Is het misschien een idee om een topic op te tuigen over de Quest 2 en hoe deze het beste opgezet kan worden met virtual desktop dan wel link. Dit topic gaat lang niet meer over Vr-ervaringen.
Ik vind het jammer dat er voor de HP Reverb ervaringen (bestellingen en levertijden was ik juist heel blij mee) een nieuw topic is gemaakt.Tomahawk_nr1 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:21:
Is het misschien een idee om een topic op te tuigen over de Quest 2 en hoe deze het beste opgezet kan worden met virtual desktop dan wel link. Dit topic gaat lang niet meer over Vr-ervaringen.
VR is nog te nieuw en weinig gemeengoed op dit moment. Denk dat het samenkomen van deze informatie juist wenselijk is.
Pas wanneer dit topic op een dag niet meer te volgen is, dan is opsplitsen een goed idee.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Mag ik een vraag stellen over VR multiplayer?
Een bekende van me wil graag 3 mensen tegelijk in een kamer VR laten spelen met of tegen elkaar.
Als ik het goed begrijp dan moet je voor 3 VR headsets ook 3 afzonderlijke computers hebben. Eigenlijk hetzelfde als multiplayer op de PC. Gewoon via internet.
Klopt dit? Of zijn er ook games waarbij je met meerdere mensen op 1 computer VR speelt?
Ik kan me voorstellen dat er vast server oplossingen zijn hiervoor. Met meerdere gebruikers en een berg rendering hardware. Maar dat zal niet veel goedkoper zijn.
Een bekende van me wil graag 3 mensen tegelijk in een kamer VR laten spelen met of tegen elkaar.
Als ik het goed begrijp dan moet je voor 3 VR headsets ook 3 afzonderlijke computers hebben. Eigenlijk hetzelfde als multiplayer op de PC. Gewoon via internet.
Klopt dit? Of zijn er ook games waarbij je met meerdere mensen op 1 computer VR speelt?
Ik kan me voorstellen dat er vast server oplossingen zijn hiervoor. Met meerdere gebruikers en een berg rendering hardware. Maar dat zal niet veel goedkoper zijn.
https://www.facebook.com/DutchLionCustomising
Met de Quest heb je niet perse een pc nodig maar als het wel een pcvr game is heb je inderdaad 3 pc's nodig. Meerdere brillen op 1 pc gaat niet werken, dit gaat je pc niet trekken maar volgens mij is het technisch ook niet mogelijk.Hukkel80 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:43:
Mag ik een vraag stellen over VR multiplayer?
Hmm, bummer de laptop van mijn vrouw is de thunderbolt 3 aansluiting alleen door gelust aan de iGP. Dus een uur van mijn leven weg om mijn vrouw in de woonkamer VR te laten meemaken.
Optimis werkt ook niet.
Nahja, laat dan maar.
Tzt maar eens de zolder wat opruimen voor meer ruimte.
Optimis werkt ook niet.
Nahja, laat dan maar.
Tzt maar eens de zolder wat opruimen voor meer ruimte.
[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 07-02-2021 23:13 ]
Ik ben net verhuisd en heb nu geen kast meer om mijn basestation op te zetten. Nu zat ik te kijken naar een standaard voor niet al te veel. Heeft iemand tips?
Ik zou zoiets doen: https://www.ikea.com/nl/nl/p/gnedby-wandmeubel-wit-40277143/ralph9994 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:39:
Ik ben net verhuisd en heb nu geen kast meer om mijn basestation op te zetten. Nu zat ik te kijken naar een standaard voor niet al te veel. Heeft iemand tips?
Kost niks en je kan er een heeeleboel spulletjes in kwijt (buiten je basestation). Zeer handig. Wel aan de muur vastmaken anders pleurt ie om
Als je ook BILLY kasten hebt past hij er heel mooi tussen of naast.
Maar zelf heb ik mijn AP's gewoon aan het plafond gangen

PS: Het gaat om de Vive basestations? Volgens mij hebben die een standaard statief mount dus je kan ook gewoon een wandhouder nemen met zo'n statiefmount erop. Kosten ook niet veel.
[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 08-02-2021 00:29 ]
Bij de Index zitten er mounts bij om ze op een muur te monteren. Maar inderdaad, de basestations hebben een statief mount.
Het is meer dan ik niet mag boren anders hand ik wel een grote kast ofzo neergezet. MAar zeker wel iets om te proberen.GekkePrutser schreef op maandag 8 februari 2021 @ 00:28:
[...]
Ik zou zoiets doen: https://www.ikea.com/nl/nl/p/gnedby-wandmeubel-wit-40277143/
Kost niks en je kan er een heeeleboel spulletjes in kwijt (buiten je basestation). Zeer handig. Wel aan de muur vastmaken anders pleurt ie om
Als je ook BILLY kasten hebt past hij er heel mooi tussen of naast.
Maar zelf heb ik mijn AP's gewoon aan het plafond gangenNeem aan dat dat voor jou geen optie is anders had je dat wel geprobeerd.
PS: Het gaat om de Vive basestations? Volgens mij hebben die een standaard statief mount dus je kan ook gewoon een wandhouder nemen met zo'n statiefmount erop. Kosten ook niet veel.
Gaat trouwens om de Valve Index Basestations
@ralph9994 ik zou dan voor goedkope statieven gaan. Alleen de juiste hoogte dan kiezen.
Erg leuk spel. Onvoorstelbaar dat t gratis is. De kwaliteit is echt goed.HellBeast schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:54:
Voor de zombie shooter liefhebbers kan ik Propagation VR aanraden. Echt een gaaf spel. Het mooiste is, is dat hij nog gratis is ook. Met Virtual Desktop gespeeld en draait als een zonnetje op mijn AMD 5700XT op Ultra settings.
https://store.steampowered.com/app/1363430/Propagation_VR/
Er is ook een DLC die Co-op mogelijk maakt. Die kost E 6,96
[Afbeelding]
Ik vond de Shotgun niet zo fijn. Het laden van de Shotgun vond ik wel erg leuk zo.
Tijdens t spelen moest ik wel af en toe op de pauzeknop(menu knop) duwen, om bij te komen. Spannend spel.
Something something
Toevallig al toegekomen aan printen van deze battery holder?NosferatuX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:35:
Ik ben van plan deze add-on voor de Quest 2 te printen, als battery holder en counterweight.
Voordat ik filament verspil, iemand misschien een betere gezien?
[Afbeelding]
en zo ja, bevalt ie?
Ik zit er namelijk met een schuin oog ook zelf naar te kijken om deze te laten printen.
En heb je zelf zo'n usb c to usb c kabel in het wit (of zwart) met haakse stekkers van ongeveer 30 cm kunnen vinden?
Krijg het zo zelf niet gevonden zelfs niet op ome Ali, wish etc. Enkel halve meters of langer of slechts 1 haakse stekker en/of de andere stekker is USB A
Vandaag even wolfenstein 3d vr geprobeerd. Wel gaaf gedaan. Het lopen in het spel is te doen qua misselijkheid, maar je voelt hem toch op een gegeven moment zitten. Zelfde als met Minecraft.
Wel geprint maar nog niet gebruikt. Mijn print had wel wat issues maar heeft niks met het ontwerp te maken maar iets aan mij kant wat niet goed ging. Vermoed hem wel gewoon te kunnen gebruiken dus print nog niet opnieuw, eerst uitproberen. De batterij net pas besteld en halo strap komt volgende week ergens. Daar past hij ook op. Heb het dus nog niet uitgeprobeerd.Cujo74 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:25:
[...]
Toevallig al toegekomen aan printen van deze battery holder?
en zo ja, bevalt ie?
Ik zit er namelijk met een schuin oog ook zelf naar te kijken om deze te laten printen.
En heb je zelf zo'n usb c to usb c kabel in het wit (of zwart) met haakse stekkers van ongeveer 30 cm kunnen vinden?
Krijg het zo zelf niet gevonden zelfs niet op ome Ali, wish etc. Enkel halve meters of langer of slechts 1 haakse stekker en/of de andere stekker is USB A
Je hebt voor deze juist usb a naar usb c nodig want de output op de batterij is usb a
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Het valt me op dat spellen die eigenlijk voor de Oculus oid gemaakt zijn, niet echt super werken op de Index.
Meer het schokkerige als je heen en weer kijkt zoals ik eerder al aanhaalde over dat Tattooine gebeuren.
Net voor weinig Crazy Machines VR gekocht en ook die heeft hetzelfde probleem eigenlijk.
Als je heen en weer kijkt een soort van dat het beeld eventjes blijft hangen met regelmaat.
Meer het schokkerige als je heen en weer kijkt zoals ik eerder al aanhaalde over dat Tattooine gebeuren.
Net voor weinig Crazy Machines VR gekocht en ook die heeft hetzelfde probleem eigenlijk.
Als je heen en weer kijkt een soort van dat het beeld eventjes blijft hangen met regelmaat.
Diverse VR titels in korting bij steam.
Zelf heb ik Moss gekocht,
een prachtig avonturenverhaal waar je in het sprookje meespeelt.
Misschien ligt het aan onze 5700XT ?Arunia schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:28:
Het valt me op dat spellen die eigenlijk voor de Oculus oid gemaakt zijn, niet echt super werken op de Index.
Zijn er mensen met een Nvidia die hetzelfde schokkerig probleem hebben ?
@tsjarlie Moss staat nog op mijn lijstje, maar nog niet aan toe gekomen om aan te schaffen.
Wel andere spellen nog gekocht waaronder bovenstaande en voor 74 cent bird simulator vr geloof ik.
Denk dat ik Moss toch ook nog aan ga schaffen er bij. Is weer wat anders.
En aangeschaft.
Woah, heel even een kort stukje gespeeld. Dat is vet zeg. Combinatie van het karakter besturen en andere dingen in het level doen. Erg gaaf.
Blijf het ook nog steeds erg gaaf vinden om je hoeft door een muur te steken in VR. Sommige spellen houden je tegen, andere zorgen dat je toch niets ziet (Alyx wordt alles oranje) en andere spellen doen er niets mee.
Waarbij Valve dan met The Lab er voor zorgt dat er toch iets te zien is buiten het speelveld.
Wow, daar had ik nog niet eens aan gedacht dat het de 5700XT kon zijn of AMD for that matter. Dat is een goeie.
Wel andere spellen nog gekocht waaronder bovenstaande en voor 74 cent bird simulator vr geloof ik.
Denk dat ik Moss toch ook nog aan ga schaffen er bij. Is weer wat anders.
En aangeschaft.
Woah, heel even een kort stukje gespeeld. Dat is vet zeg. Combinatie van het karakter besturen en andere dingen in het level doen. Erg gaaf.
Blijf het ook nog steeds erg gaaf vinden om je hoeft door een muur te steken in VR. Sommige spellen houden je tegen, andere zorgen dat je toch niets ziet (Alyx wordt alles oranje) en andere spellen doen er niets mee.
Waarbij Valve dan met The Lab er voor zorgt dat er toch iets te zien is buiten het speelveld.
Wow, daar had ik nog niet eens aan gedacht dat het de 5700XT kon zijn of AMD for that matter. Dat is een goeie.
[ Voor 38% gewijzigd door Arunia op 12-02-2021 13:50 ]
Hoi allemaal. Heb onlangs een Gear VR(Galaxy 9) geprobeerd en hoewel dit leuk voor het idee is, ben ik nog niet echt helemaal overtuigd van VR, niet vanwege de algemene indruk, maar vooral vanwege de visuele minpunten.
-screendoor effect
-lage resolutie
-lage framerate
-kijkhoek
-afstelling lijkt niet altijd helemaal zuiver te zijn, lijkt soms of ik scheelkijk
Toch ben ik aan de andere kant enorm juist weer wel overtuigd vanwege de immersie die het geeft als je dat even wegdenkt.
Nu dus de vraag aan jullie, is er een groot verschil in visuele kwaliteit als je dat vergelijkt met PC+VRbril, in vergelijk met Smartphone+VR-bril?
Daarnaast lees ik net dat sommige PC-VR-brillen last hebben van lage zwartwaarden(grijs dus). Iets wat je met een AMOLED-smartphone scherm nu net niet hebt.
Maar zijn er VR-brillen met OLED-schermpjes, want ik kan diepzwart waarderen als geen ander (altijd plasma gehad en nu aan het kijken voor OLED-TV vanwege zwartwaardes).
En dan nog de vraag; Ik zie standalone+PC VR-brillen en PC-only VR-brillen.
Nu ben ik van plan mocht ik er een kopen om deze veelal met een PC te gebruiken. Geven Standalone/PC-brillen dan een negatief effect(bijvoorbeeld latency) of zijn deze net zo goed als PC-only brillen?
-screendoor effect
-lage resolutie
-lage framerate
-kijkhoek
-afstelling lijkt niet altijd helemaal zuiver te zijn, lijkt soms of ik scheelkijk
Toch ben ik aan de andere kant enorm juist weer wel overtuigd vanwege de immersie die het geeft als je dat even wegdenkt.
Nu dus de vraag aan jullie, is er een groot verschil in visuele kwaliteit als je dat vergelijkt met PC+VRbril, in vergelijk met Smartphone+VR-bril?
Daarnaast lees ik net dat sommige PC-VR-brillen last hebben van lage zwartwaarden(grijs dus). Iets wat je met een AMOLED-smartphone scherm nu net niet hebt.
Maar zijn er VR-brillen met OLED-schermpjes, want ik kan diepzwart waarderen als geen ander (altijd plasma gehad en nu aan het kijken voor OLED-TV vanwege zwartwaardes).
Nu ben ik van plan mocht ik er een kopen om deze veelal met een PC te gebruiken. Geven Standalone/PC-brillen dan een negatief effect(bijvoorbeeld latency) of zijn deze net zo goed als PC-only brillen?
Je vergelijkt nu een ferarri met een satéprikker. Het verschil tussen de Oculus CV1 en de Quest 2 is al gigantisch. Latency met een draadloze headset is négligeable mits je een fatsoenlijke 4k gaming setup hebt en 5ghz.tomaat23 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:46:
Hoi allemaal. Heb onlangs een Gear VR(Galaxy 9) geprobeerd en hoewel dit leuk voor het idee is, ben ik nog niet echt helemaal overtuigd van VR, niet vanwege de algemene indruk, maar vooral vanwege de visuele minpunten.
-screendoor effect
-lage resolutie
-lage framerate
-kijkhoek
En het verschil tussen een Gear VR met S7 en de rift cv1 was ook al gigantisch. Die stap heb ik gemaakt namelijk.Jimmyhoffa24 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:55:
[...]
Je vergelijkt nu een ferarri met een satéprikker. Het verschil tussen de Oculus CV1 en de Quest 2 is al gigantisch. Latency met een draadloze headset is négligeable mits je een fatsoenlijke 4k gaming setup hebt en 5ghz.
Ik weet niet of met de S9 al veel beter was dan de S7 maar ik betwijfel het. Het grootste verschil gaat overigens niet eens in beeld zitten (al is dat verschil dus ook al groot) maar in het feit dat je ook opzij kunt bewegen en dat getrackt wordt, en dat je handen ook getrackt worden. Dat maakt dat je zoveel meer echt ín die wereld zit dan met een Gear VR.
Wat betreft nadelen van een standalone (oftewel een Quest) op pc gebruiken... Zo goed als niet. In theorie is het beeld iets minder goed omdat het gecomprimeerd wordt (draadloos of via kabel allebei), maar ik zie het niet. Draadloos heb je wel wat extra latency, maar bij de meeste VR games merk je daar niks van. Alleen rhythm games wel, dus bijvoorbeeld beat saber heb ik voor de Quest zelf gekocht.
Helaas heeft de Quest 2 geen oled meer zoals de Quest 1 wel had. Of dat veel impact heeft kan ik niet zeggen, ik heb zelf een 1. Wel hebben mensen die geupgrade hebben er hier inderdaad ook wel eens wat over gezegd. De resolutie en screendoor is echter weer veel beter op de 2.
Zelf vind ik de vrijheid van het draadloos kunnen spelen eigenlijk veel belangrijker dan eventuele kleine verschillen in beeldkwaliteit. Ik heb eerst met de rift cv1 bedraad gespeeld en ben toen naar de Quest gegaan en dezelfde games gaan spelen via virtual desktop die het VR beeld via wifi streamt. Dat is zo ontzettend bevrijdend, ik kan me gewoon niet meer voorstellen weer aan een draad te moeten hangen. Echter heb je wel een goede router nodig en kan er zelf wat tweak werk aan zitten om het goed te laten werken. Op zich moet het echter overal kunnen, ik zit zelf namelijk in een appartementencomplex met veel veel WiFi signalen om mij heen. 5 GHz komt gelukkig slecht door muren heen dus heb daarbij relatief weinig last van de buren. De router moet liefst dan echter wel in dezelfde kamer zitten.
Je kunt de Quest echter ook altijd nog via een USB kabel aansluiten. Enige wat je dan alleen nog moet besluiten is of je een probleem hebt met Facebook want een account is verplicht en eventuele aankopen hangen dus aan je Facebook account.
Gamertag: FinrazielNL
Ik heb enkele jaren geleden een Gear VR gekocht, bij mijn Samsung S8. Enkele keren geprobeerd en terug in de kast gelegd, dat was het net niet : screendoor effect, lage resolutie, kijkhoek, snel misselijk en een simpele controller. Af en toe eens geprobeerd, maar vooral die "lage" resolutie met screendoor effect stoorde mij. Iets later heb ik Playstation VR geprobeerd bij een vriend, was al een stuk leuker, maar was wel een hele opzet qua kabels en controller, maar je had toch al een redelijk VR gevoel. Zelf vond ik het nog een beetje vroeg voor VR. Eind vorig jaar heb ik mij dan een Quest 2 aangeschaft, en dit is al veel beter. Geen screendoor effect, betere controllers en ondertussen ook betere software. Beatsaber, Superhot VR, Moss, Half-life Alyx zijn prachtige games, ik gebruik hem zowel standalone (beatsaber, superhot VR) als met een link kabel of (meestal) draadloos via Virtual Desktop, ik gebruik hem ook (bijna) dagelijks. Je hebt wel lage zwartwaarden (grijs), maar daar heb ik enkel last van als het scherm volledig zwart is, in kleurrijke games stoort mij dat niet.tomaat23 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:46:
-screendoor effect
-lage resolutie
-lage framerate
-kijkhoek
Zucht, m'n halve verlanglijst in de aanbiedingtsjarlie schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:32:
Diverse VR titels in korting bij steam.
*Eleven table tennis, Superhot, The Room en Walking Dead rijker, kan weer ff vooruit
[ Voor 7% gewijzigd door Southern Sun op 13-02-2021 17:59 ]
Hopen dat dit goed geoptimaliseerd is!
nieuws: Vr-versie System Shock 2: Enhanced Edition moet volwaardige vr-game w...
Weer kans op een killer VR app.
nieuws: Vr-versie System Shock 2: Enhanced Edition moet volwaardige vr-game w...
Weer kans op een killer VR app.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Met risico op oud nieuws..
Er word door FB gehint dat de quest2 een 120hz mode krijgt.
https://www.roadtovr.com/...est-2-120hz-refresh-rate/
Spellen op 60Hz renderen en de schermen updaten op 120Hz? No way dat spellen op 120Hz gerenderd kunnen worden. Via link icm PCVR zie ik ook weinig systemen dat leuk vinden op een fatsoenlijke resolutie. Voegt niet veel toe denk ik, als het al waar is.Sinned123 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:38:
Met risico op oud nieuws..
Er zijn genoeg simpelere games die je op 120 FPS 4k kunt draaien, games als Beat Saber bijvoorbeeld.Tadango schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:56:
[...]
Spellen op 60Hz renderen en de schermen updaten op 120Hz? No way dat spellen op 120Hz gerenderd kunnen worden. Via link icm PCVR zie ik ook weinig systemen dat leuk vinden op een fatsoenlijke resolutie. Voegt niet veel toe denk ik, als het al waar is.
Ik ben nu - ik denk - meer dan een maand verder met mn Quest en kan zeggen dat het misselijkheid-gevoel voor 't grootste gedeelte weg is. Iemand hier schreef al dat er een gewenningsproces aan vast zat, iets wat ik zeer kan beamen.
Inmiddels een aantal spellen en applicaties verder en probeer zoveel mogelijk de stand-alone situatie optimaal te ervaren en gebruiken, iets wat toch lastig is daar ik niet beschik over een krachtige computer en dus datgene waar het hier veelal over gaat (SteamVR, Link, etc) niet kan gebruiken.
Ik blijf nu hangen bij Aim (nieuwe shooter, nog in aanbouw), Pavlov, wat gepiel in RecRoom en links en rechts wat SideQuest spul. Ik wil mn grenzen gaan verleggen en ben op zoek naar om te beginnen een mooie shooter. Is er iets wat aangeraden wordt? Ik ben inmiddels bereid om daar iets voor te betalen, want datgene wat gratis is heb ik inmiddels al bekeken
.
Helaas zal ik de komende maanden niet aan een aanschaf van een dure PC kunnen gaan beginnen dus ik moet het met de huidige situatie doen. IK vrees dat dat toch een beetje een beperking is nu ik datgene heb bekeken wat ik (gratis) kan bekijken.
Inmiddels een aantal spellen en applicaties verder en probeer zoveel mogelijk de stand-alone situatie optimaal te ervaren en gebruiken, iets wat toch lastig is daar ik niet beschik over een krachtige computer en dus datgene waar het hier veelal over gaat (SteamVR, Link, etc) niet kan gebruiken.
Ik blijf nu hangen bij Aim (nieuwe shooter, nog in aanbouw), Pavlov, wat gepiel in RecRoom en links en rechts wat SideQuest spul. Ik wil mn grenzen gaan verleggen en ben op zoek naar om te beginnen een mooie shooter. Is er iets wat aangeraden wordt? Ik ben inmiddels bereid om daar iets voor te betalen, want datgene wat gratis is heb ik inmiddels al bekeken
Helaas zal ik de komende maanden niet aan een aanschaf van een dure PC kunnen gaan beginnen dus ik moet het met de huidige situatie doen. IK vrees dat dat toch een beetje een beperking is nu ik datgene heb bekeken wat ik (gratis) kan bekijken.
Zoals jij het begin omschrijft heb ik ook gehad. Heb heel erg moeten wennen en speelde dan ook bijna alles zittend.knakker2 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:18:
Ik ben nu - ik denk - meer dan een maand verder met mn Quest en kan zeggen dat het misselijkheid-gevoel voor 't grootste gedeelte weg is. Iemand hier schreef al dat er een gewenningsproces aan vast zat, iets wat ik zeer kan beamen.
Ik blijf nu hangen bij Aim (nieuwe shooter, nog in aanbouw), Pavlov, wat gepiel in RecRoom en links en rechts wat SideQuest spul. Ik wil mn grenzen gaan verleggen en ben op zoek naar om te beginnen een mooie shooter. Is er iets wat aangeraden wordt? Ik ben inmiddels bereid om daar iets voor te betalen, want datgene wat gratis is heb ik inmiddels al bekeken.
Toen dat eenmaal goed ging ben ik rustig gaan staan.
Als je een leuke shooter zoekt kan ik half life alyx echt aanraden. Grafisch is het zeer mooi en naar mijn weten heb je ook zeker niet de hoogste specs nodig. Ik speelde deze voor het eerst met een i5 9600k, rtx 2080 en 16gb geheugen. Hiermee speelde ik hem nagenoeg voluit met mijn rift s die ik toen had.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Vergeet niet dat dat 'snel misselijk' ook komt doordat de Gear VR maar 3DOF tracking had. Dus de bewegingen van het beeld komen niet goed overeen met hoe je in werkelijkheid beweegt.tsjarlie schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:18:
[...]
Ik heb enkele jaren geleden een Gear VR gekocht, bij mijn Samsung S8. Enkele keren geprobeerd en terug in de kast gelegd, dat was het net niet : screendoor effect, lage resolutie, kijkhoek, snel misselijk en een simpele controller.
Hij zegt net dat hij geen krachtige computer heeftt. Dan kun je geen Halflife Alyx spelen.Marcievg schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:35:
[...]
Zoals jij het begin omschrijft heb ik ook gehad. Heb heel erg moeten wennen en speelde dan ook bijna alles zittend.
Toen dat eenmaal goed ging ben ik rustig gaan staan.
Als je een leuke shooter zoekt kan ik half life alyx echt aanraden. Grafisch is het zeer mooi en naar mijn weten heb je ook zeker niet de hoogste specs nodig. Ik speelde deze voor het eerst met een i5 9600k, rtx 2080 en 16gb geheugen. Hiermee speelde ik hem nagenoeg voluit met mijn rift s die ik toen had.
Niet elk schietspel is hetzelfde. Maar dit zijn mijn aanraders:
Superhot
Pistol Whip
Robo Recall Unplugged (Robots neerschieten)
Onward
Arizona Sunshine (zombie shooter)
Space Pirate Trainer (soort 3D space invaders)
Population One (Maar misschien wat heftig qua misselijkheid)
Beauty is in the eye of the beerholder
Klopt dat had ik ook gelezen. Ik speelde het toen met een i5 in mijn kast. Half life alyx vraagt echt niet zo'n high end pc om te kunnen spelen.HellBeast schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:42:
[...]
Hij zegt net dat hij geen krachtige computer heeftt. Dan kun je geen Halflife Alyx spelen.
Superhot
Pistol Whip
Onward
Mississippi is het handig als @knakker2 zijn specs geeft. De term 'geen krachtige pc' is ook vrij relatief.
De minimum specs zijn: quad-core Core i5 chip or better, a GTX 1060 or better with 6GB of video RAM, and 12GB of system memory. Ik heb HL Alex ook gespeeld en weet wel dat als het even los gaat met aantallen vijanden en explosies en dat soort effecten, dat ook dit spel naar beneden schiet met FPS. Ik zelf zou zelf Halflife Alex voor het eerst willen ervaren op een goede game PC in plaats van op een zwakke PC waarop alles op low staat.Marcievg schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:00:
[...]
Klopt dat had ik ook gelezen. Ik speelde het toen met een i5 in mijn kast. Half life alyx vraagt echt niet zo'n high end pc om te kunnen spelen.
Mississippi is het handig als @knakker2 zijn specs geeft. De term 'geen krachtige pc' is ook vrij relatief.
Die ervaring heb ik niet gehad dat de fps dropte. Lijkt me dan ook wel de mijn videokaart het compenseerde. Nu heb ik wel een dik systeem en wil hem weer gaan spelen maar moet nog 1,5 week met de hand in het gips zitten.HellBeast schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:10:
[...]
De minimum specs zijn: quad-core Core i5 chip or better, a GTX 1060 or better with 6GB of video RAM, and 12GB of system memory. Ik heb HL Alex ook gespeeld en weet wel dat als het even los gaat met aantallen vijanden en explosies en dat soort effecten, dat ook dit spel naar beneden schiet met FPS. Ik zelf zou zelf Halflife Alex voor het eerst willen ervaren op een goede game PC in plaats van op een zwakke PC waarop alles op low staat.
@knakker2 kan superhot VR ook aanraden. Op zich handig om met een sale te kopen, campaign is kort. Maar zitten allerlei game modes in die je oneindig kunt spelen (endless wave, alleen headshots, 1 kogel per wapen etc.) Dus an sich is full price ook nog wel te doen. Heeft ook een gratis Q2 demo meen ik.
[ Voor 16% gewijzigd door menne op 14-02-2021 09:26 ]
Mijn PC kon het ook goed aan, maar ik zag het op FPSvr. (aanrader trouwens)Marcievg schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:25:
[...]
Die ervaring heb ik niet gehad dat de fps dropte. Lijkt me dan ook wel de mijn videokaart het compenseerde. Nu heb ik wel een dik systeem en wil hem weer gaan spelen maar moet nog 1,5 week met de hand in het gips zitten.
Wat betreft shooters native op de Quest vond ik Quake 2 ook wel cool. Gratis te installeren met sidequest, maar je hebt wel de level files nodig van de pc versie (maar die is vast heel goedkoop ergens te krijgen).
De originele halflife is zo'n zelfde iets voor meen ik maar die heb ik nog niet geprobeerd.
Moet daarbij wel aanmerken dat ik weinig problemen heb met als iets niet helemaal 100% top geoptimaliseerd is voor VR. Zo heb ik ook veel lol aan fallout VR en nu begonnen aan skyrim VR (maar daar heb je dus wel een game pc voor nodig). Maar verwacht dus uiteraard geen hl alyx niveau van de VR port van Quake 2.
De originele halflife is zo'n zelfde iets voor meen ik maar die heb ik nog niet geprobeerd.
Moet daarbij wel aanmerken dat ik weinig problemen heb met als iets niet helemaal 100% top geoptimaliseerd is voor VR. Zo heb ik ook veel lol aan fallout VR en nu begonnen aan skyrim VR (maar daar heb je dus wel een game pc voor nodig). Maar verwacht dus uiteraard geen hl alyx niveau van de VR port van Quake 2.
Doom 3 is onlangs door de community geport, geloof dat ik de pc versie voor 2 euro had gekocht voor de game filesknakker2 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:18:
Ik blijf nu hangen bij Aim (nieuwe shooter, nog in aanbouw), Pavlov, wat gepiel in RecRoom en links en rechts wat SideQuest spul. Ik wil mn grenzen gaan verleggen en ben op zoek naar om te beginnen een mooie shooter. Is er iets wat aangeraden wordt? Ik ben inmiddels bereid om daar iets voor te betalen, want datgene wat gratis is heb ik inmiddels al bekeken.
Mooi lijstje om naar te kijken .. dankHellBeast schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:42:
[...]
Hij zegt net dat hij geen krachtige computer heeftt. Dan kun je geen Halflife Alyx spelen.
Superhot
Pistol Whip
Onward
Ik heb een Macbook Air 2018 - denk het nietMarcievg schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:00:
[...]
Klopt dat had ik ook gelezen. Ik speelde het toen met een i5 in mijn kast. Half life alyx vraagt echt niet zo'n high end pc om te kunnen spelen.
Ik heb ook een Asus laptop, zo uit het hoofd 4GB ram, standaard intel HD grafische kaart, geloof een i5,.. Als ik daar een 4k .avi icm VLC player mee afspeel is het kruip/sluip/drama
Ik bedacht me onlangs dat ik nog ergens in een kelder bij een familielid een desktop heb staan, ook een jaar of 6 oud, maar mogelijk dat ik daar iets mee kan doen. Zodra ik in de gelegenheid ben om deze op te halen/aan te sluiten laat ik wel weten wat het is/wat er in zit (zal wel mega outdated zijn) en hoor ik graag wat ik daar eventueel aan zou kunnen doen mbt uitbreiden
De demo Superhot geprobeerd en ja, is wel leuk. Net zoiets als VRigade, ook leuk. Zal deze ook overwegen aan te schaffen zodra er een actie is, alsmede Saber Beat, ook op mn lijstje al is het geen shooter.menne schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:25:
@knakker2 kan superhot VR ook aanraden. Op zich handig om met een sale te kopen, campaign is kort. Maar zitten allerlei game modes in die je oneindig kunt spelen (endless wave, alleen headshots, 1 kogel per wapen etc.) Dus an sich is full price ook nog wel te doen. Heeft ook een gratis Q2 demo meen ik.
AIM is overigens wel een mooie in-development shooter. Iemand die net als ik stand-alone bezig is en iets nieuws wilt proberen is dat aangeraden. Nu nog beperkt qua servers en maps, maar is veelbelovend (of mijn standaard is erg laag
@knakker2 met een Intel HD grafische kaart kun je vr wel vergeten.
Misschien dat die oude desktop iets kan betekenen maar gezien de leeftijd verwacht ik daarbij dat een upgrade wel nodig is
Misschien dat die oude desktop iets kan betekenen maar gezien de leeftijd verwacht ik daarbij dat een upgrade wel nodig is
@Marcievg dat weet ik wel zeker. Zal ergens deze week gaan bekijken wat er van overgebleven is na 6 jaar kelder. Wie weet is ie nog redelijk en hoef ik er niet zo veel knaken tegenaan te gooien om 'm VR-werkend te krijgen
Nog meer mensen met latency problemen virtual desktop sinds laatste oculus update? Werkte altijd perfect maar nu ineens niet speelbare door hoge latency
Gister mijn quest 2 binnen gekregen incl kabel. Vandaag beginnen met alle race games te optimizen. Eerste ervaring is wel echt bizar de tracking en speelveld bepaling op een vaste positive werkt ook bizar goed. Even snel wat rondjes gereden in automobilista 2 zonder enige aanpassing kwa graphics oid maar het is echt next level emersion.
Met latency had ik niet veel problemen. Ik merkte wel dat mijn PC meer moeite heeft om games in VD vloeiend te draaien dan wanneer ik de Link Cable gebruik.nextnext schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:24:
Nog meer mensen met latency problemen virtual desktop sinds laatste oculus update? Werkte altijd perfect maar nu ineens niet speelbare door hoge latency
Dus ik ben maar weer overgestapt op de link cable. Daar lijk ik, vooralsnog een betere FPS te krijgen.
Zal nog verder moeten kijken, denk ik. Ik heb dit weekend de router op mijn bureau gezet. Ergens deze week meer eens gaan pielen.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ben benieuwd of je daarmee verschil merkt. Ik zie ook redelijk wat verschil tussen VD en bekabeld (ook grafisch) dus neig nu telkens naar de kabel er aan te hangen. Moet sowieso nog wat meer spelen met VD settings, maar ik zie ook telkens bovenin een snelheid tussen 400 - 450 mbit in plaats van de 866 die ik wel eens voorbij zag komen dus dat zal ook nog wel een rol spelen vermoedelijk.SacreBleu schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:11:
[...]
Met latency had ik niet veel problemen. Ik merkte wel dat mijn PC meer moeite heeft om games in VD vloeiend te draaien dan wanneer ik de Link Cable gebruik.
Dus ik ben maar weer overgestapt op de link cable. Daar lijk ik, vooralsnog een betere FPS te krijgen.
Zal nog verder moeten kijken, denk ik. Ik heb dit weekend de router op mijn bureau gezet. Ergens deze week meer eens gaan pielen.
Misschien even je Wireless Router/Access Point een keer herstarten?Southern Sun schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:36:
[...]
Ben benieuwd of je daarmee verschil merkt. Ik zie ook redelijk wat verschil tussen VD en bekabeld (ook grafisch) dus neig nu telkens naar de kabel er aan te hangen. Moet sowieso nog wat meer spelen met VD settings, maar ik zie ook telkens bovenin een snelheid tussen 400 - 450 mbit in plaats van de 866 die ik wel eens voorbij zag komen dus dat zal ook nog wel een rol spelen vermoedelijk.
Ook niet elke ap ondersteunt de 80 MHz bandbreedte die nodig is voor die snelheid.
Ben de laatste tijd skyrim VR gaan spelen... Toch echt wel cool, vooral na het installeren van wat mods. Ben nog niet echt zover gegaan met mods voor spraak herkenning of magie middels gestures, vooralsnog geen zin om dat allemaal uit te gaan zoeken, maar toch al erg leuk. Gisteren ook weer eerst sneakend een kasteel gecheckt en dan als ik besluit aan te vallen een stukje terug trekken, in een weerwolf veranderen en dan als een wervelwind van klauwen door de vijanden heen te scheuren. Vooral als je zelf ook echt grote zwaaien met je armen maakt (niet alleen met je pols staan draaien) is dat erg cool
en dan na afloop weer terug de bergen in rennen en uit staan puffen, wachtend tot je transformatie weer afgelopen is, jezelf tot rust brengend... Je moet zelf een beetje jezelf toestaan om er in op te gaan, maar dan echt cool
Ben de laatste tijd skyrim VR gaan spelen... Toch echt wel cool, vooral na het installeren van wat mods. Ben nog niet echt zover gegaan met mods voor spraak herkenning of magie middels gestures, vooralsnog geen zin om dat allemaal uit te gaan zoeken, maar toch al erg leuk. Gisteren ook weer eerst sneakend een kasteel gecheckt en dan als ik besluit aan te vallen een stukje terug trekken, in een weerwolf veranderen en dan als een wervelwind van klauwen door de vijanden heen te scheuren. Vooral als je zelf ook echt grote zwaaien met je armen maakt (niet alleen met je pols staan draaien) is dat erg cool
Een aanrader is Population One. Heel goed geoptimaliseerd en ontzettend verslavend. Sinds afgelopen november speel ik bijna niks anders meer.knakker2 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:18:
\OriginalCrash schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:21:
[...]
Een aanrader is Population One. Heel goed geoptimaliseerd en ontzettend verslavend. Sinds afgelopen november speel ik bijna niks anders meer.
Ik was daar ook naar aan het kijken. Is dat niet een kopie van Fortnite?
Het wordt idd wel Fortnite in VR genoemd.knakker2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:02:
[...]
\
Ik was daar ook naar aan het kijken. Is dat niet een kopie van Fortnite?
De matches duren max zo’n 10 minuten. Dat je alles kan beklimmen en vanaf kan zweven geeft echt een geweldige spelervaring. Ik speel zo’n 4,5 jaar in VR en deze staat wel erg ver bovenaan m’n lijstje toppers.
Beste tweakers, dankzij de reacties op mijn eerdere vraag ben ik er steeds zekerder van dat ik een VR-headset ga kopen, en zeer waarschijnlijk de Oculus Quest 2. Toch wil ik even alle feiten op een rijtje en kijken wat ik naast de Q2 nog nodig heb aan spullen.
-Router: ZiggoConnecBox Arris WiFi 5 (802.11ac), maar is bedraad verbonden.
-PC*: i5 3570K + GTX 1060, mobo geeft USB 3.0 (3.1 gen 1 , 5Gbit/s)
-Bril: Ik draag een bril (-1.5), maar kan deze vaak ook afdoen met VR omdat ik van dichtbij vrij goed kan zien.
*Bedoeling is dat deze geheel vervangen wordt als de RTX 3000 serie van nVidia weer verkrijgbaar is.
Via USB kan ik PCVR-games spelen (ook SteamVR?!)
Via Wi-FI kan ik ook draadloos spelen echter dit is even wat meer werk omdat het geen feature is die Oculus ondersteunt, ook zijn er soms wat haperingen als de Wi-Fi niet optimaal is.
https://www.bol.com/nl/p/...-2-link/9300000016936412/
2. Is USB 3.0 / 3.1 gen1 (5Gbit/s) voldoende voor mobo?
3. Is een PC-upgrade vereist of ligt dat meer per spel?
4a. Heeft een draadloze adapter voor in de PC zin om betere Wi-Fi connectie naar de Q2 te behalen? Zo ja is er iets wat jullie aanraden?
OF
4b. Heb ik een Wi-Fi 6 router nodig? Welke ik dan in de game/slaapkamer kan plaatsen.
5. Is er nog iets essentieels wat ik aan moet schaffen?
6. Ik kijk voor de 64 GB versie aangezien ik vnl via PC zal spelen. Of is dat een slechte keuze?
7. Zijn mijn aannames verder correct?
8. Wat zijn jullie ervaring met de extra accessoires, zoals straps/covers/koptelefoons?
-Onofficiële Link kabel (USB A>C)
-Mogelijk een Wi-Fi 6 adapter of router
-Later een betere GamePC
Doel
Mijn idee is om de bril voornamlelijk icm met de PC te gebruiken, dan wel met USB-kabel, dan wel via Wi-Fi, ook wil ik een paar spellen Stand-alone gaan spelen.Mijn setup/locatie
Mijn "game"PC staat in een slaapkamer welke een muur verwijderd is van de router.-Router: ZiggoConnecBox Arris WiFi 5 (802.11ac), maar is bedraad verbonden.
-Bril: Ik draag een bril (-1.5), maar kan deze vaak ook afdoen met VR omdat ik van dichtbij vrij goed kan zien.
*Bedoeling is dat deze geheel vervangen wordt als de RTX 3000 serie van nVidia weer verkrijgbaar is.
Wat ik begrijp tot dusver
Standalone kan ik games downloaden op de Q2 en direct spelen. Minder visuele kwaliteit, maar weinig lag.Via USB kan ik PCVR-games spelen (ook SteamVR?!)
Via Wi-FI kan ik ook draadloos spelen echter dit is even wat meer werk omdat het geen feature is die Oculus ondersteunt, ook zijn er soms wat haperingen als de Wi-Fi niet optimaal is.
Mijn vragen aan jullie
1. Ik heb een zover ik begrijp een extra USB A-C kabel nodig, ik neem aan dat dit voldoende is:https://www.bol.com/nl/p/...-2-link/9300000016936412/
4a. Heeft een draadloze adapter voor in de PC zin om betere Wi-Fi connectie naar de Q2 te behalen? Zo ja is er iets wat jullie aanraden?
OF
4b. Heb ik een Wi-Fi 6 router nodig? Welke ik dan in de game/slaapkamer kan plaatsen.
6. Ik kijk voor de 64 GB versie aangezien ik vnl via PC zal spelen. Of is dat een slechte keuze?
8. Wat zijn jullie ervaring met de extra accessoires, zoals straps/covers/koptelefoons?
Wat ik dus ga kopen voor nu
-Quest 2 64GB-Onofficiële Link kabel (USB A>C)
-Later een betere GamePC
[ Voor 3% gewijzigd door tomaat23 op 17-02-2021 12:06 ]
1. Is primatomaat23 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:54:
Beste tweakers dankzij de reacties op mijn eerdere vraag ben ik er steeds zekerder van dat ik VR-headset ga kopen, en zeer waarschijnlijk de Oculus Quest 2. Toch wil ik even alle feiten op een rijtje en kijken wat ik naast Q2 nog nodig heb aan spullen.Doel
Mijn idee is om de bril vnl icm met de PC te gebruiken, danwel met USB-kabel, danwel via Wi-Fi, ook wil ik een paar spellen Stand-alone gaan gebruiken.Mijn setup/locatie
Mijn "game"PC staat in een slaapkamer welke een muur verwijderd is van de router.
*Bedoeling is dat deze geheel vervangen wordt als de RTX 3000 serie van nVidia weer verkrijgbaar is.Wat ik begrijp tot dusver
Standalone kan ik games downloaden op de Q2 en direct spelen. Minder visuele kwaliteit, maar weinig lag.
Via Wi-FI kan ik ook draadloos spelen echter dit is even wat meer werk omdat het geen feature is die Oculus ondersteunt, ook zijn er soms wat haperingen als de Wi-Fi niet optimaal is.Mijn vragen aan jullie
1. Ik heb een USB A-C kabel nodig, ik neem aan dat dit voldoende is:
OF
5. Is er nog iets essentieels wat ik aan moet schaffen.
6. Ik kijk voor de 64 GB versie aangezien ik vnl via PC zal spelen. Of is dat een slechte keuze.Wat ik dus ga kopen voor nu
-Quest 2 64GB
-Later een betere GamePC
2. Is prima (quest gebruikt niet zoveel data en kan maximaal iets van 2Gbps verbinden)
3. Upgrade hangt van het spel af. Je kan prima wat draaien op je huidige setup, maar niet de zwaardere spellen
4. Wifi 6 is zeker niet nodig. Test eerst met wat je hebt en upgrade als het niet voldoet. Wifi is nooit perfect maar zeker heeel speelbaar met de juiste setup.
5. Spellen? De basis Quest 2 is een prima begin zonder extra dingen
6. Ik heb ook de 64Gb en als je focused op PC VR zou ik nooit de 256Gb versie nemen.
Je aannames kloppen. Koop een kabel van 5 meter als je room scale (staand) games wilt spelen. De 5 meter variant van de kabel die je linkt voldoet.tomaat23 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:54:
Beste tweakers dankzij de reacties op mijn eerdere vraag ben ik er steeds zekerder van dat ik VR-headset ga kopen, en zeer waarschijnlijk de Oculus Quest 2. Toch wil ik even alle feiten op een rijtje en kijken wat ik naast Q2 nog nodig heb aan spullen.Doel
Mijn idee is om de bril vnl icm met de PC te gebruiken, danwel met USB-kabel, danwel via Wi-Fi, ook wil ik een paar spellen Stand-alone gaan gebruiken.Mijn setup/locatie
Mijn "game"PC staat in een slaapkamer welke een muur verwijderd is van de router.
*Bedoeling is dat deze geheel vervangen wordt als de RTX 3000 serie van nVidia weer verkrijgbaar is.Wat ik begrijp tot dusver
Standalone kan ik games downloaden op de Q2 en direct spelen. Minder visuele kwaliteit, maar weinig lag.
Via Wi-FI kan ik ook draadloos spelen echter dit is even wat meer werk omdat het geen feature is die Oculus ondersteunt, ook zijn er soms wat haperingen als de Wi-Fi niet optimaal is.Mijn vragen aan jullie
1. Ik heb een USB A-C kabel nodig, ik neem aan dat dit voldoende is:
OF
5. Is er nog iets essentieels wat ik aan moet schaffen.
6. Ik kijk voor de 64 GB versie aangezien ik vnl via PC zal spelen. Of is dat een slechte keuze.Wat ik dus ga kopen voor nu
-Quest 2 64GB
-Later een betere GamePC
Wifi 5 voldoet voor de bandbreedte ook, maar meer kan geen kwaad. Grootste voordeel van wifi 6 is dat je op frequenties kan gaan zitten die niet overbevolkt zijn.
Om je vragen direct te beantwoorden:tomaat23 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:54:Mijn vragen aan jullie
1. Ik heb een zover ik begrijp een extra USB A-C kabel nodig, ik neem aan dat dit voldoende is:
OF
1. Ja deze kabel is prima qua bandbreedte, maar de lengte is 3m hou hier rekening mee.
2. USB 3.x gen 1 is meer dan zat. 5Gbit is ook het max wat door de kabel heen kan.
3. Het ligt er geheel aan wat voor games je gaat spelen en een aantal andere factoren.
Kijk sinds update v23 kun je de quest 2 op 90Hz instellen, uiteraard betekend dit als je Triple A games zoals Half Life Alyx wilt spelen op 90Hz + max settings op 1.7x max reso dat je videokaart zal zeggen...doe het lekker zelf maar en klapt je fps naar beneden waardoor jij 5 tellen later op de grond zit te kotsen van de misselijkheid.
GTX 1060 is niet weggelegd om alles max te spelen met alle pracht en praal aan in VR, immers ben jij 2 x de frames erdoorheen aan het pushen.
Simpele grafische spellen zullen geen issues zijn zoals Superhot etc..
Maar triple A games die toch wat horsepower nodig hebben zal je videokaart aardig lopen zweten waardoor het je van 90Hz naar 72hz moet gaan en rond de 1.1 a 1.2x reso moet zitten met in game op medium met bv Half life Alyx.
4.Wifi 6 is niet nodig zoals eerder genoemd word. Wifi 6 is niks anders dan een secundaire 2e 5Ghz die op 160Mhz band loopt en aangezien meeste mensen in de buurt een huis en tuin model/router bezitten, zal die frequentie vrijwel leeg zijn. Dat betekend weinig tot geen hinder van je naaste buren.
5. Als je de Quest 2 aanschaft, raad ik je aan als eigen ervaring om de Elite Strip van Oculus aan te schaffen. Ik had deze meteen aangeschaft toen ik de Quest 2 kocht want ik wist dat die elastiek band me in no time ging irriteren. Hierbij de link: https://www.bol.com/nl/p/...MOAeXs2gXsShoC1JIQAvD_BwE of https://www.oculus.com/accessories/quest-2-elite-strap/ maar dan moet je dag of 3-4 wachten tot je hem binnen krijgt.
Daarnaast kan ik je aanraden voor een VR cover te gaan, deze bied betere comfort tegen je gezicht door zachtere materiaal te gebruiken en het is wasbaar, mocht je in de zomerse dagen erg zweten, plus licht word compleet geblokt tot tegenstelling van de standaard cover die erbij zit, dit komt omdat er neus pads bij de VR cover zitten die het licht van onder compleet blokkeert, wat je ook graag wilt.
Hier de link: https://eu.vrcover.com/collections/all
Tevens afhankelijk hoe lang jij VR wilt spelen, raad ik je aan om een powerbank a 10.000Mha erbij te nemen als je denkt langer dan 2 uur erin te zitten "draadloos" als je bedraad alleen speelt, dan is een powerbank niet nodig.
6. 64Gb is meer dan zat als je meeste spellen toch via de kabel gaat spelen en de games via Steam hebt gekocht. Aangezien de opslag van je games op je pc zullen zitten en niet in je headset. Ik bezit zelf de 256Gb omdat ik aardig wat games uit de oculus store heb gekocht, immers ook onwijs veel via Steam.
Ga je toch games direct kopen vanuit de Oculus store dan worden de games wel direct op je interne storage geplaatst. De games zelf zijn niet zo groot, sommige rond de 5-6Gb (behalve Medal of Honor beyond duty)
7. Je aannames zijn prima. Goed dat je jezelf eerst goed hebt ingelicht voordat je iets aanschaft.
Mocht je meer vragen hebben, dan kun je ze hier stellen. Wens je sowieso veel VR plezier.
1 grote tip: Je eerste aanschaf van Oculus store is "Virtual Desktop" een must als jij PCVR games draadloos wilt spelen.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ik had voorheen een 3570k + 1080 en dat was met mijn oude CV1 al lastig en heb toen eigenlijk puur voor VR een upgrade naar 9600k gedaan. Toen kwam de Q2 en daar was de 1080 al een groot probleem dus toen de 3070 gekocht, nu draait alles netjes op 80hz. Dus als je voornamelijk van plan bent om PCVR te doen zul je toch echt eerst een betere PC moeten kopen, mijn advies zou zijn om juist de Q2 standalone te gebruiken tot je een nieuwe PC hebt.tomaat23 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:54:
Beste tweakers, dankzij de reacties op mijn eerdere vraag ben ik er steeds zekerder van dat ik een VR-headset ga kopen, en zeer waarschijnlijk de Oculus Quest 2. Toch wil ik even alle feiten op een rijtje en kijken wat ik naast de Q2 nog nodig heb aan spullen.Doel
Mijn idee is om de bril voornamlelijk icm met de PC te gebruiken, dan wel met USB-kabel, dan wel via Wi-Fi, ook wil ik een paar spellen Stand-alone gaan spelen.Mijn setup/locatie
1. Ik heb een zover ik begrijp een extra USB A-C kabel nodig, ik neem aan dat dit voldoende is:
OF
8. Wat zijn jullie ervaring met de extra accessoires, zoals straps/covers/koptelefoons?Wat ik dus ga kopen voor nu
-Quest 2 64GB
-Later een betere GamePC
Dank voor alle uitleg allemaal weer!
Ja, ik vermoede al dat mijn PC niet meer capabel is, en ik had al begrepen dat Virtual Desktop de wijze was waarop je draadloos moets gaan. Naast een dev-account en nog wat stappen.
Zo'n stappenplan:
https://www.theverge.com/...reless-pc-vr-games-how-to
(heb via een video van hun ook mijn PC gebouwd, en dat is ook gelukt
)
Ik heb inmiddels enkel de Q2 + een 5m kabel gekocht.
Mogelijke extra accessoires koop ik wel als ik merk dat deze nodig zijn voor mijn gebruik.
"7. Je aannames zijn prima. Goed dat je jezelf eerst goed hebt ingelicht voordat je iets aanschaft."
Kwam ook vooral omdat ik de GearVR in een soort opwelling voor 4tientjes van MP had gekocht en ik er zo achter kwam hoeveel haken en ogen eraan VR in het algemeen en met smartphone in het bijzonder zitten. Zeker voor een videofiel die bijvoorbeeld NIET naar een 3D-film gaat in de bios (of nu met een 2D-bril). 3D en 24fps gaan voor mij niet samen.
Oh nog wel een vraag. Wat is een goede VR-videoplayer voor op de PC? Waarmee ik dus zelf gedownloade VR-video's en films kan bekijken.
Ja, ik vermoede al dat mijn PC niet meer capabel is, en ik had al begrepen dat Virtual Desktop de wijze was waarop je draadloos moets gaan. Naast een dev-account en nog wat stappen.
Zo'n stappenplan:
https://www.theverge.com/...reless-pc-vr-games-how-to
(heb via een video van hun ook mijn PC gebouwd, en dat is ook gelukt
Ik heb inmiddels enkel de Q2 + een 5m kabel gekocht.
Mogelijke extra accessoires koop ik wel als ik merk dat deze nodig zijn voor mijn gebruik.
"7. Je aannames zijn prima. Goed dat je jezelf eerst goed hebt ingelicht voordat je iets aanschaft."
Kwam ook vooral omdat ik de GearVR in een soort opwelling voor 4tientjes van MP had gekocht en ik er zo achter kwam hoeveel haken en ogen eraan VR in het algemeen en met smartphone in het bijzonder zitten. Zeker voor een videofiel die bijvoorbeeld NIET naar een 3D-film gaat in de bios (of nu met een 2D-bril). 3D en 24fps gaan voor mij niet samen.
Oh nog wel een vraag. Wat is een goede VR-videoplayer voor op de PC? Waarmee ik dus zelf gedownloade VR-video's en films kan bekijken.
Ik heb daarvoor DeoVR. Liever speel ik dat gewoon op de bril zelf af met SkyBox vanaf een samba share (nas hier).tomaat23 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:17:
@tomaat23: Ik heb Alyx op mijn Ryzen 2700X met 1060 6GB gespeeld op de Rift S, en dat werkte prima en zag er nog steeds prachtig uit.
Natuurlijk kan het allemaal mooier met een snellere PC, maar als je medium settings ook prima vindt voldoet wat je hebt waarschijnlijk prima.
Of je kotsend op de grond ligt van FPS-drops verschilt trouwens ook nogal. In iRacing is mijn PC in sommige gevallen net wat te traag en kakt mijn framerate in. Dat is merkbaar en licht irritant, maar voor mij ook niet onoverkomelijk.
Dus... misschien werkt het voor jou, misschien niet. Je PC heb je toch al, dus niets houdt je tegen om het gewoon te proberen
Natuurlijk kan het allemaal mooier met een snellere PC, maar als je medium settings ook prima vindt voldoet wat je hebt waarschijnlijk prima.
Of je kotsend op de grond ligt van FPS-drops verschilt trouwens ook nogal. In iRacing is mijn PC in sommige gevallen net wat te traag en kakt mijn framerate in. Dat is merkbaar en licht irritant, maar voor mij ook niet onoverkomelijk.
Dus... misschien werkt het voor jou, misschien niet. Je PC heb je toch al, dus niets houdt je tegen om het gewoon te proberen
Ticking away, the moments that make up a dull day
Dat is natuurlijk ook mijn opzet. Ik ga gewoon kijken wat werkt en wat niet (ik ben nog niet misselijk geworden met enige VR-ervaring) en hou er van om te kijken wat wel/niet werkt.Wormaap schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:25:
@tomaat23:
De nieuwe PC komt toch wel en dan kan ik weer de spellen spelen (zowel nonVR als VR) die nu nog niet mogelijk blijken.
Hoe zit dan met SkyBox en enige hardware decoding? Ik had het idee dat mijn Samsung S9 en VAR-VR-player nogal moeite hadden met de decodering.Tadango schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:25:
[...]
Ik heb daarvoor DeoVR. Liever speel ik dat gewoon op de bril zelf af met SkyBox vanaf een samba share (nas hier).
Ha, Quest 2 heeft super goede hardware decoding. Je PC zal aardig staan de blazen terwijl de Quest het vrolijk stil afspeelt.tomaat23 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:44:
[...]
Hoe zit dan met SkyBox en enige hardware decoding? Ik had het idee dat mijn Samsung S9 en VAR-VR-player nogal moeite hadden met de decodering.
https://creator.oculus.co...-180-video-for-oculus-go/
Wat betreft misselijk worden van lage fps, daar heb ik ook nog nooit last van gehad eigenlijk. Zelfs met fallout VR die op mijn oude systeem gewoon echt vast sloeg geregeld. Maar dat komt denk ik ook doordat ik met virtual desktop speel, en die projecteert het beeld wat ie van de pc krijgt gewoon voor je neus. Beweeg jij je hoofd en is er nog geen nieuw frame, geen probleem, hij beweegt gewoon dat oude frame heen en weer tot er een nieuwe is. Of eigenlijk beter, het frame dat vd van de pc gekregen heeft dat heeft gewoon een vaste positie in de ruimte. Met lage framerates en snelle hoofdbewegingen kun je dan ook de randen van de frames zien. Maar je wordt als het goed is niet misselijk want de beweging die je ziet blijft gewoon matchen met wat je doet.
Wel bedenk ik me nu dat ik dat eigenlijk alleen ervaren heb met roomscale spellen. Ik kan me voorstellen dat je er met cockpit spellen waarbij de beweging dus om te beginnen al niet overeen komt met jouw eigen beweging wel meer last van hebt.
Wel bedenk ik me nu dat ik dat eigenlijk alleen ervaren heb met roomscale spellen. Ik kan me voorstellen dat je er met cockpit spellen waarbij de beweging dus om te beginnen al niet overeen komt met jouw eigen beweging wel meer last van hebt.
De Q2 is een beest voor decoding. Mijn favoriete media player is Pigasus, deze speelt echt alles netjes af en past ook de refresh rate aan op de framerate van je content. Zelfs DTS/AC3 kan deze afspelen door een custom file te installeren. Zo hoef je ook niet te transcoden.tomaat23 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:40:
[...]
Dat is natuurlijk ook mijn opzet. Ik ga gewoon kijken wat werkt en wat niet (ik ben nog niet misselijk geworden met enige VR-ervaring) en hou er van om te kijken wat wel/niet werkt.
De nieuwe PC komt toch wel en dan kan ik weer de spellen spelen (zowel nonVR als VR) die nu nog niet mogelijk blijken.
Vandaag Star Wars Squadrons opgestart in VR. Buiten dat ik de joystick nog niet aan de praat heb gekregen, ging het niet lekker qua besturing en alle filmpjes waren scheel makend. Daar toch een keer rustig naar kijken hoe en wat.
Bij mij heeft dit ook nog wat moeite gekost. Waar ik nu nog tegen aanloop is de controls en de button layouts. Voor iemand die niet enorm veel tijd heeft om te gamen, heb ik last dat er gewoon veels te veel opties zijn. Het intresseert me niet om de AI-squad aan te sturen bijvoorbeeld. Ook de grafische instellingen correct krijgen was vrij lastig. Maar nu de instellingen eenmaal goed staan is het wel een erg gave belevenis!Arunia schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:40:
Vandaag Star Wars Squadrons opgestart in VR. Buiten dat ik de joystick nog niet aan de praat heb gekregen, ging het niet lekker qua besturing en alle filmpjes waren scheel makend. Daar toch een keer rustig naar kijken hoe en wat.
@Tomahawk_nr1 dan moet ik er nog een keer rustig in duiken. Heb wel even gespeeld zonder vr. Kan niet wachten om het met vr te gaan doen.
Dank je wel voor de reactie. Dan ben ik niet de enige.
Dank je wel voor de reactie. Dan ben ik niet de enige.
Aangezien ik afgelopen zondag een reeks vr games in de stream store aan het kopen (voor quest2) was, heb ik daarbij meteen virtual desktop bij gekocht. Via een USB kabel krijg ik nu wel een link en kan ik zo steamVR opstarten en games starten.
Hoe krijg ik virtual desktop tussen mijn gewone apps staan? Ik snap niet hoe ik nu zonder kabel virtual desktop/ steamVR kan opstarten.
Of had ik VD via de Oculus store aan moeten schaffen?
Hoe krijg ik virtual desktop tussen mijn gewone apps staan? Ik snap niet hoe ik nu zonder kabel virtual desktop/ steamVR kan opstarten.
[ Voor 6% gewijzigd door 3ssen op 17-02-2021 18:41 . Reden: Extra vraag toegevoegd ]
Je hebt de juiste gekocht, lees deze guides eens!3ssen schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:31:
Aangezien ik afgelopen zondag een reeks vr games in de stream store aan het kopen (voor quest2) was, heb ik daarbij meteen virtual desktop bij gekocht. Via een USB kabel krijg ik nu wel een link en kan ik zo steamVR opstarten en games starten.
https://sidequestvr.com/setup-howto
https://darkuni.medium.co...tual-desktop-9796427cdd0c
Als ik de onderste link bekijk, zie ik staan dat ik niet de juiste heb.Koldur schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:56:
[...]
Je hebt de juiste gekocht, lees deze guides eens!
https://sidequestvr.com/setup-howto
https://darkuni.medium.co...tual-desktop-9796427cdd0c
Virtual Desktop: Buy The App
First up, you need the Virtual Desktop app from the Oculus QUEST store. The version you need to buy is linked below. Hopefully you didn’t buy the Rift or Steam edition already. If so, refund it. It will do you no good here.
Hoe had jij hem dan gekocht, als je via de normale Oculus store het koopt, heb je de verkeerde. Dacht dat je het via de Quest store gekocht had. Vervelend! Heb je het minder dan twee uur gebruikt? Waarschijnlijk wel, dan kan je een refund krijgen gelukkig.3ssen schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:52:
[...]
Als ik de onderste link bekijk, zie ik staan dat ik niet de juiste heb.
[...]
Hardware is vaak niet het probleem. Het probleem is dat je de Oculus store mist.Plugin schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:17:
Voor de facebook haters:
[Afbeelding]
QiYu 3, hogere resolutie (2160X2160px), betere fov, 2 lensen met ipd slider, zelfde chip als de quest 2 (maar dan goed gekoeld, die van de Quest 2 throttled zonder koeling).
Prijs & releasedatum (waarschijnlijk rond mei/juni) nog niet bekend.
Wel interessant voor wireless desktop uiteraard.
Had hem via steam gekocht. Daar nu een refund aangevraagd. Zat pas op 27 minuten. Nu via de quest store gekocht en morgen proberen. Nu misselijk van epic roller coaster.Koldur schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:57:
[...]
Hoe had jij hem dan gekocht, als je via de normale Oculus store het koopt, heb je de verkeerde. Dacht dat je het via de Quest store gekocht had. Vervelend! Heb je het minder dan twee uur gebruikt? Waarschijnlijk wel, dan kan je een refund krijgen gelukkig.
Nog bedankt voor dat linkje naar medium. Had enkele halfbakken tutorials gevonden, maar dit is net wat duidelijker.
Ja moet hem inderdaad via de Oculus Quest store kopen, dat is de enige juiste. Steam versie heb je niets aan.
Succes... ik ben daar 5 dagen van slag geweest en sindsdien tamelijk gevoelig voor bepaalde bewegingen. Trappen lopen in games oid,..
Die mis ik persoonlijk niet. Koop daar vrijwel nooit wat. En via Revive kan je wel oculus games spelen eventueel.BarôZZa schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:00:
[...]
Hardware is vaak niet het probleem. Het probleem is dat je de Oculus store mist.
Wel interessant voor wireless desktop uiteraard.
Dat kan, maar voor de meeste mensen is het anders. Geloof dat VR games ongeveer tien keer zoveel verkopen op de Quest als op de PCPlugin schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:43:
[...]
Die mis ik persoonlijk niet. Koop daar vrijwel nooit wat. En via Revive kan je wel oculus games spelen eventueel.
Ik koop zelf wel het liefst via Steam en speel dan via vd, maar er is één reden waarom ik toch de Oculus store zou missen... Beat saber. Die speel ik gewoon nog altijd zeer regelmatig (dagelijks weer tegenwoordig), maar daar wil je gewoon echt geen inputlag, dus speel ik die native op de Quest. Als dat op een of andere manier ook op dat andere ding kan dan heb ik wel interesse.
Andere punt waar ik wel kritisch naar zou kijken is de implementatie van de tracking en een Guardian systeem en zo. Hardware is een, maar de software moet ook goed zijn.
Edit:
https://techinchina.mediu...undle-qiyu-3-3c061b3a247a
Andere punt waar ik wel kritisch naar zou kijken is de implementatie van de tracking en een Guardian systeem en zo. Hardware is een, maar de software moet ook goed zijn.
Edit:
https://techinchina.mediu...undle-qiyu-3-3c061b3a247a
Als hij ergonomisch beter gaat zijn voor Chinese hoofdjes en handjes dan kan ik het met mijn dikke bulles gelijk vergeten. Bovendien weet ik niet of je nou een headset van een Chinese fabrikant wil aanraden aan een Facebook hater.But it [quest 2] is not very suitable for Chinese users in terms of ergonomic design and sales channels, so Wen Xiong said that iQiyi Smart is going to be a better VR all-in-one device than Oculus Quest 2.
[ Voor 32% gewijzigd door Finraziel op 18-02-2021 07:21 ]
China vind ik nog altijd een veelvoud enger dan Facebook.Finraziel schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 06:46:
Als hij ergonomisch beter gaat zijn voor Chinese hoofdjes en handjes dan kan ik het met mijn dikke bulles gelijk vergeten. Bovendien weet ik niet of je nou een headset van een Chinese fabrikant wil aanraden aan een Facebook hater.
Wat betreft de Oculus store/Steam discussie:
Ik zit denk ik op 60/40 qua verdeling (Steam/Oculus). Steam voor de grafisch betere games en de mooie deals. Oculus store voor de multiplayer games die ik voornamelijk met mijn moeder speel. Ook spellen als Beat Saber waarbij latency belangrijk is, of games als Keep Talking and Nobody Explodes waarbij ik in de woonkamer wil kunnen gamen koop ik in de Oculus store. VD werkt bij mij alleen vlekkeloos in mijn game ruimte, met een dedicated accesspoint.
Ook heb ik altijd mijn vraagtekens met de tracking van de Chinese leveranciers. Als het voor HP Reverb G2 al erg lastig is de inside-out tracking van de Quest2 te evenaren, verwacht ik van een Chinese leverancier gewoon waardeloze tracking.
2 camera's? Hmmm. Wordt nog leuk, tegen die tijd 'mag' ik ook mijn Decagear pre-order kopen

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Gek genoeg zou ik dat ook wel eens willen ervaren. Had gehoopt dat ik van die rollercoasters ook een kick zou krijgen zoals je zo vaak op YouTube filmpjes ziet. Maar het doet me helaas vrij weinig
Rift S heeft als grote voordeel dat er geen encoding plaats vindt wat bij de quest (2) wel nodig is. Encoding kost gem. ca 30% GPU power. Dit geldt overigens voor alle headsets met vaste draad, deze zijn aanzienlijk minder GPU intensief bij dezelfde resolutie. Je hebt dus snel een klasse hogere GPU nodig bij de Q2.Wormaap schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:25:
@tomaat23: Ik heb Alyx op mijn Ryzen 2700X met 1060 6GB gespeeld op de Rift S, en dat werkte prima en zag er nog steeds prachtig uit.
Ik denk dat dat heel erg meevalt. Video encoding heeft toch ook niet zo'n grote impact tijdens het streamen? Dat is juist waarvoor Nvidia deze opzet heeft ontwikkeld. 30% impact op de FPS lijkt mij ook erg lastig meetbaar tenzij je op dezelfde resolutie en Hz gaat renderen, en dat vergelijk zie ik online niet. Als je een goede vergelijking hebt zie ik graag de link want ik ben oprecht benieuwd.FreeMen schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:06:
[...]
Rift S heeft als grote voordeel dat er geen encoding plaats vindt wat bij de quest (2) wel nodig is. Encoding kost gem. ca 30% GPU power. Dit geldt overigens voor alle headsets met vaste draad, deze zijn aanzienlijk minder GPU intensief bij dezelfde resolutie. Je hebt dus snel een klasse hogere GPU nodig bij de Q2.
Geldt dat ook als je de Q2 bedraad aansluit? Ik wilde zeker niet zeggen dat't allemaal perfect gaat werken, maar vooral dat er met wat bereidheid tot compromis prima te spelen is met een 1060FreeMen schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:06:
[...]
Rift S heeft als grote voordeel dat er geen encoding plaats vindt wat bij de quest (2) wel nodig is. Encoding kost gem. ca 30% GPU power. Dit geldt overigens voor alle headsets met vaste draad, deze zijn aanzienlijk minder GPU intensief bij dezelfde resolutie. Je hebt dus snel een klasse hogere GPU nodig bij de Q2.
Ticking away, the moments that make up a dull day
VD of Link heeft dezelfde encoding impact bij dezelfde resolutie edg.Wormaap schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:46:
[...]
Geldt dat ook als je de Q2 bedraad aansluit? Ik wilde zeker niet zeggen dat't allemaal perfect gaat werken, maar vooral dat er met wat bereidheid tot compromis prima te spelen is met een 1060
Je kan het simpel zien aan je gpu gebruik in Windows. 30% gaat op aan encoding van de stream, 70% aan de game. Is hij alle games nagenoeg gelijk. Bij "platte" games heb ik 90-100% gpu game gebruik.Tadango schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:35:
[...]
Ik denk dat dat heel erg meevalt. Video encoding heeft toch ook niet zo'n grote impact tijdens het streamen? Dat is juist waarvoor Nvidia deze opzet heeft ontwikkeld. 30% impact op de FPS lijkt mij ook erg lastig meetbaar tenzij je op dezelfde resolutie en Hz gaat renderen, en dat vergelijk zie ik online niet. Als je een goede vergelijking hebt zie ik graag de link want ik ben oprecht benieuwd.
100% zuiver is het niet dat 70% gpu gelijk staat aan 30% minder FPS tov 100% gpu maar ver zal het er niet vanaf zitten.
En inderdaad VD of link maakt niets uit.
Het is niet voor niets dat een G2 met stuk hogere resolutie net zoveel FPS of zelfs nog betere FPS laat zien tov de Q2 op eenzelfde systeem. Heeft puur met encoding te maken.
[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 18-02-2021 12:57 ]
Eeh.... wat voor vergelijk is dat? Ik zie een aparte grafiek voor Video Encode en 3D, hoe zie jij dat dan? En mijn kaart heeft een apart deel wat de FPS hit minimaliseert:FreeMen schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:54:
[...]
Je kan het simpel zien aan je gpu gebruik in Windows. 30% gaat op aan encoding van de stream, 70% aan de game. Is hij alle games nagenoeg gelijk. Bij "platte" games heb ik 90-100% gpu game gebruik.
100% zuiver is het niet dat 70% gpu gelijk staat aan 30% minder FPS tov 100% gpu maar ver zal het er niet vanaf zitten.
NVENC is NVIDIA’s encoder. It’s a physical section of our GPUs that is dedicated to encoding only. This means that your GPU can operate normally regardless of whether you use this region to stream or record. Other encoders, such as x264, use your CPU to encode, which takes resources away from other programs such as your game. That’s why using NVENC allows you to play games at a higher framerate and avoid stuttering, giving you and your viewers a better experience.
Dus als deze encoder op 30% staat wil dat echt zeggen dat 30% van het GPU vermogen verloren gaat. Daarom wil ik een echt vergelijk zien in FPS op dezelfde resolutie en Hz.
Net de USB A>C kabel binnen (de VRbril komt morgen pas), dus ik denk ga gelijk even testen hoe snel deze een bestand overpompt van PC naar Smartphone, maar deze laat halverwege explorer crashen op een verbindingsfout. Ook als ik niet transfer valt de verbinding steeds weg.
Het lijkt me dat je de kabel toch gewoon voor dat soort dingen toch ook zou moeten kunnen gebruiken, of zit ik er naast?!
Gaat om deze kabel:
https://www.bol.com/nl/p/...il/9300000005813694/?s2a=
Het lijkt me dat je de kabel toch gewoon voor dat soort dingen toch ook zou moeten kunnen gebruiken, of zit ik er naast?!
Gaat om deze kabel:
Dat werkt hier prima.....tomaat23 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:20:
Net de USB A>C kabel binnen (de VRbril komt morgen pas), dus ik denk ga gelijk even testen hoe snel deze een bestand overpompt van PC naar Smartphone, maar deze laat halverwege explorer crashen op een verbindingsfout. Ook als ik niet transfer valt de verbinding steeds weg.
Gaat om deze kabel:
Dat wordt dan denk ik een retourtje, want als dat al instabiel is zal het met de Q2 vast ook niet werken.
Kan ook aan je telefoon liggen wellicht. Andere PC poort geprobeerd?tomaat23 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:23:
Dat wordt dan denk ik een retourtje, want als dat al instabiel is zal het met de Q2 vast ook niet werken.
Goed idee, koop jij voor mij een G2, dan test ik het voor je. Geen probleem hoor.Tadango schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:02:
[...]
Eeh.... wat voor vergelijk is dat? Ik zie een aparte grafiek voor Video Encode en 3D, hoe zie jij dat dan? En mijn kaart heeft een apart deel wat de FPS hit minimaliseert:
NVENC is NVIDIA’s encoder. It’s a physical section of our GPUs that is dedicated to encoding only. This means that your GPU can operate normally regardless of whether you use this region to stream or record. Other encoders, such as x264, use your CPU to encode, which takes resources away from other programs such as your game. That’s why using NVENC allows you to play games at a higher framerate and avoid stuttering, giving you and your viewers a better experience.
Dus als deze encoder op 30% staat wil dat echt zeggen dat 30% van het GPU vermogen verloren gaat. Daarom wil ik een echt vergelijk zien in FPS op dezelfde resolutie en Hz.
Haha, dan test ik zelf welFreeMen schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:03:
[...]
Goed idee, koop jij voor mij een G2, dan test ik het voor je. Geen probleem hoor.
Ik heb benchmarks gezien waar een G2 (aanz. hogere resolutie) zo goed als dezelfde fps haalt als een Q2 met lagere resolutie. Dit geeft mijn inziens aan dat de kaart het lastiger heeft met de Q2 omdat een stuk van de power naar encoding gaat.Tadango schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:04:
[...]
Haha, dan test ik zelf welMaar online zie ik geen vergelijk op deze manier...
Wat ik wel tegen kom online is dat er meer "geklaagd" wordt dat de gpu cores maar ca 70-75% belast worden in VR icm de Q2 omdat de powerlimit bereikt wordt doordat het encoder gedeelte ook flink wat watt verstookt waardoor de kaart niet voldoende watt kan trekken om alle gpu cores op 100% te belasten. Wellicht dat dat de reden is maar het effect blijft dan hetzelfde.
Iemand met een Q2 en een G2 zou het kunnen testen .
Edit,
ziet er naar uit dat je toch gelijk hebt! Encoding cost geen extra fps, aldus onderstaande link.
YouTube: Reverb G2 VS Quest 2 For PCVR - What's Harder To Run?
[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 18-02-2021 16:23 ]
Lijkt meer aan de USBpoort te liggen.Tadango schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:34:
[...]
Kan ook aan je telefoon liggen wellicht. Andere PC poort geprobeerd?
Andere PC en andere poort zijn stabiel zo lijkt het.
Had probleem hier ook, heb 2 usb 3.1 poorten, 1 werkt voor geen meter.tomaat23 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:27:
[...]
Lijkt meer aan de USBpoort te liggen.
Andere PC en andere poort zijn stabiel zo lijkt het.
Ander 0 problemen
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Ik heb ook een stapel 3.1 poorten maar er is er maar 1 die goed door de oculus software als snel genoeg word gevonden, de anderen blijven op USB 2 hangen.