Ligt aan de chipset achter de usb poort, meeste moederborden gebruiken 2 type chipsets en sommige worden niet ondersteunt. Als je pech hebt zelfs geen één...tomaat23 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:27:
[...]
Lijkt meer aan de USBpoort te liggen.
Andere PC en andere poort zijn stabiel zo lijkt het.
Vandeweek in één ruk Red Matter uitgespeeld, wat een heerlijk beklemmend sfeertje in die game 
Wel lag de moeilijkheidsgraad dermate laag dat ik eigenlijk alle puzzels zo doorliep, behalve één omdat ik een object wat ik kon/moest gebruiken over het hoofd had gezien (dus geen moeilijkheidsgraad van de puzzel, want zodra ik het object zag racete ik weer door)
Nu wachten op I expect you to die 2, daar heb ik zin in!
Wel lag de moeilijkheidsgraad dermate laag dat ik eigenlijk alle puzzels zo doorliep, behalve één omdat ik een object wat ik kon/moest gebruiken over het hoofd had gezien (dus geen moeilijkheidsgraad van de puzzel, want zodra ik het object zag racete ik weer door)
Oculus Quest 2 net binnen, en idd een ENORME upgrade tov S9 + GearVR.
Out of the Box werkt het echt fijn allemaal.
Mijn angst voor de tegenvaller van de zwartwaarde(grijswaarde) was wel gegrond, althans als het standaard laadscherm zwart voor moet stellen, is het voor mij echt een raadsel dat men van OLED is afgestapt. Heeft dat met de prijs te maken of is het een technisch logische stap (iets als LCD kan je makkelijker hoge refreshrates mee halen)?
Overigens heb ik een kleine neus (blijkbaar) en dus veel lichtlekkage, is daar iets aan te doen zonder een accessoire aan te schaffen?
Mijn angst voor de tegenvaller van de zwartwaarde(grijswaarde) was wel gegrond, althans als het standaard laadscherm zwart voor moet stellen, is het voor mij echt een raadsel dat men van OLED is afgestapt. Heeft dat met de prijs te maken of is het een technisch logische stap (iets als LCD kan je makkelijker hoge refreshrates mee halen)?
Overigens heb ik een kleine neus (blijkbaar) en dus veel lichtlekkage, is daar iets aan te doen zonder een accessoire aan te schaffen?
Je kan natuurlijk een neusvergroting operatief toevoegen als upgrade aan je gezicht. Maar of dat een betere VR-ervaring waard is weet ik niet.tomaat23 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:10:
Oculus Quest 2 net binnen, en idd een ENORME upgrade tov S9 + GearVR.
Ik denk dat ze vooral vanuit kosten voor LCD zijn gegaan. Het went wel de zwartwaardes en in sommige laadschermen is het erger dan andere.
Je kan natuurlijk een neusvergroting operatief toevoegen als upgrade aan je gezicht. Maar of dat een betere VR-ervaring waard is weet ik niet.
Ik had er al over na zitten denken. Maar een vriendin vindt het geen goed idee.
Als de bril bij mij goed zit zit hij tegen mijn neus aan. De opening is voor mij dus net groot genoeg. Wellicht eens proberen de bril lager te zetten? In het begin had ik hem ook wat te hoog en gekanteld op.
Je zou watjes kunnen proberen ernaast te proppen als je hem op hebttomaat23 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:17:
Je kan natuurlijk een neusvergroting operatief toevoegen als upgrade aan je gezicht. Maar of dat een betere VR-ervaring waard is weet ik niet.
Ik had er al over na zitten denken. Maar een vriendin vindt het geen goed idee.
Maar serieus, accessoires aanschaffen is beste middel, tenzij je een 3D printer hebt en kan je zelf een cover maken.
Er is ook een reden waarom de Q2 zoveel goedkoper is dan andere VR headset, ze moeten het om de Q2 beter te gebruiken van de losse accessoiren hebben. Kabel hier, elite strap daar etc..
Uiteindelijk wil je alles hebben zoals meeste het wilt, kom je uiteindelijk toch op dezelfde prijs uit als een normale VR helm.
Van Oled naar Lcd heeft ook te maken ook om de kosten te drukken. Ze wilden immers een headset op de markt brengen die voor het grote publiek aantrekkelijk maakt om aan te schaffen en zonder een dure pc nog erbij te kopen.
De zwart waardes went snel, het fijne is dat je amper nog pixels ziet en god rays.
Al met al is de Q2 een goede headset voor VR en de XR2 chip is behoorlijk krachtig.
Ze hebben al aangekondigd te werken aan de Q3. Hierbij hoop ik op een hogere resolutie (2160x2160 minimaal), 90Hz+ en bredere FoV.
Daarbij nog wat meer games zoals Half Life Alyx gemaakt is en liefst in een soort mmorpg genre en ik zeg gedag tegen de wereld
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ik ben juist blij dat ik nog een beetje langs mijn neus naar 'buiten' kan kijken. Het stoort me eigenlijk nooit als ik aan het spelen ben, maar ik kan wel altijd even naar onder kijken om te zien of ik nog een beetje gecentreerd op mijn matje sta. Zelfs even naar mijn bureau wandelen om een slok drinken te pakken of snel even checken wat die notificatie op mijn foon was lukt zonder de bril af te nemen
Gamertag: FinrazielNL
Lopen kan prima met de quick pass through optie, dan krijg je beeld van de camera's. Dat loopt erg makkelijk.
Ik vind de standaard strap best prima bij de Q2, als je hem maar goed hebt afgesteld. Als je met meerdere mensen zit, dan is zo'n elite strap wel beter. Iets minder comfy dan m'n PSVR, maar geen ramp.
Voordeel van de Q2 is wel dat ik hem mee heb genomen op reis en nu op de hotelkamer in quarantaine m'n backlog afwerk(om één of andere reden koop ik meer games dan ik speel)
Voordeel van de Q2 is wel dat ik hem mee heb genomen op reis en nu op de hotelkamer in quarantaine m'n backlog afwerk(om één of andere reden koop ik meer games dan ik speel)
Ik vind de elite strap onmisbaar, alleen al vanwege het makkelijk losser en vaster draaien. Was blij dat ik die samen met de Q2 had besteld. Gisteren ook eindelijk de VR-cover binnen gekregen, was even pielen met vastzetten en afstellen, maar ben ik ook wel blij mee. Had (met mijn vrij normale neus) een klein beetje lichtinval. Ook al had ik daar nooit last van, nu pas merk ik dat het toch wel lekker is voor de immersie dat dat ook niet meer zichtbaar is. Bovendien voelt het geheel meer solide dan met de standaard cover.
Wel grappig over die zwartwaardes, had dit eerder ook al gelezen, maar dit is me nog niet 1 keer opgevallen. Blijkbaar minder gevoelig voor en/of geeft de beleving voldoende afleiding
Wel grappig over die zwartwaardes, had dit eerder ook al gelezen, maar dit is me nog niet 1 keer opgevallen. Blijkbaar minder gevoelig voor en/of geeft de beleving voldoende afleiding
[ Voor 19% gewijzigd door Southern Sun op 19-02-2021 17:12 ]
Quest 2 met de Deluxe Audio Strap (Vive) vond ik hier een enorm verschil. Dat standaard ding zat echt voor geen meter vergeleken daarmee.BarôZZa schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:02:
Ik vind de standaard strap best prima bij de Q2, als je hem maar goed hebt afgesteld. Als je met meerdere mensen zit, dan is zo'n elite strap wel beter. Iets minder comfy dan m'n PSVR, maar geen ramp.
VRCover vond ik hier ook weer een verbetering tov het standaard schuim wat erbij zat.
Ik heb thuis de PSVR en die wordt geroemd vanwege het comfort. Is inderdaad wat comfortabeler, maar ook geen wereld van verschil imo als de strap goed is afgesteld. Dan is het een kwestie van over je hoofd trekken en klaar.S95Sedan schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:15:
[...]
Quest 2 met de Deluxe Audio Strap (Vive) vond ik hier een enorm verschil. Dat standaard ding zat echt voor geen meter vergeleken daarmee.
VRCover vond ik hier ook weer een verbetering tov het standaard schuim wat erbij zat.
Moet wel zeggen dat ik kaal ben en meestal geen uren aan het spelen ben. En het scheelt met backpacken simpelweg qua omvang. Quest 2 met controllers knikker ik in een tote bag en klaar.
Over de Q2 gesproken: waar ik me soms aan erger is dat dat ding aangaat als de sensor getriggerd wordt en vervolgens leeg loopt. Is er ergens een optie waardoor je hem aanzet met de power knop? Dat is totaal geen moeite, maar regelmatig gehad dat hij onnodig aan stond en de batterijduur is al niet geweldig.
Je kunt hem gewoon uitzetten, toch? Of zet je hem altijd in “sleep”? Want dan loopt hij sowieso leeg én kan hij inderdaad aanschieten via sensor.BarôZZa schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:40:
[...]
Over de Q2 gesproken: waar ik me soms aan erger is dat dat ding aangaat als de sensor getriggerd wordt en vervolgens leeg loopt. Is er ergens een optie waardoor je hem aanzet met de power knop? Dat is totaal geen moeite, maar regelmatig gehad dat hij onnodig aan stond en de batterijduur is al niet geweldig.
[ Voor 4% gewijzigd door menne op 19-02-2021 20:10 ]
Meestal sleep inderdaad, doe hem vaak even af, half uurtje wat anders en daarna weer verder oid. Veel games zijn ook korte potjes, dus dan speel ik niet lang achter elkaar.menne schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:10:
[...]
Je kunt hem gewoon uitzetten, toch? Of zet je hem altijd in “sleep”? Want dan loopt hij sowieso leeg én kan hij inderdaad aanschieten via sensor.
Sleep mode die je kan ontwaken met de powerknop lijkt me het meest handig.
Automatisch ontwaken uitzetten, dat werkt een stuk beter.
Ben wel benieuwd naar de cijfers, had je dat ergens gelezen? Zou best kunnen maar in elk geval pc gamers met VR en ook met Quest 2 die kopen lijkt mij veel meer via Steam lijkt mij. Maar hebt geen cijfers verder.BarôZZa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 03:39:
[...]
Dat kan, maar voor de meeste mensen is het anders. Geloof dat VR games ongeveer tien keer zoveel verkopen op de Quest als op de PC
Steam kan best groter worden dan Oculus is mijn gevoel als ze VR standaarden maken, bv standaard (ook voor wmr) controllers (ook voor inside-out tracking) - zeg maar een open VR(eco) systeem open voor andere hardware makers. Die hardware makers maken dan zelf vrijwel zelf alleen headsets.
Nee dan komt steam met een €1000+ headset+controllers (voor basestations) aanzetten.. wat dat betreft is oculus wat slimmer (of een betere focus op een bepaald gebied in elk geval).
[ Voor 11% gewijzigd door Plugin op 20-02-2021 00:36 ]
Dit artikel gaat specifiek over Saints & Sinners: https://www.mcvuk.com/bus...n-all-in-one-headset/amp/Plugin schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:03:
[...]
Ben wel benieuwd naar de cijfers, had je dat ergens gelezen? Zou best kunnen maar in elk geval pc gamers met VR en ook met Quest 2 die kopen lijkt mij veel meer via Steam lijkt mij. Maar hebt geen cijfers verder.
Steam kan best groter worden dan Oculus is mijn gevoel als ze VR standaarden maken, bv standaard (ook voor wmr) controllers (ook voor inside-out tracking) - zeg maar een open VR(eco) systeem open voor andere hardware makers. Die hardware makers maken dan zelf vrijwel zelf alleen headsets.
Nee dan komt steam met een €1000+ headset+controllers (voor basestations) aanzetten.. wat dat betreft is oculus wat slimmer (of een betere focus op een bepaald gebied in elk geval).
PC VR is gewoon veel te niche en veel te duur. PC gaming is al klein vergeleken met de consoles, laat staan VR. PSVR verkocht al beter dan PC VR en de Quest doet het nog beter.
Wat ik vooral een gemiste kans vind is Google, die waren er vroeg bij met hun Daydream platform. Als ze dat nou hadden doorgezet, dan had je mogelijk meerdere Android based headsets gekregen met een fatsoenlijke store ipv dat alles bij de Quest en Facebook ligt.
Als je Red Matter leuk vond zeker ook the Room VR proberen, ben ik net in begonnen en die is ook erg goed.pagani schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:58:
Vandeweek in één ruk Red Matter uitgespeeld, wat een heerlijk beklemmend sfeertje in die game
Reeds uitgespeeldSouthern Sun schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:24:
[...]
Als je Red Matter leuk vond zeker ook the Room VR proberen, ben ik net in begonnen en die is ook erg goed.
PC VR vs Quest zou misschien kunnen kloppen maar dat pc gaming klein is vergeleken met consoles is onzin:BarôZZa schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 04:22:
PC gaming is al klein vergeleken met de consoles
https://www.pcgamesn.com/pc-vs-console-sales
Iets ouder artikel ondertussen, maar het aandeel van de pc zal niet ineens gehalveerd zijn of zo. En dat was toen dus alle consoles samen tegen de pc hè, niet de pc even groot als een van de drie groten.
Geen fanboy overigens, ik speel zelf (non VR) het liefst op mijn Xbox series x.
Het is een beetje wat je vergelijkt. Geloof dat pc ook groot was met bijvoorbeeld web games, maar multiplatformgames verkopen vrijwel altijd veel beter op de consoles. De meeste mensen hebben gewoon geen krachtige computer tegenwoordig, maar een laptopje. Voor VR is dat al helemaal niet ideaal.Finraziel schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:40:
[...]
PC VR vs Quest zou misschien kunnen kloppen maar dat pc gaming klein is vergeleken met consoles is onzin:
https://www.pcgamesn.com/pc-vs-console-sales
Iets ouder artikel ondertussen, maar het aandeel van de pc zal niet ineens gehalveerd zijn of zo. En dat was toen dus alle consoles samen tegen de pc hè, niet de pc even groot als een van de drie groten.
Geen fanboy overigens, ik speel zelf (non VR) het liefst op mijn Xbox series x.
Ik kwam er vandaag trouwens achter dat Arizona Sunshine gemaakt is door een Nederlandse studio, misschien toch maar eens proberen
Weer een vraagje aangaande het stappenplan om games wireless te spelen via Virtual Desktop
Ik gebruik dit stappenplan.
https://www.theverge.com/...reless-pc-vr-games-how-to
En ben bij : "INSTALL THE QUEST 2 DRIVER FOR YOUR PC"
Dat installeren lijkt prima te lukken echter krijg ik daarna niet de USB-debugging-melding.
Op Reddit lees ik al dat meer mensen dat probleem ondervinden. https://www.reddit.com/r/...s_no_allow_usb_debugging/
Frappante echter is dat men met een oplossing komt om een bestand weg te halen in:
" C:/Users/<yourusername>/.android "
Maar deze map bestaat bij mij in het geheel niet (en ja ik snap dat <yourusername> een plaatsvervanger is.
Iemand een goede tip?
Even later:
Oh wacht, de .android map komt pas als je sidequest installeert zie ik nu
NOG wat later.
YESSS! Het is gelukt. De volgorde van dat stappenplan is gewoon niet correct, vandaar dat de prompt nooit kwam.
Ik gebruik dit stappenplan.
https://www.theverge.com/...reless-pc-vr-games-how-to
En ben bij : "INSTALL THE QUEST 2 DRIVER FOR YOUR PC"
Dat installeren lijkt prima te lukken echter krijg ik daarna niet de USB-debugging-melding.
Op Reddit lees ik al dat meer mensen dat probleem ondervinden. https://www.reddit.com/r/...s_no_allow_usb_debugging/
Frappante echter is dat men met een oplossing komt om een bestand weg te halen in:
" C:/Users/<yourusername>/.android "
Maar deze map bestaat bij mij in het geheel niet (en ja ik snap dat <yourusername> een plaatsvervanger is.
Iemand een goede tip?
Even later:
Oh wacht, de .android map komt pas als je sidequest installeert zie ik nu

NOG wat later.
YESSS! Het is gelukt. De volgorde van dat stappenplan is gewoon niet correct, vandaar dat de prompt nooit kwam.
[ Voor 12% gewijzigd door tomaat23 op 20-02-2021 16:31 ]
Fanatical heeft een create your own vr bundle: https://www.fanatical.com...r-own-ultimate-v-r-bundle
Zitten wel een paar leuke spellen tussen.
Transference is een aanrader. Wat kort, maar wel triple A production value. Is een Ubisoft game, dus wel een beetje graphics over gameplayLizard schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:40:
Fanatical heeft een create your own vr bundle: https://www.fanatical.com...r-own-ultimate-v-r-bundle
Sony komt dus nu ook met de PSVR-2: YouTube: CONFIRMED! Sony Announces PSVR 2! | PlayStation VR 2 - Everything Yo...
Wel tof, meer VR content en helemaal bij console industrie, daar waar big bucks te verdienen zijn. Houd in dat de gehele VR markt omhoog geschaald zal worden.
Iets als VR fanaat alleen maar blijer van word.
Wel tof, meer VR content en helemaal bij console industrie, daar waar big bucks te verdienen zijn. Houd in dat de gehele VR markt omhoog geschaald zal worden.
Als het draadloos wordt, hi-res oled en goede controllers met die haptische feedback van de PS5 controllers dan nemen ze de markt overXtr3me4me schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:10:
Sony komt dus nu ook met de PSVR-2: YouTube: CONFIRMED! Sony Announces PSVR 2! | PlayStation VR 2 - Everything Yo...
Zit Transference vol jumpscares, of valt dat mee? Ik heb geen problemen met spannende games, maar ik heb een hekel aan schrikkenBarôZZa schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:51:
[...]
Transference is een aanrader. Wat kort, maar wel triple A production value. Is een Ubisoft game, dus wel een beetje graphics over gameplay

Alyx vond ik op het randje, maar nog te doen.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Nee niet echt, meer steer en gedetailleerde omgeving die knap gemaakt is. Misschien 1x oid. Het heeft meer weg van die Silent Hills Pt demo.Wormaap schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:12:
[...]
Zit Transference vol jumpscares, of valt dat mee? Ik heb geen problemen met spannende games, maar ik heb een hekel aan schrikken
Alyx vond ik op het randje, maar nog te doen.
Ik heb mijn Quest 2 letterlijk 2 keer gebruikt en nu zit ik in een 'USB update loop'. Start niet meer op, kan er niets meer mee doen. Iemand hier advies voor?
Heb je al contact opgenomen met de Oculus helpdesk? Zo nee, doe dat meteen en had je als eerste moeten doeniCruysberghs schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:13:
Ik heb mijn Quest 2 letterlijk 2 keer gebruikt en nu zit ik in een 'USB update loop'. Start niet meer op, kan er niets meer mee doen. Iemand hier advies voor?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Natuurlijk heb ik direct contact opgenomen, toch bedankt.Koldur schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:40:
[...]
Heb je al contact opgenomen met de Oculus helpdesk? Zo nee, doe dat meteen en had je als eerste moeten doen
Wat zeiden zij dan? Was het niet gelukt?iCruysberghs schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:25:
[...]
Natuurlijk heb ik direct contact opgenomen, toch bedankt.
Als je meer info geeft dan kunnen we jou een stuk beter helpen.
[ Voor 12% gewijzigd door Koldur op 23-02-2021 21:02 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Misschien is het handig als je dat erbij vertelt, ik ben ook heel benieuwd wat ze je hebben verteld?iCruysberghs schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:25:
[...]
Natuurlijk heb ik direct contact opgenomen, toch bedankt.
Mijn Oculus Quest 2 is binnen en ben er over het algemeen tevreden mee. Als het werkt gaat alles goed. hoewel ik wel vaker dan gewenst "Lost Tracking" heb. Sowieso krijg ik die melding altijd als ik opstart, en soms moet ik zelfs opnieuw opstarten omdat bijv. de controllers niet werkzaam worden (ook al zijn ze 100% geladen). Ook is de guardian altijd weer verdwenen. Zelden kan ik een guardian hergebruiken.
Is dat normaal of is dat een gebrek aan mijn specifieke apparaat?!
Nog een vraagje. Als ik een spel gekocht heb op de store (bijvoorbeeld Gorn) voor de Quest 2 en deze is NIET crossbuy, is het dan toch mogelijk deze zo te spelen dat mensen mijn beeld op de PC-monitor kunnen zien?
Ik heb nu het idee dat ik de Rift-S-versie of de Steam-versie had moeten kopen omdat voor elkaar te krijgen.
Nog een vraagje. Als ik een spel gekocht heb op de store (bijvoorbeeld Gorn) voor de Quest 2 en deze is NIET crossbuy, is het dan toch mogelijk deze zo te spelen dat mensen mijn beeld op de PC-monitor kunnen zien?
Ik heb nu het idee dat ik de Rift-S-versie of de Steam-versie had moeten kopen omdat voor elkaar te krijgen.
Wat je kan doen is je beeld casten naar:tomaat23 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:45:
Mijn Oculus Quest 2 is binnen en ben er over het algemeen tevreden mee. Als het werkt gaat alles goed. hoewel ik wel vaker dan gewenst "Lost Tracking" heb. Sowieso krijg ik die melding altijd als ik opstart, en soms moet ik zelfs opnieuw opstarten omdat bijv. de controllers niet werkzaam worden (ook al zijn ze 100% geladen). Ook is de guardian altijd weer verdwenen. Zelden kan ik een guardian hergebruiken.
- een chromecast
- android telefoon
- de browser op je pc.
Mijn Guardian is meestal verdwenen als de belichting sterk afwijkt ten opzichte van de vorige sessie. Meestal bij te weinig licht vs. te veel licht. De tracking gaat dmv infrarood en werkt dus niet zo goed als het zonlicht er direct op staat.tomaat23 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:45:
Iamand anders mee laten kijken is inderdaad door casten naar een ander apparaat. Op de pc kun je nu gebruiken van de Oculus casting website.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
JA! Zoiets zocht ik. Leuk voor als de visite speelt.Tomahawk_nr1 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:50:
[...]
Wat je kan doen is je beeld casten naar:
- een chromecast
- android telefoon
- de browser op je pc.
Heb mijn Q2 nu een paar weken, maar die melding nog nooit gezien. Guardian wordt meestal wel onthouden, niet altijd.tomaat23 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:45:
Ik heb nog nooit een tracking issue of melding erover gehad. Ook allerlei verschillende guardian plekken worden vrijwel altijd herkend hier, zelfs mijn vaste VR plek waarvoor ik altijd een tafel en kleed verplaats (wat dus altijd nét iets anders is). Zijn de tracking camera’s goed schoon enzo? Zie je via pass through/tijdens guardian instellen gewoon alles normaal?tomaat23 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:45:
[ Voor 6% gewijzigd door menne op 24-02-2021 19:58 ]
Guardian wordt hier ook 9/10 niet herkend, zowel bij de Quest 1 als de Quest 2. Elke detail in de kamer telt mee dus een verschoven stoel kan al voldoende zijn.menne schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:56:
[...]
Ik heb nog nooit een tracking issue of melding erover gehad. Ook allerlei verschillende guardian plekken worden vrijwel altijd herkend hier, zelfs mijn vaste VR plek waarvoor ik altijd een tafel en kleed verplaats (wat dus altijd nét iets anders is). Zijn de tracking camera’s goed schoon enzo? Zie je via pass through/tijdens guardian instellen gewoon alles normaal?
Wat gek... Bij mij werkt het bijna altijd gewoon. Echt 9/10 keer wel. Ook als ik hem aan zet terwijl ik ver buiten de guardian boundary sta.Tadango schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:12:
[...]
Guardian wordt hier ook 9/10 niet herkend, zowel bij de Quest 1 als de Quest 2. Elke detail in de kamer telt mee dus een verschoven stoel kan al voldoende zijn.
En verschoven stoelen herkent hij gewoon en dan zegt hij dat je de kamer op moet ruimen
[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 24-02-2021 20:15 ]
Het wordt bedraad. Haptische feedback lijkt me wel episch op de controller overigens, maar ik blijf ver weg van een bedrade headset.BarôZZa schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:59:
[...]
Als het draadloos wordt, hi-res oled en goede controllers met die haptische feedback van de PS5 controllers dan nemen ze de markt over
Ik niet hoor, de PSVR was toch de plek met de triple A games en goed betaalbaar. Goed mee vermaakt, ondanks de draden en de slechte controllers. Op de PSVR2 zal je gewoon een flink aantal triple A exclusives hebben.pagani schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:17:
[...]
Het wordt bedraad. Haptische feedback lijkt me wel episch op de controller overigens, maar ik blijf ver weg van een bedrade headset.
Ik ben geen fanboy als het op VR aankomt. Als ik ooit eens een stevige desktop koop, dan zal ik ook meer PC VR doen. Met of zonder kabel
[ Voor 20% gewijzigd door BarôZZa op 25-02-2021 08:28 ]
Weet iemand of Population One een multi platform aankoop is? Dus als ik hem koop voor de Quest 2 dat ik hem dan ook op mijn Rift S kan spelen?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
- Je kunt op een iPhone ook gewoon in de Oculus app meekijken.Tomahawk_nr1 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:50:
[...]
Wat je kan doen is je beeld casten naar:
- een chromecast
- android telefoon
- de browser op je pc.
- Meest gebruikte streaming device is hier de Google Home hub.
Ik had dat toen met die grote update in november. Ik heb hem toen terug naar factory reset gedaan en daarna had ik geen issues meer. Wellicht dat nog eens proberen, factory reset, ook al heb je hem net.tomaat23 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:45:
Wellicht dat je toen je hem installeerde de update ook nog moest doen en dat die roet in het eten heeft gegooid.
Je kan ook naar https://www.oculus.com/casting gaan op je PC en daar naar casten. Of via de app, kun je mee kijken zonder dat je dan iets in de oculus hoeft aan te zetten. Je kan ook nog naar facebook streamen. Nooit geprobeerd, ik heb alleen een account voor de Quest daar en verder kom ik er nooit.Nog een vraagje. Als ik een spel gekocht heb op de store (bijvoorbeeld Gorn) voor de Quest 2 en deze is NIET crossbuy, is het dan toch mogelijk deze zo te spelen dat mensen mijn beeld op de PC-monitor kunnen zien?
Something something
AirReceiver is ook een goede app voor Windows om naar de Casten. Werkt prima hier
Neen.Damian schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:18:
Weet iemand of Population One een multi platform aankoop is? Dus als ik hem koop voor de Quest 2 dat ik hem dan ook op mijn Rift S kan spelen?
Euh, volgens mij is Population One wel een cross buy titel
https://uploadvr.com/population-one-cross-buy/
wellus
Meteen maar getest. Gekocht op de Quest 2, daarna in de Rift store issie gratis:
/f/image/Lcf5hVAKPRz3ilPRBdjDGTfa.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door Damian op 25-02-2021 10:13 ]
Ok dan kan ik hem ook wel eens op pikken, hoor ik positieve verhalen over.
Maar spelen jullie dan solo? Ik heb geen Quest vrienden
Mijn standpunt gaat niet over het platform maar puur de kabel. Als je eenmaal (met een Quest 2 bijvoorbeeld) PC VR hebt ervaren zonder draad wil je écht niet meer terug.BarôZZa schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 04:48:
[...]
Ik niet hoor, de PSVR was toch de plek met de triple A games en goed betaalbaar. Goed mee vermaakt, ondanks de draden en de slechte controllers. Op de PSVR2 zal je gewoon een flink aantal triple A exclusives hebben.
Ik ben geen fanboy als het op VR aankomt. Als ik ooit eens een stevige desktop koop, dan zal ik ook meer PC VR doen. Met of zonder kabel
Ik wil ook niet terug, maar wil ook niet de exclusives missen en daarvoor moet je gewoon vaak bij de consoles zijn. Sony gaat gewoon weer met miljoenen strooien. Zelfs met draad, lage resolutie, underpowered PS4 en DualShock controller is Resident Evil 7 gewoon nog beter dan verreweg de meeste andere VR games.pagani schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:45:
[...]
Mijn standpunt gaat niet over het platform maar puur de kabel. Als je eenmaal (met een Quest 2 bijvoorbeeld) PC VR hebt ervaren zonder draad wil je écht niet meer terug.
Overigens maakt het imo nog veel uit wat voor games het zijn. Ik heb zowel de PSVR als de Quest 2. De Quest 2 is zeker een stuk fijner bij games waarbij je staat, om je heen draait en zwaait. Maar voor seated sessies vind ik het draad van de PSVR niet zo storend. En de batterijduur/opladen van de Quest irriteert me ook regelmatig.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de Oculus Quest (64gb) en de originele link/oplaad kabel die er bij geleverd is?
Ik krijg in de applicatie op de PC alleen maar de melding dat hij is aangesloten via een USB2 verbinding terwijl het toch echt anders het geval is.
Zojuist alvast een support ticket ingeschoten bij Oculus (FaceBook) maar kan er weinig over vinden behalve dat meer mensen er last van hebben.
Edit:
Ik ga me ergens in een hoekje kapot schamen! Ik moet gewoon leren lezen!
Gelijk maar een andere USB kabel besteld en ga me eens verdiepen in de draadloze methode.
Ik krijg in de applicatie op de PC alleen maar de melding dat hij is aangesloten via een USB2 verbinding terwijl het toch echt anders het geval is.
Zojuist alvast een support ticket ingeschoten bij Oculus (FaceBook) maar kan er weinig over vinden behalve dat meer mensen er last van hebben.
Edit:
Ik ga me ergens in een hoekje kapot schamen! Ik moet gewoon leren lezen!
Gelijk maar een andere USB kabel besteld en ga me eens verdiepen in de draadloze methode.
[ Voor 61% gewijzigd door NegativeFreak op 26-02-2021 10:37 ]
Originele kabel die je bij de Q2 krijgt is een usb 2 kabel en dat is niet de echte link kabel van Oculus, die kost je 99 euro: https://www.oculus.com/accessories/oculus-link/?locale=nl_NL
[ Voor 66% gewijzigd door Plugin op 26-02-2021 06:35 ]
Apart trouwens dat je zoveel dingen probeert maar dan niet ontdekt dat de standaard kabel alleen voor opladen is bedoeld. RTFM.
De 5m Quest kabels die je voor een paar tientjes op Amazon en consorten vind werken ook allen prima.
En als je eenmaal Virtual Desktop hebt gebruikt wil je überhaupt nooit weer terug naar bekabeld.
De 5m Quest kabels die je voor een paar tientjes op Amazon en consorten vind werken ook allen prima.
En als je eenmaal Virtual Desktop hebt gebruikt wil je überhaupt nooit weer terug naar bekabeld.
[ Voor 46% gewijzigd door unfor op 26-02-2021 06:21 ]
Ik gebruik VD maar als het echt vloeiend moet zijn gebruik ik toch echt een link kabel. VD heeft nog beperkingen wat je bij sim racen kunnen irriteren. Het voelt minder aan omdat de beelden niet zo vloeiend lopen. Voor de rest voldoet VD vaak prima, maar Link presteert wel een fractie beter altijd.unfor schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 06:14:
Apart trouwens dat je zoveel dingen probeert maar dan niet ontdekt dat de standaard kabel alleen voor opladen is bedoeld. RTFM.
Ik ga maar ergens in hoekje zitten en me kapot schamen!unfor schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 06:14:

Ik ben hookedunfor schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:05:
Ok dan kan ik hem ook wel eens op pikken, hoor ik positieve verhalen over.
Nou dit is niet helemaal zo, Oculus Link zou tegenwoordig ook met USB 2 moeten werken! En de meegeleverde kabel is daar wel geschikt voor. Je kan er ook gewoon ADB mee gebruiken enzo.unfor schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 06:14:
Of het handig is, is een tweede ivm de korte lengte, geen haakse aansluiting (Quest 2 dan) en de beperkingen van USB 2.0 maar het zou wel moeten kunnen eigenlijk.
"Zou moeten werken" en echt werken zit wel een verschil in.
Alsnog is het vreemd als iets eerst wel werkt en dan niet meer... En sowieso vond ik rtfm eigenlijk ook nogal een botte opmerking.unfor schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:55:
"Zou moeten werken" en echt werken zit wel een verschil in.
Link werkt zelfs over een 2mbps wireless usb verbinding... technisch gezien dan want 2 seconden per frame is niet bruikbaar
De verbinding werkt wel.
Als link niet werkt, herstart dan de Oculus service. Dat is hier ook vaker nodig dan ik zou willen.....
Als link niet werkt, herstart dan de Oculus service. Dat is hier ook vaker nodig dan ik zou willen.....
Kan de beste overkomen.NegativeFreak schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:35:
[...]
Ik ga maar ergens in hoekje zitten en me kapot schamen!![]()
Probeer in elk geval virtual desktop zoals eerder aangegeven (als je dat nog niet hebt gedaan), enige reden waarom ik nog vaak de quest 2 verkies boven mijn HP G2 (met kabel).
Echt prima beeld en met een beetje tweaken (&en een aparte en goede wifi 5GHz/wifi 6 verbinding merk ik geen lag (of zeer minimaal) of vermindering qua beeld kwaliteit maar dan dus wel draadloos
[ Voor 3% gewijzigd door Plugin op 26-02-2021 16:24 ]
Werkte bij mij prima! Helaas wel alleen met de laagste resolutie/framerate instelling, maar was nog steeds een betere ervaring dan mijn CV1. Het beeld met USB3.1 (kabeltje van 15€ van aliexpress) is een stuk helderder, maar dat komt vooral ook omdat ik de rendering resolutie flink heb verhoogd (1.7x). Als je dat niet doet is het verschil tussen 2.0 en 3.1 imho verwaarloosbaar.GekkePrutser schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:51:
[...]
Nou dit is niet helemaal zo, Oculus Link zou tegenwoordig ook met USB 2 moeten werken! En de meegeleverde kabel is daar wel geschikt voor. Je kan er ook gewoon ADB mee gebruiken enzo.
Of het handig is, is een tweede ivm de korte lengte, geen haakse aansluiting (Quest 2 dan) en de beperkingen van USB 2.0 maar het zou wel moeten kunnen eigenlijk.
.
Niets...
Iemand die ook af- en toe koele lucht voelt met de Quest 2? Vrij geconcentreerde koele luchtstralen zeg maar vanuit de headset (in de buurt van je oren, misschien door de speakers?).
De zijn de speakers.Plugin schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:15:
Iemand die ook af- en toe koele lucht voelt met de Quest 2? Vrij geconcentreerde koele luchtstralen zeg maar vanuit de headset (in de buurt van je oren, misschien door de speakers?).
Waarom kan ik geen 90hz meer selecteren in link???
[ Voor 8% gewijzigd door A1AD op 26-02-2021 21:27 ]
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Heeft een van jullie wel eens zijn daily work uitgevoerd via zijn VR bril in combinatie met virtual desktop? Ik heb er slechts twee artikels over kunnen vinden. De een vond het geweldig, de ander niet.
Het lijkt mij best een goede case om een grote virtuele monitor voor je neus te hebben en daarop je werk te kunnen doen, afgesloten van de visuele prikkels om je heen.
Het lijkt mij best een goede case om een grote virtuele monitor voor je neus te hebben en daarop je werk te kunnen doen, afgesloten van de visuele prikkels om je heen.
Ik ga dit volgende week (pre-trial) toevallig proberen met ImmersedVR, daarmee kan je zelfs 5 virtuele schermen aanmaken!vinom schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:26:
Heeft een van jullie wel eens zijn daily work uitgevoerd via zijn VR bril in combinatie met virtual desktop? Ik heb er slechts twee artikels over kunnen vinden. De een vond het geweldig, de ander niet.
Ik ga een grote open 'trial' doen op het werk met 4 VR meeting systemen. Om de effecten van COVID wat af te zwakken, en bovendien omdat ik een enorme VR fan ben
Het grote onderscheidende punt van Immersed vond ik dit, en ze ondersteunen bovendien ook gewone meetings. Je kan ook een collega vragen om mee te kijken, net als op kantoor eigenlijk. Maar ze kwamen zelf ook al aan met het punt van concentreren zonder afleiding. Dat is zeker een goed punt. Ik was een demo aan het doen van een ander produkt (Spatial, ook een hele goede) en iemand pingde me op Teams, en ik vroeg me constant af of het iets dringends was
De vragen die ik met die trials wil beantwoorden zijn met name: "Wegen de nadelen op tegen de voordelen", "Wat werkt voor ons als bedrijf, en wat niet", en "zijn mensen er klaar voor"? Als dat allemaal een beetje positief is dan kunnen we naar de volgende vraag gaan kijken. Namelijk "Weegt de investering op tegen de behaalde voordelen?", de business case. Persoonlijk ben ik niet al te positief dat dit nu al relevant gaat zijn. Maar als mensen het idee echt omarmen kunnen we er wel verder mee gaan. Maar persoonlijk heb ik het idee dat de massa (van onze werknemers) er nog niet klaar voor is en de techniek nog een stapje moet.
Ik denk ook dat het per situatie verschilt. Ik woon zelf alleen, dus of ik nu met een headset op zit of niet, maakt me weinig uit. Denk dat het voor thuiswerkende ouders wel weer een heel ander verhaal gaat zijn. Bovendien laat de ergonomie het nog niet toe om dit de hele dag te doen. Niettemin heb ik al een heleboel demo's achter de rug en het is echt verfrissend mensen weer eens te kunnen zien, al is het niet echt. Ik heb een paar keer gehad dat ik de headset af deed en zo'n gevoel had van "oh ja ik was thuis, dat is ook zo"
We zijn een hele grote multinational dus relatief zwaar geraakt door het niet kunnen reizen. Ben heel benieuwd hoe dit gaat.
[ Voor 30% gewijzigd door GekkePrutser op 27-02-2021 14:18 ]
Nou, na vertraging van hier tot Tokio (en het kwam ook nog eens uit China) zijn alle onderdelen binnen.
Kabeltje is eigenlijk net iets te klein (of mijn hoofd te groot) en de battery mount paste toch minder goed op de halo als verwacht maar met voorzichtig handelen lukt het net.
Ik heb ook geen stand meer nodig want opgevouwen staat hij goed en stabiel en je klapt hem uit en hoppa hij zit op je hoofd. Hoofdriem kan je zelfs, als je het met beleid doet en juist vasthoud als handvat gebruiken lol
:strip_exif()/f/image/wQRvuoyagDJ7ZrKmBNZnsxP6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de headset eigenlijk nog zo goed als niet gebruikt omdat ik zowel de elite strap als de stock strap gewoon niet lekker vond zitten en een gedoe om hem goed op te krijgen en te houden. Dus deze dagen ben ik wel zoet
Kabeltje is eigenlijk net iets te klein (of mijn hoofd te groot) en de battery mount paste toch minder goed op de halo als verwacht maar met voorzichtig handelen lukt het net.
Ik heb ook geen stand meer nodig want opgevouwen staat hij goed en stabiel en je klapt hem uit en hoppa hij zit op je hoofd. Hoofdriem kan je zelfs, als je het met beleid doet en juist vasthoud als handvat gebruiken lol
:strip_exif()/f/image/wQRvuoyagDJ7ZrKmBNZnsxP6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de headset eigenlijk nog zo goed als niet gebruikt omdat ik zowel de elite strap als de stock strap gewoon niet lekker vond zitten en een gedoe om hem goed op te krijgen en te houden. Dus deze dagen ben ik wel zoet
[ Voor 3% gewijzigd door NosferatuX op 27-02-2021 15:40 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Een paar uur geprobeerd maar tekst lezen was veel vermoeiender. Resolutie is gewoon erg mager nog.vinom schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:26:
Sinds een paar weken eigenaar van een Oculus Quest 2, wat een ervaring zeg. Ik speel op dit moment voornamelijk via SteamVR, eerst geprobeerd met een 5 meter kabel van Allekabels. Dit werkte niet goed maar met een kabel van AliExpress gaat het wel goed voor een schijn van de prijs van de originele kabel. Nog niets gekocht in de Oculus store.
Nu krijg ik een melding in de Oculus Quest store dat als je een vriend een Quest 2 laat kopen, je beide 30 euro aan shop tegoed kan krijgen. Is er toevallig een Tweaker die de headset ook in de afgelopen 30 dagen heeft gekocht? Wellicht kunnen we hier dan gebruik van maken
Edit: zie dat je er wel een facebook vriend voor moet zijn, ik heb daar geen probleem mee aangezien mijn account leeg is. Verwijderen na de referral zal wel mogelijk moeten zijn.
Nu krijg ik een melding in de Oculus Quest store dat als je een vriend een Quest 2 laat kopen, je beide 30 euro aan shop tegoed kan krijgen. Is er toevallig een Tweaker die de headset ook in de afgelopen 30 dagen heeft gekocht? Wellicht kunnen we hier dan gebruik van maken
Edit: zie dat je er wel een facebook vriend voor moet zijn, ik heb daar geen probleem mee aangezien mijn account leeg is. Verwijderen na de referral zal wel mogelijk moeten zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Luc45 op 28-02-2021 16:07 ]
Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee, maar toevallig vandaag is op wired een artikel verschenen hier over:vinom schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:26:
https://www.wired.co.uk/article/working-in-vr-headset
Zijn ervaring is dat het niet fijn is om heel de dag mee te werken, maar voor bepaalde taken juist heel goed. Hij gebruikt een HTC Vive Pro Eye vooral om beter te kunnen concentreren/geestelijke gezondheid vanwege zijn thuissituatie:
Zijn conclusie luidt:I open a blank document and start typing. I can hear my son making loud, experimental new sounds as he’s getting changed on the table next to me. A few metres away, the TV is blaring. A person is making a vapid comment behind someone’s back on a godawful show called Married is Blind Australia, and I want to gouge my eardrums out. The only thing missing is a cat stepping on my keyboard.
The future of work?
Despite the rocky start, I’d say this experience has been a success, in more ways than one. Increased productivity aside, this 'journey' has also helped my mental health during lockdown. Aside from work, I’ve visited mountains, flown through canyons, saved villages from orcs, and defeated gladiators in a blood-soaked arena (all outside of work hours, of course).
Having said that, I decided to save the gaming for the weekends after the first three days of heavy use took its toll on my eyes, not to mention my body. Twenty minutes firing arrows to defend a castle is, apparently, more than enough to earn a stiff shoulder.
Whether it’s for work or play, after a few hours in VR I can take the headset off and feel like I’ve actually been somewhere. That’s a precious feeling that I hadn't precisely realised I’d even lost, but with so many of us stuck at home for the foreseeable future, it’s an invaluable benefit that I never even considered.
It’s worth noting that you can overdo it, though. After three straight days of heavy use, I found myself waking up briefly in the middle of the night genuinely not knowing where I was for a few seconds. I lifted my hands up, verified that I could see them, then settled back to sleep, making a mental note to take it a bit easier the next day.
For those of you who have a place of solitude in your home already, working in VR probably won’t add much beyond a novelty. For the rest of us living and working in a single room, however, I’d say it's not as zany an idea as it first seems, offering some much needed solitude from this crazy world, if nothing else.
Voor alle mensen met een Oculus Quest 1 of 2, die problemen met guardian borders hebben (zoals elke dag supervaak opnieuw moeten instellen), hier een simpele oplossing:
Schakel guardian gewoon uit via het developer menu in je Oculus Quest. Dat kan als je een developer account hebt gemaakt (wat zowiezo nodig is als je via SideQuest software gaat downloaden).
Ikzelf heb sinds een week Guardian uitstaan en nooit meer die vervelende pop-ups gekregen, waar ik dus 10 dagen last van had sinds Firmware 25 op mijn Quest 1.
Let er wel op, dat je zonder Guardian dus eventueel meubilair en/of muren etc dus kan raken tijdens het gamen. Aangezien ik meestal op de bank Fallout 4 VR / No Man's Sky speel heb ik dat probleem niet.
Schakel guardian gewoon uit via het developer menu in je Oculus Quest. Dat kan als je een developer account hebt gemaakt (wat zowiezo nodig is als je via SideQuest software gaat downloaden).
Ikzelf heb sinds een week Guardian uitstaan en nooit meer die vervelende pop-ups gekregen, waar ik dus 10 dagen last van had sinds Firmware 25 op mijn Quest 1.
Let er wel op, dat je zonder Guardian dus eventueel meubilair en/of muren etc dus kan raken tijdens het gamen. Aangezien ik meestal op de bank Fallout 4 VR / No Man's Sky speel heb ik dat probleem niet.
Wat een vreemd verhaal, een VR headset op je hoofd gaat toch niks doen tegen al die storende geluiden. Volgens mij zou hij meer hebben aan een goede noise cancelling headset. Heb ik zelf juist wel veel gebruikt op kantoor als het erg druk was met allerlei gesprekken om me heen om me toch af te kunnen sluiten en op mijn eigen werk te concentreren. Maar ik woon dan ook alleen dus het is juist rustiger bij mij thuis.ARE-T schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:14:
[...]
Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee, maar toevallig vandaag is op wired een artikel verschenen hier over:
https://www.wired.co.uk/article/working-in-vr-headset
Zijn ervaring is dat het niet fijn is om heel de dag mee te werken, maar voor bepaalde taken juist heel goed. Hij gebruikt een HTC Vive Pro Eye vooral om beter te kunnen concentreren/geestelijke gezondheid vanwege zijn thuissituatie:
[...]
Zijn conclusie luidt:
[...]
Dat uiteraard los van dat VR in je vrije tijd natuurlijk wel kan helpen met dat gevoel eens iets anders te doen dan alleen maar thuis op de bank te zitten in de eeuwige lockdown.
Heb je al iemand gevonden? Ik heb mijn Quest 2 afgelopen week ontvangenLuc45 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:58:
Sinds een paar weken eigenaar van een Oculus Quest 2, wat een ervaring zeg. Ik speel op dit moment voornamelijk via SteamVR, eerst geprobeerd met een 5 meter kabel van Allekabels. Dit werkte niet goed maar met een kabel van AliExpress gaat het wel goed voor een schijn van de prijs van de originele kabel. Nog niets gekocht in de Oculus store.
Probeer zo nu en dan HL: Alyx. Man, wat blijft dat gaaf. Zelfs nu nog zonder vijanden. Merk wel dat ik wat extra stations moet hebben. De twee die voor me staan is nog wel even te weinig. En moet meer ruimte hebben. De zolder met beperkte hoogte is ook niet alles. 
Maar goed, wellicht dat ik tzt toch nog een Oculus er bij aan schaf voor draadloos. Zodat ik beneden ook aan de slag kan. Die is wat dat betreft niet zo duur. Dan maar een FB account volledig dicht getimmerd.
Maar goed, wellicht dat ik tzt toch nog een Oculus er bij aan schaf voor draadloos. Zodat ik beneden ook aan de slag kan. Die is wat dat betreft niet zo duur. Dan maar een FB account volledig dicht getimmerd.
Ik heb zojuist met @schumi1986 getest of het mogelijk is om gebruik te maken van de referal actie. Nu lijkt deze wel goed dicht getimmerd te zitten, waardoor je er alleen gebruik van kan maken als de Quest geactiveerd wordt nadat je de referal gedeeld hebt.
Wireless is echt gewoon top. Ikzelf had eerst de HTC Vive, maar die is al zo outdated intussen, die lighthouses was ik zooooo enorm beu van. Toen zat ik te kijken voor de Rift 2, maar toen zag ik dat de Quest 1 kwam met link. Dat maakt de Rift S wel een beetje obsolete en dus maar de Quest 1 gekocht. En nu met de Quest 2 besloten Virtual Desktop aan te schaffen, en wat werkt dat allemaal peanuts.Arunia schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:30:
Probeer zo nu en dan HL: Alyx. Man, wat blijft dat gaaf. Zelfs nu nog zonder vijanden. Merk wel dat ik wat extra stations moet hebben. De twee die voor me staan is nog wel even te weinig. En moet meer ruimte hebben. De zolder met beperkte hoogte is ook niet alles.
Speel nu regelmatig in de woonkamer met PC VR games terwijl de PC boven staat in mn kantoor. Voorheen stond ik dan te spelen met kabel in een 1m2 guardian.
Hah nice, zat ik laatst ook naar te kijken, compleet nutteloos maar wel vetDamian schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:28:
Mijn 3D printer maar eens aan het werk gezet:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Is echt wel een heel stuk vetter om shooters te spelen nu
Wow super vet. Kun je dit ook maken voor andere? tegen een lichte vergoeding uiteraardDamian schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:28:
Ziet er gaaf uit! Misschien ook maar eens de printer hier aan het werk zetten. Voor wat voor spellen gebruik je dit vooral? In de categorie "shooter" heb ik eigenlijk alleen nog super hot gespeeld. Wil wel graag wat anders ontdekken/proberen.Damian schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:28:
Super Hot, Hot Dogs Horshoes and Handgrenades. Half Life Alyx, Gun Club VR, Population One, Onward, Pavlov VR, Robo Recall.Luc45 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:13:
[...]
Ziet er gaaf uit! Misschien ook maar eens de printer hier aan het werk zetten. Voor wat voor spellen gebruik je dit vooral? In de categorie "shooter" heb ik eigenlijk alleen nog super hot gespeeld. Wil wel graag wat anders ontdekken/proberen.
moet ik nog verder gaan?
Nice, vind je het niet onhandig met super hot, omdat je daar niet altijd een pistool tot je beschikking hebt?Damian schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:14:
[...]
Super Hot, Hot Dogs Horshoes and Handgrenades. Half Life Alyx, Gun Club VR, Population One, Onward, Pavlov VR, Robo Recall.
moet ik nog verder gaan?
Gaat het trouwens om dit model? https://www.thingiverse.com/thing:4747135
Nah enige verschil is dat je een kolf vast hebt, dus het is een klein verschil. Zelfde geld natuurlijk voor andere games waar je niet altijd een wapen vast hebt zoals Half Life Alyx.Luc45 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:18:
[...]
Nice, vind je het niet onhandig met super hot, omdat je daar niet altijd een pistool tot je beschikking hebt?
Gaat het trouwens om dit model? https://www.thingiverse.com/thing:4747135
Dat is hem inderdaad. Ik heb hem wel wat aangepast. Text eraf gehaald en wat kleine andere tweaks voor ergonomie.
[ Voor 10% gewijzigd door Damian op 02-03-2021 10:20 ]
@xoniq Ik ben wel echt gecharmeerd van de kwaliteit en feel van de Index. Verder geen verlijkingsmateriaal natuurlijk, maar qua prijs zou de Quest 2 zomaar voor ernaast kunnen zijn en de Index voor boven etc.
Voorlopig maar even met de beperkingen doen en dan zien we wel hoe en wat. Ik kan nog wat meer ruimte maken daar, zelfde probleem als waar jij tegenaan loopt.
Ik zit op zolder en het nadeel is dat daar alle T-zooi is neergegooid. Dus mijn bureaustoel kan iets naar achteren en dan zit ik al tegen de dozen aan zeg maar.
Dat is voor dit jaar wel een doel. De zolder leeg en het kleine kamertje leeg.
Zolder wordt mancave/(retro)gamekamer. Zit dan nog wel beperkt met de nok van het dak waar ik de ruimte heb met mijn 1m93. De kleine kamer wordt de werkkamer voor mijn vrouw.
Zolder hoop ik gewoon met het gezin meer gebruik van te kunnen maken.
Maar goed, dat is dus nu mijn beperking haha.
Voorlopig maar even met de beperkingen doen en dan zien we wel hoe en wat. Ik kan nog wat meer ruimte maken daar, zelfde probleem als waar jij tegenaan loopt.
Ik zit op zolder en het nadeel is dat daar alle T-zooi is neergegooid. Dus mijn bureaustoel kan iets naar achteren en dan zit ik al tegen de dozen aan zeg maar.
Dat is voor dit jaar wel een doel. De zolder leeg en het kleine kamertje leeg.
Zolder wordt mancave/(retro)gamekamer. Zit dan nog wel beperkt met de nok van het dak waar ik de ruimte heb met mijn 1m93. De kleine kamer wordt de werkkamer voor mijn vrouw.
Zolder hoop ik gewoon met het gezin meer gebruik van te kunnen maken.
Maar goed, dat is dus nu mijn beperking haha.
Daarom kan ik niet wachten op beter weer
Dan is de hele tuin weer mijn speelveld
Ik heb een AP achter in het huis waardoor de hele tuin super wifi bereik heeft.
Dat word wel ten strengste afgeraden he. 1 keer direct fel zonlicht op je lens en je hebt een gat gebrand in de LCD....Tadango schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:47:
Daarom kan ik niet wachten op beter weerDan is de hele tuin weer mijn speelveld
Ik heb een AP achter in het huis waardoor de hele tuin super wifi bereik heeft.
Daarom speel ik alleen op dagen zoals vandaag, waar de zon niet sterk is, en het relatief bewolkt is. Heb dit al eens gedaan op een voetbalveld in de herfst, een moment gezocht dat het de hele dag bewolkt is en gaan. (Op eigen risico, en zorgen dat je een lens protector hebt, die je er pas af haalt 1 tel voor je m op je hoofd doet.)Damian schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:19:
[...]
Dat word wel ten strengste afgeraden he. 1 keer direct fel zonlicht op je lens en je hebt een gat gebrand in de LCD....
Dus goed opletten en klaar. Ik heb hobbies waarbij het risico veel groter is dat er iets kapot gaat wat veel meer geld kost. Niets is zonder risico, maar het gevaar is minimaal als je oplet. En gaat hij stuk haal ik wel een nieuwe. Een Quest 2 kost nu eenmaal niet zoveel.Damian schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:19:
[...]
Dat word wel ten strengste afgeraden he. 1 keer direct fel zonlicht op je lens en je hebt een gat gebrand in de LCD....
Ik heb ook een aantal keer buiten de Quest gebruikt en dat is echt heerlijk. Met name escape rooms en soortgelijke games waarbij het speelgebied enigszins beperkt is lenen zich hier heel goed voor. Door het hele level kunnen lopen zonder daarbij te hoeven teleporteren of locomotion te moeten gebruiken is echt tof.
Bij teveel zonlicht werken de infrarood trackers niet goed, dus in de schaduw spelen of wachten op bewolkt weer.
Daarnaast jezelf gewoon aanleren de lenzen altijd uit het directe zonlicht te houden, dat is echt niet zo lastig
Bij teveel zonlicht werken de infrarood trackers niet goed, dus in de schaduw spelen of wachten op bewolkt weer.
Daarnaast jezelf gewoon aanleren de lenzen altijd uit het directe zonlicht te houden, dat is echt niet zo lastig
Beter s'avonds te doen met wat tuin verlichting aan en dan een goede horror spel spelen.
Dan eigenlijk met IR verlichting zodat de buren geen idee hebben wat je aan het doen bent in het donker in de tuinXtr3me4me schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:21:
Beter s'avonds te doen met wat tuin verlichting aan en dan een goede horror spel spelen.
Precies dat. Maar de sensatie van nachtgeluiden buiten en in een VR horror spel zitten geeft toch wel weer die extra dimensie.Tadango schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:22:
[...]
Dan eigenlijk met IR verlichting zodat de buren geen idee hebben wat je aan het doen bent in het donker in de tuin
Ik schrok van de week, bril lag aan oplader op tvmeubel bij het raam, normaal gesproken met lenzen weggedraaid van het raam maar nu zag ik ochtendzonnetje op de lenzen schijnen. Snel weggepakt maar weet niet hoe lang het er al op scheen.deDenDen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:13:
Ik heb ook een aantal keer buiten de Quest gebruikt en dat is echt heerlijk. Met name escape rooms en soortgelijke games waarbij het speelgebied enigszins beperkt is lenen zich hier heel goed voor. Door het hele level kunnen lopen zonder daarbij te hoeven teleporteren of locomotion te moeten gebruiken is echt tof.
Online horror verhalen van ingebrand beeld na luttele seconden en zo waarschuwd Oculus er ook voor. Maar gelukkig geen schade.
UV bescherming bijgeleverd had niet misstaan.
UV gaat niet door normaal glas, dus binnen is redelijk veilig.Hertog_Martin schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:36:
[...]
Ik schrok van de week, bril lag aan oplader op tvmeubel bij het raam, normaal gesproken met lenzen weggedraaid van het raam maar nu zag ik ochtendzonnetje op de lenzen schijnen. Snel weggepakt maar weet niet hoe lang het er al op scheen.
Online horror verhalen van ingebrand beeld na luttele seconden en zo waarschuwd Oculus er ook voor. Maar gelukkig geen schade.
UV bescherming bijgeleverd had niet misstaan.
Volgens mij heeft het weinig met UV te maken, en meer met gewoon temperatuur. Ligt er ook natuurlijk aan vanaf welke hoek de zon komt, als die niet op LCD paneel gefocust wordt is er weinig aan de hand.