Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

AC is compleet iets anders dan ACC.

AC draait op een eigen geschreven engine die niet alleen prima performt maar ook nog eens enorm moddable is, vrijwel ongelimiteerde content.

ACC draait op de Unreal engine (zwaar aangepast) en performt slecht in VR. Daarnaast heeft ACC alelen GT3 en GT4 auto's, beperkt aantal tracks en geen modding mogelijkheden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn vrouw had nog zitten kijken als cadeau naar het katrollen systeem, maar verwacht dat het voor nu weinig echt toe zal voegen. Hooguit dat ik de bedrading via het plafond zou laten lopen en het schuine dak, maar echt lopen kan ik hier ook weer niet.
Ga het eerst wel even gebruiken voordat ik die dingen ga bekijken.
Heb wel een ophang gebeuren gevonden met laders voor de controllers. Die komt er waarschijnlijk wel in niet al te lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Arfman schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:52:
AC is compleet iets anders dan ACC.

AC draait op een eigen geschreven engine die niet alleen prima performt maar ook nog eens enorm moddable is, vrijwel ongelimiteerde content.

ACC draait op de Unreal engine (zwaar aangepast) en performt slecht in VR. Daarnaast heeft ACC alelen GT3 en GT4 auto's, beperkt aantal tracks en geen modding mogelijkheden.
Dat ACC ingame veel beperkter is dat is natuurlijk wel duidelijk, maar ik was in de veronderstelling dat het techisch hetzelfde spel was. Dacht dat het gewoon een ander "verhaal" was binnen hetzelfde spel, meer in de zin van een DLC zeg maar. Dank voor deze aanvulling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ThunderaceNL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:54:
Dat ACC ingame veel beperkter is dat is natuurlijk wel duidelijk, maar ik was in de veronderstelling dat het techisch hetzelfde spel was. Dacht dat het gewoon een ander "verhaal" was binnen hetzelfde spel, meer in de zin van een DLC zeg maar. Dank voor deze aanvulling!
Eventueel kun je Automobilista 2 nog overwegen. Draait op de Project Cars 2 engine, die het erg lekker doet in VR. Ik heb hem onlangs toch maar aangeschaft als 'aanvulling' op AC, en ben positief verrast. I.t.t. AC draait ook het menu en alles in VR; net als PC2 maar dan veel overzichtelijker.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Dit VR gamen is me toch wel een ervaring zeg. Net in HL-Alyx in gevecht met wat zombies kreeg ik dingen naar me toegeworpen, dook automatisch weg. Vervolgens kwam ik zonder munitie te zitten, werd achtervolgt door een zombie en doodgemept. Moest moeite doen om binnen de VR muren te blijven en niet fysiek weg te lopen. Wellicht beter die zone iets kleiner te maken zodat ik de tv niet van de muur loop.

Net terug IRL ook wat bijzondere ervaringen, op m'n mobiele telefoon leek het net alsof mijn hand niet echt was. Zag er net zo uit alsof ik nog in VR was. Rondje lopen ook bijzonder, had het idee dat ik aan het zweven was.

Heb de besturing in HL-Alyx gisteren op smooth gezet, dus vloeiend lopen door middel van de joystick in plaats van teleporten. Was even wennen maar maakt het wel des te leuker. Moet zeggen dat het wennen aan VR me nog niet tegenvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
ThunderaceNL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:03:
Dit VR gamen is me toch wel een ervaring zeg. Net in HL-Alyx in gevecht met wat zombies kreeg ik dingen naar me toegeworpen, dook automatisch weg. Vervolgens kwam ik zonder munitie te zitten, werd achtervolgt door een zombie en doodgemept. Moest moeite doen om binnen de VR muren te blijven en niet fysiek weg te lopen. Wellicht beter die zone iets kleiner te maken zodat ik de tv niet van de muur loop.

Net terug IRL ook wat bijzondere ervaringen, op m'n mobiele telefoon leek het net alsof mijn hand niet echt was. Zag er net zo uit alsof ik nog in VR was. Rondje lopen ook bijzonder, had het idee dat ik aan het zweven was.

Heb de besturing in HL-Alyx gisteren op smooth gezet, dus vloeiend lopen door middel van de joystick in plaats van teleporten. Was even wennen maar maakt het wel des te leuker. Moet zeggen dat het wennen aan VR me nog niet tegenvalt.
Haha, herken het. Sinds ik de (een) VR bril heb 1,5 jaar geleden heb ik 90% enkel nog maar in VR gegamed. Platte games zijn nu allemaal lang niet zo leuk meer en ben er heel snel op uitgekeken omdat het mij niet meer mee neemt... ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ThunderaceNL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:03:
Ik heb meer dat ik als de game intens wordt nog wel eens de neiging heb om de Guardian grid domweg niet te zien. Had dat van de week met robo recall dat ik ineens tegen de muur sloeg en me even verdwaasd af stond te vragen waarom de Guardian het niet deed... Tot ik me realiseerde dat hij er gewoon wel was maar ik had hem als het ware uitgefilterd.

Ik zou willen dat je ook een audio waarschuwing in kon stellen als je door de Guardian heen gaat. Heb het als suggestie bij Oculus uservoice neergezet...

Overigens is VR voor mij absoluut niet het enige gamen wat ik nog doe, traditioneel 'plat' gamen blijft toch ook leuk, en ik vind VR 's avonds vaak gewoon te vermoeiend.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:42
Finraziel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:39:
[...]

Ik zou willen dat je ook een audio waarschuwing in kon stellen als je door de Guardian heen gaat. Heb het als suggestie bij Oculus uservoice neergezet...

Overigens is VR voor mij absoluut niet het enige gamen wat ik nog doe, traditioneel 'plat' gamen blijft toch ook leuk, en ik vind VR 's avonds vaak gewoon te vermoeiend.
Audio waarschuwing zou ik ook een prettige toevoeging vinden. Soms zit je inderdaad zo in een game gezogen dat de Guardian gewoon niet opvalt.

Gamen in VR vind ik ook vermoeiender dan plat gamen. Plat gamen doe ik echter vrijwel alleen nog op mijn smartphone (momenteel met name Slay the Spire). De Xbox heb ik al 2 jaar niet meer aangeraakt, puur vanwege tijdgebrek. Een Witcher 3 of RDR2 is m.i. in VR nog niet te evenaren, alhoewel dat waarschijnlijk een kwestie van tijd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30
Een collega van mij heeft een Shadow PC en test met VD en de Quest 2. Ik vroeg mij af hoe hij de streamer en Quest verbond en hij beweerde dat het 'vanzelf' ging. Ik vond dat vreemd, de shadow zit op internet, hoe discovered hij dat?

Ik heb het in VD discord gevraagd en het blijkt dat de streamer het publieke ip en de oculus username naar een discovery server van VD stuurt. De cliënt matcht het daar. OOK bij lokaal netwerk gebruik.

Ik vind het wel een dingetje eigenlijk, zou het in de EULA staan? Wist iemand dit?

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:13
UniMatrix schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:54:
Ik heb het in VD discord gevraagd en het blijkt dat de streamer het publieke ip en de oculus username naar een discovery server van VD stuurt. De cliënt matcht het daar. OOK bij lokaal netwerk gebruik.
Ik gebruik VD vaak zonder dat mijn pc en Quest internet heeft, dus het is blijkbaar niet een “verplichte” route?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
menne schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:23:
[...]

Ik gebruik VD vaak zonder dat mijn pc internet heeft, dus het is blijkbaar niet een “verplichte” route?
Dat hebben ze recent ingebouwd omdat mensen klaagden dat de boel niet werkte als de VD servers eruit lagen. Dus het is niet nodig maar wel de eerste route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tadango schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Dat hebben ze recent ingebouwd omdat mensen klaagden dat de boel niet werkte als de VD servers eruit lagen. Dus het is niet nodig maar wel de eerste route.
Dus gewoon VD blokkeren voor internet toegang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24
[...]

Ik heb meer dat ik als de game intens wordt nog wel eens de neiging heb om de Guardian grid domweg niet te zien. Had dat van de week met robo recall dat ik ineens tegen de muur sloeg en me even verdwaasd af stond te vragen waarom de Guardian het niet deed... Tot ik me realiseerde dat hij er gewoon wel was maar ik had hem als het ware uitgefilterd.

Ze zouden het zo moeten doen zoals bij het home scherm met je virtuele huis. Als je er daar doorheen gaat, dan zie je de virtuele wereld uit faden en de realiteit van de camera's. Dan doe je sneller een stap terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BarôZZa schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:38:
[...]

Ze zouden het zo moeten doen zoals bij het home scherm met je virtuele huis. Als je er daar doorheen gaat, dan zie je de virtuele wereld uit faden en de realiteit van de camera's. Dan doe je sneller een stap terug
Net voor de zekerheid even getest maar dat is al zo (in ieder geval in beat saber). Alleen, dat doet ie pas als je met je hoofd echt volledig door de guardian heen bent. Als je van dat punt nog eens niks met een uitgestrekte arm moet kunnen raken dan heb je wel een hele grote ruimte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Guardian moet eigenlijk rondom 1 meter kleiner zijn dan je echte ruimte.... maar daar hebben we in Nederland geen huizen voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:02

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Ik heb een soort matje neergelegd, het is erg goed voelbaar als ik daar vanaf stap en de vierkante vorm geeft me een beetje houvast over waar ik sta. Robo Recall is wel een game die uitnodigt om je armen uit te strekken om er eentje vast te pakken ofzo, Gorn is ook zo'n gevaarlijke. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:48
Wat gebruiken jullie als headphones? Omdat bluetooth toch nog een delay heeft is bedraad op dit moment de enige optie. Echter, de headphone jack is nogal gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Sosua schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:32:
Wat gebruiken jullie als headphones? Omdat bluetooth toch nog een delay heeft is bedraad op dit moment de enige optie. Echter, de headphone jack is nogal gevoelig.
Gevoelig? In welk opzicht? Slecht contact?

Er komt ook een in-ear draadloos setje aan met een APTX-LL USB C dongle. Wellicht gaat die werken op de Quest :) Helaas wel prijzig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyphax schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:57:
[...]

Ik heb een soort matje neergelegd, het is erg goed voelbaar als ik daar vanaf stap en de vierkante vorm geeft me een beetje houvast over waar ik sta. Robo Recall is wel een game die uitnodigt om je armen uit te strekken om er eentje vast te pakken ofzo, Gorn is ook zo'n gevaarlijke. :+
Oeh dat klinkt wel als een heel goed plan... Eens kijken wat daar goed voor zou kunnen werken.

Heb dat met andere games ook, ook al draai ik alleen maar rond en loop ik over het algemeen met analoge stick of teleport ik, uiteindelijk sta je toch ineens bij de Guardian en moet je gaan zoeken waar het midden is. Dat haalt je best wel uit de game... Had ook al eens een suggestie ingediend om bv permanent een markering op de vloer (in VR) te kunnen tonen zodat je als het uitkomt terug naar het midden kunt bewegen, maar als je het gewoon met je voeten zou kunnen voelen dan zou dat nog beter zijn. Ik Vermoed dat je dat op een gegeven moment min of meer vanzelf doet dan, zonder immersion te breken.

Edit: heb een rond vloerkleedje van 120 cm doorsnede besteld, ben benieuwd :D

[ Voor 3% gewijzigd door Finraziel op 28-01-2021 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Finraziel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:11:
[...]

Oeh dat klinkt wel als een heel goed plan... Eens kijken wat daar goed voor zou kunnen werken.

Heb dat met andere games ook, ook al draai ik alleen maar rond en loop ik over het algemeen met analoge stick of teleport ik, uiteindelijk sta je toch ineens bij de Guardian en moet je gaan zoeken waar het midden is. Dat haalt je best wel uit de game... Had ook al eens een suggestie ingediend om bv permanent een markering op de vloer (in VR) te kunnen tonen zodat je als het uitkomt terug naar het midden kunt bewegen, maar als je het gewoon met je voeten zou kunnen voelen dan zou dat nog beter zijn. Ik Vermoed dat je dat op een gegeven moment min of meer vanzelf doet dan, zonder immersion te breken.
Er is een optie om de guardian rand te tonen als je naar beneden kijkt. Wellicht is dat een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Finraziel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:11:
[...]

Ik heb 4x dit soort dinges, die zijn wel heel prettig; je voelt ze erg duidelijk, en je kunt de grootte en vorm ook een beetje varieren als dat handig is. Dit soort matjes heb je bij Intertoys waarschijnlijk ook wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Tadango schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:13:
[...]

Er is een optie om de guardian rand te tonen als je naar beneden kijkt. Wellicht is dat een optie.
Die heb ik inderdaad aan staan.

En mijn 'Play Area' is het vloerkleed van 2,30x1,60.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Finraziel Als je niet op Ali wilt wachten, kun je van die letter/cijfer matjes kopen bij de speelgoedwinkel.
Zelfde, alleen dan met cijfers of letter erin. :+

Was al aangegeven.
https://www.intertoys.nl/...a-foam-speelmat-9-stukjes

Ik kan die van mij dochter daar voor pakken.
Ben zelf voor tzt aan het zoeken naar inderdaad een oplossing waarbij je niet overal tegenaan gaat stoten. Heb nu al gemerkt dat zelfs terwijl ik nergens heen kan, de zolder toch wel krap is. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 28-01-2021 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
UniMatrix schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Die heb ik inderdaad aan staan.

En mijn 'Play Area' is het vloerkleed van 2,30x1,60.
1,60 is dan ook veel te klein voor roomscale (daar zal je dan ook elke keer een melding van krijgen als het goed is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Arunia schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:23:
Ik kan die van mij dochter daar voor pakken.
offtopic:
Haha dat is precies wat ik heb liggen, de 5 t/m 8 om precies te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
pagani schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:25:
[...]

1,60 is dan ook veel te klein voor roomscale (daar zal je dan ook elke keer een melding van krijgen als het goed is)
Gelukkig zit er nog ruimte omheen van 25cm aan weerskanten en zegt Oculus niet dat de area te klein is, de guardian verschijnt natuurlijk wel maar dan is guardian niet meteen fysiek dressoir, bank of TV aan de muur :) .

Door alleen het kleed te pakken heb ik dus wat speling en voel ik wanneer ik er uit dreig te gaan.

Ik lees dat het minimum 2 x 2m is.

Meer is natuurlijk altijd leuker, maar niet vaak mogelijk, tenzij je een kamer over hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo topic gaat ineens hard... Bedankt voor de tips, maar ben voor een rond vloerkleedje gegaan (120 cm doorsnede). Heb even met twee meetdingen op de grond gestaan in mijn VR ruimte en dat lijkt me een goede maat dat ik er niet met iedere beweging af stap, maar ook nog genoeg afstand tot de guardian hou zodat ik die hopelijk nog niet trigger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:48
Tadango schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:50:
[...]

Gevoelig? In welk opzicht? Slecht contact?

Er komt ook een in-ear draadloos setje aan met een APTX-LL USB C dongle. Wellicht gaat die werken op de Quest :) Helaas wel prijzig...
Klein tikje tegen de jack tijdens het spelen kan al voor een defect zorgen. Ik ben al aan mn tweede bril. Je leest wel meer slechte ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:05
Mijn Quest 2 komt einde van de middag :*). Nu de wereld van native/steam/virtual desktop/side quest aan het uitpluizen en nog even zorgen voor de juiste (utp-)kabels. Ben erg benieuwd!
Goeie tips hier, volgens mij hebben we ook nog wel ergens van die rubberen kinder tegels :+

[ Voor 20% gewijzigd door Southern Sun op 28-01-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08

HellBeast

Oh My GoT!

:?
Je bedoeld USB kabels neem ik aan?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
HellBeast schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:45:
[...]

:?
Je bedoeld USB kabels neem ik aan?
Nee, UTP om je PC direct aan het netwerk te hangen voor de beste VD ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Tadango schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Nee, UTP om je PC direct aan het netwerk te hangen voor de beste VD ervaring :)
Ik ken maar weinig mensen die hun vaste PC enkel van WiFi voorzien. (Tenzij je enkel een Game laptop hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Game laptop idd die ik voor VD direct aan de router wil verbinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
HellBeast schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Ik ken maar weinig mensen die hun vaste PC enkel van WiFi voorzien. (Tenzij je enkel een Game laptop hebt)
Naja, ik snap dat wel met de huidige prestaties. Mijn nieuwe PC haalt 500Mbps over wifi, dat is 58MB/s. Voor de meeste mensen meer dan voldoende. Zou voor VD ook prima moeten zijn. Uiteraard zit er hier een ethernet kabel in. Icm met de intel ethernet chip is dat optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Ik ben van plan deze add-on voor de Quest 2 te printen, als battery holder en counterweight.
Voordat ik filament verspil, iemand misschien een betere gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzeRM7w3OSnWRM6T6KwM7Hoip1U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u44KPLAiTctARrHJTMA501Qt.jpg?f=user_large

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
NosferatuX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:35:
Ik ben van plan deze add-on voor de Quest 2 te printen, als battery holder en counterweight.

[Afbeelding]
Ik vraag me af of die blijf zitten en niet "naar onder valt" tenzij je hem vast plakt. Een paar bandjes om 2 gladden oppervlakten houden hem iig niet recht.

Het aandraaien van de band lijkt me ook niet echt praktisch meer met de batterij in de weg.

Ik heb zelf deze ontworpen en geprint en werkt perfect (foto is oudere versie).

Kan je per mail wel het ontwerp sturen als je me een DM geeft met je mail adres.

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 28-01-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
FreeMen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:40:
[...]

Ik vraag me af of die blijf zitten en niet "naar onder valt" tenzij je hem vast plakt. Een paar bandjes om 2 gladden oppervlakten houden hem iig niet recht.

Het aandraaien van de band lijkt me ook niet echt praktisch meer met de batterij in de weg.

Ik heb zelf deze ontworpen en geprint en werkt perfect.

Kan je per mail wel het ontwerp sturen als je me een DM geeft met je mail adres.
Er zitten rubberen delen tussen de strap en de holder. Advies is om daar bv een oude muismat voor te gebruiken en of iets anders wat weerstand geeft zodan het goed blijft zitten.

Ziet er netjes uit die van jou. Komt die overigens niet in je nek terecht met omhoog kijken?

[ Voor 5% gewijzigd door NosferatuX op 28-01-2021 15:43 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NosferatuX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:35:

[Afbeelding]
Geen betere gezien, die ziet er juist mooi uit. Welke powerbank is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
NosferatuX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:42:
[...]

Ziet er netjes uit die van jou. Komt die overigens niet in je nek terecht met omhoog kijken?
De oudere versie wel iets, ik heb hem nu een offset gegeven van ca 1 cm naar achteren zodat je nek vrij is.
Als je de strap vast draait kantelt het hele frame naar achteren/buiten door de tegendruk, als hij ligt juist iets naar binnen door het gewicht. Geeft een wat vertekend beeld.

[ Voor 21% gewijzigd door FreeMen op 28-01-2021 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
GekkePrutser schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:59:
[...]

Geen betere gezien, die ziet er juist mooi uit. Welke powerbank is dat?
Deze geloof ik en het kabeltje zou van ali expres moeten zijn
https://www.amazon.de/gp/...8&th=1&tag=tv-business-20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
FreeMen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:11:
[...]

De oudere versie wel iets, ik heb hem nu een offset gegeven van ca 1 cm naar achteren zodat je nek vrij is.
Als je de strap vast draait kantelt het hele frame naar achteren/buiten door de tegendruk, als hij ligt juist iets naar binnen door het gewicht. Geeft een wat vertekend beeld.
Ah okay ja dat scheelt wel iets dan want op de foto leek het wel je nek te blokkeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Dat kabeltje wil ik eigenlijk ook nog wel, de mijne is een stuk langer maar de kortste welke ik kon vinden met 2x usb c en haaks.

Edit, zie net dat de betreffende accu geen usb c out heeft dus de kabel ook niet, jammer.

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 28-01-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tapijtje is al binnen :D

Net even robo recall gespeeld er op en ik ben er eigenlijk niet een keer van af gestapt. Ik weet niet of ik onbewust het ding zie langs mijn neus misschien en al corrigeer, maar dat ging echt helemaal top.

Tijd om mijn pc weer te installeren zodat ik wat meer kan spelen dan die paar Quest games die ik heb :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Net de ophang set voor mijn Valve Index besteld via Amazon.com (omdat dan invoer etc al geregeld is).
Deze is van het merk VRGE.
Ziet er mooi uit en vind hem op die manier wel netjes hangen eigenlijk. Nu alleen nog opruimen om het dan als het binnen is aan de wand te hangen, maar dat is van latere zorg. :P
https://www.vrgevr.com/co...-wall-mount-docking-stand

Ze hebben ze ook voor de andere merken en modellen. Veelal wel hangen etc. Maar bij deze kan ik ook meteen mijn controllers opladen.

Enige wat ik nog niet heb gevonden voor Steam VR, hoe reset ik mijn kijkrichting. Het valt me op dat eigenlijk alle apps me zijwaarts positioneren ipv de basestations en mijn computerscherm recht voor me.
Soms kun je wel opzij drukken om te draaien, maar veelal niet.

En ik moet ruimte achter me gaan maken. Met boogschieten oid, stoot ik toch iedere keer tegen het schuine plafond aan. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 29-01-2021 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Inmiddels mijn Q2 nu 2 weken in huis en na 5 dagen toch een beetje van slag te zijn geweest van dat leipe RollerCoaster ervaring (gewoon continue draaierig in mn hoofd de gehele dag) is er nu sprake van gewenning.
Ik kan nu zonder een al te hoog misselijkheidsgevoel in een spel als Pavlov rondbanjeren en mensen afknallen. Alleen als ik trap op/trap af ga (dus in hoogte verander in het spel) krijg ik wel een ongebalandeerd gevoel. Er is nu dus sprake van het VR-gevoel wat sommige hier schreven dat went?

Zo ja kan ik wellicht verder kijken naar de andere mogelijkheden nu ik weet dat ik er met mn gevoelige motion sickness mee om kan gaan.

Paar vraagjes;

-90Hz : ik kan zien dat middels sidequest / developer modus je in sidequest de 90Hz kan selecteren. Is dat het enige wat gedaan moet worden? Moet ik nog elders een setting veranderen? Moet dit constant gebeuren? Geldt dit dan alleen voor compatible apps/spellen waar het mee werkt? Ik heb veel lof gelezen over de 90Hz verbetering, maar kan niet echt ontdekken of ik er ook gebruik van maak/kan maken.

-Wat is de manier om de Q2 zonder crashen even af te doen om iets anders te doen? Soms gaat de telefoon/moet ik de Q2 afzetten. Wanneer ik 'm weer gebruik zie ik dan vaak een 360-grijs vlak met kleine + (plusjes) er in. Het enige wat helpt is geheel restarten (powerknop ingedrukt houden) om 'm weer werkend te krijgen. Is er een andere manier?

-mijn oude windows laptop (standaard intel kaart/4GB ram) is helaas niet toereikend om mee te linken/spelen. Wel is VD een mogelijkheid voor wat andere toepassingen (al moet ik nog even gaan speuren wat voor toepassingen dat kunnen zijn).
Nu heb ik ook een MacBook Air 2018 met wat betere specs. Kan ik niet beter daarmee VD proberen, eventueel Steam VR erop gebruiken, of zo een online dienst als Shadow Cloud? Of is die Macbook een beetje hetzelfde als de Windows laptop en hoef ik er niet al te veel van te verwachten?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
knakker2 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:34:
Inmiddels mijn Q2 nu 2 weken in huis en na 5 dagen toch een beetje van slag te zijn geweest van dat leipe RollerCoaster ervaring (gewoon continue draaierig in mn hoofd de gehele dag) is er nu sprake van gewenning.
Ik kan nu zonder een al te hoog misselijkheidsgevoel in een spel als Pavlov rondbanjeren en mensen afknallen. Alleen als ik trap op/trap af ga (dus in hoogte verander in het spel) krijg ik wel een ongebalandeerd gevoel. Er is nu dus sprake van het VR-gevoel wat sommige hier schreven dat went?

Zo ja kan ik wellicht verder kijken naar de andere mogelijkheden nu ik weet dat ik er met mn gevoelige motion sickness mee om kan gaan.

Paar vraagjes;

-90Hz : ik kan zien dat middels sidequest / developer modus je in sidequest de 90Hz kan selecteren. Is dat het enige wat gedaan moet worden? Moet ik nog elders een setting veranderen? Moet dit constant gebeuren? Geldt dit dan alleen voor compatible apps/spellen waar het mee werkt? Ik heb veel lof gelezen over de 90Hz verbetering, maar kan niet echt ontdekken of ik er ook gebruik van maak/kan maken.

-Wat is de manier om de Q2 zonder crashen even af te doen om iets anders te doen? Soms gaat de telefoon/moet ik de Q2 afzetten. Wanneer ik 'm weer gebruik zie ik dan vaak een 360-grijs vlak met kleine + (plusjes) er in. Het enige wat helpt is geheel restarten (powerknop ingedrukt houden) om 'm weer werkend te krijgen. Is er een andere manier?

-mijn oude windows laptop (standaard intel kaart/4GB ram) is helaas niet toereikend om mee te linken/spelen. Wel is VD een mogelijkheid voor wat andere toepassingen (al moet ik nog even gaan speuren wat voor toepassingen dat kunnen zijn).
Nu heb ik ook een MacBook Air 2018 met wat betere specs. Kan ik niet beter daarmee VD proberen, eventueel Steam VR erop gebruiken, of zo een online dienst als Shadow Cloud? Of is die Macbook een beetje hetzelfde als de Windows laptop en hoef ik er niet al te veel van te verwachten?

:)
Apps die 90Hz ondersteunen maken er automatisch gebruik van. Hoef je niets voor te doen.

Crashen gebeurd hier nauwelijks, maar soms wel. Reboot is dan het enige wat helpt. Kan je weinig aan doen.

Je hebt een flinke PC nodig voor een goede VR ervaring dus vergeet je macbook. Je kan het altijd proberen maar een moderne laptop van minder dan 2000 euro ga je weinig resultaat mee halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 23:14

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Arunia schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:34:
Net de ophang set voor mijn Valve Index besteld via Amazon.com (omdat dan invoer etc al geregeld is).
Deze is van het merk VRGE.
Ziet er mooi uit en vind hem op die manier wel netjes hangen eigenlijk. Nu alleen nog opruimen om het dan als het binnen is aan de wand te hangen, maar dat is van latere zorg. :P
https://www.vrgevr.com/co...-wall-mount-docking-stand

Ze hebben ze ook voor de andere merken en modellen. Veelal wel hangen etc. Maar bij deze kan ik ook meteen mijn controllers opladen.

Enige wat ik nog niet heb gevonden voor Steam VR, hoe reset ik mijn kijkrichting. Het valt me op dat eigenlijk alle apps me zijwaarts positioneren ipv de basestations en mijn computerscherm recht voor me.
Soms kun je wel opzij drukken om te draaien, maar veelal niet.

En ik moet ruimte achter me gaan maken. Met boogschieten oid, stoot ik toch iedere keer tegen het schuine plafond aan. :+
in steam heb je menu en daar de reset view knop.
Dan kijk je naar voren en reset alles op je blik.

Net mijn elite strap binnen.
Man wat een verschil in comfort.
Kortom erg blij mee

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Nu 3 avonden een beetje met de Quest 2 kunnen spelen, wat gaaf :D scherpte van het menu vond ik eerst wat tegenvallen, kreeg het toch niet lekker afgesteld. Vandaag de elitestrap erop gezet en dat maakt wel verschil en zit toch meteen een heel stuk beter, blij dat ik die heb besteld. Past nu alleen niet meer in de doos dus toch een case nodig :+ Hier ga ik me weer een hele tijd mee vermaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje
  • Laatst online: 19-09 23:14

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Southern Sun schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:24:
Nu 3 avonden een beetje met de Quest 2 kunnen spelen, wat gaaf :D scherpte van het menu vond ik eerst wat tegenvallen, kreeg het toch niet lekker afgesteld. Vandaag de elitestrap erop gezet en dat maakt wel verschil en zit toch meteen een heel stuk beter, blij dat ik die heb besteld. Past nu alleen niet meer in de doos dus toch een case nodig :+ Hier ga ik me weer een hele tijd mee vermaken.
Case is wel stuk kleiner dan die grote doos :)
Had de elite strap met battery en case besteld, maar vind de case wel een aanrader :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Net voor het eerst VD getest met The Lab, moest echt even de neiging te gaan wandelen onderdrukken :D Hopelijk werken grafisch zwaardere games ook goed zo, twijfel nog over de router. Volgende accessoires die ik wil zijn de VR Cover (als die ooit nog op voorraad komt) en ik heb te weinig (gevoel van) grip op de controllers dus een extra grip bandje om m'n handen lijkt me ook wel prettig (zag zoiets op YouTube voorbij komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:45
Southern Sun schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:24:
Ik gebruik nu de doos van de elite strap. Daar pas wel alles in en is nog kleiner ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 15:33

Smurf

Detri

Southern Sun schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:39:
Net voor het eerst VD getest met The Lab, moest echt even de neiging te gaan wandelen onderdrukken :D Hopelijk werken grafisch zwaardere games ook goed zo, twijfel nog over de router. Volgende accessoires die ik wil zijn de VR Cover (als die ooit nog op voorraad komt) en ik heb te weinig (gevoel van) grip op de controllers dus een extra grip bandje om m'n handen lijkt me ook wel prettig (zag zoiets op YouTube voorbij komen).
Moet je gewoon even kijken wat je hebt staan/hangen. In mijn geval waren dat ubiquity lite AP's en die zijn gewoon prima bruikbaar, zelfs voordat ik wist hoe je multichannel moest aanzetten voor het 5GHz netwerk.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Smurf schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Moet je gewoon even kijken wat je hebt staan/hangen. In mijn geval waren dat ubiquity lite AP's en die zijn gewoon prima bruikbaar, zelfs voordat ik wist hoe je multichannel moest aanzetten voor het 5GHz netwerk.
Heb een tp link c2 ac750. Mocht ik t.z.t. meer op zolder gaan gamen staat daar een tp link eap 245 access point. Praktijk zal wel uitwijzen of het voldoet binnenkort. Meen gelezen te hebben dat 5ghz op 80hz enkel aan te raden is?

[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 01-02-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:47
Southern Sun schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:54:
[...]

Heb een tp link c2 ac750. Mocht ik t.z.t. meer op zolder gaan gamen staat daar een tp link eap 245 access point. Praktijk zal wel uitwijzen of het voldoet binnenkort. Meen gelezen te hebben dat 5ghz op 80hz enkel aan te raden is?
160MHz is op zich geen probleem, maar je zal dit in de praktijk nooit werkend krijgen i.v.m. naburige netwerken. 80MHz lukt meestal wel, maar als je in een appartementencomplex woont o.i.d. dan kan ook dat nog lastig worden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Hi Allen, huge Half Life fan hier. Heb speciaal hiervoor een Quest 2 aangeschaft en wil graag draadloos Alyx gaan ervaren.

Virtual desktop aangeschaft. Een dedicated 802.11ac acces point die alleen op 5ghz broadcast en waar geen enkel ander apparaat op zit. Alyx opgestart en alles lijkt goed te werken. In de begin scene worden alle frames binnen de 13.9ms gerenderd (De Quest 2 staat immers default op 72hz).

Nu zie ik alleen door alle instellingen die mogelijk zijn het bos niet meer. Ik wil graag een zo vloeiend maar ook mooie ervaring als mogelijk. Is er ergens een guide die goed aangeeft welke settings recommended zijn. Welke bijvoorbeeld veel resources vreten maar niks toevoegen aan de beleving? Is 90HZ bijvoorbeeld merkbaar beter voor de ervaring dan 72HZ? Of beter 72hz en de kwaliteit een beetje opschroeven?

Specs van de PC zijn:
Ryzen 3600
GTX 1080TI
16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Whis! Ik denk dat het weinig uit zal maken. Zelf ben ik iemand die Anti-aliasing uit zet als eerste (in normale platte games). Tuurlijk ziet het er wel scherper uit, maar is niet de aanslag op je frames waard zeg maar.
Denk dat het er ook meer aan ligt welke settings je zelf blij van wordt of welke je minder boeiend vind.

Heb Alyx nog niet uit kunnen proberen, nog geen tijd gehad om even rustig te spelen.
Zou niet weten hoe het bij mij draait, maar Half Life games zijn er eigenlijk altijd wel mooi uit. Dacht dat je in Steam ook een automatisch stand aan kon geven waarbij framerate prioriteit krijgt en die werkt schijnbaar ook gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Whis! schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:52:
Hi Allen, huge Half Life fan hier. Heb speciaal hiervoor een Quest 2 aangeschaft en wil graag draadloos Alyx gaan ervaren.

Virtual desktop aangeschaft. Een dedicated 802.11ac acces point die alleen op 5ghz broadcast en waar geen enkel ander apparaat op zit. Alyx opgestart en alles lijkt goed te werken. In de begin scene worden alle frames binnen de 13.9ms gerenderd (De Quest 2 staat immers default op 72hz).

Nu zie ik alleen door alle instellingen die mogelijk zijn het bos niet meer. Ik wil graag een zo vloeiend maar ook mooie ervaring als mogelijk. Is er ergens een guide die goed aangeeft welke settings recommended zijn. Welke bijvoorbeeld veel resources vreten maar niks toevoegen aan de beleving? Is 90HZ bijvoorbeeld merkbaar beter voor de ervaring dan 72HZ? Of beter 72hz en de kwaliteit een beetje opschroeven?

Specs van de PC zijn:
Ryzen 3600
GTX 1080TI
16GB RAM
Een hoop van de vragen die je stelt zijn heel persoonlijk; sommige mensen willen een zo hoog mogelijk framerate ten koste van grafische toeters en bellen, anderen nemen genoegen met 45fps.
Half Life:Alyx draait ontzettend goed, ook op wat tragere hardware. Maar daar hoef je je met jouw hardware geen zorgen over te maken. Start 'm op en kijk of de default-instellingen je een beleving geven die je goed vindt (waarschijnlijk wel). Je kunt dan nog resolutie en details omhoog schroeven tot je vindt dat het niet meer draait zoals jij wilt maar detail levels in die game lijken niet zo heel veel te veranderen.
Ik vind het zelf ook lastig vaak, ik gebruik weleens Oculus Tray Tool om te kijken naar de performance. Als dat werkt met jouw Quest is dat wellicht de moeite van het proberen ook waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:59:
@Whis! Ik denk dat het weinig uit zal maken. Zelf ben ik iemand die Anti-aliasing uit zet als eerste (in normale platte games). Tuurlijk ziet het er wel scherper uit, maar is niet de aanslag op je frames waard zeg maar.
Denk dat het er ook meer aan ligt welke settings je zelf blij van wordt of welke je minder boeiend vind.

Heb Alyx nog niet uit kunnen proberen, nog geen tijd gehad om even rustig te spelen.
Zou niet weten hoe het bij mij draait, maar Half Life games zijn er eigenlijk altijd wel mooi uit. Dacht dat je in Steam ook een automatisch stand aan kon geven waarbij framerate prioriteit krijgt en die werkt schijnbaar ook gewoon goed.
Ja, ik heb dus gelezen dat er een soort van dynamische resolutie is die terugschaalt als je hardware de frames niet meer kan renderen. Als je dus instellingen op high zet, kan het zijn dat de resolutie teruggeschroefd wordt en je misschien beter af bent met medium settings.
Cyphax schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Een hoop van de vragen die je stelt zijn heel persoonlijk; sommige mensen willen een zo hoog mogelijk framerate ten koste van grafische toeters en bellen, anderen nemen genoegen met 45fps.
Half Life:Alyx draait ontzettend goed, ook op wat tragere hardware. Maar daar hoef je je met jouw hardware geen zorgen over te maken. Start 'm op en kijk of de default-instellingen je een beleving geven die je goed vindt (waarschijnlijk wel). Je kunt dan nog resolutie en details omhoog schroeven tot je vindt dat het niet meer draait zoals jij wilt maar detail levels in die game lijken niet zo heel veel te veranderen.
Ik vind het zelf ook lastig vaak, ik gebruik weleens Oculus Tray Tool om te kijken naar de performance. Als dat werkt met jouw Quest is dat wellicht de moeite van het proberen ook waard. :)
Default was mijn beleving eigenlijk al goed. Indrukwekkend zelfs. Maar ergens is er ook FOMO dat het misschien nóg beter kan .Het ontmoedigende is ergens ook dat ik op te veel plekken settings kan aanpassen.

Een beetje pielen met de settings en checken wat het effect is zal denk ik mijn benadering worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Whis! Zet alles op zijn hoogst en ga dan dingen omlaag zetten. Zoals door @Cyphax is aangegeven, binnen de Source engine valt het wel mee hoe het er op lagere settings uit ziet.
Dus hoogste of wat lager is niet heel veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:42
Arunia schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:30:
@Whis! Zet alles op zijn hoogst en ga dan dingen omlaag zetten. Zoals door @Cyphax is aangegeven, binnen de Source engine valt het wel mee hoe het er op lagere settings uit ziet.
Dus hoogste of wat lager is niet heel veel verschil.
Daar sluit ik mij bij aan. Ik heb zelf in Alyx de settings wat teruggeschroefd om maximale performance te garanderen. Geen last van hickups e.d.. De verschillen tussen de settings zijn visueel echt minimaal in vergelijking tot veel andere games. Uiteraard is alles op max settings mooier dan alles op low, maar geen wereld van verschil i.m.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 23:48
@Whis!
Een behoorlijk goed onderbouwde analyse voor wat betreft HLA settings is https://petrakeas.medium....harper-image-4d17fb8c19bb.
Ik dacht deze eerder in dit draadje voorbij te hebben zien komen. Maar erg handig om persoonlijk afgewogen keuzes te maken. Zeker met een 1080TI loont dit de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik merk in bepaalde ervaringen/games dat er wel schokken zijn. Die van Star wars bijvoorbeeld met de Millenium Falcon die land enzovoorts. Daar schokt het best veel.
Geen idee of het aan mijn hardware dan ligt of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:10
Arunia schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:37:
Ik merk in bepaalde ervaringen/games dat er wel schokken zijn. Die van Star wars bijvoorbeeld met de Millenium Falcon die land enzovoorts. Daar schokt het best veel.
Geen idee of het aan mijn hardware dan ligt of iets anders.
Welke Star Wars game is dit ? Vader immortal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@tsjarlie Trials on Tatooine. Is niet echt een spel.
Ik heb zelf een Valve Index en volgens mij als ik de controllers in game zie, is dat een oorspronkelijke Oculus game.

[ Voor 52% gewijzigd door Arunia op 02-02-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Ik snap het even niet meer, krijg Oculus Link op de Q2 niet mee aan de praat. De eerste avond werkte het wel, daarna niet meer gebruikt tot ik gisteravond weer eens wou racen, maar helaas. Net fabrieksreset gedaan, maar ook dat helpt niet. Ik open de Oculus software (pc), zet de headset aan en verbind de USB-kabel (deze). Vervolgens verschijnt een popup welke je kan weigeren of toestaan, maar wat ik ook kies, zodra ik Link wil starten flikkert het beeld heel even zwart en meteen zie ik weer het beginscherm. Iemand een idee wat ik over het hoofd kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Oculus app opnieuw instaleren? Quest en PC gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Ja zowel laptop als Quest meerdere keren gereboot en opgestart in divserse volgordes. Alle apps opnieuw geinstelleerd, terug naar fabrieksinstellingen gezet, maar Link weigert op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
En als je een USB test doet in de Oculus app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Southern Sun schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:00:
Ik snap het even niet meer, krijg Oculus Link op de Q2 niet mee aan de praat. De eerste avond werkte het wel, daarna niet meer gebruikt tot ik gisteravond weer eens wou racen, maar helaas. Net fabrieksreset gedaan, maar ook dat helpt niet. Ik open de Oculus software (pc), zet de headset aan en verbind de USB-kabel (deze). Vervolgens verschijnt een popup welke je kan weigeren of toestaan, maar wat ik ook kies, zodra ik Link wil starten flikkert het beeld heel even zwart en meteen zie ik weer het beginscherm. Iemand een idee wat ik over het hoofd kan zien?
Heb jij VD geinstalleerd?
Zo ja, dan heb je wellicht hetzelfde zeldzame euvel als ik dat link niet werkt doordat er een path in een key in je register in de weg zit waardoor link niet wil starten. VD moet normaal gesproken deze key automatisch weghalen als je VD stopt maar bij mij werkt dat niet en zelfs de maker van VD begrijpt niet waarom het mis gaat.
Ik heb samen met hem trail en error testwerk gedaan en toen stuitte we hierop.

Nadat ik het patch in de key heb weggehaald werkt zowel VD als link maar bij elke update van VD is de key weer terug. Voor mij verder geen issue want ik gebruik link toch nooit.

Gaat om deze key:
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows
appinit_dlls C:\PROGRA~1\VIRTUA~1\VIRTUA~4.DLL

waarbij je C:\PROGRA~1\VIRTUA~1\VIRTUA~4.DLL moet weghalen. Key kan je vinden via command in windows en dan regedit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

EXPLORE30

30% korting op 3 apps in de Oculus Store.

Weet niet of hij voor iedereen werkt, en waarschijnlijk ook niet voor elke app.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
FreeMen schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:49:
[...]

Zo ja, dan heb je wellicht hetzelfde zeldzame euvel als ik dat link niet werkt doordat er een path in een key in je register in de weg zit waardoor link niet wil starten. VD moet normaal gesproken deze key automatisch weghalen als je VD stopt maar bij mij werkt dat niet en zelfs de maker van VD begrijpt niet waarom het mis gaat.

Nadat ik het patch in de key heb weggehaald werkt zowel VD als link maar bij elke update van VD is de key weer terug. Voor mij verder geen issue want ik gebruik link toch nooit.

Gaat om deze key:
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows

waarbij je C:\PROGRA~1\VIRTUA~1\VIRTUA~4.DLL moet weghalen. Key kan je vinden via command in windows en dan regedit.
Lijkt me stug, die is bij mij ook niet weg en link werkt prima hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oo3JdUIvWYYm5u7c66kPRJ_ErS0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GPtFrOryNUcZqBSxFrpzV5op.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Poeh, net even Minecraft VR opgestart... Lopen in MC zorgt wel even voor misselijkheid. Adr1ft hetzelfde probleem.
Het is echt dat rollen e.d., en je voelt je lichaam ook eigenlijk die beweging maken.
Wel grappig om mee te maken.

Alyx voor het korte stukje wat ik heb gedaan (geen vijanden nog), ziet er echt wel mooi en solide uit. Beweegt ook soepel.

Enige is, zittend en iets oppakken, zorgt voor verlies van zicht met de basestations. :P
Maar dat moet ik tzt toch op gaan lossen met meer ruimte en niet zitten.

[ Voor 38% gewijzigd door Arunia op 03-02-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24
Damian schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:49:
EXPLORE30

30% korting op 3 apps in de Oculus Store.

Weet niet of hij voor iedereen werkt, en waarschijnlijk ook niet voor elke app.
Volgens mij krijg je die codes random na een bepaalde tijd

Die oculus30 code kreeg ik ergens afgelopen maand, andere mensen in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-08 15:23
Goh. Weken zitten pielen met draadjes aan hoofdtelefoon en met bluetooth dongle met een waardeloze latency, zie ik ergens dat ik gewoon Bluetooth headset kan koppelen aan de Quest2 . Zelfs aan mijn oude Quest 1
Dat maakt Youtube, Netflix, maar ook de griezel apps een stuk leuker.
Heb een enorme Sony op mijn kop.

Werkt perfect en nauwelijks latency. Ik begrijp dat dat bij games niet altijd goed gaat. Het zij zo.

Iemand ervaring met slechte latency?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-08 15:23
dubbel

[ Voor 93% gewijzigd door herpideperpi op 03-02-2021 18:23 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tadango schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:15:
[...]

Lijkt me stug, die is bij mij ook niet weg en link werkt prima hier.

[Afbeelding]
Net nog even getest voor de zekerheid om te zien of het probleem wellicht met de nieuwe VD versie is opgelost maar nee.
Met dat path er in krijg ik alleen maar een grijs scherm als ik link start. Path weggehaald en link werkt meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:03
Reverb 2 binnen. Moet ik nog specials foams enzo kopen voor optimalisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
FreeMen schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:34:
[...]

Net nog even getest voor de zekerheid om te zien of het probleem wellicht met de nieuwe VD versie is opgelost maar nee.
Met dat path er in krijg ik alleen maar een grijs scherm als ik link start. Path weggehaald en link werkt meteen.
Gek. Ik krijg soms ook wel eens een grijs scherm. Dan herstart ik de oculus service en werkt het wel. Wellicht hetzelfde probleem? 9/10 keer werkt het wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
herpideperpi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:07:

Iemand ervaring met slechte latency?
Latency is voor mijn gevoel ongeveer 0,3 - 0,4 seconden met bluetooth AAC. Dat is met video apps soms te compenseren. Voor spellen is het onbruikbaar.

De enige manier van draadloos wat gaat werken is APTX-LL maar dat zit niet in de Quest wellicht. Dan moet je set kiezen met een USB-C dongle en APTX-LL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
TweakerVincent schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:53:
Reverb 2 binnen. Moet ik nog specials foams enzo kopen voor optimalisatie?
Neu, standaard foam is erg fijn.
Enige wat je zou kunnen doen een FOV mod als je echt een slechte FOV hebt, bij mij is het wel goed maar ligt ook aan de vorm van je schedel en dus verschilt per persoon. Vooral als je een rond en wat dik/groot hoofd hebt zeg maar schijnt de FOV niet zo goed te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Plugin op 04-02-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Plugin schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:36:
[...]

Neu, standaard foam is erg fijn.
Enige wat je zou kunnen doen een FOV mod als je echt een slechte FOV hebt, bij mij is het wel goed maar ligt ook aan de vorm van je schedel en dus verschilt per persoon. Vooral als je een rond en wat dik/groot hoofd hebt zeg maar schijnt de FOV niet zo goed te zijn.
Ah ik zal eens kijken naar die mod.

En kan je eigen audio headset gebruiken? Ik vind nu dat er veel te veel ruimte tussen speakertjes en oren zit. Of kan je die toch op de een of andere manier tegen je oren goed duwen? Lukt mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:01:
[...]

Ah ik zal eens kijken naar die mod.

En kan je eigen audio headset gebruiken? Ik vind nu dat er veel te veel ruimte tussen speakertjes en oren zit. Of kan je die toch op de een of andere manier tegen je oren goed duwen? Lukt mij niet.
Dat hoort bij het design, ze werken als off ear speakers zeg maar daardoor zitten ze niet in de weg en voel je ze niet en is het geluid wat ruimtelijker. Ik vind dat perfect. Wellicht je volume nog wat harder zetten?
Eigen koptelefoon kan niet, tenminste wellicht een blue-tooth versie maar dan moet je wel de hele tijd handmatig het daarop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
Arunia schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:31:
@tsjarlie Trials on Tatooine. Is niet echt een spel.
Ik heb zelf een Valve Index en volgens mij als ik de controllers in game zie, is dat een oorspronkelijke Oculus game.
Gisterenavond ook eens geprobeerd.
Is met mijn Oculus Quest 2 ook schokkerig af en toe (ook bij landen millenium falcon).
Zal dus waarschijnlijk niet aan de hardware liggen, want in andere games/apps heb ik weinig tot geen schokkerig beeld. (CPU AMD 3700X, GPU AMD 5700XT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@tsjarlie Dank je voor het checken.
Ik heb zelf dan de Index en ik heb een AMD 3900x, 32GB ram en een 5700xt Nitro+.
Dus redelijk gelijk.

Valt me soms ook op dat wanneer ik Steam VR aan zet, de muis slecht reageert, maar kan ook zijn omdat ik dan de headset even op mijn bureau heb liggen en dat deze dan wellicht stoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
FreeMen schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:49:
[...]

Gaat om deze key:

Net even getest, maar helaas :'( Link start nog steeds niet op. Zou best kunnen dat het na installeren VD fout is gegaan, maar VD verwijderen lost het in elk geval ook niet op. Online alleen problemen te vinden met AMD drivers die dit probleem veroorzaken (niet bij mij van toepassing). Tot slot nog update (beta) tot v25 gedaan, maar doet ook niks.. Dan houdt het op ben ik bang. Maar eens contact zoeken met Oculus.

*Edit: Verrek ik heb het gevonden. Blijkbaar had ik ergens een keer in de debug tool een waarde veranderd van de resolutie en bitrate n.a.v. wat YouTube filmpjes. Dacht dat die elke keer gereset werd dus nooit meer aandacht aan geschonken. Zie ik net dat die waarden er nog steeds in staan. Weer weg gehaald en Link doet het :o

[ Voor 13% gewijzigd door Southern Sun op 04-02-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Southern Sun schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:45:
[...]

Net even getest, maar helaas :'( Link start nog steeds niet op. Zou best kunnen dat het na installeren VD fout is gegaan, maar VD verwijderen lost het in elk geval ook niet op. Online alleen problemen te vinden met AMD drivers die dit probleem veroorzaken (niet bij mij van toepassing). Tot slot nog update (beta) tot v25 gedaan, maar doet ook niks.. Dan houdt het op ben ik bang. Maar eens contact zoeken met Oculus.

*Edit: Verrek ik heb het gevonden. Blijkbaar had ik ergens een keer in de debug tool een waarde veranderd van de resolutie en bitrate n.a.v. wat YouTube filmpjes. Dacht dat die elke keer gereset werd dus nooit meer aandacht aan geschonken. Zie ik net dat die waarden er nog steeds in staan. Weer weg gehaald en Link doet het :o
Ahh de welbekende > 2900 bitrate bug. Ik dacht dat ze die allang hadden opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
'VR-headset van Apple krijgt 8K-schermen en kost 3.000 dollar' https://www.nu.nl/tech/61...-en-kost-3000-dollar.html (via @NUnl)

Alleen jammer dat geen GPU dit trekt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Voor de zombie shooter liefhebbers kan ik Propagation VR aanraden. Echt een gaaf spel. Het mooiste is, is dat hij nog gratis is ook. Met Virtual Desktop gespeeld en draait als een zonnetje op mijn AMD 5700XT op Ultra settings.

https://store.steampowered.com/app/1363430/Propagation_VR/

Er is ook een DLC die Co-op mogelijk maakt. Die kost E 6,96

Afbeeldingslocatie: https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/1487770/ss_826816b4744ea4f8e8976e5b11e1dfa2832622f6.600x338.jpg?t=1612512612

[ Voor 17% gewijzigd door HellBeast op 05-02-2021 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
UniMatrix schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:49:
'VR-headset van Apple krijgt 8K-schermen en kost 3.000 dollar' https://www.nu.nl/tech/61...-en-kost-3000-dollar.html (via @NUnl)

Haha zo echt.. 5 jaar te vroeg die resolutie. Ik heb een HP Reverb G2, en echt haast geen enkele game kan ik op 90 FPS spelen, laat staan ultra graphics en dat is met een RTX 3080

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Vandaag USB-c naar DP kabeltje binnen. Toch voor de grap eens kijken of de VR aan de "game" laptop van mijn vrouw kan. Had ergens gelezen dat er een programma van Nvidia (Nvidia Optimus was het) is welke de dGPU kan laten renderen en het beeld uit de iGP komt.
Ze heeft op zich nette hardware. Intel Core i7-10710U, 16GB ram en GeForce GTX 1650 Max-Q.
Denk dat dat wel wat van de spelletjes en ervaringen kan afspelen just for kicks.

Denk dat ik toch ooit voor bij de Index nog een andere draadloze VR bril ga aanschaffen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut hartstikke fan van de Index, maar mee sleuren naar beneden is met regelmaat denk ik niet nuttig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
UniMatrix schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:49:

Gezien het een zakelijke oplossing zal zijn én specifiek voor Apple kunnen ze hier wel een oplossing voor vinden met een dual GPU. Elke GPU één oog aansturend en een flinke workstationprocessor om het geheel te coördineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:18
Sinds ik met Sim racing begonnen ben is mijn intresse voor VR gewekt.
Wat lopen te zoeken en Googlen en wat me opvalt is dat ik geen goede reviews heb kunnen vinden. Geen idee wat voor mijn use case de beste optie is. Oculus , HP, Samsung (zijn ze überhaupt te koop?)

Iemand tip voor goede vergelijkingen reviews?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik ben mij bewust van reverb2 en usb problemen maar ik heb iets raars. Hij werkt goed als ik de usbc gebruik aan de achterkant (master 570 gigabyte). Alleen werken dan opeens andere devices niet meer. Corsair muis en keyboard bv.

Is dit bekend?

opgelost: https://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=201696

[ Voor 13% gewijzigd door TweakerVincent op 05-02-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesestring
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-06-2023
Heeft iemand op deze topic enkele ervaringen met een link kabel van de oculus Quest 2?

De officiële kabel kost €100

Ik zie bijv. op bol.com een kabel van €35 tinyurl.com/3f67lv88

Ik vraag het me af of het heel veel uit maakt of je de officiële koopt of een goedkopere alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Cheesestring schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 01:54:
Heeft iemand op deze topic enkele ervaringen met een link kabel van de oculus Quest 2?

Ik vraag het me af of het heel veel uit maakt of je de officiële koopt of een goedkopere alternatief.
Zoek op 'link kabel' binnen dit topic en je komt bergen reacties tegen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

Ik heb toevallig 2 weken geleden die kabel van 35 besteld bij bol.com. Heb geen enkel probleem ervaren tot nu toe.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb zo'n Ali Express kabel. Technisch gezien is het prima, maar hij is heel erg stug. Dat stugge is toch wel vervelend. Als ik nu een nieuwe kabel zou moeten kopen, dan zou ik daar wel op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
HellBeast schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:54:
Voor de zombie shooter liefhebbers kan ik Propagation VR aanraden. Echt een gaaf spel. Het mooiste is, is dat hij nog gratis is ook. Met Virtual Desktop gespeeld en draait als een zonnetje op mijn AMD 5700XT op Ultra settings.

https://store.steampowered.com/app/1363430/Propagation_VR/

Er is ook een DLC die Co-op mogelijk maakt. Die kost E 6,96

[Afbeelding]
Het is een van de mustplays maar vooral omdat hij gratis is, een keer spelen voor een uurtje en je bent er wel klaar mee. Deze game zou mooi zijn als ze er een soort House of the Dead van maken, dan zou ik er ook voor betalen. Je staat vast op 1 plek waves af te schieten, dat word snel saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online

Pagina: 1 ... 42 ... 123 Laatste