Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:50
Ja binnen schijnt niet uit te maken. Het is hetzelfde effect als zonlicht op een vergrootglas om gat te branden op een papiertje. De lens is het vergrootglas en het beeldscherm is het papiertje.

https://support.oculus.com/277828673066311/

Mijn roep om uv bescherming is dan ook niet correct denk ik. Maar het is wel tricky dat redelijk duur apparaat vrij kwetsbaar is. Ik vergat 't nu een keertje, laat staan kinderen.

[ Voor 37% gewijzigd door Hertog_Martin op 02-03-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:24
Hertog_Martin schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:11:
Ja binnen schijnt niet uit te maken. Het is hetzelfde effect als zonlicht op een vergrootglas om gat te branden op een papiertje. De lens is het vergrootglas en het beeldscherm is het papiertje.

https://support.oculus.com/277828673066311/

Mijn roep om uv bescherming is dan ook niet correct denk ik. Maar het is wel tricky dat redelijk duur apparaat vrij kwetsbaar is. Ik vergat 't nu een keertje, laat staan kinderen.
Er zijn meerdere mensen die hun Quest 's avonds op tafel hadden liggen in het zicht van een gloeilamp. En die hadden daadwerkelijk ellende ermee. Als je het licht er maar lang genoeg in focussed dan gaat het alsnog stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de mensen die op de vraag: Welke effecten wil je in je Beatsaber map?, "Ja" antwoorden, ben ik er nog eentje tegengekomen: https://bsaber.com/songs/a6f8/. Hoewel nog goed speelbaar, kreeg ik framedrops met mijn RTX3070 + Rift CV1. Gemiddeld heeft dat nummer bijna 700 muur segmenten, per seconde!

En ja, dat is een beetje over the top, en sommige blokken waren niet goed zichtbaar meer door alle effecten en kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-10 15:11
Sinds vorige week in het bezit van een Quest 2 met elite strap.
Ben echt wel onder de indruk van VR, gimmicky is het al lang niet meer.
Ook fijn om ‘s avonds even in de woonkamer te spelen. Mijn vrouw vind het ook niet erg want die kan gewoon tv blijven kijken en heeft geen last van mij.
Het slingert nu wel een beetje in de weg in de woonkamer, Hoe bergen jullie dat apparaat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
theRich schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:06:
Ook fijn om ‘s avonds even in de woonkamer te spelen. Mijn vrouw vind het ook niet erg want die kan gewoon tv blijven kijken en heeft geen last van mij.
Het slingert nu wel een beetje in de weg in de woonkamer, Hoe bergen jullie dat apparaat op?
Ik heb een zwevend TV meubel van IKEA, het middelste kastje daar zit bij mij de Apple TV en alles in. Daar heb ik 1 plankje vrij, en daar heb ik momenteel de USB-C lader van de Quest in liggen. Zodra ik klaar ben, en langer opberg, gaat ie in dat kastje. Zo is deze beschermt tegen zon en altijd opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Sissors schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:37:
Voor de mensen die op de vraag: Welke effecten wil je in je Beatsaber map als antwoord hebben?, "Ja" antwoorden, ben ik er nog eentje tegengekomen: https://bsaber.com/songs/a6f8/. Hoewel nog goed speelbaar, kreeg ik framedrops met mijn RTX3070 + Rift CV1. Gemiddeld heeft dat nummer bijna 700 muur segmenten, per seconde!

En ja, dat is een beetje over the top, en sommige blokken waren niet goed zichtbaar meer door alle effecten en kleuren.
Sommigen slaan wel een beetje door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:31
theRich schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:06:
Opbergen met de wall mount set uit de 3d printer ;)

https://www.thingiverse.com/thing:4630669
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvDqkHjTKneZf74LJbiGD4GHsBQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Bf36vU7LHOvY6rEBOc427GRb.png?f=user_large

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
xoniq schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:38:
[...]

Er zijn meerdere mensen die hun Quest 's avonds op tafel hadden liggen in het zicht van een gloeilamp. En die hadden daadwerkelijk ellende ermee. Als je het licht er maar lang genoeg in focussed dan gaat het alsnog stuk.
Zo had ik met mijn net ontvangen HP G2 bijna een hardverzakking. Dacht even slim te zijn, zag namelijk de ingang van de headset waar de kabel in moet niet goed genoeg en scheen met de led lamp van mijn telefoon daarop (zit dus vlak naast de lens). Bedacht me snel maar was wel een beetje bang of er geen schade was ontstaan op 1 van de schermen. Maar dat was niet het geval gelukkig.

Verder op youtube een review van iemand zijn g2 gezien en die ging dat op een mooie zonnige dag buiten doen, met zijn g2 gestald op een tafel! :D
Had daarop via een comment hem erop geantedateerd dat zijn G2 nu waarschijnlijk naar de klote is. Later volgde nog daarop een comment van hem dat het inderdaad het geval was en zijn video was niet veel later verwijderd.

[ Voor 19% gewijzigd door Plugin op 03-03-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Nice! Marble PLA?
(Helaas wil mijn vrouw dat niet in het zicht hebben, dus daarom heeft mijn Quest een speciaal plekje in de TV meubel :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
xoniq schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:00:
[...]

Nice! Marble PLA?
(Helaas wil mijn vrouw dat niet in het zicht hebben, dus daarom heeft mijn Quest een speciaal plekje in de TV meubel :+)
Foto is niet van mezelf, die van mij is gewoon groen :p
Zoals je op de foto een beetje kunt zien heeft deze persoon hem onder zijn bureau gehangen. Kan natuurlijk ook in de kast opgehangen worden.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Soliest schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Foto is niet van mezelf, die van mij is gewoon groen :p
Zoals je op de foto een beetje kunt zien heeft deze persoon hem onder zijn bureau gehangen. Kan natuurlijk ook in de kast opgehangen worden.
Bureau is boven, ik speel beneden :+ meterkast hangt vol met spul voor huis automatisering dus ik laat t maar waar t is. Daar heb ik ook de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-07 19:22
Ik ben van plan om op korte termijn een VR bril aan te schaffen. Het is voor mij helemaal nieuw. De keuze is niet reuze maar wel groot genoeg om de juiste te vinden denk ik. Ik zie op steam een aantal games staan die niet compatibele zijn met de Quest 2? Dat is juist degene die ik wil aanschaffen. Zonder snoer etc.

Mijn PC kan een VR bril wel aan een Rift S behoort ook nog tot de opties (tweedehands voor een aanzienlijke goede prijs)

Is het mogelijk om met een Quest 2 bepaalde steam games te spelen?

Ik hoor graag jullie mening!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
benjamin19 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:40:
Ik ben van plan om op korte termijn een VR bril aan te schaffen. Het is voor mij helemaal nieuw. De keuze is niet reuze maar wel groot genoeg om de juiste te vinden denk ik. Ik zie op steam een aantal games staan die niet compatibele zijn met de Quest 2? Dat is juist degene die ik wil aanschaffen. Zonder snoer etc.

Mijn PC kan een VR bril wel aan een Rift S behoort ook nog tot de opties (tweedehands voor een aanzienlijke goede prijs)

Natuurlijk kan dat. Welke spellen zijn niet compatible dan? Om draadloos te werken moet Virtual Desktop compatible zijn met het spel. Dat zal de grootste beperking zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq

De Quest 2 kan alle spellen native die de Rift S ook kan. Dus de Quest 2 doet in feite op PC hetzelfde als de Rift S.

Echter kan de Quest 2 dit ook draadloos. Dus bijv. PC boven, beneden bril op en PC spellen spelen via PC. En natuurlijk heeft de Quest 2 nog de perk om on-device te spelen.

Zo heb speel ik bijv. Contractors, af en toe de PC versie draadloos, en de andere keer (bijv. als ik niet thuis ben) de Quest native versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-10 06:56

Alle Steam VR games waar de Rift bij staat kun je in principe draadloos met de Quest 2 spelen met Virtual Desktop.

Sinds versie 1.20 van Virtual Desktop hoef je hier ook niet meer voor te patchen in Developer Mode las ik vanochtend op de VD Discord.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Maar VD moet wel dat spel ondersteunen. Via link moet elk spel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Ik heb gister VD weer eens gebruikt ivm die versie 1.20 en het 'stutterde' helaas (in No Man's Sky).

Ik ga denk ik na een originele versie + patch, beta + patch en huidige-die-geen
patch-nodig-heeft een factory reset van de Q2 doen om een 'clean install' zonder developer mode en zo te krijgen.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Tadango schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:21:
Maar VD moet wel dat spel ondersteunen. Via link moet elk spel werken.
Welk spel werkt bijv. niet via VD maar wel via link? (Puur nieuwsgierig, tot nu toe niks tegen gekomen wat niet werkte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjamin19
Bedankt voor de reacties heel fijn! Het gaat dan toch de Quest 2 worden binnen afzienbare tijd!

Zin in!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
benjamin19 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:45:
Bedankt voor de reacties heel fijn! Het gaat dan toch de Quest 2 worden binnen afzienbare tijd!

Zin in!!!
Zou ik persoonlijk wel doen. Heb die keuze ook zo gemaakt. De Quest 2 is net iets minder comfortabel (zit immers een computer ingebouwd om stand alone te spelen), maar dat is met een degelijke strap af te vangen. En geen spijt van gehad, een collega heeft de Rift S, en ik heb nu toch een wat hogere resolutie, en kan gewoon spelen zonder PC in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:08
Voor deze die nog geen VR cover hebben : hij is terug in stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 14:45
UniMatrix schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:30:
Ik heb gister VD weer eens gebruikt ivm die versie 1.20 en het 'stutterde' helaas (in No Man's Sky).

Ik ga denk ik na een originele versie + patch, beta + patch en huidige-die-geen
patch-nodig-heeft een factory reset van de Q2 doen om een 'clean install' zonder developer mode en zo te krijgen.
Jij hebt dus al getest met de huidige-die-geen-patch-nodig-heeft getest en geen verschil ervaren? Hoe heb jij dit getest trouwens? Ik heb namelijk de originele + patch nu draaien, hoe ga je terug naar normaal?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Koldur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Jij hebt dus al getest met de huidige-die-geen-patch-nodig-heeft getest en geen verschil ervaren? Hoe heb jij dit getest trouwens? Ik heb namelijk de originele + patch nu draaien, hoe ga je terug naar normaal?
Ik kreeg gewoon de melding dat er een update was voor VD (ik had 1.18 beta geloof ik ) toe de normale uit kwam en die heb ik geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Koldur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:29:
[...]

hoe ga je terug naar normaal?
Gewoon updaten via de Quest store. Die negeert de patch.
(Overigens, het is niet echt een 'patch', maar slechts een blanco bestand op de Quest van 0 bytes. De vorige versie van VD keek enkel of die file bestaat, en zo ja dan toont ie extra streaming features.

De nieuwe versie van VD zodra je update, negeert die file verder omdat die niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
UniMatrix schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Ik kreeg gewoon de melding dat er een update was voor VD (ik had 1.18 beta geloof ik ) toe de normale uit kwam en die heb ik geinstalleerd.
Dank je, neem aan dat dit op de Quest was en niet op je PC? Verwijderd die dan automatisch de patch? Ik had het idee dat de patch er altijd op blijft staan nadat je deze hebt toegepast.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Koldur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:33:
[...]

Dank je, neem aan dat dit op de Quest was en niet op je PC? Verwijderd die dan automatisch de patch? Ik had het idee dat de patch er altijd op blijft staan nadat je deze hebt toegepast.
Op de Quest, en het maakt niets uit of het erop staat of niet.

Mijn ervaring is dat als VD hapert je je videokaart overbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Tadango schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Lijkt mij stug met mijn 3080 RTX, er zijn genoeg ervaringen die anders doen vermoeden. Het lijkt ook te maken te hebben met wat zaken die erbuiten gedaan werden. Het gebeurt in Alyx op bepaalde momenten nog terwijl het met kabel prima gaat en anderen hebben deze problemen niet met vergelijkbare config en settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Koldur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:43:
[...]

Lijkt mij stug met mijn 3080 RTX, er zijn genoeg ervaringen die anders doen vermoeden. Het lijkt ook te maken te hebben met wat zaken die erbuiten gedaan werden. Het gebeurt in Alyx op bepaalde momenten nog terwijl het met kabel prima gaat en anderen hebben deze problemen niet met vergelijkbare config en settings.
Check the performance overlay in VD, die moet aangeven waar je probleem zit. En ook een 3080 kan je prima overbelasten, dat is echt niet zo lastig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Koldur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:33:
[...]

De nieuwe versie op de Quest update de streamer op de PC zodra hij connect.

Dat vroeg ik me dus ook af van die patch, of er leftovers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Tadango schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:51:
[...]

Check the performance overlay in VD, die moet aangeven waar je probleem zit. En ook een 3080 kan je prima overbelasten, dat is echt niet zo lastig ;)
Lees mijn post eens door, en heb in het verleden hier ook al genoeg over gezegd.
Beetje vervelend dat je meteen negatieve aannames doet, sowieso een dingetje wat de laatste tijd op Tweakers forum veel gebeurt.
Ik heb die zaken gecheckt en daar geeft hij dan game aan in het oranje, maar nog binnen 12ms.
Met kabel dus geen probleem, wat dus niet te maken kan hebben met de PC zelf (network is het probleem niet volgens overlay, game, maar dat is met kabel/zonder VD dus geen probleem). Daarom zoek ik dit advies.

Hoewel ik meedenken altijd waardeer, is dit gewoon ongevraagd advies wat volledig gebaseerd is op aannames en niet lezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tadango
EDIT: Weetje, na zo'n reactie heb ik ook geen zin meer om nog te helpen. Suc6 :)

[ Voor 86% gewijzigd door Tadango op 04-03-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wat is exact het probleem? Heb het geprobeerd te begrijpen maar snap het niet helemaal.
Heb je issues met VD op de Q2 met HL:Alyx? Zo ja, wat is exact het probleem?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Xtr3me4me schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:17:
Wat is exact het probleem? Heb het geprobeerd te begrijpen maar snap het niet helemaal.
Heb je issues met VD op de Q2 met HL:Alyx? Zo ja, wat is exact het probleem?
Het probleem zit hem erin dat er, ook met andere spellen dan HL Alyx, maar by Alyx stoort het mij het meest, soms wat haperingen zijn.
Ik heb al van anderen gelezen dat het nu met de officiële ondersteuning van VD wireless, dit probleem opgelost lijkt te zijn.
Nu ik het las van cihuacoatl hoopte ik dat hij wat meer informatie had van hoe de sideloaded versie te vervangen voor de originele versie om het te testen.

Dat ik nog wat meer info gaf, was puur omdat ik dus deze reactie kreeg:

Dit had ik allemaal al uitgesloten d.m.v. overlay checken, bekabeld testen (uit een test YouTube: Reverb G2 VS Quest 2 For PCVR - What's Harder To Run?, blijkt dat er geen verschil is in belasting tussen beide, dus draadloos mag geen extra belasting geven qua GPU m.b.t. FPS bovenop bedraad en kan het probleem qua hardware dus niet zijn), network latency is altijd rond de 6ms en komt nooit in het oranje, ook niet in die haperende situaties.
Ook heb ik deze belasting zelf nog gecontroleerd met GPU-Z en zie geen verschil met draadloos en bekabeld in mijn eigen geval qua belasting e.d.
Ook had ik de render resolutie laag gezet en op low gespeeld, blijft er soms via VD gewoon last van hebben. Zoals ik al zei, valt het mee met hoe vaak en hoe ernstig het nu nog gebeurt, maar via de kabel gebeurt het in zijn geheel niet.

Ik had de problemen eerst veel meer, toen bleek de oplossing voor het gros van de haperingen te liggen bij het aanzetten van Video Buffer, maar toch heb ik het dus af en toe nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 04-03-2021 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
VD nu officieel maakt 0,0 verschil met de situatie ervoor. Techniek is nog 100% hetzelfde, dus net zo beperkt als ervoor. VD stottert altijd iets, en dat is normaal. Vooral als je je handen beweegt voor je langs zie je het goed, dat hoort zo. De techniek is heel anders dan met Link en zonder support van Oculus (de streaming optie wordt nu getolereerd, meer niet) kan dat niet anders / beter. Ik heb met de VD dev's hier veel over gesproken en getest. GPU MINDER belasten helpt omdat de frames dan betrouwbaarder gescheduled kunnen worden in de pipeline. Daarom is je GPU nu wel overbelast (oranje indicatie in de overlay) maar merk je dat met Link minder dan met VD. Ze de resolutie / Hz lager zodat je rond de 10ms voor game uitkomt en het moet beter zijn. Beter dan dat gaat het niet worden, of je moet een probleem op je wifi hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
Tadango schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:18:
VD nu officieel maakt 0,0 verschil met de situatie ervoor. Techniek is nog 100% hetzelfde, dus net zo beperkt als ervoor. VD stottert altijd iets, en dat is normaal. Vooral als je je handen beweegt voor je langs zie je het goed, dat hoort zo. De techniek is heel anders dan met Link en zonder support van Oculus (de streaming optie wordt nu getolereerd, meer niet) kan dat niet anders / beter. Ik heb met de VD dev's hier veel over gesproken en getest. GPU MINDER belasten helpt omdat de frames dan betrouwbaarder gescheduled kunnen worden in de pipeline. Daarom is je GPU nu wel overbelast (oranje indicatie in de overlay) maar merk je dat met Link minder dan met VD. Ze de resolutie / Hz lager zodat je rond de 10ms voor game uitkomt en het moet beter zijn. Beter dan dat gaat het niet worden, of je moet een probleem op je wifi hebben.
En weer lees je niet, ik heb alles al lager gezet om te kijken of dat verschil maakt, maar dat is niet zo.
Ook is de load van de GPU in die lage situaties vaak zelfs rond de 70%, voldoende head room dus.
Netwerk kan het niet zijn, komt niet in de buurt van oranje, is maximaal 8ms. Ook met iperf getest van PC naar router via een 5Ghz laptop en komt er met 600Mbps doorheen met 1ms latency. Ook dat is dus dik in orde.

De devs kunnen veel zeggen, waar je normaal gesproken vanuit zou mogen gaan. Dat vind ik vaak ook zo bijzonder daar en snap dat jij daar jouw mening op berust. Alleen heb je zelf de situatie getest zo te lezen, als ik dat mis heb, dan excuses daarvoor.
Wel fijn dat je nu onderbouwd waarom jij denkt dat het geen verschil kan maken. Snap nu waar het vandaan komt.
Ben erg blij met hun directe support e.d., maar het klopt niet altijd wat zij zeggen.
Een maat van mij heeft ook een Quest 2, net aangeschaft. Daar net eerst getest zonder de patch, werkte goed op de plekken waar het niet goed liep bij mij, sideload patch erop en hoppa, zelfde probleem hier. Omdat het een schone Quest betreft konden we dit dus even goed testen zonder gedoe met saves kwijt te zijn e.d.

Misschien dat het met de dev mode te maken heeft of wat anders dat hiermee gebeurt. Daar heb ik nog geen tijd voor gehad te testen. Maar er zit wel degelijk een verschil in en ben blij dat ik dit zo heb kunnen testen.
Binnenkort maar even mijn saves backuppen en kijken of het voor de dev mode aanzet ook bij mij goed werkt. Daarna moet ik helaas sowieso dev mode weer aanzetten om saves terug te zetten. Maar het is dus te reproduceren.

In jouw reactie trek je in ieder geval conclusies zonder te kunnen weten dat dit waar is. Dat komt in ieder geval vervelend over. Ook reageer je totaal niet op de data die ik geef, zoals de netwerk waarde e.d.
Misschien bedoel je het allemaal goed, maar het komt niet zo over op mij.

Wat in ieder geval duidelijk is, het maakt dus wel verschil en daar ben ik blij mij, want het is dus op te lossen in mijn geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 04-03-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
De netwerk waarde in de performance overlay verteld de bandbreedte. Dat is maar 1 deel. Haperingen tussendoor hebben weinig met de bandbreedte te maken en meer met burst data van andere activiteit op het netwerk. Alleen een eigen AP voor de Quest zonder andere apparaten erop sluit dat uit, en dan moet dat ook het enige AP zijn met 5GHz. Zelfs verkeer op een ander 5Ghz AP in de buurt heeft invloed en zie je terug in een mini hapering, daar heb ik ook veel mee getest. Daar kom je maar op 1 manier achter en dat is testen, testen en nog eens testen, met alle mogelijke setups.

Als een lagere CPU load geen invloed heeft zit het ergens anders, maar ik zou de load wel laag houden om dat uit te sluiten.

Ik heb mijn Quest 2 zonet moeten resetten (factory reset) om dat de hele tracking omzeep was (crashte direct bij het aanzetten). Ik heb dus een schone Quest 2 nu. Ik ga eens kijken of ik daarmee verschil zie gezien de rest nog identiek is.

EDIT: Het maakt 0,0 uit, die reset. Alles reageert nog identiek aan de afgelopen maanden. Is ook logisch.

[ Voor 5% gewijzigd door Tadango op 04-03-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-10 18:21

Afgelopen week is de Climb 2 uitgekomen voor de Oculus. Zijn er toevallig toffe ervaringen met deze game? Hij lijkt me best wel heftig en vrees dat de lol er ook wel vrij snel vanaf is.
In de Quest store is nu een bundel te krijgen met de Climb 1 &.2 voor 39,99 in plaats van 59,99,

[ Voor 18% gewijzigd door Luc45 op 05-03-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-10 22:37
"Visually Striking VR Shooter Hubris Coming In 2021" https://uploadvr.com/hubris-vr/

Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
FreeMen schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:37:
"Visually Striking VR Shooter Hubris Coming In 2021" https://uploadvr.com/hubris-vr/

Nice!
Ziet er heel goed uit, hopen dat het op de Quest 2 resolutie een beetje gaat lopen. Misschien dat DLSS hier een uitkomst kan bieden?
Dan is ook de gameplay nog een vraagteken natuurlijk, van een voor mij zeer onbekende partij. Maar het is een potentiële VR killer app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 20:21
Weet iemand nog goede VR ervaringen waarbij je even in een andere wereld bent qua natuur. Waar ik dan bijvoorbeeld aan denk is een lange bergwandeling (in de echte wereld). Volgens mij had Steam labs (?) bijv een berglandschap waar je op verschillende punten kon staan. Ik zoek zoiets soortgelijks maar dan langer met realistische omgeving. Ik heb wel wat video’s gezocht, maar dat is het vaak toch niet helemaal. Ik zoek iets - nu we zoveel thuis zijn - waarmee je even kunt “ontsnappen” zonder dat er echt een game element of iets dergelijks in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
@menne Was inderdaad op Steam het spel "The Lab". Daar had je een stuk met de robot hond waar je jezelf op een berglandschap kon verplaatsen. Was wel redelijk beperkt.
Ikzelf zoek ook wel ervaringen in die stijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Cyphax

Moderator LNX
Google Earth is misschien wel interessant dan, als dat beschikbaar is op je platform.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
menne schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:44:
Weet iemand nog goede VR ervaringen waarbij je even in een andere wereld bent qua natuur. Waar ik dan bijvoorbeeld aan denk is een lange bergwandeling (in de echte wereld). Volgens mij had Steam labs (?) bijv een berglandschap waar je op verschillende punten kon staan. Ik zoek zoiets soortgelijks maar dan langer met realistische omgeving. Ik heb wel wat video’s gezocht, maar dat is het vaak toch niet helemaal. Ik zoek iets - nu we zoveel thuis zijn - waarmee je even kunt “ontsnappen” zonder dat er echt een game element of iets dergelijks in zit.
https://store.steampowered.com/app/587580/Nature_Treks_VR/

Nature Treks VR

Erg mooi en maar een tientje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-10 18:30
Ook hier heb ik problemen op de Quest 2 met de update van VD welke via sidequest is geïnstalleerd. Bij Half-Life stottert na de update. Ik kreeg altijd de melding dat die instellingen te hoog stonden maar ervaarde geen problemen. Ik heb een RX580 8G versie.
Ook beatsaber is niet meer te spelen.

Nu VD weer beschikbaar is in de oculus store zou het probleem dan zijn opgelost? Ik verwacht niet dat het aan de hardware ligt omdat voorheen het zonder problemen gespeeld kon worden. En beatsaber lijkt me ook geen GPU slurper waardoor het traag zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Willempie27 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:47:
Ook hier heb ik problemen met de update van VD welke via sidequest is geïnstalleerd. Bij Half-Life stottert na de update. Ik kreeg altijd de melding dat die instellingen te hoog stonden maar ervaarde geen problemen. Ik heb een RX580 8G versie.
Ook beatsaber is niet meer te spelen.

Nu VD weer beschikbaar is in de oculus store zou het probleem dan zijn opgelost? Ik verwacht niet dat het aan de hardware ligt omdat voorheen het zonder problemen gespeeld kon worden. En beatsaber lijkt me ook geen GPU slurper waardoor het traag zou worden.
Controleer de instellingen in de streamer. Zet ook de performance overlay aan om te kijken waar het probleem zijn.

Dat VD nu geen patch meer nodig heeft via Sidequest maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
Bedankt voor de snelle reactie. Het is vooral de encoder die 50ms vertraging geeft. Nu de grapics op medium gezet en speelt weer prima. Bedankt voor de info.

Ik vraag me alleen af of met de vorige versie deze al standaard op medium stond. Ik heb er zelf niks in veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Ik denk dat je met een 580 beter op low kan spelen in de VD instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
Misschien voor een spel als beatsaber is dat wel een goed idee. Ik ga zo nog even verder puzzelen. Het liefste zou ik een andere videokaart kopen maar dat is nu niet te doen met die prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Wat ik zag leken sommige instellingen gereset. Dat kan goed het probleem zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Willempie27 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:06:
Bedankt voor de snelle reactie. Het is vooral de encoder die 50ms vertraging geeft. Nu de grapics op medium gezet en speelt weer prima. Bedankt voor de info.

Ik vraag me alleen af of met de vorige versie deze al standaard op medium stond. Ik heb er zelf niks in veranderd
Welke encoding gebruik je nu, HEVC of H264? Het zou goed kunnen zijn dat het aan de bekende bug ligt met AMD en H264. Dit was niet lang geleden een duidelijk advies.
Misschien is het met het opnieuw instellen van VD naar HEVC gegaan, wat aangeraden werd met AMD GPUs. Ik weet niet of dit nog een actueel probleem is, maar een maandje geleden was dit nog aangeraden binnen Discord van VD.

Hoe dan ook, fijn dat het opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willempie27
Hij pakte automatisch HEVC. Ik had hem al op H.264 gezet maar dit was inderdaad nog veel slechter. HEVC werkt dus het beste.

Ik zal ook eens een nieuwe installatie op zetten. Bedankt voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Willempie27 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:24:
Hij pakte automatisch HEVC. Ik had hem al op H.264 gezet maar dit was inderdaad nog veel slechter. HEVC werkt dus het beste.

Ik zal ook eens een nieuwe installatie op zetten. Bedankt voor de info.
Dat was het probleem dan dus niet. Maar wel iets wat nu duidelijk is hoe je dit in moet stellen.

Ik had zelf de ergste problemen toen ik video frame buffer uit had gezet. Maar de oplossingen lijken voor iedereen anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
Is er ook een gratis VR virtuel desktop? Vind het begin van VR gaming erg prijzig achteraf. Is mijn eigen probleem natuurlijk.. maar een kabel, een nieuwe band, virtuel desktop. Voor dat je begint ben je 120 euro extra verder.. desalniettemin ben ik zeer happy met mijn aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
benjamin19 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:02:
Is er ook een gratis VR virtuel desktop? Vind het begin van VR gaming erg prijzig achteraf. Is mijn eigen probleem natuurlijk.. maar een kabel, een nieuwe band, virtuel desktop. Voor dat je begint ben je 120 euro extra verder.. desalniettemin ben ik zeer happy met mijn aankoop!
Kabel is niet nodig met VD. Band kan je ook prima zonder (ik gebruik de Quest 2 met de standaard strap, bevalt me prima).

VD is een eenmalige investering die echt de moeite waard is. Als je PC krachtig genoeg is ga je hier het meeste plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:39
ALVR is een redelijk veel gebruikt gratis alternatief, staat op sidequest dus ook relatief makkelijk te installeren lijkt mij. Heb zelf wel meteen VD gekocht dus heb hier zelf geen ervaring mee.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
frankv120 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:29:
[...]

ALVR is een redelijk veel gebruikt gratis alternatief, staat op sidequest dus ook relatief makkelijk te installeren lijkt mij. Heb zelf wel meteen VD gekocht dus heb hier zelf geen ervaring mee.
ALVR is lastig om stabiel te krijgen. Ik ben zelf een nerd, en koos eerst voor ALVR omdat ik denk; daar redt ik me wel mee. Maar had continu SteamVR crashes, dan weer ALVR crashes, dan ALVR die SteamVR niet kon vinden, de Quest die de computer niet kon vinden omdat ALVR niet doorstartte enzo.

Dan kan je zoveel kennis hebben, maar als het gewoonweg niet wil, dan houdt t gewoon op. Toen VD gedaan, en toen was alles 100x beter. Ook die performance overlay is top om bottlenecks te vinden, al met al is die 20 euro het meer dan waard. Wou dat ik het eerder deed, ik heb talloze uren in ALVR gestoken om het goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Welke headset heb je en wat wil je precies doen met een virtuele desktop? Streamen van de games middels wifi? Of de schermen van je windows projecteren in een virtuele wereld?
Bij Oculus kun je dat overigens in de Oculus Dash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
Soliest schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:34:
[...]

Welke headset heb je en wat wil je precies doen met een virtuele desktop? Streamen van de games middels wifi? Of de schermen van je windows projecteren in een virtuele wereld?
Het is voornamelijk om te gamen met Steam! Het betreft een Oculus Quest 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Soliest schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:34:
[...]

Voor dat schermen projecteren in een virtuele wereld kan ik ImmersedVR aanraden. (gratis)
Heel uitgebreid (ook de gratis variant), vlot en volledig dynamisch aan te passen. (Ook met 2 schermen tegelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
benjamin19 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Dan zou ik of een kabel doen, of Virtual Desktop. Beide opties kosten geld, dat laatste 2 tientjes.
Er zijn gratis varianten, ook een variant van AMD als je een AMD GPU hebt, en het eerder genoemde ALVR, maar dat is enorm irritant on stabiel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

benjamin19 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Je kan kiezen voor VD alleen je moet wel met het volgende rekening houden en dat is dat je het beste een dedicated 5ghz band voor je Q2 behoud.
Minimale interventies op je 5Ghz om je latency zo laag mogelijk te houden wil je goed wireless VR games spelen vanuit VD.
Daarnaast kun je met VD ook met de settings spelen qua grafische vermogen. Dit is helemaal afhankelijk van het spel en hoe krachtig je pc is.

Games zoals Half Life Alyx vereist een zwaardere pc dan bv een simpel grafisch spel zoals Hotshot. In VD kun je daarom settings aanpassen met hoeveel Hz (60, 72, 90Hz) en of je op Low, Medium of High quality wilt spelen.

Heb je bijvoorbeeld een RTX 2080 kun je het op medium prima af, heb je lager dan dat, dan raad ik gewoon low aan op 72Hz. Je moet ermee spelen, het is ook echt game afhankelijk. Gelukkig kun je een overlay aanzetten mocht je issues krijgen in het spel en kun je zien of er frames geskipped worden of niet.

Maar belangrijkste is die dedicated 5Ghz band, latency is key hier je wilt niet gaan throttlen in een VR game.

[ Voor 7% gewijzigd door Xtr3me4me op 08-03-2021 10:26 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
Bedankt voor alle informatie! Ik heb de kabel al in bezit. Dus dan heb ik helemaal geen virtuel desktop nodig dus? Waarschijnlijk heeft iemand mij hierin al antwoord gegeven. Ik heb een GTX 480 8GB zal dus de triple A games niet op high kunnen spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 08:34
benjamin19 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:58:
Bedankt voor alle informatie! Ik heb de kabel al in bezit. Dus dan heb ik helemaal geen virtuel desktop nodig dus? Waarschijnlijk heeft iemand mij hierin al antwoord gegeven. Ik heb een GTX 480 8GB zal dus de triple A games niet op high kunnen spelen..
Ik denk dat je met die kaart sowieso wel wat games kunt vergeten. De Quest 2 gaat best wel wat vragen voor het renderen op die resolutie. Zelfs zonder supersampling en low settings betwijfel ik of je vr kunt spelen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
Marcievg schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:15:
[...]

Ik denk dat je met die kaart sowieso wel wat games kunt vergeten. De Quest 2 gaat best wel wat vragen voor het renderen op die resolutie. Zelfs zonder supersampling en low settings betwijfel ik of je vr kunt spelen.
Volgens "steamVR performance test" zegt hij VR ready.

Aanschaf van een nieuwe videokaart is sowieso in de planning maar dat duurt nog wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 08:34
benjamin19 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:20:
[...]

Volgens "steamVR performance test" zegt hij VR ready.

Aanschaf van een nieuwe videokaart is sowieso in de planning maar dat duurt nog wel even
Met een nieuwe videokaart gaat je vr ervaring wel opleven. Ik verwacht dat ze later dit jaar weer betaalbaar kunnen zijn.
Ben wel benieuwd hoe de spellen zullen draaien met een 480.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
benjamin19 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:58:
Ik neem aan dat je rx 480 bedoelt, van AMD. De gtx 480 is 11 jaar oud en had zeker geen 8 GB geheugen :+

De rx 480 is dacht ik ongeveer even krachtig als de gtx 1060 die ik voorheen had. Daarmee kon ik op mijn rift cv1 wel aardig spelen al had ik toen af en toe al wat prestatie problemen. De Quest 2 heeft echter een flink hogere resolutie. Ik denk dat je best wel een aardige eerste stap in VR kunt zetten er mee maar dat je de resolutie schaling misschien wat omlaag moet zetten.

Edit: en nee, vd is alleen nodig voor draadloos spelen. Zou gewoon eerst bedraad proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Finraziel op 08-03-2021 12:36 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
Finraziel schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:34:
[...]

Ik neem aan dat je rx 480 bedoeld, van AMD. De gtx 480 is 11 jaar oud en had zeker geen 8 GB geheugen :+

De rx 480 is dacht ik ongeveer even krachtig als de gtx 1060 die ik voorheen had. Daarmee kon ik op mijn rift cv1 wel aardig spelen al had ik toen af en toe al wat prestatie problemen. De Quest 2 heeft echter een flink hogere resolutie. Ik denk dat je best wel een aardige eerste stap in VR kunt zetten er mee maar dat je de resolutie schaling misschien wat omlaag moet zetten.

Edit: en nee, vd is alleen nodig voor draadloos spelen. Zou gewoon eerst bedraad proberen.
Och inderdaad! Ik zie dat ik een foutje had! Nou ik ben benieuwd! Bedankt!

Als ik de kabel in mijn pc en VR doe is het plug and play? Of moet er dan nog dingetjes gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
benjamin19 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:37:
[...]

Och inderdaad! Ik zie dat ik een foutje had! Nou ik ben benieuwd! Bedankt!

Als ik de kabel in mijn pc en VR doe is het plug and play? Of moet er dan nog dingetjes gebeuren?
Oculus app installeren en de configurate doorlopen. Dan moet het al werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
Tadango schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Oculus app installeren en de configurate doorlopen. Dan moet het al werken.
Super! Heeeeel veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
inmiddels al een poosje aan Beat Saber aan het spelen!

Nu krijg ik ontzettend droge ogen. iemand hiervoor tips? en het gebruik van een bluetooth koptelefoon verlies ik heel veel FPS. is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
benjamin19 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:57:

Nu krijg ik ontzettend droge ogen. iemand hiervoor tips? en het gebruik van een bluetooth koptelefoon verlies ik heel veel FPS. is hier een oplossing voor?
Zelf nooit last van droge ogen (draag lenzen) maar mijn game sessies duren vrijwel nooit langer dan 1 uur.
Ja, bedrade koptelefoon gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest

Veel water drinken en niet spelen als je moe bent.
Headset met 3,5mm jack in de headset zelf steken.

[ Voor 6% gewijzigd door Soliest op 08-03-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango

Bluetooth heeft als grootste nadeel de vertraging. FPS verlies heb ik hier niet, maar hoor je wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:19
Nu krijg ik ontzettend droge ogen. iemand hiervoor tips?
In mijn ervaring went het na een tijdje, maar zoals gezegd drink voldoende (kreeg sowieso dorst na c.a. 20 min in de eerste weken) en stop als je echt last krijgt. Beter even pauze nemen dan dat je jezelf moet dwingen. Nu vrijwel nergens last meer van en speel soms rustig 2-3 uur achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Qua rust nemen zeker doen. Vooral als je misselijk begint te worden. Doorzetten schiet je op lange termijn niets mee op. Sterker nog, je kan er nog best de rest van de dag dan last van houden. Iig bij mij dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 11:49
Hoe verhoudt Onward zich tot Pavlov? Is het de moeite waard? Het verbaasde me hoe leuk ik FPS in VR vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Grotbewoner schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:02:
Hoe verhoudt Onward zich tot Pavlov? Is het de moeite waard? Het verbaasde me hoe leuk ik FPS in VR vind.
Het wel compleet wat anders. Waar Pavlov meer als Counter Strike is, en dus run & gun, spray & pray.
Onward is meer teamwork en tactisch spelen.

Zelf kan ik Contractors ook aanraden. Dat ligt er meer tussenin. Lekker casual, meer als Call of Duty, niet te serieus/traag, maar ook niet over de top als Pavlov.

[ Voor 18% gewijzigd door xoniq op 09-03-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 11:49
xoniq schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Het wel compleet wat anders. Waar Pavlov meer als Counter Strike is, en dus run & gun, spray & pray.
Onward is meer teamwork en tactisch spelen.

Zelf kan ik Contractors ook aanraden. Dat ligt er meer tussenin. Lekker casual, meer als Call of Duty, niet te serieus/traag, maar ook niet over de top als Pavlov.
Ik vind vooral de WW2 versie van Pavlov tof. Alleen wel jammer dat de guns zo weinig schade doen dus het is inderdaad vaak spray en pray ipv dekking zoeken. Onward toch maar eens proberen dus. Bedankt voor het advies.

Heb trouwens deze gunstock met magneten besteld op Aliexpress. Kan je ook 3D-printen en zelf in elkaar zetten. Hopelijk is het wat.

[ Voor 15% gewijzigd door Grotbewoner op 09-03-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVictorNL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:27
Is een CV1 nog goed als instap VR? Ik kan een CV1 bundel (controllertjes, camera et cetera) overnemen van een kennis voor rond 150 euro, hij heeft de headset zelf niet vaak gebruikt. Wil er graag HL:A, Boneworks, Beat Saber enzo mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 17:22
JustVictorNL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 01:26:
Is een CV1 nog goed als instap VR? Ik kan een CV1 bundel (controllertjes, camera et cetera) overnemen van een kennis voor rond 150 euro, hij heeft de headset zelf niet vaak gebruikt. Wil er graag HL:A, Boneworks, Beat Saber enzo mee spelen.
Ja hoor, prima set. Mocht je het niks vinden of juist willen upgraden, dan verkoop je het weer door voor dezelfde prijs en maak je geen verlies.

Je moet uiteraard wel ruimte hebben om de sensors in de kamer te plaatsen. Voor mij was het daarom nooit een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Precies, wat hij zegt. Ik heb m'n CV1 nog in gebruik als woonkamer VR setje (Beat Saber met de kids :) ) en de relatief lage resolutie stoor ik me hoogstens in de 1e minuut nog aan. De sensors leg ik steeds terug in een la; tijdens gebruik staan ze links en rechts op het TV meubel. Als je de guardian niet gebruikt (virtuele muur om je VR 'terrein' in een kamer af te bakenen), wat prima kan voor staande spellen, hoef je niet steeds weer te calibreren.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVictorNL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:27
BarôZZa schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 05:54:
[...]

Ja hoor, prima set. Mocht je het niks vinden of juist willen upgraden, dan verkoop je het weer door voor dezelfde prijs en maak je geen verlies.

Je moet uiteraard wel ruimte hebben om de sensors in de kamer te plaatsen. Voor mij was het daarom nooit een optie.
Milly schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:59:
Precies, wat hij zegt. Ik heb m'n CV1 nog in gebruik als woonkamer VR setje (Beat Saber met de kids :) ) en de relatief lage resolutie stoor ik me hoogstens in de 1e minuut nog aan. De sensors leg ik steeds terug in een la; tijdens gebruik staan ze links en rechts op het TV meubel. Als je de guardian niet gebruikt (virtuele muur om je VR 'terrein' in een kamer af te bakenen), wat prima kan voor staande spellen, hoef je niet steeds weer te calibreren.
Dank je, dan denk ik wel dat ik 'm ga overnemen! Hoe zit het trouwens met het Facebook gedoe op de CV1? Ben je ook op dit apparaat verplicht om met FB in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Cyphax

Moderator LNX
JustVictorNL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:06:
[...]

[...]

Dank je, dan denk ik wel dat ik 'm ga overnemen! Hoe zit het trouwens met het Facebook gedoe op de CV1? Ben je ook op dit apparaat verplicht om met FB in te loggen?
Met een beetje pech... als je een Oculus-account hebt kun je die blijven gebruiken tot 2023, waarna er iets verandert en je niet meer alle features van de CV1 kan gebruiken ('k weet niet wat er dan dus van overblijft zegmaar). Maar als je geen Oculus-account hebt en je installeert Oculus Home voor het eerst, dan weet ik niet of je niet alsnog tot FB gedwongen wordt.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:53

jacobras

Developer

Goed nieuws: HTC komt dit jaar met een standalone VR bril. De markt kan die concurrentie goed gebruiken nu Facebook praktisch een monopolie heeft op de standalone VR markt met de overname van Oculus :X

*O* HTC is planning a standalone Vive VR headset for 2021 *O*

(Kwam het tegen via YouTube: HTC is BACK with a NEW Standalone VR Headset, aanrader voor VR nieuws)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
Inmiddels mijn Quest 2 aan proberen te sluiten op mijn pc. Dit werkt vooralsnog niet.

Mijn Windows Oculus app geeft aan Oculus verbonden. Dan krijg ik een pop-up melding kan VR headset niet vinden.

Op de Windows app geeft hij aan dat hij is verbonden ik kan wat kleine aanpassingen doen in de app.

Mijn controllers vind hij ook niet.

In de Oculus zelf geeft hij ook aan verbonden maar geen "Windows" beeld. Hij wil hem wel koppelen laad 4 seconden en gaat daarna terug naar mijn Oculus hoofd menu. Vooralsnog geen verbinding met mijn PC.

Beide apparaten gereset maar steeds hetzelfde verhaal. Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

benjamin19 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:39:
Inmiddels mijn Quest 2 aan proberen te sluiten op mijn pc. Dit werkt vooralsnog niet.

Mijn Windows Oculus app geeft aan Oculus verbonden. Dan krijg ik een pop-up melding kan VR headset niet vinden.

Op de Windows app geeft hij aan dat hij is verbonden ik kan wat kleine aanpassingen doen in de app.

In de Oculus zelf geeft hij ook aan verbonden maar geen "Windows" beeld. Hij wil hem wel koppelen laad 4 seconden en gaat daarna terug naar mijn Oculus hoofd menu. Vooralsnog geen verbinding met mijn PC.

Had dit ook toen ik probeerde met een simpel usb2 snoer van mijn telefoon aan te sluiten.
Kon ook geen speedtest doen oid.
Met juiste kabel in de juiste poort werkt het als een zonnetje

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
kaasszje schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:55:
[...]

Had dit ook toen ik probeerde met een simpel usb2 snoer van mijn telefoon aan te sluiten.
Kon ook geen speedtest doen oid.
Met juiste kabel in de juiste poort werkt het als een zonnetje
Ik heb dus een "goede" kabel. Volgens speedtest op de Windows app ook dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
benjamin19 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:39:

Deze ook geinstalleerd?:

https://developer.oculus....ckage/oculus-adb-drivers/

Maar goed zal wel, heb je misschien een amd systeem, daar schijnen wat usb problemen mee te zijn. Zorg dan voor laatste bios update en idem amd chipset driver, of probeer andere usb poorten.

[ Voor 9% gewijzigd door Plugin op 10-03-2021 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jacobras schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:19:
Goed nieuws: HTC komt dit jaar met een standalone VR bril. De markt kan die concurrentie goed gebruiken nu Facebook praktisch een monopolie heeft op de standalone VR markt met de overname van Oculus :X

*O* HTC is planning a standalone Vive VR headset for 2021 *O*

(Kwam het tegen via YouTube: HTC is BACK with a NEW Standalone VR Headset, aanrader voor VR nieuws)
Ja maar ze zouden hem niet als Quest competitor neer zetten zegt ie... Zeker weer gericht op zakelijk gebruik. Zoiets is alleen maar interessant (voor consumenten) als ze ook vol inzetten op een ecosysteem. Je hebt niks aan een standalone headset als je er geen (of nauwelijks) games en apps voor kan krijgen. Zelfs als je er wel naar zou kunnen streamen weet ik niet of dat genoeg zou zijn voor succes.

Maar ik laat me graag verrassen.

@benjamin19 probeer ook eens verschillende USB poorten. Sowieso achterin direct op het moederbord mocht je nu een poort van je case gebruiken, maar veel moederborden hebben ook verschillende sets USB poorten op verschillende controllers. Kan zijn dat hij een niet leuk vindt en de andere wel.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
Plugin schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:04:
[...]

Deze ook geinstalleerd?:

https://developer.oculus....ckage/oculus-adb-drivers/

Maar goed zal wel, heb je misschien een amd systeem, daar schijnen wat usb problemen mee te zijn. Zorg dan voor laatste bios update en idem amd chipset driver, of probeer andere usb poorten.
alles al geprobeerd probleem blijft hetzelfde. ik zie bij de test bandbreedte 1.7 Gbps. zou dit te weinig zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
benjamin19 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:37:
[...]

alles al geprobeerd probleem blijft hetzelfde. ik zie bij de test bandbreedte 1.7 Gbps. zou dit te weinig zijn ?
Heb zelf geen usb 3 kabel, gebruik alleen virtual desktop (draadloos) met mijn pc.

Wel heb ik de standaard kabel van de Quest 2 gebruikt (usb 2) en daar verbinding mee gemaakt zonder problemen. Dus nee dat moet niks uitmaken die snelheid, meer dan voldoende lijkt mij zo als de standaard kabel ook werkt die veel langzamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
benjamin19 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:37:
[...]

Bandbreedte maakt niet uit. Met USB 1 werkt het zelfs nog, maar hapert. Jouw poort werkt niet met de Quest, of de kabel is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
Tadango schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:10:
[...]

Bandbreedte maakt niet uit. Met USB 1 werkt het zelfs nog, maar hapert. Jouw poort werkt niet met de Quest, of de kabel is niet goed.
Het aanschaffen van een nieuwe kabel geeft mij geen garantie lijkt mij dan?

Bedankt voor het helpen iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

benjamin19 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:37:
[...]

Het aanschaffen van een nieuwe kabel geeft mij geen garantie lijkt mij dan?

Bedankt voor het helpen iedereen!
Niet toevallig iemand in de buurt met een quest ?
Andere test wat gebeurd er als je het probeerd met mee geleverde laadt kabel ?

Is dan geen usb 3, maar daarmee kon ik al wel paar testjes doen.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:39
Vanmiddag is mijn Quest 2 binnengekomen, een fantastische upgrade tov m'n Rift cv1, want deze stond al weer 2 jaar stof te happen omdat ik niet zo goed tegen 't screendooreffect kon. Gelukkig is dit met de Quest 2 bijna niet meer zichtbaar.

Maar nou heb ik het idee dat de linker lens een wat groter oppervlakte troebel is aan de zijkanten dan de rechter lens, ik vraag mij erg af of dit met mijn ogen te maken heeft - of toch de lens zelf. Ben er al voorzichtig met een microvezel doekje overheen gegaan zonder succes. Hebben meer mensen hier last van?

Ik draag geen bril of lenzen btw. Moet wel zeggen dat ik met mijn linker oog iet of wat minder sterk zie in de verte ( heb hier niet veel last van ), maar van dichtbij zie ik alles gewoon perfect met dat oog.

[ Voor 19% gewijzigd door DonRoger op 10-03-2021 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:32
DonRoger schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 23:40:
Vanmiddag is mijn Quest 2 binnengekomen, een fantastische upgrade tov m'n Rift cv1, want deze stond al weer 2 jaar stof te happen omdat ik niet zo goed tegen 't screendooreffect kon. Gelukkig is dit met de Quest 2 bijna niet meer zichtbaar.

Maar nou heb ik het idee dat de linker lens een wat groter oppervlakte troebel is aan de zijkanten dan de rechter lens, ik vraag mij erg af of dit met mijn ogen te maken heeft - of toch de lens zelf. Ben er al voorzichtig met een microvezel doekje overheen gegaan zonder succes. Hebben meer mensen hier last van?

Ik draag geen bril of lenzen btw. Moet wel zeggen dat ik met mijn linker oog iet of wat minder sterk zie in de verte ( heb hier niet veel last van ), maar van dichtbij zie ik alles gewoon perfect met dat oog.
Grappig dat je dit net post, dit is me de laatste paar keer ook opgevallen. Als ik per oog vergelijk zie ik niet echt verschil, maar kijk ik met 2 ogen samen is het net alsof er links meer waas is. Beide ogen hebben een kleine sterke, maar wel gelijk aan elkaar. Heb echter ook net de (dikkere) VR Cover er op gezet dus moet eerst nog eens de dunnere variant proberen om te zien of dat nog wat verbetert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:39
Southern Sun schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:10:
[...]

Grappig dat je dit net post, dit is me de laatste paar keer ook opgevallen. Als ik per oog vergelijk zie ik niet echt verschil, maar kijk ik met 2 ogen samen is het net alsof er links meer waas is. Beide ogen hebben een kleine sterke, maar wel gelijk aan elkaar. Heb echter ook net de (dikkere) VR Cover er op gezet dus moet eerst nog eens de dunnere variant proberen om te zien of dat nog wat verbetert
Ben benieuwd of het helpt!

Edit: ik moet zeggen dat ik het in spelletjes iets minder op vind vallen dan in home.

[ Voor 6% gewijzigd door DonRoger op 11-03-2021 14:05 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:53

jacobras

Developer

Ter inspiratie voor wie op zoek zijn naar iets nieuws een aantal games die ik graag speel.

Grote single player games

1. Half-Life: Alyx
  2. Medal of Honor: Above and Beyond
  3. Star Wars: Squadrons
  4. DiRT Rally 2.0
  5. Zero Caliber
Alyx blijft de absolute topper. Ik ben bezig met mijn tweede playthrough, ditmaal met developer commentary ingeschakeld. Medal of Honor vraagt stevige VR-benen maar heeft een aardige verhaallijn met leuke elementen. Star Wars en DiRT zijn vette seated ervaringen en Zero Caliber is "gewoon" een shooter met heel veel uitgewerkte wapens.

Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/546560/header.jpg?t=1583175767

Kleinere fun games

Sommige games zijn klein maar toch blijf je ze spelen omdat ze een superleuk element hebben. Voor mij zijn dat:
  1. Beat Saber
  2. Zombie Training Simulator
  3. The Lab
Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/620980/header.jpg?t=1564132675

Cooperative

Nu speel ik zelf sinds 2016 VR (eerst Vive, nu Index) maar recent heeft eindelijk iemand in mijn vriendenkring ook een set. We spelen samen:
  1. Arizona Sunshine
  2. Karnage Chronicles
  3. Onward
  4. Zero Caliber
  5. SteamVR Home
Die laatste klinkt misschien vreemd, maar SteamVR Home is serieus leuk om samen te doen! Er zijn behoorlijk wat environments die je kan verkennen of waar kleine minigames in zitten. Denk bijvoorbeeld aan een remake van een Rayman-, Zelda- of World of Warcraft-level maar ook gedetailleerde omgevingen door Valve zelf gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/611160/header.jpg?t=1514266188

Karnage Chronicles spelen we sinds gisteren (momenteel in de sale voor 15,40 euro) en dat is een adventure game waarbij je je karakter kan upgraden qua wapens en kledij. Co-op is goed uitgewerkt en de actie is vet. We zijn blij dat we die gevonden hebben want nu hebben we iets nieuws om de tijd te overbruggen tot de game waar we eigenlijk naar uitkijken beschikbaar is:

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benjamin19
Mijn probleem is opgelost!

Het schijnt dat AMD moeilijk samenwerkt met Oculus Link! Heb een oudere driver geïnstalleerd en het probleem is verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
benjamin19 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:15:
Mijn probleem is opgelost!

Het schijnt dat AMD moeilijk samenwerkt met Oculus Link! Heb een oudere driver geïnstalleerd en het probleem is verholpen!
Ja, AMD en VR is geen hele goede samenwerking.... Dat is ook de reden dat ik nog geen AMD videokaart heb.
Pagina: 1 ... 45 ... 124 Laatste