Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Southern Sun schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:13:
Zo, vanaf pagina 1 biigelezen :+ eerste keer dat een topic me daarvoor voldoende interesseerde. Voor mij staat wel vast dat ik in deze lockdown ook in de wereld van VR ga stappen met de Quest 2. Mag 'm van mezelf pas kopen als ik klaar ben met the last of us 2, maar het besluit staat vast. Kan me nog herinneren dat ik als kind met een vriendje Doom 2 speelde en we zaten te fantaseren hoe gaaf het zou zijn om echt in die wereld te kunnen lopen. Nu kan het gewoon :D Nu hier nog even verder meelezen, maar ben al heel benieuwd hoe het gaat zijn.
Heb je een beetje een goede game pc? Last of us is ps4 only (toch?)

Maar goede keus, krijg je geen spijt van.
Tip als je de eerste keer de Quest op zet en in de home omgeving zit met alle menu's, laat je niet teveel afleiden door onscherpte en godrays , ingame is dit 95% minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
En begin niet direct aan roller coaster apps. Ben na 4 dagen pas een beetje af van m’n ervaringen. Tot aan m’n ziel had ik er last van :’)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30
https://www.tomsguide.com...iller-upgrades-next-month

Multiple accounts en app-sharing voor de Quest 2 komen er aan.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
FreeMen schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:17:
[...]

Heb je een beetje een goede game pc? Last of us is ps4 only (toch?)

Maar goede keus, krijg je geen spijt van.
Tip als je de eerste keer de Quest op zet en in de home omgeving zit met alle menu's, laat je niet teveel afleiden door onscherpte en godrays , ingame is dit 95% minder.
Die is alleen PS4 idd. Heb een laptop met i7 9750 & RTX 2060 dus ik heb niet al te hoge verwachtingen, maar neem aan dat ik er in elk geval iets mee moet kunnen (al is het niet op high settings). Ga denk ik sowieso als eerste Beat Saber doen (niet te veel beweging in het begin ;) ) en van daaruit eens kijken hoe het gaat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 23:14

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Southern Sun schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Die is alleen PS4 idd. Heb een laptop met i7 9750 & RTX 2060 dus ik heb niet al te hoge verwachtingen, maar neem aan dat ik er in elk geval iets mee moet kunnen (al is het niet op high settings). Ga denk ik sowieso als eerste Beat Saber doen (niet te veel beweging in het begin ;) ) en van daaruit eens kijken hoe het gaat lopen.
moet je al eind mee komen volgens mij.
Speel met gtx 1070 en dat draait prima (zij het op lagere settings, maar weet toch niet beter :P)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Zelf ben ik ook geen fan van het "verplichte" facebook gebeuren.
Maar anderzijds is dit de reden dat hij "slechts" 350 euro kost.
Mensen die daar niet mee akkoord gaan kunnen voor een duurder model van een ander bedrijf gaan.
Je kunt ook je facebook account enkel voor dit gebruiken, dan gaan ze niet veel (toch minder) gegevens hebben die ze kunnen gebruiken.
Door de lage prijs worden er veel meer VR brillen verkocht, waardoor de markt groter wordt. Ook is dit een bril die zowel standalone als met een (game) PC kan gebruikt worden, nieuwe apps en games kunnen daarom ook in die richting gemaakt worden.
Dus al bij al een positieve evolutie.

Voor mij mag die discussie over verplichte facebook bji Quest hier ook gestopt worden, en weer meer naar algemeen VR ervaringen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
tsjarlie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:11:
L
Mensen die daar niet mee akkoord gaan kunnen voor een duurder model van een ander bedrijf gaan.
Je kunt ook je facebook account enkel voor dit gebruiken, dan gaan ze niet veel (toch minder) gegevens hebben die ze kunnen gebruiken.
Het probleem is dus dat er geen concurrent is voor de Quest, er zijn letterlijk 0 alternatieven als je een standalone VR ervaring wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
Thodekroo schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Het probleem is dus dat er geen concurrent is voor de Quest, er zijn letterlijk 0 alternatieven als je een standalone VR ervaring wil.
Dat is geen probleem, maar de situatie en innovatie vanuit Oculus/Facebook. Die zal snel genoeg veranderen als gezien wordt dat de Quest 2 succesvol is. Dan zullen er genoeg alternatieven komen gaan. Misschien duurder zonder die privacy dingen, maar dat is dan de keuze.

[ Voor 12% gewijzigd door Koldur op 17-01-2021 15:47 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:13
Ik heb vandaag maar weer eens Audica afgestoft, toch ook wel een erg vette game! Ook even gekeken naar het verschil tussen beginner en normal mode (2 van de ik geloof 4 moeilijkheidsgraden), daar zit al zo’n verschil in! Ik houdt het voorlopig nog even op beginner lol. Vriendin het ook even laten proberen, die was ook meteen fan.

Uiteindelijk toch het meeste lol met games als In Death en Audica. Had ik van te voren niet verwacht qua VR :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Zojuist nog even met Stormland in de weer geweest.

Echt, dat die game niet meer aandacht heeft gekregen is mij een raadsel.
Ik vind hem echt goed en als het zo door gaat dan ga ik dit een betere game vinden dan HL Alyx.
Grafisch echt mooi, mechanics en gameplay ook erg goed. Zit (veel) meer mechanics en gameplay in dan bij HL Alyx. HL Alyx is grafisch net wat gepolijster maar voor de rest biedt Stormland eigenlijk meer als ik heel eerlijk moet zijn...

* Veel guns
* Gun upgrades (versies)
* Bodypart upgrades
* Klimmen
* Verhalend storyline
* Resource gathering
* Bouwen van guns, gun upgrades en bodypart upgrades met verzamelde resources.
* Diverse omgevingen
etc etc...

Echt een tip voor degene welke een goede fps/rpg looter met story kunnen waarderen!

[ Voor 31% gewijzigd door FreeMen op 17-01-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 13:57
Top. Ga ik die proberen na HL Alyx

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:47
Heren.. Ik ben ook overstag. Ik heb me een Quest 2 aangeschaft net. Zou morgen binnen moeten komen. Nu ga ik het primair gebruiken voor simracing dus als ik het goed begrijp ga ik een kabel nodig hebben die niet standaard meegeleverd zit (beetje wt* maar goed). Ik snap dat dit waarschijnlijk al 100x gevraagd is, maar ik kan het antwoord niet vinden. Wat is nou een goed alternatief op de officiële kabel? Want de 100 euro die Coolblue er voor durft te vragen gaat me écht te ver...

Edit: is dit een goed alternatief? Nog steeds 50euro voor een kabel.. Maar dat is iig al de helft minder..
Edit 2: Bol heeft ze ook, maar pas donderdag leverbaar.. Wel nog een stukje goedkoper...

[ Voor 28% gewijzigd door Pyr0_ op 17-01-2021 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
Pyr0_ schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:48:
Heren.. Ik ben ook overstag. Ik heb me een Quest 2 aangeschaft net. Zou morgen binnen moeten komen. Nu ga ik het primair gebruiken voor simracing dus als ik het goed begrijp ga ik een kabel nodig hebben die niet standaard meegeleverd zit (beetje wt* maar goed). Ik snap dat dit waarschijnlijk al 100x gevraagd is, maar ik kan het antwoord niet vinden. Wat is nou een goed alternatief op de officiële kabel? Want de 100 euro die Coolblue er voor durft te vragen gaat me écht te ver...

Edit: is dit een goed alternatief? Nog steeds 50euro voor een kabel.. Maar dat is iig al de helft minder..
Edit 2: Bol heeft ze ook, maar pas donderdag leverbaar.. Wel nog een stukje goedkoper...
Je zou ook kunnen kijken naar draadloos. Als jij een beetje degelijke 5GHz router hebt, en je PC aan een netwerk kabel, dan is dat het proberen waard. Dat is namelijk nou net de kracht van de Quest 2; draadloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FreeMen schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:44:
Zojuist nog even met Stormland in de weer geweest.

Echt, dat die game niet meer aandacht heeft gekregen is mij een raadsel.
Ik vind hem echt goed en als het zo door gaat dan ga ik dit een betere game vinden dan HL Alyx.
Grafisch echt mooi, mechanics en gameplay ook erg goed. Zit (veel) meer mechanics en gameplay in dan bij HL Alyx. HL Alyx is grafisch net wat gepolijster maar voor de rest biedt Stormland eigenlijk meer als ik heel eerlijk moet zijn...

* Veel guns
* Gun upgrades (versies)
* Bodypart upgrades
* Klimmen
* Verhalend storyline
* Resource gathering
* Bouwen van guns, gun upgrades en bodypart upgrades met verzamelde resources.
* Diverse omgevingen
etc etc...

Echt een tip voor degene welke een goede fps/rpg looter met story kunnen waarderen!
Misschien het nadeel van een Oculus exclusive. Hij is alleen speelbaar voor mensen met een rift, Quest mensen die ook een dikke pc hebben, of mensen die met revive in de weer gaan. En zelfs als je daaraan voldoet, moet je nog bereid zijn de Oculus store te gebruiken. Steam heeft bij mij in ieder geval een hele grote voorkeur, en eventuele sales op die game zal ik vaak niet eens zien.

Wat betreft die kabel hierboven, USB 2.0 kabels werkten ondertussen toch ook voor Quest link? Zit dat nog steeds in beta? Daarmee werkte de bijgeleverde kabel van de Quest 1 wel volgens mij (is met 3 meter alleen misschien een beetje kort en je moet wel een USB C poort op je pc hebben).

[ Voor 10% gewijzigd door Finraziel op 18-01-2021 06:12 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Finraziel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 06:10:
[...]

Misschien het nadeel van een Oculus exclusive. Hij is alleen speelbaar voor mensen met een rift, Quest mensen die ook een dikke pc hebben, of mensen die met revive in de weer gaan. En zelfs als je daaraan voldoet, moet je nog bereid zijn de Oculus store te gebruiken. Steam heeft bij mij in ieder geval een hele grote voorkeur, en eventuele sales op die game zal ik vaak niet eens zien.

Wat betreft die kabel hierboven, USB 2.0 kabels werkten ondertussen toch ook voor Quest link? Zit dat nog steeds in beta? Daarmee werkte de bijgeleverde kabel van de Quest 1 wel volgens mij (is met 3 meter alleen misschien een beetje kort en je moet wel een USB C poort op je pc hebben).
Ja en nee, ja het is Oculus exclusive maar nee niet exclusief voor Oculus. Dmv Revive kan je die games toch spelen.

"Play Stormland on Valve Index, HTC Vive, and More with Revive" https://www.roadtovr.com/...-vive-wmr-windows-vr/amp/

Edit
Zie dat je dat al kent. Ja het klopt dat je dan een Oculus account moet hebben en het niet via steam loopt. Dat is wel jammer maar de game is het waard...

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 18-01-2021 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Pyr0_ schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:48:

Die kabel kost overal 100 euro hoor, dus het ligt niet alleen aan CoolBlue :)

Ik heb zoiets als de onderste (3 tientjes Amazon) en dat werkt stabiel, wordt herkend als USB3 en test op ongeveer 2,2Gb

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Voordeel van online shoppen is als het niet werkt gewoon terug sturen.

Beide bol kabels gaan werken.

Wat wel zeer aan te raden is is een kabel te nemen zoals die amvr waarbij de aansluiting haaks is. Dit zit veel beter maar bovenal wordt de USB-poort hierdoor minder zwaar belast.

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 18-01-2021 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:47
Dank voor de antwoorden! Ik heb gisteravond laat op het nippertje nog deze besteld. Hopelijk word dat ook vandaag geleverd en dan kan ik eens gaan stoeien met VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Die store exclusives zijn wel echt een dingetje bij Oculus.
Zit nog erg te dubben of ik bepaalde spellen om die reden maar over zal slaan of dat ik mijn vrouw d'r FB account of onze gezamenlijke (verkoopgroepen) FB account zal misbruiken hiervoor.

Zitten namelijk wel erg leuke ervaringen tussen.
Maar voorlopig is er nog genoeg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:35
aan de ene kant begrijp ik dat de store exclusives heel irritant zijn en ikzelf ben er ook op tegen. Maar goed het zijn wel games waar Facebook gewoon veel in heeft geïnvesteerd. Hetzelfde dat HalfLife Alyx niet in de oculus store staat, maar enkel op Steam. In ieder geval zolang het mogelijk is om met beide stores games te spelen ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Hoewel ik een Quest 2 heb, koop ik inderdaad zoveel mogelijk via Steam zodat ik er ook nog wat aan heb als ik in de toekomst een andere headset zou krijgen.

Naast Facebook en userdata lijken (te) dure games ook een verdienmodel.

Ben wel benieuwd wat ze van mijn gebruiksprofiel vinden:

Start Q2 -> Start Link -> Start Steam VR
-> Start VD -> Start Steam VR

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Tomahawk_nr1 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:02:
aan de ene kant begrijp ik dat de store exclusives heel irritant zijn en ikzelf ben er ook op tegen. Maar goed het zijn wel games waar Facebook gewoon veel in heeft geïnvesteerd. Hetzelfde dat HalfLife Alyx niet in de oculus store staat, maar enkel op Steam. In ieder geval zolang het mogelijk is om met beide stores games te spelen ben ik tevreden.
De enige reden om voor mij voor de Oculus te kiezen is met sommige cross-buy. 15 - 17 euro via steam, of 20 euro via Oculus Store en dan zowel de PC als de Quest versie hebben waardoor je niet 100% gebonden bent aan de PC versie, maar wel beide kanten op kan. (Wat toch een beetje de kracht van de Quest is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
Sinds ik me nieuwe videokaart heb ziet het er bij mij ook zo uit. Maargoed heb me toch 4 maanden vermaakt met standalone games wat het wachten iets minder erg maakte.

Het is vooral te hopen dat dit nooit geblokkeerd wordt om meer winst te maken. Maar uiteindelijk weet je dat nooit 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Tomahawk_nr1 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:08:
Sinds ik me nieuwe videokaart heb ziet het er bij mij ook zo uit. Maargoed heb me toch 4 maanden vermaakt met standalone games wat het wachten iets minder erg maakte.

Het is vooral te hopen dat dit nooit geblokkeerd wordt om meer winst te maken. Maar uiteindelijk weet je dat nooit 100% zeker.
Ach, Virtual Desktop is een virtuele app. En die ondersteunen zij zelf (Oculus Store).
Wat SideQuest doet met die app, is ook niks bijzonders, SideQuest maakt één leeg bestandje aan die door VD wordt gezien waardoor VD zich unlocked. Een methode die ook wel eens gehanteerd werd door apps die zich met een trigger vanaf de server konden laten omtoveren tot emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Ik denk dat ze aan het gebruik van Link, VD en Steam VR wel kunnen zien hoeveel kans ze maken om van de Quest (2,3,4...) een 'eiland' te maken wat nergens anders mee samen werkt.

'Evil corps' blijven maar denken dat 'closed' de weg is terwijl helemaal 'open' volgens mij een veel grotere groei van VR zou inhouden waar iedereen van profiteert.

Als ze e.e.a. zouden blocken dump ik de Q2 meteen en haal een Reverb G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
UniMatrix schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:13:
Ik denk dat ze aan het gebruik van Link, VD en Steam VR wel kunnen zien hoeveel kans ze maken om van de Quest (2,3,4...) een 'eiland' te maken wat nergens anders mee samen werkt.

'Evil corps' blijven maar denken dat 'closed' de weg is terwijl helemaal 'open' volgens mij een veel grotere groei van VR zou inhouden waar iedereen van profiteert.

Als ze e.e.a. zouden blocken dump ik de Q2 meteen en haal een Reverb G2.
Eens. Zodra steam niet meer werkt gaat hij dezelfde dag nog op marktplaats. Hopelijk gebeurt dat niet dan wel duurt het dan nog even totdat er draadloze alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:10:
[...]

Ach, Virtual Desktop is een virtuele app. En die ondersteunen zij zelf (Oculus Store).
Wat SideQuest doet met die app, is ook niks bijzonders, SideQuest maakt één leeg bestandje aan die door VD wordt gezien waardoor VD zich unlocked. Een methode die ook wel eens gehanteerd werd door apps die zich met een trigger vanaf de server konden laten omtoveren tot emulator.
Het mag dan simpel zijn, dat wil niet zeggen dat Facebook het niet zou kunnen blokkeren. Ze hebben die functionaliteit al geweerd uit de app zoals deze in hun store staat.
Maar inderdaad, als ze het blokkeren dan ben ik ook gelijk op de uitkijk voor een andere headset. Het is alleen te hopen dat er dan een goed alternatief is (want die is er nu naar mijn mening nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Finraziel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Het mag dan simpel zijn, dat wil niet zeggen dat Facebook het niet zou kunnen blokkeren. Ze hebben die functionaliteit al geweerd uit de app zoals deze in hun store staat.
Maar inderdaad, als ze het blokkeren dan ben ik ook gelijk op de uitkijk voor een andere headset. Het is alleen te hopen dat er dan een goed alternatief is (want die is er nu naar mijn mening nog niet).
Ach, zolang het sideloaden beschikbaar blijft, kan VD altijd nog via een losse APK gaan, en dan wellicht inkomsten missen door piracy, maar goed. En daarnaast zijn er meer wegen naar Rome. Zo is er ook het native AMD ding, en ALVR, en nog 2 waar ik ff niet op kan komen.

Ook denk ik dat Facebook/Oculus binnenkort met een tijdelijk experimentele feature komt voor draadloze Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:26:
[...]

Ach, zolang het sideloaden beschikbaar blijft, kan VD altijd nog via een losse APK gaan, en dan wellicht inkomsten missen door piracy, maar goed. En daarnaast zijn er meer wegen naar Rome. Zo is er ook het native AMD ding, en ALVR, en nog 2 waar ik ff niet op kan komen.

Ook denk ik dat Facebook/Oculus binnenkort met een tijdelijk experimentele feature komt voor draadloze Link.
Maar dat bedoel ik, dat sideloaden kunnen ze makkelijk blokkeren. Of ze gaan 100 euro per jaar vragen voor een developer account wat iedereen nu zo even aanmaakt om te kunnen sideloaden. En die andere wegen kunnen ze ook blokkeren.

Het gaat niet om wat mogelijk is of wat voor andere wegen er zijn, het gaat om wat Facebook wil. Als Facebook besluit dat je draadloos alleen nog maar apps/games uit hun store kunt draaien dan gebeurt het. We zijn daar in feite volledig in aan hun overgeleverd. Als Facebook denkt dat ze netto meer gaan verdienen door hun bestaande base allemaal terug naar de store te dwingen, inclusief backlash en mensen die naar de concurrentie lopen, dan doen ze dat. Daar twijfel ik niet echt aan... Het is dus te hopen dat we dat punt niet bereiken en dat er genoeg concurrentie blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Als ik Facebook was.... Kocht ik die developer van VD uit, huurde hem in, en integreerde zijn product met een dedicated USB Wifi6 stick en bracht het op de markt voor 129,-

Maar die man is miscchien niet zo'n sell out als de oprichters van Oculus :o

EDIT: ik heb wel eens gelezen dat hij geen toegang heeft tot alle data die de Quest heen en weer stuurt, kun je nagaan hoe goed het zou worden als hij dat wel zou hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door UniMatrix op 18-01-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UniMatrix schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:35:
Als ik Facebook was.... Kocht ik die developer van VD uit, huurde hem in, en integreerde zijn product met een dedicated USB Wifi6 stick en bracht het op de markt voor 129,-

Maar die man is miscchien niet zo'n sell out als de oprichters van Oculus :o

EDIT: ik heb wel eens gelezen dat hij geen toegang heeft tot alle data die de Quest heen en weer stuurt, kun je nagaan hoe goed het zou worden als hij dat wel zou hebben.
Facebook zou dit ook prima zelf kunnen hoor. Ik denk dat ze de mogelijkheid juist een beetje obscuur willen houden omdat ze liever hebben dat mensen in de dure Oculus Quest store hun geld uitgeven.

Het wachten is op iemand anders die zo'n bril op de markt brengt puur gericht op draadloos streamen, maar het zou me niks verbazen zijn als bedrijven bang zijn voor de support vragen van massa's mensen die bv hun eigen WiFi router er direct naast hebben staan waar het hele gezin op zit te netflixen en dan klagen dat de draadloze VR verbinding niet stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Finraziel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Facebook zou dit ook prima zelf kunnen hoor. Ik denk dat ze de mogelijkheid juist een beetje obscuur willen houden omdat ze liever hebben dat mensen in de dure Oculus Quest store hun geld uitgeven.

Het wachten is op iemand anders die zo'n bril op de markt brengt puur gericht op draadloos streamen, maar het zou me niks verbazen zijn als bedrijven bang zijn voor de support vragen van massa's mensen die bv hun eigen WiFi router er direct naast hebben staan waar het hele gezin op zit te netflixen en dan klagen dat de draadloze VR verbinding niet stabiel is.
Vandaar een dedicated stick in de 'VR Capable' PC. Ik heb dit zelf wel eens gedaan d.m.v. een hotspot op mijn PC. De Quest connnect dan rechtstreeks met de PC en niet via een router.

EDIT en ik heb $10 besteed aan een 'reservering' van de Decagear met Wireless optie :P

[ Voor 12% gewijzigd door UniMatrix op 18-01-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:27
ik heb de valve index kunnen kopen, en zoek eigenlijk een paar dingen...
- een goede manier om dit te 'displayen' en te chargen
- een goede manier om 3d MKVs of MKVs in het algemeen te bekijken..

Voor opladen van de controllers heb ik bv dit gevonden https://www.etsy.com/list...dex-controller-charge-and of https://www.etsy.com/list...age_similar_listing_top-1
Een opladen + storage van headset is bv https://www.etsy.com/list...anic_search_click=1&bes=1

Voor 3d MKVs heb ik Big screen gevonden. De cinema is leuk.. maar zou liever gewoon 3d kunnen zien)

iemand andere tips? en andere apps have to haves? (Momenteel light saber, squadrons etc)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 15:33

Smurf

Detri

Sinds mijn gamepc een update heeft gehad heb ik ook eens geprobeerd of dat virtual desktop echt zo goed werkt als iedereen aangeeft.
Heb hier op elke verdieling een ubiquity accesspoint hangen en heb de Q2 in eerste instantie gewoon met mn prive wifi verbonden. Hier hangen dus ook alle andere devices aan die thuis gebruikt worden. De verbinding komt uit op 400Mbit en z'n 50ms. Volgens VD zou dat "degraded performance" zijn.

In-game merk ik daar echter niks van. In eerste instantie getest met RecRoom paintball, en ik kreeg echt niet de indruk dat ik trager was dan op de Q2 versie. Single-player games (hoi Half-Life) gaan natuurlijk ook gewoon goed omdat reactietijd daar veel minder belangrijk is. Maar de beeldkwaliteit is gewoon goed. Pas nu merk ik de beperking van de hardware bij native q2 apps en het effect wat dat heeft op de graphics. Rec room is daar al een mooi voorbeeld van. Dat ziet er via de PC gewoon veel strakker uit dan via de native app.
Enige wat ik nog niet getest heb is Beatsaber. Binnenkort toch maar eens de demo op Steam downloaden en kijken hoe dat gaat.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
Games als beat saber kun je toch beter native spelen, ik merk met draadloos PCVR dat ik nog wel eens wat noten mis. (40ms).
Nu ben ik ook ontzettend slecht in de hogere moeilijkheidsgraden van die ritme games.
Ik kan er ook niet bij hoe mensen op hard spelen in Synth Riders bijvoorbeeld, ben ik gewoon te langzaam omdat ik ouder word? (38) :D

[ Voor 47% gewijzigd door unfor op 18-01-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
unfor schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:48:
Games als beat saber kun je toch beter native spelen, ik merk met draadloos PCVR dat ik nog wel eens wat noten mis. (40ms)
Dat lijkt me eerder door een hapering te komen dan een latency van 40ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Dat lijkt me eerder door een hapering te komen dan een latency van 40ms.
Nee met beat saber had ik hetzelfde... Ik had het toen wel min of meer speelbaar door een audio delay van ik geloof 35 ms in te stellen, maar je blijft merken dat er een vertraging in zit waardoor je ook minder goed speelt. En ik had geen haperingen.
Die game heb ik dan ook bij uitzondering opnieuw native voor de Quest gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

unfor schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:48:
Games als beat saber kun je toch beter native spelen, ik merk met draadloos PCVR dat ik nog wel eens wat noten mis. (40ms).
Nu ben ik ook ontzettend slecht in de hogere moeilijkheidsgraden van die ritme games.
Ik kan er ook niet bij hoe mensen op hard spelen in Synth Riders bijvoorbeeld, ben ik gewoon te langzaam omdat ik ouder word? (38) :D
Ouder/langzamer worden is een feit wat ik nog weiger te erkennen :P (42 hier)
Ik heb natuurlijk de native app al, en de leercurve van Expert naar E+ is al steil genoeg zonder dat daar nog een extra hindernis in de vorm van delay bij komt. (3 ost songs down, a lot more to go) Maar ondanks dat custom songs op de Q2 vrij makkelijk toe te voegen zijn gaat dat op de PC natuurlijk nog net even iets makkelijker.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Finraziel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Nee met beat saber had ik hetzelfde... Ik had het toen wel min of meer speelbaar door een audio delay van ik geloof 35 ms in te stellen, maar je blijft merken dat er een vertraging in zit waardoor je ook minder goed speelt. En ik had geen haperingen.
Die game heb ik dan ook bij uitzondering opnieuw native voor de Quest gekocht.
Bijzonder, ik heb hier gevoelsmatig geen last van. Dwz, de bewegingen zijn/lijken instant maar ik speel niet hoger dan hard dus wellicht dat het met die hele snelle bewegingen er wel degelijk in zit, heb daar ook moeite mee om die te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Smurf schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:24:
Sinds mijn gamepc een update heeft gehad heb ik ook eens geprobeerd of dat virtual desktop echt zo goed werkt als iedereen aangeeft.
Heb hier op elke verdieling een ubiquity accesspoint hangen en heb de Q2 in eerste instantie gewoon met mn prive wifi verbonden. Hier hangen dus ook alle andere devices aan die thuis gebruikt worden. De verbinding komt uit op 400Mbit en z'n 50ms. Volgens VD zou dat "degraded performance" zijn.

In-game merk ik daar echter niks van. In eerste instantie getest met RecRoom paintball, en ik kreeg echt niet de indruk dat ik trager was dan op de Q2 versie. Single-player games (hoi Half-Life) gaan natuurlijk ook gewoon goed omdat reactietijd daar veel minder belangrijk is. Maar de beeldkwaliteit is gewoon goed. Pas nu merk ik de beperking van de hardware bij native q2 apps en het effect wat dat heeft op de graphics. Rec room is daar al een mooi voorbeeld van. Dat ziet er via de PC gewoon veel strakker uit dan via de native app.
Enige wat ik nog niet getest heb is Beatsaber. Binnenkort toch maar eens de demo op Steam downloaden en kijken hoe dat gaat.
Waar staat jouw bitrate van de stream op (niet desktop)? Als je de streamer op automatisch hebt staan zul je er inderdaad niet direct last van hebben omdat VD de bitrate zover terug schroeft als het denkt dat je netwerk aan kan. Je boet dan (ongemerkt wellicht) wel in op kwaliteit.

Ik heb zelf strak 866mbps met setting op handmatig. Als je hem op handmatig zet kun je zelf kiezen hoe hoog je de bitrate wil zetten maar hij zal niet verder gaan dan het lichtblauwe gedeelte. Bij mij loopt het lichtblauwe gedeelte tot 150 (max). Het donkerblauwe gedeelte doet hij niks mee als je hem daar overheen trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Vreemd, sinds ik de Index aangesloten heb gehad en alles geinstalleerd etc, duurt het heel lang voordat mijn pc uit gaat na uitschakelen te kiezen.
Moet daar dan nog maar eens in duiken. De Index staat nu voorlopig niet aangesloten, dus best vreemd dat dit ineens zo gekomen is. Dacht omdat ik een bepaalde app had gestart welke niet zonder VR werkt, maar dat is het niet, want als ik dat niet doe, dan blijft het probleem wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Icekiller2k6 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:01:
ik heb de valve index kunnen kopen, en zoek eigenlijk een paar dingen...
- een goede manier om dit te 'displayen' en te chargen
- een goede manier om 3d MKVs of MKVs in het algemeen te bekijken..

Voor opladen van de controllers heb ik bv dit gevonden https://www.etsy.com/list...dex-controller-charge-and of https://www.etsy.com/list...age_similar_listing_top-1
Een opladen + storage van headset is bv https://www.etsy.com/list...anic_search_click=1&bes=1

Voor 3d MKVs heb ik Big screen gevonden. De cinema is leuk.. maar zou liever gewoon 3d kunnen zien)

iemand andere tips? en andere apps have to haves? (Momenteel light saber, squadrons etc)
Ik gebruik zelf skybox voor mkv's.
Vond het een erg fijn werken.
destijds al op de gear vr, en echt eerlijk werkt deze ook op de quest 2 of via steam nog erg fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

FreeMen schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:47:
[...]

Waar staat jouw bitrate van de stream op (niet desktop)? Als je de streamer op automatisch hebt staan zul je er inderdaad niet direct last van hebben omdat VD de bitrate zover terug schroeft als het denkt dat je netwerk aan kan. Je boet dan (ongemerkt wellicht) wel in op kwaliteit.

Ik heb zelf strak 866mbps met setting op handmatig. Als je hem op handmatig zet kun je zelf kiezen hoe hoog je de bitrate wil zetten maar hij zal niet verder gaan dan het lichtblauwe gedeelte. Bij mij loopt het lichtblauwe gedeelte tot 150 (max). Het donkerblauwe gedeelte doet hij niks mee als je hem daar overheen trekt.
Ik heb hem inderdaad op automatisch staan. En qua kwaliteit heb ik natuurlijk 0 referentie. HL-Alyx ziet er super gedetailleerd uit en ook bij veel beweging blijft het beeld er goed uit zien.
Ik wil natuurlijk nog wel gaan kijken of ik eea nog kan verbeteren. Nadat ik voor de eerste keer ging testen werkte alles eigenlijk wel prima, ondanks de waarschuwing. Maar ik heb daarna dus niks meer aangepast. Komt wel een keer als ik zin heb. Voor nu lekker gamen :)

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24
Ik ben niet eens een Hitman fan en PSVR blijft clunky, maar dit ziet er toch wel weer goed uit

Je zou toch zeggen dat Facebook ook wel genoeg centjes zou hebben om wat ontwikkelaars over de streep te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net mijn VR Optician lenzen binnen (eindelijk!).

Ik moet wel zeggen: het installeren is ontzettend irritant. In de video wordt gezegd "simply slide the adapter over the lens". Nou zo werkt het dus niet. Je moet behoorlijk veel kracht zetten op de juiste plekken. Dan zit hij ook wel goed vast, maar dit wordt totaal niet uitgelegd. Door te proberen vanaf 1 kant te werken ben ik een paar keer uitgeschoten over de lens van de Quest heen en deze in de hoeken een beetje bekrast. Met name omdat het al met behoorlijk veel kracht moet (anders gebeurt er niks) en als je dan uitschiet heb je gelijk krassen. Je moet hem geforceerd recht houden en dan met behoorlijke kracht rondom aandrukken. En natuurlijk niet op de lens maar op de houder, dus het is nogal een gepriegel.

Zo te zien zie ik de schade aan mijn lenzen vooralsnog niet terug in het beeld (de krasjes zitten aan de uiterste randen waar je de adapter monteert) maar het valt me enorm tegen van dit produkt. Er zitten kleine gleufjes aan de randen van de Quest lens huls, en de VROptician adapter had hier slim gebruik van kunnen maken met 'richeltjes' die hierin vallen maar dat hebben ze niet gedaan. Hij houdt zich puur vast met klemming en dat moet dus met behoorlijk wat kracht. Ik snap dat het stevig vast moet zitten maar dit had de instructie duidelijk aan moeten geven.

Het beeld is wel heel erg scherp, beter dan met een bril. En ik hoef nu ook de spacer niet meer te gebruiken dus ik heb over het algemeen een grotere FoV. Maar de adapter zelf en met name de instructie had veel beter gekund.

Later meer review over de praktijk als ik hem langer heb kunnen gebruiken.

PS: Zag die Hitman ja, ik vond het nooit een leuk spel maar in VR zou ik het wel spelen. Maar ik zag dat VR dus weer niet naar PC komt -O- Altijd dat gezeur met exclusives weer.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 18-01-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Nu online
kaasszje schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:01:
[...]

Ik gebruik zelf skybox voor mkv's.
Vond het een erg fijn werken.
destijds al op de gear vr, en echt eerlijk werkt deze ook op de quest 2 of via steam nog erg fijn.
Skybox is helaas niet gratis, en bigscreen werkt ook goed, ook 3d moet je wel selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik Pigasus voor alle streaming.. Vanaf SMB share.

Werkt goed maar je moet een 'vage' libvlc downloaden van reddit en er op zetten. Anders heb je met de meeste films geen audio (DTS of AC3 werkt niet). Voor de rest vind ik het een goede player, de SMB functie werkt supersnel en je hebt zowel een 'big screen' cinema omgeving als een 'zwevend scherm in het niets'.

Niettemin vind ik het alleen voor 360 graden en 3D films een optie, voor gewoon 2D kijken geeft mijn TV veel beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

tsjarlie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Skybox is helaas niet gratis, en bigscreen werkt ook goed, ook 3d moet je wel selecteren.
Nee helaas niet meer ;)
Heb hem altijd gratis gebruikt, nu vanwege hoge gemakt toch gekocht op de quest :)

Bigscreen moet ik ook nog eens in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:16
Ik ben bezig met fine tunen DCS game. Ik heb de Quest 2 oculus bril. Hoe zit het, beinvloed de Oculus link settings (1.0-1.7) Steam VR games? Dus maakt het uit of ik daar 1.2 of 1.3 kies?

En zelfde vraag voor de debug tool options vna oculus en SteamVR?

Ik weet het even niet In Steam kan je ook gewoon 150% instellen bv.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerVincent op 19-01-2021 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TweakerVincent schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:44:
Ik ben bezig met fine tunen DCS game. Ik heb de Quest 2 oculus bril. Hoe zit het, beinvloed de Oculus link settings (1.0-1.7) Steam VR games? Dus maakt het uit of ik daar 1.2 of 1.3 kies?

En zelfde vraag voor de debug tool options vna oculus en SteamVR?

Ik weet het even niet In Steam kan je ook gewoon 150% instellen bv.
Oculus link en debug tool settings doen niets met steam, beide zijn Oculus platvorm. Debug tool is een Oculus tool dus die heeft wel interactie met de Oculus settings maar of ze elkaar versterken of overrulen weet ik niet aangezien ik (nagenoeg) alles via steam speel.

Steam gewoon op auto resolutie laten staan en evt de game afh. Setting naar beneden bijstellen als het net niet lekker loopt waardoor je bv 150x80% krijgt in die game waar andere games gewoon op 150% lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
FreeMen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:54:
[...]

Oculus link en debug tool settings doen niets met steam, beide zijn Oculus platvorm. Debug tool is een Oculus tool dus die heeft wel interactie met de Oculus settings maar of ze elkaar versterken of overrulen weet ik niet aangezien ik (nagenoeg) alles via steam speel.

Steam gewoon op auto resolutie laten staan en evt de game afh. Setting naar beneden bijstellen als het net niet lekker loopt waardoor je bv 150x80% krijgt in die game waar andere games gewoon op 150% lopen.
Eeh... dat is niet waar volgens mij. De link settings (resolutie) wordt ook doorgeven naar steam. Deze kan je daar overriden. Ik weet niet welke encoding resolutie link gebruikt, die van zijn eigen instellingen of de render resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
ik ben gisteren met hetzelfde bezig geweest. Naar mijn idee zijn er op 3 plekken waar je de resolutie kan aanpassen. Oculus link software, Steam VR en de game zelf. Ik heb op alle 3 de plekken de resolutie op 150% gezet en tot nu toe niet echt merkwaardige framedrop gehad. Maar of de software nu 1,5*1,5*1,5 doet of enkel de maatgevende resolutie 1,5 pakt... geen idee.

Kleine tip. Vergeet in de Oculus app niet de 90Hz mode aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tadango schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:09:
[...]

Eeh... dat is niet waar volgens mij. De link settings (resolutie) wordt ook doorgeven naar steam. Deze kan je daar overriden. Ik weet niet welke encoding resolutie link gebruikt, die van zijn eigen instellingen of de render resolutie.
Hmm, even opgezocht voor de zekerheid en ik denk dat je gelijk hebt, oculus en steam VR settings vermenigvuldigen elkaar inderdaad.

Je zou het moeten kunnen zien in steam VR als je hem op handmatig 100% zet. Als de resolutie boven native ligt dan is dat doordat Oculus hoger staat. Aangezien ik zelf 90% steam VR draai heb ik Oculus setting op 1.0 staan en gebruik ik een steam settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Tomahawk_nr1 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:32:
ik ben gisteren met hetzelfde bezig geweest. Naar mijn idee zijn er op 3 plekken waar je de resolutie kan aanpassen. Oculus link software, Steam VR en de game zelf. Ik heb op alle 3 de plekken de resolutie op 150% gezet en tot nu toe niet echt merkwaardige framedrop gehad. Maar of de software nu 1,5*1,5*1,5 doet of enkel de maatgevende resolutie 1,5 pakt... geen idee.

Kleine tip. Vergeet in de Oculus app niet de 90Hz mode aan te zetten.
Het is dan 1.5*1.5*1.5... maar van wat? :) Het ligt aan het spel of je PC het trekt. Sommige spellen spelen prima op een 4000p resolutie, anderen zijn op 2000p al te zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Tadango schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:33:
[...]

Het is dan 1.5*1.5*1.5... maar van wat? :) Het ligt aan het spel of je PC het trekt. Sommige spellen spelen prima op een 4000p resolutie, anderen zijn op 2000p al te zwaar.
Welk spel zou dat zijn? Moet de eerste (beetje dergelijke pc game) nog tegen komen welke loopt op 3,4x native.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 20-01-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Deze Steam VR vragen heb ik gesteld omdat ik bij mijn vorige setup ook met de debug tool aan de slag moest.

Ik zoek de beste settings voor DCS. Ik heb een 3090, 5950x en snel DDR4. Ga zo weer tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
TweakerVincent schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:27:
Deze Steam VR vragen heb ik gesteld omdat ik bij mijn vorige setup ook met de debug tool aan de slag moest.

Ik zoek de beste settings voor DCS. Ik heb een 3090, 5950x en snel DDR4. Ga zo weer tweaken.
Ik zou de resolutie in de oculus tool op iets van 2500x2500 zetten en Hz op 90. Dan in steam VR 100% schermresolutie. Met die combi hoef je niet zoveel te tweaken lijkt me, is krachtig zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik dacht dat ik dit al eerder gepost had, maar er zijn nogal wat problemen met moderne AMD-kaarten en framedrops. Zie ook deze discussie bij Steam:

https://steamcommunity.co...ns/0/2970650017901586073/

Wellicht staat daar nog interessante info in.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Ik ervaar geen problemen met mijn RX 6800, anders dan dat je in de meeste VR games toch geen 90fps haalt (en waarschijnlijk met een 3090 ook niet) en het ook niet zoveel zin heeft om de Quest 2 op 90Hz te zetten.

Ik heb persoonlijk geen last van 72Hz, had de Q1 ook.

Alles default in zowel Oculus (link), VD en SteamVR levert over het algemeen de beste ervaring op. Meestal kiest SteamVR dan 150% supersampling.

In de VR games die het meest beroerd lopen (No Man's Sky en Fallout 4) heb ik dan meestal 72fps.

Paar AMD specifieke 'dingetjes':
VD: kies HEVC, H.264 geeft +20ms door een bug...
VD: kies 'Sliced Encoding'
SteamVR: disable motion smoothing
SteamVR: zet handmatig op 80% -> levert in fpsVR 120% SS op en kun je evt wat graphics settings omhoog zetten voor een mooier plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
UniMatrix schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:52:
Ik ervaar geen problemen met mijn RX 6800, anders dan dat je in de meeste VR games toch geen 90fps haalt (en waarschijnlijk met een 3090 ook niet) en het ook niet zoveel zin heeft om de Quest 2 op 90Hz te zetten.

Ik heb persoonlijk geen last van 72Hz, had de Q1 ook.

Alles default in zowel Oculus (link), VD en SteamVR levert over het algemeen de beste ervaring op. Meestal kiest SteamVR dan 150% supersampling.

In de VR games die het meest beroerd lopen (No Man's Sky en Fallout 4) heb ik dan meestal 72fps.

SteamVR: zet handmatig op 80% -> levert in fpsVR 120% SS op en kun je evt wat graphics settings omhoog zetten voor een mooier plaatje.
Ik had ook geen last van 72Hz, totdat ik het verschil met 90Hz zag, wat een verschil is dat in mijn ervaring!
De een is daar gevoeliger voor dan de ander, maar als je het goed waarneemt is het een gigantische meerwaarde.
Ik zou dan liever voor lagere settings gaan, medium i.p.v. high dan naar 72Hz terug gaan. En dat doe ik uiteraard ook ;)

Advies is dus afhankelijk van hoe je bepaalde dingen ervaart en belangrijker vindt. Dus even testen, heen en weer gaan tussen verschillende settings en je weet wat je wil.

De rest ben ik het helemaal mee eens. In de meeste gevallen moet "Video buffer" ook aan staan in VD.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Koldur schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:13:
[...]

Ik had ook geen last van 72Hz, totdat ik het verschil met 90Hz zag, wat een verschil is dat in mijn ervaring!
De een is daar gevoeliger voor dan de ander, maar als je het goed waarneemt is het een gigantische meerwaarde.
Ik zou dan liever voor lagere settings gaan, medium i.p.v. high dan naar 72Hz terug gaan. En dat doe ik uiteraard ook ;)

Advies is dus afhankelijk van hoe je bepaalde dingen ervaart en belangrijker vindt. Dus even testen, heen en weer gaan tussen verschillende settings en je weet wat je wil.

De rest ben ik het helemaal mee eens. In de meeste gevallen moet "Video buffer" ook aan staan in VD.
Ja het blijft persoonlijk en per game verschillend.

Video buffer uit gaf een paar ms minder latency bij mij maar af en toe een hickupje dus heb het nu 'aan' staan idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Nu online
UniMatrix schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:52:
Bedankt voor deze instellingen, zal ik eens vanavond proberen met mijn Quest 2 + Ryzen 3700XT + Radeon 5700XT

Met welke games testen jullie eigenlijk die instellingen?
Ik zou graag zelf eens zien welk een effect of verschil 72Hz/90Hz heeft.
Misschien helpt het tegen de misselijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
tsjarlie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:08:
[...]

Bedankt voor deze instellingen, zal ik eens vanavond proberen met mijn Quest 2 + Ryzen 3700XT + Radeon 5700XT

Met welke games testen jullie eigenlijk die instellingen?
Ik zou graag zelf eens zien welk een effect of verschil 72Hz/90Hz heeft.
Misschien helpt het tegen de misselijkheid?
Tegen misselijkheid kán het helpen. Omdat alles net wat vloeiender gaat. Ook is het kwestie van gewenning. Minder intensieve games spelen en meer simpele games zoals Beat Saber waar je niet hoeft te lopen en de omgeving niet om je heen draait enz.

Zelf kan ik de hele avond door de woonkamer rennen en online shooters spelen, maar een rollercoaster in VR maakt me nog steeds beroerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 19:05
GekkePrutser schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:51:
Ik gebruik Pigasus voor alle streaming.. Vanaf SMB share.

Werkt goed maar je moet een 'vage' libvlc downloaden van reddit en er op zetten. Anders heb je met de meeste films geen audio (DTS of AC3 werkt niet). Voor de rest vind ik het een goede player, de SMB functie werkt supersnel en je hebt zowel een 'big screen' cinema omgeving als een 'zwevend scherm in het niets'.

Niettemin vind ik het alleen voor 360 graden en 3D films een optie, voor gewoon 2D kijken geeft mijn TV veel beter beeld.
Toch vreemd dat de Quest2 heeft per oog een betere resolutie dan 1080P en toch weet het met video ook blijkens de review op Tweakers niet beter dan ongeveer 720P video weer te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ParkOverall schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:07:
[...]

Toch vreemd dat de Quest2 heeft per oog een betere resolutie dan 1080P en toch weet het met video ook blijkens de review op Tweakers niet beter dan ongeveer 720P video weer te geven.
Dat is ook wel logisch. Ten eerste is de resolutie horizontaal leidend, omdat je het hele beeld wil kunnen zien en de Quest vrijwel vierkante displays heeft terwijl 1080p (1920x1080) zeer horizontaal is georienteerd.

De Quest lenzen zijn horizontaal juist minder dan 1920, namelijk 1832 pixels (in de hoogte wel 1920 maar daar heb je weinig aan voor horizontaal beeld). Ten tweede is die 1832 pixels over de complete field of view van je hele beeld. Door de lensvervorming (meer pixels in het midden) raak je resolutie kwijt, bovendien wil je je film niet over de hele FoV tonen want dan is het beeld optisch te groot. Je ziet bovendien niet altijd tot de randen van het hele beeld, met name als je de bril-spacer gebruikt. Ten laatste moet je ook sowieso wat ruimte om het virtuele beeldscherm houden, anders moet je je hoofd heel precies stilhouden wil je niks missen (want het beeld staat los van je hoofd, beweegt niet mee).

Daardoor moet je het virtuele beeldscherm wat verder weg zetten waardoor een groot deel van de horizontale pixels ongebruikt blijven, en vertikaal was dat sowieso al vanwege de aspect ratio van het beeldmateriaal. Ergo: Je komt uit op iets dat veel dichter bij de 1280x720 effectief ligt dan bij de 1920x1080. En bij filmmateriaal (1:2.35) is dat nog meer het geval.

PS: Dit is ook allemaal logisch natuurlijk, want de bril is gemaakt voor VR werelden, niet om film op te kijken. Dus de ontwerpbeslissingen die hem beter geschikt maken voor VR maken hem wat minder geschikt voor films. Niettemin een prima afweging wat mij betreft. Ik vind het sowieso niet zo comfortabel om films op te kijken met zo'n ding op - als mensen een 3D brilletje voor de TV al een probleem vinden dan gaat dit hem sowieso niet worden als TV vervanger voor de massa. Als ik actief in een VR game bezig ben dan vallen de nadelen minder op omdat je echt opgaat in het spel.

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 20-01-2021 17:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadango
GekkePrutser schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:19:
Ik vind het sowieso niet zo comfortabel om films op te kijken met zo'n ding op
Dat viel mij laatst erg mee toen ik in slaap viel met de bril op terwijl ik een film keek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
TweakerVincent schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:27:

DCS optimaliseren voor VR is nog al een dingetje.

Volgens mij maakt de manier van instellen nogal uit als je DCS als standalone hebt of DCS in steam.

Ik heb hem standalone, en ik moet via de Quest 2 Link kabel de headset gebruiken. Ik krijg hem niet via steam geladen zelfs niet als ik de standalone toevoeg aan de bibliotheek en VR aangevinkt

Moet zeggen dat ik het voor mijzelf wel redelijk heb fine getuned heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
laurensxeon schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:30:
[...]

DCS optimaliseren voor VR is nog al een dingetje.

Volgens mij maakt de manier van instellen nogal uit als je DCS als standalone hebt of DCS in steam.

Ik heb hem standalone, en ik moet via de Quest 2 Link kabel de headset gebruiken. Ik krijg hem niet via steam geladen zelfs niet als ik de standalone toevoeg aan de bibliotheek en VR aangevinkt

Moet zeggen dat ik het voor mijzelf wel redelijk heb fine getuned heb.
Ik gebruik de link met steam versie en dat gaat prima.

Weet niet goed wat ik het beste kan instellen:

oculus zelf 1.7 - steam 100 AA en dan eea in DCS zelf.

Of oculus 1.3/1.4? en steam 150 en dan met debug tool nog aanpassen?

Ik heb een 3090 5950x cpu 32 gb DDR4.

Lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
TweakerVincent schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:37:
[...]

Lastig
1.7 x ???? De resolutie vermelden is veel handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Tadango schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:38:
[...]

1.7 x ???? De resolutie vermelden is veel handiger :)
de hoogste optie :) Kan nu even neit checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
TweakerVincent schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:50:
[...]

de hoogste optie :) Kan nu even neit checken
Dat zegt me nog 0,0. De oculus app bepaald wat 1.0 resolutie is. 1.7 is voor iedereen anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Wat is het lastige? Je stelt het in en als de fps goed is en het beeld ook is het toch goed?

Oculus op 1.7, debug tool afblijven, dit was handig toen je nog niets in Oculus zelf kon instellen maar is nu feitelijk overbodig. Steam standard op auto en evt voor DCS op handmatig 100% als auto op 150% teveel performance kost.

1.7 in Oculus is meer dan genoeg SS, meer kost alleen maar performance maar gaan je geen verschil meer zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
TweakerVincent schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:37:
[...]

Lastig
Ik heb veel settings geprobeerd, deze post op reddit werkte bij mij het het beste
https://www.reddit.com/r/...quest_2_best_vr_settings/

Gek genoeg is een framerate van fixed op 30fps een betere ervaring dan 45fps. Met 30fps heb ik veeel minder tear en ghosting, wel weer een frametime van 30ms, dat kan komen doordat de verversing van de quest op 90hz staat en terug moet schalen naar 30fps.

DCS settings pixel density staat bij mij op 1.7. De quest 2 resolutie volgens mij gewoon op 1 in de oculus tool.

Gebruik van OTT (oculus tray tool) ondervond ik dat de bitrate op 300, en encode resolution van 2912 de beste ervaring gaf.

Ik kan DCS dus niet via steamVR opstarten dus settings daarin heb ik geen ervaring mee.

Dit alles op een I7 9700k, 32GBram, rtx3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
laurensxeon schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Ik heb veel settings geprobeerd, deze post op reddit werkte bij mij het het beste

Gek genoeg is een framerate van fixed op 30fps een betere ervaring dan 45fps. Met 30fps heb ik veeel minder tear en ghosting, wel weer een frametime van 30ms, dat kan komen doordat de verversing van de quest op 90hz staat en terug moet schalen naar 30fps.

DCS settings pixel density staat bij mij op 1.7. De quest 2 resolutie volgens mij gewoon op 1 in de oculus tool.

Gebruik van OTT (oculus tray tool) ondervond ik dat de bitrate op 300, en encode resolution van 2912 de beste ervaring gaf.

Ik kan DCS dus niet via steamVR opstarten dus settings daarin heb ik geen ervaring mee.

Tof! binnenkort testen. tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
laurensxeon schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:55:
[...]

30 FPS? En dat is speelbaar in VR? Ik wordt misselijk op 60 omdat het veel teveel "stottert", 72 gaat op zich goed en 90 is echt vloeiend.

Vanwaar de keuze om op 1.7 te spelen met 30 FPS en niet 1.0 met 50-60 FPS als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
FreeMen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:12:
[...]

30 FPS? En dat is speelbaar in VR? Ik wordt misselijk op 60 omdat het veel teveel "stottert", 72 gaat op zich goed en 90 is echt vloeiend.

Vanwaar de keuze om op 1.7 te spelen met 30 FPS en niet 1.0 met 50-60 FPS als ik vragen mag?
Op mijn vorige setup (2080ti) speelde ik rond de 45. Met DCS is dat prima vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Nu online
FreeMen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:12:
[...]

De snelheid waarmee beelden getoond worden hangt af van de verversingssnelheid van de Quest 2
Dit is 72Hz of 90Hz.
Dus als je framesnelheid 30 fps, wordt dit beeld 3x getoond op een 90 Hz toestel. Als dit bijvoorbeeld 60 fps zie je in het eerste beeld de 60 frames van het beeld, en direct erna slechts 30 frames, de volgende seconde dan opnieuw ... dus dan kun je last krijgen van tearing, waardoor velen sneller misselijk worden.

(mijn uitleg is waarschijnlijk niet 100% correct, dus aanvullen mag ) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-08 18:22
Heeft iemand ervaringen met alternatieven voor VRCover voor de Quest 2? De levertijden en dergelijke zijn niet zo best daar... Ik ben vaker wel dan niet een brildrager dus ben ik op zoek naar iets wat op de spacer past of op zichzelf genoeg ruimte biedt voor mijn bril. Ik heb een beetje rondgekeken op Aliexpress, maar daar staat niet bij of het op de standaard spacer van de Quest 2 past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ik heb een ongebruikt VR cover liggen, je mag hem overnemen voor €30 incl verzending als je wil. Hij past niet op de bril extender maar de comfort kussen is echt dik dus wel wellicht dat hij voor een bril dik genoeg is.

Nagenoeg geen enkel frame van een derde past op de spacer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
tsjarlie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:47:
[...]

De snelheid waarmee beelden getoond worden hangt af van de verversingssnelheid van de Quest 2
Dit is 72Hz of 90Hz.
Dus als je framesnelheid 30 fps, wordt dit beeld 3x getoond op een 90 Hz toestel. Als dit bijvoorbeeld 60 fps zie je in het eerste beeld de 60 frames van het beeld, en direct erna slechts 30 frames, de volgende seconde dan opnieuw ... dus dan kun je last krijgen van tearing, waardoor velen sneller misselijk worden.

(mijn uitleg is waarschijnlijk niet 100% correct, dus aanvullen mag ) 8)
Hmmm, maakt het echt uit of je 30x1 frame per seconden ziet of 30x 3 maal dezelfde frame per seconde? Blijft toch hetzelfde? Enige verschil is dat het scherm minder flikkert ook 90hz maar de game loopt er toch niets beter door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Je scherm update 90keer per seconde, ook met 30fps rendering. Elk frame wordt dan 3 keer gepositioneerd op je bril. Dat voelt nog vrij soepel aan maar elke 3 beelden verspringt het beeld meer dan dat het met 90fps rendering zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:55
Shamone schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:33:
Heeft iemand ervaringen met alternatieven voor VRCover voor de Quest 2? De levertijden en dergelijke zijn niet zo best daar... Ik ben vaker wel dan niet een brildrager dus ben ik op zoek naar iets wat op de spacer past of op zichzelf genoeg ruimte biedt voor mijn bril. Ik heb een beetje rondgekeken op Aliexpress, maar daar staat niet bij of het op de standaard spacer van de Quest 2 past.
Levertijden vallen nog mee vind ik.
Ik heb op 12/1 Facial Interface & Foam Replacement Set for Oculus besteld.
Deze is vandaag na 9 dagen geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Heb mijn vr-cover ook eindelijk binnen.
Koste 2 weekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-08 18:22
sn0w13 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:58:
[...]

Levertijden vallen nog mee vind ik.
Ik heb op 12/1 Facial Interface & Foam Replacement Set for Oculus besteld.
Deze is vandaag na 9 dagen geleverd.
kaasszje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:18:
Heb mijn vr-cover ook eindelijk binnen.
Koste 2 weekjes.
Mijn ervaring is net wat anders... Eind november een gekocht die uiteindelijk na een maand in een ander land is afgeleverd en sinds eind december wacht ik al op de nieuwe die zij verzonden hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Shamone op 22-01-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:02
Shamone schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:33:
Wellicht is dan die silicone cover iets voor jou? Gebruik je nog steeds de huidige covers en doe je die als een "sok" eromheen. Ik zie ook dat ze een XL Spacer for Oculus™ Quest 2 hebben, misschien dat die dan wel past?
to be used together with the stock facial gasket only
... Levertijden verschillen bij elke order, maar ik zou hem nog steeds gewoon daar bestellen. Bij mij was hij er na twee weken (overigens staat mijn order nog steeds op "te leveren" op de site 8)7 )

[ Voor 3% gewijzigd door Soliest op 22-01-2021 12:46 ]

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Zodra ik mijn Index in gebruik kan gaan nemen, ga ik eens kijken naar een stand.
Zag wel een mooie met hout e.d., maar die is alleen bij amazon.com te koop of henzelf ook in de VS.

Ben even de naam kwijt van het merk, geloof dat je dan ook meteen de controllers kunt laden.

Ik zag bij de basestations trouwens dat die met zowel usb als gewoon voeding aangesloten kunnen worden.
Geen idee of dat ook verschil maakt en of het alleen voor updaten oid is (alhoewel ik de melding kreeg dat usb trager was dan via draadloos, maar goed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sinds gisteren een Quest 2 + Elite strap in huis, naast de HTC Vive die ik sinds 2016 met veel plezier gebruik. Mijn eerste indrukken, wellicht interessant voor iemand die dezelfde stap wil zetten:

Verbetering:
  • Geen draden
  • Streamen via wifi werkt prima (zelfs met de pc ook via wifi i.p.v. ethernet)
  • Hogere resolutie
  • Geen / minder screendoor effect
Achteruitgang:
  • Grauw beeld! Ik had natuurlijk wel verwacht dat de zwartwaardes slechter zouden zijn omdat het LCD is en niet OLED, maar ook de maximale helderheid is een stuk lager. De neon/laser-effecten in Beatsaber 'poppen' niet meer fel op. In games waar je buiten op een zonnige dag rondloopt voelt het alsnog als een mistroostige dag met sluierbewolking.
  • Geluid: lagere kwaliteit dan met een normale koptelefoon én iedereen kan meegenieten. En doordat de strap in de weg zit lijkt het onmogelijk om een andere koptelefoon te gebruiken. Dus dat moeten dan oordopjes worden.
Persoonsafhankelijk:
  • Ik vind de Quest 2 minder comfortabel dan de Vive om te dragen. Ook sluit hij minder goed af bij mijn neus. Mijn vriendin heeft het tegenovergestelde.
  • Controllers: voor mijn grote Nederlandse mannenhanden zijn het kleine rotdingen. Mijn Vive-controllers pak ik goed vast en durf ik flink om mij heen te meppen. Bij de controllers van de Quest 2 kan ik mijn pink niet eens gebruiken en voelt het oncomfortabel om met de andere 3 vingers (+ duim) de controllers goed vast te houden tijdens een potje Beatsaber. Mijn vriendin heeft kleinere handen en vindt de Quest 2 controllers juist net iets fijner dan die van de Vive.
Ben ik ontevreden over de 'upgrade'? Dat niet, maar ik hang ook zeker de Vive niet aan de wilgen. De drempel om even een potje te spelen is door het gebrek aan kabels een stuk lager. Maar dat het contrast zoveel lager is maakt de immersie voor mij ook een stukje minder (terwijl minder screendoor effect de immersie niet in dezelfde mate toe laat nemen). En die controllers die voor kinderhanden gemaakt lijken, meh.

Als er een Quest 2 was die €200 meer had gekost maar daardoor OLED had en grotere controllers, dan was ik daar zeker voor gegaan :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Gizz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:34:
Als er een Quest 2 was die €200 meer had gekost maar daardoor OLED had en grotere controllers, dan was ik daar zeker voor gegaan :)
Ik denk dat dat voor veel mensen zo is. Ik hoopte dan ook op een Pro versie oid. Wellicht komt deze nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Sinds gisteren een Quest 2 + Elite strap in huis, naast de HTC Vive die ik sinds 2016 met veel plezier gebruik. Mijn eerste indrukken, wellicht interessant voor iemand die dezelfde stap wil zetten:

Verbetering:
  • Geen draden
  • Streamen via wifi werkt prima (zelfs met de pc ook via wifi i.p.v. ethernet)
  • Hogere resolutie
  • Geen / minder screendoor effect
Achteruitgang:
  • Grauw beeld! Ik had natuurlijk wel verwacht dat de zwartwaardes slechter zouden zijn omdat het LCD is en niet OLED, maar ook de maximale helderheid is een stuk lager. De neon/laser-effecten in Beatsaber 'poppen' niet meer fel op. In games waar je buiten op een zonnige dag rondloopt voelt het alsnog als een mistroostige dag met sluierbewolking.
  • Geluid: lagere kwaliteit dan met een normale koptelefoon én iedereen kan meegenieten. En doordat de strap in de weg zit lijkt het onmogelijk om een andere koptelefoon te gebruiken. Dus dat moeten dan oordopjes worden.
Persoonsafhankelijk:
  • Ik vind de Quest 2 minder comfortabel dan de Vive om te dragen. Ook sluit hij minder goed af bij mijn neus. Mijn vriendin heeft het tegenovergestelde.
  • Controllers: voor mijn grote Nederlandse mannenhanden zijn het kleine rotdingen. Mijn Vive-controllers pak ik goed vast en durf ik flink om mij heen te meppen. Bij de controllers van de Quest 2 kan ik mijn pink niet eens gebruiken en voelt het oncomfortabel om met de andere 3 vingers (+ duim) de controllers goed vast te houden tijdens een potje Beatsaber. Mijn vriendin heeft kleinere handen en vindt de Quest 2 controllers juist net iets fijner dan die van de Vive.
Ben ik ontevreden over de 'upgrade'? Dat niet, maar ik hang ook zeker de Vive niet aan de wilgen. De drempel om even een potje te spelen is door het gebrek aan kabels een stuk lager. Maar dat het contrast zoveel lager is maakt de immersie voor mij ook een stukje minder (terwijl minder screendoor effect de immersie niet in dezelfde mate toe laat nemen). En die controllers die voor kinderhanden gemaakt lijken, meh.

Gebruik jij de link dan niet om te gamen vanaf de PC? Krijg hier vandaag ook de Quest 2 binnen, zit nog een beetje te zoeken of ik de draad nou nodig ga hebben (niet mee besteld overigens, heb hier nog wel een lange USB 3.0 kabel en wat losse USB C kabeltjes van telefoonladers, wellicht werkt dat goed genoeg). Router staat op een prima plek en doet ook 5 GHz.

Voor mij wordt het een geheel nieuwe ervaring, enige VR ervaring is van jaar of wat geleden toen ik bij een Samsung telefoon zo'n VR houder kreeg waar de telefoon ingeklikt kon worden.

Heb al erg zin in vanavond, heb hier FS2020, ACC, Dirt 2.0, ik ga me denk ik prima vermaken de komende dagen. Las pas ook dat GTA V in VR gespeeld kan worden, wellicht een reden om die na de PS4 en PS5 nu dan ook op de PC te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tav de bril en scherm eigenlijk nagenoeg allemaal dezelfde verschillen als tussen Q1 en Q2. Q1 heeft ook oled en veel betere zwart waardes. Het feit dat nagenoeg geen enkele bril met OLED uitgerust is (zelfs de duurste niet) zegt mij dat er andere nadelen aan oled zitten buiten de prijs.

Zolang je niet constant gaat vergelijken tussen de 2 moet ik zeggen dat alle "nadelen" erg snel wennen alleen de witte "straling" van witte letters op zwarte achtergrond in de home omgeving blijven mij wel irriteren. Gelukkig is dat ingame niet of nauwelijks aanwezig dus ik kan er goed mee leven.

Maar inderdaad , mochten die nadelen met € 200 af te kopen zijn zou ook ik dat voor gaan.

Edit
Alle genoemde nadelen vallen, in ieder geval voor mij, in het niet tov de draadloze vrijheid.

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 23-01-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
ThunderaceNL schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Gebruik jij de link dan niet om te gamen vanaf de PC? Krijg hier vandaag ook de Quest 2 binnen, zit nog een beetje te zoeken of ik de draad nou nodig ga hebben (niet mee besteld overigens, heb hier nog wel een lange USB 3.0 kabel en wat losse USB C kabeltjes van telefoonladers, wellicht werkt dat goed genoeg). Router staat op een prima plek en doet ook 5 GHz.

Voor mij wordt het een geheel nieuwe ervaring, enige VR ervaring is van jaar of wat geleden toen ik bij een Samsung telefoon zo'n VR houder kreeg waar de telefoon ingeklikt kon worden.

Heb al erg zin in vanavond, heb hier FS2020, ACC, Dirt 2.0, ik ga me denk ik prima vermaken de komende dagen. Las pas ook dat GTA V in VR gespeeld kan worden, wellicht een reden om die na de PS4 en PS5 nu dan ook op de PC te gaan doen.
Als je geen kabel gebruikt moet je nog wel even Virtual Desktop aanschaffen (op de quest zelf!!), kost 25 euro meen ik.
En dat installeren moet je echt even rustig voor gaan zitten, hij moet namelijk gepatched worden via een sideloader waarvoor je dev mode aanmoet zetten. Zul je even een guide voor moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
unfor schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Als je geen kabel gebruikt moet je nog wel even Virtual Desktop aanschaffen (op de quest zelf!!), kost 25 euro meen ik.
En dat installeren moet je echt even rustig voor gaan zitten, hij moet namelijk gepatched worden via een sideloader waarvoor je dev mode aanmoet zetten. Zul je even een guide voor moeten zoeken.
Goeie tip, ben al bezig met een Oculus account aan te maken. VR Desktop inderdaad hier aan te schaffen voor € 19,99. Zal even wachten met de aankoop tot ik de Quest aan de PC kan verbinden, voel me nu toch wel een klein beetje een kind net voor sinterklaas avond :+ ...

edit; typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

ThunderaceNL schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Goeie tip, ben al bezit met een Oculus account aan te maken. VR Desktop inderdaad hier aan te schaffen voor € 19,99. Zal even wachten met de aankoop tot ik de Quest aan de PC kan verbinden, voel me nu toch wel een klein beetje een kind net voor sinterklaas avond :+ ...
Haha herkenbaar gevoel, nacht nadat ik mijn quest had besteld kon ik niet slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@ThunderaceNL Ik gebruik geen kabel, maar stream via WiFi met behulp van Virtual Desktop inderdaad.

Router is een Netgear R7000 die al 7 jaar op de markt is maar dus snel genoeg is voor dit soort toepassingen. Staat in mijn huiskamer waar ik ook de Quest 2 gebruik en waar mijn game pc staat. Kan me goed voorstellen dat het minder goed werkt als het signaal eerst door wat muren of plafonds moet gaan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
Gizz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:05:
@ThunderaceNL Ik gebruik geen kabel, maar stream via WiFi met behulp van Virtual Desktop inderdaad.

Router is een Netgear R7000 die al 7 jaar op de markt is maar dus snel genoeg is voor dit soort toepassingen. Staat in mijn huiskamer waar ik ook de Quest 2 gebruik en waar mijn game pc staat. Kan me goed voorstellen dat het minder goed werkt als het signaal eerst door wat muren of plafonds moet gaan.
Heb hier ook een router die al een paar jaar meegaat, de TP Link C8 (https://tweakers.net/pric...-archer-c8/specificaties/). Ook hier zo goed mogelijk gepositioneerd voor optimaal bereik. Haal hier nu op speedtest.net met de laptop 110 Mbps download en 136 Mbps upload op de 5.0 GHz wifi, zal vast wel snel genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Controllers: voor mijn grote Nederlandse mannenhanden zijn het kleine rotdingen. Mijn Vive-controllers pak ik goed vast en durf ik flink om mij heen te meppen. Bij de controllers van de Quest 2 kan ik mijn pink niet eens gebruiken en voelt het oncomfortabel om met de andere 3 vingers (+ duim) de controllers goed vast te houden tijdens een potje Beatsaber. Mijn vriendin heeft kleinere handen en vindt de Quest 2 controllers juist net iets fijner dan die van de Vive.
Ik had hetzelfde bij de Quest 1 (maar dan ook nog eens het probleem dat de batterij cover los kwam als je de controllers te hard vast greep), komende van een rift cv1. Heb ik toen opgelost met grips van amvr. Die hebben ook gelijk bandjes die om je hand heen gaan waardoor ik de wrist straps ook niet meer nodig heb en daarom er uitgehaald heb. Ik schuif mijn handen nu in de controller en ze zitten stevig genoeg dat ze echt niet zomaar weg vliegen. Zelfs als ik bewust zou proberen om ze te gooien lijkt me dat nog best lastig. Ook gelijk het voordeel dat je de controllers gewoon los kunt laten.

Heb er zelf niet meer naar gekeken maar er zijn ongetwijfeld nu ook Quest 2 versies van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Ik ben sinds gisteravond maar eens begonnen met Virtual Desktop en ook m’n eerste PCVR ervaring. PC staat boven bedraad in m’n kantoor (gigabit LAN) en beneden in de huiskamer kan ik zonder enige problemen spelen via VD. Had toevallig nog een spel via Cross-Buy, dus die kon ik gelijk even checken.

De latency is ergens rond de 50ms, wat voor mij prima is voor de spellen die ik tot nu toe speel, maar ik gebruik dan ook de standaard modem/router van Ziggo, en verder nog geen eigen router. Dus al met al een prima ervaring met minimale kosten/aanpassingen.

Zal binnenkort eens investeren in een WiFi 6 router, beetje voorbereiding op de toekomst. Dan zal VD ook vast lekkerder moeten werken.

Binnenkort maar eens buitenhuis proberen hoe het dan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderaceNL
Sinds gisteravond hier de Quest 2 aan het uitproberen, als eerste Dirt 2.0. Wat een bijzonder aparte ervaring is het om voor het eerst in VR in een auto te zitten. Na een rondje rijden een mooie sprong en wat bosjes op (of eigenlijk naast) de route, wist meteen wat motion sickness is. De Quest maar weg gelegd voor de rest van de avond.

Vanochtend verder, FS2020 opgestart. Zo mooi als dat op de TV is... is het in VR toch niet. Na wat gepruts in de settings toch nog iets acceptabel gekregen, vervolgens opgestegen en een korte vlucht gemaakt. Van wat afstand zag de aarde er toch wel mooi uit eigenlijk. Wolken, zonnetje en reflectie wat anders ingesteld, valt misschien toch nog wel aan te wennen. Maar dat vliegen met een klein toestel in VR blijkt fysiek toch een soortgelijk gevoel op te kunnen leveren als vliegen in het echt ook wel eens kan doen.

Uurtje later dan maar nieuwe poging, Assetto Corsa Competizione. Krijg de graphics daarin niet op een wenselijk niveau, graphics dichtbij gaan wel maar distant view blijft dusdanig brak dat het echt niet fijn speelt.

Dirt 2.0 nog maar een poging gegeven, dat is in VR echt wel serieus geniaal. Wat een ervaring. Afstanden zijn veel beter in te schatten, bochten induiken gaat zo veel beter. Driften door bochten terwijl je de bocht ook echt in kunt kijken, hoe mooi kun je het krijgen.

Installeren is even wat werk, met name de virtual desktop was wel wat gepruts. Maar als het dan eenmaal werkt... de graphics zijn misschien een tandje minder dan in 2D, maar de immersie is echt geweldig.

Overweeg nu Half Life Alyx aan te schaffen, lijkt me iets motion sickness vriendelijker dan racen of vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
ThunderaceNL schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:27:
Sinds gisteravond hier de Quest 2 aan het uitproberen, als eerste Dirt 2.0. Wat een bijzonder aparte ervaring is het om voor het eerst in VR in een auto te zitten. Na een rondje rijden een mooie sprong en wat bosjes op (of eigenlijk naast) de route, wist meteen wat motion sickness is. De Quest maar weg gelegd voor de rest van de avond.

Vanochtend verder, FS2020 opgestart. Zo mooi als dat op de TV is... is het in VR toch niet. Na wat gepruts in de settings toch nog iets acceptabel gekregen, vervolgens opgestegen en een korte vlucht gemaakt. Van wat afstand zag de aarde er toch wel mooi uit eigenlijk. Wolken, zonnetje en reflectie wat anders ingesteld, valt misschien toch nog wel aan te wennen. Maar dat vliegen met een klein toestel in VR blijkt fysiek toch een soortgelijk gevoel op te kunnen leveren als vliegen in het echt ook wel eens kan doen.

Uurtje later dan maar nieuwe poging, Assetto Corsa Competizione. Krijg de graphics daarin niet op een wenselijk niveau, graphics dichtbij gaan wel maar distant view blijft dusdanig brak dat het echt niet fijn speelt.

Dirt 2.0 nog maar een poging gegeven, dat is in VR echt wel serieus geniaal. Wat een ervaring. Afstanden zijn veel beter in te schatten, bochten induiken gaat zo veel beter. Driften door bochten terwijl je de bocht ook echt in kunt kijken, hoe mooi kun je het krijgen.

Installeren is even wat werk, met name de virtual desktop was wel wat gepruts. Maar als het dan eenmaal werkt... de graphics zijn misschien een tandje minder dan in 2D, maar de immersie is echt geweldig.
Je duikt op zich wel echt enorm in het diepe met racing en vliegen gelijk. ;) Games waarin de wereld niet om je heen beweegt zijn wel een aanrader, daar zul je niet snel misselijk bij worden waarschijnlijk. Dirt 2.0 (en ook deel 1 trouwens) is inderdaad wel erg goed in VR. Het is een klein beetje afzien in de zin dat je op een scherm op je bureau hogere resoluties hebt en meer detail, maar het is plat en statisch. Wordt natuurlijk wel steeds beter met snellere hardware en hogere resoluties in HMD's. Ik bedoel, ik moet het doen met een eerste Oculus Rift. Het is qua beeld alleen maar beter geworden sindsdien. :)
Overweeg nu Half Life Alyx aan te schaffen, lijkt me iets motion sickness vriendelijker dan racen of vliegen.
Alyx kan je doen met teleport-controls, ook daarbij word je niet zo heel gauw ziek, die game is ook een echte aanrader. :)

Assetto Corsa Competizione performt voor zover ik weet gewoon slecht, de eerste Assetto Corsa daarentegen doet het prima, dat is ook wel een aanrader. En als je vliegen leuk vindt, dan Elite: Dangerous ook. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 24-01-2021 16:25 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
Cyphax schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Je duikt op zich wel echt enorm in het diepe met racing en vliegen gelijk. ;)
Klopt maar dat waren nou net de games / sim die ik hier al op de PC heb staan. Dacht na racen dat FS2020 wel lekker rustig zou zijn om te wennen maar dat valt dus iets tegen. Niet zo erg als over de kop slaan met 'n rallyauto overigens, dat is ook best een ervaring op zich.
Alyx kan je doen met teleport-controls, ook daarbij word je niet zo heel gauw ziek, die game is ook een echte aanrader. :)
Kon het niet laten en heb deze inmiddels op de PC staan, net uurtje of anderhalf erop zitten. Man wat is dat mooi! Wist niet dat VR gamen al zo ver is anno 2021, dit is precies hoe ik VR in de toekomst zou verwachten. Grafisch een werkelijk genot, zelfs vrouwlief hier is onder de indruk. En dat van een game :+ .
Assetto Corsa Competizione performt voor zover ik weet gewoon slecht, de eerste Assetto Corsa daarentegen doet het prima, dat is ook wel een aanrader. En als je vliegen leuk vindt, dan Elite: Dangerous ook. :)
Is de gewone AC dan beter in VR dan ACC? Het is toch in feite dezelfde game? Heb AC long time ago op de PS4 gespeeld, nu sinds een jaar pas een game PC in huis en daarop dan ACC. Vond de eerste versie ook leuker dan deze, als die in VR ook beter is dan is die aanschaffen nog wel een idee.

Elite Dangerous zet ik hier op de tiplijst, dank voor de tip.
Pagina: 1 ... 41 ... 123 Laatste