Net mijn VR Optician lenzen binnen (eindelijk!).
Ik moet wel zeggen: het installeren is ontzettend irritant. In de
video wordt gezegd "simply slide the adapter over the lens". Nou zo werkt het dus niet. Je moet behoorlijk veel kracht zetten op de juiste plekken. Dan zit hij ook wel goed vast, maar dit wordt totaal niet uitgelegd. Door te proberen vanaf 1 kant te werken ben ik een paar keer uitgeschoten over de lens van de Quest heen en deze in de hoeken een beetje bekrast. Met name omdat het al met behoorlijk veel kracht moet (anders gebeurt er niks) en als je dan uitschiet heb je gelijk krassen. Je moet hem geforceerd recht houden en dan met behoorlijke kracht rondom aandrukken. En natuurlijk niet op de lens maar op de houder, dus het is nogal een gepriegel.
Zo te zien zie ik de schade aan mijn lenzen vooralsnog niet terug in het beeld (de krasjes zitten aan de uiterste randen waar je de adapter monteert) maar het valt me enorm tegen van dit produkt. Er zitten kleine gleufjes aan de randen van de Quest lens huls, en de VROptician adapter had hier slim gebruik van kunnen maken met 'richeltjes' die hierin vallen maar dat hebben ze niet gedaan. Hij houdt zich puur vast met klemming en dat moet dus met behoorlijk wat kracht. Ik snap dat het stevig vast moet zitten maar dit had de instructie duidelijk aan moeten geven.
Het beeld is wel heel erg scherp, beter dan met een bril. En ik hoef nu ook de spacer niet meer te gebruiken dus ik heb over het algemeen een grotere FoV. Maar de adapter zelf en met name de instructie had veel beter gekund.
Later meer review over de praktijk als ik hem langer heb kunnen gebruiken.
PS: Zag die Hitman ja, ik vond het nooit een leuk spel maar in VR zou ik het wel spelen. Maar ik zag dat VR dus weer niet naar PC komt

Altijd dat gezeur met exclusives weer.
[
Voor 4% gewijzigd door
GekkePrutser op 18-01-2021 21:24
]