming instellingen in VD. Je krijgt dan 4 waarden:
- Game: De tijd die je GPU / CPU nodig heeft om een frame te renderen
- Encode: De tijd die nodig is om het frame de encoden
- Network: De tijd die nodig is om het frame in je bril te krijgen
- Decode: De tijd die nodig is om het frame de decoden
Network zou rond de 10 moeten zitten met de bandbreedte op 100-120Mbps.
1) Hoe is de standaard geluid kwaliteit bij quest2? Zou ik eventueel een BT headset gekoppeld aan mijn pc kunnen gebruiken? Zo niet, zijn er headsets die aan te raden zijn?
2) Welke AliExpress halo wordt er bedoelt in een aantal posts hier: gaat het om de Headstrap alleen of Headstrap icm Face cushion?
Dank!
[ Voor 33% gewijzigd door Aws op 13-03-2021 16:34 ]
Geluid is mwa. Ik zou geen BT headset adviseren ivm latency. Ik gebruik zelf een draadloze gaming headset (astro A50). Het is al met al een behoorlijk gewicht op je hoofd maar het werkt prima.Aws schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:22:
Hoe is de standaard geluid kwaliteit bij quest2?
Zou ik eventueel een BT headset gekoppeld aan mijn pc kunnen gebruiken?
Zo niet, zijn er headsets die aan te raden zijn?
Ik ben misschien geen audiofiel, maar ben er juist wel van onder de indruk. Voor zo'n apparaat had ik er veel minder van verwacht. Ik voel in elk geval niet de behoefte er een headset aan te hangen.Aws schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:22:
Hi allen, 2 vragen:
1) Hoe is de standaard geluid kwaliteit bij quest2? Zou ik eventueel een BT headset gekoppeld aan mijn pc kunnen gebruiken? Zo niet, zijn er headsets die aan te raden zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door Southern Sun op 13-03-2021 17:17 ]
Deze, gebruik hem sinds release en ben er nog steeds erg blij mee.Aws schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:22:
Hi allen, 2 vragen:
2) Welke AliExpress halo wordt er bedoelt in een aantal posts hier: gaat het om de Headstrap alleen of Headstrap icm Face cushion?
Dank!
https://nl.aliexpress.com/item/1005001619417239.html
[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 13-03-2021 17:32 ]
Dat vindt ik ook. Als je ziet hoe het ingebouwd is is het prima geluid. Uiteraard is elke headset beter qua afscherming, maar standaard is het goed bruikbaar.Southern Sun schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:16:
[...]
Ik ben misschien geen audiofiel, maar ben er juist wel van onder de indruk. Voor zo'n apparaat had ik er veel minder van verwacht. Ik voel in elk geval niet de behoefte er een headset aan te hangen.
Ik moet zeggen dat het spel nog steeds wel kan bekoren
Alleen soms zijn de servers wat leeg. Dus ik zeg tegen iedereen hiero, maakt niet uit of je een HTC Vive of een Oculus Quest 2 hebt, koop dit spel als je lekker chaotische en intense Squad Battle Royale gameplay zoekt
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik zou m wel willen proberen, maar daar ga ik geen 30 euro voor betalen, als ik ook lees op Reddit over de aanloop van het aantal ‘squeezers’ als in; jongere kinderen die lopen te schreeuwen.XanderDrake schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:43:
Zooo net weer eens Population: One gespeeld, voor het eerst in een paar maanden. Er is een update uitgekomen een paar dagen geleden. Geen grote overhaul, meer QoL verbeteringen, nieuwe physics engine voor PC spelers, een veel nieuwe wapens (M60, Katana, mes, zone granade, etc). Nu is er ook een Social store, maar ik weet niet echt wat het punt daarvan is.
Ik moet zeggen dat het spel nog steeds wel kan bekorenhet is weer wat beter geworden met deze verbeteringen. Vooral de M60 is heerlijk.
Alleen soms zijn de servers wat leeg. Dus ik zeg tegen iedereen hiero, maakt niet uit of je een HTC Vive of een Oculus Quest 2 hebt, koop dit spel als je lekker chaotische en intense Squad Battle Royale gameplay zoekt
Stel we kunnen een groep mensen maken dan koop ik hem.
[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 14-03-2021 16:43 ]
Misschien is een Tweakers VR Discord een goed idee om makkelijker samen te kunnen spelen, of is er al iets dergelijks waar gebruik van gemaakt kan worden?
Laten we eens zien of we een groepje bij elkaar kunnen sprokkelen, ik ben ook wel in voor Pavlov, Contractors, Synth Riders en eventuele andere leuke MP VR games. Veel van deze titels zijn crossplay, dus een ieder is welkom! Er is een tweakers discord maar die is iets te algemeen voor dit doel vind ik.
[ Voor 8% gewijzigd door unfor op 14-03-2021 17:43 ]
Aaaaaand done.unfor schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:39:
Goed, laat ik dan die stap maar nemen om een GoT VR Discord te maken: https://discord.gg/AmFbUE39
Laten we eens zien of we een groepje bij elkaar kunnen sprokkelen, ik ben ook wel in voor Pavlov, Contractors, Synth Riders en eventuele andere leuke MP VR games. Veel van deze titels zijn crossplay, dus een ieder is welkom! Er is een tweakers discord maar die is iets te algemeen voor dit doel vind ik.
Steam: xoniqnl
Oculus: xoniq
Discord: xoniq
Platform: Oculus Quest 2
Ik speel momenteel geen PCVR, GPU (1080) is gestorven, markt is verrot nu en financiële prioriteit bij m'n baby dochter. Hopelijk binnenkort weer @ PCVR, maar dat is in dit geval ook gelijk het gemak van de Quest 2 in mijn geval, GPU dood en toch nog kunnen spelen.
Games die ik o.a. speel momenteel:
- Contractors
- Pavlov
Ik ben niet zo bekend met Discord, is het niet mogelijk een kanaal te maken op de Tweakers Discord? Scheelt weer qua accounts en dan is alles van Tweakers mooi bij elkaar.unfor schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:39:
Er is een tweakers discord maar die is iets te algemeen voor dit doel vind ik.
Hier ben ik heel benieuwd naar, hoor het graag als het ergens te volgen is. Game development trekt mij ook ontzettend. Jaar geleden poging gedaan een mobiele game te bouwen maar dat werd niets. Recent eerste test met VR gedaan, dat lijkt me een stuk vetter om voor te ontwikkelen. Het is alleen zó gigantisch, game development. Meerdere kunstvormen (programmeren, 3D-modelleren, scenery, verhaal, muziek, FX, ...) komen erin samen, helemaal in VR waar je alles van dichtbij kan bekijkenxoniq schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:27:
[...]
(Ben overigens zelf ook een VR game aan het ontwikkelen, maar door eerdere reden minder tijd, kom ik binnenkort met details over)
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Mja VR is een beetje de niche, je hebt niet verschillende accounts, maar gewoon 2 verschillende servers in 1 account. Denk dat VR ondergesneeuwd wordt in de reguliere Discord. Imho.jacobras schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:37:
[...]
Ik ben niet zo bekend met Discord, is het niet mogelijk een kanaal te maken op de Tweakers Discord? Scheelt weer qua accounts en dan is alles van Tweakers mooi bij elkaar.
Ik weet er alles vanjacobras schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:37:
[...]
Hier ben ik heel benieuwd naar, hoor het graag als het ergens te volgen is. Game development trekt mij ook ontzettend. Jaar geleden poging gedaan een mobiele game te bouwen maar dat werd niets. Recent eerste test met VR gedaan, dat lijkt me een stuk vetter om voor te ontwikkelen. Het is alleen zó gigantisch, game development. Meerdere kunstvormen (programmeren, 3D-modelleren, scenery, verhaal, muziek, FX, ...) komen erin samen, helemaal in VR waar je alles van dichtbij kan bekijken
Wil zelf ook eens kijken voor een vr game, maar heb totaal geen idee wat nog.
Inmiddels 3,5 uur gespeeld over twee sessies. Co-op kan overigens met maximaal vier personen en is echt leuk uitgewerkt. Er zijn twee classes: archer en warrior. Mijn maat speelt room-scale en ik standing, dus hij is warrior (kan wilder meppen) en ik archer. Het continue verzamelen om je wapens en uitrusting te upgraden terwijl je meerdere vijanden met z'n tweeën aanvalt maakt het echt leuk. Er zijn ook heel veel verborgen objecten/ruimtes dus het loont om goed om je heen te kijken.jacobras schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:20:
Karnage Chronicles spelen we sinds gisteren (momenteel in de sale voor 15,40 euro) en dat is een adventure game waarbij je je karakter kan upgraden qua wapens en kledij. Co-op is goed uitgewerkt en de actie is vet.
Wel kleine waarschuwing: er zitten grote (wel tekenstijl) spinnen in. Ben ik zelf niet zo'n fan van want ze springen op je af dus meestal sta ik dan achter m'n maat
Grappig momentje vanavond: het lukte me maar niet om pijlen te blokkeren. Ik hield m'n schild omhoog en werd alsnog geraakt door de pijl. Logisch: ik keek over het schild heen zoals je bij een flatscreen game zou verwachten te zien. In VR moet je dat schild natuurlijk wel hoog genoeg tillen dat je hoofd erachter zit
[ Voor 7% gewijzigd door jacobras op 14-03-2021 20:38 ]
Er zitten wel jonge koters tussen, zeker. Maar het is een open groep gamers, vrij sociaal, ik had in no time een Friends list vol met goede volwassen spelers.xoniq schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:19:
[...]
Ik zou m wel willen proberen, maar daar ga ik geen 30 euro voor betalen, als ik ook lees op Reddit over de aanloop van het aantal ‘squeezers’ als in; jongere kinderen die lopen te schreeuwen.
Tot nu toe is Pop:1 de eerste VR game welke ik langer dan 30+ uur heb gespeeld. Ik heb al zeker 35 VR games geprobeerd
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
1) Best prima voor een paar speakers die via een klein gat richting je oren gericht zijn. Ik heb er een setje IEM's bijgekocht en dat is vooral aan de lage kant wel een grote verbetering!Aws schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:22:
Hi allen, 2 vragen:
Dank!
https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
2) Ik heb zowel een Halo strap als de Elite Battery strap en die laatste is echt een stuk comfortabeler en voelt lichter aan. De extra accu is ook echt heel fijn, veel vrienden met Q2 hoor ik regelmatig zeggen "laatste potje, accu is bijna leeg!" en dat probleem heb ik echt nooit.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Squeekers heb je sinds kerst in iedere online game op Quest. Goedkope headset betekent gewoon simpelweg een grotere hoeveelheid jongere spelers. Als je iemand tegenkomt die absoluut nog geen 13 jaar is en/of zich misdraagt gewoon rapporteren bij oculus (oculus button, bovenste paneel, rechtsonder). Oculus is redelijk rigoreus en gooit gewoon de hele account in de ban.xoniq schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:19:
[...]
Ik zou m wel willen proberen, maar daar ga ik geen 30 euro voor betalen, als ik ook lees op Reddit over de aanloop van het aantal ‘squeezers’ als in; jongere kinderen die lopen te schreeuwen.
Ik speel voornamelijk Echo Arena en daar is het nog veel erger omdat de game gratis is. Gelukkig een actieve community die ook veel buiten de ingame matchmaking om private games organiseert. Daar is het meestal een stuk rustiger en volwassen.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Deze post zou eigenlijk een deel van de openingspost mogen worden volgens mijjacobras schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:20:
Ter inspiratie voor wie op zoek zijn naar iets nieuws een aantal games die ik graag speel.
Grote single player games
Alyx blijft de absolute topper. Ik ben bezig met mijn tweede playthrough, ditmaal met developer commentary ingeschakeld. Medal of Honor vraagt stevige VR-benen maar heeft een aardige verhaallijn met leuke elementen. Star Wars en DiRT zijn vette seated ervaringen en Zero Caliber is "gewoon" een shooter met heel veel uitgewerkte wapens.
- Half-Life: Alyx
- Medal of Honor: Above and Beyond
- Star Wars: Squadrons
- DiRT Rally 2.0
- Zero Caliber
[Afbeelding]
Kleinere fun games
Sommige games zijn klein maar toch blijf je ze spelen omdat ze een superleuk element hebben. Voor mij zijn dat:[Afbeelding]
- Beat Saber
- Zombie Training Simulator
- The Lab
Cooperative
Nu speel ik zelf sinds 2016 VR (eerst Vive, nu Index) maar recent heeft eindelijk iemand in mijn vriendenkring ook een set. We spelen samen:Die laatste klinkt misschien vreemd, maar SteamVR Home is serieus leuk om samen te doen! Er zijn behoorlijk wat environments die je kan verkennen of waar kleine minigames in zitten. Denk bijvoorbeeld aan een remake van een Rayman-, Zelda- of World of Warcraft-level maar ook gedetailleerde omgevingen door Valve zelf gemaakt.
- Arizona Sunshine
- Karnage Chronicles
- Onward
- Zero Caliber
- SteamVR Home
[Afbeelding]
Karnage Chronicles spelen we sinds gisteren (momenteel in de sale voor 15,40 euro) en dat is een adventure game waarbij je je karakter kan upgraden qua wapens en kledij. Co-op is goed uitgewerkt en de actie is vet. We zijn blij dat we die gevonden hebben want nu hebben we iets nieuws om de tijd te overbruggen tot de game waar we eigenlijk naar uitkijken beschikbaar is:
[YouTube: After the Fall | VR | Cinematic Trailer [ESRB]]
[ Voor 25% gewijzigd door Beavbusi op 15-03-2021 13:26 ]
Wanneer ik de headset stand alone gebruik, is er niks aan de hand (behalve bij het instellen van de guardian dan).
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd die ik op internet gevonden heb, maar niks helpt, zoals:
- Guardian uitschakelen.
- Oculus OWSserver.exe oid op prioriteit 'real-time' zetten.
- Andere USB poort
- Andere USB kabel
- Verse install van Windows 10
- de Quest resetten naar fabrieksinstellingen.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Virtual Desktop gaat niet werken, heb geen goede WiFi beschikbaar. En daarnaast heb ik nooit last gehad van de kabel...
Bij de Q2 zijn er een aantal die de Beta opt in hebben uitgezet om het te verhelpen.gabberjoost schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:57:
Ik heb een probleem met m'n Oculus Quest (1) icm. Oculus link. M'n geluid stottert als een malle wanneer ik PCVR games speel met link, en ook in de Oculus home VR omgeving. Ook wanneer ik een guardian instel, stottert het geluid.
Wanneer ik de headset stand alone gebruik, is er niks aan de hand (behalve bij het instellen van de guardian dan).
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd die ik op internet gevonden heb, maar niks helpt, zoals:
- Guardian uitschakelen.
- Oculus OWSserver.exe oid op prioriteit 'real-time' zetten.
- Andere USB poort
- Andere USB kabel
- Verse install van Windows 10
- de Quest resetten naar fabrieksinstellingen.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Virtual Desktop gaat niet werken, heb geen goede WiFi beschikbaar. En daarnaast heb ik nooit last gehad van de kabel...
of: Open debugtool, enter bitrate 0
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Oh ja, dat had ik ook nog gelezen, maar ik zit niet in het Beta programma...Soliest schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:04:
[...]
Bij de Q2 zijn er een aantal die de Beta opt in hebben uitgezet om het te verhelpen.
of: Open debugtool, enter bitrate 0
Dan je bitrate naar beneden aanpassen of op 0 zetten?gabberjoost schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:18:
[...]
Oh ja, dat had ik ook nog gelezen, maar ik zit niet in het Beta programma...
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Daar kan ik nog even naar kijken. Ik wist niet dat die optie bestond...Soliest schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:38:
[...]
Dan je bitrate naar beneden aanpassen of op 0 zetten?
Van het weekend zag ik de Asus AX-82U voorbij komen (die ik al een tijdje in de gaten hield) met cashback dus de knoop door gehakt. Net even getest en nu geeft VD 1200mb aan (altijd laptop bekabeld en de Q2 via 5ghz) en is het echt een wereld van verschil. Nauwelijks laadtijd en goed speelbaar, heel blij dat ik nu alles wireless kan doen.
Had ik ook. Was van TP Link dual channel 450Mbps naar de TP Link AX11000 koste wat maar heb je ook gelijk wat.Southern Sun schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:00:
Wow gisteren mijn router geupgrade, eerder moeten doenHad een TP link C2 1750, daarmee kreeg ik in het beginscherm van VD zo'n 466mb te zien (in het geel in elk geval) en dit liep nooit soepel genoeg dus gebruikte dit al een tijd niet meer. Met PCVR bekabeld begon die kabel me echter ook steeds meer te storen.
Van het weekend zag ik de Asus AX-82U voorbij komen (die ik al een tijdje in de gaten hield) met cashback dus de knoop door gehakt. Net even getest en nu geeft VD 1200mb aan (altijd laptop bekabeld en de Q2 via 5ghz) en is het echt een wereld van verschil. Nauwelijks laadtijd en goed speelbaar, heel blij dat ik nu alles wireless kan doen.
1200Mbps is een verademing op de Q2.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Je geeft aan dat je zelfs met Kabel spelen al stuttering krijgt, als je half life middels kabel speelt en je krijgt stutteringen dan komt het door de kracht van je GPU.Tomahawk_nr1 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:49:
Toevallig vandaag begonnen met Half Life. Ik kom er alleen achter dat ik toch wel wat stuttering ervaar wat ik eerst gemaakt wil hebben alvorens ik van de game geniet. Heb al veel geprobeerd en zaken uitgesloten. Zo heb ik met een kabel gespeeld en alle settings veranderd naar low. Daarnaast behoorlijk wat Youtube video's gevolgd. Eigenlijk ben ik er wel achter gekomen dat ondanks de lage latency (minder dan 35 mbs) het wel lijkt te komen door de router. Welke router/accespoint adviseren jullie? Liefst wel redelijk low budget omdat ik deze alleen zal gebruiken voor VR-gaming.
Wat voor videokaart heb je? HLA vereist toch wel een pittige GPU om vloeiend te spelen op 72 of 90Hz (afhankelijk hoe je het in steam ingesteld hebt staan)
Je router is niet het probleem als jij je Q2 direct op je PC hebt aangesloten en je nog steeds haperingen krijgt.
Geef anders je PC specs eens hier. Daarnaast hoe hoog heb jij je rendering staan in de Oculus software en op welke settings heb je het in steam VR staan?
[ Voor 6% gewijzigd door Xtr3me4me op 16-03-2021 22:13 ]
Dit. Ik liep net na release ook tegen stuttering aan (post van me in het Half-Life: Alyx topic):Xtr3me4me schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:09:
[...]
Je router is niet het probleem als jij je Q2 direct op je PC hebt aangesloten en je nog steeds haperingen krijgt.
Geef anders je PC specs eens hier. Daarnaast hoe hoog heb jij je rendering staan in de Oculus software en op welke settings heb je het in steam VR staan?
Kort daarna heb ik mijn CPU geüpgraded (naar Ryzen 5 3600) en dat loste het op. Geen gestotter meer.jacobras schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:10:
Game draait hier matig. Index op een i5-6500 (minimum spec voor de game = i5-7500) + GTX 1070. Als ik stil sta en om me heen kijk beweegt alles soepel, maar als ik loop stottert het een beetje. Ik denk ergens dat ze dat nog wel kunnen verbeteren in een update misschien.
Ervaar je het gestotter continu of op momenten? Een tooltje als fpsVR is misschien handig (wel betaald) om te checken wat je hardware aan het doen is.
[ Voor 11% gewijzigd door jacobras op 16-03-2021 23:03 ]
Ik heb de resolution scale in iedere app op 100% staan. En in VD gebruik ik medium als kwaliteit. Ik speel overigens wel op 90 Hz. Qua performance zie in de FPS-VR dat ik gemiddeld wel 89 a 90 FPS haal. Vandaar dat ik toch denk dat het aan mijn router ligt.
Welke router heb je? Wat geeft de performance overlay van VD aan in latency en wat is de connected speed als je in het VD menu kijkt? Welke band gebruik je 5GHz of 2,4GHz en gebruik je meerdere apparaten op diezelfde band?Tomahawk_nr1 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:53:
Owh mijn excuses. Mijn post was eigenlijk niet echt heel duidelijk. Ik ervaar geen stutter met het spelen met een kabel. Mijn CPU is een Ryzen 5 3600 en GPU is een 3070.
Ik heb de resolution scale in iedere app op 100% staan. En in VD gebruik ik medium als kwaliteit. Ik speel overigens wel op 90 Hz. Qua performance zie in de FPS-VR dat ik gemiddeld wel 89 a 90 FPS haal. Vandaar dat ik toch denk dat het aan mijn router ligt.
[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 17-03-2021 09:02 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Dankje voor je snelle reactie.Koldur schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:01:
[...]
Welke router heb je? Wat geeft de performance overlay van VD aan in latency en wat is de connected speed als je in het VD menu kijkt? Welke band gebruik je 5GHz of 2,4GHz en gebruik je meerdere apparaten op diezelfde band?
-De router is een TPlink C1200 en ik speel op 5GHZ.
-Gebruik geen andere apparaten op de 5Ghz band.
-VD geeft connected speed aan van 866 mbs.
-Latency is gemiddeld rond de 34 mbs. Soms schiet me netwerklatency naar 10 mbs en andere keer weer de game naar 10mbs waardoor het totaal maximaal rond de 40 a 45 mbs uitkomt voor een korte periode van ongeveer een seconde.
Neem aan dat je ms bedoeld i.p.v. mbs m.b.t. latency? Welk onderdeel schiet oranje uit als je naar 40/45ms gaat? Wanneer ervaar je de stotteringen m.b.t. latency, alleen als het naar 40-45 gaat of ook daaronder?Tomahawk_nr1 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:35:
[...]
Dankje voor je snelle reactie.
-Latency is gemiddeld rond de 34 mbs. Soms schiet me netwerklatency naar 10 mbs en andere keer weer de game naar 10mbs waardoor het totaal maximaal rond de 40 a 45 mbs uitkomt voor een korte periode van ongeveer een seconde.
Wat zijn de andere instellingen van je VD? Heb je bijvoorbeeld Video Frame Buffer aan staan e.d.?
Het is een heel gedoe om te troubleshooten, zoveel instellingen en factoren die het probleem kunnen zijn.
Draai ook even HWiNFO om te kijken of je CPU bottlenecked voor de zekerheid en hoe de load op de GPU is op de stotter momenten.
Op zich ziet je latency er goed uit, zeker op gebied van netwerk, dus ik denk dat het niet aan de router ligt. Je hebt de PC wel met een netwerkkabel aangesloten direct aan de router?
[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 17-03-2021 12:41 ]
Wat zie je precies stotteren eigenlijk? De omgeving of je handen / controllers?Tomahawk_nr1 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:35:
[...]
Hoe heb jij je settings hierin staan? (In je oculus software) en met name de Render Resolution?Tomahawk_nr1 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:35:
[...]
:strip_exif()/f/image/XhH31dQJvbKCQ4604pscjfvC.jpg?f=fotoalbum_large)
En hoe zie jij dit voor je? Want enige wat je hebt is in VR een groot vlak scherm.NhNeoN schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:34:
Heeft er iemand geprobeerd om met een Quest 2 via Game pass cloud gaming VR games te spelen? Ik heb zelf geen Game pass, maar zou dit wel willen aanschaffen als er ook een aantal VR games op de Quest 2 draaien.
Je moet dus Xbox Game Pass APK op je pc installeren en daarnaast met Side Quest dit laden in je Quest 2.
Daarnaast moet je dus een officiele Xbox Controller hebben die met BT kan koppelen middels een BT dongle aan je pc.
Je moet wel een oude apk downloaden en niet de nieuwste, die laat je scherm inzoomen waardoor veel dingen buiten het scherm valt (zoals menu etc..)
Edit: Vlekkenloos werkt dit niet, aangezien het ook met een omweg gedaan moet worden.
Edit 2: Andere mogelijkheid is VD te hebben op je Q2 geinstalleerd een goeie wireless connectie te hebben met je PC en een draadloze XBOX controller middels BT gekoppeld met je PC en daarin Game pass te starten.
Het word geladen op een vlak (zeg maar 50" scherm") het is leuk...maar scherpte is niet van jewelste.
Je bent gelimiteerd aan de reso van je Q2. Daarnaast heb je een VR helm om VR games te spelen en niet te gebruiken als TV/Monitor vervanger. Immers zuigt het je batterij leeg als je wireless dat zo gebruikt.
[ Voor 28% gewijzigd door Xtr3me4me op 17-03-2021 13:43 ]
Ik zat inderdaad te denken aan VD en dan Game pass via de pc naar de Quest 2 streamen. Ik zag bijvoorbeeld dat Asetto Corsa op Game pass staat. Deze game heeft ook VR functionaliteit.Xtr3me4me schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:40:
[...]
En hoe zie jij dit voor je? Want enige wat je hebt is in VR een groot vlak scherm.
Je moet dus Xbox Game Pass APK op je pc installeren en daarnaast met Side Quest dit laden in je Quest 2.
Daarnaast moet je dus een officiele Xbox Controller hebben die met BT kan koppelen middels een BT dongle aan je pc.
Je moet wel een oude apk downloaden en niet de nieuwste, die laat je scherm inzoomen waardoor veel dingen buiten het scherm valt (zoals menu etc..)
Edit: Vlekkenloos werkt dit niet, aangezien het ook met een omweg gedaan moet worden.
Edit 2: Andere mogelijkheid is VD te hebben op je Q2 geinstalleerd een goeie wireless connectie te hebben met je PC en een draadloze XBOX controller middels BT gekoppeld met je PC en daarin Game pass te starten.
Het word geladen op een vlak (zeg maar 50" scherm") het is leuk...maar scherpte is niet van jewelste.
Je bent gelimiteerd aan de reso van je Q2. Daarnaast heb je een VR helm om VR games te spelen en niet te gebruiken als TV/Monitor vervanger. Immers zuigt het je batterij leeg als je wireless dat zo gebruikt.
[ Voor 76% gewijzigd door NhNeoN op 17-03-2021 13:52 ]
Wat je kan doen is Game Pass aanschaffen (Je hebt wel Game Pass Ultimate nodig) kost 12€ p.m. trouwens.NhNeoN schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:51:
Ik zat inderdaad te denken aan VD en dan Game pass via de pc naar de Quest 2 streamen. Ik zag bijvoorbeeld dat Asetto Corsa op Game pass staat. Deze game heeft ook VR functionaliteit.
Wanneer je Asetto Corsa installeert, word het gewoon op je bureau blad geplaatst het spel. Dus je laad het spel niet vanuit Game Pass zelf daarna.
Oculus Q2 op je hoofd met kabel of zonder kabel (afhankelijk hoe lang je wilt spelen, tenzij je een Powerbank aan je Q2 gekoppeld hebt)
Xbox controller / stuur in je hand en gamen maar.
Optie 1: Wil je wireless, moet je VD op je Q2 staan (dus gekocht binnen in de Oculus Store en geinstalleerd op je Q2)
Optie 2: Wil je bekabeld, dan laad Steam automatisch VR mode en voila.
Optie 1 kost je nog eens 20€ voor VD naast de Game Pass Ultimate.
Optie 2: kost het je alleen een Game Pass Ultimate en kan jezelf kiezen voor 1 maand of 3 maanden of 6 of 12 maanden.
[ Voor 10% gewijzigd door Xtr3me4me op 17-03-2021 13:56 ]
EDIT: never mind,NhNeoN schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:51:
[...]
Ik zat inderdaad te denken aan VD en dan Game pass via de pc naar de Quest 2 streamen. Ik zag bijvoorbeeld dat Asetto Corsa op Game pass staat. Deze game heeft ook VR functionaliteit.
[ Voor 6% gewijzigd door Tadango op 17-03-2021 13:57 ]
Jawel werkt wel. Asetto Corsa heeft build in VR mode zitten. Zodra hij de Steam VR settings herkent, kun je VR mode inschakelen in het spel.Tadango schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:57:
[...]
Zover ik weet werkt VR niet op deze manier.
Game Pass zelf is niet VR, maar bepaalde spellen bezitten VR mode, zoals Asetto Corsa binnen in het spel.
Een soort gelijke als Elite Dangerous, het is van nature geen VR game, maar kan wel VR draaien door in het spel de HMD te activeren en hij herkent de Steam VR apk.
[ Voor 30% gewijzigd door Xtr3me4me op 17-03-2021 13:59 ]
Heb een proef game pass gehad, kon toen gewoon no man's sky spelen.Xtr3me4me schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:57:
[...]
Jawel werkt wel. Asetto Corsa heeft build in VR mode zitten. Zodra hij de Steam VR settings herkent, kun je VR mode inschakelen in het spel.
Game Pass zelf is niet VR, maar bepaalde spellen bezitten VR mode, zoals Asetto Corsa binnen in het spel.
Een soort gelijke als Elite Dangerous, het is van nature geen VR game, maar kan wel VR draaien door in het spel de HMD te activeren en hij herkent de Steam VR apk.
Maar die had ik lokaal geinstalleerd, dus was niet via de cloud van microsoft.
(maar geen ervaring met de xcloud)
Ik ben verstopt zoek een ander :P
X cloud is ook voor mobiel / tablet bedoelt en niet voor de Q2. Immers gebruik je de Q2 pas op het moment je het spel zelf geladen hebt.kaasszje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:09:
[...]
Heb een proef game pass gehad, kon toen gewoon no man's sky spelen.
Maar die had ik lokaal geinstalleerd, dus was niet via de cloud van microsoft.
(maar geen ervaring met de xcloud)
Voor Q2 maakt het niks uit waar je het spel vandaan hebt, zolang VR functie erin zit gebouwd.
xcloud is een onderdeel van xbox game pass.
Als je xbox game pass hebt kun je alle games lokaal installeren (en heb je een 'deftige' GPU nodig).
Als je games wil streamen van de microsoft servers heb je xcloud nodig. (geen specifieke GPU nodig).
Correct en om extra erbij te geven. X cloud gaming word vooralsnog alleen in 720p gestreamed.tsjarlie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:51:
Misschien ter verduidelijking :
xcloud is een onderdeel van xbox game pass.
Als je xbox game pass hebt kun je alle games lokaal installeren (en heb je een 'deftige' GPU nodig).
Als je games wil streamen van de microsoft servers heb je xcloud nodig. (geen specifieke GPU nodig).
Ja ik heb exact dezelfde instellingen.Xtr3me4me schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:27:
[...]
Hoe heb jij je settings hierin staan? (In je oculus software) en met name de Render Resolution?
[Afbeelding]
Eigenlijk lijkt het me ook vreemd als me CPU me bottlenecked omdat er met een kabel geen probleem is. Overigens als ik alles op low zet in Half Life veranderd dat eigenlijk ook niets.Neem aan dat je ms bedoeld i.p.v. mbs m.b.t. latency? Welk onderdeel schiet oranje uit als je naar 40/45ms gaat? Wanneer ervaar je de stotteringen m.b.t. latency, alleen als het naar 40-45 gaat of ook daaronder?
Wat zijn de andere instellingen van je VD? Heb je bijvoorbeeld Video Frame Buffer aan staan e.d.?
Het is een heel gedoe om te troubleshooten, zoveel instellingen en factoren die het probleem kunnen zijn.
Draai ook even HWiNFO om te kijken of je CPU bottlenecked voor de zekerheid en hoe de load op de GPU is op de stotter momenten.
Op zich ziet je latency er goed uit, zeker op gebied van netwerk, dus ik denk dat het niet aan de router ligt. Je hebt de PC wel met een netwerkkabel aangesloten direct aan de router?
Ik ervaar niet echt latency in de controllers of bewegingen. Maar het is meer een hick-up of stotter eens iedere 2 seconde. Videobuffering aan of uit maakt niet veel uit voor de ervaring. Sliced encoding staat bij mij ook uit. En met een kabel heb ik nergens last van. Ik heb ook geprobeerd om zo beetje op me router te staan. Maar eigenlijk precies hetzelfde euvel. Zou het misschien zo kunnen zijn dat me router eigenlijk gewoon niet snel genoeg is (qua rekenkracht) om constant de beelden te door te sturen en dat hij soms pakketjes overslaat?
[ Voor 39% gewijzigd door Tomahawk_nr1 op 17-03-2021 20:29 ]
Zoals Tadango aangeeft, is het wel belangrijk om de PC direct op de TP-Link aan te sluiten. Dit kan problemen oplossen.
Wat je ook nog kan doen als dat al zo is of het niet oplost, heeft voor mij en vele anderen geholpen, is VD deïnstalleren en opnieuw installeren. Je hoeft het niet meer te patchen. Waarom dit werkt durf ik niet precies te zeggen, maar het werkt in veel gevallen.
[ Voor 35% gewijzigd door Plugin op 17-03-2021 22:43 ]
Ik heb wat gegoogled en kwam op dit topic:
https://forums.oculusvr.c...g-link/td-p/848398/page/5
Meerdere mensen met dit probleem dus. Het probleem ziet er zo uit:
:strip_exif()/f/image/pZqSYVGjClA5CsyN5sUJyGQh.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto is van een andere gebruiker met het zelfde probleem.
Mijn pc specs
5600x
3080
32gb ram @ 3600ghz
Ik vraag me af of meer mensen er hier last van hebben. De gebruikers op het Oculus forum denken dat het software gerelateerd is, ik zelf ben daar (nog) niet zo zeker van omdat het probleem zich pas na een minuut of 10 ineens voor doet. Overigens, als ik Iracing sluit en naar het oculus link scherm ga is het verdwenen...
Hoe dan ook, ik krijg nu een nieuwe headset opgestuurd. Maar twijfel heel erg of dat het probleem gaat verhelpen. Meer mensen die dit probleem hebben (gehad)?
Dat heb ik ook, is een bug in Link denk ik. Lijkt me niets met de hardware te maken te hebben. Heb ik met de Quest 1 en 2 allebei met Link. Ik heb het met project cars trouwens, dus is ook geen iRacing issue.Thodekroo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:28:
Ik heb een vraag voor de Quest 2 eigenaren. Ik heb wanneer ik de link kabel gebruik last van 4 horizontalen strepen over het beeld, ongeveer evenredig verdeeld over het beeld. Op die lijnen is het beeld net even wat meer blurry. Als ik vervolgens een minut of 10/20 Iracing doe, dan krijgt het beeld onder de onderste lijn ineens een soort witte gloed. Soms is het ook rose.
[Afbeelding]
Mijn pc specs
5600x
3080
32gb ram @ 3600ghz
Ik vraag me af of meer mensen er hier last van hebben. De gebruikers op het Oculus forum denken dat het software gerelateerd is, ik zelf ben daar (nog) niet zo zeker van omdat het probleem zich pas na een minuut of 10 ineens voor doet. Overigens, als ik Iracing sluit en naar het oculus link scherm ga is het verdwenen...
Hoe dan ook, ik krijg nu een nieuwe headset opgestuurd. Maar twijfel heel erg of dat het probleem gaat verhelpen. Meer mensen die dit probleem hebben (gehad)?
Oh haha echt? Heel bijzonder dat dit dan niet bekend is bij Oculus. En nog vreemder dat ze mij een nieuwe headset gaan toesturen....Tadango schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:29:
[...]
Dat heb ik ook, is een bug in Link denk ik. Lijkt me niets met de hardware te maken te hebben. Heb ik met de Quest 1 en 2 allebei met Link. Ik heb het met project cars trouwens, dus is ook geen iRacing issue.
Ik heb mijn Quest 2 voor 90% Iracing gebruik gekocht dus als dat het niet verhelpt gaat ie retour.
Helpdesk kent vast niet alle issue zoals gewoonlijkThodekroo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:31:
[...]
Oh haha echt? Heel bijzonder dat dit dan niet bekend is bij Oculus. En nog vreemder dat ze mij een nieuwe headset gaan toesturen....
Ik heb mijn Quest 2 voor 90% Iracing gebruik gekocht dus als dat het niet verhelpt gaat ie retour.
Ik heb inderdaad gewoon een ticket aangemaakt via Oculus. Kreeg 2 dagen later al deze reactie.
Dat is dan ook mooi kak! Weet niet of je dit al geprobeerd hebt maar kun je anders niet een oude nvidia Driver proberen?Thodekroo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:44:
Ik snap dat ze niet alles weten, maar ik heb er een link bij gedaan van dat topic, daar hebben ook sommige de reactie gekregen: Link werkt niet (goed) met de Nvidia 3xxx series.
Ik heb inderdaad gewoon een ticket aangemaakt via Oculus. Kreeg 2 dagen later al deze reactie.
Als ik het zo zie, lijkt het wel een driver issue te zijn. Ik weet namelijk uit eigen ervaring dat met 3 generatie drivers terug (dus de 4e vanaf de nieuwste meegerekend) MSFS met Q2 met Link gekoppeld het allemaal gewoon perfect eruit zag en dit soort rare beelden niet naar voren kwam.
Heb tevens MSFS 4 keer ofzo geprobeerd toen maar sindsdien mezelf in Saints en Sinners en HLFA gestort.
Is geen 30xx issue gezien ik het heb met een 2070 SuperThodekroo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:44:
Ik snap dat ze niet alles weten, maar ik heb er een link bij gedaan van dat topic, daar hebben ook sommige de reactie gekregen: Link werkt niet (goed) met de Nvidia 3xxx series.
Ja, ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik kon het oplossen door de Oculus setup software(Rift S) te downloaden en kiezen voor repair. Daarna was het bij mij weg maar ik heb ook gelezen dat dit niet voor iedereen werkt. Hopelijk werkt het wel voor jou.Thodekroo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:28:
Ik heb een vraag voor de Quest 2 eigenaren. Ik heb wanneer ik de link kabel gebruik last van 4 horizontalen strepen over het beeld, ongeveer evenredig verdeeld over het beeld. Op die lijnen is het beeld net even wat meer blurry. Als ik vervolgens een minut of 10/20 Iracing doe, dan krijgt het beeld onder de onderste lijn ineens een soort witte gloed. Soms is het ook rose.
[Afbeelding]
Mijn pc specs
5600x
3080
32gb ram @ 3600ghz
Thanks, ik ga het proberen!Wardjinn schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:30:
[...]
Ja, ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik kon het oplossen door de Oculus setup software(Rift S) te downloaden en kiezen voor repair. Daarna was het bij mij weg maar ik heb ook gelezen dat dit niet voor iedereen werkt. Hopelijk werkt het wel voor jou.
Saints en Sinners op de Rift, is die nou wel of niet Cross play met de Quest?
Er wordt op internet nl niet heel duidelijk antwoord gegeven, De reacties van rond de release zijn dat het Cross buy zou zijn met de Quest, maar nergens werd dat officieel benoemd en momenteel is er niets te vinden op de Oculus site.
Zijn hier eigenaren van een Rift/Quest die dit weten?
Is gewoon cross play.remcheese schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:17:
Weet een van jullie dit?
Er wordt op internet nl niet heel duidelijk antwoord gegeven, De reacties van rond de release zijn dat het Cross buy zou zijn met de Quest, maar nergens werd dat officieel benoemd en momenteel is er niets te vinden op de Oculus site.
Bedankt voor je snelle reactie! Hij download m nu naar m'n Quest.
Overzichtje:remcheese schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:17:
Weet een van jullie dit?
https://www.oculus.com/ex...section/2335732183153590/
De support afdeling van de webshop geeft dus aan dat ik zal moeten kijken naar een ander model en mijn oog (pun intended) valt op de Vive Pro Eye. Iemand ervaring met de eye tracking hiervan?
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Als vervanging voor je toen 500 euro Quest kijk je naar een 1400 euro zakelijke headset?sHELL schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:33:
Afgelopen begin zomer een Quest gekocht (toen nog voor de volle mep, z'n 500 euro) maar na een klein jaartje kreeg ik problemen met de linker controller. Vandaag een mailtje gekregen dat ze het niet kunnen repareren/vervangen omdat deze niet langer leverbaar is.
De support afdeling van de webshop geeft dus aan dat ik zal moeten kijken naar een ander model en mijn oog (pun intended) valt op de Vive Pro Eye. Iemand ervaring met de eye tracking hiervan?
Geen ervaring mee maar volgens mij is er niet echt (veel) support voor die eye tracking aangezien het bij consumenten devices nog nauwelijks te vinden is.
Gamertag: FinrazielNL
Nouja... van die 1400 euro gaat er dus 500 euro af omdat alles onder garantie valt. Vandaar dat de vive pro enigszins mijn interesse wekt ivm een toekomstige fullbody upgrade.Finraziel schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 07:17:
[...]
Als vervanging voor je toen 500 euro Quest kijk je naar een 1400 euro zakelijke headset?
Geen ervaring mee maar volgens mij is er niet echt (veel) support voor die eye tracking aangezien het bij consumenten devices nog nauwelijks te vinden is.
Wat heb je aan scherpte als de sweetspot in mijn geval zo klein is dat ik altijd m'n hoofd moet draaien i.p.v. m'n ogen zelf te bewegen. Als ik rechtdoor rij in de race simulator en denk 'goh wat is alles blurry' dan moet ik m'n hoofd een paar graden tilten en dan is het weer scherp 'recht vooruit'.. Vervelend.
Zonder 'shroud' of hoe noem je het kan ik dichterbij de lenzen komen, maar zelfs als m'n wimpers tegen de lens aankomen is de FOV niet veel beter en de sweetspot ook niet. Dit zijn natuurlijk VR problemen en je kan geen mega sweetspot verwachten. Misschien ga ik er nog aan wennen maar ik betwijfel het.
Zijn er XTAL 8k gebruikers op dit forum? Ik meen dat je daar de focus nog kan instellen en misschien heb je daar 140 graden FOV waarvan 70 'scherp' ipv 90 graden met 30 scherp zoals het nu subjectief lijkt.
Omdat het zo enorm subjectief is moet je het eigenlijk even kunnen proberen, helemaal als het gaat om 8000 euro..
Van die oude controllers, magere resolutie en wel de hoofdprijs betalensHELL schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:33:
Afgelopen begin zomer een Quest gekocht (toen nog voor de volle mep, z'n 500 euro) maar na een klein jaartje kreeg ik problemen met de linker controller. Vandaag een mailtje gekregen dat ze het niet kunnen repareren/vervangen omdat deze niet langer leverbaar is.
Beter een gepimpte quest 2 met een elite strap met battery pack + vr cover Facial Interface & Foam Replacement, draadloos (streamen), Vive Facial Tracker (werkt ook met de Quest 2):
Vind ik zelf persoonlijk niet interessant zo'n gezicht tracker maar goed.
[ Voor 17% gewijzigd door Plugin op 20-03-2021 13:23 ]
Ja blijft apart zulke grote verschillen qua ervaringen met de G2. Voor mij is de sweetspot gewoon goed, niet slechter dan de Quest 2. De FOV iets beter voor mij dan de Quest 2. Grootste nadeel is een zware stugge draad, daarom is de Quest 2 overall gewoon beter (tenzij voor flight- en race sims/games/seated).Niels007007 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:01:
VR is so subjectief! Gisteren heb ik mijn Reverb G2 uitgeprobeerd. Belachelijk hoge resolutie en geen screen-door, maar ook een teleurstellende FOV en een kleine sweetspot vergeleken met mijn verwachtingen.
Wat heb je aan scherpte als de sweetspot in mijn geval zo klein is dat ik altijd m'n hoofd moet draaien i.p.v. m'n ogen zelf te bewegen. Als ik rechtdoor rij in de race simulator en denk 'goh wat is alles blurry' dan moet ik m'n hoofd een paar graden tilten en dan is het weer scherp 'recht vooruit'.. Vervelend.
Zonder 'shroud' of hoe noem je het kan ik dichterbij de lenzen komen, maar zelfs als m'n wimpers tegen de lens aankomen is de FOV niet veel beter en de sweetspot ook niet. Dit zijn natuurlijk VR problemen en je kan geen mega sweetspot verwachten. Misschien ga ik er nog aan wennen maar ik betwijfel het.
Zijn er XTAL 8k gebruikers op dit forum? Ik meen dat je daar de focus nog kan instellen en misschien heb je daar 140 graden FOV waarvan 70 'scherp' ipv 90 graden met 30 scherp zoals het nu subjectief lijkt.
Omdat het zo enorm subjectief is moet je het eigenlijk even kunnen proberen, helemaal als het gaat om 8000 euro..
[ Voor 4% gewijzigd door Plugin op 20-03-2021 13:20 ]
Daarnaast is het spel vanaf 18 maart onderdeel van EA Play, heb zelf hiervoor gekozen. Voor 4 euro per maand kan ik even proberen of dit spel iets voor mij is.
Met welke headset en hoe speel je het? Ik kon het niet lekker spelen om eerlijk te zijn, maar misschien dat dit verbeterd is of jij de gouden tip hebt?thecompany schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:26:
Tip voor mensen die Star Wars Squadrons tot op heden nog niet gekocht hebben, bijvoorbeeld vanwege de prijs (40 euro), deze is nu in de aanbieding voor 20 euro tot en met morgen op Steam.
Daarnaast is het spel vanaf 18 maart onderdeel van EA Play, heb zelf hiervoor gekozen. Voor 4 euro per maand kan ik even proberen of dit spel iets voor mij is.
Werkte niet lekker met mijn Quest 2 en verschillende controllers. Je moest ook moeilijk starten om in VR mode te komen, was er helemaal klaar mee. Werkte een keer goed, crashte het was het weer geen doen.
Ik heb het ook gespeeld op de Quest 2. Met Link (ipv Virtual Desktop deze keer). Was eigenlijk simpelweg een kwestie van USB aansluiten, in de headset op link klikken en vervolgens Squadrons starten.Koldur schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:56:
[...]
Met welke headset en hoe speel je het? Ik kon het niet lekker spelen om eerlijk te zijn, maar misschien dat dit verbeterd is of jij de gouden tip hebt?
Werkte niet lekker met mijn Quest 2 en verschillende controllers. Je moest ook moeilijk starten om in VR mode te komen, was er helemaal klaar mee. Werkte een keer goed, crashte het was het weer geen doen.
De Xbox controller werd direct herkend en ook VR werd direct geactiveerd. Speel het op een 5700XT, geen crashes so far.
Enige probleem wat ik heb, is dat ik het spel niet leuk vindt
Ik heb voor dit spel ook een goedkope joystick met gasthrottle op de kop getikt. Ik vond het een erg leuke game zeker in combinatie met de joystick. Eigenlijk me leukste PCVR ervaring tot nu toe. Het was wel een beetje tweaken met de instellingen. Zelf heb ik een 3070 met een Quest 2 en dat draaide eigenlijk behoorlijk goed. Speelde overigens met een kabel. Wat ik niet begrijp is dat je moeite had met het opstarten van de game. Het is toch steamVR aan en gaan met die banaan?Koldur schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:56:
[...]
Met welke headset en hoe speel je het? Ik kon het niet lekker spelen om eerlijk te zijn, maar misschien dat dit verbeterd is of jij de gouden tip hebt?
Dat is raar, want ik heb vandaag (zondagnacht 1 uur) een losse Quest linkercontroller besteld bij de website van Oculus. Gewoon op voorraad en word over 1 of 2 dagen netjes bezorgd. Ikzelf heb ook een Quest 1 voor 500 euro gekocht 1.5 jaar geleden en mijn linkercontroller heeft sinds 3 weken veel problemen met de stick/pookje.. Die gaat de hele tijd vanzelf naar rechts... Na 3 weken dus nog maar een paar spelletjes op de quest kunnen spelen via een Xbox controller, maar de left controller gekocht.sHELL schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:33:
Als het m'n enigste quest was had ik dat ook wel geopperd bij de support. Maar dat is niet het geval.WinterMute2025 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 01:09:
[...]
Dat is raar, want ik heb vandaag (zondagnacht 1 uur) een losse Quest linkercontroller besteld bij de website van Oculus. Gewoon op voorraad en word over 1 of 2 dagen netjes bezorgd. Ikzelf heb ook een Quest 1 voor 500 euro gekocht 1.5 jaar geleden en mijn linkercontroller heeft sinds 3 weken veel problemen met de stick/pookje.. Die gaat de hele tijd vanzelf naar rechts... Na 3 weken dus nog maar een paar spelletjes op de quest kunnen spelen via een Xbox controller, maar de left controller gekocht.
Hij startte bij mij nog et in VR mode, moest daarvoor met het toetsenbord iets doen. Wilde gewoon even lekker draadloos spelen beneden terwijl mijn PC boven staat alleen met een controller, maar zo simpel was dat toen dus niet...Tomahawk_nr1 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:10:
Iedereen die me de afgelopen dagen geholpen heeft met Virtual Desktop. Het is gelukt! Ik heb me 2.4GHz mode uitgezet in de router, daarna draaide Half Life een stuk vlotter met minder missende frames.
[...]
Ik heb voor dit spel ook een goedkope joystick met gasthrottle op de kop getikt. Ik vond het een erg leuke game zeker in combinatie met de joystick. Eigenlijk me leukste PCVR ervaring tot nu toe. Het was wel een beetje tweaken met de instellingen. Zelf heb ik een 3070 met een Quest 2 en dat draaide eigenlijk behoorlijk goed. Speelde overigens met een kabel. Wat ik niet begrijp is dat je moeite had met het opstarten van de game. Het is toch steamVR aan en gaan met die banaan?
Als een dergelijk simpele maar belangrijke actie zo moeilijk moet, hoeft het niet voor mij. Het is dan namelijk geen doen. Hoopte dat dit probleem nu in ieder geval opgelost zou zijn.
Je kan als je router USB poorten heeft via een programma bv een joystick aansluiten op de router (als die dus beneden staat?).Koldur schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:39:
[...]
Hij startte bij mij nog et in VR mode, moest daarvoor met het toetsenbord iets doen. Wilde gewoon even lekker draadloos spelen beneden terwijl mijn PC boven staat alleen met een controller, maar zo simpel was dat toen dus niet...
Als een dergelijk simpele maar belangrijke actie zo moeilijk moet, hoeft het niet voor mij. Het is dan namelijk geen doen. Hoopte dat dit probleem nu in ieder geval opgelost zou zijn.
Het gaat mij meer om het feit dat het spel gewoon meteen in VR mode start en dit niet via het keyboard nog gedaan moet worden.Plugin schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:55:
[...]
Je kan als je router USB poorten heeft via een programma bv een joystick aansluiten op de router (als die dus beneden staat?).
Wat ik niet zeker meer weet is dat met mijn Switch Pro controller de lay-out van knoppen niet goed is, een spel als dit (misschien ben ik iets te kieskeurig hoor) verwacht ik gewoon meer support op dit gebied. Ik heb geen zin om er een nieuwe controller voor te moeten kopen als ik gewoon een controller heb die er qua functionaliteit gewoon prima mee kan werken.
Dit probleem kan ik nog enigszins mee werken, want dat is een eenmalige configuratie, maar het eerste probleem was voor mij de reden om een refund te vragen. Maar voor €20 ga ik het denk ik wel kopen, zal er ooit plezier aan beleven denk ik.
Hier start hij in VR modus op. Volgens mij was dat een keuze die je kon maken. Dan nog kan je met de controller via het menu altijd switchen toch?Koldur schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:10:
[...]
Het gaat mij meer om het feit dat het spel gewoon meteen in VR mode start en dit niet via het keyboard nog gedaan moet worden.
Wat ik niet zeker meer weet is dat met mijn Switch Pro controller de lay-out van knoppen niet goed is, een spel als dit (misschien ben ik iets te kieskeurig hoor) verwacht ik gewoon meer support op dit gebied. Ik heb geen zin om er een nieuwe controller voor te moeten kopen als ik gewoon een controller heb die er qua functionaliteit gewoon prima mee kan werken.
Dit probleem kan ik nog enigszins mee werken, want dat is een eenmalige configuratie, maar het eerste probleem was voor mij de reden om een refund te vragen. Maar voor €20 ga ik het denk ik wel kopen, zal er ooit plezier aan beleven denk ik.
Zal het binnenkort testen als ik het weer gekocht heb. Misschien dat dit aangepast is in een update.Tadango schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:24:
[...]
Hier start hij in VR modus op. Volgens mij was dat een keuze die je kon maken. Dan nog kan je met de controller via het menu altijd switchen toch?
zet headset op, start pc..
Verder controllers gewoon aan pc gekoppeld (gebruik eigenlijk vooral joystick en dat werkt super )
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Deze staat vanavond op het programma! Gewoon een Bioshock-campagne van 7 uur als mod voor HL:Alyx
[ Voor 11% gewijzigd door jacobras op 22-03-2021 17:27 ]
Als ik in de pricewatch kijk:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1613026
zie ik bij "populaire specificaties" wat onduidelijkheden.
Wat wordt bedoeld bij Plantform (VR-brillen): PC of Standalone.
Zit je bij PC 'vast' aan je PC? Dat lijkt me irritant.
Eigen Display: hoe kan een VR-bril werken zonder eigen display???
Resolutie: lijkt me idd hoger = beter.
Refreshrate: idem.
Gezichtsveld: heb ik ook een idee bij.
Verbindingen:
Aansluitingen VR-bril: betekent dit dat je dus vast zit aan je PC?