Tadango schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:18:
VD nu officieel maakt 0,0 verschil met de situatie ervoor. Techniek is nog 100% hetzelfde, dus net zo beperkt als ervoor. VD stottert altijd iets, en dat is normaal. Vooral als je je handen beweegt voor je langs zie je het goed, dat hoort zo. De techniek is heel anders dan met Link en zonder support van Oculus (de streaming optie wordt nu getolereerd, meer niet) kan dat niet anders / beter. Ik heb met de VD dev's hier veel over gesproken en getest. GPU MINDER belasten helpt omdat de frames dan betrouwbaarder gescheduled kunnen worden in de pipeline. Daarom is je GPU nu wel overbelast (oranje indicatie in de overlay) maar merk je dat met Link minder dan met VD. Ze de resolutie / Hz lager zodat je rond de 10ms voor game uitkomt en het moet beter zijn. Beter dan dat gaat het niet worden, of je moet een probleem op je wifi hebben.
En weer lees je niet, ik heb alles al lager gezet om te kijken of dat verschil maakt, maar dat is niet zo.
Ook is de load van de GPU in die lage situaties vaak zelfs rond de 70%, voldoende head room dus.
Netwerk kan het niet zijn, komt niet in de buurt van oranje, is maximaal 8ms. Ook met iperf getest van PC naar router via een 5Ghz laptop en komt er met 600Mbps doorheen met 1ms latency. Ook dat is dus dik in orde.
De devs kunnen veel zeggen, waar je normaal gesproken vanuit zou mogen gaan. Dat vind ik vaak ook zo bijzonder daar en snap dat jij daar jouw mening op berust. Alleen heb je zelf de situatie getest zo te lezen, als ik dat mis heb, dan excuses daarvoor.
Wel fijn dat je nu onderbouwd waarom jij denkt dat het geen verschil kan maken. Snap nu waar het vandaan komt.
Ben erg blij met hun directe support e.d., maar het klopt niet altijd wat zij zeggen.
Een maat van mij heeft ook een Quest 2, net aangeschaft. Daar net eerst getest zonder de patch, werkte goed op de plekken waar het niet goed liep bij mij, sideload patch erop en hoppa, zelfde probleem hier. Omdat het een schone Quest betreft konden we dit dus even goed testen zonder gedoe met saves kwijt te zijn e.d.
Misschien dat het met de dev mode te maken heeft of wat anders dat hiermee gebeurt. Daar heb ik nog geen tijd voor gehad te testen. Maar er zit wel degelijk een verschil in en ben blij dat ik dit zo heb kunnen testen.
Binnenkort maar even mijn saves backuppen en kijken of het voor de dev mode aanzet ook bij mij goed werkt. Daarna moet ik helaas sowieso dev mode weer aanzetten om saves terug te zetten. Maar het is dus te reproduceren.
In jouw reactie trek je in ieder geval conclusies zonder te kunnen weten dat dit waar is. Dat komt in ieder geval vervelend over. Ook reageer je totaal niet op de data die ik geef, zoals de netwerk waarde e.d.
Misschien bedoel je het allemaal goed, maar het komt niet zo over op mij.
Wat in ieder geval duidelijk is, het maakt dus wel verschil en daar ben ik blij mij, want het is dus op te lossen in mijn geval.
[
Voor 3% gewijzigd door
Koldur op 04-03-2021 19:26
]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm